بررسی | سوالات آزمون معمــــــاری ارشد 94

وضعیت
موضوع بسته شده است.

fzgnj

عضو جدید
لغتا
1-4
2-3
3-3یا 2 فک کنم 2
4-4من ریدینگارو اینارو زدم
16-2
17-1
18-3
19-یادم نمیاد فک کنم 2 ولی چند بار خوندم تا chapel یا function
20-4
21-2
22-3
23-3
24-2 دقیق یادم نیس نمیدونم
25-2
26-1
30-3

٣)٤
٦)٣
٩)٢
١٠)١
١١)٣
١٤)٤
١٦)٢
١٧)١
١٩)٢
٢٠)٤
٢١)١
٢٢)١
٢٣)٣
٢٤)٤
٢٥)٢
٢٦)١
٢٧)٤
٢٨)١
٢٩)٤
 

ranaamiri

عضو جدید
کاربر ممتاز
:)بچه هاااااا به نکته بس ریز و درشتی پی بردم:) کدوم رشته رو سراغ دارین بیان از رو جلد کتاب سواله ارشد طرح کنن؟یه نگاه به جلده کتابه درک رفتار بندازین تا ببینین 2تا سوال رو میشه تو این رشته از روی جلد کتاب طرح کرد!
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
:)بچه هاااااا به نکته بس ریز و درشتی پی بردم:) کدوم رشته رو سراغ دارین بیان از رو جلد کتاب سواله ارشد طرح کنن؟یه نگاه به جلده کتابه درک رفتار بندازین تا ببینین 2تا سوال رو میشه تو این رشته از روی جلد کتاب طرح کرد!

:| :| :|
من از کتابخونه کتابشو گرفتم چاپ قدیم بود این عکسارو نداشت:|
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب سوالاش هدفداره
یکی از اهداف فروش کتاباشه خخخخخخخخ
جدی میگم هر سال یه کتاب میده از همون کتاب هم چندتا سوال میاد هرساله
:| :| :|
من از کتابخونه کتابشو گرفتم چاپ قدیم بود این عکسارو نداشت:|
 

ترنج

عضو جدید
منتظر کلیدا باش و نگران نباش سنجش همرو شگفت زده خواهد کرد با کلیداش
این یه تجربه شخصیه

واقعا!!!منم این تجربرو داشتم!هم موقع کلیدای اولیه و چندبرابرش سر کلیدای نهایی!!!!!
امیدوارم از خوشحالی شگفت زده شم نه از ...
 

hasanpour70

کاربر فعال
اون کلمبین رو میتونی یه منبع بگی؟

معماری معاصر کامل نیا؛ ص26
دقیقاٌ همینو نوشته

"نمايشگاه كلمبين 16
در اواخر قرن 19 نمايشگاهي در ايالات متحده برگزار شد كه مطابق نظر بسياري از منتقدان معماري معاصر موجب
رواج سبك كلاسيك بازاري گرديد. اين نمايشگاه به مناسبت چهارصدمين سال كشف قاره امريكا در سال 1893
تشكيل شد. از زمره بانيان آن برنهم و ساليوان بودند.
با وجود اينكه برگزاركنندگان اين نمايشگاه از پيشگامان مكتب شيكاگو بودند اما نمايشگاه كلمبين ضربه اي به
مكتب شيكاگو و عليه آن بود. تاثيرهاي منفي آن موجب شد تا موضوع اخلاق در معماري مطرح شود."
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قدرت کششی آهن (و مخصوصاً فولاد که پس از 1860 در دسترس قرار گرفت) اجرای طرح های جدید برای ایجاد فضاهای سربسته ی بزرگ یا دهانه دهانه – مانند آشیانه های بزرگ قطار در ایستگاه های راه آهن و تالارهای نمایشگاه ها – را ممکن ساخت .کتابخانه ی سنت ژنویو (1843-1850) که به دست هانری لابروست (1801-1875) در پاریس ساخته شد ، کاربست یا انطباق سبک احیا شده ی رومانتیک – در این مورد ، رنسانس – را در فضای داخلی بنایی نشان می دهد که عناصر استخوان بندیش از چدن ساخته شده اند (تصویر 733) . ردیف پنجره های طاقنمادار نمای کتابخانه ، بنای کلیسای سانفرانچسکو اثر آلبرتی در ریمینی (تصویر 492) را به یاد می آورد ، ولی تقسیم بندی طبقات آن ، سطوح فضای داخلی را متمایز می گرداند ؛ طبقه ی پایین به قفسه بندی و طبقه ی بالا به تالارهای مطالعه اختصاص داده شده است . تالارهای مطالعه ، اساساً دو تالار مسقف تونلی هستند که با ردیفی از ستون های باریک چدنی برروی پایه های بتونی از یکدیگر جدا می شوند . ستون های آهنی از نوع نئورنتی ، قوس های سقف آهنی را که فضای درونشان با نقش های پیچک های طوماری به شیوه ی معماری دوره ی رنسانس تزیین شده است ، برروی خود نگاه می دارند . برای نشان دادن اینکه چگونه شکل های معماری سنگی سنتی با حفظ زیبایی هنری خود در اثر خصوصیات این ماده ی جدید ساختمانی تغییر شکل یافته اند ، به ندرت ممکن است بتوان نمونه ای بهتر از این کئتابخانه پیدا کرد. همچنین ، برای نشان دادن اینکه چگونه معمار سده ی نوزدهم حتی وقتی از امکانات نوین طراحی و ساختمان آگاهی کامل می یابد حاضر نمی شود از شکل های سنتی دست بردارد، نمی توان نمونه ای بهتر از این پیدا کرد . سال های سال ، معماران ، معماری «مهندسی» را ریشخند می کردند و بناهای فولادی و بتونی را در «لفاف» رومانتیک یک سبک تاریخی می پوشاندند . در بسیاری از ایستگاه های بزرگ راه آهن ، ساختمان فولادی قابل استفاده در عمل و «بی لفاف» ، و فضاهای باز و دارای تزیینات تاریخی که با آشیانه های فولادی پشت سرشان تناقض دارند ، درست در کنار ساختمان رومانتیک قرار داده شده است .
استاندارد سازی و پیش ساخته کردن قطعات ساختمانی ، در سال های 1850-1851 به جوزف پکستن (1801-1865) امکان داد که ساختمان نمایشگاه لندن را به نام کریستال پالس یا کاخ بلورین (تصویر 734) بسازد. این ساختمان ، تماماً از آهن و شیشه ؛ آنهم در یک مدت زمان بی سابقه ی شش ماهه ، ساخته شده است . نقطه ی اوج تلاش های معماران سده ی نوزدهم در عرصه ی ساختمان های دهانه پهن ، دهانه ی 83 متری دالان ماشین ها به طول 400 متر در نمایشگاه پاریس است که به سال 1889 برپا شد (تصویر735) . این ساختمان هیچ پایه ی میانی نداشت، بطوری که روزانه صدهزار بازدیدکننده می توانستند درون فضای پهناورش به هر سو بچرخند ، و حرکتشان در اثر وجود پل متحرکی که از روی آن منظره ی پهناور ماشین ها در پایین دیده می شد ، سهولت بیشتری پیدا می کرد. این طرح ساختمانی از قطعات فلزی لولا شده ای (در رأس و قاعده) با قطع تقریباً مخروطی تشکیل شده بود که یک چهارچوب فلزی را روی خود نگاه می داشت ، و جام های عریض شیشه روی آن کار گذاشته شده بود. الکساندر ، طراح و سازنده ی پر جسارت برج ایفل ، نشان پاریس امروزی ، نیز برج مزبور را در همین زمان ساخت ؛ و این دو شاهکار معماری ، گروهی از معماران را متوجه این واقعیت کرد که روندهای جدید ممکن است نطفه ی یک سبک تماماً نو را در خود داشته باشند – و این همان چیزی بود که رومانتی سیسم فریبنده و تاریخی نتوانست پرورش دهد.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
اینم جوابای زبان با احتمال نود درصد درست
1 -> 2.abet
2-> 1.opulence
3 -> 4.obese
4-> 2.emancipate
5 -> 1.rituals
6 -> 3.extravagant
7-> 4.glean
8 -> 3.alleviate
9 -> 2.toes
10 -> 4.perish
............
11-> 3.not necessarily the
12-> 3.by undergoing
13-> ?
14-> 3. nowhere might be this problem
15-> 2. are spent
............
16-> 2
17-> 1
18-> 3
19-> 2
20-> 4
.........
21-> 4
22-> 3
23-> 3
24-> 1
25-> 2
......
26-> 1
27-> 4
28-> 1
29-> 4
30-> 3
 

ranaamiri

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم جوابای زبان با احتمال نود درصد درست
1 -> 2.abet
2-> 1.opulence
3 -> 4.obese
4-> 2.emancipate
5 -> 1.rituals
6 -> 3.extravagant
7-> 4.glean
8 -> 3.alleviate
9 -> 2.toes
10 -> 4.perish
............
11-> 3.not necessarily the
12-> 3.by undergoing
13-> ?
14-> 3. nowhere might be this problem
15-> 2. are spent
............
16-> 2
17-> 1
18-> 3
19-> 2
20-> 4
.........
21-> 4
22-> 3
23-> 3
24-> 1
25-> 2
......
26-> 1
27-> 4
28-> 1
29-> 4
30-> 3
ممنوم.:w27:بنظرت 21 -4 میتونه درست باشه ؟ به نظره من 1 منطقی تره ها ...19 ام 1یعنیchapel نمیشه؟
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
ممنوم.:w27:بنظرت 21 -4 میتونه درست باشه ؟ به نظره من 1 منطقی تره ها ...19 ام 1یعنیchapel نمیشه؟


chapel رو مطمئنم غلطه جواب میشه function
بنظرم 1 و 2 اشتباس چون توی متن نوشته most نه all من که 4 زدم. معمولا راجع به فرق بین most و all تاکید میشه .;)
 

* Nafise *

عضو جدید
کاربر ممتاز
chapel رو مطمئنم غلطه جواب میشه function
بنظرم 1 و 2 اشتباس چون توی متن نوشته most نه all من که 4 زدم. معمولا راجع به فرق بین most و all تاکید میشه .;)
مرسی :w27:میشه برای تاریخ ها هم کلیداش بگین
 

ranaamiri

عضو جدید
کاربر ممتاز
chapel رو مطمئنم غلطه جواب میشه function
بنظرم 1 و 2 اشتباس چون توی متن نوشته most نه all من که 4 زدم. معمولا راجع به فرق بین most و all تاکید میشه .;)
خب ببین حرفت درسته .ولی گزینه 4 معنیش اشتباهه!گزینه 1 تنها میتونه جوابه این سوال باشه
 

samira-arch

عضو جدید
خیلی جالبه . جوابارو که نگا میکنم میبینم اونایی رو که شک داشتم و نزدم همشون درست بودن
اما اونایی رو که با اطمینان زدم بیشرشون اشتباهه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا