اگر کروات از نمادهای فرهنگ غربی است ! پس آیا کت و شلوار و جلیقه جزئی از فرهنگ بومی و اسلامی ماست!؟!

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان یه نظراتی رو میدن که واقعا باید تو تاریخ ثبت بشن چون حیفن واقعا
مثلا اینکه کراوات بهردهی یا بازدهی آدم رو پایین میاره:surprised:
خب اگه اینجوریه پس ماها که از کراوات استفاده نمیکنیم باید بهردهیمون بیشتر باشه پس چرا یه قرن از اوناعقبیم؟:D
توی کشور خودماهم استفاده میشده بعد از انقلاب بود که با کراواتی ها برخورد میکردن و بعد هم که ممنوع شد

این حرف من نبود!

حرف ریسس جمهور ژاپن بود فکر کنم 2 سال پیش بعد از کلی آزمایش به این نتیجه رسیدن



کشور ما هم که معلوم نمونش این real_crasus

که تو جواب نداره بده بر می گرده تو پ خ هر چی لایق خودش و خانواده ی خودش هست رو میگه

و....

واقعا متاسفم برای کسی اینقدر جرعت ندارن با ای دی خودشون بیان منطقی صحبت کنن و ....

فقط می تونم بگم واقعا بهتره بعصیا مثل ایشون ....


بگذریم می سپارمت به خدا
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
این حرف من نبود!

حرف ریسس جمهور ژاپن بود فکر کنم 2 سال پیش بعد از کلی آزمایش به این نتیجه رسیدن



کشور ما هم که معلوم نمونش این real_crasus

که تو جواب نداره بده بر می گرده تو پ خ هر چی لایق خودش و خانواده ی خودش هست رو میگه

و....

واقعا متاسفم برای کسی اینقدر جرعت ندارن با ای دی خودشون بیان منطقی صحبت کنن و ....

فقط می تونم بگم واقعا بهتره بعصیا مثل ایشون ....

بگذریم می سپارمت به خدا
آره دیگه مملکته ما همه چیزش درست شده فقط مونده کراوات ها رو جمع کنن
کاش یکی پیدا میشد این کودن هایی که یه همچون طرح هایی رو میدن جمع میکرد و ما رو هم راحت میکردن
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این میشه فرافکنی

مثل این می مونه که بگین مثل این می مونه دارن که دارن بهتون آش میدن بخورید بعد شما بیان بگید من تشنم هست دارن بهم آب میدن


اولا که الان آب موجود نیست به هر شرایطی

دوم شما گرسنه هم هستید

و صمن اینکه خود آش هم حاوی آب است



ولی خوب منم قبول دارم که آش تشنگی رو که فقط با آب رفع میشه را رفع نمی کنه
عزیز من اخه توی یک ممکلت اخه این چه معنا داره گیر بدند به کراوات
یکم فکر کنید
بغیر از ایران همه دنیا دارند استفاده میکنند کی اومده گیر داده
تا حالا شنیدید یک مسیحی بیات به دیگران بگه شما دارید نماد ما رو که صلیب هست میپوشید؟
پاپیون هم هست این هم نماد مسیحی هست؟
اصلا مسیحی ایا مسیح پیامبر نبود؟
کت و شلوار و کروات مظهر شخصیت یک مرد رو میرسونه
انسان باید شیک پوش و مرتب باشه
یکم فکر کن
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عزیز من اخه توی یک ممکلت اخه این چه معنا داره گیر بدند به کراوات
یکم فکر کنید
بغیر از ایران همه دنیا دارند استفاده میکنند کی اومده گیر داده
تا حالا شنیدید یک مسیحی بیات به دیگران بگه شما دارید نماد ما رو که صلیب هست میپوشید؟
پاپیون هم هست این هم نماد مسیحی هست؟
اصلا مسیحی ایا مسیح پیامبر نبود؟
کت و شلوار و کروات مظهر شخصیت یک مرد رو میرسونه
انسان باید شیک پوش و مرتب باشه
یکم فکر کن

الان که فکر می کنم هم با نظر شما موافقم هم سیامک


مشکل واقعا جای دیگری هست

الان وقتی دوباره نگاه می کنم

می بینم واقعا یه کراوات چه مشکلی داره در حالی که بقول اون دوستم تکنو کرات کشور پر از فاحشه ی فکری هست


واقعا این جمله درست هست


کروات زدن یا نزدن چه مشکلی داره و حتی یه جور وقار و شخصیت هم به طرف میده

تاپیک خیلی خوبی بود

ممنون از دوستان که تحمل کردن و منو راهنمایی کردن:gol:
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس که ماهواره دارین!!!!!

