شایعات و دروغ های اینترنتی

DDDIQ

مدیر ارشد
فریب دادن مردم آسانتر از این است که آنها را متقاعد کنی که فریب خورده اند ! ( مارک تواین)

با سلام خدمت دوستان و هم باشگاهی های عزیز
همه روزه با اخبار و اطلاعات گوناگونی در اینترنت و رسانه های مختلف مواجه میشویم که گاه افرادی برای جذب مخاطب بیشتر و یا غرض های پنهان خود آن را با شایعات و دروغ در هم می آمیزند !! هدف این تاپیک تفکیک واقعیت از این اخبار و اطلاعات دروغ و افشای آنها می باشد !!!

با سپاس از همراهی شما
 

DDDIQ

مدیر ارشد
با این 10 پرسش ادعاهای دروغین علمی را تشخیص دهید

با این 10 پرسش ادعاهای دروغین علمی را تشخیص دهید

با این 10 پرسش ادعاهای دروغین علمی را تشخیص دهید


مطالب شبه علمی، یعنی مجموعه فرضیه‌ها، ادعاها و روش‌هایی که به غلط علمی قلمداد می‌شوند، معمولاً تبدیل به پایه و بنیاد برخی عادت‌های ما (اغلب درمانی یا مربوط به سبک زندگی) می‌گردند حال آنکه اسناد علمی واقعی برای آنها وجود ندارد. این مطالب علمی دروغین گاهی چنان با دقت بزک می‌شوند که فکر می‌کنیم عین واقعیت هستند. حتماً ایمیل‌های حاوی تبلیغات مربوط به محصولات، داروها یا روش‌های معجزه گر، درب خانه اینترنتی شما را هم کوفته‌اند، ولی معجزات مورد ادعای اکثر آنها اساساً شدنی نیست.
دروغگوهای علمی اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند، هم به واسطه تاکید زیاد بر روی اثبات ادعاهای شان به روش‌های غیر استدلالی، هم با طرح ادعاهای غیر ممکن به لحاظ فیزیکی، و هم با نوشتن جملات بیش از حد هیجانی. آنچه دروغگوهای علمی می‌گویند لایه‌ای از حقیقت را نیز همراه دارد و اتفاقاً همین است که ادعاهای بی معنی آنها را برای خیلی‌ها قابل پذیرش می‌کند.
آنچه مخاطبین مطالب علمی نیاز دارند یک راهنمای مناسب است برای اینکه موقع مطالعه یک کتاب، یا آشنایی با یک محصول یا روش درمانی، به آن استناد کنند. در ادامه مطلب 10 سوال را آورده‌ایم که باید موقع روبرو شدن با مطالب مشکوک، ابتدا آنها را از خود پرسیده و به هر یک پاسخ دهید.


1. منبع چیست؟
آیا فرد یا نهادی که ادعا را مطرح کرده، متخصص و دارای صلاحیت تأیید شده در آن زمینه خاص است؟ آیا گوینده با طرح کردن ادعا از زبان کس دیگری سعی در جلب اعتبار برای آن ادعا دارد؟ آیا ادعا، بخشی از یک فعالیت تبلیغاتی است؟ آیا آنها برای وجهه دادن به مدعای خود از یک تبلیغ اینترنتی، مجله‌ای یا روزنامه‌ای استفاده می‌کنند تا رنگ و لعاب علمی یا خبری به آن ببخشند؟ در این مورد آخر، خیلی خوب می‌دانید که چطور تبلیغات بزرگ و پر زرق و برق می‌توانند شما را به علمی بودن یک مطلب دروغین مجاب کنند.

2. هدف اصلی چیست؟
شما باید هدف و کارکرد اصلی یک مطلب را بدانید تا بتوانید اطلاعات ذکر شده در آن را به درستی لحاظ کنید. اگر یک مجله علمی می‌خوانید، به منابع نگاه کنید تا رد پای حامیان مالی احتمالی را بیابید. اگر دارید یک مطلب غیر علمی می‌خوانید، همیشه درجه شکاکیت خود را روی 100٪ تنظیم کنید. فرد یا گروهی که ادعا را مطرح کرده، می‌خواهد که شما از آن چه برداشتی کنید؟ آیا می‌خواهند به شما القا کنند که مشکلی دارید که تا قبل از این حتی فکر نمی‌کردید وجود خارجی داشته باشد... و بعد درمانش را به شما بفروشند؟ (افزایش قد با پوشیدن دمپایی ویژه برای افراد کوتاه قامت!؟ معجون نشاط بخش برای افراد افسرده!؟ و ...)

3. لحن به کار رفته در متن از چه نوعی است؟
آیا در متن «کلمات احساسی و هیجانی»، «علامت تعجب»، «اصطلاحات تخصصی» یا «مطالب نامفهوم و دست و پا شکسته» به وفور به کار رفته ولی از نظر منطق علمی یا پزشکی کاملاً بی معنا هستند؟ اگر مطمئن نیستید، واژه‌های پیچیده را در گوگل جستجو کنید یا از یک متخصص سوال کنید تا متوجه معنای آنها شوید. خلاصه که حسابی مراقب باشید تا کسی با «جو زدگی علمی» شما را دنباله‌رُوی خودش نکند.
آلبرت اینشتین یک بار گفت: «اگر نمی‌توانید چیزی را به سادگی توضیح دهید، آن را خوب نفهمیده‌اید.» اگر دستفروش‌های اینترنتی با کلمات و اصطلاحات علمی گیج کننده در صدد متقاعد کردن شما به پذیرش ادعاهای خود هستند، فرقی نخواهد کرد که راست می‌گویند یا دروغ، چون به هر حال شما متوجه منظورشان نمی‌شوید. به تبلیغات کمپانی‌های بزرگ و معتبر نگاه کنید؛ حتی سعی می‌کنند پیچیده‌ترین مسائل فنی مربوط به محصولات را با زبان ساده و همه فهم مطرح کنند.

4. آیا متن شامل شهادت افراد هم هست؟
اگر تمام چیزی که به عنوان پشتیبان ادعاها جلوی شما گذاشته شده، تصدیق نامه هایی بدون مدارک معتبر برای تأیید آن ادعا است، یا مدرکی دال بر سودمندی و تأثیر گذاری محصول در زمینه مورد ادعا وجود ندارد، شما باید حسابی مشکوک شوید. هر کسی -هر کسی- می‌تواند یک گواهی تصدیق بنویسد و در یک وب سایت قرار دهد.
باور کنید افراد زیادی با این توهم به سر می‌برند که می‌شود یک ساله تخصص هوا-فضا گرفت یا با خواندن فواید داروهای گیاهی، ظرف چند هفته پا جای پای ابو علی سینا گذاشت و مردم را شفای عاجل عنایت کرد. گول این افراد راحت طلب و سود جو را نخورید و به صرف یک شهادت نامه بی پایه و اساس، فکر و عقل خودتان را به مرخصی نفرستید!


5. آیا ادعای انحصاری بودن در میان است؟
صدها سال است که انسان‌ها مشغول بررسی در زمینه‌های علمی و دارویی هستند. میلیون محقق هم اکنون این کار را می‌کنند. معمولاً یافته‌های جدید از دل علوم فعلی بیرون می‌آیند و کشف یا اختراع آنها شامل مشارکت تعداد بسیار -بسیار- زیادی از افراد فعال است. تقریباً به ندرت -نزدیک به صفر- می‌توان موردی را یافت که کاملاً جدید باشد و یک پس زمینه تحقیقاتی محکم پشت سرش نباشد که طرز کار آن را توضیح دهد. ضمناً دستاورهای بزرگی که فقط توسط یک نفر کشف شوند هم تقریباً غیر قابل تصور هستند. علم امروزی آنقدر جزئی و ریز نگر شده که نمی‌شود تصور کرد که یک شبه راهکار علمی جامعی به ذهن کسی برسد. پس مراقب واژه‌هایی مثل «راز» و «انحصاری» باشید. اینها نشان می‌دهند که احتمالاً آن ادعا هرگز زیر نور بررسی علمی قرار نگرفته.

6. آیا ذکری از یک توطئه فراگیر و مخفی آمده؟
ادعاهایی نظیر این که «دکترها نمی‌خواهند شما بفهمید» یا «دولت‌ها این اطلاعات را برای سال‌ها مخفی نگه داشته اند» کاملاً شک بر انگیز هستند. چرا میلیون‌ها دکتر در سطح دنیا باید بخواهند شما را از اطلاعاتی که به بهبود سلامت تان کمک می‌کنند، بی خبر نگه دارند؟ دکتر که یک موجود سپید پوش گوش به فرمان رئیس اعظم نیست. هر دکتری یک شخصیت و موجودیت منفرد و مستقلی دارد و در کل، خواهان این است که شما بیش از پیش اطلاعات داشته باشید.

7. آیا برای یک محصول، ادعای فواید متعدد و فراگیر شده؟
آیا به عنوان مثال ادعا شده که یک واکسن صدمات جدی و فراگیر به ارگان‌های حیاتی بدن می‌زند، تا بخواهند شما را از آن بترسانند؟ یا مثلاً درباره دارویی که می‌خواهند به شما بفروشند، فواید گسترده‌ای برای تمام سیستم‌های بدن و بهبود کلی امراض ذکر شده؟ چنین ادعاهایی که درمان سرطان، آلرژی‌های مختلف، اوتیسم و ... را یک جا به شما وعده می‌دهند، -صادقانه می‌نویسم: احمقانه هستند!

8. آیا هدف مالی یا اعتقاد تعصبی پشت قضیه هست؟
افرادی که کمترین سود را از اظهار نظر درباره مشکلات مربوط به سلامت می‌برند محققینی هستند که در آزمایشگاه‌ها روی ریزترین جزئیات مربوط به این مشکلات کار می‌کنند، یعنی کسانی که بار اصلی کارهای علمی روی شانه‌های شان است. و اما بیشترین سود را این دسته ها می‌برند:
1. پتنت ترول هایی که یک دارایی قابل ثبت در دست دارند (تعجب نکنید، پتنت‌ها در صنایع دارویی و بهداشتی هم جایگاه ویژه‌ای دارند)
2. بازاریاب هایی که دارو را می‌فروشند
3. کسانی که کتاب می‌نویسند و یا در مصاحبه ها شرکت می‌کنند
4. کسانی که به عنوان مشاور کار می‌کنند و به درمان می‌پردازند​
این بدان معنا نیست که افرادی که به طور مستقیم از تحقیق و توسعه دارو ها سود می‌برند کاملاً قابل اعتمادند یا افراد ذکر شده در بالا همیشه گناهکار. کسی انتظار ندارد آنها مجانی کار کنند. بحث این است که ببینید آیا افراد دست اندر کار -در جاهای مختلف- از ادعای مطرح شده سود می‌برند یا نه.

مسئله بعدی این است که تعصب‌ها هم به اندازه مسائل مالی می‌توانند انگیزه بخش باشند. اگر یک دروغ سنج دارید، روشن اش کنید و بعد به سراغ ادعاهای علمی بروید. ژورنالیست‌ها که همیشه این طوری با مسائل برخورد می‌کنند.

9. آیا اثری از فرآیندهای علمی واقعی هست؟
فعالیت‌های پژوهشی معمولاً از صافی فرآیندهای متعدد علمی عبور می‌کنند و بعد به بخش مصرف عام و انبوه وارد می‌شوند. این گام‌ها برای یک پژوهش درمانی عبارت هستند از:
1. انجام تحقیقات اولیه بر روی سلول ها و سپس حیوانات
2. تحقیق کلینیکال بر روی بیماران یا داوطلبان در فازهای شدیداً کنترل شده
3. بررسی‌های جفتی در هر مرحله از مسیر
4. سلسله مقالات پژوهشی منتشر شده در مجلات علمی​
آیا محصول یا دارو یا روش شفابخشی که شما با آن روبرو شده‌اید، به شکل مؤثری مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مطالعاتی آن در مجلات علمی منتشر شده؟ یا اینکه فقط بحث جو سازی مطرح است و پای هیچ متخصصی در میان نیست؟

10. آیا در آن ادعا نظرات تخصصی یافت می‌شود؟
فرقی نمی‌کند که چقدر از متخصصین بدتان می‌آید یا به مؤسسات بزرگ بی اعتماد هستید، حقیقت این است که آن افرادی که دکتر، پروفسور یا هر دو هستند برای اینکه قادر به اظهار نظر در حوزه تخصصی خود باشند 24 سال یا بیشتر به تحصیل پرداخته‌اند و آموزش‌های عمیق روزانه دیده‌اند.

اگر در زمینه مورد نظر متخصص هستند، بیش از 5 سال زمان گرفته؛ اگر پژوهشگر هستند، باز هم بیشتر. اینطور نیست که کسی بتواند ادعا کند: تمام آنها نادان یا رشوه‌خوار یا بی‌توجه هستند. در حقیقت، خیلی از آنها درست بر عکس اند. اگر مشغول پژوهش هستند که دیگر قطعاً بیل گیتس یا وارِن بافِت نیستند. ولی این بدان معنا نیست که اظهار نظر آنها در هر زمینه‌ای، قابل اعتماد است. باید دید آیا سخن آنها در زمینه‌ای است که در آن تخصص دارند یا خیر. یک متخصص بیولوژی نمی‌تواند در مورد مهندسی شیمی نظر بدهد و بالعکس. نظر هر کسی در زمینه تخصصی که کسب کرده می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. و بهتر است هیچ گاه به نظر یک متخصص اکتفا نشود.

منبع :
http://www.forbes.com/sites/emilywi...stions-to-distinguish-real-from-fake-science/

ترجمه : http://narenji.ir/5959-10-پرسش-برای-تشخیص-راست-و-دروغ-مطالب-علمی
 

DDDIQ

مدیر ارشد
شایعه 1 : عالیه صبور یا آلیا سابور؟

شایعه 1 : عالیه صبور یا آلیا سابور؟

عالیه صبور یا آلیا سابور؟


شایعه دختر ایرانی که در ۱۹ سالگی کرسی استادی را تصاحب کرده مدت هاست نقل محافل است؛ متن شایعه را بخوانید:
—–

عالیه صبور , دختر ایرانی- آمریکایی در سن ۱۹ سالگی موفق به کسب کرسی استادی دانشگاه شد و بدین ترتیب نام خود را به عنوان جوان ترین استاد دانشگاه در جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد…
نمیگم لایک کنین چون محاله ایرانی اینو لایک نکنه و به اشتراک نزاره!

نمونه فیسبوکی


اما واقعیت چیست؟
نام این خانم در تمامی منابع Alia Sabur ذکر شده که آلیا سابور خوانده میشود. او متولد ۱۹۸۹ در نیویورک است. او واقعاً در ۱۹ سالگی موفق به تصاحب کرسی استادی دانشگاه در کره جنوبی شده است، اما در هیچ منبعی و همینطور سایت شخصی خود ذکر نکرده که ایرانی یا نیمه ایرانی است.


The youngest university professor is Alia Sabur (USA, b. 22 February 1989). She was appointed as a full-time faculty Professor at Konkuk University, Seoul, South Korea as Research Liaison with Stony Brook University (New York, USA) with effect from 19 February 2008, aged 18 years 362 days.
این شایعه در مورد عرب بودن این استاد جوان هم در پیج های عربی منتشر شده که آنها هم منبع موثق ندارند. اما در جستجوهای ما مشخص شد این استاد جوان در مصاحبه با سایت “رکوردهای جهانی آکادمیک” اعلام کرده که علاقمند به یافتن راهی برای درمان یا کمک به بیماران دیابتی ست زیرا مادرش جولیا” و پدرش “مارک” هردو درگیر بیماری دیابت هستند. با توجه به نام ها بعید به نظر میرسد که هیچکدام آنها ایرانی باشند!


منبع : وبسایت گمانه
 

DDDIQ

مدیر ارشد
"زیباترین مجری سال دنیا" فرزند کوروش نیست!!

"زیباترین مجری سال دنیا" فرزند کوروش نیست!!


شایعه‌ی «زیباترین مجری سال دنیا» که یک خانم ایرانی الاصل است بارها و بارها در سایتها و صفحات مختلف به اشتراک گذاشته شده و می‌شود. با یک تحقیق ساده نتایج زیر حاصل شد:
نام واقعی این خانم Mélissa Theuriau مجری شبکه LCI فرانسه است. هیچ منبعی دال بر «زیباترین مجری سال دنیا» در مورد این شخص یافت نشد. واضح است که او هیچ‌گاه ایرانی نبوده و در این باب هیچ مصاحبه‌ای نداشته است. سایت شخصی این مجری را ببینید.
خبر جعلی:

میترا طاهری مجری شبکه‌ی LCI فرانسه که به عنوان زیباترین مجری دنیا شناخته شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی که چرا جواب رد به شاهزاده‌های عرب و شیوخ آنها و پسران سرشناس فرانسوی در مقابل در خواست آنان برای ازدواج داده‌ای، گفت: من با اینکه فقط یک بار در ۳ سالگی به همراه پدر و مادرم به ایران سفر کردم، ولی خود را فرزند کوروش و از نسل پاک آریایی می‌دانم و فرزندانم نیز باید آریایی باشند… (درود بر شرف و غیرتت…)


منبع : وبسایت گمانه
 

DDDIQ

مدیر ارشد
گاف خبری العربیه : جراحی پلاستیک برای سگ شدن!!!

گاف خبری العربیه : جراحی پلاستیک برای سگ شدن!!!

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=157333&d=1372633523


خبرگزاری #العربیه نوشت:
یک جوان برزیلی با انجام یک عمل جراحی پر هزینه صورت خود را به شکل سگ درآورد
http://bit.ly/1czUEij

... فریز شده:
http://www.freezepage.com/1372589486NHXTQXIPMP

باشگاه خبرنگاران جوان نیز این موضوع را با همان آب و تاب با نام انحطاط غرب پوشش داد!
http://bit.ly/17vZP2A

پیج های مختلف فیسبوکی هم آنرا بازتاب داده اند:
http://on.fb.me/13ihnje




داستان واقعی چیست؟

رودریگو براگا Rodrigo Braga هنرمند و عکاس برزیلی است که کارهای متفاوتی از او دیده شده. در مجموعه عکس‌های سال 2010 از صورت یک سگ مرده استفاده کرده که این مجموعه عکس جایزه پیپا pipaprize را برده است:
http://www.pipaprize.com/pag/artists/rodrigo-braga/

او هیچ عمل جراحی انجام نداده و سایت‌های بسیاری در این مورد نوشته اند:
http://www.hoax-slayer.com/man-dog-face.shtml

در سایت خود #رودریگوبراگا این مجموعه عکس با نام "نیرویی بیش از حد نیاز" را ببینید:
http://www.rodrigobraga.com.br/more_force_than_necessary.pdf



منبع : برگه ستاد مبارزه با چرندیات اینترنتی
 

پیوست ها

  • 999503_700245639989099_1223421628_n.jpg
    999503_700245639989099_1223421628_n.jpg
    48.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون آقاس صدیق
خیلی عالی و به موقع بود تایپیکتون
این مطالب دروغ و بی منبع خیلی آزار دهنده هست. مخصوصا زمانی که لایکشون همه گیر میشه و خودشون منبعی میشن برای داستان بافی های بیشتر
 

DDDIQ

مدیر ارشد
لایک کردن کمکی نمی کند !!!!

