چرا عزاداری می کنید؟

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم رب الحسین
سلام دوستان عزیز ، در این تاپیک می خواستم هدفتون از برگزاری مراسم برای ابی عبدالله و عزاداری های ماه محرم بدونم و به نظرتون حسین علیه السلام چرا قیام کردند . اگه کسی مطلب خوبی در این زمینه داره در اختیار سایر دوستان قرار بده که این عزاداری ها ان شا الله زمینه رشد رو برای هممون فراهم کنه .:gol:
 
آخرین ویرایش:

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلیل خاصی نداره .......ما چرا میریم قبرستون؟حال و هوای خاصی داره که یه نوع طرز فکر خاص به ما تزریق میکنه .....چرا میریم مکه ....هر محل روحیه خاصی داره ......عزا داری سرورم آقا ابا عبد ا... هم باعث میشه بیشتر به مسایل دینی فک کنم
 

SAEED_MOSBAT

عضو جدید
دلیل خاصی نداره .......ما چرا میریم قبرستون؟حال و هوای خاصی داره که یه نوع طرز فکر خاص به ما تزریق میکنه .....چرا میریم مکه ....هر محل روحیه خاصی داره ......عزا داری سرورم آقا ابا عبد ا... هم باعث میشه بیشتر به مسایل دینی فک کنم


چون عزا داریم
 

Eshragh-Archi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
-اول اینکه از اهل بیت سفارش شده که برای امام حسین(ع) بیشتر از بقیه امامان گریه کنید..در واقع عزاداری کنید..

-اینکه یادمون باشه اسلام با چه سختی و فداکاریهای هایی بدست ما رسیده..

- اهداف قیام امام حسین (ع) هزار باره مرور کنیم (هیهات من الذله- امر به معروف نهی از منکر و اینکه بالاترین درجه امر به معروف فدا کردن جان -
برپاداشتن نماز و ارزشی که امام برای نماز میذاشتن حتی در سختی ها -
احیای دین جدشون پیامبر اعظم(ص) که تا اون موقع دین مردم دچار انواع خرافه ها کج فهمی ها سواستفاده قرار گرفته بود..- اینکه مردم به اصل دین برگردن..
و چیزهای دیگه..

- به فکر فرو بریم ببینیم اهداف امام چقدر درون ما یا دورو برمون پیاده میشه..سعی کنیم به اونجا برسیم..

-به فکر فرو بریم یاران امام توی کربلا به حق امام زمان خودشونو شناخته بودن..
آیا ما هم امام زمان خودمون حضرت مهدی (عج) رو میشناسیم یا نه..یا فقط به اطلاعات شناسنامه ای بسنده کردیم..

- گذشته از همه میدونید اشک ریختن حقیقی برای مظلومیت امام حسین (ع) اجر زیادی داره..

داداش محمد فعلا تا اینجا گفتم تا بقیه دوستان هم بیان همراهی کنن..

.
 
آخرین ویرایش:

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم از همه عزیزانی که در بحث شرکت کردند ، امیدوارم بتونیم به یه جمع بندی خوب برسیم . به نظر من هم حرکت امام حسین پایه گذار حکومت حق و حقیقت بود و بیشتر مقدمه ای بر ظهور حضرت مهدی ( عج ) و زنده کننده مفاهیم حق و عدالت در میان تمام عالم . حس می کنم معنای بزرگی رو حضرت می خواستم منتقل کنند ، چون اگه دقت کنید روز عاشورا ابولفضل رو پی آب می فرستند در حالی که عاقبت امر براشون واضح بوده یا زمانی که علی اصغر رو روی دست بلند می کنند به نظرتون هدفشون چی بود ! به نظرم یکی از صحنه های تکان دهنده کربلا اونجایی است امام حسین خون علی اصغر رو به سمت آسمان می بره . خیلی مفاهیم بزرگی در کربلا هست که شاید با بی اعتنایی به اونها ما هم به حسین و یارانش ظلم کردیم!
 

