مرسی:دی
و آنها که توانایی ازدواج با زنان ( آزاد ) پاکدامن باایمان را ندارند ، می توانند با زنان پاکدامن از بردگان باایمانی که در اختیار دارید ازدواج کنند- خدا به ایمان شما آگاه تر است و همگی اعضای یک پیکرید- آنها را با اجازه صاحبان آنان تزویج نمایید ، و مهرشان را به خودشان بدهید به شرط آنکه پاکدامن باشند ، نه بطور آشکار مرتکب زنا شوند ، و نه دوست پنهانی بگیرند. و در صورتی که «محصنه» باشند و مرتکب عمل منافی عفت شوند ، نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت. این ( اجازه ازدواج با کنیزان ) برای کسانی از شماست که بترسند ( از نظر غریزه جنسی ) به زحمت بیفتند و ( با این حال نیز ) خودداری ( از ازدواج با آنان ) برای شما بهتر است. و خداوند ، آمرزنده و مهربان است.(25 نساء)
کلا زنی که به آدم حلاله= همسر قانونی و شرعی
پس وقتی میگن همسری به آدم حلاله ینی همسری شرعی و قانونی:دی.. در کل منظورم همون همسر میشه
ولی خو اگه آیه ی 5 مائده رو بخونی و یکم بیشتر بهش نگاه کنی میگه من برای شما چیزهایی رو حلال کردم مثل :1-نیازهای ضروری مثل خوردن 2- کلا چیزهای پاکیزه رو برای شما حلال کردم و گفته مثلا زن برای شما حلال هستند مادامی که زنا کار نباشند و اهل دوستی پنهانی نبوده باشند و مهریهشون رو بپردازید و غیره
امروز چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و ( همچنین ) طعام اهل کتاب ، برای شما حلال است و طعام شما برای آنها حلال و ( نیز ) آنان پاکدامن از مسلمانان ، و آنان پاکدامن از اهل کتاب ، حلالند هنگامی که مهر آنها را بپردازید و پاکدامن باشید نه زناکار ، و نه دوست پنهانی و نامشروع گیرید. و کسی که انکار کند آنچه را باید به آن ایمان بیاورد ، اعمال او تباه می گردد و در سرای دیگر ، از زیانکاران خواهد بود.( 5 مائده)
یعنی اگه من خودم ( پسر) دوست دختر داشته باشم این زن واسم حلال نیست
آیه ی 25 نساء هم در مورد زن ها گفته که نباید دوست پنهانی بگیرند
منم سخنان روحانیون رو تو تلوزیون فک کنم شنیدم این بود که در مرحله ی اول که هنوز معلوم نیست طرف رو انتخواب کردی یا نه نپرسی بهتره چون آبروی آدم الکی ممکنه بریزه و ممکنه نیازی نباشه... ولی در
مراحل بعدی که همه چی اوکی بود باید این مسئله رو در صورتیکه واسه طرف مقابل مهم باشه بپرسی و جواب بدی
و حتی اگه باکره بودن واسه مرد مهمه و حرفشو پیش بکشه. .بعد وقتی عقد کردن متوجه شد که طرف باکره نیست ( حتی اگه جراحی هم کرده باشه)اونموقع عقد فسخ میشه
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa9393
با این موافقم که نباید آبروی طرف رو ببری.. ولی بعضی ها هم نمیتونن ادامه بدن.. حس این که قبل از ازدواج دروغ گفته و بعد ازدواج هم میتونه دروغ بگه.. و اینکه روابط نامشروع داشته و بعد از ازدواج هم ممکنه اینکارو انجام بده و غیره ممکنه آدمو از زندگی دلسرد کنه.. بعضی ها بخاطر بچه و آبرو و خانواده و حیسیت ناچارا ادامه میدن.. بعضی ها هم با رضایت کامل ادامه میدن.. بعضی ها هم به بهانه های مختلف که آبروریزی نشه طلاق میگیرن
من هم با دوستی( آشنایی) به قصد ازدواج موافقم ولی به شرط اینکه پنهانی نباشه یا حداقل یکی از خانواده های دوطرف مطلع باشن... و حالا اگه مدتش هم کم ( مثلا کمتر از 7 ماه.. بستگی به دو طرف داره)باشه مشکلی نیست... البته واسه بعضی ها هم اینکار ایراد داره و یا حتی ممکنه تو این آشنایی مشکلاتی باشه که کلا تبصره می تونه زیاد بخوره:دی
کلا بعضی نظرها سلیقه ایه... و نمیشه گفت کدوم درسته یا نه
مثلا من خودمو نگاه میکنم و تشخیص میدم با توجه به روحیاتم حتما باید مثلا همسر چادری بگیرم.. بعد شما میگی چادر با مانتو درصورتی که پوشش کامل باشه هیچ فرقی نمیکنه.. منم اینو قبول میکنم که هر دو پوشش اسلامیه ولی خو اطز نظر احساسی من این رو نمیپذیرم
یا من از نظر احساسی دوست دارم همسرم مدرکش زیر فوق لیسانس نباشه ولی یکی وست داره همسرش اصلا دانشگاه نرفته باشه.. هر دو تا دیدگاه درسته( با توجه به نگاه اون دو تا و احساسشون)
یا از نظر احساسی و شرعی و اخلاقی و غیره باکره بود نرو یه حسن میدنم خوب من دوست دارم همسرم این حسن رو داشته باشه و خوب یکی دوست داره نداشته باشه.. هردو تا مختارند
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:
تزوجوا الابكار فانهن اعذب افواها و ارتق ارحاما و اسرع تعلما و اثبت للمودة.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:
با دختران باكره ازدواج كنيد زيرا كه دهان آنان شيرين و رحمشان مناسبتر است و زود چيزى را ياد مىگيرند و محبتشان پايدارتر است.
بحار الانوار، ج 103، ص 237
ممنون