لایک کردن کمکی نمی کند !!!!

Liking isn't helping

لایک‌کردن کمکی نمی‌کند



http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=160849&d=1374376211
 

پیوست ها

  • 999355_710528582294138_1252719228_n.jpg
    999355_710528582294138_1252719228_n.jpg
    68.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این پست آخر واقعا مشکل امروز شبکه های اجتماعی مجازی هست.
حالا اگه واقعیت داشته باشه داستان که تازه میشه حرف شما و اگه از اساس و بن دروغ و جعلی باشه دیگه خیلی بدبختیه واقعا.
 

DDDIQ

مدیر ارشد
لطفا در رای گیری هایی اینترنتی برای مالکیت آنچه به ما تعلق دارد شرکت نکنید

______________________

باز هم احساسات وطن‌پرستانه ایرانی دستاویز سودجویان شد. اعلام کردند که رای‌گیری برای نام خلیج فارس شروع شده و باید همگان در آن شرکت کنند:
http://goo.gl/PbWWCY
اما چرا این ادعا چرند است؟


1. هیچ سازمان و نهادی حق ندارد نام ثبت شده و قانونی خلیج فارس را به رای بگذارد. اصولاً چنین رای‌گیری در ذات خود اشتباه است.

2. سیستم رای گیری این وبسایت ساختگی است و همیشه عدد را روی عددی نزدیک 50 درصد نگه می‌دارد تا شما همچنان به رای دادن مشتاق شوید.

3. هیچ ارگانی نمی‌تواند نام جایی را بر اساس رای تعیین کند که اگر اینطور بود با این روش رای‌گیری مضحک چینی‌ها با بیش از یک میلیارد جمعیت نام تمام نقاط زمین را با رای خود عوض می‌کردند.

4. این وبسایت مجعول است و به ارگان یا نهاد مستقلی وابسته نیست و فقط برای بالا بردن بازدید و رنکینگ خود اقدام به این عمل کرده است. همچنین با کلیک شدن روی نام این وبسایت؛ نام مجعول این خلیج به اندازه نام اصلی در موتورهای جستجو محاسبه میگردد.

5. این وبسایت با گرفتن ایمیل شما، احتمالاً به زودی برای تبلیغات مزاحم شما خواهد شد و هر روز شاهد چندین اسپم تبلیغاتی خواهید بود.
*در رای‌گیری‌های این‌چنینی شرکت نکنید. برای مالکیت آنچه به ما تعلق دارد رای نخواهیم داد!


منبع :پیج ستاد مبارزه با چرندیات
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مورچه و دانشمندان خیالی که مسلمان شدند

مورچه و دانشمندان خیالی که مسلمان شدند

مورچه و دانشمندان خیالی که مسلمان شدند

ارسال شده در ۲۶ خرداد, ۱۳۹۳ توسط ادمین 99
شایعه جدیدی فضاهی مجازی را پر کرده است که گروهی از دانشمندان سعی درنقض آیه‌های قران داشتند و در حین تحقیقات خود متوجه شدند که 75% از اسکلت خارجی مورچه‌ها را شیشه تشکیل داده است و به علت تطابق آن با آیات قران، به دین اسلام ایمان آورده‌اند. این شایعه به شدت در میان پیامک‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی جولان می‌دهد.
نمونه ای از شایعه را می توانید اینجا بخوانید.

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!.
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید «به لانه های خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالی که نمی فهمند!»
(لایحطمنکم)
در حالی که: این کلمه با مصدر (تحطیم = خرد شدن شیشه) در زبان عربی فقط در مورد شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!! بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود
انتشاردهید به افتخار اسلام




.....بررسی شایعه.....
مورچه‌ها از شاخه بندپایان و از رده حشرات هستند که همراه با زنبورها و مگس‌ها در راسته «پره‌بالان» قرار می‌گیرند. اجداد این موجودات اجتماعی حدود 110-130 میلیون سال پیش بر روی زمین به وجود آمده‌اند. از آنجا که بندپایان موجوداتی ابتدایی هستند، اسکلت داخلی ندارند و بدن آن ها توسط اسکلت خارجی شکل داده شده و محافظت می‌شود. اسکلت خارجی بندپایان از پلیمرهایی به نام «کیتین» در زمینه‌ای از ماده‌ای سیلک مانند و نوعی پروتئین به نام «رزیلین» قرار گرفته است. همچنین در اسکلت خارجی برخی از بندپایان ترکیباتی مانند کربنات کلسیم وجود دارد. ترکیبات کلسیمی در سنگ‌ها، پوسته حلزون و صدف‌ها و پوسته تخم پرندگان وجود دارد.



این ادعا دارای اشکالات زیر است:
1) دانشمندان نام برده شده چه کسانی هستند و چرا منبع علمی دقیقی برای این ادعا توسط مدعیان ارائه نمی شود؟ یافته های علمی باید به صورت بی طرفانه و با منبع موثق ارائه شوند تا بتوان به آنها استناد کرد. در علم مدرن نقل قول از افراد و شنیده های اطرافیان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. در چنین ادعاهای بی‌اساسی معمولاً منبع مجهول یا بسیار ضعیف است. در این مورد خاص هیچ اثری از این دانشمند و همکارانش وجود ندارد.
2) فعل «یَحْطِمَنَّکُمْ » از ریشه «یَحْطِمَ» می‌آید که به معنی شکستن است.


اما این فعل در صرف و نحو عربی کاربردهای فراوان دارد و فقط برای شکستن شیشه استفاده نمی‌شود. مثال‌های فراوانی از کاربرد این فعل در شرایط دیگر موجود است.
• «شکستن رکورد» و معنی واژه به انگلیسی در وبسایت‌های معتبر عربی:
“وار” فیلم یحطم أرقاما قیاسیه فی السینما الباکستانیه
میسی یحطم رقم دی ستیفانو
ریال مدرید ینتقم من بایرن فی عقر داره وأمام جمهوره برباعیه تاریخیه ورونالدو یحطم الرقم القیاسی ویصنع التاریخ

• «خرد کردن و تبدیل به اجزا کوچکتر» در ترجمه کتابی از دانشگاه ملی مصر:
بل جیتس یحطم ویندوز : کیف قلب بل جیتس مستقبل مایکروسوفت
Breaking Windows: How Bill Gates Fumbled the Future of Microsoft


• این فعل کاربری و معانی دیگری هم دارد که دراینجا به اختصار آمده است:


3) گرچه در اسکلت خارجی بسیاری از بندپایان، کلسیم وجود دارد که جز ترکیبات موجود در شیشه است؛ اما میزان آن در حشرات هرگز به 75 درصد نمی رسد. به علاوه ترکیباتی مانند کلسیم در اسکلت داخلی و خارجی بیشتر موجودات وجود دارد و مختص حشرات و بندپایان نیست.

منبع:http://www.gomaneh.com
 

EECi

مدیر بازنشسته
[شایعات فراگیر ] : استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین و خطر انفجار !

[شایعات فراگیر ] : استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین و خطر انفجار !

همه ما احتمالا این چند وقت شایعه مربوط به عدم استفاده از موبایل در پمپ بنزین ها را دیده ایم که حتی در مواردی ادعا می کند که فیلم انفجار آن را نیز شخصا دیده است!

هشدار نسبت به استفاده از تلفن همراه هنگام سوخت‌گیری در پمپ بنزین و احتمال وقوع حریق در مجاورت بخار مواد اشتعال زا اولین بار در سال ۱۹۹۹به صورت گسترده در اینترنت منتشر شد. برخی از این هشدارهای اینترنتی هم به عنوان شاهدی برای مدعایشان به حوادثی در اندونزی، استرالیا و یا دیگر نقاط جهان اشاره می‌کردند که هیچ کدام از آنها صحت نداشت.


  • در سال ۲۰۰۱ مرکز مطالعات سازگاری الکترومغناطیس بیسیم در دانشگاه اوکلوهاما نتایج تحقیقاتی مبنی بر بی خطر بودن استفاده از تلفن‌های همراه در پمپ بنزین‌ها را منتشر کرد.
  • وقتی این شایعه در آمریکا هم مشهور شد و حتی چند مورد گزارش مبنی بر اشتعال بر اثر استفاده از تلفن همراه منتشر شدند، انجمن صنعت ارتباطات تلفن همراه آمریکا (CTIA) و موسسه صنعت نفت آمریکا(American Petroleum Institute) را بر آن داشت تا در بیانیه‌هایی جداگانه شایعه فوق را تکذیب کنند. در بیانیه CTIA آمده است: “هیچگونه سند و مدرکی، هرچند کوچک، مبنی بر وجود هرگونه ارتباط بین استفاده از تلفن همراه هنگام سوختگیری و وقوع آتش سوزی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.”

  • به نظر می رسد که یکی از عوامل شیوع این شایعه وجود هشدارهایی مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه هنگام سوختگیری در دفترچه راهنمای بعضی مدل های اولیه گوشی‌های تلفن همراه بوده باشد، که بعداً با به روز شدن تلفن‌ها از دفترچه راهنما حذف شدند. شرکت موتورولا نیز این شایعه را رد کرده است.
  • بار دیگر در سال ۲۰۰۲ این شایعه به صورت وسیع در اینترنت منتشر شد و این بار با آوردن هشداری منتسب به شرکت نفتی شل بسیار موجه به نظر می‌رسید. شرکت شل نیز بلافاصله این ادعا را تکذیب کرد.
  • در سال ۲۰۰۴ با وقوع آتش سوزی در پمپ بنزینی در شهر نیوپالتز ایالت نیویورک بار دیگر این شایعه قوت گرفت و حتی رسانه‌‌ای شد. اما پس از تحقیقات مفصل مشخص شد که علت حادثه الکتریسیته ساکن بوده است.
  • حوادث مشابهی نیز که احتمال آن می رفت که بر اثر استفاده از تلفن همراه باشند، همگی یا بر اثر الکتریسیته ساکن یا دیگر عوامل بودند. به طور کلی سه چهارم حوادث آتش سوزی مراکز سوختگیری مربوط به الکتریسیته ساکن و سوخت‌گیری با موتور روشن و مابقی مربوط به دیگر عوامل است، در حالی که حتی یک مورد حادثه در ارتباط با تلفن همراه به ثبت نرسیده. اگر قرار باشد نسبت به خطر آتش‌سوزی هنگام سوختگیری اطلاع‌رسانی شود بهتر است نسبت به خطر الکتریسیته ساکن هشدار داده شود.
  • یکی از قسمت های برنامه‌ی افسانه زدایان (MythBusters) به این موضوع اختصاص دارد و امکان وقوع چنین حادثه ای بررسی و کاملاً رد می شود.
مشاهده‌ی ویدئو در سایت شبکه دیسکاوری
مشاهده‌ی ویدئو در یوتوب


یکی از دلایلی که این شایعه در برابر تمامی شواهد و مدارک موجود سخت جانی می‌کند و همچنان در سطح جهانی به قوت خود باقی‌ست، وجود علائم هشدار دهنده مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه هنگام سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت باشد. “کمیسیون ایمنی کانادا” با رد شایعه خطرناک بودن استفاده از موبایل در پمپ بنزین‌ها دلیل وجود این علامت را جلوگیری از حواس پرتی هنگام پرکردن باک سوخت اعلام کرده است. باید توجه داشت که گرچه استفاده از تلفن همراه در پمپ بنزین باعث انفجار نمی‌شود، اما می‌تواند میزان کنترل و دقت فرد را پایین آورده و باعث بروز حوادث دیگری شود.

منبع :
کد:
http://www.gomaneh.com/3448/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86/

 

EECi

مدیر بازنشسته
[شایعه شبه علمی]: افسانه هارپ و شایعات پیرامون آن

[شایعه شبه علمی]: افسانه هارپ و شایعات پیرامون آن

همه شما لابد کلمه “هارپ” به گوشتان خورده است. تکنولوژی و سلاح مخوفی که گفته می‌شود در اختیار دولت امریکاست. برنامه ی تحقیقاتی شفق قطبی فرکانس بالا،پروژه ای که قادر است مغز انسانهارا کنترل کند،در هر نقطه ای از زمین که آمریکا اراده کند زلزله و سونامی و طوفان ایجاد کند و بیرحمانه صدها دلفین را بکشد و البته بسیاری از امور دیگر. نمونه این شایعه را اینجا ببینید.

اما هارپ واقعاً چیست؟ از جمعی از محققان ایرانی اخترفیزیک در دانشگاه بن/آلمان خواستیم تا در اینباره آگاهمان کنند، آنچه میخوانید مقاله این بزرگواران است:

پایه گذاری پروژه هارپ به زمان جنگ سرد و استفاده ی نیروهای آمریکایی و شوروی از زیردریایی ها بازمی‌گردد. زیردریایی هایی که هرچه پایینتر می‌رفتند، از دید دشمن مخفی‌تر می‌شدند و از طرفی ارتباط با محیط خارج به علت عمق زیاد،برای خود زیردریایی هم سخت تر می‌شد. طبق پیشنهاد فیزیکدانی به نام نیکولاس کیریستوفیلوس، با استفاده از امواجی با فرکانس بسیار پایین (امواج رادیویی) می‌شد با اشیای اعماق اقیانوسها بسیار راحتتر ارتباط برقرار کرد. همچنین در دهه ی هشتاد میلادی ثابت شد می‌توان از جت‌های الکترونی به عنوان آنتن مجازی برای ارتباط استفاده کرد. این دو ایده و تلاش برای دستیابی به آنها، آغازکننده ی طراحی و ساخت پروژه‌ی هارپ بودند. با اتمام جنگ سرد،دیگر نیازی به ارتباط زیردریایی ها احساس نمیشد و از هارپ برای انجام تحقیقات در لایه ی یونوسفر به عنوان آزمایشگاهی عالی برای آزمایش بر روی پلاسما استفاده شد.

هارپ شامل یک رصدخانه و ۱۸۰ آنتن هرکدام به ارتفاع ۲۲ متر است. نکته ی اول قابل توجه این است که هیچ چیز مخفیانه و دورافتاده ای به نام “هارپ” وجود ندارد. هارپ در تابستان هرسال برای مدت محدودی برای عموم قابل بازدید است و در سایر مواقع پذیرای دانشمندانی از سراسر دنیاست. همچنین دانشگاههای بسیاری مانند استنفورد، هاروارد، آلاسکا، پنسیلوانیا، کورنل و دیگر دانشگاه‌های مرتبط با این پروژه همکاری دارند و اساتید و دانشجویان متعددی به این پروژه کمک می‌کنند.

همچنین، ایستگاه های تحقیقاتی مشابهی در سراسر دنیا وجود دارند، مانند تشکیلات “سورا” در روسیه، “ایسکات” در نروژ، رصدخانه “آرسیبو” در پورتو ریکو و “هیپاس” در فیربنکس که توسط دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس اداره میشود. تنها برتری هارپ نسبت به سایر این مراکز گستره ی امواج قابل استفاده در آن است که از بین ۲.۸ تا ۱۰ مگاهرتز قابلیت تغییر دارد. این مقدار برای مثلا ایسکات ۳.۹ تا ۸ مگاهرتز است.

متاسفانه (!) هارپ قادر به ایجاد تغییر در آب و هوای زمین نیست. فرکانس امواجی که هارپ تولید می‌کند،قابل جذب توسط تروپوسفر و استراتوسفر نیستند و فقط قابل جذب توسط یونوسفر، که در ارتفاعی بسیار بالاتر از آخرین لایه ی مربوط به تغییرات آب وهوا قرار دارد،هستند. امران عنان،پروفسور دانشگاه استنفورد که گروه تحقیقاتی اش با هارپ همکاری میکنند در این باره می‌گوید : ” مطلقا هیچ راهی وجود ندارد که ما بتوانیم سیستم آب و هوایی زمین را به هم بزنیم. با وجود اینکه انرژی ای که هارپ تولید میکند بسیار زیاد است،این انرژی حتی قابل قیاس با انرژی رعد و برقها نیس. و در هرثانیه ۵۰-۱۰۰رعدو برق اتفاق می افتد.”

یونوسفر به طور روزانه توسط تابش خورشید به وجود می آید. در شب که سطح یونیزه شدن به شدت پایین می آید و تنها در ارتفاعاتی در حدود ۳۵۰ کیلومتر یونها هنوز وجود دارند. در طول شب که یونوسفر در حداقل فعالیت خود است،هارپ قادر به ایجاد شفق های قطبی بسیار ضعیف است که به سختی با چشم غیرمسلح قابل رویت میباشند.و این نهایت قدرت هارپ است! آنتن های هارپ قادر به تولید امواج رادیویی با توان ۳.۶ میلیون وات هستند ،ولی شار این امواج در یونوسفر به ۰.۰۳ وات بر متر تقلیل می یابد که این مقدار صدها بار کمتر از انرژی ای است که یونوسفر از امواج خورشید دریافت میکند. به همین دلیل تاثیرات مصنوعی ایجاد شده توسط هارپ،در عرض تنها چند ثانیه توسط خورشید از بین میروند.

هدف فعلی هارپ چیست؟ سیگنالهای ارتباطی و مکان‌یابی برای طیف گسترده ای از اهداف نظامی و غیرنظامی به اتمسفر فرستاده می‌شوند. موشکها وابسته به مخابره ی پیامهای دیجیتالی هستند که میتوانند توسط علل مختلف طبیعی و مصنوعی تحت تاثیر قرار بگیرند یا حتی مختل شوند. سیستم جی.پی.اس و مخابرات رمزنگاری شده لازم است که در هر زمانی و تحت هر شرایط اتمسفری و الکترومغناطیسی کارایی خود را از دست ندهند. تحقیق بر روی این شرایط و چگونگی بهبود انتقال پیامها، دلیل اصلی سرمایه گذاری سازمانهایی مانند دارپا، نیروی هوایی ایالات متحده،نیروی دریایی و غیره در این پروژه است.

تئوری توطئه‌ی دیگری در ارتباط با هارپ،نسبت دادن آن به زلزله است.در نوشته ها و فیلمهایی زیبا وجذابی که معمولا در این باره موجود است به برانگیختگی جو در هنگام زلزله اشاره میشود و آن را به هارپ نسبت میدهند. پدیده ی برانگیختگی جو پیش از وقوع زلزله یک پدیده ی علمی اثبات شده است و دلیل آن آزاد شدن الکترونهای آزاد(یونها) موجود در سنگهای زمین بر اثر فشار زیاد و تخلیه ی آنها به فضای بیرون و برانگیخته کردن مولکولهای هوا است. اشاره به این نکته نیز بد نیست که ماکزیمم دامنه ی اندازه گیری شده امواج هارپ انعکاس یافته از یونوسفر به زمین در حدود یک میلیونیوم انرژی پس زمینه ی طبیعی زمین است.

