من عاشق محمد(ص) هستم

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان در اعتراض به اقدام شارلی ابدو

تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان در اعتراض به اقدام شارلی ابدو

شهرهای مختلف پاکستان، لبنان و کویت، فیلیپین، ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان امروز جمعه شاهد تظاهرات مسلمانان در اعتراض به اقدام مجله شارلی ابدو در انتشار مجدد تصاویر موهن به ساحت پیامبر (ص) اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسلمانان لبنان با تجمع در مقابل سفارت فرانسه در بیروت نسبت به اقدام مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز را محکوم کردند.
در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد نیز تظاهرات مشابهی در اعتراض به این اقدام توهین آمیز انجام شد. حاضران در تظاهرات امروز اسلام آباد با خود دست نوشته هایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: اگر شما شارلی هستید ما کواشی هستیم.
بعد از حملات چهارشنبه هفته گذشته در پاریس به مجله شارلی ابدو توسط برادران «کواشی» جمله ای در حمایت از این مجله باب شده با عنوان من شارلی هستم.
در کویت نیز در اعتراض به این اقدام مجله شارلی ابدو تظاهراتی انجام شد.
به نوشته رویترز این تظاهرات ها در واکنش به فراخوانی است که از سوی علمای مسلمان در سراسر جهان در اعتراض به تکرارا اهانت مجله شارلی ابدو انجام می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2466049/تظاهرات-مسلمانان-در-سراسر-جهان-در-اعتراض-به-اقدام-شارلی-ابدو
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نبیل قاووق:اقدام نشریه "شارلی ابدو" محکوم است /لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها متحد شوند

نبیل قاووق:اقدام نشریه "شارلی ابدو" محکوم است /لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها متحد شوند

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به اینکه بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه "شارلی ابدو" احساسات تمامی مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند، گفت: تنها اسرائیل است که از شر داعش و تکفیری‌ها در امان مانده است.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، "نبیل قاووق"، معاون رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: این مساله که نشریه فرانسوی شارلی ابدو می‌خواهد با داعش مقابله و این گروه را به چالش بکشد، درست نیست بلکه ما می‌دانیم که این نشریه، گروه داعش و جبهه النصره همگی به پیامبر اکرم (ص) و جهان اسلام توهین می‌کنند و با این اهانت احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و جنایت‌هایی را علیه جهان اسلام مرتکب می‌شوند. در واقع نشریه شارلی ابدو با نشر کاریکاتورهای توهین‌امیز و داعش با جنایت‌های خود به پیامبر (ص) توهین می‌کنند.


قاووق خاطرنشان کرد: نشر دوباره کاریکاتورهای توهین‌آمیز از سوی نشریه شارلی ابدو دشمنی آشکاری علیه تمامی رسالت‌های آسمانی است و چالشی برای تمامی مسلمانان است. در واقع ما امروز با بزرگترین اهانت به پیامبر گرامی‌مان (ص) مواجه شده‌ایم.


قاووق گفت: جنایت‌های داعش و تکفیری‌ها از مرزها عبور کرده و تنها اسرائیل از شر آن در امان مانده است و در واقع تمامی دولت‌ها، مردم و ارتش‌های منطقه به جز اسرائیل از سوی تروریسم تفکیری هدف قرار گرفته‌اند.


وی افزود: انفجارهایی در پاکستان تا افغانستان رخ می‌دهد و به عراق، سوریه، لبنان، مصر، سومالی، لیبی و تونس می‌رسد و تنها اسرائیل است که از این انفجارها در امان مانده است.

قاووق تاکید کرد: تفکیری‌ها و تروریست‌ها دشمنی آشکاری را علیه لبنان آغاز کرده‌اند و این حقیقتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. داعش و جبهه النصره در مرزها حضور دارد و با مردم، کشور و مقاومت لبنان می‌جنگند.

وی گفت: لبنانی‌ها برای مقابله با این دشمن تکفیری باید با هم متحد شوند و این وظیفه‌ای ملی برای ماست. ما همچنین باید برای حفظ لبنان در برابر فتنه و برای ایجاد ثبات در کشور با هم گفت‌وگو و مذاکره کنیم.

http://www.isna.ir/fa/news/93102614270/نبیل-قاووق-اقدام-نشریه-شارلی-ابدو-محکوم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تظاهرات در مسجد الاقصی در اعتراض به اهانت به پیامبر (ص)

تظاهرات در مسجد الاقصی در اعتراض به اهانت به پیامبر (ص)


نمازگزاران فلسطینی بعد از ادای نماز جمعه با تجمع در رواق های مسجدالاقصی، در اعتراض به انتشار تصاویر موهن به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در هفته نامه فرانسوی "شارلی ابدو" تظاهرات کردند.
به گزارش شفقنا، به نقل از العالم، نمازگزاران علاوه بر برافراشتن پرچم حماس و جهاد اسلامی، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: "رهبر ما تا ابد، سرورمان محمد (ص) است".
شیخ "عزام الخطیب" رییس اداره اوقاف بیت المقدس، گفت: حدود 35 هزار نفر امروز نماز جمعه را در مسجدالاقصی برگزار و در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کردند.
حدود 100 فلسطینی نیز روز گذشته در شهر الخلیل با برافراشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود: دین اسلام دین صلح است به اقدام اهانت آمیز نشریه شارلی ابدو اعتراض کردند.
"محمد حسین" مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین هم در سخنانی، انتشار تصاویر جدید و اهانت آمیز در نشریه فرانسوی را محکوم کرد.

http://www.shafaqna.com/persian/ser...در-مسجد-الاقصی-در-اعتراض-به-اهانت-به-پیامبر-ص
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رهبر مسلمانان روسیه خواستار منع چاپ کاریکاتور ضداسلامی در این کشور شد

رهبر مسلمانان روسیه خواستار منع چاپ کاریکاتور ضداسلامی در این کشور شد



شیخ راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه(عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) در نامه ای به دادستان کل روسیه خواستار منع چاپ و انتشار کاریکاتورهای ضداسلامی در رسانه های این کشور شد.


عین الدین روز جمعه در نامه خود به یوری چایکا دادستان کل روسیه از وی خواست از انتشار کاریکاتورهای موهن اسلامی در روسیه جلوگیری کند.

رییس شورای مفتی های روسیه در نامه خود از چایکا خواست در صورتی که کاریکاتوری در مورد پیامبر اسلام (ص) در نشریه ای روسی چاپ شود، مطابق قانون مقابله با فعالیت های افراط گرایانه علیه آن نشریه به دادگاه شکایت شود.
عین الدین همچنین خواست که به شرکت های اینترنتی روسیه دستورالعمل برای جلوگیری از انتشار کاریکاتور موهن اسلامی صادر شود و سازمان نظارت بر رسانه های گروهی و ارتباطات جمعی روسیه مسئول اتخاذ تدابیر برای پیشگیری از انتشار این گونه کاریکاتورها و مطالب ضداسلامی در نشریه ها و منابع اینترنتی روسی شود.
رییس شورای مفتی های روسیه در نامه خود به دادستانی کل روسیه یادآور شد که علت این درخواست وی، انتشار مطالبی توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) و چاپ تصاویری موهن از حضرت محمد(ص) در رسانه های روسی در یک هفته اخیر است.
وی ادامه داد: این گونه مطالب و تصاویر برای اختلاف افکنی مذهبی در روسیه و ایجاد تصویری تحریف شده از دین اسلام و پیروان این دین توحیدی و ابراهیمی منتشر می شوند و به این وسیله حقوق و آزادی های مسلمانان روسیه را نقض و به منافع قانونی آنها ضربه می زند.
وی در مورد خطر این گونه اقدامات هشدار داده و خاطرنشان کرد: انتشار این گونه مطالب و تصاویر تحریک آمیز می تواند موجب بروز اختلافات مذهبی شود.
رهبر مسلمانان روسیه در نامه خود همچنین بر لزوم و اهمیت ترویج شکیبایی و بردباری در میان پیروان ادیان و مومنان در روسیه شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]اسقف اعظم قدس: اهانت به پیامبر اسلام یک جنایت زشت است[/h]اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس ضمن اشاره به اقدام یکی از هفته نامه های طنز فرانسه در انتشار تصاویر موهن به پیامبر مکرم اسلام، این اقدام را جنایتی زشت در حق بشریت بر شمرد.


مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عطا الله حنا ضمن مخالفت با هر گونه بی ادبی نسبت به رهبران دینی خاطرنشان ساخت: «ما تروریسم را ـ چه در فرانسه و چه در هر جای دیگر دنیا ـ محکوم می کنیم ؛ ولی انتشار این تصاویر موهن به باورهای اسلامی نیز به نوعی تروریسم محسوب می شود که ما آن را به شدت محکوم می کنیم.»


وی در ادامه افزود: «به نظر می رسد که برخی طرف ها در جامعه جهانی به دنبال برافروختن شعله جنگ های دینی و مذهبی هستند که باید با درایت، حس مسئولیت پذیری و رفتاری حکیمانه جلوی آنان را بگیریم.»

این چهره سرشناس مسیحی گفت: «ما تروریسم را محکوم می کنیم خواه به شکل اقدامات خشونت بار باشد و خواه در انتشار تصاویر موهن نسبت به ادیان تجلی یابد.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش کشتی گیران کشورمان به اهانت نشریه فرانسوی

واکنش کشتی گیران کشورمان به اهانت نشریه فرانسوی

حمید سوریان، امید نوروزی و احسان لشکری قهرمانان کشتی کشورمان به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام واکنش نشان دادند و این اقدام موهن را محکوم کردند.

حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان نیز به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام واکنش نشان داد و گفت: هیچ مسلمانی توهین به مقدسات را نمی پذیرد و به عنوان یک مسلمان، این حرکت را محکوم می کنیم.

سوریان اضافه کرد: از کودکی به ما یاد داده اند که به هیچکس توهین نکنیم و به نظرم هیچ مسلمانی نه به مقدسات کسی توهین می کند و نه اهانت را می پذیرد.


امید نوروزی، دیگر قهرمان کشتی کشورمان هم تاکید کرد: من نمی دانم دست‌اندرکاران این نشریه به چه دلیل به خود اجازه می دهند که به مقدسات ما توهین کنند اما ما مسلمانان توهین به پیامبرمان را نمی پذیریم.


احسان لشکری قهرمان کشتی فرهنگی کشور نیز در واکنش به این اقدام گفت: دین ما دین مهربانی است و آنها با توهین به پیامبر ما می خواهند خودشان را معروف کنند؛ ولی این توهین ها جز کوچک شدنشان، چیزی برای آنها ندارد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسلمانان سودان خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند + تصاویر

مسلمانان سودان خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند + تصاویر

در این تظاهرات که پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع خارطوم برگزار شد مسلمانان سودان با ننگین خواندن این اقدام، خواستار اخراج سفیر فرانسه از سودان شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند: سفیر فرانسه را اخراج کنید و پیامبر خدا پیروز است.
بر روی پارچه نوشته‌ای که تظاهرکندگان با خود حمل می‌کردند نوشته شده بود: دولت فرانسه باید عذرخواهی کند و به توهین به چهره‌های مذهبی پایان دهد.
علمای سودان روز گذشته از مردم این کشور خواستند روز جمعه در شهرهای مختلف تظاهرات کنند. «محمد سلطان صالح» از رهبران مذهبی سودان از مقامات دولت فرانسه خواست از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند.
وی در ادامه با محکوم کردن حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو، احترام به ارزش‌های اسلامی را خواستار شد. روی جلد تازه‌ترین شماره نشریه موهن شارلی ابدو، نقشی از پیامبر اسلام چاپ شده است که در حالی که اشک می‌ریزد پلاکارد «من شارلی هستم» در دست دارد. این شماره این نشریه، علاوه بر این، چند کاریکاتور دیگر هم از نبی اکرم(ص) دارد.
موج توهین به مقدسات اسلامی که پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، هم راستا با تشدید اسلام هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است.















http://www.abna24.com/persian/service/africa/archive/2015/01/16/665174/story.html
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...
اینا میبینن درخت اسلام هر روز بیشتر تو دنیا ریشه میزنه میخوان با این کاراشون اسلام رو ضعیف کنند اما نمیدونن با این کارشون کاری میکنن که هر کی پیامبر مهربانی اسلام رو نمیشناسه میره تحقیق کنه ببینه این محمد(صلی الله علیه و آله و سلم ) کیه ؟؟؟؟
دقت کردین وقتی یکی تو بحث منطقی کم میاره شروع میکنه به بد و بیراه گفتن .....اینا بد جور کم آوردن
مامانم میگه دخترم همه چی از نازکی پاره میشه اما ظلم از کلفتی......
حس میکنم که هنگامه ی گسستن طناب ظلم فرا رسیده.........ان شا ء الله
 

Lamister-iran

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
# من عاشق حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستم

# من عاشق حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستم



مجددا اهانت دوباره نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم را محکوم کرده و تصویری مزین به جمله «ما عاشق حضرت محمدیم». خدمت شما تقدیم می کنم.باز هم به همه جهانیان اعلام می کنیم:I love Mohammad “P.B.U.H”
I hate terrorism.
I condemn insulting the holy prophets.



٠٠٠٠٠٠٠٠

من عاشق محمدم
از تروریسم متنفرم
توهین به پیامبران الهی را محکوم میکنم


٠٠٠٠٠٠٠٠

أنا أحب محمد صلی الله علیه و آله
أنا اکره الأرهاب
أنا ادین الأهانة على الأنبیاء کلهم



٠٠٠٠٠٠٠٠
J’adore Muhammad
Je déteste le terrorisme

Je condamne insulte aux messagers de Dieu



____________________________________________________________________________-

:gol:


با ربط:


امام وقتی حکم سلمان رشدی را صادر کردند فرمودند عده‌ای به من می‌گویند واکنش شما تند بود و بهتر است توهین به رسول الله را نادیده بگیرم تا اقتصاد ما بهتر شود و امام اینگونه پاسخ داده بودند که اقتصاد شما هم بهتر نخواهد شد چرا که اگر الان کوتاه می‌آیند به دلیل این است که از شما می‌ترسند.اما اگر کوتاه بیایید از شما نخواهند ترسید و بر شما ترحم نخواهند کرد و جوری شما را زمین می‌زنند که عبرت دیگران شود.

استاد رحيم پور ازغدي
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این روزها حالم پریشان همچو زهراست
بغض گلوگیرم شبیه بغض مولاست
توهین به آقایم رسول‌الله کردند
از سوز غیرت آتشی در سینه برپاست
روی کلامم با تمام مسلمین است
پیغمبر اسلام، خط قرمز ماست
یا ایها الاعراب! پشت این اهانت
دست کثیف صهیونیسم و کفر پیداست
هر بشکه‌ی نفتی که ارزان می‌فروشید
خرج سلاح و نشریه‌های اروپاست
مشکل‌گشای فتح و پیروزیست وحدت
پیدایش داعش نشان تفرقه‌ هاست
باید اطاعت کرد از امر ولایت
روشن‌ترین راه هدایت حرف آقاست
دیده به راه مهدی زهرا نشستیم

دنیای ما روز ظهور یار زیباست
(قاسم نعمتی)
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشورهای اسلامی باید از فرانسه شکایت کنند/ اجناس فرانسوی را تحریم کنید

کشورهای اسلامی باید از فرانسه شکایت کنند/ اجناس فرانسوی را تحریم کنید

وه قضائیه و‌ان‌جی‌او‌های حقوق بشری و اسلامی باید از این اقدامات شکایت کنند. باید این انزجار به دولت فرانسه اعلام شود. باید اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی اجناس فرانسوی را تحریم کنند. آیت ‌الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام انزجار و تنفر از اقدام توهین آمیز افراد جاهل و مغرض نسبت به ساحت پیامبر اعظم(ص)، در مورد اهداف توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و مقدسات مسلمانان گفت: اگر به عوامل پشت پرده این حرکات نگاه کنیم می بینیم که آن یک حرکت سیاسی است که از سوی امپریالیسم جهانی و اسرائیل پشتیبانی می شود. متأسفانه شاهد بودیم که دولت فرانسه هم مثل دیگر کشورهای ضعیف اروپا تحت تأثیر القائات اینها قرار گرفته و در این کار زشت وارد شده و حمایت کرده است.وی افزود: مسئله‌ای که می توانیم آن را به عنوان عامل اساسی این جریان بدانیم آن جایگاه با عظمتی است که امروز اسلام در دنیا پیدا کرده است. با توجه به اینکه در جهان به خصوص اروپای امروزی و امریکا؛ مردم و جوانان از مکاتب و ایسمهای دیگر سرخورده شده اند و به بن بست رسیده اند و نمی توانند نیازمندی های انسان معاصر را پاسخگو باشند و می بینند که اسلام از یک جذابیت خاصی برخوردار شده است و دنیا به اسلام علاقه دارد و به خصوص وقتی می بینند در میان جوانانا اروپایی و امریکایی حرکت و موج اسلام خواهی پیدا شده و عشق و علاقه به معنویت و خداوند و به دین در میان جامعه گسترش پیدا کرده و وقتی می بیینند جامعه شان به سوی دین گرایی و به خصوص دین اسلام متمایل شده است که امروز تنها دینی است که هم تمدن و هم قدرت و قوت نشان داده و هم موفقیت های زیادی مثل ایجاد جمهوری اسلامی و دیگر گروه های اسلامی به دست آورده است، فکر می کنند که با این حرکت های زشت می‌توانند مانع از گسترش موج اسلام خواهی در دنیا بشوند.دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: می خواهند از اینکه مردم اروپا به سوی اسلام توجه بیشتری پیدا بکند مانع شوند. اینها به زعم خودشان می خواهند اسلام و پیامبر و دیانت مقدس اسلام و قرآن و آیات را مورد حمله قرار دهند به تصور اینکه شاید مردم آنها از اینها زده شوند. اما قطعاً این‌طور نیست و این‌گونه رفتارها بیشتر آن چهره کریه و زشت آنها و این نگاه بسیار نژاد پرستانه و مغرضانه و خصمانه آنها نسبت به اسلام و مسلمانان را نشان می دهد.آیت الله اختری در مورد اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) و مقدسات چه خطری برای آنها دارد که به آنها حمله می کنند، گفت: اینها برای اینکه می بینند مردمشان به اسلام گرایش پیدا کرده اند برای اینکه جلوی این گرایشها را بگیرند و مردم نیایند، ناچارند به مقدسات و آیین اسلام ایراد بگیرند و انتقاد کنند و آن چهره به اصطلاح مهر و محبت اسلام را نگذارند روشن شود و با استهزا و با اهانت کردن می خواهند اسلام و یا پیغمبر(ص) را در میان مردم سبک کنند و یا بتوانند به آنها خدشه وارد کنند.رئیس بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه این‌گونه حرکات در قدیم هم وجود داشت، گفت: در زمان ظهور عیسی(ع) یهودیان لجوج به آن حضرت اهانت کردند و برخی از یهود و بعضی از نصارا در زمان حیات پیغمبر اکرم(ص)، پیغمبر را و یا دعوت پیامبر را به سخره می گرفتند که آیات قرآن بسیاری به این مسئله اشاره کرده است. اینها می خواهند، پیامبر را به سخره بگیرند تا مردم را از پیغمبر دور کنند و آن چهره الهی و ملکوتی و رحمانی و آن عشق و علاقه انسانی ای که در پیامبر نسبت به بشر وجود دارد را طور دیگری جلوه دهند.اختری در مورد اینکه موضع گیری جهان اسلام در برابر اینگونه اقدامات توهین آمیز باید چگونه باشد، گفت: باید تمام مسلمانان و دولت هایشان و همه فرهیختگان و روشنفکران و همه اقشار مختلف مردم در چنین قضایایی احساس مسئولیت نشان دهند و همه ناراحت و غمگین شوند و به هر وسیله ای که می توانند انزجار و نفرت خودشان را از این حرکات و سیاستهای زشت و پلید نشان دهند. من تعجب می کنم که در راهپیمایی های معترضان، فقط امریکا و اسرائیل مورد اشاره قرار می گیرند، در حالی‌که باید فرانسه را مورد لعن و نفرین قرار داد و مرگ را برای فرانسه خواست و باید مردم در برابر سفارتخانه های فرانسه درجهان بروند و اعتراض و انزجار خودشان را در آنجا اعلام کنند.وی افزود: دولت فرانسه نباید این روزنامه ها و شخص پلید کاریکاتوریست را حمایت و پشتیبانی کند. این دولت هایی که داعش را درست کردند در تمام این جنایت ها شریک هستند و لذا باید نسبت به فرانسه به طور اخص موضع گیری های بسیار قوی و تند گرفته شود. باید این انزجار به دولت فرانسه اعلام شود و باید اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی برای مدتی تمام اجناس فرانسوی را تحریم کنند و این دولت ها می توانند در این زمینه نقش داشته باشند. مجالس و پارلمان های کشورهای اسلامی می توانند در اینجا موضع گیری های خوبی داشته باشند. قوه قضائیه و ان جی او های حقوق بشری و انسانی و اسلامی باید در مقابل اینها ایستادگی کنند و از اینها شکایت بکنند. زیرا آنها به یک شخصیت برجسته اهانت نکرده اند بلکه به یک میلیارد و پانصد میلیون نفر مسلمان اهانت کرده اند. لذا باید همه ملت ها و دولت های اسلامی و سیاستمدارنشان در مقابل این جنایات فرانسوی ها موضع گیری کنند. مردم، انجمن ها و دانشگاهیان همه باید در برابر اینها موضع گیری کنند و اعتراضات خود را به اینها اعلام کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هافبک مسلمان منچستر سیتی انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد و آن را حرکتی تحریک آمیز دانست که می خواهد به عده‌ای بی احترامی کند.

به دنبال انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) در نشریه طنز "شارلی ابدو" فرانسه، خشم جهان اسلام را دربرگرفته است و بسیاری به انتقاد از چنین حرکت توهین آمیزی پرداخته‌اند.

یحیی توره، بازیکن مسلمان منچستر سیتی هم از چنین حرکت توهین آمیزی ناراحت است و گفت: چنین حرکت‌های افراطی هیچ‌گونه مبنای دینی ندارد و نمی‌توان آن را به هیچ دینی ربط داد. من به عنوان یک مسلمان چنین رفتارهای را رد می کنم. واقعا نگران مسلمانان فرانسه بعد از چنین رفتارهای هستم. این واقعا رفتار تاسف برانگیز و بسیار بدی بود و تاسف خوردم.

او ادامه داد: هر کسی دیدگاه خاص خود را دارد. همه افراد چیزهای برای گفتن دارند. این روزنامه خواست تا فکر جدیدی را به مردم تزریق کند اما این به قصذ اذیت کردن مردم بود و اصلا درست نیست. چنین رفتارهای توهین آمیزی بسیار خطرناک هستند و جامعه را به سمت ناامنی و زوال می برد.

توره در پایان سخنان خود گفت: من به عنوان یک مسلمان به آزادی بیان معتقد هستم و بر این باورم که هر کسی می تواند هر آنچه را که می خواهد بیان کند اما به شرط آن که به کسی آسیب نرساند. گاهی اوقات رسانه‌ها توهین آمیز رفتار می‌کنند و به بزرگ نمایی و اغراق می پردازند و چنین چیزهای ارزش‌های عده‌ای را زیر پا می گذارد و این اصلا درست نیست. نباید به هیچ کس بی احترامی و توهین کرد و این چیزی است که من به آن اعتقاد دارم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش نرگس آبیار

محمد(ص) پیامبر آب و آیینه است

نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شیار 143» نوشت:

محمد(ص) ، پیامبر آب و آیینه است و مطمئن باشید چیزی به غیر از خود ، در صفای آیین محمد (ص) نخواهند یافت.
سنگ به سوی آب پرت کردن هیچگاه از زلالی او نمی کاهد و هر قدر به آیینه توهین کنند نمی توانند صداقتش را از او بگیرند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس جمهور افغانستان نشر مجدد کاریکاتور پیامبر اسلام را شدیدا محکوم کرد

رئیس جمهور افغانستان نشر مجدد کاریکاتور پیامبر اسلام را شدیدا محکوم کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نشر مجدد کاریکاتور حضرت محمد (ص) را که اخیراً از سوی مسئولین مجله شارلی ابدو صورت گرفته است، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و آنرا اهانت بزرگ به دین مقدس اسلام و مسلمانان جهان دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري افغانستان، رئیس جمهور به نمایندگی از ملت مسلمان افغانستان این عمل توهین آمیز را تقبیح کرده و خاطر نشان نمود که توهین به مقدسات، یک عمل کاملاً غیر مسئولانه است.
رئیس جمهور غنی تاکید کرد که آزادی بیان باید به شکل سازندهء آن برای همزیستی مسالمت آمیز و تفاهم بیشترمیان ادیان به کار گرفته شود.

رئیس جمهور گفت که افغانستان نسبت به هر کشور دیگر، سالها از جنگ و خشونت رنج برده است، بناً ضرورت به تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز میان همه مردمان جهان را بیشتر از هر ملت دیگر، درک می‌کند.

http://www.hamshahrionline.ir/details/284461/world/asia
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خطیبان جمعه لبنان اهانت غرب به مقدسات دین اسلام را محکوم کردند

خطیبان جمعه لبنان اهانت غرب به مقدسات دین اسلام را محکوم کردند



محکومیت انتشار کاریکاتورهای موهن به رسول گرامی اسلام(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو و حمایت از مقدسات دین اسلام، از مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان بود. به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دین اسلام دین عدالت، حقیقت و استقامت است و اکنون در معرض توطئه های دشمنان دین قرار گرفته است.وی تأکید کرد: ما اقدام تروریستی فرانسه و باز نشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) را به شدت محکوم و اعلام می کنیم که این مجله به زودی تبعات اقدام موهن خود را خواهد دید.آیت الله قبلان از مسلمانان جهان نیز خواست تا هرگونه اهانت به اولین سمبل مقدسات دین اسلام یعنی حضرت محمد(ص) که پیامبری دارای اخلاق و سیره حسنه است ، محکوم کنند و در راه راستی که پیامبر (ص) و ائمه علیهم السلام نشان داده اند، قدم بردارند.نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به اوضاع لبنان گفت: لبنان در معرض توطئه ها و چالش هایی قرار گرفته که لازم است ما با حفظ وحدت خود و با همکاری یکدیگر بر این توطئه ها پیروز شویم."سید علی فضل الله" خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) بیروت نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهانت مجله فرانسوی به مقدسات دین اسلام خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم که همه ملت های جهان در برابر این اقدام تروریستی با مسلمانان هم صدا شوند و روش تعامل کنونی غرب با مسلمانان و عدم توجه به احساسات آنان و اهانت به مقدساتشان به ویژه حضرت محمد(ص) تغییر کند و این کار فقط از طریق وضع قانونی میسر است که اهانت به مقدسات مسلمانان را تحریم کند.وی افزود: این قانون به تحکیم رابطه بین جامعه فرانسه و جهان اسلام کمک خواهد کرد و به جای سخن گفتن از درگیری ها، سخن از گفتگوی ادیان و تمدن ها در میان خواهد بود. این درحالی است که متأسفانه امروز شاهد اهانت سریالی به مقدسات دین اسلام و تحریک احساسات مسلمانان هستیم و مجله فرانسوی موهن شارلی ابدو در شماره جدید خود، تحت شعار آزادی بیان، به اعتقادات سایر ادیان اهانت کرده است.حجت الاسلام و المسلمین فضل الله از مسلمانانی که ظلم به پیامبرشان، آنان را آزرده کرده است خواست تا در راستای اخلاق و حکمت پیامبرشان، با کسانی که به ایشان اهانت می کنند مقابله کنند.وی همچنین خواستار پاسخ گویی به این اهانت ها و اقدامات کهنه و پیش پا افتاده به منظور تخریب چهره حضرت رسول اکرم(ص) در جامعه غیر مسلمان شد. وی در مورد مسائل بحرین نیز بر ضرورت حل مسائل تنش زا در بحرین تأکید کرد و خواستار گفتگو میان دولت و ملت این کشور بر اساس وحدت ملی و اسلامی شد.شیخ "احمد قبلان" نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین (ع) در منطقه برج البراجنه بیروت، درباره مسئله فلسطین گفت : جهانیان اگر خواستار تحقق و تقویت دموکراسی و آزادی و پایان تندروی و تروریسم هستند باید درمحاسبات و سیاست های خود بازنگری جدی و برای حل عادلانه قضیه فلسطین و ریشه کنی تروریسم تکفیری و صهیونیستی اقدام کنند.وی با اشاره به اینکه لبنان در مرحله خطرناکی از جهت امنیتی قرار دارد، اظهارداشت: باید برای تقویت سیاست گفتگو و همگرایی داخلی تلاش شود تا بتوانیم درها و پنجره های لبنان را بر روی تروریست های تکفیری ببندیم.علامه "عفیف نابلسی" خطیب جمعه مجتمع سیده زهرا(س) در شهر صیدا نیز تاکید کرد: سیاست مبارزه با تروریسم تاکنون اهداف اعلام شده را تحقق نبخشیده زیرا بین نیت ها و اقدامات فاصله زیادی وجود دارد.وی اظهار داشت: سیاست آمریکا و هم پیمانانش کشاندن منطقه به یک جنگ فرسایشی و تبدیل آن به سرزمین سوخته است و تروریسم تکفیری به اهرمی برای اهانت و اعمال فشار بر مسلمانان و رفتارهای نژاد پرستانه با آنها مبدل شده است.علامه نابلسی پرسید: چرا هنگامی که تروریسم به اروپا و آمریکا حمله می کند، جهان به لرزه در می آید اما زمانی که کشورهای فقیر و مستضعف مورد حمله تروریست ها قرار می گیرند، گویا این حمله در جهانی دیگر بوده است و شاهد هیچ تحرکی در جهان و منطقه نیستیم؟! چرا جهان به بیش از نیم قرن کشتار وحشیانه ملت مظلوم فلسطین، اشغال سرزمین، زندانی کردن هزاران انسان آزاد و دیگر اقدامات نژاد پرستانه صهیونیست ها واکنشی نشان نمی دهد و سکوت اختیار کرده است؟ چرا جهان در قبال جنایات صهیونیست ها در قانا، صبرا و شتیلا، غزه و قدس و نبطیه ساکت ماند اما تحمل کوچکترین جنایت تروریستی در پاریس را ندارد؟!وی تأکید کرد: ما علیه هرگونه جنایت تروریستی و سیاست تبعیض نژادی ایستاده ایم و به هیچ وجه نمی توانیم اهانت به رسول گرامی اسلام(ص) و دیگر مقدسات و نمادهای اسلام دین رحمت و مهربانی را تحمل کنیم و بهانه آزادی بیان را بپذیریم.شیخ "صهیب حبلی" امام جمعه اهل سنت مسجد سیدنا ابراهیم (ع) شهر صیدا نیز با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص) تاکید کرد: فقط دشمن صهیونیستی است که از این جنایات استفاده می کند.امام جمعه اهل سنت صیدا خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی وهم‌پیمانان آن از گرایش ملت ها به اسلام نگران هستند و جنایت تروریستی در پاریس را فرصتی برای زمینه سازی انتقال یهودیان فرانسه به سرزمین های اشغالی فلسطین قرار داده اند.وی تصریح کرد: برخی حاکمان عرب نخستین اهانت کنندگان به اسلام هستند زیرا در قبال اهانت به رسول گرامی (ص) سکوت کرده اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]توهین به پیامبر اعظم(ص) در روسیه جرم اعلام شد[/h]اداره فدرال فناوری اطلاعات و ارتباطات عمومی روسیه طی بیانیه ای انتشار هر گونه تصویر، کاریکاتور و متنی را که منجر به اهانت به مقدسات اسلامی شود، را جرم دانست. بر اساس این بیانیه انتشار هر نوع کارکاتوری که به نوعی هجو نسبت به رهبران دینی شود، اقدامی خلاف قانون بوده و بر اساس قانون مقابله با افراطی گری در روسیه با انتشار دهنده این تصاویر برخورد خواهد شد.
همچنین حزب لیبرال دموکرات مجلس دومای روسیه در تلاش است تا در روزهای آینده با ارائه دادخواستی به دادگاه های بین المللی خواستار مجازات اهانت کنندگان به نبی مکرم اسلام (ص) و هر نوع مطلبی که موجبات ناراحتی مسلمانان را فراهم آورد، شود.
چند روز پیش نیز پس از آن که یکی از سرمایه داران روس از روزنامه های این کشور خواست تا کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اسلام (ص) را منتشر کنند، «گان رمضان قدیراف» رئیس جمهور جمهوری خودمختار چچن روسیه، وی را دشمن مردم چچن اعلام کرد و تعدادی از نمایندگان مجلس دومای روسیه خواستار مجازات این فرد شدند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تظاهرات شیعیان یمن مقابل سفارت فرانسه در صنعاء

تظاهرات شیعیان یمن مقابل سفارت فرانسه در صنعاء

مردم یمن در اعتراض به انتشار کاریکاتوری موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو مقابل سفارت فرانسه در صنعاء تظاهرات کردند. در حالی که تدابیر امنیتی اطراف سفارت فرانسه در صنعاء تشدید شده است، ده‌ها نفر شعار می‌دادند: «سفیر فرانسه، اخراج، اخراج».
تظاهرات‌کنندگان پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «من پدر و مادرم را برای پیامبرم قربانی می‌کنم» یا «ارتش محمد بیدار شده است». انتشار کاریکاتور جدیدی بر روی جلد مجله شارلی ابدو که دفتر آن در پاریس هفت ژانویه هدف حمله‌ای مرگبار قرار گرفت، روز جمعه تظاهرات خشم را در سراسر جهان اسلام موجب شد. این اولین بار نیست که کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو خشم مسلمانان را برانگیخته است. مسئولین این نشریه ادعا می‌کنند به دلیل وجود آزادی بیان چنین کاریکاتوری را منتشر کرده‌اند. اما منتقدان می‌گویند رسانه‌های غربی تاکنون بار‌ها اقلیت‌های خاصی را هدف قرار داده‌اند ولی برخی موارد همیشه جزو خطوط قرمز آن‌ها محسوب می‌شود و هرگز اشاره‌ای به آن‌ها نمی‌شود. اسرائیل، یهودیان، هولوکاست و هر موضوعی که به آن‌ها مربوط شود جزو خطوط قرمز است.
















 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرچم فرانسه در سنگال آتش زده شد

پرچم فرانسه در سنگال آتش زده شد

حدود هزار تظاهرکننده روز جمعه در داکار، پایتخت سنگال بعد از برگزاری نماز به انتشار کاریکاتور موهن پیامبر گرامی اسلام(ص) در هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو اعتراض کردند. یک گروه از تظاهرکنندگان که شعارهایی در حمایت از پیامبر اسلام و ضد شارلی ابدو سر می‌دادند پرچم فرانسه را مقابل سفارت این کشور در مرکز داکار آتش زدند. پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان که شعار «الله اکبر» سر می‌دادند از گاز اشک آور استفاده کرد. برخی تظاهرکنندگان از «ماکی سال» رئیس جمهور به علت شرکت در راهپیمایی ضد تروریسم روز یکشنبه در پاریس در اعتراض به حملات منجر به ۱۷ نفر از جمله ۱۲ نفر به دفتر شارلی ابدو انتقاد کردند.
یکی از تظاهرکنندگان گفت: رئیس جمهور یک مزدور است. او نباید در این تظاهرات شرکت می‌کرد. او باید از سنگالی‌ها عذرخواهی کند.
سنگال انتشار شماره روز چهارشنبه هفته نامه شارلی ابدو و روزنامه «لیبراسیون» را که این کاریکاتور موهن را چاپ کرد ممنوع کرده بود. وزارت کشور سنگال اعلام کرد: هرگونه نشر و توزیع نسخه روز چهارشنبه نشریه شارلی ابدو و لیبراسیون، به هر شکل در سراسر خاک سنگال ممنوع است. با متخلفان بر اساس قوانین و مقررات موجود برخورد خواهد شد. رئیس جمهور سنگال که ریاست سازمان کنفرانس اسلامی را نیز به عهده دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد سنگال نمی‌تواند این کاریکاتورهای موهن را تضمین کند چون به منبع تنش جدی در سراسر جهان منجر شده است.
وی خاطر نشان کرد با هدف «همبستگی با فرانسوی‌ها بعد از حمله وحشیانه به شارلی ابدو» در این تظاهرات شرکت کرد. بیش از ۹۰ درصد جمعیت سنگال، جمهوری لائیک را که مطبوعات در آن آزاد هستند و روزنامه‌ها به ندرت سانسور می‌شود مسلمانان تشکیل می‌دهند.

























 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نخست وزیر عراق: اهانت شارلی‌ابدو به پیامبر(ص) ارتباطی با آزادی بیان ندارد

نخست وزیر عراق: اهانت شارلی‌ابدو به پیامبر(ص) ارتباطی با آزادی بیان ندارد

این اهانت ارتباطی با آزادی بیان ندارد چون آزادی بیان به معنای اهانت به دیگران و اعتقادات آنان نیست. العبادی افزود: ما تروریسم به ویژه حمله به افراد بی‌گناه را محکوم می‌کنیم همچنان که حمله چند روز پیش افراد مسلح به دفتر مجله شارلی ابدو را محکوم کردیم. نخست وزیر عراق تاکید کرد امروز عراق درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارند. وی گفت: تروریسمی که ما از گسترش نفوذ آن و انتشار تفکرات انحرافی آن دوری می‌جوییم در واقع‌‌ همان کسانی هستند که در عراق و فرانسه و دیگر کشور‌ها حضور دارند و می‌خواهند با اقدامات خود چهره اسلام را مخدوش کنند و ما آن را محکوم می‌کنیم همچنان که اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم می‌کنیم و این اقدام برخی نشریات را مردود می‌دانیم.

نخست وزیر عراق در ادامه از همه طرف‌ها خواست از ارتکاب اعمالی که منجر به ایجاد فضای تفرقه، دودستگی، اختلاف و دشمنی در میان مردم می‌شود، به شدت دوری و این اقدامات را محکوم کنند.
نشریه فکاهی شارلی ابدو در شماره چهارشنبه هفته گذشته خود کاریکاتور موهنی را در صفحه اصلی خود چاپ کرد. این اولین نسخه از انتشار این نشریه پس از حمله چند روز پیش شماری از افراد مسلح به دفتر آن درپاریس بود. در حمله چند روز افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو دست کم ۱۲ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/01/17/665265/story.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی: حوادث پاریس با طراحی رژیم صهیونیستی صورت گرفت

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی: حوادث پاریس با طراحی رژیم صهیونیستی صورت گرفت

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه خود در مسجد محمدیه قم، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) را محکوم کردند.


ایشان رژیم صهیونیستی را صحنه گردان اصلی ماجراهای اخیر دانسته و ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری امت اسلام، تصریح کردند: علمای جهان اسلام نیز باید مراقب فتنه‌گری دشمنان باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم جریان‌های تکفیری را ساخته و پرداخته استکبار جهانی ذکر و خاطرنشان کردند: اسلام دین رحمت، مودت و برادری است و این گونه اقدامات افراطی هیچ جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد.

شرح کامل بیانات آیت الله هاشمی شاهرودی به این شرح است:
درباره تکرار جسارت‌هایی که متاسفانه در کشورهای غربی و غرب با تحریکات دشمنان اسلام خصوصا صهیونیست خبیث نسبت به پیامبر اسلام(ص) شکل می‌گیرد واقعا باید گفت انا لله و انا الیه راجعون.
یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام اخلاق کریمه پیامبر اسلام و از واجبات مهم دینی ما حرمت گذاشتن و احترام به انبیا الهی است تا حدی که اسائه ادب و سب انبیا مستلزم هدر دم صاحب سب است و فتوای ارزنده امام راحل ره در رابطه با سلمان رشدی همین امر را به دنیا ثابت کرد و موجب شد تا برخی از کشور‌ها قوانینی تصویب کردند و دستورات اجرایی و قضایی وضع کردند که هر گونه فیلمی یا نمایشی یا بیانی که دال بر اسائه به انبیا باشد ممنوع است.
این گونه اعمال صحنه گردانشان دشمنان اسلام مخصوصا صهیونیست‌های خبیث که دشمنان دیرین اسلام هستند و کمر به ضربه به اسلام بسته‌اند، بوده و با این تفکر که غیر خودشان را بشر حساب نمی‌کنند و دیگران نزد آن‌ها برده‌اند و این مبنای جریان صهیونیستی است همین اتفاق‌ها کارهای شیطنت آمیز آن‌ها بود که در سابق مسیحیت را علیه اسلام شوراند که جنگ‌های ویرانگر صلیبی راه انداختند.
دشمنان با تشکیل گروه‌های تکفیری خارج از اسلام، توطئه و برنامه ریزی کردند و از این راه چهره اسلام را تضعیف کردند و مقاومت اسلامی را تخریب و ضعیف کرد و بیداری اسلامی را به انحراف کشاندند و چهره اسلام را دگرگون کردند در حالی که اینجایگاه با پیروزی انقلاب اسلامی داشت جلوه می‌کرد.

در این قضیه جسارت به ساحت رسول الله(ص) خودشان این جریان را ایجاد کردند، شاهد خوب آن هم حضور نتانیاهوی خبیث در تظاهرات حمایت از فرانسه بود و بعد منجر به این کاریکاتور شد.
اسلام تمام قوت و قدرتش در منطقش بوده نه در خشونت، و خشونت‌های جهان اسلام عمده‌اش درگیری‌های داخلی بوده است و انتشار اسلام در ملت‌ها و تاریخ سابق با منطق زیبای اسلام بوده است با افکار ناب اسلام و ایات قرآن که هر شنونده‌ای را جذب می‌کند. و انتشار اسلام در تمام مناطق شرق کشور ما مثل اندونزی بر اثر رفت و آمد تجار بوده است و نه با لشکر کشی.
این کارهای دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام است و چون حس کردند اسلام احیا شده است اندیشه و فکر اسلام و عدالت خواهی و استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ودشمنی با دشمنان اسلام احیا شده است و بر اثر پیاده کردن اسلام در دنیا جلوه می‌کند حمایت از مظلومین و پیروزی بر ظالمان خیلی در دل جان مردم اثر دارد از اول شروع کردن به دشمنی و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. همه این تحریکات صهیونیسم است این جریان هم همین است امروز علمای اسلام و جهان اسلام وحوزه‌های علمیه تکالیف سنگینی بر دوششان است علمای اسلام قبل از ایجاد مدرسه، مسائلی که اصل اسلام که از ان است که به روح قرآن و اسلام تعبیر می‌شود که نباید از نظر دور بماند و در لابلای مطالب مسائل جنبی قرار داد چرا که یکی از امتیازات امام راحل این بود و که مطالب اصلی اسلام را خوب تشخیص می‌داد و انجام می‌داد به عنوان یک عالم دینی که مسئول از تبلیغ اسلام و اقامه اسلام بود، مثلا یک جریان کاپیتولاسیون می‌شد او روح آنرا درک می‌کرد و این خطر را تشخیص می‌داد فریاد می‌زد و همه وجود خودش را در مقابل ان هزینه می‌کرد. فلذا درک روح اسلام و آنچه از مقاصد بلند عظیم اسلامی است خیلی برای روحانی مهم است و در لابلای غوطه ور شدن در درس‌ها ازآن غافل نشویم زیرا که این‌ها مقاصد بزرگ و استراتژیک اسلام است اگر ان‌ها از بین برود مقاصد جزیی هم بالتبع از بین می‌رود و اگر این مقاصد جزیی هم باقی بماند ارزشی ندارد. امروز حوزه‌های ما علاوه بر تحصیل و تهذیب که همه لازم است یک چیز دیگر لازم دارند که آن فهم روح و مقاصد اصلی اسلام است اینکه شهید صدر وم طهری خوب فهمید در راس ان‌ها امام خوب فهمیدند آنجا که شیطان متمرکز است همین مقاصد است که حاکمیت جامعه همه چیز از انجا شکل می‌گیرد عدالت اجتماعی ازانجا شکل می‌گیرد این‌ها فردی و محدود می‌شود مسائل اصلی در اختیار حکومت جور قرار می‌گیرد هم ثروت‌ها در مسیر ان‌ها خرج می‌شود اینجا اگر اسلام بخواهد دین حق را بگیرد شیاطین انس و جن نمی‌گذارند این مقاصد اصلی است که به آن روح اسلام و قرآن تعبیر می‌کنیم این مقاصد دینی و انسانی که تعبیر می‌شود به عدالت اجتماعی واقامه و عدل وقسط و ارزش‌های اسلامی در حد جوامع بشری و کلان حال نظام سلطه امریکا همه همتش گذاشته که مسلط بشود بر جهان فلذا اجازه نمی‌دهد حرکتی ایجاد بشود از زیر سلطه خودش خارج شود بخواهد برخورد کند با این حرکت‌ها فهم این مسائل خیلی مهم است و جریانات پیرامون ان همه فتنه‌گری‌ها و گروه‌های داخل و طمع‌ها و انحراف‌هایی که ایجاد می‌شود هم دشمن داخلی و خارجی بعد از رحلت پیامبر همین مسئله رخ داد جریان‌های بنی امیه که اساسش بر فساد و انحراف و کفر بود منافقانه وارد شدند ضربه زدند وصد سال اسلام را عقب انداختند و دست به تحریف اسلام زدند می‌دانستند کجا بروند رفتند سر قدرت و تا اهداف سوء خودشان دست یافتنی باشد و اگر صلح امام حسن و قیام امام حسین نبود سال‌ها حکومت می‌کردند و باقی می‌ماندند.
فهم این مسائل مهم است اشراف بر آن‌ها کمک می‌کند در روند رشد اسلام؛ جریان القاعده و داعش و علت‌ها و اهداف و مسائل حواشی آن تامل در مورد ان انسان را پیش می‌برد؛ غفلت از ان‌ها روحانی عالم کامل تحویل نمی‌دهد.
سیره بزرگان خودمان را باید الگو قرار بدهیم خصوصا امام(ره) واین مخصوص الان نیست مثلا مرحوم شیرازی در فتوای تحریم تنباکو همین مطلب بود که شکل این قرار داد تسلط بر امت اسلامی بود فلذا این فتوا را دادند انگلیس‌ها حاکم شدند و والی مسیحی گذاشتند؛ مرحوم میرزا محمد تقی شیرازی فتوای جهاد داد علمای در جنگ شرکت کردند و علمای زیادی شهید شدند و قبل از این تاریخ جریان صفویه نکاه کنید تمام علما وارد ایران شدند محقق کرکی و علمای جبل عامل امدند و علمای ایران جمع شدند تحولی ایجاد کردند اگر نبود نه مردم شیعه می‌شدند و نه حکومت شیعی پا می‌گرفت. در‌‌ همان تاریخ برخی علمای دربار عثمانی حکم به کفر علمای اسلام صادر کردند علمای بزرگ جمع شدند و حوزه علمیه تاسیس کردند و ان‌ها با برنامه ریزی دقیق اصلاح کردند و حوزه‌هایی که اگر نبود خیلی از میراث علمی و حدیثی ما گم می‌شد این‌ها درک درست مقاصد و روح اسلام است راهی است که خود ائمه همین راه را انجام می‌دادند تا امام زمان(عج) ظهور کنند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس اهانت به پیامبر اسلام‌(ص) را محکوم کردند

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس اهانت به پیامبر اسلام‌(ص) را محکوم کردند

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی درباره محکومیت اهانت به ساحت پیامبر و مقدسات دین اسلام بیانیه‌ای صادر کردند. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: اخیراً روزنامه شارلی ابدو با نشر کاریکاتوری موهن و شرم‌آور بار دیگر به ساحت پیامبر و دین مبین اسلام توهین کرده و موجب انزجار و جریحه‌دار شدن احساسات دینی تمامی موحدان و یکتاپرستان جهان شد.
اهانت به اصیل‌ترین ارزش‌های دینی،‌ فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری غیرعقلانی و غیراخلاقی است که موافق با هیچ یک از اصول و مبانی هویت انسانی نیست. ایرانیان غیرمسلمان ایران(اقلیت‌های دینی) که همواره براساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری مملکتی مورد احترام بوده و سابقه همزیستی سرشار از حس برادری با سایر اقشار ملت بزرگ ایران را داشته است، ضمن محکوم کردن این حرکت ضد دینی و انسانی، اعتقاد دارند که توهین به هر یک از ادیان توحیدی اهانت به تمامی ادیان توحیدی محسوب می‌گردد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/626023
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اهانت به پیامبر بزرگ اسلام را محکوم کرد.
آیت‌الله مقتدایی با محکومیت هتک حرمت به نبی مکرم اسلام در یک نشریه فرانسوی تاکید کرد گفت:این گونه اقدامات خصمانه، جز تنفر عمومی برای سردمداران غرب ره‌آورد دیگری نخواهد داشت.
آیت الله مقتدایی تصریح کرد: غربی‌ها به بهانه آزادی بیان این کار را می کنند، اما این حرکت را علمای شیعه محکوم می کنند وحامیان به اصطلاح حقوق بشر، نباید احساسات پاک یک میلیارد و نیم مسلمان را به سخره بگیرند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز




انفعال حماقت آميز دستگاه دیپلماسی کشورمان و عدم موضع گیری مسئولین دولتی در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص)


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، در یادداشت دیروز خود در روزنامه کیهان با اشاره به اقدام ناشیانه وزیر امور خارجه در پیاده‎روی مشفقانه با جان کری، وزیر امور خارجه امریکا و سفر به کشور فرانسه، همزمان با انتشار میلیونی کاریکاتور توهین‎آمیز به پیامبر اعظم و مکرم اسلام، این اقدام را فراتر از یک اقدام نابجا همچون تماس تلفنی روحانی با اوباما توصیف کرده و از انفعال در قبال اهانت به پیامبر رحمت انتقاد کرد.




_ انجمن‌های اسلامی ۵۰ دانشگاه سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه، ضمن انتقاد از انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برابر توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) ، تاکید کردند که دیپلماسی بالاتر از دفاع از اسلام و نبی مکرم.


تنها رئیس‌جمهوری که انتشار کاریکاتور از پیامبر(ص) را محکوم کرد.

رئیس جمهور افغانستان، محمد اشرف غنی انتشار دوبارۀ کاریکاتور پیامبر اسلام را در مجلۀ موهن شارلی ابدو محکوم کرد.



این در حالی است که انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان و عدم موضع گیری مسئولین دولتی در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص) موجی از انتقادها را برای وزارت امور خارجه ایران به همراه داشته است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توهینی دیگر به ساحت پیامبر اعظم (ص)


جمعی از فعالان ضد اسلامی اروپا از جمله «لارس هگارد» کاریکاتوریست دانمارکی، اقدام به ساخت انیمیشنی موهن به ساحت پیامبر اکرم با نام «عایشه و محمد» کرده‌اند که همزمان با روز استقلال آمریکا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به نمایش درآمد.





به گزارش خبرنگار آیه های انتظار از خبرگزاری فارس، «عایشه و محمد» ، نام انیمیشن جدید سراسر توهین به اسلام و پیامبر اکرم(ص) است که عده‌ای از فعالان ضد اسلامی اروپا، از جمله «لارس هگارد» ، کاریکاتوریست دانمارکی و طراح کاریکاتورهای توهین‌آمیز به حضرت محمد (ص) و«هنس ارلینگ جِنس»، رئیس سازمان آزادی بیان اروپا اقدام به ساخت آن کرده‌اند.

در این انیمیشن که در نهایت دروغگویی و با نیت سوء تهیه شده است، به طور مستقیم به حضرت محمد (ص) توهین شده و ازدواج او با عایشه به عنوان دختر بچه‌ای 6 ساله زیر سؤال رفته است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
«عمران فراست»، کارگردان متولد پاکستان که هم‌اکنون به عنوان پناهنده در اسپانیا زندگی می‌کند، این انیمیشن را کارگردانی کرده است.

«فراست » سال گذشته نیز انیمیشن «معصومیت جهاد اسلامی» را ساخت، همزمان با روز استقلال آمریکا به نمایش درآورد و در پیامی آن را به قربانیان و بازماندگان حادثه 11 سپتامبر تقدیم کرد.

در انیمیشن «عایشه و محمد»، حضرت محمد (ص) به ازدواج‌های مکرر با دختر بچه‌های بسیار کم سن و سال و سوءاستفاده از نفوذ خود در بین‌قبایل و همچنین پایبند نبودن به مفاهیم اسلامی و قرآنی متهم شده است.

این انیمیشن دو روز پیش همزمان با 4 جولای ، روز استقلال آمریکا در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی به نمایش درآمد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماموستا سجادی : ما مسلمانان پشت سر پیامبر(ص) و اهل بیت ایستاده‌ایم

ماموستا سجادی : ما مسلمانان پشت سر پیامبر(ص) و اهل بیت ایستاده‌ایم

ماموستا سیداحمد سجادی امام جمعه سروآباد مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به فرمان خداوند مبنی بر چنگ زدن مسلمانان به ریسمان الهی ابراز داشت: ای مسلمانان! خدای شما یکی است، پیامبر شما که محمد(ص) است،‌ یکی است، قبله شما که کعبه است، یکی است، دین شما یکی است، کتاب شما که قرآن است، یکی است، پس شما هم باید اتحاد داشته باشید.............. -
استکبار جهانی و صهونیسم جنایتکار بداند ما مسلمانان پشت سر پیامبر(ص) و اهل بیتش ایستاده‌ایم، خداوند در این آیه می‌فرماید: «بگو: اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى که گرد آورده‏‌اید و تجارتى که از کسادش بیمناکید و سراهایى را که خوش مى‏‌دارید، نزد شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راه وى دوست‏‌داشتنى‏‌تر است، پس منتظر باشید تا خدا فرمانش را [به اجرا در] آورد و خداوند گروه فاسقان را راهنمایى نمى‏‌کند»، این آیه فصل الخطاب برای ما مسلمانان است.
امام جمعه سروآباد مریوان ضمن محکوم کردن اقدام هفته‌نامه «شارلی ابدو» فرانسه در توهین به پیامبر اعظم(ع) بیان داشت: ما به پیروان خود در مذاهب مختلف اهل سنت و به برادران شیعه دستور می‌دهیم که در مقابل آمریکا و ایادی آن‌ها و بالاخص استکبار جهانی ایستادگی کنند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931027000665#sthash.cpfrGbyw.dpuf


See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931027000665#sthash.cpfrGbyw.dpuf
 

Similar threads

بالا