چرا دعایمان برای ازدواج نمی گیرد؟

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
کسی نمیخواد شمارو تفتیش عقیده کنه چون نیازی نیست!
خب وقتی شما معتقدین که حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) از آینده خبر نداشتن پس یعنی شما اینم انکار میکنید که حضرت محمد(ص) فرستاده ای از جانب خداست وگرنه اگر معتقد بودین که خدا حضرت محمد(ص) رو خدا فرستاده پس خداوند با فرستاده خود در ارتباطه و چون خداوند از آینده خبر دارد پس طبعا پیامبر او نیز میتواند از اینده به واسطه خدا خبر داشته باشد...
و اگه کتابهای دینی رو قبول ندارین میتونید کتابهای تاریخی معتبر رو که راجب قضیه شبی که حضرت محمد(ص) به واسطه خداوند از نیت شوم کسانیکه قصد جان او را کرده بودن خبردار شده بودن و به جای ایشان امام علی(ع) خوابیدن، رو مطالعه کنید.
من خودم آدمی نیستم که متعصب باشم و بگم هرچیزی که من میگم درسته ولی سعی میکنم طبق عقل و تفکر برم جلو،شما هم لطفا فکر کنید و خودتون رو با چندتا عقیده محدود نکنید،فقط یک درصد احتمال بدین که عقایدتون اشتباه باشه،اونوقت چکار میکنید؟

واقعا نمیشه اینجوری نتیجه گرفت که ایشون هیچی رو قبول ندارن...
باید قبول کنیم که ما ادمیم و عقلمون ناقصه !!! واقعا سخته 1 سری چیزا رو باور کرد.. ولی خوب باید اینم قبول کنیم که هر چی تو قران اومده عین واقعیته و شکی درش نیس !![/QUOTE]

زهره خانوم جبری در کار نیست،چرا اینهمه موضوع رو سخت میکنین....هیچ کس از آینده خبر نداره و زندگی میکنه و اعمالی انجام میده و نتیجه عملش رو هم یا تو این دنیا و یا در آخرت میبینه،مثلا فرض کنید کسی با نداشتن دانش لازم وارد بازار بورس بشه و ورشکست بشه،در اینجا علت ورشکست شدن این شخص نداشتن دانش لازمه،و چون خدا دانای کل هستش از همه چیز خبر داره خدا میدونسته که اگه این شخص با نداشتن دانش وارد بازار بورس بشه ورشکست میشه ولی خداوند چیزی از قبل ننوشته که مثلا فلان کس باید در فلان جا و فلان زمان اتفاقی واسش بیافته،در غیر اینصورت زندگی کردن ما دلیلی نداره!
در واقع اینطور بگم که ما طبق اختیار خودمون زندگی میکنیم در دنیایی که قانون وجود داره و ما خودمون راهمون رو انتخاب میکنیم و تصمیم میگیریم،و خداوند همه چیز رو میدونه همه اتفاقات گذشته و حال و آینده و این منافاتی با اختیار ما ندارد...
 

pouyan68

عضو جدید
عاقا بذارین من یه چیزی بگم
تا جالا شده یه اتفاقی خشایند برادون بیفته بگین انگار از قبل بهم الهام شده بود؟
چطور خیلی از ما ادما به حرفای یه سری پیشگ که میگن فلان مساله پیش میاد و چه و چه و چه عقیده داریم؟چطر خودمون رو بدست فال رمال ها میندازیم و ....
من میخام بگم هر شخصی میتونه اینده ی خودش رو ببینه نه اینجور که مثل یک پیشگو رفتار کنه ولی از رو اهدافش از رو تلاشی که میکنه میتونه بفهمه و ببینه که کدوم مسائل خب براش ممکن میشه
ولی بحث عقیدتیش :
ما همه خدا رو قبول داریم.شکی نیس. حضرت محمد ع و قرآن رو هم قبول داریم تو اینم شکی نیس. تا اینجا قبول؟
افرین.
من خودم اهل بیت رو به عنوان جانشین پیامبر خدا قبول دارم و احترام خاصی براشون قائلم.
میدونم که برا خدا علم معنی نداره یعنی نمیشه خدا رو تو علم محدود کرد چون خدا لا یتناهیه اصلا در فکر انسان نمیگنجه و علم نامحدود داره خودش علمه و خالق علم. و چون مسلمونم طبق عقاید یک مسلمون قبول دارم که از علم خودش به پیامبرش داده به جانشین پیامبرشم داده پس اونام علم یتناهی رو دارن
ولی علم اونا در طل علم خداس و با اذن خدا
ایشون (اهل بیت ع) هم اینده رو میبینن برا توجیه این مطلبم همین بس که قبول دارم علم الهی دارن
ولی چیزی که باعث میشه بعضا من به قدرت اهل بیت خدا نکرده شک ببرم عیب از فانیب و محدودیت داشتنه منه
همونطور که شما نمیتونین یه دریا ر تو پارچ بریزین .....
 

pouyan68

عضو جدید
بنظر من دعای ما برای ازدواج (یا هرچیز دیگه) نمیگیره چون :
ما تو دعا کردن به خدامون یقین نداریم
یه چی به خدا میگیم ولی بیشتر برا استجابتش به خلق خدا رو میاریم
دعامون با خلوص نیت 100 در صد نیس فقط رفع تکلیفه و بعضا برای زیر سوال بردن مقدسات و عقاید
نمیگیره چون ما ناخالصی داریم ناب نیستیم
نمیگیره چون خودمونا اماده ازدواج نکردیم و ....
همتون داستان شهری که مردمش از خشکسالی برا خوندن نماز بارن تو محلی جمع شدن روو میدونید. از اون روستا فقط یه پسر بچه با خدش چتر برداش و برد
یعنی یه نفر عقیده داشت نمازی که میخونن دعایی که میکنن مستجاب میشه و بارن میباره
حالا سوال من :
چن نفر از ما موقع دعا کردن چتر همراهمون هست؟
 

هاشمیان20

عضو جدید
میدونم که برا خدا علم معنی نداره یعنی نمیشه خدا رو تو علم محدود کرد چون خدا لا یتناهیه اصلا در فکر انسان نمیگنجه و علم نامحدود داره خودش علمه و خالق علم. و چون مسلمونم طبق عقاید یک مسلمون قبول دارم که از علم خودش به پیامبرش داده به جانشین پیامبرشم داده پس اونام علم یتناهی رو دارن
ولی علم اونا در طل علم خداس و با اذن خدا
ایشون (اهل بیت ع) هم اینده رو میبینن برا توجیه این مطلبم همین بس که قبول دارم علم الهی دارن
ولی چیزی که باعث میشه بعضا من به قدرت اهل بیت خدا نکرده شک ببرم عیب از فانیب و محدودیت داشتنه منه
همونطور که شما نمیتونین یه دریا ر تو پارچ بریزین .....

علم لایتناهی داشتن، هیچ الزامی برای خبر از آینده داشتن درست نمیکنه.
مگر اینکه همه چیز به طور کامل برنامه نویسی شده باشه و در اینصور اختیار معنی نمیده.

من وقتی روباتی طراحی میکنم و میدونم در فلان سال از کار میوفته و در فلان سال نیاز به سوخت داره و... صحبت از اختیار کردن برای اون روبات یعنی مسخره کردن خودم و اون روبات.
اتفاقا اگر معتقد باشین انسان هایی که از نظر شما مقدس هستند از اینده خبر داشتن، تمامی تلاش های اون ها زیر سئوال میره.
چون اونا با یک قطعیتی کاری رو انجام میدادن.

