سیاست بده و هر کس هم واردش شده در این مورد اشتباه کرده! حالا میخواد روحانی باشه یا جسمانی!!
این نظر شخصی شماست دیگه؟
1- بله برای جامعه هم تعیین تکلیف شده. اما این تکلیف هیچگاه تشکیل حکومت نبوده. اشکال ما اینه که خیلی کم از دینمون میدونیم.
میشه بفرمایید دین بدون حکومت چطور میتونه حدود خدا رو پیاده کنه؟
یا وقتی به جامعه دینی حمله خارجی میشه بدون حکومت چطور میشه دفاع کرد؟
وقتی میگید تکلیف شامل حکومت نبوده معصومین رو هم در نظر میگیرید با خیر؟
اگر جوابتون مثبت هست، باید گفت که تشکیل حکومت توسط معصومین یا این حرفتون رو نقض میکنه و یا عصمت اونها رو نقض میکنه...
و اگر پاسختون منفی هست، میرسیم به اینکه تشکیل حکومت برای معصوم خوبه اما برای غیر معصوم بده!!!
خب در دورانی که معصوم مستقیما در دسترس نیست تکلیف دینداران چیه؟
اصلا اگر میشه اینهمه سال بدون حکومت دیندار بود و ماند، معصومین بیکارن حکومت تشکیل میدن؟
بدون حکومت ایا جامعه دچار هرج و مرج نمیشه؟
آیا اگر دینداران حکومت تشکیل ندن، غیر دینداران با تشکیل حکومت به دینداران غالب نمیشن؟ ودر این صورت این موضوع با آیات قرآن که بارها گفته تابع شیطان نشید تناقض نداره؟
1- در دوران حکومت علی (ع)، در قلمرو فرمانرواییشون یک مستأجر هم پیدا نمیشد و همه سقفی بالای سرشون داشتند. البته میدونم که نوع حکومت مولا علی (ع) هم بر اساس ابزارهای طبیعی اون زمان بوده و مثلا با حکومت سلیمان نبی که همۀ هستی در اختیارش بوده فرق داشته. اگر مشکلی هم بوده از جانب مردم اون دوران بوده و حکومت علی (ع) کاملا مبرّای از خطا بوده.
1- منبعتون برای ادعای پیدا نشدن مستاجر در دوران حکومت امام علی(ع) چیه؟ اصلا اون موقع رسم بود که خونه ها رو اجاره بدن یا نه؟ یعنی اگر مستاجر پیدا نمیشد همه خونه داشتن؟ آیا اون موقع خونه داشتن به این شکل رایج بود؟ یا اینکه بیشتر مردم در چادر زندگی میکردند؟
2- آیا پیدا نشدن مستاجر در دوران ایشون مترادف با پیاده شدن مدینه فاضله هست؟ به عبارت دیگر ایا مدینه فاضله اینه که مستاجر پیدا نشه؟ کافیه؟
2- بنده نگفتم بعلت خطای امام علی ایشون نتونستند مدینه فاضله را پیاده کنند، من هم حکومت ایشون رو بری از خطا میدونم. اما میگم این بری بودن کافی نیست و باید مردم هم آماده بشن، تا مثل اون موقع ولی شون رو خون جگر نکنند...
2- اینکه بگیم ممکنه کسی راه خطا پیش بگیره قصاص قبل از جنایت نیست. بلکه صرفا بررسی یک امکان عقلی هست. (هر چند که از نظر من اونها هم بهترین راه رو پیش نگرفتند)
بررسی این امکان بمعنای قصاص قبل از جنایت نیست. همونطور که خداوند با لحن هراس انگیزی پیامبر خودش رو در قرآن تهدید میکنه که:
(سورۀ الحاقة)
وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ ------> و اگر [پیامبر] پارهاى از گفتهها را به ما نسبت داده بود
لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ -----> همانا از دست راستش او را سخت مىگرفتيم
ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ -----> سپس به یقین رگ قلبش را پاره مىكرديم
فَمَا مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِينَ -----> و هيچ يك از شما نمیتوانست مانع از [عذاب] او شود
اگر فقط بررسی یک امکان عقلی باشه اشکال نداره، البته اگر در این حد باشه و حکم صادر نکنیم
خرد نگهدارتان