آره دیگه!:surprised:

ببین این آقایون متفکر بالایی چجور مردمو سرکار میزارن
یه روز به حجاب خانوما گیر میدن، یه روز مردمو درگیر کروات میکنن، یه روز دیگه میکن اگه تاتو کنی شلاق میخوری....
وای به ما مردم که چه خور رو دست این آقایونو میخوریم، تا نفهمیم چه بلاهایی جاهای دیگه داره سرمون میاد
 

lord of darkness

عضو جدید
ببین mand عزیز که مثال اشو زدی باید خدمتت عرض کنم که حکایت این مملکت مثل این می مونه که مردمی دارای مشکلات فراوانی باشند و برای
رفع این مشکل بول (مالیات و بوله منابع طبیعی که در حقیقت ثروت تک تک ماست و ...)به عده ای (فرض کن تعدادی موسسه و شرکت)برداخت کنن
و اون عده نه تنها مشکلات مردمو حل نکنن بلکه با ازار و اذیتهای مختلف(مثلا گیر دادن به لباس و کروات)برای اون مردم مشکل و ناراحتیه فکری هم ایجاد کنن(یعنی نمک هم روی زخمشون بباشن!)
ضمنن اینو بدون که هر ادم عاقلی کارها و برنامهاشو اولویت بندی می کنه مثلا شما وقتی فردا صب امتحان داری و نخوندی نمیری تا صب بشینی فیلم نگاه کنی فیلم دیدن هرچند خوبه و لازمه اما
عقل حکم می کنه که امتحان دارای اولویت و ضرورت بیشتریه بس زمانی که این کشور دارای مشکلات عدیده و مهمی هست گیر دادن به کروات کار و زمان و هزینه گذاشتن روی این کار
به طرز عجیبی سفیهانه ست(حتی اگر به این نتیجه و باور رسیده باشیم که گیر دادن به کروات به خودیه خود درسته در صورتی که این عمل در هر شرایطی بس مضحک جلوه می کنه)
 

maryam_22

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خبر ها آمده که:«بستن کراوات در بیمارستان‌ها و سازمان‌ها ممنوع» تابناک

استدلالی که برای این ممنوعیت مطرح شده از سوی مقام متولی این امر بوده که «اينكه كراوات ترويج نمادغرب است» فرارو



يعني من الان كشته مرده اين تصميماتي هستم كه مسئولين محترم از رو شيكمشون ميگيرن ، شب ميخوابن بهشون الهام ميشه كروات ترويج نماد غربه صبح اعلام ميكنن كروات زدن ممنوعه ...واقعا بسي ادم رو به خنده وا ميدارن...
 

coherent

عضو جدید
نکته مهم اینه که آزادی فردی انسانها که در قانون اساسی ایران هم محترم شمرده شده چگونه پایمال نظریات سلیقه ای افراد دارای قدرت میشه.
 

natashkooh

عضو جدید
آره دیگه!:surprised:

ببین این آقایون متفکر بالایی چجور مردمو سرکار میزارن
یه روز به حجاب خانوما گیر میدن، یه روز مردمو درگیر کروات میکنن، یه روز دیگه میکن اگه تاتو کنی شلاق میخوری....
وای به ما مردم که چه خور رو دست این آقایونو میخوریم، تا نفهمیم چه بلاهایی جاهای دیگه داره سرمون میاد
مشکل اینه که میدونیم چی داره سرمون میاد و باز هم ساکتیم!!!
 

shakibam

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتفاقا یه مدت اینایی که مثلا خیلی میدونن و راه می افتن از سر بیکاری,اسامی خارجی و برمیدارن و جاش پارسی میذارن ,ایندفعه اومدن اسم کروات و عوض کردن گذاشتن:دراز آویز زینتی!!!!!!!!!!!!!!
واقعا اینا که میبینن تو هر پاساژی,زیرزمینش دنیای کرواته خجالت نمیکشن این حرفو میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
لباس، مدل مو، کفش، کیف و یا حتی بسیاری دیگر از اقلام و یا حتی روش‌ها و رفتارها نه تنها گاه لازم و ضروری است، بلکه چنان عمومیت دارد که علامت یا مشخصه‌ی یک گروه خاص محسوب نمی‌گردند.

اما گاه شیء یا مدل یا رفتاری علامت است و تبلیغ مستقم و غیر مستقیم یک نوع اندیشه یا گرایش محسوب می‌گردد.






ایراد صرفاً در غربی بودن آن نیست.
نه تنها کت و شلوار، بلکه بسیاری از لوازم مصرفی ما تولید غرب است و در صنایع مادر یا صنایع کوچک‌تر نیز بسیاری از لوازم یا قطعات تولید غرب است و چرخه‌ی صنایع مانند حلقات یک زنجیر به هم پیوسته است و گاه انفکاک و انقطاع مطلق نه معقول است و نه مقرون به صرفه و نه ممکن.

بلکه موضوع این است که کرواوات یک علامت و یک مظهر است و اسلام به مؤمنین و مسلمانان می‌فرماید که برای خود الگو بسازید و خود را شبیه علی الخصوص کفار نکنید
لباس، مدل مو، کفش، کیف و یا حتی بسیاری دیگر از اقلام و یا حتی روش‌ها و رفتارها نه تنها گاه لازم و ضروری است، بلکه چنان عمومیت دارد که علامت یا مشخصه‌ی یک گروه خاص محسوب نمی‌گردند. اما گاه شیء یا مدل یا رفتاری علامت است و تبلیغ مستقم و غیر مستقیم یک نوع اندیشه یا گرایش محسوب می‌گردد.
به عنوان مثال: حجاب نیز نوعی لباس است و بسیاری از دختران و زنان در این عالم، چه در گذشته و چه حال روسری می‌گذاشتند و می‌گذارند و چنان چه شاهدیم، روسری‌های ساخت ایتالیا بازار روسری جهان را گرفته است. اما اگر همین روسری به شکل حجاب اسلامی و برای پوشاندن سر، مو و گردن و ... استفاده شود، یک علامت می‌شود و به همین دلیل در غرب ممنوع اعلام می‌گردد.


کراوات یا پاپیون حتی لباس نیز نیست و هیچ مشخصه یا خاصیت پوششی هم ندارد، بلکه صرفاً یک علامت است.
کراوات، ریشه در دوره‌ی حکومت کلیسا دارد و پس از جنگ‌های صلیبی و سقوط دولت عثمانی و سایر کشورهای اسلامی، به اجبار و به تبلیغ به فرهنگ مسلمانان تحمیل شد.


در آن دوره حکومت در اختیار مسیحی‌ها و کلیسا بود و قدرت نیز در دست «کراوات‌ها» بود که مانند جنگ «صربستان و کراوات‌ها» علیه مسلمانان «بوسنی هرزگوین» در آن موقع نیز جنایات بی‌شماری علیه مسلمانان و اساساً غیر مسیحی‌ها به راه انداختند و کروات‌ها [در یوگسلاوی سابق و ...] نقش بسیار مهمی در این جنگ‌ها داشتند.
در آن دوره، مردم را مجبور کردند که به میل و یا با اجبار (و از ترس کشته شدن یا آسیب‌دیدن به عنوان غیر مسیحی یا مخالف)، صلیب به گردن خود آویزان کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این صلیب، کم‌کم و به ویژه پس از رنساس که مردم مسیحی بودند، اما حکومت‌های ضد کلیسا و مسیحیت قدرت را در دست گرفتند، به شکل «کراوات» درآمد و پس از مدت کوتاهی نیز به «پاپیون» تبدیل شد، تا هم مستقیماً صلیب نباشد و هم اعتقاد و گرایش دینی مسیحیان را پاسخگو باشد.

و پس از آن به عنوان سمبل «مدرنی، شیکی و گرایش به غرب» به همگان تحمیل شد و توسط عمالی چون آتاتورک (یا آتاترک) در ترکیه، رضاخان در ایران و شیوخ وابسته در کشورهای عربی به بلاد اسلامی تحمیل گردید. و سپس با تبلیغات گسترده‌ی مستقیم و غیر مستقیم القا کردند که هر کس کروات بزند، لابد انسان فرهیخته، با فرهنگ و با شخصیتی است و هر کس نزند، لابد انسانی لاابالی است.


البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرهنگ حتی در میان شخصیت‌ها و سیاستمداران غربی نیز شکسته شد، اما هنوز استعمال و بر آن اصرار می‌شود.


لذا نه تنها لزومی ندارد که یک مسلمان و یک ایرانی، صلیب و علامت مسیحیان و غربی‌ها را به گردن خود آویزان نماید و خود را به شکل آنان درآورد - به ویژه آن که امروزه کراوات به غیر از علامت صلیب مسیحیت، علامت غرب‌زدگی نیز می‌باشد – بلکه مسلمان نباید ذلیل باشد و چنین علامتی را به عنوان غربزدگی، یا شیکی یا هر عنوان دیگری از گردن خود آویزان نماید. یک مسلمان خودش انسان و علامت خدا، ایمان و اسلام است و نباید خود را به ابزار زنده و متحرک تبلیغاتی دشمنان خود مبدل نماید.


«وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ» (آل عمران، 139)
ترجمه:و سست نشوید، و اندوهگین نباشید و شما برترید، اگر مؤمن باشید.
«فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ» (محمد ص، 35)
ترجمه: پس شما مسلمانان سست نشوید، و مشرکین را (با کوتاه آمدن، همسویی، هم‌رنگی و ...) به مسالمت دعوت مکنید در حالى که شما پیروز و دست بالائید و خدا با شما است و هرگز پاداش اعمالتان را کم نمى‏کند.


http://khabarfarsi.com/ext/2148605
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يه سوال مگه ما به عنوان مسلمان بايد ساير پيامبرها را قبول داشته باشيم و به همه آنها احترام بذاريم...پس فرقي بين حضرت عيسي و حضرت محمد نبايد قائل شد بر فرض هم كه كروات نماد مسيحيت خوب گناهش چيه ؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما در جواب به استارتر تاپیک
اولا در نظر داشته باشید که وظیفه سردار نیست که بیاد کل این موارد رو توضیح بده
این مسئله بر عهده وزارت ارشاد هست که کم و بیش توضیح داده شده

این رو هم لازمه بگم

چیزی نبوده که بدون علت به قانون کشور تبدیل بشه البته برخی هم از منابع انگلیسی دستمال گردن دوره ساسانیان رو کراوات معنی کردن و شبهه هایی در این باره وجود داره و میگن تاریخچه کراوات به قبل رزنانس برمیگرده ............ولی با این حال بنده با افراط در این باب به خصوص مسائلی که زمان نخست وزیری آقای موسوی رخ داد به شدت مخالفم و امیدوارم وضع به اون صورت بر نگردد

والسلام
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
يه سوال مگه ما به عنوان مسلمان بايد ساير پيامبرها را قبول داشته باشيم و به همه آنها احترام بذاريم...پس فرقي بين حضرت عيسي و حضرت محمد نبايد قائل شد بر فرض هم كه كروات نماد مسيحيت خوب گناهش چيه ؟
بله .......بایستی قبول داشته باشیم ..........ولی مسئله احترام به دین مسیح نیست
در آن دوره حکومت در اختیار مسیحی‌ها و کلیسا بود و قدرت نیز در دست «کراوات‌ها» بود که مانند جنگ «صربستان و کراوات‌ها» علیه مسلمانان «بوسنی هرزگوین» در آن موقع نیز جنایات بی‌شماری علیه مسلمانان و اساساً غیر مسیحی‌ها به راه انداختند و کروات‌ها [در یوگسلاوی سابق و ...] نقش بسیار مهمی در این جنگ‌ها داشتند.
در آن دوره، مردم را مجبور کردند که به میل و یا با اجبار (و از ترس کشته شدن یا آسیب‌دیدن به عنوان غیر مسیحی یا مخالف)، صلیب به گردن خود آویزان کنند.
در زمان حضرت مسیح که نبوده
مسئله اینجاست ......... مسئله تاریخی است ..........بلایی که سر مسلمان آورده شده

این صلیب، کم‌کم و به ویژه پس از رنساس که مردم مسیحی بودند، اما حکومت‌های ضد کلیسا و مسیحیت قدرت را در دست گرفتند، به شکل «کراوات» درآمد
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس چيه؟
حالا زمان قديم يه اتفاقي افتاده بايد منكر كلي آن بشيم
متوجه نمیشم
واضح تر بگید
وقتی اینو به زور بر عده ای مسلمان کراواتها تحمیل کردن ........آیا باید فراموش کرد ؟!
از شما انتظار این حرف رو ندارم

ما اگه به فرهنگ خودمون برگردیم دستمال گردن داشتیم ........به نظر من دستمال گردن بسیار شیک ترم هست ....از همه مهمتر ایرانی است
موفق باشید
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متوجه نمیشم
واضح تر بگید
وقتی اینو به زور بر عده ای مسلمان کراواتها تحمیل کردن ........آیا باید فراموش کرد ؟!
از شما انتظار این حرف رو ندارم

ما اگه به فرهنگ خودمون برگردیم دستمال گردن داشتیم ........به نظر من دستمال گردن بسیار شیک ترم هست ....از همه مهمتر ایرانی است
موفق باشید
به نظرتون الان همه چيز بر اساس نظر و دلخواه مردمه... نه برادر من خيلي وقتا در حق همه ما به خصوص خانم ها اجحاف شده....وقتي يه خانمي را به خاطر مانتوي كوتاه تو خيابونا مي كشن و زخمي كنن دلتون نمي سوزه...ولي براي مسلمانان كشورهاي ديگه مي سوزه
به قول معرف چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرامست
 

uraniburg

عضو جدید
متوجه نمیشم
واضح تر بگید
وقتی اینو به زور بر عده ای مسلمان کراواتها تحمیل کردن ........آیا باید فراموش کرد ؟!
از شما انتظار این حرف رو ندارم

ما اگه به فرهنگ خودمون برگردیم دستمال گردن داشتیم ........به نظر من دستمال گردن بسیار شیک ترم هست ....از همه مهمتر ایرانی است
موفق باشید

بله دستمال گردن
ایرانیم هست
آدم میمونه چی بگه!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرتون الان همه چيز بر اساس نظر و دلخواه مردمه... نه برادر من خيلي وقتا در حق همه ما به خصوص خانم ها اجحاف شده....وقتي يه خانمي را به خاطر مانتوي كوتاه تو خيابونا مي كشن و زخمي كنن دلتون نمي سوزه...ولي براي مسلمانان كشورهاي ديگه مي سوزه
به قول معرف چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرامست

خوشبختانه برخوردی که شما میگید ما اونو ندیدیم .......چرا ........چند سال پیش یک سری از مامورین که توجیه نبودن با بدحجابها مثل اراذل برخورد میکردن که اون موقع اتفاقا هم صدای مردم در آمد و هم رییس جمهور منتخب مردم
خواهشی هم که دارم احساسات رو وارد یک موضوع عقلانی و تاریخی نکنید
به بیان شیوا تر با بیان حرفهای احساسی موضوع رو منحرف نکنید
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوشبختانه برخوردی که شما میگید ما اونو ندیدیم .......چرا ........چند سال پیش یک سری از مامورین که توجیه نبودن با بدحجابها مثل اراذل برخورد میکردن که اون موقع اتفاقا هم صدای مردم در آمد و هم رییس جمهور منتخب مردم
خواهشی هم که دارم احساسات رو وارد یک موضوع عقلانی و تاریخی نکنید
به بیان شیوا تر با بیان حرفهای احساسی موضوع رو منحرف نکنید
فكر كنم شما الان بيرون نمي ريد نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما هم احساساتونو وارد اين بحث كردين......... ما را چه به كشورهاي ديگه؟
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوشبختانه برخوردی که شما میگید ما اونو ندیدیم .......چرا ........چند سال پیش یک سری از مامورین که توجیه نبودن با بدحجابها مثل اراذل برخورد میکردن که اون موقع اتفاقا هم صدای مردم در آمد و هم رییس جمهور منتخب مردم
خواهشی هم که دارم احساسات رو وارد یک موضوع عقلانی و تاریخی نکنید
به بیان شیوا تر با بیان حرفهای احساسی موضوع رو منحرف نکنید
یعنی اقا محمد یک داستانهای از تاریخ راجب کراوات تعریف کردی که معلوم نیست از کجا اینها رو اوردی
حالا فرض که اصلا مال کافرهاست نه مسیح

سوال اول لباس اعراب اسلامی هست یا نه؟ایرانی هست یا نه؟ چفیه اسلامی هست یا نه؟ایرانی هست یا نه؟
سوال دوم کراوات زیبا هست یا نه؟ مرد رو شیک پوش تر میکنه یا نه؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی اقا محمد یک داستانهای از تاریخ راجب کراوات تعریف کردی که معلوم نیست از کجا اینها رو اوردی
حالا فرض که اصلا مال کافرهاست نه مسیح

سوال اول لباس اعراب اسلامی هست یا نه؟ایرانی هست یا نه؟ چفیه اسلامی هست یا نه؟ایرانی هست یا نه؟
سوال دوم کراوات زیبا هست یا نه؟ مرد رو شیک پوش تر میکنه یا نه؟
ای کافر بالفطره.مگه نمیدونی هر چی که ادم خوشش بیاد حرامه؟؟؟هاا؟هاا؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوشبختانه برخوردی که شما میگید ما اونو ندیدیم .......چرا ........چند سال پیش یک سری از مامورین که توجیه نبودن با بدحجابها مثل اراذل برخورد میکردن که اون موقع اتفاقا هم صدای مردم در آمد و هم رییس جمهور منتخب مردم
خواهشی هم که دارم احساسات رو وارد یک موضوع عقلانی و تاریخی نکنید
به بیان شیوا تر با بیان حرفهای احساسی موضوع رو منحرف نکنید
رئیس جمهور منتخبو خوب اومدی.طنز ظریفی بود
 

coherent

عضو جدید
واکنش یک حقوقدان به اظهارات سردار رادان: کراوات زدن نه حرام است، نه خلاف عفت عموم

واکنش یک حقوقدان به اظهارات سردار رادان: کراوات زدن نه حرام است، نه خلاف عفت عموم

[h=1]واکنش یک حقوقدان به اظهارات سردار رادان: کراوات زدن نه حرام است، نه خلاف عفت عمومی
[/h][h=2]قضایی - بهمن کشاورز، حقوقدان در یادداشتی در روزنامه اعتماد درباره کراوات و منع هایی که به تازگی درباره آن بوجود آمده است، نوشت:[/h]
[h=4]
در سال 1365 قانونی تحت عنوان قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه دار می کند تصویب شد که به موجب آن برای تولیدکنندگان و فروشندگان این قبیل البسه مجازات هایی تعیین شده بود. در همین قانون موضوع فیلم ها، عکس ها و پوسترهایی که می توانستند مستهجن یا مبتذل تلقی شوند مطرح و تعیین تکلیف شده بود.در سال 1375 قانون مجازات اسلامی در قسمت تعزیرات تصویب شد که مواد 637 تا 641 آن مربوط به جرائم ضدعفت و اخلاق عمومی بود. ماده 640 این قانون، قانون سال 1365 را بعضا نسخ کرده و قانون مذکور صرفا درموارد تعارض قابل اجراست.قانون دیگری که به البسه مربوط می شود قانون مربوط به مد و لباس است که در آن تدابیری برای تشویق تولیدکنندگان ایرانی به تولید البسه و پوشاک ملی با ویژگی های خاص ایرانی و محلی پیش بینی شده است. در این قانون مورد بازدارنده یی غیر از الزام نیروی انتظامی به ممانعت از فروش البسه دسته دوم خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند مشاهده نمی شود.از بررسی مواد 637 تا 641 قانون مجازات اسلامی (پیش گفته) نیز درباره موارد قابل انطباق بر مساله لباس و پوشاک صرف این معنا به دست می آید که قانونگذار در نظر داشته مواردی برای بازدارندگی وارد کردن و تجارت یا صادر کردن و کرایه دادن این قبیل اشیا پیش بینی کند و درباره به کار برنده و استفاده کننده ضابطه یی تصریح نشده است.بنابراین آنچه باقی می ماند ماده 638 است که می گوید: «هر کس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس یا شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه دار می کند ایضا به حبس و شلاق محکوم می شود.»ما نمی دانیم در اینجا موضوع استعلام چه بوده است ولی به مفاد نظریه استناد می کنیم که ماده 638 را صرفا ناظر بر مواردی دانسته که کسی در انظار عمومی تظاهر به عمل حرام کند یا مرتکب عملی شود که هر چند دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه دار می کند.تا آنجا که من می دانم استفاده از کراوات که چیزی در حد شال گردن است نه حرام است و نه عفت عمومی را جریحه دار می کند. بنابراین استفاده از آن در اماکن عمومی و معابر و انظار عمومی بلامانع و مباح به نظر می رسد.​
[/h]
 
بالا