مثلا میدونسته در این جنگ صد در صد زنده میمونه، خوب این چه جنگیه؟
رو چه حسابی قبل از اینکه یک اتفاقی بیوفته حتی یک خدا باید بداند، که اگر نداند یعنی نقص دارد !!!
اینها جز جبر معنی نمیدن و عروسک خیمه شب بازی بودن انسان ها.
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
زهره خانوم جبری در کار نیست،چرا اینهمه موضوع رو سخت میکنین....هیچ کس از آینده خبر نداره و زندگی میکنه و اعمالی انجام میده و نتیجه عملش رو هم یا تو این دنیا و یا در آخرت میبینه،مثلا فرض کنید کسی با نداشتن دانش لازم وارد بازار بورس بشه و ورشکست بشه،در اینجا علت ورشکست شدن این شخص نداشتن دانش لازمه،و چون خدا دانای کل هستش از همه چیز خبر داره خدا میدونسته که اگه این شخص با نداشتن دانش وارد بازار بورس بشه ورشکست میشه ولی خداوند چیزی از قبل ننوشته که مثلا فلان کس باید در فلان جا و فلان زمان اتفاقی واسش بیافته،در غیر اینصورت زندگی کردن ما دلیلی نداره!
در واقع اینطور بگم که ما طبق اختیار خودمون زندگی میکنیم در دنیایی که قانون وجود داره و ما خودمون راهمون رو انتخاب میکنیم و تصمیم میگیریم،و خداوند همه چیز رو میدونه همه اتفاقات گذشته و حال و آینده و این منافاتی با اختیار ما ندارد...

واقعا نمیتونم جواب بدم ولی مطمئنم که جبر تو این زندگی هست .... ولی نمیتونم قانعتون کنم چون اطلاعاتم کمه ..
هر وقت تونستم حتماااااااااااااااااااااااااااا حتمنی این کارو میکنم ...خخخخخخخخخخخ:)[/QUOTE]

خب به نظرتون اگه جبر وجود داشته باشه و ما طبق یک برنامه قبلی زندگی کنیم پس اونوقت یعنی خدا مارو بیهوده خلق کرده و خودش هرجوری دوست داشته زندگینامه مارو نوشته!!!
نه من قبول ندارم،
 

zohre_1371

عضو جدید
عاقا بذارین من یه چیزی بگم
تا جالا شده یه اتفاقی خشایند برادون بیفته بگین انگار از قبل بهم الهام شده بود؟
چطور خیلی از ما ادما به حرفای یه سری پیشگ که میگن فلان مساله پیش میاد و چه و چه و چه عقیده داریم؟چطر خودمون رو بدست فال رمال ها میندازیم و ....
من میخام بگم هر شخصی میتونه اینده ی خودش رو ببینه نه اینجور که مثل یک پیشگو رفتار کنه ولی از رو اهدافش از رو تلاشی که میکنه میتونه بفهمه و ببینه که کدوم مسائل خب براش ممکن میشه
ولی بحث عقیدتیش :
ما همه خدا رو قبول داریم.شکی نیس. حضرت محمد ع و قرآن رو هم قبول داریم تو اینم شکی نیس. تا اینجا قبول؟
افرین.
من خودم اهل بیت رو به عنوان جانشین پیامبر خدا قبول دارم و احترام خاصی براشون قائلم.
میدونم که برا خدا علم معنی نداره یعنی نمیشه خدا رو تو علم محدود کرد چون خدا لا یتناهیه اصلا در فکر انسان نمیگنجه و علم نامحدود داره خودش علمه و خالق علم. و چون مسلمونم طبق عقاید یک مسلمون قبول دارم که از علم خودش به پیامبرش داده به جانشین پیامبرشم داده پس اونام علم یتناهی رو دارن
ولی علم اونا در طل علم خداس و با اذن خدا
ایشون (اهل بیت ع) هم اینده رو میبینن برا توجیه این مطلبم همین بس که قبول دارم علم الهی دارن
ولی چیزی که باعث میشه بعضا من به قدرت اهل بیت خدا نکرده شک ببرم عیب از فانیب و محدودیت داشتنه منه
همونطور که شما نمیتونین یه دریا ر تو پارچ بریزین .....


خیییییییلی حرفتون جالبه ... تا حالا به این موضو ع فک کردین که انسان های اولیه که پیامبر بودن . ادم و حوا..... پس زمان دایناسور ها چی میشه ؟؟؟ یعنی تو اون زمان ادم بوده ...
اتفاقا داشتیم با یکی از استادامون در مورد همین موضوع بحث میکردیم . ونتیجش این شد که انگار زمین دوره های مختلف داشته و موجودات متفاوتی بر روی اون زندگی میکردن و واقعا میشه امکان داشته باشه ....
و اینکه همین پیامبرا که میگین عمرشون محدوده شاید توی همه ی دوره ها بودن .. مثستاره های دنباله دار... میان و میرن.. و دوباره براس یک دوره ی دیگه روی زمین میان ..
 

zohre_1371

عضو جدید
واقعا نمیتونم جواب بدم ولی مطمئنم که جبر تو این زندگی هست .... ولی نمیتونم قانعتون کنم چون اطلاعاتم کمه ..
هر وقت تونستم حتماااااااااااااااااااااااااااا حتمنی این کارو میکنم ...خخخخخخخخخخخ:)

خب به نظرتون اگه جبر وجود داشته باشه و ما طبق یک برنامه قبلی زندگی کنیم پس اونوقت یعنی خدا مارو بیهوده خلق کرده و خودش هرجوری دوست داشته زندگینامه مارو نوشته!!!
نه من قبول ندارم،[/QUOTE]

ببینید شما به این که تقدیر هر کس از قبل نوشته شده و نمیشه تغییرش داد اعتقاد دارید یا نه ؟؟؟ اینو بگید ؟؟؟
 

pouyan68

عضو جدید
واقعا نمیتونم جواب بدم ولی مطمئنم که جبر تو این زندگی هست .... ولی نمیتونم قانعتون کنم چون اطلاعاتم کمه ..
هر وقت تونستم حتماااااااااااااااااااااااااااا حتمنی این کارو میکنم ...خخخخخخخخخخخ:)[/QUOTE]


میشه بگین این جبر تو چه جنبه های زندگی وجود داره؟
 

zohre_1371

عضو جدید
واقعا نمیتونم جواب بدم ولی مطمئنم که جبر تو این زندگی هست .... ولی نمیتونم قانعتون کنم چون اطلاعاتم کمه ..
هر وقت تونستم حتماااااااااااااااااااااااااااا حتمنی این کارو میکنم ...خخخخخخخخخخخ:)


میشه بگین این جبر تو چه جنبه های زندگی وجود داره؟[/QUOTE]

ببینید شما به این که تقدیر هر کس از قبل نوشته شده و نمیشه تغییرش داد اعتقاد دارید یا نه ؟؟؟ اینو بگید ؟؟؟
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
علم لایتناهی داشتن، هیچ الزامی برای خبر از آینده داشتن درست نمیکنه.
مگر اینکه همه چیز به طور کامل برنامه نویسی شده باشه و در اینصور اختیار معنی نمیده.

من وقتی روباتی طراحی میکنم و میدونم در فلان سال از کار میوفته و در فلان سال نیاز به سوخت داره و... صحبت از اختیار کردن برای اون روبات یعنی مسخره کردن خودم و اون روبات.
اتفاقا اگر معتقد باشین انسان هایی که از نظر شما مقدس هستند از اینده خبر داشتن، تمامی تلاش های اون ها زیر سئوال میره.
چون اونا با یک قطعیتی کاری رو انجام میدادن.

مثلا میدونسته در این جنگ صد در صد زنده میمونه، خوب این چه جنگیه؟
رو چه حسابی قبل از اینکه یک اتفاقی بیوفته حتی یک خدا باید بداند، که اگر نداند یعنی نقص دارد !!!
اینها جز جبر معنی نمیدن و عروسک خیمه شب بازی بودن انسان ها.

