[ مصاحبه ی علمی-عقیدتی شرکت نفت ] سایت آزمون: azmoon.nioc.ir

JYH6656

عضو جدید
من براي چهارمين بار طي دوهفته گذشته به گزينش(آقاي حسيني) زنگ زدم گفت كه هنوز سيستم قطعه.تاكي بايد اين استرس رو تحمل كنيم?

سلام
دوستان اقای حسینی بهش امیدی نیست،،،،،،،،،،،،زنگ بزنید خود شرکت

 

heydarheydar

عضو جدید
ازش نپرسیدی دوره ی آموزشیه یا مستقیما شروع بکار؟
اگه گفته مهمانسرا میدیم احتمالا افتادی خود اهواز

نه فقط گفت معرفيت ميكنيم اداره آموزش.

الانم به دوست من زنگ زدن گفتن نوزدهم اداره استخدام باشه تاریخ گزینش و طبش 12.10بوده
دوست من یک تعهد بده یا گذرنامه یا گواهینامه رو ببر مدرکتو بگیر
دوست من تهران ساکنه

آره همين كارو ميكنم،مرسي.

سلام و شب بخیر
امروز با یه آشنا تو 5طبقه صحبت کردم.......گفت همتون باید تا آخر ماه برای گذروندن یه دوره ی6 تا 8 ماهه آموزشی بیاین اهواز......بهتون مهمان سرا می دن......ولی اونهایی که مثه من متاهل هستن باید به فکر خونه گرفتن باشن......ودیعه مسکن هم می دن اما یه چند ماهی طول می کشه تا اطلاعات پرسنلیمون اکی بشه و قابل دریافت بشه.......طوری که ایشون صحبت می کرد کسانی که مدارکشون تکمیل شده رو طی دو مرحله ،هفته پیش و این هفته دعوت کردن و بقیه هم تا آخر ماه باید دعوت شن..............بعدشم می ریم سر کارامون و الان مشخصه که هر کسی کجا قراره بره..........
موفق باشید

دوست عزيز من متوجه نشدم بالاخره آموزشه اول يا معرفي ميشيم به شركتهامون بعد ميريم آموزش حين كار؟؟؟
 

DARKANGEL

عضو جدید
دوست من این دعوت کردن ها بصورت دسته بندی شدست یعنی بر حسب اینکه کدوم شرکت افتادیم یا قاطیه؟
شما الان هروز میری 5 طبقه؟چیکار میکنین اونجا؟دوره اموزشیه؟
دقیقا نمیدونم ولی بعید میدونم... چون خودم که اونجا بودم چند نفر دیگه هم بودن که اصلا هم رشته نبودیم یا از یک شرکت نبودیم ...به نظرم قاطیه
من یه دو روز اول که برای تکمیل پرونده مجبور شدم برم و مدارکم رو کامل کنم یه روز هم یه کلاس دوساعته توجیهی بود راجه به اطلاعات شرایط استخدام و و حقوق و اینا...
الان هم گفتن از چهارشنبه یک هفته کلاس آموزشی گذاشتن که باید بریم و شرکت کنیم ...
 

peiman66

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اقا وسایل اولیه چی ببریم؟:D
مسواک و خمیر دندون و حوله و قمقمه و پودر بچه!
 

Mo.Samady121

عضو جدید
سلام بچه های پالایش علی الخصوص بندر
مهندس عزيز تبريك تبريك خدا رو شكر به خواستت رسيدي، با منم تماس گرفتن گفتن هر چي سريعتر خودمو معرفي كنم.
راستي شما نپرسيدي چند روز اونجاييم و چي با خودمون ببريم؟ من يادم رفت بپرسم؟

نه بابا اونقد هول شدم یادم رفت آخه خوابم بودم که زه زد و شما کی میری؟
 

ehsan6472

عضو جدید
ماشاالله رفتنیا اینقدر زیاد شدن که نمیشه تک تک بهشون تبریک بگم...
آقا به همه تبریک میگم مواظب خودتون باشید....:gol::gol::gol:
واسه بقیه بچه ها هم دعا کنید.
فدای همه شما...:gol:
 

blackberry35

اخراجی موقت
تکمیل ظرفیت همچنان در هاله ای از ابهام تکمیل ظرفیت همچنان در هاله ای از ابهام


صفحه اصلی
مشاهده نتایج آزمون
خروج


پایگاه اطلاع رسانی آزمون استخدامی شركت ملي نفت ايران و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران

** قابل توجه داوطلبانی که به مرحله مصاحبه استخدامی راه یافته اند **


* اطلاعیه مهم در خصوص اعلام نتایج شركت پالایش و پخش *

<<<
جهت اطلاع از نتیجه مصاحبه از لینک "مشاهده نتایج آزمون" استفاده کنید >>>

داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه های استخدامی شرکت ملی پالایش و پخش، جهت کسب هر گونه اطلاع، پرسش و ... صرفا
با نشانی ذیل مکاتبه نمايند :
تهران - خیابان آیت اله طالقانی - روبروی ساختمان مرکزی بنیاد شهید
نبش کوچه خوشبختی - تامین نیروی انسانی شزکت ملی پالایش و پخش


توضيحات درباره نتايج داوطلبان شركت ملي نفت ايران:
1. رتبه هاي اعلام شده بر اساس مجموع نمرات آزمون كتبي و مصاحبه استخدامي داوطلبان مي باشد.
2. پردازش نمرات پس از كسر سهميه 25 درصد بنياد شهيد، بر اساس سهميه هاي چهارگانه (5 درصد ايثارگران - 50 درصد بومي خوزستان - 50 درصد بومي بوشهر - آزاد ) بوده است. بر اين اساس هر داوطلب در صورت دارا بودن سهميه، ابتدا در سهميه مورد نظر پردازش گرديده و در صورت عدم قبولي پس از كسر امتيازات مربوط به سهميه اوليه به ساير گروه ها منتقل گرديده و مجددا نمرات پردازش مي گردد.
3. طبق ضوابط كسب نمره مصاحبه زير 40 بمنزله مردود قطعي داوطلب خواهد بود.
4. اعلام تکمیل ظرفیت در برخی از رشته ها در دست بررسی می باشد. تكميل ظرفيت استخدامي بر اساس سهميه هاي 4 گانه فوق بوده و در صورت وصول لیست نهائی، نتایج متعاقبا از طریق همین پایگاه اعلام خواهد شد.
5. هرگونه اطلاع رساني در خصوص وضعيت داوطلبان صرفا از طريق همين پايگاه اينترنتي بوده لذا خواهشمند است از هرگونه مراجعه حضوري و تماس تلفني خودداري گردد.

اداره تامين نيروي انساني شركت ملي نفت ايران


شرکت ملی نفت ایران - اداره تامین نیروی انسانی (واحد کامپیوتر)

تکمیل ظرفیت همچنان در هاله ای از ابهام تکمیل ظرفیت همچنان در هاله ای از ابهام
 

h_r

عضو جدید
بچه ها از ملی-حفاری خبری نشد؟

ملی حفاری شنبه 23 اردیبهشت اولین گروه 150 نفری اش را به آموزش اعزام میکنه. فکرکنم براساس تاریخ طب و گزینش و تکمیل پرونده باشه. بهرحال از شانس بد من با اینکه 10 ماهه بیکارم اسمم تو گروه اول آموزشی نیست:( اما یه سری از دوستان که دانشجوی ارشدن یا هنوز با کار قبلی تسویه حساب نکردنو برخلاف خواستشون با گروه اول میفرستن. به این شماره تلفن کنید تا جواب بگیرید: 06114144494


فعلن که هیچ خبری نشده
کلن خیلی باحاله ملی-حفاری اصلن به هیشکی به پاسخگو نیستن

موافقم تنها شرکتیه که تافته جدا بافته است. میگن اگر به شما جواب بدیم باید به بقیه دوستاتون هم جواب بدیم:eek:
 

rezatm

عضو جدید
ملی حفاری شنبه 23 اردیبهشت اولین گروه 150 نفری اش را به آموزش اعزام میکنه. فکرکنم براساس تاریخ طب و گزینش و تکمیل پرونده باشه. بهرحال از شانس بد من با اینکه 10 ماهه بیکارم اسمم تو گروه اول آموزشی نیست:( اما یه سری از دوستان که دانشجوی ارشدن یا هنوز با کار قبلی تسویه حساب نکردنو برخلاف خواستشون با گروه اول میفرستن. به این شماره تلفن کنید تا جواب بگیرید: 06114144494




موافقم تنها شرکتیه که تافته جدا بافته است. میگن اگر به شما جواب بدیم باید به بقیه دوستاتون هم جواب بدیم:eek:

تماس هم که میگیرم درست جواب نمیدن
بهم میگه اگه اسمت تو لیست باشه باتون تماس میگیریم، حتی نگاه نمیکنن ببینن پروندمون تکمیل شده یا نه:confused:
 
  • Like
واکنش ها: h_r

blackberry35

اخراجی موقت
ساخت بزرگترین پروژه صنعت گاز... ۱۳۹۱/۲/۱۶

ساخت بزرگترین پروژه صنعت گاز متوقف شد


ساخت بزرگترین پروژه صنعت گاز متوقف شد 11:20

سه قفله شدن منابع بانکها برای تامین اعتبار طرحهای عمرانی کشور منجر به توقف عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو به عنوان بزرگترین پروژه در دست اجرای صنعت گاز ایران شد.

به گزارش پانا نیوز، شرکت ملی گاز ایران و بانک صادرات بهمن ماه سال 1389 یکی از بزرگترین قراردادهای صنعت گاز ایران را امضا کردند و بر اساس این توافق دوجانبه قرار بود چهار میلیارد دلار اعتبار برای ساخت 2 طرح بزرگی پالایشگاهی گاز ایران سرمایه گذاری شود.

بر اساس این قرارداد بانک صادرات با مشارکت 80 درصدی به میزان سه میلیارد و 200 میلیون دلار در دو پروژه ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند2 و واحد استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سرمایه گذاری می کند که سهم شرکت ملی گاز در این پروژه ها 20 درصد با سرمایه گذاری حدود 800 میلیون دلار خواهد بود.

میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تکمیل و ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو حدود سه میلیارد و 300 میلیون دلار برآورد می شد و مطابق با برنامه زمان بندی باید در مدت 44 ماه تا سال 92 در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

با این وجود با گذشت حدود 15 ماه از امضای این قرارداد بزرگ گازی نه تنها هیچگونه منابع مالی برای تامین اعتبار پالایشگاه گاز بیدبلند دو اختصاص نیافته است که عدم وجود نقدینگی منجر به توقف کامل عملیات اجرایی ساخت این پالایشگاه گازی شده است.

با این وجود جواد اوجی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با مهر توقف ساخت پالایشگاه گازبیدبلند دو را رد می‌کند و معتقد است: ساخت و توسعه این پالایشگاه گازی کمی کند شده است.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال مهر که آیا فساد سال گذشته شبکه بانکی و سه قفله شدن درب گشایش اعتبارات بانکها بر روی طرحهای عمرانی منجر به توقف ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند شده است، اظهار داشت: هم اکنون بررسی کارشناسان دو طرف برای برآورد دقیق میزان سرمایه گذاری در حال انجام است و به زودی منابع مالی مورد نایز این پالایشگاه تامین خواهد شد.

ساخت پالایشگاه بیدبلند دو یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعت گاز در برنامه پنجم است و هدف از اجرای این مگا پروژه صنعتی تولید روزانه 57 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، سالانه 1.48 میلیون تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی گچساران، تولید 51/1 میلیون تن گاز مایع برای صادرات و تولید 400 هزار تن مایعات گازی برای صادرات است.


دلایل توقف ساخت پالایشگاه گاز بیدلند 2

پیگیری‌های مهر از شرکت ملی گاز ایران نشان می دهد که هم اکنون نزدیک به 200 نفر در طرح توسعه پالایشگاه گازبیدبلند دو مشغول به کار هستند که بخش عمده ای از نیروها مسئولیت حراست، تدارکات و آشپزخانه پالایشگاه نیمه ساز گازی را بر عهده دارند.

این در حالی است که پیشتر مسئولان شرکت ملی گاز پتانسیل اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ساخت پالایشگاه گازبیدبلند 2 رار نزدیک به 10 هزار نفر عنوان کرده بودند.

مهدی جمشیدی‌دانا مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اخیرا در جمع خبرنگاران درباره دلایل تاخیرهای ساخت پالایشگاه گازبیدبلند 2، گفته است: سوء استفاده مالی اخیر بانکی در بانک صادرات موجب کند‌شدن اجرای طرح "پالایشگاه بید‌بلند 2" شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی کالاهای مورد نیاز ساخت پروژه گازی تامین شده است، تصریح کرد: با این وجود اخیرا برای تسریع در عملیات ساخت و ساز پالایشگاه بیدبلند دو تصمیات خوبی اتخاذ شده است.

به گزارش مهر، از طرح بیدبلند دو با بیان اینکه شورای اقتصاد در اسفند ماه سال 1379 با صدور مصوبه‌ای ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند 2 را تصویب کرد که از سال 1380 با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران عملیات ساخت این پالایشگاه گاز به شرکت ملی گاز واگذار شده است.

در سال 1381 طراحی پایه پالایشگاه گاز بید بلند 2 به یک شرکت کانادایی واگذار شد و در نهایت با تکمیل مطالعات پایه مدارک مناقصه این طرح در سال 1382 تکمیل شد.

بر اساس مطالعات اولیه طرح بید بلند 2 به سه زیر مجموعه الف – پالایشگاه گاز ب- خطوط لوله و تاسسات ذخیره سازی فرآورده ج- تاسیسات زیر بنایی تقسیم شده است.

در سال 1383 مناقصه بین المللی برگزار شد و در تیر ماه 1384 اجرای بخش الف و ب به کنسرسیوم هایی متشکل از شرکتهای داخلی و خارجی واگذار شد که با خروج شرکتهای خارجی از طرح و اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در آبان ماه 1385 و به دنبال تصمیم مدیران وقت شرکت ملی گاز اجرای بخشهای مختلف پالایشگاه گازی بیدبلند 2 به سازندگان و پیمانکاران داخلی واگذار شد.
 

blackberry35

اخراجی موقت
معامله پتروشیمی ایران با گندم گران پاکستان

معامله پتروشیمی ایران با گندم گران پاکستان

معامله پتروشیمی ایران با گندم...
۱۳۹۱/۲/۱۶

معامله پتروشیمی ایران با گندم گران پاکستان


معامله پتروشیمی ایران با گندم گران پاکستان 13:41

منابع پاکستانی از توافق ایران و پاکستان برای تبادل کود اوره و گندم خبر می‌دهند و این در حالی است که پاکستانی‌ها قصد دارند هر تن گندم را حدود 100 دلار بالاتر از قیمت جهانی به ایران بفروشند.

به گزارش پانا نیوز به نقل از بیزنس ریکوردر، منابع رسمی گفتند پاکستان و ایران احتمالا توافق بر سر انجام معاملات پایاپای را در روز 12 می (23 اردیبهشت) نهایی خواهند کرد که بر اساس آن، پاکستان یک میلیون تن گندم به قیمت بین المللی به ایران صادر خواهد کرد و در مقابل از ایران اوره به قیمت 12 تا 15 دلار در هر تن وارد خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، ایران از خرید شکر فرآوری شده از پاکستان امتناع کرده و اعلام کرده که تنها به شکر خام نیاز دارد.

سید نوید قمر وزیر آب و نیروی پاکستان با برگزاری نشستی، به شرکت خدمات و ذخیره محصولات کشاورزی پاکستان دستور داد، بندهای مختلف قرارداد صادرات یک میلیون تن گندم به ایران را بر اساس گفتگوهای انجام شده ماه گذشته دو طرف در تهران نهایی سازد.

بهای بین المللی گندم در حال حاضر به حدود 270 تا 275 دلار در هر تن می رسد اما پاکستان با ادعای کیفیت بیشتر گندم خود خواستار دریافت 312 دلار از ایران شده است.

به گفته قمر دولت پاکستان تصمیم گرفته یک میلیون تن گندم مازاد بر مصرف از محل ذخایر شرکت خدمات و ذخیره محصولات کشاورزی این کشور و مقادیری برنج را در چهارچوب سیستم معاملات پایاپای به ایران صادر نماید.

منابع مطلع در این زمینه گفتند: پاکستان پیشنهاد ارسال محموله گندم از مسیر زمینی را پیشنهاد کرده بود، اما ایران با این پیشنهاد موافقت نکرده و اعلام کرده که محموله گندم باید از طریق دریا ارسال شود.

ایران نیاز خود به واردات گندم و برنج از پاکستان را اعلام کرده و در مقابل پاکستان نیز قرار است از ایران اوره خریداری نماید.

وزیر آب و نیروی پاکستان خاطر نشان ساخت، که این قرارداد باید در زودترین زمان ممکن نهایی شود تا اولین محموله گندم به ایران صادر و اوره مورد نیاز پاکستان وارد شود.

با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان، واردات به موقع اوره مورد نیاز کشاورزان پاکستانی برای دولت این کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
 

blackberry35

اخراجی موقت
عراق جای ایران در اوپک را گرفت

عراق جای ایران در اوپک را گرفت

عراق جای ایران در اوپک را گرفت؟
با صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت ؛
۱۳۹۱/۲/۱۳

عراق جای ایران در اوپک را گرفت؟

عراق جای ایران در اوپک را گرفت؟ 13:25

عراق با صادرات بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت خام در ماه آوریل 2012 میلادی رسما جایگاه ایران به عنوان دومین کشور بزرگ صادرکننده نفت سازمان اوپک را گرفت.

به گزارش پانا نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق تاکید کرد: صادرات نفت این کشور در ماه آوریل سال 2012 میلادی نسبت به ماه قبل از آن با رشد هشت درصدی روبرو شده است .

وی تصریح کرد: صادرات نفت عراق در ماه اوریل به بیش از 2.508 میلیون بشکه در روز رسیده است که ۱۹۲ هزار بشکه در روز افزایش داشته است . این رقم در ماه مارس نیز به 2.316 میلیون بشکه در روز رسیده بود .

میزان درآمد های نفتی عراق در ماه آوریل به بیش از 8.8 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه مارس به کمتر از 8.472 میلیارد دلار رسیده بود .

میزان صادرات نفت عراق از ابتدای سال 2012 میلادی افزایش چشمگیری داشته است . صادرات نفت این کشور در ماه مارس بیش از 15 درصد رشد داشته است. بیش از 95 درصد در آمد های ارزی دولت عراق از محل صادرات نفت به دست می آید.

معاون نخست وزیر عراق نیز پیش بینی کرد میزان تولید نفت این کشور با مشارکت شرکتهای خارجی تا 6 سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق تاکید کرد، میزان تولید نفت عراق هم اکنون به بیش از 3 میلیون بشکه در روز رسیده است و مشارکت شرکتهای نفتی خارجی موجب خواهد شد، تا این رقم طی شش سال آینده به سه برابر تولید کنونی افزایش یابد.

بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، تولید نفت عراق تا 6 سال آینده به بیش از 10 میلیون بشکه در روز خواهد رسید .
 

blackberry35

اخراجی موقت
یادداشت ها دست و دلبازی برای فروش نفت مجانی به مهاراجه

۱۳۹۰/۳/۲۰
محمد علی زمان خانی - با وجود افزایش بدهی های نفتی هند به ایران، مسئولان شرکت ملی نفت بر ادامه صادرات مجانی طلای سیاه به این کشور آسیایی تاکید می کنند.

ایران با وجود در اختیار داشتن بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان و هند به عنوان یک اقتصاد نوظهور و نیازمند واردات نفت و گاز، در سالهای اخیر هیچگاه نتوانسته اند در عرصه تجارت جهانی انرژی به شرکایی مطمئن و استراتژیک تبدیل شوند.

وقت کشی و سپس کناره گیری هند از پروژه خط لوله صلح، تاخیر چندین ساله برای تعیین تکلیف قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی، عدم مشارکت در طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز میدان پارس جنوبی و در نهایت تعلیق قراردادهای خرید LNG از مهمترین دلایل این ادعا به شمار می رود.

از 6 ماه گذشته تاکنون اختلافات ارزی برای خرید و فروش نفت هم به جدی ترین چالش در توسعه روابط اقتصادی تهران و دهلی نو تبدیل شده و با وجود مذاکرات متعدد به نظر می رسد هند این روزها پیاده سازی مجدد سناریوی " باخت - باخت " خط لوله صلح را برای خرید نفت ایران هم در پیش گرفته است.

برای نخستین بار دی ماه سال گذشته (ژانویه 2011 میلادی) بحث اختلافات ارزی ایران و هند برای مبادلات نفتی در رسانه های بین المللی به دنبال فشار برخی از قدرتهای غربی مطرح شد و در این مدت با وجود مذاکرات متعدد دو جانبه، تاکنون توافق نهایی بین دو کشور حاصل نشده است.


صادرات نفت مجانی به هند ادامه می یابد

در حال حاضر آمارهای غیر رسمی از بدهی 2 میلیارد دلاری برخی از پالایشگاههای نفت هند همچون "مانگلور" به شرکت ملی نفت ایران حکایت می کند اما با وجود آنکه هنوز راهکاری برای وصول این بدهی بدست نیامده است، شرکت نفت برای ادامه صادرات نفت به این کشور آسیایی تاکید می کند.

"کی باسو مدیر"عامل شرکت پالایشگاهی مانگلورهند روز گذشته با تایید بدهی یک میلیارد دلاری به ایران، اعلام کرد: با وجود نگرانی مسئولان شرکت ملی نفت ایران اما خرید نفت از این کشور ادامه می یابد.

این مقام هندی با اعلام اینکه با وجود بدهی اما مسئولان شرکت ملی نفت ایران نسبت به ادامه عرضه و صادرات نفت خام به مانگلور اطمینان داده اند، تصریح کرد: با این وجود هند منابع خرید نفت خود را متنوع می کند قصد دارد به زودی نفت کویت و عربستان را جایگزین ایران بکند.

این در حالی است که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اخیرا با تاکید بر حل اختلافات نفتی ایران و هند به مهر، گفته است: توقف صادرات نفت ایران به هند منجر به افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی خواهد شد.

این عضو کابینه دولت معتقد است که نگه داشتن نفت در روی آب بهتر از فروش آن به صورت مجانی است اما مسئولان شرکت ملی نفت که تاکنون در متنوع سازی بازارهای صادراتی نفت ایران موفق عمل نکرده اند بر ادامه طلای سیاه به این هند تاکید می کنند.

از سوی دیگر با وجود تغییر 180 درجه ای سیاستهای هند برای خرید نفت ایران، در بین مسئولان دستگاههای مختلف اقتصادی داخل کشور هم اختلاف نظرهای متعددی وجود دارد، به طوری که مسئولان بانک مرکزی و شرکت ملی نفت زیر بار مسئولیت دریافت پول نفت از هند نمی روند.

توافق‌های پشت پرده نفتی هند و عربستان

همزمان با برگزاری مذاکرات هفته جاری دو کشور در دهلی نو، برخی از مسئولان هند برای افزایش واردات نفت از عربستان به ریاض سفر کرده اند.

با شکست مذاکرات دوجانبه نفتی دهلی، دولت ریاض چراغ سبز خود را برای افزایش دو برابری صادرات نفت به هند نشان داده است و پیش بینی می شود تا چند هفته آینده میزان واردات نفت هند از عربستان به 40 میلیون تن در روز افزایش یابد.

با این وجود مسئولان شرکت ملی نفت ایران هنوز بر ادامه مذاکرات با طرف هندی اصرار دارند و از این رو دور جدید مذاکرات دوجانبه تا 15 ژوئیه (24 تیر) برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد سناریو مذاکرات متعدد و البته بدون نتیجه ایران و هند برای اجرای خط لوله صلح این بار در انجام مبادلات نفتی دو کشور در حال تکرار است و مسئولان شرکت نفت به جای شناسایی بازارهای جدید فقط وقت را به نفع رقبا هدر می دهند.


چین بازار مطمئن برای صادرات نفت

بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط موسسات معتبر جهانی میزان صادرات نفت خام ایران در سه ماهه نخست سالجاری میلادی به اتحادیه اروپا و ژاپن به ترتیب 1.3 و 42 درصد کاهش یافته و حتی جایگاه نفت ایران در بازار اروپا از پنجم به هشتم تنزل پیدا کرده است.

همزمان با این کاهش صادرات نفت، عراق به عنوان مهمترین شریک نفتی ایران میزان صادرات این کالای استراتژیک را به بازارهای مختلف اروپایی و آسیایی نه تنها افزایش داده بلکه با دستیابی به رکورد صدور روزانه 2 میلیون و 225 هزار بشکه نفت رسما جایگاه ایران در اوپک را متزلزل کرده است.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور هم از اعلام آمادگی ایران برای تامین بلند مدت نفت خام چین به عنوان یک کشور مستقل از سیاستهای آمریکا خبر داده است و آمارها هم از افزایش صادرات طلای سیاه به این کشور آسیایی حکایت دارند.

هر چند افزایش صادرات نفت ایران به قطب اول اقتصادی جهان یک دستاورد برای نظام اقتصادی کشور به شمار می رود اما وابستگی بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان به یک بازار مصرف در بلند مدت، امنیت صادرات پایدار نفت به عنوان شریان اقتصاد ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 

blackberry35

اخراجی موقت
لوک اویل روسیه چرا از ایران رفت

لوک اویل روسیه چرا از ایران رفت

یادداشت ها لوک اویل روسیه چرا از ایران رفت؟

۱۳۸۹/۳/۱۲
غزاله طایفه: در حالی توسعه همکاری‌ها به خصوص در بخش نفت و گاز، طی ماه‌های اخیر یکی از موضوعات مورد تاکید بین مقامات تهران – مسکو بوده که روند حضور شرکت‌های بزرگ روسی در پروژه‌های ایران با بازتاب‌های مختلفی روبه‌رو بوده است؛ به گونه‌ای که گاهی این شرکت‌ها از آغاز فعالیت خود در ایران خبر داده و در مواقعی با انتشار بیانیه‌ای اعلام می‌کنند که از ایران خارج شده‌اند، اما...
در این بین دلایل خروج دومین تولیدکننده نفت روسیه از ایران، یکی از سوال‌برانگیزترین محورهای خبری بوده است.
شرکت «لوک اویل» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی روسیه است که به همراه شرکت «استات اویل هیدرو» نروژ کار بهره‌برداری از بلوک «اناران» را به ترتیب با سهم 25 و 75 درصد به عهده داشت.
اما از سال 2007 با خروج شرکت «استات اویل» از این پروژه به خاطر تحریم‌های آمریکا، روند حضور این شرکت نیز دستخوش تاخیر شد؛ به طوری که در اواخر سال گذشته این شرکت در خصوص دلایل عدم حضور خود جهت توسعه این بلوک نفتی اعلام کرد: «بهره‌برداری از بلوک «اناران» ایران، تا اتمام تحریم‌های آمریکا امکان‌پذیر نیست.»

عدم پایبندی به زمان تعیین شده
در این بین، اما معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران درباره خروج شرکت «لوک اویل» روسیه از بلوک «اناران» می‌گوید: «با توجه به عدم رعایت زمان از سوی شرکت روسی «لوک اویل» در بلوک «اناران»، امکان مذاکره با آنها برای طرف ایرانی وجود نداشت؛ در نتیجه این شرکت از این پروژه خارج شد.»
به گزارش خبرنگار ما، «حجت‌الله غنیمی‌فرد» در ادامه می‌افزاید: «همواره مذاکرات تجاری و فنی نیاز به مذاکرات جزیی دارد که با وجود ارتباط خوب بین مقامات ایران و روسیه، به دلیل مراعات نشدن زمان از سوی این شرکت روسی امکان ادامه همکاری و مذاکره با آنها در بلوک «اناران» فراهم نشد.»
وی ادامه داد: «یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نفت که پیمانکار اصلی این پروژه بود، به دلیل عدم رعایت زمان‌بندی تعیین شده برای اجرای این قرارداد، به شرکت روسی تذکر داد و این شرکت از این پروژه خارج شد.»
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این موضوع از سوی مسوولان وزارت نفت به طور رسمی‌اعلام نشده است، اظهار داشت: «در تعاملات و قراردادهای بین‌المللی اگر دو شرکت برای همکاری در یک پروژه به توافق نرسند، از انجام آن پروژه کنار خواهند رفت، این موضوع نیازی به اعلام رسمی‌ ندارد.»
«غنیمی‌فرد» اظهار امیدواری کرد: «این شرکت می‌تواند برای اجرای یکی دیگر از پروژه‌های نفت و گازی کشور با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکره شود و در صورت توافق و پایبند بودن به زمان‌بندی اجرای قرارداد، با ما همکاری داشته باشد.»

امضای مفارقت نامه به جای موافقت‌نامه
به گفته وی، روابط بین‌المللی برای اجرای یک قرارداد، روابط خصمانه نیست، تنها رابطه بین‌المللی خصمانه، جنگ نظامی‌است. بنابراین اگر دو طرف مذاکره در موارد اجرایی یک قرارداد با هم به توافق نرسند، در مواردی حتی به جای امضای موافقت نامه، مفارقت‌نامه امضا می‌کنند.
وی درباره‌ دلیل حضور پررنگ‌تر شرکت‌های چینی در پروژه‌های ایران نیز اظهار داشت: «نگاهی به قراردادهای اخیر توسعه‌ای در عراق نشان می‌دهد که بیشتر این قراردادها شامل کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی با شریک چینی بوده است.»
وی توضیح داد: «به نظر می‌رسد که دلیل این امر این است که شرکت‌های چینی دارای منابع ارزی هستند، در حالی که شرکت‌های اروپایی کمبود منابع ارزی دارند. از سوی دیگر از نظر کیفیت تجهیزات نیز هم اکنون برخی تجهیزات ساخته شده در چین دارای کیفیت بهتر نسبت به تجهیزات اروپایی هستند.»

دلایل مجری طرح
از سوی دیگر «غلامحسین زورمند»، مجری طرح بلوک «اناران» نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در خصوص دلایل خروج شرکت «لوک اویل» روسیه از اجرای این طرح اظهار داشت: «برای اجرای این طرح در ابتدا شرکت «استات اویل» نروژ دارای 75 درصد سهم بود و شرکت «لوک اویل» روسیه نیز 25 درصد سهم داشت.»
وی ادامه داد: «اما با خروج شرکت «استات اویل» نروژ، امکان توسعه بلوک «اناران» با 25 درصد سهم «لوک اویل» وجود نداشت. ضمن اینکه این شرکت به زمان‌بندی تعیین شده برای اجرای این طرح نیز پایبند نبود.»
به گفته وی در ابتدا مدت زمان مذاکره برای توسعه بلوک «اناران»، 8 ماه تعیین شده بود؛ اما این مدت ابتدا به 12 ماه و بعدا به 20 ماه افزایش یافت. بنابراین به دلیل عدم پایبندی این شرکت به زمان بندی تعیین شده، از روند توسعه این پروژه کنار گذاشته شد. به گفته وی در حال حاضر روند توسعه این دو میدان توسط شرکت‌های داخلی در حال پیگیری است.

امضای قرارداد حفاری
«زورمند» در خصوص آخرین روند توسعه دو میدان «آذر» و «چنگوله» اظهار داشت: «در حال حاضر قرارداد حفاری این دو میدان امضا شده و کار ساخت محوطه چاه‌ها (سلر) و جاده‌های دسترسی در حال انجام است.»
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرار است شرکت دیگری از روسیه جایگزین «لوک اویل» برای اجرای این پروژه شود؟ اظهار داشت: هنوز مذاکرات در این زمینه نهایی نشده است. بنابراین فعلا نمی‌توانیم اعلام کنیم که چه شرکتی جایگزین این شرکت در این پروژه خواهد شد.

توسعه میادین تا سال 93
به گفته وی شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن) به عنوان پیمانکار اصلی پروژه، هم‌اکنون طرح جامع توسعه (MDP) و تولید زودهنگام این میدان نفتی را با توجه به حساسیت‌های موجود درباره آن، در دست اجرا دارد و تا مرداد ماه سال 93 طبق مصوبه هیات مدیره باید کار توسعه آن به پایان برسد.
به گزارش خبرنگار ما، بلوک اناران (شامل میادین نفتی آذر و چنگوله) در دماغه کوه‌های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام بین دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.

نیاز 4/1 میلیارد دلاری
بر اساس اعلام شرکت «متن» برای توسعه کامل میدان «آذر» و تولید زودهنگام از میدان «چنگوله»، حدود 4/1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. با توسعه کامل و بهره‌برداری نهایی از میدان «آذر» در طول 6 سال، پیش‌بینی شده است که روزانه 50 تا 65 هزار بشکه نفت خام سبک با درجه API 32 در مدت 25 سال از این میدان استحصال شود. همچنین هدف از توسعه میدان «چنگوله» نیز، تولید زودهنگام 15 هزار بشکه نفت در روز است.
 

blae

عضو جدید
با سلام
من الان از مكه مكرمه بهتون بيغام ميدم

pad farsi nadaram bebakhshid.
inja pishe khooneye khoda vase hamatoon doaa kardam ke aval az hame roozitoon beshe biyayn inja.vaghean behtarin noghteye rooye zamine.bad ham doa kardam too in marhale az zendegitoon ke estekhdam bashe movafagh beshid.be niyat hameye bachehaye in foroom ham namaz khoondam.
man ke injam gooshim ham irane khamoosh.
nemidoonam zang zadan nazadan......
 

m.ahmad.kntu

عضو جدید
با سلام
من الان از مكه مكرمه بهتون بيغام ميدم

pad farsi nadaram bebakhshid.
inja pishe khooneye khoda vase hamatoon doaa kardam ke aval az hame roozitoon beshe biyayn inja.vaghean behtarin noghteye rooye zamine.bad ham doa kardam too in marhale az zendegitoon ke estekhdam bashe movafagh beshid.be niyat hameye bachehaye in foroom ham namaz khoondam.
man ke injam gooshim ham irane khamoosh.
nemidoonam zang zadan nazadan......

زیارتتون قبول باشه. خیلی ممن.ن که به یاد بچه های این فروم بودید. انشالله قسمت همه بشه برن خانه خدا
 

majid2798

عضو جدید
سلام،
19 فروردین شروع شد، یه روز بعدش (20ام) تموم شد
این درصدم کلی وقت گذاشتم تا حساب کردم، فکر کردی شوخیه، از 573.5 باری که تماس گرفتم با این شماره ها و تعداد answer & reject شون، حساب کردم.:biggrin:
حالا موفق شدی تماس بگیری؟
ببخشید دیر پاسخ دادم، نبودم!

ایول داری پس :biggrin:
دیروز مسافرت بودم،امروز برگشتم هرچیم که زنگ میزنم جواب نمیدن.
خیال آدم راحت میشه اگه حداقل بدونه که پروندش تکمیل شده.
 

majid2798

عضو جدید
سلام
امروز رفتم شرکت نفت و گاز پارس خانم شیبانی گفت جواب طب و گزینشم اومده و هیچ مشکلی ندارم فقط باید منتظر تماس باشم گفت اگه تا 3 الی 4 روز آینده بهم زنگ زدن که آموزشیم از اول خرداد شروع میشه در غیر اینصورت از اول تیر اینجور که معلوم بود این قضیه 300 نفر صحت داره و جای نگرانی برای دوستان نیست فقظ کمبود امکانات یک سری محدودیتها براشون ایجاد کرده

سلام مهندس.
تاریخ طب صنعتیت کی بود؟؟
 

majid2798

عضو جدید
با سلام
من الان از مكه مكرمه بهتون بيغام ميدم

pad farsi nadaram bebakhshid.
inja pishe khooneye khoda vase hamatoon doaa kardam ke aval az hame roozitoon beshe biyayn inja.vaghean behtarin noghteye rooye zamine.bad ham doa kardam too in marhale az zendegitoon ke estekhdam bashe movafagh beshid.be niyat hameye bachehaye in foroom ham namaz khoondam.
man ke injam gooshim ham irane khamoosh.
nemidoonam zang zadan nazadan......

حجکم مقبولم

ممنون از لطفت مهندس
 

ABADAN-

عضو جدید
سلام مهندس blae
الان واستون پرسیدم گفتم یکی از دوستام مکه است .اگه الان تماس بگیرن نیستن.
گفت :اشکال نداره باهاشون همکاری میکنیم.
 
آخرین ویرایش:
بالا