بهترین خواننده زن عرب

بهترین خواننده زن عرب


  • مجموع رای دهندگان
    43

drippy*

عضو جدید
به نظر شما بهترین خواننده زن عرب کیه؟
 
آخرین ویرایش:

drippy*

عضو جدید
نانسی عجرم

نانسی عجرم

نانسی عجرم (زادهٔ ۱۶ مه ۱۹۸۳ در اشرفیه، بیروت، لبنان) خواننده مشهور موسیقی پاپ لبنان است. او از ۸ سالگی وارد جهان خوانندگی شد و دارای یک خواهر و یک برادر است.
اولین آلبومش در سال ۲۰۰۰ منتشر شد به نام محتاج لک و پس از ان البوم شل عیونک را در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. آلبوم «یا سلام» در سال ۲۰۰۳ در سال ۲۰۰۵ نیز اه و نص و یه طب طب را نیز در سال ۲۰۰۶ روانه بازار موسیقی کرد.آخرین آلبوم نانسی شخبط شخابیط نام دارد که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و برای کودکان سروده شده.
نانسی عجرم دوبار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ از سوی مجله عربی زهرة الخلیج بهترین خواننده عرب سال برگزیده شد و در سال ۲۰۰۵ مجله نیوزویک او را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیتهای جهان عرب انتخاب کرد.
حرفه


اولین اجرای او در ۱۲ سالگی و در برنامه
نجوم المستقبل (ستارگان آینده) در شبکه المستقبل بود.
در سال ۲۰۰۴ او آلبوم «محتاج لک» (نیازمند تو) را منتشر کرد. پس از آن «شِلّ عیونک عنی» در سال ۲۰۰۵.
در سال ۲۰۰۶ او آلبوم سومش «یا سلام» را منتشر کرد. در این آلبوم آهنگ «اخصمک آه» (آره، با تو دعوا دارم) بسیار موفق بود. مخصوصاً نماهنگ آن که یادآور فیلمهای قدیمی عربی بود؛ زنی کافه‌دار که برای مشتریان مرد خودش می‌رقصید و آنها را سرگرم می‌کرد. آلبوم شخبط شخبیط که درباره کودکان می‌باشد و به معنی خط خطی کردن است که یکی از بهترین آلبومهای سال ۲۰۰۷ شناخته شده‌است. نانسی عجرم آخرین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۸ و به نام (بتفکر فی ایه) روانه بازار کرد . و از این آلبوم چندین ویدیو داده است . مانند : بتفکر فی ایه -لمست اید-ابن الجیران-ماشی حدی و...به تازگی نانسی عجرم به عنوان عضوی از انجمن حمایت از کودکان یونیسف رنگ و بوی خاصی به هنر خویش داده است.به نقل از دومین وب سایت رسمی نانسی عجرم-نانسی عجرم سوپراستار-ایشان با کنعان برای جام جهانی 2010 ترانه ای را بنام شجع بعلمک"waving flag"میکس کرده است.


 

drippy*

عضو جدید
هیفا وهبی ( زاده: ۱۰ مارس ۱۹۷۶ در لبنان) خواننده، مدل و بازیگر لبنانی است که در دنیای عرب با برگزیده شدن در مقام دوم «دختر شایسته لبنان» به شهرت رسید و پس از آن با انتشار آلبوم هو الزمن (وقتشه) خوانندگی را آغاز کرد.
زندگی شخصی

هیفا وهبی از یک پدر لبنانی و مادر
مصری، در یک شهر کوچک کشاورزی در جنوب لبنان زاده شد. او با گوش کردن به موسیقی‌های جاز و آر اند بی رشد کرد و در سنین بسیار پایین مدل شد و در سن ۱۶ سالگی برندهٔ عنوان «دختر شایسته جنوب لبنان» گردید.
موفقیت بعدی هیفا در سال ۱۹۹۵ با دوم شدن او در مسابقات دختر شایسته کسب شد. اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد که او ازدواج کرده و دختری به نام زینب (زازا) دارد، از این رو عنوان او بازپس گرفته شد و کار مدلی خود را ادامه داد.
تصویر او بر روی جلد بیش از ۱۰۰ مجله قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۶ او در میان لیست ۵۰ تن از زیباترین‌های مجلهٔ people درآمد.
وی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۰۹ میلادی، اعلام کرد که قرار است با احمد ابو هشیمه، یکی از مهمترین صنعتگران مصر در زمینه تولید و فروش آهن و فولاد، ازدواج کند.[۱]
موسیقی

او نخستین آلبوم خود را به نام هوالزمان منتشر ساخت، آلبومی موفق به شکرانهٔ ترانهٔ تکی اقول اهواک (می گم دوست دارم) شد.

آلبوم دوم او بدی أعیش (می خوام زندگی کنم) در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و به موفقیتی بالاتر از حد انتظار به دلیل تک آهنگ حیات قلبی رسید که پس از ترور سیاست‌مدار لبنانی رفیق حریری منتشر شد. آهنگی به همین نام درباره آزادی که از حقوق پایهٔ بشر بر شمرده شده‌است. آهنگ تکی بعدی او معروف‌ترین آهنگ وی تا حال به انا هیفا (من هیفام) است که آهنگ نوظهور او گردید. در سال ۲۰۰۶ نیز آهنگی به نام بوس الواوا را بیرون داد که آن هم فروش نسبتاً خوبی داشته‌است.
وی در میان جوانان لبنانی همچنان محبوب باقی مانده و در تلویزیون نیز بسیار ظاهر می‌شود.
دیدگاه سیاسی

وهبی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری
رویترز گفته است که سید حسن نصراللهحزب الله لبنان مدافع شرف و مرزهای لبنان می‌باشد. این در حالی‌ست که شبکه المنار تلویزیون حزب الله لبنان هیچ خواننده زنی را نمایش نمی‌دهد.http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%DB%8C%D9%81%D8%A7_%D9%88%D9%87%D8%A8%DB%8C#cite_note-1 رهبر همچنین درپی درخواست هیفا وهبی برای دیدار با سید حسن نصرالله یک گروه تندرو به نام حماسنا از حزب الله لبنان خواست که هیفا وهبی را به عمل کردن به ارزش‌های اسلامی تشویق کند


 

drippy*

عضو جدید
میریام فارس

میریام فارس

ميريام فارس (زاده: 3 مه 1983 در لبنان) رقاص و خواننده، یکی از خوانندگان موفق لبنانی، عرب است . فعالیت هنری خود را از رقص باله در سن پنج سالگی آغاز کرد .در نه سالگی برای اولین بار در برنامه مواهیب الصغیرهتلویزیون لبنان پخش می شد شرکت کرد و برنده جایزه اول رقص شد. در نوجوانی به مدت چهار سال در هنرستان ملی موسیقی آموزش دید




زندگی نامه

ميريام فارس 3 مه 1983 در جنوب لبنان متولد شد اما همکنون در منطقه نيو روضة در بیروت ساکن است . او در یک خانواده پنج نفره متولد شد و دو خواهر به نام رولا و جیحان و خودش فرزند دوم خانواده است . رولا، خواهرش مدیر برنامه های اوست . پدر میریام یکی از ماهرترین خلبانان لبنانی و دارای شهرت است . علت شهرت وی آواز خواندن برای مسافران در تمام طول پرواز از طریق بلندگو می باشد. میریام در نوجوانی به مدت چهار سال در هنرستان ملی موسیقی آموزش دید. میریام فارس اولین آلبوم خود را در 20 سالگی با عنوان "أنا والشوق" (من و دلتنگی) منتشر کرد . این آلبوم شامل هشت آهنگ بود که برای دو آهنگ "أنا والشوق" (من و دلتنگی) و "لاتسألني" ( از من نپرس ) ویدیو کلیپ ساخته شد.اولین ویدئو کلیپ میریام به اسم "انا و الشوق" که کار متفاوتی بشمار میرفت توانست یکی از پرطرفدارترین کلیپها در بین شبکه های عربی بشود .کلیپ دومش "لا تسألنی" که میریام رو در کاراکتری جذاب و با نوعی رقص ابتکاری اکتیو نشان میداد، موجب محبوبیت بیشترش شد.در رمضان همان سال مورد توجه کمپانی عطرسازی محمود سعید در فرانسه قرار گرفت و عطر "انا و الشوق" رو به بازار عرضه کرد که موفقیت زیادی در فروش کسب کرد. آلبوم دوم "نادینی" با ده آهنگ در سال 2005 منتشر شد .آهنگ های "ناديني"، "واحشني ليه" و"هقلق راحتك" از این آلبوم هستند . در سال 2008 آلبوم سوم خود را با نه آهنگ و با نام "بتقول ایه میریام" منتشر کرد. میریام بعد از کسب موفقیت های اش در عرصه خوانندگی در یک فیلم لبنانی به نام "سیلینا" در یکی از نقش های اصلی ایفای نقش کرد.متن صفحه. این کار سینمایی اقتباسی است از یک اجرای قدیمی به نام "هاله و ملک" با هنرمندی فیروز خواننده اسطوره ای لبنان. میریام با بازی در فیلم موزیکال "سیلینا" تجربه ای جدید و موفق رو پشت سرگذاشت.
انتقادات

میریام فارس از بدو حضورش مورد انتقادات محافل هنری قرار گرفت . منتقدان معتقدند او در رقص و پوشش از شکیرا تقلید می کند.
تفریحات

میریام فارس به جز رقص و آواز علاقه زیادی به اتومبیلرانی آن هم با سرعت دیوانه کننده دارد و تا کنون هزینه زیادی برای خسارت تصادفاتش داده است.



 

drippy*

عضو جدید
الیسا

الیسا

اسم کامل:
أليسار خوري

شهرت : أليسا

تاريخ تولد : 27-10-197۲

مكان تولد : لبنان در الدير الاحمر (کلیسای سرخ)

مدرک تحصیلی: لیسانس علوم سياسي

برج : عقرب

آرزو : وکیل شود

آرزو دارد : خانواده و بچه تشکیل دهد

سرگرمی : ورزش و سفر

وضعیت : مجرد

رنگ مورد علاقه : سفید

غذای مورد علاقه : سوشي

عطر مورد علاقه : جيوینشي و به خصوص هات كوتور

ماشین مورد علاقه : Bmw

مقاله مورد علاقه : غرد خارج السرب اذا كان صوتك جميلا

خانواده : پدر و مادر و3 فرزند پسر و3 دختر

ترتیب خانواده : پسر و دختر با هم و پسر و دختر با هم و الیسا و فرزند پسر. پدرش قبل از یک سال و نیم فوت کرد . در سال 1992 در برنامه استدیو فن داخل شد و جایزه طلایی را گرفت.

لغت ها :انگلیسی و فرانسوی و اسپانیایی و ایتالیایی حرف می زند و ترکی و عربی می خواند.

افرادی که با آنها دیدار داشته است :

ملكة رانيا - اردن

شيخ محمد بن راشد أل مكتوم - امارات متحده عربی

رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در یکی از کنسرت هایش بوده است

* از اول راهی جدا از خواننده های دیگر برگزید و آن رومانسی بودن آهنگ هایش است و این به وضوح در

کلیب هایش دیده می شود

* او لقب های زیادی را پیدا کرده است مثلا( ملكه روتانا _ ملكه رومانسيه _ حوری هنر _ ملكه احساس )

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
نمیخوام تاپیکتون رو منحرف کنما
ولی فکر کنم خواننده مرد عربم داریما. دی
..................

در ضمن ممنون از اطلاعات جالبی که گذاشتین
متاسفانه تشکر ندارم ............بیاد حتما استفاده میبرم
 
آخرین ویرایش:

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
نانسسی آخرشه فقط حیف که شده وسیله برای صهیونیست ها
 

drippy*

عضو جدید
سلام
نمیخوام تاپیکتون رو منحرف کنما
ولی فکر کنم خواننده مرد عربم داریما. دی
..................

در ضمن ممنون از اطلاعات جالبی که گذاشتین
متاسفانه تشکر ندارم ............بیاد حتما استفاده میبرم

چشم یه نظرسنجیم واسه خواننده های مرد میزارم
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
یه نظرسنجی هم برا خاننده زن آمریکایی


من عرب دوس ندارم
 

drippy*

عضو جدید
نوال الزغبی

نوال الزغبی

نوال جرج الزُغبی (زاده: ۲۹ ژوئن ۱۹۷۲ در لبنان) یکی از خوانندگان موفق لبنانی، عرب است




زندگی هنری

وی به بیشتر لهجه‌های عربی ترانه خوانده است و به او عنوان "خواننده زن نخست از لحاظ شهرت و ستاره بودن" را داده‌اند طرفداران او در دنیای عرب و علاوه بر آن در ايران و ترکیه و اروپا نیز فراوانند. سابقهٔ هنری آوازخوانی او بیش از بيست سال است.


زندگی نامه

نوال الزغبی در ۲۹ ژوئن ۱۹۷۲ در لبنان به دنیا آمد و از کودکی به خوانندگی مشتاق بود. آثار او تحت تأثیر پیشگامان خوانندگی عرب چون ام کلثوم در مصر و خوانندهٔ مشهوری چون سمیرا سعید است.
خانواده

نوال بزرگ‌ترین فرزند خانواده خود با دو برادر و یک خواهر است . او با «الی دیب» ازدواج کرده است و سه فرزند دارد؛ دختری به نام تیا متولد ۱۹۹۹ و دو پسر دوقلو به نامهای ژرژ و جوئی متولد ۲۰۰۴.
آلبوم‌شناسی


  • وحیاتی عندک. (۱۹۹۲)
  • عایزة الرد. (۱۹۹۴)
  • بلاقیه فی زمانی. (۱۹۹۵)
  • حبیت یا لیل. (۱۹۹۷)
  • ما ندم علیک. (۱۹۹۸)
  • مالوم. (۱۹۹۹)
  • اللیالی. (۲۰۰۰)
  • طول عمری. (۲۰۰۱)
  • اللی تمنیتو. (۲۰۰۲)
  • عینیک کدابین. (۲۰۰۴)
  • یاما قالو. (۲۰۰۶)
  • خلاص سامحت. (۲۰۰۸)
  • معرفش ليه (۲۰۱۰)
سیاست

نوال آهنگی تقدیمی به فلسطین به نام "یا قدس" منتشر کده است. همچنین تک آهنگ‌های وطن خواهانه دیگری مانند "یا امّتی" (ای مردم من" با دیگر خوانندگان عرب و "حکایات وطن" برای آزادی جنوب لبنان هم چنین ترانه‌ای به نام "یا ما خلصت لحکیت" پس از درگذشت رفیق حریری را اجرا کرده است.

 

kambadena

کاربر بیش فعال
جدا همشون لبنانين؟
مرسي جالب بود اصلا به هيفا نمي آد اين سنش باشه
خوب مونده
 

shahram1159

عضو جدید
مگه خودمون خواننده زن کم داریم رفتی سراغ عرب ها
اصلا مگه می دونی چی می خونه؟
من ترانه هایی که گوش می دم بیشتر باید متنش قوی باشه ترانه عربی یا ترکی که فقط اهنگش ممکنه قشنگ باشه وگرنه از متنش من که خودم سر در نمیارم:)
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهترین خواننده زن عرب

سلام،به نظر من بهترین خواننده زن عرب نجوا کرم ، خیلی خیلی آهنگ های زیبایی داره ، حتما بهتون توصیه میکنم :gol:کوش کنید.
 

نارون آبي

عضو جدید
سلام
خوب از خواننده هاي عرب مطلب جمع كردي خودتم عربي يا نه
ميشه از خواننده ها خارجي هم مطلب بذاري
 

drippy*

عضو جدید
مگه خودمون خواننده زن کم داریم رفتی سراغ عرب ها
اصلا مگه می دونی چی می خونه؟
من ترانه هایی که گوش می دم بیشتر باید متنش قوی باشه ترانه عربی یا ترکی که فقط اهنگش ممکنه قشنگ باشه وگرنه از متنش من که خودم سر در نمیارم:)

من هر آهنگیو که گوش میدم ترجمشو حتما پیدا میکنم وگرنه به قول شما گوش دادنش فایده ای نداره یه سری از خواننده های خودمون ترانه های عربی رو ترجمه کردن اگه تو گوگل سرچ کنی نسخه فارسی ترانه های عربی میتونی ببینی مثلا آرمین نصرتی یکی از ترانه های میریام فارسو خونده
 

drippy*

عضو جدید
تا اینجا هیفا وهبی با 2رای بیشتر از نانسی برنده میدان رقابته:w12:
 

drippy*

عضو جدید
نجوی کرم

نجوی کرم

نام: نجوی کرم
تاریخ تولد: 26/فوریه/1966
محل تولد: زحله/لبنان
شغل : خواننده

* نجوی کرم یکی از مشهورترین زنان عرب بشمار می آید. او در 26 فوریه سال 1966 در شهر زحله واقع در کشور لبنان متولد شد. نجوی کوچکترین عضو خانواده اش میباشد. او 3 برادر بنامهای تونی، جان و نیکولا و یک خواهر بنام سلوا دارد.
نجوی درسش را در زحله به پایان رساند و دیپلم فلسفه گرفت. سپس بمدت 2سال مشغول تدریس شد و به نوعی معلم شد.استعداد موسیقی از همان دوران جوانی در او آشکار بود و او همیشه در جشنهایی که در مدرسه اش برگذار میشد بهمراه دوستانش بخواندن سرود و ترانه می پرداخت. پدر نجوی در آغاز با او در مورد علاقه اش به حرفه موسیقی و اینکه این کار را بعنوان شغل و حرفه برای خود برگزیند مخالف بود. در سال 1985 نجوی در یکی از برنامه های مشهور تلوزیونی بنام "لیالی لبنان" که از استعدادهای جوان موسیقی پشتیبانی میکرد ثبت نام میکند.او موفق میشود، و بلافاصله در این برنامه مدال طلا را ازآن خود میکند. بدین وسیله او توانست نظر پدرش را در مورد حرفه موسیقی اش کاملا تغییر دهد.بعد از لیلی لبنان، نجوی در کنسرتهای زیادی شرکت میکرد و آهنگهای ملی و سنتی لبنان را میخواند.سپس دربنیاد موزیک عربی ثبت نام کرد و 4 سال در آنجا ماند تا مهارتهای خود را در خوانندگی افزایش دهد.
اولین آهنگ رسمی او Ala zahleh بود.سپس یک آهنگ دوصدایی با اصالی و یکی با الفرسان خواند و بعد از آن اولین آلبوم خود را در سال 1989 با نام "یاحبایب" منتشر کرد. دو سال بعد در سال 1992 آلبوم دوم خود را بنام "شمس الغنیه" ارائه میکند که در لبنان با استقبال خوبی مواجه میشود و پس از این آلبوم بود که نام نجوی کرم با شمس الغنیه پیوند میخورد.بعد از آن آلبومهای نجوی پی در پی منتشر میشد و با موفقیت هم روبرو میگشت. نجوی دیگر محدود به لبنان نبود و آلبومهای وی در دیگر کشورهای عرب زبان نیز بخوبی بفروش میرسید.
او تاکنون بیش از 15 آلبوم ارائه کرده است(با استناد به سایت رسمی نجوی کرم) و تعدادی آهنگ نیز به صورت دوصدایی منتشر کرده که از معروفترین آنها آهنگ"وکبرنا" با صدای وادی الصافی خواننده لبنانی میباشد.
نجوی کرم در فستیوالهای زیادی در سراسر جهان از جمله آمریکا ، اروپا و استرالیا شرکت کرده است. کنسرت او در جشنواره جرش در اردن که در سال 1996 برگذار شد بسیار دیدنی بود و از برنامه های بیادماندنی و تاریخی این جشنواره بشمار میرود. از دیگر معروفترین کنسرتهای نجوی میتوان به دو کنسرت بسیار بزرگ در سالهای 1997 و 2000 در جشنواره قرطاج در کشور تونس اشاره کرد. او همچنین در فستیوالهای بزرگ دیگری در کشورهای عربی از جمله لبنان، لیبی، مصر، دبی (امارات)، قطر و سوریه شرکت کرده است و موفق بود.
القاب زیادی از جمله شمس الغنیه بر روی نجوی کرم گذاشته اند ولی طرفداران وی به او لقب "ملکه" داده اند. نجوی کرم اکنون یکی از خواننده های ملی لبنان بشمار می آید. زیرا او تاکنون به هیچ لهجه ای بغیر از لبنانی آواز نخوانده است و علاقه دارد که با لهجه لبنانی در مورد کشورش وبا موسیقی اصیل کشورش ترانه بخواند.گفته میشود که او به رقص اصیل لبنانی یعنی "عالدبکه" علاقه زیادی دارد.


 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه حسی به من می گه به هیفا رای بده که این نانسی لج در آر رای نیاره!!!
 

Similar threads

بالا