آقای عزیز اختیار یعنی چی یعنی اینکه شما خودت تصمیم میگیری و خودت انتخاب میکنی و خودتم باید منتظر نتیجشو بدونی...
علم بی انتها داشتن یعنی آگاهی داشتن از هرچیزی حتی چیزایی که عقل من و شما قدرتشو نداره حتی درک کنه.
مگه نعوذ بالله شما خدایی که بتونی یک فرد با اختیار خلق کنی؟؟؟ یا مگه علم شما بی انتهاست؟
آقا کسی که واقعا خوابیده باشه رو میشه از خواب بیدارش کرد ولی کسیکه خودشو به خواب زده باشه حتی بمبم کنارش منفجر شه بیدار نمیشه...
مطمئنم که شما خودت بهتر از ما جواب سوالاتو میدونی فقط شاید مثل خیلیا قبولش واست سخته.
درضمن عرض کردم که شما نمیتونی با این حرفای بی اساستون چیزی رو ثابت کنید،
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خب به نظرتون اگه جبر وجود داشته باشه و ما طبق یک برنامه قبلی زندگی کنیم پس اونوقت یعنی خدا مارو بیهوده خلق کرده و خودش هرجوری دوست داشته زندگینامه مارو نوشته!!!
نه من قبول ندارم،

ببینید شما به این که تقدیر هر کس از قبل نوشته شده و نمیشه تغییرش داد اعتقاد دارید یا نه ؟؟؟ اینو بگید ؟؟؟[/QUOTE]

نه معتقد نیستم که تقدیر من قبلا نوشته شده و منم باید طبق اون باید عمل کنم،اونوقت اختیار تعریف نداره!
ولی معتقدم که خدا میدونه من چیکار انجام میدم طبق اختیارم و چی بر سرم میاد و عاقبتم چی میشه.
درکش اینقدرا هم سخت نیستا!!!!!!!!
 

pouyan68

عضو جدید
خیییییییلی حرفتون جالبه ... تا حالا به این موضو ع فک کردین که انسان های اولیه که پیامبر بودن . ادم و حوا..... پس زمان دایناسور ها چی میشه ؟؟؟ یعنی تو اون زمان ادم بوده ...
اتفاقا داشتیم با یکی از استادامون در مورد همین موضوع بحث میکردیم . ونتیجش این شد که انگار زمین دوره های مختلف داشته و موجودات متفاوتی بر روی اون زندگی میکردن و واقعا میشه امکان داشته باشه ....

و اینکه همین پیامبرا که میگین عمرشون محدوده شاید توی همه ی دوره ها بودن .. مثستاره های دنباله دار... میان و میرن.. و دوباره براس یک دوره ی دیگه روی زمین میان ..



دقیقا اره فکر کردم نتیجشو بگم (در حد خودم)
اینکه میگن زمان دایناسورها انسانهای اولیه حضرت ادم حوا... منم موافق با شمام با اینکه که انگار زمین دوره های مختلف داشته
دلیلمم اینه که خدا تو سوره حمد که همه سر نمازامون میخونیمش ایه دوم میفرماید ((الحمدالله رب العالمین))
عربی زیاد نمیدونم ولی این عالمین اسم مفرد نیس اسم جمعه اشاره به چنتا عالم داره. میگه خدا رب همه ی عالم هاس نه رب یک عالم.
این همه ی عالم ها شاید به قول شما همون دوره های مختلف زمین میتونه باشه (هنوز فرصت نکردم درین مورد تحقیق کنم) ولی نص صریح قرآن هستش که میگه عالمین . اگه یه عالم بود میتونس بگه ((الحمدالله رب العالم)) !!!!!!!!!!!

جدای این حرفا انسان خود مسول سرنوشت خویش است.
و خدا به انسان اختیار داد .انسان جبری نداره در سرنوشتش. ما عقیده داریم جبر رو خدا بر فرشتگان و ملائک مقرر فرمود نه برای انسان
و خدا انسان را مختار و دارای اراده و اختیار افرید تا فلسفه ی بهشت و دوزخ خدا شکل بگیره و عدل خدا زیر سوال نره
 

zohre_1371

عضو جدید
نه سخت نیس ولی هر کس یه اعتقادی داره !!!
اعتقاد منم اینه که جبر بر اختیار ادم حاکمه ..
راه کاراتو بر اساس اختیار انجام میدی .. ولی چون از قبل نوشته شده پس در کل جبره..
چون شما بهش اعتقاد نداری خب دیگه نمیشه کاریش کرد..
منم بیشتر تحقیق میکنم شاید به حرف شما رسیدم... من که نمیگم حرفام درسته .. ولی بحث خوب و جالبی بود .. مرسی واقعاااااااااا :)
 

fire.boy

کاربر فعال
آقای عزیز اختیار یعنی چی یعنی اینکه شما خودت تصمیم میگیری و خودت انتخاب میکنی و خودتم باید منتظر نتیجشو بدونی...
علم بی انتها داشتن یعنی آگاهی داشتن از هرچیزی حتی چیزایی که عقل من و شما قدرتشو نداره حتی درک کنه.
مگه نعوذ بالله شما خدایی که بتونی یک فرد با اختیار خلق کنی؟؟؟ یا مگه علم شما بی انتهاست؟
آقا کسی که واقعا خوابیده باشه رو میشه از خواب بیدارش کرد ولی کسیکه خودشو به خواب زده باشه حتی بمبم کنارش منفجر شه بیدار نمیشه...
مطمئنم که شما خودت بهتر از ما جواب سوالاتو میدونی فقط شاید مثل خیلیا قبولش واست سخته.
درضمن عرض کردم که شما نمیتونی با این حرفای بی اساستون چیزی رو ثابت کنید،

از جملات شما اینطور میشه استنباط کرد که دین با یک پیش فرض قطعی خدا بهتر میداند، عملا راه رو به روی اندیشه های جدید بسته! درسته؟
 

هاشمیان20

عضو جدید
آقای عزیز اختیار یعنی چی یعنی اینکه شما خودت تصمیم میگیری و خودت انتخاب میکنی و خودتم باید منتظر نتیجشو بدونی...
علم بی انتها داشتن یعنی آگاهی داشتن از هرچیزی حتی چیزایی که عقل من و شما قدرتشو نداره حتی درک کنه.
مگه نعوذ بالله شما خدایی که بتونی یک فرد با اختیار خلق کنی؟؟؟ یا مگه علم شما بی انتهاست؟
آقا کسی که واقعا خوابیده باشه رو میشه از خواب بیدارش کرد ولی کسیکه خودشو به خواب زده باشه حتی بمبم کنارش منفجر شه بیدار نمیشه...
مطمئنم که شما خودت بهتر از ما جواب سوالاتو میدونی فقط شاید مثل خیلیا قبولش واست سخته.
درضمن عرض کردم که شما نمیتونی با این حرفای بی اساستون چیزی رو ثابت کنید،

انصافا خودت این حرفات رو بخون اگر فهمیدی چی گفتی، بعدا به من بگو حرفام بی اساس بود.
اعتقادات شما پر از تناقض هست و وقتی سئوال ازتون پرسیدم از زیر پاسخش در رفتین.

گفتین امام علی از آینده خبر نداشته.
منم شفاف ازت پرسیدم پس اینکه در بستر پیامبر خوابیده چرا کار بزرگی بوده؟
وقتی میدونسته 100 درصد کشته نمیشه و پیامبر هم به سلامت به مدینه میرسه و خودش بعدش به پیامبر میپیونده و از اینده خبر داشته، چرا میگی عمل شجاعانه؟

انگار به یک بازیگری که میدونه گلوله مشقی میخواد بهش بخوره بگی خیلی شجاع بود که ده تا گلوله بهش خورد !!!

