آيا مايليد به عنوان يک پسر با خانمی که قبلا شوهر صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟

آيا مايليد به عنوان يک پسر با خانمی که قبلا شوهر صيغه اي داشته ازدواج کنيد؟


  • مجموع رای دهندگان
    71
وضعیت
موضوع بسته شده است.

مهندس خوش فکر

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندس جون به من چه اینا میگن....:surprised:عنوان تاپیک مگه همین نیست؟حاضرید با خانمی که قبلا شوهر صیغه ای داشته ازدواج کنید؟!!!!
اگر اون خانم زن مطلقه یا بیوه باشه که تکلیفش معلومه ...خب قبلا شوهر داشته و اینا....ولی اگر منظورتون دختره که تو مغز بنده نمیگنجه که چجوری دخترو میشه صیغه کرد؟!!!خب یه دفه بگن فقط یه کلاه شرعی میخواد که مجوزش صادر بشه دیگه:surprised::confused:

خب اره دیگه............:D
ولی واقعا این تاپیک منم گیج کرده:confused:
 

samira_3001

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندس جون به من چه اینا میگن....:surprised:عنوان تاپیک مگه همین نیست؟حاضرید با خانمی که قبلا شوهر صیغه ای داشته ازدواج کنید؟!!!!
اگر اون خانم زن مطلقه یا بیوه باشه که تکلیفش معلومه ...خب قبلا شوهر داشته و اینا....ولی اگر منظورتون دختره که تو مغز بنده نمیگنجه که چجوری دخترو میشه صیغه کرد؟!!!خب یه دفه بگن فقط یه کلاه شرعی میخواد که مجوزش صادر بشه دیگه:surprised::confused:

اره......... دختر هم میتونه صیغه بشه.......... مردا برای خودشون همه چیو ازاد کردن و قانون در اوردن! یه مدت اجازه ی پدر میخواست که الان اونم مثل اینکه نمیخواد!
 

zippo77

عضو جدید
چرا باید اینطورباشه
چرا شما آقایون برای خودتون هرچیزی رامی پسندید ولی برای زن نه
جرا به خودتون احازه میدید درهرسنی باهرشخصی ازدواج کنید ولی برای یک زن گناهه با ازخودش کوچتراردواج کنه
البته تقصیرشمانیست تقصیرازتربیت مادران ماست که اونها ازمادراشون به ارث بردن که هرجیز خوب برای آقایون خوبه وهمون چیز برای یک خانم بدونادرست واجیانا گناه حساب میشه و مقصراصلی این حریان خودماخانمها هستیم که بعضی برای پول حاضریم هم خود وهم هم حنسها مون رو بیجاره کنیم(منطورم ازدواج با مردی با هرشرایط سنی )
کدوم عرضه وتقاضا.تاجایی بوده وهست وخواهد بود تعدادخانمها ازآقایون کمتره
سوتفاهم نشه خرفهای من ربطی به ازدواج موقت نداشت منظور ازدواج دائمه

کی میگه خانومها نمیتونند با کوچیکتر از خودشون ازدواج کنن؟ تا دلت بخواد نمونه بارز و آشکار هست.. تنها نکته ای که توی این موضوع هست باید دخترها بتونن بیشتر از مادر پسره روی مخش کار کنن و وعده وعید بدن اینجوری مشکل حل میشه.
 

مهوش فرح بخش

عضو جدید
من نمیدونم چرا اینجوری میکنین شماها ؟خوب خدا صیغرو حالا کرده !
کسی که ادم باشه ازش درست استفاده میکنه وکسی هم که ادم نباشه میشه مثه همون حاجی های شکم گنده که یکی از دوستان گفت !
در ضمن من نمیدونم چرا به صیغه به چشم اون کار نگاه میکنید همش . صیغه شرایط هم داره مثلا میشه با شرط عدم دخول صیغه کرد !
در ضمن یکی از دوستان فاحشرو با صیغه یکی دونسته بود به نظرم خیلی بی منطقی اومد واقعا فرقشون زیاده چجور همچین حرفی میزنی ؟ فاحشه کسیه که شبو روز داره همون کارو میکنه ولی کسی که در اثر فشار جسمی این کارو میکنه یکیه ؟ ( در این حرفمم شرط ادم بود رو لحاض کنین )
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نمیدونم چرا اینجوری میکنین شماها ؟خوب خدا صیغرو حالا کرده !
کسی که ادم باشه ازش درست استفاده میکنه وکسی هم که ادم نباشه میشه مثه همون حاجی های شکم گنده که یکی از دوستان گفت !
در ضمن من نمیدونم چرا به صیغه به چشم اون کار نگاه میکنید همش . صیغه شرایط هم داره مثلا میشه با شرط عدم دخول صیغه کرد !
در ضمن یکی از دوستان فاحشرو با صیغه یکی دونسته بود به نظرم خیلی بی منطقی اومد واقعا فرقشون زیاده چجور همچین حرفی میزنی ؟ فاحشه کسیه که شبو روز داره همون کارو میکنه ولی کسی که در اثر فشار جسمی این کارو میکنه یکیه ؟ ( در این حرفمم شرط ادم بود رو لحاض کنین )

ببین دوست من ...من فقط میدونم اون جمله عربی هیچ فرقی در اصل قضیه نمیذاره....به نظر من کسی که شغلشه و ازین راه پول در میاره چه صیغه براش بخونن چه نخونن فاحشست...کسیم که فقط با مثلا دوس پسرش یا دوس دخترش این رابطه رو داره هم باز چه صیغه بخونه چه نخونه فرقی نمیکنه اگه بده دوتاش بده اگرم اشکال نداره دوتاش نداره اون یه جمله عربی در اصل ماجرا فرقی نمیذاره
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین دوست من ...من فقط میدونم اون جمله عربی هیچ فرقی در اصل قضیه نمیذاره....به نظر من کسی که شغلشه و ازین راه پول در میاره چه صیغه براش بخونن چه نخونن فاحشست...کسیم که فقط با مثلا دوس پسرش یا دوس دخترش این رابطه رو داره هم باز چه صیغه بخونه چه نخونه فرقی نمیکنه اگه بده دوتاش بده اگرم اشکال نداره دوتاش نداره اون یه جمله عربی در اصل ماجرا فرقی نمیذاره
فرقش تو عده و اینا هست !!
 

vleila

عضو جدید
من نمیدونم چرا اینجوری میکنین شماها ؟خوب خدا صیغرو حالا کرده !
کسی که ادم باشه ازش درست استفاده میکنه وکسی هم که ادم نباشه میشه مثه همون حاجی های شکم گنده که یکی از دوستان گفت !
در ضمن من نمیدونم چرا به صیغه به چشم اون کار نگاه میکنید همش . صیغه شرایط هم داره مثلا میشه با شرط عدم دخول صیغه کرد !
در ضمن یکی از دوستان فاحشرو با صیغه یکی دونسته بود به نظرم خیلی بی منطقی اومد واقعا فرقشون زیاده چجور همچین حرفی میزنی ؟ فاحشه کسیه که شبو روز داره همون کارو میکنه ولی کسی که در اثر فشار جسمی این کارو میکنه یکیه ؟ ( در این حرفمم شرط ادم بود رو لحاض کنین )
فاحشه کسیه که به خاطر فشار مالی تن به این کار میده (در مورد کسایی که از نظر جنسی بیمارن حرف نمیزنم)توی صیغه هم دقیقا" همین مسئله صدق میکنه تنها تفاوتشون اینه که چون فقط چهار تا جملهء عربی توی صیغه رد و بدل میشه بعضیا اونوحلال میدونن و واسهء کسی که از نیاز مالی یه انسان در جهت ارضای میل جنسی خودش سوئ استفاده میکنه کف میزنن
 

مسیح 110

عضو جدید
دکتر جاده خاکی میزنی
عزیز من مگه من گفتم قرآن معجزه نیست که شما مارو در این مورد ارشاد میکنی
من میگم مگه خدا جز عربی زبونه دیگه ای بلد نیست که شما هی میگی زبان عرب عرب
خوب با فارسی هم قرآن بخونی خدا میفهمه
شما در یک خانواده ایرانی رشد کردی
نیازی نیست که اینقدر سنگ عربها رو به سینه بزنی
بعدم اگه بحث بخواد بیشتر از این کش پیدا کنه میشه کل کل
که برازنده جامعه مهندسین نیست
اشتباه کردی ومیکنی ...........آنهم چه چجور اشتباه :eek:
قران معجزه تمام عیار است زیرا خدا چنین فرموده است وتو دروغ میگویی ..............
من اصرار ندارم که با زبان عربی صحبت کنم ولی از من سوال کردند :
تو درس پزشکی خواندی یا درس طلبگی ومن به زبان طلبگی که بیشتر به عربی است پاسخ دادم :
که هردو نوع درس را خواندم .............
من زبان فارسی را دوست دارم چون زبان مادریم ونیز زبان عربی را دوست دارم چون زبان دینم است وزبانی که از راه آن آخرتم را آباد خواهم کرد انشا الله .............
مشکل شماها , چون نمی توانید مستقیماً دین اسلام حمله کنید , به عربیت و به عرب بودن زبان , حمله میکنید
عرب بودن یک مقوله واسلام بودن یک مقوله دیگری است
برو با خدا جنگ کن ........
که چرا دین نجات بخش بشریت را یعنی اسلام را :
ازراه زبان عربی ترویج نمود وبا این زبان را انتخاب کرد ؟
خدا چرا زبان پارسی را انتخاب نکرد وچرا حتی یک نفر از 14 معصوم از میان فارس ها انتخاب نکرد چرا چرا:mad:چرا چرا:mad:
 

مسیح 110

عضو جدید
فاحشه کسیه که به خاطر فشار مالی تن به این کار میده (در مورد کسایی که از نظر جنسی بیمارن حرف نمیزنم)توی صیغه هم دقیقا" همین مسئله صدق میکنه تنها تفاوتشون اینه که چون فقط چهار تا جملهء عربی توی صیغه رد و بدل میشه بعضیا اونوحلال میدونن و واسهء کسی که از نیاز مالی یه انسان در جهت ارضای میل جنسی خودش سوئ استفاده میکنه کف میزنن
در ازدواج دائمی نیز چهار جمله عربی رد وبدل میشود وزن ومرد تا آخر عمرشان از هم لذت جنسی می برند
والدین تو ووالدین من با خواندن 3تا 4 جمله عربی نسبت به هم حلال شدند ;)
وبا هم عشق کردند ومن وتو به دنیا آمدیم
پس آنکس که ازدواج دائمی را , حلال کرد همان هم نیز ازدواج مؤقت را نیز :D
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
جواب این چراها رو پیدا کردی به منم بگ
و چون خیلی دوس دارم بدونم چرا اخرین دین خدا از بین عربا اومده ؟!!!و همه اینایی که شما گفتی...(البته اگه به عنوان یه کافر از صحبت کردن با من معذور نیستی چون یه پیام واست تو اون انجمن گذاشتم و جوابی ندیدم گفتم شاید به دلیل کافر بودن قطع ارتباطی)البته اگه اشتباه نمیکنمو تو همون ب....ب هستی:smile:
 

مسیح 110

عضو جدید
ادله جواز ازدواج موقت

الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «با هر زني كه به طور مشروع متعه کردید آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».
اين آيه مربوط به ازدواج موقت است، زيرا:
اولاً: در آيات قبل، حكم ازدواج دائمي و حكم مهر آن به روشني بيان شده و تكرار آن بدون وجه است.
ثانياً: در ازدواج دائمي به مجرد اجراي صيغه عقد ازدواج، مهر برعهده شوهر واجب مي‏شود و پرداخت نصف آن قبل از آميزش در صورت مطالبه همسر واجب است، در حالي كه در اين آيه وجوب آن بر استمتاع و كام‏جويي شوهر از همسرِ خويش مرتبت شده است.
احمدبن حنبل در مسند و ابوبكر جصاص در احكام القرآن و ابوبكر بيهقي در السنن الكبري و قاضي بيضاوي در انوارالتنزيل و ابن‏كثير در تفسير القرآن الكريم و جلال‏الدين سيوطي در درّالمنثور و قاضي شوكاني در تفسير فتح القدير و شهاب‏الدين آلوسي در روح المعاني از جمله مؤيّدين نزول آيه در نكاح متعه هستند. لذا برخي از صحابه آيه را با تفسيرش اين‏گونه تلاوت مي‏نمودند: «فما استمتعتم به منهنّ ـ الي اجل مسمّي ـ فآتوهنّ أجورهنّ فريضة.»[3]
 

مسیح 110

عضو جدید
ب) دليل روايي
1ـ جابر مي‏گويد: «ما در عهد رسول خدا(ص) و ابي‏بكر متعه مي‏كرديم تا آن كه عمر آن را نهي كرد.»[4]

2ـ ابن‏عباس مي‏گويد: «همانا آيه متعه محكم است و نسخ نشده است.»[5]
3ـ عمران‏بن حصين مي‏گويد: «آيه متعه بر پيامبر(ص) نازل شد و آيه‏اي بعد از آن در نسخ متعه بر پيامبر نازل نگشت.
رسول خدا ما را به آن امر نمود
و لذا با وجود رسول خدا از متعه بهره مي‏جستيم. رسول خدا از دنيا رفت در حالي كه ما را از آن نهي نفرمود. تا آن كه شخصي به رأي خود هرچه خواست گفت.»[6]
تنها از ابن‏جريح هجده حديث در حلّيت متعه رسيده است،[7] تا چه رسد به بقيه راويان.
4ـ مسلم از جابربن عبدالله و سلمة بن الاكوع نقل مي‏كند: منادي رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و فرمود: رسول خدا به شما اذن داده كه متعه كنيد. در تعبيري ديگر چنين آمده است: رسول خدا(ص) بر ما وارد شد و اذن داد كه متعه كنيم.[8]
5ـ مسلم در كتاب صحيح به سندش از ابي‏نضرة نقل مي‏كند: ما نزد جابربن عبدالله بوديم كه شخصي نزد او آمد و گفت: ابن‏عباس و ابن‏زبير در متعةالنكاح و متعةالحجّ اختلاف نظر دارند. جابر در جواب فرمود: ما اين دو نوع متعه را با رسول خدا(ص) انجام مي‏داديم، تا اين كه عمر از آن دو نهي كرد و ما ديگر انجام نداديم.»[9]
6ـ مسلم در صحيح از عروة بن الزبير نقل مي‏كند: عبدالله بن زبير روزي در مكه در ميان جمعي گفت: گروهي كه خدا قلب‏هايشان را كور كرده همانند چشم‏هايشان به متعه فتوا مي‏دهند (منظور او ابن‏عباس بود). ابن‏عباس جواب داد: تو از حق منحرفي، به جان خودم متعه در زمان رسول خدا انجام مي‏شد. ابن‏الزبير به او گفت: اگر راست مي‏گويي انجام ده، به خدا سوگند! اگر انجام دهي تو را سنگسار مي‏كنم.»[10]
روايات بسياري در مورد حليت متعه در زمان رسول خدا و خلافت ابي‏بكر و قسمتي از خلافت عمربن خطاب وجود دارد كه علامه سيد جعفر مرتضي عاملي بيش از صد و ده روايت را به اين مضمون از كتب اهل سنت نقل كرده است.[11]
 

مسیح 110

عضو جدید
موارد اشتراك بين ازدواج دائم با متعه
ازدواج دائم و ازدواج موقت (متعه) در اموري با يكديگر اشتراك دارند كه در ذيل به پاره‏اي از آنها اشاره مي‏نماييم:
1ـ عقدي مشتمل بر ايجاب و قبول باشد و مجرد تراضي و معاطات كافي نيست.
2ـ عقد بايد به الفاظ خاصي از قبيل: زوجت، انكحت، متّعت باشد نه هر لفظي.
3ـ مانع شرعي از سبب و نسب يا رضاع غير از آن موجود نباشد.
4ـ در حال حيض يا نفاس جماع ممنوع است.
5ـ با دخول احتياج به عدّه است و بدون دخول يا در حالت يائسگي زن، احتياج به عده نيست.
6ـ فرزند، ملحق به شوهر است؛ اگرچه عزل هم كرده باشد.
7ـ اولاد، ملحق به پدر و مادرند. لذا تمام آثار آن از قبيل: ارث و نفقه بر آنها مترتب مي‏شود.
8ـ حضانت و احكام آن نیز جاری است.
9ـ حرمت ازدواج با زن مشترك توسط چند مرد .
10ـ منتشر شدن حرمت به سبب دامادي و شيردادن.
11ـ احتياج شروط عامه از قبيل: بلوغ، عقل، اختيار و مانند آن لازم است .
12ـ در زن باكره احتياج به اذن وليّ است.
 

مسیح 110

عضو جدید
به این آدرس مراجعه شود :

http://love-30ghe.blogfa.com/

1 - به تمام شبهات وانتقادات وایرادهای موجود علیه صیغه پاسخ مستدل میدهد
2 - نظر علماء وبزرگان ومراجع در باره صیغه داده شده است


نظر شهید مطهری :​
ازدواج موقت -نويسنده: شهيد مرتضى مطهري

من بر خلاف بسيارى از افراد،از تشكيكات و ايجاد شبهه‏هايى كه در مسايل اسلامى مى‏شود- با همه علاقه و اعتقادى كه به اين دين دارم- به هيچ وجه ناراحت نمى‏شوم،بلكه در ته دلم خوشحال مى‏شوم زيرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده كرده‏ام كه اين آيين مقدس آسمانى در هر جبهه از جبهه‏ها كه بيشتر مورد حمله و تعرض واقع شده،با نيرومندى و سرافرازى و جلوه و رونق بيشترى آشكار شده است.



خاصيت‏حقيقت همين است كه شك و تشكيك به روشن شدن آن كمك مى‏كند. شك مقدمه يقين،و ترديد پلكان تحقيق است.در رساله زنده بيدار از رساله ميزان العمل غزالى نقل مى‏كند كه:



«...گفتار ما را فايده اين بس باشد كه تو را در عقايد كهنه و موروثى به شك مى‏افكند زيرا شك پايه تحقيق است و كسى كه شك نمى‏كند درست تامل نمى‏كند. و هر كه درست ننگرد، خوب نمى‏بيند و چنين كسى در كورى و حيرانى بسر مى‏برد.»
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادله جواز ازدواج موقت


الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «با هر زني كه به طور مشروع متعه کردید آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».



:surprised::surprised:
 

مسیح 110

عضو جدید
:w15::w15::w15:
آخه من چی بگم به این دکتر که حتی معنی "مگه خدا ناسیونالیته" رو هم نمیدونه!!! میگه نه خدا ناسیونالیسمه نیست!!!! دکتر جون اون "ه" به عنوان ضمیر سوم شخص ته کلمه ناسیونالیست اضافه شده.. جزو کلمه نیست.. :biggrin:

مجبورم جواب در شأن تو دهم
بد جوری دارد میسوزد

خبر دادم آتش نشانی را

 

مسیح 110

عضو جدید
چن تا از توضیح المسائلها میگن با هر زبانی قبوله !!

پسر باکره مگه پدر نداره ؟

چن تا از توضیح المسائلها میگن با هر زبانی قبوله

مگر شماها صیغه را قبول دارید :eek:

پسر باکره مگه پدر نداره
معمولاً دختر احساساتی وزود فریب می خورد ووقتی فریب خورد دیگر , کار از کار گذشته است ولی پسر در مورد ازدواج , اگر فریب خورد میتوان دوباره ازدواج کند چون چیزی را از دست نمی دهد ولی دختر
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که عرض کردم :
عده ای روشان نمی شود که بگویند ما قران را قبول نداریم ولی ........ ;)
دوست عزیزم من که اونطرف بهت گفتم من هیچیو قبول ندارم....حرفاییم که در مورد تحریف نشدن قران میارنو قبول ندارم از کجا همین جمله تحریف نیست....
بعدم تعجب من میدونی از چیه؟
ازینکه این جمله ای که از قران میاری درواقع همون کاریه که داره تو کوچه خیابونا انجام میشه...ارتباط برقرار کن پولشم بگیر:surprised:مگه غیر از اینه؟اون جمله عربی یا فارسی که گفته میشه مگه در اصل ماجرا تغییری ایجاد میکنه؟!!!
 

tatu_lover1366

عضو جدید
اشتباه کردی ومیکنی ...........آنهم چه چجور اشتباه :eek:
قران معجزه تمام عیار است زیرا خدا چنین فرموده است وتو دروغ میگویی ..............
من اصرار ندارم که با زبان عربی صحبت کنم ولی از من سوال کردند :
تو درس پزشکی خواندی یا درس طلبگی ومن به زبان طلبگی که بیشتر به عربی است پاسخ دادم :
که هردو نوع درس را خواندم .............
من زبان فارسی را دوست دارم چون زبان مادریم ونیز زبان عربی را دوست دارم چون زبان دینم است وزبانی که از راه آن آخرتم را آباد خواهم کرد انشا الله .............
مشکل شماها , چون نمی توانید مستقیماً دین اسلام حمله کنید , به عربیت و به عرب بودن زبان , حمله میکنید
عرب بودن یک مقوله واسلام بودن یک مقوله دیگری است
برو با خدا جنگ کن ........
که چرا دین نجات بخش بشریت را یعنی اسلام را :
ازراه زبان عربی ترویج نمود وبا این زبان را انتخاب کرد ؟
خدا چرا زبان پارسی را انتخاب نکرد وچرا حتی یک نفر از 14 معصوم از میان فارس ها انتخاب نکرد چرا چرا:mad:چرا چرا:mad:

قران معجزه تمام عیار است زیرا خدا چنین فرموده است وتو دروغ میگویی ..............
نه جان دکتر بگو متوجه حرفای من میشی یا نه ؟
به همون خدایی که میپرستی من با معجزه بودن قرآن هیچ مشکلی ندارم
شما که زحمت میکشی جواب میدی ،لااقل زحمت بکش پستی رو که من دادم هم درست بخون که دچار سو تفاهم در مسائلی که عقیدمون با هم یکی هستش ، نشیم

حالا میرسیم به اون قضیه زبان عربی که میشه از دو دیدگاه در موردش صحبت کرد
1-صاحب اختیار دین خداست ،دلش میخواسته و به کسی هم هیچ ربطی نداره
2-اما چون بنظرم خدا واسه هر کاریش دلیلی داره
پس بنظرم دین با زبان عربی امد چون هدف اولیه از نزول این دین ، رام کردن وحشی هایی مثل اعراب بود
و چون معتقدم ایرانی ها قوم برتر و در زمان ورود اسلام دارای دین اللهی بودن( که البته دین نیاز به روز رسانی داشته که توسط اسلام این نیاز براورده شده) خداوند نیاز رو بر این دیده که دین به زبان عربی نازل بشه چون فهم اعراب در حدی نبوده که بخوان قبول کنن دینشون به زبان دیگه ای باشه اما بحث ایرانی ها فرق میکرده
سر جمع بحثم
درسته دین به زبانه عربیه
اما نیازی نیست شما هم عرب باشی تا دیندار باشی
شما قرآن رو به فارسی بخونی بهت میگن بی دین یا به عربی بخونی و یک کلمه هم ازش نفهمی (مثل 90٪ این ملت)
پس یک زحمتی بکش وقتی داری زحمته ارشاد رو تو این انجمن میکشی و از اونجایی که افراد این باشگاه اکثرا مهندس و یا تحصیل کرده جامعه هستن ، باهاشون همچون عوام جامعه برخورد نکون و به جای نوشتن یک سری کلمات عربی که فقط خودتون متوجهش میشی (به همون علتی که خواستم تو پستهای قبلی غیر مستقیم بگم و شما قضیه رو نگرفتی)
فارسیشو بنویس که لااقل نه به ایرانی بودن ما توهینی بشه و هم بتونی در راه ارشاد موفق باشی
امیدوارم بدون دلخور شدن از حرفام ،متوجه منظورم شده باشی
چون من اصلا دنبال کل کل و بحث بیفایده یا خدای نا کرده ناراحت کردن کسی نیستم

با صیغه هم هیچ مشکلی ندارم تا زمانی که بازیچه دست یک مشت شیخ هوس باز نشه
میدونی چرا چون بیشتر از کل مردم عادی،شیخها(خواص جامعه) دنبال این کارها و صیغه کردن چندین و چند زن در طول حیاتشون هستند
وگرنه من نوعی بیشتر سعی میکنم ،خودمو نگه دارم و هوسرانی نکنم
و مطمئن بشید تا حالا کسی بخاطر جلوگیری از نزدیکی با دیگران نمرده
اما چون حتی در زمان حضرت علی هم که بعد از جناب آقای عمر به خلافت رسیدن، این کار (صیغه) حلال شد ، من به عنوان پیرو علی هیچ وقت نفی نمیکنم اینکارو اما همینطور که گفتم مثل خیلی های دیگه تشویق هم نمیکنم چون مشکلات بعدیش زیاده
 
آخرین ویرایش:

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فقط جهت یادآوری گفتم که گویا نخواستید ببینیدش، کسی که صیغه میکنه بعدش باید عده نگه داره، صیغه کنه و عده نگه نداره میشه همون فاحشه که شما میگی، ولی اگر صیغه کرد و عده نگه داشت فرق داره، مطمئن باش کسی که فاحشه است نمیتونه مدت عده رو تحمل کنه و رابطه برقرار نکنه، اونی که فاحشه نیست عده رو نگه میداره...

دوست عزیزم من که اونطرف بهت گفتم من هیچیو قبول ندارم....حرفاییم که در مورد تحریف نشدن قران میارنو قبول ندارم از کجا همین جمله تحریف نیست....
بعدم تعجب من میدونی از چیه؟
ازینکه این جمله ای که از قران میاری درواقع همون کاریه که داره تو کوچه خیابونا انجام میشه...ارتباط برقرار کن پولشم بگیر:surprised:مگه غیر از اینه؟اون جمله عربی یا فارسی که گفته میشه مگه در اصل ماجرا تغییری ایجاد میکنه؟!!!

فرقش تو عده و اینا هست !!
 
آخرین ویرایش:

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
چن تا از توضیح المسائلها میگن با هر زبانی قبوله

مگر شماها صیغه را قبول دارید :eek:

پسر باکره مگه پدر نداره
معمولاً دختر احساساتی وزود فریب می خورد ووقتی فریب خورد دیگر , کار از کار گذشته است ولی پسر در مورد ازدواج , اگر فریب خورد میتوان دوباره ازدواج کند چون چیزی را از دست نمی دهد ولی دختر

قبول هم نداشته باشم دلیل نمیشه مثل تو سرمو بکنم زیر برف !! :whistle:
حالا به جای فرافکنی جواب بده !
چرا تو توضیح المسائلها اینجوری گفته ؟ :surprised:

نگو دختر احساساتیه !
بگو اعتقاد داری دختر عقل نداره :surprised:
چرا نتونه باز هم ازدواج کنه !
خرجش جمعا 50 تومنه !! :whistle:
 
آخرین ویرایش:

Arash_Sn

عضو جدید
ادله جواز ازدواج موقت

الف) دليل قرآني
قرآن كريم درباره ازدواج موقت مي‏فرمايد: (فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهِنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)؛[2] «با هر زني كه به طور مشروع متعه کردید آنچه را كه در مقابل اين كام‏جويي به عنوان مهر مقرّر داشته‏ايد به او بپردازيد».
اين آيه مربوط به ازدواج موقت است، زيرا:
اولاً: در آيات قبل، حكم ازدواج دائمي و حكم مهر آن به روشني بيان شده و تكرار آن بدون وجه است.
ثانياً: در ازدواج دائمي به مجرد اجراي صيغه عقد ازدواج، مهر برعهده شوهر واجب مي‏شود و پرداخت نصف آن قبل از آميزش در صورت مطالبه همسر واجب است، در حالي كه در اين آيه وجوب آن بر استمتاع و كام‏جويي شوهر از همسرِ خويش مرتبت شده است.
احمدبن حنبل در مسند و ابوبكر جصاص در احكام القرآن و ابوبكر بيهقي در السنن الكبري و قاضي بيضاوي در انوارالتنزيل و ابن‏كثير در تفسير القرآن الكريم و جلال‏الدين سيوطي در درّالمنثور و قاضي شوكاني در تفسير فتح القدير و شهاب‏الدين آلوسي در روح المعاني از جمله مؤيّدين نزول آيه در نكاح متعه هستند. لذا برخي از صحابه آيه را با تفسيرش اين‏گونه تلاوت مي‏نمودند: «فما استمتعتم به منهنّ ـ الي اجل مسمّي ـ فآتوهنّ أجورهنّ فريضة.»[3]


فکر میکنم که شما بخشی از آیه 24 سوره نساء را در اینجا آوردید که آیه کامل به این صورت است

وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَن تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا


و ترجمه آن ( الهی قمشه ای)

و نکاح زنان شوهردار نیز (برای شما حرام شد) مگر آن زنانی که (در جنگهای با کفّار، به حکم خدا) متصرّف شده‌اید. این حکم خدا بر شماست، و هر زنی غیر آنچه ذکر شد شما را حلال است که به مال خود به طریق زناشویی بگیرید نه آنکه زنا کنید، پس چنانچه از آنها بهره‌مند شوید آن مهر معیّن که حق آنهاست به آنان بپردازید، و باکی نیست بر شما که بعد از تعیین مهر هم به چیزی با هم تراضی کنید (و بدانید که) البته خدا دانا و آگاه است.



در کل این آیه بحث مربوط به زن شوهر داری است که به همسری مرد مسلمان در آمده ( پس از آنکه شوهر او در جنگ کشته شده است و از لشکر کفار بوده است )

خیلی از علما در مورد اسْتَمْتَعْتُم معتقد به این نیستند که این حتماً فقط بهره بردن جنسی بوده و معتقدند که زنی که به این صورت به نکاح مرد مسلمان در آمده دارای اموالی از شوهر سابق خود بوده و منظور آیه اموالی بوده که به این صورت به مرد انتقال پیدا کرده است

پس اگر زنی را به این صورت به نکاح خود در آوردید از نظر مادی رضایت او را جلب کنید
که این از نظر اخلاقی نیز امری پسندیده است

و به هیچ وجه از این آیه ازدواج موقت ( صیغه ) نتیجه گیری نمیشود




//
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
Arash_Sn T دوست عزیز این شخص رو من هم با چنین آیاتی محکوم کردم ! ولی این همینی هست که هست !
الان اگه آیه اول سوره هم حمد رو بزاری اینجا و بگی که در مورد حمد و ثنای خداست این اقا میاد میگه آیه ربطی به صیغه موقت نداره :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 

samira_3001

عضو جدید
کاربر ممتاز
گیر همین مسیح باید یدونه از همین زنا بیاد که 20 30 بار صیغه شده تا حالش جا بیاد.......... البته اینو میگم چون دیدم خیلی به سنت و اینا اهمیت میدی! اجرشم تازه بیشتره!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا