آیا میدانید جالب و خواندنی

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باوفاترین مرد تهرانی کیست؟/ مردی که بعد از وفات همسرش نیز او را رها نمی کند!

باوفاترین مرد تهرانی کیست؟/ مردی که بعد از وفات همسرش نیز او را رها نمی کند!

[h=1]
[/h] اکبر صباغان سه سال است که همسرش فوت کرده و در این سه سال هر روزصبح در سرما و گرما به بهشت زهرا(سلام الله علیها) می آید، سنگ مزار همسرش را غبار روبی و عطر افشانی می کند و تا عصر در کنار او می ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین او 1095 روز است که بعد از همسرش نه تنها وفادار مانده بلکه به صورت عجیبی با خاطراتش زندگی می کند.
اکبرصباغان که کشاورزی دارد و ساکن شهرری است درباره این کارش می گوید: همسرم سه سال است که به رحمت خدا رفته و من هر روز به دیدنش می آیم و او نیز شب ها به خواب من می آید و اگر هم چند روز بیایم و او پاسخی ندهد از او گلایه می کنم و سپس بلافاصله پاسخ می دهد.

باوفاترین مرد تهرانی در پاسخ به این سوال که سرما و گرما اذیتت نمی کند، می گوید: عاشقی دردسر دارد و من اگر یک روز نیایم انگار چیزی گم کرده ام و برایم خیلی سخت است.
نتیجه ازدواج اکبر صباغان و همسر مرحومش یک فرزند پسر است که حالا بزرگ شده ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده است. اما برای صباغان پنجاه ساله حتی پسر و نوه هم نتوانسته جای خالی همسرش را پر کند و همچنان خود را وفادار و عاشق زنش می داند.صباغان می گوید: پسرم خیلی خوب و باوفاست و هر شب چند ساعتی را با من می گذراند و به دیدنم می آید و من از او راضی هستم.

صباغان در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کنی تا از تنهایی خلاص شوی می گوید: اتفاقاً خیلی ها به من می گویند و تشویقم می کنند که؛ زندگی همین است و نباید زیاد سخت بگیری و از این حرف ها ولی من نمی توانم حتی بهش فکر کنم و اصلا با ازدواج مجدد کنار نمی آیم . من خیلی به همسرم وابسته بودم .
داستان اکبر صباغان داستان عجیبی است. یک ساک دستی مشکی دارد و همیشه بر شاخه درختی در کنار مزار همسرش آویزان است و می توان از آن فهمید که باز اکبر صباغان یا همان باوفاترین مرد تهرانی اینجاست.
 

navid800

عضو جدید
خداحافظ ازدواج!

خداحافظ ازدواج!

طلاق چندی است که با سرعت ازدواج را پشت سر گذاشته است و حال خود ازدواج هم اصراری به سبقت از آن ندارد؛ آمارها خبرهای عجیبی از ازدواج دارند.


کیانا نیکفام - بخش اجتماعی تبیان

مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در 5 ماه نخست امسال 288 هزار و 183 ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.6 درصد کاهش یافته است. علی‌اکبر محزون همچنین درباره آمار 5 ماهه ازدواج در سال 93 اظهار داشت: 288 هزار و 183 مورد ازدواج در 5 ماهه نخست امسال ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 301 هزار و 981 مورد بوده است منفی 4.6 درصد کاهش داشته است.
به گزارش «تبیان » ماجرای رشد منفی ازدواج مسئله ای نیست که به آمار اخیر ثبت احوال معطوف باشد و چند سالی است ک مدیران این سازمان در اعلام آمارهایشان از کاهش موارد ازدواج خبر می دهند. پرسشی که در این میان مطرح می شود این است که با توجه حجم بالای جمعیت جوان و در سن ازدواج این سالهای جامعه ما، چرا همه آمارها حاکی از کاهش گرایش جوانان به تشکیل زندگی مشترک است در حالی که بر اساس داده های جمعیتی این آمار باید دقیقا عکس این روند را نشان بدهد؟
هزینه هایی که خواب ازدواج را از سر جوانان می پراند

اینکه چرا جوانان این سالها، مانند همسالان نسل های گذشته شان گرایشی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند، شاید بیش از هر چیز به رخدادهای اقتصادی سالهای اخیر باز گردد، پس از تورمی که پس از سال 89 و با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به جامعه وارد شد، تابستان سال 91 بود که با اجرای تحریم های کشورهای غربی علیه ایران، به ناگاه چنان تورمی به جامعه ما وارد شد که کالاهای مصرفی به قیمتی سه برابری قیمت روز گذشته شان تبدیل شدند در حالی که درآمدها هیچ تغییری نکرده بود، افزایش سه برابری هزینه های زندگی در کنار بدون تغییر ماندن درآمدهای در نهایت باعث شد نه تنها جونان از فکر ازدواج در بیایند، بلکه کسانی هم که پیش از این اقدام به ازدواج کرده بودند هم در نیمه های راه با توجه به بالا بودن هزینه های تشکیل زندگی از ادامه آن منصرف شوند.
ماجرای رشد منفی ازدواج مسئله ای نیست که به آمار اخیر ثبت احوال معطوف باشد و چند سالی است ک مدیران این سازمان در اعلام امارهایشان از کاهش موارد ازدواج خبر می دهند

ماجرای تورم و گرانی اما به سال 91 ختم نشد و ریشه های این فشار اقتصادی در سال 92 و 93 هم باعث شد که هزینه های تهیه جهیزیه و رهن خانه و مقدمات ازدواج به عدد و رقمی برسد که خیلی ها را از رویای ازدواج کردن بیرون بیاورد.
وقتی فرهنگ عمومی در برابر ازدواج قد علم می کند

از نقش مسائل مالی و اقتصادی در کاهش گرایش جوانان به ازدواج در سالهای اخیر که بگذریم، جامعه در طول سالهای اخیر دستخوش تغییرات فرهنگی بسیار هم شد. افزایش گرایش دختران به تحصیل در دانشگاه ها از یک سو و افزایش حضور دختران و زنان در مشاغل مختلف از سوی دیگر باعث شد که دختران مانند هم جنسان نسل های پیشینشان در سنین نوجوانی قدم به خانه بخت نگذارند و سن ازدواج هر سال نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را طی کند. در نهایت دخترانی که پس از پایان تحصیلات و یافتن شغل، استقلال مالی پیدا کرده بودند دیگر تمایل نداشتند تنها برای تامین نیازهای مالی شان، تن به ازدواج های ناخواسته بدهند. از طرف دیگر دخترهای تحصیل کرده و شاغل دیگر نمی توانستند با هر خواستگاری که در خانه شان را می زند، پای سفره عقد بینشند چون انتظار داشتند که همسر آینده شان از نظر تحصیلی، شغلی و جایگاه اجتماعی، قرابت هایی با خودشان داشته باشد همه این مسائل دست در دست هم داد تا سن دختران به ناگاه با افزایش چشمگیری روبرو شود. البته ماجرای افزایش سن ازدواج تنها به بالارفتن سن ازدواج دختران محدود نمی شد، در سالهای اخیر ازدواج کردن برای پسرها هم به آسانی سالهای گذشته اش نبود، چون پسرها دیگر نمی توانستند دست عروسشان را بگیرند و در یکی از خانه های پدری ساکن شوند و از طرف دیگر اجاره و رهن یک خانه 40 متری در مرکز شهر هم هزینه ای بالغ بر حقوق چند سال کارمندی طلب می کرد، همه این مسائل باعث شد که پسرها هم دیگر از ازدواج در سنین جوانی بگذرند و تمام سعیشان را در مسیر به تاخیر انداختن سن ازدواج به کار گیرند. افزایش سن ازدواج دختران و پسران در حالی بود که افرادی که امکان ازدواج و تشکیل خانواده را نداشتند روابطی را جایگزین ازدواج کردند، روابطی که در نهایت خود عاملی برای افزایش بیش از پیش سن ازدواج شد.
افزایش گرایش دختران به تصحیل در دانشگاه ها از یک سو و افزایش حضور دختران و زنان در مشاغل مختلف از سوی دیگر باعث شد که دختران مانند هم جنسان نسل های یپشینشان در سنین نوجوانی قدم به خانه بخت نگذارند و سن ازدواج هر سال نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را طی کند

افزایش ارتباطات و گسترش آشنایی ها میان دختران و پسران در نهایت باعث شد که برخی از جوانان نیازهایی را که پیش از این در چارچوب زندگی مشترک برطرف می کردند، در میان این روابط بجویند و در نهایت هر چه بیشتر از ازدواج دوری کنند. همه اتفاق ها در حالی بود که افزایش اینترنت و شبکه های ماهواره ای و ارتباطات مجازی در سالهای اخیر، دشواری های ارتباطات با جنس مخالف را از میان برد و به این ترتیب راه برای راههای جایگزین ازدواج، بیش از پیش فراهم شد و در این بین جوانان زمانی که دیدند از پس تامین هزینه های زندگی بر نمی آیند، به استقبال زندگی های بی مسئولیت مجردی رفتند.
نهادهای سیاست گذار چاره ای برای این کاهش زیانبار آمار ازدواج بیندیشند


اینکه جوانان این روزها دیگر تمایل چندانی به ازدواج ندارند و به هر بهانه به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت تشکیل خانواده می گردند، بیش از هر چیز به دلیل موج بیکاری و تورمی است که باعث شده جوانان از خیر ازدواج بگذرند و در این میان نهادهای سیاست گذار باید به جای تصمیماتی مبنی بر جلوگیری از روش های ضد بارداری، تمهیدی برای مشکل بیکاری و مسکن این جمعیت جوان مجرد جامعه بیندیشند چون تا زمانی که این جوانان امکان ازدواج نداشته باشند، مسلما آمارهای زاد و ولد ما کماکان سیر نزولی را طی خواهد کرد.
 

M@HY@R93

عضو جدید
چرا 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می کنند و زیرابرو بر می دارند؟

چرا 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می کنند و زیرابرو بر می دارند؟

[h=1]چرا 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می کنند و زیرابرو بر می دارند؟[/h] :

یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی موجود هفت درصد مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، گفته است: عدم مشارکت موثر پدر در تربیت فرزندان ارتباط مستقیم با گرایش پسران به مد‌ها و آرایش‌های زنانه دارد.
مصطفی فروتن در حالی آماری از استفاده مردان از لوازم آرایش اعلام کرده است که بر اساس بررسی‌‌‌‌های جهانی  بازار لوازم آرایش در ایران با بیش از 38 میلیون زن دومین بازار بزرگ در منطقه بعد از کشور عربستان و هفتمین کشور در جهان است.
بر اساس گزارشی که اوایل تابستان امسال منتشر شده است مصرف زیاد لوازم آرایش در ایران باعث به وجود آمدن رقابت بین کمپانی‌‌‌‌های مختلف آرایشی و بهداشتی در کشور شده است. با وجود همه تحریم‌‌‌‌ها بسیاری از کمپانی‌‌‌‌های لوازم آرایشی حاضر نیستند بازار ایران را از دست بدهند و تحریم ایران اولین ضرر را برای خودشان دارد.
خبرگزاری کشور فرانسه در گزارشی به مسئله «آرایش» در ایران پرداخته و به رقابت زنان ایرانی در چهره و زیبایی اشاره کرده است.  در این گزارش رتبه ایران در این زمینه هفتم اعلام شده است.
دوسال پیش حسین انواری سرپرست کمیته امداد با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد امام خمینی (ره)گفته بود:‌ «نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد نشان می‌دهد، بیشترین دارایی دختران مددجو به‌رغم فقر اقتصادی آنها، لوازم آرایش است.»
این یعنی لوازم آرایش برای دختران گاهی از نان شب هم واجب‌تر است به گونه‌ای که، به طور میانگین دختران ایرانی سالانه 150 دلار پول برای لوازم آرایش پرداخت می‌کنند. لوازم آرایشی با برندهای معتبر همیشه قیمت‌ بالایی دارند و با توجه به تغییرات ارزی این قیمت‌ها هر لحظه بالا و بالا تر می‌رود. اما بسیاری از لوازم‌های آرایشی موجود در کشور تقلبی هستند و از طریق قاچاق وارد می‌شوند که به طبع قیمت‌های پایین‌تری دارند.
این موضوع باعث می‌شود که افراد باتوجه به توانایی مالی لوازم آرایش متناسب با وضعیت اقتصادی‌شان را پیدا کنند. همچنین پایین‌بودن قیمت لوازم آرایشی تقلبی گاهی ولع افراد را به خرید‌های بیشتر همراه دارد. از طرف دیگر، این تنها زنان ایرانی نیستند که تمایل به استفاده از لوازم آرایشی دارند و بررسی‌‌‌‌های تازه حاکی از گرایش روزافزون مردان به این مصرف و همچنین اعمال جراحی زیبایی است.
در اظهارنظری جدید در این زمینه یک آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، در مورد استفاده از آرایش‌ها و مدهای زنانه توسط مردان گفته است: معمولا زمانی که این بحث‌ مطرح می‌شود، با اعتراض پسران جوان و نوجوان روبه‌رو می‌شویم و این صحبت‌ها را به پای «گیر دادن» می‌گذارند اما در همین ابتدا عنوان می‌کنم که بحث ما در مورد موارد بهداشتی مانند استفاده از کرم ضدآفتاب و یا گرایش جوانان به زیبایی و نظم نیست بلکه در مورد رفتارهای نامتعارف است.
مصطفی فروتن با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از لوازم آرایشی موجود در کشور از سوی مرد‌ها مصرف می شود، ادامه داده است: بر اساس آمار ۷ درصد از مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. در گذشته در برخی مناطق خاص در شهر تهران آرایشگاه‌هایی وجود داشت که خدمات آرایشی مانند برداشتن ابرو ارائه می‌داد، اما این مساله در برخی آرایشگاه‌های مردانه وجود دارد. بنابراین به‌عنوان نخستین دلیل بروز اینگونه رفتار‌ها در میان دیگر مردان می‌توان به کم‌توجهی والدین به فرزندان اشاره کرد.
فروتن توضیح داده است: بخش زیادی از هویت کودک در سنین ۴ تا ۷ سالگی شکل می‌گیرد؛ عدم مشارکت موثر پدر در فرزندپروری در این سنین سبب می‌شود که کودک همواره فقط با مادر خود در ارتباط باشد و این مسئله به صورت ناخودآگاه در خلق و خوی او تاثیر می‌گذارد.
همچنین در میان خانواده‌های تک‌پسری نیز در برخی موارد چنین مشکلاتی دیده می‌شود.
این آسیب‌شناس اجتماعی ادامه داده است: در میان نوجوانان و دانش‌آموزان رواج اینگونه رفتار‌ها به رابطه فرد با گروه همسالان ارتباط پیدا می‌کند، در مدارس ما زمانی که رفتاری رواج پیدا می‌کند به سرعت مانند ویروس در میان دانش‌آموزان تکثیر می‌شود و بسیاری از نوجوانان تنها برای کنجکاوی چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند؛ برای مثال به این فکر می‌افتند که اگر مدل موی خود را تغییر دهند، چهره‌شان چه تفاوتی می‌کند.
او با تاکید بر تاثیر رسانه‌ها بر رواج چنین رفتارهایی در میان نوجوانان و جوانان، افزوده است: نه تنها در شبکه‌های ماهواره بلکه متاسفانه در برخی شبکه‌های داخلی هم شاهد هستیم؛ برخی از مردان مجری، ورزشکار و یا بازیگر از آرایش‌دارند که سبب الگوبرداری نوجوانان از آنها می‌شود.
فروتن در مورد راهکارهای عبور از این وضعیت گفته است: مهمترین راهکار جلوگیری از گرایش پسران به آرایش‌ها و مد‌های زنانه؛ رفتار خانواده‌ها، فرزندپروری مثبت آنها و حضور کافی والدین در کنار فرزندان است.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن





داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.
برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:


ساعت نه تا یازده شب:زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.


ساعت یازده تا یک شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.


ساعت یک تا سه نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.


ساعت سه تا پنج صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.


ساعت پنج تا هفت صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.


ساعت هفت تا نه صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت شش و سی دقیقه میل کنند.


کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ساعت هفت و سی دقیقه میباشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت نه تا ده صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه های شب تا ساعت چهار صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.
در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می روند چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.


سعی کنید همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید …
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


خرد کردن پياز
هنگام پوست کردن پياز,ساقه هاي جعفري را بجويد يا يک تکه نان يا يک تکه چوب کبريت لاي دندانهايتان قرار دهيد.

رفع بو از ظروف
براي برطرف کردن بوي ظروف کافي است که کمي آب گرم مخلوط با گرد خردل روي آنها بريزيد و بشوييد,بعد با آب ساده شستشو دهيد و خشک کنيد.

ريختن نمک در نمکدان
براي اينکه هيچ وقت نمک در نمکدان شما بر اثر رطوبت به هم نچسبد و به راحتي از نمکدان بيرون بيايد چند دانه برنج در نمکدان بريزيد.

جلوگيري از سوختن شير
براي جلوگيري از سوختن شير در موقع جوشيدن لبهء ظرف را با روغن چرب کنيد.

چگونه نگه داري کردن پنير
بهترين راه براي نگه داشتن پنير,پيچيدن در کاغذ آلومينيومي است.خرده هاي پنير را هيچ وقت دور نريزيد, بلکه با چنگال له کرده و با سس سالاد مخلوط کنيد و روي سالاد بريزيد.در ضمن خرده هاي پنير را مي توانيد روي پورهء سيب زميني هم رنده کنيد و پوره را روي چراغ قرار دهيد تا لذيذتر شود.

چگونه پختن تخم مرغ شکسته
براي اينکه تخم مرغ ترک خورده را در آب بجوشانيد,قبل از اينکه آن را در آب بيندازيد,آهسته و آرام جاي ترک خوردگيهاي آن را آب ليمو يا نمک بزنيد.

چگونه باز کردن در بلوري بطري
هرگاه در بلوري بطري محکم شد يک قطعه پارچهء پشمی را در آب جوش زده و به گردن بطری بچینید در,آن باز می شود.

ترک خوردن سیب زمینی
برای اینکه سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد مقداری کره یا روغن قبل از پختن سیب زمینی روی آن بمالید.بدین ترتیب هم طعم بهتر و هم از ترک خوردن آن جلوگیری می شود.

برطرف کردن بوی پیاز از کارد یا چاقو
با بریدن چند هویج بوسیله کارد یا چاقویی که بوی پیاز می دهد منجر به از بین رفتن بوی پیاز می شود.

از بین بردن کرم چوب
برای نابود کردن کرم چوب که وسایل چوبی خانه از قبیل کمد,میز,صندلی را سوراخ می کنند,باید قسمت هایی که کرم سوراخ کرده به مدت دوازده یا پانزده روز متوالی پیاز به آن قسمت ها بمالید.

پاک کردن لامپ برق
هر گاه لامپ منزل شما کثیف شد و خواستید آنرا پاک کنید یک پوست پیاز به آن بمالید بدین صورت لامپ تمیز می شود.

پوست کندن گوجه فرنگی
اگر می خواهید گوجه فرنگی را به آسانی و بدون آنکه لطمه ای به گوشت آن وارد شود بکنید,نخست آنرا به مدت یک دقیقه در آب جوش بیندازید.بدین صورت پوست آن به آسانی کنده می شود.

پوست کندن هویج
آسان ترین راه برای پوست کندن هویج,قرار دادن آنها داخل آب جوش و به مدت ده دقیقه می باشد.بدین صورت پوست هویج به راحتی کنده خواهد شد.

خوش عطر کردن قند
مقداری از وانیل را در درون ظرفی که قند را در آن قرار می دهید بگذارید بدین صورت قند بوی خوبی خواهد گرفت.

راه های تشخیص ماهی تازه از ماهی کهنه یا مانده
1- ماهی تازه,چشمهای شفاف و روشنی دارد.در حالی که ماهی مانده چشمهایش فرو رفته یا به حالت نیمه باز است.
2- گوش های ماهی تازه باید به رنگ قرمز یا صورتی باشد.
3- با فشار دادن انگشت بر روی پوست ماهی تازه اثر انگشت نباید بماند.
4- ماهی را در درون آب سرد بیندازید در صورتی که روی آب شناور ماند تازه می باشد.
از بین بردن خطهای مداد رنگی
موقع ای که بچه ای دیوار اتاق را خط خطی کرد بهترین راه برای از بین بردن خطها,استفاده از خاکستر سیگار می باشد.بدین صورت انگشت خود را به خاکستر سیگار آغشته کنید و روی خطهای رنگی بمالید.بدین طریق خط های روی دیوار از بین می رود.

تمیز کردن ماهی تابه سوخته
قابلمه یا ماهی تابه ای که غذا در اثر سوختگی به ته آن چسبیده است برای پاک کردن آن می توان از طریق زیر عمل نمود.
ابتدا قابلمه را با آب گرم پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه نمایید.بدین وسیله با شستن به راحتی پاک می شود.
اما اگر غذا محکم به ته قابلمه چسبیده,مقداری سرکه در داخل قابلمه ریخته و بجوشانید.بدین وسیله کاملا پاک خواهد شد.

شستشو دادن قسمت داخلی فلاسک
ابتدا محتوی داخل فلاسک که تفاله چای می باشد از آن خارج کنید و بعدا آنرا با آب گرم شستشو دهید.برای اینکه سطح داخلی فلاسک به صورت کامل تمیز شود مقداری آب گرم در داخل فلاسک ریخته و مقداری مایع ظرفشویی به همراه یک اسکاج در داخل فلاسک بریزید و در فلاسک را خوب ببندید و آنرا خوب تکان دهید تا تمیز شود و بعدا آنرا با آب گرم بشویید.

از بین بردن جرم قوری استیل
برای بردن جرم,قوری را پر از آب کرده و مقداری نیز آب لیمو در داخل آب بریزید و قوری را روی اجاق بگذارید تا کاملا بجوشد بدین طریق جرم از بدنه قوری جدا می شود.

شستشوی بشقابها
ابتدا بشقابها را داخل ظرف بزرگی قرار دهید و داخل آن ظرف را پر از آب کنید و سپس مقداری سرکه به آن اضافه کنید بعد از چند دقیقه سرکه تمام چربی ها را جذب می کند و سپس می توانید بشقابها را بشویید تا اندک چربی باقی مانده از بین برود.
 

M@HY@R93

عضو جدید
6 گام برای جذاب شدن

6 گام برای جذاب شدن

[h=1] 6گام برای جذاب شدن[/h]
[h=2]همه آدم ها دوست دارند چه در بین خانواده و فامیل و چه در جامعه جذاب و تو دل برو باشند، مورد توجه قرار گیرند و در معاشرت های اجتماعی با دیگران شخصیتی دوست داشتنی جلوه کنند، اما برای رسیدن به این هدف باید گام هایی برداشت و راه و روش هایی را به کار گرفت. این نوشتار آداب جذاب شدن را به ما می آموزد.
[/h]


۱ـ مرتب باشید
منظور از دقیق و مرتب بودن این است که ببینید می خواهید صاحب چه نوع شخصیتی بشوید. برای مثال، فردی که دقیق و مرتب نباشد و به طرز لباس پوشیدن خود نیز اهمیت ندهد، نمی تواند در نظر مردم شخصیتی جذاب و گیرا داشته باشد.
بنابراین اگر می خواهید شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشید، در گام اول باید به ظاهر و نوع پوشش خود نیز توجه کنید، زیرا در اولین برخورد ما با دیگران تنها چیزی که مهم است و جلب توجه می کند، ظاهر ماست. بنابراین اگر نسبت به ظاهر خود بی توجه باشید، نه تنها به خودتان ظلم کرده اید، بلکه احترام دیگران را نیز نگه نداشته اید.
ظاهر همیشه تمیز و مرتب فرد نشانه آرامش روحی اوست. به این ترتیب ظاهر افراد در روابط اجتماعی آنها و در عکس العمل دیگران نیز موثر است.
۲ـ متبسم و بانشاط باشید
دومین گامی که باید در راه به دست آوردن یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی بردارید این است که به طور پیوسته متبسم و بانشاط باشید.
هیچ کس در دنیا نمی تواند مخالف قدرت شگفت انگیز یک لبخند باشد. داشتن چهره عبوس، دوستان، همکاران، آشنایان و... را از ما دور می کند.
بنابراین یکی دیگر از پایه های مهم و اساسی یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی، همین چهره متبسم و شاد است. البته منظور از داشتن چهره متبسم، این نیست که شخصی لبخند مصنوعی بر لب داشته باشد؛ بلکه منظور، لبخندی است که از دل برخیزد و طبیعی و صادقانه باشد؛ زیرا در نوع رابطه ای که با دیگران برقرار می کنیم موثر است.
۳ـ قابل اعتماد باشید
یک گام مهم دیگر که شخصیت ما را جذاب تر و دوست داشتنی تر می کند این است که قابل اعتماد و رازدار باشیم. یعنی دیگران بتوانند بدون کوچک ترین ترس و نگرانی به ما اعتماد کنند و حرف دلشان را نیز بزنند.
۴ـ همیشه شاد و پرانرژی باشید
بیشتر مردم، جوانی و انرژی خود را تا سنین پیری نیز حفظ می کنند، یعنی هر وقت ​ آنها را می بینید متوجه می شوید​ یک هدف یا برنامه ای در زندگی دارند و تلاش می کنند اهداف و برنامه های خود را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا برسانند. مثلا​کتاب می نویسند، عکاسی می کنند، به دنبال موسیقی می روند، نقاشی می کنند و...
بنابراین داشتن هدف در زندگی به ما انگیزه، انرژی و نشاط می دهد و ما را از یکنواختی و روزمرگی که خواسته و ناخواسته ضمن هر کاری پیش می آید، رها می کند.
۵ـ به دیگران کمک کنید
بعضی از مردم وقتی دچار مشکلی می شوند احتیاج دارند یک​ دوست، همکار یا یکی از افراد خانواده به کمکشان بیایند. بنابراین اگر می خواهید شخصیتی جذاب و دوست داشتنی داشته باشید به فکر برطرف کردن مشکلات، غم و ناراحتی های دیگران باشید و از آنها دلجوی و حمایت کنید.
۶ـ سنجیده سخن بگویید
​ بدانید چه زمانی باید سخن بگویید و چه زمانی سکوت کنید. شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که ناخواسته حرف انتقادآمیزی به زبان آورده، بعد پشیمان شده و با خود گفته باشید، ای کاش این حرف را نمی زدم و... متاسفانه بعضی از ما فقط عادت کرده ایم حرف بزنیم بدون این که لحظه ای فکر کنیم و شرایط و موقعیت دیگران را نیز بسنجیم و درک کنیم. لطفا کمی با دیگران بویژه با خودمان مهربان باشیم.
 

M@HY@R93

عضو جدید
10شغل شاد و غم‌انگیز دنیا
طبق گزارش یک تحقیق اجتماعی عمومی که توسط سازمان ملی تحقیقات در دانشگاه شیکاگو صورت گرفته است، ۱۰ شغل شاد جهان معرفی شده‌اند. این تحقیق ضمن معرفی این مشاغل، به ویژگی که از این شغل‌ها یک حرفه شاد ساخته اشاره می‌کند.

  1. روحانیون: افرادی که کمتر به دنیا وابسته اند از سایر افراد شاد تر هستند.
  2. آتش نشان‌ها : ظاهرا تعامل اجتماعی و کمک به نوع بشر این شغل را یکی از شادترین شغل‌ها کرده است.
  3. فیزیوتراپ ها : تعامل اجتماعی و کمک به مردم این کار را تبدیل به یکی از شادترین مشاغل کرده است.
  4. نویسندگان: برای بسیاری از نویسندگان حقوق دریافتی به طرز خنده‌داری کم است و یا اصلا چیزی بابت نوشتن دریافت نمی‌کنند. اما ظاهرا نوشتن در مغز این گروه تاثیری می‌گذارد، که منجر به شادی می‌شود.
  5. معلمان آموزش و پرورش استثنائی: اگر به پول فکر نمی‌کنید، تدریس به کودکان استثنائی شغلی است که می‌تواند شما را شاد کند. معلمان مدارس آموزش کودکان استثنایی، در لیست شادترین شاغلین هستند.
  6. معلمان : معلمی جدا از حقوق و شرایط کاری شان، از این جهت که با کودکان و نوجوان ها در ارتباط هستند، شغلی شادی محسوب میشود.
  7. هنرمندان: گزارش شده است که نقاشان و مجسمه‌سازان از شغل‌شان بسیار راضی هستند. این درحالی است که درآمد این شغل‌ها معمولا برای امرار معاش کافی نیست.
  8. روان‌شناسان: ممکن است روانشناسان بتوانند مشکل دیگران را حل کنند و ممکن هم هست که نتوانند این کار را انجام دهند، اما در هر صورت آموزش دیده‌اند تا مشکلات خودشان را حل کنند.
  9. نمایندگان فروش خدمات مالی: گزارش شده است که ۶۵ درصد نمایندگان فروش سرویس‌های مالی آمریکا از شغل خود راضی هستند. شاید دلیل‌ش این باشد که اکثر آنها برای میانگین ۴۰ ساعت کاری در هفته و در یک محیط آسوده در سال بیش از ۹۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.
  10. مهندسین اجرایی: کار کردن با بولدوزرها، لودرها، گریدرها، دکل‌ها، پمپ‌های بزرگ و … باید کار جالبی باشد. برای مهندسین اجرایی بیش از متقاضیان متخصص، کار وجود دارد و گزارش شده این مهندسین شادتر هستند.

غمگین اما پر درآمد
جالب است که این فهرست را با فهرست ۱۰ شغل نفرت انگیز، که حقوق بسیار بیشتر و جایگاه اجتماعی بهتری هم دارند، مقایسه کنیم. آنچه در این فهرست قابل توجه است این است که همه این افراد نسبتا والا مقام در بروکراسی سلسله مراتبی اداری زندانی شده‌اند.

  1. مدیر فناوری اطلاعات
  2. مدیر فروش و بازاریابی
  3. مدیر تولید
  4. توسعه‌دهنده وب ارشد
  5. متخصص فنی
  6. کاردان الکترونیک
  7. منشی دفتر وکالت
  8. تحلیلگر پشتیبانی فنی
  9. مسئول کنترل ماشین‌های کامپیوتری
  10. مدیر بازاریابی
معنای زندگی
چرا با اینکه این شغل‌ها حقوق بیشتر و جایگاه اجتماعی بالاتری را ارائه می‌کنند، شادی زیادی ایجاد نمی کنند؟ “تاد می” یکی از نویسندگان روزنامه “نیویورک تایمز” نوشته است: « یک زندگی با معنا باید از طرقی به شما احساس ارزشمند بودن بدهد . کسی که زندگی می‌کند باید به زندگی متعهد باشد. زندگی بنا شده بر ارزش‌های انسانی ارزشمند تلقی می‌شود. کسی که در چنین فعالیت‌هایی شرکت نکند این حس را پیدا نمی‌کند».
این همان تفاوتی است که بین شغل‌های شاد و دوست‌داشتنی و شغل‌های نفرت انگیز وجود دارد. یک دسته از کارها احساس ارزشمند بودن را در افراد ایجاد می کنند، در حالی‌که در دسته دیگر افراد نمی‌توانند خود و کاری که انجام می‌دهند را با ارزش بیابند. مشاغلی که ذاتا نشاط آور نیستند، تنها در شرکت‌هایی این نقش نفرت انگیز را نداشتند که مدیران‌شان احساس ارزشمند بودن را به کارمندان‌شان داده‌اند.
 

M@HY@R93

عضو جدید
آیا می دانید@از کجا آمد؟

شمایی که سال‌هاست از ایمیل استفاده می‌کنید، دلیل وجود علامت @ را می‌دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود.
تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:
” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست، اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”
همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:
- تاملینسون برای "بولت برانک” و "نیومن” کار می‌کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می‌شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.
- اولین سرور ایمیل در سال ۱۹۶۱ میلادی راه‌اندازی شد که به وسیله آن کاربران می‌توانستند توسط سرور به یکدیگر پیام ارسال کنند. در واقع پیام‌ها هیچگاه از سرور اصلی خارج نمی شدند و کاربران تنها پس از لاگین کردن قادر به دریافت و مشاهده پیام ها بودند.
- برای قرار دادن @ در آدرس ایمیل، تاملینسون می‌بایست برنامه خود را به تمامی سایت‌های آرپانت ارسال می‌کرد که خوشبختانه در آن زمان یعنی سال ۱۹۷۲ میلادی تنها ۱۲ سایت دیگر در دنیا وجود داشت!
 

M@HY@R93

عضو جدید
مراقب خمیر دندان ها باشید!!!
حین خرید خمیر دندان، لطفاً به این نکته توجه داشته باشيد

زمانیکه شما خمیر دندان میخرید، اگر متوجه قوطی یا لوله خمیر شوید، در پائین آن به یکی از چهار رنگ زیر علامت ...گذاری شده است:




اگر علامت رنگ سبز باشد: خمیر دندان از مواد طبیعی ساخته شده است.
اگر علامت رنگ آبی باشد: خمیر دندان از مخلوطی از مواد طبیعی و ادویه جات ساخته شده است.
اگر علامت رنگ سرخ قرمز باشد: خمیر دندان از مواد طبیعی و مواد کیمیاوی (شیمیایی) ساخته شده است.
اگر علامت رنگ سیاه باشد: خمیر دندان کاملاً از مواد کیمیاوی (شیمیایی) ساخته شده است.


شما فقط آن خمیر دندان را خریداری کنید که رنگ سبز یا آبی علامت گذاری شده است.لطفا این مطلب رو به اشتراک بذارید تا بقیه دوستان هم در جریان این موضوع قرار بگیرند...
 

M@HY@R93

عضو جدید
حقیقت جالب در مورد گل ‌ها

15 حقیقت جالب در مورد گل ‌ها
گل‌ها از گذشته تا به حال به خاطر زیبایی (اکثر آن‌ها) و بوی خوش آیندشان (به غیر از چند استثنا)، تخیلات انسان را به خود جلب کرده‌اند. گل های مختلف هر کدام نمادی از چیزهای مختلف بوده و برای مقاصد متنوعی استفاده می شوند. در این مقاله حقایقی عجیب و ناگفته در مورد برخی از گل‌های نادر و رایج بازگو شده است.
بیش از 250000 گونه گیاه گلدار در جهان وجود دارد.
گل بد بو (تیتان آروم) بزرگترین گل جهان است که ارتفاع آن تا 3 متر هم می رسد. این گل بوی بسیار بدی شبیه به بوی گوشت فاسد شده دارد و از اینرو به گل مردگان (گل جسد) نیز مشهور است.
پیاز گل لاله در قرن هفدهم میلادی در هلند، از طلا با ارزش تر بود! لاله نمادی از جاودانگی، زندگی و عشق است. در بیشتر دستور پخت های غذایی می‌توان پیاز گل لاله را جایگزین پیاز معمولی کرد.​



پیاز گل لاله


تمدن های باستان برای دفع ارواح شیطانی برگ های گل آستر (ستاره ای) را می‌سوزاندند.
مصریان باستان، نیلوفر آبی را گلی مقدس می‌دانستند و آن را در مراسم تدفین به کار می‌بردند. نیلوفر آبی در مرداب ها و تالاب ها شکوفه می‌دهد، ولی نکته جالب در مورد این گل این است که می تواند تا چند سال خشکسالی را تحمل کرده و پس از بازگشت آب دوباره شکوفه دهد. از اینرو در نظر مصریان این گل نماد زندگی پس از مرگ بود.​

در سال 2002 در شمال شرقی چین دانشمندان فسیلی از قدیمی ترین گل شناخته شده در جهان را کشف کردند. این گل گونه ای از آرکا فراکتوس است که در حدود 125 میلیون سال پیش شکوفه داده و شبیه به نیلوفر آبی است.
در روزگاران قدیم از شهد گل استکانی در تهیه چسب استفاده می شده است.​



گل استکانی آبی رنگ

گل انگشتانه (Foxglove = معنی لغوی دستکش روباه) نوعی گل لوله‌ای صورتی رنگ است که نام خود را از باور قدیمی مردم انگلستان گرفته است. آن‌ها اعتقاد داشتند که روباه برای کمین کردن و مخفی ماندن از دید شکار خود، پشت این گل مخفی می‌شده است!​



گل انگشتانه


قاصدک در نگاه اول علف هرز به نظر می‌رسد اما گل ها و برگ‌های آن سرشار از ویتامین‌های A و C، آهن، کلسیم و پتاسیم هستند. یک فنجان برگ سبز قاصدک حاوی 4200 تا 7800 میکرو گرم ویتامین A می‌باشد.
گل مهتابی همانطور که از نام آن پیداست، فقط شب ها باز می شود و در طول روز بسته می‌ماند.​


گل مهتابی

گیاه گازدار در شب‌های گرم و مرطوب گازی شفاف از خود متصاعد می‌کند. برخی بر این باورند که این گاز را با کبریت می‌توان مشتعل نمود.​



گیاه گازدار


در اروپا به مدت چند صد سال از سنبل ختایی (گیاهی که بسیار شبیه به گلپر است و در نقاط مرطوب کاشته میشود) برای درمان همه بیماری ها (از طاعون گرفته تا سوء هاضمه) استفاده میشد. مردم اعتقاد داشتند که این گل ارواح شیطانی را دفع می‌کند.​



سنبل ختایی


گیاه آگاوه چندین سال از عمر خود را بدون گل دادن سپری کرده و پس از این مدت تنها یک گل داده و می‌میرد. این گیاه با نام گیاه قرن نیز شناخته می‌شود.​



گیاه آگاوه

گیاه بامبو هر چند سال یک بار گل می دهد. وقتی زمان گل دادن بامبو برسد تمام گل‌های گونه های مشابه، دقیقا در یک لحظه می‌شکفند.
اینترفلورا بزرگترین و شناخته شده ترین مرکز ارسال گل در جهان است که از طریق شبکه‌ای متشکل از 50000 گل فروش در سراسر جهان حمایت شده و حدود 150 کشور را پوشش می‌دهد.​
 

M@HY@R93

عضو جدید
آیا می دانید-عجیب و خواندنی
آیا می دانید که ... یکی از رودهای کامبوج 6 ماه سال ازشمال به جنوب و6 ماه دیگر از جنوب به شمال جریان دارد.
آیا می دانید که ... وطن اصلی اسفناج ایران است و 1500 سال پیش استفاده از آن در دنیا رایج شد.
آیا می دانید که ... متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که ‌ر‌و‌ز‌ه بهترین بهترین رژیم برای کاهش دائمی وزن است.
آیا می دانید که ... شتر در هنگام تشنگی می تواند 95 لیتر آب را در کمتر از 3 دقیقه بنوشد.


__________________________
آیا می دانید که ... تعداد افرادی که سالانه از نیش زنبور می میرند بیشتر از کسانی است که سالانه از نیش مار می میرند.
آیا می دانید که ... زنبور عسل دو معده دارد: یکی برای انبار کردن عسل ویکی برای غذا.
آیا می دانید که ... سریع ترین عضله بدن انسان زبان است.
آیا می دانید که ... در سال 1980 بوتان تنها کشور جهان بود که تلفن نداشت.


__________________________
آیا می دانید که ...طول قد هر انسان سالم برابر 8 وجب دست خود اوست.


آیا می دانید که ...طول رگهای بدن انسان 560 هزار کیلومتر است.
آیا می دانید که ... خون میگوها آبی رنگ است، عنکبوتها خونی روشن و شفاف دارند.
آیا می دانید که ...میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید می کند؛ برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان در مدت یک میلیون سال کافی است.


__________________________


آیا می دانید که ... خنده آسانتر از اخم کردن است؛ برای خندیدن انسان از 17 عضله صورت وگردن استفاده می کند در حالی که برای اخم کردن از 40 عضله.
آیا می دانید که ... درصورتی که زنی به کوررنگی مبتلا باشد؛ فرزندان پسر او کوررنگ می شوند.

آیا می دانید که ... بدن زنبور داران در برابر نیش زنبورها مقاوم می‌شود و اغلب می‌توانند بیش از صد عدد نیش زنبور عسل را تحمل کنند و احساس ناراحتی هم نکنند.
آیا می دانید که ... مغز انسان بیش از سایر اعضای بدن کار می کند وبیش از20 درصد از انرژی بدن را مصرف می کند.


__________________________

آیا می دانید که ... هر یک لیتر بنزین معادل 5 ممیز 23 تن گیاهان مدفون شده در قرنها پیش است.
آیا می دانید که ... متوسط وزن مردان در کره زمین بیش از وزن زنان است.
آیا می دانید که ... نیاز مردان به صحبت کردن در هر روز 12 هزار واژه، و نیاز زنان 23 هزار واژه است.
آیا می دانید که ... عمیق ترین دریاچه جهان دریاچه بایکال در روسیه است که 1940 متر عمق دارد.



__________________________

آیا می دانید که ... سختی آب مشابه سختی بتن است.
آیا می دانید که ... حدود 7 هزار نوع برنج مختلف در دنیا وجود دارد.
آیا می دانید که ... یک میلیون کره به اندازه زمین در خورشید جای می گیرد.
آیا می دانید که ... زنبورها از بوی عرق بدشان می‌آید و به کسی که به نوعی بدنش بو دهد یا عطر و ادکلن زده باشد حمله می‌کنند.


__________________________
آیا می دانید که ... از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور عسل آرامش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده است.
آیا می دانید که ... انسان با خوردن 20 نیش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد.
آیا می دانید که ... نور خورشید فقط تا عمق 400 متری آب دریا نفوذ می‌کند.
آیا می دانید که ... لایه پوستی که آرنج را پوشانده است هر 10 روز یکبار عوض می‌شود.


 

M@HY@R93

عضو جدید
دانستنیهای عجیب اما واقعی !!!

دانستنیهای عجیب اما واقعی !!!

آیا می‌دانید زنبور از بوی عرق بدش می‌آید و به كسی كه بدنش بو دهد یا عطرزده باشد حمله می‌كند؟​

آیا می‌دانید شیرینی تنها مزه‌ای است كه جنین در رحم مادر هم می‌فهمد؟

آیا می‌دانید زنبور عسل 5 چشم دارد كه 2 تا اصلی در بغل سر و 3 تا بر روی سر قرار دارد؟​

آیا می‌دانید 20 درصد آب شیرین جهان میان آمریكا و كانادا قرار دارد؟

آیا می‌دانید بهترین شكارچی در خشكی خرس قطبی است؟​

آیا می‌دانید خرس قطبی هنگامی كه روی دو پا می‌ایستد حدود 3 متر است؟​

آیا می‌دانید در بین انواع خرس، خرس پاندا بزرگ‌ترین جمجمه را دارد؟​

آیا می‌دانید خرس با تمام سنگینی خود می‌تواند با سرعت 50 كیلومتر در ساعت بدود؟​

آیا می‌دانید حس بویایی خرس تقریباً 100 برابر قوی‌تر از انسان است؟​

آیا می‌دانید كوه‌های آلپ در سال حدود یك سانتیمتر بلند می‌شوند؟​

آیا می‌دانید بیماری قند اولین عامل كوری در مردم جهان است؟​

آیا می‌دانید گرده گل هرگز فاسد نمی‌شود؟​

آیا می‌دانید دانشمندان دریافته‌اند كه مورچه همچون انسان صبح‌ها خمیازه می‌كشد؟​
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

.
.
.
.
.
.
کــــوروش منصوری متولد 1339 در شهر چالوس


سلطان تیونینگ و بزرگترین طراح ماشین در جهان

تیونینگ ماشینهای فراری،بوگاتی ویرن،پورشه،بنز و . . .

باعث افتــــخار همه ایرانیاست،احســــاس غرور می کنیـــم

به افتخــــارش
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]آموزش تصویری "ثبت نام بلیت تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی"
[/h]

» سرویس: اجتماعي - جامعه، شهري
کد خبر: 93071006191
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳



امکان آموزش تصویری "ثبت نام بلیت تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی" برای متقاضیان وجود دارد.
به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهرداری تهران در حالی به دنبال ارائه کارت بلیت‌های تخفیف دار برای دانشجو و دانش آموزان است که طبق اعلام شهرداری، سایت بلیت الکترونیک به آدرسhttp://eticket.tehran.ir تنها محیطی است که به امر نام نویسی مردم اختصاص یافته و هیچ یک از مراحل ثبت نام نیازی به حضور در مراکز و یا پرکردن فرم چاپی ندارد.
براساس اطلاعات سایت مربوطه، شرایط خاصی برای دریافت کارت بلیت‌های یکساله وجود دارد، بگونه‌ای که طبق مصوبه شورای شهر، در سال 1393 سه نوع کارت بلیت مدت دار به شهروندان ارائه می شود که عبارتند از کارت بلیت یکساله مخصوص استفاده در شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی، کارت بلیت یکساله مخصوص استفاده در شبکه حمل و نقل مترو و کارت بلیت یکساله دو منظوره جهت استفاده در شبکه حمل و نقل مترو و اتوبوس.
همچنین این کارت بلیت‌ها به نام شخص درخواست کننده صادر شده و محدودیت‌های صدورکارت نیز برای اشخاص به شرح زیر است:
. برای هر شخص فقط یک نسخه از کارت بلیت یکساله مترو و یک نسخه از کارت بلیت یکساله اتوبوس صادر می‌شود.
. برای شخصی که کارت بلیت دو منظوره صادر شده باشد هیچ یک از کارت بلیت های تک منظوره صادر نخواهد شد.
. برای شخصی که هر یک از کارت بلیت‌های تک منظوره صادر شده باشد. کارت بلیت دو منظوره صادر نخواهد شد.
. کارت بلیت منزلت همان کارت بلیت دو منظوره است که با %90 تخفیف برای دارندگان کارت منزلت صادر می‌شود.
[h=4]شرایط خرید و استفاده[/h]قیمت هر یک از کارت بلیت‌های یکساله به شرح زیر است. همچنین هر یک از کارت بلیت‌های یکساله دارای سقف مجاز مصرف هستند که در جدول زیر آمده است. منظور از سقف مجاز مصرف حداکثر کرایه‌ای است که توسط این کارت بلیت‌ها در طول یکسال می‌توان پرداخت کرد.
روند ثبت نام کارت تخفیف دار
کلیات 7 بندی برای دریافت کنندگان:
روند ثبت نام بلیت مترو
در مرحله نخست دانش آموز و یا دانشجوی متقاضی موظف است با مطالعه هفت بند قانونی، آنها را مدنظر قرار دهد که عبارت اند از:
. پیش ثبت نام تا تاریخ دهم مهرماه امسال( 1393.7.10 ) انجام خواهد شد.
. اشخاصی که اقدام به پیش ثبت نام کرده اند از تاریخ بیست مهرماه امسال( 1393.7.20 ) به بعد می توانند نسبت به تکمیل ثبت نام و دریافت کارت بلیت اقدام کنند.
. توجه داشته باشید این ثبت نام اولیه است و پس از تایید اشتغال به تحصیل شما از سازمان های مربوطه شما، می توانید نسبت به ثبت درخواست اصلی خود اقدام کنید.
. این پیش ثبت نام هزینه ای ندارد.
. تاریخ شروع ثبت نام نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.
. افرادی که پیش ثبت نام را انجام دهند در اولویت دریافت کارت هستند.
. کارت بلیت های دانش آموزی و دانشجویی بصورت شخصی سازی شده با درج مشخصات صاحب کارت ارائه خواهد شد.
روند ثبت نام بلیت مترو
نکاتی که در این بخش باید مورد توجه دانشجو و دانش آموزان قرار گیرد این است که این پیش ثبت نام بوده و پس از تایید اشتغال به تحصیل دانشجو و دانش آموزان بعد می توانند نسبت به تکمیل ثبت نام و دریافت کارت بلیت اقدام کنند.
همچنین متقاضیان برای پیش ثبت نام تنها تا 10مهرماه (پنجشنبه) فرصت ثبت نام دارند،هرچند که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از این در گفت و گو با ایسنا عنوان داشته بود که باز هم روند ثبت نام ادامه خواهد داشت و این زمان پایانی ندارد، اولویت صدور کارت با افرادی است که زودتر ثبت نام کرده اند.
اطلاعات دانش آموزان و دانشجویان
در بخش ابتدایی ثبت اطلاعات، این افراد شماره ملی کامل خود را بدون هیچ گونه خط تیره و یا علامتی درج می‌کنند.
در بخش‌های بعدی هر فرد باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، دانشکده، شماره دانشجویی، تلفن ثابت، موبایل، ایمیل، آدرس و کد پستی خود را قید کند.
روند ثبت نام بلیت مترو
در این مرحله از شما درخواست می شود تا رمز عبور دلخواه خود را در قسمت پایینی وارد کنید و این رمز را نزد خود نگه دارید چراکه با انجام این پیش ثبت نام یک حساب کاربری در این سامانه برای شما ایجاد می شود و داشتن رمز عبور برای مراجعات و پیگیری های بعدی شما الزامی است.
همچنین چناچه که شما گزینه ثبت نام دانش آموزی را بزنید اطلاعاتی متفاوت همچون: مدرسه محل تحصیل، شماره دانش آموزی و منطقه آموزش و پرورش را پیش روی خود خواهید دید.هرچند که مهندس تشکری هاشمی در مورد صدور کارت بلیت تخفیف دار برای دانش آموزان گفت از آنجایی که این معاونت به اطلاعات دانش آموزان دسترسی پیدا نکرده است برای تمامی دانش آموزان ثبت نام کرده در این سامانه که بین 10تا 18سال سن داشته باشند کارت بلیت مترو و اتوبوس با 50درصد تخفیف صادر خواهد شد.
روند ثبت نام بلیت مترو

روند ثبت نام بلیت مترو
به گزارش ایسنا، پس از آن دانش آموز و یا دانشجوی متقاضی با تایید تمام بندها و گزینه‌های فوق، دکمه تایید نهایی را فشار دهد و به این ترتیب مرحله ثبت نام رسما تمام خواهد شد. بنا به آنچه که در سایت قید شده است جواب نهایی در مورد تعلق گرفتن کارت بلیت تخفیف دار برای این فرد تا ده روز بعد یعنی(بیستم مهرماه ) اعلام خواهد شد.
روند ثبت نام بلیت مترو
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]تصفیه فاضلاب با فناوری جدید محققان دانشگاهی
[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي
کد خبر: 93070905545
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵



طرح تصفیه فاضلاب دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این طرح که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ضمن اینکه از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود، هزینه‌ها بسیار پایین است و آب استحصال شده دارای کیفیت بالایی است.
دکتر مقداد پیرصاحب، طراح و ناظر این طرح گفت: این تصفیه خانه تلفیقی است از سیستم لجن فعال و هوادهی گسترده و فیلتراسیون افقی دو مرحله‌ای که در آن از هیچ نوع ماده شیمیایی از جمله کلر استفاده نمی‌شود و میکروب پاتوژن نیز در آن حذف شده است و به همین دلیل بالاترین استانداردهای زیست محیطی را کسب کرده است.
وی گفت: در این طرح بجز پمپاژ اولیه آب ورودی هیچ ایستگاه پمپاژی وجود ندارد و همین باعث صرفه جویی بیشتر و آسانتر شدن بهره برداری شده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کیفیت آب خروجی این طرح فراتر از استانداردهای معمول جهانی است و چندین برابر پاک تر از آب رودخانه‌هایی است که بعنوان رودخانه پاک شناخته می شوند و می توان برای آبیاری، تغذیه منابع زیرزمینی و پرورش ماهی از آن استفاده کرد.
وی گفت: خروجی دیگر این طرح کود کمپوست است که شاخص کیفیت آن بالاترین کلاس جهانی تولید کمپوست (کلاس A) را بدست آورده است.
پیرصاحب گفت: زمین مورد نیاز برای ایجاد این تصفیه خانه 500 متر مربع برای هر هزار نفر است که قابلیت سرپوشیده شدن را نیز دارد و می‌توان از سقف روی آن برای پارکینگ و ... استفاده کرد.
وی افزود: این طرح برای تمام بیمارستان‌های کشور، مجتمع‌های مسکونی، صنایع کوچک، شهرهای بزرگ و کوچک یا هر جایی که شاخص آلودگی فاضلاب آن بیش از فاضلاب شهری و بیمارستانی نباشد، مناسب است.
 

M@HY@R93

عضو جدید
[h=1]آیا می دانید؟[/h]
  • آیا می دانستید 11 درصد از مردم دنیا چپ دست هستند؟​
  • آیا می دانستید بیشترین تعداد زاد ولد ها در ماه آگوست رخ می دهد؟​
  • آیا می دانستید بدون مخلوط شدن غذا با بزاق دهان نمی توانستید مزه آن را بچشید؟​
  • آیا می دانستید به طور متوسط افراد در 7 دقیقه به خواب می روند؟​
  • آیا می دانستید یک خرس 42 دندان دارد؟​
  • آیا می دانستید چشم یک شتر مرغ از مغزش بزرگتر است؟​
  • آیا می دانستید بیشتر رژ لب ها حاوی فلس (پولک ) ماهی هستند؟​
  • آیا می دانستید لیمو از توت فرنگی قند بیشتری دارد؟​
  • آیا می دانستید 8 درصد از افراد یک دنده اضافی دارند؟​
  • آیا می دانستید آیا می دانستید 85 درصد از زندگی گیاهی در اقیانوس ها جریان دارد؟​
  • آیا می دانستید خرگوش شیرین بیان دوست دارد؟​
  • آیا می دانستید الفبای زبان هاوایی شامل 12 حرف بیشتر نیست؟​
  • آیا می دانستید ایتالیایی ها به ميکی موس می گویند توپولینو؟​
  • آیا می دانستید آرمادیلوس که نوعی گورکن است 4 بچه بدنیا می آورد که هر 4 تای آنها دختر هستند؟​
  • آیا می دانستید بیشترین زمان پرواز یک مرغ 13 ثانیه بوده است؟
 

M@HY@R93

عضو جدید
۱۰ آب‌میوه‌ای که قندشان از نوشابه هم بیشتر است







شکر موجود در آب‌میوه یکی از دلایل اصلی فاسد شدن دندان‌ها در کودکان است و قند برخی از آب‌میوه‌های موجود در سوپرمارکت‌ها بیشتر از قند نوشابه‌ها است
به گرازش افکارنیوز، کوگانا دیلی تلگراف در مطلبی ۱۰ میوه را که همگی در یخچال‌های سوپرمارکت‌ها یافت می شوند فهرست کرده که مقدار شکر در آنها بیشتر از مقدار شکر یافت شده در نوشابه‌های کوکاکولا است.

دکتر سندرا وایت مسئول بهداشت عمومی و بهداشت دندان انگلستان، می‌گوید که والدین زیادی به نوزادان و کودکان نوپای خویش آب‌میوه می‌دهند، بدون اینکه به این نکته توجه کنند که این آب‌میوه‌ها سرشار از شکر هستند. این گزارش نشان می‌دهد که دو سوم کودکان تا سه سالگی دچار پوسیدگی دندان می‌شوند.

توصیه وی به والدین این است که تا سن سه سالگی کودک، تنها آب و شیر به او داده شود و از به کار بردن نوشیدنی‌های بطری یا آشامیدن فنجان‌های نوشیدنی‌هایی که شامل شکر می‌شوند، برای کودکان اجتناب شوند. دکتر وایت می‌گوید که در حال حاضر آب‌میوه‌ها در بسیاری از کشورها بزرگ ترین دلیل سطوح شوکه کننده در فساد دندان‌های کودکان محسوب می‌شود.

برخی از شرکت‌ها شروع به کاهش مقادیر شکر در نوشیدنی‌هایی کرده‌اند که به کودکان داده می‌شود. یکی از شرکت‌های بزرگ عرضه کننده آب‌میوه به نام بریتویک که محصول فروت شوتز را به بازار عرضه می‌کند، در تابستان ۲۰۱۴ تولید و عرضه نوشیدنی‌های با قند بالا را متوقف کرده است.

اما بسیاری از مصرف‌کنندگان، از مقادیر بالای شکر در آب‌میوه‌ها به خصوص آنهایی که در قفسه‌های مختص کودکان قرار می‌گیرند، آگاه نمی‌شوند. در ادامه ۱۰ آب‌میوه‌ای که شامل بیشتر از ۱۰.۶ گرم شکر در ۱۰۰ میلی‌لیتر آب‌میوه است (و در بازار اروپا یافت می‌شوند)، فهرست شده‌اند. این مقدار شکر (۱۰.۶ گرم در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر) در نوشابه کوکاکولای پر از شکر یافت شده است. این تنها یک فهرست نمونه است. تعداد بسیاری از انواع آب‌میوه به خصوص نوشیدنی‌های گرمسیری مثل کنساتره آب سیب و آب انگور وجود دارند که سطح قند در آنها بیشتر از ۱۰.۶ گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر مابع است.

آب انگور قرمز با مارک Sainsbury ( ۱۶.۳ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر)
آب انبه و پاپایا با مارک Del Monte (۱۴.۱ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر)
آب انبه و تمشک با مارک Waitrose (۱۳.۹ گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر)
آب سیب و انبه با مارک Waitrose (۱۲.۶ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
آب انبه و چند میوه با مارک Innocent Pure Fruit (۱۲.۲ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
نوشیدنی هویج Tymbark (۱۱.۵ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
آب سیب Tesco (۱۱.۴ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
آب سیب Aldi (۱۱.۳۳ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
آب سیب و تمشک کنسانتره Tesco (۱۱.۱۲ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
آب‌میوه استوایی Lybby (۱۰.۹ گرم قند در ۱۰۰ میلی‌لیتر )
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اپل قیمتی‌ترین برند دنیا، گوگل در جایگاه دوم

اپل قیمتی‌ترین برند دنیا، گوگل در جایگاه دوم

موسسه مشاوره برند سازی Interbrand در گزارش سالیانه خود، ارزشمندترین برندهای دنیا را معرفی کرد. گزارشی که نام تجاری اپل صدر نشین آن است.


نام تجاری این شرکت کوپرتینویی در صدر این لیست ایستاده است و امسال با رشد ۲۱ درصدی، ۱۱۸.۹ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است.

در رتبه دوم هم گوگل ایستاده که قیمت برند آن ۱۰۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. جالب اینجا است که در این لیست ۱۰۰ تایی، ۱۳ شرکت با رویکرد تکنولوژی قرار دارند. آی‌بی‌ام، مایکروسافت و سامسونگ نیز مکانهای چهارم، پنجم و هفتم این رده‌بندی را از آن خود کرده‌اند.

کوکاکولا پس از اپل و گوگل ارزشمندترین برند تجاری دنیا محسوب می‌شود. البته پیش از این کوکاکولا گرانقیمت ترین نام تجاری دنیا بود، اما دو سال است که اپل و گوگل او را به زیر کشیده‌اند. این کارخانه نوشابه‌ساز به مدت ۱۳ سال متوالی جایگاه نخست برندهای برتر دنیا را در اختیار داشت. اما سال ۲۰۱۳ سلطنت خود را در اختیار اپل گذارد.

لیست کامل رده‌بندی ارزشمندترین نامهای تجاری


عباس واحدی
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایرانی‌‌‏ها رتبه اول استفاده از وایبر را در دنیا به خود اختصاص داده‌‌‏اند و تعداد کاربران ایرانی وایبر روزانه افزایش می‌‌‏یابد.




با وجود مسدود بودن بسیاری از شبکه‌‌‏ها‌‌‏ی اجتماعی در ایران، خدمات اینترنتی وایبر که متعلق به یک شرکتی ژاپنی است مسدود نیست و ایرانی‌‌‏ها بزرگ‌‌‏ترین گروه اعضای وایبر را در جهان تشکیل می‌‌‏دهند. بعد از ایرانی‌‌‏ها استفاده از وایبر محبوب کاربران آمریکایی است.

Alexa رتبه پایگاه اینترنتی ارائه‌‌‏دهنده خدمات وایبر بین سایت‌‌‏های محبوب ایرانی را ۷۶۴ و رتبه جهانی آن را ۵ هزار و ۶۳۱ معرفی کرده است. Alexa اعلام کرد که ایرانی‌‌‏ها بزرگ‌‌‏ترین گروه مخاطبان وایبر را در جهان تشکیل می‌‌‏دهند.
شبکه اجتماعی فیس‌‌‏بوک نیز ۴ میلیون عضو ایرانی دارد که از هر ۱۰ کاربر ۸ نفر با وی‌‌‏پی‌‌‏ان وارد می‌‌‏شوند. طبق آمار مرکز Annenberg، ۵۹ درصد کاربران ایرانی روزانه چند بار، ۲۷ درصد روزی یک بار و ۶ درصد هم در طول هفته ۳ تا ۵ بار به این شبکه اجتماعی سرمی‌‌‏زنند.

در این مطالعه ۱۸۸ کاربر ایرانی عضو فیس‌‌‏بوک بین سنین ۱۸ تا ۶۴ سال حضور داشتند که ۸۵ درصد آنها بیش از دو سال است که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌‌‏کنند.
. ۶۳ درصد کاربران ایرانی از خدمات اینترنتی با سرعت بالاتر از ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه وارد شبکه‌‌‏های اجتماعی می‌‌‏شوند، ۲۰ درصد از وایمکس استفاده می‌‌‏کنند و ۱۷ درصد با سرعت کمتر از ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه شبکه‌‌‏ها‌‌‏ی اجتماعی را در اختیار می‌‌‏گیرند.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کشف کتابی صحافی شده از پوست انسان

کشف کتابی صحافی شده از پوست انسان

در کتابخانه‌‌‌‏ی دانشگاه «هاروارد»، کتابی یافت شده که به‌‌‌‏ گفته‌‌‌‏ی محققان صحافی آن با استفاده از پوست انسان انجام شده است.
این کتاب قدیمی که «فرجام‌‌‌‏های روح»، -Destinies of the Soul- نام دارد، نوشته‌‌‌‏ی «آرسن هوسای» است و از سال ١٩٣٠ در کتابخانه‌‌‌‏ی «هاوتون» دانشگاه هاروارد نگهداری ‌شده است.
ظاهراً نویسنده‌‌‌‏ی کتاب در حدود سال‌‌‌‏های ١٨٨٠ تا ١٨٩٠، آن را به دوست خود، دکتر «لودویک بولند» هدیه داده و او نیز با استفاده از پوست جسد یکی از بیمارانش که یک زن کم‌توان ذهنی بوده و به مرگ طبیعی درگذشته، کتاب مذکور را صحافی کرده است.





در داخل این کتاب یادداشتی از دکتر بولند پیدا شده که در آن نوشته شده: «من این کتاب را با استفاده از پوست پشت یک زن جلد کردم و فکر می‌‌‌‏کنم کتابی که در مورد روح آدمی صحبت می‌کند، شایسته‌‌‌‏ی داشتن جلدی از پوست آدمیزاد است.» او همچنین در این یادداشت توضیح داده که روی جلد آن برای حفظ زیبایی‌اش چیزی نوشته نشده است.
بر طبق شواهد تاریخی در قرن نوزدهم میلادی، پس‌از آن‌‌‌‏که جسد افراد محکوم به اعدام برای کالبدشکافی و تحقیقات پزشکی استفاده می‌‌‌‏شد، پوست آنان نیز برای صحافی مورد استفاده قرار می‌‌‌‏گرفته است.
مستندات تاریخی گواه به‌‌‌‏کارگیری پوست انسان برای جلد کردن کتاب‌‌‌‏ها، از سده‌‌‌‏ی هفدهم میلادی در اروپا هستند.
اپک‌‌‌‌‏تایمز
 

M@HY@R93

عضو جدید
حمله گورخر خشمگین به کودکی در پارک ارم

حمله گورخر خشمگین به کودکی در پارک ارم

[h=1] حمله گورخر خشمگین به کودکی در پارک ارم[/h]
[h=2]مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به کنده شدن انگشتان پای یک پسربچه در باغ وحش ارم گفت: گورخر خشمگین انگشتان پای این بچه را کند.

[/h]

حسن عباسی : روز گذشته در باغ وحش پارک ارم یک گودخر انگشتان پای پسربچه‌ای را کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به کنده شدن انگشتان پای یک پسربچه در باغ وحش ارم گفت: گرخر خشمگین انگشتان پای این بچه را کند.

وی ادامه داد: در ساعت 14:05 این حادثه اعلام شد که با ورود تکنیسین‌های اورژانس به محل حادثه مشخص شد یک گورخر خشمگین محصور در قفس با دهان خود انگشتان پای پسربچه‌ای را کنده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران تاکید کرد: تکنیسین‌های اورژانس بلافاصله پای پسربچه را پانسمان کرده و انگشتان جداشده را فریز کردند.
به گفته وی، این کودک به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است.
 

Majid Nemo

عضو جدید
دویدن غواص بر سطح آب+تصاویر




گروه هنری برادران اقیانوس «آرماندو»، «آمیچ» و «فرانسیسکو» یک فیلم باور نکردنی از دویدن غواصی بر روی سطح آب در «ال هیه رو» در جزایر قناری گرفتند.





شاید به نظر بعید برسد اما در ویدئوی منتشر شده به خوبی دیده می‌شود غواص بر روی سطح آب می‌دود، راه می‌رود، می‌نشیند و در کف آب نیز به راحتی بدون اکسیژن می‌نشیند و راه می‌رود؛ گفته می‌شود این فیلم بدون هیچ جلوه‌های ویژه‌ای ارائه شده است.



آخرین فیلم برادران اقیانوس در سایت World Shoot-Out به نمایش گذاشته شده است.













 

Majid Nemo

عضو جدید
ازدواج زن انگلیسی با خودش!+عکس
یافتن شخص مناسبی برای ازدواج ممکن است سالها به طول بیانجامد، اما گریس گلدر متوجه شده که از روز اول زندگیش با این شخص آشنا بوده است.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، وقتی به خانواده و دوستانم گفتم که می‌خواهم با خودم ازدواج کنم، مادربزرگ مرحومم گفت: "گریس، تو همیشه کارای عجیب و غریب می‌کنی!"

پدر و ماردم، که بسیار روشنفکرند، هم در ابتدا حیرت کردند. ولی درنهایت واکنششان این بود "تا وقتی که خودت راضی باشی، ما هم راضی هستیم."

با وجود اینکه مطمئنم خیلی از دوستانم فکر نمی‌کردند واقعاً این کار را انجام دهم، اما وقتی برای اولین موضوع را با آنها در میان گذاشتم، ایده‌ام را تحسین کردند و به من دلگرمی دادند.






بعضیها از سر خوش‌قلبی و با متانت به من رساندند که حرکتم خودستایانه است. مسلماً، وقتی که به دیگران بگویید می‌خواهید با خودتان ازدواج کنید، آن را به خودستایی تعبیر می‌کنند، و خودِ من هم انتظاری جز این نداشتم. اما من به هیچ وجه مشکلی با انگیزه‌هایم برای این کار نداشتم.

با این حال، راستش را بخواهید، نمی‌توانم توضیح بدهم که به روشنی چه اتفاقی افتاد که به پیشنهاد ازدواج به خودم روی نیمکت یک پارک در یک روز از روزهای ماه نوامبر منتهی شد.

با این وجود به خوبی به خاطر دارم که وقتی در هیجده سالگی در دانشگاه هنرهای نمایشی می‌خواندم، مصرعی از ترانۀ بیورک با نام ایزابل که می‌گفت "اسم من ایزابل است، با خودم ازدواج کرده‌ام" به نظرم جنون‌آمیز می‌رسید، و به همین دلیل این که نگرش دیگران به کار من هم همین باشد برایم چندان تعجب آور نیست. ولی برای این است که من با خود عهدی بسته‌ام، و از آن روز به بعد باید این عهد را چگونه زیستن خود متجلی کنم.

بعدتر به قصد پالایش روحی خودم به سفری رفتم، که در آن با استفاده از مدیتیشن، رقص و اجرا سعی کردم به خودآگاهی بیشتری برسم.

از جمله برنامه‌های این سفر، مرحلۀ "ساکتی تانترا" بود که بر مسئلۀ زناشویی، و چگونگی پایبند ماندن بر تعهداتی که با خود و دیگران می‌بندیم تمرکز دارد.

تا اینکه یک روز در حالی که روی نیمکتِ پارکی نشسته بودم، این فکر به ذهنم خطور کرد که یک مراسم ازداوج با خودم در حضور دیگران می‌تواند ابزار قدرتمندی برای پایبند ماندن به آن تعهدات باشد.

البته مسئلۀ زمانبندی وقایع در این ماجرا بسیار تاثیرگذار بود. من شش سال بود که عملاً رابطه‌ی عاطفی با کسی نداشتم و این موضوع باعث شده بود تا رابطۀ بسیار خوبی با خودم ایجاد کنم. با این وجود، خودم آگاه بودم که در حال افتادن در باتلاقی هستم، که در آن ایجاد رابطه با کسی دیگر به نظرم کار طاقت‌فرسایی می‌رسید. در نتیجه برایم مهم بود که در عین حالی که نگاهم به مرحلۀ پیش رو در زندگیم است، آن مقطع پرماجرایی را که به کشف خود رسیدم را نیز به ترتیبی جشن بگیرم.

اما چطور باید این کار را می‌کردم؟ یکی از دوستان فوق‌العاده نزدیکم به نام "تیو"، زنی بسیار عاقل و دوست داشتنی است که آن زمان به تازگی دورۀ آموزشی برگزاری مراسمات را به پایان رسانده بود.

طبیعتاً، مستقیماً سراغ او رفتم و از او خواستم تا در برنامه‌ریزی و گرداندن مراسم کمک کند. این اولین ازدواجی بود که او برنامه‌ریزی می‌کرد، و در نتیجه این ماجرا نقطۀ عطفی برای هر دوی ما به حساب می‌آمد.

در تمام مدت، از زمان اعلام نامزدی در نوامبر تا زمان مراسم در اواسط ماه مارس، تیو برایم همزمان هم یک دوست بود و هم یک مشاور.

بعدتر، در ماه فوریه، در حالی که تنها یک ماه به عروسی باقی مانده بود، کم کم تردیدها به دلم راه یافت. از خودم می‌پرسیدم که واقعاً چرا دارم چنین کاری می‌کنم؟ آیا حرکتم خودستایانه نیست؟

اما تیو با دلگرمی‌هایش نگذاشت جا بزنم. به من یادآوری می‌کرد که این نمایشی که با هم در حال خلقش بودیم، مرحلۀ جدید از زندگی مرا که کلید خواهد زد.

برای دعوت مهمانها از ایمیل استفاده کردم، و اصلاً نمی‌توانستم حدس بزنم که چند نفر در مراسم شرکت خواهند کرد. در نتیجه وقتی که یک ماه بعد، پا به اتاق پذیرایی خانۀ ییلاقی دوستم گذاشتم، صحنه‌ای را که دیدم باورم نمی‌شد. پنجاه نفر آمده بودند، در حالیکه انتظار داشتم حداکثر تنها بیست نفر در عروسیم شرکت کنند.

به خاطر نبود وسیله، خواهرم تنها فردی از خانواده بود که به عروسیم آمد. با این وجود پدر و مادرم در طول مراسم مرتب با فرستادن پیامکهای محبت‌آمیز به من قوت قلب می‌دادند.

با وجود اینکه بیشتر برنامه‌ریزی‌ها را خودم انجام داده بودم، اما بعضی کارها عمداً به دقیقۀ نود موکول کرده بودم.

از جمله این که تنها چند روز قبل از عروسی و به طور اتفاقی لباس عروس را در فروشگاهی دیده بودم و آن را خریدم، که نهایتاً عالی از آب درآمد.

وقتی در اتاق نشسته بودم و به این فکر می‌کردم که این همه آدم این همه راه آمده‌اند تا ازدواج من با خودم را ببینند، واقعاً لذت می‌بردم.

ولی فکر بعضی چیزها را خیلی قبلتر کرده بودم: حلقه و صحبتهای پیش از ازدواج. وجود این عناصر سنتی جشن‌های عروسی باعث می‌شد که مراسم جدیت و وزن خاصی بگیرد.

صحبتهای پیش از عقد، بسیار برایم مهم بود و به خاطر دارم وقتی که لغات ار دهانم خارج می‌شدند، چگونه روی گوشم سنگینی می‌کردند. بخش بیشتر صحبتهایم به این مربوط بود که در مسائلی که به عشق مربوط می‌شوند، شجاعت بیشتری از خودم نشان دهم.

حلقه به همان اندازه باعث شد که نگاهم به تعهد بیشتر تقویت شود.

اگرچه سوژه اصلی آن روز مسلماً من بودم- موضوعی که با آوردن آینه‌ای برای اینکه بتوانم خودم را ببوسم به اوج رسید!- اما به نظر خودم چیزی بسیار به خصوص را با دوستانم قسمت کردم. من این فرصت را برای همه پدید آوردم که به عقایدشان راجع به عشق و تعهد بیشتر فکر کنند.

دوستی داشتم که در دهۀ ششم عمرش بود و به من گفت که عروسی من از بهترین عروسی‌هایی بوده که تا به حال در آنها شرکت داشته است. با شنیدن این جمله احساس رضایت خاطر فوق‌العاده‌ای به من دست داد. آن موقع بود که به نظرم رسید از پس کار برآمده‌ام و کل ماجرا برای معنا پیدا کرد.

بعضی از آشنایان همجنسم، به من می‌گویند که من الگویی برای زنها هستم. پاسخ من به آنها این است که "الگویی برای مردها چطور؟"

نمی‌خواهم فمینیست به نظر برسم، اما برگزار کردن عروسی‌ای اینچنینی واقعاً باعث ایجاد احساس قوی بودن در من شده است.

ازدواج من با خودم- اگرچه از دید قانون بی‌معنی است- باعث شده تا تصویر روشنتری از خودم داشته باشم. ضمن اینکه، ازدواج من با خودم به این معنی نیست که روزی شاهد ازدواج من با فردی دیگر نخواهید بود.
 

nemayeh22

عضو جدید
سربازی

سربازی

سلام
خبر خوش
به تازگی سامانه بسیار کارآمد استعلام وضعیت خدمت به آدرس زیر راه اندازی شده:
لینک مشاهده سامانه



با استفاده از این سامانه می توانید تاریخ اعزام، محل آموزشی، وضعیت معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی ،میزان کسری خدمت، سوابق خدمت، غیب، امریه، وضعیت خروج از کشور و... را پیگیری کنید.
برای استفاده از این سامانه باید در پایین صفحه و قسمت ورود کاربر، اطلاعات زیر را وارد کنید:
1- کد ملی
2- کد 5 رقمی سخا: این کد می توانید از برگه تایید اطلاعات عمومی که پلیس +10 گرفتید بدست بیاورید. اگر به این کد دسترسی ندارید از قسمت دریافت کد سخا و با ورود شماره شناسنامه و تاریخ تولد می توانید کد سخا را دریافت کنید.



یا علی

 

Majid Nemo

عضو جدید
مقابله با بیماری ها با (قرص مدفوع )


محققان آمریکایی داروی آزمایشی با استفاده از مدفوع انسان تولید کرده‌اند که نیاز به انجام پیوند مدفوع را برطرف می‌کند.



پیوند مدفوع شامل دادن مدفوع اهداکننده سالم به فرد بیمار است که می‌تواند برای درمان عفونت‌های حاد دستگاه گوارش به ویژه کلستریدیوم سخت یا C-diff مورد استفاده قرار گیرد.
روش پرهزینه و تهاجمی پیوند مدفوع از طریق کولونوسکوپی، لوله‌های داخل گلو یا حتی تنقیه انجام می‌شود که در همه موارد جوابگو نیست.
سال گذشته پزشکان دانشگاه کالگری کانادا موفق به ابداع روشی برای استفاده از مدفوع افراد سالم برای تولید «قرص مدفوع» جهت درمان عفونت‌های حاد دستگاه گوارش شدند. در این روش مدفوع گرفته شده از اهداکننده سالم که معمولا از بستگان بیمار است، در آزمایشگاه استخراج شده و باکتری‌های خوب آن جداسازی و تمیز می‌شوند؛ سپس باکتری‌ها درون کپسول‌های ژله‌یی با سه لایه پوشش قرار می‌گیرند تا پیش از رسیدن به روده حل نشوند.
محققان بیمارستان مرکزی ماساچوست در بوستون در یک مطالعه جدید، نمونه جدیدی از قرص مدفوع تولید کرده‌اند. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو روز مصرف این قرص آزمایشی به درمان یک عفونت باکتریایی خطرناک کمک می‌کند.
به گفته دکتر «ایلان یانگستر»، سرپرست تیم تحقیقاتی، در آزمایش بالینی محدود که بر روی 20 بیمار مبتلا به کلستریدیوم سخت انجام شد، اسهال و سایر علائم بسیار شدید بیماران در مدت روز پس از مصرف قرص مدفوع بهبود پیدا کرد.
درصورت کسب نتایج مشابه در آزمایش‌های بالینی گسترده‌تر، این قرص می‌تواند به یک روش درمان جایگزین آسان، ارزان و ایمن‌تر به جای پیوند مدفوع مورد استفاده قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شد.
 

Majid Nemo

عضو جدید
تولید ادامس زعفرانی ضد استرس در کشور


مخترع ایرانی با استفاده از پودر زعفران آدامس‌هایی را تولید کرده که به ادعای وی، استرس را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خواص دارویی و درمانی زعفران توسط بزرگانی چون زکریای رازی، ابن سینا، ابوریحان بیرونی و دانشمندان قرون گذشته مورد بررسی قرار گرفته و جهت درمان یرقان، تقویت کبد، آرامش اعصاب، تقویت قوای جسمی تجویز می شده است.
گفته می‌شود که زعفران در ترکیب معجون‌های مفید برای تقویت ذهن و حافظه موثر بوده و موجب تقویت اعصاب می‌شود.
همچنین مصرف شربت و چای زعفران خستگی را برطرف کرده و نشاط آور است و در رفع اضطراب و افسردگی موثر است.
امیررضا جلالیان که با توجه به چنین یافته هایی به ساخت آدامس‌های زعفران ضد استرس اقدام کرده می‌گوید: آدامس‌های زعفران از بیس آدامس شکل گرفته و زعفران نیز به صورت پودر و یا کراش در آن استفاده شده است. در واقع محتویات این آدامس شکر طبیعی، زعفران به صورت پودر و مقدار کمی اسانس استوایی است که تنها برای شیرین‌تر کردن این آدامس مورد استفاده قرار گرفته چرا که زعفران به تنهایی طعم ندارد و این اسانس کمک می کند که کمی طعم این آدامس شیرین تر شود.
وی با بیان این‌که آدامس زعفران در بازار خراسان جنوبی موجود می باشد گفت: توسعه و تجاری سازی این محصول در شهرهای چون تهران انجام شده و این محصول جهت بازاریابی به چندین کشور اروپایی و حتی آمریکا و کانادا نیز ارسال شده است.
جلالیان و همکارانش همچنین موفق به ساخت قرص‌های زعفران شده اند که به گفته وی همانند قرص جوشان در آب حل شده و می تواند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ایران، ششمین کشور زلزله‌خیز دنیا/ آسیب‌پذیری 83 درصد شهرهای کشور در برابر زلزله
[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران
کد خبر: 93072413358
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵



استاد پیشگام علم زلزله شناسی ایران گفت: تهران و کرج به نسبت سایر شهرهای کشور در مقابل زلزله آسیب پذیری بیشتری دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، دکتر بهرام عکاشه در همایش زلزله استان البرز که مناسبت هفته ایمنی در استانداری البرز برگزار شد، گفت: درمجموع جهان در معرض 40 حادثه طبیعی است که 30 مورد ازآنها ایران را تهدید می‌کنند.
وی با اشاره به آسیب‌پذیری ایران در مقابل حوادث طبیعی، افزود: هر چند طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در خصوص مقابله با حوادث طبیعی در ایران صورت گرفته ولی این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده و ایران همچنان جزو کشورهای آسیب‌پذیر در برایر حوادث طبیعی محسوب می‌شود.
عکاشه خاطرنشان کرد: دربین حوادث طبیعی زلزله بیشترین تهدید برای کشور است و زلزله پدیده‌ای است که در عرض چند ثانیه اثرات تخریبی جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه استان البرز در دامنه‌های البرز قرار دارد و همین امر زمینه را برای آسیب‌پذیری آن افزایش داده است، گفت: براساس آمار سازمان تحقیقات مسکن، 83 درصد شهرهای کشور در مقابل زلزله آسیب‌پذیرهستند.
عکاشه افزود: براساس مطالعات ویژه‌ای که بر روی 600 شهر کشور صورت گرفته تهران و کرج از شهرهایی هستند که به نسبت سایر شهرها از آسیب‌پذیری بالای برخوردار هستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه‌ای که برای تهران درآینده در راه است بسیار وسیع خواهد بود، افزود: معتقدم تهران و کرج دریک وضعیت هستند؛ چراکه هر دو شهر در دامنه کوههای البرز و هر دو در اثر حادثه فعال شدن گسل شمالی تهران حادثه‌آفرین خواهند شد.
وی در پایان با تاکید براینکه زلزله‌خیزی ایران جدی است و ازسال 36 با تشکیل اولین پایگاه درتهران پیگیری‌ها شروع شده است، گفت:عوامل متعددی در شمار کشته شدگان و خسارات زلزله موثر است که باید به آنها توجه کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]پرتاب نخستین موشک چاپی جهان!
[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 93072413360
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰



تیمی فناورانه از انگلستان در حال آماده‌شدن برای پرتاب نخستین موشک چاپ سه بعدی جهان است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه «راهبر با کمک هلیم مدار پایین» یا LOHAN به ساخت این موشک که به اندازه انسان است، پرداخته و توسط شرکت تحلیل داده‌های آلمانی به نام Exasol حمایت مالی می‌شود. این پروژه شامل 30 عضو از مهندسان هوانوردی بوده و ساخت موشک توسط آن چهار سال طول کشید.
بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی مهندسان، ابداع موتور موشک استاندارد برای شلیک‌شدن در ارتفاعات بالا بود. به گفته محققان، این موشک اواخر سال جاری میلادی از فرودگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو و پس از جمع‌آوری بودجه 24 هزار دلاری لازم پرتاب خواهد شد.
نوعی بالون هلیمی عظیم، موشک را 20 هزار متر در استراتوسفر بالا می‌برد و در این ارتفاع جی‌پی‌اس آنلاین، موتور را روشن کرده و آن را با سرعت 1610 کیلومتر در ساعت پرتاب خواهد کرد.
این موشک سه کیلوگرمی که بهای چاپ آن 6000 پوند اعلام شده، از نوعی خلبان خودکار آنبورد برای بازگشت به زمین استفاده خواهد کرد و تمامی این فرآیند توسط دوربینی روی خود سامانه ضبط خواهد شد. گفته می‌شود پتانسیل کاربرد سامانه‌های هوایی بدون‌سرنشین مشابه بسیار بالا خواهد بود.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نرمی استخوان هدیه ای که خودمون برا خودمون میخریم

نرمی استخوان هدیه ای که خودمون برا خودمون میخریم

خواهر من متخصص و اپراتور سنجش نرمی استخوان هستش. میگه طبق آمار 20 در صد افراد کهنسال و 62 درصد جوانان امروز مبتلا به نرمی استخوان هستند. البته این آمار تو آزمایشگاه ایشون بدست اومده .
آیا شما این تهدید خاموش رو جدی میگیرید؟
نقش تنبلی هامون
نقش غذا های آلوده به هورمون و روغن پالپ و نگهدارنده ها
نقش زندگی بدون تحرک و بدون ورزش
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نگاهی به درآمدهای استان های کشور .. تهران پردرآمد در صدر

نگاهی به درآمدهای استان های کشور .. تهران پردرآمد در صدر

خانوارهای تهرانی به طور میانگین در سال گذشته ۴۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان درآمد داشتند در حالی که ساکنان سیستان وبلوچستان تنها ۱۵ میلیون و ۵۴۸هزار تومان درآمد داشتند. البته این ارقام اختلاف درآمدی بین افراد فقیر و ثروتمند را نشان نمی دهد بلکه متوسط درآمد همه را در نظر می گیرد.
در میان استانهای ایران، پنج استان درآمدی پائین تر از ۲۰ میلیون تومان در سال دارند. بعد از سیستان و بلوچستان، به ترتیب لرستان با ۱۷ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان، هرمزگان با ۱۸ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان، خراسان شمالی با ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار تومان و کرمانشاه با ۱۹ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان قرار دارند.
در مقابل پردرآمدترین استانهای ایران، بعد از تهران، آذربایجان شرقی با ۳۳ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان و اصفهان با ۳۰ میلیون و ۳۸ هزار تومان هستند. درآمد متوسط خانوارهای ساکن این سه استان بالای ۳۰ میلیون تومان است و درآمد بقیه استانهای کشور بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان سالانه درآمد دارند.

با آنکه تهرانی ها بیشترین درآمد سالانه را دارند اما بیشتر از نیمی از درآمد خود را صرف مسکن، آب و برق و گاز می کنند. خانوارهای تهرانی بیشتر از ۲۱ میلیون تومان از درآمد ۴۰ میلیونی سالانه خود را برای این اقلام می پردازند.
ساکنان تهرانی شش میلیون و ۶۹۰ هزار تومان از درآمد ۴۰ میلیون خود را صرف خوراک می کنند در حالی که ساکنان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۹ میلیون از درآمد خود را صرف خوراک سالانه خود می کنند
در حالی که ساکنان استان سیستان و بلوچستان که کم درآمدترین استان ایران است، تنها سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از درآمد ۱۸ میلیونی سالانه خود را صرف مسکن، آب، برق و گاز می کنند.
بعد از تهران، تنها استان البرز است که بیشتر از ۱۱ میلیون تومان درآمد خود را صرف مسکن، آب و برق و گاز می کند و هزینه سالانه خانوارهای ساکن بقیه استانها بابت مسکن و، آب، برق و گاز حدود پنج میلیون تومان است.
هزینه غذا در استانها
نکته جالب در این است که ساکنان تهرانی شش میلیون و ۶۹۰ هزار تومان از درآمد ۴۰ میلیون خود را صرف خوراک می کنند در حالی که ساکنان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۹ میلیون از درآمد سالانه خود را برای خرید خوراک اختصاص می دهند.
آمار نشان می دهد که سه استان کشور بیشتر از ده میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراک می کنند. ساکنان استان کهگیلویه و بویر احمد که بیشتر از ۱۳ میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراک می کنند و بعد از آن تنها دو استان ایلام و چهار محال و بختیاری هستند که بیشتر از ۱۱ میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراک می کنند.
ساکنان استان کهگیلویه و بویر احمد که بیشتر از ۱۳ میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراک می کنند و بعد از آن تنها دو استان ایلام و چهار محال و بختیاری هستند که بیشتر از ۱۱ میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراک می کنند
بقیه استانها کمتر از ده میلیون تومان از درآمد خود را صرف خوراکی ها و آشامیدنی ها می کنند.
مسکن، آب، برق و گاز و خوراکی ها و آشامیدنی ها مهمترین هزینه های خانوارهای ایرانی را تشکیل می دهد. حمل و نقل، بهداشت و درمان، لوازم خانه، پوشاک و کفش، تفریح، تحصیل و ارتباطات از دیگر هزینه های خانوارهای ایرانی است که در آمار بانک مرکزی محاسبه شده است.
در گزارش بانک مرکزی بین درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی فاصله زیادی وجود دارد و هزینه خانوارها بسیار بیشتر از میانگین درآمد آنهاست و دلیلی برای این فاصله ارائه نشده است. در برخی از استانها فاصله درآمد و هزینه خانوارها به ده میلیون تومان در سال هم می رسد. یعنی به طور متوسط، هر خانوار در سال ده میلیون تومان بیشتر از درآمدش خرج می کند.
با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای ایرانی، دولت علاوه بر پرداخت یارانه برای برخی کالاها، در مواردی به توزیع سبد کالا نیز مبادرت کرده و هدف از آن را نگرانی در مورد سوء تغذیه خانوارهای کم درآمد عنوان کرده است.



منبع
 

Similar threads

بالا