ایرانیها در جدیدترین لیست شادترین مردم جهان جایی ندارند؟

anjam.vazife

عضو جدید

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم از روشن فکرتون
مرتضی مطهری معتقد بود که بزرگداشت آیین چهارشنبه سوری از آن «احمق‌ها» و آیین نوروز «ضد اسلام» است و در مطبوعات و سخنرانی‌ها به این مطلب اشاره کرده‌است
این هم منبعش
http://www.kalam.tv/fa/video/16568/index.html
http://www.kalam.tv/fa/video/16568/index.html
http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-49629
اون زمان شهید مطهری بود اما الان قضیه فرق کرده.........الان بزرگان ما هیچ مشکلی با 4شنبه سوری از نظر اعتقادی ندارن
لینک سوم قابل قبول نبود......
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورم این نبست که 4شنبه سوری خوبه./.......
 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورم این نبست که 4شنبه سوری خوبه./.......

.اگه اعضای تالار هم جزو ایرانی ها حساب میشن یه نظر سنجی بزارید که ایا مردم ایران شادند یا نه.نظراتو ببینید با شعار مردم شاد نمیشن
 

anjam.vazife

عضو جدید
اون زمان شهید مطهری بود اما الان قضیه فرق کرده.........الان بزرگان ما هیچ مشکلی با 4شنبه سوری از نظر اعتقادی ندارن
لینک سوم قابل قبول نبود......
لینک سوم به همت بزرگان الانتون ف..ی..ل..ت..ر شده عزیزم . کجای قضیه فرق کرده الان بزرگامون دارن مواد منفجره غیر استاندارد وارد میکنن تا ده نفر چشم گوشش در بیاد آتیش بگیرن بعد راه به راه تو تلوزیون نشون بدن و بگن جیزه با این کار میخوان عملا چهرشنبه سوری رو حذف کنن اون هم اگه شانس بیاریم به وفات نخوره نوروز و چهارشنبه سوری
 
آخرین ویرایش:

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
لینک سوم به همت بزرگان الانتون ف..ی..ل..ت..ر شده عزیزم . کجای قضیه فرق کرده الان بزرگامون دارن مواد منفجره غیر استاندارد وارد میکنن تا ده نفر چشم گوشش در بیاد آتیش بگیرن بعد راه به راه تو تلوزیون نشون بدن و بگن جیزه با این کار میخوان عملا چهرشنبه سوری رو حذف کنن اون هم اگه شانس بیاریم به وفات نخوره نوروز و چهارشنبه سوری

خیالت راحت به این منوال پیش بره یه وفات هم براش می سازن که اینم از بین بره. ولی واقعا که چه متفکری بوده مطهری؟
 

پیر بابا

عضو جدید
ما براي پيشبرد مقاصد و تحقق اهدافمان گاهي به چنان مبالغه‌هائي متوسل مي‌شويم كه كلماتي مانند افراط براي توصيف آنها بسيار نارسا هستند.
خیلی کار داریم تا صداقت را بیاموزیم و بکار بگیریم.
فقط میتونم بگم : من خیلی غمگینم.
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
از جامعه شناسی شادی تا مدیریت شادی ... sociology



از ديدگاه جامعه شناسي، شادي به چه معناست؟


دکتر علی اصغر سعیدی



از ديدگاه جامعه شناسي، شادي به چه معناست؟
- در ابتدا نكاتي را در مورد شادي و رابطه آن با حوزه جامعه شناسي بيان مي كنم. مبحث شادي در حوزه جامعه شناسي اوقات فراغت قرار مي گيرد. با توجه به اينكه شادي حالتي است كه در فرد بروز و ظهور مي يابد، روان شناسي اجتماعي نيز به آن مي پردازد.
در جامعه شناسي اوقات فراغت، مبحث جامعه شناسي شادي، به بررسي تأثير روابط اجتماع بر شادي و ارتباط متقابلي كه شادي در روابط اجتماعي، طبقات و گروه هاي سني مختلف مي گذارد، پرداخته مي شود. مثلاً اينكه آيا شادي زن و مرد با يكديگر متفاوت است يا بايد متفاوت باشد؟ شادي شهري و روستايي داريم؟


