تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

  • ضعیف

    رای: 37 12.1%
  • متوسط

    رای: 38 12.5%
  • خوب

    رای: 114 37.4%
  • عالی

    رای: 116 38.0%

  • مجموع رای دهندگان
    305

yasser2222

عضو جدید
و اما باز من و دوستان گرانقدر و تلرانس هندسی!

دوستان سه تا فایل نقشه بسیار ساده کتیا گذاشتم و میخام برای دو سه تا تلورانس هندسی کمکم کنید. چیزی که میخام از شما اینه که
1- آیا تلرانس هندسی که گذاشتم رو درست گذاشتم؟ اگه نه شما لطف کنید درستشو بزارید! ممنون
2- برای این تلرانس ها و برای داشتن یه تلرانس با کیفیت مقدار تلرانس چقد باید باشد؟ اینم رو فایل اعمال کنید لطفا.
ممنون.دوستان ضروریه خواهشا کمک کنید
ممنون
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=183213&d=1386247337

کمک!!!!!!!!1
 

E_khaleghi

کاربر فعال
سلام

سلام



سلام دوست گرامي
خيلي بستگي داره قطعه اي كه شما ميخواهيد بسازيد كجا استفاده بشه و مسئوليت هر سطحش چي باشه
براي گيج سازي و قطعات دقيق از تلرانس هاي هندسي در محدوده 2 تا 5 ميكرون استفاده ميكنند
به طور كلي تلرانس هندسي نبايد حداكثر بيشتر از يك سوم تلرانس ابعادي همان اندازه باشه
براي قطعه شافتي كه از لنگي مركب استفاده كردي به خاطر دور بالا بودن بايد از تلرانسهاي بسته استفاده كني
اگر بلبرينگي استفاده ميشه از بلبرينگهاي با كلرنس پايين استفاده كن ( اصطلاحا بلبرينگ دور بالا) و حتما شافت بر روي كنس بلبرينگ پرسي جا زده شود البته نه پرسي سنگين
براي نماهاي ايزومتريك حتما قطعه در نماي خوب قرار بگيره و بعد ازش نماي ايزومتريك بگيريد و البته هيچ الزامي در بودن نماي ايزومتريك نيست و صرفا جهت فهم راحت تر است
و البته نماي روبرو هميشه نمايي هست كه از سمت جنوب شرق نماي ايزومتريك مي باشد و اين مورد بايد در نماي ايزومتريك يا نماي روبرو رعايت شود
به صورت ساده تر نمايي كه از سمت جنوب شرق نماي ايزومتريك ميبيني ميشود نماي روبرو
پس اين دو بايد باهم لينك باشند
فونت اندازها ، فلش ها ، فاصله اندازه ها
موارد زيادي هست كه بايد رعايت شود
يك جدول خوب هم ميخواد اين قطعات
قطعه اي كه سطح شيب دار داره متوجه نشدم چطور سطحي است از چه هندسه اي تبعيت ميكنه؟
ميتوانيد به شكل مختصات ، چيزي شبيه جدولي كه گذاشتم استفاده كنيد
فايل پيوست شده را دانلود كن در حد توان تغييراتي دادم
موفق باشيد
 

پیوست ها

  • telorance2.rar
    174 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yasser2222

عضو جدید
سلام دوست گرامي
خيلي بستگي داره قطعه اي كه شما ميخواهيد بسازيد كجا استفاده بشه و مسئوليت هر سطحش چي باشه
براي گيج سازي و قطعات دقيق از تلرانس هاي هندسي در محدوده 2 تا 5 ميكرون استفاده ميكنند
به طور كلي تلرانس هندسي نبايد حداكثر بيشتر از يك سوم تلرانس ابعادي همان اندازه باشه
براي قطعه شافتي كه از لنگي مركب استفاده كردي به خاطر دور بالا بودن بايد از تلرانسهاي بسته استفاده كني
اگر بلبرينگي استفاده ميشه از بلبرينگهاي با كلرنس پايين استفاده كن ( اصطلاحا بلبرينگ دور بالا) و حتما شافت بر روي كنس بلبرينگ پرسي جا زده شود البته نه پرسي سنگين
براي نماهاي ايزومتريك حتما قطعه در نماي خوب قرار بگيره و بعد ازش نماي ايزومتريك بگيريد و البته هيچ الزامي در بودن نماي ايزومتريك نيست و صرفا جهت فهم راحت تر است
و البته نماي روبرو هميشه نمايي هست كه از سمت جنوب شرق نماي ايزومتريك مي باشد و اين مورد بايد در نماي ايزومتريك يا نماي روبرو رعايت شود
به صورت ساده تر نمايي كه از سمت جنوب شرق نماي ايزومتريك ميبيني ميشود نماي روبرو
پس اين دو بايد باهم لينك باشند
فونت اندازها ، فلش ها ، فاصله اندازه ها
موارد زيادي هست كه بايد رعايت شود
يك جدول خوب هم ميخواد اين قطعات
قطعه اي كه سطح شيب دار داره متوجه نشدم چطور سطحي است از چه هندسه اي تبعيت ميكنه؟
ميتوانيد به شكل مختصات ، چيزي شبيه جدولي كه گذاشتم استفاده كنيد
فايل پيوست شده را دانلود كن در حد توان تغييراتي دادم
موفق باشيد
با تشکر از زحمت شما مخصوصا که نسخه 21 رو نصب کردید تا مشکل من حل شه ممنون!!:gol::gol:
-قراره اون نیم استوانه رو سطح شیبدار حرکت کنه و هم سطح شیبدار و هم نیم استوانه باید دقیق باشن که بگفته شما تلرانس هندسی 2 تا 5 میکرون باید بزنم.
-اون سطح شیبدار بعنوان نمونه بود. با فرض اینکه سطح معادله درجه 2 هست بازم نقطه گذاری میخاد یا مثلا فرمول رو مینویسن؟
-"
براي قطعه شافتي كه از لنگي مركب استفاده كردي به خاطر دور بالا بودن بايد از تلرانسهاي بسته استفاده كنی" تلرانس بسته یعنی چی؟!
- یه سوال هم اینکه علامت سطح مبنا مثلا A یا F، قسمت پایین علامت که به سطح وصل میشه و مثلثیه. من که میزنم مثلث خالیه اما تو فایلی که اصلاح کردین مثلثه توپره. چطور توپر کنم؟

توضیحات مربوط به نماها و دیگر مباحث هم عالی بود .ممنون از کمکتون:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

E_khaleghi

کاربر فعال
دوستان این قضیه catia demonstration چیه؟
برای کتیا 21 میگم
در قسمت tools\options\licensing و در قسمت demo تیک دمو رو برمیدارم و لایسنس رو تیک میزنم ولی کتیا از حالت دمو خارج نمیشه و تیک دمو باز به طور خودکار گذاشته میشه!!!!!!!!!!
همچنان در بالای کتیا این عبارت هست catia demonstration
یکبار به صورت اتفاقی روی 19 کتیای 21 رو نصب کردم این مشکل نبود ولی الان؟!!!!!!!
کرکش رو هم نصب کردم
 

E_khaleghi

کاربر فعال
با تشکر از زحمت شما مخصوصا که نسخه 21 رو نصب کردید تا مشکل من حل شه ممنون!!:gol::gol:
-قراره اون نیم استوانه رو سطح شیبدار حرکت کنه و هم سطح شیبدار و هم نیم استوانه باید دقیق باشن که بگفته شما تلرانس هندسی 2 تا 5 میکرون باید بزنم.
-اون سطح شیبدار بعنوان نمونه بود. با فرض اینکه سطح معادله درجه 2 هست بازم نقطه گذاری میخاد یا مثلا فرمول رو مینویسن؟
-"
براي قطعه شافتي كه از لنگي مركب استفاده كردي به خاطر دور بالا بودن بايد از تلرانسهاي بسته استفاده كنی" تلرانس بسته یعنی چی؟!
- یه سوال هم اینکه علامت سطح مبنا مثلا A یا F، قسمت پایین علامت که به سطح وصل میشه و مثلثیه. من که میزنم مثلث خالیه اما تو فایلی که اصلاح کردین مثلثه توپره. چطور توپر کنم؟

توضیحات مربوط به نماها و دیگر مباحث هم عالی بود .ممنون از کمکتون:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:

چشم سعی میکنم امشب جواب شما رو بدهم فعلا با 21 درگیر شدم

دوستان این قضیه catia demonstration چیه؟
برای کتیا 21 میگم
در قسمت tools\options\licensing و در قسمت demo تیک دمو رو برمیدارم و لایسنس رو تیک میزنم ولی کتیا از حالت دمو خارج نمیشه و تیک دمو باز به طور خودکار گذاشته میشه!!!!!!!!!!
همچنان در بالای کتیا این عبارت هست catia demonstration
یکبار به صورت اتفاقی روی 19 کتیای 21 رو نصب کردم این مشکل نبود ولی الان؟!!!!!!!
کرکش رو هم نصب کردم




مشکلش حل شد
فایل Licensing.CATSettings رو در درایور ویندوز در پوشه کاربری خودم پیدا کردم و پاکش کردم البته hidden هست و اول باید فایلهای hidden رو نمایش بگذاریم و بعد جستجو کنیم
و بعدش ارور لایسنس داد و یکیشو تیک زدم اوکی شد

:sweatdrop:
 
آخرین ویرایش:

E_khaleghi

کاربر فعال
با سلامی مجدد
علامت سطح مبنا باید به صورت مثلت توپر باشد
برای تو پر کردن آن به این صورت عمل میکنیم
1-روی مثلث خالی مورد نظر یک کلیک کنید
2-وقتی کلیک کردید همانجا یک علامت لوزی زرد رنگ نشان میدهد
3-روی آن لوزی راست کلیک کنید و در قیمت symble shape مثلث توپر را انتخاب میکنید

در مورد سطح شیب دار من اسمبل کردم و نمیدونم چطوری میشه ولی برای فرزکاری این طور سطوح خود مدل 3 بعدی را به صورت stp به ماشینکار میدهند تا جی کد درست کنه و در نقشه 2 بعدی یا از هندسه ای که تبعیت میکنه استفاده میکنند مثلا چند تا دایره به هم مماس شده باشند و اگر یک curve باشد به صورت مختصاتی نمایش میدهند همانطور که در فایل گذاشتم البته با فواصل دقیق تر و مرتب تر
تلرانس ها همه بستگی به دقت کار داره من برای قطعات خیلی دقیق 2 تا 5 میکرون گفتم که بیشتر در گیج سازی و ساختن قطعات حساس حداکثر از کلاس تلرانس IT2 استفاده میشه و برای ساخت قطعات میکرومترو کولیس تا حداکثر آی تی 5 و کمتر
در مورد انتخاب بلبرینگ مورد نظر هر چقدر کلرنس بین قطعات بین برینگ کمتر باشه نیاز به خنک کاری و روانکاری بهتر داره
در مورد اینکه میگم اگر دور شافت بالا هست بین قطعاتی که با هم ارتباط دارند نباید لقی باشه که باعث ارتعاش و لرزش میشه و همین طور لنگی و بالانس بودن
این لینک رو نگاهی کن

http://www.cumminsbearing.com/Default.aspx?tabid=72
اطلاعات خوبی درباره برینگها داره

انتخاب کلرنس و تلرانس خوب برای قطعات یه تخصصه
که در اکثر دانشگاههایی که من اطلاع دارم خیلی سطحی از کنارش عبور میکنند و فکر میکنم دوره های GD&T که به صورت آزاد هست بشه اطلاعات خوبی بدست آورد البته خودم هنوز دوره های آزاد رو نرفتم و فقط تعریفش رو شنیدم
تلرانس هایی که در هر صورت قطعه مونتاژ پذیر باشه و در عملکردش مشکلی پیش نیاد
در قطعات ماشین طوری اندازه گذاری میشود که هم بتوان بر اساس آن گیج ساخته شود (نقطه مبنا ، سوراخهای لوبیایی مخصوص پین برای بدست آوردن راستاهای یک قطعه و سنجش بقیه اندازه ها )و در هر صورت مونتاژ پذیر باشد و در تیراژ بالا تولید شود
 
آخرین ویرایش:

jafar3d

عضو جدید
سلام دوستان، من مدل ساز انیمیشن هستم و هر مدلی رو از انسان و حیوان تا ماشین و غیره به خوبی میسازم. به تازگی در انیمیشن سازی های ماشین متوجه نرم افزاری به نام catia که با اون به خوبی میشه تصادفات رو شبیه سازی کرد اینم از نمونه ی این کار که هدفم هست، این ویدئو 2 مگابایت هست
http://uploadboy.com/8c20rb6ieaj0.html

که ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که بدونم اگر همچین کاری رو یک فرد حرفه ای بخواد بسازه چقدر طول میکشه؟ اگر من که هیچی از این برنامه نمیدونم چقدر طول میکشه یادش بگیرم؟ میشه آموزش هایی که در باره ی ساخت این تصادف هست رو بهم بگید از کجا تهیه کنم؟ من همه ی مدل های ماشین و انسان رو دارم و فقط میخوام مثل این ویدئو بشه تصادفشون ، ممنون میشم بهم بگید
 

smmoosavian

عضو جدید
سلام دوستان، من مدل ساز انیمیشن هستم و هر مدلی رو از انسان و حیوان تا ماشین و غیره به خوبی میسازم. به تازگی در انیمیشن سازی های ماشین متوجه نرم افزاری به نام catia که با اون به خوبی میشه تصادفات رو شبیه سازی کرد اینم از نمونه ی این کار که هدفم هست، این ویدئو 2 مگابایت هست
http://uploadboy.com/8c20rb6ieaj0.html

که ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که بدونم اگر همچین کاری رو یک فرد حرفه ای بخواد بسازه چقدر طول میکشه؟ اگر من که هیچی از این برنامه نمیدونم چقدر طول میکشه یادش بگیرم؟ میشه آموزش هایی که در باره ی ساخت این تصادف هست رو بهم بگید از کجا تهیه کنم؟ من همه ی مدل های ماشین و انسان رو دارم و فقط میخوام مثل این ویدئو بشه تصادفشون ، ممنون میشم بهم بگید

این کار توی کتیا انجا نشده. اگرم شده با استفاده از پلاگین هایی مثل simdesigner انجام میشه. نرم افزار آباکوس تست crash رو می تونه شبیه سازی کنه که اتفاقا چنین کاری خیلی هم سخته. تست های تصادف رو عمدتا شرکت های بزرگ و با صرف هزینه و زمان و همچنین دقت زیاد انجام میدن. بستگی به کارتون داره. اگه بخواید مثل خودروسازها این کار رو انجام بدید باید یه دانشجوی دکترا گیر بیارید و حداقل حدود 30 تا 40 میلیون تومن بهش بدید. آخرشم معلوم نیست چی از آب در بیاد.
با یه سرچ توی یوتیوب و گوگل می تونید چندین آموزش گیر بیارید که توضیح داده.

البته عجیبه شما که می گید مدلساز و انیماتور هستید حداقل باید با قابلیت های مایا یا 3d max یا ... رو بدونید. نرم افزارهای انیمیشن به قدری قدرتمند هستند
که تقریبا هیچ کاری توی اون ها نشد نداره.
به هر حال توی مایا ، شبیه سازی چنین چیزی رو میشه با قابلیت ncloth انجام داد. ncloth میاد و سطوح بدنه خودرو و بقیه قطعات رو مثل پارچه در نظر می گیره که در برخورد
با اجسام صلب تغییر شکل میدن. هر مدل می تونه سختی خودش رو داشته باشه و براساس درجه سختی مقدار تغییر شکل متفاوته.

http://www.youtube.com/watch?v=-gOHSGetSEw
http://www.youtube.com/watch?v=ZkT08WgMoXU
http://www.youtube.com/watch?v=Bh3-9MCNOYg

و البته این که خیلی اغزاق آمیزه ولی قشنگه :biggrin:
http://www.youtube.com/watch?v=zUD0sSzfatU
 
آخرین ویرایش:

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
سلام دوستان، من مدل ساز انیمیشن هستم و هر مدلی رو از انسان و حیوان تا ماشین و غیره به خوبی میسازم. به تازگی در انیمیشن سازی های ماشین متوجه نرم افزاری به نام catia که با اون به خوبی میشه تصادفات رو شبیه سازی کرد اینم از نمونه ی این کار که هدفم هست، این ویدئو 2 مگابایت هست
http://uploadboy.com/8c20rb6ieaj0.html

که ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که بدونم اگر همچین کاری رو یک فرد حرفه ای بخواد بسازه چقدر طول میکشه؟ اگر من که هیچی از این برنامه نمیدونم چقدر طول میکشه یادش بگیرم؟ میشه آموزش هایی که در باره ی ساخت این تصادف هست رو بهم بگید از کجا تهیه کنم؟ من همه ی مدل های ماشین و انسان رو دارم و فقط میخوام مثل این ویدئو بشه تصادفشون ، ممنون میشم بهم بگید

متاسفانه من نتوانستم نگاهی به فایل شما بیاندازم چون به نظر فایل حذف شده است. ولی بر اساس نوشته دوست خوبمان آقای موسویان بد ندیدم نکاتی را اضافه کنم چرا که چند سالی که در یکی از شرکت های خودروسازی داخلی کار می کردم درگیر شبیه سازی تصادف و ... برای خودروهای جدید یا تغییراتی که در خودروها داده می شد بودم.

شبیه سازی های کامپیوتری را شاید بتوان از دیدگاهی به دو دسته تقسیم کرد. شبیه سازی های ظاهری یا چشمی و شبیه سازی های واقعی. با مثالی ساده تفاوت این دو را توضیح می دهم. اگر بخواهیم افتادن یک سیب از درخت را شبیه سازی کنیم دو راه داریم. یا مثل کارتون ها و انیمیشن های سه بعدی بر اساس ظاهر افتادن یا آنچه به چشم ما می آید آن را شبیه سازی کنیم یا در روش دوم از ده ها فرمول و محاسبه مهندسی که در آنها جنس و شکل سیب، سرعت باد و میزان رطوبت هوا و ... مورد توجه هستند استفاده کنیم و با خطای اندکی حرکت سیب را بطور واقعی نشان بدهیم. امروزه تقریبا شبیه سازی هر چیزی به روش اول توسط برنامه هایی مثل 3d max و مانند آنها کاری بسیار ساده است و اینهمه فیلم سه بعدی تخیلی هم بر همین مبنا تولید می شود. در روش دوم بر خلاف روش اول ظاهر و زیبایی نتیجه اصلا اهمیتی ندارد بلکه نتایج عددی و رقمی حاصل از آن است که مهم است. برای مثال در شبیه سازی تصادف بر اساس روش دوم، آن چیزی که مهم است نتایجی مانند میزان شتاب وارد بر نقاط مختلف راننده و سرنشین و میزان تغییر شکل نقاط حساس خودرو است که میزان ایمن بودن یک خودرو را نشان می دهد نه زیبایی تغییر شکل دادن و له شدن خودرو و ...

برای انجام روش دوم شبیه سازی نیاز به دانش مهندسی و تخصص در زمینه خاص آن نوع شبیه سازی است. در این مورد که شبیه سازی تصادف است از نرم افزارهایی مثل ls dyna ,pamcrash, Hypermesh و مانند آنها که دوستان اشاره کرده اند استفاده می شود. لازمه اینکار هم داشتن اطلاعات مهندسی خودرو از شکل و هندسه و جنس تک تک قطعات گرفته تا تعریف شرایط تصادف مانند سرعت، زاویه و ... است. اینکار در یک شرکت خودرو سازی با توجه به اینکه اطلاعات مهندسی از پروژه های مشابه قبلی و بانک اطلاعاتی شرکت موجودند از دو تا سه هفته تا سه ماه ممکن است طول بکشد.

هر چند هنوز هم پروژه های تحقیقاتی در این زمینه تعریف می شود لیکن دانش این کار به اندازه کافی مهندسی شده است و انجام آن جزو کارهای عادی یک کارشناس تصادف CAE Engineerدر یک شرکت خودرو سازی است.

این لینک هم نمایشی از شبیه سازی یکی از انواع تصادف توسط ls dyna و بر اساس استانداردهای جهانی است:

http://www.youtube.com/watch?v=hLwaUoSaB-c
 
آخرین ویرایش:

mohamadi7311

عضو جدید
سلام من دانشجوی ترم یک مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد هستم میخواستم ببینم چه نرم افزاری رو اول برم یاد بگیرم؟ ؟؟؟ مرسی
 

yasser2222

عضو جدید
کتیا یا سالیدورک رو شروع کن اما چون اینجا تاپیک کتیاس کتیا رو شروع کن !!( حس ناسیونالیستی!!!)
 

mer30fery

دستیار مدیر مهندسی مکانیک, متخصص سالید ورک
کاربر ممتاز
سلام من دانشجوی ترم یک مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد هستم میخواستم ببینم چه نرم افزاری رو اول برم یاد بگیرم؟ ؟؟؟ مرسی
تجربه ای که من دارم اینه که برای شروع بین کتیا و سالید حتما از کتیا شروع کن...! بعد برو سالید رو حتما یاد بگیر.
چون یاد گیری کتیا سخت تر ولی کاربردش بیشتر است.
ولی اگر مثل من از سالید شروع کنی اینقدر شیفته سالید میشی که دیگه معتاد میشی :w18: و سخت میتونی بری سراغ کتیا.
مکانیک گرایشات و شاخه های زیادی داره ولی کتیا و سالید کار شما رو برای ورود به بازار کار راحت میکنه.
اول شاد بعد موفق باشید:)
 

MHD1982

عضو جدید
سلام.تو محیط dmu fittingیک color actionایجاد کردم و توش رنگ و transparencyرو تغییر دادم و رکورد کردم.اما وقتی اجراش میکنم فقط رنگ تغییر میکنه و شفافیتش تغییر نمیکنه.کسی میدونه چرا؟
 
آخرین ویرایش:

hamid0101

عضو جدید
سلام به همگی
من یه مجموعه مونتاژی عظیم دارم که از چندین product تشکیل شده و من فقط جهت دید اینکه این product ها چگونه نسبت به هم قرار می گیرند باید همه رو تو یه product قرار بدم و چون هر productحدود 400 قطعه داره اگه همه رو با هم بیارم هنگ می کنه . آیا روشی وجود داره یا پسوندی وجود داره که فایل رو از لحاظ visual کامل بیاره ولی حجم کمی بگیره که کامپیوتر هنگ نکنه ؟
 

smmoosavian

عضو جدید
سلام به همگی
من یه مجموعه مونتاژی عظیم دارم که از چندین product تشکیل شده و من فقط جهت دید اینکه این product ها چگونه نسبت به هم قرار می گیرند باید همه رو تو یه product قرار بدم و چون هر productحدود 400 قطعه داره اگه همه رو با هم بیارم هنگ می کنه . آیا روشی وجود داره یا پسوندی وجود داره که فایل رو از لحاظ visual کامل بیاره ولی حجم کمی بگیره که کامپیوتر هنگ نکنه ؟

یکی از راه هاش اینه که از قابلیت cache استفاده کنید. بدین تریتب اسمبلی باز شده در کتیا به صورت visualization mode بارگذاری میشه. راه دیگه ش اینه که خود اسمبلی رو با فرمت cgr ذخیره کنید.

البته با چیزهای دیگه هم مثل کارت گرافیک ، پردازنده و رم هم بستگی داره. یکی از بهترین کارت های گرافیک برای کار با نرم افزارهای CAD سری firepro از شرکت AMD هستش. توی این لینک ویدیوی مقایسه کارتهای گرافیک رو با استفاده از CATbench کتیا می تونید ببینید.
اینم لینکش :
http://www.youtube.com/watch?v=a4ZMZwZqz9Y
 

MHD1982

عضو جدید
سلام.کسی نمیدونه چطوری باید تو dmu fittingیک color actionایجاد کنم که transparencyهم تغییر کنه.یک سئوال دیگه؛توassembly روی یک مجموعه میخوام یک sectionایجاد کنم طوری که فقط یک پارت برش بخوره.مثلا گیربکسی که دارم فقط پوسته اش برش بخوره.واسه ساختن انیمیشن میخوام.کمکم کنید.
 

smmoosavian

عضو جدید
سلام.کسی نمیدونه چطوری باید تو dmu fittingیک color actionایجاد کنم که transparencyهم تغییر کنه.یک سئوال دیگه؛توassembly روی یک مجموعه میخوام یک sectionایجاد کنم طوری که فقط یک پارت برش بخوره.مثلا گیربکسی که دارم فقط پوسته اش برش بخوره.واسه ساختن انیمیشن میخوام.کمکم کنید.

گیربکس رو به دو قسمت تقسیم کنید و هرکدوم از دو بخش رو توی یک پارت جداگانه بگذارید. سپس اون بخشی رو که قرار برش بخوره کارهای لازم رو روش انجام بدید
 

MHD1982

عضو جدید
از این روش قبلا استفاده کردم زیاد جالب نشده.من میخوام تو محیط dmu fitting یک trackایجاد کنم که صفحه برش از بیرون گیربکس وارد گیربکس بشه وپوسته برش بخوره ولی قطعات داخل ثابت بمونند.ولی با این حال ممنون
 

mehd0551

عضو جدید
سلام به همگی من یه مجموعه مونتاژی عظیم دارم که از چندین product تشکیل شده و من فقط جهت دید اینکه این product ها چگونه نسبت به هم قرار می گیرند باید همه رو تو یه product قرار بدم و چون هر productحدود 400 قطعه داره اگه همه رو با هم بیارم هنگ می کنه . آیا روشی وجود داره یا پسوندی وجود داره که فایل رو از لحاظ visual کامل بیاره ولی حجم کمی بگیره که کامپیوتر هنگ نکنه ؟
سلام میتونی کل مجموعه را به عنوان یه پارت جدید سیو کنی و عمل مقایسه را انجام بدی
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
از این روش قبلا استفاده کردم زیاد جالب نشده.من میخوام تو محیط dmu fitting یک trackایجاد کنم که صفحه برش از بیرون گیربکس وارد گیربکس بشه وپوسته برش بخوره ولی قطعات داخل ثابت بمونند.ولی با این حال ممنون

اگر به ویژگی های پیشرفته در یک انیمیشن نیاز دارید شاید استفاده از3DVIA Composer مناسب تر باشد. کتیا ابزارهای خوبی در این بخش دارد لیکن دستورات آن بیشتر بر مبنای نیازهای پایه مهندسی ایجاد شده اند. 3DVIA Composer به عنوان ابزاری که برای تهیه دفترچه های مهندسی و کاتالوگ های دیجیتالی از یک محصول ایجاد شده است امکانات بسیاری را در نحوه نمایش مدل و تهیه فیلم و انیمیشن دارد. این برنامه بطور مستقیم فایلهای کتیا یا سالیدروکس را می خواند.
 

smmoosavian

عضو جدید
اگر به ویژگی های پیشرفته در یک انیمیشن نیاز دارید شاید استفاده از3DVIA Composer مناسب تر باشد. کتیا ابزارهای خوبی در این بخش دارد لیکن دستورات آن بیشتر بر مبنای نیازهای پایه مهندسی ایجاد شده اند. 3DVIA Composer به عنوان ابزاری که برای تهیه دفترچه های مهندسی و کاتالوگ های دیجیتالی از یک محصول ایجاد شده است امکانات بسیاری را در نحوه نمایش مدل و تهیه فیلم و انیمیشن دارد. این برنامه بطور مستقیم فایلهای کتیا یا سالیدروکس را می خواند.

3dvia هیچ جا گیر نمیاد!!! البته کرک شده ش گیر نمیاد
 

mansour71

عضو جدید
سلام خدمت دوستان عزیز
من در محیط ماشینکاری کتیا(advance machining) جی کدهای تولید یک سه شاخه برق را استخراج کردم که 189 صفحه شد !!!!!!!!!!!!!
نمونه ای از کد ها رو که با کنترلر فانوک 18 گرفتم میزارم
N1 G55 G80 G40 G90 G17 G94 G49 G98
O1000
N2 T1 M6
N3 G0 X1.22 Y-137.037 S70 M3
N4 G43.4 Z40. H1
N5 Z17.069
N6 G1 Y-142. Z15.74 F300.
N7 Y-142.442 Z15.
N8 Y-142. Z15.551 F1000.
N9 Y-20.273 Z15.521
N10 Y-8. Z15.551
N11 Y-7.664 Z15.146
N12 Y-7.655 Z15.003
N13 X1.219 Y-7.649 Z15.152
N14 X1.178 Y-7.451 Z15.576
N15 X1.02 Y-6.689 Z16.157
N16 X.752 Y-5.401 Z16.093
N17 X.633 Y-4.825 Z15.574
N18 X.585 Y-4.595 Z15.207
N19 X.58 Y-4.571 Z15.065
و همینطور ادامه داره و به دستور زیر ختم می شود
N4621 G0 Z40.
N4622 M30
استادم بهم گفت که این 4622 خط را می تونی با تعریف یک سیکل به 10 خط یا کمی بیشتر تبدیل کنی
میخواستم بدونم که در این محیط قابلیتی وجود دارد که با تعریف سیکل برنامه رو کوتاه تر کند ؟؟

یک هفته دیگه تحویل پروژه دارم لطفا کمک کنید
 

aydogan

عضو جدید
چطور می توان دو تا چرخ دنده را طوری مونتاژ کرد که همدیگر را در گیر کنند و دوران یکی باعث دوران دیگری شود?
 

E_khaleghi

کاربر فعال
یکی از راه هاش اینه که از قابلیت cache استفاده کنید. بدین تریتب اسمبلی باز شده در کتیا به صورت visualization mode بارگذاری میشه. راه دیگه ش اینه که خود اسمبلی رو با فرمت cgr ذخیره کنید.

البته با چیزهای دیگه هم مثل کارت گرافیک ، پردازنده و رم هم بستگی داره. یکی از بهترین کارت های گرافیک برای کار با نرم افزارهای CAD سری firepro از شرکت AMD هستش. توی این لینک ویدیوی مقایسه کارتهای گرافیک رو با استفاده از CATbench کتیا می تونید ببینید.
اینم لینکش :
http://www.youtube.com/watch?v=a4ZMZwZqz9Y


مهندس من اين فيلمو ديدم خيلي برام عجيبه
من در تمام تست هايي كه داشتم در برنامه كتيا كوچكترين فشاري بر روي پردازشگر گرافيك نيست و تمام پردازش بر روي دو هسته سي پي يو متمركز ميشه
در يك تست يه كارت گرفيك خوب با فركانس پردازش 800 مگاهرتز رو تست كردم 20 فريم ميداد وقتي فركانس كاريش رو تا 133 مگاهرتز هم پايين آوردم باز هم همون جواب رو بدست آوردم و در نمودار مربوط به مقدار درگيري پردازنده گرافيك تقريبا پردازنده 25 درصد درگير بود و سي پوي يو 100 درصد در گير بود
برام عجيبه اين فيلمها
اگه ايرادي در كار من هست بگيد ببينم چيه
 

mech.shima

دستیار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام بچه ها اینجا کسی هست به داد من برسه؟:(
میخوام بدونم کتیا جدول فنی داره ؟
 

mansour71

عضو جدید
این جدول اطلاعات فنی قطعه در سالیدورک هست که شامل نام ماده یا مواد قطعه کار ، مقیاس نقشه ، نام نقشه ،تلرانس ، وزن قطعه و علائم اختصاری مثل صافی سطح یا سطح ماشینکاری شده و از این قبیل اطلاعات می باشد.
کتیا هم این جدول را داره اما کمی متفاوت
 

Similar threads

بالا