حکم جک لهجه دار

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به همون شناختی که من از جنبه ی دوستان دارم ، بعید نیست فردا علیه من شروع به موضع گیری و ناسزا گفتن کنن:) واسه همین برای جلوگیری از این نوع برخوردهای محتمل همینجا اعلام میکنم که حرفایی که زدم دیدگاه شخصیم در مورد جوک بود اگه شما جور دیگه ای به این قضیه نگاه میکنید نظرتون محترمه من هم دوست ندارم کسی رو مجبور کنم مثل من فکر کنه بنده مخلص ترک و لر و رشتی و...همه هموطن های گلمون هستم که در درجه ی اول "انسان" هستن :gol:
شب همگی خوش
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خوب بود
امیدوارم این نوع روشن فکری طلیعه ای باشه واسه از بین رفتن تمسخر لهجه ها .نژادها وقومیت های مختلف

به راستی دوران جاهلیت بعضی ها کی تموم میشه؟

به امید آن روز
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
بنیانگذار این چند دستگی و نژاد برتری انگلیس بوده
در قدیم فرهنگ مردم کشور ما کم بوده یعنی دهه 30 تا 40 چون اکثرا بی سواد و کم سواد بودن
همینطور این فیلم های آبکی قدیمی منشاء تمسخر افراد به قوم های مختلف کشور شده
اونها فقط پول رو میخواستند و حاضر شدند برای بدست آوردنش هرکاری بکنند
خدا لعنتشون کنه
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
ممنون استارتر .
امضای قبلی بابک خیلی قشنگ بود من که عاشق اون امضاش شده بودم...به نظرم پر مغز ترین امضا تو کل باشگاه بود حیف که عوضش کرد...
خیلی تاثیر گذار و قابل تامل بود.
همینجا از اقای بابک خان درخواست دارم همون امضای قبلیشونو بذارن تا همه بفهمن که ترک و لر و رشتی یعنی چی:gol:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
شما وقتی انسانیت یه انسان رو فقط صرف اینکه لر یا ترکه زیر سوال میبری و میخندی میشه جنبه نداشتن؟!!!
وقتی غیرت یه رشتی رو زیر سوال میبرین و میخندین چی؟!!!
تا حالا فکر کردین چرا جکها راجع به هموطنان مرز نشین اینقدر زنندست اما مثلا در مورد اصفهانیها و تهرانیها فقط به یکی از خصلتهاشون(خساست و لاف زدن)بر میگرده؟؟؟
شما که انسانیت و شخصیت کلی انسان هموطن رو از رو یه حدیث جعلی (بدون حتی شامل بودن خصلتی و دیدن چیزی) زیر سوال میبرید و نه تنها نفیش نمیکنید میگید باید بر اساس علمش بررسی بشه و عالمش بیاد تا درستی و نادرستی اونو تشخیص بده !!!!، شما که صرفا بخاطر پوشش یک نفر با جدیت تمام اونو فاحشه و شهوت پرست و خودفروش و اطرافیان اونو سیب زمینی، بی غیرت و ... میخونید و با افتخار جار میزنید و خودتونو برتر دونسته و اونهارو میکوبید و انسانیت و درستیشونو زیر سوال میبرید، از صدهزار جک که صرفا برای شوخیه (نه جدی!) بدتر عمل میکنید!!

به جای نفی بقیه کمی هم به خودتون و اعمال خودتون رجوع کنید بد نیست!
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شما که انسانیت و شخصیت کلی انسان هموطن رو از رو یه حدیث جعلی (بدون حتی شامل بودن خصلتی و دیدن چیزی) زیر سوال میبرید و نه تنها نفیش نمیکنید میگید باید بر اساس علمش بررسی بشه و عالمش بیاد تا درستی و نادرستی اونو تشخیص بده !!!!، شما که صرفا بخاطر پوشش یک نفر با جدیت تمام اونو فاحشه و شهوت پرست و خودفروش و اطرافیان اونو سیب زمینی، بی غیرت و ... میخونید و با افتخار جار میزنید و خودتونو برتر دونسته و اونهارو میکوبید و انسانیت و درستیشونو زیر سوال میبرید، از صدهزار جک که صرفا برای شوخیه (نه جدی!) بدتر عمل میکنید!!

به جای نفی بقیه کمی هم به خودتون و اعمال خودتون رجوع کنید بد نیست!
اگه میخواید کل کل کنید تو پروف!!!
اون حدیث مصداق آورده برای منظورش ضمن اینکه من نفیش نکردم اما قبولش هم نکردم!!
مورد دوم رو هم توهمات ذهنی شماست فقط
ممنون از اینکه به فکر اصلاح من هستید:gol:
 
  • Like
واکنش ها: Sarp

Motahare89

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه گفتن این جوک هابرای خیلیا خیلی عادی شده و وقتی واکنشی در برابرش نشون میدی بهت میگن بی جنبه!!!!!
واقعا موندم آخه بهت توهین می کنن بعد میگن شوخی کردیم بخندی.....:surprised:
آدم خودش که واسه هم شهری و هم وطنش تبر دست نمیگیره که!!!!:razz:
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای باز کردن یک شئ که منظم و محکم بسته بندی شده راهکارهای زیادی وجود داره.آخرین بسته بندیش که در بیرونی ترین قسمتش قرار داره از نظر امنیتی ضعیف ترین قسمت هست.یعنی علی الظاهر به سادگی قابل باز شدن هست.وقتی مشغول باز کردن جلد بیرونی هستیم چنان سرمون گرم میشه که از یاد می بریم که این تازه جلد بیرونی هست.هرچند که هیچ وقت هم باز نمیشه و گاهی اوقات خودمون رو توی اون نایلون درگیر می کنیم.

برام خیلی جالبه دوستانی میان اینجا تشکر پشت تشکر راه میندازن که کسی نفهمه فکر می کنه برنده ی جایزه نوبل انسانیت هستند.همون کاربرانی که وقتی صحبت از حقوق اقوام ایران میشه به شدت موضع می گیرن و وقتی کسی چنین ادعایی داره زود مارک تجزیه طلب و غیره می چسبونن.

بهتره قبل از اینکه تمرین جوک نگفتن و نخندیدن به جوک های قومیتی کنید کمی به حقوق اساسی اقوام ایران احترام بزارید.شاید نظر ما هم راجع به افکارتان برگشت.
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
اگه میخواید کل کل کنید تو پروف!!!
اون حدیث مصداق آورده برای منظورش ضمن اینکه من نفیش نکردم اما قبولش هم نکردم!!
مورد دوم رو هم توهمات ذهنی شماست فقط
ممنون از اینکه به فکر اصلاح من هستید:gol:
بحث کل کل نیست! علاقه ای هم ندارم
هدف اصلاح هم ندارم.
مخاطب من هم فقط شما نیستید خیلیها که تو این تاپیک نظر دادن چنین طرز فکری دارن!
فقط دیدم همه اینجا دارن توهین به هموطن رو به این دلایل مثلا لباس یا شیوه حرف زدنش یا فرهنگش و ... نفی میکنن و ادعای روشنفکری داشتن گفتم اینم درنظر بگیرن که خودشون شوخی رو نفی میکنن جای دیگه خیلی وقتها به جدی توهین میکنن و همین رفتارو بدتر دارن!
کاش همه فقط در حرف سخنوری نکنن!
برای هر دو مورد لینک تاپیک گذاشتم که فقط یک نمونه از هرکدومه و توهمی در کار نیست چیزیه که کاملا مستنده!
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کدوم ایران؟ همون ایرانی که همه فارسی حرف می زنن؟
برای شما مهم ایران نیست،که اگر بود مهم بودن ایران یعنی مهم بودن اقوام ایرانی
یه سول واسه من پیش اومد جناب توتولماز

شما اعتقادات ایشون درباره این مسائلو و دلیل مهم بودن ایرانو میدونید؟ قبلا باهاشون بحث کردید در این زمینه؟
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سول واسه من پیش اومد جناب توتولماز

