کسی نگفته همه اندام نپوشیده باشه، شما اگه یک آیه آوردی که در آن بگه موی خود را بپوشانید،من دست شما را میبوسم.
فقط کلمه مو نه چیز دیگر که تفسیر به مو بشه.
در ثانی،دیدن مو تحریک ایجاد نمیکنه،شما الان فیلم های مثلا کره ای همچون جومونگ رو میبینی،که زنانش یک پوشش معمولی دارند و موهایشان هم پیداست،تحریک میشوید؟
حجاب در قرآن کريم
1-
«وقل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهن و لايبدين زينتهن الا ما ظهر منها وليضربن بخمرهن علي جيوبهن و لايبدين زينتهن الا لبعولتهن او ابائن او اباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بني اخواتهن او بني اخواتهن او نسائهن او ما ملکت ايمانهن او التابعين غيراولي الاربه من الرجال او الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء و لايضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن و توبوا الي الله جميعا ايها المؤمنون لعلکم تفلحون».
اي پيامبر(ص) به زنان با ايمان بگو چشمهاي خود را فرو گيرند(و از نگاه به مردان نامحرم بپرهيزند) و دامان خود را حفظ کنند و نبايد زينت خود را آشکار سازند. جز آن مقدار که طبيعتاً ظاهر است و (اطراف) روسريهاي خود را برسينه خود افکنند(تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زينت خود را آشکار نسازند مگر براي شوهرانشان يا پدرانشان يا پدرشوهرانشان يا پسرانشان يا پسران همسرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان همکيششان يا کنيزانشان، يا افراد سفيهي که تمايلي به زن ندارند و يا کودکاني که از امور جنسي زنان آگاه نيستند. و به هنگام راه رفتن، پاهاي خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود(و صداي خلخال که برپا دارند به گوش رسد) اي مؤمنان نسبت به گناهان گذشته توبه کنيد تا رستگار شويد.
2-
«يا ايها النبي قل لازواجک و بناتک و نساء المومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلک ادني ان يعرفن فلا يوذين و کان الله غفوار رحيما».
اي پيامبر(ص)، به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو:
روسريهاي بلند(مانند چادر) خود را بر خويش فرو افکنند تا شناخته نشوند و
مورد آزار قرار نگيرند (و اگر تاکنون خطا و کوتاهي از آنان سرزده، بدانند که9 خداوند همواره بخشنده و مهربان است.
ام سلمه يکي از زنان بزرگوار پييامبراسلام(ص) ميگويد:
هنگامي که
آيه حجاب نازل شد (که زنها بايد روسري بلند و چادر را بر سر خويش فرو افکنند)( زنان انصار از منزل بيرون آمدند در حالي که عبا(و چادر) مشکي بر سرداشتند
از اين حديث چنين استفاده ميشود که چادر مشکي که امروز لباس بيرون از منزل زنان باشخصيت و باتقواست در صدر اسلام هم حجاب زنان پاکدامن بودهاست.
فرض یک صدم درصد که تفسیر قرآن میشه پوشاندن مو.

من گفتم
شما با دیدن مو تحریک میشی یا نه؟
اگه میشید یا کسی را میشناسید که میشه،چه جوری تلویزیون نگاه میکنید!!!!!!!!!
من تلويزيون و جومونگ و ...... نيگاه ميكنم مثل شما.
گناهشم به قول خودتون اگه سهوتي نباشه پس گناهي هم نيست اگرم داشته باشه گناهشم هست
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
1- سوره نور، آيه 31: وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ. و به زنان با ايمان بگود ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو] اندازند.. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
قسمت نخست آيه درباره احكام نگاه كردن بانوان به مردان است. و قسمت دوم آيه: [ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها.] درباره احكام حفظ و رعايت حجاب شرعى است. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
واژه «ابداء» كه در آيه شريفه آمده است به معناى اظهار و آشكار نمودن است و مراد از «زينت» در آيه شريفه مواضع و جايگاههاى زينت است مانند: محل زينتهاى گوناگون از بدن كه ابداء و آشكار نمودن آنها جايز نيست مگر مواردى كه استثناء شده است مانند: محل انگشترى (كه انگشتان دست و خود دست است) و محل سرمه كشيدن (كه چشمان است). [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
واژه «خُمُر» كه در آيه شريفه وارد شده است لباس و جامهاى است كه بانوان با آن سر خود را مىپوشانند و بر سينه خود آويزان مىنمايند و معناى اين قسمت از آيه چنين است كه با اطراف خمر و مقنعه خود سرها و موها و شانه و سينه خود را بپوشانند. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
براى آگاهى بيشتر ر. ك: الميزان، ج 15، ص 111 و 112. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
دانشمندان و فقيهان نيز در بحث از آيه شريفه، روايات وارده را متذكر شده و مورد بحث قرار دادهاند از جمله مرحوم آيتاللَّهحكيم در ج 14 كتاب فقهى مشهور «مستمسك العروةالوثقى»، ص 27 مىگويد: در روايت صحيحه فضيل از امام صادق (ع) مىگويد: «از حضرت درباره نگاه به ساق دست زنان پرسيدم كه آيا از جمله زينتى است كه خداى سبحان در قرآن مىفرمايد: وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ؟ حضرت فرمود: «آرى آنچه به زير خمار و مقنعه است زينت است و آنچه زير دستبند است زينت است».(1) مقصود اين است كه صورت و دو كف جزء زينتى كه بايد پوشيده شود نيست و سر و گردن و ساق جزو زينتى است كه بايد پوشيده شود (خلاصه فرمايش آقاى حكيم) در روايت موثقه زرارة از امام صادق (ع) در آيه شريفه كه فرمود: إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
مىفرمايد: «زينت ظاهر و آشكار سرمه و انگشترى است»(2) و اين دو در صورت و در كف مىباشند (و همچنين به حديث 4 و 5 باب نيز كه مضمون مشابه دارند استدلال نموده است) 2- سوره احزاب، آيه 59: يا أَيُّهَا اَلنَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ اَلْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اَللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً اى پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آن كه شناخته نشوند و مورد آزار قرار نگيرند نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
واژه «جلابيب» در آيه شريفه جمع «جلباب» است و جلباب لباسى است كه تمامى بدن زن را مىپوشاند و يا خمارى است كه سر و وجه را مىپوشاند و مقصود از اين قسمت آيه كه: « يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ» اين است كه خود را با جلباب بپوشانند و يقه و گريبان و سينههاى آنان آشكار نشود. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
براى آگاهى بيشتر ر. ك: الميزان، ج 16، ص 339. نيز تفسير نمونه، ج 14، ص 434 تا 454 و ج 17، ص 425 تا 429.[/FONT]