شهید مورد علاقه تو کیه؟+عکس

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کدوم تون دوست دارید رفیق فابریکتون یا داداشتون اینجوری جلوی چشاتون...
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بدون شرح...
فقط دعا کنید منتقم خونشون بیاد وانتقام این خونای ریخته شده از شیعه های حیدری رو بگیره
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلام اخر:
اسرائیل باد از صفحه ی روز گار محو شود
وظیفه ی هر مسلمانی است که در راهپیمایی روز قدس شرکت کند وازخون برادران وخواهران مسلمانش دفاع کند

بچه ها فقط واسه فرج دعا کنید
و مواظب کشورمون باشیم واتحاد رو بیش از پیش حفظ کنیم که الان موقعه برادری و خواهریه
یاعلی مدد
 

شاهد

عضو جدید
لبخندهاي جبهه

لبخندهاي جبهه

شب سیزده رجب بود. حدود 2000 بسیجی لشگر ثارالله در نمازخانه لشگر جمع شده بودند.

بعد از نماز محمد حسین پشت تریبون رفت و گفت امشب شب بسیار عزیزی است و ذکری دارد که ثواب بسیار دارد و در حالت سجده باید گفته شود. تعجب کردم! همچین ذکری یادم نمی آمد! خلاصه تمام این جمعیت به سجده رفتند که محمد حسین این ذکر را بگوید و بقیه تکرار کند. هر چه صبر کردیم خبری نشد. کم کم بعضی از افراد سرشان را بلند کردند و در کمال ناباوری دیدند که پشت تریبون خالی است و او یک جمعیت 2000نفری را سر کار گذاشته است.
بچه ها منفجر شدند از خنده و مسئولان به خاطر شاد کردن بچه ها به محمد حسین یک رادیو هدیه کردند!
 

شاهد

عضو جدید
2مهر در دفاع مقدس

2مهر در دفاع مقدس

ابلاغیه قرارگاه عملیاتی جنوب ، اعلام آماده باش منطقه 10 سپاه ،تهیه طومار طلاب در حمایت از دولت ، اهم وقایع دوم مهرماه در طول دوران دفاع مقدس است .وی
1363

تداوم شناسایی و کسب اطلاعات از دشمن.
ابلاغیه قرارگاه عملیاتی جنوب نیروی زمینی ارتش درباره همکاری و هماهنگی تیمهای شناسایی یگانهای ارتش و سپاه مستقر در منطقه، ادامه فعالیتهای شناسایی سپاه در هور؛ گزارش گشت دریایی نیروی هوایی ارتش از کشتی مورد تجسس قرار گرفته و کشتیهای نظامی؛
گزارشهای ستاد مشترک ارتش از احتمال به کارگیری سلاح شیمیایی در منطقه به وسیله عراق و ورود تجهیزات نظامی از عربستان و کویت به عراق.

گزارش شناسایی عراق از وضعیت خودی. تمرکز نیرو در آبادان؛ تخلیه جزیره مینو از ساکنان؛
تجمع پاسداران و داوطلبان در دارخوین؛ راه اندازی ایستگاه برق اهواز بهوسیله کارشناسان روسی؛
کارگذاری پدافند هوایی در جزیره مجنون؛ کشیدن راه آهن از خرمشهر تا جزیره مجنون.

جنگ روانی و هشدار روزنامه های رسمی عراق مبنی بر وارد آوردن ضربه ای مهلک به جزیره خارک در صورت رد صلح از سوی ایران.
واکنش رادیو صوت الجماهیر عراق و روزنامه کویتی الوطن در قبال تهدید ایران به مقابله به مثل در حمله به کشتیها.
اوضاع شمال عراق؛ دستگیری 2000 نفر در کرکوک و فرار جوانان به مناطق کوهستانی شرق عراق از ترس مأموران امنیتی؛

نفوذ در شهر میرگه سور و تصرف و کنترل آن به دست حزب کمونیست کردستان عراق؛
گزارش قرارگاه حمزه از سازماندهی جاشها به فرماندهی فتاح جاف علیه طالبانی ها، به وسیله دولت عراق.
درگیری با ضدانقلاب در سقز، سلماس و مهاباد؛ کمبود نیرو در سقز و بوکان؛

