همایش ها و کنفرانس های معماری

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
اطلاعیه تالار معمـــــــــاری - 1392/01/05 - هدفمندی و جهت دهی ِ تالار سوالات و درخواست ها

اطلاعیه تالار معمـــــــــاری - 1392/01/05 - هدفمندی و جهت دهی ِ تالار سوالات و درخواست ها

با سلام و احترام حضور دوستان و اعضاء محترم ِ تالار معمـــــــــــــاری ؛ و با تبریک ِ سال نو . . .:gol:

بدین وسیله ، به اطلاع میرسونم که از این به بعد :
مطالب و فایل های مفیدی رو که دوستان قصد دارند در تالار سوالات و درخواست ها در پاسخ دوستان ارسال کنند در صورت ِ تکراری نبودن ، در محل مرتبط با موضوع در تالار ِ معماری ارسال کنند و سپس توضیحات لازم و لینک ِ تاپیک ارسالی رو در تاپیک ِ سوال و درخواست ِ مطرح شده قرار بدهند .
و همچنین ، در صورت موجود نبودن پاسخ در تالار ، از لینک کردن به سایت های دیگر خودداری کنند و مطلب کامل را در تالار ارسال کنند و منبع آن را ذکر نمایند.

به عنوان نمونه : کلیک کنید . . .


پیشاپیش از همکاری ِ شما سپاسگزارم . . .:gol:

مدیریت تالار معمــــــــــاری
 

O . P . O . S

عضو جدید
مرحله8-سوال20
در چه سیستم سازه ای جهت ومسیر حرکت نیروهااز نوع فرم خاص طراحی شده متاثر است؟؟

سلام سال نووو مبارک...اول از همه دوستان عذر خواهی می کنم که دیر ج دادم(لفته بودم مشافلت:smile:)...و جواب صحیح میشه سیستم سازه ای با فرم فعال..;)...اولین سوال سال 1392 با شما دوستان مهندس...
 

O . P . O . S

عضو جدید
به نام خــــــدامرحله 8-سوال 21انواع درزهای ساختمانی را نام ببرید و مختصری توضیح
در هر توقف عمليات بتن‌ريزي كه موجب سخت شدن بتن مي‌گردد، درز ساخت (درز اجرايي) به وجود مي‌آيد. به طور كلي هرگاه زمان قطع بتن‌ريزي از 30 دقيقه تجاوز كند، بايد آن نقطه را يك درز اجرايي به حساب آورد، مگر آنكه حالت خميري بتن با تدابيري به آن بازگردانده شود. درز ساخت ممكن است داراي وضعيتهاي مختلفي باشد، ولي معمولاً قائم يا افقي است. معمولاً سعي مي‌شود محل درز ساخت به محل يكي ديگر از انواع درزها منطبق گردد. در تيرها و شاه‌تيرها درزهاي ساخت، بايد تقريباً عمود بر محور اين اعضا بوده و هيچگاه با محور عضو موازي نباشد.درز ساخت مي‌تواند در اعضا و قطعات بتن‌آرمه در محل لنگر خمشي ماكزيمم قرار گيرد، زيرا در اين اعضا تنشهاي كششي توسط فولادهاي كششي تحمل مي‌شوند. درزهاي اجرايي نبايد در محلي كه قرار است بتن تحمل برش نمايد، قرار گيرند. بنابراين در ساخت اعضاي خمشي اگر قرار است بتن‌ريزي در بيش از يك مرحله صورت گيرد، بايد ترتيبي اتخاذ شود كه قطع بتن‌ريزي در مجاورت تكيه‌گاه نبوده، بلكه در نزديكي وسط دهانه باشد.تيرها، شاه‌تيرها، دالها، سرستونها و مانند آنها همگي قسمتهايي از يك كف به حساب مي‌آيند كه بايد در يك مرحله بتن‌ريزي شوند، بتن‌ريزي ستونها اجباراً در تراز هر طبقه در محل سرستون يا تير متوقف مي‌شود. درزهاي ساخت عموماً در ساختمانهاي بتني كاربرد دارند. درزهاي ساخت بايد در محلهاي مناسب و زير نظر دستگاه نظارت تعبيه شوند.كاربرد درزهاي حركتي1 درزهاي انقباضياين درزها معمولاً به منظور جلوگيري از بروز تركهاي ناشي از جمع شدن بتن تعبيه مي‌شوند. اگر در فواصل معين درز انقباض در نظر گرفته نشود، روي سطوح پياده‌روها يا ديوارهاي بتني تركهايي پديد خواهد آمد. آرماتورها غالباً مي‌توانند محل بروز تركها را كنترل نمايند، همچنين، وجود درزهاي انقباضي كه محلشان به طور صحيح انتخاب شده باشد، مي‌توانند مانع بروز ترك شوند. عملكرد اين درزها به صورتي است كه انقباض طرفين درز در محل درز متمركز مي‌گردد. در حقيقت اين درزها داراي نوعي عدم پيوستگي عمومي هستند، ليكن شكاف اوليه‌اي بين بتن دو طرف درز وجود ندارد. در روسازيها جايي كه داراي عرض بيش از 75/3 متر نباشد، درزهاي ساختماني بين نوارهاي مجاور جوابگوي نياز براي جمع‌شدگي طولي خواهند بود. براي سنگدانه‌هاي گرانيتي و آهكي فاصله درزهاي روسازي معمولاً بين 6 تا 9 متر است. براي مصالح سنگي سيليسي و روباره‌ها، اين فاصله 8/4 تا 6 متر است. در صورت ترديد بايد فاصله درزها كمتر اختيار شود. در فاصله حدود 30 متر از انتهاي آزاد روسازي و 18 متر از هر درز انبساط، در محلهايي كه قفل و بست دانه‌ها كم باشد، درزهاي انقباض پديد خواهند آمد، در اين نقاط بايد زبانه‌هايي (كه يك طرف آنها به بتن پيوستگي كامل دارد و طرف ديگر در غلافي بدون اصطكاك حركت مي‌كند، يا هر وسيله ديگري كه قابليت انتقال بار در جهت عمود بر زبانه را داشته باشد) تعبيه شود.درزهاي انقباضي در پياده‌روها و دالهاي كف كه به صورت موزائيكي ساخته مي‌شوند، به طور معمول در فواصل 2/1 تا 8/1 متر و در جان‌پناهها و نرده‌ها در فواصل 3 تا 6 متر در نظر گرفته مي‌شوند.اگر اعضا و قطعات پيش‌ساخته و يا به صورت واحدهاي مجزا و مستقل كار گذارده شوند و بدين لحاظ در آنها درز انبساط تعبيه نشده باشد، بايد شرايط نصب چنان باشد كه اعضا و قطعات مجاور هنگام انبساط مزاحمتي براي يكديگر ايجاد ننمايد.2 درزهاي انبساطاين درزها براي جلوگيري از خراب شدن روسازيها در اثر فشار بيش از حد، فراهم ساختن امكان تعمير قسمتي از جدولهاي بتني پياده‌روها و نظاير آن تعبيه مي‌شوند. به طور كلي اين درزها براي تأمين امكان انقباض و انبساط ناشي از تغييرات درجه حرارت، به طوري كه در نقاط مختلف ساختمان ترك‌خوردگي و در مقاطع سازه تلاشهاي ثانوي زياد، ايجاد نشوند، تعبيه مي‌گردند.عملكرد اين درزها بايد به گونه‌اي باشد كه انبساط و انقباض طرفين درز كاملاً همساز شوند، لازمه چنين درزهايي اين است كه هيچگونه پيوستگي در طرفين درز برقرار نباشد، چنين درزهايي بايد با كمترين مقاومت در مقابل انقباض و انبساط قادر به باز يا بسته شدن باشند. عموماً اين درزها در تمام قسمتهاي سازه به طور پيوسته قرار گرفته و از كف تا سقف ادامه مي‌يابند، براي حصول اطمينان از جدايي كامل دو قسمت مجاور رعايت اين مسئله ضروريست.3 درزهاي كنترلانبساط و انقباض بتن در اثر تغييرات رطوبت و حرارت در آن تنشهايي را به وجود مي‌آورند كه گاه از مقاومت بتن بيشتر بوده و به ترك‌خوردگي منجر مي‌شود. براي حل اين مشكل از درزهاي كنترل كه حركت نسبي دال يا ديوار در صفحه خود را امكانپذير مي‌سازد، استفاده مي‌شود.براي جدا كردن واحدهاي عظيم مولد برق از قسمتهاي مجاور، به منظور جلوگيري از انتقال ارتعاش، منطقه‌اي كردن و محدود ساختن احتمال خرابي در قسمتهايي از ساختمان، جلوگيري از بروز ترك به علت تمركز تنش در محلهايي كه تغيير مقطع قابل توجهي حادث شده است (نظير بازشو ديوارها)، جداسازي قسمتهاي مختلف يك شالوده به علت تفاوت باربري آنها، جدا ساختن بازوهاي مختلف سازه‌هايي كه شكل پلان آنها U,H,T,L,+ مي‌باشد، از درز كنترل استفاده مي‌شود. محل درزهاي كنترل به ملاحظات معماري و مهندسي بستگي دارد. با تكيه بر تجربيات به دست آمده بهتر است ساختمانهاي بتني بزرگ، مستقل و بدون درز با طول بيش از 18 متر ساخته نشوند.4 درزهاي نشستاين درزها براي جلوگيري از نشستهاي نامساوي دو ساختمان مجاور كه داراي دو نوع مصالح، دو نوع پي يا دو ارتفاع متفاوت هستند، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.5 درزهاي لغزشيدرزهايي هستند كه امكان لغزش دو قسمت مجاور درز بدون انتقال نيروي برشي را فراهم مي‌كنند. اين درزها غالباً در مخازن، به ويژه در مواردي كه تغييرات درجه حرارت محيط زياد است، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.6 ساير درزهامشخصات درزهاي جدا كننده، مفصلي و … كه كاربردهاي ويژه دارند، طبق مندرجات مشخصات فني خصوصي خواهد بود.مصالح مصرفي در درزهاي ساختمانيبراي اجراي درزهاي ساختماني معمولاً مصالح زير مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 1مصالح پركننده درز (فيلر) اين مواد ممكن است در بر دارنده الياف گياهي، لاستيك، تركيبات آسفالتي، چوب‌پنبه و مانند آنها باشند. مواد به كار رفته به عنوان پركننده، بايد داراي ويژگيهاي زير بوده و در هر صورت از مشخصات مندرج در فصل مصالح تبعيت نمايد. اهم ويژگيهاي مصالح پركننده عبارتند از:الف: برخورداري از دوام زيادب: جاگيري و شكل‌گيري در درزهاج: قابليت ارتجاع و عدم ايجاد اتصال محكم با درز2مصالح آب‌بنديمصالح آب‌بندي به منظور نفوذناپذيري در مقابل باد و باران و رطوبت به كار مي‌روند.مصالح آب‌بندي بايد طبق نقشه‌ها و مشخصات خصوصي و با تأييد دستگاه نظارت به كار گرفته شود. مصالح آب‌بندي بايد از نوعي باشد كه به درز آسيب وارد نياورده و سبب كم و زياد شدن ابعاد آن نشود. براي آب‌بندي انواع مختلف مصالح فلزي، لاستيكي و يا پلاستيكي به كار مي‌رود.3 مصالح پوششمصالح مورد استفاده در پوشش غالباً از نوع مسي، برنزي، آلومينيومي، چوبي، لاستيكي و مانند اينهاست. مشخصات مصالح بايد مطابق مندرجات فصل مصالح و مشخصات فني خصوصي باشد. اين پوششها بايد طوري نصب شوند كه بتوانند جدا از اسكلت فلزي يا بتني و مصالح ديگر منبسط و منقبض گردند.اجراي درزهاي ساختمانيدرزها در تمام سطوح بايد مطابق نقشه‌ها و مشخصات و با عرض مناسب ايجاد شوند، بايد دقت شود كه درزها در حين اجرا با مصالح بنايي، ملات و مانند اينها پر نشده و اجزاي ساختمانهاي مجاور به هيچ عنوان در هيچ نقطه‌اي به يكديگر مربوط نشوند و كاملاً از يكديگر جدا باشند.1 اجراي درزهاي ساختاين درزها در ساختمانهاي بتني كاربرد دارند و آن هنگامي است كه بتن‌ريزي دو قسمت مجاور و چسبيده به هم، در دو زمان مختلف صورت گيرد. به سطح بتن خميري جديد و بتن سفت قديمي، سطح واريز يا درز اجرايي گفته مي‌شود. موقعيت و شكل درز، بايد از قبل پيش‌بيني شده باشد. تعيين محل درز نبايد به تصادف و پيشرفت كار بتن‌ريزي واگذار شود، بلكه بايد قبل از شروع كار و در هنگام تهيه برنامه زمانبندي بتن‌ريزي، تدابير لازم در مورد درز اجرايي اتخاذ شده باشد.دستيابي به پيوستگي كامل بين دو سطح بتني در يك درز ساختماني ضروري است. از اين رو در درزهاي ساختماني معمولاً سعي مي‌شود در حالي كه بتن ريخته شده يك طرف درز نارس است، يك لايه سطحي از آن برداشته شود، به صورتي كه دانه‌ها نمايان شده و سطحي ناصاف و غيرمنظم حاصل گردد، اين وضع را مي‌توان با پاشيدن آب يا مخلوط آب و هوا، با فشار لازم و استفاده از برس سيمي ايجاد نمود. تا زماني كه قرار است بتن طرف ديگر درز اجرا شود، بايد سطح بتن اوليه مرطوب نگه داشته شود، به جز سطح خود درز كه بايد چند ساعت قبل از عمليات مراقبت از آن قطع گردد، به صورتي كه نوعي خشكي سطحي و كم‌عمق در سطح درز پديد آيد.در بتن‌ريزيهاي حجيم بايد از سطوح واريز خيلي بزرگ اجتناب شود، اين سطوح بايد به صورت پلكاني يا شكسته احداث شوند. ايجاد سطوح واريز قائم، بايد به وسيله قالب موقت صورت پذيرد. بدين منظور مي‌توان از توري با چشمه ريز كه به وسيله يك شبكه محكم نگهداري مي‌شود، استفاده نمود. توري در توده بتن باقي مانده و يا بموقع كنده مي‌شود. به اين ترتيب سطح خشني به دست مي‌آيد. براي بتن‌ريزي وجه دوم درز بايد سطح واريز كاملاً آماده شود. سطح واريز بايد عاري از آلودگي، روغن، گريس، رنگ و نظاير آن باشد. تميز كردن سطح، بتن تا آنجا ضرورت دارد كه دانه‌هاي ماسه مشخص گردد. بهترين روش براي تميز كردن سطح، ماسه‌پاشي مرطوب با استفاده از آبفشان است، البته روشهاي ديگري نظير اسيدشويي، استفاده از آبفشان و يا استفاده از ابزار دستي، هر كدام بسته به موقعيت درز كاربرد دارند. براي تأمين پيوستگي بتن جديد و قديم پس از زخمي كردن سطح واريز، بايد آن را به مدت طولاني خيس نگاه داشته و قبل از شروع بتن‌ريزي مجدد به كمك هواي فشرده، آب سطحي را از روي بتن زدود. براي تأمين پيوستگي بيشتر مي‌توان با نظر دستگاه نظارت بر مقدار كارايي بتن افزود. اين كار از طريق افزايش اسلامپ، افزايش ماسه و يا كاهش مقداري از درشت‌دانه‌ها صورت مي‌گيرد. براي حصول كامل پيوستگي بهتر است قسمتهاي اوليه بتن جديد به خوبي و با دقت كامل مرتعش گردد.2 اجراي درزهاي حركتيدرزهاي حركتي در تمام سطوح بايد برابر نقشه‌ها و مشخصات و با عرض مناسب ايجاد گردند. بايد دقت شود كه درزها در حين اجرا با مصالح بنايي و ملات پر نشده و اجزاي ساختمانهاي مجاور در حين اجرا به هم مربوط نشوند و كاملاً از يكديگر جدا باشند.1 درزهاي حركتي در ساختمانهاي بتن‌آرمه يكپارچهدر اين حالت درزها بايد با بريدن سقف، ديوارها و كف طبقات به طور كامل انجام شود. فاصله درزهاي حركتي در ساختمانهاي بتن‌آرمه به كمك محاسبه تعيين مي‌شود. اين فاصله معمولاً بين 30 تا 60 متر است. با به كار بردن آرماتورهاي طولي، مي‌توان فاصله درزها را تا 90 متر افزايش داد. عرض درزها معمولاً بين 13 تا 37 ميليمتر است كه از طريق محاسبه تعيين مي‌شود.2 درزهاي حركتي در ساختمانهاي فولاديدر ساختمانهاي فولادي بايد درز انبساط، ساختمان را كاملاً به دو قسمت تقسيم نمايد. اجراي درزها در ساختمانهاي فلزي بسته به اينكه سقف بتني يا فلزي باشد، طبق نقشه‌ها و مشخصات خواهد بود. فاصله درزها از يكديگر بيش از 60 متر نخواهد بود كه در هر حال طبق نقشه‌ها و مشخصات و در محلهاي تعيين شده اجرا خواهند شد.3 درزهاي حركتي در ساختمانهاي ساخته شده از مصالح بناييدر ساختمانهاي ساخته شده از مصالح بنايي بايد درزها در نقاط زير تعبيه شوند:الف: در خط باريك شدن عرض ساختمانب: در تقاطع دو ديوار در ساختمانهايي كه به شكل H,U,T,L,+ يا تركيبي از اين شكلها باشند.پ: در ديوارهاي طويل بسته به موقعيت ديوار و درجه حرارت محيطت: در مواردي كه ديوارهاي ساختمانهاي جديد به ساختمانهاي موجود متصل مي‌گردند.ث: در تقاطع چند ساختمان كه به هم ارتباط دارند.همچنين براي جلوگيري و كاهش خسارت و خرابي ناشي از ضربه ساختمانهاي مجاور به يكديگر، بايد ساختمانهايي كه داراي ارتفاع بيش از 12 متر و يا داراي بيش از 4 طبقه هستند، به وسيله درز انقطاع از ساختمانهاي مجاور جدا شوند. حداقل عرض درز انقطاع در تراز هر طبقه 1/100 ارتفاع آن تراز از روي شالوده مي‌باشد، اين فاصله را مي‌توان با مصالح كم مقاومت كه در هنگام زلزله به آساني خرد مي‌شوند، پر كرد.اجراي درزهاي حركتي در ساختمانهاي خاص نياز به مشخصات فني خصوصي خواهد داشت. به طوري كه عرض و فاصله درزها متناسب با مقدار انبساط و انقباض باشند.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

پناه بر خدا:surprised:

درسته دوست عزیز

به طور مختصر و تیتر وار:

درز ساخت/درز انقباض/درز انبساط/درز انقطاع یا زلزله/درز نشست/درز لغزشی

عناصر وجزییات ساختمانی محمد کزازی فصل ده

بفرمایید سوال بعدی:):gol:
 
آخرین ویرایش:

hossein00104

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرحله 8-سوال22
انتقال حرارت از یک جداره به چه عواملی بستگی دارد؟؟
1) مساحت سطح دیوار
2) ظرفیت گرمایی مواد و مصالح دیوار
3) ضریب انتقال
4) ضخامت دیوار
5) اختلاف دمای بین دو سوی دیوار
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي

دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي


حوزه(هاي) تحت پوشش: معماري و شهرسازي, مهندسي عمران و سازه
تاريخ برگزاري: 7 آبان 1392 تا 8 آبان 1392
تاريخ برگزاري ميلادی: 2013-10-29 - 2013-10-30
برگزار کننده: دانشگاه هنر اسلامي تبريز
محل برگزاري: تبريز
وضعیت کنفرانس: در حال پذيرش خلاصه مقاله

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال چکیده: 1392/2/19
اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 1392/3/9
مهلت ارسال اصل مقاله: 1392/5/24
دریافت نسخه نهایی مقالات: 1392/6/21
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: 1392/6/21
اهداف همايش:
- شناخت ارزش‌ها و مفاهيم معماري و شهرسازي اسلامي
- نظريه آفريني در معماري و شهرسازي اسلامي
- راهبردها و راهكارهاي تحقق نظريه هاي معماري و شهرسازي اسلامي

محورهاي همايش:
- جايگاه معماري و شهرسازي اسلامي در جهان معاصر
- معماري و شهرسازي اسلامي و روح زمان
- امكان تحقق پذيري معماري و شهرسازي اسلامي در دنياي معاصر
- واقع گرايي و آرمان گرايي در معماري و شهرسازي اسلامي
- نقد و تحليل نظريه‌پردازان،پژوهشگران و معماران معاصر ملي و بين‌المللي در زمينه معماري و شهرسازي اسلامي
- نقد نظريه هاي معماري و شهرسازي اسلامي
- روش‌هاي نظريه آفريني در معماري و شهرسازي اسلامي


اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبيرخانه: 04115559812
فکس دبيرخانه:
ایمیل:
وب‌سایت: http://www.tabriziau-conference.ir/fa/memari2callpaper
 

hossein00104

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرحله 8 - سوال 23
باز گردانی کام فضا ها به فضاهای دیگر مجاز نیست؟؟؟
الف) بازگردانی هوا از یک واحد مسکونی به واحد مسکونی دیگر مجاز نست.
ب ) باز گردانی هوای استخر سرپوشیده مجاز نیست ، مگر آنکه رطوبت نسبی آن به 60% یا کمتر رسیده باشد.
پ ) باز گردانی هوای فضاهای زیر مجاز نیست :
1)
آشپزخانه و آبدارخانه
2) حمام
3)
توالت و پیسوار
4) رختکن
5) پارکینگ مشترک
6) فضایی که در آن گازهای زیان آور تولید شود.
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوره پانزدهم WA AWARD



http://www.worldarchitecture.org/main/?manifest=awards

[h=1]HOW TO PARTICIPATE[/h]
20+10+X Architecture Awards 15th Cycle
Deadline: 26 April 2013





Participate for FREE! The aim of the WA Community Awards is to highlight and publish remarkable projects that might otherwise remain unnoticed by the international public yet have the potential to inspire exciting questions about contemporary architectural discourse. ALL PROJECTS uploaded to the portal are considered as candidates for WA Awards, so we invite architects, architecture students from ALL COUNTRIES to submit their buildings (realized or not) of ANY TYPE for the appreciation of the WA Community.

All projects submitted or updated by their architects after 25 January 2013 will be evaluated for the WA Awards 15th Cycle.


What is distinctive about WA Awards
WA is an “online community” initiated by Suha Özkan and 250+ invited Honorary Members, and a growing number of registered members (17300+ by January 2013).
Awarding follows a most democratic procedure where all member’s ratings and the votes of all Honorary Members are effective in the final decisions.

Registrations are completely FREE so that all architects can participate both as candidates and judges.


Eligibility:
Architects from ALL countries can submit ALL of their buildings (realized or not) for the appreciation of the WA Community. Recent projects (not older than 10 years) will have more chances to be shortlisted for the Awards. Students, landscape architects, engineers may also submit for the awards projects they are the author of: we do not check or accredit diplomas.

Projects submitted to the WA Portal between 26 January 2013 - 26 April 2013 will be considered for the 15th Cycle. All projects submitted earlier can be reconsidered if their pages are updated with significant new material by their architects.


Criteria for Recognition:
NOVELTY; ORIGINALITY, and CREATIVITY in design that reflect and inspire a commitment to the art of architecture are the major criteria. The WA Portal tries to bridge the gap between theory and practice: thus the architect’s explanations and member’s discussions on submissions will be critical for recognition as much as the design itself.

Timetable:
Deadline for submissions to be evaluated for the 15th Cycle is April 26, 2013. Please note that early submissions will have more chances to be recognized and move higher in the ranks before the Final Assessment Panel.

In May 2013, the shortlisted projects will be online for all members to examine and discuss.

The Panel will complete the voting process, and announce the selected projects during June 2012.

At this last stage, the “Most Thought-provoking +X” projects also will be determined by examining the discussions posted to the pages of the projects.


Submission procedure:
Registration to the WA Portal www.worldarchitecture.org is totally free. Registrants are expected to create their ARCHITECT / OFFICE PAGES (from MY PAGE section) and subsequently many BUILDING PAGES representing their work. For each building 9 images can be uploaded, at least one of them should be an architectural drawing.

Please note that good photographs, a detailed explanatory text and also related links will provide a good presentation for each of your buildings to be considered more seriously.

If you also relate your building to the relevant ISSUE PAGES, this will make the intentions that guided the design more explicit. For guidance during submissions, FAQ on the main menu can be consulted

Categories:
Choosing the “Building Type” is a standard procedure during submissions to the WA Community Portal. The Final Panel (and members) may choose to award projects of any category without any limitation. Forcing them to choose a certain number for each category appears not to be relevant for our aims.

Assessment and Awarding:
Selection for the Awards will follow two complementary tracks:
Member ratings will determine the 10 top-rated projects of the “Members’ Awards” and also help shaping the shortlist for the Final Assessment Panel.

Votes of the Final Assessment Panel will specify 20 projects from the shortlist following the aim of the awards. Honorary Members of the WA Community who may wish to take part in online voting will constitute the Final Assessment Panel.

Click to see full list of Honorary Members

Honorary Members of WA Community and other interested members are invited to examine all projects and write about them.
Submitted commentaries will also be examined at a final evaluation to select the “Most Thought-provoking +X” projects.
Eventually, an anthology of theoretical, critical, and literary interpretations will be developed for each of the awarded projects which will be published in an online medium.

Shortlisting of the Projects:
Submissions that are properly formatted and presented are CITED and selectively shortlisted on the main page by the editorial team considering the rating of the members. Maximum 3 buildings of each architect might be cited and shortlisted, but the editors and the Final Panel will regard the presentation at the ARCHITECT PAGE and other BUILDING PAGES of the architect as a whole.

Shortlisting procedure:
Projects submitted to the WA Community Portal go through a standard process of selection to be included in the “shortlist” that will be examined by panel members to vote for final awards:

a) The editorial team of the portal examines all projects uploaded to the portal and determines those that will be cited on the main page. At this stage the editors only omit those projects that seem not to have the least chance to be considered by the Final Panel -due either to their poor presentation or insignificance-. But all projects (including those that are not cited on the main page) can be viewed from the WORLD ARCHITECTS, WORLD BUILDINGS and NEW SUBMISSIONS listings. All Honorary Members will also be able examine them and include to citations at main page those projects that might have been ignored by the editorial team.

b) Architects are advised to enrich their pages with better photographs, new text and links. This will improve the chances in the whole process.

c) Not all citations can make their way up to the shortlist. Ratings and comments by members and editors will influence the distinction of projects. Ratings and compliance of presentations determine the selection for the shortlist. Only some projects by each architect is shortlisted. Editors can also choose some of the underrated projects to include to the final shortlist.

d) Members can rate all projects regardless of the citation procedures. Thus all projects have the chance to receive a “Members’ Award”



 

soh-rab

عضو جدید
بسم الرب الشهداء و الصدقین

مسابقه طراحی معماری و منظر مقبره الشهدای دانشگاه آزاداسلامی - واحد علوم و تحقیقات

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پاسداشت یاد و خاطره دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس که پیکر مطهرشان در این دانشگاه به خاک سپرده شده است در نظر دارد بنای یادبودی تحت عنوان «مقبره الشهدا» احداث نماید.لذا از کلیه هنرمندان و اهل فن به ویژه اساتید و دانشجویان معماری علاقه مند به این موضوع دعوت به عمل می آورد تا تا در این مسابقه با مشخصات مشروحه ذیل شرکت نمایند:

تاریخ فراخوان:اول بهمن ماه1391
آخرین مهلت ارسال طرح:20/1/1392
تاریخ اعلام نتایج داوری طرح:30/1/1392

شرکت کنندگان :کلیه هنرمندان به ویژه اساتید و دانشجویان رشته معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه های کشور

هیئت داوران:
جناب آقای دکتر ایرج اعتصام
جناب آقای دکتر خسرو دانشجو
جناب آقای دکتر داراب دیبا
جناب آقای دکتر علی اکبر صارمی
جناب آقای دکتر فریبرز دولت آبادی
جناب آقای دکتر حمید ماجدی
سرکار خانم دکتر فرح حبیب

دبیرخانه مسابقه:حوزه معاونت عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی

جوایز مسابقه:
نفراول:تعداد5سکه نیم بهار آزادی
نفر دوم : تعداد3سکه نیم بهار آزادی
نفر سوم : تعداد2سکه نیم بهار آزادی

خواسته ها:
1-تهیه طرح مقبره الشهدابراساس اصول معماری اسلامی و ایرانی
2-هماهنگی با محیط طبیعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی
3-بهره گیری از هویت محیط دانشگاهی و انعکاس آن

در طرح به نحو مطلوب
اسناد و مدارک طرح که می بایست توسط شرکت کنندگان در مسابقه ارائه شود:
ایده کلی(کانسپت)طرح
سایت پلان با مقیاس 1:500
پلان /پلان های مقبره الشهدا
نماهای چهارطرف
مقاطع طولی و عرضی
پرسپکتیو های خارجی و داخلی
نوع مصالح پیشنهادی
نوع سازه و تجهیزات پیشنهادی

آدرس ارسال آثار :دبیرخانه مسابقه طراحی مقبره الشهدای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی واقع در تهران ،انتهای بلواراشرفی اصفهانی ، حصارک ، بلوک 2اداری دانشگاه آزاداسلامی ، طبقه پنجم،حوزه معاونت عمران و توسعه ،تلفن:44867220-21فکس:44867270

توجه: شرکت کنندگان در مسابقه می بایست کلیه نقشه های تهیه شده را بر روی تخته شاسی قطع
A1به همراه لوح فشرده فایل نقشه ها و فایل پاورپوینت ارائه طرح را در مهلت تعیین شده به دبیرخانه مسابقه تحویل نمایند



گویا تا 30 ام تمدید شده به نقل از سایت مجید آنلاین می گم

سلام به همه دوستان همین الان یعنی سه شنبه 20 فروردین زنگ زدم دبیر خانه مسابقه مقبره الشهدا گفتند تا 30 ام تمدید شده با این حال این هم شماره تماس 47912206-021 هر کس خواست خودش می تونه تماس بگیره و مطمئن بشه
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسابقه دانشجویی ساختمان کاغذی در دانشگاه بوعلی سینای همدان

مسابقه دانشجویی ساختمان کاغذی در دانشگاه بوعلی سینای همدان





شرایط ثبت نام:
- مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام گروه ها:
دانشجویان بوعلی سینای شهر همدان:
گروه های یک و دو نفره 100000 ریال
گروه های سه نفره 120000 ریال
دانشجویان دیگر دانشگاه ها:
گروه های یک و دو نفره 150000 ریال
گروه های سه نفره 170000 ریال
-مبلغ فوق را به شماره حساب 2413060578 بانک تجارت به نام درآمد های معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا واریز نمایید.

-گروه های تقاضامند بایستی مدارک ذیل را به رایانامه ی

sakhteman.kaghazi@gmail.com

ارسال نمایند:
*فیش واریزی مبلغ فوق, برای کسانی که از طریق نت مبلغ را واریز نموده اند Print Screen صفحه تاییدیه و کسانی که از طریق پایگاه های ATM اقدام نموده اند تصویر برگه تأییدیه کافی می باشد.
*تصویر کارت دانشجویی کلیه اعضای گروه
* تصویر عکس پرسنلی کلیه اعضای گروه
توضیحات:
-پایان زمان ثبت نام 25 فروردین ماه می باشد و پس از آن انجمن مسئولیتی در قبال مبالغ واریز شده بر عهده ندارد.
-گروه ها حداکثر سه عضو داشته باشند.
-برای گروه هایی که ترکیبی از چند رشته دانشگاهی, مانند معماری, عمران, مکانیک و..., باشند امتیاز ویژه ای در زمان داوری با آنان اختصاص داده می شود.

- پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه زمان برگزاری مسابقه در دانشکده هنر و معماری بوعلی سینا واقع در همدان, خیابان جانبازان, پایین تر از میدان فلسطین, روبه روی سازمان انتقال خون برگزار می شود.
-کلیه فرآیند مسابقه, اعم از ساخت, داوری و اهدای جوایز, از 8 صبح پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه 92 آغاز می گردد و سعی می شود تا ساعت 7-8 شب به پایان برسد.
-نهار روز مسابقه بر عهده ی برگزار کنندگان می باشد.
- کلیه افرادی که قصد حضور در این مسابقه را دارند بایستی قبلا مدارک خود را به دفتر مسابقات ارسال کرده باشند تا برایشان کارت ورودی صادر گردد.
- اساتیدی گرامی ای گه قصد حضور و مشاهده مسابقه را دارند با رایانامه مسابقه ارتباط برقرار نمایند تا کارت مدعوین برایشان صادر گردد.
-برای سهولت کار دانشجویان محتویات سی دی آموزشی بر روی وبلاگ قرار گرفت.

منبع و اطلاعات بیشتر:
http://sakhtemanekaghazi.blogfa.com/
 

پیوست ها

  • n1323_Untitled1.jpg
    n1323_Untitled1.jpg
    44.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دومين رقابت زندگي ِ يك خانه عروسكي معمارانه

دومين رقابت زندگي ِ يك خانه عروسكي معمارانه

دومين رقابت زندگي ِ يك خانه عروسكي معمارانه

حوزه:
بين المللي دانشجويي
تاریخ فراخوان:
1392/01/26
مهلت ارسال آثار:
1392/01/26
میزبان:
سازمان غيردولتي Dallas CASA
وب سایت:
http://www.lifeofanarchitect.com/life-of-an-archit
توضیحات تکمیلی:
رقابت زندگي ِ يك خانه عروسكي معمارانه

دومين دوره از رقابت سالانه طراحي يك خانه عروسكي معمارانه آغاز گشته است.
طراحي برگزيده اين رقابت، در كمك و ايجاد تجربه اي متفاوت از زندگي براي كودكان نيازمند استفاده خواهد گشت. اين رقابت توسط Dallas CASA (Court Appointed Special Advocates) تشكيل مي گردد ؛ سازماني غيردولتي از داوطلبان كمك رساني مي باشد كه به عنوان صداي كودكان مورد آزار و بي اعتنايي قرار گرفته در دادگاه هاي خانواده فعاليت مي نمايند.


ورود به اين رقابت براي همگان آزاد است و هيچ هزينه اي در برندارد.

پيش از ارسال اثر، از طريق لينك زير در اين رقابت ثبت نام بفرماييد :
http://lifeofanarchitect.wufoo.com/forms/z7x3p3/

ارسال اثر شما به سادگي و از طريق ارسال يك فايل به ايميل bob@lifeofanarchitect.com و با حجمي كمتر از 5 مگابايت و در فرمت هاي JPEG و يا PNG صورت خواهد گرفت.

اين فايل بايستي شامل پلان ها، نماها، برش ها، پرسپكتيوها و آن چه كه به بهترين نحو ممكن طراحي شما را توصيف مي نمايد، باشد. ارسال انيميشن به اين رقابت مجاز نمي باشد.

كليه طراحي ها بايستي در ابعاد 24 * 36 اينچ انجام پذيرند.

نقشه هاي سازه و طراحي ساخت، تنها در صورت برگزيده شدن شما در اين رقابت درخواست مي گردند.

نكات مهم از نظر داوران ابتكار، قدرت خلاقيت، جذابيت، قابليت ساخت و نياز به بودجه اي كمتر از 4000 دلار براي متريال هاي مورد استفاده طراحي شما مي باشد.
در صورتيكه قادر به تعيين بودجه طراحي خود نمي باشيد، تنها از موارد پر هزينه اي چون برش CN و يا ريخته گري GFRG و يا استفاده از ستون ها و اجزاي فولادي صرفه نظر فرماييد.

براي شركت در اين رقابت، مي توانيد به صورت انفرادي و يا گروهي شركت نماييد ؛ اين مورد در نظر داوران هيچ تاثيري نخواهد داشت. در صورت تمايل به ارسال بيش از يك اثر، فايل هاي خود را جداگانه ايميل نماييد.

جهت ايجاد محيطي دوستانه و منصفانه در قضاوت داوران، از گذاشتن اطلاعات شخصي ( حتي نام شركت كنندگان ) و يا لوگو شخصي تان در فايل طرح ارسالي بپرهيزيد.



مهلت ارسال آثار : 26 فروردين ماه 1392

داوري اوليه در 30 فروردين و قضاوت نهايي در 6 ارديبهشت 1392 صورت مي پذيريد.
برگزيدگان در وبسايت Life of an Architect معرفي خواهند گشت.

برگزيدگان بايستي تا تاريخ 6 خرداد 1392 اقدام به ارسال نقشه هاي سازه و طراحي هاي مهندسي طرح خود بفرمايند.

در صورت عدم توانايي در طراحي سازه اثر برگزيده تان، اين سازمان گروهي را به شما معرفي خواهد نمود تا نقشه هاي سازه اي مورد نظر شما را تهيه نمايند

 

O . P . O . S

عضو جدید
چه سوت و کور شداینجا...کجایید دوستان عزیز؟؟؟
سوال بعدی رو خودم شروع میکنم ...امیدوارم این تایپیک دوباره اکتیو بشه...


مرحله 8-سوال 24
در استفاده از روش خاک مسلح(nailing) برای جلوگیری از ریزش خاک در گودبرداری های عمیق چگونه عمل می کنند؟؟
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه سوت و کور شداینجا...کجایید دوستان عزیز؟؟؟
سوال بعدی رو خودم شروع میکنم ...امیدوارم این تایپیک دوباره اکتیو بشه...


مرحله 8-سوال 24
در استفاده از روش خاک مسلح(nailing) برای جلوگیری از ریزش خاک در گودبرداری های عمیق چگونه عمل می کنند؟؟


گودبرداری رو به صورت پله پله انجام میدن؟
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام عزیزم.درسته.گود برداری رو در ارتفاعات کم و له صورت عمودی انجام میدن.

سلام مرسی عزیزم :)
مرحله ی 8-سوال 25

ظهور دیوار مواج(سطوح محدب و مقعر) در قالب کلاسیسم مربوط به کدام دوره ی معماری اروپا است؟


 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
سومین همایش روز معمار در دانشگاه تبریز با حضور رامبد ایلخانی و دفتر فرایند بنیان

سومین همایش روز معمار در دانشگاه تبریز با حضور رامبد ایلخانی و دفتر فرایند بنیان






به نقل از:tabarch.blogfa
 

پیوست ها

  • lecture_046.jpg
    lecture_046.jpg
    46.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
کــــــاربران ِ برتـــــر ِ تــــــــالار معمــــــــــاری - اسفند 1391 - فرودین 1392

کــــــاربران ِ برتـــــر ِ تــــــــالار معمــــــــــاری - اسفند 1391 - فرودین 1392

با سلام و احترام . . .

با توجه به تعطیلات ِ عید نوروز ، تصمیم بر آن شد که معدل ِ فعالیت های کاربران ِ محترم ِ تالار معماری ، در ماه های اسفند 1391 و فروردین ِ 1392 توأمان بررسی گردد ، که در ادامه ، اعضای "فعال تر " در این دو ماهی که گذشت معرفی می گردند :



کــــــاربران ِ برتـــــر ِ تــــــــالار معمــــــــــاری - اسفند 1391 - فرودین 1392
به ترتیب حروف الفبا ، از فارسی به انگلیسی :





  • [*=3|right]mpb






از زحمات ِ این عزیزان صمیمانه تشکر می کنم ، و امیدوارم در همه ی مراحل و مقاطع زندگی ، موفق و سربلند باشند . طبق ِ روال ِ مرسوم و به رسم ِ سپاس و قدردانی ، امتیازات ِ در نظرگرفته شده به زودی واریز خواهد شد.

به جاست که از طرف ِ تیم مدیریت تالار معماری ، از حضور ِ گرم و همیشگی ،همراهی و همکاری های همه ی اعضاء محترم تالار معمـــــــــــــــاری ، صمیمانه تشکر کنم .
شاد و با طراوت باشید . . .
:gol:
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
533781_441567945931513_1880326388_n.jpg
به مناسبت روز معمار...
انجمن معماری آپامه در 2شنبه 2/2/92 برگزار می کند :
پنجمین همایش معماری با موضوع اصالت در طراحی معماری + کارگاه طراحی فرم وطراحی پایدار
با حضور آقایان دکتر کاوه بذرافکن و دکتر وحید شالی امینی
کارگاه ساعت 9 صبح : موسسه ی آموزش عالی حافظ شیراز (ساختمان چهارراه بنفشه)
محل برگزاری همایش : سالن نظام مهندسی شماره 2
دبیر همایش : مهندس امیر حسین اشعری
رزرو بلیط : 09332991093

 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
سخنرانی و کارگاه تجربی " معماری سوئیس، رویکردی معاصر به ارزش‌های فرهنگی"

سخنرانی و کارگاه تجربی " معماری سوئیس، رویکردی معاصر به ارزش‌های فرهنگی"


دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزار می کند:








این کنفرانس در دو بخش مراسم سخنرانی و کارگاه تجربی برگزار می گردد:


1.جلسه سخنرانی : 9 تا 11:30 ( آزاد و رایگان)
با پیش گفتاری از داراب دیبا با موضوع "نگاهی به ارزش‌های معماری معاصر سوئیس"
2.کارگاه تجربی: 13 تا 183:0( با ثبت نام، پرداخت شهریه و ارائه مدرک کارگاه)
زمان: دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 1392
مکان: دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده معماری، نگارخانه پردیس هنرهای زیبا
هزینه کارگاه : 40.000 تومان؛ برای ثبت نام مبلغ 40000 تومان به شماره حساب 18711656 نزد بانک تجارت شعبه اردیبهشت به نام عوائد غیر قابل برداشت پردیس هنرهای زیبا واریز نمایید و تصویر فیش بانکی را به همراه فرم ثبت نام ارسال نمایید.
ظرفیت کارگاه محدود است، با اتمام ظرفیت گزینه ثبت نام غیر فعال خواهد شد.

ثبت نام در کارگاه



به نقل از:ceat.ir
 

mahshid shz

عضو جدید
به مناسبت روز معمار...
انجمن معماری آپامه در 2شنبه 2/2/92 برگزار می کند :
پنجمین همایش معماری با موضوع اصالت در طراحی معماری + کارگاه طراحی فرم وطراحی پایدار
با حضور آقایان دکتر کاوه بذرافکن و دکتر وحید شالی امینی
کارگاه ساعت 9 صبح : موسسه ی آموزش عالی حافظ شیراز (ساختمان چهارراه بنفشه)
محل برگزاری همایش : سالن نظام مهندسی شماره 2
دبیر همایش : مهندس امیر حسین اشعری
رزرو بلیط : 09332991093

poster JPG.jpg
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    26.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحله ی 8-سوال 25

ظهور دیوار مواج(سطوح محدب و مقعر) در قالب کلاسیسم مربوط به کدام دوره ی معماری اروپا است؟

در معماری دوران باروک ، معماران با استفاده از ایجاد حرکت مارپیچی به جلو و عقب در دیوارها ، و ایجاد نمای مواج ، احساس حرکت را در بیننده بوجود آورده و با نور و سایه بازی می کند. یکی از نمونه های موفق این امر در معماری این دوران ، در کلیسای سان کارلو در کشور ایتالیا قابل مشاهده است که در سال 1667 میلادی توسط فرانچسکو برومینی ساخته شده است.

منبع:کنکور کارشناسی ارشد سال 90


سوال بعد با شما دوستان عزیز:redface:
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فراخوان جشنواره عکاسی بافت تاریخی تهران

فراخوان جشنواره عکاسی بافت تاریخی تهران





قریه تهران بیش از ۶۰۰ سال پیش نام شهر به خود گرفت و آغامحمدخان قاجار بعد از مرگ کریم خان زند در اول فروردین ماه سال ۱۲۰۰ ه. ق شهر تهران را که محصور بین حصار صفوی بود، به عنوان پایتخت ایران برگزید.
در بررسی ریشه‌های نام تهران، گروهی از مورخین معاصر معتقدند که سراسر دشت پهناوری که امروز تهران بزرگ خوانده می‌شود در میان کوه‌های اطراف، گود به نظر می‌رسید و بدین سبب «تَـهِ ران» نامیده شد.
تهران تا دوره آغاز سلطنت پهلوی به‌‌ همان صورت اواخر عهد قاجار باقی مانده بود، اما با شروع دوره پهلوی تحولات گسترده‌ای در آن به وجود آمد و ساختارهای موجود حاکم بر جامعه تحت تاثیر این دگرگونی‌ها، قرار گرفت و تا ابتدا انقلاب اسلامی دستخوش تغیرات فراوانی شد و بعد از انقلاب اسلامی نیز خساراتی در زمان جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس بر دوش شهر گذاشته شد. حال این شهر جوان از بافت تاریخی غنی برخوردار است که برای همیشه در تاریخ قلب پایتخت ایران ماندگار است.
ستادی متشکل از کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی تهران و گروه معماران آرل با حمایت ویژ] سازمان زیباسازی شهر تهران و با مشارکت دفتر نماینده شهردار تهران در هیات‌ امنای اماکن تاریخی، موزه‌ها و میراث فرهنگی و ستاد گردشگری شهر تهران، کمیسیون ملی یونسکو ایران، کمیته ملی موزه‌های ایران (ICOM)، خانه هنرمندان ایران، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، مجموعه نورنگار، لابراتور دیده‌گان، بنیاد فردوسی، خانه فعالان مجازی شهر تهران، انجمن مفاخر معماری ایران، عکاسخانه شهر، خانه فرهنگ جاودان، پایگاه خبری ایران بزرگ، سایت معمار نت و موسسه مطالعات اقتصاد و شهر با هدف صیانت از میراث ارزشمند تاریخی تهران، ثبت و انعکاس آن، نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس بافت تاریخی «ته ران» را برگزار می‌کند.
ستاد برگزاری از عموم علاقه مندان و هنرمندان عکاس دعوت می‌کند تا با ارسال آثار در این رخداد مهم فرهنگی شرکت نمایند.

موضوعات جشنواره:
بافت تاریخی تهران شامل کلیه مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران است.
عکس‌هایی با مضامین اجتماعی، اقتصادی، معماری و هر مضمون دیگری که معرف شهر تاریخی تهران باشد، بر اساس موضوعات ذیل مورد پذیرش خواهد بود:
- نمایش جلوه‌های خاص از حیات اجتماعی در بافت تاریخی تهران (نشاط، صمیمیت و جنب و جوش در محله‌ها)
- امید و عشق به زندگی در محلات قدیمی تهران
- معرفی جاذبه‌های تاریخی- گردشگری
- حفظ آثار تاریخی در بافت تهران
- نگاه مسئولانه (وظیفه) مردم و مدیران در قبال پاسداشت بافت تاریخی تهران
- اثر بخشی بافت تاریخی در هویت دادن به جامعه
- نمایش جلوه‌های معماری در بافت تاریخی تهران
- نگاه به مرمت‌ها و تخریب‌ها
- آسیب‌شناسی بافت‌های فرسوده و نگاه به آسیب رسانی به باقت‌های تاریخی و ارزشمند

گاه شمار مسابقه:
آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
انتخاب و داوری آثار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
زمان برگزاری نمایشگاه آثار منتخب: ۹ خرداد ۱۳۹۲
مکان برگزاری نمایشگاه آثار: خانه هنرمندان ایران
معرفی آثار بر‌تر و اعطای جوایز: ‌ همزمان با جلسه افتتاحیه

گروه انتخاب و داوری آثار: مهرداد اسکویی، سعید محمودی ازناوه، مجید ناگهی، سید احمد محیط طباطبایی، عبدالکریم بابا رضا
کار‌شناس و مشاور معماری: علیرضا قهاری، احسان اسعدی
ارکان جشنواره:
- دبیر هنری جشنواره: محمد ابراهیم صافی
- دبیر اجرایی جشنواره: سجاد عسگری
- مسئول روابط عمومی جشنواره: ماندانا خرم
شرایط پذیرش آثار:
هر عکاس مجاز است حداکثر با ۱۰ قطعه عکس بصورت مجموعه و یا تک عکس، بر اساس مقررات ذیل شرکت نماید.

شرایط:
۱- شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه مندان آزاد است.
۲- عکس‌ها می‌توانند رنگی، تک رنگ، به صورت دیجیتال باشند.
۳- عکاسان باید آثار خود را بصورت دیجیتال و با رزولوشن حداقل DPI300 و فرمت JPG- با کیفیت مناسب (حداقل ضلع کوچک ۲۰ سانتی‌متر برای چاپ نهایی) جهت استفاده در کتاب نمایشگاه، بصورت حضوری یا مرسوله پستی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
۴- تاریخ گرفتن عکس‌ها باید حداکثر از سال ۱۳۸۰ به بعد باشد و ضمناً درج نشانی محل عکاسی و تاریخ گرفتن عکس‌ها الزامی می‌باشد.
۵- فرم شرکت در جشنواره به دقت تکمیل و ترتیب عکس‌ها در آن با نام فایل در ایمیل یا لوح فشرده هماهنگ باشد. اطلاعات فرم شرکت برای تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، لذا مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت کننده می‌باشد.
۶- ارسال عکس پرسنلی از عکاس، الزامی است.
۷- برروی هر CD نام و نام خانوادگی صاحب اثر نوشته شود و هر فایل درون CD، به ترتیب شامل «نام عکاس+ عنوان عکس» باشد.
۸- آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شوند به جشنواره راه پیدا نخواهند کرد.
۹- ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچگونه مسئولیتی به عهدۀ دبیرخانه نخواهد بود و عواقب حقوقی آن نیز برعهده ارسال کننده خواهد بود.
۱۰- به عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود، مبلغ ۷۰۰ هزار ریال وجه نقد بعلاوه گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اعطا خواهد شد.
۱۱- برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در امور نمایشگاهی، اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ دانسته و در صورت استفاده از اثر در غیر موارد فوق حقوق اثر به عکاس پرداخت می‌شود.
۱۲- ارسال اثر به منزله قبول مقررات جشنواره است و تصمیم گیری در مورد نکات پیش بینی نشده به عهده دبیرخانه جشنواره می‌باشد.
۱۳- آثار پذیرفته نشده پس از خاتمه نمایشگاه مسترد نمی‌شود.

جوایز و امتیازات آثار پذیرفته شده:
۱- از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر ۱۰۰ اثر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می‌شود.
۲- از میان آثار راه یافته به بخش نمایشگاه به ۵ اثر برگزیده لوح افتخار جشنواره و جوایزی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:
- نفر اول: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر
- نفر دوم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر
- نفر سوم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر
- نفر چهارم: لوح افتخار + تندیس جشنواره و جوائز نفیس فرهنگی دیگر
- نفر پنجم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی زیر تحویل و یا از طریق پست ارسال نمایند:
تهران، بلوار میرداماد، میدان محسنی، خیابان بهروز، کوچه چهار، پلاک ۶، واحد ۲ شرقی
جهت کسب اطلاعات بیشتر سایت جشنواره مراجعه یا با شماره تلفن‌های ۲۲۲۷۴۹۵۲ و ۲۲۲۷۴۹۵۸ تماس بگیرند.
 

Similar threads

بالا