این باورهای شماست که سرتا پا تناقض و بچه گانه هست.
نه حرف های من.
یک جمله یاد گرفتین توی مدرسه کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد کسی که خودش رو به خوای زده نه !!!
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
از جملات شما اینطور میشه استنباط کرد که دین با یک پیش فرض قطعی خدا بهتر میداند، عملا راه رو به روی اندیشه های جدید بسته! درسته؟

دین یعنی قرآن و سیره ائمه و از 1400 سال پیشم که وجود داشته هیچ منافاتی با علم و چیزای دیگه نداشته بلکه برعکس با پیشرفت علم ایات قرآن بیشتر واضح میشن.
راجب اندیشه ام باید بگم که هر اندیشه ای درست نیست چه قدیم چه جدید!!!!!!!!!!
درضمن از موضوع تاپیک خارج نشین لطفا
 

pouyan68

عضو جدید
ببینید شما به این که تقدیر هر کس از قبل نوشته شده و نمیشه تغییرش داد اعتقاد دارید یا نه ؟؟؟ اینو بگید ؟؟؟[/QUOTE]


مسلمه که قبول ندارم چون اگه قبول کنم حکمت خدا نظام مند بودن نظام افرینش قانون مند بودن اون علم خدا ... همشو بردم زیر سوال و خدای من میشه یه خدای منقوص.
از خودم بگم فرض من فوق لیسانسم.تقدیرم اینه که دکتری بگیرمو خب/؟تا اینجا درس؟
حالا اگه من دس رو دس بذارم تلاش نکنم ایا میتونم دکتری بگیرم؟ یا نه باید تلاش کنم؟
پس باید تلاش کنم اینا که قبول دارین؟
تلاش یعنی رسیدن به انچه که میخواهید.رسیدن به اهداف. یعنی ((العبد یدبر و الله یقدر))
به قول استادم دکتر ازمندیان ایشن میگن این انسانه که تدبیر میکنه و خداس که تقدیر میکنه و تقدیرشو رقم میزنه
تقدیر انسانها بر اساس تدبیر انسان شکل میگیره.
قانون طبیعت میگه کسی که شنا بلد نیس تو دریا غرق میشه. من نمیتونم شنا بلد نبودن خودمو غرق شدنمو بذارم پا حساب تقدیر خدا.
بگم خدا تو تقدیرش نوشته که من تو دریا غرق بشم. انسان خویش مسئول سرنوشت خویشه
جمله شما (تقدیر هر کس از قبل نوشته شده و نمیشه تغییرش داد) وقتی عینیت داره و محقق میشه که انسان بی اختیار باشه و اراده نداشته باشه. ولی انسان مختاره.
شما تشنتونه دو تا لیوان اب جلو روتون هس
یکیش اب ناب خالص دیگری اب سمی مهلک. و شمام میدونین کدوم اب خالصه
سوال من اینه شما که تشنتونه میخاین اب بخورین با علم به اینکه میدونین اب خالص کدومه اگه اب سمی رو بخورین و فوت بشی آیا این جز تقدیر خداست؟ اگه اره پس اختیار شما چی؟کسی که شما رو مجبور به انتخاب نکرد؟خودتون با علم خودتون انتخاب کردین
قانون خدا میگه اب رفع عطش میکنه و سم کشندس.اگه من خلاف قانون خدا سم بخورم ایا این میشه تقدیر من یا بر خلاف قوانین رفتار کردن؟
بر خلاف قوانین رفتار کردن میشه جهل نادانی نه تقدیر
شب خوش
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
انصافا خودت این حرفات رو بخون اگر فهمیدی چی گفتی، بعدا به من بگو حرفام بی اساس بود.
اعتقادات شما پر از تناقض هست و وقتی سئوال ازتون پرسیدم از زیر پاسخش در رفتین.

گفتین امام علی از آینده خبر نداشته.
منم شفاف ازت پرسیدم پس اینکه در بستر پیامبر خوابیده چرا کار بزرگی بوده؟
وقتی میدونسته 100 درصد کشته نمیشه و پیامبر هم به سلامت به مدینه میرسه و خودش بعدش به پیامبر میپیونده و از اینده خبر داشته، چرا میگی عمل شجاعانه؟

انگار به یک بازیگری که میدونه گلوله مشقی میخواد بهش بخوره بگی خیلی شجاع بود که ده تا گلوله بهش خورد !!!

این باورهای شماست که سرتا پا تناقض و بچه گانه هست.
نه حرف های من.
یک جمله یاد گرفتین توی مدرسه کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد کسی که خودش رو به خوای زده نه !!!

آره ما تو مدرسه همین یه جمله رو یاد گرفتیم و خیلی جاها هم به دردمون خورده،شما هم انگار انقد فیلم هندی نیگا کردین که نمیتونین از جو بازیگری و ... در بیایین.
لازم به توضیح اضافی نمیبینم و شما هم اگه سوالی دارین به متخصص دین مراجعه کنید...
 

هاشمیان20

عضو جدید
آره ما تو مدرسه همین یه جمله رو یاد گرفتیم و خیلی جاها هم به دردمون خورده،شما هم انگار انقد فیلم هندی نیگا کردین که نمیتونین از جو بازیگری و ... در بیایین.
لازم به توضیح اضافی نمیبینم و شما هم اگه سوالی دارین به متخصص دین مراجعه کنید...

بله، به درد آدمای متعصب همین جملات بیشتر نمیخوره.
به متخصصینتون هم رجوع کردیم گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد.
کلا خودتون و متخصصینتون گویا سر و ته یک کرباس تشریف دارین با اعتقاداتی پر از تناقض.

جوابی برای این سئوال وجود نداره، ولی از متخصصت پرسیدی واسه توجیه خودت هم شده واسه ما بذار.
ما که مدت هاست این مراحل پیش دبستانی جهان بینی که شما الان توش هستید رو رد کردیم.
بای. :)
 

fire.boy

کاربر فعال
دین یعنی قرآن و سیره ائمه و از 1400 سال پیشم که وجود داشته هیچ منافاتی با علم و چیزای دیگه نداشته بلکه برعکس با پیشرفت علم ایات قرآن بیشتر واضح میشن.
راجب اندیشه ام باید بگم که هر اندیشه ای درست نیست چه قدیم چه جدید!!!!!!!!!!
درضمن از موضوع تاپیک خارج نشین لطفا

شما حتی کلمه دین رو جهت دار ترجمه میکنین؟؟ دین یعنی قرآن و سیره ائمه؟!!
دین یک مجموعه از تعاریفه، مجموعه ای از فلسفه و اخلاق و علوم تجربی و علوم ماورایی....
ولی مشکل با بخش ماورایی دینه که ادعا میکنه تغییری درش رخ نمیده و بهترینه و همین بخش میتونه اسباب خیلی گرفتاری ها بشه و پیروانشو همیشه تو عالم خلسه نگه داره
 

pouyan68

عضو جدید
علم لایتناهی داشتن، هیچ الزامی برای خبر از آینده داشتن درست نمیکنه.
مگر اینکه همه چیز به طور کامل برنامه نویسی شده باشه و در اینصور اختیار معنی نمیده.

من وقتی روباتی طراحی میکنم و میدونم در فلان سال از کار میوفته و در فلان سال نیاز به سوخت داره و... صحبت از اختیار کردن برای اون روبات یعنی مسخره کردن خودم و اون روبات.
اتفاقا اگر معتقد باشین انسان هایی که از نظر شما مقدس هستند از اینده خبر داشتن، تمامی تلاش های اون ها زیر سئوال میره.
چون اونا با یک قطعیتی کاری رو انجام میدادن.

مثلا میدونسته در این جنگ صد در صد زنده میمونه، خوب این چه جنگیه؟
رو چه حسابی قبل از اینکه یک اتفاقی بیوفته حتی یک خدا باید بداند، که اگر نداند یعنی نقص دارد !!!
اینها جز جبر معنی نمیدن و عروسک خیمه شب بازی بودن انسان ها.


شما اول علم لا یتناهی رو معنی کنین/علم لا یتناهی به زبون ساده یعنی اشنا بدن با قوانین. یعنی کار بلد نظام بودن و .... درسته؟
با مثال روبات از حرف خودت برا جواب دادن به خودت استفاده کنم.
شما ربات رو ساختین.اصولا یسری قوانین براش دارین دیگه مثلا نیاز به باتری با این مشخصات داره تو اب نره معیوب میشه از ارتفاع نیفته . ازین سری قوانین که مختص ربات شماس و حتی میتونه تو یه سری قواعد منحصر به فرد باشه. درسته؟ پس شما علم لایتناهی به روبات خودتون دارین که من ندارم. واگه بخاین میتونین این علمتون و اشناشدن با قوانین خاص روبات رئو بمن یاد بدین. درسته؟
خب شما تو کاتالوگ روبات میگین که مثلا باتری با این ولتاژ نیازه بیشتر یا کمتر جواب نمیده و موجب تخریب قطعه میشه درسته؟
روبات شما مخلوق شماس. جهان و ما فیها مخلوق خداس. کاتالوگ شما و قوانین شما معرف و تبیین گر درست استفاده کردن و راندمان بالای استفاده از مخلوق شما یعنی همون روبات شماس. قرآن و دین خدا تبیین گر جزئیات این مخلوق خداس.
شما نسبت به قواعد و قوانین روباتتون علم نامحدود دارین چون خودت درستش کردی درسته؟
علم خدام به جهان افرینشش لایتناهیه.
شما تا حدودی نحوه ی کارکرد و قواعد خاص روبات ساخت خودت رو بمن یاد میدی (هر قدر خودت بخای) و من میشم عالم به قوانین روبات شما و علمم در طول علم شماس و کمتر ولی نسبت به دیگران علمم به روبات شما خیلی خیلی بالاس مثلا از علم لایتناهی شما منم چیزایی دارم و در طول علم شما
خدام از علم خودش به پیامبرش و اهل بیت داد تا ایشون هم مثل خدا و در طول علم خدا عالم به مخلق خدا باشن....
نمیتونین انکار کنین حرفمو چون با استدلال گفتم برات.

حالا شما نحوه ی کارکردن با روبات رو میدونین و یاد منم دادین. و به صورت قوانین گرداوری کردین برا استفاده بهینه از مخلوق شما (روبات) که اگه هر شخص نابلد بکار اگه طبق قوانین تعیین شده ی شما پیش بره مسلما به بهترین استفاده از این مخلوق شما میرسه و اگه خلاف قوانین شما عمل کنه تخریب مخلوق شما رو سبب میشه.
آیا شما گفتین که مخلوق شما باید تخریب بشه؟آیا شما تقدیر از پیش تعیین شده نوشتین که این روبات باید از بین بره یا بهترین کارکرد رو داشته باشه؟
این شما نیستین که اینا تعیین میکنه این عمل کردن یا نکردن افراد عادی به قوانینی هس که از طرف شما تعیین شده....

پس خدا نخاسته که تو تقدیر من باشه من فلان مدرک رو بگیرم یا نه
طبق قوانین خدا اگه من از مسیر تحصیل پیش برم به مدارج عالی میرسم از ورزش کار باشم هنر مند باشم ... تو اون حیطه ها موفق میشم
اگه مغایر قوانین رفتار کنم ناموفق میشم شکست خورده میشم
این اختایار افراد عادی هستش که بر خلاف قوانین پیش برن یا مطابق اون عمل کنن
درسته خیلی وقتا افراد با قوانین اشنتا نیستن ولی راه اشنا شدن با قوانین رو میدونن قطعا
پس هیچ تلاشی مهمل نیست

مثلا میدونسته در این جنگ صد در صد زنده میمونه، خوب این چه جنگیه؟
رو چه حسابی قبل از اینکه یک اتفاقی بیوفته حتی یک خدا باید بداند، که اگر نداند یعنی نقص دارد !!!
اینها جز جبر معنی نمیدن و عروسک خیمه شب بازی بودن انسان ها.[/QUOTE]

این بر میگرده به نحوهی عملکرد ما. نحوه ی اشنایی من به قوانین روبات شما
من نابلدی خودمو نمیتونم سر این بذارم که شما تو کارت تو شاختن روبات بلد نبودی نه شما عالی بودی من بلد کار نبودم
 
آخرین ویرایش:

pouyan68

عضو جدید
بله، به درد آدمای متعصب همین جملات بیشتر نمیخوره.
به متخصصینتون هم رجوع کردیم گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد.
کلا خودتون و متخصصینتون گویا سر و ته یک کرباس تشریف دارین با اعتقاداتی پر از تناقض.

جوابی برای این سئوال وجود نداره، ولی از متخصصت پرسیدی واسه توجیه خودت هم شده واسه ما بذار.
ما که مدت هاست این مراحل پیش دبستانی جهان بینی که شما الان توش هستید رو رد کردیم.
بای. :)


دوستان تو مباحث قراره عقایدمون رو عنوان کنیم
طبعا بدور از شخصیت ایرانی متمدن و مسلمان اریایی ماست که خدا نکرده بخایم به شخصیت هم حمله کنیم بجای عقاید شخصیت همو نقد کنیم.مسلما هم دور از دین ماسن و هم دور از تمدن چند هزار ساله ی ما
لطفا توهین نکنین به عقاید دیگران
اگه میتونین عقاید رو نقد کنین نمیتونین نظرات خودتون رو عنوان کنین
با تشکر
 

pouyan68

عضو جدید
شما حتی کلمه دین رو جهت دار ترجمه میکنین؟؟ دین یعنی قرآن و سیره ائمه؟!!
دین یک مجموعه از تعاریفه، مجموعه ای از فلسفه و اخلاق و علوم تجربی و علوم ماورایی....
ولی مشکل با بخش ماورایی دینه که ادعا میکنه تغییری درش رخ نمیده و بهترینه و همین بخش میتونه اسباب خیلی گرفتاری ها بشه و پیروانشو همیشه تو عالم خلسه نگه داره



بنظر من دین خیلی معنی داره
دین یعنی قران یعنی سیره اهل بیت
یعنی انسانیت یعنی خدمت به انسان
یعنی راه و مسیری که تو از اون طریق به هدف غایی یعنی خدا برسی
دین یعنی عشق به عقاید یعنی ایمان به مسیر یعنی ایثار و گذشت
دین یعنی مجموعه کارهایی که به انسان ارامش بده یعنی خلق نیکو
دین یعنی پندار نیک گفتار نیک کردار نیک
دین یعنی هر کس مسیری منحصر بفرد از خود به خدایش داشتن
دین تعاریف مختلفی داره ولی همش مشترکاتی داره زوایای دید فرق میکنه ولی تو همش رسیدن به هدف شرطه
دین یعنی یه سفر . هر سفر 3 تا رکن داره مبدا مقصد و مسیر
دین یعنی مسیری که تو رو از مبدا خویشتن خویش به مقصد خدای خودت برسونه
دین یعنی گرفتن دست نیازمند یعنی رعایت حق الناس احترام به حقوق دیگران و .... هزار معنی دیگر
این عقیده شخصیمه
 

pouyan68

عضو جدید
چنتانکته یادم اومد اضافه کنم برم لالا :

1- خدا به انسان 2 تا حجت داد یکی پیامبر یکی عقل.
(مسلما در زمان ما رجوع به پیامبر ممکن نیس چون ایشان در بین ما حضور فیزیکی ندارند (میشه حسش کرد بنظر من ولی نه برا همه افراد اهل خودش رو می طلبد))
2- خدا میگه هر کس خود مسول سرنوشت خویش است.
3- در طول تاریخ همه چیز جز قرآن تحریف شده
4- در انتخاب دین اکراه و اجباری نیس چون خدا به انسان اختیار داده
5-العبد یدبر و الله یقدر
و ......