ادامه روند تسلیم عناصر ضدانقلاب و اخطار حزب دمکرات در اشنویه به خانواده های عناصری که خود را با اسلحه تسلیم کنند ، مبنی بر گرفتن غرامت اسلحه.
فعالیتهای منافقین تحت عنوان "هفته مبارزه با جنگ" به صورت اخلال در شبکه های بیسیم، پخش اعلامیه دستنویس، و شعارنویسی در کرج، زنجان، تاکستان، رشت، چالوس، ساری، الیگودرز، اهواز، قوچان، بوکان، جیرفت؛
اعلام آماده باش منطقه 10 سپاه به واحدهای گشت مخفی به منظور خنثی سازی حرکات ضدانقلاب در هفته جنگ؛

هشدار ستاد مرکزی سپاه مبنی بر جاسازی مواد منفجره در دو دستگاه تانکر نفتکش به وسیله "گروهکهای غیرقانونی" و حمل آن به طرف تهران.
مراسم سومین روز هفته جنگ موسوم به روز نبرد اقتصادی: حضور رئیس جمهور در یک مزرعه گندم در یکی از روستاهای تهران و درو گندم همراه با روستائیان و جهادگران؛
اظهارات نخست وزیر در اجتماع مردم اراک مبنی بر اینکه «ایران ما اعلام کرده است هر نوع خطری برای خارک، تهدیدی برای صدور نفت و تهدید مستقیم برای آزادی کشتیرانی در خلیج فارس و اقیانوس هند خواهد بود.»

افشاگری سرپرست ستاد تبلیغات جنگ مبنی بر اینکه دولت عراق سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده بود، با ارائه اسنادی از نشریات داخلی حزب بعث.
تهیه پیشنویس قطعنامه ای شامل تمام مسائل جاری اعراب از جمله مسئله فلسطین و لبنان، جنگ ایران و عراق، و حوادث خلیج فارس، به وسیلة هیئت اتحادیه پارلمان عرب در کنفرانس بین المللی بین المجالس؛
پیشنویس طرح پیشنهادی کویت که در آن، حملات ایران به نفتکشهای سعودی و کویت محکوم شده است، و تأکید بر محفوظ بودن حق کویت در دریافت غرامت از ضررهای وارد به کشتیهای این کشور.

مواضع ضدایرانی سازمانهای منطقه ای: اتحادیه عرب از ایران خواست تا هرگونه حمله به کشتیرانی دریایی در منطقه خلیج عربی را فوراً متوقف سازد.
سازمان کنفرانس اسلامی در پی یک نیروی پاسدار صلح اسلامی بین نیروهای ایران و عراق. شورای همکاری خلیج و گفتگوی آتی با وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل منطقه ای، نگرانی از حمله به نفتکشهای کویت و عربستان.
دعوت سوئد از عراق و امریکا در مراسم پرتاب یک موشک ضدهواپیمای آن کشور.

مقاله مفصل لوموندو بررسی ابعاد مختلف جنگ از جمله: چگونگی شروع جنگ، خسارات انسانی طرفین، مشکلات اقتصادی و محدودیتهای تسیلحاتی ایرانی و نقش ابرقدرتها در آن، مواضع قدرتهای جهانی و اروپایی و منطقه در قبال ایران و عراق، و اوضاع نفت در جهان و ایران.
مصاحبه مفصل مجله الدستور با مسعود رجوی که از جمله مسائل مطرح شده در آن عبارتند از: تبلیغات ضد جنگ سازمان مجاهدین خلق؛
اختلافات رجوی و بنی صدر، عدم توان ایران به دستیابی به پیروزی نظامی، الحاق بنی صدر به گروه مدنی، ادعای فعالیتهای مسلحانه و به قتل رساندن عناصرجمهوری اسلامی در ایران، ارتباط ایران با اسرائیل و دریافت سلاح از آن.

اعتراض اسرائیل به دولت انگلستان درباره درج یک پاورقی ضدیهودی در نشریه "امام" که سفارت ایران در لندن منتشر میکند.
تهدید وزارت خارجه انگلیس به این که در صورت ادامه درج پاورقی یاد شده، از انتشار نشریه مزبور جلوگیری خواهد شد.
گزارش رادیو بی بی سی از وضعیت مرزهای ایران و افغانستان: «رئیس دولت افغانستان گفته است که نیروهای ایرانی به خاک افغانستان تجاوز کرده اند.»

احضار کاردار افغانستان به وزارت خارجه در ارتباط با حوادث روز بیستم شهریور در زابل.
تهیه طومار هجده و نيم متری طلاب حوزه علمیه قم در پشتیبانی از "دولت محرومین" و هاشمی رفسنجانی به دنبال سخنان عتاب آلود امام در روز عیدغدیر که در آن، امام به سرزنش عده ای از جناح مخالف دولت موسوی پرداخته و از جمله گفته بودند : « اینهایی که هر کدام خودشان اگر حکومت یک محله باشند نمیتوانند اداره کنند آنجا را، چه طور به خودشان اجازه میدهند که یک دولتی که در عین همه گرفتاری هایی که در الآن دارد و از شرق و غرب به او فشار دارند می آورند، این مملکت را دارد اداره میکند و بخوبی هم اداره میکند ... اگر نانوایی یک شهر را به شما بدهند نمیتوانید اداره اش کنید، چطور میگویید که چرا دولت نمیدانم چه نکرده، چه نکرده؟ چی میگویید به جان این دولت؟ دست بردارید، از خدا بترسید، از غضب خدا بترسید! »

به نقل از ساجد
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان
اگه میشه بچه های تاپیک شهدا امسال عید یه کاروان مناطق عملیاتیه جنوب راه بندازیم
خبر بدید
همه ی کاراش روهم من به عهده میگیرم
یاعلی
 

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضرت امام خمینی (ره):

ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.









 

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقام معظم رهبری:

همه کسانی که در جنگ تحمیلی هشت ساله، چه با حضور خود یا فرزندان و عزیزانشان، حضور و فعالیتی داشته اند، مخصوصا خانواده شهیدان عزیز و جانبازان و اسیران گرامی، باید بدانند که در امتحانی بزرگ شرکت کرده و در آن سربلند بیرون آمده اند .

















 
آخرین ویرایش:

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
امام خمینی (ره):

ما براي اداي تكليف جنگيده ايم و نتيجهْ فرعِ آن بوده است.








 
آخرین ویرایش:

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرين پيام امام(ره) به مناسبت هفته دفاع مقدس


بسم الله الرحمن الرحيم

خداوندا، همه چيز تويي و غير از تو همه هيچ. خداوندا، تو عزيزي و غير از تو همه ذليل. خداوندا، تو غني‌اي و غير از تو همه فقير. هفته‌ي جنگ امسال حال و هواي ديگري دارد. پس از سال‌ها دفاع مقدس ياري دين خدا صورت ديگري به خود گرفته است. آمادگي جنگي ضرورت بيشتري يافته است و دشمنان خدا و خلقِ خدا آني غافل نيستند و در كمين نشسته‌اند تا آن‌چه را خدايي است نابود كنند. خانواده‌هاي شهدا، تا هميشه‌‌ي تاريخ اين مشعل‌داران راه اولياء افتخار روشنايي طرق الي الله را به عهده گرفته‌اند. مجروحين و معلولين خود چراغ هدايتي شده‌اند كه در گوشه گوشه اين مرز و بوم به دين‌باوران راه رسيدن به سعادت آخرت را نشان مي‌دهند؛ راه رسيدن به خداي كعبه را. اسرا در چنگال دژخيمان، خود سرود آزادي‌اند، و احرار جهان آنان را زمزمه مي‌كنند. مفقودين عزيز محور درياي بيكران خداوندي‌اند و فقراي ذاتي دنياي دون در حسرت مقام والايشان در حيرتند. از شهدا كه نمي‌شود چيزي گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهه‌ي مستانه‌شان و در شادي وصولشان «عند ربهم يرزقون» ‌اند، و از نفوس مطمئنه‌اي هستند كه مورد خطاب «فادخلي في عبادي وادخلي جنتي» پروردگارند. اينجا صحبت عشق است و عشق، و قلم در ترسيمش بر خود مي‌شكافد. و السلام

روح الله الموسوي الخميني
67/7/1
 

zadshafagh

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته دفاع مقدس گرامی باد






گرامی باد یاد و خاطره تمامی رزمندگان، شهدا، جانبازان، و آزادگان، سرافراز
میهن اسلامی
 

sam125

عضو جدید
سلام ممنون که این مطلب نوشتید

سلام ممنون که این مطلب نوشتید

[من چند وقت پیش بدون اینکه شهید وحید دستجردی رو بشناسم دیدم فردای اون روز از توی تلوزیون فهمیدم شخصی به این نام وجود داره و شهید شده واقعا واسم عجیب بود ... مرد بزرگیه
شهید سرتیپ وحید دستجردی
شهید دستجردی ابتدا به سمت شهربانی اصفهان منصوب شد.سپس به سمت معاون و جانشین ریاست شهربانی جمهوری اسلامی انتخاب گردید.او در سال 1359طی حکمی از طرف وزیر وقت کشور،آیت الله مهدوی کنی به ریاست شهربانی منصوب شد و تا زمان شهادت در این سمت انجام وظیفه نمود.شهید دستجردی یکی از قربانیان فاجعه بمب گذاری دفتر نخست وزیری در 8شهریور 1360بود.او در این حادثه جراحات شدیدی متحمل شد که سرانجام در 14 شهریور منجر به شهادت ایشان گردید.[/quote]
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خاطره ی رهبری از شهید کاوه
بچه ها خیییییییلی جالبه
خدا را سپاسگذاريم كه توفيق دست داد تا شما عزيزان لشگر ويژه ی شهدا را در مقرتان زيارت كردم آرزوئي بود و ياد نيكي از شماها در دل ما ،‌در زمان اوايل تشكيل اين تيپ و لشگر .‌هر چه ما شنيده بوديم تعريف و تمجيد و ستايش قهرماني ها و شجاعتهاي اين لشگر بود . البته حقيقتا با همه دل عرض مي كنم جاي اين شهيد عزيزمان خالي است. شهيد محمود كاوه و همه ی شهدا ، چه سرداران و چه بقيه ی برادراني كه به شهادت رسيده اند؛ اما خوب بعضي ها را انسان از نزديك مي شناسد، فضايل آنها را مي داند ،‌ارزشهائي را كه گاهي در يك انسان ، در يك جوان جمع شده از نزديك لمس مي كند و ای عزيزان محمود كاوه از اين قبيل بود . در او ارزشهائي بود كه براي يك جوان مسلمان ايده آل بود . . . فراموش نميكنم همين شهيد محمود كاوه بچه اي بود ، پدرش دستش را مي گرفت ، او را به مسجدي كه من آن جا صحبت مي كردم و تفسير مي گفتم مي آورد، ،‌جوانها پرواز كردند و ما مانديم ( گريه رهبر و حضار ) بچه ها بزرگ شده اند. قدر آنها را بدانيم .‌كم سعادتي ماست ،‌ما كه به اصطلاح پيشكسوت آنها بوديم مانديم، همچنان در لجن و در عالم ماده .

**************

من در خود سپاه عناصر بسيار خوبي را سراغ دارم كه آمادگي خودسازي و ديگر سازي داشته و دارند. خوب است من از برادر، شهيد عزيزمان محمود كاوه ياد كنم كه من او را از بچگي اش مي شناختم . پدر اين شهيد جزو اصحاب و ملازمين هميشگي مسجد امام حسن(ع) بود كه بنده آنجا نماز مي خواندم و سخنراني مي كردم؛ دست اين بچه را هم مي گرفت و با خودش مي آورد .من مي دانستم كه همين يك پسر را دارد. پدرش را هم قاعدتا برادرهاي مشهدي مي شناسند، از همان وقتها همين جوري بود پرشور و بي محابا در برخورد ، گاهي حرفهاي تندي هم مي زد كه در دوران اختناق، آنجور حرفي را كسي نمي زد. اين بچه آن جوري توي اين محيط خانوادگي پرشور و پرهيجان تربيت شد .خوراك فكري او از دوران نوجواني اش ـكه شايد آن سالهائي كه من مي گويم ، ايشان مثلا دوزاده و سيزده سال شايد هم چهارده سال بيشتر نداشت ـ عرابت بود. از مطالب مسجد امام حسن (ع) كه اگر از شما ها برادرهاي آنوقت بودند مي دانند كه چه سنخ مطالبي بود و مي شود فهميد ديگر از نوارها و از آثار آن مسجد كه چه جور مطالبي بود . در يك چنين محيط فكري اين جوان تربيت شد و جزو عناصر كم نظيري بود كه من او را در صدد خودسازي يافتم . حقيقتا اهل خودسازي بود . هم خود سازي معنوي ،اخلاقي و تقوائي و هم خود سازي رزمي. در يكي از عملياتهاي اخير دستش مجروح شده بود كه آمد مشهد؛ مدتي هم که اينجا در بيمارستان بود، مدت كوتاهي است، ظاهرا بعد برگشت مجددا جبهه. تهران ،‌آمد سراغ من ، من دیدم دستش متورم شده است؛ بنده نسبت به كساني كه دستشان آسيب ديده حساسيت دارم ، فوري پرسیدم دستت درد مي كند؟ گفتش كه نه . بعد من اطلاع پيدا كردم كه برادرهاي مشهدي كه آنجا هستند، گفتند كه دستش شديد درد مي كند؛ او حتي درد را كتمان مي كرد و نمي گفت . اين مستحب است كه انسان حتي المقدور درد را كتمان كند و به ديگران نگويد. يك چنين حالت خودسازي ايشان داشت . يك فرمانده بسيار خوب بود از لحاظ اداره ی واحد خودش كه تيپ ويژه ی شهداـ فكر مي كنم حالا لشكر شده ، آنوقت تيپ بود يك واحد خوب بودـ جزو واحدهاي كار آمد محسوب مي شد و به اين عنوان ازش نام برده مي شد. خود او هم در عملياتهاي گوناگوني شركت داشت و كار آزموده ی سميدان جنگ شده بود. از لحاظ نظم اداره ی واحد ، مديريت قوي ،‌دوستي و رفاقت با عناصر لشكر و از لحاظ معنوي ، اخلاقي ، ادب ،‌تربيت و توجه يك انسان جوان ولي برجسته بود . اين هم يكي از خصوصيات دوران ماست كه برجستگان هميشه از پيران نيستند؛ آدم، جوانها و بچه ها را مي بيند كه جزء چهره هاي برجسته مي شوند . رهبان اليل و استون النهار غالبا تو همين بچه ها وتوی همين جوانهاست . ما نشسته ايم از دور داريم نگاه مي كنيم، حسرت مي خوريم و آرزو مي كنيم . كاش برويم توي محيط آنها ،‌ كمتر وقتي است كه بنده همين حالا ها دلم پرواز نكند به سمت محفل سنگر نشينان ، آنجا انسان ساخته مي شود و اين جوانها خوب ساخته شده اند و شهيد كاوه حقيقتا خوب ساخته شد . البته من در مشهد و در كل سپاه، عناصر برجسته زياد سراغ دارم، حقا و انصافا چهره هائي را من سراغ دارم كه اخلاقيات و خصوصيات اينها را كه مشاهده مي كند، از نزديك حالات عرفا و سالك بزرگ برايش تداعي مي شود، نه حالت نظاميان بزرگ ، از نظامي گري فراترند اگر چه در نظاميگري هم انصافا چيره دست و نيرومندند .

**************

يك لشگر را يك جوان بيست و چهارـ پنج ساله اداره مي كنددر حالي كه در هيچ جاي دنيا افسري به اين جواني پيدا نمي شود كه يك لشگر را اداره كند . چند صد نفر يا چند هزار تا انسان را اين رهبري مي كند ، در كجا؟ نه در مسافرت به سوي فلان زيارتگاه يا فلان ييلاق ،‌در ميدان جنگ ، زير آتش ،‌در مقابله با تانكهاي دشمن با وجود آن همه مانع يك جوان بيست و چند ساله، چند هزار آدم را شما مي بينيد دارد هدايت مي كند؛ با سازماندهي مي برد جلو ،‌خط را مي شكند ، دشمن را تار و مار مي كنند ، اسير هم ميگيرند ، منطقه هم اشغال مي كنند و مستقر مي شوند. پس نظاميگري هم در معجزه گري انقلاب و سازندگي انقلاب وجود دارد، نه فقط معنويت. ‌اما بالاتر از نظامي گري اين معنويت و تقواي جوانان است ،كه آنرا هم دارند .
 

الهام مجهول

عضو جدید
دلم تنگ ميشود گاهي كه ميشنوم چقدر بزرگم (سني)
وچقدر كوچكم
اه چقدر زود يادمان ميرود كه چه زود دير ميشود
 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز

معرفی شهدای نیروی انتظامی به مناسبت هفته نيروي انتظامي




؛ شهید سرگرد پاسدار سید عباس اعرابی


شهید سید عباس اعرابی سال 1343 در شمیران تهران در یک خانواده مذهبی پا به عرصه گیتی نهاد.دوران کودکی و نوجوانی خود را به کسب علم پرداخت وتحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد از همان کودکی به انجام فرایض دینی تقیدی خاص داشت وهمواره در کسب رضایت پروردگار ساعی بود .
همزمان با خشم وخروش ملت علیه رژیم جهل و جور و ستم او نیز با مجاهدات پرشور مردم همراه بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای حفظ دستاوردهای انقلاب وارد ارگان انقلابی کمیته انقلاب اسلامی شد و در کمیته شمیرانات به انجام وظیفه همت گمارد .
وی با انجام خدمت صادقانه در این نهاد عشق وشیفتگی بی مانند خود را به پاسداری از حریم حق واعتلای ارزش های الهی در جامعه اسلامی ایران به اثبات رساند . با یورش رژیم بعث عراق به ایران عزیز ، زنده یاد اعرابی به عرصه گاه نبرد حق علیه باطل شتافت تا باردیگر معنویت ، استقامت ، اخلاص و غیرتمندی خود را به منصۀ ظهور رساند .
خصلت های ممتاز اخلاقی ، منزلت اجتماعی وحرمت وی در جمع دوستان و نزدیکان به آراستگی روح آن شهید افزوده بود . پایبندی به رعایت موازین اخلاقی ، جدیت در انجام امور و حسن برخورد در پرورش شخصیت معنوی وی نقش موثری داشت .پیوسته به شهادت و الحاق به محبوب دیرینه اش می اندیشید ودرزندگی خود سودایی جزء کسب رضای الهی در سر نمی پروراند .
شهید اعرابی سرانجام در بیست و پنجمین روز از دومین ماه بهار 1365 درمصاف با دشمنان در منطقه فاو براثر اصابت ترکش به ناحیه سر و بدن به آرزوی دیرینه خود نائل آمد.
پایان پیام




 

fateme_en

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
اينجا چرا سوت و كور شده؟
كجاييد بچه ها؟؟؟
نام ببرم؟؟!
عليرضا؟؟؟
حاج مرتضي؟؟؟(مخصوصا شما!!!)
زادشفق؟؟؟
سيدحسن نصرالله؟؟؟
شاهد؟؟؟
يارضا؟؟؟
بچه ها نذاريد اين تاپيك بخوابه:cry:
شايد باورتون نشه ولي من با همين تاپيك شما بود كه با شهدا آشنا شدم و الان دنبالشم كه اين آشنايي بيشتر و بيشتر بشه.
 

fatam

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان...
چه تاپيكه خوبيه...
ممنون از پستاي خوبتون و عكسا و مطالب خوندني تون...

در راستاي تاپيك بگم خدمتتون كه من ارادت خاصي به همه شهدا دارم...

ولي از همه بيشتر عاشق شهيد چمران و شهيد آويني ام...
درحقيقت نوشته هاي شهد چمران و نيايش هاش با خدا، در دوراني كه من در اوج تغيير و تحولات ديني و روحي بودم، خيلي دست منو گرفت... خيلي وقتا حرفاش و راز و نياز هاش رو حرف دل خودم ميدونستم... ولي من كجا و شهيد مصطفي چمران كجا...
در مورد شهيد آويني هم بگم كه ياد اين شهيد نازنين و صداي تاثيرگذارش هميشه با من هست، هميشه با من هست!
روزايي هم كه ميرم مزار شهدا، اولين نفر ميرم سراغ خود سيد... من سيد رو تو خيلي از جاها ميبينم... و واقعا دوستش دارم...
*
*
الان نوشته هاي دكتر چمران دم دستم نيست، وگرنه حتما قسمتهايي رو كه خيلي دوست دارم رو براتون ميذاشتم...
و از سيد هم اين جمله اش رو خيلي دوست دارم كه ميگه:

پندار ما اين است كه ما مانده ايم و شهدا رفته اند، اما حقيقت آن است كه زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند...
و واقعا زمان ما رو با خود برده و شهدا مانده اند...

يا حق
 

fatam

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستي اين جمله شهيد آويني رو هم دوست دارم:

"اگر قبرستان جايي ست كه مردگان را در آن به خاك سپرده اند، پس ما قبرستان نشينان عادات و روزمرگي ها را كي راهي به معناي زندگي هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ويران بهتر... پرستويي كه مقصد را در كوچ مي يابد، از ويراني لانه اس نمي هراسد...."

(توضيح اينكه روبروي قبر ايشون تو بهشت زهرا (س) اين جمله با خط خودشون هست...)


همين - يا حق:gol:
 

Similar threads

بالا