Sky Shield

عضو جدید
کاربر ممتاز
مراسم عزاداري در حقيقت فرصتي است تا شيعيان محبت اباعبدالله را در درون خود شعله ور کرده و با ياد آوري مصايب آنحضرت کينه قاتلان و دشمنان ايشان را در وجود خود تازه نگه دارند تا در صحنه اجتماع در دفاع از حق و مبارزه با طاغوت با تمام وجود آماده جان فشاني باشند .
ثوابي که روايات براي گريه بر مصايب اباعبدالله بيان کرده اند بخاطر تاثيريست که اين گريه بر فرد وجامعه دارد نه اينکه هر گريه اي ثواب زياد داشته باشد چرا که عمر سعد و کوفيان اولين کساني بودند که بر حسين گريه کردند اما اين گريه ها هيچ نفعي برايشان نداشت چون هيچ تاثير عملي بر رفتار شان نداشت.


در اینجاس که میگوید........

عالم همه محو گل رخسار حسين است/ذرات جهان درعجب از كار حسين است
داني كه چرا خانه ي حق گشته سيه پوش/يعني كه خداي تو عزادار حسين است

 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستش خودمم نمیدونم..
ولی میدونم دستم رو خود اقا میگیره و میبره حسینیه تا براش گریه کنم و سینه بزنم..
من هیچکاره ام..واقعا به این رسیدم..
ولی وقتی میرم چنان غرق در شرمندگی مولام میشم که خودم از شرمندگی اب میشم..
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
-اول اینکه از اهل بیت سفارش شده که برای امام حسین(ع) بیشتر از بقیه امامان گریه کنید..در واقع عزاداری کنید..


- گذشته از همه میدونید اشک ریختن حقیقی برای مظلومیت امام حسین (ع) اجر زیادی داره..


.
میشه بگی کجا اینها گفته شده و منبعت چیه؟
 

matin_bc

عضو جدید
بسم رب الحسین
سلام دوستان عزیز ، در این تاپیک می خواستم هدفتون از برگزاری مراسم برای ابی عبدالله و عزاداری های ماه محرم بدونم و به نظرتون حسین علیه السلام چرا قیام کردند . اگه کسی مطلب خوبی در این زمینه داره در اختیار سایر دوستان قرار بده که این عزاداری ها ان شا الله زمینه رشد رو برای هممون فراهم کنه .:gol:

من واسه اونهایی که کشته شدن عزاداری می کنم...اونایی که واسه هدفشون رفتن را ی شون رو پس بگیرن...واسه من محرم فقط واسه سکوتش قشنگه و دوس داشتنی...این سکوت میشه جاهای دیگه هم پیدا کرد...نیاز به زمون و مکان خاصی نداره...
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
من واسه اونهایی که کشته شدن عزاداری می کنم...اونایی که واسه هدفشون رفتن را ی شون رو پس بگیرن...واسه من محرم فقط واسه سکوتش قشنگه و دوس داشتنی...این سکوت میشه جاهای دیگه هم پیدا کرد...نیاز به زمون و مکان خاصی نداره...
دوستان کم لطف ما چقدر بد شدن که حتی به بخش اسلامی هم رحم نمیکنن..
بس کنید..بخش داریم برای این بحثها..برین اونجا داد و فریاد کنید..
 

پنجره

اخراجی موقت
عزاداري براي زنده نگه داشتن شهادت را وشهادت ..........
بسم الله الرحمن الرحیم
شهاد ت مرگ نیست بی مرگی است
شهیدان ؛ به درد بخوترین موجودات خاکی روی زمین اند
آنکه نتواند در پای حرف دین خود بمیرد ؛ درحقیقت ؛ بی دین است
هر که بیشتر به درد بخورد به او درد بیشترمیدهند
شهادت ...یعنی غیرت..
دین ؛ شهادت را به دنیا آورد تا بی غیرتی فرصت نیاورد که جهان را پر بلا کند
اگر شهادت نبود از دین خبری نبود
اگر شهادت نبود دیانت هم نبود وبی غیرتی همه جا را می گرفت
اگرشهادت نبود هیچ کس غیرت نداشت
اگر شهادت نبود تکلیف مرد از نامرد چه کسی روشن می کرد
بدون شهادت نمیتوان حرفی روشن وحنجره ای گویا رو بروی مردم داشت
پاسدار وپاسداری کافی نیست پایداروپایداری لازم است
نکند اشخاص.......... جانشین ارزشها شوند
نخوابید که دشمن نخوابیده است پلکهایش برهم نهاده است ومنتظر است تا بخوابیم وضربه اش را بزند
قرار نیست که ارزش ها دفن شوند وقبرها بمانند
هیچکس نمی تواند شهادت را از میان بردارد... حتی جلادان
مرگ سرخ برای ازبین برداشتن مرگ سیاه بکار می آید
اگر شانه های شهادت نبود بار امانت قطعاً بر زمین می ماند

