تجاوز به کفار واجب است

وضعیت
موضوع بسته شده است.

afshin-18

عضو جدید
قبل از هر چیز این تاپیک جنبه ی تحقیقاتی داره و لطفا به پست های اول ان توجه نکنید(البته کسانی که نمی خواهند در بحث شرکت کنند )و پست های نتیجه و آخر رو بخونن


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند
 
آخرین ویرایش:

rose_1988sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند
بابا از یه "انسان" میپرسیدی حداقل!
آخه استاد اندیشه 1 اگه چیزی سرش میشد که یه چیز دیگه درس میداد :w16:
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببخشید شما چطوری به این نتیجه رسیدین که باید همچین کاری کنیم؟؟؟
این تفسیر ایه
نخست روى سخن را به مؤمنان كرده، مى‏گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! با كفارى كه به شما نزديكترند پيكار كنيد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ).
آيه فوق گرچه از «پيكار مسلحانه»، و از «فاصله مكانى» سخن مى‏گويد، ولى بعيد نيست كه روح آيه در پيكارهاى منطقى و فاصله‏هاى معنوى نيز حاكم باشد، به اين معنى كه مسلمانان به هنگام پرداختن به مبارزه منطقى و تبليغاتى با دشمنان، اول بايد به سراغ كسانى بروند كه خطرشان براى جامعه اسلامى بيشتر و نزديكتر است، مثلا در عصر ما كه خطر الحاد و مادّيگرى همه جوامع را تهديد مى‏كند، بايد مبارزه با آن را مقدم بر مبارزه با مذاهب باطله قرار داد، نه اين كه آنها فراموش شوند، بلكه بايد لبه تيز حمله متوجه گروه خطرناكتر گردد، يا مثلا مبارزه با استعمار فكرى و سياسى و اقتصادى بايد در درجه اول قرار گيرد.
دومين دستورى كه در زمينه جهاد، در اين آيه مى‏خوانيم، دستور شدت عمل است، آيه مى‏گويد: «دشمنان بايد در شما يك نوع خشونت احساس كنند» (وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً).
بنابراين تنها، وجود قدرت كافى نيست، بلكه بايد در برابر دشمن نمايش قدرت داد. برگزيده تفسير نمونه، ج‏2، ص: 265
و در پايان آيه به مسلمانان با اين عبارت نويد پيروزى مى‏دهد كه: «بدانيد خدا با پرهيزكاران است» (وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ).
اين تعبير ممكن است علاوه بر آنچه گفته شد، اشاره به اين معنى نيز باشد كه توسل به خشونت و شدت عمل بايد توأم با تقوا باشد، و هيچ گاه از حدود انسانى تجاوز نكند.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سری هم به آیات دیگر قرآن میزنیم

«وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»(26)؛
با کسانی که با شما می‏جنگند در راه خدا کارزار کنید ولی تجاوز نکنید که خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد

«وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ * أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(27)؛


و اگر سوگندهای خود را پس از پیمان خویش شکستند و شما را در دینتان طعن زدند ، پس با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست ، باشد که از پیمان‏شکنی باز ایستند. چرا با گروهی که سوگندهای خود را شکستند و بر آن شدند فرستاده خدا را بیرون کنند و آنان بودند که نخستین بار [جنگ را] با شما آغاز کردند نمی‏جنگید، آیا از آنان می‏ترسید؟ اگر مؤمنید خدا سزاوارتر است که از او بترسید.
.

«لا یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ * إِنَّما یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ قاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلی‏ إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»(38)؛

خدا شما را از کسانی که در [کار] دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکرده‏اند، باز نمی‏دارد که به آنان نیکی کنید و با ایشان عدالت ورزید، زیرا خدا دادگران را دوست دارد. فقط خدا شما را از دوستی با کسانی باز می‏دارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‏هایتان بیرون رانده و در بیرون راندنتان با یکدیگر همپشتی کردند و هر کس آنان را به دوستی گیرد آنان همان ستمگرانند.
 