پس دلیل این همه شایعه و تئوری های مختلف چیست؟ پروژه ی هارپ به صورت مستقیم زیر نظر نیروی دریایی به کار خود ادامه میدهد و هرچیزی که ارتش ، نیروی دریایی، نیروی هوایی و به طور کلی هر سازمان نظامی ای در آن دست داشته باشند؛ پیشاپیش محکوم به سقوط به اعماق دره ی شایعات بی پایان عوام است. بنابراین بدون در نظر گرفتن اینکه هارپ پروژه ای برای تحقیق بر روی یونوسفر باشد یا تنها در کار تولید اردک های پلاستیکی برای حمام،سرنوشت تلخی برای آن از قبل معلوم بود.

اما دلیل دومی نیز برای این همه شایعه وجود دارد؛ فیزیکدانی به نام دکتر برنارد ایستلاند. این داستان به اوایل زمانهای اولیه ی ساخت هارپ باز میگردد،زمانی که شرکت “آرکو” برنده ی ساخت تشکیلات هارپ در آلاسکا شد و دکتر ایستلاند یکی از کارکنان این شرکت بود. دکتر ایستلاند در سال های دهه ی هشتاد،یک سری اختراع های احمقانه در رابطه با کاربردهای یونوسفر،که یکی از آنها “ابزار و شیوه ها برای ایجاد تغییرات در اتمسفر،یونوسفر و مگنتوسفر” را به ثبت رساند و پس از ساخته شدن هارپ،مدعی شد که این پروژه با استفاده از ایده های او ایجاد شده است و افکار او را دزدیده اند.او مدعی بود که پروژه ی هارپ مانندی می‌تواند با تبدیل گازطبیعی موجود در آلاسکا به امواج مایکروویو و متلاشی کردن موشکهای شوروی،به عنوان سپری دفاعی مورد استفاده قرار بگیرد!! ایده های او توسط گروه مشاوره ی دفاعی مورد بررسی قرار گرفت و با عنوان “ابلهانه” ،منتفی اعلام شدند. ایستلاند به علت ایده ها و نظرات افراطی خود از شرکت آرکو کنار گذاشته شد.
یکی از پرشورترین معترضان هارپ، نیک بگیچ، پسر عضو سابق کنگره است. او با نام “دکتر نیک بگیچ” مطلب مینویسد در حالیکه مدرک دکترای او در پزشکی سنتی است و توسط پست از دانشگاهی غیرمعتبر از هند به او رسیده است و شامل هیچ درس گذرانده ای نیست. بگیچ مدعی تعدادی از روش های انرژی درمانی نوین که خود اختراع کرده،است. کتابهای او سرآغاز بسیاری از شایعات مربوط به هارپ است و ایده ی کنترل ذهن اولین بار توسط او منتشر شد.


منابع:
خدانگهدار تئوری‌های توطئه اینترنتی
تحقیقات یونوسفر امریکا (ژورنال نیچر)
مرکز ملی تحقیقات رادیویی آماتور
شرایط غریب آب و هوایی؟ دیگر گناهی به گردن هارپ نیست (وبسایت تحقیقات زمین و هوا)
مرکز خبری آلاسکا
وبسایت «علم برای همه» و بررسی ادعای سلاح رازآلود
فیزیک اتمسفر: گرم کردن آسمان (نشریه نیچر)
بررسی علمی از اتفاقات در میان عوام؛ افسانه هارپ
طرح‌های دکتر ایستلاند که ابلهانه توصیف شد (اینجا و اینجا)
بررسی برانگیختگی جو پیش از زلزله (مقاله محققان دانشگاه پرینستون)

باید توجه کرد که در مورد پروژه هارپ مقالات بسیار زیادی می‌توانید بیابید که برای برخی از آنها نیازمند مجوز دانشگاهی هستید، در این نوشتار سعی شده که توضیحات ساده و منابعی ارائه شود که برای همه در دسترس باشد.

*با تشکر از خانم شادی رحیمیان/مرکز اخترفیزیک دانشگاه فریدریش ویلهم/ بن-آلمان

منبع :
کد:
http://www.gomaneh.com/3045/%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%BE-%D9%88-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%86/

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم یمن عرب نیستند!

مردم یمن عرب نیستند!

همه مواضع تجزیه طلبان کشور تا کنون نشان داده است که آنها هیچگاه به ایران و ایرانی فکر نمی کنند بلکه فقط در پی منافع مادی خود و گوش بفرمان اربابانشان هستند.

بنا بر این گزارش بارها در خصوص مواضع این تجزی طلبان از ترک گرفته تا عرب و کرد و ... سخن بسیار گفته ایم و با اسناد نشان داده ایم که این جماعت مزدور فقط به جیب خود فکر می کند و لا غیر.

اخیرا گروهک های تجزیه طلب اهوازی که وابسته به کشورهای تکفیری هستند و دم از عرب و عجم می زنند در یک موضع عجیب و غریب همنوا با اربابانشان با دروغ پراکنی برضد مردم مظلوم یمن آنان را فرزندان مجوسی و صیغه می خوانند!



این جماعت دروغگو در جایی که مردم مظلوم یمن از اعراب اصیل هستند و در روایات متعددی به اصالت و شجاعت مردم این سرزمین اشاره شده است برای اینکه از پول عربستان بی نصیب و بهره نمانند حتی حاضر شدند آنها را عجم خطاب کنند تا با خیال خام خود بتوانند جنایات وهابیون بدتر از صهیونیست عربستانی را توجیه نمایند!

البته وقتی خاندان سعودی چنین بر سر مسلمانان بمب و موشک می ریزد و در ماه حرام (رجب) که حتی عربهای جاهلیت هم حرمت نگه می داشتند و جنگ نمی کردند اینها بر سر زن و کودک و پیر و جوان آتش گلوله و خمپاره و توپ و موشک می ریزند از عمال و جیره خوار آنها چیز عجیبی نیست که برای توجیه جنایات اربابشان عرب را عجم خطاب نمایند؟!
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]بنی آدمی که در سازمان ملل پیدا نمی شود![/h] برای ایرانیان نام سازمان ملل آنقدر که با سعدی همراهی و پیوستگی دارد با هیچ یک از دبیران کل ادوار مختلف این سازمان پیوند نخورده است. سال‌هاست که می‌شنویم ابیات مشهوری از سعدی با خط نستعلیق طلاکوب بر سر در سازمان ملل نصب شده است. بدیهی است که سازمان ملل یک دفتر و ساختمان ندارد و ساختمان‌هایش لزوماً هم یک در ندارند و خود اصطلاح «سردر سازمان ملل» به خودی خود عجیب و غریب هست. در ارجاعات دقیق‌تر آمده که منظور، تالار ملل، مقر اصلی سازمان در نیویورک است. اما ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که هرچه قدر تلاش کنید از این سردر معروف، عکسی در اینترنت نمی‌یابید.

بر اساس جست‌وجوهای انجام‌شده، هیچ اثری از این شعر نه‌تنها در سردر سازمان ملل، بلکه در هیچ کجای شهر نیویورک دیده نمی‌شود. به عنوان مثال، ساسان والی‌زاده در قسمتی از کتابش با نام «سفر به نیویورک، رسانه‌ای به نام احمدی‌نژاد» به شکل مستقیم به جست‌وجو برای یافتن این شعر در سفرش به سازمان ملل اشاره و بیان می‌کند: «به محض آنکه می‌خواستم از زیر سردر سازمان ملل (راستی اینجا چندین ورودی دارد، سردر اصلی کدام است؟!) عبور کنم، چشمان کنجکاوم را به میله‌ها، ستون‌ها و دیوارهای کناری دوختم، شاید چند واژه در دری بیایم یا حداقل مفهوم شعر سعدی را به یکی از زبان‌های بین‌المللی، اما هرچه جستم هیچ نیافتم.»
کاووس حسن‌لی – مؤسس مرکز سعدی شناسی ایران – در گفت‌وگویی وجود هرگونه لوح یا سردری را با این اشعار از سعدی در مقر سازمان ملل متحد رد کرد و گفت: «متأسفانه الآن طوری شده که اگر این حرف را بزنیم، هیچ‌کس باور نمی‌کند و مردم واقعاً فکر می‌کنند شعر سعدی در سردر سازمان ملل متحد نوشته شده است، حال آنکه نه سردری و نه تابلویی با اشعار سعدی در سازمان ملل وجود ندارد.»

جالب‌تر اینجاست که این نکته در متون غیر فارسی زبان هم مورد اشاره قرار گرفته است! سایت آمازون در معرفی کتاب گلستان و سعدی شیرازی، این سه بیت معروف را نوشته و گفته است که این اشعار بر سرسرای سازمان ملل نقش بسته است. همین موضوع در چندین و چند گزارش از رسانه‌های معتبر جهانی هم مورد اشاره قرار گرفته است؛ از جمله در پاراگراف چهارم این مطلب هافینگتن پست.
اما سرچشمه‌ی این شایعه کجاست؟ احتمالاً در سال‌های ابتدایی افتتاح سازمان ملل، در نمایشگاهی عمومی از طرف ایران لوحی با این مضمون در آنجا نصب شده و در مدت کوتاهی برداشته شده باشد و همین باعث شده در طول چند دهه، این اشتباه شگفت‌آور در دهان همه‌ی نویسندگان، سخنرانان و مردم کوچه بازار بچرخد.
سال ۱۳۸۴ در گفت‌وگویی، دکتر ظریف (سفیر و نماینده‌ی سابق ایران در سازمان ملل متحد) گفت: «فرش بسیار نفیس ایرانی، کار استاد محمد صیرفیان، هنرمند اصفهانی و استاد بنام هنر فرش ایران در مقر سازمان ملل نصب شد. شعر معروف سعدی شاعر بزرگ ایرانی (بنی‌آدم اعضای یک پیکرند/که در آفرینش ز یک گوهرند) با طلای ناب در وسط آن نقش بسته است و ترجمه‌ی انگلیسی این شعر نیز توسط نمایندگی دائم کشورمان تهیه و در کنار فرش نصب گردیده تا هر بیننده‌ای را مبهوت عظمت فرهنگ و تمدن ایران و خرد و حکمت ایرانیان نماید.» ایشان در اردیبهشت ۱۳۹۱ در توضیحی به سایت میهن، گفته‌های پیشینشان را تأیید کرده‌اند.


به هر ترتیب تلاش‌ها برای پرس و جو از مسافران و ساکنان آمریکا و حتی روزنامه‌نگاران درباره‌ی بررسی صحت و سقم وجود این سردر به جایی نرسید. هرچند که فرهنگ ایرانی در ساختمان سازمان ملل بی نماینده است، دو فرش بسیار نفیس ایرانی در چشم‌اندازهای زیبایی از مقر سازمان ملل خودنمایی می‌کنند و همچنین مدلی از استوانه‌ی کوروش به نمایش گذاشته شده است که البته برخلاف ادعای ایران دوستان افراطی، اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر را از روی آن ننوشته‌اند! بلکه یکی از اسناد تاریخی است که برخلاف جو غالب دوران خود، اثری از خشونت و ظلم ندارد و بر آزادی و انسانیت تأکید می‌کند. عکس زیر نیز متعلق به سردر غرفه‌ی ایران در اکسپوی شانگهای ۲۰۱۰ می باشد و ربطی به سازمان ملل ندارد



شعر سعدی و این پیام جهان‌شمولش هم آن قدر بزرگ و شنیدنی هست که بود و نبودش بر سر در سازمان ملل توفیر چندانی نکند. همان طور که در سخنرانی چهره‌های مشهور جهانی مانند دبیر کل یونسکو و رییس‌جمهور آمریکا نیز راه یافته است. همچنین این شعر به همراه تعدادی پیام و آواهایی طبیعی به عنوان “پیام زمین به ساکنان فضا” از کاوشکر وویجر برای ساکنان ناشناخته فضا پخش می‌شود.


 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]این یکی رو من خودم باور کرده بودم...:eek::redface:

روزی به نام «روز کوروش» در هیچ تقویم بین‌المللی نیست[/h] چند سالی‌ست که از روز ۲۹ اکتبر میلادی برابر با ۷ آبان خورشیدی، چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی و حتی سیاسی ایران، به عنوان روز جهانی کوروش بزرگ یاد می‌شود. گویا اولین بار در اوایل دهه‌ی ۸۰ خورشیدی «انوشیروان کیهانی‌زاده» روزنامه‌نگار روزنامه‌ی شرق و تاریخ‌نویس این نشریه، در ستونی به نام «روزنامک» به این مسئله اشاره کرد. ایشان مدعی شده بود که این روز در تقویم بین‌المللی به نام (sirius day) و جهت بزرگداشت یاد و نام کوروش بزرگ پادشاه هخامنشی، نام‌گذاری شده است. کمپین بین‌المللی نجات آثار پاسارگاد نیز در سال ۲۰۰۶ در اقدامی این روز را روز کوروش نامیده است. اما آیا روز کوروش یک نام‌گذاری بین‌المللی است؟

سایت یونسکو: ۲۹ اکتبر، مصادف با هیچ مناسبتی نیست مهم‌ترین روزهای بین‌المللی سال: ۲۹ اکتبر، مصادف با هیچ مناسبتی نیست سایت سازمان ملل: از ۲۴ تا ۳۰ اکتبر، «هفته‌ی خلع سلاح» نام گرفته است ممکن است در وبسایت‌های گمنام یا مجهول اثری از این روز بنام کوروش بیابید اما نام‌گذاری این روز توسط هیچ ارگان بین‌المللی انجام نشده و این وبسایت‌ها مستند نیستند.

پیگیری علاقمندان به نام‌گذاری این روز در تقویم‌های جهانی و بین‌المللی می تواند مفید باشد اما باور به اینکه این روز در تقویم‌ جهانی به همین روز شناخته می‌شود اشتباه است.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
چیپ جاسوسی سامسونگ

اخیرا تعدادی افراد بیسواد ویدیویی بیرون دادن تحت این عنوان که در برخی از باتری های گوشی سامسونگ چیپ های جاسوسی جهت تخلیه اطلاعات قرار داده شده، البته این افراد سوادشون به اینجاها نمیرسه و منبع و منشا این ویدیو نیز خارجی هست، بدتر از آن اینه که افراد زیادی هم سریعا اقدام به کندن روکش و خارج کردن این چیپ از باتری گوشی خودشون کردند.





عزیزان مطلع اطلاع دارن که مورد مذکور آنتن NFC هست و وجود اون بر روی گوشی یه قابلیت محسوب میشه، همچنین وجود NFC به تشخیص اصل بودن باتری در برخی شرایط نیز کمک میکنه، در نتیجه عزیزان الکی آنتن NFC گوشی خود را (در صورت وجود) نکنن.


1- در صورتی که این مورد مصرف باتری داره می توانید این مورد را از تنظیمات خاموش کنید.
2- برای جاسوسی احتمالی از دستگاههای امروزی نیازی به آنتن و... نیست.


Ice Man
 

shadi-94

عضو جدید
عالیه صبور یا آلیا سابور؟


شایعه دختر ایرانی که در ۱۹ سالگی کرسی استادی را تصاحب کرده مدت هاست نقل محافل است؛ متن شایعه را بخوانید:
—–

عالیه صبور , دختر ایرانی- آمریکایی در سن ۱۹ سالگی موفق به کسب کرسی استادی دانشگاه شد و بدین ترتیب نام خود را به عنوان جوان ترین استاد دانشگاه در جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد…
نمیگم لایک کنین چون محاله ایرانی اینو لایک نکنه و به اشتراک نزاره!

نمونه فیسبوکی


اما واقعیت چیست؟
نام این خانم در تمامی منابع Alia Sabur ذکر شده که آلیا سابور خوانده میشود. او متولد ۱۹۸۹ در نیویورک است. او واقعاً در ۱۹ سالگی موفق به تصاحب کرسی استادی دانشگاه در کره جنوبی شده است، اما در هیچ منبعی و همینطور سایت شخصی خود ذکر نکرده که ایرانی یا نیمه ایرانی است.

این شایعه در مورد عرب بودن این استاد جوان هم در پیج های عربی منتشر شده که آنها هم منبع موثق ندارند. اما در جستجوهای ما مشخص شد این استاد جوان در مصاحبه با سایت “رکوردهای جهانی آکادمیک” اعلام کرده که علاقمند به یافتن راهی برای درمان یا کمک به بیماران دیابتی ست زیرا مادرش جولیا” و پدرش “مارک” هردو درگیر بیماری دیابت هستند. با توجه به نام ها بعید به نظر میرسد که هیچکدام آنها ایرانی باشند!


منبع : وبسایت گمانه


:thumbsup2:
 

shadi-94

عضو جدید
چیپ جاسوسی سامسونگ

اخیرا تعدادی افراد بیسواد ویدیویی بیرون دادن تحت این عنوان که در برخی از باتری های گوشی سامسونگ چیپ های جاسوسی جهت تخلیه اطلاعات قرار داده شده، البته این افراد سوادشون به اینجاها نمیرسه و منبع و منشا این ویدیو نیز خارجی هست، بدتر از آن اینه که افراد زیادی هم سریعا اقدام به کندن روکش و خارج کردن این چیپ از باتری گوشی خودشون کردند.





عزیزان مطلع اطلاع دارن که مورد مذکور آنتن NFC هست و وجود اون بر روی گوشی یه قابلیت محسوب میشه، همچنین وجود NFC به تشخیص اصل بودن باتری در برخی شرایط نیز کمک میکنه، در نتیجه عزیزان الکی آنتن NFC گوشی خود را (در صورت وجود) نکنن.


1- در صورتی که این مورد مصرف باتری داره می توانید این مورد را از تنظیمات خاموش کنید.
2- برای جاسوسی احتمالی از دستگاههای امروزی نیازی به آنتن و... نیست.


Ice Man


:thumbsup2:
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
مورچه و دانشمندان خیالی که مسلمان شدند

ارسال شده در ۲۶ خرداد, ۱۳۹۳ توسط ادمین 99
شایعه جدیدی فضاهی مجازی را پر کرده است که گروهی از دانشمندان سعی درنقض آیه‌های قران داشتند و در حین تحقیقات خود متوجه شدند که 75% از اسکلت خارجی مورچه‌ها را شیشه تشکیل داده است و به علت تطابق آن با آیات قران، به دین اسلام ایمان آورده‌اند. این شایعه به شدت در میان پیامک‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی جولان می‌دهد.
نمونه ای از شایعه را می توانید اینجا بخوانید.

