اطاعت زن از مرد در دین اسلام

وضعیت
موضوع بسته شده است.

شادیاخ

عضو جدید
امام صادق (ع)فرمود: مردی از انصار در زمان رسول خدا (ص) به سفر رفت و با همسرش عهد و پیمان بست که از خانه ی خود بیرون نرود تا از سفر برگردد. پدر آن زن بیمار شد. او برای پیامبر(ص) پیغام فرستاد که همسرم به سفر رفته و با من عهد کرده که از خانه خارج نشوم تا باز گردد و اکنون پدرم بیمار شده است؛آیا به من فرمان میدهی که از او عیادت کنم؟

حضرت رسول(ص) فرمود نه!در خانه ات بنشین و از همسرت اطاعت کن.
بیماری پدرش شدت یافت و دوباره همان گونه به پیامبر پیام فرستاد.پیامبر (ص) فرمود : در خانه ات بنشین و از همسرت اطاعت کن.پدرش مردو برای یامبر پیام فرستاد: آیا دستور میدهی که بر پدرم نماز بخوانم؟ فرمود : نه! در خانه ات بنشین و از همسرت اطاعت کن. پدرش را به خامک سپردند.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پیام فرستاد که خدا تو و پدرت را به سبب اطاعت تو از شوهرت آمرزیده است

الکافی جلد 5 ص 513


پیامبر(ص) فرمود: خدا عذاب قبر را از سه دسته از زنان برمیدارد و در روز قیامت با فاطمه دختر رسول خدا(ص) محشور خواهند شد:

1.زنی که بر غیرت شوهرش شکیبایی کند.
2. زنی که در برابر بد اخلاقی شوهرش شکیبایی کند.

3.زنی که مهریه اش را به همسرش ببخشد.

خدا به هر یک از آنان ثواب هزار شهید می دهد.

لکافی،ج5،ص513


پیامبر اکرم (ص) فرمود اگر میخواستم به کسی دستور دهم که برای دیگری سجده کند،به زن میگفتم که برای شوهرش سجده کند


[SUP]الکافی،ج5،ص5.8[/SUP]
 

elisa.ff

عضو جدید
کاربر ممتاز
من به احادیث شک دارم نباید به همشون اعتماد کرد هر کی اومده به نفع خودش جعل حدیث کرده
 

shirin.mohandes

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیامبر(ص) فرمود: خدا عذاب قبر را از سه دسته از زنان برمیدارد و در روز قیامت با فاطمه دختر رسول خدا(ص) محشور خواهند شد:

1.زنی که بر غیرت شوهرش شکیبایی کند.
2. زنی که در برابر بد اخلاقی شوهرش شکیبایی کند.

3.زنی که مهریه اش را به همسرش ببخشد.

خدا به هر یک از آنان ثواب هزار شهید می دهد.
من تو این حدیث موندم ....زن شکیبایی میکنه هر دو ثواب هزار شهید میبرن!!!!:surprised:
 

شادیاخ

عضو جدید
من به احادیث شک دارم نباید به همشون اعتماد کرد هر کی اومده به نفع خودش جعل حدیث کرده

هر کسی که اندک آشنایی با اسلام و مذهب تشیع داشته باشه کتب اربعه شیعه رو میشناسه

اصول اربعه یا کتب اربعه نام چهار مجموعه کتاب حدیثی است که از پراهمیت ترین کتاب‌های حدیثی نزد شیعه محسوب می‌شود.

به دلیل درهم‌آمیختگی احادیث صحیح و جعلی اسلامی، سه تن از بزرگان شیعه، اقدام به گردآوری و نوشتن چهار مجموعه کتاب روایی کردند که به کتب اربعه معروف هستند و مؤلفان آن‌ها را محمدین ثلاثه اول می‌نامند؛ زیرا اسامی هر سه محمد و کنیه هر سه ابوجعفر بوده‌است. این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

۱. الکافی: گردآوری شده توسط محمد بن یعقوب کلینی (متوفای ۳۲۸ یا ۳۲۹ق)، و ۱۶۱۹۹ حدیث دارد.
۲. من لایحضره الفقیه: گردآوری شده توسط ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق(متوفای ۳۸۱ق) و ۵۹۶۳ حدیث دارد.
۳. تهذیب الاحکام: گردآوری شده توسط ابوجعفر محمد بن الحسن طوسی معروف به شیخ طوسی(متوفای ۴۶۰ق) و ۱۳۵۹۰ حدیث دارد.
۴. الاستبصار فِیمَا اختُلف مِن الاخبار: گردآوری شده توسط شیخ طوسی است و ۵۵۱۱ حدیث دارد.

این کتاب ها به عقیده شیعه از معتبر ترین کتب هستند.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
قبل از پاسخ دادن لازم دیدم این نکته رو ذکر کنم که شیوه شبهه افکنی شما مثل یه دوست دیگه است که مدتی پیش به گفته خودش غروب کرد‏!‏ و جالب این که شما روز بعد به جا ایشون طلوع کردی‏!‏ انتظار هم داشتم برای بررسی جایگاه زن در اسلام مثل بقیه مخالفین از دلایل‏!‏‏!‏ به ظاهر‏ معقولانه تری استفاده کنی اما.... درباره احادیث و روایاتی که ذکر کردید در اصول فقه اسلامی اصلی وجود دارد به نام تعادل و ترجیح که حکم حس و عقل سلیم را مقدم بر روایت و حدیث می داند یعنی هر هر حدیث و روایتی که از لحاظ عقلی و منطقی غیر قابل قبول باشد مردود است علاوه بر این گوینده این احادیث هم کسی است که دخترش فاطمه زهرا‏(س‏) که بر اکثر مردان برتری داشته است و الگوی تمام عیار انسانیت بوده است که پیامبر‏(ص ) در شان ایشان فرموده است اگر علی نبود همتا و همانندی برای فاطمه متصور نبود پیامبر هم همان شخص تجسم یافته از قران است که در همه اوصاف انسانی زن و مرد را شریک می داند و ملاک برتری هر شخص‏(چه زن و چه مرد را تقوا می داند‏)‏ در پایان هم به چند حدیث از پیامبر اشاره می کنم‏‏ - از رسول خدا پرسیدند حق زنان بر مردان کدامند‏?‏ پیامبر‏(ص‏)‏ فرمود: جبرئیل همواره درباره زنان به من سفارش می کرد تا جایی که گمان می کردم برای شوهران جایز نیست به انان (اف‏)‏ بگویند درباره ان ها از خدا بترسید زیرا خداوند حق حقوقی برای ان ها بر گردنتان گذاشته است‏ - در حدیثی دیگر هم امده است زن گل است و تاب خشم را ندارد و زود پرپر و پژمرده می شود و لذا با زنان رفتار نیکو داشته باشید (بحارالانوار ج ۷۲ ص ۲۱۴‏)‏
 

شادیاخ

عضو جدید
قبل از پاسخ دادن لازم دیدم این نکته رو ذکر کنم که شیوه شبهه افکنی شما مثل یه دوست دیگه است که مدتی پیش به گفته خودش غروب کرد‏!‏ و جالب این که شما روز بعد به جا ایشون طلوع کردی‏!‏ انتظار هم داشتم برای بررسی جایگاه زن در اسلام مثل بقیه مخالفین از دلایل‏!‏‏!‏ به ظاهر‏ معقولانه تری استفاده کنی اما.... درباره احادیث و روایاتی که ذکر کردید در اصول فقه اسلامی اصلی وجود دارد به نام تعادل و ترجیح که حکم حس و عقل سلیم را مقدم بر روایت و حدیث می داند یعنی هر هر حدیث و روایتی که از لحاظ عقلی و منطقی غیر قابل قبول باشد مردود است علاوه بر این گوینده این احادیث هم کسی است که دخترش فاطمه زهرا‏(س‏) که بر اکثر مردان برتری داشته است و الگوی تمام عیار انسانیت بوده است که پیامبر‏(ص ) در شان ایشان فرموده است اگر علی نبود همتا و همانندی برای فاطمه متصور نبود پیامبر هم همان شخص تجسم یافته از قران است که در همه اوصاف انسانی زن و مرد را شریک می داند و ملاک برتری هر شخص‏(چه زن و چه مرد را تقوا می داند‏)‏ در پایان هم به چند حدیث از پیامبر اشاره می کنم‏‏ - از رسول خدا پرسیدند حق زنان بر مردان کدامند‏?‏ پیامبر‏(ص‏)‏ فرمود: جبرئیل همواره درباره زنان به من سفارش می کرد تا جایی که گمان می کردم برای شوهران جایز نیست به انان (اف‏)‏ بگویند درباره ان ها از خدا بترسید زیرا خداوند حق حقوقی برای ان ها بر گردنتان گذاشته است‏ - در حدیثی دیگر هم امده است زن گل است و تاب خشم را ندارد و زود پرپر و پژمرده می شود و لذا با زنان رفتار نیکو داشته باشید (بحارالانوار ج ۷۲ ص ۲۱۴‏)‏

1-دوست عزیز به صورت پیغام جواب فرافکنی ابتدایی رو دادم

2- بهتره ابتدا تحقیقی در مورد میزان اعتبار کتاب اصول کافی و بحار الانوار بفرمایید بعد اقدام به پاسخ کنید

3- اینها تنها شمه ای بود در مبحث زنان موارد نامعقول اون قدر زیاده که اگر بخوام مجموعه ای رو اینجا ارائه بدم تایپیکی با هزاران صفحه خواهد شد.
 

شادیاخ

عضو جدید
برای دوستمون موارد مختلف از منابع مختلف :

. از امام باقر علیه السلام روایت شده ، زنی نزد رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد :
ای رسول خدا! حق مرد بر زن چیست ؟
حضرت صلی الله علیه و آله فرمود : این که او را اطاعت کند و سرپیچی نکند و از خانه چیزی را بدون اجازه او تصدق ندهد و بی اجازه او روزه مستحبی نگیرد و در هر حال در امر زناشویی او را ممانعت نکند و از منزل خارج نشود مگر به اذن و اجازه او و اگر بدون اجازه او از خانه خارج شود ، ملائکه آسمان و زمین و فرشته های غضب و رحمت او را لعنت می کنند تا وقتی که به منزل برگردد.
مکارم اخلاق فی حق الزوج علی المراة (ط بیروت ص 214) به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی

. پيغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :
هر زني كه در مقابل بد اخلاقى ‏هاى شوهرش ‏بردبارى كند خدا ثواب آسيه دختر«مزاحم‏»را به وى عطا خواهد كرد.
بحار ج 103 ص 247


بر پایه­ی برخی از روایات به هر زنی که به شوهرش جرعه­ای آب بنوشاند پاداش فراوانی داده می­شود و شصت گناه از او بخشوده می­شود ( ارشادالقلوب، ص ۱۷۵).

پیامبر فرمودند : برای زن روا نیست که خشمگینانه به شوهرش بنگرد ( ارشاد القلوب، ص ۱۷۵ ).


ام سلمه از پیامبر (ص) پرسید: ارزش خدمت زنان به شوهرانشان چیست؟ آن حضرت فرمود : هیچ زنی از خانه همسرش چیزی را به قصد اصلاح جابه­جا نمی­کند، مگر اینکه خدا به وی نظر رحمت افکند و هر کسی که خدا به وی نظر رحمت کند عذابش نخواهد کرد ( بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۲۵۱ )

امام صادق (ع) فرمود : زنی که شب را سپری کند در حالی که شوهرش از او در مورد حقی خشمگین باشد نمازی از وی پذیرفته نمی­شود تا اینکه همسرش از او خشنود شود ( الکافی، ج ۵، ص ۵۰۷ )

این هم برای شادی دل دوستمون

امیرمومنان (ع) می­فرماید : روزی رسول خدا (ص) بر ما وارد شد و فاطمه کنار دیگی نشسته بود و من عدس پاک می­کردم. فرمود : ای ابالحسن ! هیچ مردی نیست که همسرش را در خانه یاری دهد مگر اینکه برای او عبادتی بسیار فراوان از روزه و شب­ زنده­داری به شمار می­آید ( جامع الاخبار، ص ۱۰۲ ).


رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود :
بهترين شما مردى است‏ كه با همسرش به خوبى رفتار كند و من از همه شما نسبت ‏به همسرم‏ خوشرفتارتر هستم.
وسائل ج 14 ص 122

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : هر كس همسرش را (بى‏ جهت) متهم به‏ زنا كند همانند مار كه از پوستش خارج مي شود از حسناتش خارج خواهدشد و به تعداد موهاى بدنش هزار گناه در نامه اعمالش ثبت‏ خواهد شد.
بحار جلد 103 ص 248

امام صادق علیه السلام درمورد حقی که زن بر شوهرش دارد فرمود :
حق زن بر شوهر ، غذا دادن ، لباس پوشاندن ، با او خوشرفتاری کردن و رو ترش نکردن است اگر مردی چنین رفتاری نماید ، وظیفه شرعی خود را در ازای حقوق همسرش به انجام رسانیده است.
بحار ج 104 ص 151 به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام ، شرح نراقی
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
1-دوست عزیز به صورت پیغام جواب فرافکنی ابتدایی رو دادم

2- بهتره ابتدا تحقیقی در مورد میزان اعتبار کتاب اصول کافی و بحار الانوار بفرمایید بعد اقدام به پاسخ کنید

3- اینها تنها شمه ای بود در مبحث زنان موارد نامعقول اون قدر زیاده که اگر بخوام مجموعه ای رو اینجا ارائه بدم تایپیکی با هزاران صفحه خواهد شد.
اولا چون منظوری نداشتم نیازی به پیغام نبود بلکه مقصودم این بود که سنگر مخالفت هیچ وقت خالی نمیمونه‏!‏‏!‏ دوما شما هم به جای این که حدیث نقل کنید اول کمی راجع به علم حدیث که احادیث جعلی رو تشخیص میده مطالعه کنید‏!‏ چرا که لزوما هر حدیثی که در این دو کتاب ذکر شده معتبر نیست‏!‏ سوما خدا رو شکر فضا برای تاپیک زدنتون ازاده پس به زعم خودتون کم کاری نکنید‏!‏
 

شادیاخ

عضو جدید
اولا چون منظوری نداشتم نیازی به پیغام نبود بلکه مقصودم این بود که سنگر مخالفت هیچ وقت خالی نمیمونه‏!‏‏!‏ دوما شما هم به جای این که حدیث نقل کنید اول کمی راجع به علم حدیث که احادیث جعلی رو تشخیص میده مطالعه کنید‏!‏ چرا که لزوما هر حدیثی که در این دو کتاب ذکر شده معتبر نیست‏!‏ سوما خدا رو شکر فضا برای تاپیک زدنتون ازاده پس به زعم خودتون کم کاری نکنید‏!‏

خب قاعدتا هر انچه بر خلاف تفکر شما باشه جعلی و ساختیه حتی اگه از کتب اربعه شیعه برداشت شده باشه ، من بعد از قران استفاده میکنم البته اگه اون رو هم جعلی ندونید;)
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
خب قاعدتا هر انچه بر خلاف تفکر شما باشه جعلی و ساختیه حتی اگه از کتب اربعه شیعه برداشت شده باشه ، من بعد از قران استفاده میکنم البته اگه اون رو هم جعلی ندونید;)

مقایسه قران با کتب اربعه‏!‏‏!‏‏!‏ اگر با همان اصلی که قبلا اشاره کردم-تعادل و تراجیح‏- اشنا بودید این حرف رو نمیزدید‏!‏ در مورد مطالعه شما درباره قران هم خوشحالم هر چند که خوشبختانه با توجه به پیشرفت ارتباطات این کتاب اسمانی در هر گوشه ای از جهان و برای هر کسی قابل دسترسیه!!
 

شادیاخ

عضو جدید
مقایسه قران با کتب اربعه‏!‏‏!‏‏!‏ اگر با همان اصلی که قبلا اشاره کردم-تعادل و تراجیح‏- اشنا بودید این حرف رو نمیزدید‏!‏ در مورد مطالعه شما درباره قران هم خوشحالم هر چند که خوشبختانه با توجه به پیشرفت ارتباطات این کتاب اسمانی در هر گوشه ای از جهان و برای هر کسی قابل دسترسیه!!

مقایسه قرآن با کتب اربعه از نظر شما که قائل به آسمانی بودن این کتاب هستید عجیبه ولی از نظر بنده قرآن هم مثل سایر کتب ساخته و پرداخته ذهن همین بشر دوپاست و خالی از نقص نیست
 

A different girl

عضو جدید
آیه ی34سوره ی النساء:
(مردان رابرزنان تسلط وحق نگهبانی است بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته وهم بواسطه ی آنکه مردان ازمال خودبایدبه زنان نفقه دهند پس زنان شایسته ومطیع آنهایند که درغیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند وآنچه راکه خدابه حفظ آن امرفرموده نگهدارند وزنانی که ازمخالفت ونافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنهاراموعظه کنید اگرمطیع نشدندازخوابگاه آنان دوری گزینیدبازمطیع نشدندآنهارابه زدن تنبیه کنیدچنانچه اطاعت کردند دیگربرآنها حق هیچگونه ستم نداریدکه هماناخدابزرگواروعظیم الشان است)​
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
آیه ی34سوره ی النساء:
(مردان رابرزنان تسلط وحق نگهبانی است بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته وهم بواسطه ی آنکه مردان ازمال خودبایدبه زنان نفقه دهند پس زنان شایسته ومطیع آنهایند که درغیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند وآنچه راکه خدابه حفظ آن امرفرموده نگهدارند وزنانی که ازمخالفت ونافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنهاراموعظه کنید اگرمطیع نشدندازخوابگاه آنان دوری گزینیدبازمطیع نشدندآنهارابه زدن تنبیه کنیدچنانچه اطاعت کردند دیگربرآنها حق هیچگونه ستم نداریدکه هماناخدابزرگواروعظیم الشان است)​

بهتر بود ایات بعدی رو هم بیان میکردید به هر حال چندین سال پیش خبرنگار روزنامه اعتمادملی مصاحبه جالبی با یکی از فقها داشتند که بخشی از این گفتگو که مربوط به این موضوع بود رو در ادامه قرار میدم - ان چه در سوره نسا اشاره شده همان گونه که امام باقر‏(ع‏)‏ فرمودند زدن با چوب مسواک‏! است انشاالله اگر به مکه بروید با این چوب مواجه می شوید که کوچکتر از خودکار دست من و شماست و این توصیه هم (از نظر مفسرین‏)‏ بیشتر به شوخی و الفت شبیه است تا تازیانه زدن‏ اصلا زدن مطرح نیست‏ گفته شده بعد از موعظه از دری دیگر وارد شوید و زدن این جا ان گونه گه تصور شده نیست چرا که باید به گونه ای باشد که نه خون بیاید و نه سرخ شود خوب این چه جور زدنی است‏?‏
 

شادیاخ

عضو جدید
بهتر بود ایات بعدی رو هم بیان میکردید به هر حال چندین سال پیش خبرنگار روزنامه اعتمادملی مصاحبه جالبی با یکی از فقها داشتند که بخشی از این گفتگو که مربوط به این موضوع بود رو در ادامه قرار میدم - ان چه در سوره نسا اشاره شده همان گونه که امام باقر‏(ع‏)‏ فرمودند زدن با چوب مسواک‏! است انشاالله اگر به مکه بروید با این چوب مواجه می شوید که کوچکتر از خودکار دست من و شماست و این توصیه هم (از نظر مفسرین‏)‏ بیشتر به شوخی و الفت شبیه است تا تازیانه زدن‏ اصلا زدن مطرح نیست‏ گفته شده بعد از موعظه از دری دیگر وارد شوید و زدن این جا ان گونه گه تصور شده نیست چرا که باید به گونه ای باشد که نه خون بیاید و نه سرخ شود خوب این چه جور زدنی است‏?‏

1- لطفا منبع این سخن امام پنجم رو قرار داده روایت مربوطه رو هم بیارید

2- لطف منشا چنین استنباطی یعنی از کجا تشخیص داده شده که چوب باید چوب مسواک باشد رو هم بفرمایید
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
1- لطفا منبع این سخن امام پنجم رو قرار داده روایت مربوطه رو هم بیارید

2- لطف منشا چنین استنباطی یعنی از کجا تشخیص داده شده که چوب باید چوب مسواک باشد رو هم بفرمایید

جواب سوال اول - تفسیر التبیان جلد ۳ ص ۱۹۱- جواب سوال دوم از ان جا که پیامبر و سایر ائمه فرموده اند باید غیر مبرح باشد (نه خون بیاید و نه سرخ شود و نه حتی خراشی ایجاد شود ) تازه پیامبر برای کسانی که همین کار را هم انجام میدادند می فرمودند که انان از نیکان نیستند در ضمن اگر با قواعد و قوانین فقه اسلامی اشنا باشید قاعده ای به نام لا ضرر و لا ضرار که به معنای دوری از ضرر و اسیب رساندن است وجود دارد (اگر هم با فقه اسلامی اشنایی نداشتید خوشبختانه تا به حال با ۲ قانون ان -تعادل و تراجیح و لا ضرر و لا ضرار اشنا شدید‏)‏
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آیه ی34سوره ی النساء:
(مردان رابرزنان تسلط وحق نگهبانی است بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته وهم بواسطه ی آنکه مردان ازمال خودبایدبه زنان نفقه دهند پس زنان شایسته ومطیع آنهایند که درغیبت مردان حافظ حقوق شوهران باشند وآنچه راکه خدابه حفظ آن امرفرموده نگهدارند وزنانی که ازمخالفت ونافرمانی آنان بیمناکید باید نخست آنهاراموعظه کنید اگرمطیع نشدندازخوابگاه آنان دوری گزینیدبازمطیع نشدندآنهارابه زدن تنبیه کنیدچنانچه اطاعت کردند دیگربرآنها حق هیچگونه ستم نداریدکه هماناخدابزرگواروعظیم الشان است)​

لطف می کردین و مابقیش رو هم میاوردین ...
 

Sina.Taheri

عضو جدید
بهتر بود ایات بعدی رو هم بیان میکردید به هر حال چندین سال پیش خبرنگار روزنامه اعتمادملی مصاحبه جالبی با یکی از فقها داشتند که بخشی از این گفتگو که مربوط به این موضوع بود رو در ادامه قرار میدم -

ان چه در سوره نسا اشاره شده همان گونه که امام باقر‏(ع‏)‏ فرمودند زدن با چوب مسواک‏!

است انشاالله اگر به مکه بروید با این چوب مواجه می شوید که کوچکتر از خودکار دست من و شماست و این توصیه هم (از نظر مفسرین‏)‏ بیشتر به شوخی و الفت شبیه است تا تازیانه زدن‏ اصلا زدن مطرح نیست‏ گفته شده بعد از موعظه از دری دیگر وارد شوید و زدن این جا ان گونه گه تصور شده نیست چرا که باید به گونه ای باشد که نه خون بیاید و نه سرخ شود خوب این چه جور زدنی است‏?‏

زدن با چوب مسواک، مگه میخوای بچه کوچولو رو تنبیه کنی که آروم بزنی پشت دستش بگی جیز بشی الهی. :confused:

اینجا داره آخرین مرحله از نافرمانی زن از شوهر رو میرسونه، یعنی زنی که حاضر به اطاعت پس از گذشت چند مرحله نیست.

تو چنین شرایطی با چوب مسواک بزنی پشت دست زن که بخواد ازت اطاعت کنه، زنه یکی هم میخوابونه زیر گوشت.

حساب کن تو خیابان با یکی دعوات بشه و اون با قفل فرمون بیاد طرفت، بعدا با خلال دندون بزنی پشت دستش !!!!

این طریقه زدن برای متنبه کردن فقط برای خردسالان با مغز کوچک جواب میده.
یعنی جیز کردن به دلیل اینکه کودک عقلش کمه، یکجورایی تحقیر براش محسوب بشه.

حالا اینکه زن بالغ رو با جیز کردن با چوب مسواک !!!!! متنبه کنیم اونم در اخرین مرحله اطاعت نکردن، حرفیست که تنها مسلمین قادر به درک ابعادش هستند. :(

این تعریفتون از زدن اوضاع رو بدتر کرد، چون زن رو کودکی خردسال فرض کرده که با جیز شدن امکان داره به خودش بیاد. :confused:
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
زدن با چوب مسواک، مگه میخوای بچه کوچولو رو تنبیه کنی که آروم بزنی پشت دستش بگی جیز بشی الهی. :confused:

اینجا داره آخرین مرحله از نافرمانی زن از شوهر رو میرسونه، یعنی زنی که حاضر به اطاعت پس از گذشت چند مرحله نیست.

تو چنین شرایطی با چوب مسواک بزنی پشت دست زن که بخواد ازت اطاعت کنه، زنه یکی هم میخوابونه زیر گوشت.

حساب کن تو خیابان با یکی دعوات بشه و اون با قفل فرمون بیاد طرفت، بعدا با خلال دندون بزنی پشت دستش !!!!

این طریقه زدن برای متنبه کردن فقط برای خردسالان با مغز کوچک جواب میده.
یعنی جیز کردن به دلیل اینکه کودک عقلش کمه، یکجورایی تحقیر براش محسوب بشه.

حالا اینکه زن بالغ رو با جیز کردن با چوب مسواک !!!!! متنبه کنیم اونم در اخرین مرحله اطاعت نکردن، حرفیست که تنها مسلمین قادر به درک ابعادش هستند. :(

این تعریفتون از زدن اوضاع رو بدتر کرد، چون زن رو کودکی خردسال فرض کرده که با جیز شدن امکان داره به خودش بیاد. :confused:

دوست عزیز شما بحث رو بردی سمت درگیری خیابانی و دفاع شخصی‏!‏ در صورتی که موضوع چیز دیگه است محض اطلاع بعضی از مفسرین و فقها حتی چوب مسواک را هم قبول ندارند و اعتقاد دارند که این کار باید با -دره- یا دستمال پیچیده شده انجام شود‏-المهذب ج۲ ص ۲۶۴ - (منبع هم برای شادی دل دوستمون که ایراد نگیرند‏‏)‏ دلیلش هم این که شما ذکر کردید نیست بلکه از ان جهت است‏ (اگر به بحث های قبلی رجوع میکردید اشاره شده بود‏)‏ که پیامبر فرموده زن مثل گل است که اگر با ان برخورد نادرست داشته باشید همانند گل پژمرده می شود با ان ها با مراعات برخورد کنید چرا که حق الهی به گردن شما دارند-منبع در بحث های اول ذکر شده- محض اطلاع اخرین مرحله هم‏(‏ در رابطه با نافرمانی ) ترک ۳ روزه سخن گفتن است -المهذب ج۲ ص ۲۳۱-
 

A different girl

عضو جدید
بهتر بود ایات بعدی رو هم بیان میکردید به هر حال چندین سال پیش خبرنگار روزنامه اعتمادملی مصاحبه جالبی با یکی از فقها داشتند که بخشی از این گفتگو که مربوط به این موضوع بود رو در ادامه قرار میدم - ان چه در سوره نسا اشاره شده همان گونه که امام باقر‏(ع‏)‏ فرمودند زدن با چوب مسواک‏! است انشاالله اگر به مکه بروید با این چوب مواجه می شوید که کوچکتر از خودکار دست من و شماست و این توصیه هم (از نظر مفسرین‏)‏ بیشتر به شوخی و الفت شبیه است تا تازیانه زدن‏ اصلا زدن مطرح نیست‏ گفته شده بعد از موعظه از دری دیگر وارد شوید و زدن این جا ان گونه گه تصور شده نیست چرا که باید به گونه ای باشد که نه خون بیاید و نه سرخ شود خوب این چه جور زدنی است‏?‏

مشکل من تواین آیه بخش زدنش نیست،چون درمورداون توضیحاتی داده شده و بین علما اختلاف وجودداره.بعضی از علماگفتن تنبیه بدنی و بعضی دیگر گفتن منظوراززدن کتک زدن نبوده بلکه لغت ضربوهن علاوه بر کتک زدن به معني ترک کردن و رفتن نيز مي باشد.مثلا در چند جاي قرآن ضربوا في الارض به معني به سفر رفتن يا بيرون شدن آمده است. بحثهاي بسياري در مورد ترجمه اين آيه بين عرب زبانها و غيره مطرح شده است و هنوز ادامه دارد.تااونجایی که من میدونم اکثر مترجمان بیشتربرمعنی دوم تاکیددارن نه برکتک زدن....
لطف کنید فعلاازاین قسمت بگذریدچون به هرحال بحث براین قسمت نتیجه ای ندارد،که اگرداشت علما و مفسران بعدچندهزارسال بحث روی این مورد به نتیجه می رسیدند!

مشکل من این قسمت هست که (....بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته....)این یعنی چی؟منظورازاین قسمت آیه برتری مرد از زن بوده؟پس برابری زن و مرد نزد اسلام که سالها توگوش ما کردن،کاملا منتفیه؟
 
آخرین ویرایش:

A different girl

عضو جدید
لطف می کردین و مابقیش رو هم میاوردین ...
این کل آیه ی34 بود.
منظورتون از مابقی چیه؟
اگه منظورتون آیه های بعده که آیه ی 35درموردآوردن حکم برای حل اختلاف بین زن و مرده وآیه ی36 درمورداحسان به پدرومادروفقیران و.....است که ربطی به بحث اطاعت نداره؛داره؟
 
آخرین ویرایش:

Sina.Taheri

عضو جدید
دوست عزیز شما بحث رو بردی سمت درگیری خیابانی و دفاع شخصی‏!‏ در صورتی که موضوع چیز دیگه است محض اطلاع بعضی از مفسرین و فقها حتی چوب مسواک را هم قبول ندارند و اعتقاد دارند که این کار باید با -دره- یا دستمال پیچیده شده انجام شود‏-المهذب ج۲ ص ۲۶۴ - (منبع هم برای شادی دل دوستمون که ایراد نگیرند‏‏)‏ دلیلش هم این که شما ذکر کردید نیست بلکه از ان جهت است‏ (اگر به بحث های قبلی رجوع میکردید اشاره شده بود‏)‏ که پیامبر فرموده زن مثل گل است که اگر با ان برخورد نادرست داشته باشید همانند گل پژمرده می شود با ان ها با مراعات برخورد کنید چرا که حق الهی به گردن شما دارند-منبع در بحث های اول ذکر شده- محض اطلاع اخرین مرحله هم‏(‏ در رابطه با نافرمانی ) ترک ۳ روزه سخن گفتن است -المهذب ج۲ ص ۲۳۱-

مفسرین که بله، خیلی چیزا میگن، مفسرین تئوری بیگ بنگ و ... رو هم از قرآن استخراج میکنند، بنده به خلاقیت های مفسرین کاملا آگاه هستم.
بحث سر یکسری واژه های کاملا واضح و تابلو هست و شگفتی از اینکه با خدایی طرفیم که قادر نیست منظورش رو بدون تفسیر به آدم ها بفهمانه.
چنین خدایی نه رابطه خوبی با زبان شناسی داره نه واژه ها رو میشناسه، گویا نصف واژه های کلامش دو پهلو هست که هر طور بخوای تفسیرش کنی.


پیامبر فرموده زن مثل گلی هست تناقضی با زدن زن هنگام نافرمانی داره؟؟!!
بنده میگم مسعود پسر خیلی گل و قانون مداری هست اما وقتی از چراغ قرمز رد شدی نباید جریمه ات کنم؟؟!!!!


لطفا مباحث رو با هم در نیامیزید، اگر منظور ترک کردن زن در اثر اطاعت نکردن بود، افعال زیادی در زبان عربی برای ترک کردن بود.
اینکه صاف بیاد فعلی رو بیاره که یک معناش کتک زدن هست چرا از نظرت عجیب نیست؟؟!!!


این آیه رو شما چطوری با گل بودن زن توجیه میکنید :


آیه 51 سوره احزاب :


تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا


نوبت هر كدام از آن زنها را كه مى‏خواهى به تاخير انداز و هر كدام را كه مى‏خواهى پيش خود جاى ده و بر تو باكى نيست كه هر كدام را كه ترك كرده‏اى دوباره طلب كنى اين نزديكتر است براى اينكه چشمانشان روشن گردد و دلتنگ نشوند و همگى‏شان به آنچه به آنان داده‏اى خشنود گردند و آنچه در دلهاى شماست‏ الله مى‏داند و الله همواره داناى بردبار است.


************


در اینجا نحوه برخورد با گل رو میبینی؟
میگه نوبت هر کدوم از زن هات رو میخوای جلو عقب بنداز و عین خیالت هم نباشه، واقعا چه برخورد گلگونی !!


حالا حساب کن زنی نافرمانی هم بکنه.
افعال زیادی با مضمون ترک کردن هست، نا فرمانی هم دقیقا با کتک زدن میخوره، کتک زدن با دستمال کاغذی و چوب مسواک واقعا مضحکه.


من هرجوری حساب میکنم با زنم دعوام بشه، بعدا بخوام با دستمال و چوب مسواک بزنم پشت دستش که چی بشه، نمیدونم واقعا نمیدونم چه تفسیرهایی خارق العاده ای ارائه میدین.


شما نتیجه چنین کتک زدنی رو خواهشا باز کنید که زدن زن با چوب مسواک چه فعل و انفعالاتی در زن ممکنه به وجود بیاره که از نافرمانی پشیمان بشه ؟؟!!! :razz:
 
  • Like
واکنش ها: ?Why

A different girl

عضو جدید
مفسرین که بله، خیلی چیزا میگن، مفسرین تئوری بیگ بنگ و ... رو هم از قرآن استخراج میکنند، بنده به خلاقیت های مفسرین کاملا آگاه هستم.
بحث سر یکسری واژه های کاملا واضح و تابلو هست و شگفتی از اینکه با خدایی طرفیم که قادر نیست منظورش رو بدون تفسیر به آدم ها بفهمانه.
چنین خدایی نه رابطه خوبی با زبان شناسی داره نه واژه ها رو میشناسه، گویا نصف واژه های کلامش دو پهلو هست که هر طور بخوای تفسیرش کنی.


پیامبر فرموده زن مثل گلی هست تناقضی با زدن زن هنگام نافرمانی داره؟؟!!
بنده میگم مسعود پسر خیلی گل و قانون مداری هست اما وقتی از چراغ قرمز رد شدی نباید جریمه ات کنم؟؟!!!!


لطفا مباحث رو با هم در نیامیزید، اگر منظور ترک کردن زن در اثر اطاعت نکردن بود، افعال زیادی در زبان عربی برای ترک کردن بود.
اینکه صاف بیاد فعلی رو بیاره که یک معناش کتک زدن هست چرا از نظرت عجیب نیست؟؟!!!


این آیه رو شما چطوری با گل بودن زن توجیه میکنید :


آیه 51 سوره احزاب :


تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا


نوبت هر كدام از آن زنها را كه مى‏خواهى به تاخير انداز و هر كدام را كه مى‏خواهى پيش خود جاى ده و بر تو باكى نيست كه هر كدام را كه ترك كرده‏اى دوباره طلب كنى اين نزديكتر است براى اينكه چشمانشان روشن گردد و دلتنگ نشوند و همگى‏شان به آنچه به آنان داده‏اى خشنود گردند و آنچه در دلهاى شماست‏ الله مى‏داند و الله همواره داناى بردبار است.


************


در اینجا نحوه برخورد با گل رو میبینی؟
میگه نوبت هر کدوم از زن هات رو میخوای جلو عقب بنداز و عین خیالت هم نباشه، واقعا چه برخورد گلگونی !!


حالا حساب کن زنی نافرمانی هم بکنه.
افعال زیادی با مضمون ترک کردن هست، نا فرمانی هم دقیقا با کتک زدن میخوره، کتک زدن با دستمال کاغذی و چوب مسواک واقعا مضحکه.


من هرجوری حساب میکنم با زنم دعوام بشه، بعدا بخوام با دستمال و چوب مسواک بزنم پشت دستش که چی بشه، نمیدونم واقعا نمیدونم چه تفسیرهایی خارق العاده ای ارائه میدین.


شما نتیجه چنین کتک زدنی رو خواهشا باز کنید که زدن زن با چوب مسواک چه فعل و انفعالاتی در زن ممکنه به وجود بیاره که از نافرمانی پشیمان بشه ؟؟!!! :razz:

حالااینکه چراواژه ی دیگه ای به جای ترک کردن استفاده نشده را بایدمسلطین به زبان عربی توضیح بده ؛شاید برای فعل ترک کردن باتوجه مدت زمانی وحالات روحی و...واژه انتخاب میشه.به هرحال خوداعراب هم به هیچ نتیجه ای نرسیدن....
پس مطمئن باشیدماهم به نتیجه ای نمیرسیم....
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
مشکل من تواین آیه بخش زدنش نیست،چون درمورداون توضیحاتی داده شده و بین علما اختلاف وجودداره.بعضی از علماگفتن تنبیه بدنی و بعضی دیگر گفتن منظوراززدن کتک زدن نبوده بلکه لغت ضربوهن علاوه بر کتک زدن به معني ترک کردن و رفتن نيز مي باشد.مثلا در چند جاي قرآن ضربوا في الارض به معني به سفر رفتن يا بيرون شدن آمده است. بحثهاي بسياري در مورد ترجمه اين آيه بين عرب زبانها و غيره مطرح شده است و هنوز ادامه دارد.تااونجایی که من میدونم اکثر مترجمان بیشتربرمعنی دوم تاکیددارن نه برکتک زدن....
لطف کنید فعلاازاین قسمت بگذریدچون به هرحال بحث براین قسمت نتیجه ای ندارد،که اگرداشت علما و مفسران بعدچندهزارسال بحث روی این مورد به نتیجه می رسیدند!

مشکل من این قسمت هست که (....بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته....)این یعنی چی؟منظورازاین قسمت آیه برتری مرد از زن بوده؟پس برابری زن و مرد نزد اسلام که سالها توگوش ما کردن،کاملا منتفیه؟

منظور بنده از ایات دیگر به عنوان مثال ایه ۱۳ حجرات بود که خداوند فرموده همه شما را از یک مرد و زن افریدیم و گرامی ترین شما نزد ما پرهیزگار ترین شماست پس این موردی را که از کودکی شنیدید به هیچ عنوان منتفی نیست اما در مورد ایه ۳۴ سوره نسا در بین فقها اختلاف وجود دارد و به همین دلیل کمتر با تفسیرهای این ایه برخورد کردید چرا که یک موضوع اختلافی محسوب می شود و بسیاری از مفسرین این موضوع را فقط محدود به محیط خانواده می دانند نه به صورت عام در جامعه‏!‏ و معنی و مفهوم ان را در سرپرستی مرد در خانواده می دانند به هر حال پاسخ این سوال و دیگر سوال ها رو میتونید در همان شماره روزنامه اعتماد ملی که ذکر کردم -مصاحبه خانم حیدری با ایت الله صانعی -پیدا کنید
 
آخرین ویرایش:

Sina.Taheri

عضو جدید
حالااینکه چراواژه ی دیگه ای به جای ترک کردن استفاده نشده را بایدمسلطین به زبان عربی توضیح بده ؛شاید برای فعل ترک کردن باتوجه مدت زمانی وحالات روحی و...واژه انتخاب میشه.به هرحال خوداعراب هم به هیچ نتیجه ای نرسیدن....
پس مطمئن باشیدماهم به نتیجه ای نمیرسیم....

باید مسلمین توضیح بدن یا خدای مسلمین؟
مسلمین جدیدا در ذهن اونیکه فکر مکینید خدا هست هم حضور دارند که بهش کمک میکنند؟


اگر منظور زدن نبود، خیلی این خدای شما باید نا آگاه باشه که ممکنه این فعلش چنین سوء تفاهمی رو در حق زنان سبب بشه.
بد نیست حداقل یه بار فرض کن خداییی و تا چه حد میتونی ساده انگارانه دو پهلو حرف بزنی.


نیازی به نتیجه نیست، اطاعت نکردن با ترک کردن جور در نمیاد، کسیکه اطاعت نمیکنه رو رها نمیکنند، بلکه مجبورش میکنند به کرنش.
معنی واژه اطاعت خیلی واضحه، شما وقتی واسه خودت حق اطاعت قائل بشی، کسیکه اطاعتت نکنه رو ترک نمیکنی چون این حقت رو پایمال شده حس میکنی و برش میگردونی.
مثل الله شما که هرجا گفته منو اطاعت نکنین، نمیگه رهاتون میکنم، میگه در جهنم دهنتون سرویسه.


اطاعت نکردن بدون تهدید غیر قابل هضمه.
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
این کل آیه ی34 بود.
منظورتون از مابقی چیه؟
اگه منظورتون آیه های بعده که آیه ی 35درموردآوردن حکم برای حل اختلاف بین زن و مرده وآیه ی36 درمورداحسان به پدرومادروفقیران و.....است که ربطی به بحث اطاعت نداره؛داره؟

سلام
منظورم آیه هایی در رد آزار زنان است ...
بگذریم
اول از همه باید دید که این آبه اصلا در کجا و چرا آمده است ( شان نزول )
بعدش شما آیه رو دقیق بخونید تا متوجه بشین که شرط اطاعت زن از مرد تامین معاش خانواده به واسطه مرد است،و در این صورت است که زن باید مطیع مرد باشد ( این که مطیع باشد یعنی چه خود تاپیکی جدا گانه می طلبد)
وقتی جمله فان اطعنكم رو میاره منظور اینه که منظور و هدف اصلی اطاعت هست و اگر حاصل شد، مرد حق هیچ برخوردی نباید بکنه.
و در آخر :
فکر کنم تمامی دوستان مخالف که نظر مفسرین را قبول ندارند به ابن بهانه که ابنان عرب نیستند و معنی را آنگونه که دوست دارند ازاده می دهند بتوانند قبول کنند که حداقل خود پیامبر و امامان اهل تشیع همگی عرب بوده و مسلط به زبان عربی
اول از همه خود پیامبر تفسیر این آیه را به زدن با چوب مسواک می برند
و دوم آنکه احادیث و روایات از امام ششم شیعیان هم موجود است که منظور از زدن با با چوب مسواک تعبیر می کنند
...............
دوستانی که مخالف این تنبیه هستند بفرمایند که منظور قرآن از زدن چه بوده
در ضمن من مانده ام که چه جوری دچار تناقض نمی شوند ، اگر قرآن آورده خود پیامبر مسلمانان است ، پس چرا چیزی را می آورد که به مطلبی ضد خود او تبدیل شود (البته به واسطه خیر خواهان خانم ها !!!! ) ؟
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مشکل من تواین آیه بخش زدنش نیست،چون درمورداون توضیحاتی داده شده و بین علما اختلاف وجودداره.بعضی از علماگفتن تنبیه بدنی و بعضی دیگر گفتن منظوراززدن کتک زدن نبوده بلکه لغت ضربوهن علاوه بر کتک زدن به معني ترک کردن و رفتن نيز مي باشد.مثلا در چند جاي قرآن ضربوا في الارض به معني به سفر رفتن يا بيرون شدن آمده است. بحثهاي بسياري در مورد ترجمه اين آيه بين عرب زبانها و غيره مطرح شده است و هنوز ادامه دارد.تااونجایی که من میدونم اکثر مترجمان بیشتربرمعنی دوم تاکیددارن نه برکتک زدن....
لطف کنید فعلاازاین قسمت بگذریدچون به هرحال بحث براین قسمت نتیجه ای ندارد،که اگرداشت علما و مفسران بعدچندهزارسال بحث روی این مورد به نتیجه می رسیدند!

مشکل من این قسمت هست که (....بواسطه ی آن برتری که خدابعضی بر بعضی مقررداشته....)این یعنی چی؟منظورازاین قسمت آیه برتری مرد از زن بوده؟پس برابری زن و مرد نزد اسلام که سالها توگوش ما کردن،کاملا منتفیه؟

به گمانم منظور از برتری مواردی است که سبب می شود تا مرد بر زن از جهاتی برتری یابد مانند همان فیزیک بدنی که سبب تامین معاش خانواده و همین طور حفاظت از آنها می شود.
و زمانی بیشتر در این ومورد مطمئن می شم که بعد از این برتری تامین معاش و پرداخت حقوق زن مانند نفقه آورده می شود

اَلرِّجَالُ قَوَّ مُونَ عَلَى النِّسَآءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَ بِمَآ أَنْفَقُواْ مِنْ أَمْوَ لِهِمْ فالصَّلِحَتُ قَنِتَتٌ حَفِظَتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ وَالَّتِى تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيّاً كَبِيراً
 

شادیاخ

عضو جدید
اول از همه باید دید که این آبه اصلا در کجا و چرا آمده است ( شان نزول )

خب بفرمایید شان نزول چه بوده؟

بعدش شما آیه رو دقیق بخونید تا متوجه بشین که شرط اطاعت زن از مرد تامین معاش خانواده به واسطه مرد است،و در این صورت است که زن باید مطیع مرد باشد ( این که مطیع باشد یعنی چه خود تاپیکی جدا گانه می طلبد)

در حال حاضر بسیاری از خانواده هارو میشناسم که مرد خانواده بیکاره و زن وظیفه تامین معاش رو داره پس احتمالا طبق گفته شما قضیه برعکسه

وقتی جمله فان اطعنكم رو میاره منظور اینه که منظور و هدف اصلی اطاعت هست و اگر حاصل شد، مرد حق هیچ برخوردی نباید بکنه.

اطاعت حدو مرزی داره وگرنه میشه دیکتاتوری میشه حدو مرز اطاعت رو بر اساس روایات بفرمایید ، اولین پست اولین روایت رو بنده آوردم.


و در آخر :
فکر کنم تمامی دوستان مخالف که نظر مفسرین را قبول ندارند به ابن بهانه که ابنان عرب نیستند و معنی را آنگونه که دوست دارند ازاده می دهند بتوانند قبول کنند که حداقل خود پیامبر و امامان اهل تشیع همگی عرب بوده و مسلط به زبان عربی
اول از همه خود پیامبر تفسیر این آیه را به زدن با چوب مسواک می برند
و دوم آنکه احادیث و روایات از امام ششم شیعیان هم موجود است که منظور از زدن با با چوب مسواک تعبیر می کنند
...............
دوستانی که مخالف این تنبیه هستند بفرمایند که منظور قرآن از زدن چه بوده
در ضمن من مانده ام که چه جوری دچار تناقض نمی شوند ، اگر قرآن آورده خود پیامبر مسلمانان است ، پس چرا چیزی را می آورد که به مطلبی ضد خود او تبدیل شود (البته به واسطه خیر خواهان خانم ها !!!! ) ؟

اولا زدن چه با چوب گردو چه مسواک جایگاهی در حال حاضر نداره ،
دوما این مسواک رو بنده بازم متوجه نشدم از کجای این آیه کاملا روشن و واضح دریافت شده ،

سوما بالاخره ما نفهمیدیم قضیه ضربوهن ترک کردن بوده یا زدن ؟ اگر ترک کردن بوده چرا باز با چوب مسواک سعی در توجیه دارید و این احادیث و روایات از امامان شیعه در مورد چوب مسواک چیه؟
و اگر زدن بوده چرا این همه آسمان ریسمان بافتن برای القای معانی ساختگی به واژه ای واضح و روشن

چهارما پیامبر هم مثل هر انسان دیگری که قصد نوشتن داره عاری از اشتباه نبوده مخصوصا زمانی که ادعای اسمانی بودن هم باشه دیگه جایی برای اصلاح باقی نمیمونه
 

Sina.Taheri

عضو جدید
سلام
منظورم آیه هایی در رد آزار زنان است ...
بگذریم
اول از همه باید دید که این آبه اصلا در کجا و چرا آمده است ( شان نزول )

بعدش شما آیه رو دقیق بخونید تا متوجه بشین که شرط اطاعت زن از مرد تامین معاش خانواده به واسطه مرد است،و در این صورت است که زن باید مطیع مرد باشد ( این که مطیع باشد یعنی چه خود تاپیکی جدا گانه می طلبد)

وقتی جمله فان اطعنكم رو میاره منظور اینه که منظور و هدف اصلی اطاعت هست و اگر حاصل شد، مرد حق هیچ برخوردی نباید بکنه.
و در آخر :
فکر کنم تمامی دوستان مخالف که نظر مفسرین را قبول ندارند به ابن بهانه که ابنان عرب نیستند و معنی را آنگونه که دوست دارند ازاده می دهند بتوانند قبول کنند که حداقل خود پیامبر و امامان اهل تشیع همگی عرب بوده و مسلط به زبان عربی
اول از همه خود پیامبر تفسیر این آیه را به زدن با چوب مسواک می برند
و دوم آنکه احادیث و روایات از امام ششم شیعیان هم موجود است که منظور از زدن با با چوب مسواک تعبیر می کنند
...............

دوستانی که مخالف این تنبیه هستند بفرمایند که منظور قرآن از زدن چه بوده

در ضمن من مانده ام که چه جوری دچار تناقض نمی شوند ، اگر قرآن آورده خود پیامبر مسلمانان است ، پس چرا چیزی را می آورد که به مطلبی ضد خود او تبدیل شود (البته به واسطه خیر خواهان خانم ها !!!! ) ؟

1- اگر زنی تمامی مخارج خانواده را بر عهده داشته باشد، طبق استدلال شما مرد باید از زن اطاعت کند؟

آیا زن حق دارد مرد را با چوب مسواک بزند یا نه؟


خواهشا به این سئوال پاسخی شفاف بدهید.




2- منظور قرآن از زدن هم دقیقا کتک زدن بوده، چون زدن با چوب مسواک یک خردسال بی عقل رو هم تشویق به اطاعت نمیکنه چه برسه به یک زنی که نمیخواد از شوهرش اطاعت کنه !!!


حساب کن زنه میخواد از خونه شوهر بره بیرون، شوهر یقه زن رو بگیره بگه عزیزم وایستا.


بعد با چوب مسواک بزنه پشت دستش بگه بد بد، جیز جیز، نری یه وقت.
زن هم متنبه بشه و نره. :cry:


خودت خنده ات نمیگیره این کتک زدن با چوب مسواک رو میگی؟
واقعا مخاطبینتون رو چی فرض کردین؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا