ممنون که توضیح دادی اما این شرایط واقعا ناعادلانست...خوب اگه منبعی هست باید بگن شاید یکی بخواد بخونه...ادم کنکورای قبل 85 میبینه خندش میگیره... دیگه نه به اون نه به این
فک کنم حدوسط ندارن
نه اتفاقا کاملا عادلانه ست، ما یه استاد زبان داشتیم از ترم 1 کارشناسیش تدریس می کرده، خودش می گفت سرجلسه ی ارشد هر کلمه ای رو بلد نبودم انقد تفکیکش می کردم به اجزاش -ریشه، پسوند، پیشوند و ...- تا معنی شو پیدا کنم (درصد دقیقش یادم نیست ولی 90 به بالا زده بود، یا 91 یا 96!) بالاخره باید یه فرقی باشه بین یه همچین شخصی با منی که لغتا رو فقط حفظ کردم! البته برا ارشد از نظر زمانی اصلا درست نیست آدم در این حد زمان صرف کنه فقط برا 10-20 درصد بهتر شدن -در حالیکه با همون وقت می شه درسایی با ضریب بیشترو تقویت کرد- ولی بعضیا دیگه جدا از حساب و کتاب، کلا زندگی شون یه درسه خاصه و واقعا در حد خیلی بالایی می خوننش که خب عادلانه ست که فقط همونا بتونن درصد بالای اون درسو به دست بیارن... البته برای بقیه هم هیچ جای نگرانی نداره و تعداد این آدما هر سال شاید به 10 تا هم نرسه، کنکور رقابتیه نه حد نصابی، اکثریت هم وضعیت مشابه دارن، اگه منابع کاملا مشخص باشه هم، باز همه می رن می خوننش و میانگین درصدا -مخصوصا بین رتبه های خوب- می ره بالاتر پس کلا تاثیر خاصی نداره...
***
در ضمن اینم اضافه کنم که اوضاع به اون تیرگی ها هم که می گین نیست، من خودم با اینکه تازگیا خیلی کم می زنم (بعضی وقتا زیر 5 تا از 10 تا

) ولی وقتی جوابا رو می خونم فوری یادم میاد که لغته رو کجا خونده بودم (مثلا ambiguous رو تو تافل خوندیم هفته ی گذشته 2 تا تست معنی های ambivalence و ambiguity رو که انقد واضحن اصلا تشخیص ندادم و بلافاصله بعد خوندن جواب یادم افتاد، به خاطر همینه که می گم تسلطم کم شده) منظورم اینه که با خوندن 504 و تافل و لغتای سالای قبل
حداقل 7 تا رو باید بشه جواب داد و اگه نمی تونین حتما مث من تمرکز ندارین، من که دیگه فعلا تستو تعطیل کردم، دارم لغتای مشابه _از نظر معنایی و ظاهری_ رو دسته بندی می کنم فک کنم این طوری بهتر باشه...