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!.
لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید «به لانه های خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند در حالی که نمی فهمند!»
(لایحطمنکم)
در حالی که: این کلمه با مصدر (تحطیم = خرد شدن شیشه) در زبان عربی فقط در مورد شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!! بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود
انتشاردهید به افتخار اسلام

در خصوص متن بالا
خیلی دوست دارم قبول کنم و با ادعای بیشتر نسبت به کتابم قرآن قدم بردارم.
اما یک نکته هست
اعراب قدیم در زمان پیامبر و امامان
خیلی فصیح و دقیق صحبت میکردن و زبان پیچیده عربی رو خیلی دقیق میشناختند.
و ان زمان کسی اطلاع نداشت که مورچه چنین ساختمان جسمانی دارد. پس با شناخت این فعل این کلمه (که در مورد شیشه ها استفاده میشود)میتوانستند از پیامبر از ناشر قرآن از امام صادق(ع) که اولین قرآن را نوشتند (اگه اشتباه نکنم )و علم بالایی داشتند ایراد بگیرند و اعتراض کنند که چرا این کلمه در این قسمت به کار برده شده.
نه اینکه در این سال ها و این قرن عده ای ادعای این را داشته باشند که عربی را بهتر و صحیح تر از گذشتگان بلدند.

همه مواضع تجزیه طلبان کشور تا کنون نشان داده است که آنها هیچگاه به ایران و ایرانی فکر نمی کنند بلکه فقط در پی منافع مادی خود و گوش بفرمان اربابانشان هستند.

بنا بر این گزارش بارها در خصوص مواضع این تجزی طلبان از ترک گرفته تا عرب و کرد و ... سخن بسیار گفته ایم و با اسناد نشان داده ایم که این جماعت مزدور فقط به جیب خود فکر می کند و لا غیر.

اخیرا گروهک های تجزیه طلب اهوازی که وابسته به کشورهای تکفیری هستند و دم از عرب و عجم می زنند در یک موضع عجیب و غریب همنوا با اربابانشان با دروغ پراکنی برضد مردم مظلوم یمن آنان را فرزندان مجوسی و صیغه می خوانند!



این جماعت دروغگو در جایی که مردم مظلوم یمن از اعراب اصیل هستند و در روایات متعددی به اصالت و شجاعت مردم این سرزمین اشاره شده است برای اینکه از پول عربستان بی نصیب و بهره نمانند حتی حاضر شدند آنها را عجم خطاب کنند تا با خیال خام خود بتوانند جنایات وهابیون بدتر از صهیونیست عربستانی را توجیه نمایند!

البته وقتی خاندان سعودی چنین بر سر مسلمانان بمب و موشک می ریزد و در ماه حرام (رجب) که حتی عربهای جاهلیت هم حرمت نگه می داشتند و جنگ نمی کردند اینها بر سر زن و کودک و پیر و جوان آتش گلوله و خمپاره و توپ و موشک می ریزند از عمال و جیره خوار آنها چیز عجیبی نیست که برای توجیه جنایات اربابشان عرب را عجم خطاب نمایند؟!
مدتی مشنوم و یک نفر را هم دیدم از اهل اهواز که با وعده وعیدی از طرف عده ای از ایران خارج شدند یا حتی شنیدم در همون اهواز دین و مذهب اسلام و شیعه را گذاشتن کنار.
اما
هیچ یک از اعراب اهواز کلمه عمیل ندارند.و اگر کسی بگوید عمیل منظورش ادم اجیر شده یا کارگری که برای کسی کار کند است (یا در موارد نادری که اعراب امروزی استفاده نمیکنند به معنای مشتری ثابت و همیشگی است ),اما در این جمله معنی دیگری میدهد که هیچ یک از اعراب ایران خوزستانی این کلمه را با آن معنی که منظور متن فوق هست نمیگویند.و حتی خیلی ها نمیشناسد .و دو حالت دارد یا منظورش چیز دیگریست
یا با فصاحت کامل دارد سخن میگوید یا مینویسد که این فصاحت را 90% اعراب خوزستان ندارند.مثل ترکی که ممکن است بین زبان ترکی ایرانیان و کشور ترکیه اختلافاتی باشد .
این کلمه را اگر ما خوزستانی ها استفاده کنیم به معانی بالا امکان دارد و لا غیر.
و
نکته دیگر در خوزستان اگر بفهمند کسی حتی مسلمان سنی هست نابود میشود (با اینکه نادرست است )چه برسد به وهابیت یا مشترک شدن با جنایت عربستانی ها.
شما الان بیا اهواز ابادان خرمشهر و ...
بگو ی خونواده میشناسم وهابی هستن یا با جنایات عربستان در ایران همکاری میکنند.وفقط عکس العمل مردم عادی رو ببین و نه حتی کسانی که مسئول هستن.


در مورد تجزیه طلب هم ویکی پدیا در مورد اعراب رو بخون که داشتن با امام به توافق میرسیدن اما...
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در بازار داغ شایعات که سایت ها و کانال های تلگرام برای افزایش بازدید منتشر میکنند این بار خبر تصادف نسرین مقانلو و فوت وی مردم عزیز ایران را آزرده خاطر کرده است .​
اخیرا خبری در تلگرام منتشر شده که از تصادف و فوت نسرین مقانلو خبر داده است که این خبر توسط نسرین مقانلو تکذیب شد .​
عکس خبر تصادف نسرین مقانلو و مرگ نسرین مقانلو را مشاهده میفرمایید .​
مرگ نسرین مقانلو بر اثر تصادف

نسرین مقانلو در وصف خبر مرگ خود نوشت :​
متاسفم برای این سایتها
.
( انا لله و انا الیه الراجعون)
درسته که بازگشت همه به دست اوست،ولی بدانیم که زمان رفتن هم به اوست.
نمی دانید خانواده من تا قبل از اینکه صدای منو بشنوند چه حالی داشتند،باید ار خودتان شرم کنید،واقعا که…. این رفتار درسته؟واقعا که شرم آوره.
اگر مخواهید خودتان و سایتتان رو به مردم معرفی
کنید این راهش نیست.شما نمیدونید چه شبی رو برای
پدر و مادر وخانواده ام که دور ازمن هستند ساختین.
کمی قبل از این خبرها به خانواده های ما فکر کنید​
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
خانم بازیگر ایرانی در گوشه خیابان زندگی می‌کند + تصاویر

به گزارش زمونه/ثریا حکمت اظهار کرد: صاحبخانه ودیعه اجاره را بالا برده که از توان من خارج است و تصمیم دارم اثاث‌هایی که برایم باقی مانده را بفروشم و با پول آن دخترم را به خوابگاه بفرستم و خودم هم در خیابان چادر بزنم. وی با بیان اینکه در سال گذشته هم سه روز در چادر زندگی کرده است، گفت: آن موقع هم به‌دلیل اینکه اجاره خانه‌ام عقب افتاده بود، صاحبخانه از پول ودیعه‌ام کم کرده بود که دیگر پولی برای خانه گرفتن نداشتم.

بعد از کمک پنج میلیونی ارشاد توانستم جایی را اجاره کنم. این بازیگر با بیان اینکه با مشکلات زیادی زندگی را می‌گذراند، ادامه داد: سال گذشته تصمیم گرفتم دو بار خودم را از بین ببرم و اقدام به این کار هم کردم اما موفق نشدم. الان کل دندان‌هایم را کشیده‌ام و هزینه درمان آن‌ها را ندارم. برای گرفتن بودجه به همه‌جا رفته‌ام.

حتی چندی پیش به‌سراغ همسر آقای انصاری که مالک بازار مبل هستند، رفتم اما باز هم اتفاقی نیفتاد و نمی‌دانم این همه بودجه در مملکت جابه‌جا می‌شود، چرا من بعد از این همه سال فعالیت هنری نباید سهمی از آن داشته باشم؟

وی افزود: به خانه سینما رفتم، آنجا هم گفتند خودمان ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داریم و نمی‌توانیم کمک کنیم. خانه پیشکسوتان هنر هم می‌گوید چون به‌عنوان هنرمند درجه دو معرفی شده‌ام، نمی‌توانند کمک کند.

در صورتی که در فیلم‌های زیادی نقش اول بازی کرده‌ام. البته با صحبت‌هایی که با آنجا شده قرار است ۱۵۰ هزار تومان به من بدهند. ثریا حکمت ادامه داد: به وزارت ارشاد نامه نوشتم و درخواست کمک کرده‌ام.

زمانی آقای انتظامی (عزت‌الله) به ما کمک می‌کرد اما دیگر خسته شد و الان دیگر جواب تلفن را هم نمی‌دهد. اخیرا آقای ایوبی ماهی ۳۵۰ هزار تومان ماهیانه تعیین کرده‌اند و ۱۸۰ هزار تومان هم از طرح تکریم می‌گیرم اما این مبلغ حتی نصف اجاره خانه‌ام هم نمی‌شود. «آواز قو» آخرین فعالیت سینمایی حکمت محسوب می‌شود.

این بازیگر که بیش از ۱۰ سال است فعالیت بازیگری ندارد در آثار دیگری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «نیش» و فیلم به‌یاد ماندنی «ای ایران» ناصر تقوایی به ایفای نقش پرداخته است.




 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ظرفیت مرز مهران تکمیل‌نشده/تکذیب کشف بسته انفجاری در مرز شلمچه

ظرفیت مرز مهران تکمیل‌نشده/تکذیب کشف بسته انفجاری در مرز شلمچه

ایسنا:استاندار ایلام گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها ظرفیت مرز مهران تکمیل‌نشده و خروج زائران از این مرز کاملاً عادی است.
محمدرضا مروارید در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات فرمانده یگان ویژه و جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا مبنی بر تکمیل شدن ظرفیت مهران و غیرممکن بودن خروج زائران از مرز مهران اظهار کرد: این موارد صحت ندارد و تردد در این مرز بدون توقف ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در این مرز روزانه بیش از ۱۵۰ هزار زائر به‌صورت عادی در حال تردد هستند و تاکنون نیز بیش از ۵۰۰ هزار زائر از این مرز وارد شهرهای مذهبی عراق شده‌اند، تصریح کرد: مسئولان استان از قبل برای پذیرایی از زوار تا دو میلیون نفر هم برنامه‌ریزی کرده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. استاندار ایلام تأکید کرد: این مرز نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز زمینی کشور برای سفر به اماکن مذهبی عراق است و همه امکانات برای پذیرایی از زوار از قبیل تغذیه و اسکان به‌خوبی فراهم شده است.

.
برخی موکب داران و زائران در مرز شلمچه روز پنجشنبه از کشف یک بسته انفجاری در یک سطل زباله از سوی زائران پاکستانی عازم عتبات عالیات خبر دادند.

یک مقام آگاه در خصوص این شایعه به خبرنگار ایرنا گفت:ساعت 20:10 دقیقه شامگاه چهارشنبه کیفی مشکوک بر روی جاده آسفالت مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه جلوی موکب تهران واقع در حد وسط سه راهی یادمان شهدا و محوطه تجاری رها شده بود.


این مقام آگاه افزود:بلافاصله شایعه حاوی مواد منفجره بودن این کیف بین زائران قوت گرفت و حاضران در این محل نیز به سرعت مسئولان را در جریان گذاشتند.


بنابر این گزارش، ماموران بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به ضبط این کیف اقدام کردند.


وی اضافه کرد:بر اساس بررسی ها، این کیف حاوی مواد منفجره نبوده و تنها، شایعه آن در میان موکب داران و برخی زائران منتشر شده است.


مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.


مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکذیب یک اظهار نظر..

تکذیب یک اظهار نظر..

دادستان تهران با اشاره اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه آرمان (روز دوشنبه 24/8/95) مبنی بر انتقال مهدی هاشمی از زندان به بیمارستان به دستور مقام معظم رهبری اظهار داشت:

دادستانی تهران پس از بررسی و کسب اطلاع از مقامات ذی ربط، این ادعا را کلا تکذیب می کند.


واکنش به اظهارات مشاور رئیس جمهور

وی اظهار داشت: اخیرا آقایی با نام آشنا که برخلاف نامش که ادعا دارد با امور حقوقی و قضایی کاملا آشناست، برای حمایت از رییس جمهور حرف‌هایی زده است که محل تامل است.

جعفری دولت آبادی با بیان این که هیچ کس حق ندارد به قوای کشور و مسوولان به ویژه رئیس قوه قضاییه توهین کند، افزود: در مورد قوه قضاییه که ضامن سلامت همه دستگاه‌هاست، اگر کسی قوه قضاییه را تخریب و یا به آن توهین کند راه برای دیگران هموار خواهد شد.

دادستان تهران با انتقاد از عده ای که با اظهارات توهین آمیز فضای جامعه را مشوش می نمایند، اظهار داشت: از پنجاه سال قبل تاکنون موضوع تخلف و جرم از یکدیگر تفکیک شده و قوه قضاییه به خوبی می داند که تخلف از حوزه اختیارات رسیدگی جزایی خارج است؛ ولی حالا برخی عنوان کنند که می خواهند به تخلفات جدا از جرایم رسیدگی کنند. مگر قوه قضائیه تا به حال با تخلفی برخورد کرده بود که برخی بخواهند رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی را وارد نظام رسانه ای کنند. جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در حال حاضر طبق قانون مطبوعات و برخی قوانین جزایی توهین و افترا به مسؤولین و نهادها جرم است و برخلاف اظهارات این فرد، دادستانی تاکنون در مورد رسیدگی به تخلفات ورود نداشته است.

وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اظهاراتی را در نمایشگاه مطبوعات بیان کرد، بعد فردی برای حمایت از وی به قوه قضائیه اهانت کرده و عنوان کرد که چند جلد کتاب حقوق مطبوعات به قوه قضائیه ارسال شود. این اظهارات از زبان فردی که مدعی آشنایی با مسائل حقوقی است، توهین محسوب می شود.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: حمایت از مسؤولان مستلزم اهانت به دستگاه قضایی نیست و هیچ کس حق ندارد به مسئولین کشور اهانت کند.

دادستان تهران ادامه داد: اساسا رئیس جمهور محترم مطالبی را در رابطه با مطبوعات عنوان کرده که با جواب ریاست قوه قضائیه مواجه شده است؛ چرا عده ای برای حمایت از رئیس جمهور محترم به جای اینکه فضا را به نفع پیشرفت کشور رقم بزنند حرف های خلاف واقع بیان می کنند و یا به قوه قضائیه توهین می‌کنند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: این گونه اظهارات که در پوشش اهانت به مسئولان قوه قضائیه و بخصوص شخص رئیس قوه قضائیه صورت می گیرد طبیعی است که با واکنش مواجه خواهد شد.

دادستان تهران عبور از مرز انتقاد منصفانه و سازنده را تخریب و توهین دانست و با تاکید دوباره بر جرم بودن توهین به مسئولان مطابق ماده 609 قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: افترا و توهین به مقامات و ارگان ها جرم است و نباید توقع عدم برخورد با عوامل این قبیل جرایم را داشت.

[h=3]تکذیب ادعای هاشمی رفسنجانی/ واکنش به اظهارات[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخنگوی وزارت خارجه حضور عناصر طالبان در ایران را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه حضور عناصر طالبان در ایران را تکذیب کرد

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار اخباری در برخی از رسانه‌های افغانستان مبنی بر حضور تعدادی از رهبران طالبان در ایران و همکاری ایران با این گروه اظهار داشت: حضور عناصر طالبان در ایران بی پایه و اساس است و روابط ایران با افغانستان بر اساس دولت محوری، همکاری دوستانه، برادرانه، منافع و امنیت مشترک تعریف شده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950825000819
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شایعه: مخالفت با پیوستن ایران به پروتکل منع پیوستن کودکان در مداخلات مسلحانه با حمله بسیج

شایعه: مخالفت با پیوستن ایران به پروتکل منع پیوستن کودکان در مداخلات مسلحانه با حمله بسیج

این تاپیک را گذاشته اند برای مقابله با شایعات در شبکه های اجتماعی
یکی از این شایعات رو همین چند دقیقه پیش دیدم که آقایان با استناد و بریده گذاشتن یک حرف و بدون هیچ توضیح هجمه دیگر علیه نظام و بسیج رو کلید زدند

اما واقعیات این تعهد چیست؟
بر اساس گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس پروتکل مربوط به ممنوعیت به‌کارگیری کودکان در مخاصمات مسلحانه، دارای آثار حقوقی خاصی است و پیش از پیوستن به آن باید آثارش را مورد توجه قرار داد: «در مقدمه این پروتکل به اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری و به مساله جرم‌انگاری صرف ثبت‌نام کودکان زیر ١۵ سال در نیروهای مسلح برای شرکت فعال در جنگ‌های داخلی و بین‌المللی اشاره شده است.»بر این اساس کشورها باید از به‌کارگیری کودکان زیر ١۵ سال در نیروهای مسلح خود خودداری کنند (فارغ از شرکت فعال یا شرکت مستقیم.).همچنین موارد قابل توجه دیگری نیز در گزارش مرکز پژوهش های مجلس به چشم میخورد:
کشورهای عضو پروتکل باید اطمینان حاصل نمایند که اشخاص کمتر از ١٨ سال (سن کودک از نظر سازمان) به استخدام اجباری نیروهای مسلح آنها درنیایند.
– هرچند استخدام اشخاص بالای ١۵ سال و کمتر از ١٨ سال باید داوطلبانه باشد و به نظر می‌رسد عنصر اراده شخص را با این قید دخیل نموده است اما بند «ب» عنوان می‌کند که استخدام فرد مزبور باید با اطلاع و رضایت والدین یا قیم قانونی شخص باشد.


با توجه به گزارش مرکز پژوهش های مجلس و اظهار نظر کارشناسان مختلف حقوق بین الملل، پیوستن به این پروتکل اختیاری تبعات حقوقی بسیاری را به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه مطابق این پروتکل سن کودک ۱۸ سال تعیین می گردد و از طرفی این پروتکل به دنبال ایجاد محدودیت برای حضور کودکان (با تعریف خاصی که در پروتکل آمده) در نیروهای مسلح است، لذا ممکن است بعد از پیوستن ایران به این پروتکل اختیاری، محدودیت هایی برای فعالیت سازمان بسیج در اقشاری نظیر دانش آموزان و نوجوانان ایجاد گردد.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود آورده است: « با توجه به ابهاماتی که در نظام حقوقی ایران در خصوص تلقی کردن نیروهای بسیج به عنوان نیروی نظامی وجود دارد شاید احتمال این تفسیر وجود داشت که نیروهای بسیج را از دایره شمول این پروتکل خارج نمود اما بند ١ ماده ۴ به صراحت مقرر می‌کند «تمام گروه‌های مسلح» جدا از نیروهای مسلح کشور باید از استفاده یا استخدام اشخاص زیر‌١٨ سال در جنگ‌ها فارغ از مشارکت مستقیم یا مشارکت فعال خودداری کنند. »

جدای از موضوع فوق مسئله دیگری که در رابطه با این لایحه مطرح است، اختیاری بودن پیوستن به لایحه است. به عقیده بسیاری از کارشناسان حقوق بین الملل پیوستن به این پروتکل که ماهیت اختیاری نیز دارد، تبعات حقوق بشری بسیاری را علیه کشور به وجود خواهد آورد.

در شرایطی که قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنها از هر بهانه‌ای برای متهم‌کردن ایران و فشار بر کشورمان استفاده می‌کنند و پس از توافق هسته‌ای، موضوع حقوق بشر و اتهام‌زنی در مورد مداخله ایران در منطقه در دستور کار آنها قرار گرفته، پیوستن به این پروتکل کشور را در معرض تهدیدهای جدی و جدیدی قرار می‌دهد که در عمل، خود زنی است. این در حالی است که به نظر می‌رسد دیدگاه مشورتی و تبعاً صدای مخالف دستگاه‌های نظامی و دفاعی کشور در این فرآیند شنیده نشده ‌است. جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در این باره با بیان آنکه این موضوع را از چند منظر باید مورد کنکاش قرار داد، خاطرنشان می‌کند: موضوع اول تاریخ نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب است که نسل جوان و نوجوان کشور در آن نقشی تعیین‌کننده و مؤثر داشتند. هدف اصلی امام خمینی(ره) این بود که تمام اقشار جامعه به حدی از بلوغ برسند که با ظلم مبارزه کنند. در صحنه انقلاب ما شاهد حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در کنار دیگر اقشار جامعه بودیم و زمانی کمر حکومت طاغوت شکست که مدارس هم به انقلاب پیوستند.

دکتر قاسم حبیب‌زاده می‌افزاید: مقطع بعدی در جنگ تحمیلی بود که بنیان‌گذار نظام اسلامی کشورمان استراتژی پای کار آوردن همه ظرفیت جامعه را اعمال کردند. در آن 8 سال بیش از 500 هزار دانش‌آموز ما در دفاع مقدس مشارکت کردند و 36 هزار شهد تقدیم کشور کردند و دیدیم که امام(ره) از شهید فهمیده به عنوان رهبر کشور یاد کردند.
صدایی که دولت نشنید

دکتر حبیب‌زاده تصریح می‌کند: الان که ما در عرصه جدیدی از مبارزه با نظام سلطه قرار داریم که از آن به جنگ نرم یاد می‌شود، شهدای دانش‌آموز ما الگو و اسوه نوجوانان بیدار و انقلابی هستند. با عضویت ایران در این پروتکل که با معیارهای غربی و سکولار تهیه شده، ما دیگر نباید و نمی‌توانیم این شهدا را به عنوان الگو معرفی کنیم زیرا بر مبانی تعریف غربی این پروتکل، یک جوان زیر 18 سال یک کودک و فردی نابالغ است که درک درست و کاملی از مسایل ندارد.
وی یادآور ‌شد ما بر اساس مصالح و نیاز کشور و انقلاب قوانینی را در کشور تصویب کرده‌ایم که یکی از آنها قانون تشکیل، تقویت و توسعه سازمان بسیج دانش‌آموزی است که بخشی از فعالیت‌های تعریف‌شده آن در کنار امور فرهنگی و ایدیولوژیک به نسل نوجوان، ارایه آموزش‌های دفاعی و جنگ نرم و سخت است و در ذیل آموزش‌های دفاعی برای تأمین و تقویت بنیه دفاعی کشور در آینده، بخشی از آموزش‌های نظامی هم به آنها ارایه می‌شود. اما با محدودیت‌هایی که این پروتکل ایجاد می‌کند، در عمل باید این آموزش‌ها در بسیج تعطیل شود.
حبیب‌زاده می‌گوید: این پروتکل بخش عظیمی از ظرفیت‌های دفاعی و آماده‌سازی نسل نوجوان کشورمان را از بین خواهد برد.
وی خاطرنشان می‌کند واضح است که دشمنان ما بسیج را یک نیروی نظامی تعریف می‌کنند که برای آنها یک تهدید است؛ حال آنکه بسیج یک سازمان جامع فرهنگی، اجتماعی و دفاعی است و شکی نیست که با وجود این دیدگاه در غرب، به محض پذیرش این پروتکل، موجی از هجمه‌ها و فشارها برای تضعیف و تعطیلی بخشی از بسیج با این سؤال که چرا ما لباس نظامی بر تن دانش‌آموزان بسیجی می‌کنیم و به آنها آموزش‌های نظامی می‌دهیم و دیگر اتهامات حقوق بشری آغاز خواهد شد.
وی می‌افزاید عقل سلیم حکم می‌کند که با دوراندیشی به این اتفاق نگاه کنیم و به جای دل خوش کردن به گشایش‌هایی که چنین پروتکل‌هایی شاید برای ما ایجاد کنند، به تبعات آنها و به استحکام درونی و هویت‌بخشی به جامعه و نسل جوان خودمان بر مبنای فرهنگ اسلامی و ایرانیمان فکر کنیم.

پ.ن: خوشبختانه بعد استعفای جناب فانی .....وزیر سابق آموزش و پرورش که خیلی تمایل به حذف بسیج دانش آموزی داشتند به ویژه تیم نزدیکشان ..........این مسئله که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده بود آرام گرفت ........حال انگار آقایان نافرجام از برجام ....بعد بتن ریزی در قلب راکتور اراک کارشان رسیده به بتن ریزی در قلب انقلابی مدارس تابا یک نمایش تبلیغاتی دیگر کشور رو سال ها به کما ببرند برای یک طرح اختیاری و اتهام زنی به بسیج......بسیجی که به فرمایش رهبری
http://www.www.iran-eng.ir/image/jpeg;base64,/9j/4AAQSkZJRgABAQAAAQABAAD/2wCEAAkGBxISEhUTEhIVFhUVGBgWFRgXFhUVGBkYFxcaFxcVFRUYHSggGBolHRYVITEiJSkrLi4uGB8zODMtNygtLisBCgoKDg0OGxAQGi0lICUtLSstLS0tKy0tLS0tLS0tLS0tLS0tKy0tLS0tLS0tLy0tLS0tLy0rLS0tLSstLS0tLf/AABEIALcBFAMBEQACEQEDEQH/xAAbAAACAwEBAQAAAAAAAAAAAAAEBQIDBgcBAP/EAEAQAAIBAgQCCAIIBQMEAwEAAAECAwARBBIhMQVBBhMiMlFhcYGRsQcUIzNCocHRUmJy4fAkgpIVotLxFjRTVP/EABoBAAIDAQEAAAAAAAAAAAAAAAIDAAEEBQb/xAA5EQABAwMCAwYFAwMDBQEAAAABAAIRAyExBEESUWETIjJxgZGhscHR8AUU4UJS8RUjkmJygrLDM//aAAwDAQACEQMRAD8AwuLH2vvXbPiWIYTDGfd38KY/CEZSbhn3ntSafiTHYRnEV 0PoKN2ULcIjBbijahKE4npil9BSnf/AKBG3wJlxX7k lMq EoG5QXAfumHr8qCj4UVTKt4b3gPKjZlU5F4sdj/AHCiehCBc60CJN8P3famICgIe9QolKPnRBUiMaOyKhVBW8P2q1Cl7Dtt60sZRbIjD0wKlDGjsj1oXqNQMnKlFGreHjU1bVRX025FCVFbJhj1YdQWKnVACcy27V7Vk1hsAiHNU8UCyRkrsACLcvCucob4WXqKKyM1EDlpcDJcLXapGWgqbJvOoK3p8IUBJuKFEgsZ9770BF0QwiW0YUaFH4gfmKIqgk8GkgNKAujOE kS9NCWgpk19qhCMJZjR9pQnKgwjMT9yaJ3hVDKTcO 9HpSafiTHYTDiI7XsKY5A1W4bdaMKihONaYhD5D50mp4wjZ4U04iPsG9KZU8JQNyguAC8be/yoaPhRVMqfDgc vhRMyhcjcYOx7iifhUEtbcetAiTnDns 1MQFAgamhVqUe1GFETiR2RUKpWYMa1ahQMw 0b1pe6vZSgO9GFF7j 6PWheoEulNKRhX8M50TVTlKYamh3UXROguFH1ckgdon4Vj1BlyawWWP6QcMWKeSIWCntp6HcfGsDhBVG1lh8XAUZlPKhQKtNqiorQcGa6jyrqaR001SeydytoVQRdBYeFnkVFF2ZgqgcyTYAUD3Boko2MLzwtyptweRpAztHCrFsjTN1YYo6o4W41Klxf0bwNZ36hoPdBPkFrp6N5HeIb5n8/m3NQOFd3ZUGfIGZiuoCJqz3/hsN/Smmq0AE2mPik/t6hcWgYnysjJNV9qeswykq94W8aXIFymhpdYCSnynQUxKVEi61CrSjGL26o5RDCIl 5b0qOHdVDKT8P 9FJp JMdhMeIjtewpzksK3D/homqihePj7WM X60ir4gjp Eppjf8A67f002p4Sgb4kH0c 7PvQUPAiqZXsLhXuxAAGpOg NHIFyquVTxDjkOXKpLG/IafE1nqaumMXRtpO3S9eLoSLgjXyPypI1jZuEfYlaLh LSQHIwNhqOY9RW1lVlQd0pLmlpuqnG9GqX0e1WFEZOOyKiFSg3FWoUHiR9o1AiGFCDvGrGVFZjh2Kj1Alkp VJKMIjh29E1U5WYigKi6x0Xw TDRjyB NYKhlxT2iyz/TzgQsMRGO0hu/O6nf4b 1Ie3dU4LnvGsJmXNpmAvp4eFJSyEgjqISnXRx9Stb9C7IQlbjh0MUvVRTYjJGOtvcWEelxZjocxAv4U6pxsLnMZcxfM nRbqXZva1r32E2sN Z85 FkVw/hOGgkgdMZBPP9ZgCKjEKFzdovoTvl15VnrVarwe6QPI/OAtGmo0GG7gTB3E4iwDjNic9MLTYMRYdsO LfDxOpxYyTnK1pcVn6yK6m4shA0Fw24rHwud4QTibH7LdVqsHFeJiDI/txMjpMSk2PxOFiE1sZHKZIcflAcZVMzIyRqP4m19SKaKdQuHcO2x2SxXp8BHEMg5b1Jwdtt8 SVdH A/WYZXaQRJGqgO4OQuzABS3vsNe0tdDUao03AATzXM02k7Rsum9hEe8cttvOy0HAOG8LweJaRsZAzKFWNXksUfIVlZh4k7DkL86wufWqtuCR5H7LYW0qRhsNODLm8 p3GfhYlKuMcGhVJp4G wEqJBa5VgyZnyue8FIK xvWrT6h5e2mRzmc7pGo0zBTNQG5E2IjIG05menks5IK6BXMCUYsduq3RBX2vEw8jVnCrdIuHn7UVnp JOdhNuI972p7kpqlh VGFEP0i70R8jSK2Qip4KYza4dv6aY/woB4lm8LxrqoyirdjfU7D25muf8Au BvC3K0dlJkpXLMzG7En1/Qcqxve55lxTgAMKGagVr0SHy/z2qKK CYqQy3UjmDf51bXFpkZVETYrTYLGdal Y0b18R5GuzQrdo2d91kezhKKi2PrWhqBMJB2RUQrxBqKJRCYz7w0CJUQntVBlRH4vAyseqWNjJvkAu2i5jp5AE0p1anwcc25pw09XtOzi/p/j8jKT43DPG5SRWRxa6sLEXFxcehFA17XiWmyj2OYeF2UbwbAu6TSrbJCEL3OvbbIoA5m/yqGoGuDTurbSL2lw2/wAq1cBIzRDI32xHV6auM2W6jnqCKB1VvevjKsUX923ixjz9LXvtdddwRCoosdlAFiN7Bd9r3FidK5xqtzK1DS1Zgj8/jdU8Vw5ljdL5S11PPyNXPE1JqM4XFq5NJhWjLwyDWPs o5N8KQRBSOiyuKgyORy3HpVIHJpwnByxYhY3jdWdQwUqblWF1YDwI1p lqNa SUx2nqhwbwmel/ktdjcBJEo6xcpYXAJF7eJF7j3rq0q7KhPBspW01SkAX79UpnxDyOpc3ICoNANFFlGnkN96jabGNIGMqPq1KrwTnaFVxtZxOpnLliBbrGLPl5XDG6jewNqGiadxTx0TK4qiDU3xj5bIefenFZk0w0pEehI56EjUbH1FUWNNyETar22a4xnNkpxEjMxZiWYkkkm5JO5JO5qBoAgK3OLjJTfBuStr6b25a87UQaJmLoDUcRwyY5Tb2U5BrVlAlOKHbFTdEFdEOww8jVnCiz2A 9HrWWn4k52E54jv7VpckhSw/KiChVHSIfdn1pVbIRU1bxLFiPCE82GVfU/2ufag1D ClKjGy9YoGuKtq LVSi t7Vai v61SimqfzGrUTPhDlZFs1w3ZYeux9Qa0aV/BUHVLqCWrTw7H1rtNWMpiw7Aq1S8trRKpQeOHb9qWcohhDRd o3Ks4WpXE4KQSnFviRmEQjcESSLlFnudAQbADTQaVz30azGgNAIvI2 MLqfuKD3F0kHmZn0IBjeec9YVqYngPYD/WXKKwN0sXZmDB5CpBYgDKBtblSODU3gRPIj4Xsj7agYkgxzDjyzLb49Nkf/wDIeEv1kKJIkLpHcJEqklJ2lKkeFiFv4Utumr8XEBfzE/NM/d0eANLhYnZ0YA/t9TaLpxiuO8OxxjiVZQ0bBossSLlAv2Qb92xAt/KKrsqrLx8vulirTNi//wBpm1/Dn7ptJh4hYxo9w0bLfILZWQubhtSwU/8AI NINN0RHyWlupZJLnC4I36xkbT8F4FvdiUsDIxQtY3sxjUgG7ZiV0HmKoucBwqMp0y7tLxzi2RJxaBOehhZzpxFhlimlWButIRVOVAqAOrPYK17Wvrby5mhIIMJVUN7I1ZBm289MgR1v9EJHwHCf9KU4pZSsg s9bDGjNCbhSocm50sCCCNao5/PJRtNrqAa6IAkyTuOKbA455gckFwnjvBIMQssEmIVxCsADQKynKQesObUubDW9QMkgAfJW3VURJLhiP68CbeGU84rxfASRTWTNI6nK31eKM5 TF1N630dNXY4cp5j13S62ro1GwXbf8AWdrC4jy5JH0P4jhMMWeVn64my2hSQKo5qzbMbm9vKnaulWqOhosPL6lJ0lWhTZ3jc58XtYH5/JMsdxHhGJvAY366VlyPFhYkkz5uTrvm2N6zMpV6Pe5eUewK1vr09QQzinzLztzLbRz iQdIuGQnE4TDQLJErrGjPKgV2MkpXrWAOu/ltbStFGs7gfUN/wA Sz16DeNlO2 OQGJjNj6nqtjxzg2EZ1WRMRG6qVJRIY1kCFRnF2tezoNNbEaaVjp6l9JpA/PitbtK3UODzHPJxyPdP03uk8s/Ao5pM8UxfMwylAyJ2cmVQrZTYi99TfnT2t1L2CJjzH3SHPo0nkHhm09123Lu2/lR45LgnjMuGV8082YFlRQqopDIiqbqLsp1GvtTNL2gq8Bw363S9Vwdh2kg8UXvMiBuBsD6nqs5JvXTK5CWYle0KtEFbhhow8jVlUVmsH96PWsjPEnuwnnEBr7Vqckhe4blVtUVXSIaR ppdbZFTSjpHL2IU/qb4WA Z NYta6zQm0RclIM1zp8f2rnLQvb2qlF40lRRexknugn0BPyqK4VrQSDUxuB4lWH6VUjmr4TyUsJiLMLb3oweSEhbmHY16FuFgKZAdmrQLwirUQeP7/tQFEEHF36oZRbIrH9yrfhU1J ZpCNEYIamiaoVr gMGbEFv4R86y1yjYF0eVrD4eHPxJ2FZHGBK0MZxO4VTBID 1x hoWP4kdWiaZuQeoQ PiWVJIyQQUYtz0BVT79sUL6gFkTNMXNLnAgfWCfouZzcHxC4dHcMImlaOIsWynKbdZY6IGvvzseVIPDOEIp1ezjiMGBEmwJsSMAfxzWfxvAGjlIE2GOVXl7Mym4jfKUFt3O6rzGtD2oF1Y/TapcGyLid/t/EggkFbPivDzh5XhLZilgWta5ygnT3rv6eoX0w4rDqKYZU4W9PiEkljIcXBF9RcW08fSmB7TcFUab2mHNItONuaoGAM0jASQpbL97IsYOZsul97bnwAvS6tUU8gmeQlO09B9Q9wgEefwgH/MblXtwu FkxOYfZypFlA3zAsWzeGgt43pXag1AwCxEn4/a6aaLuBz3OMtsPQgWP8A5SI qkjMVLSZiSL3a5JGwN21I0/KtFPgA7kekLNW7UkCpPSZ qAxGEkSTq2Rle4GQqQ2ouOzvqCPjUFVpbxTbmr7F4dwRfkL/JMcNh3QKXRlDi6llIDDa6k7irZUa eEzCGrRfT8QiVZKdaMlKQOIHaFErU8KNTUVFZfD/e/7v1rI3xJ5wn/ABDf2rU5JC9ww2ogoVX0hHZj9f0pVbZXTSLpIv2cLeGcfHKf0NYdaO60 afRyQkINhXOT0TgMBJM2VBvz5VRMImtLjAXRei/QyFAGkGd/wCa1h6DlWV1cnC6DNI0ZWsi4WEHZiQDyH9qQ5xKcKTW4CMg4erdl1U6bbVKZugqRC5XxfgCpj5AqMkSZSo2BbKpNvEXudPSu3o6XaGTgfNcjUO4SQExi2967bViKZp3atAvjVqILH94elLOUQQMffoRlFsi8f3KJ FTcpOm5pARlE4Lc1bVCug/R1B2ZH8Tb4Vkrm6axbNyL9pA4sRYsU1uLMGAJBFj8ayVGl0QtVGqGTO/SfSDzUs0drHDqd95pD3gAb3XXQC3gRca0o0ic/VPbqQ2zXEf I /X6YUZ5gzAmJQoSRCgkYX6xo2JzBbrYxjQePK1V2JmUQ1bQ0tkmSDMDYERE3mUv6T9IkSDLJgxJCSEZRiHUADLlIsnIqu3n4mqcwgfyUrt2AySf8Ai05nr1WJ430qw4jcpw0LIcM2FST6wzZI2BGilLEi977nXWlFhIiPifsmN11Njg SYMxwtHpMyB0iOid8D4xhMS/12U9VIJTIYiGlzKIwEVCABfMCdRW1orGnwgSDy85/jZLFSg7vtMHmSAcEYnEXtJlC4zpJHLFIzYdfrDxJA8pmcuwtq6xdXkGq66g686azS1GPY03GZ2kfePy6OpqaD6VRzDGQGwMGd5mBxE42vFkij41hFjEOI4eJyruwfr3hJz20IRdbBQNTWh9Coahe10Ss9HUUhSDH/wDq1wyb3I2MJy/T3DHU8MGrxykfWWtniUJGcvV2sFAFttKz/sXc/mn/AL5n9zt/6W7mf7ue RsqJuMQ4/FxyTqYYiqxv2zIQFBsS UGxJF/K tPbSqUaLgzP FnNSlVrNnEHMCTc7G3utH0Z4lg8I0cRnwzuqFpp sZL3kLBUbKetYKEBUkaAelc99Oo53EGWPn9l0XPYWFvGZGAYM2iTLrc9yLdEo6RcTjfCwIkCopbPEevnmYLlGYL1sa2W/ZsGIBQ6c6doGv7UyIjP2/OSD9T7Ps IP4i6I7rW4vNiduYFnDyWXmOtdgrgIfEbrRBQL3C70ShWYUWmP9R dY/wCpP/pT7H7j0rSUle4aiChUePjsJ/V lLq4V08pdxXBNLhezqUbPbmRYg/O/tWfU0y lbZHTdDkp4RwEzxl89rG2gvztrqNfSuG oGmF06Wn428UrccJ4T1MYYxnLtmTtf8l3 F96B5lsptFvDUgpq3GhGpyDMQP4Tf3Frj4UhrOa1VKp/pS/C9KJ3ZYxGe0wGi2Njy15n2q3Um7JTazjlQx/EsaZwjZlF72vk0JPaJBJPoP/RMDQEFTic6ET0jgfNnZr91RqbD7NW5 p FdnQOdYDG65upAvKURDT3rrtWMppD3aiAr01ape8Z4JiY0E7wsIiF7ehXtd3Y87j41kbqqT3QDfyK1u0tVkyMciPln4Ifo/0bxOLlYRR6Rm0jN2Qp8CNyfIAmhqaqnTvnyRM0z3Wd3dr/AG9d4HVEdKuBTYdMzxyBL5Q7KFBbwABNttL60NLVCqIOeV/qM SKtpezMtuBkyPkDMee6zHD8OznQNlzIrsASFztlFzsCdbX3tUfUDGnnBPshpUjUcLWkA pTni/DBBisVHErGKCTJmN2sD3c7bAk3odPVBYOI3M/Moq9EhxLG2EfEA/VdA6JwdVh1srEkZmJVlGY20ufAsq eYHSuc uTUPLZdH9owUmkWO8zPsfXHLde8b460RCRwvLK3dRUYmxYqraX0Nhr4m3KlO1EWIum0/00PIId3dziPz6TugEx/ERhjM8P2pljCRdmxieN3zE7g9keHpSxWqErS/RaVpLSdjfqCBHxKc8Dxc80ZeTDvHa9zow01PdJI96e2r/cIXOraThI7NwM9Y ahxXhseIUpJcrlkOlwCUjZxr6hfjUqugQMoNNpxUMuFrfEgefP1C5rHwuQZI5UZcz5CxFswzZCyX3/eluMTCyU6Di5nGLOI iYPhEgxGJgjByQysi3JJCg2FzXV0Lx2YBN5KXqaXDUdwCwDTvAloOfNez8PlVFmKEROxVX0sWG48Rsd97GtYqsLyyboDRcKYft Z/PmEoxeClLAiNyHzZLKTmy2DFbbgEgE0BqsBIJxlG2hUIENJnEfls5KlieC4mMgPC6lleQAjXJGSHZhuoFjvbagGopGSD FMOkqyBFz1HT03EXvPNX8KizlV1sSoJHIMwW/50yo/gaTvBj0SqNI1HgQYkT0kpzx3oNi1xEi4fCyNCGtG10N1tvqQfGs1HVs4Bxuv5H6CE6rpyXTTAi39Q5XyZyln/R8RHEs8kTLExAVmsL5rkWF78idqeyvSc7hab X1QVKFZrSX7bTi/La56KmU6 1PKyqGIG1EFF5h 9RKLNSC2Ib r9axnxJ/wDSnmO3HpWopIUsNVhQr7jw zX oUFXCjMr7BfdP6H5VX9JUOUL0ahHVMBcZj2rb ovpeuXX0faUuNniHxXR02q7OpwuwV0LCw/ZZALAAKuhHdFhofSuU0SxbnO4KgIQsmCY6aba7cr2t8TWcyFqADrhAcIjVZsptZdSx0u3IDS2m/wqTZWGCUz431JMZazBXytY9oAgkG45A/OrmAhcJKq6Y4W0MDrqpza trE wrufphEELia0HjWVi2967LVhKaYbaohXrCoRIUaYMprN0sylUkgiEJdJJBBGsTsYmDpqbgjMBcEbE7XvXKd nNaP9s36x9Auuz9Ue4zUkwCBcmJ5An6hDYnp1JJKx qYOzMxGaAM9ibjM1 03iedUP06m6OLPp9lY/U6tO1MuA/7iPkf8IbpH0iklwzQ9VBGhYOeqj6sll2JsdaazQ06J4m/Ty5JFfX1a4h99pJJ3nc8wrD09WPBrhcPhkUdTGjuwCkygWkfKps97KQxsQb1lGkLiS4rS7Wta4OZeMchyERtvBgovBfSRO6SK2GwxaQ3JCMFN7XMkdyJDpuTpRjRNO9vL8 SV 9iLGRjvY Ej0K3TcZk6gySiPu5mHVi3I7H0HwFZn0mtm/yTKVYucAB8T90v4N0gn6k4jELBELDKFiCkIpugYkna5NuV6Sxnd4nWWuu5pqdlTl3mTk5WfHSHF452GGRUiup6xlt3FKAKo0tZjS2cTj3Vtqso0KcV7nkOpBufMLT8LR4UBbqWcAgyGJc5BvcM 9tbelOFDcm65r9aXdxshtrSY84x/KCPSACaNCUNy4jCQqiWZQGD2dg5Iv4WtzpTBLoK11hFMuZ0mSZ5iLAiEm6aJMzRT9nLDZQqoEAuQxJAJv2vTTwo zIF1zNTXBe1zNjN dvsPjcpXD0gV0xEZjPXYiYTSvcdXZb5Qi94b7Ena99bVq0VI9pxTj ful19U11ItiCfbYc TRstGekMEUESQ9VqsfXRthi5Z1IDOZCwDHVmG 1tL6EdJVc8kj1t6fmy1jVUWsHeNsAE2G4gY63ub33WcQ kOWNguHigyqpXt4cIRmckqoSQjKbKT53o6WgMf7h9oSq tpyOzk85Jz8P8AEeQExP0gzTRTLLHCHeMxoyQ65ZCRKGcvddCSLA670R0QDxBtvhVT1rQwk2Igi5iR9vS3PCh0a6QLhcO6pCHlkZCTJleMKlytksDmufHkDTaumdVqS4934pFLVMpUwGg8V/j1nkMR6qb9PcQH6z6vg svfP1Hbv45s170H m0pnf0 yb/AKlV4Ozk8PLidHtKF4t0olxaKkkUC5bZTHHlYAXsga5sup0ptHRspv4wb n2Saute maexubk35 fXklkv6VrKxL2caD1oghUY 9RFQrOYwWxLf1VkI760Dwpzi XpWgpCnh/wBqMKFS4590P6hQVMK2ZUMD3G/pPyoRgqHKJ6A8PMykC9geXiTYD5n2rL23Z07ZlNLOJy6Bi8JkYldQfEk28QBYc/KuO9obhdAVC7KXcRlIUgWzHQHkPOkPbK0U6kBKmx8XVZfq7OBzstjzzWY/nQANCZNR6 4NiR1TKuGNi1sxIOhuCbi5NrrpRACUqpxNyU26VxGPBRpyv/cfOup niHLn6kysVENPeu21YimmG2FRCpka1apLuKi5Ww8aU8gZTabS6wEpjhOhOKdIph1dpSuVc/aCsjSCR9LKuVCd71hdrqbXRC3t0DyLmDyvzjPOTgA ajxPo3P1jw2HYeNJHFyimW1rm1yBfkORNE/WM7PiO828kLNC9z4bcc/4/OsLxOgGIjeNXUTLKkxVoHNlaNb3dnj0F7aWudbVkdqwW93PzWpmhDXnjuN9oJxv/g5BCrThComHcQzRGZyAJmW5EYQOcgQFe2Wtflb1ptGq8ucCQQBslamjSbTaWNIM4Od833/ACxAHTcRw9mjSMr37AAG5uMhytyFww58jWJ1UOsnM05ZcG49hm/w5ckm4rCmKjnw4GqRwEfy9bMASPPKpHvSqh4yGjotmkB081Xc3D2B qY4eOLDxrGtlAyqL6XzWsfTUGnB7Wtssb6VWtW72Tfn YWX6XS8QkxH1OGF1DFVDqGKNntZhJawXXf1rNUqlxgLq6LSUKbe2e6fpHMc iJ4J0KlMEaHMJA ZXGgUkkc9SN VRoHCOaDU1 Kq51uGI6n0/wm8 GP1Zg4JzIxBNrnLa nqbfGtDXAhcjUUC33iPl7rLydDJ4ngLFA0pYNbMVjyqrfaOBoe1bS 1Hp9QKRJch/09z7NN97bXxzx0TfEdEGaywyRyPvcuyk2BJVEy29y2tthT2fqMv72OQ 5Tan6c1tKwM8zt7c/WOq55NEzyWRSSSAAPFjZR5XJtXRdUa0SSuayi9x4QN4PS8XKe4roZNAHMoD2gmlvE/YjMJsRI5WzG4YZBrfmLGsR1vF4bXHrz9l0aWhH9d58xexHW82MRANjZOuLdE5mxMq4aDLEoQKe6txCjGxOrc9ddT41VDVtZT75JKqvpHVHgiAPbcjAQeD6Du0siTTLGsTFCbNdyADeO4tl1tmPwNSp otA7ov8vz0VU/05zjJkjoOg/N8IbjnRqTDKJfs qZurGSRpCGy37RZFuSAToLU3SaoVO6TJ9PZBrdKKZlogcrz57 0pPL lbCudCtkGg9aYEMqCjtVZUWe4kP9U3t8qyv8ae3wJpiuXpTylK2Df2owop8Z 6HqKXVIDZKjBJSkcVCKVUXJFvAD9659TXNAhglaG0Cblb76I1DYWW/4ZtSLXAKp2jfSwF9d7286xh5dlNIhbKWOxKkWtYW0st9owBpoLHTTXTTQKeETSlPH8N9mcu9KITA5Z2CQRoQQSbj8r/2obIuIledK PPFgwyDIXdUDgWy3UsSPAnJ86JlygKwOE4nkcMO0D3usLHN43sRT2OLTISi2cqWO4lZggbIu5I1OuwFvbwrXW1T3AAGLXS2UwLpp0e4pf7NgSSRYltQNrWotLqHh/C4yChq0wRIT4111kXmH4v9VmEnVrIrI8boxIDI4swuNQfOsmqpdqOGY3WrS1uydP5kH6K6PprJ9aSQIUgQKiwRuVACIY1IktfMAx9tKyHQAsie9zutw/UDxyR3fIG5Mzt7Y9VZx/ppMRK0KrC0kiy51JZ wuVVJOm3O1X