چرا دعایمان برای ازدواج نمی گیرد؟

بهار امیدوار

عضو جدید
کسانی که به دعا معتقد نیستن بدونن که :
لا ح.ل و لا قوه الا بالله
و کسانی هم که فقط به دعا اعتقاد دارند بدونن که ک

خدا بدش میاد که کاری رو جز از مجرای اسباب مادی و عادی خودش انجام بده

نتیجه :

دعا کن ، نیرو رو از خدا بگیر و برو دنبال خواسته ات
تلاشتو بکن ولی نتیجه و صلاح و مصلحتتو بسپر به او که قدرت بزرگتر هست و فهمش از ما بیشتر می باشد
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
کسانی که به دعا معتقد نیستن بدونن که :
لا ح.ل و لا قوه الا بالله
و کسانی هم که فقط به دعا اعتقاد دارند بدونن که ک

خدا بدش میاد که کاری رو جز از مجرای اسباب مادی و عادی خودش انجام بده

نتیجه :

دعا کن ، نیرو رو از خدا بگیر و برو دنبال خواسته ات
تلاشتو بکن ولی نتیجه و صلاح و مصلحتتو بسپر به او که قدرت بزرگتر هست و فهمش از ما بیشتر می باشد

بله همینطوره
 

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
نظریه اول:
دعا اثر دارد؛امانباید فراموش کنیم که خداوند سبحان سنت هایی دارد؛که تغییر ناپذیرند و این سنت ها باعث تاخیر و یا تقدم در امور می شوند؛مثل شب و روز؛این سنتها برای همه یکسان است؛اماشرایط زمانی و مکانی متفاوتی دارد.
نظریه دوم:
ساده عرض کنم؛ما ازدواج راسخت کردیم و شرایط رو برای جوانان سخت گرفته ایم.بسیاری از جوانان از ازدواج به خاطر رویارویی بامشکلات ان ترس و واهمه دارند.البته عواملی چون مدرنیسم و توقعات بالاو تغییر فرهنگ ازواج آسان که پایه و اساس سنت نبوی و علوی است؛متاسفانه باهجمه فرهنگی عصر جدید؛از اهداف عالی خود دور مانده است. پیغمبر اکرم ص در زمان خود فرهنگ کمک رسانی همگانی به خانواده هایی؛که جوانان انان به دلیل مشکلات مادی و تفاوت سلایق و بعضی از مسایل از این دست که سد راه ازدواج بود را با همکاری همه مردم و کمک و یاری و مساعدت انان که تمکن مالی داشتند برداشت و سعی کرد ان را بسیار هموار و اسان کند و با ترویج ساده زیستی در امر ازدواج ان را توسعه دهد؛البته ایشان متناسب با فرهنگ ان زمان و مردم ان دوران عمل کرد؛شاید نسخه ان زمان برای دوران ما موثر نباشد اماانچه اهمیت دارد؛نگاه به ازدواج را امری مقدس ,اسمانی و برترین سنت خود قرار دادکه مربوط به همه زمان ها و مکان ها است؛و قوم و ملت خاصی را شامل نمی شودکه البته موفق بود.ودستوردادند تا همگان در تسهیل و انجام ان درنگ نکنند و انان که استطاعت مالی دارند؛دیگران را مساعدت کنند.
نظریه سوم:
با استناد به اموزه های دینی و قرآنی نباید فراموش کرد که قضا و قدر و تقدیر در خصوص همه مسایل؛بویژه امر ازدواج دخیل است و ما به دلیل اینکه قدرت درک و تشخیص ان را نداریم؛نباید موضع گیری کرده و آن را به کلی رد کنیم.
والبته سرنوشت هر کس در دست خود اوست.
نظریه چهارم:
موانع اجابت دعا را نیز باید در نظر گرفت.
 
آخرین ویرایش:

Lamister-iran

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
وَمَا أُبَرِّىءُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّيَ إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَّحِيمٌ

من خويشتن را بی گناه نمی دانم ، زيرا نفس ، آدمی را به بدی فرمان می دهد مگر پروردگار من ببخشايد ، زيرا پروردگار من آمرزنده و مهربان است



خاطرات حاج آقا قرائتی:

می خواستم ازدواج کنم ، ولی پدرم می گفت :
هر موقع درس خارج رفتی زن بگیر.
دیدم به هیچ صورت قانع نمی شود، اثاثیه را از قم برداشتم و به کاشان نزد پدرم آمدم .
او گفت : چرا آمدی ؟ گفتم : درس نمی خوانم!
شما حاضر نمی شوی من ازدواج کنم خلاصه هر چه به خیال خویش مرا نصیحت کرد اثر نگذاشت . بعضی از آقایان را دید که مرا برای درس خواندن نصیحت کنند، من هم بعضی دیگر را دیدم که او را برای موافقت به ازدواج من نصیحت کنند.
تا اینکه یک روز به پدرم گفتم : یا به من بگو ایمانت مثل یوسف است ، یا بگو گناه کنم یا بگو ازدواج کنم . سرانجام موفّق شدم.
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
نظریه اول:
دعا اثر دارد؛امانباید فراموش کنیم که خداوند سبحان سنت هایی دارد؛که تغییر ناپذیرند و این سنت ها باعث تاخیر و یا تقدم در امور می شوند؛مثل شب و روز؛این سنتها برای همه یکسان است؛اماشرایط زمانی و مکانی متفاوتی دارد.
نظریه دوم:
ساده عرض کنم؛ما ازدواج راسخت کردیم و شرایط رو برای جوانان سخت گرفته ایم.بسیاری از جوانان از ازدواج به خاطر رویارویی بامشکلات ان ترس و واهمه دارند.البته عواملی چون مدرنیسم و توقعات بالاو تغییر فرهنگ ازواج آسان که پایه و اساس سنت نبوی و علوی است؛متاسفانه باهجمه فرهنگی عصر جدید؛از اهداف عالی خود دور مانده است. پیغمبر اکرم ص در زمان خود فرهنگ کمک رسانی همگانی به خانواده هایی؛که جوانان انان به دلیل مشکلات مادی و تفاوت سلایق و بعضی از مسایل از این دست که سد راه ازدواج بود را با همکاری همه مردم و کمک و یاری و مساعدت انان که تمکن مالی داشتند برداشت و سعی کرد ان را بسیار هموار و اسان کند و با ترویج ساده زیستی در امر ازدواج ان را توسعه دهد؛البته ایشان متناسب با فرهنگ ان زمان و مردم ان دوران عمل کرد؛شاید نسخه ان زمان برای دوران ما موثر نباشد اماانچه اهمیت دارد؛نگاه به ازدواج را امری مقدس ,اسمانی و برترین سنت خود قرار دادکه مربوط به همه زمان ها و مکان ها است؛و قوم و ملت خاصی را شامل نمی شودکه البته موفق بود.ودستوردادند تا همگان در تسهیل و انجام ان درنگ نکنند و انان که استطاعت مالی دارند؛دیگران را مساعدت کنند.
نظریه سوم:
با استناد به اموزه های دینی و قرآنی نباید فراموش کرد که قضا و قدر و تقدیر در خصوص همه مسایل؛بویژه امر ازدواج دخیل است و ما به دلیل اینکه قدرت درک و تشخیص ان را نداریم؛نباید موضع گیری کرده و آن را به کلی رد کنیم.
والبته سرنوشت هر کس در دست خود اوست.
نظریه چهارم:
موانع اجابت دعا را نیز باید در نظر گرفت.

ممنون،بله همینطوره؛ما دعا میکنیم عمل میکنیم،نه اینکه فقط یک جا بشینیم و دعا کنیم بدون عمل!!! در این راه موانعی در وجود هرشخص برای استجابت دعای آن شخص وجود دارد که خود بهتر میداند،و البته گاهی بخاطر اینکه مصلحت نیست،دعای ما مستجاب نمیشود...یکی از بزرگان میگفت که به مدت 25 سال بعد از نماز برای برآورده شدن حاجتی دعا میکردم،اما بعد از 25 سال فهمیدم که مصلحت نبوده و دعایم مستجاب نمیشده...
در هر صورت،خداوند خود فرموده است که مرا اطاعت کنید و از من بخواهید تا به شما عطا کنم،در این زمانه ازدواج به موقع یکی از واجبات دین است.
و من الله توفیق.
 
بالا