به نظر مي رسد كه در نوع شادي هاي شهري و روستايي تفاوت وجود دارد. (فولكلور ممكن است هنر روستايي باشد كه هنر اصيل تري است، اما شادي شهري ممكن است شادي توده وار و نوعي شادي شكل نگرفته باشد) حتي شادي مي تواند طبقاتي باشد؛ مثلاً شما انواعي از مراسمي داريد كه گروه هاي مختلف، آن را برگزار مي كنند. تحقيقات نشان مي دهد كه در گذشته اين قضيه بسيار رسم بوده و شادي ها بيشتر، طبقاتي بوده اند. فرض كنيد من عضو طبقه متوسط رو به بالا هستم يا من يك بورژوا هستم، بنابراين از شركت كردن در مراسم موسيقي كلاسيك شاد و سرخوش مي شوم تا از رفتن به تماشاي مسابقه فوتبال. در گذشته حتي گفته مي شد كه فوتبال متعلق به طبقه كارگر است ولي به نظر مي رسد با تغييراتي كه در جوامع جديد صورت گرفته است اين نوع روابط نيز تغيير كرده است. يعني افراد بر اساس جنسيت، طبقه، مكان جغرافيايي و... شادي نمي كنند. ما در جريان جهاني شدن قرار گرفته ايم و همه اين موارد از اين قضيه تاثير پذيرفته اند. از بعد سياستگذاري اجتماعي نيز اتفاقاً شادي مسئله بسيار مهمي است؛ ................ سياستگذاران اجتماعي و روشنفكراني كه به اين مسئله مي پردازند بين اين دو تفاوت قائلند اما به طور كلي شادي را نوعي احساس سعادت مي دانند؛ چيزي كه از آن طريق، انسان احساس لذت كرده و به منبع سعادت دست پيدا مي كند. به نظر مي رسد هر قدر ملتي شادتر باشد، احساس رفاه بيشتري دارد. اگر توجه كنيد، مي بينيد كه رفاه را مي توان براساس يك بعد ذهني نيز تعريف كرد. بعضي افراد معتقدند شادي ها مي توانند كنش هايي احساسي باشند؛ پس در اين صورت مي توان شادي را به ۲ نوع تقسيم كرد.
۱. شادي از نوع احساسي
۲. شادي از نوع واكنش شناختي.
بايد توجه داشت كه به خصوص شادي هاي جمعي، شادي هاي شناختي تري هستند چرا كه اگر چه بيشتر آنها ابداعي و ساختگي بوده اند، اما در طول مدت زمان بسياري باقي مانده اند. به نظر من شادي هاي جمعي، زندگي بخش تر هستند و به همين جهت شما مي توانيد در بعضي موارد، شادي هاي جمعي را در مقابل سوگواري هاي جمعي، غم هاي جمعي نيز قرار دهيد. سرخوشي اي كه يك مراسم شاد ملي و مذهبي به شما مي دهد، شايد همان سرخوشي را شما از طريق شركت در سوگواري هاي مذهبي نيز دريافت كنيد؛ يعني هر دو اين موارد، زندگي بخش هستند (برخلاف عقيده بعضي از افراد كه به نظر من، با فهمي دروني به جامعه و رسومات آن نمي پردازند). در بعضي از سمينارهاي خارجي به برگزاري مراسم مذهبي توسط زنان مسلمان (مثلاً برگزاري سفره هاي مذهبي، ختم ها و روضه خواني ها) اشاره شده و آنها را ناشي از حزن آلودبودن و غمگين بودن جامعه مي دانند در صورتي كه اتفاقاً آن اشكي كه به صورت جمعي در اين مراسم ريخته مي شود، زندگي بخش است و اين گونه افراد از اين طريق سعادت مي جويند و به دنبال كسب نوعي سعادت و رفاه هستند. شما ممكن است تمام نيازهاي اساسي و مادي را تهيه كنيد و بر اساس معيارهاي مرسوم بگوييد يك فرد، گروه يا جامعه در رفاه هستند، اما اگر شما افراد را از دسترسي به چيزهايي كه برايشان واجب است و نياز دارند- مثلاً ابراز شادي- بازداريد، خواهيد ديد كه اين جامعه حتي با داشتن خيلي از تسهيلات مادي در رفاه نيست. نمونه ملموس اين قضيه، اتحاد جماهير شوروي بود كه افراد به راحتي نمي توانستند مراسم ملي، مذهبي و سنتي خود را انجام دهند و بايد كاري را انجام مي دادند كه مثلاً حزب يا چارچوب ايدئولوژيك به آنها مي گفت. در نتيجه، اين جامعه علي رغم داشتن رفاه مادي، احساس رفاه نمي كند.
پس در بعد سياستگذاري هاي اجتماعي، شادي به خاطر نقشي كه در بهزيستي و رفاه دارد، از اهميت بسياري برخوردار است. مقولات ذهني باعث مي شوند حتي با وجود رفاه مادي، افراد احساس بدبختي كنند. مثلاً اگر تيم ملي كشور ببازد، افراد احساس بدبختي مي كنند اگر چه از لحاظ دسترسي به مسكن، شغل و تغذيه مشكلي نداشته باشند.
نكته اي كه دوست دارم اكنون به آن بپردازم اين است كه در جامعه شناسي بدن كه به خودآگاهي بدن مي پردازد، يكي از راه ها اين است كه افراد براي بهبود خودشان (كسب رفاه مادي يا درمان بيماري) ديگر به سمت روش هاي علمي و زيست پزشكي (كه فرد را بدون در نظر گرفتن روح و شخصيتش مورد درمان قرار مي دهند) نروند. در دوره جديد، افراد به طب هاي جايگزين و مكمل روي مي آورند. در اينجا يكي از شيوه هايي كه به آن پرداخته مي شود، شيوه self healing است (يعني ارتباط جسم و روح در جهت شفاي بيماري ها). از اين طريق مي توان پذيرفت كه شادي به طور كلي مي تواند ابعاد جديدي پيدا كرده و از طريق سرخوش كردن روح به جسم هم كمك كند تا بعضي از بيماري ها از بين بروند. به همين جهت است كه در حوزه جامعه شناسي بدن، اشك و لبخند به يك ميزان مي توانند در بهبود بيماري ها مؤثر واقع شوند.
* پس به نظر شما شادي و غم هر دو بر سلامتي افراد، تأثيرگذار هستند؟
- به طور كلي بله اما بايد توجه داشت كه هر نوع شادي و غمي نمي تواند چنين تأثيري داشته باشد. به نظر من، شادي هاي جمعي و شادي هاي محله اي را بايد از شادي هاي توده اي و شادي هاي فردي جدا كنيم. عموماً شادي هاي فردي و شادي هاي توده اي خطرناك هستند زيرا عنصر خودكنترلي در آن وجود ندارد. مثلاً در گذشته مراسم چهارشنبه سوري (يا هر مراسم شادي بخش ديگري) چون به نحو جمعي انجام مي گرفت، آيين جمعي محسوب شده و آيين جمعي نيز يكي از ويژگي هايش، سنتي بودن و غير مخرب بودن آن است.

اما وقتي آييني به صورت شخصي باشد، هيچ كنترلي بر آن وجود نداشته و مخرب است.
در همين رابطه آنتوني گيدنز معتقد است آيين هاي شخصي- چه از نوع سرخوش كننده و چه از نوع غم آور،- از نقطه هاي تاريك مدرنيته محسوب مي شود.
آيين هاي شخصي- از جمله دسترسي به اينترنت يا هر مورد ديگري- ممكن است باعث سرخوشي و احساس شادي در فرد شود، به طور مكرر يك رفتار انجام گيرد و جنبه اعتياد پيدا كند اما وقتي اجراي مراسم جشني به طور سالانه، ماهانه و مكرر انجام گيرد، هيچ گاه جنبه اعتياد پيدا نمي كند؛ چرا كه در آن عنصر وسواس و اجبار وجود ندارد اما در اعتياد شخصي به بعضي مسائل و عناصر، وسواس و اجبار وجود داشته و براي جامعه بسيار خطرناك است؛ چرا كه رفتار را شكل مي دهد و ابعاد بيروني نيز براي اجتماع دارد. حتي مي توان گفت اثر آن بر سياست هاي آموزشي و بهداشتي تعيين كننده است. مثلاً ممكن است كشيدن سيگار براي فردي لذت بخش باشد اما از آن جلوگيري مي شود؛ نوعي لذت فردي است كه به اجتماعي آسيب مي رساند.

نكته بسيار جالب اينجاست كه شما هيچ گاه نمي توانيد چيزي را سراغ داشته باشيد كه به نحو جمعي و به عنوان يك سنت، انجام شود و ضرر داشته باشد. چون خود آن جمع، اثرات مخرب آن سنت جمعي را كنترل مي كنند. پس اگر شادي جمعي اي را مي بينيد و احساس مي كنيد كه به نوعي در حال خطرناك شدن است (مثلاً همين استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوري) بدانيد اين نوع شادي، احتمالاً شادي جمعي و سنتي اي است كه كم كم به سمت شادي توده اي و بي شكل سوق پيدا كرده است. شايد به دليل ازبين رفتن نهادهاي سنتي و شادي بخش، محله ها و... باشد كه شادي هاي جمعي نيز به شادي هاي توده اي و خطرناك تبديل شده اند. اينجاست كه بايد به اين انديشيد كه چطور مي توان به طرح توسعه محله اي پرداخت كه به ساماندهي شادي هاي محلي نيز بينجامد. به نظر من همان طور كه ضروري است خدمات شهري از طريق شهرداري و محلات انجام شود، در مورد شادي هاي جمعي نيز بايد همين تدبير انديشيده شود.
در اين قسمت ذكر اين نكته را ضروري مي دانم كه شادي هاي جمعي محله اي به دليل اينكه سازمان يافته و براساس قواعد جمع كنترل مي شود، ديگر ويژگي آسيب و تخريب ندارد.
بايد اشاره كنم كه شادي هاي خانه محور و خصوصي نيز به همان اندازه شادي هاي توده اي براي جامعه مخرب هستند. در ايران شادي هاي خصوصي نيز وجود دارد كه به علت عدم وجود هيچ گونه كنترل بر آنها، خطرناك هستند.

راهكار كنترل اين شادي هاي مخرب اين است كه بايد براي انجام و برگزاري جمعي جشن هاي ملي و سنتي اجازه داده شده و امكاناتي نيز براي اجراي آن فراهم شود. در غير اين صورت، شادي هاي توده اي به سمت شادي هاي خانگي سوق مي يابد كه به نظر من بسيار خطرناك تر است. البته ممكن است از بعد اجتماعي مضر نباشد اما در بلندمدت براي جامعه بسيار مخرب خواهد بود؛ چون شما هيچ گونه آگاهي اي- حتي از ميزان خسارت وارده در شادي هاي خصوصي- نداريد.





وای چقدر شادم، چرا تا حالا متوجه نشده بودم؟! خیلی خوشحالم! :(:(:(

مردم از شادی!!:w47:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
از دوستان خواهش میکنم ایران الان رو یک لحظه بدون جشن های باستانی زرتشتیان تصور کنن چی باقی میمونه جز عزاداری و خود زنی - فک کنید چله نوروز 13 بدر چهارشنبه یوری و .... اگه نبود ما تو چه حال روزی بودیم

بخاطر این پستتون تنکس رو کافی ندیدم . واقعا درست گفتید . :gol: :gol:
 

safa13

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفرین...به شما دوست شاد و پر کار که بدون پارتی رفته سر کار.... و استقلال مالی پیدا کرده....و میتونه به همه کاراش سر وقت برسه...آدمایی مثل شما نایابند....قدر خودتونو بدونین
راز موفقیتتون رو به ما هم بگین
جماعتی رو از بیکاری و نگرانی در میارین
 

simiar

عضو جدید
به نظر دوستان رتبه ی 81 اون هم با ضریب 19 خوبه؟!!!! رتبه مهم نیست که اون ضریبه مهمه که قابلیت اینو داره که با چندین پله پایین تر سقوط کنه!

به نظر من نادیده گرفته شدن شعور و غرور ملی از طرف سیاسیون میتونه عامل مهمی باشه که جامعه ی ایران رو به طور وحشتناکی افسرده کرده.
آفرین...به شما دوست شاد و پر کار که بدون پارتی رفته سر کار.... و استقلال مالی پیدا کرده....و میتونه به همه کاراش سر وقت برسه...آدمایی مثل شما نایابند....قدر خودتونو بدونین
راز موفقیتتون رو به ما هم بگین
جماعتی رو از بیکاری و نگرانی در میارین
دوست خوبم من سال 77 فارغ التحصیل شدم ، اون موقع یه مهندس به راحتی جذب بازار کار میشد، به شخصه فکر نمیکنم آدم شادی باشم ؛ درسته کار مناسب توی شاد بودن مؤثره ولی چیزای دیگه مهمترن.

درسته ولی مگه نسلهای بعدی هم نسل سوخته نیستند ؟!
نسل سوخته ماها هستیم که هم جنگیدیم و هم ساختیم ، پاداشمون اخراج و محرومیت از شغل های دولتی!
 
آخرین ویرایش:

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه مطلب امروز خوندم درباره این می خوندم که افراد شاد بیشتر خودکشی می کنن..........
احتمال خودکشی شادترها بیشتر است
سلامت نیوز : در پی یک تحقیق که توسط کارشناسان اجتماعی دو دانشگاه در انگلستان و آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که میزان خودکشی در شادترین مناطق جهان بیش از سایر نواحی است.
به گزارش ایسنا در این تحقیق که با عنوان «تضاد سیاه: دورنمای میزان بالای خودکشی در مناطق شاد» منتشر شده، آمده است: در کشورهایی چون هلند، سوئیس، دانمارک، کانادا، ایسلند و آمریکا با وجود این که شادترین مناطق جهان محسوب می‌شوند، اما میزان خودکشی بسیار بالاست، به طوری که این روند در میان جوانان و جمعیت زیر 40 سال در این کشورها بیشتر از سنین دیگر است.
بر اساس این گزارش که در مجله«رفتارهای اقتصادی و توسعه» آمریکا منتشر شده است، بر این موضوع اشاره شد که میزان خودکشی در این کشورها به عواملی چون درآمد و رشد اقتصادی بستگی شدیدی دارد، چرا که در این کشورها همواره رشد اقتصادی با بالاترین رتبه وجود داشته و مردم در یک محیط ایده‌آل زندگی کرده‌اند.
از طرفی، این روند در سه سال گذشته به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی و بحران مالی بیش از پیش نمایان شده است.
«اندرو اوسوالد» از دانشگاه «وارویک» انگلستان در این‌باره به مجله رفتارهای اقتصادی و توسعه یادآور شد: ارتباط میان خودکشی و رفاه اقتصادی در جوامع شاد، یک زنجیره ناگسستنی است. افراد ناراضی در جوامع شاد بیشتر در معرض خودکشی قرار دارند و تفاوت‌های فاحش، میزان احتمال اقدام به خودکشی را افزایش می‌دهد.
«استفان وو» یکی دیگر از محققان از دانشگاه «همیلتون» نیویورک آمریکا هم در این‌باره خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زندگی خود در رفاه کامل بوده‌اند، در صورتی که به یکباره با درآمد کم، بیکاری، جرم و ناراحتی‌های روحی مواجه شوند، دست به خودکشی می‌زنند.
منبع:http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=26872&cat=8
پس بهتر غمگین باشیم:eek::surprised::eek:
برای همین در این جامعه به غم بها داده میشه که ما خودکشی نکنیم:eek::surprised::eek:
 

safa13

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر دوستان رتبه ی 81 اون هم با ضریب 19 خوبه!!!! رتبه مهم نیست که اون ضریبه مهمه که قابلیت اینو داره که با چندین پله پایین تر سقوط کنه!

به نظر من نادیده گرفته شدن شعور و غرور ملی از طرف سیاسیون میتونه عامل مهمی باشه که جامعه ی ایران رو به طور وحشتناکی افسرده کرده.

دوست خوبم من سال 77 فارغ التحصیل شدم ، اون موقع یه مهندس به راحتی جذب بازار کار میشد، به شخصه فکر نمیکنم آدم شادی باشم ؛ درسته کار مناسب توی شاد بودن مؤثره ولی چیزای دیگه مهمترن.

نسل سوخته ماها هستیم که هم جنگیدیم و هم ساختیم ، پاداشمون اخراج و محرومیت از شغل های دولتی!
خوبه....دوست عزیز خودتون جواب خودتون رو میدین
من الان رو میگم....دهه 80 به بعد
درسته مورد دومی که شما گفتین هم درسته
ولی بیکاری.....سرخوردگی میاره...احساس نا مفید بودن میکنی
احساس سربار بودن میکنی
نمیتونی استقلال مالی داشته باشی
فکر میکنی این همه خوندم اخرش چی شد؟نمی خوندم بهتر بود
نمیدونم اون پست من رو خوندین یا نه......وقتی واسه مصاحبه رفتم.....مسئولش می گفت روزانه چند تا لیسانس میان میگن واسه کارگری هم شده کار برامون جور کنین....میدونین این چقدر تو روحیه جوون تاثیر میذاره
البته هیچ وقت یه عامل...نمیتونه تنها دلیل بروز یک مشکل باشه
 

simiar

عضو جدید
خوبه....دوست عزیز خودتون جواب خودتون رو میدین
من الان رو میگم....دهه 80 به بعد
درسته مورد دومی که شما گفتین هم درسته
ولی بیکاری.....سرخوردگی میاره...احساس نا مفید بودن میکنی
احساس سربار بودن میکنی
نمیتونی استقلال مالی داشته باشی
فکر میکنی این همه خوندم اخرش چی شد؟نمی خوندم بهتر بود
نمیدونم اون پست من رو خوندین یا نه......وقتی واسه مصاحبه رفتم.....مسئولش می گفت روزانه چند تا لیسانس میان میگن واسه کارگری هم شده کار برامون جور کنین....میدونین این چقدر تو روحیه جوون تاثیر میذاره
البته هیچ وقت یه عامل...نمیتونه تنها دلیل بروز یک مشکل باشه
همه ی پست ها رو خوندم. تا حدود زیادی حق دارین .
یادم میاد از دانشگاه اخراج شدم (ارشد) و محیط کار رو به قدری برام سخت کردند که مجبور به ترک کار شدم . به همین خاطر حدود یک سال بیکاری و فشار مالی زیادی رو تحمل کردم و با کلی سن و سال جلوی خانواده شرمنده بودم.
ولی الان همه چی درست شده و خوشبختانه وضع مالیم هم بدک نیست. درست میشه ان شا ا....
 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوبه....دوست عزیز خودتون جواب خودتون رو میدین
من الان رو میگم....دهه 80 به بعد
درسته مورد دومی که شما گفتین هم درسته
ولی بیکاری.....سرخوردگی میاره...احساس نا مفید بودن میکنی
احساس سربار بودن میکنی
نمیتونی استقلال مالی داشته باشی
فکر میکنی این همه خوندم اخرش چی شد؟نمی خوندم بهتر بود
نمیدونم اون پست من رو خوندین یا نه......وقتی واسه مصاحبه رفتم.....مسئولش می گفت روزانه چند تا لیسانس میان میگن واسه کارگری هم شده کار برامون جور کنین....میدونین این چقدر تو روحیه جوون تاثیر میذاره
البته هیچ وقت یه عامل...نمیتونه تنها دلیل بروز یک مشکل باشه
اصلا مگه روحیه ای دیگه باقی می مونه....................
خرد میشی با بیکاری............
دقیقا همه حرفهاتون درسته....................
می دونین برای استخدام رفتگر در خرم آباد چند تا فوق لیسانس و دکترا اسم نوشتن؟:eek::surprised::eek:
 

sorani88

عضو جدید
الان شما داريد بحث ميكنيد كه ايرانيها غمگينند يا خوشحال وچرا؟
يه روز رفته بودم پيست
يه خونواده فقير اومده بودن اونجا تا با هم خوشحال باشن با كلي ذوق و شوق
من داشتم نگاشون ميكردم
با خودشون سيني اورده بودن تا رو برفا سر بخورن مگه چه عيبي داره تازه قشنگه
من از ديدنشون خوشحال شدم لذت بردم
ولي وقتي ديگران از كنارشون رد ميشدن
بهشون ميخنديدن مسخرشون ميكردن
دختر خونواده خجالت كشيد و گريه كرد
ديگه خوشحال نبودند ديگه نميخنديدن
شايد يه لحظه با خودشون فكر كردن حق شاد بودن رو ندارن
دلم گرفت
اخه چرا بعضيا به خودشون اجازه ميدن شادي ديگران رو بگيرن
واقعا فكر كرديد ايرانيا ميتونن خوشحال باشن
اونايي كه فقيرند حق ندارن اونايي كه ثروتمندند لياقت.
 
آخرین ویرایش:

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان شما داريد بحث ميكنيد كه ايرانيها غمگينند يا خوشحال وچرا؟
يه روز رفته بودم پيست
يه خونواده فقير اومده بودن اونجا تا با هم خوشحال باشن با كلي ذوق و شوق
من داشتم نگاشون ميكردم
با خودشون سيني اورده بودن تا رو برفا سر بخورن مگه چه عيبي داره تازه قشنگه
من از ديدنشون خوشحال شدم لذت بردم
ولي وقتي ديگران از كنارشون رد ميشدن
بهشون ميخنديذن مصخرشون ميكردن
دختر خونواده خجالت كشيد و گريه كرد
ديگه خوشحال نبو دنديگه نميخنديدن
شايد يه لحظه با خودشون فكر كردن حق شاد بودن رو ندارن
دلم گرفت
اخه چرا بعضيا به خودشون اجازه ميدن شادي ديگران رو بگيرن
واقعا فكر كرديد ايرانيا ميتونن خوشحال باشن
اونايي كه فقيرند حق ندارن اونايي كه ثروتمندند لياقت.
خیلی ناراحت شدم اینو خوندم:(
واقعا برای اون اشخاص متاسفم.............
اسم خودشون را گذاشت آدم..........
من جای شما بودم می رفتم یه چند تا حرف بار آنهایی که مسخره می کنن می کردم.یه چیزی بهشون می گفتم که همه ملت به آنها بخندن;)
 

mina.eror

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبول دارم خیلی مشکلات هست که باعث میشه مردم و خصوصا جوونا روحیشون رو از دست بدن ولی بهتره به جای اینکه حسرت نداشته ها رو بخوریم یه کم به داشته هامون فکر کنیم چرا همش فکر میکنیم مرغ همسایه غازه....
 

sorani88

عضو جدید
قبول دارم خیلی مشکلات هست که باعث میشه مردم و خصوصا جوونا روحیشون رو از دست بدن ولی بهتره به جای اینکه حسرت نداشته ها رو بخوریم یه کم به داشته هامون فکر کنیم چرا همش فکر میکنیم مرغ همسایه غازه....
منظورتون كدوم داشته هاست
مانميگيم چرا مرغ همسايه غازه
من داشته اي نميبينم
كه بهش فكر كنم
تنها داشته ما ايرانيا خانوادست
قشنگترين واژه ها ومقدس ترين انها بعد از مادر
تنها دليل شادي من وجود خانواده منه
كه بعضياهم از داشتنش محرومند
.
.
ميشه منظورتون رو از داشته ها مشخص كنيد.
 

sorani88

عضو جدید
خیلی ناراحت شدم اینو خوندم:(
واقعا برای اون اشخاص متاسفم.............
اسم خودشون را گذاشت آدم..........
من جای شما بودم می رفتم یه چند تا حرف بار آنهایی که مسخره می کنن می کردم.یه چیزی بهشون می گفتم که همه ملت به آنها بخندن;)

اگه جاي من بوديد...
شايد...
ولي اخرين سنگر سكوته...

تازه اين اتفاقا كم نمي افته اين يه نمونه م انگيزش بود
هر روز وقتي ميريد بيرون
ميريد خريد
نگاه كنيد به اطرافتون
به ديگران توجه كنيد
به حرفا گوش بديد
.
.
.ميبينيد
كه چقدر دنيا اطراف ما غم انگيزه
 
آخرین ویرایش:

mina.eror

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورتون كدوم داشته هاست
مانميگيم چرا مرغ همسايه غازه
من داشته اي نميبينم
كه بهش فكر كنم
تنها داشته ما ايرانيا خانوادست
قشنگترين واژه ها ومقدس ترين انها بعد از مادر
تنها دليل شادي من وجود خانواده منه
كه بعضياهم از داشتنش محرومند
.
.
ميشه منظورتون رو از داشته ها مشخص كنيد.

خوب شما نداشته هاتون چیه؟
 

sorani88

عضو جدید
نداشته هاي من زيادن
منم كه به اميد داشته هاي اندكم نفس ميكشم
البته بستگي داره داشته هارو چي ديد
از كدومشون بگم
تلخند نداشته هاي من
اگه بخوام ازشون بگم گريم ميگيره
بهتره نگم به خاطر خودم
بهتره خودخواه باشم.
من كم غمي كه براي خودم
مشكلا ما ايرانيا غم خوار بودنمونم هست
من يه روز به خاطر پسر كم عقلي كه جلو دره خونشون زنجيرش كرده بودن چندين ساعت با صاي بلند گريه كردم
فكرشو بكنيد فرياد ميزد
مثل يه حيوون بهش غذا ميدادن
هيچ وقت فراموش نميكنم اون صحنه رو
اه خداي من
(وحشتناك بود گناه داشت)
جامعه انقدر وحشتناكه كه نميتوني به داشته هاي خودت فكر كني
وقتي اين همه نداشته ميبيني
شما از داشته هايي كه بهش دلخوشيد بگيد
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر سَر ِ آنم که گر ز دست برآید
دست به کاری زنم که غصه سر آید
صبرو ظفر, هر دو دوستان قدیمند
بر اثر ِ صبر نوبت ِ ظفر آید
خلوت دل نیست جایِ صحبتِ اضداد
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
 

mina.eror

عضو جدید
کاربر ممتاز
نداشته هاي من زيادن
منم كه به اميد داشته هاي اندكم نفس ميكشم
البته بستگي داره داشته هارو چي ديد
از كدومشون بگم
تلخند نداشته هاي من
اگه بخوام ازشون بگم گريم ميگيره
بهتره نگم به خاطر خودم
بهتره خودخواه باشم.
من كم غمي كه براي خودم
مشكلا ما ايرانيا غم خوار بودنمونم هست
من يه روز به خاطر پسر كم عقلي كه جلو دره خونشون زنجيرش كرده بودن چندين ساعت با صاي بلند گريه كردم
فكرشو بكنيد فرياد ميزد
مثل يه حيوون بهش غذا ميدادن
هيچ وقت فراموش نميكنم اون صحنه رو
اه خداي من
(وحشتناك بود گناه داشت)
جامعه انقدر وحشتناكه كه نميتوني به داشته هاي خودت فكر كني
وقتي اين همه نداشته ميبيني
شما از داشته هايي كه بهش دلخوشيد بگيد

داشته های من؟نیروی جوونیم اعتماد به نفسم تلاشم واسه زندگی کردن به بهترین شکل خانوادم دوستان و تمام کسایی که دوستم دارن
 

Similar threads

بالا