رفع اشکال | درک عمومی و منظر آزمون ارشد معماری

mrabie

عضو جدید
یک سوال بین المللی بپرسم ببینم درکو چه میکنید دوستان بهترین سواله سایه ........................سایه تشکیل شده در یک گنبدبر اثر تابش خورشید چه اندازه در روی حجم گنبد است؟ 1- 1/3 2- 2/3 3-1/2 4-1/4

2- 2/3

رنگ گنبد در معماری هندی کدام است ؟قرمز -آبی - زرد -هیچکدام

قرمز
 

Maryam.PZ

کارشناس ارشد مرمت ابنیه
کاربر ممتاز
یک سوال بین المللی بپرسم ببینم درکو چه میکنید دوستان بهترین سواله سایه ........................سایه تشکیل شده در یک گنبدبر اثر تابش خورشید چه اندازه در روی حجم گنبد است؟ 1- 1/3 2- 2/3 3-1/2 4-1/4

1/3 ؟

رنگ گنبد در معماری هندی کدام است ؟قرمز -آبی - زرد -هیچکدام

نمی دونم رنگ های زیادی دیدم شاید بیشتر زرد
 

adroit

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بچه ها سوال.تست درک سال 86 سوال 18 برش پرتقاله. مگه جوابش اونی نیست که مرکز پرتقال رفته یه سمت؟ گزینه 2. تو کتاب من مثلاً خیر سرشون جوابا تشریحیه اما یه چیز دیگه س جواب!یا سوال درک 87. آخرین عکسش شکل هرم زوسره. باید گزینه مقابر مصری درست باشه. اما جواب تشریحی نوشته زیگورات بین النهرین. آخهههه زیگوراتا که پای هر طبقه شون شیب نداره. شیب از مصطبه ها اومده.منم سر جوابای درکم گیییییییرم. هر جوابی نمیره تو کتم.ببخشین سوالامو بدون عکس پرسیدم. دوربین ندارم عکس بگیرم.کلاً تو درک سوال زیاد دارم.
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رنگ گنبد در معماری هندی کدام است ؟قرمز -آبی - زرد -هیچکدام

یک سوال بین المللی بپرسم ببینم درکو چه میکنید دوستان بهترین سواله سایه ........................سایه تشکیل شده در یک گنبدبر اثر تابش خورشید چه اندازه در روی حجم گنبد است؟ 1- 1/3 2- 2/3 3-1/2 4-1/4
اینم جواباشون
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو تشخیص جواب اینجور سوالا :confused:
مشاهده پیوست 179843
راه حل؟:question:
اینم یه توضیح توپ از مهندس عسگری و دوستان ..............
ﻓﻀﺎي ﻣﻌﻤﺎري ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻋﯿﻨﯽ ﻗﺎﺑﻞ ، ادراک اﺳﺖ ﻓﻀﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎ ، اﺣﺴﺎس ﻣﯽ ﺷﻮد و از ﻃﺮﯾﻖ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﻨﺪه اش اﻣﮑﺎن ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ . در ﻓﻀﺎي رﯾﺎﺿﯽ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻧﻘﺎط از ﯾﮏ ، درﺟﻪ ي اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ و ﻫﺮﺟﻬﺘﯽ را ﺑﻪ دﻟﺨﻮاه ﻣﯽ ﺗﻮان در آن ﯾﮏ ﻣﺤﻮر ﺗﻠﻘﯽ ﮐﺮد .اﻣﺎ در ﻓﻀﺎي ادراﮐﯽ و ذﻫﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﯾﮏ ﻣﺮﮐﺰ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﺤﻞ اﯾﺴﺘﺎدن ﻧﺎﻇﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﯾﮏ ﻣﺤﻮر وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺗﺎﺑﻊ وﺿﻊ اﯾﺴﺘﺎدن ﻧﺎﻇﺮ اﺳﺖ .در ﻓﻀﺎي ادراﮐﯽ ﻓﺎﺻﻠﻪ ي ﺣﺴﯽ ﻣﯿﺎن دو ﻧﻘﻄﻪدراﻏﻠ ﺐ ، ﻣﻮارد ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ي ﻣﮑﺎﻧﯽ آﻧﻬﺎ ﺑﺮاﺑﺮ ﻧﯿﺴﺖ ......ﭘﺴﺖ ﻣﺪرﻧﯿﺘﻪ و ﻣﻌﻤﺎري ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه :اﻣﯿﺮﺑﺎﻧﯽ ، ﻣﺴﻌﻮد، اﻧﺘﺸﺎرات ، در ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﺎده ﺧﺎك ﺻﻔﺤﻪ32 . ، در ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﺎده ﺗﺮ ﻓﻀﺎي ﻋﯿﻨﯽ، ﻓﻀﺎي واﺣﺪي در ﭘﻼن ﻣﻌﻤﺎري ﺑﻮده ﮐﻪ ﺑﺎ ﮐﺎﻟﺒﺪي ﻣﺤﺼﻮر ﺷﺪه و ﻓﻀﺎي ذﻫﻨﯽ ﺗﺼﻮرﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ در ﻓﻀﺎي ﻋﯿﻨﯽ اوﻟﯿﻪ اﺳﺖ ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﻗﺮارﮔﯿﺮي ﻫﺎي ﺧﯿﺎﻟﯽ در ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﻀﺎ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد.ﺑﻪ ﻃﻮر ، ﻣﺜﺎل ﯾﮏ راﻫﺮو ﯾﮏ ﻓﻀﺎي ﻋﯿﻨﯽ اﺳﺖ .اﻣﺎ اﺑﺘﺪاي آن و وﺳﻂ آن دو ﻓﻀﺎي ﮐﺎﻣﻼ ذﻫﻨﯽ ﻣﺘﻔﺎوت دارﻧﺪ .در ﯾﮏ اتاق
ﺣﺲ ﮐﻨﺎر ﭘﻨﺠﺮه و ﺣﺲ در ﮔﻮﺷﻪ ي اﺗﺎق ﻧﺸﺴﺘﻦ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ. ))ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ از ﻣﻘﺎﻟﻪ ي "ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎي ﻫﻨﯽ ،اﺗﺎق ذ و ﻣﻔﻬﻮم ﻣﮑﺎن" ﻫﻨﺮﻫﺎي 35.(( در زﯾﺒﺎي ﺷﻤﺎره
 
آخرین ویرایش:

samaneh.mhsn

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم جواباشون
اين گنبدو مطمئنى؟! من اسكيسم بدك نيس، هميشه ناخودآگاه حدود همون يك سومو هاشور مى زنم، طبيعى هم به نظر مياد. دو سوم منطقى نيس.. بذار يه كم عكس گنبد ببينم..... برمى گردم... حتمن!:w10:
 

arefeh

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
یه سریاشو بعضی جاها دیدم یه سریاشم خوندم ..........;)
خوب خسیس اسم منابعتو بگووووک کجاها خوندی...از فضا ک نیومده بالاخره یه جایی به قول خودت خوندی...نکنه کلک خدا شبها بهت وحی میکنه؟؟؟؟:D
 

samaneh.mhsn

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینین تو گنبدای مختلف تو ساعتای مختلف فرق داره میزان سایه، بعد تو گنبدای یکسان و ساعتای مختلف هم فرق داره، ولی سایه ای که به طور معمول افتاده، به نصف هم نمی رسه چه برسه دو سوم. :w19:

IMG_3455.jpg
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها میشه یکی دقیق بگه که توی هر اقلیم جهت خونه ها و معابرو هرچی که هست باید کدوم وری باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

coleopatra

عضو جدید
بچه ها توی کنکور سال 90 سوال 10 درک عمومی من متوجه نمی شم تقسیم اتاق به دو عرصه کاری یعنی چی؟ و اون شکلایی که کشیده ته اتاقا چی ان. و چرا یه پنجره سرتاسری اتاق را به دو عرصه تقسیم نمی کنه.
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شخصی روبروی یک تابلو به ارتفاع 3 متر ایستاده است فاصله او از این تابلو چقدر باشد تا کل تابلو راببیند
4.5- 6-7.5- 9
 
  • Like
واکنش ها: imah

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب خسیس اسم منابعتو بگووووک کجاها خوندی...از فضا ک نیومده بالاخره یه جایی به قول خودت خوندی...نکنه کلک خدا شبها بهت وحی میکنه؟؟؟؟:D
چشم آبجی نزن فقط ........
باشه اصلا نخواستیم منبعشا.والا:w05::d
وااااااااااااااااااااا من فک کردم منظورت یه چی دیگه است ..............چرا میزنی خوب دوست عزیز من هر کتابی رو که میخونم فک میکنم میتونه ازش سوال بیاد ..........منابع من واسه درک 1- مشق معماری 2- فرم فضا نظم 3- ابنیه سنتی قبادیانی 4- زیبایی شناسی که چون وقت نیست بی خیال شدم .....تست میزنم ......بقیه هم که چند تا سوال از فن تنظیم شرایط و روستا ....هر چی تو 4 سال یاد گرفتی و.....
 

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
شخصی روبروی یک تابلو به ارتفاع 3 متر ایستاده است فاصله او از این تابلو چقدر باشد تا کل تابلو راببیند
4.5- 6-7.5- 9

6متربرا اینکه یک بنا کامل دیده بشه باید به ا ندازه دوبرابر ارتفاع اش ازش فاصله داشته باشم،خب برا تابلو هم همین صدق میکنه
 

ex5*ser

عضو جدید
کاربر ممتاز
شخصی روبروی یک تابلو به ارتفاع 3 متر ایستاده است فاصله او از این تابلو چقدر باشد تا کل تابلو راببیند


6متربرا اینکه یک بنا کامل دیده بشه باید به ا ندازه دوبرابر ارتفاع اش ازش فاصله داشته باشم،خب برا تابلو هم همین صدق میکنه
تو جزوه دکتر خوشنویس می گه باید 1.5 برابر طولش ازش فاصله بگیری تا همش رو ببینی پس با این حساب 4.5 متر فاصله.
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو جزوه دکتر خوشنویس می گه باید 1.5 برابر طولش ازش فاصله بگیری تا همش رو ببینی پس با این حساب 4.5 متر فاصله.
دکتر خوشنویس رو به نظرتون می ارزه بخونیم؟؟؟؟؟این مباحث فاصله و پرسپکتیو رو آیا پوشش میده یا مبانی نطریه فقط؟
 

ex5*ser

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکتر خوشنویس رو به نظرتون می ارزه بخونیم؟؟؟؟؟این مباحث فاصله و پرسپکتیو رو آیا پوشش میده یا مبانی نطریه فقط؟
سی صفحه است دیگه! هنوز بقیه شو واسه دانلود نذاشن!
 

ex5*ser

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزینه 1 درسته
گزینه 1 ، چون آبرو متقارن و نزدیک ستون تخلیه می شه . بار برف هم کنار تکیه گاه انباشته می شه نه در وسط،پس این گزینه مناسبه.
چون گزینه 2 آبروش وسطه و وسط نمی ذازن.
گزینه 3 هم رو یه قسمت تمرکز می کنه.
گزینه 4 هم مشکل نداره ولی چون سقف شیبدار واسه کارواش و پمپ بنزین کار می کنن ، این گزینه رو رد می کنم.
 
آخرین ویرایش:

arefeh

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
ولی من میگم دو.................
میشه دلایلتو بگی عارفه.برای بازارچه سنتی میگم ها

اینها چیزهایی هست ک اجرا شده و انجام شده و دیگه نیازی به درک نداره...مثل دسته مگس کشه ک میدونی مسلما کدومه چون عینشو میبینی...یا در ماشین مییت بر...یا درآمبولانس...توی کارواشم ک رفتی دقت کنی شیب رو به دو سمت دادن تا جمع آوری آب در زیر ماشین نباشه...بره خارج از جایگاه ماشین ک در صورت اگه راه آب گرفت نخوان ماشین رو جابه جا کنند یا اینکه بیان با چوب طرف زیر ماشین دراز بکشه تا آشغال رو برداره...شاید ایده مسخره باشه...ولی منو قانع میکنه...
در مورد بازارچه هم اولا یه جا خوندم...دوما دلیل خودم اینه ک راه آب رو به سمت مغازه یا حجره ها نمیدند....وسط میدن ک هم تمیز کردنش راحت هم خریدار موقع ورود به حجره یا مغاره یا حتی برای ایستادن جلو مغازه رو آبرو وای نسته...و سومیشم...بازارچه قدیم گرگان ک معروف به نعلبندان و تقریبا هم معروفه چون کنار مسجد جامع قدیم گرگان قرار داره...هم دقیقا آبرو رو به وسط دادن....
نمیدونم تونستم قانعت کنم...دلایلم خوب بود یا نه
بعضی چیزها هست ک به نظر من توی تست درک نیاز به تحلیل نداره و قبلا اونو لمس کردی یا دیدی...
 
بالا