دل مشغولی ها .
نور چیدن از روشن آبادی .درد زندگی ........ زهر زمان .
برای پاسداری از رفتن با هرگونه در رفتن باید مقابله کرد
صبوری با صلابت
به غنچه هایی اب می داد که قرار بود آتش بگیرند
به درد میگفت که درمان بشنود
بدون شور نمی توان از دریا گذشت
حرف آخررا همیشه مردان اهل مقاومت وشهادت طلب می زنند وبس
شهادت تاریخ مصرف ندارد
مرگ جوینده ای است ...........شتابان ؛ هرکه بماند به او می رسد وهرکه بگریزد ناتوانش نخواهد ساخت وبه اونیز خواهد رسید
سلاحی که در کف شهید معبری برای رسیدن شهدی برای چشیدن وسطری کوچکی برای فهمیدن ...........
اگر نشود ماند باید که رفت .
بی نیزه ها ی شکسته مگرمی شود شکسته ها را راست کرد
 

پنجره

اخراجی موقت
عزاداري.............يعني زنده نگه داشتن .........................
نه گفتن ها
يعني اعتراض به موضع موجود
يعني مرده ما ( حسين ) زنده است وما مرده ايم
پس اگر بخواهيم زنده بمانيم بايد به زنده ها وصل شويم
وحسين زنده است تا تاريخ زنده است
وعزاداري رسم آگاهانه وپوياي شيعيان حسين است
ما عزاداري را زنده نگه مي داريم تا غدير از ياد رفته را به ياد آوريم .............
ما زنده به حسين هستيم
وعزاداري حسين بود كه انقلاب را سرپا نگه داشته ومي دارد
خسته ام ..........فردا بقيه اش را خواهم گفت
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه بگی کجا اینها گفته شده و منبعت چیه؟


دوست خوبم من یه سری روایات برای تائید دوستمون می گذارم :

در اجر و ثواب گریه بر امام حسین علیه السّلام
اجر و مزد گریه برای آن حضرت بسیار عظیم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن می‌باشد.
گریه برای آن حضرت سختی‌های زمان احتضار را از بین می‌برد زیرا امام صادق علیه السّلام به مسمع بن عبدالملک فرمودند: آیا مصائب آن جناب (امام حسین علیه السّلام) را یاد می‌کنی؟
عرض کرد: بلی والله مصائب ایشان را یاد کرده و گریه می‌کنم.
حضرت فرمودند: آگاه باش که خواهی دید در وقت مردن پدران مرا که به ملک الموت وصیت تو را می‌کنند که سبب روشنی چشم تو باشد.
همچنین فرمودند: ای مسمع گریه بر احوالات حسین (علیه السّلام) سبب می‌شود که ملک الموت بر تو مهربان‌تر از مادر گردد.
گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السّلام) باعث راحتی در قبر، فرحناک و شادان شدن مرده، شادان و پوشیده بودن او در هنگام خروج از قبر است در حالی که او مسرور است فرشتگان الهی به او بشارت بهشت و ثواب الهی را می‌دهند.
اجر و مزد هر قطره آن این است که شخص همیشه در بهشت منزل کند.(1)
گریه کننده بر امام حسین علیه السّلام در بهشت با ایشان و هم درجه ایشان خواهد بود.(2)
شیخ جلیل جعفر بن قولویه در کامل از ابن خارجه روایت کرده است:
روزی در خدمت امام صادق علیه السّلام بودیم و امام حسین علیه السّلام را یاد کرده و از او نام بردیم. حضرت صادق علیه السّلام بسیار گریستند و ما نیز به تبع ایشان گریستیم. پس حضرت صادق علیه‌السّلام فرمودند که امام حسین علیه السّلام می‌فرمود من کشته گریه و زاری (اشکم) هستم نام من در نزد هیچ مؤمنی برده نمی‌شود مگر آن که محزون و گریان می‌شود.
در روایت آمده است هیچ روزی نبود که اسم امام حسین علیه السّلام در نزد امام صادق علیه السّلام برده شود و آن امام در آن روز تبسمی بر لب بیاورند. آن حضرت در تمام روز گریان و محزون بودند و می‌فرمودند: امام حسین علیه السّلام سبب گریه هر مؤمن است.
شیخ طوسی و شیخ مفید از ابان بن تغلب روایت کرده‌اند که حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: نَفَس کسی که برای مظلومیت ما محزون است تسبیح است و اندوه و ماتم او عبادت خدا و پوشیدن اسرار ما از بیگانگان جهاد در راه خداست .(3)
شیخ کشی(ره) از زید شحام روایت کرده است که: من با جماعتی از کوفیان در خدمت امام صادق علیه السّلام بودیم، جعفر بن عفان وارد شد . حضرت او را اکرام کردند و نزدیک خود نشاندند و فرمودند یا جعفر!
جعفر عرض کرد: جانم، خدا مرا فدای تو کند.
حضرت فرمودند: به من گفته‌اند تو در مرثیه و عزای حسین (علیه السّلام) شعر می‌گوئی.
جعفر عرض کرد: بله، فدای تو شوم.
حضرت فرمودند: پس بخوان.
جعفر شروع به خواندن مرثیه نمود، حضرت امام صادق علیه السّلام و حاضرین مجلس گریستند.
حضرت آنقدر گریست که اشک چشم مبارکش بر محاسن شریفش جاری شد.
پس از آن حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: به خدا سوگند، که ملائکه مقرب در اینجا حاضر شدند و مرثیه تو را که در مصائب حسین (علیه السّلام) خواندی شنیدند و بیشتر از ما گریستند و حق تعالی در همین ساعت بهشت را با تمام نعمت‌های آن برای تو واجب گردانید و گناهان تو را آمرزید.
پس امام فرمودند: ای جعفر می‌خواهی که زیادتر بگویم؟
جعفر عرض کرد: بله، ای سید من.
حضرت فرمود: هر که در مرثیه حسین (علیه السّلام) شعری بگوید و بگرید و بگریاند، حق تعالی او را بیامرزد و بهشت را برای او واجب می‌گرداند. (4)
شیخ صدوق (ره) در امالی از ابراهیم بن ابی المحمود روایت کرده که امام رضا علیه السّلام فرمودند: ماه محرم ماهی بود که اهالی جاهلیت، جنگ و قتال را در آن ماه حرام می‌دانستند، ولی این امت جفاکار خون‌های ما را در آن ماه حلال دانستند و حرمت ما را هتک کرده و زنان و فرزندان ما را در آن ماه اسیر کردند. آتش در خیمه‌های ما افروخته و اموال ما را غارت کردند. حرمت حضرت رسالت (صلی الله علیه و آله) را در حق ما رعایت نکردند.
همانا مصیبت شهادت حسین (علیه السّلام) دیده‌های ما را مجروح گردانید و اشک ما را جاری کرده . عزیز ما را ذلیل گردانیده است و زمین کربلا مورث کرب و بلاء ما گردید.
پس باید بر حسین بگریند، همانا گریه بر آن حضرت گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد.
سپس حضرت رضا علیه السّلام فرمودند: پدرم چون ماه محرم داخل می‌شد کسی آن حضرت را خندان نمی‌دید. و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌فرمود: امروز روزی است که حسین (علیه السّلام) شهید شده است.
و همچنین شیخ صدوق از آن حضرت روایت کرده: هر که روز عاشورا روز مصیبت و اندوه گریه او باشد حق تعالی روز قیامت را برای او روز شادی و سرور گرداند و دیده‌گانش در بهشت به نور ما روشن شود. (5)
از ریان بن شبیب روایت شده است که گفته روز اول محرم به خدمت امام رضا علیه السّلام رسیدم حضرت فرمودند: ... ای پسر شبیب اگر بر حسین (علیه السّلام) گریه کنی و آب دیده‌گان تو بر روی تو جاری شود حق تعالی جمیع گناهان صغیره و کبیره تو را می‌آمرزد خواه اندک باشد و خواه بسیار.
ای پسر شبیب: اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که هیچ گناهی نداشته باشی حسین (علیه السّلام) را زیارت کن.
ای پسر شبیب اگر می‌خواهی که در غرفه‌ای از بهشت با رسول خدا و ائمه طاهرین محشور شوی قاتلان حسین (علیه السّلام) را لعنت کن.
ای پسر شبیب اگر بخواهی مانند شهدای کربلا باشی و ثواب آنها را داشته باشی هر گاه مصیبت آن حضرت را یاد کردی بگو: یا لَیتَنی کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظیماً؛ ای کاش من با ایشان بودم و رستگاری عظیمی می‌یافتم.
ای پسر شبیب اگر می‌خواهی در درجات عالیه بهشت با ما باشی پس برای اندوه ما اندوهناک باش و در شادی ما شاد. بر تو باد ولایت و محبت ما که اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد حق تعالی او را در قیامت با آن محشور می‌گرداند. (6)
ابن قولیه با سند معتبر روایت کرده از ابی هارون مکنوف که گفت: به خدمت حضرت صادق علیه السّلام مشرف شدم آن حضرت فرمودند. که برای من مرثیه حسین (علیه السّلام) بخوان. من نیز شروع کردم به خواندن.
امام فرمود: به این صورت نخوان به همان سبک و سیاقی که نزد خودتان متعارف است و نزد قبر حسین (علیه السّلام) می‌خوانید بخوان. پس من خواندم.
حضرت گریستند و من ساکت شدم.
فرمود: بخوان، من خواندم تا آن اشعار تمام شد.
حضرت فرمود: باز هم برای من مرثیه بخوان، من شروع کردم به خواندن این اشعار: یا مَریَمُ قومُی فَاندُبی مَولاکِ وَ عَلیَ الحُسَین فَاسعَدی بِبُکاکِ
پس حضرت بگریست و زن‌ها هم گریستند و شیون نمودند و هنگامی که از گریه آرام شدند فرمودند: ای اباهارون هر کس برای حسین (علیه السّلام) مرثیه بخواند و یک نفر را بگریاند بهشت بر او واجب می‌شود. و سپس فرمودند: هر کس امام حسین علیه السّلام را یاد کند و بر او گریه کند بهشت بر او واجب می‌شود. (7)
به سند معتبر از عبدالله بن بکر روایت کرده‌اند که گفت: روزی از حضرت صادق علیه السّلام پرسیدم که یابن رسول الله اگر قبر حضرت امام حسین علیه‌السّلام را بشکافند آیا در قبر آن حضرت چیزی خواهند دید؟
حضرت فرمود: ای پسر بکر چه بسیار عظیم است سؤال تو به درستی که حسین بن علی علیهماالسّلام با پدر و مادر و برادر خود در منزل رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشند و با آن حضرت روزی خورده و شادمانی می‌کنند.
گاهی بر جانب راست عرش آویخته و می‌گوید پروردگارا وفا کن به عهدی که با من بسته‌ای و نظر می‌کند بر زیارت کنندگان خود، ایشان را با نام‌هایشان و نام پدرانشان می‌شناسند. و نظر می‌کنند به سوی آنهائی که بر او گریه می‌کنند و برایشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان می‌خواهند که برای آنها استغفار کنند و می‌گویند:
ای گریه کننده بر من اگر بدانی خدا چه جیزی برای تو مهیا کرده از ثواب‌ها، هر آینه شادی تو زیادتر از اندوه تو خواهد شد.
آن بزرگوار از حق تعالی درخواست می‌کند که هر گناه و خطا که گریه کننده بر او کرده است بیامرزد. (8)

1- بحارالانوار، ج44، ص289 و کامل الزیارات باب32، ص101
2- بحارالانوار /278/44/ امالی صدوق مجلسی 17/ ص68
3- منتهی الآمال ، ج 1، ص 538
4- منتهی الآمال ، ج 1، ص 539
5- منتهی الآمال ، ج 1، ص 540
6- منتهی الآمال ، ج 1، ص 541
7- منتهی الآمال ، ج 1، ص 542
8- منتهی الآمال ، ج 1، ص 543
 
آخرین ویرایش:

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستای خوبم ، من فقط هدفم از ایجاد این تاپیک این بود که به رشد برسیم و معرفتمون رو نسبت به آقا محک بزنیم و بالا ببریم ، خواهش می کنم با هم بحث نکنید و به آرای هم احترام بگذارید ، حتی اگه کسی نظر سیاسی داره! ما هممون احساسا ارادتمند حسین و یارانش هستیم چون از بچگی با نجوای یا حسین و لباس مشکی و هیئت بزرگ شدیم ، الان می خوام به عنوان قشر فرهیخته مملکت کنکاشی توی فلسفه قیام امام حسین کنیم تا ارزش عزاداریهامون بالاتر بره ، خواهش می کنم فضای تاپیک رو آرام نگه دارید :smile:
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
شايد

شايد

من عزاداری نمیکنم...

میبینید که سنگ هم نشدم


مگه قرار بود سنگ بشي؟؟؟؟
خوب دوست نداري عزاداري نكن
البته به نظر من نظر خودم ها عزاداري براي امام حسين توفيق مي خواد كه خود امام حسين نصيب هركسي مي كنه پس اگه عزاداري نمي كني خود امام حسين دلش نمي خواد تو براش عزاداري كني ...........

عزاداري مي كنيم تا اهداف قيام عاشورا يادمون نره
اهداف سياسيش
تبعيت محض از ولايت در رفتار هريك از ياران امام كه تو اين مراسم ها بهمون خيلي چيز ها ياد مي ده
و هم عزاداري مي كنيم تا بلكه يكم دلامون سبك بشه
و خيلي چيز هاي ديگه................
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم میتونم از صبح تا شب بزنم تو سرو کله ی خودم
همه میتونن
این چه توفیقی میخواد؟
امام حیسن توفیق نصیب میکنه پس خدا چی کارست این وسط؟


دوستمون گفت بیا اینجا نظرتو بده منم اومدم دادم
بحثی نیست


منم بحث نكردم يوزا جان
نه تا نخوان نمي توني بري تو سره خودت بزني
همه چي به خواست خداست اما انجامش با واسطه است حالا يك بار اين واسطه امام حسين است يك بار امام ضا يا........

در ضمن عزاداري در سر خود زدن نيست تلاش براي اگاه شدن است
تو سره خودم نمي زنم كه سر درد بگيرم بلكه تلاش مي كنم كه اگاه بشم
قيام امامم رو بهتر بشناسم و متوجه خيلي چيز ها بشم و در اخر براي مظلوميتش اشك بريزم :cry:
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی من الان زدم تو سر خودم

چطور تا 10 دقیقه پیش نمخواست
یه دفعه خواست؟


امام حسین اختیار این کارا رو نداره که به کسی اجازه یا توفیق بده

باشه يوزاي عزيز من اون اولشم گفتم كه نظر خودم است
هر جور دوست داري فكر كن من نمي خوام نظر كسي رو عوض كنم يعني اصلا حوصله اش رو ندارم
اما هر وقت دلت خواست در موردش فكر كني منصفانه و بدون جانبداري بهش فكر كن
مطمئنم كه به همين نتيجه مي رسي
امام هم اجازه اين كار هارو داره :gol:
 

barg

عضو جدید
کاربر ممتاز
ثوابي که روايات براي گريه بر مصايب اباعبدالله بيان کرده اند بخاطر تاثيريست که اين گريه بر فرد وجامعه دارد نه اينکه هر گريه اي ثواب زياد داشته باشد چرا که عمر سعد و کوفيان اولين کساني بودند که بر حسين گريه کردند اما اين گريه ها هيچ نفعي برايشان نداشت چون هيچ تاثير عملي بر رفتار شان نداشت....

حتی شهید مطهری می فرمایند که این گریه نه از سر ریا بود بلکه واقعا دل عمر شکسته بود!!!!!

حالا اول از همه من باید ببینم که گریه ام شبیه کی هست..... عمر یا حضرت زینب

اقامه عزا بر حسين و فرزندان وياران مظلومش وسيله ايست براي زنده نگه داشتن هدف حسين ابن علي که همان حفظ اساس اسلام بود چرا که اگر حاکميت جامعه اسلامي به دست کسي باشد که با احکام دين سر جنگ دارد چندي نمي گذرد که حتي نامي از دين هم نمي ماند پس حسين براي زنده شدن و حفظ دين جدش بايد قيام کرده و با کمک کساني که به او وعده ياري داده اند به جريان غصب خلافت پيامبر پايان دهد ولي افسوس که فرزندان مردمي که پدرش را بعد از پيامبر ياري نکردند اينبار نه تنها او را ياري نکردند بلکه با شمشير به استقبال او رفتند .

فکر کنم عزاداری برای امام عشق اولین قدم و کوچکترین قدم برای پاسخ به ندای "آیا کسی هست مرا یاری کند" است....

دلم می خواد همیشه یادم باشه که امسال محرم به امام حسین چه قولی دادم.....
امیدوارم که این تاپیک همیشه من را یاد قولم بیاندازد.... تا هیچ وقت از عهدی که بستم بر نگردم.....
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.من عزاداری میکنم چون دلم میگیره.از اونایی که دین را به دنیا فروختند.از کسانی که دوست داشتنشون دروغی بیش نبودو..........و حالا ما کسانی که ادعای عزاداری داریم و بر همه ظالمان لعن میفرستیم اگر در آن شرایط قرار میگرفتیم چه میکردیم؟ایا تشخیص حقیقت قیام به سادگی امروز قابل تشخیص است؟عاشورا درسی است برای همه زمانها
این روزها وقتی کسی بهم ناحق میگه یاد مظلومیت امام میفتم که چگونه حق او و پدرش نادیده گرفته شد
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
این احساس ویژه ما نیست. همه انسانها برای از دست دادن عزیزانشون، حتی دوری از آنها غصه دار می شوند. و هر یک به نوعی عزاداری می کنند. این یکی از دلایل عزاداری ما است و شدت علاقه به کسی که در همه تاریخ، بهترین است. مظلومانه به شهادت رسیدن آقا، به شدت عزاداری می افزاید.
اما جدا از این مسائل، ما درباره مولا و پیشوای دینیمان، فرزند علی(علیه السلام) اول مظلوم عالم و مهمتر فرزند پیامبرمان صحبت می کنیم. این هم یک احساس مشترک بین همه انسانهاست. پس عزاداری از روی عادت، یا گرفتن دل، دلیل جالبی نیست برای توجیه 1400 سال عزاداری.

اما درباره اجر و مزد عزاداری در دین ما، من پیشنهاد می کنم دوستانی که دنبال جواب هستند و اهل تحقیق، عنوان پنجم و ششم کتاب اشک روان بر امیر کاروان ترجمه الخصائص الحسینیه، آیت الله حاج شیخ جعفر شوشتری را مطالعه کنند. هم خواص اشک و عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) عنوان شده و هم روایاتی از عزاداری پیامبران از آدم تا خاتم هنگام عبور از سرزمین کربلا، گریه پیامبران، فرشتگان، هر یک از ائمه اطهار (علیهما السلام)، حتی در روز محشر بیان شده است.
 

moaqfe

کاربر بیش فعال
دوستان کم لطف ما چقدر بد شدن که حتی به بخش اسلامی هم رحم نمیکنن..
بس کنید..بخش داریم برای این بحثها..برین اونجا داد و فریاد کنید..


دوست من موضوع بصورت پیچیده مطرح شده اگه واقعا" بخواهیم به بررسی موضوع برسیم و مثل امام حسین علیه السلام عمل کنیم میشه گفت دیگه بخش و قسمت نداره چون کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی ماجرا رو با روزگار خودتون بسنجید و الهام بگیرید


برای همینه که الآن دوستان سبز و غیر سبز در بررسی وقایع روز همگی سعی میکنند طرف خودشون رو منطبق با قیام آقا ببینند و رهبر فکری خودشون رو در جایگاه آقا تصور کنند


البته این نظر من بود شایدم اشتباه باشه
 

تندباد

عضو جدید
افسوس که بجای افکارش زخمهایش را بما نشان دادند وبزرگترین دردش را بی آبی خواندند.
درعجبم از مردمی که زير شلاق ظلم وستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزاد زيست.
 

volek sia

عضو جدید
سخنانی زیباتر از جملات دکتر شریعتی در این خصوص پیدا نکردم

دکتر علی شریعتی:

و اكنون حسين (ع) با همه هستي‌اش آمده است تا در محكمه

تاريخ، در كنار فرات شهادت بدهد:

شهادت بدهد به سود همه مظلومان تاريخ.

شهادت بدهد به نفع محكومان اين جلاد حاكم بر تاريخ.

شهادت بدهد كه چگونه اين جلاد ضحاك، مغز جوانان را در طول

تاريخ مي‌خورده است.با علي اكبر (ع) شهادت بدهد!

و شهادت بدهد كه در نظام جنايت‌ و در نظامهاي جنايت چگونه

قهرمانان مي‌مردند. با خودش شهادت بدهد!

و شهادت بدهد كه در نظام حاكم بر تاريخ چگونه زنان يا اسارت را

بايد انتخاب مي‌كردند و ملعبه حرمسراها مي‌بودند يا اگر آزاد بايد

مي‌ماندند بايد قافله‌دار اسيران باشند و بازمانده شهيدان، با

زينبش!

و شهادت بدهد كه در نظام ظلم و جور و جنايت، جلاد جائر بر

كودكان شيرخوار تاريخ نيز رحم نمي‌كرده است. با كودك

شيرخوارش!

و حسين (ع) با همه هستي‌اش آمده است تا در محكمه جنايت

تاريخ به‌ سود كساني كه هرگز شهادتي به سودشان نبوده

است و خاموش و بي دفاع مي‌مردند، شهادت بدهد.



اكنون محكمه پايان يافته است و شهادت حسين (ع) و همه

عزيزانش و همه هستي‌اش با بهترين امكاني كه در اختيار جز

خدا هست، رسالت عظيم الهي‌اش را انجام داده است.

دوستان!

در اين تشيعي كه، اكنون به اين شكل كه مي‌بينيم درآمده است

و هر كس بخواهد از آن تشيع راستين جوشان بيدار كننده، سخن

بگويد، پيش از دشمن، به دست دوست قربانيش مي‌كنند،

درسهاي بزرگ و پيامهاي بزرگ، و غنيمت‌هاي بسيار و ارزش‌هاي

بزرگ و خدايي و سرمايه‌هاي عزيز و روح‌هاي حيات بخش به

جامعه و ملت و نژاد و تاريخ نهفته است.

يكي از بهترين و حيات‌بخش‌ترين سرمايه‌هايي كه در تاريخ تشيع

وجود دارد، شهادت است.

ما از وقتي كه، به‌گفته جلال «سنت شهادت را فراموش كرده‌ايم،

و به مقبره‌داري شهيدان پرداخته‌ايم، مرگ سياه را ناچار گردن

نهاده‌ايم» و از هنگامي كه به جاي شيعه علي (ع) بودن و از

هنگامي كه به‌جاي شيعه حسين (ع) بودن و شيعه زينب (س)

بودن، يعني «پيرو شهيدان بودن»، «زنان و مردان ما» عزادار

شهيدان شده‌اند و بس، در عزاي هميشگي مانده‌ايم!



چه هوشيارانه دگرگون كرده‌اند پيام حسين (ع) را و ياران بزرگ و

عزيز و جاويدش را، پيامي كه خطاب به همه انسانهاست.
 

آقا سید

مدیر بازنشسته
برای کسی پوشیده نیست ، واقعه کربلا یکی از حوادث منحصر بفرده ، که احتمال وقوع اون دیگه وجود نداره ...
این حادثه اونقدر تلخ و دردناکه ، که هر شنونده ای رو به اندوه و اشک وا میداره ...
پس ما نباید فقط گریه کنه امام حسین (ع) باشیم ...
بر اساس احادیث و روایات در دوران آخر زمان ، فتنه هایی ایجاد میشه ...
که به فرموده علی (ع) ، دوست و دشمن رو نمیشه تشخیص داد ...
ولی آیا امامان ما میزان و روش های تشخیص رو بما آموزش نداده اند ؟
در شهری گروهی مشغول عزاداری بودن ، در گوشه دیگر شهر ...
عده ای در حال کشتن عالم و روحانی اون شهر بودن ، زمانی که به این گروه عزادار اطلاع دادن که اون عالم در حال کشته شدنه ...
گفتن بذارید ما به عزاداریمون بپردازیم ... !!!
آیا این عزاداری ارزشی داره ؟
سرتاسر قیام عاشورا درسه و عبرت ...
درس اخلاص ، درس ایثار ، شهادت ، دلدادگی ، ولایتمداری ، آزادگی ، شناخت حق و باطل ...
که هر کدوم از اینها میتونه سرلوحه زندگیمون قرار بگیره ...
گریه بتنهایی کافی نیست . باید موقعیت شناس بود ...
دشمن اعتقادات ما رو هدف گرفته تا هویت مون رو ازمون بگیره ...
باید بیدار بود با بصیرت ، باید از عاشورا درس گرفت و اونو بکار برد ...
باید حق و باطل رو شناخت و اونها رو از هم تمیز داد ...
عاشورا سرتاسر درسه ، سرتاسر !
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر اساس احادیث و روایات در دوران آخر زمان ، فتنه هایی ایجاد میشه ...
که به فرموده علی (ع) ، دوست و دشمن رو نمیشه تشخیص داد !

دوستمون به چه نکته خوبی اشاره کردند . بچه ها در مورد درسهایی که از عاشورا "برای عملکرد درست در فتنه های آخر از زمان" میشه گرفت . صحبت کنید
 
بالا