دختران مجرد و معظلی بنام افسردگی

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اخیراً یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری از افزایش ۳۰ درصدی زندگی مجردی دختران در کشور خبر داده است و گفته افزایش زندگی تک زیستی، گسترش پذیرش دختران در دانشگاهها و مراکز علمی و اشتغال آنها در سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی باعث افزایش زندگی مجردی دختران شده است. مجید ابهری افزود: شروع زندگی مجردی در دختران از زندگی دانشجویی آغاز شده و از آنجا که این نوع زندگی تمرین مستقیم برای زیستن است دختران به این نوع زندگی عادت می کنند به‌ طوری که حتی بعد از پایان تحصیلات نیز به آن ادامه می دهند.این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: بروز این پدیده باعث گسترش خانواده های تک نفره و دشواری تشکیل خانواده می شود. به گفته ابهری، افزایش فاصله خانوادگی از نگاه فرهنگی، یافتن استقلال مالی و عدم علاقه دختران به بازگشت باعث شده هر سال تعداد آنها روند صعودی پیدا کرده و نتیجه آن بروز و تعمیق گسست نسلی شده است.
با این حال باید دانست که زندگی های مجردی علی الخصوص برای دختران آن هم در جامعه مانند ایران خطرات بروز افسردگی در میان این طیف از جامعه را به شدت افزایش می دهد .
از آنجا که مسائل و مشکلات بیماری های روانی به صورت مسائل اجتماعی،از جمله ازدواج،بروز می کند این مسئله باعث می شود که مشکلاتی برای فرد و خانواده پیش آید.
در غالب پژوهش های علمی مشخص شده است که گرایش به پدیده افسردگی در دختران مجرد بیشتر است تا زنان متاهل. همچنین دیده شده است که تاخیر در ازدواج سبب می شود که افراد تمایلات طبیعی خود را به تدریج نادیده بگیرند و دچار افسردگی و انزوا شوند و اگر ازدواج با معیارهای صحیح و از روی علاقه صورت گیرد،می تواند از بروز افسردگی جلوگیری کند . در واقع افرادی که ازدواج کرده اند با خطر بسیار کمتری،برای ابتلا به بیماری روانی بخصوص افسردگی روبه رو هستند .
با این حال باید گفت پیشگیری از جابه جایی دختران هنگام تحصیل و یا پذیرش آنها در دانشگاههای محل تولد و حضور در خانواده ها از جمله مواردی است که مانع زندگی مجردی دختران می شود. از سوی دیگر سیاستهای تشویقی دختران برای زندگی با خانواده ها از یک طرف و گسترش فرهنگ ازدواج در دوران تحصیل از سوی دیگر می تواند از وقوع فاصله عاطفی میان دختران و خانواده ها جلوگیری کند.البته یک بررسی تازه نیز نشان می‌دهد که ازدواج ، حتی یک ازدواج نه چندان موفق، در افراد افسرده نسبت به افراد شاد تقویت روانی بیشتری ایجاد می‌کند.
تحقیقات قبلی نشان دهنده مزایای روانی ازدواج بسته به کیفیت آن بود – یک ازدواج موفق زوجی شاد را به وجود می‌آورد و برعکس.تحقیقات دیگر بیانگر آن بود که افراد افسرده که خوب ارتباط برقرار نمی‌کنند و نسبت به افراد شاد نیاز به مراقبت و حمایت بیشتری دارند، ازدواج‌های ناشادتری دارند.بر این اساس گروهی از پژوهشگران در دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا فرض کردند که افراد شاد مزایای روانی بیشتری از ازدواج کسب می‌کنند تا افراد افسرده.
با این حال باید گفت افزایش زندگی ها مجردی در میان دختران در نهایت به افزایش سن ازدواج و همچنین عدم ازدواج بخش قابل توجهی از دختران می شود که این امر در نهایت می تواند موجب افزایش افسردگی و سایر بیماری های روانی در میان آنان شود.


منبع
 

mahan 2

عضو جدید
چه بهتره.... بنظرم اگر یه دختر قرار بخاطر پول با یه پسری ازدواج کنه بهتره که .....

بنظرم یه مشکل دیگه اینه کهه تو جامعه ما دخترا به پسری که علاقه من هستن هیچی نمگن و تو دلشون نگه میدارن و میرن تو خیالات خودشون و .... کهه خود این مشکل که چه عرض کنم شاید مصیبت زا باشه....

ما بایستی یکم مسیرمون رو عوض کنیم و با هم راهتر باشیم شاید که قضیه درست بشه.....

با دوستی کار حل نمسیه دوستی مثل این میمونه که یه نفر تشنه باشه و شما ته ته آب رو بهش بدی و هی تشنه نگه ش داری.....


موافقین؟
 

Similar threads

بالا