من عاشق محمد(ص) هستم

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش آیت‌الله‎ العظمی مکارم شیرازی به انتشار کاریکاتور موهن

واکنش آیت‌الله‎ العظمی مکارم شیرازی به انتشار کاریکاتور موهن

به گزارش حوزه،

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه ترور برای دوست و دشمن صحیح نیست و از منظر اسلام ترور امری ممنوع و محکوم است، گفت: انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام، عاقلانه نیست و با این اقدام به همه مسلمانان اعلان جنگ داده می‌شود.


این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود افزود: در روزهای گذشته خبری مبنی بر سرایت داعش به اروپا و حمله به دفتر روزنامه‌ای انتشار یافت؛ این اتفاق در نقاط دیگر جهان نیز رخ می‌دهد و ما این مسئله را محکوم می‌کنیم.
آیت‌الله مکارم با اشاره به واکنش‌های شکل گرفته نسبت به این حادثه تروریستی، گفت: ابتدا راهپیمایی شکل دادند؛ روسای کشورها را در پاریس گردهم آوردند و این مسائل را محکوم کردند چرا که تمام اروپا به وحشت افتاد.
ایشان با تاکید بر اینکه تکفیری‌ها با اسلام بیگانه هستند، گفت: این مسئله را از داعش به تمام مسلمانان عمومیت دادند در حالی که علمای اسلام در قم، الازهر و سوریه با برگزاری کنگره‌های ضدتکفیر، تاکید کردند داعش و تکفیری‌ها ارتباطی با اسلام ندارند.

این مرجع تقلید اشاره به چاپ کاریکاتورهایی از نبی مکرم(ص) اسلام و توزیع به 16 زبان دنیا، اظهار داشت: این اقدامات عاقلانه نیست؛ با این اقدام به همه مسلمانان اعلان جنگ داده شد در حالی که آنها از داعش ضربه خوردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که غربی‌ها باید ریشه‌ها را پیدا کنند و بخشکانند و جلوی کمک‌ها به داعش را بگیرند، گفت: اگر به داعش کمکی نشود آن‌ها یک ماهه دوام نمی‌آورند؛ چرا که ارتش و جمعیت مردمی عراق با داعش مقابله و این گروه را ریشه کن خواهد کرد.
این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم پرهیز از اقدامات تند، بی‌دلیل و دشمن زیاد کن، غربی‌ها را به اقدامات عاقلانه دعوت کردو افزود: با راهپیمایی به طور موقت تسکین داده می‌شود اما آتش زیر خاکستر می‌ماند و باید ریشه‌ها خشکانده شود.
ایشان با اشاره به اتحاد غربی‌ها، گفت: امروز شاهد این هستیم که غربی‌ها اتحادیه اروپا دارند، اما مسلمانان به جان خود افتاده‌اند در حالی که این مسئله صحیح نیست و امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که در فرقه ناجیه قرار بگیریم.
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش مفتی اعظم روسیه به انتشار کاریکاتور موهن


واکنش مفتی اعظم روسیه به انتشار کاریکاتور موهن


مفتی اعظم روسیه در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام توسط نشریه “شارلی ابدو” گفت: توهین به نمادهای ادیان آسمانی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.


خبرگزاری ایکنا- طلعت تاج‌الدین، رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و مفتی اعظم این کشور با بیان این که انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» موجب تحریک مسلمانان می‌شود، گفت: توهین به نمادهای ادیان آسمانی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی با اشاره به این که انتشار این کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) سبب برانگیختن احساسات مسلمانان سراسر جهان خواهد شد، گفت: بازنشر این کاریکاتورهای موهن، تصمیمی غیرعقلانی و تحریک‌آمیز است.
مفتی اعظم روسیه اظهار داشت: بازی با احساسات مردم، چه متدین و چه سکولار، موجب شعله‌ورشدن آتش فتنه مذهبی و نژادی خواهدشد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش آیت‌الله‎ العظمی مکارم شیرازی به انتشار کاریکاتور موهن

واکنش آیت‌الله‎ العظمی مکارم شیرازی به انتشار کاریکاتور موهن

دیودونه» کمدین مطرح ضدصهیونیست فرانسوی بازداشت شد - فارس


کمدین و طنزپرداز مطرح ضدصهیونیست فرانسوی صبح امروز چهارشنبه به اتهام حمایت از تروریسم از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد.
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، در پی آغاز تحقیقات قضائی دادگاه پاریس در خصوص درج اخیر مطلبی توسط «دیودونه امبالا امبالا» کمدین مطرح ضدصهیونیست فرانسوی در شبکه اجتماعی فیسبوک، این کمدین صبح امروز چهارشنبه توسط پلیس فرانسه بازداشت شد.
بنابر اعلام شبکه «آی تله»، این طنزپرداز مشهور و مطرح فرانسوی ساعت 7 صبح امروز چهارشنبه به اتهام «دفاع و تمجید از تروریسم» بازداشت شد.
دیودونه در پی حمله اخیر به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» و گروگانگیری در فروشگاهی یهودی در پاریس که طی آن فردی به نام «آمدی کولیبالی» اقدام به گروگانگیری کرده بود، با درج مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت «من احساسی شبیه شارلی کولیبالی دارم».
بر اساس این گزارش، این کمدین فرانسوی پیش از این نیز به دلیل اظهارات ضدیهودی خود در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته است.
بنابر اعلام شبکه خبری فرانس 24، حملات تروریستی اخیر فرانسه، موجب شده پلیس و نیروهای امنیتی این کشور کنترل و نظارت بیشتری بر تبلیغات جهادگرایان در اینترنت داشته باشند و در همین راستا پلیس فرانسه تصمیم گرفته با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی از اقدامات و فعالیت‌های تروریستی حمایت و تمجید می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع داشته باشد.
دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته شدند.
مسئولیت این حملات را ابتدا القاعده یمن برعهده گرفت اما بعدا در رسانه‌های غربی عنوان شد که یکی از عوامل این حملات، عضو داعش بوده و پیشتر به سوریه سفر کرده بود.
این نشریه امروز نیز بار دیگر در اقدامی تحریک‌آمیز پس از حملات پاریس، با تیراژ 5 میلیونی کاریکاتورهای موهن در مورد پیامبر اسلام را منتشر کرد.
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز





 

رجایی اشکان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حقوق بشر به سبک اروپایی

حقوق بشر به سبک اروپایی

[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]امریکا در حدود دویست بازداشتگاه مخفی در سراسر دنیا دارد که تعدادی از این بازداشتگاه ها در اروپاست؛ اروپایی‌هایی که حقوق بشر لقلقه‌ی زبانشان است و از هر طرف حرکت می‌کنند، اسم حقوق بشر را می‌آورند که ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج می‌شوند ـ دادگاه‌هاشان، دولت هاشان، روزنامه‌هاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمی‌کنند، بلکه همصدایی هم می‌کنند! این حقوق بشر است؟ این احترام به انسانیت است؟ این احترام به انسان هاست؟» نمیدونم شاید باز هم باید صبر پیشه کرد...[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این رسانه توهین به پیامبر اسلام را پوشش نداد

در حالی که تعداد زیادی از نشریات غربی به عنوان همبستگی با آزادی بیان(!) اقدام به بازنشر کاریکاتورهای موهن نشریه لجن پراکن "شارلی ابدو" کرده اند، شبکه خبری آمریکایی CNN اعلام کرده که پخش تصاویر طنز آمیزی علیه پیغمبر مسلمانان، مخالف سیاست کلی «CNN» است.

گوینده این شبکه گفت: سیاست «سی. ان. ان» بر عدم اهانت به پیغمبران ادیان استوار است و به همین دلیل تصاویر جدید مجله شارلی ابدو که پیعمبر اسلام را به صورت طنزآمیز به تصویر کشیده را پوشش نخواهیم داد.

پس از اینکه شبکه خبری CNN به طور رسمی اعلام کرد که کاریکاتور طنزآمیز نسخه جدید شارلی ابدو را پوشش نخواهد داد، برخی از خبرگزاری ها و رسانه های دیگر جهان نیز اعلام کردند که از نشر یا پوشش نسخه جدید این مجله خودداری خواهند کرد.

در همین حال خبرگزاری «آسوشیتد پرس» اعلام کرد که به دنبال اتخاذ سیاستی جدید در این آژانس خبری مقرر گردید که از نشر تصاویر تحریک آمیز، از جمله کاریکاتورهای توهین آمیز به پیغمبر اسلام خوداری شود.

روزنامه ها و شبکه های «Washington Post» ،«Newyork Times»، «Huffington Post» ، «MSNBC» ،« ABC» ،«N.B.C» و «Business Insider»، نیز اعلام کردند که این تصاویر را منتشر نخواهند کرد.

نشریه طنز فرانسوی "شارلی ابدو" بارها به دلیل انتشار کاریکاتورهای فضاحت بار درباره پاپ و مقدسات اسلامی، یهودی و مسیحی و مقامات دولت فرانسه مورد سرزنش قرار گرفت. نشریه شارلی را خبرگزاری رویترز این گونه توصیف می کند: "نشریه ای با کاریکاتورهای مبتذل جنسی که مخاطبان را به خود جذب نمی کند."

شاهد این ماجرا هم این است که تیراژ این نشریه سال گذشته به شدت کاهش یافت و به رقم ۳۰ هزار نسخه ای سقوط کرده بود. تیراژ این نشریه هم تا قبل از ماجرای اخیر و حمله به دفتر آن ۶۰ هزار نسخه بود.

کاریکاتورهای منتشر شده در نشریه شارلی ابدو براساس قوانین فرانسه توهین آمیز نبود و معمولا شکایت علیه آنها در دادگاه های این کشور نیز به محکومیت نمی رسید اما واکنش افکار عموی و نخبگان جامعه فرانسه قابلیت وزن کشی دارد و آن تیراژ پایین این نشریه بود.

شبکه یورو نیوز نیز اعلام کرده بود شارلی ابدو قبل از حمله اخیر در آستانه ورشکستگی قرار داشت. شارلی در سال گذشته میلادی، کمپینی برای جمع آوری یک میلیون یورو به راه انداخت اما نتوانست بیش از چند هزار یورو موفقیتی کسب کند.

البته پس از حملات اخیر، ورق برگشت. تیراژ این نشریه به ۳ میلیون نسخه رسید. دولت برای پرداخت یک میلیون یورو به شارلی با هدف ادامه انتشار آن اعلام آمادگی کرد و بسیاری دیگر داوطلبانه آمادگی خود را برای کمک مالی به این مجله اعلام کردند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش خبرگزاری جهان اسلام به کاریکاتور توهین آمیز

هر كس كه كاريكاتور تكراري مجله ي فكاهي شارلي ابدو كه در آن بار ديگر به شخصيت و ساحت ِ آخرين پيامبر رحمت حضرت محمد (ص) توهين شده است ببيند آه سرد از دل خواهد كشيد و اشك گرم از ديدگان خواهد باريد. به يقين بيننده ي مُنصف و پاك وجدان خواهد گفت: بوي انسانيتي از طراحان و منتشركنندگان اين كاريكاتورها نشنيدم.


اين نشريه فرانسوي كه چهار سال پيش يعني در سال 2011 ميلادي نيز به رسول گرامي (ص) اهانت كرده بود در كاريكاتور تازه اش، به ناحق مدّعي است كه «پيامبر اسلام، عبوس، تُرشرو و خشن بوده است» حال آن كه مورخان يهودي، مسيحي و مسلمان روايت كرده اند و نشان داده اند كه محمد (ص) نه تنها با همه ي مردم مهربان و اهل مدارا بوده كه حتي به كودكان هم سلام مي گفته و روي زمين با بچه ها گرم بازي بوده است. چند تايي شان از سر و كول او بالا مي رفته اند و سرگرمشان مي كرده و صداي شادي و خنده شان به هوا مي رفته است.

حضرت محمد (ص)، جزم انديش، بدخُلق، تُرشرو و مغرور نبوده و نه تنها همنشيني با مردم عادي و كوچه و بازار كه بازي با كودكان را دور از شان انساني و نبوي خويش نمي دانسته است. آن انسان ِبا محبت، براي بچه ها آن خانه ي سنگي يا گِلي را كه زده بودند و خرابش كرده بودند دو باره سر ِهم مي چيده و درست مي كرده است.

در زمانه اي كه عرب هاي جاهلي دختر بچه ها را زنده به گور مي كردند (1)، او دختر خود را بر روي زانو مي نشانده و جلو ديگران او را مي بوسيده تا مردان، محبت بياموزند. نوشته اند هنگامي كه پسرش ابراهيم در خردسالي درگذشت، بسيار گريست.گفتند چرا اين قدر بي تابي مي كني؟ گفت: گريه از «دل رحمي» است. كسي كه رحم ندارد، خدا هم به او رحم نمي كند.
دل او بر ساحت ِ زمين بيش از همه با مردم عادي و كودكان احساس نزديكي مي كرده است. وقتي كه به تماشاي بچه اي مي نشسته در يك چنان موجود كوچكي، جوانه ي همه ي فضايل و نيروهايي را مي ديده كه روزي به راستي به كار بزرگ تر ها مي آيد؛ نيروها و فضايلي چون معصوميت، صداقت، شادابي و اخلاص. دوري شان از فساد و پاكي شان از عيب.
اين كلام پيامبران بويژه آخرينشان بر لوح ِ دل و قلم انسان هاي خواهان ِ پاكي و راستي مي نشيند كه « بر شما است كه يكي مثل كودكان باشيد». جا دارد كه پيروان همه ي اديان از جمله مسيحيان، به ويژه دست اندركاران نشريات فرانسوي، حضرت عيسي (ع) و محمد (ص) را و معصوميت و صداقت شان را الگو و سرمشق خود بدانند. اما درد كهنه اين است كه بيشتر ِ مردم به پيامبران ايمان دارند اما به سخنانشان گوش و رفتارشان را الگو قرار نمي دهند.
به تعبير حكيمان، عظمت انسان هاي بزرگ از برخوردشان با كودكان و آدم هاي كوچك مشخص مي شود. انسان هاي بزرگ مانند پيامبرِ اسلام نه تنها نگاه رافت و محبت به انسان ها داشته اند كه به حيوانات نيز از سر مِهر و شَفقت مي نگريسته اند. ديده اند محمد (ص) را كه روزي شتري را ديده كه زانوهايش بسته شده و هنوز بار سنگيني بر روي آن بوده است. گفته كه « به صا حب شتر بگوييد خود را براي مواخذه ي خداوند در روز قيامت آماده كند». از قيامت خبري مي شنوي، دستي از دور بر آتش داري.
با آن كه روح و رحمت و تعليمات مترقي محمد (ص) و عشق و علاقه ي او به انسان و حقوقش زمينه ي شادي، پيشرفت و رستگاري بشريت را فراهم كرده است اما متاسفانه مسلمانان از جمله سلفي ها، امروزه كمتر از اين زمينه برخوردارند. آنان در دامان محمد (ص) زندگي مي كنند با همه ي اين، با او و صفات و خصايل و آموزه هايش بيگانه اند.
از صفات و خصايل محمد (ص) و صحابه و اولاد پاك او كدامين نشانه در اخلاق و منش جماعتِ مسلمانان سلفي و تكفيري و رهبرانشان هست؟ شير را بچه همي ماند به او – تو به پيغمبر چه مي ماني؟ بگو. (مولانا). محمد (ص) بي وقفه از طريق وحي و عقل و سنت و تعليماتش با ما در گفت و گو است بي آن كه هرگز ارزش مهم آن رحمه للعالمين و ارزش آموزه هايش را بفهميم.
درود بر تو اي شريف ترين همه ي انسان ها. اي پيروز ميدان صداقت و راستي. اي كه برق نگاهت ظلمات جاهليت جديد را خواهد شكافت. تو از خود، وحي و حقيقتي به جا گذاشته اي كه عظمت نامت را نگاه خواهد داشت. امروز، اخلاق و « جمال چهره ي تو حُجت موجّه ماست» و فردا و دوران هاي آينده آوازه ي تو را و ترانه ي معصوميّت كودكانه ات را خواهند شنيد.
*1. اذا بشر احدهم بما ضرب للرحمان مثلا ظل وجهه مسودا و هو كظيم (زخرف/ 17).


[h=3]محمد (ص)؛ پيروز ميدان صداقت[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اعلام جرم دادستان ترکیه علیه روزنامه جمهوریت به دلیل بازنشر کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو ‎ [/h]
دادستان ترکیه علیه روزنامه جمهوریت به دلیل بازنشر کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو ‎، اعلام جرم کرد. این روزنامه دیروز همزمان با چاپ کارتوهان های اهانت آمیز و توهین به رسول گرامی اسلام در نشریه موهن شارلی ابدو، برخی از این کاریکاتورها را پوشش داده و باز نشر کرده بود.امروز دادستان استانبول در دادگاه علیه جمهوریت اعلام جرم کرد و از این روزنامه ترک شکایت کرد.نشریه موهن شارلی ابدو بارها کاریکاتور رهبران و شخصیتهای دینی را چاپ کرده است.هفته اخیر دفتر این نشریه هدف حمله خونین عناصر تکفیری و افراطی قرار گرفت. ‎
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=6]سوداني ها در اعتراض به اقدام موهن نشريه فرانسوي ، تظاهرات مي کنند[/h]
علمای سودان در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی شارلی ابدو ، از مردم این کشور خواستند روز جمعه در شهرهای مختلف تظاهرات کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از خرطوم محمد سلطان صالح از رهبران مذهبی سودان با ننگین خواندن این اقدام ، از مقامات دولت فرانسه خواست از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند.
وی در ادامه با محکوم کردن حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو، احترام به ارزش های اسلامی را خواستار شد.
قرار است در اردن نیز روز جمعه تظاهراتی در این زمینه برگزار شود.

[h=3]سوداني ها در اعتراض به اقدام موهن نشريه فرانسوي ، تظاهرات مي ...[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به چاپ کاریکاتورهای موهن

واکنش رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به چاپ کاریکاتورهای موهن

'مسعود شجره' رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با محکوم کردن چاپ دوباره کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو'، این اقدام را عملی فتنه گرانه و تحریک آمیز دانست.


شجره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قبیل اقدامات فتنه گرانه که ناشی از استاندارد دوگانه غرب در قبال آزادی بیان و خط قرمزهای مربوط آن بشمار می آید، می تواند سبب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان و تحریک شدید آنان شود.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به توجیه های صورت گرفته برای این اقدام نشریه شارلی ابدو از جمله رعایت اصل آزادی بیان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که اگر همین اقدام را درباره یهودی ها می کردند، آنها یکروز دوام نمی آوردند.

شجره به تلاش اخیر یهودیان برای اخراج خبرنگار شبکه بی بی سی به دلیل اظهارات ضد صهیونیستی اش اشاره کرد و گفت: یهودی ها اعتراض خود را نشان دادند و حتی ادعا می کنند که این خبرنگار بعد از معذرت خواستن باید اخراج شود، پس ما چرا ما این کار را نکنیم؟ و بگذاریم عقاید ما را به سخره بگیرند؟
شجره افزود: گوینده شبکه 'بی بی سی' تحت فشار است و هیچ کدام از روزنامه ها نمی گویند که اظهارات این گوینده براساس آزادی بیان بوده است.
رییس کمیسیون حقوق بشر گفت: زمانی که یک حرف نادرست در غرب در خصوص مسیحیت زده می شود، چون تقریبا بیشتر غربی ها مسیحیت را می شناسد، مطمئنا این حرف محلی از اعراب نخواهد داشت، اما زمانی که این تهمت ها به اسلام زده می شود به قلب همه اصابت می کند، چون اکثریت آنان درباره اسلام بی اطلاع هستند و لذا این حرف های غلط را قبول می کنند.

شجره یادآورشد که جرایدی همچون گاردین، شارلی ابدو و ... که به این موضوعات دامن می زنند، صاحب قدرت هستند و بنابراین، قدرت لازم را برای بیان دارند.

وی به بسته شدن شماری از رسانه های اسلامی و مستقل همچون شبکه های 'پرس تی وی' و 'المنار' در اروپا اشاره کرد و گفت: همه می دانند که آزادی بیان در اروپا برابر نیست.

شجره گفت: وقتی گروهی در فرانسه مرتکب اعمالی می شوند که عامه پسند نیست با آن برخورد می کنند اما وقتی به مسلمانان می رسد، آزادی بیان مطرح و ادعا می کنند که اینها دارند ستیزه جویی می کنند و با زبانشان تولید مشکل می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در خصوص ماهیت حمله کنندگان به نشریه شارلی ابدو گفت: در اینکه این گروه ، گروهی بودند که یک حرکات وحشیانه ای را انجام دادند شکی نیست ولی در عین حال ما باید متوجه این باشیم که واقعا این گروه ها چگونه بوجود آمدند.
وی افزود: بی شک این گروه بدون کمک و برنامه ریزی غرب در کشورهایی مثل لیبی، سوریه و عراق و افغانستان، پدید نمی آمدند و نقشی که غرب در بوجود آوردن این گروه ها داشته تا با ایجاد ناامنی این افراد بتوانند تنفس کنند، قابل اغماض نیست.


شجره همچنین به فشار غرب بر روی مسلمانان اشاره کرد و گفت: عده زیادی از مسلمانان و جوانان مسلمان در غرب واقعا با فشارهایی که از طریق اسلام هراسی و علایمی که آنها شهروندان درجه 2 هستند و طبیعتا زندگی روزمره شان زیر سوال رفته، احساس می کنند که واقعا غربی نیستند وغرب ضد آنها است.
وی با بیان اینکه به رغم این وقایع بایستی تلاش کنیم که اسلام راستین را نمایان کنیم، افزود: به همین دلیل افراد زیادی جذب اسلام می شوند و اسلام حقیقی را می بینند و می شناسند و ایمان می آورند.

شماری از رهبران و جوامع مسلمان درکشورهای مختلف جهان از جمله انگلیس با انتشار این کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) مخالفت کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رئیس جمهور ترکیه در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن روزنامه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) اعلام کرد که آزادی بیان به معنای آزادی توهین و اهانت نیست.[/h]
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن جدیدی به پیامبر اسلام (ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه اعلام کرد که آزادی بیان به معنای آزادی توهین و اهانت نیست.
معاون نخست وزیر ترکیه نیز در صفحه توئیتر خود نوشته بود، افرادی که دست به اهانت به پیامبر عظیم اسلام (ص) می‌زنند افرادی هستند که از انتشار رعب و وحشت بیمی ندارند و راه را برای ایجاد فتنه و تنش باز می‌کنند.
نشریه شارلی ابدو که هفته گذشته مورد هدف حمله چندین تروریست قرار گرفت و شماری از روزنامه نگاران و کاریکاتوریست‌های این نشریه کشته شدند، بار دیگر کاریکاتور موهنی به پیامبر اسلام منتشر کرده است.
خبرگزاری «آناتولی»، ترکیه پیش از این گزارش داده بود که یک دادگاه ترکیه دستور داده همه پایگاه‌هایی که تصویر موهن به پیامبر در نشریه فرانسوی را باز نشر کرده‌اند، فیلتر شوند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب به انتشار کاریکاتور موهن

واکنش دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب به انتشار کاریکاتور موهن

دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب مطرح کرد:
حجت الاسلام غلامی با اشاره به این موضوع که توهین به پیامبر اسلام توهین به همه پیامبران و مردم متین دنیاست بر نقش نخبگان در توضیح و بیان مسائل پنهان در توهین‌های سازمان‌دهی شده به دین تاکید کرد.

حجت الاسلام رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه باز نشر کاریکاتور توهین آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) همه متدینین جهان را عمیقا غصه دار کرده است گفت: معتقدیم که استمرار حیات جریان توهین به پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) می‌تواند زمینه گسترش بیش از پیش جریان‌های ضد دین را در جهان فراهم کند و دنیا را از برکات نعمات بی‌بدیل و بی‌نظیر ادیان الهی محروم کند.
وی با اشاره با تاکید بر اینکه به سهم خود این حرکت موهن را محکوم می‌کنیم افزود: توصیه می‌کنیم که رهبران غربی اجازه ندهند بیش از پیش عقلانیت قربانی این حرکت‌های عصبی شود و جلوی این اقدام‌های توهین آمیز را بگیرند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: مطمئنا مسلمانان جهان با هرگونه حرکت تروریستی که به نام اسلام انجام ‌شود مخالفند اما حق خود می‌دانند که با این نوع توهین‌ها برخورد کنند و پاسخ در خوری را برای روشنگری در این زمینه ارائه کنند.


دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه توهین به پیامبر اسلام توهین به همه پیامبران ادیان الهی است گفت: امروز نه فقط مسلمانان جهان از این کاریکاتور توهین آمیز غصه‌دار هستند بلکه تمام متدینین جهان و ادیان الهی در غصه و غم به سر می‌برند و اگر واقعیت‌ها برای مردم دنیا روشن و پشت‌پرده آشکار شود آن‌ها همگام مسلمانان جهان علیه این رفتار کودکانه و نامعقول عکس‌العمل نشان می‌دهند.