ازین چنتا نکته میخام نتیجه گیری کنم که :
هرکس با هر رنگ و نژاد و ملیت و دین آیینی که در این دنیا وجود داره انچه را که برای موفق شدنش تو تمام امور دینیش کاریش تحصیلیش خونوادگیش و ... لازم میدونه رو بلد هست و میدونه
مثلا ما همه میدونیم دروغ بده تهمت غیبت بده حق الناس نباید کرد میدونیم باید درس بخونیم تو کارمون درست کار کنیم نماز اول وقت بخونیم سر وقت کلیسا بریم به ایین خاص دینیمون پایبند باشیم و ....
دوستان حالا وقت عمل به دانسته هاس بسه هرچی سر اختلاف عقاید با دیگران کل کل کردیم خدان کرده بهم توهین کردیم و ....
بیایت مشترکات عقایدی مون رو پیدا کنیم و با کمک هم بهشون عمل کنیم
یه پله بیایم بالاتر بسه هرچی این چند سال پامون رو پله اول نردبون بود
باید از نردبون رفت بالا رشد کرد.قدم دوم عمل به دانسته هاس
دوستم ما باید به دانسته هامکون عمل کنیم و در مسیر رشد و ترقی توکل بر خودش کنیم و از خودش بخایم کمکون کنه و راه درستو یادمون بده
بیاید تا ما رشد کنیم تا در قبال رشد من و شما دینمون رو توسعه بدیم کشورمون رو آباد کنیم...
بیایم با عمل به دانسته هامون تبلیغ دین ایین و کشورمن رو پیش همه کنیم
دست به عمل بزنیم اول همه به خودم توصیه میکنم

من یه مدتی خیلی سخنرانی مذهبی گش میکردم ولی تو عمل 0 بودم. با خودم روراس بودم گفتم یاد گیری بسه حالا قته عمل به دانسته هاس
اگه شومام آماده ای پس
یا علی
با من و بقیه همراه شو برا اباد کردن کشورمون
کسانی هم که دم از تمدن کورش کبیر میزنن و منم دوسشون دارم بدونن قران از کورش به نیکی یاد کرده

از جد بزرگ خودمون کورش یاد بگیریم و عمل کنیم
پس شرو کنیم که وقتشه
دم از کورش زدن نماد روشن فکری نیس نماد تجدد و تمدن نیس
دم از دین قران زدن نماد مسلمونی نیسو

نماد همه ی اینا عمل کردن به دانسته هاس
پس یا علیییییییییییییییی
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دوستان قصد منحرف کردن بحثتون رو ندارم. اما در مورد پست های اخیر نظر خودم رو می گم.
مبحث جبر و اختیار مساله پیچیده ای از لحاظ فلسفی هست و نیاز به یک سری پیش نیاز داره تا بهتر درک بشه.
اما به صورت گزاره ای نتیجه ها رو میگم، اگر لازم شد بازترش می کنم، دنیا نه بر اساس جبر کامل هست نه اختیار، بلکه امری هست بین الامرین، این تعبیر در کلام معصومین هم هست، یعنی بعضی چیز ها جبر محض هست، بعضی چیزا اختیار محض و بعضی چیز ها تلفیقی از این دو، اما در دنیای مادی که زندگی می کنیم، وقایع از سلسله فاعل هایی تشکیل شدند که تقریبا میشه گفت احتمالش صفره که کل فاعل ها بدون اختیار یا کامل دارای اختیار باشند بلکه مثلا از زنجیره فاعل های یک پدیده چند تای اون ها ذی اختیار و چند تا جبری هستند و بسته به ترکیب این ها و قوانین علت و معلولی یه پدیده به وجود میاد یا نمیاد.
بله خداوند علم نامتناهی داره و هیچ تناقضی با رفتار و اعمال انسان نداره، کسانی که فکر می کنن جبر هست، دلیلش اینه که خداوند رو محصور در زمان می دونن، خداوند مثل آدمی در زمان محصور نیست که از قبل برنامه ای نوشته باشه، بر خدا زمان نمی گذره چون خالق زمانه ولی آدمی چرا، پس این قبل و بعد در مورد آدمی هست نه خدا. خداوند آینده رو همونطور می بینه که گذشته و حال، این معنای بی نیازی و قدرت و علم لایتناهی اوست.
در مورد انسان کامل و ائمه گفتین، نه این طور نیست که همه چیز رو بدونن، ولی باید بدونیم هیچ انسانی به اندازه اون ها از علم خداوند به غیر علم ذات خبر نداره، البته با این قید که علم امام به همه چیز تعلق میگیره اگر بخواد، قلب امام ظرف اراده الهی هست، یعنی اگر بخواد همه چیز یعنی ماسوی رو میدونه ، به واسطه عصمت امام چیزی رو میخواد بدونه که خدا میخواد. حالا اینکه بعضی امام ها در مورد مرگ خودشون خبر داده بودند مثل حضرت علی در مورد ابن ملجم، بحث تن دادن به اراده الهی هست که معنی شجاعت پیدا میکنه، امام و هر انسان دیگری نمی تونه و اجازه نداره از علم الهی در مقاصد شخصی استفاده کنه، علم حضوری امام به ماسوا به هیچ عنوان حجت شرعی و عقلی برای فرار از سلسله علت و معلولی نظام طبیعت نیست. اگر خلاف این بود امام معصوم نبود چون به قصد شخصی و حفظ جان از علمی که دیگران ندارند سوء استفاده میشد. در بعضی موارد هم اراده الهی تعلق نگرفته به این که امام بداند و امام هم نمی خواهد، مثل لیله المبیت و خوابدین امام علی (ع) در بستر پیامبر.

در مورد دعا هم انسان باید نمک غذا رو هم از خدا بخواد اما با حرکت خودش، یعنی دعا کنه ولی حرکت هم بکنه، ولی مشکل رو بگه، راه حل رو اگر قراره خدا بده خودش پیش میاره، دعا هم یک علت هست در کل این دنیا، کنار سایر عوامل
 

هاشمیان20

عضو جدید
دوستان قصد منحرف کردن بحثتون رو ندارم. اما در مورد پست های اخیر نظر خودم رو می گم.
مبحث جبر و اختیار مساله پیچیده ای از لحاظ فلسفی هست و نیاز به یک سری پیش نیاز داره تا بهتر درک بشه.
اما به صورت گزاره ای نتیجه ها رو میگم، اگر لازم شد بازترش می کنم، دنیا نه بر اساس جبر کامل هست نه اختیار، بلکه امری هست بین الامرین، این تعبیر در کلام معصومین هم هست، یعنی بعضی چیز ها جبر محض هست، بعضی چیزا اختیار محض و بعضی چیز ها تلفیقی از این دو، اما در دنیای مادی که زندگی می کنیم، وقایع از سلسله فاعل هایی تشکیل شدند که تقریبا میشه گفت احتمالش صفره که کل فاعل ها بدون اختیار یا کامل دارای اختیار باشند بلکه مثلا از زنجیره فاعل های یک پدیده چند تای اون ها ذی اختیار و چند تا جبری هستند و بسته به ترکیب این ها و قوانین علت و معلولی یه پدیده به وجود میاد یا نمیاد.
بله خداوند علم نامتناهی داره و هیچ تناقضی با رفتار و اعمال انسان نداره، کسانی که فکر می کنن جبر هست، دلیلش اینه که خداوند رو محصور در زمان می دونن، خداوند مثل آدمی در زمان محصور نیست که از قبل برنامه ای نوشته باشه، بر خدا زمان نمی گذره چون خالق زمانه ولی آدمی چرا، پس این قبل و بعد در مورد آدمی هست نه خدا. خداوند آینده رو همونطور می بینه که گذشته و حال، این معنای بی نیازی و قدرت و علم لایتناهی اوست.
در مورد انسان کامل و ائمه گفتین، نه این طور نیست که همه چیز رو بدونن، ولی باید بدونیم هیچ انسانی به اندازه اون ها از علم خداوند به غیر علم ذات خبر نداره، البته با این قید که علم امام به همه چیز تعلق میگیره اگر بخواد، قلب امام ظرف اراده الهی هست، یعنی اگر بخواد همه چیز یعنی ماسوی رو میدونه ، به واسطه عصمت امام چیزی رو میخواد بدونه که خدا میخواد. حالا اینکه بعضی امام ها در مورد مرگ خودشون خبر داده بودند مثل حضرت علی در مورد ابن ملجم، بحث تن دادن به اراده الهی هست که معنی شجاعت پیدا میکنه، امام و هر انسان دیگری نمی تونه و اجازه نداره از علم الهی در مقاصد شخصی استفاده کنه، علم حضوری امام به ماسوا به هیچ عنوان حجت شرعی و عقلی برای فرار از سلسله علت و معلولی نظام طبیعت نیست. اگر خلاف این بود امام معصوم نبود چون به قصد شخصی و حفظ جان از علمی که دیگران ندارند سوء استفاده میشد. در بعضی موارد هم اراده الهی تعلق نگرفته به این که امام بداند و امام هم نمی خواهد، مثل لیله المبیت و خوابدین امام علی (ع) در بستر پیامبر.

