وقتی هموطن بودن را فقط در الفاظ جستجو میکنیم(دوستانی که با سکوت میروند!!!)

وقتی هموطن بودن را فقط در الفاظ جستجو میکنیم(دوستانی که با سکوت میروند!!!)

  • موافقم

    رای: 48 50.0%
  • مخالفم

    رای: 48 50.0%

  • مجموع رای دهندگان
    96
وضعیت
موضوع بسته شده است.

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مولتی یوزر نیستم- مثل بعضیا دو رو هم نیستم!
اما قبلا هم عضو اینجا شده بودم
شما هم مجازی تا میتونی خودتو تبلیغ کنی چون همیشه یه عده هستند که تحت تاثیر سخن قرار بگیرند
ولی من به امضام معتقدم
نام کاربری قبلیتون چی بود؟

مگه میخوام تو انتخابات شرکت کنم که خودمو تبلیغ کنم:biggrin:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا

ایجاد تالار که قبلا صحبت شده .........به نظر من متاسفانه نمیشه نظر صریح داد .....چون چندین بار عده ای رفوزه شدن .........جناب مهندس پیرجو هم دلیل این مسئله رو به صورت مکرر به خصوص در تاپیکی در تالار مدیریت توضیح داده اند

ولی اینکه همکار مدیر مهندسی مکانیک میگن برای من جای سوال است ........خدا رو شکر در اون تاپیک که در تالار گفتگوی آزاد بود و البته اینکه به حق مهم هم بود هیچ دلیلی برای انتقال وجود نداره .........

چون خوشبختانه از جمله تاپیکهایی بود که کمتر دچار انحراف شده بود ........تاپیک همشریهای دوستان تبریزیمون در یک برهه زمانی بسیار منحرف بود و شاهد هیچ حرف دوستانه ای نبودیم !!!!!!
جز توهین و تخریب کاربران و به خصوص نوشتن مطالبی توهین آمیز در قبال فارسی زبانها به خصوص یه موردش هم در زمان مسئله دوبازیکن پرسپولیس !!!!!!!

متاسفانه عده ای با هدفی خاص وارد باشگاه شدن نه برای شناسوندن فرهنگ و زبان ترک بلکه برای توهین به زبان فارسی و فرهنگ آن و ایجاد تفرقه که خوشبختانه با مدیریت قوی باشگاه این مسئله ختم به خیر شد

من در مورد ایجاد تالار هیچ نظری نمیتونم بدم .........ولی گفتم اگر افراد لایقی که نشون دادن واقعا هدفشون شناسوندن زبان خودشون هست که خواسته به حقی است مدیر این تالار بشن کما اینکه در گذشته هم گفتم مدیرانی چون ( مگنت و خسرو شاهی ) موافقم .......و اینکه یقین دارم که این دو نفر توانایی اداره این تالار رو دارند و هر جا ببینن افرادی هدفشون تخریب قومیتی دیگر است با اونها برخورد خواهند کرد .
نکته آخری که بایستی گفت باشگاه قانون داره و به طبع بایستی طبق قوانینش عمل بشه و هیچ کس هم حق نداره خودشو فراتر از قانون بدونه ........حال میتونه این یه کاربر باشه میتونه یه مدیر باشه که پرونده های متعددی داره .

در ضمن پیشنهاد شده که در دانشگاه ها درس اختیاری برای دانشجویان در قبال فرهنگ خودشون قرار داده بشه و آشنایی با زبان مادری البته این مسئله فقط برای ترکها نیست چون کشور ما کشوری یک یا دو زبانه نیست و چند زبانه است .......خوشبختانه هم در دنیای واقعی ! این مسئله هیچ گاه سبب تفرقه بین عامه مردم عزیز و دشمن شناس ایران نشده
و با هر قومیتی که بوده اند همه زیر یک بیرق بودن همانطور که بزرگانی چون ستارخان و باقرخان ، میرزاکوچک خان جنگلی این جنین بوده اند و هیچ گاه زیر بیرق دشمن نرفته اند و به طبع انتظار هم از نوادگان این بزرگواران است که این چنین باشند و ملت ایران مدتهاس که دشمن خود و دروغها و عوامل دروغین و بوقچی های تفرقه پراکنش را شناخته اند ........بارها شاهدیم که آنها ستارخان رو هم حتی جدایی طلب نشان دادن ......حال اینکه تاریخ کاملا نشان داده که این دشمنان چقدر پوچند که با توسل به دروغ و نیرنگ فکر میکنن ملت عامه مسلمان ایران اتحاد و همدلی خود را از دست میدهن و خوشبختانه تاریخ ایران نشان داده تمامی این خودزنی های دشمنان نتیجه عکس داده و هرگز ملت هوشیار ایران اسلامی آرمانهای انقلاب خود را فراموش نکرده و نخواهد کرد .
انشاالله به زودی این طرح اجرا خواهد شد ........

همینطور که در حال حاضر هم میبینید تمامی شبکه های استانی به لهجه و زبان خود صحبت میکنن
و این یک سیاه نمایی بزرگ است که افرادی بعضا خواسته و متاسفانه عده ای ناخواسته قصد سیاه نمایی بزرگ دارن .......عده ای میگن تلویزیون جمهوری اسلامی به زبان ترکی اصلا چیزی تا کنون پخش نکرده .......گویا این دوستان اصلا تلویزیون نمیبینن و
همین فیلم بسیار ارزشمند که برای شهید بابایی ساخته شده قبلش شعر پر افتخار ملوانان و خلبانان به دو زبان فارسی و ترکی سروده میشه ....البته در قبال زبان ترکی فقط این یک مورد نبوده و در همین انتخابات آتی خواهی دید که با مردم عزیز آذربایجان صحبت میشه و هرگز به جدایی طلبان امکان خود نمایی رو نمیدن کما اینکه فی سابق هم این چنین بوده .

در پایان فقدان افراد با دانشی چون مگنت ، آرش ، خسرو شاهی و شاید سایر دوستانی که بنده نمیشناسمشون ناراحت کننده است و امیدوارم این مسئله منطقی صحبت بشه ..........به مگنت عزیز میگم میدان خالی کردن از شما بعید است ......یه وقت به خاطر مشغله کاری میری که هیچ انتقادی به اون نیست و بایستی برای اون شخص آرزوی موفقیت کرد ......ولی یک وقت به خاطر یه مسئله مربوط به عموم میری که این مسئله اصلا خوب نیست ........در دنیای واقعی این حرکت شکست سختی برای اون فرد ایجاد میکنه و نتایج بسیار بدی داره ......اینکه نتونی با مخالفین خودت کار کنی و ......
......... این مرود یعنی اینکه ما توانایی این رو نداریم که به مدیران اثبات کنیم که ترک زبانهای بسیاری خوشبختانه در این انجمن هستن که پایبند به ایران اسلامی هستن و خواهند بود ...... و اگر هم همچین افرادی نیستن کاملا میشه بر اونها نظارت کرد
و این رو هم فراموش نکنیم قهر کردن کار فردی که شخصیت دانشجویی و مهندسی دارد نیست ....... کما اینکه بحثهای محرمانه رو به بیرون درز دادن کار این گونه افراد نیست .

و حرف انتهایی
نبایستی از هر حرفی که مثلا زننده اون رو میشناسی تشکر کرد ........بایستی دید طرف چی گفته ......بارها شاهد بودیم فردی به فرهیختگان فارسی زبان توهین میکرد .......شاهد بودیم که فردی نژاد آریایی را افسانه خوند و وقتی جوابی به این مسائل داده میشد چه خبر که نمیشد ......خودمون رو بزاریم جای قومیتهای دیگر
اگر شخصی با چند سند آبکی ( معذرت میخوام از این واژه استفاده میکنم) فرهنگ و نژاد خود شما رو تحقیر میکرد چه واکنشی داشتین ........واقعا فکر میکنید مطلب به این شکلی در قبال زبان ترکی ( چون بحث اینه) نیست ؟
متاسفانه بارها شاهد توهین به قومیتها بودیم ........استارتر هایی که صریحا توهین به نژاد فارس کردن یک زمان البته اونها به قصد بود .........دلایل بسیاری هم وجود داره که لاتزمه گفتنش اینجا نیست

و متاسفانه پستهای بسیار توهین آمیز در قبال قومیتها به خصوص عرب و ترک ........جالبیش اینه که از این پستها تشکر هم میشه !!!!!!!!
طبیعتا مدیران بیش از همه چیز به جو باشگاه خودشون و قانونی که وضع کردن اهمیت میدن ( ممکنه این قانون رو خیلیهامون قبول نداشته باشیم ولی قانون قانونه و وقتی تخلفی میشه بایستی منتظر مجازاتش هم بود!)

مدیران اصلی این انجمن خوشبختانه افراد بسیار پر دانشی هستن و هرچند انتقادات بسیاری به اونها وارد است
ولی هیچ گاه به عینه ندیدم سلیقه شخصی خود رو اعمال کنن ...........هر چه کردن بر اساس قانون بوده ..........هر چند هر از گاهی قوانین رو شل گرفتن ........برای اینکه ببینن واقعا آیا اکثریت کاربران این قابلیت رو دارن که کمی قوانین منعطفانه تر باشه .........ولی خب به عینه مشاهده شد که این جو فراهم نشده ......و خب دموکراسی فقط به حرف نیست ..........بلکه به عمل است

در پایان امیدوارم مدیران عزیز مثل همیشه صادقانه دلیل انتقال تاپیک مدنظر و خارج کردن از مهم بودن اون رو بیان کنن تا شبهات برطرف بشه و امیدواریم در قبال پاسخ مدیران عزیز و فهیم باشگاه شاهد دروغ پردازی بعضیها نباشیم ...........این افراد در ظاهر شاید خود رو این چنین نشون بدن ( من باب مظلوم نمایی) که بله هدف آموختن و آشنا کردن با این فرهنگ بوده ولی عمل اونها خواسته و شاید هم ناخواسته که انشاالله مورد دوم صحیح باشد با حرف اونها همخوانی ندارد .......که متاسفانه این مرود در یک برهه زمانی به کرار دیده شد .

امیدواریم هر چه صلاح هست همان پیش آید
انشاالله ....
 

Life13

عضو جدید
به جای نظر سنجی باید اسمش نظر دهد می بود

ولی انصافآ نامه قشنکی بود
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام کاربری قبلیتون چی بود؟

مگه میخوام تو انتخابات شرکت کنم که خودمو تبلیغ کنم:biggrin:

شبیه همین بود اونم از سال 2010
خو وقتی از خودت تعریف میکنی بعید هم نیست نامزد انتخابات باشی:D
پس نامزد نامزده . . . خوده نامزده . . .!!!
 

saeide71

عضو جدید
خیلی ببخشیدا ولی وقتی همه بدون در نظر گرفتن هیچ قومیتو آیتم دیگه ای میتونن تو همه بحثا شرکت کنن،اینی که یه تالار ترکی تشکیل بشه کار مسخره ایه!
اینطور نیست؟!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر من اینه تالار ادبیات جایگاه تمام زبانها و گویشهایی است که در مرزهای ایران متحد زیست می کنن...
 

fatima25

عضو جدید
من همیشه این برام سواله چرا عزیزان آذری همیشه فکر میکنن داره بهشون توهین میشه داره حقشون ضایع میشه با این که ما همه مال یه کشوریم بعضی اوقات احساس میکنم شما خودتون و تافته جدا بافته میدونید مثلا در حق ما فارس چه کاری شده که در حق ترکا نشده چرا باید تالار جدا داشته باشید مگه بقیه اقوام دارن که ترک ها بخوان داشته باشن اصلا چرا انقدر ترک و فارس میکنین چرا انقدر ایجاد اختلاف میکنین چرا خودتون وجدا از بقیه مردم میدونید؟؟؟؟؟؟
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
سلام،
با دوستان ترک زبانم بر سر این مسئله و تالار همشهری تا حدودی صحبت کردم. امیدوارم تحمل دوستان ترک زبان در این تاپیک بیشتر از اونها باشه و بشه به صورت منطقی و با دلیل و استناد صحبت کرد.

اول بهتره در مورد پیام اون دوست عزیز خداحافظی کرده کمی صحبت کنیم بعد در مورد ایجاد تالار.
هدف اصلی این فروم، انتقال و اشتراک معلومات بین دانشجویان و مهندسان ایرانی هست، همونطور که از اسم فروم مشخصه و شما در ابتدای ثبت نام توی سایت از این قضیه مطلع میشید. طبیعیه که برای اشتراک گذاری اطلاعات، هر دو سمت باید زبان همدیگه رو متوجه بشن. مثلاً اگر من یک سوالی در فروم بپرسم و دوست دیگری به ترکی یا کردی جواب من رو بده، هر چند درست، فقط به درد خودش می خوره چون من هیچ کلمه ای رو متوجه نمیشم. بنابراین، عقلانی و منطقی این هست که از یک زبان مشترک در فروم استفاده بشه.
حالا تکلیف دوستانی که می خوان با سایر دوستانشون با زبان مادری خودشون صحبت کنن، چیه؟ مدیریت یک محل مخصوص برای این کار در نظر میگیره. تالار همشهری ها. این تالار محل گفت و گو و آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف ایران هست اما آیا این مسئله که کاربران فقط از یک جنبه این تالار استفاده می کنن، تقصیر مدیریت است؟ این که تاپیک های دعوت همشهری ها‏، که محل اسپمه، دارای هزاران پسته و در تاپیک هایی مثل کتابخانه ترکی یا شعر کردی فقط 25، 30 تا پست زده شده، تقصیر مدیریت باشگاه هست؟ می شود در تالار همشهری ها، به جای این که فقط تاپیک اصفهانی ها بیان تو، شمالی ها بیان تو و ... باشه، تاپیکی زد برای معرفی آداب، رسوم و زبان شهر و قوم خودمون.

در مورد ایجاد تالار آموزش زبان ترکی. دقت دارید که اینجا، باشگاه مهندسان ایران هست. بنابراین، باید زبان های مورد نیاز یک مهندس در اون مد نظر قرار داده بشه. مهمترین زبان که بیشتر کتاب های مهندسی به اون زبان نوشته میشن، زبان انگلیسی هست. بعد از اون، فرانسه و آلمانی برای افرادی که می خوان برای ادامه تحصیل به خارج مسافرت کنن. شما بیشتر آموزشگاه های زبان رو هم ببینید، فقط همین سه زبان رو تدریس می کنن. اما آیا دانستن زبان ترکی برای یک مهندس نیاز ضروری است؟



با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده جواب مدیر عزیزمون رو که نقل قول کردم کامل می کنم.

1- همه کاربران باشگاه برای ما عزیز هستند، چه فارس و چه ترک و لر و کرد و ...، و هیچ حساسیتی روی قومیت ها نداریم. منتها دوستان ترک به دلایلی حساسیت نشون میدن و جبهه گیری می کنن. بنده برای اینکه این حساسیت به باشگاه منتقل نشه برای مدت زیادی با بودن اون تاپیک خاص در صدر مطالب گفتگوی آزاد موافقت کردم، هر چند جای اون تاپیک داخل تالار آزاد نبود. تالار آزاد و کلا باشگاه مهندسان متعلق به همه ایرانی هاست نه قومیت خاص. داخل اون تاپیک به وفور پست هایی به زبان ترکی دیده میشد که خیلی از کاربران باشگاه متوجه نمیشدن، حتی عنوان تاپیک هم به زبان ترکی بود که اون رو هم فقط ترک زبان ها متوجه میشدن. قانون این باشگاه اینه که همه جا فارسی نوشته بشه، غیر از تالار همشهری ها که به درخواست کاربران استثنا شده که البته هنوز سر و سامان پیدا نکرده و نظارتی که باید روش باشه نیست. به قول یکی از دوستان باید پرسیده بشه که چرا اون تاپیک تا الان در تالار آزاد بوده و زودتر از این ها منتقل نشده.

2- دوستان ترک زبان می تونن به عنوان مثال تاریخ ترکی رو در تالار تاریخ معرفی کنند ولی به زبان فارسی و همه فهم باید معرفی کنند نه با پست های به زبان ترکی. در این زمینه مشکلی نیست منتها تصمیم با مدیر هر تالار هست. تالار تاریخ فعلا مدیری نداره و ایجاد این تاپیک نیاز به رسیدگی مدیریت سایت داره، تالار ادبیات مدیر داره منتها معرفی ادبیات ترکی نیاز به ترکی نوشتن داره که باید با مدیر اون تالار صحبت کنید و ایشون باید تصمیم بگیرن و ببینن می تونن بر چنین تاپیکی نظارت داشته باشن یا خیر. در کل معرفی فرهنگ و هنر و تاریخ ترکی اشکالی نداره، به شرطی که به زبان رسمی کشور یعنی فارسی معرفی بشه و همه بتونن از مطالبش استفاده کنن، و شرط دیگه ش هم موافقت مدیر تالار مربوطه هست.

3- هر مدیری مسئول تالار خودش هست و تصمیمش در مورد قرار گرفتن یک تاپیک در تالار یا مهم کردنش به مدیر مربوطه و ایشون هستن که با توجه به شرایط تالار و امکانات مدیریتی در مورد تایید یک تاپیک، مهم بودنش یا محل قرار گرفتنش تصمیم میگرن. مسلما هیچ مدیری بی دلیل تاپیکی رو منتقل یا رد نمی کنه و کاربران باشگاه هم باید به نظر مدیریت احترام بگزارن.

4- ایجاد تالارهای جداگانه برای قومیت ها و گویش های مختلف شرایط و پیش نیازهای خودش رو داره و تصمیم نهایی رو مدیریت با توجه به این شرایط می گیره. (شرایطی از جمله اینکه آیا نیاز به چنین تالاری هست، آیا جدا کردن چنین تالاری نیاز هست، آیا ایجاد چنین تالاری با سیاست های سایت سنخیت داره، آیا کنترل چنین تالاری از عهده تیم مدیریتی سایت بر میاد یا خیر). اینکه ما یک تالار جداگانه برای قومیت های مختلف ایجاد کنیم به عنوان یک پیشنهاد پذیرفته شده س و ما بررسی ش می کنیم ولی با شرایطی که بنده می بینم بعید هست که امکان ایجادش باشه، به خاطر ملاحظاتی که عرض کردم باید بررسی بشن.

5- در آخر باز هم تکرار میکنم، همه ی کاربران باشگاه برای ما عزیز هستن و هیچ فرقی بین ترک و لر و فارس نیست. اما در این باشگاه زبان رسمی فارسی هست و همه جا باید فارسی نوشته بشه تا همه ی مطالب برای همه ی افراد قابل استفاده باشه. امکان ایجاد تالارهای جداگانه برای زبان های قومیت های مختلف در این باشگاه نیست و نوشتن به زبان های دیگه هم خلاف مقررات باشگاه هست چون کنترل مطالب از عهده مدیریت خارج میشه. پس از همه دوستان و کاربران عزیز باشگاه تقاضا داریم به احترام دیگران همه جا فارسی بنویسن و برای تصمیم های مدیریتی هم ارزش قائل باشن چرا که این تصمیمات با توجه به شرایط و موقعیت هایی گرفته میشه که شاید کاربران ازش بی خبر باشن.

پیروز باشید.
 

magnet

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده جواب مدیر عزیزمون رو که نقل قول کردم کامل می کنم.

1- همه کاربران باشگاه برای ما عزیز هستند، چه فارس و چه ترک و لر و کرد و ...، و هیچ حساسیتی روی قومیت ها نداریم. منتها دوستان ترک به دلایلی حساسیت نشون میدن و جبهه گیری می کنن. بنده برای اینکه این حساسیت به باشگاه منتقل نشه برای مدت زیادی با بودن اون تاپیک خاص در صدر مطالب گفتگوی آزاد موافقت کردم، هر چند جای اون تاپیک داخل تالار آزاد نبود. تالار آزاد و کلا باشگاه مهندسان متعلق به همه ایرانی هاست نه قومیت خاص. داخل اون تاپیک به وفور پست هایی به زبان ترکی دیده میشد که خیلی از کاربران باشگاه متوجه نمیشدن، حتی عنوان تاپیک هم به زبان ترکی بود که اون رو هم فقط ترک زبان ها متوجه میشدن. قانون این باشگاه اینه که همه جا فارسی نوشته بشه، غیر از تالار همشهری ها که به درخواست کاربران استثنا شده که البته هنوز سر و سامان پیدا نکرده و نظارتی که باید روش باشه نیست. به قول یکی از دوستان باید پرسیده بشه که چرا اون تاپیک تا الان در تالار آزاد بوده و زودتر از این ها منتقل نشده.

2- دوستان ترک زبان می تونن به عنوان مثال تاریخ ترکی رو در تالار تاریخ معرفی کنند ولی به زبان فارسی و همه فهم باید معرفی کنند نه با پست های به زبان ترکی. در این زمینه مشکلی نیست منتها تصمیم با مدیر هر تالار هست. تالار تاریخ فعلا مدیری نداره و ایجاد این تاپیک نیاز به رسیدگی مدیریت سایت داره، تالار ادبیات مدیر داره منتها معرفی ادبیات ترکی نیاز به ترکی نوشتن داره که باید با مدیر اون تالار صحبت کنید و ایشون باید تصمیم بگیرن و ببینن می تونن بر چنین تاپیکی نظارت داشته باشن یا خیر. در کل معرفی فرهنگ و هنر و تاریخ ترکی اشکالی نداره، به شرطی که به زبان رسمی کشور یعنی فارسی معرفی بشه و همه بتونن از مطالبش استفاده کنن، و شرط دیگه ش هم موافقت مدیر تالار مربوطه هست.

3- هر مدیری مسئول تالار خودش هست و تصمیمش در مورد قرار گرفتن یک تاپیک در تالار یا مهم کردنش به مدیر مربوطه و ایشون هستن که با توجه به شرایط تالار و امکانات مدیریتی در مورد تایید یک تاپیک، مهم بودنش یا محل قرار گرفتنش تصمیم میگرن. مسلما هیچ مدیری بی دلیل تاپیکی رو منتقل یا رد نمی کنه و کاربران باشگاه هم باید به نظر مدیریت احترام بگزارن.

4- ایجاد تالارهای جداگانه برای قومیت ها و گویش های مختلف شرایط و پیش نیازهای خودش رو داره و تصمیم نهایی رو مدیریت با توجه به این شرایط می گیره. (شرایطی از جمله اینکه آیا نیاز به چنین تالاری هست، آیا جدا کردن چنین تالاری نیاز هست، آیا ایجاد چنین تالاری با سیاست های سایت سنخیت داره، آیا کنترل چنین تالاری از عهده تیم مدیریتی سایت بر میاد یا خیر). اینکه ما یک تالار جداگانه برای قومیت های مختلف ایجاد کنیم به عنوان یک پیشنهاد پذیرفته شده س و ما بررسی ش می کنیم ولی با شرایطی که بنده می بینم بعید هست که امکان ایجادش باشه، به خاطر ملاحظاتی که عرض کردم باید بررسی بشن.

5- در آخر باز هم تکرار میکنم، همه ی کاربران باشگاه برای ما عزیز هستن و هیچ فرقی بین ترک و لر و فارس نیست. اما در این باشگاه زبان رسمی فارسی هست و همه جا باید فارسی نوشته بشه تا همه ی مطالب برای همه ی افراد قابل استفاده باشه. امکان ایجاد تالارهای جداگانه برای زبان های قومیت های مختلف در این باشگاه نیست و نوشتن به زبان های دیگه هم خلاف مقررات باشگاه هست چون کنترل مطالب از عهده مدیریت خارج میشه. پس از همه دوستان و کاربران عزیز باشگاه تقاضا داریم به احترام دیگران همه جا فارسی بنویسن و برای تصمیم های مدیریتی هم ارزش قائل باشن چرا که این تصمیمات با توجه به شرایط و موقعیت هایی گرفته میشه که شاید کاربران ازش بی خبر باشن.

پیروز باشید.


سلام .

در مدت یک هفته گذشته از هرگونه پست دادن و نظر دادن در مورد مسائل بوحود آمده خودداری کردم .
این بار نیز نمی خواستم دخالت کنم ، ولی یکی از دوستان پی ام دادن که ادعاهای جدیدی مطرح شده و بر خود لازم می دونم که حداقل برای تنویر افکار باشگاه مطالبی رو ذکر کنم.

ادمین عزیز ، تمامی بحث ها و مکالمات بین من و شما انجام شده است و دقیقاً از نظرات هم مطلع شده ایم .
یادآوری این نکته صحیح نیست ، ولی دوست من ، وقتی که ما بدون سروصدا و ... تاپیک خداحافظی زدیم و حتی در پست خداحافظی مون هم اشاره ای به مسایل فی مابین نکردیم ، این انتظار رو داشتیم که شما هم همین رویه را در پیش بگیرد و اجازه ی دفاع از نظرات خودتان را به مدیران دیگر بسپارید که چقدر هم این دوستان بخوبی از عهده ی این کار برآمدند. درهرحال از لحاظ اخلاقی هم صحبت در مورد نظرات افرادی که حاضر نیستند و یا هستند و صحبتی نمی کنند ، صحیح و پسندیده نیست.

این بار برای همه کاربران توضیح می دهم که چه خبر است :

صورت قضیه :
تاپیکی بود تحت عنوان "ایرانیمین دیل سیزباشی آذربایجان" ، این تاپیک شامل همه مطالبی بود که در مورد فرهنگ ، تاریخ ، ادبیات ، موسیقی و ... ترکی و آذربایجانی گردآوری شده بود . این تاپیک از مدتها قبل در تالار آزاد حضور داشت و طبق همون قانونی که برای تاپیک های با بازدید بالا و پست بالا مهم می شوند ، این تاپیک مهم شده بود.
تاپیک فوق عاملی برای دلگرمی و حضور دهها کاربر بود ، ضمن اینکه حتی کابران غیر ترک هم از این تاپیک بازدید داشتند. آرشیو این تاپیک فوق العاده و در نوع خود عالی هست .

هرتاپیکی که برای آن ویرایشی و تغییری رخ می دهد ، در ادامه گزارشی و درخواستی است که مطرح شده است .
چه کسی برای این تاپیک گزارش خلاف رد کرده است ؟! کدام تخلف ؟! این تاپیک جای چه کسی را پر کرده بود ؟
این تاپیک فقط و فقط برای تسویه حساب شخصی انتقال یافت و همین و بس .
بعد اعتراض ما ، در ابتدا می گویند که این تاپیک با قوانین من درآوردی مدیر سابق مهم شده است .
قانون من درآوردی "تاپیک های با تعداد پست بالای مشخص و بازدید بالا و فعال مهم شوند" بهتر از قوانین نانوشته شماست ! کجای قانونتان نوشته اید فارسی زبان رسمی باشگاه است ؟
من این قانون را مطالعه کرده و ثبت نام کرده ام :

قوانین باشگاه ثبت نام در باشگاه مهندسان رایگان است! باشگاه مهندسان از شما می خواهد که نسبت به قوانین باشگاه و رویه های آن وفادار باشید و در راستای اهداف باشگاه که نشر علم و دانش است فعالیت کنید. اگر شما با قوانین موافق هستید، لطفا گزینه 'ضمن مطالعه اساسنامه ، با قوانين موافقم' را تیک زده و کلیک ثبت نام را فشار دهید. اگر از ثبت نام در باشگاه منصرف شده اید اینجا را کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید.

قوانین و اساسنامه

قانون شماره 1) تمامی کاربران می بایست در هنگام ثبت نام در سایت ، از کلمات مناسب جهت استفاده در نام کاربری خود استفاده نمایند. به علاوه آواتار انتخابی باید در شان دانشجویی بوده و حتی الامكان نمادین باشد. انتخاب آواتارهای زننده خلاف شئون دانشجویی و قوانین سایت است.

قانون شماره 2) کاربران سایت می بایست در هنگام ارسال پيام در تالار ها از کلمات مناسب استفاده نمایند.

قانون شماره 3) کاربران می بایست در هنگام ارسال سوالات و مشکلات و پيامهای خود از یک موضوع مناسب استفاده نمایند. این موضوع می بایست در رابطه با سوال ، مشکل و یا پيام ایشان باشد.

قانون شماره 4) مسئولیت مطالب ارسال شده توسط کاربران به عهده خود ایشان می باشد و لزوماً نظر و یا مطلب مسئولین سایت نمی باشد.

قانون شماره 5) در صورتی که مایل به ارسال مطلبی از یک سایت دیگر می باشید ، منبع آن را ذکر نمایید. در صورتی که مطلب یا موضوع مذکور نوشته شده توسط شخص خاصی بود ، نام وی را ذکر نمایید.

قانون شماره 6) لطفاً در هنگام مطرح کردن سوالات خود ، تالار مناسب را انتخاب نمایید و از مطرح کردن سوالات خود در تالارهای نامتناسب با سوالتان خودداری نمایید.

قانون شماره 7) لطفاً در هنگام طرح سوالات خود آنها را به صورت جداگانه مطرح فرمایید. بدین معنی که در صورتی که سوالهای گوناگونی دارید ، آنها را در چندین ارسال مطرح نمایید و از مطرح کردن تمامی سوالات در یک ارسال خودداری فرمایید .

قانون شماره 8) لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات از به کار گیری الفاظ و جملاتی که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری فرمایید.

قانون شماره 9) لطفاً در صورتی که جواب یک سوالی را نمی دانید از ارسال مطالبی که باعث شلوغ کردن آن ارسال ( یا سوال ) شود خودداری فرمایید. در صورتی که بحث خاصی دارید می توانید برای خودتان یک بحث عمومی باز کنید.

قانون شماره 10) از نوشتن نامه های تجاری و یا تبلیغات تجاری پرهیز كنید. اگر جواب سوال كاربری به گونه ای بود كه مربوط به سایتهای تجاری میشد میبایست فقط در زمینه سوال كاربر سایت معرفی شود و از به كار بردن جملات و كلمات تبلیغاتی خودداری نمایید.

قانون شماره 11) از نوشتن یك سوال و یا یك نامه در تالارهای مختلف خودداری كنید. طبق قانون شماره 5 تالار مناسب و مرتبط به نامه خود را انتخاب كنید و فقط در آن تالار نامه خود را ارسال كنید.

قانون شماره 12) مسئولیت تمامی فایلها و یا تصاویر و ... كه از طریق سایت رد و بدل میشوند بر عهده كاربر فرستنده میباشد و سایت در قبال این گونه مسایل هیچ تعهدی در زمینه سالم بودن آنها، ویروسی نبودن آنها و ... ندارد. ما به شما پیشنهاد میكنیم حتما پس از دریافت فایلها و ... آنها را قبل از استفاده توسط نرم افزارهایی كه كار ویروس یابی و اسكن فایلها را بر عهده دارند ، چك نمایید.

قانون شماره 13) برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوال از تالارها استفاده نمایید در صورتی كه مستقیما با یك كاربر از طریق ایمیل ، چت و یا هر طریقه دیگری ارتباط داشته باشید سایت هیچ گونه تعهدی در مقابل بوجود آمدن مشكالات احتمالی نخواهد داشت.

قانون شماره 14 ) در صورت مشاهده هر گونه بی احترامی به كاربران دیگر با كاربر مربوطه برخورد خواهد شد.

قانون شماره 15) لطفا در زمان مطرح كردن مطلبی در تالارها ، به مسایل و قوانین احترام بگزارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر مخالف با آن جدا خودداری فرمایید.

قانون شماره 16) قوانین مالکیت مادی و معنوی نرم افزارهای «ایرانی» دارای حق کپی رایت، معرفی، نشر و یا ارسال موضوعات مرتبط با Warez بمعنای عام آن و به هرشکل در تالارها ممنوع می باشد.

قانون شماره 17) ثبت نام با چند نام در سايت ممنوع است.

قانون شماره 18) ارسال مطلب سياسي يا نقد مذهبي در اين باشگاه ممنوع است.

قانون شماره 19) لطفا" قوانین را رعایت نمایید!

همچین چیزی رو نمی بینم !
هرچند نمی خواهم در این مورد بحث کنم .
محض اطلاعتان عرض کردم تا از قوانین باشگاهتان مطلع باشید.

کجای این قانونتان تاپیک ما را رد می کند ؟! کدام قانون و کدام بندش فرهنگ غنی و ... را منع می کند ؟
احتمالاً بندی که می گوید قوانین را رعایت کنید!

از شما پرسیدم اگر همه مشکلتان مهم بودن این هست ، از مهمی درآورید ، همان بهتر که تاپیک بی محتوای خلیج فارس که برپایه نظرسنجی دروغین یک عرب ! پایه ریزی شده ، تاپیک مهم شما باشد.

همه ی اینها به کنار و فرضاً قبول .


الان برای ما توضیح دهید کجای این تاپیک با تاپیک های گفتگوی همشهری و هم دهاتی و احوالپرسی های بیکارانه و قرارهای پسردختری تشابهت دارد ؟!
وای بر من و امثال من که مدیر فرومی که در آن بی منت زحمت می کشم ، این موضوع را می داند و با افتخار عنوان می کند.

اگر تاپیک را بجای دیگری انتقال می دادید ، کمتر ناراحت می شدیم .
تاپیکی زده شده و 1800پست پیش رفته ، چگونه انتظار دارید تک تک پست ها را جدا کنیم و به تالار تاریخ ! مثلاً انتقال بدیم و تازه منتظر مدیرش هم باشیم ! کدام مدیر ؟! مگر این تالاری که گفتید مدیر هم دارد ؟!

بار دیگر عنوان می کنم که این سخن شما توهینی دیگر است که پست های فارسی را جدا کنید و بیارید تالارهای مختلف ! ، توهینتان هم بی پاسخ بماند.

اگر از ملاحظات می گویید ، این ملاحظات در این همه وقت کجا بودن ؟! دولت عوض شده یا نظام ؟! نکند پان ایرانیست ها اومدن سرکار ؟!

شما باید افتخار کنید که فرهنگ و تاریخ ترکی یا کردی یا ..... در باشگاهتان رونق بگیرد . نه اینکه .... ، اینم از طرز فکر شما نشأت گرفته است .

این همه جای باشگاه رو هواست ، تالار آزاد بدون مدیر و هر روز درگیری و بحث . تالار ورزش کذا . تالار اسلام و قرآن بدون مدیر .
تالار تفریح با مدیر کم پیدا و ... کذا . تالارهای تاریخ و فلسفه و .... روی هوا .
بازم بگم مشکلات باشگاه رو ؟!
فکر کنم انتقال این تاپیک مهمترین کار ممکن تان بود. خسته نباشید .
این جای صحبتتان کاملاً صحیح است . باشگاه متعلق به شماست و هر نظری داشته باشین ، می توانین انجامش دهید.

من در ماههای قبل در بحثی که با دوستان ترک داشتم ، مدعی این بودم که ادمین و مدیر سایت باشگاه مهندسان ، حساسیتی روی ترک و فارس و ... ندارند .
همینجا از همه ی دوستان عزیز عذرخواهی می کنم و حرف خود را پس می گیرم .
ادمین عزیز ، تحربه این همه کار سیاسی و فرهنگی و علمی م در دانشگاه و جامعه ، برایم اثبات کرده بود که هرجایی بخواهند جلویت را بگیرند ، هرجایی بخوان کنارت بزنند ، انگ می زنند ، مارک می جسبانند ، دانشگاه نشریه سیاسی م رو بستند با انگ پان ترکی ! (اونم منی که در دانشکده فنی به عنوان دیگری شناخته بودم) ، نشریه علمی سرامیکی مون را رد بودجه کردند (که اینا همونایی ان که ...) ، در انتخابات چون مخالف سبزها شدیم و از طرفی طرفداری شخص خاصی رو نکردیم ، تجزیه طلب نامیده شدیم ، در مسابقات علمی چون دیتاهای مقاله مون از دانشگاه میدل ایست ترکیه بود و از دستگاه سراسر ارور پژوهشگاه مواد استفاده نکردیم ، گفتن کارشون چیپه ! اینا با ترکیه کار می کنن ! ..... و سرانجام در باشگاه مهندسان چون دلیل خواستیم برای یک کار بی معنی ، متعصب قومی لقبم دادید !
ادمین عزیز این رسم روزگار است ، تقصیر از شما نیست.
بدون زدن انگ ، حرفتان پیش نمی رود حتماً !

پاسخی به بقبه ادعاها و ... نمی دهم چرا که حتی اگر شما به باز کردن موضوعات بین مدیران و مسایل شان علاقه داشته باشین ، من به احترام باشگاه سکوت خواهم کرد. این را از این حضور کوتاه در تالار مدیران یاد گرفتم که همه ی مکالمات و بحث ها بین ما هست و تمام .
هرچند که شما . . . .

پاسخی هم به صحبت های سایرین نخواهم داد ، امیدوارم سایر مدیران هم پاسخی یا نقل قولی از من نگیرند تا مجبور به حضور دوباره و پاسخ نباشم .
این فقط درمورد شما و ما بود . نیازی به نظر بقیه نیست ! نمی دانم باشگاه و تالاری که مدیرش هرچه صلاح بماند همان است ، چه نیازی به افزودن امکان نظرسنچی دارد؟!
اینجا برای مدیران علمی اش می گویند "خیر پیش و به سلامت" ، کاربران عادی اش می آیند و در مورد تالارها و تاپیک ها نظر میدهد ! عجب شوخی مسخره ای.

از همه دوستان و کاربران هم می خواهم برای من دلیل و مدرک در رد یا تأیید نظرم و نظر ادمین ردیف نکنند ، کاری انجام شده و با تصمیمی درست به اتمام رسیده است .
با تمام احترام برای تک تک شما دوستان اعم از موافق و مخالف ، نظرتان را برای فروم خود نگه دارید .


موفق و پیروز باشید . اجرتان هم با خدا . . .
 
آخرین ویرایش:

arch boy

کاربر بیش فعال
من همیشه این برام سواله چرا عزیزان آذری همیشه فکر میکنن داره بهشون توهین میشه داره حقشون ضایع میشه با این که ما همه مال یه کشوریم بعضی اوقات احساس میکنم شما خودتون و تافته جدا بافته میدونید مثلا در حق ما فارس چه کاری شده که در حق ترکا نشده چرا باید تالار جدا داشته باشید مگه بقیه اقوام دارن که ترک ها بخوان داشته باشن اصلا چرا انقدر ترک و فارس میکنین چرا انقدر ایجاد اختلاف میکنین چرا خودتون وجدا از بقیه مردم میدونید؟؟؟؟؟؟
چون داره توهین می شه چرا باید ایرانمن دیل سیز باشه بره همشهریها خداییش ربطی به این تالار داره خوب اگه اینطوریه خلیج همیشه فارسم بره تالار مهندسی نفت دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟حالا خودتو ن قضاوت کنین که حق داریم یا نه
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده جواب مدیر عزیزمون رو که نقل قول کردم کامل می کنم.

1- همه کاربران باشگاه برای ما عزیز هستند، چه فارس و چه ترک و لر و کرد و ...، و هیچ حساسیتی روی قومیت ها نداریم. منتها دوستان ترک به دلایلی حساسیت نشون میدن و جبهه گیری می کنن. بنده برای اینکه این حساسیت به باشگاه منتقل نشه برای مدت زیادی با بودن اون تاپیک خاص در صدر مطالب گفتگوی آزاد موافقت کردم، هر چند جای اون تاپیک داخل تالار آزاد نبود. تالار آزاد و کلا باشگاه مهندسان متعلق به همه ایرانی هاست نه قومیت خاص. داخل اون تاپیک به وفور پست هایی به زبان ترکی دیده میشد که خیلی از کاربران باشگاه متوجه نمیشدن، حتی عنوان تاپیک هم به زبان ترکی بود که اون رو هم فقط ترک زبان ها متوجه میشدن. قانون این باشگاه اینه که همه جا فارسی نوشته بشه، غیر از تالار همشهری ها که به درخواست کاربران استثنا شده که البته هنوز سر و سامان پیدا نکرده و نظارتی که باید روش باشه نیست. به قول یکی از دوستان باید پرسیده بشه که چرا اون تاپیک تا الان در تالار آزاد بوده و زودتر از این ها منتقل نشده.

2- دوستان ترک زبان می تونن به عنوان مثال تاریخ ترکی رو در تالار تاریخ معرفی کنند ولی به زبان فارسی و همه فهم باید معرفی کنند نه با پست های به زبان ترکی. در این زمینه مشکلی نیست منتها تصمیم با مدیر هر تالار هست. تالار تاریخ فعلا مدیری نداره و ایجاد این تاپیک نیاز به رسیدگی مدیریت سایت داره، تالار ادبیات مدیر داره منتها معرفی ادبیات ترکی نیاز به ترکی نوشتن داره که باید با مدیر اون تالار صحبت کنید و ایشون باید تصمیم بگیرن و ببینن می تونن بر چنین تاپیکی نظارت داشته باشن یا خیر. در کل معرفی فرهنگ و هنر و تاریخ ترکی اشکالی نداره، به شرطی که به زبان رسمی کشور یعنی فارسی معرفی بشه و همه بتونن از مطالبش استفاده کنن، و شرط دیگه ش هم موافقت مدیر تالار مربوطه هست.

3- هر مدیری مسئول تالار خودش هست و تصمیمش در مورد قرار گرفتن یک تاپیک در تالار یا مهم کردنش به مدیر مربوطه و ایشون هستن که با توجه به شرایط تالار و امکانات مدیریتی در مورد تایید یک تاپیک، مهم بودنش یا محل قرار گرفتنش تصمیم میگرن. مسلما هیچ مدیری بی دلیل تاپیکی رو منتقل یا رد نمی کنه و کاربران باشگاه هم باید به نظر مدیریت احترام بگزارن.

4- ایجاد تالارهای جداگانه برای قومیت ها و گویش های مختلف شرایط و پیش نیازهای خودش رو داره و تصمیم نهایی رو مدیریت با توجه به این شرایط می گیره. (شرایطی از جمله اینکه آیا نیاز به چنین تالاری هست، آیا جدا کردن چنین تالاری نیاز هست، آیا ایجاد چنین تالاری با سیاست های سایت سنخیت داره، آیا کنترل چنین تالاری از عهده تیم مدیریتی سایت بر میاد یا خیر). اینکه ما یک تالار جداگانه برای قومیت های مختلف ایجاد کنیم به عنوان یک پیشنهاد پذیرفته شده س و ما بررسی ش می کنیم ولی با شرایطی که بنده می بینم بعید هست که امکان ایجادش باشه، به خاطر ملاحظاتی که عرض کردم باید بررسی بشن.

5- در آخر باز هم تکرار میکنم، همه ی کاربران باشگاه برای ما عزیز هستن و هیچ فرقی بین ترک و لر و فارس نیست. اما در این باشگاه زبان رسمی فارسی هست و همه جا باید فارسی نوشته بشه تا همه ی مطالب برای همه ی افراد قابل استفاده باشه. امکان ایجاد تالارهای جداگانه برای زبان های قومیت های مختلف در این باشگاه نیست و نوشتن به زبان های دیگه هم خلاف مقررات باشگاه هست چون کنترل مطالب از عهده مدیریت خارج میشه. پس از همه دوستان و کاربران عزیز باشگاه تقاضا داریم به احترام دیگران همه جا فارسی بنویسن و برای تصمیم های مدیریتی هم ارزش قائل باشن چرا که این تصمیمات با توجه به شرایط و موقعیت هایی گرفته میشه که شاید کاربران ازش بی خبر باشن.

پیروز باشید.
من اولین بار است که از ادمین چنین پست بلند بالائی میبینم
چون همیشه پستها رو با یک جواب تلگرافی ختم میکردند
پس دلیل این پست چیست ؟

این پست طولانی چیزی جز فرار از فضاحت بار آمده را نشان نمیده
حداقل 80 درصد بازدیدکنندگان این سایت دانشجو هستند و حداقل 80 درصد این 80 درصد، میتوانند خوب را از بد تشخیص بدهند و نیازی به این پست فرافکنی شما نبود
آمدید رسوایی بار اورده تان رو ماست مالی کنید ، ولی رسوایی دیگه ای بار اوردید


بازدیدکنندگان و کاربران این سایت باید این سایت رو به خاطر استفاده شخصی و سو استفاده از واژه (مهندسان) تحریم کنند
سایتی که اسم مهندسان رو با خودش یدک میکشه ، ولی برای افکار و عقاید مهندسان پشیزی ارزش قائل نیست چرا باید با سو استفاده از اسم مهندسان ماهانه درآمد هنگفتی به جیب بزنه ؟
سایتی که تبدیل شده است به پیاده کننده سیاستهای حکومت
پس چه بهتر که حداقل کلمه آزاد رو از روی تالار بردارید
و همچنین کلمه مهندسان را از روی اسم سایت
چون کلمه مهندس با آزادی عقیده و بیان گره خورده است

با پستی سراسر نتاقض و دروغ خواستید این همه آدم تحصیل کرده رو مجاب کنید ؟

بالاخره قوانین تالار من درآوردی هستند یا اینکه مدیر تالار صاحب اختیار تالار خودش است ؟
بعد اعتراض ما ، در ابتدا می گویند که این تاپیک با قوانین من درآوردی مدیر سابق مهم شده است .
هر مدیری مسئول تالار خودش هست و تصمیمش در مورد قرار گرفتن یک تاپیک در تالار یا مهم کردنش به مدیر مربوطه و ایشون هستن که با توجه به شرایط تالار و امکانات مدیریتی در مورد تایید یک تاپیک، مهم بودنش یا محل قرار گرفتنش تصمیم میگرن. مسلما هیچ مدیری بی دلیل تاپیکی رو منتقل یا رد نمی کنه و کاربران باشگاه هم باید به نظر مدیریت احترام بگزارن.

کلمات مورد استفاده رو نگاه کنید تو رو خدا
قوانین من درآوردی
چه کلمات ساده لوحانه ای
مگر فرقی هم میکند که قوانین را چه کسی از خودش دراورده ؟
نکند شما قوانین سایت را از جای دیگری کپی کرده اید ؟
البته ظاهرا هم اینطور به نظر میرسد
چون از قوانین خودتان هم خبر ندارید
پس لابد از جایی کپی کرده اید و موقع کپی هم زحمت مطالعه به خودتان نداده اید

و حتی اگر فرض را بر من درآوردی بودن قوانین بگذاریم ، شما که ادمین هستید چرا روی مدیران و قوانین وضع شده نظارت نمیکنید؟
نکند فقط وقتی آمار بازدیدکنندگان سایت و موجودی حساب بانکی پائین می آید یادتان میفتد که سایتی هم دارید ؟
 

asa-ara

اخراجی موقت
این کار واقعا یه توهین بود:mad: ولی من هرگز تسلیم نمیشم به خاطر وطنم آذربایجان.

وطنت آذربایجان................!؟
بابا همینه دیگه میدون بدن به اشارهای ادعای استقلال میکنی
کلا با اینکه با بچه های تبریز حال میکنم ولی سخت با جو گیری خودتون رو خراب میکنید
افراط افراط افراط و در نهایت افراط
خیلی نگران تیره و زبان خودتون هستید برید یه سایت راه اندازی کنید توش هر چی مدنظر خودتون هست بیان کنید
اومدی تو خونه یارو داری عشق و حال میکنی براش شاخ و شونه هم میکشی
اگر میبینید حقتون رو دارن ضایع میکنن بهتون بی احترامی میکنن خوب میتونید دیگه اینجا نیاید
ما سیب زمینی هستیم از در بیرونمون کردن از پنجره اومدیم شما که آخر همه غیرتمندایید نیاید
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من خودم ترکا رو خیلی دوسشون دارم....
بچه های با معرفتی هستن.....
ولی گاهی اوقات زیادی تعصبی میشن....با این عکس العملشون زیاد حال نمیکنم!!
 

arch boy

کاربر بیش فعال

وطنت آذربایجان................!؟
بابا همینه دیگه میدون بدن به اشارهای ادعای استقلال میکنی
کلا با اینکه با بچه های تبریز حال میکنم ولی سخت با جو گیری خودتون رو خراب میکنید
افراط افراط افراط و در نهایت افراط
خیلی نگران تیره و زبان خودتون هستید برید یه سایت راه اندازی کنید توش هر چی مدنظر خودتون هست بیان کنید
اومدی تو خونه یارو داری عشق و حال میکنی براش شاخ و شونه هم میکشی
اگر میبینید حقتون رو دارن ضایع میکنن بهتون بی احترامی میکنن خوب میتونید دیگه اینجا نیاید
ما سیب زمینی هستیم از در بیرونمون کردن از پنجره اومدیم شما که آخر همه غیرتمندایید نیاید
لطفا وارد بحث بزرگترا نشید از نور چشمان تو تاپیکای دیگه نظر خواهی می کنن جناب سیب زمینی
 

amireza_2000

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
من نیومدم از نظر و خواسته استارتر برای یه تالار جدا دفاع کنم
قصد هم نداشتم پستی در کل سایت بدم
فقط میخوام ابعادی چند از این مسئله رو روشن کنم و این پست من آخرین پستم خواهد بود

اولا اینکه جواب "اگر ترکها تالار داشته باشند باید کرد و عرب و بلوچ و . . . هم داشته باشند" هیچ ربطی به مسئله نداره
خوب داشته باشند
چه عیبی داره ؟
اینکه بقیه تالار ندارند باید ترکی هم نداشته باشه ؟ این اسمش میشه حس حسادت !
/QUOTE]
این حسادت نیست
این عدالت طلبی هست.
 

arch boy

کاربر بیش فعال
من نیومدم از نظر و خواسته استارتر برای یه تالار جدا دفاع کنم
قصد هم نداشتم پستی در کل سایت بدم
فقط میخوام ابعادی چند از این مسئله رو روشن کنم و این پست من آخرین پستم خواهد بود

اولا اینکه جواب "اگر ترکها تالار داشته باشند باید کرد و عرب و بلوچ و . . . هم داشته باشند" هیچ ربطی به مسئله نداره
خوب داشته باشند
چه عیبی داره ؟
اینکه بقیه تالار ندارند باید ترکی هم نداشته باشه ؟ این اسمش میشه حس حسادت !
/QUOTE]
این حسادت نیست
این عدالت طلبی هست.
قابل توجه ادمین محترم
 

hamed 33

عضو جدید
اگه قرار باشه اينطوري باشه كه همه بايد يه تاپيك براي شهر و تاريخشون داشته باشن..
انتقال اون به تالا همشهري ها كار بسيار درستي بود..
شما ها فقط دارين يه طرفه قضاوت مي كنيد مثلا چه فرقي بين ترك ها و بقيه قوم ها وقبيله ها وجود داره اين انجمن ماله همه ايراني ها و همه فرهنگ هاست شما اگه نگرانيد خودتون مي تونيد براي خودتون يه سايت راه اندازي كنيد و اونجا باهم بحث و گفتگو كنيد..
واقعا حرفاتون بي منطق هست..
 
آخرین ویرایش:

BaBak.Turk

اخراجی موقت
اگه قرار باشه اينطوري باشه كه همه بايد يه تاپيك براي شهر و تاريخشون داشته باشن..
انتقال اون به تالا همشهري ها كار بسيار درستي بود..
شما ها فقط دارين يه طرفه قضاوت مي كنيد مثلا چه فرقي بين ترك ها و بقيه قوم ها وقبيله ها وجود داره اين انجمن ماله همه ايراني ها و همه فرهنگ هاست شما اگه نگرانيد خودتون مي تونيد براي خودتون يه سايت راه اندازي كنيد و اونجا باهم بحث و گفتگو كنيد..
واقعا حرفاتون به منطق هست..
مرد حسابي چندين ساله حق حقوق من ترك كه طبق قانون اساسي مملكت هست نمي دن هر بلايي بر سر تاريخ و بودنم ميارن حالا مي خايي تالار راه بندازيم؟
يه سرويس وبلاگ آذروبلاگ داشتيم كه اونهم *****ش كردند..
 

hamed 33

عضو جدید
مرد حسابي چندين ساله حق حقوق من ترك كه طبق قانون اساسي مملكت هست نمي دن هر بلايي بر سر تاريخ و بودنم ميارن حالا مي خايي تالار راه بندازيم؟
يه سرويس وبلاگ آذروبلاگ داشتيم كه اونهم *****ش كردند..
نه حالا حق و حقوق مارا مي دن؟!!!
من حرفم اينه كه اگه شما ها اين حق را دارين همه
قوميت ها هم مي تونن اين حق را داشته باشن !!
 

hamed 33

عضو جدید
خداييش يكم منطق داشته باشد اين همه مدت اين تاپيك مهم بوده ولي هيچ كدوم ماها هيچي نگفتيم اگه اينطور بود ماها هم بايد اعتراض مي كرديم كه چرا تاپيك شهر ما مهم نمي شه!!
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
نه حالا حق و حقوق مارا مي دن؟!!!
من حرفم اينه كه اگه شما ها اين حق را دارين همه
قوميت ها هم مي تونن اين حق را داشته باشن !!
ما جلوي ساير اقوام رو نگرفتيم!هر كسي بايد بتونه حق خودش رو بگيره

خداييش يكم منطق داشته باشد اين همه مدت اين تاپيك مهم بوده ولي هيچ كدوم ماها هيچي نگفتيم اگه اينطور بود ماها هم بايد اعتراض مي كرديم كه چرا تاپيك شهر ما مهم نمي شه!!
مي خاستين چي بگين ديگه هر چي دهنتون اومده گفتين ما ها خويشتنداري كرديم
ما شهر نيستيم براي خودمون يه تمدني هستيم جدا.
 

مینو جون

عضو جدید
من موافقم
خب چه اشکالی داره؟منم ترکم اما رفتار ناشایستی تا حالا از کسی ندیدم چی میشه دیگران هم بتونن ترکی یاد بگیرن؟!:smile:
 

hamed 33

عضو جدید
ما شهر نيستيم براي خودمون يه تمدني هستيم جدا.
خوب اگه جدا هستيد بايد بهتون بگم اين تالار مختص تمام ايراني هاست و اگر جدا هست ديگه پس حرفتون چيه پس بايد همه چيزيتون جدا باشه

ما جلوي ساير اقوام رو نگرفتيم!هر كسي بايد بتونه حق خودش رو بگيره
.
اگه اينطوري بود كه هرج و مرج همه جارا مي گرفت و همه مي خواستن تالار خودشون مهم باشه
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
خوب اگه جدا هستيد بايد بهتون بگم اين تالار مختص تمام ايراني هاست و اگر جدا هست ديگه پس حرفتون چيه پس بايد همه چيزيتون جدا باشه


اگه اينطوري بود كه هرج و مرج همه جارا مي گرفت و همه مي خواستن تالار خودشون مهم باشه


منظورم از جدا تمدن ترك هست كه خودت ميدوني چي مي گم..
هرج و مرج چيه؟ چه ربطي به هرج و مرج داره؟
 

arch boy

کاربر بیش فعال
اگه قرار باشه اينطوري باشه كه همه بايد يه تاپيك براي شهر و تاريخشون داشته باشن..
انتقال اون به تالا همشهري ها كار بسيار درستي بود..
شما ها فقط دارين يه طرفه قضاوت مي كنيد مثلا چه فرقي بين ترك ها و بقيه قوم ها وقبيله ها وجود داره اين انجمن ماله همه ايراني ها و همه فرهنگ هاست شما اگه نگرانيد خودتون مي تونيد براي خودتون يه سايت راه اندازي كنيد و اونجا باهم بحث و گفتگو كنيد..
واقعا حرفاتون بي منطق هست..
تاپیکه همشهری ها از اسمش معلومه که چیه نیازی به توضیح نیس مهندس جان حالا این با تاپیکه ایرانیمن دیلسیز باشه داره قبلا هم گفتم اگه اینطوریه تاپیکه خلیج همیشه فارسم بره تالار مهندسی نفت
 

hamed 33

عضو جدید
تاپیکه همشهری ها از اسمش معلومه که چیه نیازی به توضیح نیس مهندس جان حالا این با تاپیکه ایرانیمن دیلسیز باشه داره قبلا هم گفتم اگه اینطوریه تاپیکه خلیج همیشه فارسم بره تالار مهندسی نفت
ميشه بگيد تالار خيليج هميشه فارس چه ربطي به مهندسي نفت داره؟؟!!!!
ما بايد هممون از خليج هميشه فارس دفاع كنيم و هيچ وقت هم كوتاه نياييم!!!
 

hamed 33

عضو جدید
تاپیکه همشهری ها از اسمش معلومه که چیه نیازی به توضیح نیس مهندس جان حالا این با تاپیکه ایرانیمن دیلسیز باشه داره قبلا هم گفتم اگه اینطوریه تاپیکه خلیج همیشه فارسم بره تالار مهندسی نفت
تو اين تاپيك گفته نظرتون درباره تالار تركي چيه !!
كه تا اونجايي كه من مي دونم مربوط مي شه به تالار هميشهري ها
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا