یکدهم ثانیه از یک تصادف،وقتی اتومبیلی با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت به مانعی برخورد می‌کند:

علی حسنوند

عضو جدید
حقايقي درزندگي ما هستن كه بايد پذيرفت : امروزه 200 كيلومتر در ساعت يه سرعت خيلي معموليه .
در ايران همون 80 كيلومتر هم زياده ، تصور كن با پرايد تصادف كني . . . بايد بدرود حيات گفت

منظورم در حد مثال بود ، نه اينكه در ايران به اين سرعت برسي .

بطور قطع اين خودرو برات آشناست ، بوگاتي ويرون
با سرعتي حدود 200 كيلومتر تصادف كرده
جالبه نه ؟



ok

درسته خودرو هاشون خوبه ولي در عوض جاده هاي خوبي هم دارند
براي ايران سرعت 70 & 80 تا هم زياده با اين جاده هاي داغون
 

علی حسنوند

عضو جدید
سلام
ممنون
حتما

آقا من فقط یه سوئیچ میشناسم از کل ماشین
یه فرمون
یه ترمز
یه کلاچ
و یکی هم دنده اگه باشه


در مورد کمربند و . . .بحث کنید ما هم استفاده کنیم از محضر اساتید[FONT=&quot]

[/FONT گفت:
امین قیاسی 1986;3535658]اگه دقت كرده باشيد كمربند ها در دو قسمت سرنشين رو گير ميدن
سينه و شكم
قربان خدا برم ، قفسه ي سينه حالت ارتجاعي داره و شكم هم كه ديگه بحثش رو نكن
و اما اين دو مورد يكي تقسيم نيرو ي دو تن براي تمامي نقات تماس كمربند با بدن و ديگري افزايش سطح تماس سينه و شكم
ميتونه از آسيب زدن كمربند به سرنشين جلو گيري كنه

در مورد كمربند پرايد :اين نوع كمربند اصلا استاندارد نيست، در محدودي از موارد خود تصادف زياد جدي نبوده ولي استفاده از كمربند باعث شكستن گردن سرنشين شده
استفاده از كمربند هاي استاندارد خيلي مهمه

اگه مايل بوديد در مورد كمربندهاي استاندارد بحث كنيم
با كسب اجازه از صاحب خانه اقاي قياسي كه استاد ماست و اساتيد محترم
ما چند نوع كمربند ايمني داريم كه بدبختانه در داخل از بدترين نوع استفاده ميشه

بهترين نوع كمربند بايد طوري باشه كه همه جوره آدم رو ساپرت كنه از حركت طولي عرضي و جانبي سرنشين جلو گيري كنه

اين خودشه


در اكثر تصادفاتي كه رخ ميده كوبش طوري انجام ميشه كه سرنشين به بالا جهش ميكنه در اين موارد بايد كمربند بتونه به خوبي اين نيرو را دفع كنه


شخصا اين نوع كمربند رو ترجيح ميدم و به شما هم توصيه ميكنم استفاده كنيد
جواب داده 100 در 100 تضميني



زنده و سالم و سربلند باشيد
 
آخرین ویرایش:

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تشريح كمربندهاي ايمني استاندارد

تشريح كمربندهاي ايمني استاندارد

آقاي حسنوند توضيحات خوبي در اين مورد ارائه دادند در ادامه فرمايشات ايشان:
نميدونم تا حالا در مورد كمربند هاي پيش كشنده چيزي شنيديد يا نه ؟
اين نوع كمربند براي اولين بار در خودروي بنز مورد استفاده قرار گرفت
نحوه ي عملركرد اين سيستم به اين نحوه كه خودرو بهنگام ترمز گيري هاي شديد و يا زماني كه خودرو به وسيله ي سنسور هايي كه در جلوي خودرو وجود داره تشخيص خطر بده ، كمربند رو ميكشه تا سفت بشه و راننده رو سرجاش محكم نگه ميداره تا آسيبي نبينه در كل كمك ميكنه تا در هنگام برخورد با مانه راننده و سرنشينها در حالت مطلوبي با صندلي داشته باشند

يه عكس از نحويه عمل كرد كمربند پيشكشنده
اگه يكم فني باشي ازش سر در مياري
درصورتي كه توضيح خواستيد در خدمتم


 
آخرین ویرایش:

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آقا من فقط یه سوئیچ میشناسم از کل ماشین
یه فرمون
یه ترمز
یه کلاچ
و یکی هم دنده اگه باشه
:D

در مورد کمربند و . . .بحث کنید ما هم استفاده کنیم از محضر اساتید
اميدوارم خوشت اومده باشه
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
دوستان بحث جالبی هست !
من هم قبلا فکر میکردم تصادف واسه راننده فرز و چابک نیست تا اینکه عید امسال تصادف کردم . البته راننده من نبودم ولی به راننده کاملا حتی بیشتر از خودم اطمینان داشتم . ولی اصلا به راننده نبود !
ماشین هم پراید !
فقط باید خدا رو شکر کنم که هممون سالم هستیم .
من که عقب بودم و سرم خورد به پشت سری راننده چیزیم نشد ولی راننده و سرنشین جلو که خوشبختانه کمربند بسته بودن !
راننده فقط پاش شکست که هنوز هم معلوم نیست چی میشه ، پاشو عمل می کنند یا نه !
مطمنا اگر کمربند نبسته بودند .......


1.jpg

خدا رو شکر
جالب اینکه از زمان حرکت تا لحظه تصادف زیر 60 ثانیه بود
سرعت ماشین ما حداکثر 45 کیلومتر و ماشین روبرو 80 تا !
شانسی که آوردیم تصادف کاملا شاخ به شاخ نبود و ماشین ما بعدش چرخید به کنار جاده افتاد .
نکته دیگه اینکه ماشین طرف مقابل هم پراید بود !
نمی خواستم عکسشو بزارم ولی میزارم تا دوستان شاید بفکر دیگران هم باشند!

و نکته آخر از اون به بعد متوسط سرعت رانندگی من 30 تا 40 کیلمتر کمتر شده مخصوصا اگر با خانواده باشم!
ما که ماشین درست و حساب نداریم دوستان پس خودمان به فکر خودمان باشیم !
واقعا با پراید مواظب باشید چون ارابه مرگ هستش !
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
دوستان بحث جالبی هست !
من هم قبلا فکر میکردم تصادف واسه راننده فرز و چابک نیست تا اینکه عید امسال تصادف کردم . البته راننده من نبودم ولی به راننده کاملا حتی بیشتر از خودم اطمینان داشتم . ولی اصلا به راننده نبود !
ماشین هم پراید !
فقط باید خدا رو شکر کنم که هممون سالم هستیم .
من که عقب بودم و سرم خورد به پشت سری راننده چیزیم نشد ولی راننده و سرنشین جلو که خوشبختانه کمربند بسته بودن !
راننده فقط پاش شکست که هنوز هم معلوم نیست چی میشه ، پاشو عمل می کنند یا نه !
مطمنا اگر کمربند نبسته بودند .......


مشاهده پیوست 52596

خدا رو شکر
جالب اینکه از زمان حرکت تا لحظه تصادف زیر 60 ثانیه بود
سرعت ماشین ما حداکثر 45 کیلومتر و ماشین روبرو 80 تا !
شانسی که آوردیم تصادف کاملا شاخ به شاخ نبود و ماشین ما بعدش چرخید به کنار جاده افتاد .
نکته دیگه اینکه ماشین طرف مقابل هم پراید بود !
نمی خواستم عکسشو بزارم ولی میزارم تا دوستان شاید بفکر دیگران هم باشند!

و نکته آخر از اون به بعد متوسط سرعت رانندگی من 30 تا 40 کیلمتر کمتر شده مخصوصا اگر با خانواده باشم!
ما که ماشین درست و حساب نداریم دوستان پس خودمان به فکر خودمان باشیم !
واقعا با پراید مواظب باشید چون ارابه مرگ هستش !
سلام سيد جان
اولا ناراحت شدم كه تصادف كرديد
و دركل خدا رو شاكرم كه سالميد و اتفاق بدي نيوفتاده

در مورد سرعت شما :
شما 60 كيلومتر سرعت داشتي و طرف مقابل 80 كيلومتر مجموع سرعت اين دو رو حساب كن كه ميشه 140 كيلومتر البته چون شاخ به شاخ نبوده از شدت ضربه به اندازه ي زاويه ي تصادف كم ميشه


پرايد سوار ها جدا مواظب باشيد
 

mec.j

عضو جدید
سلام سيد جان
اولا ناراحت شدم كه تصادف كرديد
و دركل خدا رو شاكرم كه سالميد و اتفاق بدي نيوفتاده

در مورد سرعت شما :
شما 60 كيلومتر سرعت داشتي و طرف مقابل 80 كيلومتر مجموع سرعت اين دو رو حساب كن كه ميشه 140 كيلومتر البته چون شاخ به شاخ نبوده از شدت ضربه به اندازه ي زاويه ي تصادف كم ميشه


پرايد سوار ها جدا مواظب باشيد
سلام آقا امین
خوبی داداش؟
من هم دوبار با پراید چپ کردم الان هم یک طرف سرم 8تا و طرف دیگه 14 تا بخیه یادگاری مونده!!!!!
تورو خدا هر کی میخواد یه پولی بده به پراید یه مدت دیگه صبر کنه پول جمع کنه حتی گه شده پول قرض کنه و ماشین بهتری بگیره.(البته نسبت به پراید نه.....)
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام آقا امین
خوبی داداش؟
من هم دوبار با پراید چپ کردم الان هم یک طرف سرم 8تا و طرف دیگه 14 تا بخیه یادگاری مونده!!!!!
تورو خدا هر کی میخواد یه پولی بده به پراید یه مدت دیگه صبر کنه پول جمع کنه حتی گه شده پول قرض کنه و ماشین بهتری بگیره.(البته نسبت به پراید نه.....)
سلام
داداش
من خوبم
انشاالله شما هم خوب باشيد
جدا متاثر شدم
اميدوارم كه ديگه براتون تكرار نشه
واقعا كلامتون بجا بود
متاسفانه خيلي از هم وطن هاي ما خبر ندارن كه چي سوار ميشن
در صورتي كه ممكنه خداي نكرده آخرين باري باشه كه سواري ميكنن
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
تا بحال به تصادف 206 مخصوصا از جلو توجه کردید ؟
طراحی جلو خودرو شبیه تخم مرغ هست همین سبب مقاومت جلو خودرو در تصادفات کوچک میشه !
اما در تصادفات شدید ماشین خودش رو برای سرنشین قربانی می کنه !
خیلی جالبه هنگام تصادف رو در رو (شاخ به شاخ ) موتور به سمت داخل حرکت نمی که بلکه پایین میره !
و تما اجزا ماشین سعی در دفع انرژی حاصل از ضربه دارند و ماشین تا اتاق جمع میشه ولی اتاق سالم میمونه !
نکته که هرگز در پراید و ماشین های دیگه تولیدی ما رعایت نمی شه . مسلما به زمان طراحی بستگی داره !
در کل یک توصیه با ماشین های ایرانی شوخی نکنید چون .....
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تا بحال به تصادف 206 مخصوصا از جلو توجه کردید ؟
طراحی جلو خودرو شبیه تخم مرغ هست همین سبب مقاومت جلو خودرو در تصادفات کوچک میشه !
اما در تصادفات شدید ماشین خودش رو برای سرنشین قربانی می کنه !
خیلی جالبه هنگام تصادف رو در رو (شاخ به شاخ ) موتور به سمت داخل حرکت نمی که بلکه پایین میره !
و تما اجزا ماشین سعی در دفع انرژی حاصل از ضربه دارند و ماشین تا اتاق جمع میشه ولی اتاق سالم میمونه !
نکته که هرگز در پراید و ماشین های دیگه تولیدی ما رعایت نمی شه . مسلما به زمان طراحی بستگی داره !
در کل یک توصیه با ماشین های ایرانی شوخی نکنید چون .....
سيدجان
من يه تصادف بد از 206 ديدم كه يادگاري با خودم دارمش
يه تصادف رخ به رخ بود
206 با پژو پارس
چهره ي راننده هرگز از يادم نميره (راننده ي 206) فرمان و داشبورد صورتش رو له كرده بود خيلي ناراحت كننده بود اون روز من ايستگاه بودم كه خبر دار شديم همچين تصادفي شده و براي كمك رساني رفتيم
ولي تمام سرنشين ها بجر راننده در دم جان داده بودن
من و همكارام خواستيم راننده رو از لاي اون آهن پاره بيرون بكشيم خيلي هم زور زديم ولي بدجوري ماشين راننده رو در آغوش گرفته بود
با تمام امكانات هم به سختي تونستيم درش بياريم كه متاسفانه در راه انتقال به بيمارستان تمام كرد
اما پژو پارس : فقط 4 دنده و جفت پاي راننده شكست و يكم هم سرش زخمي شد ولي نمرد
 

د ا ن ش گ ا ه

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا بحال به تصادف 206 مخصوصا از جلو توجه کردید ؟
طراحی جلو خودرو شبیه تخم مرغ هست همین سبب مقاومت جلو خودرو در تصادفات کوچک میشه !
اما در تصادفات شدید ماشین خودش رو برای سرنشین قربانی می کنه !
خیلی جالبه هنگام تصادف رو در رو (شاخ به شاخ ) موتور به سمت داخل حرکت نمی که بلکه پایین میره !
و تما اجزا ماشین سعی در دفع انرژی حاصل از ضربه دارند و ماشین تا اتاق جمع میشه ولی اتاق سالم میمونه !
نکته که هرگز در پراید و ماشین های دیگه تولیدی ما رعایت نمی شه . مسلما به زمان طراحی بستگی داره !
در کل یک توصیه با ماشین های ایرانی شوخی نکنید چون .....
ایول
خوشم اومد
 

د ا ن ش گ ا ه

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
دوستان بحث جالبی هست !
من هم قبلا فکر میکردم تصادف واسه راننده فرز و چابک نیست تا اینکه عید امسال تصادف کردم . البته راننده من نبودم ولی به راننده کاملا حتی بیشتر از خودم اطمینان داشتم . ولی اصلا به راننده نبود !
ماشین هم پراید !
فقط باید خدا رو شکر کنم که هممون سالم هستیم .
من که عقب بودم و سرم خورد به پشت سری راننده چیزیم نشد ولی راننده و سرنشین جلو که خوشبختانه کمربند بسته بودن !
راننده فقط پاش شکست که هنوز هم معلوم نیست چی میشه ، پاشو عمل می کنند یا نه !
مطمنا اگر کمربند نبسته بودند .......


مشاهده پیوست 52596

خدا رو شکر
جالب اینکه از زمان حرکت تا لحظه تصادف زیر 60 ثانیه بود
سرعت ماشین ما حداکثر 45 کیلومتر و ماشین روبرو 80 تا !
شانسی که آوردیم تصادف کاملا شاخ به شاخ نبود و ماشین ما بعدش چرخید به کنار جاده افتاد .
نکته دیگه اینکه ماشین طرف مقابل هم پراید بود !
نمی خواستم عکسشو بزارم ولی میزارم تا دوستان شاید بفکر دیگران هم باشند!

و نکته آخر از اون به بعد متوسط سرعت رانندگی من 30 تا 40 کیلمتر کمتر شده مخصوصا اگر با خانواده باشم!
ما که ماشین درست و حساب نداریم دوستان پس خودمان به فکر خودمان باشیم !
واقعا با پراید مواظب باشید چون ارابه مرگ هستش !
خداروشکر به خیر گذشت
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام آقا امین
نمی دونم شاید به نحویه برخورد دو ماشین هم بستگی داشت !
در تصادف خودمون هر دو ماشین پراید بودن . یکی صبا و یکی 132 !
اما رانند صبا (ماشین خودمون) هنوز رانندش پاش تو گچ هست و همه افرد ماشیم هم صدمه دیدن و به بیمارستان رفتن اما 132 هم کمتر خسارت دید هم سرنشینانش کاملا سالم بودن !
فکر کنم که اصلا این نوع قیاس درست نباشه !
در مورد تصادفی که شما گفتید امکان دارد در شرایط خاصی باشد !
اگر فرمان ماشین تلسکوپی بود شاید زنده میماند!
اما من از نظر ایمنی 206 رو سر تر از پارس و 405 میدونم ! و اگر ایربگ هم داشته باشه هم خیلی مناسب هست .
 
بالا