وی افزود: در قدم اول جنبش‌های اسلامی باید در مقابل این حرکت طراحی‌شده برنامه‌ای هماهنگ اتخاذ کنند و با اعتراض و پیگیری دیپلماتیک جلوی حرکت‌های توهینآمیز را به بهانه حرکت‌های مشکوک تروریستی بگیرند؛ از مجامع حقوقی انتظار می‌رود تا با ترسیم حقوق متدینین در عالم که قطعا می‌تواند یکی از فصول حقوق بشر قلمداد شود، توهین به ادیان الهی و مقدسات را نقض حقوق بشر تلقی کنند و فرصتی را فراهم کنند تا چند میلیارد متدین در جهان بتوانند در برابر توهین به پیامبران الهی اقدام حقوقی کنند و جلوی این حرکت ها را بگیرند.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: در این موضع بیش از همه نخبگان باید همه ابعاد و زوایا را برای مردم بیان کنند و با زبان و قلم و پیگیری خود باب این توهین‌های سازمان‌دهی شده را ببندند و فضایی را ایجاد کنند تا بتوان با عقلانیت و منطق دنیا را اداره کرد.
 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
اَللهُمَ العَن أوَلَ ظالمٍ ظَلَمَ حق محمّد و آل محمّد و آخر تابِعٍ له علی ذلِک

توی این شرایط وظیفه ما که امت ایشان هستیم سخت تر میشه و باید سعی کنیم بیشتر از قبل پیامبر رو الگو قرار بدیم.
 
آخرین ویرایش:

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
هر چیزی یه ظاهری داره یه باطنی.
داعش باطن و حقیقت تمدن غربه.....داعش یعنی غرب.ساخته و پرداخته خودشونه .دقیقا مثل القائده.
این موارد به دلیلیه که اسلام داره قدرت میگیره و از طرفی خودشون تو مشکلات مختلف اقتصادی و سیاسی دارن غرق میشن.بقول جوزف استیگلیتز علم اقتصادشون سقوط آزاد کرده.اون طرف اعضای بریکس یعنی روسیه و چین و برزیل و ...دارن دلار رو میزارن کنار.اگه آمریکا تا الان زنده مونده بخاطر اینه که دلار بی پشتوانش مبنای خرید و فروش بوده.اونم از بین بره چیزی ازشون نمیمونه با 18 تریلیون دلار بدهی.
تمدنی که دیگه حرفی واسه گفتن نداره و متوسل به توهین و کشیدن کاریکاتون مقدسات میشه سرنوشتش مشخصه.
ماشالله تو خشونت هم که چیزی کم نداره.دو جنگ جهانی با بیش از 100 میلیون کشته که نزاع بین اطفال مدرنیته یعنی مارکسیست ها و نازیسم ها و کاپیتالیسم ها و ...بوده خودش گواه همین توحشه.
اون هیومن راتزشون هم اینجا به غلط ترجمه شده به حقوق بشر وگرنه اونم از مصادیق توحشه.


خدا لعنت کنه توهین کنندگان به پیامبر رو.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقدیر و تشکر از پاپ

تقدیر و تشکر از پاپ

آیت الله علی اکبر رشاد به خاطر موضع صریح و حکیمانه پاپ فرانسیس دوم رهبر کاتولیکهای جهان در مورد انتشار کاریکاتورهای ضداسلامی توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» پیامی را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه ­های علمیه تهران و مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی به خاطر موضع صریح و حکیمانه پاپ فرانسیس دوم رهبر کاتولیکهای جهان در مورد انتشار کاریکاتورهای ضداسلامی توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» پیامی را به شرح زیر صادر کرد:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ
عالی­جناب پاپ فرانسیس دوم!
با تقدیم احترام عمیق و صمیمانه
موضع صریح و حکیمانه­ آن جناب را در تقبیح انتشار کاریکاتور توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) که مجبوب القلوب یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان و میلیونها انسان فرهیخته و آزاده­ی جهان است و تاریخ بشر وامدار تعالیم الهی و نجاتبخش اوست، تحسین می ­کنم. این موضعگیری، نشانه­ بارز ذکاوت، فرهیختگی و صلح­ دوستی جناب عالی است.
عالی جناب !
چنان که شما نیز اشاره کرده ­اید: «آزادی بیان»، ماهیتا با توهین و استهزاء متفاوت است: آزادی بیان ارزش است، اما توهین و استهزاء ضدارزش است؛ آزادی بیان حق است اما توهین و استهزاء تضییع حق دیگران است و جرم بشمار می­رود؛ و توهین به پیامبران الهی، جرم عادی نیست، جرم بزرگ­تر است چون اهانت به مردان بزرگ تاریخ است، بلکه جرم مضاعف است چون توهین به پیروان آنان بلکه اهانت به همه­ بشریت محسوب می ­شود.
هر چند که آزادی بیان از ارزش­های والای بشری و الهی است، اما این ارزش، مقید و محدود به ارزش­های والاتر دیگر است؛ کسی حق ندارد به بهانه­ی استفاده از یک ارزش یا حق، دیگر ارزشها و حق­ها را پایمال کند.
در شرائط حساس کنونی که جنگ و ناامنی بیش از همیشه جوامع بشری را تهدید می­ کند و بشریت بیش از همیشه نیازمند صلح و امنیت است، رفتارهایی نظیر عمل متولیان نشریه­ی سخیف شارلی و اصرار آنان بر فعل مجرمانه­ی خویش، به خشونت و ناامنی دامن می ­زند و به همین جهت تکرار این عمل ضد انسانی، بیش از آنکه نشان دهنده­ حماقت عاملان مباشر آن باشد، می ­تواند نشانه­ توطئه علیه امنیت و صلح جهانی از سوی آمران پیدا و پنهان این جرم عظیم باشد.
در روزگاری که انسان از پیامدهای مادیت و الحاد خسته شده و سخت محتاج تعالیم معنوی و متعالی پیامبران الهی است، تکریم مردان آسمانی و دفاع از شان بلند آنان، تکلیف همه­ی خیرخواهان و فرهیختگان است؛ من به نام یک روحانی مسلمان که عمری به تعلیم و تربیت و تحقیق سپری کرده است و ربع قرن است که بخشی از اوقات خود را برای حضور در کنفرانس­ها و سمپوزیوم­های گفت و گوی ادیان در نقاط مختلف دنیا صرف می ­کند، از جناب عالی به خاطر مواضع صلح دوستانه و انسانی­تان صمیمانه سپاسگزاری می­ کنم و برای تحقق منویات خیرخواهانه و صلح ­طلبانه ­تان دعا می ­کنم.
علی اکبر رشاد
رئیس شورای مدیریت حوزه ­های علمیه تهران،مؤسس و رییس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی

http://www.mehrnews.com/news/2465871/پیام-قدردانی-آیت-الله-رشاد-از-رهبر-کاتولیکهای-جهان
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به انتشار کاریکاتور موهن

واکنش دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به انتشار کاریکاتور موهن

آیت الله محسن اراکی شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی رسول مهربانی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از جلوه‌های رحمت رسول اکرم(ص) شفاعت ایشان است، هم در قرآن کریم و هم در احادیث یکی از صفاتی که برای رسول اکرم(ص) مکرر بیان شده وصف شفاعت است. .وی با بیان اینکه شفاعت جلوه رحمة للعالمین بودن حضرت پیامبر(ص) است، ادامه داد: طبق منابع دینی این شفاعت بدین معنی است که با ضمیمه شدن دیگران و بندگان به وجود نبی اکرم(ص) این بندگان خدا به مقام محبوبیت خدا می‌رسند مقامی که برتر از آن نیست و به گمان نمی‌آید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مقام محبوب خدا بودن مقامی است که بوسیله آن بندگان با خدا محشور می‌شوند، عرفا معتقد بودند چون ملِک با عشق آشنا نبود خداوند بشر را آفرید تا پرستشگر عاشق داشته باشد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: آفرینش و همه جهان با عشق الهی در حرکت و جنبش است و خداوند در پی موجودی بود که شایسته معشوق خدا بودن شود؛ وجود پیامبر(ص) آیینه تمام نمای الهی است و آل ایشان که بخش‌های وجود اویند، همگی محبوب خداوند هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بشریت با عشق اینان شایستگی بنده بودن خدا را پیدا می‌کند و بنده اگر عاشق خداست باید پیرو پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان باشد تا خدا او را دوست داشته باشد.
آیت الله اراکی افزود: خداوند آدم را آفرید تا معلوم شود عاشق راستین کیست که به شایستگی بتواند معشوق و محبوب خدا شود و رسیدن به این مهم تنها با دست آویختن به راه پیامبر(ص) امکان پذیر است.

http://www.mehrnews.com/news/2465845/پیامبر-ص-آیینه-تمام-نمای-الهی-است
 

یارانراد

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
انگار هرچه این دنیا مدرنتر و به روز تر می شود
عده ایی از ادم هایش جاهلتر می شوند
تا جایی که
در چنین سطح گسترده و وسیعی
بی احترامی به پیامبر الهی
برایشان مثل اب خوردن است
بی احترامی به هر پیامبر الهی نوعی نادانی است
از طرفی برا حفظ ظاهر در خیابان ها رژه می روند برای حمایت از ضد تروریسم
از طرفی دیگر کودکان را به خاک و خون می کشند. و سکوت می کنند
راستی جان انسانها چقدر ارزان شده؟
ارزش ها چقدر کم رنگ شده اند؟
با تمسخر گرفتن عقاید هم
توهین کردن بهم
و متلک انداختن به همدیگر
به اسم ازادی بیان چه جنایتی در حق ذهن ها و جان هایمان که نمی کنیم
--------------------------------------------------------------------------------------
انسان قرار نبود اینگونه باشد
یعنی
قرار نبود تشنه خون باشد
می خواست تشنه محبت و انسان دوستی باشد
برایش برنامه و مسیر ساختند تا به سلامت دنیا را را امانت هایش را رها کند
اما وقتیکه پای تکبر و منم منم های انسان به میان امد

وقتیکه خودش را جای خدا نشاند و
ریا را دو رویی را اغاز کرد

انوقت فاجعه شروع شد


خدایا..............................
به چه سمتی می رویم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز به کار کمپین جهانی "عشاق محمد" صلی الله علیه و آله و سلم

آغاز به کار کمپین جهانی "عشاق محمد" صلی الله علیه و آله و سلم

[h=1][/h] [h=2][/h]
در پی تکرار اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و بی‌تفاوتی دنیای غرب به خروج از حد و مرز آزادی بیان یک کمپین جهانی به نام «عشاق محمد(ص)» راه‌اندازی شده است . متن اطلاعیه بانیان این کمپین به این شرح است:
والله یعصمک من الناس
آغاز به کار کمپین جهانی "عشاق محمد" صلی الله علیه و آله و سلم


#عشاق_محمد
#loversofmuhammad
این روزها قلب امت اسلامی جریحه دار است. اهانت به ساحت مقدس بهترین و متخلق ترین مخلوق عالم، دل هر انسان آزاده ای را خون کرده است. آنانی که خود با حمله به کشورهای اسلامی و ریختن خون صدها هزار تن زمینه ساز تروریسم شدند و از همین تروریسم برای مقابله با محور مقاومت بهره جستند، امروز به بهانه کشته شدن چند فرد هتاک به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، در کنار هم برای مقابله با تروریسم اشک تمساح می ریزند! طنز تلخ این خیمه شب بازی جایی است که قاتل کودکان غزه نیز در این میانه حامی انسانیت شده و در نمایش مضحک تروریست های به اصطلاح مخالف تروریسم، شرکت می کند.
کمپین جهانی "عشاق محمد" در این میانه حرکتی است برخاسته از متن امت اسلامی در دفاع از ساحت قدسی پیامبر اعظم بعنوان سرآمد تمامی پیامبران که تلاش دارد تا در مقابل این حرکت شیطانی بایستد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش انجمن فقهای اسلامی

انجمن جهانی فقهای اسلامی در واکنش به انتشار مجدد کاریکاتورموهن گفت «کسانی که ترورهای پاریس را انجام دادند اقلیتی هستند که نه نماینده اسلام و نه نماینده مسلمانان‌اند. اما روی سخن این کاریکاتورها (شماره جدید) نه با این اقلیت که با پیامبر یک میلیارد و نیم دیگر جمعیت مسلمان است.» آن‌ها اضافه کرده‌اند که این گونه کاریکاتورها به نفرت دامن می‌زند و این تصور که غرب با اسلام دشمنی دارد.

http://iscanews.ir/print/192433/واکنش-مسلمانان-جهان-به-تکرار-توهین-شار
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خطبی نماز جمعه تهران:توهین به پیامبر خباثت غرب را نشان می‌دهد

خطبی نماز جمعه تهران:توهین به پیامبر خباثت غرب را نشان می‌دهد

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم‌الشان اسلام، تصریح کرد: توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپا بود از این رو این کار اوج سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد.

خطیب موقت تهران تصریح کرد: ببینید تا کجا به مرحله سقوط اخلاقی رسیده‌اند که باید گفت زهی خجالت. بگذارید این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند و دشمنی خود را با اسلام آشکار کنند تا دنیای اسلام بیدار شود و دل به ناکسان نبندند. جای تأسف است که با کمال بی‌شرمی حمایت از این بی‌احترامی را حمایت از آزادی می‌دانند در حالی که این دریدگی،‌ خباثت و جهالت است.

وی با بیان اینکه از این عجیب‌تر این‌که این جانیان و کسانی که خود تروریست واقعی و تروریست پرور هستند به راه افتاده‌اند، ‌راهپیمایی کرده و تروریسم را محکوم می‌کنند افزود: نخست‌وزیر رژیم سفاک اسرائیل در راهپیمایی شرکت می‌کند و تروریسم را محکوم می‌کند.

«رژیمی که خود کودک‌کش و جلاد است. باید پرسید، پس چه کسی در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کند و برایشان سلاح می‌فرستد؟ الحمدلله آنهایی که از تروریسم‌ها حمایت کردند و آنها را در آستین پروراندند حالا همین تروریست‌ها و داعش به جان خودشان افتاده‌اند.»
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/622384
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشدار حماس درباره توهین به پیامبراسلام

هشدار حماس درباره توهین به پیامبراسلام

سخنگوی جنبش حماس با محکوم کردن بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز مجله فرانسوی، صهیونیست‌ها را در این توطئه علیه مسلمانان شریک دانست.
سخنگوی جنبش حماس در نشست خبری خود عنوان داشت: لابی صهیونیست‌ها در این طرح برای خدشه‌دار کردن مسلمانان و فرهنگ آن‌ها دست دارند.

وی در ادامه افزود: بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو در سایه توافق برخی روزنامه‌های اسرائیلی و با حمایت اسرائیل و وزارت خارجه آمریکا صورت می‌گیرد که این مساله دلیلی بر دست داشتن لابی صهیونیستی در این طرح به شمار می‌آید.

برهوم تاکید کرد: این اقدامات کاملا برنامه‌ریزی شده است و با هدف خدشه‌دارکردن چهره مسلمانان در سراسر جهان و نهادینه کردن فرهنگ خشونت و نفرت انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدامات باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و ما آن را کاملاً محکوم می‌کنیم و معتقدیم که پیامدهای خطرناکی بر زندگی مسلمانان و فرزندان آنها درغرب دارد.

http://www.qomefarda.ir/news/127668
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیخ محمد حسین، مفتی بیت المقدس نیز این اقدام مجله شارلی ابدو را عامل برافروختن احساسات کینه‌توزانه، خشم و تنفر در میان مردم دانست.

شیخ حسین در سخنانی گفت: این اقدام شارلی ابدو دلیل روشنی بر اهداف عامدانه تروریست‌ها برای تحریک احساسات مسلمانان و تحقیر آنان است. این اقدام به احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمانان جهان اهانت کرد.

شیخ حسین توجیه نشریه شارلی ابدو برای انتشار این تصاویر را رد کرد و گفت: آزادی و دموکراسی با پایمال کردن حقوق دیگران و اهانت به مقدسات آنان در تضاد است. شارلی ابدو مدعی شد که این تصاویر در راستای ارج نهادن به آزادی عقیده و بیان انجام داده است.

مفتی بیت المقدس گفت: در حالی که انتشار این تصاویر موهن را محکوم می‌کنم، حمله به انسان‌های بی‌گناه و همه انواع تروریسم را نیز به شدت محکوم می‌کنم.

وی افزود: دین اسلام خشونت علیه بی‌گناهان چه مسلمانان و چه غیر مسلمانان و همچنین ریختن ناحق خون انسان‌ها را محکوم می‌کند و طبق عقاید این دین هدف نمی‌تواند وسیله را توجیه کند. مفتی قدس در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست برای ممانعت از اهانت به ادیان مختلف قانونی تصویب کند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خشم مردم پاکستان از اهانت شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام(ص)

خشم مردم پاکستان از اهانت شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام(ص)

هزاران نفر از مردم پاکستان در اعتراض به انتشار تصاویر موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو به خیابان‌ها ریختند.

این درحالی است که همزمان نمایندگان مجلس پاکستان قطعنامه‌ای را تصویب کردند و طی آن انتشار تصاویر موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) در نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند.

مردم خشمگین پاکستان با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) این تصاویر را کفر آمیز توصیف کردند.
در لاهور طرفداران حزب سنی تحریک پارچه نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود، کاریکاتورهای موهن باید فورا به دار آویخته شوند. آن‌ها همچنین پلاکاردهایی انتقاد آمیز از شارلی ابدو و کارکنانش حمل می‌کردند. «آصف اشرف جلالی» از رهبران محلی گفت، ما این اقدام کفر آمیز و عاملان آن را محکوم می‌کنیم. ما به شارلی ابدو و اتحادیه اروپا لعنت می‌فرستیم. در اسلام آباد، نمایندگان پارلمان پاکستان در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند و سپس قطعنامه‌ای در اعتراض به انتشار تصاویر موهن جدید در شارلی ابدو تصویب کردند. برخی از آن‌ها در این تجمع شعار می‌دادند ما برای پیامبر(ص)، آماده مرگ هستیم.«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن این اقدام موهن گفت: آزادی بیان نباید برای خدشه دار کردن احساسات هیچ یک از جوامع مورد سوء استفاده قرار گیرد.وی تاکید کرد: انتشار مطالبی که باعث تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم می‌شود، باید از سوی همه جوامع بین المللی تقبیح شود.

به این ترتیب موج توهین به مقدسات اسلامی که پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، هم راستا با تشدید اسلام هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است.












http://www.abna24.com/persian/service/asia-center/archive/2015/01/16/665120/story.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمام مسلمانان جهان علیه اهانت به پیامبراکرم(ص) قیام کنند

تمام مسلمانان جهان علیه اهانت به پیامبراکرم(ص) قیام کنند

[h=1][/h]

نماینده ولی فقیه در آذربجان شرقی با اشاره به چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) در نشریه شارلی ابدو و حمله تروریستی به دفتر این نشریه در فرانسه، اظهار کرد: به‌طور حتم این حمله تروریستی ازسوی گروه داعش صورت گرفته که باید در برابر این اقدامات اسلام‌ستیزانه، تمام مسلمانان جهان قیام کنند.


آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربجان شرقی امروز، 26 دی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز به چاپ کاریکاتور موهن پیامبر اسلام(ص) در نشریه شارلی ابدو و حمله تروریستی به دفتر این نشریه در فرانسه اشاره کرد و گفت: به‌طور حتم این حمله تروریستی ازسوی گروه داعش صورت گرفته که باید در برابر این اقدامات اسلام‌ستیزانه، تمام مسلمانان جهان قیام کنند.

وی با تأکید براینکه این اقدام با حمایت سازمان‌های اطلاعاتی غرب و آمریکا صورت گرفته است، افزود: چاپ کاریکاتور پیامبر در نشریه‌ای که به 16 زبان دنیا و با تیراژ بالا به چاپ رسیده و توزیع می‌شود، اهانت به یک میلیارد و نیم مسلمان جهان بوده و می‌توان گفت نوعی اعلان جنگ با کل مسلمانان است.



آیت‌الله مجتهد شبستری تلاش‌های استکبار جهانی درطول تاریخ همچون جنگ‌های صلیبی، حادثه 11 سپتامبر و... را اقداماتی درجهت خدشه‌دار کردن چهره اسلام و مسلمانان در جهان دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بداند که نور اسلام و انقلاب اسلامی هرگز با این اقدامات خاموش نخواهد شد و آنان آرزوی اسلام‌زدایی را به گور خواهند برد.

...............................................


یادآور می‌شود، نمازگزاران تبریزی بعداز اقامه نماز جمعه با تجمع در مقابل مصلای اعظم امام خمینی(ره) اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.



http://www.iqna.ir/fa/News/2714927
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تظاهرات مسلمانان فیلیپین علیه شارلی ابدو

بیش از هزار و پانصد نفر از مردم فیلیپین در اعتراض به کاریکاتور موهن مجله شارلی ابدو در مورد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دست به تظاهرات زدند.

روز چهارشنبه بیش از هزار و پانصد نفر از مردم در اعتراض به کاریکاتور موهن مجله شارلی ابدو در مورد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان با آتش کشیدن پوسترهای این مجله فرانسوی، خشم خود را نسبت به این اقدام موهن ابراز کردند.
برگزارکنندگان تظاهرات بیانیه ای را در اعتراض به این اقدام قرائت کردند: «چه بر سر فرانسه آمده است؟ کشتار در مجله شارلی ابدو درسی اخلاقی برای همگان بود که به اعتقادات مذهبی دیگران مخصوصا دین اسلام احترام بگذارند. آزادی نباید تا آنجا پیش رود که به بزرگترین انسان توهین شود».

تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون «فرانسه باید عذرخواهی کند» و «توهین به پیامبر اسلام تحمل نمی شود» را در دست داشتند.


http://www.jamnews.ir/detail/News/435081
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آیت الله مقتدایی، گستاخی به پیامبر اسلام را محکوم کرد[/h]
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اقدام مجدد نشریه شارلی ابدو در گستاخی به پیامبر اسلام (ص) به عنوان آزادی بیان را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، در اختتامیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، با اشاره به هتک حرمت نبی اکرم (ص) از سوی نشریه فرانسوی نیز تأکید کرد: ما به عنوان مجمع عمومی علمای شیعه در قم این حرکت را به‌صراحت و جدا محکوم می‌کنیم.
او ادامه داد: کسانی که بانی این کار هستند، این کار را تأیید می‌کنند و آزادی بیان را نیز بهانه کار خود قرار داده‌اند، تناقض در سخنان‌شان کاملا مشهود است و جز رسوایی برایشان چیز دیگری نخواهد داشت.



...............................
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم بیان کرد: تمام برکات قم به سبب حضور این بانوی بزرگوار است.

http://www.isna.ir/fa/news/93102514032/آیت-الله-مقتدایی-گستاخی-به-پیامبر-اسلام
 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

طبق معمول دشمنان احمق اسلام، به ضمع خودشون میخوان چهره اسلام و پیامبر(ص) رو تخریب کنند. اما به زودی نتیجه این حماقتشون رو خواهند دید که : وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا.

و نهایتا: وَاللَّهُ غالِبٌ عَلىٰ أَمرِهِ.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]انتقاد سخنگوی شورای امنیت ملی از توهین مجدد نشریه اروپایی به پیامبر(ص)[/h]






سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، با انتقاد از توهین مجدد یک مجله اروپایی به پیامبر گرامی اسلام و سابقه این نشریه در توهین به ادیان الهی، این اقدامات تحریک‌آمیز را ترویج‌کننده رویکردهای تروریستی خواند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، خانم «لور سلیمان» مدیرعامل خبرگزاری رسمی لبنان صبح امروز با کیوان خسروی معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به توسعه تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم در سطح منطقه و عرصه بین‌الملل و ضرورت مقابله هوشمندانه رسانه ها با این پدیده شوم اظهار داشت: همکاری رسانه‌های مستقل از طریق تشکیل و فعال‌سازی اتاق‌های فکر و اندیشکده های مشترک، نقش تعیین کننده‌ای در اتخاذ رویه‌های تاثیرگذار در مقابل اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی شبکه‌های افراط و خشونت به دنبال خواهد داشت.
وی اتخاذ برخی رویکردهای رسانه ای از سوی شبکه های وابسته به نظام سلطه را موجب شکل‌گیری احساس تبعیض در جوامع مختلف و زمینه‌ساز سربازگیری گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: بی‌تقاوتی رسانه های غربی نسبت به کشتار صورت گرفته در کشورهای منطقه و در مقابل برجسته کردن یک اقدام تروریستی در کشور اروپایی، بدون شک موجب شکل‌گیری احساس دوگانگی می‌شود.
خسروی گفت: اقدام مجدد و موهن یک مجله در انتشار تصاویر نامناسب از پیامبر گرامی اسلام و سابقه این نشریه در توهین به مسیحیت و سایر ادیان الهی، در ردیف اقدامات تحریک‌آمیزی است که به نوعی ترویج‌کننده رویکردهای خشن و تروریستی است.
وی تصریح کرد: اخلاق‌مداری و استفاده از فرصت‌ها، اصلی‌ترین رویکرد رسانه ای جمهوری اسلامی ایران است و اهتمام به این دو، عاملی در راستای تقویت امنیت ملی است.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، توسعه همکاری های رسانه ای میان ایران و لبنان را ضرورتی لازم‌الاجرا در مسیر ارتقای سطح روابط دوجانبه عنوان کرد و افزود: همکاری به منظور اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌طرفانه و همچنین التزام به اخلاق حرفه‌ای، اصلی‌ترین محورهایی است که می‌تواند در همکاری رسانه ای میان دو کشور مدنظر قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، در این دیدار «لور سلیمان» مدیرعامل خبرگزاری لبنان نیز با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان رسانه های ایران و لبنان، اطلاع‌رسانی صحیح و اخلاق‌مدارانه را اولویت این خبرگزاری دانست.
وی افزود: رسانه های مستقل نباید اجازه دهند تروریست ها از آنها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات مدنظر خود سوء استفاده کنند.



http://www.mehrnews.com/news/2465063/انتقاد-سخنگوی-شورای-امنیت-ملی-از-توهین-مجدد-نشریه-اروپایی-به
 

Similar threads

بالا