چرا اصغر فرهادی بعد از گرفتن جایزه «گلدن گلوب »پیش از همه با شبکه معاند بی بی سی BBC مصاحبه کرد!؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به گزارش قاصد به نقل از باشگاه خبرنگاران، فیلم ایرانی "جدایی نادر از سیمین" روز گذشته برنده بهترین فیلم خارجی "گلدن گلوب" شد. اما وقتی که زمان مصاحبه کارگردانش رسید، ترجیح داد رسانه شایعه پراکنی چون " BBC " به جای هر رسانه ای از کشورش اولین مصاحبه کننده با وی باشد. به نظر می رسید او خود را مدیون BBC می دانست و علت این احساس دین به زمانی می رسید که فیلم جدایی نادر از سیمین برنده جایزه شبکه BBC شد، اما اصغر فرهادی نتوانست در مراسم اهدای جوایز که در لندن برگزار شد شرکت کند و سرمایه گذار فیلم شامگاه پنجشنبه، ۱۸ نوامبر، در حالی که این جایزه را دریافت می کرد، خوشحالی اصغر فرهادی از دریافت این جایزه از BBC را در مراسم اعلام کند.

22279_724.jpg



بهمن کلباسی خبرنگار BBC حاضر در لس آنجلس، هم او که چندی پیش در مصاحبه با جواد لاریجانی از وی رانده شده بود، این بار اما اصغر فرهادی را در راهرو سالن مراسم یافته بود، ملتمسانه و هیجان زده از او پرسید : "چه احساسی دارید ؟" و او شادمانی خودش را به BBC ابراز کرد و گفت:" بسیار بسیار خوشحال است." خبرنگار پرسید: تحلیلتان از موفقیت فیلم چه بود؟ او گفت:" خیلی سخت می تواند به این سوال پاسخ دهد، اما حدسش بر این است که این بخاطر احساسات مشترک میان آدمها در مکانهای مختلف دنیا باشد . "

سوالات خبرنگار پایان یافت و اما سوالی که ماند در ذهنمان این بود که

فرهادی چرا قبل از همه رسانه های کشورش ترجیح داد با رسانه ای مصاحبه کند که بارها خیانتش را به مردم ایران اسلامی به اثبات رسانده است و آیا این رفتار می توانست شایسته نماینده مردم کشورمان در این موقعیت جهانی باشد؟

براستی چه کسی پاسخگوست؟


منبع





http://www.ghasednews.ir/fa/news/15768/فرهادی-اول-از-همه-با-bbc-مصاحبه-کرد-+عکس
http://www.ghasednews.ir/fa/news/15768/فرهادی-اول-از-همه-با-bbc-مصاحبه-کرد-+عکس
 

raminbabak

اخراجی موقت
آقا دوست داشته به كسي ربطي داره در ضمن تو ايران همين رسانه ملي شخصي براشون براي فيلمشون چيكار كرد ؟ خدائيش كمي با منطق باشيم چرا همه چيز به شما ها بر مي خوره چطوره شما ها يه دنيا رو اجنوي و استكبار مي كنيد تا كسي با هاتون مصاحبه نمي كنه زود دشمن ميشه.
منم بودم اينكارو مي كردم رسانه ملي ايران چه مايه اي براي فيلمهايي مثل جدايي نادر از سيمين گذاشته كه امسال فرهادي هم براشون تره خورد كنند؟
 

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازم حاشیه سازی شروع شد ...ما انقد بدبختیم که یه نفرم پیشرفت میکنه سریع میشین براش نقشه میکشیم حاشیه سازی میکنیم که به خاک سیاه بشینه //// چرا با اون حرف زد .چرا شلوارش اونجوری بود ...حتما میخواین بگین اصغر فرهادیم جز فراماسونری هستش؟؟؟حتما شیطان پرسته.....
اصغر جان دوست داریم هرجا که باشی واسه ما ارزشمندی همینکه پرچم ایران در جمع سینما هنر بالا بردی یعنی واسه ما بی نظیری
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سوالی که پرسیده شده این است :«ایا این رفتار می توانست شایسته نماینده مردم کشورمان در این موقعیت جهانی ! باشد؟!!!!!!