شما اعتقادات ایشون درباره این مسائلو و دلیل مهم بودن ایرانو میدونید؟ قبلا باهاشون بحث کردید در این زمینه؟

خوب قبلش من یه سؤال دارم!
شما چرا پست اول من رو تو این تاپیک نقل قول نگرفتید و به این یکی چسبیدید؟
یه سؤال دیگه!
اولین و آخرین برخوردمون قبل از این پست یادتونه؟
شاید شما یادتون نیست ولی من یادمه،

تازه عضو شده بودم،هیچ کس رو نمی شناختم حتی دوستایی که بعدا فهمیدم قبلاً جاهای دیگه دیدمشون، شما با یکی بحث می کردید، منم یه چیز معمولی نوشتم که اصلاً مخاطبم شما نبودید و شما چنین پاسخی دادید:
"ول کنید اینارو باز از هم دیگه طرفداری می کنن و ..."(البته شبیه این و ورژن بسیار بسیار محترمانه ش رو آوردم )
همون اوایل فهمیدم که روزای سختی در پیش دارم.

الان برگردیم به سؤال شما،اگه منظورتون اینه که من قبل از اینکه منظور ایشون رو درک کنم جواب دادم،این کلمات ایشون هست که در قالب جملات منظورشون رو بیان می کنه،برای یک بحث لازم نیست کسی رو شناخت با جملاتش میشه با افکارش آشنا شد.
بله منظور ایشون حس اتحاد و وطن پرستی بود ، ومن هم متوجه شدم،اکنون دانسته یا ندانسته(به قول شما ندانسته) این حس دوست داشتن به قیمت سرکوبی دیگران است.
نمی شود که من بگویم عاشق شما هستم ولی وقتی یک لیوان آب از من طلب می کنید بگویم حال ندارم یا نمی خواهم.
آدم های محترم هم گاهاً جملات اشتباهی بکار می برند.
مهم بودن ایران در گرو مهم بودن وجب وجب خاکش هست.این وجب ها مردمانی دارند از ایل و قبایل مختلف و نامهم خواندن این قبایل،نامهم خواندن ایران است.
پس من یک ایراد به جمله ای گرفتم که تناقض در آن بود و نیازی به شناخت کاربر نبود.که برای من مهم ایده ها و افکار است نه شخص کاربر.کاش همه همین گونه باشند.
 

alirezam

عضو جدید
ممنون از استارتر عزیز....

نخست با یاد آوری این موضوع باید شروع کنیم که در استراتژی های نظامی و سیاسی یکی از نخستین نکته های باریک تر از مو از عهد باستان تا به امروز،شکستن روحیه حریف و تضعیف آن از داخل بوده است. (تفرقه بیانداز؛حکومت کن) حال با بررسی بسیار گذرا در تاریخ معاصر به بینیم چه کسی خواستار تفرقه در میان مردم ما بوده است و چه کسی از این انشقاق سود می برد. ادوارد براون انگلیسی، در کتاب خود با نام یکسال در میان ایرانیان که جنبه سفرنامه دارد، و در سال 1887 به چاپ رسیده است ، مطالبی را بیان می کند و به برخی از اقوام ایرانی نسبت هایی می دهد که مشابه آن را امروز از زبان بسیاری از عناصر و نویسندگان قومیت گرا شنیده می شود. فیروز منصوری در کتاب مطالعاتی در تاریخ و فرهنگ آذربایجان می نویسد، ادوارد براون در شهرستان های ایران و در خانه های سران ایلات ، قبایل و اعیان رفت و آمد می کرد و تخم نفاق را بین مردم می کاشت. برای نمونه در کتاب خود دروغ ها و یاوه هایی از جانب کرمانیان به آذری ها نسبت می دهد و به دروغ در هر شهر دیگر به هر کدام از بزرگان که برخورد می کند، تبلیغ می کند که در فلان شهر ، فلان افترا را به شما می زدند و الخ... . نمونه دیگر «کلنل چارلز ادوارد.استوارت» مامور ویژه انگلستان در مرزهای ایران و افغانستان و خراسان بود. وی در یکی از گزارش های سفر خود چنین می نگارد: «من از ابراز دشمنی خراسان نسبت به فرمانروایان قاجار تعجب کردم.قاجاریان در این استان منفورند تنها بدین سبب پذیرفته شده اند که مردم از بیرون راندن آنان کاملا نومیدند. من یقین دارم که خراسانیان به شرط این که به حرم رضا [ع] کاری نداشته باشند هر گونه مهاجم مسیحی(روسیه - انگلستان) را به مهاجم افغانی ترجیح می دهند. زیرا افغانی ها سنی هستند و سکنه خراسان شیعه و از همدیگر نفرت دارند». نا گفته پیدا است که چنین تفکری در چه پی عملکردی بود: لشکر کشی به خراسان و تصرف این منطقه، و زمینه سازی برای این موضوع در میان مردمان این ناحیه. نمونه همین اقدام از سوی « والنتین چیرول » در مورد خوزستان صورت می گرفت و سایر مناطق نیز به همین نسبت .وی برای نخستین بار از نام ساختگی عربستان ایران(در مورد سرزمین دلیر پرور خوزستان) استفاده کرد که امروز لقلقه زبان تعدادی از تروریست های بمب گذار ِ مرتبط با نیروهای انگلستان در بصره شده است.
http://howiyat.blogsky.com/1389/11/09/post-2/
 

alirezam

عضو جدید
در کشور ما برای نخستین بار، انگلیسی ها به مقوله قومیت ها علاقه نشان دادند، و استفاده از پتانسیل اختلاف افکنی های فرقه ای و قومیتی را همواره مد نظر داشته اند.
آن ها از خرده فرهنگ های یک کشور فرهنگ ساختند و سپس از آن را تعبیر به خلق ها و سپس قومیت ها و اکنون ملت ها نموده اند.طبیعی است که استفاده از عبارت ملت برای مردم یک ناحیه بار شدید سیاسی در پی دارد و مردمی که امروز ملت نامیده می شوند در فردای روزگار نیازمند دولت خواهئد شد! به این ترتیب پتانسیل های لازم برای رودرویی با کشور ها و رژیم ها سیاسی پر بار تر می شود و گزینه اختلاف افکنی داخلی همیشه برای قدرت ها و دشمن های خارجی محفوظ می ماند. از سوی دیگر با بهانه شدن تمسخر گویش و لهجه ها از سوی گروه های قومیت گرا، آن ها با وارد کردن معضل تحقیر قومی/ملی ! به گفتمان سیاسی خود این موضوع را دست مایه ای برای اقناع توده قرار داده و با حرکت از این موضع به نتایج دیگری نیز می رسند.
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از استارتر عزیز....

نخست با یاد آوری این موضوع باید شروع کنیم که در استراتژی های نظامی و سیاسی یکی از نخستین نکته های باریک تر از مو از عهد باستان تا به امروز،شکستن روحیه حریف و تضعیف آن از داخل بوده است. (تفرقه بیانداز؛حکومت کن) حال با بررسی بسیار گذرا در تاریخ معاصر به بینیم چه کسی خواستار تفرقه در میان مردم ما بوده است و چه کسی از این انشقاق سود می برد. ادوارد براون انگلیسی، در کتاب خود با نام یکسال در میان ایرانیان که جنبه سفرنامه دارد، و در سال 1887 به چاپ رسیده است ، مطالبی را بیان می کند و به برخی از اقوام ایرانی نسبت هایی می دهد که مشابه آن را امروز از زبان بسیاری از عناصر و نویسندگان قومیت گرا شنیده می شود. فیروز منصوری در کتاب مطالعاتی در تاریخ و فرهنگ آذربایجان می نویسد، ادوارد براون در شهرستان های ایران و در خانه های سران ایلات ، قبایل و اعیان رفت و آمد می کرد و تخم نفاق را بین مردم می کاشت. برای نمونه در کتاب خود دروغ ها و یاوه هایی از جانب کرمانیان به آذری ها نسبت می دهد و به دروغ در هر شهر دیگر به هر کدام از بزرگان که برخورد می کند، تبلیغ می کند که در فلان شهر ، فلان افترا را به شما می زدند و الخ... . نمونه دیگر «کلنل چارلز ادوارد.استوارت» مامور ویژه انگلستان در مرزهای ایران و افغانستان و خراسان بود. وی در یکی از گزارش های سفر خود چنین می نگارد: «من از ابراز دشمنی خراسان نسبت به فرمانروایان قاجار تعجب کردم.قاجاریان در این استان منفورند تنها بدین سبب پذیرفته شده اند که مردم از بیرون راندن آنان کاملا نومیدند. من یقین دارم که خراسانیان به شرط این که به حرم رضا [ع] کاری نداشته باشند هر گونه مهاجم مسیحی(روسیه - انگلستان) را به مهاجم افغانی ترجیح می دهند. زیرا افغانی ها سنی هستند و سکنه خراسان شیعه و از همدیگر نفرت دارند». نا گفته پیدا است که چنین تفکری در چه پی عملکردی بود: لشکر کشی به خراسان و تصرف این منطقه، و زمینه سازی برای این موضوع در میان مردمان این ناحیه. نمونه همین اقدام از سوی « والنتین چیرول » در مورد خوزستان صورت می گرفت و سایر مناطق نیز به همین نسبت .وی برای نخستین بار از نام ساختگی عربستان ایران(در مورد سرزمین دلیر پرور خوزستان) استفاده کرد که امروز لقلقه زبان تعدادی از تروریست های بمب گذار ِ مرتبط با نیروهای انگلستان در بصره شده است.
http://howiyat.blogsky.com/1389/11/09/post-2/

در کشور ما برای نخستین بار، انگلیسی ها به مقوله قومیت ها علاقه نشان دادند، و استفاده از پتانسیل اختلاف افکنی های فرقه ای و قومیتی را همواره مد نظر داشته اند.
آن ها از خرده فرهنگ های یک کشور فرهنگ ساختند و سپس از آن را تعبیر به خلق ها و سپس قومیت ها و اکنون ملت ها نموده اند.طبیعی است که استفاده از عبارت ملت برای مردم یک ناحیه بار شدید سیاسی در پی دارد و مردمی که امروز ملت نامیده می شوند در فردای روزگار نیازمند دولت خواهئد شد! به این ترتیب پتانسیل های لازم برای رودرویی با کشور ها و رژیم ها سیاسی پر بار تر می شود و گزینه اختلاف افکنی داخلی همیشه برای قدرت ها و دشمن های خارجی محفوظ می ماند. از سوی دیگر با بهانه شدن تمسخر گویش و لهجه ها از سوی گروه های قومیت گرا، آن ها با وارد کردن معضل تحقیر قومی/ملی ! به گفتمان سیاسی خود این موضوع را دست مایه ای برای اقناع توده قرار داده و با حرکت از این موضع به نتایج دیگری نیز می رسند.

من از دو پست شما تشکر کردم چون همه ی جملات آن ستودنی بود شاید در اسامی اختلاف باشد اما اصل موضوع فرقی ندارد.
اما این تمامی جریاناتی نیست که شما نوشتید.

اکنون یک سؤال،

وقتی یک استادیوم ایکس هزاران نفر ناسزای قومیتی سر می دهند و یا بنر توهینی با کمک مأموران امتیتی وارد استادیوم می کنند و حتی یک جلسه هم محروم نمی شوند(در قبال توهین به ملیون ها ایرانی)

الان باید نتیجه گرفت که رئیس نیروی انتظامی فلان شهر گماشته ی انگلیس است؟
یا رئیس کمیته ی انظباطی با انگلیسی ها ارتباط دارد؟

سایر مسؤلان چه؟
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب قبلش من یه سؤال دارم!
شما چرا پست اول من رو تو این تاپیک نقل قول نگرفتید و به این یکی چسبیدید؟
نظری در باره صحبتهاتون نداشتم!
مگر از همه پست های یک نفر باید نقل قول گرفت!!!!

حالا استفاده شما از واژه چسبیدن هم جالب بود برام ولی چسبندگی ای در کار نیست، دوست داشته باشید ولش میکنم و از خیر بحث با شما میگذرم!

یه سؤال دیگه!
اولین و آخرین برخوردمون قبل از این پست یادتونه؟
شاید شما یادتون نیست ولی من یادمه،

آره متاسفانه یادم نیست!

تازه عضو شده بودم،هیچ کس رو نمی شناختم حتی دوستایی که بعدا فهمیدم قبلاً جاهای دیگه دیدمشون، شما با یکی بحث می کردید، منم یه چیز معمولی نوشتم که اصلاً مخاطبم شما نبودید و شما چنین پاسخی دادید:
"ول کنید اینارو باز از هم دیگه طرفداری می کنن و ..."(البته شبیه این و ورژن بسیار بسیار محترمانه ش رو آوردم )
همون اوایل فهمیدم که روزای سختی در پیش دارم.
میتونم بپرسم شما چی نوشتید؟

دقیقا بنویسید چی نوشتم، ممنون.
و اگر اینطور گفتم و خلاف واقع بوده همینجا ازتون عذرخواهی میکنم...

الان برگردیم به سؤال شما،اگه منظورتون اینه که من قبل از اینکه منظور ایشون رو درک کنم جواب دادم
نه ابدا منطورم این نبود!
شما فرمودید
برای شما مهم ایران نیست،که اگر بود مهم بودن ایران یعنی مهم بودن اقوام ایرانی
قبلا در بحثی گفته اند که حقوق اقوام ایرانی برای ایشان مهم نیست؟ مثلا در تاپیک های مرتبط شرکت کرده اند و بر حقوق اقوام ایرانی خط کشیدند؟

،این کلمات ایشون هست که در قالب جملات منظورشون رو بیان می کنه،برای یک بحث لازم نیست کسی رو شناخت با جملاتش میشه با افکارش آشنا شد.
بله منظور ایشون حس اتحاد و وطن پرستی بود ، ومن هم متوجه شدم،اکنون دانسته یا ندانسته(به قول شما ندانسته) این حس دوست داشتن به قیمت سرکوبی دیگران است.
از کجا فهمیدید این حس دوست داشتن از نظر ایشان به قیمت سرکوبی دیگر اقوام است؟
نمی شود که من بگویم عاشق شما هستم ولی وقتی یک لیوان آب از من طلب می کنید بگویم حال ندارم یا نمی خواهم.
آدم های محترم هم گاهاً جملات اشتباهی بکار می برند.
مهم بودن ایران در گرو مهم بودن وجب وجب خاکش هست.این وجب ها مردمانی دارند از ایل و قبایل مختلف و نامهم خواندن این قبایل،نامهم خواندن ایران است
پس من یک ایراد به جمله ای گرفتم که تناقض در آن بود و نیازی به شناخت کاربر نبود.که برای من مهم ایده ها و افکار است نه شخص کاربر.کاش همه همین گونه باشند.
علت اینکه من واکشن نشون دادم این بود که نظر من شبیه نظر ایشونه، برای من هم (تو این قضیه) ایران مهمه و نه قومیت
حالا شاید ایشون از منظر دیگه ای گفتند، ولی من از دیدگاه خودم میگم
اون جمله به این معنی نیست که قومیت ها مهم نیستند
از دو جنبه میشه به قضیه نگاه کرد:
1)در بحث کلان و با در نظر گرفتن منافع کشور، منافع اقوام در درجه دوم اهمیت قرار میگیره.
مثلا اینکه تاپیک سعی در تقبیح جک های قومیتی داره، مهمترین سودش به نفع کشور ایرانه، نه خود اقوام چون از تضاد های قومیتی کم میکنه.

مثلا من خودم شاید برخی اوقات بخندم به اینکه می گویند اصفهانی ها خسیس اند و با خنده جوابش رو میدم نه با عصبیت و کینه ورزی، ولی این مسئله رو وقتی کسی از یک قوم دیگه بگه و لحن گفتنش خوب نباشه باعث ناراحتیم میشه!

2)در بحث داخلی که مشکل اتحاد ایرانیان و اختلافات داخلی مطرح نیست، منافع اقوام در درجه اول اهمیت قرار میگیره. (که موضوع بحث اینجا نیست)

و این دو جنبه مکمل همدیگه و یکی ضامن اون یکیه.

شما هم بهتره به جای جبهه گیری و تخریب وجهه خودتون و دوستانتون، با این تاپیک همراه بشید و همه را به یک چوب نرانید.

برای من مهم ایده ها و افکار است نه شخص کاربر
امیدوارم همین گونه باشد که شما میفرمایید.

اگر اینگونه باشد باعث خوشحالی است...
 
آخرین ویرایش:

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما وقتی انسانیت یه انسان رو فقط صرف اینکه لر یا ترکه زیر سوال میبری و میخندی میشه جنبه نداشتن؟!!!
وقتی غیرت یه رشتی رو زیر سوال میبرین و میخندین چی؟!!!
تا حالا فکر کردین چرا جکها راجع به هموطنان مرز نشین اینقدر زنندست اما مثلا در مورد اصفهانیها و تهرانیها فقط به یکی از خصلتهاشون(خساست و لاف زدن)بر میگرده؟؟؟
ممنون...
جنبه وقتی مطرحه که شما با یک یا دونفر شوخی کنین نه اینکه کل هویت و شخصیت تمامی یک قوم رو زیر سوال ببرین!
.

برای باز کردن یک شئ که منظم و محکم بسته بندی شده راهکارهای زیادی وجود داره.آخرین بسته بندیش که در بیرونی ترین قسمتش قرار داره از نظر امنیتی ضعیف ترین قسمت هست.یعنی علی الظاهر به سادگی قابل باز شدن هست.وقتی مشغول باز کردن جلد بیرونی هستیم چنان سرمون گرم میشه که از یاد می بریم که این تازه جلد بیرونی هست.هرچند که هیچ وقت هم باز نمیشه و گاهی اوقات خودمون رو توی اون نایلون درگیر می کنیم.

برام خیلی جالبه دوستانی میان اینجا تشکر پشت تشکر راه میندازن که کسی نفهمه فکر می کنه برنده ی جایزه نوبل انسانیت هستند.همون کاربرانی که وقتی صحبت از حقوق اقوام ایران میشه به شدت موضع می گیرن و وقتی کسی چنین ادعایی داره زود مارک تجزیه طلب و غیره می چسبونن.

بهتره قبل از اینکه تمرین جوک نگفتن و نخندیدن به جوک های قومیتی کنید کمی به حقوق اساسی اقوام ایران احترام بزارید.شاید نظر ما هم راجع به افکارتان برگشت.
تو مملکتی که هیچ کس حقوق اساسی نداره شما حقوق اساسی رو از اقوام دیگه طلب می کنین؟؟؟
هر انسانی دارای حقوقیه... از نماینده هاتون پرسیدین تو اون مجلسی که مثلا به نمایندگی از شما رفتن دارن چیکار می کنن؟؟؟ نه شما که ترکی ها... همه ما... برای دریاچه چیکار کردن؟؟ برای گرفتن حق تحصیل به زبان مادری که تو خود قانون اساسی تصریح شده اما معطل مونده چیکار کردن؟؟؟
شما می خوای تو هر تاپیکی که رفتی ساز مخالف بزنی؟؟؟
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتفاقاً مسأله همین جاست
اونی که رفته مجلس خوب دیگه به غرایض شخصیش رسیده دیگه مردم کین
داره از مزایای مجلسی بودن استفاده می کنه
مسأله اینه که وقتی همه ی مردم هرگروه یه جور یه مشکلاتی داره چرا بقیه به جای کمک کردن دارن چوب لای چرخ گروه دیگه می کنن
اصلا کمک نخواستن به حال خودشونم رها نمی کنن.

شما همین تاپیک درخواست تالار رو ببینی متوجه میشی که کیا کاسه ی داغ تر از آش شدن
ساز مخالف هارم همون جا پیدا می کنید.

آخه برای من جالب شد اونایی دایه مهربان تر از مادر شدن که غیر از خودشون هیچ کس رو نمی بینن و الانم با به به و چه چه می خوان با آرامش در کنار هم زندگی کنیم.

اول ظرفیت خودمون رو ببریم بالا بعد بقیه مسائل حل میشه.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
همین دیگه... چوب لای چرخ گذاشتن از بالاست... خود مردم جز همین مسائل تحقیر و تمسخر قومیتی کجا چوب لا چرخ قومیتها گذاشتن؟؟ اصلا مردم ایران کجا به مسائل اجتماعی و سیاسی اونقدرها اهمیت می دن که حالا بخوان چوب لا چرخ این گروه یا اون گروه بذارن؟؟؟!!!!
تازه اینو هم ببین که الان اون بالا از بیشتر قومیتها هستن... اما اونی که رفته اون بالا دیگه این چیزا یادش نمی مونه... همینی که خودت هم گفتی!
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
به هر صورت یا از سر نادانی یا منفعت
چیزایی رو گفتم که دیدم.

لااقل اون بالایی یه چیزی بهش می ماسه اونایی که در راه خدا گناه می کنن واقعاً نابغه هستن.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما وقتی انسانیت یه انسان رو فقط صرف اینکه لر یا ترکه زیر سوال میبری و میخندی میشه جنبه نداشتن؟!!!
وقتی غیرت یه رشتی رو زیر سوال میبرین و میخندین چی؟!!!
تا حالا فکر کردین چرا جکها راجع به هموطنان مرز نشین اینقدر زنندست اما مثلا در مورد اصفهانیها و تهرانیها فقط به یکی از خصلتهاشون(خساست و لاف زدن)بر میگرده؟؟؟
سلام آقا جواد
مثل همیشه از پست شما لذت بردم.
آفرین . دلیلش اینه که مرز نشینها، مخصوصا شمالیها و ترکها همیشه در مقابل توطئه ی استکبار شرق ایستادن.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
به هر صورت یا از سر نادانی یا منفعت
چیزایی رو گفتم که دیدم.

لااقل اون بالایی یه چیزی بهش می ماسه اونایی که در راه خدا گناه می کنن واقعاً نابغه هستن.
تعدادشون کمتر ازونه که بشه به کل جامعه تعمیم داد...
 

المینا

عضو جدید
والا تا اونجایی که من جوکارو میشنوم ندیدم کسی به اعتقادات قومی توهین کنه :w20: (تازه اعتقادات اکثر مردم شبیه همه)
معمولا یه خصلتی رو سوژه میکنن که اون هم احتمالا یه جایی یه اتفاقی افتاده که دلیل سوژه شدن شده ، ولی خیلی آدم باید احمق باشه نتونه ماهیت شوخی بودن جوک رو تشخیص بده کسی که بر اساس جوک بخواد در مورد وصلتی تصمیمشو عوض کنه همون بهتر که با اون سطح شعورش ازدواج نکنه! خیلی وقتها من دیدم کسایی از یه قوم در مورد خودشون جوک تعریف میکنن و میخندن ... بازم میگم موضوع فقط داشتن "جنبه" ست که متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها نداریم.

مثلا همین دوربین مخفی هایی که خارجی ها میسازن رو نگاه کن ، چنان شوخی هایی میکنن که اینجا اگه یکی همچین شوخی ای بکنه فاتحه ش خونده س درحالیکه اونجا یارو خیلی عادی برخورد میکنه و با خنده میگذره ازش !

حق با صبا جانه....من خودم لر هستم و میبینم چقدر تفکر دیگران درباره لرها بده....
مساله جنبه نیست....خیلیا این حرفا رو باور کردن.
این مساله است....
و دیگه اینکه قبح تمسخر داره شکسته میشه و این اصلا موضوع خنده داری نیست!
 
بالا