اکثر مشخصات ترانس رو روی پلاک مینویسه
از جمله ولتاژ، جریان، نسبت تبدیل، جریان و زمان قابل تحمل برای اتصال کوتاه، نحوه اتصالات سیم پیجی ها، شرکت سازنده و ...
اینم یه نمونه از ترانس هایی که ما اینجا داریم
مشاهده پیوست 137130
هر چه توان انتقالی و فاصله انتقالی بیشتر باشد استفاده سیستم HVDC به صرفه تر است حتی با وجود مبدل ها در ابتدا و انتهای خطB. امروز استادمون که تو بهره برداریه گفت 5 سال پیش میخواستن از نائین به کاشان یه خط انتقال فشار قوی DC یا HVDC راه بندازن این کارا نکردن حالا دارن دوباره یه جای دیگه این کارا میکنن گفت نشنیدم کجا میخوان یه خط HVDC راه بندازن ازش پرسیدم چه مزایایی داره گفت بعدا میگم حالا نمیدونم بعدا کی بود کسی میدونه کجا میخوان این کارا بکنن اصلا به قول خودم چه مزایایی داره این کار؟؟
در محلی که مسیر خط تغییر جهت میدهدقرارمیگیرد.C. کسی میدونه دکل زاویه دار یا دکل زاوویه چیه ؟
A.بچه ها من میخوام بدونم چرا تو محاسبات بررسی سیستم از uk در صد برای شبیه سازی ترانس ها یا مدار معادل ترانسفورماتور استفاده میکنیم مثلا uk درصد اگر فرض 5 درصد باشه برای شبیه سازی مدار قدرت جای ترانس میذاریم 5j که مفهوم هممون سلف را داره آخه uk مگه ولتاژ نیست چه ربطی داره به امپدانس سلفی؟
روش های مختلفی برای کنترل دور موتور های یونیورسال وجود دارد که همگی بر پایه کنترل ولتاژ ترمینال استوار هستند.D. موتور های یونیورسال را اگر بخوایم تغییر دور بدیم تو عملی چه جوریه؟
امروز استادمون که تو بهره برداریه گفت 5 سال پیش میخواستن از نائین به کاشان یه خط انتقال فشار قوی DC یا HVDC راه بندازن این کارا نکردن حالا دارن دوباره یه جای دیگه این کارا میکنن گفت نشنیدم کجا میخوان یه خط HVDC راه بندازن ازش پرسیدم چه مزایایی داره گفت بعدا میگم حالا نمیدونم بعدا کی بود کسی میدونه کجا میخوان این کارا بکنن اصلا به قول خودم چه مزایایی داره این کار؟؟
من فکر نمیکنم پروژه ای برای نایین به کاشان بوده باشه و نیازی هم نیست.B. امروز استادمون که تو بهره برداریه گفت 5 سال پیش میخواستن از نائین به کاشان یه خط انتقال فشار قوی DC یا HVDC راه بندازن این کارا نکردن حالا دارن دوباره یه جای دیگه این کارا میکنن گفت نشنیدم کجا میخوان یه خط HVDC راه بندازن ازش پرسیدم چه مزایایی داره گفت بعدا میگم حالا نمیدونم بعدا کی بود کسی میدونه کجا میخوان این کارا بکنن اصلا به قول خودم چه مزایایی داره این کار؟؟
من فکر نمیکنم پروژه ای برای نایین به کاشان بوده باشه و نیازی هم نیست.
پروژه ای که قراره با HVDC اجرا بشه خط انتقال برق ایران به پاکستان هست.
Uk % در حقیقت همون درصد ولتاژ اتصال کوتاه هست.یا %Vsc . حالا چرا با (Zeq (P.u برابر میشه؟
Zeq (pu) = Zeq / Zeq (Base)
=(Vsc / Ics) / (Vbase/ I base)...... and
در آزمایش اتصال کوتاه ترانسفورماتور داریم : Isc =I base = I n پس :
= Vsc / I base) / (Vbase / I base)
=Vsc / V base = Vsc (p.u)% ===> Vsc (p.u) % = Zeq p.u
روش های مختلفی برای کنترل دور موتور های یونیورسال وجود دارد که همگی بر پایه کنترل ولتاژ ترمینال استوار هستند.
در مو تور های کم توان معمولا از روش پتانسیومتری و در موتور های توان بالا معمولا از روشهای کنترل ولتاژ تریستوری ( کنترل زاویه آتش).
مشاهده پیوست 137582
فایل ضمیمه رو ببینید
D. موتور های یونیورسال را اگر بخوایم تغییر دور بدیم تو عملی چه جوریه؟
B. امروز استادمون که تو بهره برداریه گفت 5 سال پیش میخواستن از نائین به کاشان یه خط انتقال فشار قوی DC یا HVDC راه بندازن این کارا نکردن حالا دارن دوباره یه جای دیگه این کارا میکنن گفت نشنیدم کجا میخوان یه خط HVDC راه بندازن ازش پرسیدم چه مزایایی داره گفت بعدا میگم حالا نمیدونم بعدا کی بود کسی میدونه کجا میخوان این کارا بکنن اصلا به قول خودم چه مزایایی داره این کار؟؟
سعید عزیز پلاک ترانس توزیع زنجان رو قرار دادن.چرا نوشته HV سه تا ولتاژ گذاشته بعدش نوشته LV دوباره سه تا ولتاژ گذاشته
بعدش اومده نوشته position سه تا ولناژ دیگه نوشته ؟
در یک سیستم قدرت چند فیدر موتوری وجود دارد. در یک لحظه استارت موتور ها همزمان میشود و به محض راه اندازی موتور ها کلید تریپ میخورد و قطع میشود.
دلایلی که باعث قطع شدن کلید است کدامند؟
رفع عیب و اشکال را چگونه انجام میدهید. ؟
(باز از این سوالا به ذهن ما رسید ببخشید )
در یک سیستم قدرت چند فیدر موتوری وجود دارد. در یک لحظه استارت موتور ها همزمان میشود و به محض راه اندازی موتور ها کلید تریپ میخورد و قطع میشود.
دلایلی که باعث قطع شدن کلید است کدامند؟
رفع عیب و اشکال را چگونه انجام میدهید. ؟
(باز از این سوالا به ذهن ما رسید ببخشید )
سلام
اگه منظورت اینه که کلید برای همه موتورها مشترکه :
تریپ کلید اصلی به دلیل جریان راه اندازی موتور هاست
با چند روش میشه از تریپ جلوگیری کرد
1- استفاده از فیوز تاخیری
2- استفاده از روش های راه اندازی موتور (ستاره مثلث، قرار دادن مقاومت سر راه استاتور و ...)
3- استفاده از درایو برای موتور ها
من فکر نمیکنم پروژه ای برای نایین به کاشان بوده باشه و نیازی هم نیست.
پروژه ای که قراره با HVDC اجرا بشه خط انتقال برق ایران به پاکستان هست.
مهندس جون میگم فیوز تاخیری دقیقا چی هست؟ میدونما اما درست نمیدونم
مشاهده پیوست 138069
سلام محسن جان
این شکل بالا رو ببین
فیوز تاخیری یه همچین شکلی داره
وقتی جریان زیادی ازش رد میشه، قسمت هایی که نازکتره حرارت زیادی دارن ولی قسمت های عریض گرمای کمتری دارن
همین امر باعث میشه که گرما از قسمت های نازک به قسمت های عریض منتقل شده و مانع ذوب فیوز میشه
این نوع فیوز به کندکار یا تاخیری معروفه که برای راه اندازی موتور ها به کار میره
سلام مهندس گل خوبی داداش؟مرسی از راهنماییت میگم مهندس این فیوز ها را فقط یکبار میتونی مصرف کنی درسته ؟؟ یعنی اگر ذوب شد دیگه قابل استفاده نیستند درسته؟
اقا اینم یک راه حل است. کلا من دنبال یک جواب خاص نیستم.احتمالا به خاطر جریان راه اندازی ناگهانی موتورهاست
فکر کنم اگر فیوزها تحمل جریان راه اندازی تک تک موتور ها را داشته باشن مشکل حل باشه یعنی اینکه موتور ها را یکی یکی راه اندازی کنیم اینم باز بستگی به فیوز ها و جریانشون داره
اقا سعید بزرگوار.سلام
اگه منظورت اینه که کلید برای همه موتورها مشترکه :
تریپ کلید اصلی به دلیل جریان راه اندازی موتور هاست
با چند روش میشه از تریپ جلوگیری کرد
1- استفاده از فیوز تاخیری
2- استفاده از روش های راه اندازی موتور (ستاره مثلث، قرار دادن مقاومت سر راه استاتور و ...)
3- استفاده از درایو برای موتور ها
فیوز ها .البته اگر از نوع مینیاتوری باشه دارای منحنی مشخصه هست که بر 4 نوع هست. فیوزی که تحمل جریان راه اندازی در مدت 10 ثانیه را دارد . که این میشه فیوز نوع aمهندس جون میگم فیوز تاخیری دقیقا چی هست؟ میدونما اما درست نمیدونم
اگر قطب مثبت یک باتری 12 ولتی را به زمین وصل کنیم . قطب منفی ان چند ولت دارد؟!
تغییری به وجود نمیاد
مدار بسته هست یا نه؟ مصرف کننده ای متصل هست یا خیر؟
دوست عزیز اختلاف پتانسیل نسبت به نقطه مرجع سنجیده می شه و باتری نسبت به زمین همون 12 ولت رو خواهد داشت ولی بسته به نقطه مرجع 12 یا -12 خواهد بود.
اقا من نفهمیدم الان جواب اخر میشه چی؟دوست عزیز اختلاف پتانسیل نسبت به نقطه مرجع سنجیده می شه و باتری نسبت به زمین همون 12 ولت رو خواهد داشت ولی بسته به نقطه مرجع 12 یا -12 خواهد بود.
ممنونم از همه که جواب دادین.سلام آقای رستمی
بله ولتاژ نسبت به نقطه مرجع سنجیده میشه
قطب مثبت به هر نقطه ای با هر پتانسیلی وصل بشه، قطب منفی 12 ولت کمتر ولتاژ خواهد داشت که این بدیهی هست
سوال ابهام داره و منظور رو متوجه نشدم اول
المینیوم . یکی از دلایلش سبک بودن نسبت به مس برای راحتتر نصب کردن در خطوط فشار قوی هست.هدف از بکارگیری هسته فولادی در هادی های خطوط یا مثلا هادی های ACSR چیست؟
چرا تو خطوط از آلومینیوم خالص یا آلیاژ های آلومینیوم استفاده میکنن ؟
هدف از بکارگیری هسته فولادی در هادی های خطوط یا مثلا هادی های ACSR چیست؟
چرا تو خطوط از آلومینیوم خالص یا آلیاژ های آلومینیوم استفاده میکنن ؟
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
فهرست سوالات مطرح شده در تاپیک سوالات قدرتی | قدرت | 3 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
بانک سوالات استخدامی | قدرت | 7 | ||
مطلب برا قدرتی ها | قدرت | 2 | ||
معرفی سایتها و وبلاگهای قدرتی | قدرت | 5 |