مظلوميت زنان قبل از اسلام

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
_____________-
==========
اول تشكر ميكنم لاقل شما اومديد حرف منو نقد كرديد اونم با ديد اسلامي..خدا رو شكر..:thumbsup2:
قبلا از نقد حرفت بگم چرا مورد 1 و 2 كات كردي؟ كه مرتبط با مورد 3 بودن؟:whistle:
بگذريم..:thumbsup:
خب بزار ببينم چه فرمودي عزيز برادر..
خب ..
در چه مورد؟
ببنيد دل انگيز با همين شيوه ي استدلالي غلط كه پيش ميريي به جايي نميرسي..
1-بابام منو بزرگ كرد..
2-بهم نت داد..
3-ابم داد...
4- هر چي خواست داد..
5- فرستادم مدرسه..
6-انواع وسيله واسه بارور شدن ذهنم داد...
خب حالا بزار جمله رو كامل كنيم...
اگر اين غربي ها به بابام راه و رسم درست انديشيدن رو نميدادن مورد 2 و 5 و 6 رو وجود خارجي نداشت..
ارتباطي كه بين گزينه هاي 1و3 و4 كه اگر بخواهيم نقل به مضمون و به زبان ساده بگيم..ميشود:
"بزرگ كردن بچه توسط والدين" امري بديهي است البته ميتواند در جوامعي بديهي نباشد(در چه جامعه اي؟:w20:..)
موارد 2 و 5و 6 از باباي ما خلق نشده بلكه از باباي غربيا خلق شده كه قسمت اصلي تفاوت است..
خب اين شيوه ي بدتري از استدلال ناقص است...
از مواردي كه بهم ارتباط ندارند و برخي ميتوانند بديهي (حق بزرگ كردن پسر تو والدين-در اكثر جوامع-) و برخي ديگر بديهي نيستند ...
حال بايد به اين قسمت برسيم كه:
1- بحث كردن با پدر
2- چالش كشيدن پدر
3- تفكرات قديمي
4- كاربرد ندارده..من درست ميفهميم و تو نميفهمي...
و بعد در نهايت :
و نتيجه از اين استدلال،
"پس همانطور كه حق داري تو بابات رو نقد كني ما هم حق داريم اون رو نقد كنيم..":w17:
در اينكه شما حق داريد همه چيز حتي مقدسات رو به چالش و نقد كشيد مشكلي وجود ندارد:thumbsup: ولي مشكل از چيزي است كه شما اسمش رو نقد ميگذاريد...:thumbsup:
مثلا به اين پست توجه كنيد:
طبيعتا در پستي كه بهش اشاره داشتم و كاش قبل از نگارش اين پست نگاهي به آن مي اندختيد...(اينجا) ميتوانستيد در اندك نگاهي بفهميد چنين كاري نه تنها اسمش نقد نيست بلكه نوعي توهين است (مثلا توهين محترمانه):redface:...
كه جواب توهين محترمانه جوابي در خور خودش است :redface: و صد البته اگر يادآوري برخي مسائل باشد كه شرعي بودند و كاش لطف ميكردند ناراحتي خود را مثلا از ذكر چندين ياد آوري

ابراز كنند!
اما باز ميگردم به محتوايي كه از پستت برداشت ميشود..:book:
شما قياسي نا بجا كرديد كه پستي كه من نگاشتم مفهومي با آن چه شما سعي كرديد همسانش بگيرد (كه اشتباه است) تفاوت دارد...
مفهومي از سه ايرادي من هست اين است كه (مجبور شديم بالاخره بنويسمش:surprised:!)
همين غربي كه شما آن رو به طور گزينشي ميكوبيد باعث شده شده با مفاهيمي چون "مظلوميت زن.." آشنا بشيد و در مورد آن از ديدگاه خوب ديني اسلام بنويسد و بدش را كات كنيد..
در واقع همين غرب فاسد شماست چنين محيطي را رو براي پرورش فكري چنين تفكر شما خلق كرده و گرنه تا ساليان سال با انديشه ي بدوي اسلام گرفتار بوديد و مهمترين دغدغه ي زندگاني شما در زندگي تلفظ "والضالين" در نماز ميبود كه مبادا نماز مورد قبول نشود..:redface:
لازم به ذكر نيست كه
غرب يك انديشه نيست دنيايي از انديشه هاست كه ميتواند خوب باشد يا بد ميتواند مورد قبول واقع شود يا نشود...
ولي در طرف مقابل ما يعني اسلام آن طوري كه مبلغانش در بوق و كرنا
دين خداست و كامل است و نميشود مورد نقد قرار گيرد مبادا كه ناقص نشود..
بلي من حق دارم با پدرم به بحث بنشينم و او را نقد كنم ولي بايد حداقل در انديشه ي پدرم و من جايي براي نقد وجود داشته باشد...
انديشه ي پدري كه سعي در سركوب پسر دارد يا انديشه ي پسري كه سعي در سركوب پدر دارد انديشه ي نقادانه نيست انديشه ي مستبدانه است...
اگر قرار باشد من خود رو از اول خوب مطلق بگيريم در حالي پدرم كه در اين ذهن من انداخته اند بد مطلق است چطور ميتوانم حق خود را در برابر..

ادا كنم؟
چطوري ميشود انديشه غرق در فساد و تباهي افكارش عاملي شود براي تبليغ انديشه ي كه از ازل تا ابد غرق در خوبيات و كمالت بوده است؟!
پس لطف كنيد..
اين تناقضات دروني كه اصلي ترينش
فاسد بودن طرف نقد؛ ولي استفاده از ابراز و بيانات و... طرف فاسد براي گفته ي خود رو حل كنيد و بعد پاي در ركاب نقد بگذاريد كه مورد قبول عام شود نه باعث قوت دل مومنون!
اگر ميشود نقد كنيد! نه آن طوري كه در آن پست گفتم:
اميدوارم اين حرف رو در سرتاسر زندگي و اعمال خود بكار گيرد تا گرفتار خطاهاي ذهني نشويد..
براي پايان كلام بگم..
ميگويند كه "ديگ به ديگ ميگويد رويت سياه است!" بلي درست ميگويد اما
يه ديگ ساليان سال است كه رويش سياه است (حتي تا به امروز!) ولي ديگ مخالب ساليان سال است سعي كرد كه سياه نشود و راه پيش گرفت سياهي را از خود پاك كند...:w16:
_________________________
:w18:
دوست عزیز.مطلب و مثال رو خیلی ساده بگیر.چرا خودتو به زحمت میندازی؟

سادگی مساله خیلی روشنه.
مساله اینه که هر کسی که امکانات در اختیار ما گذاشت این نیست که چون امکانات حرف زدن .فکر کردن.شعور داشتن.ارتباط داشتن رو به ما داده اونو نقد نکنیم .به همین سادگی
حالا این کس بابای ادم باشه یا غرب باشه که کامپیوتر و ...به ما داده.
اینها همه وسیله هستن نه ادئولوزی.

یه مثال دیگه میزنم.در جنگ بیسیم های المانی هواپیماهای امریکایی و تانکهای روسی رو استفاده کردیم.چون اینا اینها رو درست کردن و به ما دادن نباید به اونا حمله کنیم (در صورت حمله)
به جای توضیحات و تفسیر کلمه به کلمه (مثل سیمین زارع خدابیامرز!)کمی ساده تر و روونتر تجزیه و تحلیل کن.

شما اومدی گفتی شما کسی رو نقد میکنی(یا حالا توهین)که همین کامپیوتر و ...رو بهت داده بعد حالا براش شاخ و شونه میکشی...منم گفتم نه ومثال اوردم که هر کی که به ادم امکانات میده اینجور نیست که قابل نقد نباشه.به همین سادگی!

شما میگی نقد نکردن توهین کردن.باشه.فرقی نداره .مگه همین غربیا تمام داشته های فکری مارو به حالت مسخره و توهین و ...به باد نقد نمیگیرن؟؟؟اخریشم که قران سوزی بود.
در ضمن چرا حالا شما حرص این توهین(که توهین نبود )رو میخورید؟؟؟

در اخر هم بگم که قبل از اینکه این غربیها دم از مظلومیت زن بزنن اسلام هزار و چهار صد سال پیش بویسله ائمه و خود قران به رعایت عدالت (ظلم نکرذن)درباره زن رهنمود کرده.چند تا حدیث بیارم برات که درباره خوشرفتاری با زن توش گفته.(و عاشروهن بالمعروف)
اسلام ما این است که هزار سیصد سال پیش امام صادق (ع ) از پدرش روایت شده كه گفت : وقتی با زنی ازدواج می كنید, احترامشكنید. زن مایه آرامش شما است . زنان را آزار ندهید و حقوق آنان را ضایعنكنید.

اسلام ما هزار و سیصد سال پیش به وسیله پیامبرش گفته هر مردی كه بر بد اخلاقی همسرش صبر كند, خدااجر داوود(ع ) را به او می دهد و به هر زنی كه بر بداخلاقی مردش صبر كند, همچون اجرآسیه را كه با فرعون , كنار آمد, عطا می كند.
و باز جایی دیگه فرموده زنان را نزنید و تقبیح مكنید

امام علی ما هزار سیصد سال پیش فرمود: در هر حال بازنت مدارا كن و با او به نیكی رفتار نمای تا زندگی لبریز از صفا و صمیمیت باشد

حالا از دفاع از حقوق زن در غرب اونم تو این صد دویست سال اخیر میگی؟؟؟
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
شیر زنان ایرانی در پیش از اسلام
شیر زنان قبل از اسلام
یوتاب : سردار زن ایرانی که خواهر آریوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشاهی داریوش سوم بوده است . وی درنبرد با اسکندر گجستک همراه آریوبرزن فرماندهی بخشی از ارتش را بر عهده داشته است او در کوههای بختیاری راه را بر اسکندر بست . ولی یک ایرانی راه را به اسکندر نشان داد و او از مسیر دیگری به ایران هجوم آورد . از او به عنوان شاه آتروپاتان ( آذربایجان ) در سالهای ٢٠ قبل از میلاد تا ٢٠ پس از میلاد نیز یادشده است . با اینهمه هم آریوبرزن و هم یوتاب در راه وطن کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند .
آرتمیز : نخسیتن و تنها زن دریاسالار جهان تا به امروز . او به سال ۴٨٠ پیش از میلاد به مقام دریاسالاری ارتش شاهنشاهی خشیارشا رسید و در نبرد ایران و یونان ارتش شاهنشاهی ایران را از مرزهای دریایی هدایت می کرد . تاریخ نویسان یونان او را در زیبایی - برجستگی و متانت سرآمد همه زنان آن روزگار نامیده اند.آرتمیس نیز درست میباشد .
آتوسا : ملکه بیش از ٢٨ کشور آسیایی در زمان امپراتوری داریوش بزرگ . هرودوت پدر تاریخ از وی به نام شهبانوی داریوش بزرگ یاد کرده است و آتوسا را چندین بار در لشگرکشی ها داریوش یاور فکری و روحی
داریوش بزرگ دانسته است . چند نبرد و لشگر کشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است .
آرتادخت : وزیر خزانه داری و امور مالی دولت ایران در زمان شاهنشاهی اردوان چهارم اشکانی . به گفته کتاب اشکانیان اثر دیاکونوف روسی خاور شناس بزرگ او مالیات ها را سامان بخشید و در اداره امور مالی خطایی مرتکب نشد و اقتصاد امپراتوری پارتیان را رونق بخشید .
آزرمی دخت : شاهنشاه زن ایرانی در سال ۶٣١ میلادی . او دختر خسرو پرویز بود که پس از" گشتاسب بنده" بر چندین کشور آسیایی پادشاهی کرد . آذرمیدخت سی و دومین پادشاه ساسانی بود . واژه این نام به چم ( معنی) پیر نشدنی و همیشه جوان است .
آذرآناهید : ملکه ملکه های امپراتوری ایران در زمان شاهنشاهی شاپور یکم بنیانگذار سلسله ساسانی . نام این ملکه بزرگ و اقدامات دولتی او در قلمرو ایران در کتیبه های کعبه زرتشت در استان فارس بارها آمده است و او را ستایش کرده است . ( ٢۵٢ ساسانیان )
پرین : بانوی دانشمند ایرانی . او دختر کیقباد بود که در سال ٩٢۴ یزدگردی هزاران برگ از نسخه های اوستا را به زبان پهلوی برای آیندگان از گوشه و کنار ممالک آریایی گردآوری نمود و یکبار کامل آنرا نوشت و نامش در تاریخ ایران زمین برای همیشه ثبت گردیده است . از او چند کتاب دیگر گزارش شده است که به احتمال زیاد در آتش سوزی های سپاه اسلام از میان رفته است .
زربانو : سردار جنگجوی ایرانی . دختر رستم و خواهر بانو گشسب . او در سوار کاری زبده بوده است که در نبردها دلاوری ها بسیاری از خود نشان داده است . تاریخ نام او را جنگجویی که آزاد کننده زال - آذربرزین و تخوار از زندان بوده است ثبت کرده .
فرخ رو : نام او به عنوان نخستین بانوی وزیر در تاریخ ایران ثبت شده است وی از طبقه عام کشوری به مقاموزیری امپراتوری ایران رسید .
کاساندان : پس از شاهنشاه ایران او نخسین شخصیت قدرتمند کشور ایران بوده است . کاساندان تحت نام ملکه٢٨ کشور آسیایی در کنار همسرش کورش بزرگ حکمرانی میکرده است . مورخین یونانی ( گزنفون ) از ویبا نیکی و بزرگ منشی یاد کرده است .
گردآفرید : یکی دیگر از پهلونان سرزمین ایران . تاریخ از او به عنوان دختر گژدهم یاد میکند که بالباسیمردانه با سهراب زور آزمایی کرد . فردوسی بزرگ از او به نام زنی جنگجو و دلیر از سرزمین پاکان یادمیکند .
آریاتس : یکی از سرداران مبارز هخامنشی ایران در سالهای پیش از میلاد . مورخین یونانی در چند جا نامیکوتاه از وی به میان آورده اند .
گردیه : بانوی جنگجوی ایرانی . او خواهر بهرام چوبینه بود . فردوسی بزرگ از او به عنوان هسمرخسروپرویز یاد کرده که در چند نبردها در کنار شاهنشاه قرار داشته است و دلاوری بسیاری از خود نشان دادهاست . ( ساسانی ٣۴٨ + شاهنامه فردوسی )٢٧۴
هلاله : پادشاه زن ایرانی که به گفته کتاب دینی و تاریخی بندهش ( ٣٩١ یشتها 1+274 یشتها 2)کیانیان بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست . از او به عنوان هفتمین پادشاه کیانی یاد شده است که نامش را "همایچهر آزاد" ( همای وهمون ) نیز گفته اند . او مادر داراب بود و پس از "وهومن سپندداتان" بر تخت شاهنشاهیایران نشست . وی با زیبایی تمام سی سال پادشاه ایران بود و هیچ گزارشی مبنی بر بدکردار بودن وی و ثبتقوانین اشتباه و ظالمانه از وی به ثبت نرسیده است .
پوران دخت : شاهنشاه ایران در زمان ساسانی . وی زنی بود که بر بیش از ١٠ کشور آسیایی پادشاهی میکرد .او پس از اردشیر شیرویه به عنوان بیست و پنجمین پادشاه ساسانی بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست و فرامانروایی نمود .
شیرین : شاهزاده ارمنی . ارمنستان یکی از شهرهای کوچک ایران بود و شاه ارمنستان زیرا نظر شاهنشاه ایران . خسرو پرویز و شیرن حماسه ای از خود ساختند که همیشه در تاریخ ماندگار ماند . شیرین از خسرو ۴ فرزند به نامهای نستور - شهریار - فرود و مردانشه بدنیا آورد که هر چهار فرزند وی در زندان کشته شدند .
پس او سر بر بالین ( جسد بی جان ) خسرو نهاند و با خوردن زهری عشق اش به خسرو را جاودانه ساخت و هردو جان باختند .
بانو گشنسب : دختر دیگر رستم – خواهر زربانوی دلیر . نام بانو گشسب جنگجو در برزونامه و بهمن نامه بسیار آمده است . یکی از مشهورترین حکایت های او نبرد سه گانه فرامرز – رستم و بانوگشسب است . او منظومه ای نیز به نام خود دارد که هم اکنون نسخه ای از آن در کتابخانه ملی پاریس و در کتابخانه ملی بریتانیاموجود است

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
کتاب ایران ایین و فرهنگ نوشته دکتر محمود افتخارزاده
مطلب از وبلاگ ایران باستانiranbastannn.blogfa.com
مطلب با منبع از متن کتاب اوستا;););)زن در ایران باستان 2

زن در ایران باستان ۲
تعدد زوجات در دورة ساساني جاري و معمول بوده است. و جاي انکار نيست . ازهرودوت يوناني و استرابون در عصر هخامنشي گرفته تا مورخين عصر حاضر اين مطلب را تاييد کرده اند .
هرودوت دربارة طبقة اشراف عهد هخامنشي مي‏گويد:
« هر کدام از آنها چند زن عقدي دارند ولي عدة زنان غيرعقدي بيشتر است.» (مشيرالدوله، تاريخ ايران باستان،1535.)
استرابون دربارة همين طبقه مي‏گويد: «آنها زنان زياد مي‏گيرند و با وجود اين ، زنان غيرعقدي بسيار دارند.» (همان ص 1543)
ژوستين از مورخان عصر اشکاني دربارة اشکانيان مي‏گويد: «تعداد زنان غيرعقدي در ميان آنها و بخصوص در خانوادة سلطنتي از زماني متداول شده بود که به ثروت رسيده بودند، زيرا زندگاني صحراگردي مانع از داشتن زنان متعدد است.(همان ص 2693)
آنچه در ايران باستان در ميان طبقة اشراف معمول بوده است چيزي بالاتر از تعدد زوجات يعني حرمسرا بوده است و لهذا نه محدود به حدي بوده است، مثلاً چهار تا يا بيشتر يا کمتر، و نه مشروط به شرطي از قبيل عدالت و تساوي حقوق زنان و توانايي مالي يا جنسي، بلکه همان‏طور که نظام اجتماعي، يک نظام طبقاتي بوده است، نظام خانوادگي نيز چنين بوده است.
دختر مستقلاً حق اختيار شوهر نداشت. اين حق به پدر اختصاص داشت. اگر پدر در قيد حيات نبود، شخص ديگر اجازة شوهر دادن دختر را داشت. اين حق نخست به مادر تعلق مي‏گرفت و اگر مادر مرده بود متوجه يکي از عموها يا داييهاي او مي‏شد. (ايران در زمان ساسانيان/ کريستين سن 346 و 347.)
شوهر بر اموال زن ولايت داشت و زن بدون اجازة شوهر حق نداشت در اموال خويش تصرف کند. به موجب قانون زناشويي فقط شوهر شخصيت حقوقي داشت. (همان /ص 351)
شوهر مي‏توانست به وسيلة يک سند قانوني زن را شريک خويش سازد. در اين صورت زن شريک‏المال مي‏شد و مي‏توانست مثل شوي خود در آن تصرف کند. فقط بدين وسيله زوجه مي‏توانست معاملة صحيحي با شخص ثالث به عمل آورد. (همان ، ص 352)
هرگاه شوهري به زن خود مي‏گفت: از اين لحظه تو آزاد و صاحب اختيار خودت هستي، زن بدين وسيله از نزد شوهر خود طرد نمي‏شد، ولي اجازت مي‏يافت به عنوان «زن خدمتکار» (چاکر زن) شوهر ديگري اختيار کند... فرزنداني که در ازدواج جديد در حيات شوهر اولش مي‏زاييد، از آنِ شوهر اولش بود؛ يعني زن تحت تبعيت شوهر اول باقي مي‏ماند. (همان ، ص 353.)
شوهر حق داشت يگانه زن خود را يا يکي از زنانش را (حتي زن ممتاز خود را) به مرد ديگري که بي‏آنکه قصوري کرده باشد محتاج شده بود بسپارد (عاريه بدهد)، تا اين مرد از خدمات آن زن استفاده کند؛ رضايت زن شرط نبود. در اين صورت شوهر دوم حق دخل و تصرف در اموال زن را نداشت و فرزنداني که در اين ازدواج متولد مي‏شدند، متعلق به خانوادة شوهر اول بودند و مانند فرزندان او محسوب مي‏شدند... اين عمل را از اعمال خير مي‏دانستند و کمک به يک هم دين تنگدست مي‏شمردند.(همان /357.)

1- فقدان حقوق
کریستین بارتلمه ( Bartholomea ) خاورشناس و ایران شناس مشهور المانی در کتاب « زن در حقوق ساسانی » ترجمه دکتر ناصرالدین صاحب الزمانی ص 40 مینویسد : « در امپراطوری ساسانی بنابر قوانین متداول ، از قدیم زن شخصیت حقوقی نداشت یعنی زن ، شخص فرض نمی شد بلکه شیء پنداشته میگردید ... وی از هر لحاظ در تحت سرپرستی و قیمومت رئیس خانواده که کتک ختای (کدخدا) نامیده میشد قرار داشت . این رئیس خانواده ممکن بود پدر یا شوهر و یا در صورت مرگ انها ، جانشین انها باشد. اختیارات این قیم یا رئیس خانوار ، کمتر محدودیتی داشت. تمام هدایایی که احیاناُ به زن یا به کودکی داده میشد و یا انچه که انها براثر کار و غیر ان تحصیل میکردند عینا درامدهای اکتسابی بردگان ، همه متعلق به رئیس خانوار بود.»
2 – ازداوج زنان
نیز باتلمه در مورد ازدواج زنان ایرانی ص 56-57 مینویسد : « ازدواج خواهر و برادر در عصر ساسانی به ویژه در میان بزرگان کشور یک امر شایع بوده و یک عمل خداپسندانه به شمار میرفته است ... یک نوع خاص دیگری از ازدواج در عصر ساسانی معمول بوده است که انرا ازدواج عاریتی یا ازدواج استقراضی میتوان نامید یعنی اختیار موقت زنی به همسری که در قید ازدواج شوهر دیگری است.. در مورد ازدواج استقراضی ، شوهر اصلی حتی میتوانست این عمل را بدون جلب رضایت زن خود انجام دهد»
3 – خریداری زن
کلمان هوار ( Huart ) ایران شناس فرانسوی در کتاب « ایران و تمدن ایرانی» ترجمه استاد حسن انوشه ص 160 مینویسد : « اثاری از خرید زن در دوره ساسانی وجود داشت. بنابر این رسم ، همسر اینده مبلغی معین پول یا کالایی معادل ان مبلغ ، به والدین زن می داد لیکن بنابر (کتاب ) دینکرد : اگز پس از ازدواج معلوم می گردید که زن ارزش مبلغ پرداخت شده را ندارد یعنی نازا بود ، این پول می بایست به شوهر پس داده شود »
احکام خرافی وندیداد :
بنابر انچه در کتاب وندیداد امده است زنی که کودک مرده ای را بزاید باید « ادرار گاو» را با « خاکستر» به هم امیخته بخورد ! (گومیز مقدس = مخلوط شاش گاو با خاکستر اتش اذر که بران وردهای مخصوص خونداه میشد )
در وندیداد میخوانیم : « این زن باید یک مقدار خاکستر امیخته به شاش گاو به اندازه سه لقمه ، شش لقمه ، یا نه لقمه میل کند»! وندیداد ترجمه ژرفسور دارمستتر ترجمه دکتر موسی جوان ص 126 فرگرد ۵ بند۵۱
در فصل 16 پس از ذکر اداب کیفر زن حائض که میبایست با شاش گاو در حیضستان ( محل مخصوص زنان حائض ) غسل داده میشد امده :
« این زن پس از نه شب اگر باز هم در خون باشد ، چنین معلوم خواهد شد که دیوها در جشن و بزرگداشت خودشان ، افت خود را به این زن نازل نموده اند»
مزدا پرستان در ا هنگام باید یک معب که از درخت و گیاه خالی باشد انتخاب نمایند. و سه سوراخ درزمین نند و زن را در دوسوراخ نخست با شاش گاو و در سوراخ وم با اب شستشو دهند.
240فرگرد۱۶ بند۱۱و۱۲
باری زن حائض را اهریمنی میپنداشتند اهریمنی و پلید و ناپاک ! زن حائض زنیکه دیوها افات خویش را - که همانا حیض است - به وی نازل میکنند !
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
به هر حال ما بايد متفاوت باشيم چون تنها مملكت ديني كل دنيا هستيم.
اتفاقا توي ايران زير پوشش اسلام كارهايي ميكنن كه اگه خود امام زمان هم نزول كنه باورش نميشه اين اسلامي كه ما ميگيم همونيه كه پيامبر ارائه كرده.
نمونه ي كوچيكش بحث مهريه است .هيچ شخصي اعك از حقوقي و غيرحقوقي اجازه نداره براي مهريه ي دختر حد و حدود تعيين كنه.چرا توي ايران ما سف مهريه تعيين ميكنن؟!
توي ايران ما اونايي كه ديني غير از اسلام دارن هم به اجبار حجاب ايراني رو رعايت ميكنن اين واقعا ظلمه در حقشون.
از اون گذشته مگه مثلا تركها مسلمون ندارن؟!ديدي لباساشون چطوريه؟!توي ايران همونجوري بپوش شب خودم از كلانتري درت ميارم.نميتونيم با حرفهاي قشنگ مملكت رو گل و بلبل نشون بديم.خانه از پاي بست ويران است


اتفاقا تنها نیستیم
امریکا هم کشور شدیدا مذهبی است
رژیم غاصب صهیون هم شدیدا مذهبی است

بله خواهر
زیر پوشش هم میشه کاری کرد
اما اگه شما عاقل باشی به باحجابا و چادریا و اسلام و مذهبیا نسبت نمیده
چون من نوعی بی صفتی برای جلو بردن کارام میام از حجاب و مذهب و .... استفاده میکنم و چارتا دختر و پسر مذهبی واقعی رو خراب میکنم

اینطور نمیشه گفت که اوناهم بدن
نه خیر
من نوعی یا اونی که اینطور هست گرگی هست در لباس میش
یا به قول من خر در لباس شیر
 

hemmat27

عضو جدید
سلام دوستاي عزيز!
من متاسفانه متاسفانه متاسفانه در مورد حجاب و حقوق زن و مرد در اسلام مطالعه نداشتم اما يه چيز خيلي واسم روشنه.
اگر ما اصول دين رو قبول داشته باشيم يعني توحيد و نبوت و ....
تو اصل توحيد ما به اين اعتقاد پيدا ميكنيم كه خدا يگانه است و ربوبيت جهان از اونه و هر چيزي تو اين جهان وجود داره مال اونه!
از طرفي ديگه اعتقاد پيدا ميكنيم كه او علم بي نهايت داره يعني اينكه به خير و شر هر چيزي آگاهه ،
به نظرم از اين دو تا مطلب نتيجه ميشه كه اولا ما مال خداييم و ملك(نه به معناي امروزي) اون محسوب ميشيم و ثانيا اون به خير و صلاح ما اگاهه!
پس امر خدا واجب الاطاعه است!
به نظرم اين بحثهاي شما مثل اينه كه ما بگيم چرا نماز صبح دو ركعته يا چرا بايد نماز رو اينجوري بخونيم چرا فارسي نخونيم و....
خوب يه سري از اعمال جنبه ي عبوديت دارند.
هرچند كه واسه ي خيلي از احكام دليل عقلي آوردند و از لحاظ عقلي هم درستيشون ثابت شده اما اگر چيزي ثابت نشد از لحاظ عقلي دليل نميشه كه غلطه ! دليلش جهل ماست.
چون ما نميدونيم غير عقلي به نظر مياد اما اگر كسي خودش را واقعا عبد خدا بدونه به اين چيزا ايرادنميگيره!
نهايتش اينه كه در مورد صحت اين حكم تحقيق ميكنه كه واقعا دستوره قرآن هست يا نه!
دوستا ي عزيز من نميخوام تفكر تو دين رو نفي كنم اما دليل نميشه ما هر كدوم از احكام رو نتونستيم دليل عقلي واسش پيدا كنيم منكرش بشيم!
 

hemmat27

عضو جدید
به نظرم اينها به درد اينجا بخوره:(حميد رسايي)
[رها]
تخطئه نکن برادر این مواد22و23و 24از اول هم اشکال داشت چقدر بگیم صدای نیمی از جامعه را بشنوید زنان ایران زنان فهمیمی هستند و اجازه نمی دهند حقوقشان را به نام اسلام پایمال کنید انقدر اسلام را هزینه اعمال سیاسی خودتان نکنید. چرا دختران ازدواج نمی کنند؟چون قوانین با انها همراه نیست جون من اگر ازدواج کنم تمام حقوقم را ازدست می دهم نمی توانم کار کنم نمی توانم تحصیل کنم اگر همسرم نخواهد چرا ؟ جون مرد است چون رئیس است براساس قانون شما بابا مگه اداره است که رییس داشته باشه من رئیس نمی خوام من شریک می خوام مردی که همراه باشه دوست باشه عاشقانه من را دوست داشته باشه نره مدام صیغه کنه نره سرم هوو بیاره این خواست زیادیه؟ نه خدا وکیلی زیاده؟ یه کم فکر کن ببین من دروغ می گم یا نه به قول مادربزرگم کلاتو پیش خودت قاضی کن
rasaee.ir : خواهر محترم ! خواهشا به جای تعصب های کور و جاهلانه کمی با منطق در این پاسخ دقت کنید : اولا که این موضوع سیاسی نیست تا بخواهیم با نام اسلام هزینه کنیم . قوانین اسلام در خصوص زن و مرد کلملا منصفانه و بر اساس منطق فیزیک و روحیات آنهاست . خداوند حق طلاق را با شرایطی به مرد داده ولی در مقابل وابستگی عجیبی در مرد و بچه نسبت به زن قرار داده است بطوری که مردها به راحتی نمی توانند این کار را انجام دهند. شما می گویید که من اگر همسر نخواهد نمی توانم کار یا تحصیل کنم ! خب انتخاب همسر با شماست . شما همسری را انتخاب کن که اجازه کار و تحصیل به شما بدهد. چرا الزام مشروط از طرف مرد را بد می دانید ولی الزام مطلق رابرای خودتان خوب می دانید . یعنی می گویید من به عنوان زن باید بتوانم هر کاری بکنم ؟! شما رییس نمی خواهی ولی با این ادبیاتی که نوشته اید میخواهید رییس باشید ! اسلام نه برای مرد ریاست قرار داده نه برای زن اما برای حفظ بنیاد خانواده در خصوص امور کلی خانواده برای پدر حقوقی قرار داده که در در مواقع اختلاف و موارد خاص حرف آخر را بزند و این حکمی عاقلانه است . اصلا کاری به دین و شرع نداریم وقتی شما به سفری گروهی می روید و بنا بر کار گروهی است آیا در مواقع اختلاف یک نفر را به عنوان کسی که تصمیم نهایی بگیرد تعیین نمی کنید؟ شاید شما بگویید که چرا این فرد مرد باشد، خب زن حرف آخر را بزند. من سئوال می کنم آیا شما به عنوان یک زن دوست دارید شوهرتان انسان ضعیفی باشد که نتواند از شما در مواقع لازم حمایت کند یا مردی باشد که شما به او پناه ببرید ؟! اینها برتری برای مرد نیست بلکه رعایت تناسب های فیزیک و روحیه جنس های مختلف است والا همین مرد که باید پناهگاه خانواده باشد گاهی چنان از نظر روحی - و نه جنسی - در فشار قرار می گیرد که فقط همسرش می تواند به او آرامش دهد. احکام صیغه یاازدواج مجدد برای مردان و زنانی که مشکل دارند جایز شمرده شده . تا به حال دقت کرده اید هیچ زنی از هوو خوشش نمی آید ولی همین زن وقتی بی سرپرست شد حاضر می شود با مردی که همسر دارد ازدواج کند چون نیاز های عاطفی ، جنسی و اقتصادی داردکه باید برطرف شود. مردانی وجود دارند که در عین علاقه به همسرشان به دلایل وجود مشکلاتی که یا به مرد برمی گردد یا به زن ، نیاز جنسی او تامین نمی شود ، به نظر شما اگر این مرد همسرش را طلاق دهد و سراغ زن دیگری برود بهتر است یا با رعایت شرایطی این نیاز موقت را بر طرف کند . این را فراموش کنید مردهای هوس باز اساسا خودشان را معطل دین خدا و احکام ازدواج موقت و مجدد نمی کنند بلکه هوسان را به شکلی که الان در غرب است برطرف میکنند . اسلام این نیاز بشری را ضابطه مند کرده است .
 

hemmat27

عضو جدید
[رها]
من نمی خوام رئیس باشم می خوام مثل یک ادم به من نگاه بشه برادر نمی دونم چطوری همیچین برداشتی دارید از حرف های من؟؟ بگذریم هیچ زن بی سرپرستی اگر دولت از لحاظ مالی تامینش کنه حالا به شکل ایجاد شغل براساس توانمندی هاش یا اگر کاری بلد نیست به او اموزش داده شود حالا یا دولت یا ان جی او ها اونوقت خدا وکیلی اون زن حاضره به هر خفتی تن بده زن مردی بشه که زن و بجه داره نه اقای محترم نه برادر این و من میگم که زنم که نگاه زنانه با مردانه فرق داره من نمی رم زن مرد زندارشم سیب نیم خورده کسی رو نمی خوام فقط حق خوده می خوام از عدالت اقتصادی از عشق...دیگه من کلی زن سراغ دارم که با بدبختی شکم چه هاشونو پرمی کنند ولی به هیچ مردی نمیچسبن اگه زن داشته باشه برادر ما زنها کسی رو می خوایم که فقط به لحاظ روحی ما رو .بخواد مرد رئیس خانواده نیست فقط بک که ترازوست این و حتی فقهای نواندیش هم قبول دارند الته نه اونها که به فقه پویا اعتقادی ندارند و ... وبعد اینکه شما باید ثابت کنی مردها عقلانی ترند؟یا اینکه همیشه اون تصمیم عقلانی تر بهتره؟قبول داری عقل منفعت گراهم هست و الزاما تصمیم خوب تصمیم عاقلانه نیست خیلی جاها بهتره یه کم اخلاقی به قضیه نگاه کنی و بعد من یه شما میگم خیلی وقتها تصمیم زن ها بهتر بوده البته بحث مرد و زن نیست هرکی حتی اگه یه بچه حرف درست زد باید به هش گوش بدی. ما اصولا تصمیم ها رو تو خانواده مون با هم میگیریم همه نطرمی دن روش بحث می شه اینطوری حرف اخرو یکی نمی زنه این چیزیه که من درست می دونمما مثل شماعمل نمی کنیم که یکی حرف اخر رو بزنه اصولا سیستم ما با شما متقاوته هرفرد یک رای و بعد . اگه مردی یک جا نتونه تصمیم درست رو بگیره نمی گم ضعیفه اه اه هرکی ممکنه اشتباه کنه یک جا ادمه دیگه و دلیل ضعغش نیست من مردی رو که به زنش احترام می گذاره و از اون نظرمیخواد ستایش میکنم و اما بردار اگه مردی نیازشو زنش نمی تونه تامین کنه چرا اون زن و مداوا نمیکنه اینطوری هردو لذت بیشتری می برند و ارامش بیششتری هم نصبیشون میشه این بهتره یا بره صیغه کنه و اون وقت نیاز جنسی زن ش چی می شه سردمزاجی تو زنها زوددرمان میشه و من ه اون مرد توصیه می کنم بره پیش ***ولوژِیست به اتفاق همسرش و مشکلشونو درمان کنن خداروشکر صدقه سر تکنولوژی کلی درمان برای مشکلات جنسی زن و مرد پیداشده اره برادر من این راه ومیذارم جلوشون خداوکیلی بهتر نیست ؟
rasaee.ir : خواهر محترم !توصیه ای که اسلام به مرد و زن دارد همین نگاه انسانی به یکدیگر است . بله شاید کسانی باشند که ادعای دین کنند ولی به آن عمل نکنند و یااصلا ادعا هم نکنند، طبعا عمل هم نکنند بالاخره باز علاوه بر حساب و کتاب آن دنیا ، شرع و قانون بشری در این دنیا اختیاراتی برای زن قرار داده است . اما همیشه مشکلات یک زن مجرد (مطلقه یا بیوه) با اشتغال برطرف نمی شود. مثالی می زنم : زنی را فرض کنید که در 30 سالگی در حالی که یک پسر 15 ساله و یک دختر 12 ساله و یک پسر 8 ساله دارد ، شوهرش فوت کرده . اصلا مشکل مالی هم ندارند تا دولت برایش اشتغال فراهم کند ولی این زن نیازهای طبیعی و جنسی ای هم دارد مثل غذا خوردن مثل خوابیدن . به نظر شما این زن اگر بخواهد شوهر اختیار کند با توجه به وضعیت سنی و روحی بچه ها که این نیاز ها را درک نمی کنند ، آیا می تواند ؟ مثل ها متعدد است چه بسیار زن ها و مردهایی که نمی توانند ازدواج دائم کنند ولی نمی خواهند گناه کبیره هم کنند، به نظر شما آنها باید چه کنند؟ / شما نوشته اید که هرگز حاضر نیستید سیب نیم خورده کسی را مالک شوید ! دقت کنید نگاه شما (مقصود جنس زن است) به مرد نگاه تملک اوست ، یعنی همان چیزی که برای خودتان نمی پسندید، یعنی نمی خواهید یک مرد مالک و آمر شما باشد ! در حالی که همانطور که نوشتم اساسا تنظیم روابط در اسلام بر اساس برتری یکی بر دیگری نیست بلکه به تناسب جنس و فیزیک هر یک خداوند شرایطی و سلاحی را به یکی داده که به دیگری نداده . خداوند سلاح محبت را به زن داده که می تواند بوسیله آن مرد را رام و در اختیار خود در آورد ولی اکثر خانم های شوهر دار به دلیل این که احساس امنیت برخورداری از شوهر را دارند، خود را ملزم به استفاده از این ابزار نمیدادنند و دائما در حال جنگ بهشوهرشان هستند که طبعا طرف مقابلش هم که اساسا جنسش از مقاومت و سختی است را به واکنش وامی دارد/ بله همانطور که نوشته اید در مواقعی نظرات یک زن از مرد بهتر است . اصلا موضوع بحث جزئیات نیست. بحث در خصوص احکامی کلی است ودر کلیت به دلیل این که در خانم ها همواره احساسات عاطفی بر احساسات عقلانی غلبه دارد ، خداوند اختیار ریش و قیچی را در دست زن قرار نداده . خدا نمی تواند یک جنس را هم عاطفی و رقیق القلب کند وهم قصاب ! / نوشته اید در خانواده شما تصمیمات جمعی گرفته می شود و فقط پدرتان حاکم نیست . من از شرایط خانوادگی شما مطلع نیستم اما اگر این نسخه را به عنوان یک راهکار برای تمام خانواده ها بپیچیم فرض کنیددر خانواده هایی که یم زن و شوهر و پنج فرزند قد ونیم قد وجود دارد ، همیشه پدر و مادر باید تابع نظرات فرزندان باشند ! / من هم مردی را که با زنش مشورت کنه ستایش می کنم ولی مردی را که تابع محض زنش باشد محکوم می کنم چون این خدمت به زن نیست بلکه خیانت به اوست . مهم تعقل است نه مساوت ! همیشه مساوات نشانه عدالت نیست بله این عدالت قضایی است که پایه اش بر مساوات است / بله اگر امکان درمان باشه باید همسرش را درمان کنه ولی قضیه فقط این نیست . ببینید بیشتر شغل های پر خطر و حادثه آفرین متعلق به مردهاست از جنگ گرفته تا ساختمان سازی و رانندگی و ... به همین دلیل همواره تعداد زنان بیش از مردان است و اگر خداوند تعدد زوجات را جایز نشمارد (دقت کنید جایز نه واجب) آیا به جنس زن ظلم نکرده و ... و این قصه سر دراز دارد . امکان کامل بحث در این صفحه مجازی نیست .
 

hemmat27

عضو جدید
[شایسته]
سلام منم مطلبی می خواستم بگم . البته من خودم یه خانم به شدت اصولگرا هستم و همیشه در انتخابات رای من به این طیف بوده است اینرا بدونید برای قضاوت بهتر است . ما خانمها دلمان با این انقلاب خیلی خوش بود که لااقل مردها بی بند وبار نمی شوند همیشه از حکومت های غربی و لائیک به این خاطر بدمان می آمد که فساد اخلاقی دارند و جامعه بی بند و بارشان زنان را خرد کرده و مردانشان آزادی هر کار کثیفی را دارند سالها با این تفکر بزرگ شدیم و همیشه خدارا شکر می کردیم که جامعه ما اسلامی است و مردان هر چی باشه دیگه دنبال این کارها نمی روند و به زنان ارزش قائل هستند ولی واقعا دلمون الکی خوش بود چرا که مردان با غیرت ایرانی در این بیست سال اخیر برای تنبیه زنها همیشه این تهدید ها را کرده اند که زن دوم و صیغه و از این حرفها که اینها همه شرعی هستند وای بر آن روزی که قانون با دست خودش این اجازه را به این مردان بدهد که بفرمائید برای هر کاری آزادی دارید می توانید زنان کم توقع خودتان را با این کار ها بیشتردلشان را بسوزانید آنوقت دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه و این مردها به اسم شرع و قانون خدا را هم بنده نمی شوند .می دونید نتیجه این بی تدبیر ی ها چی به بار می آورد ؟ اینه که خانمها و کسانی که در این حیطه فعالیت دارند برای اینکه کسی صدای داد خواهی شان را بشنود و کسی از آنها حمایت کند دست به دامان کشور های غربی می شوند و از سازمانهای بین المللی استمداد می طلبند که اینها هم هیچ وقت به مذاق مسئولان جمهوری اسلامی ایران خوش نمی آید پس این زنان بیچاره و کم توقع ایرانی حق شان را از کدام مرجع قانونی بخواهند قانونی که به راحتی آنها را مورد ستم قرار داد ؟؟؟
rasaee.ir : خواهرمحترم ! بی بندوباری با اجرای احکام اسلامی غیر ممکن است ! آیا شما تردید دارید که در اسلام ازدواج مجدد و ازدواج موقت با شرایطی جایز شمرده شده . چرا این دو حکم خدا را با روابط حیوانی و بی ضابطه موجود در غرب یکی می کنید؟ آیا اسلام نباید برای زنانی که بدون شوهر هستند ارزش قائل شود؟ در اطراف خود را نگاهکنید چه بسیار زنانی هستند که شوهران آنها فوت کرده و یک زن را با چند بچه تنها گذاشته . از طرفی وجود بچه ها مانع ازدواج با مردی برای آنهاست و از طرف دیگر همین بچه ها نمی توانند وجود مردی را به جای پدرشان قبول کنند. همچنین مردان زیادی داریم که بنا به دلایلی باید ازدواج کنند ولی نمیتوانند به صورت دائمی این کار را انجام دهند و ... از یاد نبرید که وضع اولیه این احکام برای زنان و مردانی است که مشکل دارند . به جرات می توان گفت در 90% موارد چنانچه زن در خانواده رعایت کلیه امور رانماید ، مرد اساسا نیازی به ازدواج مجدد حس نمی کند. لطفا به توضیحاتی که در پاسخ به یکی از کاربران داده شده نیز مراجعه کنید
 

hemmat27

عضو جدید
[رها ]
اقای رسایی فکر می کنم مشکل من و شما اینه که کلا نگاهمون متفاوته شما مدام می خواید یکی حرف اخر رو بزنه ولی من و نسل من مثل شما فکر نمیکنه اینجاست که من و شما هرچی حرف بزنیم شاید بی فایده باشه این نگاه جهان بینی متفاوت من و شما رو نشون می ده قصد ارزش گزاری ندارم که بگم من بهترم یا شما بدتر یا برعکس می خوام منشا اختلاف معلوم شه و بعد اینکه شما میگید زنها عاطفی ترند من میگم باشه اما از اول اینطور نبوده بعنی در طول تاریخ مسائلی به وجود اومده که رفتارادم ها رو شکل داده اینجا به مفهوم جنس و تمایزش با جنسیت دار اشاره می کنم مرد وزن از نظر جنسیت متفاوت اند ولی این اجتماعه که به رفتارهاشون شکل میده مثال زن روز سال1354 رو اگه نگاه کنین الان یادم نیست چه شماره ای بود چون برای پایان نامه ام روش کارکردم دیدم یک مقاله ای از یک انسان شناس المانی هست که عکس یه قبیله افریقایی رو نشون میده تو اون قبیله زنها بودن که مردها رو انتخاب می کردند مردها صف بسته بودند تا یک زن اونها رو انتخاب کنه و جالتر اینکه تو اون قبیله مردها بودند که ارایش داشتند منظورم رنگ و لعابی که قبایل استفاده می کنند اونحا خوندم این مردها ساعتها مقابل اینه می شینند و ارایش می کنند ببینید کاملا برعکس جوامع ما می خوام بگم نقش های متفاوت توسط جامعه ای که دراون زندگیمی کنیم ساخته میشه پس این که زنها این طوری اند و مردها یه جور دیگه همش دست طبیعت و اختلاف هورمونی نیست بخش اعظمش ساخته خود ماست و بعد به نظر من انسان کامل کسی است که عقل و احساسش به اندازه هم رشد کنند ادم احساسی محض به همان اندازه ناقصه که ادم عقلانی محض باید تربیتی در پیش بگیریم که همه ادم ها بتونن از عقل و احساسشون به اندازه لازم خرج کنند ادمها مالک هم نبستند همراه هم می تونن باشن ولی اینکه بپری وسط یه زندگی دیگه درست نیست دختردایی من خیلی زود بیوه شد با دو دختر خدارو شکر نیاز مالی ندارن اما من همیشه فکرکردم چرا در حامعه ما ارزش زن این اندازه پایینه که یک مرد مجرد نمی ره با زن بیوه ازدواج کنه این نیاز به کار فرهنگی داره اون زن فقط بیوه شده ولی احساسش و که از دست نداده من به جای ازدواج موقت که باعث می شه امنیت عاطفی و روانی زنها به خطر بیفته چون مردی که می یاد و یک زنو صیفه می کنه برای مدت طولانی این کارو انجام نمی ده مدام می ره سراغ زنهای مختلف من میگم یاید کار اصولی انجام داد ریشه ای باید کاری کنیم که ازدواج دائم داشته باشند
rasaee.ir : بر خلاف نظر شما این من نیستم که می خواهم یکی در مواقع خاص که شرع تعیین کرده حرف آخر را بزند بلکه این خالق ماست که این طور تشخیص داده و سازنده هر شی به خیر و صلاح آن عالم تر است . آیا در آیه الرجال قوامون علی النسا شک دارید ! منتهی دقت کنید این نشانه برتری و فضیلت مرد بر زن نیست بلکه این نشانه مسئولیت مرد نسبت به زن است و البته لازم به یادآوری نیست که مرد در همه چیز قوامون علی النسا نیست مثلا مرد نمی تواند حرامی را بر زنش حلال کند و یا بالعکس. خواهر محترم ! همانطور که نوشته اید جوامع و سنت ها در زندگی ما نقش آفرینند و در کنار آ« ادیان و اعتقادات مذهبی هم نقش دارند . کسی این را انکار نمی کند اما آیا سنت های جغرافیایی می توانند داتی را تغییر دهند ؟ آیا لطفات زن و سختی مرد با این امور تغییر می کند؟ نوشته اید که در کتابی خوانده اید که در آفریقا در قبیله ای مردان به صف می ایستند وزنان مرد را انتخاب می کنند! خب مگر در همین کشور خودمان و بسیاری از مجامع دیگر غیر از این است ؟ آیا مردها با خولستگاری خود را به زن عرضه نمی کنند ودر حقیقت این زن است که باید بگوید بله یا خیر !؟ من خودم دو سال در آفریقا زندگی کرده ام و شبیه این سنتها زیاد دیده ام . متاسفانه شما بر خلاف نام مستعارتان رها از برخی قید و بندها نیستید . اگر خداوند عاطفه و تعقل (عقل نه به معنای کمال بلکه به معنای عدم احساساتی بودن) را در زنومرد به یک اندازه قرار می داد این دو جنس اختلافات و مشکلاتشان خیلی زیاد می شد و اساسا با هم پیوند نمی خوردند . راستی چرا دو سرهمسوی آهن ربا بهم نمی چسبند اما دو سر مخالف به هم می چسبند!؟ زن و مرد مکمل هم هستند در این بحث برتری مطرح نیست تکامل مطرح است . اگر در زن غلبه عاطفه نباشد هرگز فرزندی به دنیا نمی آورد و رنج حمل و زایمان و مراقبت از فرزند را تحمل نمی کند و اگر در مرد همان اندازه عاطفه بود اساسا هر هیچ سفره ای گوشت حلال گوشتی پیدا نمی شد جون کسی دلش نمی آ»د آ« را ذبح کند! همانطور که نوشتم متاسفانه شما رها نیستید. دقت کنید شما نوشته اید که نشانه ارزش زن به این است که یک مرد مجرد با یک زن بیوه با دو دختر ازدواج کند ، سئوال می کنم اگر این نشانه ارزش یا بی ارزشی زن است ، آیا پذیرفتن این موضوع و الزام مرد به این کار نشانه بی ارزشی مرد نمی شود ؟! در حالی که اساسا این امور نشانه ارزش گذاری نیست برای همین اسلام این کار را منع نکرده واجب هم نکرده ، بلکه فعای مباح است و البته من مردانی را سراغ دارم که این کار را کرده اند . بر اساس فراز پایانی یادداشت شما اگر مردی زنی را برای مدت طولانی صیغه کنه اشکالی نداره و آنچه بد است این است که مرد سراغ زن های متعدد برود. خب این نکته یک گام به پیش است اما خواهر محترم ! من هم با شما در اینکه مردی به دنبال عیاشی و هوس بازی باشد نه رفع نیازهای واجب خودش موافقه و این کار را هر چند غیرشرعی نمی دانم ولی عیر اخلاقی می دانم . اما این نکته را یادآور می شوم: 95 درصد مردانی که این چنین هوس ران و عیاش هستند اساسا خود را مقیدبه دین نمی کنند و از طریق راه های غیر شرعی این کار را انجام می دهند و احکام الهی ، احکامی کلی است نه بر اساس رفتار 5 درصد . در اسلام اصل بر ازدواج دائم است اما برای آلوده نشدن به زنا خداوند ازدواج موقت را هم حلال کرده است . علی (ع) فرمود اگر عمر متعه را حرام نکرده بود ، زنا نمی کرد مگر انسان شقی . باید با راحت سازی ازدواج (دائم و موقت) به جنگ زنا برویم .
 

hemmat27

عضو جدید
[شایسته]
سلام حاج آقا خیلی ممنون که پاسخ دادید. ولی حرف من و همه خانمها اینه که: مردان متاهل نباید اجازه این کار را داشته باشند افراد مجرد که مانعی ندارند و کسی مخالف این کار آنها نمی شود .بلکه سخن ما مردان متاهل هستند که چشم و دلشان تنوع طلب هست .و هیچ کارشان برای رضای خدا نیست جز به رضای هوس شان. فرمودید زنان بی شوهر و ... ؟ در اطرف خود ما واقعا وجود دارند عین گفته ی شما که مردان متاهل ازدواج موقت و یا مجدد کرده اند و بخاطر این مسئله زن و شوهر با داشتن فرزند از هم طلاق گرفته اند و یک زن بی شوهر به خیل این گونه زنان اضافه شده .پس این کار خودش آغاز گر این چرخه معیوب است . و این دلیل که زنان بی شوهر هم حق ازدواج دارند و مردان متاهل می توانند حق آنها را بر آورده کنند یک اشتباه بزرگ است چونکه منجر به طلاق زن خودش شده .و مشکلی بر مشکلات اضافه شده . من خودم را می گویم اگه شوهرو آقای من اینکار را بکند من بدون هیچ اتلاف وقت از او جدا می شوم و آنوقت من و فرزندانم چی؟آیا زندگی که با هزار سختی پا گرفته و ناملایمات آنرا من تحمل کرده ام باید به این آسانی و به خاطر زنان دیگر خراب شود و از هم بپاشد .آیا این یک اشتباه بزرگ نیست که یک زندگی خراب شود و دو نفر از هم طلاق بگیرند و فرزندان دربدر شوند تا یک زندگی جدید شروع شود .. آیا حکم خدا و قران اینست؟ هرگز چنین نیست. ... .
rasaee.ir : خواهر محترم ! من تردید ندارم که تقریبا تمام خانمها با دو اصل ازدواج مجدد و موقت مشکل دارند و البته تقریبا تمام خانم ها هم وقتی به دلایلی مجرد می شوند و چاره ای ندارند که برای رفع نیازهای عاطفی ، جنسی و ... خودشان ازدواج کنند ، وقتی در برابر دو. راه قرار می گیرند که یا زنا را انتخاب کنند و یا ازدواج موقت یا مجدد را ، یکی از دو راه دوم را انتخاب می کنند و وقتی به آنها اعتراض کنید می گویند : چاره ای نداشتم نمی توانستم گناه کنم . دقیقا اسلام این دو مورد را برای این مواقع قرار داده است و البته تاکید بسیار بر اصالت ازدواج دائم کرده است . من همچنین سئوال می کنم که اگر شوهر شما در موقعیتی باشد که دو راه بیشتر نداشته باشد یا انجام گناه کبیره و ارضای خود و یا انتخاب یکی از دو راه ازدواج موقت یا مجدد ، آیا شما راه اول را از او می خواهید ؟ از یاد نبرید که خداوند سلاحی را در اختیار زن قرار داده که با آن می تواند شوهرش را تماما در اختیار بگیرد و آن محبت است و خوشرویی است . و آخرین جمله من این که حس و حال شما خواهر محترم اختصاص به زن امروزی ندارد چون امیر المومنین می فرماید : غیرت الرجل من الایمان و غیرت المرة کفر . این سخن خیلی دقیق است لطفا درباره آن زیاد فکر کنید و البته بدانید که کفری که در اینجا گفته شده ، کفر اعتقادی نیست . مجددا تاکید می کنم که چند کامنت نوشته شده در پاسخ به کاربر محترمی به نام رها را بخوانید .
 

hemmat27

عضو جدید
[زنی که حق دارد دیده شود]
سلام آقای رسایی . من سایت شما و این یادداشتتان را در حالی که در سایت های اینترنتی در باره این لایحه جستجو می کردم ، دیدم . برای من بیش از اصل یادداشت شما نظرات کاربرانتان قابل توجه بود . اول از این که اینطور با حوصله وقت می گذارید و نظرات را می بینید و جواب میدهید تشکر کنم . واقعیت این است که من خودم یک زن تنهاهستم.سال ها قبل شوهرم فوت کرد با سه بچه 15 و 12 و 7 ساله من را تنها گذاشت . من بسیاری از حالات خودم را در پاسخ های شما دیدم و از این جهت خدا را شکر کردم که امثال شما نماینده اید . آقای رسایی من وقتی شوهرم بالای سرم بود مثل بسیاری از زنان دیگر علی رغم اینکه فردی مومن و نماز خوانم ولی همیشه از اسلام بخاطر اجازه چند همسری ناراحت بودم از صیفه که دیگه نگو . واقعا این احکام را ظالمانه می دانستم و هیچ طوری نمی تونستم به خودم بقبولونم که اینها حرف دین وخداست اما از وقتی شوهرم مرد بعد از یک سال کم کم فهمیدم که واقعا در وجود ما زنها احساسات غلبه دارد . من به خاطر شرایط روحی بچه هام نمی تونم ازدواج کنم تازه می فهمم که اسلام به فکر من بوده و این راه را جلوی پام گذاشته البته این راه حلال هم به خاطر فرهنگ مردم ما از اون حرام بدتر شده !!! من نیاز مالی ندارم وای آدمم ای کاش بغضی ها می فهمیدن . راستش را بخواهید وقتی در اینترنت می بینم که یک عده زن هایی که شوهر دارند و یا بی اعتقتد به دینند و دوستی دارند اما در دفاع از حقوق زنها با تمام وجود به صیغه حمله می کنند حالم بهم میخوره . من با بعضی از این زنهای فعال در ارتباط بودم و میدونم که خودشان چیکار می کنند . . . خدا کنه بتونید این فرهنگ را عوض کنید تا کسی که مثل من دین داره و نمی خواد آلوده بشه راه حلی داشته باشه. تشکر راستی به عنوان یک زن تنها از اینکه ازدواج موقت کمتر علنی بشه راضی ترم لطفا تن به این فشارها ندین

دوستان براي خوندن همه ي نظرات ميتونن به اين آدرس مراجعه كنن:
http://rasaee.ir/Note.php?ID=911
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[زنی که حق دارد دیده شود]
سلام آقای رسایی . من سایت شما و این یادداشتتان را در حالی که در سایت های اینترنتی در باره این لایحه جستجو می کردم ، دیدم . برای من بیش از اصل یادداشت شما نظرات کاربرانتان قابل توجه بود . اول از این که اینطور با حوصله وقت می گذارید و نظرات را می بینید و جواب میدهید تشکر کنم . واقعیت این است که من خودم یک زن تنهاهستم.سال ها قبل شوهرم فوت کرد با سه بچه 15 و 12 و 7 ساله من را تنها گذاشت . من بسیاری از حالات خودم را در پاسخ های شما دیدم و از این جهت خدا را شکر کردم که امثال شما نماینده اید . آقای رسایی من وقتی شوهرم بالای سرم بود مثل بسیاری از زنان دیگر علی رغم اینکه فردی مومن و نماز خوانم ولی همیشه از اسلام بخاطر اجازه چند همسری ناراحت بودم از صیفه که دیگه نگو . واقعا این احکام را ظالمانه می دانستم و هیچ طوری نمی تونستم به خودم بقبولونم که اینها حرف دین وخداست اما از وقتی شوهرم مرد بعد از یک سال کم کم فهمیدم که واقعا در وجود ما زنها احساسات غلبه دارد . من به خاطر شرایط روحی بچه هام نمی تونم ازدواج کنم تازه می فهمم که اسلام به فکر من بوده و این راه را جلوی پام گذاشته البته این راه حلال هم به خاطر فرهنگ مردم ما از اون حرام بدتر شده !!! من نیاز مالی ندارم وای آدمم ای کاش بغضی ها می فهمیدن . راستش را بخواهید وقتی در اینترنت می بینم که یک عده زن هایی که شوهر دارند و یا بی اعتقتد به دینند و دوستی دارند اما در دفاع از حقوق زنها با تمام وجود به صیغه حمله می کنند حالم بهم میخوره . من با بعضی از این زنهای فعال در ارتباط بودم و میدونم که خودشان چیکار می کنند . . . خدا کنه بتونید این فرهنگ را عوض کنید تا کسی که مثل من دین داره و نمی خواد آلوده بشه راه حلی داشته باشه. تشکر راستی به عنوان یک زن تنها از اینکه ازدواج موقت کمتر علنی بشه راضی ترم لطفا تن به این فشارها ندین

دوستان براي خوندن همه ي نظرات ميتونن به اين آدرس مراجعه كنن:
http://rasaee.ir/Note.php?ID=911
ممنون همت عزیز، خیلی جالب بود این مطالبی که گذاشتی:gol::gol::gol:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
کتاب ایران ایین و فرهنگ نوشته دکتر محمود افتخارزاده
مطلب از وبلاگ ایران باستانiranbastannn.blogfa.com
مطلب با منبع از متن کتاب اوستا;););)زن در ایران باستان 2

زن در ایران باستان ۲
تعدد زوجات در دورة ساساني جاري و معمول بوده است. و جاي انکار نيست . ازهرودوت يوناني و استرابون در عصر هخامنشي گرفته تا مورخين عصر حاضر اين مطلب را تاييد کرده اند .
هرودوت دربارة طبقة اشراف عهد هخامنشي مي‏گويد:
« هر کدام از آنها چند زن عقدي دارند ولي عدة زنان غيرعقدي بيشتر است.» (مشيرالدوله، تاريخ ايران باستان،1535.)
استرابون دربارة همين طبقه مي‏گويد: «آنها زنان زياد مي‏گيرند و با وجود اين ، زنان غيرعقدي بسيار دارند.» (همان ص 1543)
ژوستين از مورخان عصر اشکاني دربارة اشکانيان مي‏گويد: «تعداد زنان غيرعقدي در ميان آنها و بخصوص در خانوادة سلطنتي از زماني متداول شده بود که به ثروت رسيده بودند، زيرا زندگاني صحراگردي مانع از داشتن زنان متعدد است.(همان ص 2693)
آنچه در ايران باستان در ميان طبقة اشراف معمول بوده است چيزي بالاتر از تعدد زوجات يعني حرمسرا بوده است و لهذا نه محدود به حدي بوده است، مثلاً چهار تا يا بيشتر يا کمتر، و نه مشروط به شرطي از قبيل عدالت و تساوي حقوق زنان و توانايي مالي يا جنسي، بلکه همان‏طور که نظام اجتماعي، يک نظام طبقاتي بوده است، نظام خانوادگي نيز چنين بوده است.
دختر مستقلاً حق اختيار شوهر نداشت. اين حق به پدر اختصاص داشت. اگر پدر در قيد حيات نبود، شخص ديگر اجازة شوهر دادن دختر را داشت. اين حق نخست به مادر تعلق مي‏گرفت و اگر مادر مرده بود متوجه يکي از عموها يا داييهاي او مي‏شد. (ايران در زمان ساسانيان/ کريستين سن 346 و 347.)
شوهر بر اموال زن ولايت داشت و زن بدون اجازة شوهر حق نداشت در اموال خويش تصرف کند. به موجب قانون زناشويي فقط شوهر شخصيت حقوقي داشت. (همان /ص 351)
شوهر مي‏توانست به وسيلة يک سند قانوني زن را شريک خويش سازد. در اين صورت زن شريک‏المال مي‏شد و مي‏توانست مثل شوي خود در آن تصرف کند. فقط بدين وسيله زوجه مي‏توانست معاملة صحيحي با شخص ثالث به عمل آورد. (همان ، ص 352)
هرگاه شوهري به زن خود مي‏گفت: از اين لحظه تو آزاد و صاحب اختيار خودت هستي، زن بدين وسيله از نزد شوهر خود طرد نمي‏شد، ولي اجازت مي‏يافت به عنوان «زن خدمتکار» (چاکر زن) شوهر ديگري اختيار کند... فرزنداني که در ازدواج جديد در حيات شوهر اولش مي‏زاييد، از آنِ شوهر اولش بود؛ يعني زن تحت تبعيت شوهر اول باقي مي‏ماند. (همان ، ص 353.)
شوهر حق داشت يگانه زن خود را يا يکي از زنانش را (حتي زن ممتاز خود را) به مرد ديگري که بي‏آنکه قصوري کرده باشد محتاج شده بود بسپارد (عاريه بدهد)، تا اين مرد از خدمات آن زن استفاده کند؛ رضايت زن شرط نبود. در اين صورت شوهر دوم حق دخل و تصرف در اموال زن را نداشت و فرزنداني که در اين ازدواج متولد مي‏شدند، متعلق به خانوادة شوهر اول بودند و مانند فرزندان او محسوب مي‏شدند... اين عمل را از اعمال خير مي‏دانستند و کمک به يک هم دين تنگدست مي‏شمردند.(همان /357.)

1- فقدان حقوق
کریستین بارتلمه ( Bartholomea ) خاورشناس و ایران شناس مشهور المانی در کتاب « زن در حقوق ساسانی » ترجمه دکتر ناصرالدین صاحب الزمانی ص 40 مینویسد : « در امپراطوری ساسانی بنابر قوانین متداول ، از قدیم زن شخصیت حقوقی نداشت یعنی زن ، شخص فرض نمی شد بلکه شیء پنداشته میگردید ... وی از هر لحاظ در تحت سرپرستی و قیمومت رئیس خانواده که کتک ختای (کدخدا) نامیده میشد قرار داشت . این رئیس خانواده ممکن بود پدر یا شوهر و یا در صورت مرگ انها ، جانشین انها باشد. اختیارات این قیم یا رئیس خانوار ، کمتر محدودیتی داشت. تمام هدایایی که احیاناُ به زن یا به کودکی داده میشد و یا انچه که انها براثر کار و غیر ان تحصیل میکردند عینا درامدهای اکتسابی بردگان ، همه متعلق به رئیس خانوار بود.»
2 – ازداوج زنان
نیز باتلمه در مورد ازدواج زنان ایرانی ص 56-57 مینویسد : « ازدواج خواهر و برادر در عصر ساسانی به ویژه در میان بزرگان کشور یک امر شایع بوده و یک عمل خداپسندانه به شمار میرفته است ... یک نوع خاص دیگری از ازدواج در عصر ساسانی معمول بوده است که انرا ازدواج عاریتی یا ازدواج استقراضی میتوان نامید یعنی اختیار موقت زنی به همسری که در قید ازدواج شوهر دیگری است.. در مورد ازدواج استقراضی ، شوهر اصلی حتی میتوانست این عمل را بدون جلب رضایت زن خود انجام دهد»
3 – خریداری زن
کلمان هوار ( Huart ) ایران شناس فرانسوی در کتاب « ایران و تمدن ایرانی» ترجمه استاد حسن انوشه ص 160 مینویسد : « اثاری از خرید زن در دوره ساسانی وجود داشت. بنابر این رسم ، همسر اینده مبلغی معین پول یا کالایی معادل ان مبلغ ، به والدین زن می داد لیکن بنابر (کتاب ) دینکرد : اگز پس از ازدواج معلوم می گردید که زن ارزش مبلغ پرداخت شده را ندارد یعنی نازا بود ، این پول می بایست به شوهر پس داده شود »
احکام خرافی وندیداد :
بنابر انچه در کتاب وندیداد امده است زنی که کودک مرده ای را بزاید باید « ادرار گاو» را با « خاکستر» به هم امیخته بخورد ! (گومیز مقدس = مخلوط شاش گاو با خاکستر اتش اذر که بران وردهای مخصوص خونداه میشد )
در وندیداد میخوانیم : « این زن باید یک مقدار خاکستر امیخته به شاش گاو به اندازه سه لقمه ، شش لقمه ، یا نه لقمه میل کند»! وندیداد ترجمه ژرفسور دارمستتر ترجمه دکتر موسی جوان ص 126 فرگرد ۵ بند۵۱
در فصل 16 پس از ذکر اداب کیفر زن حائض که میبایست با شاش گاو در حیضستان ( محل مخصوص زنان حائض ) غسل داده میشد امده :
« این زن پس از نه شب اگر باز هم در خون باشد ، چنین معلوم خواهد شد که دیوها در جشن و بزرگداشت خودشان ، افت خود را به این زن نازل نموده اند»
مزدا پرستان در ا هنگام باید یک معب که از درخت و گیاه خالی باشد انتخاب نمایند. و سه سوراخ درزمین نند و زن را در دوسوراخ نخست با شاش گاو و در سوراخ وم با اب شستشو دهند.
240فرگرد۱۶ بند۱۱و۱۲
باری زن حائض را اهریمنی میپنداشتند اهریمنی و پلید و ناپاک ! زن حائض زنیکه دیوها افات خویش را - که همانا حیض است - به وی نازل میکنند !
مرسی حسام جان:gol:
متاسفانه وقتی چشم ها درست باز نباشه یه سری حقایق رو به عمد نمی بینن یه عده و فقط به به می کنن در حالی که عیب ها رو نمی دونند یا می دونند و به روی خودشون نمیارن;)
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیر زنان ایرانی در پیش از اسلام
شیر زنان قبل از اسلام



یوتاب : سردار زن ایرانی که خواهر آریوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشاهی داریوش سوم بوده است . وی درنبرد با اسکندر گجستک همراه آریوبرزن فرماندهی بخشی از ارتش را بر عهده داشته است او در کوههای بختیاری راه را بر اسکندر بست . ولی یک ایرانی راه را به اسکندر نشان داد و او از مسیر دیگری به ایران هجوم آورد . از او به عنوان شاه آتروپاتان ( آذربایجان ) در سالهای ٢٠ قبل از میلاد تا ٢٠ پس از میلاد نیز یادشده است . با اینهمه هم آریوبرزن و هم یوتاب در راه وطن کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند .

آرتمیز : نخسیتن و تنها زن دریاسالار جهان تا به امروز . او به سال ۴٨٠ پیش از میلاد به مقام دریاسالاری ارتش شاهنشاهی خشیارشا رسید و در نبرد ایران و یونان ارتش شاهنشاهی ایران را از مرزهای دریایی هدایت می کرد . تاریخ نویسان یونان او را در زیبایی - برجستگی و متانت سرآمد همه زنان آن روزگار نامیده اند.آرتمیس نیز درست میباشد .

آتوسا : ملکه بیش از ٢٨ کشور آسیایی در زمان امپراتوری داریوش بزرگ . هرودوت پدر تاریخ از وی به نام شهبانوی داریوش بزرگ یاد کرده است و آتوسا را چندین بار در لشگرکشی ها داریوش یاور فکری و روحی
داریوش بزرگ دانسته است . چند نبرد و لشگر کشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است .

آرتادخت : وزیر خزانه داری و امور مالی دولت ایران در زمان شاهنشاهی اردوان چهارم اشکانی . به گفته کتاب اشکانیان اثر دیاکونوف روسی خاور شناس بزرگ او مالیات ها را سامان بخشید و در اداره امور مالی خطایی مرتکب نشد و اقتصاد امپراتوری پارتیان را رونق بخشید .

آزرمی دخت : شاهنشاه زن ایرانی در سال ۶٣١ میلادی . او دختر خسرو پرویز بود که پس از" گشتاسب بنده" بر چندین کشور آسیایی پادشاهی کرد . آذرمیدخت سی و دومین پادشاه ساسانی بود . واژه این نام به چم ( معنی) پیر نشدنی و همیشه جوان است .

آذرآناهید : ملکه ملکه های امپراتوری ایران در زمان شاهنشاهی شاپور یکم بنیانگذار سلسله ساسانی . نام این ملکه بزرگ و اقدامات دولتی او در قلمرو ایران در کتیبه های کعبه زرتشت در استان فارس بارها آمده است و او را ستایش کرده است . ( ٢۵٢ ساسانیان )

پرین : بانوی دانشمند ایرانی . او دختر کیقباد بود که در سال ٩٢۴ یزدگردی هزاران برگ از نسخه های اوستا را به زبان پهلوی برای آیندگان از گوشه و کنار ممالک آریایی گردآوری نمود و یکبار کامل آنرا نوشت و نامش در تاریخ ایران زمین برای همیشه ثبت گردیده است . از او چند کتاب دیگر گزارش شده است که به احتمال زیاد در آتش سوزی های سپاه اسلام از میان رفته است .

زربانو : سردار جنگجوی ایرانی . دختر رستم و خواهر بانو گشسب . او در سوار کاری زبده بوده است که در نبردها دلاوری ها بسیاری از خود نشان داده است . تاریخ نام او را جنگجویی که آزاد کننده زال - آذربرزین و تخوار از زندان بوده است ثبت کرده .

فرخ رو : نام او به عنوان نخستین بانوی وزیر در تاریخ ایران ثبت شده است وی از طبقه عام کشوری به مقاموزیری امپراتوری ایران رسید .

کاساندان : پس از شاهنشاه ایران او نخسین شخصیت قدرتمند کشور ایران بوده است . کاساندان تحت نام ملکه٢٨ کشور آسیایی در کنار همسرش کورش بزرگ حکمرانی میکرده است . مورخین یونانی ( گزنفون ) از ویبا نیکی و بزرگ منشی یاد کرده است .

گردآفرید : یکی دیگر از پهلونان سرزمین ایران . تاریخ از او به عنوان دختر گژدهم یاد میکند که بالباسیمردانه با سهراب زور آزمایی کرد . فردوسی بزرگ از او به نام زنی جنگجو و دلیر از سرزمین پاکان یادمیکند .

آریاتس : یکی از سرداران مبارز هخامنشی ایران در سالهای پیش از میلاد . مورخین یونانی در چند جا نامیکوتاه از وی به میان آورده اند .

گردیه : بانوی جنگجوی ایرانی . او خواهر بهرام چوبینه بود . فردوسی بزرگ از او به عنوان هسمرخسروپرویز یاد کرده که در چند نبردها در کنار شاهنشاه قرار داشته است و دلاوری بسیاری از خود نشان دادهاست . ( ساسانی ٣۴٨ + شاهنامه فردوسی )٢٧۴

هلاله : پادشاه زن ایرانی که به گفته کتاب دینی و تاریخی بندهش ( ٣٩١ یشتها 1+274 یشتها 2)کیانیان بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست . از او به عنوان هفتمین پادشاه کیانی یاد شده است که نامش را "همایچهر آزاد" ( همای وهمون ) نیز گفته اند . او مادر داراب بود و پس از "وهومن سپندداتان" بر تخت شاهنشاهیایران نشست . وی با زیبایی تمام سی سال پادشاه ایران بود و هیچ گزارشی مبنی بر بدکردار بودن وی و ثبتقوانین اشتباه و ظالمانه از وی به ثبت نرسیده است .



پوران دخت : شاهنشاه ایران در زمان ساسانی . وی زنی بود که بر بیش از ١٠ کشور آسیایی پادشاهی میکرد .او پس از اردشیر شیرویه به عنوان بیست و پنجمین پادشاه ساسانی بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست و فرامانروایی نمود .

شیرین : شاهزاده ارمنی . ارمنستان یکی از شهرهای کوچک ایران بود و شاه ارمنستان زیرا نظر شاهنشاه ایران . خسرو پرویز و شیرن حماسه ای از خود ساختند که همیشه در تاریخ ماندگار ماند . شیرین از خسرو ۴ فرزند به نامهای نستور - شهریار - فرود و مردانشه بدنیا آورد که هر چهار فرزند وی در زندان کشته شدند .
پس او سر بر بالین ( جسد بی جان ) خسرو نهاند و با خوردن زهری عشق اش به خسرو را جاودانه ساخت و هردو جان باختند .

بانو گشنسب : دختر دیگر رستم – خواهر زربانوی دلیر . نام بانو گشسب جنگجو در برزونامه و بهمن نامه بسیار آمده است . یکی از مشهورترین حکایت های او نبرد سه گانه فرامرز – رستم و بانوگشسب است . او منظومه ای نیز به نام خود دارد که هم اکنون نسخه ای از آن در کتابخانه ملی پاریس و در کتابخانه ملی بریتانیاموجود است

همونطور كه آقا حسام جواب كاملي دادن اين رو هم بگم كه
بله شما در مورد اين ها بد نمي گويي ولي ببين در تاريخ گذشته ما
هميشه مادر شاه يا زن شاه يا خواهر و خواهر زاده و..... از رفاه ، حق تحصيل و حقوق و ...برخوردار بودن
طبيعي هم بوده چون از نزديكان شاه بودن
شما برو عموم زنان جامعه اون روز رو در نظر بگير
نه يك عده كه يك قدرت محكم مثل حكومت در پشتشان هست
هيچ موقع سعي نكنيد جز رو به كل تعميم بدين تا از ظلم حمايت كنيد
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوا خاک به سرم
منظورشون به شما نبود که عزیزم
منظورش خانومای باحیا بود

عزیزم شما راحت باش
آهان فهمیدن منظورت اون زن های بی سواد که کشتزارها و توسری خورها خوبی هستن همونایی که مردا خداشونه
ببخشید من از طرف اونا حرف زدم:cry:
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا این زن ها مظلومند در اموری هم که مربوط به خودشون وحرف از سوء استفاده مردان از زنان میشه باز هم این مردان هستند که میان و نظر میدن

بله منم با اقیانوس موافقم
همین آقایونی که میان میگم چرا زن ها نمی تونن رئیس جمهور بشن یا قاضی یا هر چی
و مقصر اصلی اسلام میدونن
به محض تحقق این ها معترض خواهند شد و یا نافرمانی در پیش میگیرن

بارها دیده شده وقتی یه خانم رئیس یک بخش از اداره میشه
همین آقایون به شأنشون برخوره از یه خانم دستور بگیرن چه برسه بشن رئیس جمهور!!!!!!
دقیقا خیلی مسائل به مردا مربوط نیست میان نظر میدن
حتی توی دین هم مردا برای زن ها تصمیم می گیرن احکامشونو براشون تنظیم می کنن:razz:
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود به تمامی دوستان.
اول از همه بگم که این تاپیک چند مه پیش هم زده شده بود...اما با یه عنوان دیگه. هر مدل توهینی هم بخواید توش شده بود...ریز و درشت. اینم لینکش:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=169983&page=6

آقایان کربلایی حسام و متال گارد مشرف فرمودند و مطالب بسییییییییییار من درآوردی گذاشتن تو این تاپیک. منبع داشت ها.... اما کاشکی یه کم درست حسابی بود:D
جواب همه ی این پستها هم در همون لیک داده شده جهت روشن شدن دوستان دیگه بجز آقایان: نخودیان ،کربلایی حسام و متال گارد!

ما چند ماه پیش گفتیم برداشتتون غلط...گفتن منبع بگو...ما می ریم مطالعه می گنیم. دریغ از 1 خط مطالعه.
خوبه...سرتون رو بکنید زیر برف و حرف خودتون رو بزنید...ببینید کجا رو می گیرید.

آدما عقل و شعور دارن. اینو همیشه یادتون باش. دنبال چند تا حرف الکی نمیرن!;)


پ.ن:این تاپیک و تاپیک های دیگه چندین بار به ادمین و آرامش گزارش داده شد.... دوستان لطف کردن و نگفتن بالای چشم آقایون ابرو!
 

hamidarchitec

عضو جدید
hemmat22 ماشا الله چه دست سریعی داری

همت جان بیا با دیدی متفاوت از دید خودمون نگاه کنیم اینجوری بهتر میتونیم حرف همدیگه رو درک کنیم
این اخلاصی که شما و بعضی از بچه های تیپ شما دارن حیف هست که در این جهت پیش بره

من هم سنم انقدر زیاد نیست که صحبت شما رو متوجه نشم . میدونم شما تحت شرایط زندگی خودت خوب پیش میری اما چرا باید حرفهای سران یک مملکت که به اقتضای شغلشون دروغ نقل و نبات جیبشونه رو انقدر بهش تکیه کرد؟
 

hamidarchitec

عضو جدید
واقعا این زن ها مظلومند در اموری هم که مربوط به خودشون وحرف از سوء استفاده مردان از زنان میشه باز هم این مردان هستند که میان و نظر میدن

بله منم با اقیانوس موافقم

همین آقایونی که میان میگم چرا زن ها نمی تونن رئیس جمهور بشن یا قاضی یا هر چی

و مقصر اصلی اسلام میدونن

به محض تحقق این ها معترض خواهند شد و یا نافرمانی در پیش میگیرن


بارها دیده شده وقتی یه خانم رئیس یک بخش از اداره میشه

همین آقایون به شأنشون برخوره از یه خانم دستور بگیرن چه برسه بشن رئیس جمهور!!!!!!


از شما که بخاری دیده نشده پس طبیعی هست که امثال من میان و تاپیک میزنن


مقصر اسلام نیست اول تاپیک هم گفتم

مقصر وکلای اسلامند که به این نام هر کاری میکنند
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود به تمامی دوستان.
اول از همه بگم که این تاپیک چند مه پیش هم زده شده بود...اما با یه عنوان دیگه. هر مدل توهینی هم بخواید توش شده بود...ریز و درشت. اینم لینکش:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=169983&page=6

آقایان کربلایی حسام و متال گارد مشرف فرمودند و مطالب بسییییییییییار من درآوردی گذاشتن تو این تاپیک. منبع داشت ها.... اما کاشکی یه کم درست حسابی بود:D
جواب همه ی این پستها هم در همون لیک داده شده جهت روشن شدن دوستان دیگه بجز آقایان: نخودیان ،کربلایی حسام و متال گارد!

ما چند ماه پیش گفتیم برداشتتون غلط...گفتن منبع بگو...ما می ریم مطالعه می گنیم. دریغ از 1 خط مطالعه.
خوبه...سرتون رو بکنید زیر برف و حرف خودتون رو بزنید...ببینید کجا رو می گیرید.

آدما عقل و شعور دارن. اینو همیشه یادتون باش. دنبال چند تا حرف الکی نمیرن!;)


پ.ن:این تاپیک و تاپیک های دیگه چندین بار به ادمین و آرامش گزارش داده شد.... دوستان لطف کردن و نگفتن بالای چشم آقایون ابرو!
میگم امیدوارم این لیست تحریمی هاتون بیشتر نشه و رو همین سه نفر بمونه:d
نه خدا وکیلی مطالعات و ادعاهای شما کلی معتبر هستند، بر منکرش صلوات، هنوز تاپیک نامه عمر و یزدگرد سوم خوشک نشده که نتونستید مستند نامتون رو ارائه بدید!آدما عقل و شعور دارن و دنبال حرف های بی سند نمیرن;)
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود به تمامی دوستان.
اول از همه بگم که این تاپیک چند مه پیش هم زده شده بود...اما با یه عنوان دیگه. هر مدل توهینی هم بخواید توش شده بود...ریز و درشت. اینم لینکش:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=169983&page=6

آقایان کربلایی حسام و متال گارد مشرف فرمودند و مطالب بسییییییییییار من درآوردی گذاشتن تو این تاپیک. منبع داشت ها.... اما کاشکی یه کم درست حسابی بود:D
جواب همه ی این پستها هم در همون لیک داده شده جهت روشن شدن دوستان دیگه بجز آقایان: نخودیان ،کربلایی حسام و متال گارد!

ما چند ماه پیش گفتیم برداشتتون غلط...گفتن منبع بگو...ما می ریم مطالعه می گنیم. دریغ از 1 خط مطالعه.
خوبه...سرتون رو بکنید زیر برف و حرف خودتون رو بزنید...ببینید کجا رو می گیرید.

آدما عقل و شعور دارن. اینو همیشه یادتون باش. دنبال چند تا حرف الکی نمیرن!;)


پ.ن:این تاپیک و تاپیک های دیگه چندین بار به ادمین و آرامش گزارش داده شد.... دوستان لطف کردن و نگفتن بالای چشم آقایون ابرو!
جز اسلام و مسلمین بقیه آدم نیستن مهناز جان برو از تاپیک بیرون
 

ستاره سهیل

عضو جدید
ببخشیدا ولی مثل اینکه قرار بود راجع به مظلومیت زنان قبل از اسلام بحث بشه

اگه میخواهید راجع به بعد از ان بحث کنید بهتره یه تاپیک جدا بزنید بعدشم از زمان پیامبر (ص)شروع کنید

البته در غرب هنوز آثار اون مظلومیتها دیده میشه مثلا هنوز زنهای مسیحی بعد از ازدواج نام فامیل خود را عوض کرده و فامیل شوهر را میگذارند!
 

tatu_lover1366

عضو جدید
درود به تمامی دوستان.
اول از همه بگم که این تاپیک چند مه پیش هم زده شده بود...اما با یه عنوان دیگه. هر مدل توهینی هم بخواید توش شده بود...ریز و درشت. اینم لینکش:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=169983&page=6

آقایان کربلایی حسام و متال گارد مشرف فرمودند و مطالب بسییییییییییار من درآوردی گذاشتن تو این تاپیک. منبع داشت ها.... اما کاشکی یه کم درست حسابی بود:D
جواب همه ی این پستها هم در همون لیک داده شده جهت روشن شدن دوستان دیگه بجز آقایان: نخودیان ،کربلایی حسام و متال گارد!

ما چند ماه پیش گفتیم برداشتتون غلط...گفتن منبع بگو...ما می ریم مطالعه می گنیم. دریغ از 1 خط مطالعه.
خوبه...سرتون رو بکنید زیر برف و حرف خودتون رو بزنید...ببینید کجا رو می گیرید.

آدما عقل و شعور دارن. اینو همیشه یادتون باش. دنبال چند تا حرف الکی نمیرن!;)


پ.ن:این تاپیک و تاپیک های دیگه چندین بار به ادمین و آرامش گزارش داده شد.... دوستان لطف کردن و نگفتن بالای چشم آقایون ابرو!
تا بوده همین بوده و تا هست همین هست
مگه سر بحث حجاب هم همین عمل رو انجام ندادند
2روز دیگه که تاپیک حجاب قبلیه کاملا زیرخاکی بشه دوباره یک تاپیک دیگه در موردش و باز روز از نو و روزی از نو
 

m@hn@z.d

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا بوده همین بوده و تا هست همین هست
مگه سر بحث حجاب هم همین عمل رو انجام ندادند
2روز دیگه که تاپیک حجاب قبلیه کاملا زیرخاکی بشه دوباره یک تاپیک دیگه در موردش و باز روز از نو و روزی از نو
:gol:

جز اسلام و مسلمین بقیه آدم نیستن مهناز جان برو از تاپیک بیرون

اااااااااا راست گفتیا...یادم نبود...من رفتم...خدافظ :D

میگم امیدوارم این لیست تحریمی هاتون بیشتر نشه و رو همین سه نفر بمونه:d
نه خدا وکیلی مطالعات و ادعاهای شما کلی معتبر هستند، بر منکرش صلوات، هنوز تاپیک نامه عمر و یزدگرد سوم خوشک نشده که نتونستید مستند نامتون رو ارائه بدید!آدما عقل و شعور دارن و دنبال حرف های بی سند نمیرن;)
شما راحت باشید.....
 

Similar threads

بالا