آيا قرآني كه الان در دست ماست تحريف شده است؟

شادیاخ

عضو جدید
چون بحث ما غیر ازتحریف قرآن اثبات حقانیت شیعه هم بود هم در این تایپیک هم در تایپیک های دیگه من این مطالب رو هم میگذارم تا همگی مطالعه کنیم...ممنون از توجه همگی

اثبات حقانیت شیعه در یک دقیقه با سه آیه قرآن


تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود .رهبر همه پیامبر بود .
بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی

هنوز یک دقیقه نشده!!

اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمهاهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )
یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .
دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند .
اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند .
قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱)
سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .
قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵)

یک دقیقه من تموم شد .

ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:
یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )
دو :یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )
سوم : همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )

شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟
حجت الاسلام قرائتی



مگه مسابقس دوست عزیز ، اینجا که شو تلوزیونی نیست ، هیچ عقیده در طول تاریخ نتونسته حقانیتش رو برای جهانیان ثابت کنه حال شیعه چطور همچین ادعایی میکنه اون هم مذهبی که 90% ماوراء الطبیعه است که با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست ، پیشنهاد میکنم اگر مسابقه ای برگزار شد شرکت بفرمایید
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در تفسير قرآن تحريفي ممكنه وجود داشته باشه
عمده عوامل انحراف در زمینه تفسیر قرآن از سه ناحیه ناشی می‌شود: عدم آشنایی با موضوع و متن قرآن،عدم آشنایی با موقعیت نزول قرآن و شخصیت مفسر،اموری چون‌ تعارضات ظاهری آیات،برداشتهای نادرست،منابع استنادی،باورهای اعتقادی و جهت‌گیری‌های عصری‌ و شیوه‌های پردازشی و سعی در تطبیق قرآن با سلیقه‌ها و افکار شخصی و مرعوب‌شدن از اندیشه‌های‌ معاصر و عدم شایستگی و توانائی مفسر از عوامل انحراف در زمینه تفسیر قرآن محسوب شده‌اند.
 

شادیاخ

عضو جدید
اگه مطلبي رو كه ميخوام از منابع بزرگان اهل سنت نقل كنم بخوني ديگه جوابتو ميگيري.

ابن ابي الحديد آورده است كه عبدالله بن مسعود از فقهاي مدينه بود و خليفه عمر اصراري داشت كه عبدالله هميشه با او باشد تا در مواقع لزوم و پيش آمدها و سؤالهاي فقهي كه از او مينمايند عبدالله جواب بدهد.

اكابر علماي خودتان مانند جلال الدين سيوطي در ص 133 جلد دوم در المنثور و ابن كثير در ص 461 جلد اول تفسير و

جار الله زمخشري در 357 جلد اول تفسير كشاف و........ و بالاخره جمع كثير از افاضل خودتان به طرق مختلفه و با تصديق

به صحت نقل نموده اند كه روزي خليفه عمر در مقابل اصحاب خطبه اي خواند و اخطار نمود كه هر كس زني بگيرد و مهر زنش

را از چهارصد درهم زيادتر كند او را حد ميزنم و آن زيادتي مهر را او ميگيرم و داخل در بيت المال مسلمين مينمايم؟!!1!.

زني از ميان جمعيت صدا زد عمر كلام تو اولي به قبول است يا كلا الله تعالي عمر گفت: البته كلام الله تعالي زن گفت مگر نه آنست

كه خداوند در آيه 24 سوره4 ميفرمايد وان اردتم استبدال زوج مكان زوج و آتيتم احديهن قنطارا فلا تأخذوا منه شيئا . عمر

از شنيدن اين آيه و حاضرجوابي آن زن متعجب شد و گفت تمام شما فقيه تر و داناتريد از عمر حتي زنان مخدره در حجله ها

آنگاه برگشت بالاي منبر و گفت اگر چه شما را منع كردم از اينكه زياده از چهارصد درهم مهر صداق براي زنها قرارندهيد

اينك به شما اجازه ميدهم كه اگرخواستيد از مال خود زيادتي از مقدار معين به آنها اعطا نماييد مانعي ندارد.

از اين خبر استفاده ميشود كه خليفه عمر احاطه اي بر قرآن و احكام فقيهيه نداشته و الا چنين بياناتي نمينمود كه در مقابل

يك زن عالمه مجاب شود و بگويد إمرأة اصابت و رجل أخطاء

علي رغم تبليغات سوئي كه درباره ي شيعه مي شود، ما معتقديم قرآني كه امروز در دست ما و در دست همه ي مسلمانان

است، عين آن قرآني است كه بر پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم نازل شده و حتي كلمه اي اضافه و كم نشده است.

در كتاب هاي متعددي مثل تفسير نمونه ، اصول فقه آيت الله شيرازي و ... اين مسأله به وضوح نوشته و با ادله عقلي و نقلي

اثبات شده است. ما معتقديم به اجماع علماي مسلمين اعم از شيعه و اهل سنت، چيزي بر قرآن افزوده نشده و اكثريت قريب

به اتفاق محققان طرفين ميگويند، چيزي هم از آن كاسته نشده است.

افراد بسيار معدودي از هر دو گروه، معتقد به كاسته شدن چيزي از قرآن هستند كه سخنان آنها در ميان دانشمندان معروف اسلام

طرفداري ندارد .

دوست عزیز اول طرفتون رو بشناسید و بحث کنید ، من سنی نیستم شیعه هم نیستم مسلمان هم نیستم در واقع به هیچ چیزی جز خرد و قوه درک بشر اعتقادی ندارم ، از دیدگاه من این جهان خدای نداشته و نخواهد داشت دین ساخته ذهن بشر و پیامبران افراد رندی در طول تاریخ بودند که بر جهل مردم سوار شده و یکه تازی کرده اند ، پس ابتدا ببینید با چه کسی مباحثه میکنید بعد اگر دیدید سنی هست و شما به خونش تشنه هستید می تونید با هرچه خواستید به او بتازید
 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اول طرفتون رو بشناسید و بحث کنید ، من سنی نیستم شیعه هم نیستم مسلمان هم نیستم در واقع به هیچ چیزی جز خرد و قوه درک بشر اعتقادی ندارم ، از دیدگاه من این جهان خدای نداشته و نخواهد داشت دین ساخته ذهن بشر و پیامبران افراد رندی در طول تاریخ بودند که بر جهل مردم سوار شده و یکه تازی کرده اند ، پس ابتدا ببینید با چه کسی مباحثه میکنید بعد اگر دیدید سنی هست و شما به خونش تشنه هستید می تونید با هرچه خواستید به او بتازید

منم برام جالب بود .....اولین بار که دارم میبینم یه نفر داره با چشم بسته سنی ها رو متهم به تحریف قرآن می کنه .....و جالب این که سنی ها از ما شیعیان اعتقادشون به قرآن قوی تره .....چون ما شیعیان می گیم اهل بیت و قرآن ...اون ها فقط میگن قرآن ......دوست من تو پست قبلی هم جوابتون دادم اختلاف شیعه و سنی اینقدرا کلی نیست ....یه چیز جزیی که خلفا از اون برای ثبات حکومتشون استفاده می کنند
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
منطقه ای که من در اون کار می کنم از نظر وجود آیین های مختلف مذهبی و فرقه های مختلف بسیار متنوع است و شاید اسم برخی از اونها رو حتی نشنیده باشد به همین خاطر مطالعاتی داشتم و باید بگم موضوع این تاپیک کمی پیچیده است و ندیدم هیچ کدوم از دوستان به دلایل تاریخی رد و یا عدم رد این مساله اشاره کنن و فقط یک سری مسائل رو در حد کتب دبیرستان و یا نهایتاً کپی-پیست مطرح کردن، من هم نمی کنم چون احساس می کنم احتمال داره چیزی رو از قلم بندازم و موجبات انحراف بشم، چرا که معتقدم کسی که تعقل نمی کند تنها در انتظار شنیده ای است تا به انحراف کشیده شود. بحث تحریف بیشتر بر می گرده به حذف برخی ایات از قرآن کریم که در هر دو سو دو گروه اصلی برادران اهل سنت و برادران اهل تشیع روایاتی وجود داره که به طرف مقابل تحریف رو نسبت می ده و اوج این اختلافات هم صحابی اصلی پیامبر است که هر گروه از آنها طرفداری می کنند. در واقع هر گروه با نسبت دادن تحریف توسط گروه مقابل سعی در اثبات کفر گویی طرف مقابل و برتری بخشیدن خود دارند. در میان گروهی هم این موضوع مطرح شده را واسطه ای برای نگاه با تردید قرار داده اند.
این موضوع رو مطرح کردم که بگم بین تشیع و تسنن اختلافی نیست و صرفاً اختلاف ایجاد می کنند. دوستانی که متعصبانه صحبت می کنن کتاب های تاریخ اسلام مثل طبری و ... رو مطالعه کنن تا متوجه بشن اختلافات چقدر اندک بوده و شگفت زده بشن از این که چرا حالا به این صورت است.

فقط همه را دعوت می کنم به مطالعه کتب تاریخ اسلام. سخنی نگویید که از دیگری شنیده اید ، سخنی بگویید که درباره آن اندیشیده اید.
 
آخرین ویرایش:

hasan_g2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من کمی بحث از مسیر اصلی خودش منحرف شده ...
این دوستمون هم داره درست میگه ، ابتدا باید پایه های بحث رو محکم چید ، سپس در مورد جزئیات به اتفاق نظر رسید ...
بحث نمی کنیم که بحث کرده باشیم ، هدف روشن شدن حقیقت و دوری از خرافه پرستی و عدم لجاجت بر اعتقاد غلطه ...
اولین سوال ممکن اینه که آیا خدایی وجود دارد یا نه؟
اگر برای کسی این سوال هنوز حل نشده ، دیگه اثبات قرآن براش بی معنی میشه ...
در مرحله بعد ، بحث اطاعت از خدایی است که اثبات شده یا پذیرفته شده ...
مرحله سوم ، پذیرش دین آسمانی ...
مرحله چهارم ، فرستادگانی که از سمت خدا انتخاب میشوند ...
مرحله پنجم ، نقش و وظیفه فرستادگان خداوند ...
مرحله ششم ، پذیرش نبوت و اطاعت از پیامبر ...
مرحله هفتم ، پذیرش اسلام به عنوان آخرین دین و کاملترین آن
تا اینجا ، هر کس سوال یا شبهه ای دارد، میتواند مطرح کند و دنبال پاسخ باشد ، اما از اینجا به بعد بحث کاملا رنگ و بوی دیگری به خودش میگیره ...
مرحله هشتم ، نیاز به وجود راهبر برای رسیدن به آمال دنیایی و اخرویه ...
مرحله نهم ، قرآن و اهل بیته ...
من میخوام خواهش کنم از دوستان که اگر موافق باشند ، بر اساس 9 مرحله پیشنهادی ، هر کدام از دوستان پایه های ذهنی بحثش رو روشن کنه تا بحث بهتر پیش بره
البته این 9 مرحله ، صرفا پیشنهاده ، هر کدام از دوستان می توانند پایه ها و مراحل رو طبق نظر خودشون بچینند ...
 

ميسيز

عضو جدید
باریک الله .....و اکنون که در جامعه شیعه ما مهریه زن بیشتر از حد معینی سکه باشد به او نخواهند داد چطور؟ این هم از بی علمی رجال و مردان دینی ماست یا حقیقتی بزرگتر پشت آن نهفته است ؟ نمی دانم چطور می شود همچین مثالی را در مورد تحریف قرآن بیاورید؟؟؟؟؟؟
.....
من شیعه هستم . اما از شیعیان و سنی های تند رو همیشه انتقاد می کنم و خواهم کرد . البته از شیعیان بیشتر تا بتوانیم خرافات و ابهامات را از دین بیرون کنیم . اما اینجا جای ای نبحث نیست چون مدیر این تالار هرچه مطابق میل اش نباشد به راحتی پاک می کند


جناب من اين مثال رو براي تحريف قرآن نياوردم براي يه چيز ديگه بود كه اگه پاسخ قبليش رو خونده باشي متوجه ميشي.

من از مهريه بالاي زن ها دفاع نميكنم چون امريست بي معني. موضوع مورد انتقاد گرفتن مال اختصاصي زني را كه به حكم قرآن

به عنوان مهر مالك شده و داخل در بيت المال نمودن ابداً مشروع نميباشد ازهمه اينها گذشته اجراء حد براي چنين عملي كه گناهي

نكرده و مرتكب جرمي نشده عمل بيجاييست.


 

ميسيز

عضو جدید
دوست عزیز اول طرفتون رو بشناسید و بحث کنید ، من سنی نیستم شیعه هم نیستم مسلمان هم نیستم در واقع به هیچ چیزی جز خرد و قوه درک بشر اعتقادی ندارم ، از دیدگاه من این جهان خدای نداشته و نخواهد داشت دین ساخته ذهن بشر و پیامبران افراد رندی در طول تاریخ بودند که بر جهل مردم سوار شده و یکه تازی کرده اند ، پس ابتدا ببینید با چه کسی مباحثه میکنید بعد اگر دیدید سنی هست و شما به خونش تشنه هستید می تونید با هرچه خواستید به او بتازید
شما كه به چيزي اعتقاد نداري چرا آتيش بياره معركه شدي؟؟ در ضمن كي گفته شيعيان به خون سني ها تشنه هستن؟ خيلي از شيعه و سني ها دوستان خوبي براي هم هستن اگه افرادي مثل شما بذارن.
 
آخرین ویرایش:

ميسيز

عضو جدید
منم برام جالب بود .....اولین بار که دارم میبینم یه نفر داره با چشم بسته سنی ها رو متهم به تحریف قرآن می کنه .....و جالب این که سنی ها از ما شیعیان اعتقادشون به قرآن قوی تره .....چون ما شیعیان می گیم اهل بیت و قرآن ...اون ها فقط میگن قرآن ......دوست من تو پست قبلی هم جوابتون دادم اختلاف شیعه و سنی اینقدرا کلی نیست ....یه چیز جزیی که خلفا از اون برای ثبات حکومتشون استفاده می کنند

چي براي شما جالب بود؟ كي سني هارو به تحريف قرآن متهم كرده؟ من ميگم قرآن تحريف نشده شما ميگيد با چشم بسته داره سنيهارو به تحريف قرآن متهم ميكنه. معلومه كه با دقت پاسخا رو نميخونيد.تازه كسي كه دوتا چيزرو دوس داره و به دوتا چيز ايمان داره دليل اين نيست كه به يكيش كمتر عقيده
داره و كمتر دوسش داره . به نظر شما كسي كه پدر و مادر داره مادرش رو كمتر از كسي كه پدرش رو در حادثه اي ازدست داده دوس داره؟؟؟؟
 

Lady Neo

عضو جدید
اول که این پست رو چند روز پیش اتفاقی دیدم خیال کردم شوخیه! اما می بینم چه جدی؟!!!!

الان باید چیکار کرد؟! قران تحریف شده؟! شما اول قبلش رو مشخص کن که واقعا محمد پیامبر بوده؟ یا قبلترش پیامبر و پیامبری اصلا با عقل جور در میاد؟ یا قبل از اون، اصلا وحی از بالا و پایین و چپ و راست امکان داره؟ یا قبل ازاون، اون بالا یا اون پایین یا اون چپ یا اون راست خدایی بوده و هست؟ یا قبل تر از اون، اصن خودتو چقد می شناسی؟! طبیعت رو چقدر؟! چند تا کتاب تاریخی خوندی؟! اصن جز قران و شاید چندتا کتاب حدیث شیعی یا غیر شیعی، هیچ کتاب دینی دیگه ای خوندی؟! ...

می بینی؟! راه خیلی درازی در پیشه تا برسی به این سوال که قران تحریف شده یا نه. اون راه رو برو بعد اگه هنوز در جاده خداباوری بودی ... .

پیروز باشی، بالام جان.
 

شادیاخ

عضو جدید
شما كه به چيزي اعتقاد نداري چرا آتيش بياره معركه شدي؟؟ در ضمن كي گفته شيعيان به خون سني ها تشنه هستن؟ خيلي از شيعه و سني ها دوستان خوبي براي هم هستن اگه افرادي مثل شما بذارن.

فک می کنم شما با عصبانیت منتج از غیرت دینی دارید آتش بیاری میکنید ، وگرنه ما که بحثی منطقی با دوستان داریم ، خوشبختانه پست های شما موجوده و نیاز به بحث بیشتر نیست ، لطفا قبل از گذاشتن پست کمی تفکر چاشنی کنید، سپاس
 

شادیاخ

عضو جدید
شبهات رو یکی یکی بگید تا یکی وارد شویم .....این الآن میشه 500 تاپیک حداقل!
اگر واقعا دنبال جوابین یکی یکی شروع کنید تا به بحث بنشینیم .....

موارد مطرح شده برای اثبات این قضیه بود که ادعای عدم وجود تناقض در قرآن از جانب دوستمون غیر قابل قبوله ، وگرنه نه فرصت من نه شما برای 500 تایپیک کفایت نمیکنه ، بخش کوچکی از تناقضات مطرح شد بقیش به عهده قوه تعقل دوستان.

در قبال تضاد که فرمودین تضادی وجود ندارد

در خود قرآن در آیه 82 سوره نساء می‌خوانیم: «وَلَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللّهِ لَوجَدُوا فِیهِ اِخْتِلافاً كَثِیراً ؛ و اگر قرآن از ناحیه غیر خدا بود، اختلافات فراوانی در آن می‌یافتند». و این یكی از دلائل حقّانیّت قرآن است كه در سراسر آن تضاد و اختلافی نیست، و همین عدم اختلاف سند زنده‌ای بر اعجاز قرآن است و بیانگر آن است كه قرآن، زائیده فكر بشر نیست بلكه از طرف خدا نازل شده است.

مطمئنا من هم جای پیامبر بودم این آیه رو در کتابم می گنجوندم ، استدلال اینچنینی قابل پذیرش نیست.




خب دیگه وقتی از سایتهایی نظیر بالاترین صرفا مطلب میزارید همین میشه که مغلطه هایی رو به صورت اینترنتی انجام میدین و بعد هم میگین بله تضاد است!

نظر شخصی نیاز به پاسخ نداره دوست من


شبهه :

می گوید در سراسر قرآن خلقت آسمانها و زمین مجموعا 6 روز بیان شده است ولی اگر مجموع ایات 9 تا 12 سوره فصلت را جمع بزنیم 8 روز می شود و این را بعنوان تناقضی آشکار دانسته اند!

قبل از اینکه جواب شبهه را بدهم اول آیاتی که بیان می دارد آسمانها و زمین مجموعا در شش روز خلق شده اند را می آورم :

اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَکُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ أَفَلَا تَتَذَکَّرُونَ
خداوند کسى است که آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو است در شش روز [= شش دوران‏] آفريد، سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت؛ هيچ سرپرست و شفاعت کننده‏اى براى شما جز او نيست؛ آيا متذکّر نمى‏شويد؟! «« السجده/4 »»

وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَمَا مَسَّنَا مِن لُّغُوبٍ
ما آسمانها و زمين و آنچه را در ميان آنهاست در شش روز [= شش دوران‏] آفريديم، و هيچ گونه رنج و سختى به ما نرسيد! (با اين حال چگونه زنده‏کردن مُردگان براى ما مشکل است؟!) «« ق/38 »»

إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ
پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمين را در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس به تدبير جهان هستى پرداخت؛ با (پرده تاريک) شب، روز را مى پوشاند؛ و شب به دنبال روز، به سرعت در حرکت است؛ و خورشيد و ماه و ستارگان را آفريد، که مسخّر فرمان او هستند. آگاه باشيد که آفرينش و تدبير (جهان)، از آن او (و به فرمان او)ست! پر برکت (و زوال‏ناپذير) است خداوندى که پروردگار جهانيان است! «« الأعراف/54 »»

هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاء وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا وَهُوَ مَعَکُمْ أَيْنَ مَا کُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
او کسى است که آسمانها و زمين را در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس بر تخت قدرت قرار گرفت (و به تدبير جهان پرداخت)؛ آنچه را در زمين فرو مى‏رود مى‏داند، و آنچه را از آن خارج مى‏شود و آنچه از آسمان نازل مى‏گردد و آنچه به آسمان بالا مى‏رود؛ و هر جا باشيد او با شما است، و خداوند نسبت به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست! «« الحديد/4 »»


الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ
ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ الرَّحْمَنُ فَاسْأَلْ بِهِ خَبِيرًا
همان (خدايى) که آسمانها و زمين و آنچه را ميان اين دو وجود دارد، در شش روز [= شش دوران‏] آفريد؛ سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت (و به تدبير جهان پرداخت، او خداوند) رحمان است؛ از او بخواه که از همه چيز آگاه است! «« الفرقان/59 »»

حال نگاهی به آیات 9 تا 12 سوره فصلت بیندازیم :

قُلْ أَئِنَّکُمْ لَتَکْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِکَ رَبُّ الْعَالَمِينَ
بگو: آيا شما به آن کس که زمين را در دو روز آفريد کافر هستيد و براى او همانندهايى قرارمى‏دهيد؟! او پروردگار جهانيان است!
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ
او در زمين کوه‏هاى استوارى قرار داد و برکاتى در آن آفريد و موادّ غذايى آن را مقدّر فرمود،درست به اندازه نياز تقاضا کنندگان!
ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ
سپس به آفرينش آسمان پرداخت، در حالى که بصورت دود بود؛ به آن و به زمين دستور داد: «به وجود آييد (و شکل گيريد)، خواه از روى اطاعت و خواه اکراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مى‏آييم (و شکل مى‏گيريم)!»
فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي کُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِکَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ
در اين هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفريد، و در هر آسمانى کار آن (آسمان) را وحى (و مقرّر) فرمود، و آسمان پايين را با چراغهايى [= ستارگان‏] زينت بخشيديم، و (با شهابها از رخنه شياطين) حفظ کرديم، اين است تقدير خداوند توانا و دانا!
..........
که در این دسته اگر جمع بزنیم مجموع ایام خلقت 8 می شود .دو روز زمین .چهار روز استواری کوهها و تقدیر اوقات و برکات و دو روز خلقت آسمانها:

8=2+4+2


آنجا که مى‏گوید" اربعة ایام" (چهار روز) منظور تتمه چهار روز است، به این ترتیب در دو روز اول از این چهار روز زمین آفریده شد، و در دو روز بعد سایر خصوصیات زمین، به اضافه خلقت آسمانها در دو روز مجموعا شش روز (شش دوران) مى‏شود.

میشه بفرمایید این بخش قرمز از کجا دریافت شد ؟؟؟ این که مفسرین برای ایرادات قرآن تفاسیر آنچنانی ارائه کنند چیز تازه ای نیست

نظیر این تعبیر در زبان عرب و تعبیرات فارسى نیز وجود دارد که فى المثل گفته مى‏شود:
از اینجا تا مکه ده روز طول مى‏کشد، و تا مدینه پانزده روز، یعنى پنج روز فاصله مکه و مدینه است و ده روز فاصله اینجا تا مکه. البته اگر آیات متعدد آفرینش در شش روز نبود چنین تفسیرى پذیرفته نمى‏شد، ولى از آنجا که آیات قرآن یکدیگر را تفسیر مى‏کنند، و قرینه یکدیگر مى‏شوند، تفسیر بالا بخوبى قابل قبول است.

قیاس مع الفارق و تفسیر به رای بود دوست عزیز ، در ایات به روشنی واضحه که معنی چیست و خود این مطلب با روشن و آسان بودن قرآن برای همه در تناقضه

شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که" روز" در آیات فوق هرگز به معنى روز معمولى نیست، چرا که قبل از آفرینش زمین و آسمان اصلا روز به این معنى وجود نداشت، بلکه منظور از آن دورانهاى آفرینش است که گاه میلیونها یا میلیاردها سال به طول انجامیده.

کل این موارد رو با توجه به آیات زیر چطور تفسیر میکنید ؟ البته کلیه آیات فوق با آیات زیر در تناقضه

إِنَّما قَوْلُنا لِشَيْ‏ءٍ إِذا أَرَدْناهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ

وَ إِذا قَضى‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ بقره

[FONT=arial,helvetica,sans-serif] إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ[/FONT]

موارد دیگر

اولا تفاوتی آشکار است بین آیات .در تمامی آیاتی که بیان دارد خلقت آسمانها و زمین در شش روز خلق شده از ماده خلق استفاده شده
اما در آیه ای که برخی شبهه وارد ساخته اند که مجموع آن می شود 8 روز از لفظ خلق استفاده نشد بلکه از ماده قضی استفاده شده


اگر در آیه 9 چنین آمده بود فَفخَلَق سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي َیوْمَيْنِ می توانستیم با آیات دیگر مقایسه کنیم و چنین بگویم که در این آیات :
آیه 9 :
خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ
آیه 10:
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ
آیه 11:
ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِيَ دُخَانٌ
آیه 12:
فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ

مجموعا هشت روز می شود

همینطور که می بینید در هیچ یک از آیات بالایی نگفته آسمانها در دو روز خلق شده !

تنها چیزی که گفته در روز اتفاق افتاده و مربوط به آسمانها هم هست ((فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ)) هست که ماده قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد

بله اگر گفته بود فخلق سبع سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ اشکال وارد بود .

پس نمی توان از ایات استفاده کرد که در شش روز زمین و تقدیرات ..خلق شده و در دو روز آسمانها که بگوییم مجموع آن می شود 8 روز که با دیگر آیات تناقض داشته باشد

از طرف دیگر آیه دهم هم در مورد خلقت زمین نیست بلکه در مورد استوار کردن کوه ها و تقدیر کردن اوقات هست که این مرحله بعد از خلقت صورت گرفته .


تنها چیزی که می توان گفت در آیات شریفه سوره فصلت تصریح به آن شده در دو روز خلق شدن زمین هست .اما در مورد اینکه آسمانها در چند روز خلق شده اند هیچ بیانی در این آیات نیامده .

اما دو روزی که در این آیه آمده :
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ

در مورد تقدیر اوقات و برافراشتن کوههاست نه در مورد خلقت زمین و همچنین دو روزی که در مورد آسمانها آمده :
فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ

در مورد خلقت آسمانها نیست بلکه در مورد محکم کردن آسمانهاست

پس تنها می توان می توان گفت خلقت زمین در روز بوده اما اینکه آسمانها در چند روز بوده را دلیلی از قرآن نداریم که چند روز بوده .

پس قرآن دو چیز را تصریح نموده :زمین به تنهایی در دو روز خلق شده و مجموع زمین و آسمانها در شش روز.
که این دو باهم هیچ تناقض و تضادی ندارند

در این موارد مقاله سرکار خانم انجوی نژاد رو مطالعه کنید ......مقاله ایست شامل شش بخش که به موارد این چنین در قبال ادعاهایی نظیر دوگانگی ، تضاد و تشابه پاسخ داده

امیدوارم این یکی رو پیدا کنید ! .....سایت رهپویان هم نشرش داده بود اگه اشتباه نکنم

خود این آیات با علم فیزیک و زمین شناسی نوین کاملا در تضاده و برافراشتن کوه ها که میخ های زمین یاد شده و ستون های آسمان که به لطایف الحیل تفسیر به نیروی جاذبه شده همگی محل مناقشه و بحثه که مجالی بود در موردش بحث میکنم ، این مقاله رو هم مطالعه کرده بودم که برام غیر منطقی بود وگرنه از این تناقض چشم پوشی میکردم ، بد نیست شما هم به منابع منتقد رجوع کنید شاید کمتر تفسیر به رای داشته باشید.
 
آخرین ویرایش:

Hoofariya

عضو جدید

آيات قرآنى و وعده هاى صريح الهى بر حفظ قرآن
مشهورترين اين آيات سه آيه است:
(این آیات برای کسانی قابل احتجاج است که قائل به تحریف به نقیصه باشند، و با توجه به اینکه تنها بعضی از مسلمانان گفته اند آیاتی از قرآن کم شده، ولی آیات موجود را تماما از جانب خدا می دانند، می توان از این برهان به راحتی در مقابل آنان استفاده کرد، و حتی برای دیگران هم کافیست وحیانی بودن این آیات ثابت شود، از طرفی این نکته را هم باید تذکر داد که وقتی یک “واو” را نتوانستند از قرآن حذف کنند، ناممکن می نماید که آیه ای کامل را بر آن بیافزایند و …)
-آیه ی حفظ:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿9﴾
بى‏ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود (9)(الحجر(15))
مراد از الذكر قرآن است . چـنـانـكـه در چند آيه پيشتر در همين سوره مى فرمايد : و قالوا يا ايها الذى نزل عليه الذكر انك لمجنون . ( حجر , 6 ) ( و گفتند اى كسى كه ذكر [ قرآن ] بر او نازل شده است , بيشك تو مجنونى)
شـبهه ديگرى هم در اطراف اين آيه هست داير بر اينكه له لحافظون را راجع به حضرت محمد (ص ) مى داند. ولى با وجود مرجع حاضر , ارجاع ضمير به مرجع غائب دليل و قرينه مى خواهد. ( نيز ـ صيانة القرآن، ص 31 ).
-آيه عدم اتيان باطل:
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءهُمْ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ ﴿41﴾
لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ ﴿42﴾
كسانى كه به اين قرآن چون بديشان رسيد كفر ورزيدند [به كيفر خود مى‏رسند] و به راستى كه آن كتابى ارجمند است (41)
از پيش روى آن و از پشت‏سرش باطل به سويش نمى‏آيد وحى [نامه]اى است از حكيمى ستوده[صفات] (42)(فصلت(41))
-إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ ﴿17﴾
چرا كه جمع‏كردن و خواندن آن بر عهده ماست (17) (قیامة(75))
-به غیر از این آیات می توان به سایر آیات موجود در قرآن که بیانگر اوصاف قرآن هستند نیز استدلال کرد. مثلا صفت هایی چون ذکر، هدایت، نور، فصاحت و بلاغت، حق، عدم اختلاف و …
5)احاديث (دلایل روایی)
 

Hoofariya

عضو جدید
-حـديـث مـشـهور ثقلينكه از طرق خاصه و عامه در حد استفاضه است:
“انى تارك فيكم الثقلين كتاب اللّه و عترتى اهل بيتى و انهما لن يفترقا حتى يردا على الحوض”
یعنی: “من در ميان شما دو يادگار گرانبها باقى مى گذارم , كتاب الهى و عترتم كه اهل بيت من است و آن دو از همديگر جدايى ناپذيرند تا در آخرت در كنار حوض كوثر به نزد من بازآيند”
این حدیث جزو اخبار متواتر در منابع شیعه و اهل سنت است. (”بحرانی” در غایت المرام این حدیث را به 39 طریق از اهل سنت و به 81 طریق از شیعیان نقل کرده، “هندی” در عقبات الانوار این حدیث را از طرق زیادی از 35 صحابی پیامبر نقل کرده و … )
قـول به تحريف قرآن، كتاب را كه ثقل اكبر است از حجيت و اعتبار مى اندازد. زيرا اولا ) قول به تحريف مستلزم عدم وجوب تمسك به كتاب منزل است . زيـرا كه كتاب به سبب وقوع تحريف [ به قول مدعيان ] بر امت اسلام تباه مى گردد، ولى وجوب تـمـسـك به كتاب به خاطر صريح اخبار ثقلين تا روز قيامت باقى است، پس قول به تحريف جزما باطل است. ثانيا ) از آنجا كه قول به تحريف موجب سقوط كتاب از حجيت مى گردد، پس نمى توان به ظواهر آن تمسك كرد، پس قائلان به تحريف بايد به امضاى [ تاييد ] ائمه طاهرين براى اين كتاب موجود در دست ما مراجعه كنند. و مـعـنـى ايـن امـر اين است كه حجيت كتاب موجود، متوقف بر امضاى ائمه است تا بتوان به آن استدلال كرد. و ظـاهـر اين اخبار متواتره اين است كه قرآن يكى از دو مرجع براى امت است و از ميان دو حجت مـسـتـقـل كه تمسك به آنها واجب است، كتاب برتر است، چرا كه ثقل اكبر است، پس نمى تواند حجيت آن فرع بر حجيت ثقل اصغر ( عترت ) باشد … ( البيان، ص 229 ـ 231 )
پـيـداست كه تحريف، بارزترين مصداق اتيان باطل است كه خداوند ساحت قرآن را از آن منزه شمرده است.
منظور از كتاب اللّه -كه بايد روايات بر آن عرضه گردد- نمى تواند غير از اين قـرآن مـتـواتـر بـاشـد كـه در دسـتـرس هـمگان است وگرنه، لازم آيد خداوند ما را به برنامه اى مكلف سازد كه از طاقت و توانمان خارج است [وخداوند حكيم چنين تكليفى نمى كند]
 

Hoofariya

عضو جدید
شـيـواتـريـن دلـيل عقلى را در اين زمينه شادروان علامه طباطبايى عرضه داشته است: اما آن قرآنى را كه زيد بن ثابت در زمان عثمان گردآورى كرد، بدون شك حاوى جميع قرآن است و در آن يك كلمه كم و يا يك كلمه زياد نشده است. و قول به تحريف قرآن از درجه اعتبار ساقط است. چون اخبار آحادى كه در تحريف وارد شده است، حجيت آنها متوقف بر حجيت قول امام است، كه آن را بـيان كرده است، و حجيت قول امام متوقف بر حجيت قول رسول اللّه (ص ) است كه امام را وصـى و خـلـيفه و معصوم معرفى فرموده است؛ و حجيت قول رسول اللّه متوقف بر حجيت قرآن است كه رسول اللّه را معصوم و امام و نبى و ولى معرفى كرده است؛ و اگر قائل به كم بودن يا زياد بـودن يـك حـرف در قرآن مجيد بشويم، تمام قرآن از حجيت ساقط مى شود و سقوط اين حجت حـجـيت اخبار تحريف را نيز ساقط مى كند … [ به تعبير ديگر ] اخبار تحريف كه قرآن را از حجيت سـقـوط مـى دهد، عمل به مفادش موجب اسقاط خود آنها مى شود، يعنى از ثبوتش عدمش لازم مى آيد و بنابراين عمل به آنها مستحيل [ غير ممكن ] است. ( مهر تابان، مجموعه مصاحبات آيت اللّه سيد محمد حسين حسينى طهرانى با علامه سيد محمد حسين طباطبايى، ص 206 ـ 207 )
 

ميسيز

عضو جدید
فک می کنم شما با عصبانیت منتج از غیرت دینی دارید آتش بیاری میکنید ، وگرنه ما که بحثی منطقی با دوستان داریم ، خوشبختانه پست های شما موجوده و نیاز به بحث بیشتر نیست ، لطفا قبل از گذاشتن پست کمی تفکر چاشنی کنید، سپاس
بسي مستفيذ مي شويم از سخنان منطقي و پر بار شما
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خود این آیات با علم فیزیک و زمین شناسی نوین کاملا در تضاده و برافراشتن کوه ها که میخ های زمین یاد شده و ستون های آسمان که به لطایف الحیل تفسیر به نیروی جاذبه شده همگی محل مناقشه و بحثه که مجالی بود در موردش بحث میکنم ، این مقاله رو هم مطالعه کرده بودم که برام غیر منطقی بود وگرنه از این تناقض چشم پوشی میکردم ، بد نیست شما هم به منابع منتقد رجوع کنید شاید کمتر تفسیر به رای داشته باشید.
مواردی که گفته شده بود و اشاره شده بود با توجه به زبان شناسی عربی مطرح بود نه تفسیر
انشالله عربیتون رو خوب کنید متوجه خواهید .........در زبان فارسی ما کم صنایع ادبی نداریم ....کم کلماتی نداریم که معانی مختلفی دارند ....مثلا روزی یک جا معنی رزق هست و جای دیگر معنی یک روز و خیلی موارد دیگه
کم دانشی خود را در زمینه علوم فقه و زبان شناسی عربی به پای تناقض در قرآن ننویسید

ما که از شما منبعی ندیدیم ........منبع و کتب خود رو مطرح کنید .......میگویید با علم فرق دارد .......لطفا صریح آیه بگویید .......برای خارجیهایی که تحقیق کردن محرز شده فرق ندارد و خب شما میگید دارد ....خب مطرح کنید ما منتظریم

در ضمن در ترجمه آیه که به سه روش ثابت شده بود مطلب شما که به نقل از برخی سایتها زده شده بود کذب محض بود و دست بردن در ترجمه فقط یک مورد رو قرمز فرمودین و براتون سوال شده بود .......پس به نظر دو مورد را قبول دارید!
قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد
تفسیر با ترجمه متفاوت است پسر جان
 
آخرین ویرایش:

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مواردی که گفته شده بود و اشاره شده بود با توجه به زبان شناسی عربی مطرح بود نه تفسیر
انشالله عربیتون رو خوب کنید متوجه خواهید .........در زبان فارسی ما کم صنایع ادبی نداریم ....کم کلماتی نداریم که معانی مختلفی دارند ....مثلا روزی یک جا معنی رزق هست و جای دیگر معنی یک روز و خیلی موارد دیگه
کم دانشی خود را در زمینه علوم فقه و زبان شناسی عربی به پای تناقض در قرآن ننویسید

ما که از شما منبعی ندیدیم ........منبع و کتب خود رو مطرح کنید .......میگویید با علم فرق دارد .......لطفا صریح آیه بگویید .......برای خارجیهایی که تحقیق کردن محرز شده فرق ندارد و خب شما میگید دارد ....خب مطرح کنید ما منتظریم

در ضمن در ترجمه آیه که به سه روش ثابت شده بود مطلب شما که به نقل از برخی سایتها زده شده بود کذب محض بود و دست بردن در ترجمه فقط یک مورد رو قرمز فرمودین و براتون سوال شده بود .......پس به نظر دو مورد را قبول دارید!
قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد
تفسیر با ترجمه متفاوت است پسر جان
سلام جانم
تفسیر و توضیح برای کسی هستش که گوش شنوا داشته باشه
خوبه حداقل تا حالا در مقابل حرفهات بهت نگفته عصبانی شدی!!!!!
چند دنده از رزوه های ایشان هرز است محمد جان.
 

شادیاخ

عضو جدید
مواردی که گفته شده بود و اشاره شده بود با توجه به زبان شناسی عربی مطرح بود نه تفسیر
انشالله عربیتون رو خوب کنید متوجه خواهید .........در زبان فارسی ما کم صنایع ادبی نداریم ....کم کلماتی نداریم که معانی مختلفی دارند ....مثلا روزی یک جا معنی رزق هست و جای دیگر معنی یک روز و خیلی موارد دیگه
کم دانشی خود را در زمینه علوم فقه و زبان شناسی عربی به پای تناقض در قرآن ننویسید

ما که از شما منبعی ندیدیم ........منبع و کتب خود رو مطرح کنید .......میگویید با علم فرق دارد .......لطفا صریح آیه بگویید .......برای خارجیهایی که تحقیق کردن محرز شده فرق ندارد و خب شما میگید دارد ....خب مطرح کنید ما منتظریم

در ضمن در ترجمه آیه که به سه روش ثابت شده بود مطلب شما که به نقل از برخی سایتها زده شده بود کذب محض بود و دست بردن در ترجمه فقط یک مورد رو قرمز فرمودین و براتون سوال شده بود .......پس به نظر دو مورد را قبول دارید!
قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد
تفسیر با ترجمه متفاوت است پسر جان

از این گفته های شما تنها یک نتیجه گرفتم یعنی قرآن برای غیر عرب زبان قابل فهم نیست ؟ یعنی این کتاب برای اعراب به قول پیامبر نازل شده ؟

هرچیزی که شما توضیح میدید چیزی بر تناقضات افزوده میشه

در پاسخ قبلتر از این پاسخ دلایل دیگری هم مطرح شده دوست عزیز
 
  • Like
واکنش ها: ?Why

شادیاخ

عضو جدید
سلام جانم
تفسیر و توضیح برای کسی هستش که گوش شنوا داشته باشه
خوبه حداقل تا حالا در مقابل حرفهات بهت نگفته عصبانی شدی!!!!!
چند دنده از رزوه های ایشان هرز است محمد جان.

رزوه های که باعث بشه چیزی رو کورکورانه صرفا بخاطر اینکه در کودکی بهمون گفته شده توسط شخصی که پیامبر نامیده شده و او هم ادعا کرده از جانب موجودی به نام الله اومده قبول کنم در حالی که این کتاب سرشار از توضیحاتی در مورد اللهی دارای صفات انسانی از جمله خشم ، کینه ، حسد ، دروغ ، مکر ، حیله و.... است و پیامبری که برای امیال شخصی از این موجود کمک گرفته و با آیاتی اونهارو توجیه کرده ، باید از بین برد چه برسه به هرز بودن
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
رزوه های که باعث بشه چیزی رو کورکورانه صرفا بخاطر اینکه در کودکی بهمون گفته شده توسط شخصی که پیامبر نامیده شده و او هم ادعا کرده از جانب موجودی به نام الله اومده قبول کنم در حالی که این کتاب سرشار از توضیحاتی در مورد اللهی دارای صفات انسانی از جمله خشم ، کینه ، حسد ، دروغ ، مکر ، حیله و.... است و پیامبری که برای امیال شخصی از این موجود کمک گرفته و با آیاتی اونهارو توجیه کرده ، باید از بین برد چه برسه به هرز بودن

این حرفها رو به حساب عصبانیتت می ذارم !!!
نمی تونی چیزی رو بفهمی و هضم کنی ، لازم نیست که توهین کنی ، کافیه که قبولش نکنی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از این گفته های شما تنها یک نتیجه گرفتم یعنی قرآن برای غیر عرب زبان قابل فهم نیست ؟ یعنی این کتاب برای اعراب به قول پیامبر نازل شده ؟

هرچیزی که شما توضیح میدید چیزی بر تناقضات افزوده میشه

در پاسخ قبلتر از این پاسخ دلایل دیگری هم مطرح شده دوست عزیز
باور کنید نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم! ......استدلال شما بنده رو کشت

الآن زبان انگلیسی شده زبان بین المللی .....آیا قواعدی نداره؟ شما به زبان انگلیسی نیاز ندارین؟
قرآن کتاب یک دین بین المللی به اسم اسلامه(گرچه مثل هر کتابی نیست وگرنه بعد این همه سال کسی میتونس مثل اون رو بیاره با این همه اعجاز فوق العاده ای که توش وجود داره) .......ترجمه شده ..........و البته شما اینو خوب میدونید یک متن انگلیسی که ترجمه میشه بستگی به مترجم داره ......و خیلی جاها هر کلمه ای معنی متفاوتی میده ......این مسئله ربطی به این نداره که مربوط به یک قوم باشه ........اصلا مگر متابی هم داریم که فقط یک قومیت استفاده کنه.........شما میشه برای بنده مثال بزنین؟
هرچیزی وقتی علاقه باشه شما میری دنبالش
مثلا من به برق علاقه دارم ......کتابهای ترجمه شده برق رو میخونم که متوجه بشم یا حتی کتابهای منبع اصلی رو که دوباره زبان تخصصی رشته برق رو هم باید فرا بگیرم تا متوجه بشم

به هر حال فکر میکنم بحث من و شما نتیجه ای نخواهد داشت .......چرا؟
چون شما دنبال پیدا کردن جواب سوال نیستی .....و این بحث نمیتونه منطقی شکل بگیره و آخرش میشه دلخوری
ماجرا من و شما الآن شده مثل دو نفر که سعیشون این نیست با هم صحبتی کنند و نتیجه گیری رخ بده .....بلکه سعی اینه حرفی بزنند که زده باشند .......و مدام مسئله مطرح کنند ...نه اینکه فقط در راستای یک موضوع صحبت کنند
این موارد معمولا تو مناظره های سیاسی دیده میشه ........البته سیاستی که از دین جداست نه سیاستی که با دین کنترل میشه و ترمز سیاسته دست دینه
خرد یاورتان ....
 
آخرین ویرایش:

P.Guardiola

اخراجی موقت
باور کنید نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم! ......استدلال شما بنده رو کشت

الآن زبان انگلیسی شده زبان بین المللی .....آیا قواعدی نداره؟ شما به زبان انگلیسی نیاز ندارین؟

قرآن کتاب یک دین بین المللی به اسم اسلامه(گرچه مثل هر کتابی نیست وگرنه بعد این همه سال کسی میتونس مثل اون رو بیاره با این همه اعجاز فوق العاده ای که توش وجود داره)

به جای مطرح کردن این سفسطه تاریخی در هر کوی و برزن به تقلید از پیشینیانتون اگر علمی دارین در تاپیک زیر جواب بدین.
اگر هم دوست داشتین کپی کنین بزنین تو خط کپی.
نمیدونم چیزی در چنته دارین بتونین از خودتون دفاع کنین یا بازم پاسخ های تکراری کپی شده خواهیم دید که نمیشه مثلشو آورد.
.


http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/435993-بحث-و-گفتگویی-جامع-پیرامون-تحدی-قرآن
 

شادیاخ

عضو جدید
باور کنید نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم! ......استدلال شما بنده رو کشت

الآن زبان انگلیسی شده زبان بین المللی .....آیا قواعدی نداره؟ شما به زبان انگلیسی نیاز ندارین؟
قرآن کتاب یک دین بین المللی به اسم اسلامه(گرچه مثل هر کتابی نیست وگرنه بعد این همه سال کسی میتونس مثل اون رو بیاره با این همه اعجاز فوق العاده ای که توش وجود داره) .......ترجمه شده ..........و البته شما اینو خوب میدونید یک متن انگلیسی که ترجمه میشه بستگی به مترجم داره ......و خیلی جاها هر کلمه ای معنی متفاوتی میده ......این مسئله ربطی به این نداره که مربوط به یک قوم باشه ........اصلا مگر متابی هم داریم که فقط یک قومیت استفاده کنه.........شما میشه برای بنده مثال بزنین؟
هرچیزی وقتی علاقه باشه شما میری دنبالش
مثلا من به برق علاقه دارم ......کتابهای ترجمه شده برق رو میخونم که متوجه بشم یا حتی کتابهای منبع اصلی رو که دوباره زبان تخصصی رشته برق رو هم باید فرا بگیرم تا متوجه بشم

به هر حال فکر میکنم بحث من و شما نتیجه ای نخواهد داشت .......چرا؟
چون شما دنبال پیدا کردن جواب سوال نیستی .....و این بحث نمیتونه منطقی شکل بگیره و آخرش میشه دلخوری
ماجرا من و شما الآن شده مثل دو نفر که سعیشون این نیست با هم صحبتی کنند و نتیجه گیری رخ بده .....بلکه سعی اینه حرفی بزنند که زده باشند .......و مدام مسئله مطرح کنند ...نه اینکه فقط در راستای یک موضوع صحبت کنند
این موارد معمولا تو مناظره های سیاسی دیده میشه ........البته سیاستی که از دین جداست نه سیاستی که با دین کنترل میشه و ترمز سیاسته دست دینه
خرد یاورتان ....

جواب شما قبلا در این پست داده شده #119
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
4 حالت داره
1- مسلمانیم و معتقد به خدا : که تکلیف معلومه خدا خودش گفته اون رو حفظ می کنه و کرده
2- مسلمان هستیم و معتقدبه خدا نیستیم : که وارد جمع منافقین می شود که علاقه وافری به این موضوع دارند ، حتی اگر تحریف هم نشده باشد به دنبال این هستند که این امر رو نسبت به شیعه یا سنی نسبت بدن ...
3- مسلمان نیستیم و به خدا هم اعتقادی نداریم ( جناب شادیاخ) : به شما اصلا مربوط نیست که شده یا نشده ،شمایی که اصلا اسلام رو قبول ندارید چطوریه که در مورد مسائل داخلی دین نخود هر آشی می شوید؟!
4- سایر مذاهب : در مورد اینها نظری ندارم چون تا حالا با هیچ کدوم از اونها صحبتی نداشتم ...
از عزیزان اعم از بی خدا و با خدا و کسانی که ادعای تحریف قرآن رو دارند ، لطفا آیه ها رو بذارند تا در مورد بحث بشه :gol:

احسنت
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين آقايون بابرنامه قبلي فقط مي خوان شبهه درست كنن چطورياست كه صيهنونيسم كثيف اين همه زن وكودك رو به بي رحمانه ترين شكل ميكشه اين قدرانسانهاي بي گناه به خاطر جنگ طلبي عده اي يهودي ازبين ميرن اينقدركودكان توسراسردنيا ازگرسنگي ميميرن اين موضوع دغدغه آقايون نيست ولي چسبيدن به اينكه قرآن تحريف شده منم ميتونم شبهه درست كنم شبهه درست كردن كاري نداره .شادياخ تومشكل داري شك نكن.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اين آقايون بابرنامه قبلي فقط مي خوان شبهه درست كنن چطورياست كه صيهنونيسم كثيف اين همه زن وكودك رو به بي رحمانه ترين شكل ميكشه اين قدرانسانهاي بي گناه به خاطر جنگ طلبي عده اي يهودي ازبين ميرن اينقدركودكان توسراسردنيا ازگرسنگي ميميرن اين موضوع دغدغه آقايون نيست ولي چسبيدن به اينكه قرآن تحريف شده منم ميتونم شبهه درست كنم شبهه درست كردن كاري نداره .شادياخ تومشكل داري شك نكن.

ای بابا دوست من کدوم رسانه هست که این جماعتو رسوا بکنه.همه چیو خریدن.
از اسلام یه بدل درست کردن به اسم وهابیت و طالبان و القاعده و به دنیا میگن اینه اسلام.......ببینید به همدیگه هم رحم نمیکنن....اینارو قرآن بهشون یاد داده.
ولی خودشون چند ده قرنه دارن کشتار میکنن.15 قوم ایرانی رو(فقط ایران بماند بقیه جاها)قتل عام کردن کک آقایون نمیگزه.بعد دوستان تاپیک میزنن خیابان کوروش در اسرائیل.....واقعا آدم میمونه چی بگه از این همه جهل و نادانی.
 

شادیاخ

عضو جدید
اگر قبول نداشتن موارد زیر مشکل داشتنه بله من مشکل دارم

ازدواج با کودک خرد سال 6 ساله و همبستری در 9 سالگی

تصاحب همسر پسرخوانده به لطایف الحیل

تصاحب زنان با مجوز الله

تخفیف زنان به کشتزار

استفاده از موجودی موهوم به نام الله به عنوان منشی شخصی

گردن زدن 800 مرد و یک زن توسط علی بن ابیطالب

سرگرم کردن انسان ها و جلوگیری از پیشرفت توسط موجودی خیالی به نام مهدی

کشته شدن حین و یارانش بر سر زن و قدرت ولی قالب کردن این اتفاق در حد یک ایثار بزرگ به عوام

کشتن هزاران ایرانی به دست عده ای خشک مغز بیابانگرد

یهویان هم از سر تعصب مذهبی دست به کشتار میزنن دوست عزیز تا زمانی که خرافه ای به نام الله یهوه اهورامزدا و... وجود داشته باشه کشت و کشتار هم هست
 
آخرین ویرایش:

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یه سوال دارم...چرا پیامبر زن اصن نداریم؟؟؟؟
 
بالا