به خبری در حدود یک سال پیش دقت کنید

اصغر فرهادی چهره غرورآفرین سینمای ایران كه هم اكنون حتی اهالی مشكل پسند هنر هفتم كشورمان نیز به او و آخرین اثرش فخر می فروشند، شب گذشته به همراه گروهی از بازیگران اصلی و عوامل فیلم «جدایی نادر از سیمین» سحرگاه دوم اسفندماه با سه خرس برلین از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شد، اما در زمانی كه مردم خواب بودند، به جز معدود سینماگران حاضر، تنها مقام مسئول ارشدی كه از او استقبال كرد، رئیس بنیاد سینمایی فارابی بود تا بار دیگر در خصوص جایگاه و وزن كنونی فرهنگ در این مرز و بوم كه روزگاری دور، نخبگان فرهنگی درصدرش بودند، در نزد عموم مردم و مسئولان و نخبگان به عنوان سرآمدان و قافله سالارشان، بتوان به نقدی جدی پرداخت.


به گزارش سرویس فرهنگی - هنری «آینده»؛ حدود 20 درصد از فیلم «جدایی نادر از سیمین» فیلمبرداری شده بود كه گفته های جنجال برانگیز اصغر فرهادی در جشن خانه سینما، باعث شد جواد شمقدری معاون سینمایی ارشاد در حركتی عجیب، از لغو مجوز این اثر فرهادی سخن به میان آورد و عملاً به جنجال ها دامن زده شود. اما در نهایت مشكل فیلمی كه می رفت تا نیمه تمام باقی بماند و سرنوشتی نامعلوم برای این كارگردان توانمند به دنبال داشته باشد، با واكنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه شفاف بیان كرد مشكل مجموعه اش با فرهادی نیست و مقابله ای با اهالی سینما نداریم، رفع شد و فیلمی كه قرار بود نگاتیوهایش سال ها خاك بخورد، با عدم به كرسی نشستن برنامه شمقدری، سرنوشتی متفاوت یافت.

Germany_Berlinale.sff-a4e81efb-d330-4de3-9490-7c720f22e162.jpg

با همه این افتخارات، وقتی نوبت به استقبال از فرهادی می‏شود، از مسئولان ارشد فرهنگی كشور، تنها میرعلایی رئیس بنیاد سینمایی فارابی قابل مشاهده است كه به فرودگاه امام خمینی رفته و بامداد 2 اسفندماه، استقبال كوچكی از این كارگردان می كند و فرهادی نیز بدون هیچ گله و شكایتی به دوربین كنار پلاكاردی كه معدود استقبال كنندگانش آورده اند، لبخند می زند و یادگاری بازگشت این كارگردان خوش آتیه اصفهانی سینمای كشورمان این گونه خالی تر از مردمی به نظر می رسد كه می بایست با حضور در فرودگاه، به مسئولان سینمایی ایران اعم از شمقدری و سجادپور كه حتی تاكنون زحمت یك تبریك خشك و خالی نیز بابت این اتفاق بزرگ نگفته اند، پاسخ محكم بدهند اما خواب شب را مگر می توان رها كرد و به استقبال آمد؟! این واقعیت تلخ خنده دار نیست؟

623260_orig.jpg

گوشه ای از استقبال کم نظیر مسئولان امر از آقای فرهادی !!!!

واقعیت آن است كه مردم ما به طور وسیع، هنوز ارزش فرهنگ و فرهنگ سازان خودشان در بخش های مختلف از جمله سینما را در نیافته اند و اینچنین است كه وقتی هادی ساعی كه نشان زرین قهرمانی المپیكش ارزشمند و غرورآفرین است، پس از المپیك چین به ایران باز می‏گردد، لشگری از مردم به استقبالش می آیند اما هنگامی كه فرهادی كه خرس های طلا و نقره اش را در عرصه ای كه پایین تر از المپیك در حوزه فرهنگ نیست، با خود به ایران می آورد، حتی اهالی سینما نیز همت نمی كنند تا گروهی به استقبالش بروند و با چند پلاكارد و بیلبورد، از او تقدیر كنند تا بتوان گفت مشكل از ماست كه مسئولان سینمایی كشور پس از این افتخارات به خود جرات می دهند سكوت كنند و برایمان افتخار فرهادی اندازه ساعی ارزش ندارد؛ مشكل از ماست كه برای فرهنگ به قدر ورزش ارزش قائل نیستیم.(منبع آینده)

حال باید پرسید اون روز این عزیزان جان ! کجا بودند که امروز داد سخن سر می دهند !؟

چرا با این حاشیه سازی ها ، سعی در پایین آوردن ارزش این عمل داریم که مطمئنا برای هر ایرانی باعث غرور خواهد شد !؟
 

mina jigili

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در یک کلمه باید گفت آقا جان دووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووست داره اینطوری رفتار کنه.
چرا زمانی که میتونست از خانوادش و عزیزانش تشکر کنه از مردمش یعنی من یعنی شما تشکر کرد را نمیبینید تا کی میخواهیم با دید بد به اون کسایی که باعث افتخار این مرزو بوم میشن نگاه کنیم؟ من و شما به جای اینکه تاپیک بزنیم و با اون فراخوان بدیم که دیگران بیان از این افتخار به عمل آمده تقدیر کنن میایم از حواشی که براش میسازن حمایت میکنیم.
توطئه های بی بی سی چی بوده؟؟؟؟؟؟ جز حقیقت هایی که نام توطئه را به دوش میکشن؟
ما به اصغر فرهادی به گلشیفته فراهانی و دیگر عزیزانی که افتخار آفریدند افتخار میکنیم.:gol::gol::gol:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راست میگین بابا خب دوست داشته، هیچ اشکالی هم نداره هرچیزی که دوست داره رو انتخاب کنه، منتها بقیه بر اساس انتخاب های آدم روی آدم قضاوت میکنن، از نظر اقای فرهادی زیاد احترامی برای کسانی که شرایطو براش فراهم کردن به اینجا برسه نمیذاره!

آقا دوست داشته به كسي ربطي داره در ضمن تو ايران همين رسانه ملي شخصي براشون براي فيلمشون چيكار كرد ؟ خدائيش كمي با منطق باشيم چرا همه چيز به شما ها بر مي خوره چطوره شما ها يه دنيا رو اجنوي و استكبار مي كنيد تا كسي با هاتون مصاحبه نمي كنه زود دشمن ميشه.
منم بودم اينكارو مي كردم رسانه ملي ايران چه مايه اي براي فيلمهايي مثل جدايي نادر از سيمين گذاشته كه امسال فرهادي هم براشون تره خورد كنند؟
معلوم شد برنامه هفتو ندیدی اون موقع که رپرتاژ آگهی میرفت برای فیلمش و کلهم داشت اخراجی ها رو نقد می کرد...
 

M@HYA-J00N

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابراز احساسات به BBC؟؟؟
بنده خدا به کی ابراز احساسات کنه؟ ما که رفتیم استقبالش یا مسئولین و همین مطبوعاتمون که حمایتش نکردن؟؟؟ موقعی که کمک میخواست همشون کنار کشیدن حالا که جایزه کگرفته هم ولش نمیکنند؟اههههههههههههههه چقدر حاشیه مردم خسته شدن:mad:
اگه امثال اینجور آدما نبود اسم ایران دیگه تاریخی شده بود...:cry:
 

mina jigili

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مینا جووون تو حرفاتو اصغر و گلشیفته و عادل فردوسی پورو و ... همه عزیزان ایرانی با غیرت و دوس دارمممم
ارادتمندیم....:gol:
مشکل ما اینه که هنوز یاد نگرفتیم همدیگه را دوست داشته باشیم.این جمله را قبلا برای یکی از دوستام نوشته بودم دوست دارم اینجا هم بنویسم.
در روزگاری که مشکلات و سختی به فراوانی یافت میشود ما انسانها راهی جز دوست داشتن همدیگر نداریم.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کدوم رسانه ی ملی و میهنی (از نوع وابته به کشورر) تا حالا به اصغر فرهادی که هیچی به یه سینماگر حرفه ای مستقل بها داده.
اصلا شما بفرمایید مگه رسانه های داخلی خوشحالند از این خبر. اونا کلی عزا گرفتن و دارند شدیدا تلاش میکنن که این خبر جایی درز نکنه. کدوم اخبار جایزه ی فرهادی رو گفت.
 

shanim

عضو جدید
کاربر ممتاز
بی‌ ادبی‌ رو اون لاریجانی کرد که همه عشق و حالش رو خودش و برادرش توی انگلیس کردند بعدش واسه من و شما که بگیم آااه‌ه‌ه‌ه دمش گرم زد تو حال خبر نگار بی‌ بی‌ سی...
اونم واسه اینکه یه لقمه نون بیشتر بتونه در بیاره و به به چه چه کنن واسش

نه آقا جان اون خبر نگار اگر ایرانی‌ نبود همون لاریجانی ۱۰ ساعت باهاش حرف میزد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا