معماري هاي عجيب و غريب !

بوکانی

کاربر فعال
پروژه خانه ساز متحرک
A Rolling Masterplan by Jagnefalt Milton

این طرح رو - که من عاشقش شدم - طراح سوئدی Jagnefalt Milton برای یه پروژه تو نروژ خلق کرده. این طرح برای یه مسابقه در مورد ایده های نو و بکر واسه شهرسازی ارائه شده - به نظر من یه طرح مناسبیه برای عشایر و نحوه سکونت و معیشت اونها -.
این طرح شامل فضاهای جعبه ای پیش ساخته و متحرکیه که رو مسیرهای ریلی تعبیه شده ، با توجه به فصول ، چشم اندازها و ... میتونن جابه جا بشن و شامل فضاهایی چون خونه ، هتل ، استخر ، تالار کنسرت و ... میشن.

واسه یه لحظه چنین طرحی رو تو شمال ایران تصور کنین!
 

بوکانی

کاربر فعال
عجیب ترین خانه ها برای زندگی کردن

عجیب ترین خانه ها برای زندگی کردن

عجیب ترین خانه ها برای زندگی کردن







زندگی در یک خانه خوب، راحت و بزرگ آرزوی خیلی هاست؛ آرزویی که شاید به این راحتی ها تحقق نیابد. خانه خوب و راحت و جایی برای زندگی همیشه یک خانه اعیانی و بزرگ نیست. گاهی ماجرا کمی متفاوت می شود.
در این ایمیل شما را با خانه هایی آشنا می کنیم که حتی تصور زندگی در آنها هم برای ما بسیار عجیب است.


1. زندگی در یک تابلوی تبلیغاتی یا بیلبورد




تا به حال به تابلوهای تبلیغاتی که تعدادشان کم هم نیست، دقت کرده اید؟ چه تعداد از این تابلوها به جای اینکه تبلیغات رنگارنگ داشته باشند، خالی و بی استفاده هستند.
فکرش را بکنید، این تابلوی تبلیغاتی که جز مزاحمت هیچ فایده دیگری ندارد به آپارتمانی برای زندگی تبدیل شود. عجیب به نظر می رسد، ولی به هرحال ایده ای است که دست کم امتحانش ضرری ندارد.


2. . زندگی در خانه ای متحرک




اگر از جمله دوستداران محیط زیست هستنید و از آسیب دیدن این دارایی با ارزش انسان دلتان به درد می آید، پیشنهاد ما به شما زندگی در خانه متحرک است.
با زندگی در چنین خانه ای علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیب کمتری می زنید، می توانید تجربه ناب زندگی آرام کوچ نشینی را هم داشته باشید.
گرفتن انرژی از محیط اطراف با استفاده از خورشید و توربین های بادی کوچک و نیز وجود سیستمی برای جمع آوری آب باران و آب داغ شده با استفاده از نور خورشید از جمله خدماتی است که این نوع خانه به محیط زیست می کند.


3. زندگی زیر یک چمنزار




در نگاه اول، چندان مهمان نواز و مهربان به نظر نمی رسد. جایی بدون سقف، صخره ای و سنگی که بادهای سردش باعث شکستن امواج می شود.
با این شرایط احتمالا چنین جایی آخرین گزینه شما برای ساخت خانه باشد، اما صاحب این خانه مثل شما فکر نمی کند.
ساختمانی که او برای زندگی انتخاب کرده از جهاتی غیر معمول به نظر می رسد، اما طوری ساخته شده که با محیط اطرافش کاملا سازگار و هماهنگ است.


4. زندگی در یک برج مخزن آب




این برج که متفاوت با سایر همتایانش به نظر می رسد، خانه ای سه طبقه با ارتفاع 85 فوت است. این خانه در واقع بازسازی ماکت تاریخی یک برج مخزن آب است.
360 درجه بودن برج آبی منظره ای بی نظیر را برای آن رقم زده است. اقیانوس آرام، بندر هانینگتون و رود سان گابریل را می توان از داخل این خانه عجیب دید.


5. زندگی روی یک پل




خانه ای روی پل جنبه ماجراجویانه معماری را برای شما آشکار می کند. زندگی در این خانه که دور تا دورش را سرسبزی فرا گرفته چالش های خاص خود را دارد.
سقف این خانه منحصر به فرد بتنی، کف آن پوشیده از نی و دیوارهایش شیشه ای هستند.
ارزش این خانه کوچک اما دلباز به 175 هزار دلار می رسد.


6. زندگی داخل یک هواپیما




خانه ای که در تصویر بالا می بینید، منزل شخصی نیست. بلکه یک سوئیت در هتلی در کشور کاستاریکاست.
این سوئیت حاصل مرمت بدنه یک هواپیمای بوئینگ 727 ساخت سال 1965 است که دو اتاق و همه نوع امکاناتی هم دارد.


7. زندگی در کلیسا




ساختمان خیره کننده ای که یادآورد معماری سبک گوتیک است، حالا بزرگترین و عجیب ترین خانه ای است که یک خانواده به تنهایی در آن زندگی می کنند.
این کلیسا که در سال 1903 در سانفرانسیسکو ساخته شد، مدتی به خاطر کمبود اعتبار برای بازسازی حال و روز چندان خوشی نداشت.
اما بعد تاجری به نام سیامک اخوان این کلیسا را به مبلغ 2/25 میلیون دلار خرید و 3 میلیون دلار دیگر نیز در آن سرمایه گذاری و آن را تبدیل به خانه ای 12 اتاقه کرد.


8. زندگی در خانه وارونه




کلیدیوس گولوس و سباستین میکوشیک این خانه را برای شرکت در نمایشگاهی در آلمان ساختند.
دیدن این خانه هم تعجب بیننده را برمی انگیزد هم باعث خنده اش می شود.
 

archi girl

عضو جدید
به نظر شما عجيب توي معماري چه معنايي داره

به نظر شما عجيب توي معماري چه معنايي داره

چند نمونه رو كه باعث شد رو اين مسئله فكر كنم مي زارم كه كمك كنه شما هم يه تصميماتي واسه ديدتون نسبت به معماري بگيرين:que:
و پيشاپيش ممنون
 

پیوست ها

  • شگفت انگيزترين &#1.rar
    668.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

archi girl

عضو جدید
میس ون دروهه:معماری چیزی جز تمنای زمان برای فضایی زنده ومتغیر و جدید نیست.درست است که معماری بر روی حقایق مسلم بنا گردیده است اما زمینه کار اساسی آن تسلط معنایی است.معماری اراده ی زمان است که به فضا تبدیل شده است.زنده شاداب جدید.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانـه مدرنی که معلق است!

خانـه مدرنی که معلق است!

10.jpg
ایده های نوآورانه همیشه قابل توجه است خصوصا اینکه در مورد خانه و زندگی باشد. از جمله این خانه که روی لبه ی تپه ای شیب دار در منطقه ای روستایی در سوفولک انگلستان به حالت معلق ساخته شده است. این خانه معلق توسط معماران یک شرکت هلندی بنام MVRDV که شهرت جهانی دارد به اتمام رسیده است. از ویژگی های این خانه ی بی نظیر این است که نمای بیرونی آن از فولاد ضد زنگ و نمای داخلی آن از تخته های چوبی سه لایه ساخته شده است.

این خانه مدرن که با نام "انبار متوازن" شناخته می شود دارای چهار واحد دوخوابه است که علاوه بر امکانات کامل مسکونی مبله با یک استاندارد و ظرافت بالا، آشپزخانه بزرگ، پذیرایی مناسب، دارای راه پله های مخفی نیز هست که به انبار زیر زمینی هدایت می شود. بطوریکه در سطح زیرین این خانه نیز فضایی در حد سطحی که در تصاویر مشخص است فضای قابل سکونت در نظر گرفته شده است. این خانه ی هیجان انگیز و متفاوت که متناسب با تغییرات
فصلی طبیعت دارای امکانات ویژه ای می باشد، تنها برای گذراندن تعطیلات ساخته شده است.011.jpg
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
استخر و زمین بازی بر روی پشت بام

استخر و زمین بازی بر روی پشت بام

02rr.jpg


013.jpg
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک مسیر مارپیچ اما وحشتناک در چین

یک مسیر مارپیچ اما وحشتناک در چین

شاید نظیر این جاده ی پیچ اندر پیچ در هیچ جای دنیا نباشد. این جاده که مسیر صعود از جنوب چین و یکی از دیدنی ترین مناظر در استان هونان است، پایین ترین بخش آن 200 متر زیر سطح دریاست، در حالیکه بالاترین حد آن نیز تا 1300 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و در نوع خود طولانی ترین مسیر مارپیچ در جهان است. تاب و چرخش این جاده برای رانندگانی که مشکل قلبی دارند اصلا توصیه نمیشود.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !1

عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !1

عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !

دانمارک : زمین بازی بر روی پشت بام

یک شرکت مهندسی دانمارکی این زمین بازی بسیار جالب را در یکی از پرجمعیت ترین محله های کپنهاگ طراحی کرده است. این زمین بازی بر بالای ۳ پنت هاوس قرار گرفته و محل بسیار مناسبی برای بچه های شجاع و جسور و البته والدین نگران آنها است. بازدید کنندگان علاوه بر بازی می توانند از روی یک سکوی مخصوص منظره ی شهر را تماشا کنند و یا از یک باربیکیو در فضای باز لذت ببرند. هر چند ممکن است ارتفاع حصاری که دور تا دور این پارک را فرا گرفته کم باشد و باعث نگرانی والدین شود ولی کودکانی که چنین فضایی را تجربه می کنند در آینده نسبت به مردم عادی افرادی ماجراجو و با اعتماد به نفس خواهند بود.



سنگاپور :
استخر بر روی پشت بام

اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر بر بالای یک ساختمان ۵۵ طبقه ساخته شده اما شنا کردن در آن چندان هم خطرناک نیست. با اینکه به نظر می رسد که آب استخر از لبه های آن به پایین می ریزد اما در واقع این آب به داخل محفظه ای می ریزد که بعد از آن دوباره به داخل استخر پمپ می شود. این استخر سه برابر اندازه ی یک استخر استاندارد است و بنابراین بزرگترین استخر روبازی است که در ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده. این استخر داخل مجموعه ی "پارک آسمان" است که به شکل قایق ساخته شده و بر بالای سه برج قرار گرفته که گران ترین هتل جهان یعنی هتل ۴ میلیارد پوندی مارینا بای سند در سنگاپور است. این استخر که به نام استخر بی نهایت معروف است بر بالای سه برج این هتل گسترده شده. سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است (یعنی اگر برج بر روی زمین قرار گرفته باشد) و در نوع خود یکی از بزرگترین ها در جهان محسوب می شود.



آفریقای جنوبی :
تریلر پارک یا کاروان بر روی بام

بر بالای هتل مشهور گرند ددی در کیپ تاون این منظره ی جالب ساخته شده است و به یکی از جالب ترین و مورد توجه ترین اماکن افریقای جنوبی تبدیل شده. تعداد هفت کاروان به پشت بام این هتل منتقل شده اند. نتیجه ی تلاش این طراحان و هنرمندان مجموعه ای از سوئیت هایی است که بر بالای بام قرار دارند و تخیل و احساس آدمی را به هیجان می آورند. قیمت این سوئیت ها از ۹۴۵ دلار به بالا است.



دبی :
زمین تنیس بر روی پشت بام

این زمین تنیس بی نظیر بر فراز برج العرب در دبی قرار دارد که از این مکان برای فرود بالگرد هم استفاده می شود. در سال ۲۰۰۵ از راجر فدرر و آندره آغاسی دعوت شده بود تا یک بازی دوستانه بر بالای بلندترین زمین تنیس جهان که روی بام برج العرب دبی و دارای قطری در حدود ۴۱۵ متر است، انجام دهند که در نوع خود جالب و دیدنی بود. این دو بازیکن مشهور تنیس جهان، پس از بازی توپ را در دریا انداختند. محل این زمین تنیس که در ارتفاع ۲۰۰ متری زمین قرار دارد در اصل باند فرود هلیکوپتر است ولی هر از چند گاه برای انجام بازی هایی این چنینی یا موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !2

عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !2

ژاپن : رولرکوستِر بر روی پشت بام

این رولرکوستر که بر روی پشت بام یک ساختمان ۸ طبقه در یکی از مناطق شلوغ شهر توکیو ساخته شده هرگز به بهره برداری نرسیده است. برخی منابع خبری گفته اند که مشکل از ساختار این ساختمان است؛ البته این ساختمان قادر به تحمل وزن رولر کوستر هست اما عوامل جانبی دیگری باعث ایجاد مشکلات غیر مترقبه ای شدند که باعث شد این محل هرگز بر روی عموم باز نشود.



تایلند :
بار بر روی پشت بام

این بار که بسیار زیبا و خیره کننده است و با رنگ های زیبا تزئین شده دقیقه ها را به لحظه های بی پایان تبدیل می کند. بار آسمان که در ارتفاع طبقه ی شصت و سوم در برج ایالتی قرار دارد یکی از مرتفع ترین بارهای روباز است که به چشم انداز وسیعی از شهر بانکوک و رودخانه ی چائو فرایا مشرف است. این بار به عنوان جالب ترین بار در بانکوک شناخته شده است.



استرالیا :
سینما بر روی پشت بام

اینجا احتمالاً جالب ترین سینما در استرالیا است. این سینما متعلق به گروهی هنرمند است که خودشان آن را طراحی کرده اند و در آن فیلم های کلاسیک، فیلم های جدید و یا هنری را در فضای آزاد و بر بالای یک ساختمان ۶ طبقه به نمایش در می آورند. بر روی صندلی های راحت این سینما بنشینید و از دیدن فیلم لذت ببرید و فقط سعی کنید شلوغی شهر حواس شما را پرت نکند.



سنگاپور :
باغ بر روی پشت بام

باغچه های زیبایی بر روی پارکینگ های چند طبقه و بر روی پشت بام ساختمان ها در سنگاپور دیده می شوند اما باغ های آسمان در داکستون بلندترین مجموعه آپارتمانی مسکونی ۵۰ طبقه در سنگاپور به این باغچه ها معنی تازه ای بخشیده است. گفته می شود این باغچه های منحصر به فرد که در طبقات ۲۶ و ۵۰ این ساختمان طراحی شده اند طولانی ترین باغچه های به هم پیوسته در جهان هستند که این ۷ ساختمان را به یکدیگر مرتبط می سازند. برای آینده نیز برنامه ی اجرای ۹ هکتار بام سبز با هزینه ی نگهداری محدود، در حال انجام است که تا ۳ الی ۵ سال آینده به بهره برداری می رسد.



اتریش :
اداره بر روی پشت بام

یک مهندس اتریشی، ولف پریکس و همکارانش طراحی های خارق العاده ای انجام می دهند که بر اساس مراحل سه گانه ی زیر طراحی می شوند : ضبط یک احساس، خلق یک طرح منحصر به فرد بر اساس آن و ساخت و اجرای مجموعه ی ساختمان ها. عکس فوق مربوط به طراحی این شرکت برای یک دفتر حقوقی است که بر روی بام قرار دارد و بر اتاق کنفرانسی در زیر مشرف است.



شیکاگو :
مزرعه بر روی پشت بام

در سال ۲۰۰۸ مسئولین رستورانی در شیکاگو مزرعه ی ۷۵۰ متری خود را بر بالای پشت بام افتتاح کردند. هدف از ایجاد این مزرعه تولید محصولات ارگانیک برای رستورانی است که در طبقه ی پایین قرار دارد. همچنین به کودکان یا بزرگسالان علاقه مند یاد می دهند که چگونه در فضای شهری یا بر روی بام کشاورزی کنند و محصولات ارگانیک تولید کنند.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
رستوران درختی

رستوران درختی






http://www.iran-eng.com/#

این رستوران عجیب و دیدنی در بزرگراه 58 و در ورودی پارک Onoyama در جنوب ژاپن ( اوکیناوا) قرار گرفته است. این رستوران عجیب بر روی یک درخت بتنی که به شکل درخت انجیر هندی است؛ ساخته شده است. از دیگر جذابیت های این رستوران می توان به سرو غذاهای آسیایی و مشرف بودن به اقیانوس اشاره کرد که باعث شده علاوه بر شکل و موقعیت جالب و عجیبش سالانه توریست های زیادی به سوی خود جلب می کند.
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاویر زیبا از مکان های شگفت انگیز

تصاویر زیبا از مکان های شگفت انگیز

 

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس از خانه ای به روی آب / ساخته شده در یونان , در نزدیکی ساحل جزیره Zante Navagio

عکس از خانه ای به روی آب / ساخته شده در یونان , در نزدیکی ساحل جزیره Zante Navagio






 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
ایده های عجیب و تخیلی یک معمار

ایده های عجیب و تخیلی یک معمار

کارنلیا کانراد از بازی کردن با سازه ها لذت میبرد.

نتیجه کارهای تخیلی او بسیار جالب و عجیب است. تعدادی از آثار او را در ادامه خواهید دید.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.
منبع : تاپ ناپ
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاوير طراحي عجيب و جالب از چند پل

تصاوير طراحي عجيب و جالب از چند پل















منبع:تالار گفتمان علمي دانشجويان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

دختر معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه در حال سقوط

خانه در حال سقوط

آخرین اثر معمار نوگرای کره‌ای ‌«دو هو سو» تحسین و شگفتی متخصّصان را برانگیخت.
خانة در حال سقوط» سازه‌ای پیچیده با نمایی کاملاً ساده و سنتی است که بر فراز ساختمانی مدرن و امروزی ساخته شده است.

«خانة در حال سقوط» در عین استحکامِ زیاد، دارای کمترین سطح تماسِ ممکن با بنای زیرین است. همین امر فوراً حالت ریزش و سقوط را در ذهن بیننده تداعی می‌کند و او را متقاعد می‌سازد که علی القاعده باید حادثه‌ای همچون زلزله این نتیجه را به بار آورده باشد.

در واقع بیشترین قسمت خانه در هوا معلق است. این حالت در وهله اول، احتمال سقوطِ قریب الوقوع آن را در ذهن بیننده تقویت کرده، تعجب و هراس او را برمی‌انگیزد.

طراحی و ساخت «خانة در حال سقوط»، با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار دلار، هفت سال به طول انجامیده است. این بنای جالب و دل‌انگیز، بر فراز ساختمان مدرن ژاکوب هال در کالیفرنیا، علاوه بر شهرت جهانی برای طراح خود، برای منطقه لطافت و زیبایی و برای ساکنین حظّ بصر به ارمغان آورده است.






2

3



4



5



6



7



8



9



10



11



12



13



 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین خانه درختی دنیا

بزرگترین خانه درختی دنیا

این شاید بزرگترین آرزوی کودکی خیلی از مردم دنیا باشد. این که بالای درخت زندگی کنند و مجبور نباشند روی زمین راه بروند! هوراس برگس هم همین آرزو را داشت که تصمیم گرفت بزرگترین خانه درختی دنیا را در 10 طبقه بنا کند.
هوراس نجاری را از روی علاقه و با تمرین زیاد یاد گرفته بود و با تجربه ای که در معماری و نماسازی داشت، شروع به ساخت خانه رویایی اش در ایالت تنسی آمریکا کرد. کار ساخت خانه در سال 1993شروع شد و اگرچه همچنان ادامه دارد اما توانسته لقب بزرگترین خانه درختی دنیا را به خود اختصاص دهد.

این خانه 10 طبقه دارد و وزن آن به بیش از 2500 کیلوگرم می رسد. ارتفاع هر طبقه حدود 3متر و نیم است و مساحت این خانه به 700 تا 900 متر مربع می رسد. ارتفاع کل سازه هم کمی بیشتر از 30متر است.
برگس می گوید که قرار است به زودی این خانه را در کتاب رکوردهای جهانی به ثبت برساند اما به شرطی که بتواند زودتر جزئیاتی که می خواهد را به بنا اضافه کند و برای این کار ترجیح می دهد از قطعه چوب های بازیافتی یا اهدایی مردم استفاده کند​


جالب است بدانید در ساخت این خانه تا به حال بیش از 258 هزار میخ استفاده شده است! شهرت خانه درختی عظیم الجثه برگس آنقدر زیاد است که هر هفته بین 400 تا 500 نفر از گردشگران دنیا به بازدید آن می آیند و اکثر آنها معتقدند ساخت چنین هتلی فقط می تواند کار یک دیوانه خوش ذوق و کاربلد باشد!

برگس می گوید که قرار است به زودی این خانه را در کتاب رکوردهای جهانی به ثبت برساند اما به شرطی که بتواند زودتر جزئیاتی که می خواهد را به بنا اضافه کند و برای این کار ترجیح می دهد از قطعه چوب های بازیافتی یا اهدایی مردم استفاده کند.

تا به حال هر چیزی که در این خانه به کار رفته، از همین چوب ها بوده و 12هزار دلاری هم که خود برگس برای ساخت خانه هزینه کرده، مربوط به میخ ها و تجهیزات کاری بوده که در این 19سال برای ساخت خانه به آنها نیاز داشته است.

او می گوید همیشه آرزوی ساختن چنین خانه ای را داشته است اما یک شب خواب می بیند که باید حتما این خانه را بنا کند و از فردای آن روز میخ و چکش به دست روانه جنگل ها می شود و مکان مورد نظرش را برای ساخت این هتل انتخاب می کند.

برگس تصمیم دارد خانه درختی خود را بعد از کامل شدن به عنوان هتل مورد استفاده قرار دهد و مطمئن است گردشگران زیادی در آن اقامت خواهند کرد.

بخش گردشگری تبیان

 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سفارتخانه ی مریخی ها

سفارتخانه ی مریخی ها

این کارگاه نویسندگان جوان در سیدنی که طراحی آن را گروه LAVA انجام داده،به شکل سفارتخانه ی مریخی ها روی زمین نمود پیدا کرده است.گروه LAVA در کنار تهیه کننده ی طرح ویل اورورک Will O'Rourke و و سازمان تدارکات هنری گلو سوسایتی The Glue Society به طراحی مرکزی برای نویسندگی خلاقانه در مرکز خیریه سیدنی استوری فکتوری The Sydney Story Factory پرداختند.این مرکز خیریه برای تقویت توانایی نویسندگی و قوه خلاقیت کودکان کلاس های رایگان برگزار می کند.یک اسکلت بندی شیار شیار از تخته های چند لایه فضای اطراف،فضاهای نشستن،گیشه ها و طبقات را احاطه کرده است.تجهیزات ضروری سفر به مریخ بخشی از این فضا را به شکل نمایشگاه پر کرده و حتی می توان در صورت تمایل این لوازم را از گیشه ی چوبی موجود در جلوی میزهای کار خریداری کرد.به گفته کریس باس Chris Bosse ،مدیر گروه LAVA ،ایده این کار برانگیختن قوه خلاقیت در کودکان است.
از این رو این طراحی مانند کشیدن ماشه برای قوه تخیل عمل می کند.






 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه ی گردان !!

خانه ی گردان !!

این طرح از یک سینلدر استوانه ای تشکیل شده است که شما به راحتی می توانید آنرا به تخت تخواب ، آشپزخانه یا حمام تبدیل کنید.


دانشجویان دانشکاه کارلسروهه یک طرح عجیب اما فوق العاده زیبا و کم حجم را برای خانه طراحی کردند.

تبدیل این وضعیت ها به راحتی گرداندن غلطک وسط ماوس کامپیوترتان می باشد!

قسمت هایی که با آب سروکار دارند مانند توالت ،حمام و حتی اجاق گاز در قسمت جلویی خانه به طور ثابت قرار داده شده اند و نمی چرخند.










 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخت بسکتبالی

درخت بسکتبالی

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]گروه معماری[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]A/LTA architectsدرخت هایی را با پنج سبد بسکتبال طراحی کرده اند ؛ که سبدها در ارتفاع های مختلف قرار دارند[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT][FONT=&quot]بسیاری از مردم می توانند به طور همزمان در این مکان بازی کنند. همچنین ارتفاع های مختلف این سبد ها باعث شده است تا تیم های مختلف از گروه های سنی مختلف با آن به طور همزمان به راحتی در کنار یکدیگر بازی کنند[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]پنج سبد نیز هرکدام در ارتفاع های 150 و 290 و 305 و 335 و همچنین 493 سانتی متری قرار دارند[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT][FONT=&quot]این درخت بسکتبالی ، نوع جدیدی از تجهیزات ورزشی است که می تواند توسط عموم افراد جامعه مورد استفاده قرار گیرد[/FONT][FONT=&quot] .[/FONT]

[URL="http://aplud.com/cs9rz"][IMG]http://aplud.com/cs9rz.jpg[/URL][/IMG]

[URL="http://aplud.com/iu2zt"][IMG]http://aplud.com/iu2zt.jpg[/URL][/IMG]

[URL="http://aplud.com/pm4kb"][IMG]http://aplud.com/pm4kb.jpg[/URL][/IMG]


[URL="http://aplud.com/ej9up"][IMG]http://aplud.com/ej9up.jpg[/URL][/IMG]

[URL="http://aplud.com/ne2jt"][IMG]http://aplud.com/ne2jt.jpg[/URL][/IMG]


[URL="http://aplud.com/gv4ci"][IMG]http://aplud.com/gv4ci.jpg[/URL][/IMG]


[URL="http://aplud.com/rj6rn"][IMG]http://aplud.com/rj6rn.jpg[/URL][/IMG]


[URL="http://aplud.com/yr8km"][IMG]http://aplud.com/yr8km.jpg[/URL][/IMG]

[URL="http://aplud.com/gy4yn"][IMG]http://aplud.com/gy4yn.jpg[/URL][/IMG]



[URL="http://aplud.com/et7rb"][IMG]http://aplud.com/et7rb.jpg[/URL][/IMG]


[URL="http://aplud.com/fj4wj"][IMG]http://aplud.com/fj4wj.jpg[/URL][/IMG]
.
.
.
[FONT=&quot]مـنـــــــبـع[/FONT] :
http://www.designboom.com[FONT=&quot][/FONT]
 

Similar threads

بالا