..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

saminaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند وقت پيش خودم دنبالش بودم ولي فارسي گير نياوردم.انگليسي تا دلتون بخواد هست. كافيه يه سرچ ساده بزنين تو گوگل. اخيرا نميدونم.شايد تو اينترنت باشه.
براي تايپ من يه نرم افزار خريدم حدود 6 تومن. هم فارسي داره و هم انگليسي. بدك نيست!!!
اكثر فروشگاه هاي نرم افزار اين نرم افزار و يا مشابهشو دارن. قيمت هاي مختلفي هم داره.
آقا مهندس چه طوز میشه یه pdfرو اینجا گذاشت؟؟؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
منظورم word بود،یکی از کتاب ها رو(http://www.farsaran.ir/Excel_Fast_Easy_Learn_Ebook) می خواستم از این سایتی که معرفی کردین دانلود کنم اما هر چی تلاش کردم نشد

روي لينك دانلود راست كليك كنين و گزينه save link as يا save target as يا يه همچين چيزي (بسته به مرورگرتون فرق ميكنه) بزنين.
الان امتحان كردم كار ميكرد
 

saminaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
فايل pdf رو فشرده كنين (راست كليك كنين روش و از منوي send to گزينه compressed رو بزنين)
وقتي ميخواين پاسخ بدين گزينه صفحه پيشرفته رو بزنين و قسمت مديريت ضميمه ها فايل رو آپلود كنين
بفرمایید اموزش تایپ
 

پیوست ها

  • amuzeshe-type-farsi.zip
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 0

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموزش تایپ فارسی را با یک برنامه فلش!!
برای باز کردن این برنامه نیاز به برنامه فلش پلیر دارید!!!
توجه:

ابتدا قسمت چگونه تایپ كنیم را به طور كامل و با دقت مطالعه نمایید.
در هنگام آموزش حتما تا اتمام جلسات آموزشی ادامه دهید و در هر جلسه، 3 مرحله‌ی تمرین، آزمون و تنظیم سرعت دست را به ترتیب و به طور كامل انجام دهید.
از قسمت (جایگاه) به محل استقرار دست و انگشت‌ها روی كی‌بورد توجه نمایید.
برای نصب فونت فارسی روی ویندوز، به كنترل پانل رفته و بعد از انتخاب و باز كردن گزینه‌ی Fonts، فایل فونت را در این محل كپی نمایید.
 

computer_soft

اخراجی موقت
سوال در مورد پاور پوینت :

کسی اینجا اسلاید مستر رو بلده ؟
میتونین برام توضیح بدین چیه چطوری میشه ازش استفاده کرد؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال در مورد پاور پوینت :

کسی اینجا اسلاید مستر رو بلده ؟
میتونین برام توضیح بدین چیه چطوری میشه ازش استفاده کرد؟
اسلايد مستر قسمتيه كه شما يك سري تنظيمات انجام ميدين و اون تنظيمات براي تمام اسلايدها اعمال ميشه
همچنين ميتونين براي هر layout به صورت جداگانه تنظيمات دلخواهتونو اعمال كنين
تمام تنظيماتي كه در حالت معمولي روي اسلايدها ميتونين اعمال كنين در حالت اسلايد مستر هم ميتونين اعمال كنين
 

computer_soft

اخراجی موقت
اسلايد مستر قسمتيه كه شما يك سري تنظيمات انجام ميدين و اون تنظيمات براي تمام اسلايدها اعمال ميشه
همچنين ميتونين براي هر layout به صورت جداگانه تنظيمات دلخواهتونو اعمال كنين
تمام تنظيماتي كه در حالت معمولي روي اسلايدها ميتونين اعمال كنين در حالت اسلايد مستر هم ميتونين اعمال كنين


چطوری میشه هر layout رو جداگانه تنظیم کرد؟

من وقتی تنظیم میکنمش ، واسه همش یک حات میشه و اذیتم میکنه و نمیتونم بقیه لایوت ها رو درست کنم
انگا باید همش مث هم باشه
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چطوری میشه هر layout رو جداگانه تنظیم کرد؟ من وقتی تنظیم میکنمش ، واسه همش یک حات میشه و اذیتم میکنه و نمیتونم بقیه لایوت ها رو درست کنم انگا باید همش مث هم باشه

دوست عزیز وقتی حالت اسلاید مستر فعال میشه قسمت slide view به حالتی تبدیل میشه که هر layout رو اونجا به عنوان نمونه قرار میده و شما میتونین اون رو ویرایش کنین.
البته یک اسلاید که بالای همه هست و اندازش از بقیه بزرگتره به عنوان اسلاید مرجع است و هر تغییری روی این اسلاید انجام بدین روی کل layout ها نیز اعمال میشود. به نظر میرسه شما با این اسلاید کار کردین.
 

negin1313

عضو جدید
سلام مهندسا
من یه سوال دارم اگه بخوام با عوض کردن تاریخ در یک سل تویه سل دیگه ساریال بندازه یعنی عددش افزایش پیدا کنه باید چه تابعی تعریف کنم؟
مثلا اگه داشته باشم 90/8/9 بعد تغییرش بدم به 90/8/10 در سل مجاور عدد ی که داره مثلا از 1 بشه 2
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام مهندسا
من یه سوال دارم اگه بخوام با عوض کردن تاریخ در یک سل تویه سل دیگه ساریال بندازه یعنی عددش افزایش پیدا کنه باید چه تابعی تعریف کنم؟
مثلا اگه داشته باشم 90/8/9 بعد تغییرش بدم به 90/8/10 در سل مجاور عدد ی که داره مثلا از 1 بشه 2

بهترین راه اینه که از این افزونه استفاده کنین.برای تاریخ شمسی و عملیاتهای متفاوت روی تاریخ این افزونه فارسی بسیار کارآمد میباشد

[h=1] دانلود توابع تاريخ هجري شمسي در Excel و تبديل عدد به حروفhttp://www.farsaran.ir/sites/all/Excel/Persian%20Function%20For%20EXCEL_V2.zip[/h]
 

sami69

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان کسی میتونه یه کمکی به من بکنه. من میخوام نرخ رشد 4 تا سری زمانی رو به صورت نموداری نشون بدم. چیکار بکنم؟ در ضمن برای برخی سالهای اولیه 2 تا از سریها داده وجود ندارم. با تشکر از دوستان عزیر
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

میشه یه جزوه خوب برای پاورپوینت و اکسل بهم معرفی کنید ؟

سپاس
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان کسی میتونه یه کمکی به من بکنه. من میخوام نرخ رشد 4 تا سری زمانی رو به صورت نموداری نشون بدم. چیکار بکنم؟ در ضمن برای برخی سالهای اولیه 2 تا از سریها داده وجود ندارم. با تشکر از دوستان عزیر
دوست عزيز ميشه بيشتر توضيح بدين؟چه جور نموداري ميخواين؟ستوني؟
اگه امكانش هست داده هاتونو قرار بدين تا نمودارشو با روش رسم تقديم كنم
 

marde javan

عضو جدید
فهرست بندی در , و 2007 و word 2010

فهرست بندی در , و 2007 و word 2010

سلام دوستان من یک تحقیق دارم و میخواهم در سریع ترین زمان فهرست بندی اوتوماتیک انجام بده برام, چطوری میشه؟ راهنمایی کامل میکنید؟ اگه شد فوت زر و بی زر رو هم بزارید ممنون.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان من یک تحقیق دارم و میخواهم در سریع ترین زمان فهرست بندی اوتوماتیک انجام بده برام, چطوری میشه؟ راهنمایی کامل میکنید؟ اگه شد فوت زر و بی زر رو هم بزارید ممنون.

سلام دوست عزيز
تو اين تاپيك به طور كامل فهرست سازي رو آموزش دادم.اميدوارم مفيد باشه
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ote-Outlook)?p=4236111&viewfull=1#post4236111
تو اين تاپيك هم ميتونين فونت مورد نظرتون رو پيدا كنين
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/296967-فونت-فارسی-زر2

 

""elahe""

عضو جدید
کاربر ممتاز
می دونم template برای اینه که یک الگوی آماده داشته باشیم
اینکه اگر همیشه داریم از یک فرم خاص استفاده می کنیم ،دیگه هر بار نسازیمش بلکه با درست کردن یک template از اون استفاده کنیم
اما سوالم اینه که،خوب تمام این کارا رو می شه با همون save عادی word انجام داد،حالا چه نیازی به template هست؟
ایکاش یکی آموزش ساخت تمپلیت رو هم بذاره...شدیدا بهش احتیاج دارم
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
دوستان اگر مک دارید، نیاز نیست از ورد استفاده کنید، برنامه فوق العاده Pages هست.....

تازه رو آیپاد و آیفون هم اجرا میشه :)
 

kaveh_69

عضو جدید
نياز به نرم افزار تاپپ فرمول

نياز به نرم افزار تاپپ فرمول

سلام.
من یه نرم افزار نیاز دارم که بتونم هم باش راحت فرمول تایپ کنم،
هم یسری شکل های هندسی سه بعدی رو داشته باشه.
واسه تایپ که مث تایپ رو خودم دارم ولی میخام اگه بشه دوتاش باهم باشه ینی فرمول و شکل
اگه هم نشد که همون شکلارو بشه بکشم خودم مث تایپ رو دارم.
البته بجز ورد که کار کردن باش خیلی سختهه!!

خیلی ضروریه.مرسی میشم اگه کمک کنین.
 

JASMIN.S

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.
من یه نرم افزار نیاز دارم که بتونم هم باش راحت فرمول تایپ کنم،
هم یسری شکل های هندسی سه بعدی رو داشته باشه.
واسه تایپ که مث تایپ رو خودم دارم ولی میخام اگه بشه دوتاش باهم باشه ینی فرمول و شکل
اگه هم نشد که همون شکلارو بشه بکشم خودم مث تایپ رو دارم.
البته بجز ورد که کار کردن باش خیلی سختهه!!

خیلی ضروریه.مرسی میشم اگه کمک کنین.



من یه برنامه میشناسم.امیدوارم به کارِتون بیاد.لینکشو میزارم واستون.
دانلود MathType v6.7
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام.
من یه نرم افزار نیاز دارم که بتونم هم باش راحت فرمول تایپ کنم،
هم یسری شکل های هندسی سه بعدی رو داشته باشه.
واسه تایپ که مث تایپ رو خودم دارم ولی میخام اگه بشه دوتاش باهم باشه ینی فرمول و شکل
اگه هم نشد که همون شکلارو بشه بکشم خودم مث تایپ رو دارم.
البته بجز ورد که کار کردن باش خیلی سختهه!!

خیلی ضروریه.مرسی میشم اگه کمک کنین.



با سلام
البته نرم افزار فارسی تکس هم هست که مخصوص بچه های ریاضی هستش و فرمول نویسی...
البته فکرنکنم واسه شما مفید باشه...چون کارباهاش یه مقداری سخت هست...شادباشید.
 

JASMIN.S

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.
من یه نرم افزار نیاز دارم که بتونم هم باش راحت فرمول تایپ کنم،
هم یسری شکل های هندسی سه بعدی رو داشته باشه.
واسه تایپ که مث تایپ رو خودم دارم ولی میخام اگه بشه دوتاش باهم باشه ینی فرمول و شکل
اگه هم نشد که همون شکلارو بشه بکشم خودم مث تایپ رو دارم.
البته بجز ورد که کار کردن باش خیلی سختهه!!

خیلی ضروریه.مرسی میشم اگه کمک کنین.



اینم واسه اشکال هندسی
نرم افزار Efofex FX Draw 3.203.4
نرم افزار GeoGebra
فقط همینارو داشتم:w20:
 

peiman66

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام بر مهندسان کامپیوتر.من چند وقت پیش یه نرم افزار اموزش افیس دیدم که خیلی به دردم میخوره.اما هر فروشگاه و هر سایتی که میرم پیداش نمیکنم.کسی میتونه کمکم کنه؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
می دونم template برای اینه که یک الگوی آماده داشته باشیم
اینکه اگر همیشه داریم از یک فرم خاص استفاده می کنیم ،دیگه هر بار نسازیمش بلکه با درست کردن یک template از اون استفاده کنیم
اما سوالم اینه که،خوب تمام این کارا رو می شه با همون save عادی word انجام داد،حالا چه نیازی به template هست؟

با توجه به اينكه يك هفته از زمان پست سوال و سه روز از آخرين جواب گذشته نمي دونم جوابم به كاري بياد يا نه ...



دليل استفاده از تمپلت ها همونطور كه خودتون اشاره كردين كاستن از دوباره كاري هاست . يعني شما به جاي اينكه كاري رو چندين مرتبه تكرار كنيد يكبار براي هميشه انجا ميديد . اما چرا به قول شما اينكار رو با همون سيو عادي ورد انجام نمي دن ؟ 1- شما بايد يادتون بياد كجا فايلتون رو سيو كردي ! بر فرض كه شما هم فايلها تو توي يه پوشه بزاري باز هم پيدا كردن يك فايل بين اون همه كار ساده اي نيست ! بعد شما فايل قبلي رو اشتباهب به جاي سيو اس سيو مي كني ! يعني از دست رفتن اطلاعات قبلي . يا مجبوري هر بار اطلاعات دفعه قبل رو پاك كني . يا فكر كن به زماني كه براي كسي ديگه داري فرم طراحي مي كني ! باور كن اين كار به شكل عجيبي سخته . مخصوصا اگه طرف يه خورده از ورد سر در مي آره . ظرف سه سوت جوري فايلتو خراب م كنه كه عمرا بشه درستش كرد يا فكر كن توي يه شركت يا اداره چندين نفر بخوان از اين تمپلت استفاده كنن و ....
و مهمتر از همه اينه كه : كار بسيار با كلاسيه !!! ;)

با تشكر از دوست عزيز از پاسخ كامل و قشنگشون
لازم ديدم چند نكته عرض كنم خدمتتون.
بعضي از مسائل كه در محيط آفيس ارائه شده به ظاهر بلا استفاده و الكي مياد.ولي در واقع پيش بيني هاي هوشمندانه و بسيار درست گروه آفيس مي باشد.
يكي از اين موارد تمپلييت ها هست.همون طور كه دوستمون اشاره فرمودند در مواقعي كه قرار هست از يك ساختار خاصي چندين بار استفاده بشه و هر دفعه قرار باشه تغييراتي روش اعمال بشه،(اگر تعداد دفعات تكرار زياد باشه) پاك كردن و اصلاح فايل به ساختار اوليه و كامل كردن دوباره فايل كار بسيار وقت گير و خسته كننده اي خواهد بود.
از مهمترين مزاياي تمپليت ذخيره نشدن روي فايل قبلي است كه اين امر بسيار رايج است و خيلي از موارد اين اتفاق مي افتد و در صورت بستن فايل ديگه غير قابل بازگشت خواهد بود.
موفق باشين
از مهمترين مزاياي اين حالت
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایکاش یکی آموزش ساخت تمپلیت رو هم بذاره...شدیدا بهش احتیاج دارم

آموزش خاصي نميخواد.
كافيه موقع ذخيره كردن با پسوند dotx ذخيره كني.تمام!
بازم اگه نياز به توضيح بود بفرمايين اگه كسي بلد باشه حتما كمكتون ميكنه
 

S H i M A

کاربر فعال تالار شیمی
کاربر ممتاز
ایکاش یکی آموزش ساخت تمپلیت رو هم بذاره...شدیدا بهش احتیاج دارم



از منوی file گزینه new رو انتخاب کنید.

بعد از این انتخاب، در سمت راست صفحه، در قسمتی که بهش task pane گفته

میشه یه لیست ظاهر میشه.

داخل این لیست گزینه ای هستش به نام on my computer یا general template .

(در سیستم های مختلف، یکی از این عبارات وجود دارن.)

این گزینه رو انتخاب کنید.

در این حالت پنجره ای باز میشه که دارای دو قسمت هستش.

اگر بخواید الگو بسازید در سر برگ general ،اون برگه ای که زیرش نوشته شده

blank document رو انتخاب کنید. ok نکنید!

سمت راست همین پنجره رو که نگاه کنید در بخش creat new، دو تا گزینه هستش.

شما باید template رو انتخاب کنید و حالا میتونید ok کنید.



با این اعمال، فایل جدیدی (صفحه جدید) برای شما باز میشه که میتونید داخلش

متن و جدول و ... دلخواهتون رو طراحی کنید.



بعد از اتمام کار،
برای ذخیره کردن الگو:

گزینه save as رو از منوی file انتخاب کنید و در قسمت file name اسمی که

میخواید برای الگو بذارید رو بنویسید (مثلاً فاکتور فروش) و ذخیره کنید.

(دقت کنید شما نمیتونید مسیر ذخیره رو تغییر بدید. باید بدون تغییر مسیر، فایل

الگو رو ذخیره کنید. در غیر اینصورت داخل لیست الگوهای word قرار نمیگیره.)



حالا برای اینکه بخواید الگویی که ساختید رو بیارید این مراحل رو انجام بدین:

مثل ساختنش، از منوی file گزینه new رو بزنید.

از لیست سمت راست صفحه، general template یا on my computer رو انتخاب

کنید.

پنجره ظاهر میشه.

دوباره وارد سربرگ general میشید. ولی این بار به جای انتخاب blank document،

اسم الگویی که قبلاً ساختین رو انتخاب کنید (همون فاکتور فروش). ok نکنید!

این بار از سمت راست این پنجره در بخش creat new ، گزینه document رو انتخاب

کنید.

حالا ok کنید.

میتونید تغییرات لازم مثل پر کردن جدول یا... انجام بدید و فایلتون رو با هر اسمی

که میخواید ذخیره کنید (مثلاً فاکتور فروش آقای محمدی).



این هم اضافه کنم که شاید شما بدون اینکه از قبل مراحل ساخت الگو رو رفته

باشید،بخواید جدول یا متنی که الان کشیدین رو به عنوان الگو save کنید نه یه

فایل متنی معمولی.

برای این کار، اگر خواستید چیزایی که نوشتید رو ذخیره کنید داخل قسمت save

از منوی file نشید!

از همون منوی file باید save as رو انتخاب کنید و در قسمت پایین اون پنجره، از

بخش
save as type گزینه document template رو انتخاب کنید.

(بخش save as type کنارش یه مثلث داره که وقتی بزنید، لیست کشویی باز

میشه و گزینه document template رو از اونجا باید انتخاب کنید.)

که این روش کمی ساده تر هستش.

یعنی بدون اینکه مراحل ساخت رو از on my computer برید، میتونید وقتی برنامه

word رو که باز میکنید بدون هیچ کاری، کارای مد نظرتون رو انجام بدید و در انتها

اون رو به شکل الگو ذخیره کنید.





موفق باشید.
 

sami69

عضو جدید
با سلام لطفا در مورد نحوه Header کردن فصلهای یک پایان نامه یکجوری که به هم نریزه و واسه هر فصل یک عنوان داشته باشیم و نحوه طراحیش توضیح بدید. مرسی
 

mona 23

عضو جدید
مشکل در درج دو تصویر روی هم در ورد

مشکل در درج دو تصویر روی هم در ورد

سلام.میشه توضیح بدین چه طور میتونم دوتا تصویر رو روی هم توی ورد اضافه کنم.یه تصویرم بزرگه و یکی دیگه کوچیکه .میخوام کوچیکه رو گوشه تصویر بزرگه درج کنم .چه کار کنم؟
لطفا راهنمایی کنید.ممنون
 

Similar threads

بالا