xDRLzPRAdeY4WCNpti02jJjmYFuqQr074n//AGy/9n/jVft6fL4n7pX7ipzH/Fv2V2A6Q4jETRNiZmlyNZM1tM1r7AeA FWWMpsJaPmra59VwaT1wB8gF1LHY SOMOHkyqO0A7aC1rjXlvaufUYAJH1W7T1uJ5DgDOLDPssHhukMUWKxUhkPVkIFUE9rJqu3gaRxN4ifZdc6eqaFNgF5JM9fujejHHMViseuJMP2KBlCqSoUGPqwyE3uwFvzqmBzjbH4FerbQoUSwnvH13npZbVXlF7zS2/mkY2HqAv c6d2Ji5XKOspTamPYD7rP8U6TyqszxzPkiFr5j2n NUYuRt5plOm4ua1wEu6Cw9k5wkzSoGdixK/iJO41tfa9NpsgeayairJgCI8s87BYbG9K8bHPJEMXJ2G01Fsp2G3LajoU2mpwu ZWR2pqcx/xb9kQ3SjG2/ zJ8R 1dL9pR5fE/dK/d1eY/4t yVcF6RDCmVGw6To7RyAMxUq8RJRgQNbX28qDUabjIIMbJ n1JaCCCcm3pOx5AztnyExPSvGSCRDOwjlMhaMWyWlZmdRpexLHnzq26Sk0C3xP3hC/WVnukHkBYTAEC8TjfKa4XpTjyAPrMvgBp6AbVf7WgBMW8z90P7msXRaZ/tbn2VeK6VcSRirYmZWU2YGwIPgQRoajdNp3CQPifurfWrsMGP Lfsg8Xx7FYhQk87yKDmAa1r2IvoPAn40xmnpsMtF/M/dKfXqOHC428gPkAh5P0ppSVa3d FGEKr/FRKLP8AFh/qT6L8qyv8ac3wpliOXpT0tUYrHCPbVraDw8zWfUasUrC5TadIu8knxeLeQ3dr A5D0FcapWfUMuK2NY1uFUBSkS6X9FOJCwYlbjMHRxm7trWJI3Yiwsvjam08Jb1teNyWhMqadhmUkW1tmd7bXzG1uV9hrcjhCMoDC4wTwJIPxLr5MNGHsbexFIIsmLyPhwNvM/OghXKux/BYcTh2w8w7L7FTZlYd1l86NtkJXHOP8CGDxLxdYJUTTNlK7qDqtyDYEHQkH8qZN4VRZC8Vw3WKJVABWyyADQE91gB FvyNx4VZKgUOF3jKvIhNz2e1ZSBuARs3MfKrbIhwQuGy3aSq6h0N1bUHb1BHIjYiu/RqtqtkLA5paYKvw3R5sTMqM/VL1TTZypclAwS6oCL3Y25Vk1OrayeG5C36bRPfBdg4xJ 1r/RNpOgyYVDiWLzZZxHFH2I1YnEdSudyGubgNbKBqBrrWE6upVHDjM k/Zb6elo06gyTANziQDsBicz6IXpT0UIwuJxjsE6ssOrWzAusqxOc9lsC2chQugtRU9U7hbT KGvpqb6hLckSB6SMz63zdKI/o0xyljKqpEsRlMgKuNI8/Vhbhr37N7W335w6ocMgJLNG0uDS8crZmY/meSV9GuBSYnqyqsUeZYSUtmBymRiL2AIQEi51IqaurA7MZTf02jJ7YkACflv0kgeq7Fh A4hYkjJMl1YFmQR5bAgB1WQ3J5WO9r6Vi4n8MJ/ wKpeMcpn27oxvIxi6xkn0dYh5MOXgCR/aGURhSwAdigfNKA7MLDs2AFt7Vn7N04XYH6hR4C0PvA6bDHdMR1mTK20HBWjBEasiqpyh41A0W9mZJTqbbhbbac6e1zmmfz5rl1eyqNAJEk3IJJ LfhPrsszw9MXxB5IpGOEVOqBGTPI3WgsqjUBOypuTe1xpQmq6pbCf 1o6UB575vvYREnrc q 4/0RePh4XVcrRXWwJYtKqks1/Mm3pruKsg8IaENKuw13VCZMHyEC35ZaXh2AkyLlS6gWGoBa2hyDnax3t5Xp/HFlzDSmS4wfzPL49YS7pR0F62ESRJ/qUbPaygSA5bxZr3sLnW pDbaVTHEP4vz8CjmUyOERa4ncic2wcRtbN0D/wDCcTI6Bo44VKF2KAkKzMT1WUyHMwuNRYWHO2uqnqjTBuXXtPL82Ur0qVQtIhsZjc wt157AGAq6H8HzY7HwC5CwzwhrKWBLBAwUkXOh5j1F6LU1C6kwnOfZVp2Np1Hcpbk875j6eiLwn0f/VZIJ2ldgmIw4yPEihs8qroVkba99qU/WPqNLSIn85lPp6Wix0sdJAcczhp/6W nkh CdGpJ5mmMZkg syo4RgH0YknUjS5A3vvT36ngpBjc8I Qt7LONO01y9zgO86Jnmb26jCt6fYCOHDukaZQMWumpOuDRjckknVidzuaVoXF1Yzy yfro7AHnc9e84TtsBdJ8d0VbD4OLFNJczGPKgWwCujPq19TYLyG/OtdPVF9XgAtdYammaymTNx7ZAj45n0Sh62LEp8qJCovuKJQJDxkf6j/AGis1TxJzPCieIz5VHiRpVaisKTJ3Ups4ikja6nU1wS4uMlbgIwq5Bt61SimBUVrc/Rlh8zSsLBkKENpcAhwQCxsLjmb8zyplNLeukYrCg4WVFsbJIR2iSFAJs3Itnblta3KmFCs19HuIDA4c/i7aeTqLEe4t8KUy9kwndbfDcO0JPLYenI 9HwBDKxPTvh/aWdQ94WDMVYgWB108xcULhCsLL/SDFbGO1/vUilFuXYCEezIfflQvyibhZXBuFe1gVKkFL2zIe8nyIPI28BRAyEtwgqE/wBiere7Qyao2l7cmHg67HzBFQEt8ldnJhwTH9UxVjmUntW3I/DKo/ituOY9iH0KxpukeyXUZK1PEek IEAwySKYnUrcKCxjJvlV98p PpW3saNR3aN9lBqqrW8PLe88ucYtMT6pHw/iMsMqyRuVdTcE2Ya/ytcHfmKa6hTeILQozV1m/wBRI5Ekj5prjulOIjgdF6sNI4kabq160kSCUBn2Zc4vYg G1Z6uhpTxR fNPZ pV4DZxMXsJzbGLTy63SqPpXJIuIbEKs0s1skjRxHKcvVsNV7oS1lW1mANZnaVjnAjbPP8/NlppfqNWnSc28HETHXf3zMkHKC4FiEWVQ x28AbWuaDWuFgVf6fTqFjnMJsn FxvUyxyi5W9iDrdSdbjy8a57SGmYXVLqlRpYXGfPddBnwyOY5UCkjcAXBU NtB71sc1kggBcmnWrhrgXGPPCuxWGwyjM6IB5rRllMXICUzUagmGvPukvHOnEQXq4yZm5KFB1AsuYgXaw8b0guYMXXRo6Wu 7oaOd/Pnb0hA9DuDyvI2LxGhbuLyHtV0acnjKr9R1cN7BhMDMraDzLEWtbW1gSQCo0IBY6m9OLGgyVzxWqvEN2/M7Y2hAcQwKvdQAtxuAKLgbyCSa9X 8 5WDxcBjdkueybb11KbKbmg8I9gsztTXB8bvc/dIpYJCJJFByxlQ7A2y5yQt epB FW405DDF8CETO2g1Wk9TN/nJ6/FDrK38TfE1fZsH9I9gqOorHL3e5 60MfEJ5YkjZ2aOIEqAAAoNgSxUXPIXa/hQChRY6SBfn9EZ1OoeLE2yRM p/OZul0iFmC3AzEC7Gygk2uzHQDzpxDWAkDHIJQfUqkNLiZO5P59UdieNSNCuEKwhInuWiUAyMgKB2dTZ9Ce1zrNQ0zGu7Vu9/daNTqqjm9k 8d3JIgbAHA3j4DCGc1rKwqyPajQlfSCiVBIuOD7df6RWap4k5nhS/F4jO3kNB6ePvXH1NU1HzsFrpM4Wqq9ZkxVzd2ooVNDeooCuifQ ftMQutysZFi hBYC4TcG9v9w8aZTQPXTcPEQdRcfwNc3ttqWuCpsDpyB9WlAuV8JxX1bEm2vVyEWHMKxVgPUXpGDKZsu6YCZHUOpBDgG/jcaH3pp6IRySLp5gr4OXKurZdv6gST5fvVEy1SLrj/Sss8WFdrZ1jaCTxDRsSpfzbMzX539aW7AKNvJZSXQX5jUe2p/K9U3KjgneLw HxHDUCSP9bv1hRrsL/iEeUWRWW1r7lbedFdBgrLQSdhXHeT45f8 dQZRHC6dwHheDkihE2IhMuUvJG2ISGJcyjspIiFlILKSDftBr71bdQ9o7n581qpaWnx8NS4jYSfaW/PeQmuJ6N4RRMsGPwsayQovVtiVf7ZXzMGcpmyC2lrEncAaU8VqrnNc4TBn7jEeqY2jTa1zWhwDpGPODdxve4mI6qeI4JgzP1s KwWIjyoMsmLEF3VQCWCREFdNB4b3oDUqtphjRGeY h6pgpUqry pxTgd0O583DNtrGY2Q/SHguBxMbZMRhvrAyJhkixyypmZwvViHqkVFNx3R50qjUfTuce/0CPU0G1oAnBuWloFp/vdM U8tkBwnoLBHBKce4inZp4oDK5hhDRABJLkBnDMcwPgu1DqHio6cJmh46IAYOISCYEmCTtPIfFS6S8LwccEKQ4mOeUm0jJKr6BAScigZRmzW30A15DOY2Kd35LiwtvaRHPre0cvJanonw2TDwyxTZUyGE9ZIxWN83bAWQixIDZTbmDTmO4bnZI1DBVdDL8U2AkiLG3p7J5HhlfTr4SCNcrByG2IAsAVB1ve9gdPBvakjZYzp2tPhd8p67xPKInfmGvD1BJyYRr91vrDLbQX7P1dgTe pv7Ut5e7AEef8LVR7JgEudP8A2A//AEEeiIOEUqoMsKkkhx12ewJGqMYlzNYtuN7a1dy2CPz2CAlraheyfbPQjidF4wcbKuJgASTvGwueZLIeXM2JtRkQ1qS08VR8c/uF7LE2dRa7MFIFrEZgTlN YH/qjFSxJWd2nHEGg85Jxbe2yUS9FUxEqO06IJA5yX 0ISyhkVicwvdmJOmwHgylq302QL9UyrpabncRaQdwMfK3tfpuLwjgmDiQxzcUgKsWzokkKghzlcZmBfVFTYixvbxoarnVHh/DB9f8fBPpTRpmm0OPmPoPXJP0CKPguA pNI0sAnEJdMmLLOz95UeBkGVrHKQGOo96ZT1GoLxOJG38W90Oq0mmaDwAmJvFrA3B4jMnm0WRfQvAYd4iZ5YkDkq3 qMMmTTQxZCHW4B1YflTNVUq9qA0WHTfpYpOlp0/25JkuM2i3KCQ4Eb7Gx6pxh jmEhSHECXDyEP2vrE4SNrxMcqgRsAwZlaxDaLfS9Zn6qtVED2H CVpp6alSeQWuHIxJznxAQRuI qU9NIoAszxYqBxJPE0cMLxtlVYSjMwAuNRawNtfE6aNIHdq22Afukao/7BDpm2ecgWve1/TznKGuquKrYdqMISvXq1SzXSSU9eBtZAb IN65etquDuEclroNEJXhze5rllagrjVKL4pcEeRqK1DDtpUKoLoP0Qx3xM1 71QDaMd3AucpG2 ulHTyhfhdXxEqxRvIQOwCzkAIqkLoTv2WHLU6jxpqWuMYMZ2zNozEm3qbn51nJRrpPQfHOPsS2o1X05im0zsqK3RKshSQjtAqdbXBFjvROF7KAriPTfBdWjdoHJII3tY3K3CPfldT/AN3lSSjCwPEFOXQ6C/yOn6e9Rpurcq4sf1YUEsJFFxsRlvcAm/w8KK6HZDTC13U9lySuXSxY3KW5W QFWqRjKylWub2FztrbUH9qCYKItsmkT5gGO x5ajy9CPzrraOrxM4eSy1WQVLjPcrTWPdS2C6TQG1iNCNQRoR5g1lF8p2DIRnEuLYjEFevmklyaLnctYc7X22FcXUACoQF639Nk0ATv0A SlwqbK41sDp 1JGVt1DOKkVscLxqdHiBxEnVqQtszEIDoCgv2fDTkTTW2IXKPea61/IX8 fqulRgWHPbfXlYb QFdAAAQFwH1HOdJN1aDRJarY61FFMCqRAxcKuZLEW01vcaG/I3Gt9BVcIiIVmq/i4pusx07QsUcksdRckn212rZpABISq9RzoJOOVvkub4rc tbZSAAqY6qVITjC7UYQkK3inE5pUSKSVmSPuKToultPHTTXalto02OLmi5TX1nvbwuNvIfhS2LejCWjL1apBJxyJdDf4x/wDlWX99T6o xcrBxuEi5a3ldL/kasa6kp2Dki4/jY5XBXUZMpIKk6Em1gfOsGrqtquBan0Wloul4lFra/ACssJq9jxIB1JI8/8APlUIUlGCaIa9Zv8Ahytf3sLUJar4ih4pIx Mn/Y/7VIUBK1fQPpAcLLI0WHlxDMqqQiSaKCSSQFIN/MaWvRNsqddaHpD00xEsIibh2Ijz90skhugYNZQyi52BbU9o NWSqASCDiUy7YKX/h 7UuArVS9LMZG90gkDqxynqWFvI7 lEBCiOj6VcUxLN95mXckKgF9gM9h47Vc9VAEo4nhsdlOdHK3zsc6G5ve5sdaEwighJMXOwAJQ2vrbKRb87VBChlAYmUMwYLZSLDUHYm40t47VapGYQ3JOWynXLqRpvlvzH622qFQBMGXMBz/AG5GgRr6HMLWOmu/nz Xwog4tMhUBKIx8uaPbUb/AL10WakVGwcrMaXCZGEriogovhvXFrmahXsdC2KLfJTpK37LQwzGSH8tOVhRi4XJrt7KrbzXQuhHF3nis4A6vsHxJHO3hW6g8uF9lxtdQbTfI3utRT1gVYqKlau9REoziohSHplFeAHwIrRpj30FTC5Vidz61uSgqoqitOMLtRhAVVixVlRDRb0KtHCrVIHC8Bw53j/7n/ekDS0uSI1X80THwmBO7EvuM3zvTW0KbcNCE1HHdZbpMqiUhVAAAXQW5Anb1NcnVkdqQNlrpTwiUpjQE6tYHmbm3tWVMRuFgXW VrHfce1C4ogiI9DpVK1Bu 3rf9amyrdbT6M8UI8Q4OgdUW5vYHN2SVGrdojTmSKKnlC9OOlfHkfHML5REgU5jds7WZ7nbw0GlW 6jQgzxuLm4oIRQvV4rEdnFWorF4kn8VCpCQ8b4xG/2T9cCP8A8yLMOR1/vtRK0kW2WwzC2gzd6w01tzoTlWhjCAcy6cyOR9RVgqiFecVpcoRl8LEWNv7VIUlDRY9bWuQBy5nXQHyHhUIVSiDxhByquFFxBXQcUjbkRyPvy fwqQVJBVbxjddvDw/tW6jV4hBykuZBsqFrk1LuK9nphFNo6KZoFpKZcHxRVsvI8vOiCyatgc2eS1XBeKjDTiQ/dP2X8j Fv0 FOpP4XLl1qJrU HcY q6Vh5w6BgNDtet4MiVwnt4TCmlWgUxvURL2YVEKVdIo82GfyF/hTKJh4Qv8K49iTqfWukkhCpPbbX/PE6UBfyRQnuDNwKaCllRxQolAhI96FWjxVqlPCVYVFWvRIVgeKSZiW8WJ JvXm3u4nk87rpAQ0BDQwKSMz5Rbci4vVKI OIIMoINr6jY YoDlGFFjqKiteuBmv5D9v0qlS0vRvDFSsoYDMLHQkgX3U30bbW3KrDoQG6liOijO7yv9oXdmNnK7m41Nr1ZKsKmXo7HsICD5hj86kq7IKXou/wCEMPZhUlSFUvR3FkhUBJOwzKPmRVFwGVYBJgI7A8Hx0bdvDF152eK481u1vY/3oeNnNH2buSXcRwjxyEPmFyWAZSja8ip8wdrjwJq8oYIyhtqpUqkcBvLYjyO4olYQE0B6wqNATcH U63q5sgTjDdE5ZoWmgu6oQrADM1zbuqNTa4v/wC6rivBTBTJEhbLC8Ak/wCnPhtA2QtYEDNKrB1uTpe6hb FKb3n8QWlwDaPAQqeif0dTTo02JnSCKJSzhSHlsFvt3VFhub89K08MLEXLIBfzFxWF2V63R1RUpgjyUjQrYcL5HKkMNwb1aXUbIhadJBJHrazLsP83FHYrkuBpOW46FcaEsAR27cZyG/PwPwrbRfLYK5WvocFTibg3WoSnrApg61StTkq1RWe6YSH6uY1bK0pygk5QAO0ST4aW96m6pcWxUWQDM1zm1sSdPAeNbSOFokoAZK9hZtBdc1rBSP18fKrBPSeSowj8JBmVwCVYHQEkWFtRa 29W1vECBZCTCIwpOUqTcqdwbixFxY/GnUjaDshdzXqb0apHrtVql9hWq1CveKy5YnP8pt6nQfOl138FNxV0xxOAWGxi9ivOhdEoaKPN8B87UaFXLNb1oUSsaTxqKKBmFSFFoOjXHUX7OS1vwk/G1UQqWsOKH4T dCoq5cSf8AP1qKlSGZudRREmc4bIzEZpAzAbWS4APuQ3wpdYWCfQySvn4o57jqL66qT8qRha Iq2Pic5Uo8cUyndbBl18VIogVOEHKzPSePCAgwRvDKGImhNyi6brm1U35XIsdLc9DSdwslRrRhZhh4UaWFoeD8FlLRzSRJkW kpAzra9gmpa1wdRbWqIm03RsEEOIstLgMTDhM3UDKJnLW3UEjuqPw7VnceNt8hbGgMJjBV2J6TKpWN7gkXzaBfDUWvemtrPiwSnU27lA4/HKzy4fPbOLRvnIDhgCIpORBBt62pnEXBZXDhcQsxLhsq6gixNtyAb2K3OoNxsdiKVUbIXR/T9SKL4d4ShStIXphcSFBqtA7KbcGxSi6Ns2oPgatpWTWUi5oe3IWl4BkhxEb7q/ZJ8Ce6f096fTIDgVyq3E kW8rrpqGt64a9B1qkSjxV3WF2jALhSVv/nherKFZLDwM GlxE1usPaRnCvmUDuBToFJ00tQ9Va5jjYMjupUAhrtsADe4TyFb2AR eyUUPEAScyAAbkk39jzqQCTIVHoUxw8ZYBXG9 rY76a5W8iKIAmx9EOML7EoerEi2zXucoAyjmLDcetER3OIZUGYKnhGJCltz/gpjCSAShIGyZqdKZCFeYc1AoUP0jf7IDxYD8if0rJrzFKOqbpx31l8ULoa4i3FLUfs6UwIF8k7fw 4qlas rM2pNvzqlIUlwP85qSrhfNhEG5Y/AfpUlVCMg4uYLAEnyve3xqcMq7ImDpG5db2yX7XifeqhUt9wlFmZVX8RHwq2iTChskf0iTOcXIyqerhWOK/IWGv/czCpUElEx0BIeH453ICk 2/wAKQ5kJ7Xk4Wx4W7IoBKhibhm01Gtj4aVnIutLSYRfHYY8aoScCHEr2Y5SOyw3COR3k3sdSvLS4LmPLbHCVUoh1xlc54pw XDuY5UKkbHdWHijbMNtvHWx0rQIIssZBaYKhDxJxlVjcDRfEDwqnNm6YypAjZH4LiQbNEW0PdJzEjmMoUElrjShLJumdqAIUsdgcQCxKlySVUsDmAB7xUbXFEGpLqhKDm4fim2jY VjRwlkyjcPj8rsjMCbIrm97uI1V/XUWJ5kE86FwRtNlDGyhiCAAdjbbSsz4my9L nCoKPe528kK1AtxyrI2tqN6iMRELTYeUOg7RuR/xYc/jTRcLiVG9nUIXQOhuN62AXcs6mz35EfpW2i6Wrk62nwVLCxwnqHWmrKrcXOqRl22UEn25VaBYeLBmTDmRDG4QXKlWDxWbOUjPMW8fE2odlaw/S1B9amAsQzCVRyZWUbedbad2x FKOUlg3Uk9kHS uU8g1ENicfLzUKb4G4IDNdiwc Srz8r0xsgwc5Sz0VOIi zLnKoa5GhzNc3APlQlvdlWDeFfA4IBHP/AC1PBkShTGPajQqOGqwoVXx5Lwk/wkH9P1rLrWzRPRNoGHrLS92uGtxS4Dl50SBFpFQyjhWFaiihmtVqkLiZ7etWAqKqgIYWO/j50UISpT4N01sR7VSoFa3ojxJs6EOykfwkjW21xQYKYbhOOlcqLF1R1llfrJOZCjUZjyJax15A0boQBZFIBoVYAg3Hx0oDBsiFjKfDi8bKFy2cWzrI11e1jmjfTIxsdNNPHW6iyMLS1/Fk3RcfGLdmRQ6f/m9sw8MrbH1FAGkYTi4HKD4zIHw79VLdBZuqlvnSx16pye1bw1NidaNuboKslhvPzWSEV6csirngy2Y3BB3 RBqAqEJ7gOlGJQWzxSecgbN7str 9XMKoVuM6QYyZSpkRFO6xWS/qzdr2vULlXChODYsYeUPLhY5QNO0vZ156dm/qKoFFCMxywuxbD5sh1yNqyfy3/EByPhv55Xsg2XpdFr21W8NQw75oC1At26 FREE44DiDcp4doDx8RRtXO1zcOCa4Di0uGm6xLZXsr37o1sGNNa8sNlmdSZWp8LsjC6jhHvYkg3A1FbguE4I3EQLJGyOLqwsRRJSy2M4YYMsSsOplkF73VrhSRGzj8BIFDCtc 6bYJoplzZSGF06sk5dT2VJ7wrVS8N0DspBDLrfP5d0/mPGmh15n4IY6Jlg4iwYLp/GX0Lc7G3dFG1sggesoCYypmAvdLjIpB011IuVU G9EGcUjZSYupxoFsBsKaBAgIco ParQqGHogoVbxFbwyf0n8taVXE0neSumYcFjSL6XtXnl0UPLFZgP83q9lSNAoEcr4rpVqIDFSZaIIClzMSaJUrEUg3qSojJ8O5TrM5Ibffccj VRDxXhS4PMUYetC4JjSjMThWz5sxIbUFiSQea61UqQrYoTz2oVaJQAcj8Caq6tX9ZpbKSP9o ZqoVyvjCrd5FPh4/lUwpnKg3C03AKn1uPhV8SkLz6sVvnW6nna49x4VJVQhcTw8FT1aIb81Av 9FKohLhwyYeIq5CGCpIkynvEVLK7plgFLMOs18xofW4/WqKsJgeHAnvXHmO18RvSy0FbaOsq0sGRyKHxPDioLDUDcHcfvSy2F1dN oNqkNcIPwQUUpVgQbEVS2vaHSCtJFMHjAOoa/Lcc7 lGMLmcJa62y2XQXijOphYaxADNfccvyrVQdNuS52vpBpD27rbx7VpXMKA4xgBPE0ZOW9iDa9iDfaoVFzHp5wN4Fi 1zDtW7NrE72NzT6DSQQChcQsfDIb5Mmm1r/nenBxnhhCRum HwLMuUvvv2b6jbXnTRTJEEpZcEZFhurTLe/M8qcxnC2EJMlDka1FEbGdKtUVDDVArKNy3BHiLfGrIkQhwVg5BbTwrzcRZdMGypM4FwVubqQb2IAvcDlrcf8R53tCVfHP40BCYoT4wAWG9QBVKVzMWNEhUsPHr6VcqoRSx3qlYTThkeYOnKwb2vlP5lfzqBC9u6VNHldh4fv/erKsJrhm6xMpNr/kfGlmyNAriGUlW3BI FXCqUSk16qFasV6pWph6ipXRSG9QqIuOS 9CrQWMBjYWOjbeIPgfEUQuqK hxmccwQbH1qRCkqwyN/EaikqUT1SgR0U1UilE4gZlI8QR VQ4TqLuGo13IrMHekL05ynPR7iSxkq4zKQfUeQ8L0bDCy6qjxDiGU/4M7YWdJtopSFy3uQD3Sff501hLXSsNUCtTLNxddWw0gI0reDK4LgV8aiFYv6TobwI38L/PSn6c95C7C5tBvWwJZTnCbU0JZVs21GogDvQFEi4zpVoV/9k=
[h=1]«مچ گیری» از بسیج با حربه کنوانسیون حقوق کودک/ چرا دولت اختیاری به دنبال محدود کردن انقلاب است؟[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سردار فلاح زاده ادعای نماینده مجلس را تکذیب کرد

سردار فلاح زاده ادعای نماینده مجلس را تکذیب کرد



پس از دوهفته از ادعای جعفرزاده مبنی بر ارتباط نزدیک با یکی از سرداران دفاع مقدس، وی ادعای نماینده رشت مبنی بر ارتباط با خود در دوران جنگ را تکذیب کرد.


۱۵ آبان ۹۵ متنی با عنوان “یادداشتی از جنگ؛ خاطراتی که نماینده مردم رشت دوست نداشت در زمان حیاتش منتشر شود” بر روی خروجی برخی سایت های فامیلی و محلی قرار گرفت که در آن ادعاهایی از غلامعلی جعفرزاده در ارتباط با ملاقاتهایش با سردار محمدرضا فلاح زاده (فرمانده وقت تیپ الهادی لشگر ١٩ فجر) نقل شد

نماینده رشت در بخشی از این متن نوشته است: «زمانیکه در بیمارستان نمازی شیراز بستری بودم سردار فلاح زاده، فرمانده وقت تیپ الهادی لشگر ١٩ فجر به ملاقاتم آمد و تابلویی از امام (ره) بمن هدیه داد و نام لشگر و تیپ را در ذیل آن قید نمود که هنوز آن تابلو را به یادگار دارم (تیپ الهادی بعدها بنام لشگر مهندسی زرهی ۴۶ نام گرفت).

البته ایشان (سردار فلاح زاده) در دولت نهم یا دهم به مقام استانداری یزد منصوب شدند و بنده را به همراه خانواده دعوت کردند و چند روزی در یزد مهمانش بودم (در زمان نوشتن این یادداشت پیگیر آخرین وضعیت سردار شدم. همرزمی دارم که در شهر بافق استان یزد زندگی می کند و با سردار فلاح زاده رابطه خوبی دارد از ایشان جویای احوال سردار شدم عنوان کرد که سردار فلاح زاده اخیرا در سوریه بشدت مجروح شده و حال و روز خوبی ندارد که آرزوی شفای عاجل برای ایشان و همه مجروحین مدافع حرم دارم)َ».


احرار گیل در همین زمینه نوشت: «سردار محمد رضا فلاح زاده پس از مشاهده اظهارات اخیر جعفرزاده در تماس با یکی از همرزمان حرم زینبی اش که هم اکنون در مرخصی بسر می برند ضمن تکذیب گفته‌های آقای جعفرزاده اینگونه گفتند:
ایشان (سردار فلاح زاده) فرمودند که همه ارتباطش با آقای جعفرزاده در همه عمرشان این بود که یک بار جعفرزاده در مسئولیت بنیاد شهید گیلان در یزد مهمان مسئول بنیاد شهید استان یزد بود و درخواست ملاقات با بنده را داشت.
من آن زمان استاندار یزد بودم. خودش می خواست به دیدنم بیاید. من با توجه به شرایط جسمی‌اش و اینکه بیرون از محل کار بودم به دیدنش رفتم و سرجمع یک ملاقات ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای داشتیم و قبل و بعد آن هیچ ارتباط تلفنی و حضوری در هیچ کجا بین ما نبوده است.


ضمنا ایشان از مواضع جعفرزاده در حمایت از فتنه و فتنه گران متاثر شدند./۲۱آبان ۹۵»سردار دفاع مقدس رابطه با جعفرزاده را تکذیب کرد/در جنگ ارتباطی با نماینده فعلی رشت نداشتم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرگ 412 نفر بر اثرآلودگی هوا تکذیب شد

مرگ 412 نفر بر اثرآلودگی هوا تکذیب شد

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران با تکذیب مرگ 412 نفر بر اثر آلودگی‌ها در پایتخت، می‌گوید: «در یک هفته گذشته با وجود شدت گرفتن آلودگی هوا تعداد مرگ و میرها از 21 آبان ماه نسبت به روزهای قبل افزایش نیافته‌ است.»


او درباره وضعیت مأموریت های اورژانس تهران در پی تشدید آلودگی هوا عنوان می‌کند: «۱۵ درصد تماس‌ها با ۱۱۵ در روزهای آلودگی هوا افزایش یافته‌است. بر این اساس تعداد تماس‌ها با ۱۱۵ از 9 هزار و 734 مورد در ۲۰ آبان ماه به ۱۲ هزار و ۱۲۵ تماس در ۲۵ آبان ماه رسیده‌ است.

در عین حال در روزهای آلودگی هوای تهران با افزایش ۱۰ درصدی مأموریت‌های اورژانس مواجه بودیم.همچنین از روزهای ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه شاهد افزایش ۱۵ و7 درصدی بیماران تنفسی و قلبی نسبت به روزهای قبل از آلودگی بودیم به طوری که تعداد بیماران تنفسی از روزهای ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه و قبل از آلودگی ۲۹۰ نفر بود که این تعداد در روزهای ۲۲ تا ۲۴ به ۳۳۵ نفر افزایش یافت. همچنین ۶۰۰ بیمار قلبی در روزهای قبل از آلودگی داشتیم که تعدادشان در پی تشدید آلودگی تهران به ۶۴۰ نفر افزایش پیدا کرد.»

به گفته دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آلودگی هوا باعث افزایش تعداد بیماران نمی‌شود بلکه بیماری را تشدید می‌کند. در حال حاضر موارد شدید بیماری بیشتر در استان‌های تهران، اصفهان و کرمان دیده شده است.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکذیب تکذیبیه سرقت علمی/آبرو‌ريزي گسترده‌اي در جامعه علمي ايران

تکذیب تکذیبیه سرقت علمی/آبرو‌ريزي گسترده‌اي در جامعه علمي ايران

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تخلفات سرقت علمی در وزارت بهداشت رسیدگی می‌شود، گفت: تاکنون برای 18 یا 19 نفر از اعضای هیات علمی که اسامی آنها در سه تا چهار مقاله ذکر شده است، پرونده تشکیل شده و این موضوع در دادگاه تخلفات اداری به طور جدی و قاطع رسیدگی می‌شود.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اعلام این مطلب، اظهار کرد: گزارشی در مجله "نیچر" در خصوص سرقت علمی منتشر شد که این گزارش ادامه آن گزارش قبلی ساینس بود که در زمینه فروش پایان نامه و مقاله در خیابان انقلاب چاپ شده بود.

وی تصریح کرد: گزارشی که در خصوص سرقت علمی از سوی مجله نیچر منتشر شده کاملا درست بود. در واقع این گزارش از دانشگاه‌هایی که اعضای هیات علمی آنها در دانشگاه آزاد، وزارت علوم و برخی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند منتشر شده است. متاسفانه این اعضای هیات علمی مرتکب کاری خلاف شده‌اند یعنی مقالات را از شرکت‌هایی خریداری کردند تا رتبه بالاتری کسب کنند که این کاملا تقلب محسوب می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: من دستور دادم آنچه که از گزارش مجله "نیچر" به وزارت بهداشت مربوط می‌شود به طور دقیق و کامل از طرف دکتر ملک‌زاده معاون پژوهشی وزارتخانه که خود نیز یک شخصیت علمی بین‌المللی محسوب می‌شود پیگیری شود و تاکنون نیز مکاتبه‌ای با منتشرکنندگان این مقالات در خارج صورت گرفته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در نتیجه پیگیری‌های وزارت بهداشت در خصوص گزارش مجله نیچر آدرس همه شرکت‌های داخلی گرفته شده و به وزارت اطلاعات نیز ارائه شد. در واقع تمام 20 و چند نفری که از دانشگاه‌های وزارت بهداشت به نوعی در این مقالات اسامی آنها ذکر شده است برای آنها پرونده تشکیل دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیشتر متخلفان سرقت علمی به حوزه وزارت بهداشت مربوط می‌شود، گفت: مطمئن نیستم اکثر متخلفان سرقت علمی در گزارش فوق به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط باشند ولی آن تعدادی که من دیده‌ام حدود 18 یا 19 نفر هستند که در سه تا چهار مقاله اسامی آنها آمده است که برای همه این افراد پرونده تشکیل شده و دادگاه تشکیل خواهد شد که باید پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت با متخلفان به طور قاطع برخورد خواهد کرد، افزود: در نتیجه رسیدگی‌های وزارت بهداشت به این تخلفات علمی، رتبه علمی دانشگاه‌هایی که اعضای هیات علمی آنها مرتکب چنین تخلفی شده‌اند تغییر خواهد کرد و حتی رتبه خود اعضای هیات علمی نیز اگر در نتیجه این تخلف ارتقا پیدا کرده باشد تنزل می‌کند و همچنین ادامه فعالیت آنها در محیط علمی ممکن است متوقف شود، اما به طور کلی دادگاه تخلفات اداری که به امور اعضای هیات علمی رسیدگی می‌کنند این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

.................
در پی انتشار اخباری دایر بر افشای تخلفات علمی افرادی منسوب به دانشگاه تهران، از سوی برخی مجلات انگلیسی زبان در هفته‌های گذشته، کم و کیف ماجرا را از معاون پژوهشی دانشگاه تهران جویا شدیم. از دکتر محمد رحیمیان می‌پرسیم: ماجرا از چه قرار است؟ آیا خبر صحت دارد؟ آیا افراد براستی استادان دانشگاه تهران بوده‌اند؟ در صورت تأیید خبر بفرمائید دانشگاه چه برخوردی با متخلفان احتمالی خواهد کرد؟
پاسخ دکتر رحیمیان چنین است:
هفته گذشته یعنی سه‌شنبه 95/8/11 انتشارات اشپرینگر- نیچر طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که پس از بررسی دقیق، شواهدی از «اقدام برای گمراه کردن سیستم داوری»، «دستکاری در نویسندگان» و «سرقت ادبی»، حداقل یکی از این سه مورد تخلف، در ۵۸ مقاله، به‌دست آوردند. ناشران، این مقالات را از چرخۀ انتشار حذف (retract)، و فهرستی از مقالات مورد نظر را نیز منتشر می‌کنند. و اما در بارۀ نویسندگان مقالات مورد نظر باید اشاره کنم یکی از این نویسندگان، از دانشجویان سابق دانشگاه تهران بوده که در نوشتن حداقل ۱۵ مقاله از مجموع ۲۴ مقاله که در آن آدرس دانشگاه درج شده بود نقش داشته است. ظواهر امر نشان می‌دهد که این فرد که اینک فارغ‌التحصیل است و هم اکنون ارتباط علمی با دانشگاه ندارد، در چاپ اغلب این مقالات نقش کلیدی داشته است. البته در بررسی‌های بعدی این موضوع روشن‌تر خواهد شد. نکتۀ حائز اهمیت این که در اغلب مقالات نامی از هیچکدام از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران به‌عنوان نویسنده مسئول نیامده است و در اغلب مقالات، دانشجو یا دانش‌آموخته و یا فردی خارج از دانشگاه تهران عهده‌دار مکاتبات بوده است. البته این موضوع در دست بررسی دقیق است. برای بررسی دقیق‌تر موضوع، طی نامه‌ای از انتشارات اشپیرینگر-نیچر اطلاعات بیش‌تر در زمینۀ نوع تخلفات صورت گرفته دریافت خواهد شد. از دکتر رحیمیان می‌پرسیم واکنش دانشگاه در صورت اثبات تخلف وابستگان به دانشگاه اعم از عضو هیأت علمی یا دانشجو چه خواهد بود. معاون پژوهشی دانشگاه تهران می‌گوید: طی چند روز آینده "کمیته اخلاق دانشگاه" تشکیل و تخلفات صورت گرفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. نتیجه بررسی‌های انجام شده در کمیته اخلاق، در هیأت تخلفات اعضای هیأت علمی و کمیته انضباطی دانشجویان رسیدگی و مرتکبین تخلف مجازات خواهند شد. هر چند تا کنون دخالت مستقیم هیچ یک از اعضای هیأت علمی و بسیاری از دانشجویان شاغل به تحصیل، اثبات نشده، اما اگر در نتیجۀ تحقیقات چنان اتهام‌هایی اثبات شود، همه امتیازاتی که احیاناً اعضای هیأت علمی از محل این مقالات کسب کرده باشند، اعم از ارتقا و ترفیع، پس گرفته می‌شود. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که حداقل یک دانشجوی سابق این دانشگاه با استفاده از این مقالات فارغ‌التحصیل شده است. پس از بررسی دقیق‌تر در صورت اثبات موضوع، مدرک تحصیلی او (آنها) ابطال خواهد شد. از یک طرف دانشگاه تهران از اینکه فرد یا افرادی، با عمل زشت و به دور از اخلاق و ادب، به حیثیت بزرگ‌ترین مرکز علمی و دانشگاهی کشور لطمه بزنند و زحمت‌ها و تلاش‌های طاقت‌فرسای استادان و دانشجویان زحمتکش و فهیم و دانشمند دانشگاه را بی‌ارزش جلوه دهند، متأسف است و با جدیت تمام با عامل یا عاملان، برخورد شدید خواهد کرد. اما از طرف دیگر این احتمال نیز منتفی نیست که در مطالب منتشر شده طی یک هفته گذشته در برخی از جراید بین‌المللی، هدف، زیر سوال بردن فعالیت‌های علمی و رشد فعالیت‌های پژوهشی در کشورمان باشد و پای سوء‌نیتی نیز در بزرگ‌نمایی از موضوع در میان باشد. طبیعتاً برای آنان که رویکرد و رفتار خصمانه با ما دارند پیشرفت‌های پرشتاب علمی ایران خیلی گران است. از معاون پژوهشی دانشگاه می‌پرسیم آیا ایشان اقدام اخیر انتشاراتی همچون اشپرینگر-نیچر را در زمرۀ چنان سو نیتی می‌داند و خطای نویسندگان ایرانی را قابل اغماض تلقی می‌کند؟ پاسخ این است: دانشگاه تهران از انتشارات اشپرینگر و اشپیرینگر-نیچر سپاسگزار است و ما به خاطر تلاشی که برای افزایش سلامت و اصالت پژوهش و صیانت از حریم دانش و دانشمندان به عمل می‌آید مراتب خرسندی خود را اعلام می‌نمائیم. اگر مطلب افشاگرانه منتشر نمی‌شد، ما به سبب عدم دسترسی به اطلاعات مربوط، فرآیند داوری و جزئیات مقالات، از وقوع تخلف در آنها بی‌اطلاع بودیم.

پ.ن:
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو، رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت، محمد فرهادی، وزیر علوم و حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افرادی هستند که نامشان به واسطه خبر سرقت علمی در فضای مجازی منتشر شده است و برخی از آنها نسبت به این اخبار واکنش نشان داده اند.

رئیس سازمان غذا و دارو: ادعاها صد درصد دروغ است

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به اخباری که نام او را در میان سارقان علمی قرار داده است، تمام شایعات را بی اساس خوانده و به فارس گفته است: «ادعاهایی مبنی بر انتشار مقالات جعلی از سوی بنده و سایر اساتید و نفرات برجسته علمی کشور صد‌درصد دروغ است و رتبه‌های علمی این اشخاص هیچ ارتباطی به پست‌هایشان ندارد.»

«دست‌های پشت پرده ضد انقلابی‌ها در آن سوی مرزهای کشور در این شایعات نقش دارند» این بخشی از اظهارات دیناروند است. سخنانی که به شایعه سازی درباره ارتباط دادن افراد شناخته شده به این سرقت علمی اشاره می‌کند و می‌گوید که پیگیری‌هایش حکایت از این ماجرا داشته است. او درباره انتساب برخی از این مقاله‌ها به خودش اینگونه توضیح‌ داده است: «هیچکدام از این ٥٨ مقاله جعلی که در مجله نیچر اعلام شده است، ارتباطی با من و سایر دانشمندان شناخته شده ایران ندارد. اسامی کسانی که مقالاتی جعلی منتشر کرده‌اند، مشخص است و هیچ ارتباطی و حتی تشابه اسمی هم با من و چند نفر دیگر از دانشمندان شناخته شده کشور ندارند.»

 

EECi

مدیر بازنشسته
راز صدای عجیب آسمان چیست؟

راز صدای عجیب آسمان چیست؟

بیگ بنگ: همانطور که اطلاع دارید، ویدئویی در فضای مجازی پخش شده و ادعا شده که صداهایی عجیب از فراز روستای دربند آستارا شنیده شده، با بررسی ویدئوی مورد نظر و مقایسه اش با ویدئوهای مشابه اش متوجه شدیم که این صدا احتمالا مربوط به یک پدیده طبیعی و مربوط به ابرهای طوفانی و الکترومغناطیسی سیاره زمین هست که روی ویدئوی مربوط به آستارا صداگذاری شده!

https://www.aparat.com/video/video/...adstart/no/showvideo/yes/videohash/OFBre?data[as]=1
ویدئوی اول مربوط به صداهای عجیب در کانادا در سال ۲۰۱۳ است و ویدئوی دوم همان صداها هست که روی ویدئوی مربوط به آستارا مونتاژ شده ( پشت سر هم آورده شدند )

به گزارش بیگ بنگ، در واقع این صدا طبق ویدئوی منتشر شده در سال ۲۰۱۳ از آسمان کانادا شنیده شده بود و معلوم نیست چه شخصی این صداگذاری را انجام داده و آن را به یکی از روستاهای آستارا نسبت داده! همچنین در این خصوص سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که حقیقت این است که این اصوات چیزی نیستند جز یک پدیده طبیعی که به طور منظم رخ می دهند. به گفته محققان ناسا: “صدای سمفونی طوفان غیرمنتظره ای را می شنویم که از سیاره خودمان آمده، نه یک سفینه فضایی بیگانه.”این اصوات برای گوش انسان قابل شنود نیستند مگر اینکه حجم ابرهای طوفانی و فشار روی آنها بالا باشد. لازم به ذکر است، ابرها به خودی خود با برخورد با یکدیگر صدایی تولید نمی کنند مگر اینکه بر اثر تخلیه بار الکتریکی باشد، برخی نیز این اصوات را به امواج گرانشی صوتی(acoustic-gravity waves) نسبت می دهند. همچنین برخی کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد این صدا، صدای دستگاهی صنعتی (برشکاری ابزار دقیق) بوده که نخستین بار در یک ویدئوی خارجی منتشر شده و در نسخه های فارسی آن، این صداها مورد استفاده قرار گرفته تا با این کار ذهن مردم را دچار تشویش و نگرانی کنند و ویدئوی خود را در یوتیوب به یک ویدئوی پر بازدید تبدیل کنند. با همه این اوصاف نتیجه گیری نهایی نشان می دهد که احتمالا این ویدئوها ساختگی و برای جلب توجه منتشر شده اند.
نویسنده: سمیر الله وردی/ سایت علمی بیگ بنگ
منابع بیشتر: huffingtonpost.com , elitereaders.com



 
بالا