مهندس خوش فکر

عضو جدید
کاربر ممتاز
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند
خوب اولا فکر میکنم تفسیر به رای کار درستی نباشه
دوما از استادای معارف دانشگاه هیچی درنمیاد
سوما باید کل مفهوم اون سوره رو بخونی و بعد این ایه رو تحلیل کنی
قران بی شک گران سنگ ترین پیام افریدگار برای بشرست:gol:
 

afshin-18

عضو جدید
ببخشید شما چطوری به این نتیجه رسیدین که باید همچین کاری کنیم؟؟؟
این تفسیر ایه
نخست روى سخن را به مؤمنان كرده، مى‏گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! با كفارى كه به شما نزديكترند پيكار كنيد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ).
آيه فوق گرچه از «پيكار مسلحانه»، و از «فاصله مكانى» سخن مى‏گويد، ولى بعيد نيست كه روح آيه در پيكارهاى منطقى و فاصله‏هاى معنوى نيز حاكم باشد، به اين معنى كه مسلمانان به هنگام پرداختن به مبارزه منطقى و تبليغاتى با دشمنان، اول بايد به سراغ كسانى بروند كه خطرشان براى جامعه اسلامى بيشتر و نزديكتر است، مثلا در عصر ما كه خطر الحاد و مادّيگرى همه جوامع را تهديد مى‏كند، بايد مبارزه با آن را مقدم بر مبارزه با مذاهب باطله قرار داد، نه اين كه آنها فراموش شوند، بلكه بايد لبه تيز حمله متوجه گروه خطرناكتر گردد، يا مثلا مبارزه با استعمار فكرى و سياسى و اقتصادى بايد در درجه اول قرار گيرد.
دومين دستورى كه در زمينه جهاد، در اين آيه مى‏خوانيم، دستور شدت عمل است، آيه مى‏گويد: «دشمنان بايد در شما يك نوع خشونت احساس كنند» (وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً).
بنابراين تنها، وجود قدرت كافى نيست، بلكه بايد در برابر دشمن نمايش قدرت داد. برگزيده تفسير نمونه، ج‏2، ص: 265
و در پايان آيه به مسلمانان با اين عبارت نويد پيروزى مى‏دهد كه: «بدانيد خدا با پرهيزكاران است» (وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ).
اين تعبير ممكن است علاوه بر آنچه گفته شد، اشاره به اين معنى نيز باشد كه توسل به خشونت و شدت عمل بايد توأم با تقوا باشد، و هيچ گاه از حدود انسانى تجاوز نكند.
به کلمه ی قاتلو توجه کنید گفته کفاری که به شما نزدیکترن رو بکشید
سری هم به آیات دیگر قرآن میزنیم

«وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»(26)؛
با کسانی که با شما می‏جنگند در راه خدا کارزار کنید ولی تجاوز نکنید که خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد

«وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ * أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(27)؛


و اگر سوگندهای خود را پس از پیمان خویش شکستند و شما را در دینتان طعن زدند ، پس با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست ، باشد که از پیمان‏شکنی باز ایستند. چرا با گروهی که سوگندهای خود را شکستند و بر آن شدند فرستاده خدا را بیرون کنند و آنان بودند که نخستین بار [جنگ را] با شما آغاز کردند نمی‏جنگید، آیا از آنان می‏ترسید؟ اگر مؤمنید خدا سزاوارتر است که از او بترسید.
.

«لا یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ * إِنَّما یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ قاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلی‏ إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»(38)؛

خدا شما را از کسانی که در [کار] دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکرده‏اند، باز نمی‏دارد که به آنان نیکی کنید و با ایشان عدالت ورزید، زیرا خدا دادگران را دوست دارد. فقط خدا شما را از دوستی با کسانی باز می‏دارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‏هایتان بیرون رانده و در بیرون راندنتان با یکدیگر همپشتی کردند و هر کس آنان را به دوستی گیرد آنان همان ستمگرانند.
آیا این تناقض در قران نیست که یک جا میگه برید بکشید یه جای دیگه میگه نیکی کنید
توجه کنید که در آیه ی فوق گفته که بکشید کافرانی که به شما نزدیکترن
 

afshin-18

عضو جدید
خوب اولا فکر میکنم تفسیر به رای کار درستی نباشه
دوما از استادای معارف دانشگاه هیچی درنمیاد
سوما باید کل مفهوم اون سوره رو بخونی و بعد این ایه رو تحلیل کنی
قران بی شک گران سنگ ترین پیام افریدگار برای بشرست:gol:
تفسیر نکردم
تو چه طور می دونی که خدا چنین چیزی رو واقعا نخواسته؟
آیه های اطراف رو خوندم مرتبط نبودن
بابا از یه "انسان" میپرسیدی حداقل!
آخه استاد اندیشه 1 اگه چیزی سرش میشد که یه چیز دیگه درس میداد :w16:
این حرف رو قبول ندارم چون استادای دانشگاه دکترای معارف و اسلام و از این چیزا دارن مخصوصا درس اندیشه
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا این تناقض در قران نیست که یک جا میگه برید بکشید یه جای دیگه میگه نیکی کنید
توجه کنید که در آیه ی فوق گفته که بکشید کافرانی که به شما نزدیکترن
پاسخ مفصل تر رو ان شاء الله فردا میدم الآن خوابم میاد ولی قرآن مجموعه ای است از دستورات، آیات مختلفش هم در موقعیت های مختلف نازل شده، برای عمل به قرآن باید تمامی مفاهیم و دستورات قرآن رو در کنار هم دید.
اینها تناقض نیست، در اصل اینها مکمل یکدیگرند، نه نقض کننده یکدیگر، دوستان تفسیر این قسمت رو گذاشتند ، فکر کنم مفید باشه...

البته در آیه فوق نگفته "بکشید" بلکه گفته "پیکار کنید"
 

afshin-18

عضو جدید
پاسخ مفصل تر رو ان شاء الله فردا میدم الآن خوابم میاد ولی قرآن مجموعه ای است از دستورات، آیات مختلفش هم در موقعیت های مختلف نازل شده، برای عمل به قرآن باید تمامی مفاهیم و دستورات قرآن رو در کنار هم دید.
اینها تناقض نیست، در اصل اینها مکمل یکدیگرند، نه نقض کننده یکدیگر، دوستان تفسیر این قسمت رو گذاشتند ، فکر کنم مفید باشه...

البته در آیه فوق نگفته "بکشید" بلکه گفته "پیکار کنید"
آیه گفته قاتلو یه نگاه بنداز
ان شا الله فردا می بینمت
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبل از هر چیز این تاپیک جنبه ی تحقیقاتی داره و لطفا به پست های اول ان توجه نکنید(البته کسانی که نمی خواهند در بحث شرکت کنند )و پست های نتیجه و آخر رو بخونن


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند




به کلمه ی قاتلو توجه کنید گفته کفاری که به شما نزدیکترن رو بکشید

آیا این تناقض در قران نیست که یک جا میگه برید بکشید یه جای دیگه میگه نیکی کنید
توجه کنید که در آیه ی فوق گفته که بکشید کافرانی که به شما نزدیکترن

سلام دوست عزیز
ببین زمانی که شما تمام آیات رو کنا رهم قرار ندی ، نظر دادن در مورد قران کاملا اشتباه است
همونطور که دوست خوبم مصطفی در زیر نمونه ای از آیات مربوط به جهاد رو اورد
اصلا شما میدونی چرا پیامبر با کافران مکه جهاد کرد؟
چون اسلام در تضاد با منافع کافران بود و برای رشد اسلام که رشد آزاد اندیشی و یکتا پرستی بود مشکل ایجاد می کردند
شما میگی کفاری که به شما نزذیک ترن
اولا این تفسیر داره
دوما اصلا حرف شما درست
مگه در ایران خسرو پرویز نبود
چرا پیامبر به اونجا حمله نکرد
کلا حرف شما در زمینه نزدیکی رد هست


سری هم به آیات دیگر قرآن میزنیم

«وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»(26)؛
با کسانی که با شما می‏جنگند در راه خدا کارزار کنید ولی تجاوز نکنید که خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد

«وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ * أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(27)؛


و اگر سوگندهای خود را پس از پیمان خویش شکستند و شما را در دینتان طعن زدند ، پس با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانی نیست ، باشد که از پیمان‏شکنی باز ایستند. چرا با گروهی که سوگندهای خود را شکستند و بر آن شدند فرستاده خدا را بیرون کنند و آنان بودند که نخستین بار [جنگ را] با شما آغاز کردند نمی‏جنگید، آیا از آنان می‏ترسید؟ اگر مؤمنید خدا سزاوارتر است که از او بترسید.
.

«لا یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ * إِنَّما یَنْهاکُمُ اللّهُ عَنِ الَّذِینَ قاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلی‏ إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»(38)؛

خدا شما را از کسانی که در [کار] دین با شما نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون نکرده‏اند، باز نمی‏دارد که به آنان نیکی کنید و با ایشان عدالت ورزید، زیرا خدا دادگران را دوست دارد. فقط خدا شما را از دوستی با کسانی باز می‏دارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‏هایتان بیرون رانده و در بیرون راندنتان با یکدیگر همپشتی کردند و هر کس آنان را به دوستی گیرد آنان همان ستمگرانند.

آقا مصطفی
ممنونم
در قران ایات متشابه بسیار است
و باید این آیات را کنار یکدیگر قرار داد و نباید از یک آیه سوء استفاده شود

توضیحات رو ادامه خواهم داد
 

سکولار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسلام همینی هست که هست.
اسلام واقعی همون اسلام طالبانی هست.ولی چون شیعه در ایران رشد کرد..یکم ملایم تر شد تا به فرهنگ مردم ایران جور در بیاد.
 

known

عضو جدید
در بطن تمام ایات علت جنگ با انسان ها رو , وجود غیر مسلمان در جهان است !
یا مشکل چشمی داری یا فهمی کجای قرآن جنگ علیه غیرمسلمان(مسیح ,یهود, ..) رو گفته , درمورد چیزی که اطلاع نداری کورکورانه نظر نده:cool:
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
جواب این مسئله(که به نظر من کاملا قانع کننده بود)
http://www.apadana.org/forum/showpost.php?p=129&postcount=3
بسیار خوب و کامل جواب داده بودند.

خدا خودش تکلیف آیات قرآن رو همون ابتدا مشخص کرده. در سوره آل عمران می فرماید:

هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ﴿۷﴾

اوست كسى كه اين كتاب [=قرآن] را بر تو فرو فرستاد پاره‏اى از آن آيات محكم [=صريح و روشن] است آنها اساس كتابند و [پاره‏اى] ديگر متشابهاتند [كه تاويل‏پذيرند] اما كسانى كه در دلهايشان انحراف است براى فتنه‏جويى و طلب تاويل آن [به دلخواه خود] از متشابه آن پيروى مى‏كنند با آنكه تاويلش را جز خدا و ريشه‏داران در دانش كسى نمى‏داند [آنان كه] مى‏گويند ما بدان ايمان آورديم همه [چه محكم و چه متشابه] از جانب پروردگار ماست و جز خردمندان كسى متذكر نمى‏شود (۷)
بعضی آیات قرآن مثل پازل می مونه، همه رو که کنار هم بذاریم، معنای درست درمیاد.
مواظب باشیم مانند بعضی از آقایون رفتار نکنیم که توی قرآن می گردند و 1 آیه رو پیدا می کنند که در راستای ذهنی خودشون باشه، بعد همه رو طالبان تصور کنن.
 

Savant

کاربر بیش فعال
به کلمه ی قاتلو توجه کنید گفته کفاری که به شما نزدیکترن رو بکشید

آیا این تناقض در قران نیست که یک جا میگه برید بکشید یه جای دیگه میگه نیکی کنید
توجه کنید که در آیه ی فوق گفته که بکشید کافرانی که به شما نزدیکترن

خوشبختانه جواب رو پیدا کردین اگه این دوستان سکولار ما هم یه کم مطالعه داشته باشن به این نتیجه میرسند که اسلام واقعی سوای این حکومتهای غیر اسلامی به ظاهر اسلامی در جهان امروز است.

منم میخواستم بگم که این آیه منظور کفار حربی است و اساسا باید اول طرف کافر باشه و بعد حربی هم باشه تا این آِیه بر او صدق کند . و هر کس که گفت من اسلام را قبول ندارم که کافر نیست . کافر باید نمونه عینی اسلام را دیده باشد و بعد آگاهانه بگوید من اسلام را قبول ندارم و کجاست نمونه عینی اسلام ؟!!! و کجا چنین کافری پیدا کنیم ؟!!!

این استاد اندیشه تون باید با مدرکش موشک کاغذی درست کنه بده دست بچه باهاش بازی کنه منفعتش ببشتره !
 
آخرین ویرایش:

كربلايي حسام

اخراجی موقت
قبل از هر چیز این تاپیک جنبه ی تحقیقاتی داره و لطفا به پست های اول ان توجه نکنید(البته کسانی که نمی خواهند در بحث شرکت کنند )و پست های نتیجه و آخر رو بخونن


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند

اين استاد محترم انديشه تون احتمالا وهابي نيستن؟
اين تفاسير رو از كجا دراوردن؟

دوستان تفسير رو ارائه كردن
 

kaathy

عضو جدید
در قران تناقض خیلی زیاده . اگه تحقیق کنید میفهمید بر اساس خیلی از همین تناقضات و حتی اشکالات قواعد عربی میشه به الهی نبودن این کتاب پی برد
 

Savant

کاربر بیش فعال
در قران تناقض خیلی زیاده . اگه تحقیق کنید میفهمید بر اساس خیلی از همین تناقضات و حتی اشکالات قواعد عربی میشه به الهی نبودن این کتاب پی برد

:biggrin: خوب یه کم از این تناقضات را رو کن تا ما هم به راه شما هدایت بشیم !:biggrin:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبل از هر چیز این تاپیک جنبه ی تحقیقاتی داره و لطفا به پست های اول ان توجه نکنید(البته کسانی که نمی خواهند در بحث شرکت کنند )و پست های نتیجه و آخر رو بخونن


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد با كافرانى كه مجاور شما هستند كارزار كنيد و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است
(۱۲۳)
در مورد این آیه از استاد محترم اندیشه 1 پرسیدم گفت مشیت الهی است

یعنی بر ما واجب است به هند و ارمنستان حمله کنیم و زنان آنها حتی زنان شوهر دار را به بردگی بگیریم و بعد از آنها جزیه بگیریم یا اینکه مسلمان زوری شوند

می شه بگید از اون آیه چه جوری به این نتیجه رسیدید ؟ :surprised:
الحق که آیه الهی!!
 

mohandeseit

دستیار مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
کفار را نباید آرام گذاشت،چون آنها همیشه در فکر نابودی ما هستند.
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسلام همینی هست که هست.
اسلام واقعی همون اسلام طالبانی هست.ولی چون شیعه در ایران رشد کرد..یکم ملایم تر شد تا به فرهنگ مردم ایران جور در بیاد.

اون وقت اسلام واقعی چی هست؟
یعنی اسلام واقعی جدا از شیعه و تشیع هست؟ :surprised:
عزیز جان این رو داری تو جمعی می گی که اکثرشون شیعه هستن ولی فکر نکنم کسی از این قشر با شما موافق باشه :confused:
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
در قران تناقض خیلی زیاده . اگه تحقیق کنید میفهمید بر اساس خیلی از همین تناقضات و حتی اشکالات قواعد عربی میشه به الهی نبودن این کتاب پی برد


اتفاقا یکی از دلایل اثبات الهی بودن قرآن اینه که توش تناقضی نیست.

اما چیزی که توی قرآن زیاد پیدا می شه اینه که این ها نشانه هایی است برای آنان که تفکر کنند، اندیشه کنند و ...
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
به کلمه ی قاتلو توجه کنید گفته کفاری که به شما نزدیکترن رو بکشید

آیا این تناقض در قران نیست که یک جا میگه برید بکشید یه جای دیگه میگه نیکی کنید
توجه کنید که در آیه ی فوق گفته که بکشید کافرانی که به شما نزدیکترن

دوستان صحبت های خوبی کردند و تقریبا مسئله حل شده
ولی در مورد تناقض در قرآن
شما یک ایه نمی توانی پیدا کنی که در تناقض یا بی اطلاعی از ایه دیگر باشه
این خود نشانه ای که قرآن از ان برای اثبات الهی بودن خود استفاده می کند
فقط کمی اندیشه نیاز بود
به نظر شما این همه دانشمند مسلمان محقق و این همه دانشمند غیر مسلمان محقق و این همه دانشمند دشمن و منتظر، آیا نمی توانستد یک آیه پیدا کنند تا در تناقض با دیگری باشد؟!
نباید به فکر فرو روید
آیا همون ابلیس لعنتی نمی توانست آیه را پیدا کرده (از اونجایی که علم زیادی دارد) و به خورده یارانش دهد؟!


اسلام همینی هست که هست.
اسلام واقعی همون اسلام طالبانی هست.ولی چون شیعه در ایران رشد کرد..یکم ملایم تر شد تا به فرهنگ مردم ایران جور در بیاد.

پس به نظر تو
ایران اسلام رو کامل تر کرد و دارد می کند
عجب
یک حکم از قرآن را بیاور که در زمان رسول الله اجرا می شده و الان نه!
این نباید تو رو قدری به فکر فرو ببرد آاقی سکولار
 

afshin-18

عضو جدید
اين استاد محترم انديشه تون احتمالا وهابي نيستن؟
اين تفاسير رو از كجا دراوردن؟

دوستان تفسير رو ارائه كردن
چند روز پیش فهمیدم ایشون سنت گرا هستن و اصلا با مدرنیسم هم مخالفن
می شه بگید از اون آیه چه جوری به این نتیجه رسیدید ؟ :surprised:
الحق که آیه الهی!!
چون ما تو آیه های جهاد داریم که وقتی مسلمونا به جایی حمله می کنن همه ی زن ها(حتی زنان شوهر دار )کنیز مسلمون ها می باشند
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا