این تصویر شما را دیوانه می کند!

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما بگین امکان وجود این شکلی که در عکس می بینید چجوری مکمنه؟! :confused::confused::eek::eek::surprised::surprised::confused::confused:

 

mahboob@

عضو جدید
هرچی فکر میکنم نمیشه
خودتون جوابشو بدین فکر ما این آخر شبی قد نمیده
و بسی کنجکاو شده
 

B@control

کاربر بیش فعال
خیلی جالب بود
حالا نمیخواین بگین جه جوری میشه
از قسمتهای دیگش عکس ندارین؟
 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسماعیلی
بیا و منو از این هنگی در بیار
خیلی جالب بود
تازه تکراریم نیس :دی
 

esmaeili60

عضو جدید
کاربر ممتاز
2 توضيح رو مينويسم

1-اين در واقع يك خطاي ديد است. براي اينكه بهتر متوجه شويد، شكل آن از زاويه ديد بالا را برايتان كشيدم:


همانطور كه در شكل مشاهده مي‌كنيد، وقتي حجم فوق در زاويه خاصي قرار مي‌گيرد ﴿كه زاويه دقيق آن توسط ساعت پايين تصوير نشان داده شده است﴾، سر چوب شماره ١، در موقعيت شماره ٢ به نظر خواهد آمد و در اينجا است كه مغز دچار اشتباه شده و زايده‌ي شماره ١ ﴿كه در پايه ١ است﴾ را در امتداد زايده‌ي شماره ٢ ﴿كه در پايه شماره ٢ قرار دارد و عملا هيچ ارتباط و اتصالي به هم ندارند﴾ قلمداد مي‌نمايد.

از اينگونه خطاهاي بصري در زندگي عادي فوق‌العاده فراوان است. براي اينكه ديگر به ديده‌هايتان هم اطمينان نكنيد بايد خدمتتان عرض كنم كه دقيقا در مركز شبكيه‌ي چشم، نقطه‌اي به نام نقطه كور وجود دارد كه اعصاب بينايي سراسر شبكيه در اينجا از چشم خارج و به مغز مي‌روند.

در اين نقطه هيچ سلول بينايي وجود ندارد و چون نقطه‌ي كور در مركز شكل‌گيري تصوير بر روي شبكيه قرار دارد، در واقع وقتي به جسمي نگاه مي‌كنيد، يك سوم آن جسم را نمي‌توانيد ببينيد، در حالي كه شما تصور مي‌كنيد تمام آن جسم را داريد مي‌بينيد!

2-دوستان اگر به سایه ها خوب نگاه کنید، سایه ی اون تیرک کذایی رو که همه رو به اشتباه میندازه، وسط در پایین تصویر می بینید، عمود بر ستون سمت چپ متصل شده و سر دیگرش به جایی وصل نیست ولی زاویه ی دوربین رو جوری قرار دادن که انگار به پشت ستون سمت راست رفته یعنی اگر دوربین عمود بر چهارچوب قرار میگرفت شما فقط یک چارچوب خالی رو میدیدید!
الآن دلخورید؟!

 

Similar threads

بالا