کلوپ طرفداران پرسپولیس

sajad 3000

کاربر فعال تالار اقتصاد ,
کاربر ممتاز
بگوویچ: حاشیه‌های پرسپولیس ازمنچستر و رئال هم بیشتر است!

جام ورزشي؛ وینگو بگوویچ درباره شایعه جدایی‌اش از این تیم، علت دوری‌اش از سرخ‌پوشان در چند روز گذشته و ارزیابی خود از آینده این تیم در لیگ برتر صحبت کرد.

* آقای بگوویچ شایعه‌های زیادی مبنی بر احتمال جدایی شما از پرسپولیس وجود دارد.
- نه. این موضوع اصلا درست نیست چرا که من چند روزی برای حل مشکلات مالیاتی خودم با باشگاه پاس نمی‌توانم در تمرین‌های پرسپولیس شرکت کنم. فدراسیون فوتبال به من اجازه نمی‌دهد روی نیمکت پرسپولیس بنشینم و تا زمانی که مشکل مالیاتی خود را حل نکنم نمی‌توانم تیم را همراهی کنم. بنابراین به همین علت بوده که نتوانسته‌ام در چند روز اخیر کنار پرسپولیس باشم اما امیدوارم که تا پایان بهمن این مسئله رفع شود.

* گفته شد شما در تمرین روز گذشته با بازیکنان پرسپولیس خداحافظی هم کرده‌اید.
- (می‌خندد) این هم صحت ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی از خبرنگاران ایرانی این طور هستند. آن‌ها باید در هر شرایطی واقعیت را بنویسند. برای من این کارها خیلی عجیب است. همان طور که به شما گفتم دلیل دور بودنم از پرسپولیس در چند روز قبل مشکل مالیاتی با باشگاه پاس بوده است. در غیر این صورت هنوز در پرسپولیس هستم و با این باشگاه قرارداد دارم هیچ صحبتی هم با گل‌محمدی یا مجتبی حسینی و یا با بازیکنان دیگر انجام نداده‌ام.

* برخی رسانه‌ها عنوان کرده بودند شما و کریم باقری با یکدیگر مشکل دارید.
- من فقط 24 روز است که به پرسپولیس آمده‌ام، به هر حال 5 روز است که از تیم دور هستم. چطور ممکن است که در این مدت این همه مشکل داشته باشم! متاسفانه رسانه‌های ایران بیشتر به دنبال شایعه و این جور چیزها هستند. کریم باقری برای من فرد بسیار محترمی است. ما چند سال قبل هم با هم کار کردیم. اصلا من نمی‌دانم چرا اینقدر حاشیه دور و بر پرسپولیس زیاد است. پرسپولیس باشگاه بزرگی است اما منچستریونایتد و رئال مادرید هم اینقدر حاشیه ندارند. همه می‌خواهند بدانند که این ماجرا چه شد و آن ماجرا چه شد، در حالی که فقط در ایران این اتفاق می‌افتد. شما اگر از من سوال فنی داشته باشید من وظیفه دارم که پاسخ شما را بدهم. اما در هیچ جای دنیا مربی مجبور نیست اینقدر به سوال‌های حاشیه‌ای و اینکه با چه کسی مشکل دارد و از دست چه کسی ناراحت است، صحبت کند. برای شما یک مثال می‌زنم. رونالدو و سرخیو راموس اگر با هم مشکلی داشته باشند، رسانه‌های اسپانیایی اینقدر روی این موضوع مانور می‌دهند؟ یا یک مثال دیگر روبن و ریبری در تیم بایرن مونیخ اصلا با یکدیگر صحبت نمی‌کنند اما در زمین به خوبی کنار هم بازی می‌کنند و هیچ مشکلی با هم ندارند. حال چطور است که این همه حاشیه اطراف پرسپولیس است؟

* مطمئنا در رسانه‌های خارجی هم به این مسائل پرداخته نمی‌شود اما با شما موافق هستیم که در فوتبال ایران پرداختن به حاشیه خیلی وقت است که جای توجه به متن را گرفته است.
- پرسپولیس باشگاه بزرگی است. از روز اولی که به این تیم آمدم با این مسائل آشنا شدم. اما فکر می‌کنید این حاشیه‌ها به نفع کیست؟ فقط دشمنان پرسپولیس از این مسائل سود می‌برند. در 4 سال گذشته پرسپولیس فقط یک جام قهرمانی به دست آورده و آن هم با علی دایی در جام حذفی بوده است. آیا یک جام در 4 سال برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس کافی است؟ دلیل اصلی این اتفاق هم حاشیه‌ها و مسائل زیادی است که پیرامون تیم وجود دارد. انگار بعضی خبرنگاران فقط قصد دارند پرسپولیس را خراب کنند. من واقعا برای آن‌ها متاسفم. این کارها احمقانه است. در زمانی که در ایران بودم همیشه سعی کردم با هر کسی که کار می‌کنم احترام طرف مقابل را حفظ کنم. هر جا که می‌رفتم بعد از رفتنم همه می‌گفتند که بگوویچ انسان جنتلمن و باشخصیتی بود. همین برای من خیلی مهم است. من فردی هستم که به همه احترام می‌گذارم اما این همه حاشیه که معلوم نیست از کجا ساخته می‌شود من را اذیت می‌کند.

* پرسپولیس گهر را به سختی شکست داد. فکر می‌کنید در ادامه فصل می‌توانید در چه رتبه‌ای قرار گیرید؟
- ما در بازی‌هایی که با تیم‌های اول تا پنجم جدول مثل استقلال، فولاد و نفت تهران داشتیم نتوانستیم گل بزنیم و مشکل ما همین بود. هرچند که موقعیت‌های زیادی خلق کردیم. در بازی با گهر هم انصاری فرد چند موقعیت خوب را از دست داد اما این موقعیت‌ها همیشه برای یک تیم به وجود نمی‌آید و باید از آن‌ها به خوبی استفاده کرد. من خیلی امیدوارم که در هفته‌های بعد با بهبود عملکرد خط حمله نتایج مناسبی بگیریم.
ايسنا
 

sajad 3000

کاربر فعال تالار اقتصاد ,
کاربر ممتاز
ماهینی‌:‌ با اجازه بزرگتر‌ها باز هم پنالتی می‌زنم/ با بردن سپاهان می‌توانیم سهمیه را بگیریم

حسین ماهینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط تیم ملی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همه بچه‌ها با یک بازی خوب مقابل لبنان نتیجه قابل قبولی را گرفتیم. ما باید از هم‌اکنون به بازی حساس مقابل کویت فکر کنیم. البته سه بازی خیلی حساس را برای رسیدن به جام جهانی مانند یک فینال بسیار سخت در پیش داریم که امیدوارم از آنها هم دست پر بیرون بیایم.

وی ادامه داد: ما برای صعود به جام‌جهانی به دعای ملت نیاز داریم تا مسافر جام جهانی شویم. امیدواریم اگر قطر را در کشور خود شکست دهیم راهمان برای رفتن به جام جهانی هموار ‌شود.
ماهینی در خصوص بازی با گهر نیز گفت:‌ در نیمه اول در دیدار مقابل گهر حاکم بلامنازع زمین بودیم و چند موقعیت خوب را به گل تبدیل نکردیم. در نیمه دوم به یکباره همه چیز پیچیده شد و اصلاً فکرش را نمی‌کردیم که یکباره 2 گل بخوریم.
وی افزود: انگار نیمه دوم خواب بودیم ولی خوشبختانه با تلاش بچه‌ها و فشاری که روی دروازه حریف آوردیم به 3 امتیاز رسیدیم. تیمی که در حال سقوط است چیزی برای از دست دادن ندارد و آنها می‌دانستند مساوی هم به دردشان نمی‌خورد به همین دلیل به آب و آتش زدند.
وی ادامه داد: گهر امتیازهای خیلی کمی دارد و می‌داند که اگر بخواهد در لیگ باقی بماند باید همه بازی‌هایش را ببرد به همین دلیل مقابل ما خوب بازی کرد اما به حریف اجازه گرفتن 3 امتیاز ندادیم.
ماهینی در پاسخ به این سؤال که اگر پنالتی شود باز هم می‌زنی، گفت: اگر بزرگترهای تیم اجازه دهند پنالتی می‌زنم. در بازی با گهر با نتیجه 3 بر 2 از حریف جلو بودیم و خدا را شکر همه چیز ختم به خیر شد البته من پنالتی‌ام را بد نزدم می‌خواستم توپم به بالای دروازه برود اما به یکباره به زیر طاق دروازه خورد اگر این توپ هم گل می‌شد به روح پدربزرگم هدیه‌اش می‌کردم که این اتفاق نیفتاد. از اینکه پنالتی گل نشد شرمنده‌ام.
ماهینی در پایان درباره بازی با سپاهان نیز یادآور شد: همیشه مقابل سپاهان بازی کردن سخت بوده است. آنها تیمی بسیار خوب و قدرتمندی هستند ولی ما اگر این بازی را ببریم برای گرفتن سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا بسیار امیدوار می‌شویم پس ساده این فرصت را از دست نمی‌دهیم.
 

FREE DOOM

عضو جدید
منم تبریک میگم;)

پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله.....ببخشید شعاردیگه ای بلد نیستم ..:(

;)شعار به این خوبی مگه چشه. همین شعاری که بلدی خودش یه دنیا حرف داره.:w11:
پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله.:w11:
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو دنياي ِزمين و توپ رنـگي / يه پرسپوليس داريم به چه قشنگي اسم قشنگش روي تخت جمشيد / از اون قديم نديـما مي درخشيد رنگ آتيش غيرت پيـرهنـش / مياره افتخار واسه ميهنش طرفداراش سر به فلک مي کشن / عاشق رنـگ مثل آتيششـن دفاع محکمـش مثل يــه سّده / هـر کسـي از جونش نـذاره ، ردّه
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه خوش گفت فردوسی پور در نود / که قرمز به آبی برنده شود​
میازار اس اس که کیسه کش است / که دل دارد و بر همینش خوشست​
چو شش تا بخوردست از روزگار / دگر آبیان را نماندست قرار​
تو کز محنت دسته سه بی غمی / سرافراز و سرخی، بخندا همی​
توانا بود هرکه قرمز بود / ز شیشتا دل شیر غران بود !
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا میدانستید:​
تا به حال ۶ تایی نشدیم​
تا به حال دسته ۳ نرفتیم​
بیشترین تعداد قهرمانی را در کل ادوار برگزاری لیگ فوتبال ایران داریم!!​
بیشترین تعداد لژیونر را در اروپا داشته ایم!!​
آقای گل جهان پرسپولیسی است!!​
بشترین تعداد عنوان بهترین بازیکن آسیا برای پرسپولیسی هاست!!​
پرطرفدارترین تیم آسیا پرسپولیس است!!​
در ایران فقط پرسپولیسی ها افتخار حضور در جام باشگاه های اروپا و گلزنی در آن را داشته اند!!
 

.angel.

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • 20:14:16
  • صد در صد پنالتی بود/ اظهارنظر کارشناسان داوری در مورد پنالتی پرسپولیس برابر سپاهان

  • کارشناسان داوری در مورد صحنه پنالتی برای پرسپولیس در دیدار برابر سپاهان اعلام نظر کرده و معتقد بودند که آن صحنه صد در صد پنالتی بود.

