آزمون نظام مهندسی مرداد 94

FARZAD79

عضو جدید
[FONT=&quot](بنده هم از متن شما استفاده کردم و اعتراضم رو به چند تا سوال اعلام کردم فرستادم (تشکر بابت تهیه متن)

با سلام و احترام،[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]بدینوسیله به استحضار می رساند که ابهاماتی در مورد سوالات زیر وجود دارد و از آن مقام محترم درخواست می گردد که دستور رسیدگی به موارد ذیل،را صادر نمائید. [/FONT]
[FONT=&quot]پیشاپیش از بذل توجه شما کمال امتنان را دارم. [/FONT]
[FONT=&quot] .......................[/FONT]

[FONT=&quot]عضو سازمان نظام مهندسی استان ................[/FONT] [FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]سوال (3[/FONT][FONT=&quot]A[/FONT][FONT=&quot]) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]با توجه به جدول شماره 4 صفحه 31 مبحث 2 نظامات اداری چون هر دو مهندس هم پایه و هم رشته هستند 10 درصد به ظرفیتشان اضافه میشه، و برای صرف احداث 10 درصد دیگر اضافه میشود و چون ذکرشده است به صورت پاره وقت کارمیکند با توجه به بند 6-3-5 صفحه 32مبحث 2 نظامات اداری ، 50 درصد دیگه هم اضافه میشود و نهایتاً 70 درصد ظرفیت مهندس پایه یک زیاد میشود، یعنی 70 درصد 16000، که میشه 0.7* 16000= 11200 و ازنظر یک مهندس کاردان وباتجربه اطمینان حاصل میشودکه که منظور طراح نزدیکترین جواب نبوده است و این سوال دقیقاً حداکثر ظرفیت اشتغال را می خواهد و در نتیجه ،گزینه صحیح که 11200 در گزینه ها باشد، وجود ندارد.پس غلط می باشد.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]سوال (19[/FONT][FONT=&quot]A[/FONT][FONT=&quot]) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]متاسفنه سوال ۱۹ مکانیک کاملا اشتباه و دچادر ابهام است به این دلیل که در این سوال[/FONT]
[FONT=&quot]1- ظرفیت واقعی و مجازی در متن سوال گفته نشده است. 2-اگر ظرفیت خواسته شده از نظر طراح سوال مشابه سوال 4 آذر 92 بوده و واقعی در نظر گرفته است .چرا که طراح سوال ذکر نکرده است در این مساله واقعی بودن ظرفیت را و ماکه این ضمیرما ، میتواندشامل حال تعدادزیادی از مهندسین شرکت کننده در ازمون باشد به طور معمول مسایل حل شده و مشابه سوالات گذشته نظام مهندسی که ظرفیت واقعی را همیشه مورد بررسی قرار میدهند.بررسی کرده ایم.[/FONT]
[FONT=&quot]پس طبق این فرمول ([/FONT][FONT=&quot]v>Q/([/FONT][FONT=&quot]177[/FONT][FONT=&quot]*R[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]مساله حل می شود. که ([/FONT][FONT=&quot]v[/FONT][FONT=&quot]=حجم ) و([/FONT][FONT=&quot]Q[/FONT][FONT=&quot] = ظرفیت) و ([/FONT][FONT=&quot]R[/FONT][FONT=&quot] = ظرفیت) می باشد. چرا که حداکثر(۱۰۰درصد) [/FONT][FONT=&quot]Q[/FONT][FONT=&quot] می شود ۴[/FONT][FONT=&quot]٫[/FONT][FONT=&quot]۵*۶*۶*۱۷۷مساوی ۲۸۶۷۴ کیلو کالری بر ساعت و وقتی می گوید راندمان ۸۰ در صد باید ضربدر ۸۰ درصد کنیم که می شود ۲۲۹۳۹ کیلو کالری بر ساعت و با ضرب در تبدیل واحد ۱[/FONT][FONT=&quot]٫[/FONT][FONT=&quot]۱۶۴۱ به وات تبدیل می شود و با تقسیم بر ۱۰۰۰ به کیلو وات تبدیل می شود که جواب می شود ۲۶[/FONT][FONT=&quot]٫[/FONT][FONT=&quot]۷و تفریبا ۲۷کیلو وات.بر چه اساسی دستگاه با ظرفیت ۴۰ کیلو وات را به عنوان جواب سوال انتخاب کرده است؟؟؟؟؟ وقتی حداکثر ظرفیت ما با راندمان ۸۰ درصد ۲۷ کیلو وات می تواند باشد.که در گزینه ها این عدد وجو ندارد. [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]سوال (48[/FONT][FONT=&quot]A[/FONT][FONT=&quot] ) : این سوال باید حذف شود. این سوال با اطلاعات مباحث و نشریات قابل حل نمی‌باشد.[/FONT]
 

baranj

عضو جدید
(بنده هم از متن شما استفاده کردم و اعتراضم رو به چند تا سوال اعلام کردم فرستادم (تشکر بابت تهیه متن)

با سلام و احترام،



بدینوسیله به استحضار می رساند که ابهاماتی در مورد سوالات زیر وجود دارد و از آن مقام محترم درخواست می گردد که دستور رسیدگی به موارد ذیل،را صادر نمائید.
پیشاپیش از بذل توجه شما کمال امتنان را دارم.
.......................

عضو سازمان نظام مهندسی استان ................
سوال (3A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.

با توجه به جدول شماره 4 صفحه 31 مبحث 2 نظامات اداری چون هر دو مهندس هم پایه و هم رشته هستند 10 درصد به ظرفیتشان اضافه میشه، و برای صرف احداث 10 درصد دیگر اضافه میشود و چون ذکرشده است به صورت پاره وقت کارمیکند با توجه به بند 6-3-5 صفحه 32مبحث 2 نظامات اداری ، 50 درصد دیگه هم اضافه میشود و نهایتاً 70 درصد ظرفیت مهندس پایه یک زیاد میشود، یعنی 70 درصد 16000، که میشه 0.7* 16000= 11200 و ازنظر یک مهندس کاردان وباتجربه اطمینان حاصل میشودکه که منظور طراح نزدیکترین جواب نبوده است و این سوال دقیقاً حداکثر ظرفیت اشتغال را می خواهد و در نتیجه ،گزینه صحیح که 11200 در گزینه ها باشد، وجود ندارد.پس غلط می باشد.

سوال (19A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.

