شهلا جاهد فردا اعدام می شود

alireza-1991

عضو جدید
عفو بین الملل و شورای حقوق بشر اروپا اعدام شهلا جاهد را محکوم و ان را نشانه نادیده گرفتن حقوق انسانی توسط جمهوری اسلامی دانستند
 

MaSoUd MLV

عضو جدید
عبد الصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا جاهد گفت :شهلا جاهد سحر گاه فردا در زندان اوین اعدام خواهد شد.

عبد اصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا جاهد در مورد حکم وی اظهار داشت :صبح امروز به واحد اجرای احکام رفتم و زمان اجرای حکم به من ابلاغ شد.

وی افزود:مسئولان واحد اجرای احکام دادسرا ضمن ابلاغ زمان اجرای حکم گفتند قرار است این حکم سحرگاه فردا در محوطه زندان اوین اجرا شود

حالا اینی که میگی کیه؟
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
عفو بین الملل و شورای حقوق بشر اروپا اعدام شهلا جاهد را محکوم و ان را نشانه نادیده گرفتن حقوق انسانی توسط جمهوری اسلامی دانستند

نه ، تقریبا یه مورد مشابه چند وقت پیش تو آمریکا بود که زن رو به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم کردند ، اگه چنین اتفاقی نمی افتاد نشانه نادیده گرفتن حقوق انسانی بود.
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه شهلا و لاله قربانی هوسرانی های محمد خانی شدند که الان آزاده.
ولی ترازوی خدا خیلی دقیق تر از ترازوی بشره. به سزای عملش خواهد رسید.[/

QUOTE]

دقیقا درست میفرمائید . :gol: اون دوستانی که یکطرفه فقط شهلا رو مقصر میدونند به این نکته توجه نکردند که شهلا هم یجورائی در حقیقت قربانی هوسبازی محمد خانی شده و در حقیقت این اقا قاتل حقیقی هر دوی این خانمها و باعث و بانی یتیم شدن اون فرزندان هستش .

خوشبختانه همونطور که شما هم گفتید ترازوی خداوند خیلی بهتر از ترازوی ناقص و تبعیض امیز بشر عمل میکنه .
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هر جور دلتان خواست قران رو تفسیر نکنید؟ واقعا معنای عربی این ایه رو میدانید؟ یا هر جور یک ادم بیسواد معنی کرده فرمایش میکنید؟ خودتون اصلا عربی بلدید؟ کجای این آیه اومده که متعه جایزه؟
بله میدانیم دوست عزیز، آدم بی سواد هم معنی نکرده و مفسران بزرگ قرآن معنی کرده اند، عربی هم بلدیم، خوبش رو هم بلدیم...

فکر کنم مطالب کوتاه زیر در پاسخ اون مطالبتون کافی باشه، مخصوصاً مورد ثانیاً که همه اون مطالب راجع به مهریه و ... رو رد می کنه:

کلمه «متعه» که «اِسْتَمْتَعْتُمْ» از آن گرفته شده است، در اسلام به معنى ازدواج موقت است، و به اصطلاح در این باره حقیقت شرعیه مى باشد، گواه بر آن این است که این کلمه (متعه) با همین معنى در روایات پیامبر(صلى الله علیه وآله) و کلمات صحابه مکرر به کار برده شده است.

ثانیاً ـ اگر این کلمه به معنى مزبور نباشد، باید به معنى لغوى آن یعنى «بهره گیرى» تفسیر شود، و در نتیجه معنى آیه چنین خواهد شد: «اگر از زنان دائم بهره گرفتید مهر آنها را بپردازید». در حالى که مى دانیم پرداختن مهر مشروط به بهره گیرى از زنان نیست، بلکه تمام مهر بنا بر مشهور یا حداقل نیمى از مهر به مجرد عقد ازدواج دائم، واجب مى شود.

ثالثاً ـ بزرگان «اصحاب» و «تابعین» مانند «ابن عباس» دانشمند و مفسر معروف اسلام، «ابىّ بن کعب»، «جابر بن عبداللّه»، «عمران حصین»، «سعید بن جبیر»، «مجاهد»، «قتاده»، «سدّى» و گروه زیادى از مفسران اهل تسنن و تمام مفسران اهل بیت(علیهم السلام) همگى از آیه فوق، حکم ازدواج موقت را فهمیده اند تا آنجا که «فخر رازى» با تمام شهرتى که در موضوع اشکال تراشى در مسائل مربوط به شیعه دارد، بعد از بحث مشروحى درباره آیه مى گوید: ما بحث نداریم که از آیه فوق، حکم جواز «متعه» استفاده مى شود، ما مى گوئیم: حکم مزبور بعد از مدتى نسخ شده است.