    به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، کارشناسان داوری در مورد صحنه پنالتی برای سرخپوشان در بازی مقابل سپاهان از هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر آن صحنه را پنالتی مسلم اعلام کردند که طی آن تورج حق وردی از یک پنالتی مسلم برای سرخپوشان چشم پوشی کرد.
    رودنیل کارشناس داوری، همزمان با این بازی، در کلاس داوری حضور داشت و در این خصوص گفت: فیلم بازی را دیدم و در این ارتباط باید بگویم بدون هیچ تردیدی تورج حق وردی یک پنالتی مسلم را برای پرسپولیس نگرفت. البته شاید این صحنه آنقدر سریع اتفاق افتاد که متوجه آن نشد. اخراج بازیکن سپاهان هم کاملا درست بود.
    رودنیل در ارتباط با کلاس داوری که در آن حضور داشت اعلام کرد: صحنه های خطاهای پنالتی که در بازی دربی برای پرسپولیس گرفته نشد را در این کلاس مورد بحث قرار دادیم و به داوران تاکید کردم، بی احتیاطی بازیکنان مستوجب اعلام خطا خواهد بود.
    هوشنگ نصیرزاده دیگر کارشناس داوری نیز در مورد صحنه خطای پنالتی روی ولاتکو گفت: گردان دروازه بان تیم سپاهان با ظرافت کامل پای بازیکن پرسپولیس را گرفت و در حالی که او صاحب توپ بود، تعادلش را بر هم زد که باید از طرف داور اعلام پنالتی می شد.
    علی خسروی هم در این باره گفت: پنالتی روی بازیکن پرسپولیس توسط شهاب گردان در تصاویر تلویزیونی آنقدر بدیهی بود که جای بحث ندارد اما به نظر می رسید تشخیص آن در زمین کمی دشوار بود.
    وی افزود: همچنین در این بازی امید ابراهیمی بازیکن سپاهان بخاطر خطایی که روی مهاجم پرسپولیس انجام داد، باید اخراج می شد واخراج سوشاک هم درست بود.
    در همین ارتباط نسبت به قضاوت تورج حق وردی سراغ دکتر سیار هم رفتیم. سیار در این ارتباط تصریح کرد: بدلیل اینکه مشغول کار بودم، نتوانستم بازی را دنبال کنم اما صحنه ای که روی نیلسون خطا شد را دیدم و بابت آن بسیار تاسف خوردم. حرکت بازیکنان سپاهان اصلا درست نبود و نمی توان آن را توجیه کرد. در شرایطی که دروازه بان توپ را به صورت کامل در اختیار دارد، شایسته نیست با چنان ضربه هایی سلامت دروازه بان را به خطر بیندازیم. امیدوارم بازیکنان فوتبال ایران چنین مسائلی را بیشتر رعایت کنند.
 

ایلیا33

عضو جدید
تیمبازیگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1
استقلال2632122052
2
سپاهان2641241747
3
تراکتورسازي2640231746
4
فولاد خوزستان2641271446
5
نفت تهران2532211140
6
پرسپوليس263022838
7
مس261817137
8
ملوان262828036
9
راه آهن262324-136
10
صباي قم252721635
11
سايپا262424034
12
فجرسپاسي262825333
13
داماش262533-830
14آلومينيوم261826-826
15
پيکان262051-3123
16
ذوب آهن262437-1322
17گهر زاگرس262137-1621
18
نفت آبادان262545-2016
 

hasan_g2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
به افتخار هر چی پرسپولیسی با مرامه
هیپ هیپ هوراااااااااااا
یکی از رفیقام پرسید چرا پرسپولیس؟ این همه تیم ، یکی دیگه مثل ...
گفتم برای استقلالی شدن دلیل می خوام ، ولی برای پرسپولیسی موندن جیگرررررررررر
من جیگر بردن مردونه و باختن مردونه رو دارم ، حال و حوصله کل کله نرخ با داور رو هم ندارم ، همین پرسپولیسی می مونم
بزن به افتخار جیگر دارای ارتش سرخ ...
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
پرسپولیس عالی بازی کرد.
نقطه ضعف پرسپولیس"محمد نوری ":D
یحیی حرف نداره تیم اول و سوم جدول رو که کردیم تو قوطی حالا مونده تراکتور رو هم لوله کنیم تا بفهمن جایگاه پرسپولیس اینجا نیست
انصافا سپاهان 1موقعیت داشت چه تیم هایی تو فوتبال ما بالای جدولن
بچه ها فصل بعد به نظرتون چندتا از بازیکنهای فجر میان استقلال؟:D
 

FREE DOOM

عضو جدید
پرسپولیس عالی بازی کرد.
نقطه ضعف پرسپولیس"محمد نوری ":D
یحیی حرف نداره تیم اول و سوم جدول رو که کردیم تو قوطی حالا مونده تراکتور رو هم لوله کنیم تا بفهمن جایگاه پرسپولیس اینجا نیست
انصافا سپاهان 1موقعیت داشت چه تیم هایی تو فوتبال ما بالای جدولن
بچه ها فصل بعد به نظرتون چندتا از بازیکنهای فجر میان استقلال؟:D
;)
استقلال از اين كارا قبلا هم كرده.آخرين بازي چند فصل پيش بود بازي پيكان واستقلال رفته بودم ورزشگاه (براي پيكان) اين سيد صالحي سه چهارتا موقعيت گلو به طرز كاملا تابلويي زد بيرون طوري كه آخر بازي تمام طرفداراي پيكان بهش فحش ميدادن(حتي يكي از ليدر هايي كه رفيقش بود و از رو سكوها هميشه باهاش حرف ميزد) . فصل بعد اين آقا با استقلال قرارداد بست. البته اون موقع استقلال براي نباختن دست به دامن سيد صالحي شد نه براي بردن.
محمد نوري فقط بديش اينه كه سرعت پرسپوليس رو ميگيره و شعاع حركتيش كمه. اگه اين ضعفش رو برطرف كنه مثل بعضي بازيها عالي ميشه.
راستي يه صحنه مشكوك هم نيمه اول تو محوطه سپاهان اتفاق افتاد به نظرم اونم پنالت بود البته رو مالكيت توپ شك دارم ولي كاملا پاي بازيكن مارو زدن شايد امشب نود نشون بده.
 

FREE DOOM

عضو جدید
معجزه بازوبند، چه مي کنه هادي نوروزي


مثل اينکه اين بازوبند کاپيتاني بدجوري به مذاق و مزاج هادي نوروزي سازگار است .
هادي نوروزي که طي نيم ساعت پاياني بازي با گهر وارد ميدان شد و بازوبند کاپيتاني را از محمد نوري تحويل گرفت ، در آن بازي يک گل زد و يک پنالتي گرفت و با بازي بسيار خوبش نقش مهمي در بازگشت پرسپوليس به بازي و تبديل شکست به پيروزي داشت.
نوروزي براي اين که ثابت کند اين بازوبند باعث تحول بازي او شده ، امروز هم مقابل سپاهان چهره شاخصي از خود به نمايش گذاشت . نوروزي با قدرت بدني خوب ، جسارت و پا به توپ مناسبش کاري کرد که هر دو مدافع مياني سپاهان در همان 20 دقيقه نخست به خاطر خطا روي او کارت زرد بگيرند و در نيمه دوم هم به هر شکل باعث شد ميلان سوشاک کارت زرد دوم را گرفته و از زمين اخراج شود و در نهايت هم در دومين دقيقه وقت هاي تلف شده اين بازي با جاگيري مناسب در محوطه 6 قدم يک توپ بادآورده را به قعر دروازه سپاهان فرستاد تا تير خلاص را بر پيکر اين تيم 10 نفره شليک کند.

خداييش بازيكن بي حاشيه و تاثير گذاري هستش هر شيش ماهي يه مصاحبه ميكنه دمش گرم:w11:.
 

FREE DOOM

عضو جدید
پرسپوليس مستحق پيروزي بود


مهاجم ملي‌پوش سپاهان گفت: مقابل پرسپوليس روز بدي داشتيم و آنها مستحق پيروزي بودند.
محمد‌رضا خلعتبري پس از شکست يک بر صفر مقابل پرسپوليس اظهار داشت: زيبايي فوتبال به همين است که يک تيم مي‌برد و يک تيم مي‌بازد. پرسپوليس در اين بازي بهتر از ما بود. ما روز بدي را سپري کرديم. بابت اين برد به پرسپوليسي‌ها تبريک مي‌گويم.
وي در خصوص اين سوال که با اين شکست از استقلال عقب افتاديد شرايطتتان چگونه مي‌شود گفت: هنوز بازي‌هاي زيادي تا پايان فصل مانده است نبايد از الان نااميد شويم.
مهاجم ملي‌پوش سپاهان اظهار داشت: پس از پايان بازي استقلال و سپاهان نکونام با نويد‌کيا صحبت کرد که اگر مي‌تواند از تصميمش براي خداحافظي از تيم ملي منصرف شود. نويد‌کيا بازيکن بزرگي است و به نظر من هم اگر بازگردد مي‌تواند مهره ارزشمندي براي تيم ملي باشد.
خلعتبري در مورد عملکرد داوري گفت: در اين زمينه صحبتي ندارم.
 

vahid.gerrard

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یحیی پرستیژ مربیگری تیم بزرگی مثه پرسپولیس رو نداره !

.
.
.
کاش افشین قطبی دوباره برگرده ...

یحیی که خیلی مررررررررده خیلیم خوبه..فقط چون سرو زبون نداره!!!!پبخدا عالیه یحیی...
افشین بیاد خوبه ولی یحیی هم خیلی تیمو جمع کرد حقشو ناحق نکنیم!!!
 

FREE DOOM

عضو جدید
یحیی پرستیژ مربیگری تیم بزرگی مثه پرسپولیس رو نداره !

.
.
.
کاش افشین قطبی دوباره برگرده ...
اوايل كه قطبي اومده بود ايران هم همين حرفا زده ميشد ميگفتن تاحالا سرمربي نبوده و... . ولي ايشاا... كه گلمحمدي هم لحظات شيرين و بياد ماندني برامون خلق ميكنه.الان فقط بايد حمايت كنيم.
كاش اين حرفو فقط تو كلوپ خودمون ميزدي كاششششششش.
 

FREE DOOM

عضو جدید
روزگار یک افشین در سرزمین امپراتور


0213-06.jpgP2011071401975_gotobi-ns300.jpg

همشهری جوان نوشت:


روزی که کیک را روی صورتش می‌مالیدند، هیچ‌کس تصوری از امروز نداشت. شیث رضایی، حمید استیلی، مرزبان و احمدی... کسانی بودندکه دور افشین قطبی ایستاده بودند و تولدش را جشن می‌گرفتند. تولد 44 سالگی مربی‌ای که از کره‌جنوبی آمده بود. کیک یک زمین فوتبال بود یک طرفش عروسک‌های قرمز چیده بودند و طرف دیگرش عروسک‌های آبی. نتیجه بازی هم 3 - صفر به نفع قرمز‌ها شده بود. شیث رضایی روی صورت قطبی کیک می‌مالید، مرزبان خامه کیک را بیشتر می‌کرد و استیلی هم با دسته گل رز قرمزی که در دست داشت و هدیه آورده بود، لبخند‌های دوستانه‌ای تحویل سرمربی محبوب می‌داد. روزگار افشین در ژاپن
درگیر ودار مسابقات لیگ‌برتر پنج سال قبل. امپراتور سکو‌هاِی قرمز، در حالی کارد را به قسمت آبی‌های کیک می‌زد که خودش هم تصوری از قهرمانی نداشت. او از قلب شیر حرف می‌زد اما تیمش پر بود از حاشیه‌هایی که اطرافیان درست می‌کردند و می‌خواستند سهم بیشتری در همه چیز داشته باشند. از آدم‌های داخل آن عکس‌ها در این پنج سال کلی حرف زده شده. شیث رضایی که به خاطر منشور محروم شد، مرزبان را به دلایلی ویژه از سپاهان اخراج کردند، حمید استیلی که با حمله سکو‌های قرمز کنار رفت و احمدی هم به همان جایی رفت که آمده بود. از بین همه آنها فقط افشین قطبی است که مستقیم در فوتبال فعالیت می‌کند. سرمربی فوتبال که انگار از همه دوروبری‌هایش فوتبالی‌تر بود که توانست در فوتبال بماند. آن هم نه در ایران که در جی لیگ ژاپن. هفته قبل افشین قطبی 49 ساله شد. تولدش را در باشگاه شیمیزو جشن گرفتند و عکس‌هایش هم منتشر شد. حالا دوباره همه در مورد افشین قطبی می‌پرسند. مردی که سال اول افسانه شد، افسانه‌ای که سال دوم شکست، افسانه شکسته‌ای که 5 سال بعد در بهترین لیگ آسیا مربیگری می‌کند.
استارت در شرق دور
«هوب ... هوب» افشین قطبی هنوز هم همین کلمات را در زمان تمرین تکرار می‌کند. کلماتی که باید بازیکنان تیمش را برای ادامه تمرینات هیجان زده کند. شیمزو اس‌پالس خودش را برای فصل 2013 آماده می‌کند؛ فصلی که شاید آخرین فرصت افشین قطبی باشد برای اینکه بتواند تیمش را تکانی بدهد. تیمی که بحران زده به سرمربی ایرانی تحویل داده شد تا نسلی ویژه برای سال‌های بعد داشته باشد. او در دو سال اخیر یک بار تیمش را در جدول به جایگاه دهم رساند و بار دیگر این تیم را نهم جدول کرده. این شاید برای یک مربی کارنامه ویژه‌ای نباشد اما کسانی که از حقایق لیگ ژاپن و باشگاه شمیزو خبر دارند، خوب می‌دانند که افشین قطبی برای این تیم زحمت زیادی کشیده و نتیجه‌ای که گرفته خیلی هم بد نیست. برای همین هم مدیران باشگاه شمیزو امسال قراردادش را تمدید کردند اما همه برای 2013 انتظار دارند تلاش‌ها به نتیجه برسد، تلاش‌هایی که از سال 2010 آغاز شده.
تاریخ سازی با امپراتور
روز‌های بحرانی شیمیزو شروع می‌شدند. برای تیمی که از سال 91 تشکیل شده و دو مقام سومی و یک نایب قهرمانی در لیگ دارد، مقام ششم رتبه قابل دفاعی نیست. سال 2010 اما وضعیت شیمیزو اینطور بود. آنها سال 99 برای آخرین بار رتبه دوم را تجربه کرده بودند و بعد از آن هم 3 بار رتبه چهارم را کسب کرده بودند. این بهترین انگیزه برای مدیران شیمیزو بود که همه چیز را تغییر دهند. تیم پرستاره شیمیزو در سال 2010 تعدیل شد. همه ستاره‌‌ها از این تیم رفتند و بازیکنان جوان جایشان را گرفتند. اندیشه جدید مدیران ژاپنی استفاده از یک مربی پایه‌ای خوب بود که فوتبال آسیا را هم می‌شناسد. افشین قطبی بهترین گزینه برای آنها به نظر می‌رسید. او که در کارنامه‌اش دستیاری مربیان بزرگ هلندی را داشت، سرمربیگری تیم قهرمان لیگ ایران و تیم ملی ایران را تجربه کرده بود و با نسل جدیدی که در تیم‌ملی ایران به بازی می‌گرفت، شانس خود را بیشتر هم می‌کرد. قرارداد با تیم ژاپنی قبل از پایان قرارداد با تیم‌ملی بسته شد. مدیران تیم ژاپنی در حالی این تصمیم را گرفتند که تیمشان در اوج محبوبیت بود.
فصل 2011 برای قطبی با رتبه دهم تمام شد. گل‌های خورده زیاد نکته منفی تیم افشین بود. آنها در 34 بازی 45 امتیاز کسب کردند. تعداد گل‌های خورده بیش از 1 گل در هر بازی 51 و گل‌های زده کمتر از یک گل در هر بازی 42 توضیح خوبی برای این شرایط بود. در پایان فصل هنوز رفتن یا ماندن سرمربی ایرانی مشخص نبود که ماجرای پیشنهاد کره‌جنوب مطرح شد. سایت گل اعلام کرد که افشین قطبی از تیم‌ملی کره‌جنوبی پیشنهاد سرمربیگری دارد. خبری که هیچ وقت تایید نشد اما در نهایت قطبی با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شد و در تیم ژاپنی ماند.
فصل 2013 فصل شکوفایی؟
با‌وجود اینکه شیمیزو اس‌پالس تیمی که قطبی هدایتش را برعهده دارد، برخلاف باشگاه‌های بزرگی نظیر ناگویا اوساکا، یوکوهاما مارینوس یا اوراواردز دارای منابع مالی بزرگ نیست اما تیم ریشه‌داری است و محبوبیت زیادی دارد. از آنجایی که بسیاری از تیم‌های بزرگ ژاپنی در حال حاضر در دوره گذار به سر می‌برند و شرایط مطلوبی ندارند فرصت ایده‌آلی برای اس‌پالس ایجاد شده تا سری میان سر‌ها در آورد. مردم شهر عاشق این باشگاه هستند. قطبی درباره وضعیت تیمش می‌گوید: ما از لحاظ مالی نمی‌توانیم با باشگاه‌های بزرگ ژاپن رقابت کنیم. به همین دلیل مجبوریم با به کار‌گیری بازیکنان جوان یک راهبرد طولانی مدت طرح‌ریزی کنیم تا بتوانیم دورن و بیرون از زمین باشگاه خوبی بسازیم. بازیکنان ما با جلسه تمرین و مسابقه پیشرفت می‌کنند و ما در حال حاضر یک مدعی جدی هستیم.» عکس‌های زیادی از تمرینات اس‌پالس منتشر شده . این تیم خرید‌های ویژه‌ای داشته و امید دارند که امسال سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. قطبی برای سال سوم امید زیادی به کسب رتبه او تا سوم جی لیگ دارد. رتبه‌ای که اندازه او را تا حد یک مربی درجه اول آسیایی بالا میبرد.
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
;)استقلال از اين كارا قبلا هم كرده.آخرين بازي چند فصل پيش بود بازي پيكان واستقلال رفته بودم ورزشگاه (براي پيكان) اين سيد صالحي سه چهارتا موقعيت گلو به طرز كاملا تابلويي زد بيرون طوري كه آخر بازي تمام طرفداراي پيكان بهش فحش ميدادن(حتي يكي از ليدر هايي كه رفيقش بود و از رو سكوها هميشه باهاش حرف ميزد) . فصل بعد اين آقا با استقلال قرارداد بست. البته اون موقع استقلال براي نباختن دست به دامن سيد صالحي شد نه براي بردن.محمد نوري فقط بديش اينه كه سرعت پرسپوليس رو ميگيره و شعاع حركتيش كمه. اگه اين ضعفش رو برطرف كنه مثل بعضي بازيها عالي ميشه.راستي يه صحنه مشكوك هم نيمه اول تو محوطه سپاهان اتفاق افتاد به نظرم اونم پنالت بود البته رو مالكيت توپ شك دارم ولي كاملا پاي بازيكن مارو زدن شايد امشب نود نشون بده.
میثم بائو رو هم همینجوری اورد الآن بازی هم نمیکنه.نوری اصلا یه کارای عجیبی میکنه مثلا تا حالا بیش از 10بار من دیدم میاد توپو به زور از بازیکن خودمون میگیره نمونه اش داربی اومد توپو از جلو پا مهدوی کیا گرفت و... قدرت بدنی،دوندگی و جنگندگی هم نداره البته برا یه هافبک طراح جنگندگی خیلی بالایی انتظار نمیره ولی در حد معمول که اونم نوری نداره نمیگم بازیکن بدیه ولی پرسپولیس برا موفقیت یه هافبک طراح که همه فاکتورهای یه بازیکن خوبو داشته باشه نیاز داره نوری 4-5تا بازی یه بازیش شاید خوب باشه اونم شاید.اون صحنه هم پنالتی بود خود عسگری هم مصاحبه کرده بود وگفته بود باید پنالتی میگرفت و اخراج مدافع سپاهان هم درست بود البته اگه فنایی نیاد تو نود بگه پنالتی نبود :دی
 

Similar threads

بالا