متاسفنه سوال ۱۹ مکانیک کاملا اشتباه و دچادر ابهام است به این دلیل که در این سوال
1- ظرفیت واقعی و مجازی در متن سوال گفته نشده است. 2-اگر ظرفیت خواسته شده از نظر طراح سوال مشابه سوال 4 آذر 92 بوده و واقعی در نظر گرفته است .چرا که طراح سوال ذکر نکرده است در این مساله واقعی بودن ظرفیت را و ماکه این ضمیرما ، میتواندشامل حال تعدادزیادی از مهندسین شرکت کننده در ازمون باشد به طور معمول مسایل حل شده و مشابه سوالات گذشته نظام مهندسی که ظرفیت واقعی را همیشه مورد بررسی قرار میدهند.بررسی کرده ایم.
پس طبق این فرمول (v>Q/(177*R
مساله حل می شود. که (v=حجم ) و(Q = ظرفیت) و (R = ظرفیت) می باشد. چرا که حداکثر(۱۰۰درصد) Q می شود ۴٫۵*۶*۶*۱۷۷مساوی ۲۸۶۷۴ کیلو کالری بر ساعت و وقتی می گوید راندمان ۸۰ در صد باید ضربدر ۸۰ درصد کنیم که می شود ۲۲۹۳۹ کیلو کالری بر ساعت و با ضرب در تبدیل واحد ۱٫۱۶۴۱ به وات تبدیل می شود و با تقسیم بر ۱۰۰۰ به کیلو وات تبدیل می شود که جواب می شود ۲۶٫۷و تفریبا ۲۷کیلو وات.بر چه اساسی دستگاه با ظرفیت ۴۰ کیلو وات را به عنوان جواب سوال انتخاب کرده است؟؟؟؟؟ وقتی حداکثر ظرفیت ما با راندمان ۸۰ درصد ۲۷ کیلو وات می تواند باشد.که در گزینه ها این عدد وجو ندارد.



سوال (48A ) : این سوال باید حذف شود. این سوال با اطلاعات مباحث و نشریات قابل حل نمی‌باشد.

واقعا که یعنی فقط سوالایی و که برا خودت منفعت داشت و فرستادی؟؟؟؟پس سوال 32 و 38 و 50 چی؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا دست درد نکنه زحمت کشیدی!
 

انیشتن

عضو جدید
واقعا که یعنی فقط سوالایی و که برا خودت منفعت داشت و فرستادی؟؟؟؟پس سوال 32 و 38 و 50 چی؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا دست درد نکنه زحمت کشیدی!

نگران نباش خدایی که بخواد قبول کنه میکنه ما زحمتامونو کشیدیم بقیش با اوستاکریم
 

soheil1345

عضو جدید


با سلام و احترام

در خصوص آزمون تاسیسات مکانیکی مرداد ٩٤ اینجانبان یعنی تعداد زیادی از شركت كنندگانی که به شدت به دنبال احقاق حق قبولی خود به دلیل نیاز فراوان به قبولی در این آزمون و کسب پروانه اشتغال هستیم، نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن بعضی از سوالات و نبود وقت كافی برای این نوع سوالات اعتراض داریم و همچنین نحوه تغییرسبک طراحی آزمون و تكیه کردن به مباحث غیرمکانیکی حق دوستان و تحصیلكرده‌های شركت كننده در این آزمون را به نحو زیادی ضایع و هدر داده است و با توجه به کلید اولیه اعلام شده که امید داریم تغییرات اساسی در آن صورت پذیرد این آزمون سبب نا امیدی و سرخوردگی برای همه ما بوده است؛ بدینوسیله از مسئولین ذیربط خواهشمندیم نسبت به بررسی مشكلات ما در زمینه اعتراض به آزمون و حداقل کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرمایید. متن اعتراض به صورت زیر می‌باشد که به حضورتان ارسال می‌گردد:

سوال (3A) : هیچکدام از گزینه‌ها صحیح نمی‌باشد.

با توجه به جدول شماره 4 صفحه 31 مبحث 2 نظامات اداری چون هر دو مهندس هم پایه و هم رشته هستند 10 درصد به ظرفیت اشتغال اضافه می‌شود و 10 درصد دیگر بدلیل احداث شرکت اضافه خواهد شد و بدلیل پاره وقت بودن کار در شرکت با توجه به بند 6-3-5 صفحه 32 مبحث 2 نظامات اداری، 50 درصد دیگر هم به مقادیر جدول 4 اضافه می‌شود که نهایتاً 70 درصد ظرفیت اشتغال مهندس پایه یک زیاد خواهد شد، یعنی 70 درصد 16000، که 11200 بدست می‌آید و از نظر ما مهندسان مطمئن هستیم که منظور طراح نزدیکترین جواب نبوده و این سوال دقیقاً حداکثر ظرفیت اشتغال را می‌خواهد و در نتیجه گزینه صحیح (11200) در گزینه ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که برای رسیدن به گزینه 4 (گزینه مورد نظر کلید نظام مهندسی) مجموع درصد افزایش اشتغال باید 67.5 شود که به نظر غیر ممکن می‌رسد. لطفاً در صورت داشتن وجهه علمی، اعتراض را ترتیب اثر دهید که با این کار قدمی موثر در جهت احقاق حق از دست رفته اینجانبان انجام خواهید داد.

سوال (19A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.

این سوال به دلایل زیر دارای ابهام است:

1- اینکه ظرفیت خواسته شده در سوال واقعی است یا خیر در متن سوال ذکر نشده است.

2-اگر ظرفیت خواسته شده از نظر طراح سوال مشابه سوال 4 آذر 92 بوده و واقعی در نظر گرفته شده است باز هم گزینه صحیح وجود ندارد؛ لطفاً به حل زیر دقت شود:

حداکثر ظرفیت به این صورت محاسبه می‌شود که 28674= ۴٫۵*۶*۶*۱۷۷ کیلو کالری بر ساعت و با توجه به راندمان ۸۰ در صد مقدار بدست آمده را باید در ۸۰ درصد ضرب کنیم که برابر با ۲۲۹۳۹.2 کیلو کالری بر ساعت می‌شود و با ضرب در تبدیل واحد ۱٫۱۶3 به وات تبدیل و با تقسیم بر ۱۰۰۰ به کیلو وات تبدیل می‌شود که جواب نهایی ۲۶٫۷ کیلو وات خواهد شد. بر چه اساسی دستگاه با ظرفیت ۴۰ کیلو وات در کلید نظام مهندسی انتخاب شده است آن هم زمانی که حداکثر ظرفیت ما با راندمان ۸۰ درصد حدوداً ۲۷ کیلو وات می‌تواند باشد که در گزینه‌ها این عدد وجود ندارد. بسیار واضح است که در اثر اشتباه سهوی پیش آمده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد پیچیده کردن سوال را داشته‌اند، سهواً ابهامی در سوال بوجود آمده است و حتی گزینه صحیح نیز وجود ندارد.

سوال (29A ) : جواب صحیح گزینه 3 می‌باشد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب نموده، اشتباه است.

در صفحه ۱۲ کتاب مهندس هادی‌زاده آمده است که در فضاهایی که خنک کاری توسط کولرهای گازی انجام می‌شود می توان در زمستان با معکوس کردن سیکل تبرید، گرمایش فضا را نیز تامین نمود، بدینصورت که اواپراتوری که در تابستان هوا را خنک می‌کند در زمستان و ماه‌های سرد سال نقش کندانسور را ایفا می‌کند این روش برای مکان‌هایی که زمستان‌های سرد دارد و نیز فضاهایی که محیط مرطوب است مناسب نیست، بنابراین اختلاف اصلی پمپ گرمایی و کولر گازی اواپراتور می‌باشد نه شیر چهار راهه که در نتیجه گزینه 3 صحیح می‌باشد و کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب نموده اشتباه است.

سوال (32A ): با توجه به گزینه اعلام شده در کلید نظام مهندسی، این سوال غلط می‌باشد.

کلید اعلام شده توسط نظام مهندسی برای این سوال گزینه 1 است که مقدار آن 8.42 می‌باشد. اکنون با توجه به حل زیر، پی به غلط بودن صورت سوال با توجه به کلید اعلام شده نظام مهندسی می‌بریم.

روش حل:

اگر به طور معکوس حساب کنین و از گزینه 1 به انتخاب زاویه برسیم چنین می‌شود:

اگر از ۸٫۴۲، یک متر (طبق بند 12-7-3-1 قسمت چ طول نردبان باید یک متر از کفی که برای رسیدن به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلندتر بوده و این قسمت اضافی فاقد پله باشد) را کم کنیم مقدار ۷٫۴۲ بدست می‌آید.
حالا اگه زاویه نردبان را حساب کنیم بطوریکه نردبان وتر مثلث باشد و ارتفاع، ضلع مقابل مثلث باشد در این صورت زاویه بدست آمده طبق فرمول (76.01=(7.2/7.42)
Arcsin) 76.01 درجه می‌شود. اکنون با توجه به بند ۱۲-۷-۳-۷ مبحث 12 اگر زاویه بین ۷۵ تا ۹۰ باشه باید نردبان با اتصلات به دیوار متصل شود که این موضوع دقیقاً در تضاد با صورت سوال می‌باشد. چراکه در صورت سوال دقیقاً ذکر شده است که "بدون نیاز به بستن نردبان به سازه یا دیوار بوسیله اتصالات" و ازطرفی نردبان بدون اتصالات برای زوایای کمتر از 75 درجه می‌باشد؛ در نتیجه به طور کاملاً واضح سوال غلط می‌باشد.

از نظر ما مهندسان و بدون شک تعداد مهندسینی که شاید از امکان اعتراض به کلیدها باخبر نباشند ولی هم عقیده با ما هستند این سوال مستحق اعتراض و حذف شدن می باشد! لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش آمده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال ایجاد شده است پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانید و لطفاً رسیدگی کنید.

سوال (48A ) : این سوال با اطلاعات مباحث و نشریات قابل حل نمی‌باشد.

در هیچ کدام از مباحث و نشریات منبع امکان حل این سوال موجود نیست و این سوال خارج از منبع خود به تنهایی باعث از بین رفتن حق اینجانب و بسیاری از داوطلبان شده است به این دلیل که ممکن بود اگر به جای این سوال یک سوال از منابع معرفی شده طرح می‌شد چه بسا آن را حل می‌کردیم. و با توجه به اینکه می‌دانید این آزمون رقابتی نیست و صرفا اخذکف 50 درصد برای قبولی لازم است لذا با حذف عادلانه این سوال نگذارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش آمده حقمان ضایع گردد و لطفاً رسیدگی کنید.

سوال (50A ) : داده کافی برای حل سوال وجود ندارد.

این سوال بسیار گیج کننده و پیچیده بود اما در صورت اطلاع از کوچک یا بزرگ بودن شهر نهبندان در داده سوال قابل حل می‌بود. آیا نوع شهرها برای همه افراد مشخص است؟ در تعریف شهر کوچک و بزرگ، مرکز استان بودن و یا جمعیت کمتر یا بیشتر از یک میلیون نفر شرط است (طبق بند 19-2-2-4 مبحث 19 ص 16). شاید مرکز استان نبودن این شهر مشخص باشد ولی آیا اینکه جمعیتش از یک میلیون نفر بیشتر است یا نه، برای همه مهندسان مشخص می‌باشد؟ این تفاوت منجر به تغییر گروه از 2 به 3 می‌شود که در گزینه‌ها هم موجود است. این امتحان برای مهندسان می‌باشد نه برای جغرافیا شناسان و دانستن اینکه جمعیت نهبندان از یک میلیون نفر بیشتر است یا نه سر جلسه آزمون واقعا کاری دشوار بود (مگر برای ساکنین آن محل و این خود لزوم حذف سوال را به وضوح نشان می‌دهد اگر عادلانه نگاه شود). این سوال از نظر ما مهندسان مستحق اعتراض می باشد! لطفا" اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال را داشته‌اند ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال ایجاد کرده‌اند پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانید.

متن فوق مورد قبول و تایید مهندسان پایه 1 و پایه 2 زیادی که در سراسر کشور عزیزمان ایران به انجام پیچیده‌ترین کارهای تاسیسات مکانیکی مشغول‌اند، قرار گرفته است و اعتراضات را کاملا وارد دانسته‌اند. لذا برای بار چندم در همین متن خواهشمند هستیم که ترتیب اثر دهید و حق از دست رفته را برگردانید. لذا لطفاً نگذارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش آمده حقمان ضایع گردد و خواهشاً رسیدگی کنید؛ چراکه با برگردان حق از دست رفته مان، مسیر کار و اشتغال را برایمان هموار خواهید کرد.

با تشکر از حسن توجه شما
 
آخرین ویرایش:
واقعا که یعنی فقط سوالایی و که برا خودت منفعت داشت و فرستادی؟؟؟؟پس سوال 32 و 38 و 50 چی؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا دست درد نکنه زحمت کشیدی!

البته متنی که روش کامنت گذاشتین کامل نیس وگرنه بنده خدا 32 و 50 رو هم گذاشته فقط 38 نیست که اونم شما زحمتشو بکشید
 

انیشتن

عضو جدید
خسته نباشید بچه ها من متنمو فرستادم و دیگه نمیام امتحان دارم همگی خسته نباشید امیدوارم که تمام زحماتمون به ثمر بشینه.از همه دوستان که تلاش کردن آقا صادق آقا سهیل آقا ساسان باران جان آنیلاجون بقیه بچه ها.متشکرم.التماس دعا.
 

sadeghjalilian

عضو جدید


با سلام و احترام

در خصوص آزمون تاسیسات مکانیکی مرداد ٩٤ اینجانبان یعنی تعداد زیادی از شركت كنندگانی که به شدت به دنبال احقاق حق قبولی خود به دلیل نیاز فراوان به قبولی در این آزمون و کسب پروانه اشتغال هستیم، نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن بعضی از سوالات و نبود وقت كافی برای این نوع سوالات اعتراض داریم و همچنین نحوه تغییرسبک طراحی آزمون و تكیه کردن به مباحث غیرمکانیکی حق دوستان و تحصیلكرده‌های شركت كننده در این آزمون را به نحو زیادی ضایع و هدر داده است و با توجه به کلید اولیه اعلام شده که امید داریم تغییرات اساسی در آن صورت پذیرد این آزمون سبب نا امیدی و سرخوردگی برای همه ما بوده است؛ بدینوسیله از مسئولین ذیربط خواهشمندیم نسبت به بررسی مشكلات ما در زمینه اعتراض به آزمون و حداقل کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرمایید. متن اعتراض به صورت زیر می‌باشد که به حضورتان ارسال می‌گردد:

سوال (3A) : هیچکدام از گزینه‌ها صحیح نمی‌باشد.

با توجه به جدول شماره 4 صفحه 31 مبحث 2 نظامات اداری چون هر دو مهندس هم پایه و هم رشته هستند 10 درصد به ظرفیت اشتغال اضافه می‌شود و 10 درصد دیگر بدلیل احداث شرکت اضافه خواهد شد و بدلیل پاره وقت بودن کار در شرکت با توجه به بند 6-3-5 صفحه 32 مبحث 2 نظامات اداری، 50 درصد دیگر هم به مقادیر جدول 4 اضافه می‌شود که نهایتاً 70 درصد ظرفیت اشتغال مهندس پایه یک زیاد خواهد شد، یعنی 70 درصد 16000، که 11200 بدست می‌آید و از نظر ما مهندسان مطمئن هستیم که منظور طراح نزدیکترین جواب نبوده و این سوال دقیقاً حداکثر ظرفیت اشتغال را می‌خواهد و در نتیجه گزینه صحیح (11200) در گزینه ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که برای رسیدن به گزینه 4 (گزینه مورد نظر کلید نظام مهندسی) مجموع درصد افزایش اشتغال باید 67.5 شود که به نظر غیر ممکن می‌رسد. لطفاً در صورت داشتن وجهه علمی، اعتراض را ترتیب اثر دهید که با این کار قدمی موثر در جهت احقاق حق از دست رفته اینجانبان انجام خواهید داد.

سوال (19A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.

این سوال به دلایل زیر دارای ابهام است:

1- اینکه ظرفیت خواسته شده در سوال واقعی است یا خیر در متن سوال ذکر نشده است.

2-اگر ظرفیت خواسته شده از نظر طراح سوال مشابه سوال 4 آذر 92 بوده و واقعی در نظر گرفته شده است باز هم گزینه صحیح وجود ندارد؛ لطفاً به حل زیر دقت شود:

حداکثر ظرفیت به این صورت محاسبه می‌شود که 28674= ۴٫۵*۶*۶*۱۷۷ کیلو کالری بر ساعت و با توجه به راندمان ۸۰ در صد مقدار بدست آمده را باید در ۸۰ درصد ضرب کنیم که برابر با ۲۲۹۳۹.2 کیلو کالری بر ساعت می‌شود و با ضرب در تبدیل واحد ۱٫۱۶3 به وات تبدیل و با تقسیم بر ۱۰۰۰ به کیلو وات تبدیل می‌شود که جواب نهایی ۲۶٫۷ کیلو وات خواهد شد. بر چه اساسی دستگاه با ظرفیت ۴۰ کیلو وات در کلید نظام مهندسی انتخاب شده است آن هم زمانی که حداکثر ظرفیت ما با راندمان ۸۰ درصد حدوداً ۲۷ کیلو وات می‌تواند باشد که در گزینه‌ها این عدد وجود ندارد. بسیار واضح است که در اثر اشتباه سهوی پیش آمده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد پیچیده کردن سوال را داشته‌اند، سهواً ابهامی در سوال بوجود آمده است و حتی گزینه صحیح نیز وجود ندارد.

سوال (29A ) : جواب صحیح گزینه 3 می‌باشد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب نموده، اشتباه است.

در صفحه ۱۲ کتاب مهندس هادی‌زاده آمده است که در فضاهایی که خنک کاری توسط کولرهای گازی انجام می‌شود می توان در زمستان با معکوس کردن سیکل تبرید، گرمایش فضا را نیز تامین نمود، بدینصورت که اواپراتوری که در تابستان هوا را خنک می‌کند در زمستان و ماه‌های سرد سال نقش کندانسور را ایفا می‌کند این روش برای مکان‌هایی که زمستان‌های سرد دارد و نیز فضاهایی که محیط مرطوب است مناسب نیست، بنابراین اختلاف اصلی پمپ گرمایی و کولر گازی اواپراتور می‌باشد نه شیر چهار راهه که در نتیجه گزینه 3 صحیح می‌باشد و کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب نموده اشتباه است.

سوال (32A ): با توجه به گزینه اعلام شده در کلید نظام مهندسی، این سوال غلط می‌باشد.

کلید اعلام شده توسط نظام مهندسی برای این سوال گزینه 1 است که مقدار آن 8.42 می‌باشد. اکنون با توجه به حل زیر، پی به غلط بودن صورت سوال با توجه به کلید اعلام شده نظام مهندسی می‌بریم.

روش حل:

اگر به طور معکوس حساب کنین و از گزینه 1 به انتخاب زاویه برسیم چنین می‌شود:

اگر از ۸٫۴۲، یک متر (طبق بند 12-7-3-1 قسمت چ طول نردبان باید یک متر از کفی که برای رسیدن به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلندتر بوده و این قسمت اضافی فاقد پله باشد) را کم کنیم مقدار ۷٫۴۲ بدست می‌آید.
حالا اگه زاویه نردبان را حساب کنیم بطوریکه نردبان وتر مثلث باشد و ارتفاع، ضلع مقابل مثلث باشد در این صورت زاویه بدست آمده طبق فرمول (76.01=(7.2/7.42)
Arcsin) 76.01 درجه می‌شود. اکنون با توجه به بند ۱۲-۷-۳-۷ مبحث 12 اگر زاویه بین ۷۵ تا ۹۰ باشه باید نردبان با اتصلات به دیوار متصل شود که این موضوع دقیقاً در تضاد با صورت سوال می‌باشد. چراکه در صورت سوال دقیقاً ذکر شده است که "بدون نیاز به بستن نردبان به سازه یا دیوار بوسیله اتصالات" و ازطرفی نردبان بدون اتصالات برای زوایای کمتر از 75 درجه می‌باشد؛ در نتیجه به طور کاملاً واضح سوال غلط می‌باشد.

از نظر ما مهندسان و بدون شک تعداد مهندسینی که شاید از امکان اعتراض به کلیدها باخبر نباشند ولی هم عقیده با ما هستند این سوال مستحق اعتراض و حذف شدن می باشد! لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش آمده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال ایجاد شده است پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانید و لطفاً رسیدگی کنید.

سوال (48A ) : این سوال با اطلاعات مباحث و نشریات قابل حل نمی‌باشد.

در هیچ کدام از مباحث و نشریات منبع امکان حل این سوال موجود نیست و این سوال خارج از منبع خود به تنهایی باعث از بین رفتن حق اینجانب و بسیاری از داوطلبان شده است به این دلیل که ممکن بود اگر به جای این سوال یک سوال از منابع معرفی شده طرح می‌شد چه بسا آن را حل می‌کردیم. و با توجه به اینکه می‌دانید این آزمون رقابتی نیست و صرفا اخذکف 50 درصد برای قبولی لازم است لذا با حذف عادلانه این سوال نگذارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش آمده حقمان ضایع گردد و لطفاً رسیدگی کنید.

سوال (50A ) : داده کافی برای حل سوال وجود ندارد.

این سوال بسیار گیج کننده و پیچیده بود اما در صورت اطلاع از کوچک یا بزرگ بودن شهر نهبندان در داده سوال قابل حل می‌بود. آیا نوع شهرها برای همه افراد مشخص است؟ در تعریف شهر کوچک و بزرگ، مرکز استان بودن و یا جمعیت کمتر یا بیشتر از یک میلیون نفر شرط است (طبق بند 19-2-2-4 مبحث 19 ص 16). شاید مرکز استان نبودن این شهر مشخص باشد ولی آیا اینکه جمعیتش از یک میلیون نفر بیشتر است یا نه، برای همه مهندسان مشخص می‌باشد؟ این تفاوت منجر به تغییر گروه از 2 به 3 می‌شود که در گزینه‌ها هم موجود است. این امتحان برای مهندسان می‌باشد نه برای جغرافیا شناسان و دانستن اینکه جمعیت نهبندان از یک میلیون نفر بیشتر است یا نه سر جلسه آزمون واقعا کاری دشوار بود (مگر برای ساکنین آن محل و این خود لزوم حذف سوال را به وضوح نشان می‌دهد اگر عادلانه نگاه شود). این سوال از نظر ما مهندسان مستحق اعتراض می باشد! لطفا" اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال را داشته‌اند ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال ایجاد کرده‌اند پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانید.

متن فوق مورد قبول و تایید مهندسان پایه 1 و پایه 2 زیادی که در سراسر کشور عزیزمان ایران به انجام پیچیده‌ترین کارهای تاسیسات مکانیکی مشغول‌اند، قرار گرفته است و اعتراضات را کاملا وارد دانسته‌اند. لذا برای بار چندم در همین متن خواهشمند هستیم که ترتیب اثر دهید و حق از دست رفته را برگردانید. لذا لطفاً نگذارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش آمده حقمان ضایع گردد و خواهشاً رسیدگی کنید؛ چراکه با برگردان حق از دست رفته مان، مسیر کار و اشتغال را برایمان هموار خواهید کرد.

با تشکر از حسن توجه شما
عذ رمیخوام در همان اوایل احقاق حق نوشتید.(نمیگم غلطه ها...)(ولی استرداد به معنی ((بازپس گرفتن)) هستش .............حالا توضیح اینکه..چرا استرداد...(اولا در نامه هایاداری زیاد استفاده میشه و بامسماتره...دومادر این مرحله که کلید اعلام شده ولی متاسفانه مشکل داره ..یعنی اینکه تصمیم داریم با این کلید کارنامه صادر کنیم در نتیجه تا اینجا حق ها ضایع شده اند وداوطلب وقتی میگه استرداد حق من یعنی اینکه حقی که به واسطه این کلیداز من زایل شده را به من برگردانید...البته احقاق هم بد نیست ولی در جملات پایین استفاده شده و من تشخصی دادم که استرداد مناسبتره..و موثرتر......البته هر طور صلاح میدونید...بقیه موارد تغییراتتون رو نگا نکردم......الان که نگاه میکنم انجا که نوشتم.جز برای ساکنین ان محل....اخرش یادتون نره پرانتز بسته رو بیارید.....موید باشید و پیروز
 
آخرین ویرایش:
خسته نباشید بچه ها من متنمو فرستادم و دیگه نمیام امتحان دارم همگی خسته نباشید امیدوارم که تمام زحماتمون به ثمر بشینه.از همه دوستان که تلاش کردن آقا صادق آقا سهیل آقا ساسان باران جان آنیلاجون بقیه بچه ها.متشکرم.التماس دعا.

از زحمات شما بی نهایت سپاسگذاریم ان شاء الله زحماتتون شما و همه دوستان نتیجه بده.خدا بهمراهتون
 

soheil1345

عضو جدید
عذ میخوام در همان اوایل احقاق حق نوشتید.(نمیگم غلطه ها...)(ولی استرداد به معنی ((بازپس گرفتن)) هستش .............حالا توضیح اینکه..چرا استرداد...(اولا در نامه هایاداری زیاد استفاده میشه و بامسماتره...دومادر این مرحله که کلید اعلام شده ولی متاسفانه مشکل داره ..یعنی اینکه تصمیم داریم با این کلید کارنامه صادر کنیم در نتیجه تا اینجا حق ها ضایع شده اند وداوطلب وقتی میگه استرداد حق من یعنی اینکه حقی که به واسطه این کلیداز من زایل شده را به من برگردانید...البته احقاق هم بد نیست ولی در جملات پایین استفاده شده و من تشخصی دادم که استرداد مناسبتره..و موثرتر......البته هر طور صلاح میدونید...بقیه موارد تغییراتتون رو نگا نکردم......الان که نگاه میکنم انجا که نوشتم.جز برای ساکنین ان محل....اخرش یادتون نره پرانتز بسته رو بیارید.....موید باشید و پیروز
حق با شماست.
خدا خیرت بده...
 

soheil1345

عضو جدید
خسته نباشید بچه ها من متنمو فرستادم و دیگه نمیام امتحان دارم همگی خسته نباشید امیدوارم که تمام زحماتمون به ثمر بشینه.از همه دوستان که تلاش کردن آقا صادق آقا سهیل آقا ساسان باران جان آنیلاجون بقیه بچه ها.متشکرم.التماس دعا.
مرسی شما هم خسته نباشید.
 
با سلام و احترام

در خصوص آزمون تاسيسات مکانیکی 2مرداد ٩٤ تعداد زيادي از شركت كنندگان در همه استانها و تهران نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن سوالات و نبود وقت كافي براي اين نوع سوالات اعتراض داريم و همچنين نحوه تغيير آزمون و تكيه دادن به مباحث غيرمکانیکی حق دوستان و تحصيلكرده هاي شركت كننده در اين ازمون را به نحوه قابل چشمگيري ضايع و هدر داد و اين ازمون سر شار از نااميدي براي همه ما بوده بدينوسيله از مسولين ذيربط خواهشمنديم نسبت به بررسي مشكلات ما در زمينه اعتراض به ازمون و حداقل کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرماييد.متن اعتراض به صورت زیر می باشد:

سوال (3A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.
با توجه به جدول شماره 4 صفحه 31 مبحث 2 نظامات اداری چون هر دو مهندس هم پایه و هم رشته هستند 10 درصد به ظرفیتشون اضافه میشه، و برای صرف احداث 10 درصد دیگه اضافه میشود و چون گفته پاره وقت کارمیکنه با توجه به بند 6-3-5 صفحه 32مبحث 2 نظامات اداری ، 50 درصد دیگه هم اضافه میشه و نهایتاً 70 درصد ظرفیت مهندس پایه یک زیاد میشه، یعنی 70 درصد 16000، که میشه 0.7* 16000= 11200 و ازنظر ما مهندسان مطمئن هستیم که منظور طراح نزدیکترین جواب نبوده و این سوال دقیقاً حداکثر ظرفیت اشتغال را می خواهد و در نتیجه ،گزینه صحیح که 11200 در گزینه ها باشد، وجود ندارد.پس غلط می باشد.رسیدگی کننده به اعتراض محترم ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است...لطفا ترتیب اثر دهید.

سوال (19A) : جواب در گزینه ها وجود ندارد.
متاسفنه سوال ۱۹ مکانیک کاملا اشتباه و دچادر ابهام است به این دلیل که در این سوال
1- ظرفیت واقعی و مجازی در متن سوال گفته نشده است. 2-اگر ظرفیت خواسته شده از نظر طراح سوال مشابه سوال 4 آذر 92 بوده و واقعی در نظر گرفته است .چرا که طراح سوال ذکر نکرده است در این مساله واقعی بودن ظرفیت را و ما به طور معمول مسایل حل شده و مشابه سوالات گذشته نظام مهندسی که ظرفیت واقعی را همیشه مورد بررسی قرار میدهند.بررسی کردیم.
پس طبق این فرمول (v>Q/(177*R
مساله حل می شود. که (v=حجم ) و(Q = ظرفیت) و (R = ظرفیت) می باشد. چرا که حداکثر(۱۰۰درصد) Q می شود ۴٫۵*۶*۶*۱۷۷مساوی ۲۸۶۷۴ کیلو کالری بر ساعت و وقتی می گوید راندمان ۸۰ در صد باید ضربدر ۸۰ درصد کنیم که می شود ۲۲۹۳۹ کیلو کالری بر ساعت و با ضرب در تبدیل واحد ۱٫۱۶۴۱ به وات تبدیل می شود و با تقسیم بر ۱۰۰۰ به کیلو وات تبدیل می شود که جواب می شود ۲۶٫۷و تفریبا ۲۷کیلو وات.بر چه اساسی دستگاه با ظرفیت ۴۰ کیلو وات را انتخاب کرده است؟؟؟؟؟ وقتی حداکثر ظرفیت ما با راندمان ۸۰ درصد ۲۷ کیلو وات می تواند باشد.که در گزینه ها این عدد وجو ندارد. این سوال دچار مشکل است. رسیدگی کننده به اعتراض محترم ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است.لطفا ترتیب اثر دهید.و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی)را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است و حتی گزینه صحیح وجود ندارد. حق ما مهندسان پایمال شود و لطفاحق از بین رفته را به ما برگردانید و رسیدگی کنید

سوال (29A ) : جواب صحیح گزینه 3 می باشد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب کرده، اشتباه است.
در صفحه ۱۲کتاب هادی زاده آمده است. در فضاهایی که خنک کاری توسط کولرهای گازی انجام می شود می توان در زمستان با معکوس کردن سیکل تبرید گرمایش فضا را نیز تامین کرد،بدین صورت که اواپراتوری که در تابستلن هوارا خنک میکرده است در زمستان و ماه های سرد سال نقش کندانسور را ایفا میکند این روش برای مکان هایی که زمستانهای سرد دارد و نیز فضاهایی که محیط مرطوب است مناسب نیست، و بنابراین اختلاف اصلی پمپ گرمایی و کولر گازی اواپراتور می باشد. نه شیر چهار راهه. این سندی هست که غلط بودن کلید را نشان می دهد. رسیدگی کننده به اعتراض محترم ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است...لطفا ترتیب اثر دهید.


سوال (32A ): غلط می باشد و باید حذف شود، صورت سوال کاملا غلط است

گزینه صحیح که نظام مهندسی اعلام کرده است گزینه 1 که 8.42 می باشد را گزینه صحیح اعلام کرده که کلا صورت سوال دچار مشکل است وغلط است.
روش حل:
اگر به طور معکوس حساب کنین از گزینه به انتخاب زاویه برسیم.چنین میشود.
اگر از ۸٫۴۲، یک متر معروف(بند 12-7-3-1 قسمت چ)طول نردبان باید 1متر از کفی که برای رسیدن به آن مورد استفاده قرار میگیرد،بلندتر بوده و این قسمت اضافی فاقد پله باشد) را کم کنیم میشود ۷٫۴۲
حالا اگه زاویه نردبان را حساب کنیم بظوریکه نردبان وتر مثلث می باشد و ارتفاع، ضلع مقابل مثلث باشد در این صورت زاویه بدست می آید طبق فرمول (76.01=(7.2/7.42)Arcsin) می شود یعنی معکوس سینوس ۷٫۲ تقسیم بر ۷٫۴۲
میشود 76.01 درجه، که به وضوح توی مبحث 12 ، ۱۲-۷-۳-۷ اومده است که اگر زاویه بین ۷۵ تا ۹۰ باشه باید نردبان با اتصلات به دیوار متصل شود که در تضاد با صورت سوال می باشد. چون تو صورت سوال گفته شده است نردبان بدون اتصال وصل بشودکه وقتی نردبان بدون اتصال وصل میشود برای زاویه ای کمتر از 75 کمتر می باشد.
مورد چ-3-7-12-صفحه 52 مبحث 12:طول نردبان باید 1 متر بالاتر از کفی باشد.
مورد7-3-7-12-صفحه 53 مبحث 12:اگر زاویه بین 75 و 90 باشه نردبان باید دارای اتصال باشد.
از نظر ما مهندسان شایسته ی اعتراض می باشد!لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی)را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است(یا در اینجا به مورد اون سوال اشاره کنید)پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانیدلطفا رسیدگی کنید


سوال (48A ) : این سوال باید حذف شود. این سوال با اطلاعات مباحث و نشریات قابل حل نمی‌باشد.
در هیچ کدام از مباحث منبع امکان حل این سوال موجود نیست و این سوال خارج از منبع خود به تنهایی باعث از بین رفتن حق اینجانب و بسیاری از داوطلبان شده است به این دلیل که ممکن بود اگر به جای این سوال یک سوال از منابع معرفی شده امده بود ان را حل میکردیم. لذا لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید.


سوال (50A ) : این سوال ابهام آمیز و شک آمیز است و باید حذف شود.
این سوال بسیار گیج کننده بود و در داده سوال نوع شهر نهبندان ذکرنشده است. و جمعیت آن داده نشده است. و آیا نوع شهرها برای همه افراد مشخص است؟آیا همه باید نوع شهرها را میدانستند؟این امتحان نظام مهندسی می باشد نه امتحان یک جغرافی دان. و دانستن اینکه جمعیت نهبندان از یک میلیون نفر بیشتره یا نه سر جلسه آزمون واقعا کار دشوار بود به علت اینکه نوع شهر وتعدادجمعیت آن مشخص نشده بود. این تفاوت منجر به تغییر گروه از 2 به 3 می شود که در گزینه ها موجوده. این سوال از نظر ما مهندسان شایسته ی اعتراض می باشد!لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی)را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است(یا در اینجا به مورد اون سوال اشاره کنید)پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانیدلطفا رسیدگی کنید

متن مورد نظر مورد قبول و تایید مهندسان پایه 1 و پایه 2زیادی که، حداقل قرارگرفته است و اینجانبان اعتراضات را کاملا وارد دانسته اند. لذا برای بار چندم در همین متن خواهشمند هستیم که ترتیب اثردهید و حق از دست رفته را برگردانید. لذا لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید. چون نیاز زیادی به اخذ این پروانه در این تاریخ داریم. وبا برگردان حق از دست رفته مان مسیر کار و اشتغال را برای ما ایجاد کنید. با تشکراز حسن توجه شما...

ببینین بازان خانم بمده خدا گذاشته
 

baranj

عضو جدید
ببینین بازان خانم بمده خدا گذاشته

من انیشتن جون و نمی گم اون فرزاد 79 که نوشته این متن و فرستادم.واقعا ما خانما غیرت و جسارت و شجاعتمون از شما آقایون خیلی بیشتر.جای بسی تاسف که نمی گم همه بلکه تعداد بیشتری از آقایون خودشون و کنار کشیدن و ما خانما قرار حقشون و بگیریم.یه تعداد که اصلا خودشون نشون ندادن اوناییم که بودن فقط لقمه آماده رو استفاده کردن اونم جوری که به نفع خودشون باشه هرچند کسی که سوالی درست زده باشه اگه نمره اون سوال و به بقیه بدن ضرری بهشون نمی رسه ولی حاضر نشدن ذره ای هم به بقیه سود برسه. متاسفم برای همچین آدمایی.انیشتن جان خسته نباشی و امیدوارم در همه مراحل زندگیت از جمله این آزمون موفق باشی
 

asgar33

عضو جدید
من انیشتن جون و نمی گم اون فرزاد 79 که نوشته این متن و فرستادم.واقعا ما خانما غیرت و جسارت و شجاعتمون از شما آقایون خیلی بیشتر.جای بسی تاسف که نمی گم همه بلکه تعداد بیشتری از آقایون خودشون و کنار کشیدن و ما خانما قرار حقشون و بگیریم.یه تعداد که اصلا خودشون نشون ندادن اوناییم که بودن فقط لقمه آماده رو استفاده کردن اونم جوری که به نفع خودشون باشه هرچند کسی که سوالی درست زده باشه اگه نمره اون سوال و به بقیه بدن ضرری بهشون نمی رسه ولی حاضر نشدن ذره ای هم به بقیه سود برسه. متاسفم برای همچین آدمایی.انیشتن جان خسته نباشی و امیدوارم در همه مراحل زندگیت از جمله این آزمون موفق باشی
خودتو اذیت نکن.
 

soheil1345

عضو جدید
دوستانی که هنوز اعتراض نکردند به سایت www.pourangilan.com مراجعه کرده و پس از ثبت نام رایگان میتونید فایل اعتراض به سوالات 3 و 41 و 43 رو دانلود کنند. جواب بقیه سوالات به اعتقاد سایت صحیح می باشد.
همچنین پاسخنامه تشریحی رایگان موجود است.
 

fluid.com

عضو جدید
سلام
طبق فرمت نهایی که دوستان زحمت کشیدن و تهیه کردن من هم اعتراض خودم رو فرستادم .
البته به نظرم تماس تلفنی رو هم فراموش نکنیم . زنگ بزنیم و اعتراض کنیم !

از دوستانی که اعتراض نامه رو تهیه کردند خیلی خیلی ممنونم.
 
من انیشتن جون و نمی گم اون فرزاد 79 که نوشته این متن و فرستادم.واقعا ما خانما غیرت و جسارت و شجاعتمون از شما آقایون خیلی بیشتر.جای بسی تاسف که نمی گم همه بلکه تعداد بیشتری از آقایون خودشون و کنار کشیدن و ما خانما قرار حقشون و بگیریم.یه تعداد که اصلا خودشون نشون ندادن اوناییم که بودن فقط لقمه آماده رو استفاده کردن اونم جوری که به نفع خودشون باشه هرچند کسی که سوالی درست زده باشه اگه نمره اون سوال و به بقیه بدن ضرری بهشون نمی رسه ولی حاضر نشدن ذره ای هم به بقیه سود برسه. متاسفم برای همچین آدمایی.انیشتن جان خسته نباشی و امیدوارم در همه مراحل زندگیت از جمله این آزمون موفق باشی
منم به نوبه خودم از زحمات فراوان انشتن خانم و باران خانمو انیلا خانم و کاک دیاکو و تمام دوستانی که کم یا زیاد تونستن اطلاع رسانی کنن ممنونم ان شاء الله تمام دوستان زحمت کش تو آزمون و تو تمام مراحل زندگیشون موفق باشن،و نمیتونم از کسی گله مند شم چونکه این روزا مشکلات بیکاری و بی بازاری دامن همه رو گرفته و اعصاب واسه کسی نذاشته.بازم ممنونم از همه دوستان عزیز
 

baranj

عضو جدید
درج دفترچه و کلید سوالات آزمون‌های ورود به حرفه مرداد ۱۳۹۴ + نحوه اعتراض
پیرو برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی مرداد ماه ۹۴، بدینوسیله اعلام می‌دارد دفترچه و کلید سوالات آزمون‌های مذکور در سامانه ثبت‌نام آزمونها درج شده است. داوطلبان می‌توانند درصورت اعتراض به سوالات و پاسخنامه‌های آن، اعتراضات خود را با فرمت مندرج در فایل زیر حداکثر تا تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ به آدرس ایمیل azmoon@inbr.ir ارسال نمایند. لازم بذکر است از ارسال درخواست‌های تکراری جداً اجتناب نمایید. طبق روال معمول آزمون‌ها، بررسی سوالات حتی با ارسال یک مورد اعتراض نیز انجام می‌شود و درصورت صحت اعتراض موارد در پاسخنامه کلیه شرکت‌کنندگان حسب مورد لحاظ خواهد شد. بدیهی است با توجه به دقت انجام شده در بررسی اعتراضات، نتایج اعلام شده پس از بررسی اعتراضات قطعی است و هیچگونه درخواستی در این خصوص قابل استماع نخواهد بود و متقاضیانی که موفق به اخذ حدنصاب قبولی نشده‌اند می‌توانند در آزمون‌های آتی شرکت نمایند. به اعتراضاتی که بطور کامل و در مهلت مقرر ارسال نگردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.​
تذکر: لطفاً نام فایلword را بر حسب شماره تلفن همراه خود ذخیره و ارسال نمایید.
بعنوان مثال:
۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱٫docx
دفتر مقررات ملّی ساختمان

بچه ها من هنوز نفرستادم تو قرم جای یه سوال و یه توضیح هست راهنمایی کنید چطور بفرستم؟تعداد سوالات ما که بیشتر از 1 هست.یعنی همش و پشت سرهم بفرستم یا هرکدوم و تو یه فرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

sadeghjalilian

عضو جدید
بچه ها من هنوز نفرستادم تو قرم جای یه سوال و یه توضیح هست راهنمایی کنید چطور بفرستم؟تعداد سوالات ما که بیشتر از 1 هست.یعنی همش و پشت سرهم بفرستم یا هرکدوم و تو یه فرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورد متن مشترکمون همه رو با هم بفرستید...موفق باشی..
 

baranj

عضو جدید
درج دفترچه و کلید سوالات آزمون‌های ورود به حرفه مرداد ۱۳۹۴ + نحوه اعتراض
پیرو برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی مرداد ماه ۹۴، بدینوسیله اعلام می‌دارد دفترچه و کلید سوالات آزمون‌های مذکور در سامانه ثبت‌نام آزمونها درج شده است. داوطلبان می‌توانند درصورت اعتراض به سوالات و پاسخنامه‌های آن، اعتراضات خود را با فرمت مندرج در فایل زیر حداکثر تا تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ به آدرس ایمیل azmoon@inbr.ir ارسال نمایند. لازم بذکر است از ارسال درخواست‌های تکراری جداً اجتناب نمایید. طبق روال معمول آزمون‌ها، بررسی سوالات حتی با ارسال یک مورد اعتراض نیز انجام می‌شود و درصورت صحت اعتراض موارد در پاسخنامه کلیه شرکت‌کنندگان حسب مورد لحاظ خواهد شد. بدیهی است با توجه به دقت انجام شده در بررسی اعتراضات، نتایج اعلام شده پس از بررسی اعتراضات قطعی است و هیچگونه درخواستی در این خصوص قابل استماع نخواهد بود و متقاضیانی که موفق به اخذ حدنصاب قبولی نشده‌اند می‌توانند در آزمون‌های آتی شرکت نمایند. به اعتراضاتی که بطور کامل و در مهلت مقرر ارسال نگردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.​
تذکر: لطفاً نام فایلword را بر حسب شماره تلفن همراه خود ذخیره و ارسال نمایید.
بعنوان مثال:
۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱٫docx
دفتر مقررات ملّی ساختمان

بچه ها من هنوز نفرستادم تو قرم جای یه سوال و یه توضیح هست راهنمایی کنید چطور بفرستم؟تعداد سوالات ما که بیشتر از 1 هست.یعنی همش و پشت سرهم بفرستم یا هرکدوم و تو یه فرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید؟
 
بچه ها من هنوز نفرستادم تو قرم جای یه سوال و یه توضیح هست راهنمایی کنید چطور بفرستم؟تعداد سوالات ما که بیشتر از 1 هست.یعنی همش و پشت سرهم بفرستم یا هرکدوم و تو یه فرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باید برین تو ورد بسطش بدین جدول رو تا جا بگیره تو یه ایمیل باید بفرستین
 

arzess

عضو جدید
دوستان این موارد رو هم من به متن اعتراضم اضافه کردم و فرستادم.

پاسخ سوال شماره 38:
طبق بند 14-13-5-4 (ت) صفحه 158 مبحث 14: هنگام حضور کارکنان در موتورخانه مقدار تخلیه هوای مکانیکی نباید از بیشینه ارقام زیر کمتر باشد:

  • 0.0025×200= 0.5 در ثانیه متر مکعب= 1800 متر مکعب در ساعت
  • 0.009×5=0.045 متر مکعب در ثانیه= 162 متر مکعب در ساعت
  • Cfm=10000/(10×1.08)= 926 فوت مکعب در دقیقه =1700 متر مکعب در ساعت

که عدد بیشینه را انتخاب مینماییم (1800 متر مکعب در ساعت). متاسفانه در پاسخ ارائه شده به نظر میرسد که اعداد بالا با یکدیگر جمع گشته اند اما طبق بند گفته شده در مبحث به نظر نمیاید جمع اعداد مد نظر بوده و بزرگترین عدد به دست آمده را مورد توجه قرار میدهد.

پاسخ سوال شماره 43:
جهت به دست آوردن پاسخ (قطر لوله) باید به جداول صفحه 150 مبحث 16 پیوست 1 مراجعه نماییم. در این جداول نیاز به مقدار جریان آب و افت فشار آب است. که در صورت سوال اشاره ایی به مقدار افت فشار لوله نشده و مسئله قابل حل نخواهد بود.

پاسخ سوال شماره 53:
میدانیم:
NPSH=هد استاتیکی + ارتفاع محل نصب پمپ (محیط)

که ارتفاع محیط در سوال مشخص نیست و NPSH باید از مقدار 5 متر ستون آب متفاوت باشد. به نظر میرسد به علت کمبود داده ها نمیتوان پاسخ صحیح را انتخاب نمود.
 
بالا