.........::::::::مولود کعبه::::::::...........[ ویژه نامه ی ولادت ]

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم ا...

.
.







امشب حـــرم خــــدا حــــرم شد از مقـــــدم یار محتــــــرم شـــــد


كعبه شده است محو و مدهـوش دیوار ز هـــــم گشـــــــوده آغوش


در زمزمــــــه‌های آب زمـــــــــزم آوای علی علیست هــــــــــر دم
:gol::gol::gol:


 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
كيفيت‌ ولادت‌

كيفيت‌ ولادت‌

حضرت‌على‌ ( ع‌ ) نخستين‌ فرزند خانواده‌ هاشمى‌ است‌ كه‌ پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم‌اند . پدرش‌ ابوطالب‌ فرزند عبدالمطلب‌ فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ است‌ و مادر او فاطمه‌ دختر اسد فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ مى‌باشد . خاندان‌ هاشمى‌ از لحاخ‌ فضائل‌ اخلاقى‌ و صفات‌ عاليه‌ انسانى‌ در قبيله‌ قريش‌ و اين‌ طايفه‌ در طوايف‌ عرب‌ ، زبانزد خاص‌ و عام‌ بوده‌است‌ . فتوت‌ ، مروت‌ ، شجاعت‌ و بسيارى‌ از فضايل‌ ديگر اختصاص‌ به‌ بنى‌هاشم‌ داشته‌ است‌ .

يك‌ از اين‌ فضيلتها در مرتبه‌ عالى‌ در وجود مبارك‌ حضرت‌على‌ ( ع‌ ) موجود بوده‌است‌ .

فاطمه‌ دختر اسد به‌ هنگام‌ درد زايمان‌ راه‌ مسجدالحرام‌ را در پيش‌ گرفت‌ و خود را به‌ ديوار كعبه‌ نزديك‌ ساخت‌ و چنين‌ گفت‌ :


" خداوندا ! به‌ تو و پيامبران‌ و كتابهايى‌ كه‌ از طرف‌ تو نازل‌ شده‌اند و نيز به‌ سخن‌ جدم‌ ابراهيم‌ سازنده‌ اين‌ خانه‌ ايمان‌ راسخ‌ دارم‌ . پرودگارا ! به‌ پاس‌ احترام‌ كسى‌ كه‌ اين‌ خانه‌ را ساخت‌ ، و به‌ حق‌ " كودكى‌ كه‌ در رحم‌ من‌ است‌ ، تولد اين‌ كودك‌ را بر من‌ آسان‌ فرما ! لحظه‌اى‌ نگذشت‌ كه‌ ديوار جنوب‌ شرقى‌ كعبه‌ در برابر ديدگان‌ عباس‌ بن‌ عبدالمطلب‌ و يزيد بن‌ تعف‌ شكافته‌شد .

فاطمه‌ وارد كعبه‌ شد ، و ديوار به‌ هم‌ پيوست‌ . فاطمه‌ تا سه‌ روز در شريفترين‌ مكان‌ گيتى‌ مهمان‌ خدا بود . و نوزاد خويش‌ سه‌ روز پس‌ از سيزدهم‌ رجب‌ سى‌ام‌ عام‌ الفيل‌ فاطمه را به‌ دنيا آورد .


دختر اسد از همان‌ شكاف‌ ديوار كه‌ دوباره‌ گشوده‌ شده‌ بود بيرون‌ آمد و گفت:" پيامى‌ از غيب‌ شنيدم‌ كه‌ نامش‌ را " على‌ " بگذار . "


 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیز.

میلاد مولود کعبه ، آقا امیرالمومنین (ع) رو به همه تبریک میگم...

ایشالا همه ما شیعه واقعی آقا بشیم.

روز پدر رو تبریک می گم به آقا امام زمان (ع) که پدرهمه ما هستند. جهت تعجیل در فرجشون صلواتی هدیشون می کنم.

اللهم صل علی محمد وآل محمد
و عجل فرجهم




 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
حب على عليه ‏السلام در قرآن

حب على عليه ‏السلام در قرآن

قرآن سخن پيامبران گذشته را كه نقل مى‏كند مى‏گويد همگان گفتند:«ما از مردم مزدى نمى‏خواهيم، تنها اجر ما بر خداست‏».اما به پيغمبر خاتم خطاب مى‏كند:
قل لا اسالكم عليه اجرا الا المودة فى القربى [SUP](1) [/SUP].


بگو از شما مزدى را درخواست نمى‏كنم مگر دوستى خويشاوندان نزديكم.

اينجا جاى سؤال است كه چرا ساير پيامبران هيچ اجرى را مطالبه نكردند و نبى اكرم براى رسالتش مطالبه مزد كرد،دوستى خويشاوندان نزديكش را به عنوان پاداش رسالت از مردم خواست؟

قرآن خود به اين سؤال جواب مى‏دهد:

قل ما سالتكم من اجر فهو لكم ان اجرى الا على الله [SUP](2) [/SUP].

بگو مزدى را كه درخواست كردم چيزى است كه سودش عايد خود شماست.مزد من جز بر خدا نيست.


يعنى آنچه را من به عنوان مزد خواستم عايد شما مى‏گردد نه عايد من.اين دوستى كمندى است‏براى تكامل و اصلاح خودتان.اين اسمش مزد است و الا در حقيقت‏خير ديگرى است كه به شما پيشنهاد مى‏كنم،از اين نظر كه اهل البيت و خويشان پيغمبر مردمى هستند كه گرد آلودگى نروند و دامنى پاك و پاكيزه دارند(حجور طابت و طهرت)،محبت و شيفتگى آنان جز اطاعت از حق و پيروى از فضايل نتيجه‏اى نبخشد و دوستى آنان است كه همچون اكسير،قلب ماهيت مى‏كند و كامل ساز است.
مراد از«قربى‏»هر كه باشد مسلما از برجسته‏ترين مصاديق آن على عليه السلام است.
فخر رازى مى‏گويد:

«زمخشرى در كشاف روايت كرده:«چون اين آيه نازل گشت،گفتند:يا رسول الله!خويشاوندانى كه بر ما محبتشان واجب است كيانند؟فرمود:على و فاطمه و پسران آنان‏».
از اين روايت ثابت مى‏گردد كه اين چهار نفر«قرباى‏»پيغمبرند و بايست از احترام و دوستى مردم برخوردار باشند،و بر اين مطلب از چند جهت مى‏توان استدلال كرد:
1.آيه الا المودة فى القربى .
2.بدون شك پيغمبر فاطمه را بسيار دوست مى‏داشت و مى‏فرمود:«فاطمه پاره تن من است.بيازارد مرا هر چه او را بيازارد»و نيز على و حسنين را دوست مى‏داشت،همچنانكه روايات بسيار و متواتر در اين باب رسيده است.پس دوستى آنان بر همه امت واجب است[SUP] (3) [/SUP]

استاد مرتضى مطهرى


پى‏ نوشتها :


1- شورى/23.
2- سبا/47.
3- محبت پيغمبر نسبت‏به آنان جنبه شخصى ندارد،يعنى تنها بدين جهت نيست كه مثلا فرزند يا فرزندزاده او هستند،و اگر كسى ديگر هم به جاى آنها مى‏بود پيغمبر آنها را دوست مى‏داشت.پيغمبر از آن جهت آنها را دوست مى‏داشت كه آنها فرد نمونه بودند و خدا آنها را دوست مى‏داشت و الا پيغمبر اكرم فرزندان ديگرى هم دوست مى‏داشت كه آنها فرد نمونه بودند و خدا آنها را دوست مى‏داشت و الا پيغمبر اكرم فرزندان ديگرى هم داشت كه نه او با آنها به اين شكل محبت داشت و نه امت چنين وظيفه‏اى داشتند.
4- اعراف/158.
5- احزاب/21.
6- التفسير الكبير فخر رازى،ج‏27/ص‏166،چاپ مصر.

 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نازد به خودش خدا که حیدر دارد
دریای فضایلی مطهر دارد
همتای
علی نخواهد آمد به جهان
صد بار اگر کعبه ترک بر دارد
سرچشمه ی عشق با علی آمده است
گل کرده بهشت تا
علی آمده است
شد کعبه حرمخانه میلاد
علی(ع)
کز کعبه صدای یا
علی آمده است
میلاد امام علی(ع)آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد!
 
آخرین ویرایش:

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بهترین پدر دنیا...علی

بهترین پدر دنیا...علی

بهترین پدر دنیا!!علی!!

من میدانم که اگر دستم را دست تو بگذارم میتوانم مطمئن باشم که برایم بهشت را با همه ی وسعت و جاودانگیش میخری....

و من که تازه گرمای دستت را چشیده ام حاضر نمیشوم که حتی به اندازه ی سرکشی به بهشت دستم را از دستهای گرم و و بهشت آفرینت در آورم....

میدانم روز میلاد توست ولی ما بندگان فقیر را چه به هدیه دادن در پیشگاه اغنیایی چون تو؟؟!!

کجا دیده ای گدایی به پادشاهی پیشکش کند؟!

من از تو هدیه میخواهم...!!


همین دستهای مهربانت برای تمام عمرم کفایت میکند...
حتی برای اتمام عمرم!!

راستی ،تو فقط پدر حسن و حسین و زینب نیستی...
پدر همه ی شیعیانی
پس بهترین پدر تمام دوران
روزت مبارک!!


 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

فرزند عزیزم!!

وصیت و سفارش من به تو:

پروای از خداست
و
پایبندی به دستورات او
و
آباد ساختن دلت با یاد او (1)
و
به چنگ آوردن دست آویز او.
و...
میان خود و خدایت کدام رابطه محکمتر و کدام واسطه مطمئن تر از حبل الله،اگر به آن دست پیدا کنی؟!!

1-حضرت در جایی دیگر میفرمایند:هرکه دلش را به تداوم یاد خدا آباد سازد،رفتارش در آشکار و نهان زیبا میشود-غررالحکم
 
آخرین ویرایش:

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

و فرمود:
دلت را با نصیحت زنده گردان
و
با زهد و بی رغبتی به این جهان بمیران
و
با یقین قوتش ببخش
و
با حکمت چراغانیش کن

وسپس فرمود:

پس جایگاه ابدیت را سامان ببخش
و
آخرتت را به دنیایت مفروش
و
و در آنچه نمیدانی دخالت نکن(1)
و
وسخنی را که وظیفه نداری نگو
و
.
.
1-تعریف عقل در بیان مولا :عقل یعنی فقط آنچه را که میدانی
بگویی و به گفته ی خودت هم عمل کنی

 
آخرین ویرایش:

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
على عليه السلام نفس پيامبر است به شهادت قرآن

على عليه السلام نفس پيامبر است به شهادت قرآن

1ـ در سال دهم هجرت گروهى از نصاراى نجران به نمايندگى از سوى مسيحيان به مدينه آمده، و گفتند: دين شما چه فضيلتى بر دين ما دارد؟ و چرا ما به شما مسلمانان «جزيه» بدهيم؟
پيامبر اسلام، دلايل زيادى در جامعيت و تكامل اسلام بيان داشتند، ولى تعصب و هواهاى نفسانى نگذاشت افراد مزبور حقايق اسلام را از زبان پيامبر بزرگ ما بپذيرند، در اين هنگام آيه زير براى داورى ميان دو گروه نازل شد:


«فمن حاجك فيه من بعد ما جاءك من العلم فقل: تعالوا ندع ابنائنا و ابنائكم و نسائنا و نسائكم و انفسنا و انفسكم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله على الكاذبين»[SUP] (1) [/SUP]
هرگاه بعد از علم و دانشى كه درباره مسيح به تو رسيده، باز كسانى با تو به محاجه و ستيز برخيزند، به آنها بگو «بيائيد ما و شما در برابر يكديگر با فرزندان و زنان و نفوس خود مباهله نموده، و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم».

رسول گرامى اسلام پس از دريافت اين آيه «نصاراى نجران» را به «مباهله» دعوت كرد، قرار شد در روز معينى هر دو گروه با افراد خود به مباهله بيايند، و همديگر را نفرين كنند، تا خداوند گروه باطل را نابود سازد.

روز موعود فرا رسيد، و نصارا را ديدند پيامبر اسلام با «امام حسن و حسين و حضرت فاطمه و حضرت امير المومنين» عليهم السلامبيرون آمد، و آن چنان عظمت و بزرگوارى اهل بيت آنان را مرعوب ساخت كه گفتند « اگر اينان از خدا بخواهند كه كوهها را نابود سازد هر آينه مستجاب مى‏گردد»[SUP] (2) [/SUP]و لذا از مباهله خوددارى نموده، و آماده پرداخت «جزيه» شدند.


آنچه از اين آيه و قضيه تاريخى به بحث ما مربوط است اين كه:

خداوند متعال «حسنين» را فرزندان رسول خدا معرفى نموده و فاطمه زهرا عليها السلام را اسوه زنان بيان داشته، و «امير المومنين» على عليه السلام را «نفس پيامبر» آورده است كه ارزش وجودى على را مى‏رساند، و نشان مى‏دهد كه جايگاه على و مقام وى، جايگاه و مقام پيامبر است !!


خوشبختانه اكثر مفسرين قريب به اتفاق اعم از شيعه و سنى به اين حقيقت اعتراف كرده‏اند و مورخين و محققين اهل سنت در كتابها و سيره‏هاى خويش به اين موضوع اشاره نموده و على عليه السلام را نفس پيامبر خوانده‏ اند، كه شما خوانندگان عزيز مى‏توانيد مراجعه فرمائيد .[SUP] (3) [/SUP].


«احمد بن حنبل» در مسند خود مى‏نويسد: گروهى از نمايندگان قوم «ثقيف» به حضور پيامبر خدا آمدند، و مذاكراتى را با آن حضرت انجام داده، ولى در گفتار خويش سرسختى نشان دادند، رسول گرامى اسلام خطاب به آنان فرمودند:

«لتسلمن، او لا بعثن اليكم رجلا منى عديل نفسى، فليضربن اعناقكم و ليسبين ذراريكم و لياخذن اموالكم» قال عمر: فما تمنيت الامارة الا يومئذ و جعلت انصب له صدرى رجاء ان يقول: هو هذا. فالتفت فاخذ بيد على و قال: «هو هذا» مرتين.»[SUP] (4)

[/SUP]

يا اسلام را بپذيريد، و يا مرد بزرگوارى را كه از من است، و مساوى من مى‏باشد به سوى شما خواهم فرستاد، او در صورت جنگ كردن گردن شما را مى‏زند، و زنانتان را اسير مى‏گيرد، و اموالتان را به نفع اسلام تصرف مى‏نمايد، «عمر بن خطاب» مى‏گويد: من هرگز مقام فرماندهى را آرزو نكردم، جز در اين روز، و با خود مى‏گفتم: اى كاش پيامبر خدا مرا به اين كار منصوب كند، ولى او دست روى على عليه السلام گذاشته و فرمود: آن شخص همين مرد بزرگوار است، و اين را دو بار متذكر شد.


اين حديث را به صراحت على عليه السلام را نفس پيامبر و مساوى با وى معرفى مى‏كند.




[h=4]پى ‏نوشتها:[/h] .1 سوره آل عمران آيه 61
.2 «هذه وجوه لو اقسمت على الله ان يزيل الجبال لازالها»
.3 كامل ابن اثير ج 2 ص 293، صحيح مسلم ج 7 ص 120، تفسير طبرى ج 3 ص 192، مسند احمد بن حنبل ج 1 ص 185، سنن ترمذى فى فضائل على، و تاريخ الخلفاء سيوطى ص 65، احقاق الحق ج 3 ص 46 تفسير فخر رازى ج 8 ص 85، جامع الاصول ج 9 ص ...470
.4 مسند احمد بن حنبل كتاب الفضائل لعلى (ع) بنقل از ابن ابى الحديد ج 9 ص 167 خبر الثانى .




 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

.
.
و
به راهی که بیم گمراهی میرود قدم مگذار!
چپ و راست گمراهیست و مسیر مستقیم ،جاده ی منتهی به مقصد است!
که توقف در آستانه ی گمراهی بهتر از سوار شدن بر امواج هولناک است!!
و

هر کجا که خاطر خدا درمیان است،تن به مخاطره بسپار!
و
در فهم دین بکوش
و
.
.
 

.:ارمیا:.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

از وصایای پدرمان علی به امام حسن مجتبی(ع)

.
.
پس سعی کن ای فرزند عزیزم که حرفهایم را دریابی!
و
بدان که مرگ در دست همان کسی است که زندگی در دست اوست!
و
آنکه می آفریند،هم اوست که میمیراند!
و
او که فنا میکند ،هم اوست که بازمیگرداند!
و
آن که گرفتار و مبتلا میسازد هم اوست که رهایی و عافیت می بخشد!!

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


قرآن بجز از وصف علی (ع) آیه ندارد
ایمان بجز از حب علی پایه ندارد

گفتم بروم به سایه لطف علی(ع)
گفتا که علی نور بود سایه ندارد


میلاد با سعادت

مولود کعبه مولی الموحدین ،امیرالمومنین،امام علی (ع)


محضر امام عصر و الزمان،
امام الانس و الجان
حجت ابن الحسن العسکری،
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه
و تمام عاشقان حضرتش تبریک وتهنیت باد.



 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز



به یقین علی(ع) تنها با راستی در گفتار و ادای امانت بدان مقام دست یافت.

امام صادق(ع) ـ الکافی ۱۰۴/۲






ایوان نجف عجب صفایی دارد

حیدر بنگر چه بارگاهی دارد

ای کعبه به خود مناز از روی شعف

جایت بنشین که هر که جایی دارد



:gol::gol::gol:

منبع
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عید است و غدیرش، علی والا است، علی
دل تشنه عدل است و او دریاست، علی
جشن است و مبارک، علی گشته است، ولی
دنیا همه را شادی که مولا است، علی


 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز




حضرت اميرالمومنين (ع): «پسرم! چهار چیز از من یاد بگیر و چهار چیز به خاطر بسپار که تا به آنها عمل می‌کنی زیان نمی‌بینی. همانا ارزشمندترین بی‌نیازی، عقل است. و بزرگترین فقر، بی‌خردی است. و ترسناک‌ترین تنهایی، خودپسندی است و گرامی‌ترین ارزش خانوادگی، اخلاق نیکوست. پسرم! از دوستی با احمق بپرهیز، چرا که می‌خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می‌کند. از دوستی با بخیل بپرهیز، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری از تو دریغ می‌دارد. و از دوستی با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایی تو را می‌فروشد. و از دوستی با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند. دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور می‌نمایاند.»(حکمت 38)
 

Similar threads

بالا