در مورد دعا هم انسان باید نمک غذا رو هم از خدا بخواد اما با حرکت خودش، یعنی دعا کنه ولی حرکت هم بکنه، ولی مشکل رو بگه، راه حل رو اگر قراره خدا بده خودش پیش میاره، دعا هم یک علت هست در کل این دنیا، کنار سایر عوامل

جبر و اختیار بحث فلسفی پیچیده ای نیست !!
بحث الهیات پیچیده ای است.
و متاسفانه انسان های باستان الهیات رو به نام فلسفه معرفی کردن.

برتراند راسل بهترین تعریف رو از فلسفه داره، فلسفه به خودی خود وجود ندارد، بلکه برزخی هست بین علم و الهیات که میتواند به هر کدام نزدیک تر شود.
هرچه به الهیات نزدیک شود میزان جزمیات و خیالات بیشتر شده و هرچه به علم نزدیک تر شود رنگ واقعی تر به خود میگیرد.

این مواردی که شما اشاره میکنین رو در چارچوب الهیات میشه دید نه فلسفه !!!!
اینکه خداوندی هست که خالق زمان هست، انسان هایی هستند که واسطه هستند و به اذن او کاری میکنند، تماما ادعاهای الهیات هست و چطوری پای فلسفه رو به این عقاید تعبدی باز میکنید، جای سئوالات بسیاری است.

دنیای مادی و غیر مادی هم نداریم.
هیچ چیز غیر مادی در جهان تا به امروز کشف و ضبط نشده.
فکر کردن مادی است چون به کمک سلول های مادی مغز انجام میشه، هوشیاری مادی هست چون به کمک داروی مادی بیهوشی ، از بین میره.

اما متاسفانه ما فکر میکنیم، ماده یعنی جامد و مایع و گاز !!!
در حالیکه هرچه در این جهان درک میشه و حس میشه علل مادی و حاصل واکنش هایی شیمایی، الکترومغناطیسی و... هست و تماما ماده هستند.
انگار بگیم اینترنت مادی هست یا غیر مادی !!!

تفسیر کردن تاریخ و نگاه شیر یا خطی به جهان هم یکی دیگر از نقاط ضعف تفکرات مذهبی هست.
همانطور که در اثر انداختن سکه به بالا یا شیر میاد یا خط، مذهبی ها هر اتفاقی رو یا میگن حکمت یا رحمت !!!
دعا هم در چارچوب همین دیدگاه به زندگی تعریف میشه و پدیده های رندم از نظر منطقی و علمی ارزشی ندارن، چون به هر حال یکی از این دو حالت رخ خواهد داد.
 

هاشمیان20

عضو جدید
شما اول علم لا یتناهی رو معنی کنین/علم لا یتناهی به زبون ساده یعنی اشنا بدن با قوانین. یعنی کار بلد نظام بودن و .... درسته؟
با مثال روبات از حرف خودت برا جواب دادن به خودت استفاده کنم.
شما ربات رو ساختین.اصولا یسری قوانین براش دارین دیگه مثلا نیاز به باتری با این مشخصات داره تو اب نره معیوب میشه از ارتفاع نیفته . ازین سری قوانین که مختص ربات شماس و حتی میتونه تو یه سری قواعد منحصر به فرد باشه. درسته؟ پس شما علم لایتناهی به روبات خودتون دارین که من ندارم. واگه بخاین میتونین این علمتون و اشناشدن با قوانین خاص روبات رئو بمن یاد بدین. درسته؟
خب شما تو کاتالوگ روبات میگین که مثلا باتری با این ولتاژ نیازه بیشتر یا کمتر جواب نمیده و موجب تخریب قطعه میشه درسته؟
روبات شما مخلوق شماس. جهان و ما فیها مخلوق خداس. کاتالوگ شما و قوانین شما معرف و تبیین گر درست استفاده کردن و راندمان بالای استفاده از مخلوق شما یعنی همون روبات شماس. قرآن و دین خدا تبیین گر جزئیات این مخلوق خداس.
شما نسبت به قواعد و قوانین روباتتون علم نامحدود دارین چون خودت درستش کردی درسته؟
علم خدام به جهان افرینشش لایتناهیه.
شما تا حدودی نحوه ی کارکرد و قواعد خاص روبات ساخت خودت رو بمن یاد میدی (هر قدر خودت بخای) و من میشم عالم به قوانین روبات شما و علمم در طول علم شماس و کمتر ولی نسبت به دیگران علمم به روبات شما خیلی خیلی بالاس مثلا از علم لایتناهی شما منم چیزایی دارم و در طول علم شما
خدام از علم خودش به پیامبرش و اهل بیت داد تا ایشون هم مثل خدا و در طول علم خدا عالم به مخلق خدا باشن....
نمیتونین انکار کنین حرفمو چون با استدلال گفتم برات.

حالا شما نحوه ی کارکردن با روبات رو میدونین و یاد منم دادین. و به صورت قوانین گرداوری کردین برا استفاده بهینه از مخلوق شما (روبات) که اگه هر شخص نابلد بکار اگه طبق قوانین تعیین شده ی شما پیش بره مسلما به بهترین استفاده از این مخلوق شما میرسه و اگه خلاف قوانین شما عمل کنه تخریب مخلوق شما رو سبب میشه.
آیا شما گفتین که مخلوق شما باید تخریب بشه؟آیا شما تقدیر از پیش تعیین شده نوشتین که این روبات باید از بین بره یا بهترین کارکرد رو داشته باشه؟
این شما نیستین که اینا تعیین میکنه این عمل کردن یا نکردن افراد عادی به قوانینی هس که از طرف شما تعیین شده....

پس خدا نخاسته که تو تقدیر من باشه من فلان مدرک رو بگیرم یا نه
طبق قوانین خدا اگه من از مسیر تحصیل پیش برم به مدارج عالی میرسم از ورزش کار باشم هنر مند باشم ... تو اون حیطه ها موفق میشم
اگه مغایر قوانین رفتار کنم ناموفق میشم شکست خورده میشم
این اختایار افراد عادی هستش که بر خلاف قوانین پیش برن یا مطابق اون عمل کنن
درسته خیلی وقتا افراد با قوانین اشنتا نیستن ولی راه اشنا شدن با قوانین رو میدونن قطعا
پس هیچ تلاشی مهمل نیست

من نابلدی خودمو نمیتونم سر این بذارم که شما تو کارت تو شاختن روبات بلد نبودی نه شما عالی بودی من بلد کار نبودم

من اگر کاتالوگی برای کار کردن با یک روبات نوشتم، اون کاتالوگ مرحله به مرحله نتایجش دیده میشه.
اما این که شما دین رو داری به کاتالوگ تشبیه میکنی قیاس مع الفارق هست، چون نتیجه ها دیده نمیشه و صرفا یکسری ادعا هست.

این تصاویری که شما دارین از یک خدا ارائه میدین، صرفا حاصل ذهن یکسری انسان ها در گذشته هست و برای شما هم جذاب به نظر اومده.
من به حقیقت جهان نگاه میکنم نه نظمی میبینم نه قانون مشخصی و نه تدبیری.

در یک جای زمین در ثانیه میلیون ها کودک در اثر سیل و زلزله و... از بین میرن بدون اینکه خودشان مقصر باشند.
ممکنه بگین اینا درس عبرت برای سایرین هست.
یعنی انسان هایی قربانی بشن تا انسان های دیگه چشماشون باز بشه !!!

پس اینکه قبل از اینکه کاتولوگ برسه بزنی روبات رو منفجر کنی بگی بیخیال مهم نیست یعنی نقص !!!

از یک طرف هدف عجیب و غریب رسیدن انسان به کمال رو مطرح میکنید، از یک طرف میلیاردها آدمی که قبل از بلوغ و اختیار میمیرند رو میگین تکلیفی بر اونها نیست.
خوب تکلیفی نیست، پس داستان رسیدن به کمال چی میشه.
اونایی که بر اثر جبر طبیعی تو چین میمیرند و مثل شیعیان این سعادت داشتن بهترین کاتالوگ عالم و گریه و شیون در راه واسطه ها و... رو نداشتن، چطور کمال برسن.

انسان موجودی هست مانند سایر موجودات.
هیچ فرقی با دیگر موجودات نداره جز اینکه قدرت تفکر بالاتری داره که اونم به خاطر جرم بیشتر مغزش هست.
برای همین انسان های عقب افتاده مغزشون مشکل داره، مشکل روحی ندارن.

حالا این انسان از مرگ ترسیده مثل سایر همه موجودات، نشسته برای خودش قصه هایی سر هم کرده که من خیلی خاصم و جاودانم و در معرض حکمت و.. هستم تا این حرص به جاودانگیشو ارضا کنه.
اینایی که شما فرمودین نه استدلال هست نه علم، صرفا ادعاهای الهیاتی انسان های باستان هستند و هیچ کدام با هیچ منطق و علمی هم قابل اثبات نیستند.
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خیلی ببخشید ولی چرندیات محضننویس آقا ننویسکی از شما انتظار داره
چیزی که شما میگی بهش چرندیات افکار یک انسان هست. البته ایشون هم کم نذاشته و هی داره به ی سری تفکرات میگه جهان سومی و پیش دبستانی واینها
من از اینکه میبینم این بحث ها هست و البته شرکت کنندگان در بحث هم کمی اطلاعات دارندو مطالعه کردند و چنین چالش هایی براشون مطرح شده خوشحالم
من کسی رو میشناسم که الان بچه ی ده ساله داره و بعد از بیست سال به خدایی رسیده که مدت ها براش قد علم میکرد
انسان ها فرصت و حق اندیشه کردن دارن و تا لحظه ی مرگشون هزار دفه زیرو رو میشن
و به خاطر همین امام علی میگن که به گناه کاری که شب دیدی صبح به همون چشم گناه کا ر بهش نگاه نکن شایدتوبه کرده باشد
اینجا بحث تحمیل عقاید نیس بلکه بیان عقایده
و باید زمینه ای باشه برای مطالعات بیشتر دوستان و نه دعوا
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عقیده ای که پشتش فکر نیست بدرد نمیخوره
این آقا دور برداشته زارت زارت از امام حسن و ....خدا و ....داره بد میگه....یعنی حرفایی میزنه که در شان اونها نیست
با اینجور افراد اگه بخای بحث کنی فقد خودتو خسته کردی
واسه اینکه هیچکودوممون خسته نشیم پیشنهاد کردم عقایدشونو واسه خودشون نگهدارن

و باز هم من الله توفیق
و جادلهم بالتی هی احسن
این فرمان خدا ب فرستاده اش هست.خداوند از ایشان میخان که ب روش نیکو بحث کنند و در جای دیگر از قرآن میخواهندکه با کمک از خود قرآن بحث کنند و در جای دیگر بالموعظ حسنه که باز هم تاکیدبر روش نیکوست
شما اگر پیرو خداو فرستادگانش هستی اینها و نمونه های دیگ شما رو به نیکو صحبت کردن دعوت کردند
ایشون بارها توجیه مناسب خواستند و دریافت نکردند یا حداقل برای ایشون قابل قبول نبوده،به این بی فکری نمیگن، بعضی جاها مطرح کردن بعضی مسائل در عین حال که شبهه هست توهین یا زیر سواال بردن مقدسات هست ک اتفاق افتاده اینجا
البته بحث در فضای مجازی بسیار بسیار بسیار سخت هست
 

دختر شاه پریون

عضو جدید
کاربر ممتاز
ازدواج کردن یا نکردن، زندگی موفق شدن یا نشدن، هیچ ارتباطی با دعا کردن نداره.
یک ازدواج خوب محصول تحقیق و بررسی خوب + تصادف خوب میتونه باشه.
و البته هم سطح بودن دو طرف و آرمانگرا نبودن.

شیعیان محترم که اینقدر به دعا تو ازدواج معتقد هستن، گویا فراموش کردن امام دومشان توسط همسرش کشته شد.
ایشون هم بیشتر دعا میکرد هم طبق باور دوستان معصوم در انتخاب بوده.
ولی زنی نصیبش شد که بهش سم داد !!

پس تنها کافیست انسان چشم و گوشش رو باز کنه تا با هرکسی ازدواج نکنه و دعا و گریه و توسل و... هم فقط دلخوشی هایی واسه صبر کردنه، که شاید به آدم با اینهمه بدبختی توصیه هم بشه.

خوب به قول دوستمون بزار با زبون خوش باهات صحبت کنم...گرچه من بی ادبی نکردم فقط مثل خودت باهات صوحبت کردم که گویا در شان من نبوده و اشتباه کردم

ازدواج خوب نه صرفا به دعا بستگی داره و نه محصول تحقیق و بررسی خوبه
تو همین ایران خودمون به چی میگی تحقیق و بررسی خوب؟ چنتا کلمه قشنگ سوار کردی دلیل نداره درست باشه
هزاران نفر هستن دوروبرمون که با تحقیق و بررسی به اصطلاح خوب میرن جلو و به نتیجه ی خوبی نمیرسن و ختم میشه به طلاق
چرا باید از کسی که میدونیم از ما دانا تره کمک نگیریم؟ دعا کردن ازت کم میکنه؟ چرا هردوی اینا نباید با هم باشه؟ چرا میخاید با دور کردن یه مشاور خوب و کمک نخاستن ازش خودتونو مستقل و بی نیاز و روشنفکر جلوه بدید؟


شما چشم و گوشتو باز کن و با هرکسی ازدواج نکن
ببینم میتونی خوشبختیتو تضمین کنی!
این حرفا همش حرفه! تو حرف آسونه


در مورد قسمت دوم صحبتاتم که راجع به امام حسن هستش
باید بگم درش شکی نیست که معصوم در انتخاب بوده
این انتخاب دلایل دیگه ای داشت
سران اون زمان (مامون) امام رو تهدید کرده بودند که باید با دخترش ازدواج کنه( که از نقشه ها و کارای امام حسن با خبر بشه) و اگرنکنه اونو به قتل می رسوند
امام حسن هم بخاطر اینکه رهبریش نقش مهمی تو حفظ دین داشت باید زنده میموند و محبور به ازدواج شد
و هنگام خوردن سم هم از علم غیب خودشون استفاده نکردند چون برخلاف ما انسانهای عادی اونها حتی اگه از تقدیرشون که شاید به چشم ما خوب نباشه با خبر باشند باهاش نمیجنگند و تغییرش نمیدن و متعارف برخورد میکنند...ضمنا اونها فکر نمیکنند که خدا این جای کار اشتباه کرده و نباید این سرنوشت رو براشون رقم میزده بلکه یقین دارند که این بهترین تقدیر بوده و باید همینجوری به شهادت میرسیدند و رسالتشون به اتمام رسیده
 
بالا