رابعاً ـ
ائمه اهل بیت(علیهم السلام) که به اسرار وحى از همه آگاه تر بودند، متفقاً آیه را به همین معنى تفسیر فرموده اند و روایات فراوانى در این زمینه نقل شده، از جمله:

از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: اَلْمُتْعَةُ نَزَلَ بِهَا الْقُرْآنُ وَ جَرَتْ بِهَا السُّنَّةُ مِنْ رَسُولِ اللّهِ: «حکم متعه در قرآن نازل شده و سنت پیغمبر(صلى الله علیه وآله) بر طبق آن جارى گردیده است».(9)
و از امام باقر(علیه السلام) نقل شده که: در پاسخ سؤال «ابو بصیر» راجع به «متعه» فرمود: نَزَلَتْ فِى الْقُرْآنِ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیْضَهً...: «قرآن مجید در این باره نازل شده، آنجا که مى فرماید: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ...».(10)
و نیز از امام باقر(علیه السلام) نقل شده که: در پاسخ شخصى به نام «عبداللّه بن عمیر لیثى» در مورد «متعه» فرمود: أَحَلَّهَا اللّهُ فِى کِتابِهِ وَ عَلى لِسانِ نَبِیِّهِ فَهِىَ حَلالٌ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ: «خداوند آن را در قرآن و بر زبان پیامبرش حلال کرده است و تا روز قیامت حلال مى باشد».(11)

9ـ تفسیر «برهان»، جلد 1، صفحه 360 (جلد 2، صفحه 58، تهران، بنیاد بعثت، چاپ اول، 1415 هـ ق)، ذیل آیه مورد بحث ـ «کافى»، جلد 5، صفحه 449، دار الکتب الاسلامیة ـ «وسائل الشیعه»، جلد 21، صفحه 6، چاپ آل البیت.


10 ـ «نور الثقلین»، جلد 1، صفحه 467، حدیث 171، مؤسسه اسماعیلیان، چاپ چهارم، 1412 هـ ق ـ تفسیر «برهان»، جلد 1، صفحه 360 (جلد 2، صفحه 58، بنیاد بعثت تهران، چاپ اول، 1415 هـ ق)، ذیل آیه مورد بحث ـ «کافى»، جلد 5، صفحه 448، دار الکتب الاسلامیة ـ «وسائل الشیعه»، جلد 21، صفحه 5، چاپ آل البیت.



11 ـ تفسیر «برهان»، جلد 1، صفحه 360 (جلد 2، صفحه 58، بنیاد بعثت تهران، چاپ اول، 1415 هـ ق)، ذیل آیه مورد بحث ـ «کافى»، جلد 5، صفحه 449، دار الکتب الاسلامیة ـ «بحار الانوار»، جلد 46، صفحه 356 و جلد 100، صفحه 317.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطالب بالا از تفسیر نمونه بود، لینک زیر از تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی هستش که فکر کنم خیلی خیلی معتبر تر از منبع اون مطالبی باشه که شما قرار دادید:
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j4/alm00034.htm#link262


و قابل توجه اقا مجید که زیر مطالبی رو تشکر میزنن که برخلاف نص قرآن و تفسیر مفسرین به نام و بزرگی چون علامه طباطبایی است
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطالب بالا از تفسیر نمونه بود، لینک زیر از تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی هستش که فکر کنم خیلی خیلی معتبر تر از منبع اون مطالبی باشه که شما قرار دادید:
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j4/alm00034.htm#link262


و قابل توجه اقا مجید که زیر مطالبی رو تشکر میزنن که برخلاف نص قرآن و تفسیر مفسرین به نام و بزرگی چون علامه طباطبایی است

پس میفرمایید عربها زبان خودشون رو بلد نیستند؟
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه ، تقریبا یه مورد مشابه چند وقت پیش تو آمریکا بود که زن رو به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم کردند ، اگه چنین اتفاقی نمی افتاد نشانه نادیده گرفتن حقوق انسانی بود.
علت اعتراض، اشکالات و نواقص پرونده بوده.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس میفرمایید عربها زبان خودشون رو بلد نیستند؟
شما استدلالات رو گوش کنید، توجهتون به اینه که کی چی گفته، بینیند چی استدلال کرده...
علمای اهل سنت هم بعضاً تایید کرده اند...
علمای شیعی و مفسرین قرآن هم عربی رو به خوبی عرب ها بلدن.....
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
در جامعه ما به زنانی که صیغه میشند به چشم فواحش نگریسته میشه و البته واقعا هم چیزی غیر از همون فواحش نیستند . اضافه کردن قدری رنگ و لعاب شرعی چیزی از قباحت این امر کم نمیکنه ! :eek:

بهترین علامت این امر هم این است که حتی افرادی که از این قانون دفاع میکنند و اونو مطابق شرع میدونند هرگز حاضر نیستند که زنان خانواده اونها صیغه مردی بشه .

این چجور امر شرعی هستند که عمده متدینین هم حاضر به انجام اون در مورد زنان خانواده خود نیستند ؟! :surprised:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در جامعه ما به زنانی که صیغه میشند به چشم فواحش نگریسته میشه و البته واقعا هم چیزی غیر از همون فواحش نیستند . اضافه کردن قدری رنگ و لعاب شرعی چیزی از قباحت این امر کم نمیکنه ! :eek:

بهترین علامت این امر هم این است که حتی افرادی که از این قانون دفاع میکنند و اونو مطابق شرع میدونند هرگز حاضر نیستند که زنان خانواده اونها صیغه مردی بشه .

این چجور امر شرعی هستند که عمده متدینین هم حاضر به انجام اون در مورد زنان خانواده خود نیستند ؟! :surprised:
چون تاکید اسلام بر ازدواج دائمه، و تا وقتی میشه ازدواج دائم داشت، چرا موقت؟
ازدواج موقت در شرایط اضطرار مفیده نه شرایط عادی...

البته هیچ ربطی به فاحشه گری نداره، استفاده بد از قوانین همه جا هست...
 
بالا