بله منم دیدم حتی هستن کسانی که قبول شدن و داکت هم نگذاشتنبعضی از بچه ها که قبول شدن،اصلا تو کارشون داکت اصلی ندارن!!!!
خب نمرشون کم شده، ببین تو که نمیتونی تک تکه داکتایی که تو کارت داری رو تا زیرزمین ببری بالاخره باید یه اتفاقی برا لوله ای اینا بیفته دیگه !!بعضی از بچه ها که قبول شدن،اصلا تو کارشون داکت اصلی ندارن!!!!
خب نمرشون کم شده، ببین تو که نمیتونی تک تکه داکتایی که تو کارت داری رو تا زیرزمین ببری بالاخره باید یه اتفاقی برا لوله ای اینا بیفته دیگه !!
البته بعضیا هم یه کار دیگه میکنن اگر ببنی یه داکت تو همکفشون هست در واقع اون به عنوان داکت اصلی در نظر گرفته میشه تو کارشون (یکی از داکت هایی که برای سرویس ها است تا سقف زیرزمین می ره و بقیه داکت ها تا سقف همکف، برا همینم بود که میگفتم الزامی نیست پشت آسانسور باشه)
برید کلاس خانم مهندس نجاتی که از دوستای خوبمون توی همین باشگاه هستن و خرداد 93 رتبه کشوری آوردنسلام وخسته نباشید خدمت اساتید عزیز.دوستان عزیز کلاس خوب با قیمت مناسب سراغ ندارین؟من شهرستانم و مجبورم حتی تا تهرانم که شده بیام واسه کلاس.ممنون میشم راهنمایی کنید
البته داکت سرویس ها فاضلاب رو هم می بره دیگه نه؟ و باید تا سقف همکف برهپس ببینین حرف من درسته:
1- یه داکت تاسیسات هست که از اتاق تاسیسات شروع میشه و تا پشت بام میره....یعنی تو تمام پلانا تکرار میشه
2- یه داکت اصلی هست که از طبقه همکف شروع میشه و تا کف طبقه آخر میره....یعنی تو تمام پلانا تکرار میشه بجز پلان طبقه آخر (چون واسه عبور لوله هاس)
3- یه داکت تهویه هست(واسه سرویس ها) که تو هر طبقه گذاشتیم،باید تو تمام طبقات بالاترش تکرار بشه و تا پشت بام بره(چون واسه تهویه س)
پشت آسانسور داکت اصلی باشه میشه تو تاسیسات هم باشه میشهافروغ جان
1_ داکت تهویه اس برا موتورخونه تا بام و ازموتورخونه شروع میشه،که اگرموتورخونه در جوار دیوار حیاط باشه از طریق اون گودال باغچه ها بهش پنجره میدیم ک دیگه داکت نمیخواد (و من خودم داکت تهویه رو از داکت اصلی جدا میگیرم یه دونه کوچولو میذارم برا تهویه)
2_ داکت سرویسا برا عبور لوله و هم تهویه تا سقف همکف میره و تا بام
3 _ داکت اصلی برای جمع آوریه لوله های داکتای دیگه که تا بام میره و طبق جزوه اشراق همون پشت آسانسوریس که تا زیرزمین میره
آقا مجتبی داکت آسانسورم ما طبق بند 8-1 ص 28 مبحث 15 در نظر گرفته بودیم که نیازی نیست گویا به صورت داکت باشه به صورت دریچه هستش
و در مورد داکت تاسیسات خود آسانسور که برا کابل خا و وزنه تعادلاش میذارن همینیه که به صورت مستطیل مشکیه عکسارو ببنید
مشاهده پیوست 242701مشاهده پیوست 242702
فپشت آسانسور داکت اصلی باشه میشه تو تاسیسات هم باشه میشه
اگه پشت آسانسور هم اصلا داکت نداشته باشه اینم میشه به شرطی تاسیسات داشته باشه
ولی اگه داکت پشت آسانسور بزاریم دیگه داکت تاسیسات کوچک باشه و حتی اگه هم نباشه مهم نیست ولی پنجره جهت تهویه داشته باشه
هلو خانم ممنون از تصاویر
آخه میدونی از یکی پرسیدم گفت داکت تهویه موتور خونه رو با داکت اصلی جدا بگیرید.. هر کی یه چیزی میگه ولی در کل خیلی به این مسائل گیر ندید بچه ها مهمترین مساله تو این امتحان حل کردن پارکینگ نداشتن سرگیری ستون گذاری صحیح حل روابط صحیح پلان ها و ایناس هر چی مثل من بیشتر وسواس به خرج بدید بدتر از مسائل اصلی دور میشید و همش میخواید بدونید کی چی میگه و گیج میشید
افروغ جان
1_ داکت تهویه اس برا موتورخونه تا بام و ازموتورخونه شروع میشه،که اگرموتورخونه در جوار دیوار حیاط باشه از طریق اون گودال باغچه ها بهش پنجره میدیم ک دیگه داکت نمیخواد (و من خودم داکت تهویه رو از داکت اصلی جدا میگیرم یه دونه کوچولو میذارم برا تهویه)
2_ داکت سرویسا برا عبور لوله و هم تهویه تا سقف همکف میره و تا بام
3 _ داکت اصلی برای جمع آوریه لوله های داکتای دیگه که تا بام میره و طبق جزوه اشراق همون پشت آسانسوریس که تا زیرزمین میره
آقا مجتبی داکت آسانسورم ما طبق بند 8-1 ص 28 مبحث 15 در نظر گرفته بودیم که نیازی نیست گویا به صورت داکت باشه به صورت دریچه هستش
و در مورد داکت تاسیسات خود آسانسور که برا کابل خا و وزنه تعادلاش میذارن همینیه که به صورت مستطیل مشکیه عکسارو ببنید
مشاهده پیوست 242701مشاهده پیوست 242702
آخه میدونی از یکی پرسیدم گفت داکت تهویه موتور خونه رو با داکت اصلی جدا بگیرید.. هر کی یه چیزی میگه ولی در کل خیلی به این مسائل گیر ندید بچه ها مهمترین مساله تو این امتحان حل کردن پارکینگ نداشتن سرگیری ستون گذاری صحیح حل روابط صحیح پلان ها و ایناس هر چی مثل من بیشتر وسواس به خرج بدید بدتر از مسائل اصلی دور میشید و همش میخواید بدونید کی چی میگه و گیج میشید
اون عکس دومیه که دریچه کشیده یه مهندس عمران که تدریسم میکنه برا طراحی برام کشید تو گروهش گذاشت،
دیگه نمیدونم والا هرکسی یچیزی میگه، مشکلی ام نیس هر کدوم از بچه ها میتونن خودشون
پیگیر باشن، منم علامه ی دهر نیستم،فقط میپریسم و آون چیزیو ک میشنوم وجواب میگیرم میگم، وگرنه اصلا از خودم هیچی در نمیارم والا
حالا داکت اصلی باید پشت اسانسور بزاریم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟میدونم عزیزم... گفتم که اصلاحش کنی. صفحه 27 مبحث 15 سطر اول اول نوشته که نباید هیچ گونه در دریچه ی اضطراری و دریچه ی تخلیه ی هوا در سمتی که وزنه ی تعادل قرار میگیرد تعبیه گردد.
یک تبصره هم داره به این مضمون: دریچه ی اضطراری برای ورود به بالای کابین در زیر سطح سقف چاه یا یکی از دیوار های چاه موتورخانه به ابعاد 60 در 60 تعبیه شود که بازشوی آن به بیرون چاه بوده و دارای قفل ایمنی باشد
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
حالا داکت اصلی باید پشت اسانسور بزاریم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟
مرسی .. یه سوال دیگه کف تاسیسات باید پایین تر از پارکینگ باشه .. اگه هم سطح باشند مشکلی هست ؟؟داکت برا موتورخونه بذارین. اگه سرایداری دارین برا اونم همین طور یا داکت مشترک با موتورخونه یا مستقل بذارین. هر جایی که طراحیتون حکم میکنه بگذارین. لازم نیست که حتما پشت آسانسور باشه.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
مرسی .. یه سوال دیگه کف تاسیسات باید پایین تر از پارکینگ باشه .. اگه هم سطح باشند مشکلی هست ؟؟
تشکر ...ببخشید یه سوال دیگه تو آزمون آبان 93 ارتفاع طبقه همکف از کف تا زیر سقف 4.50متر در نظر گرفته بود...خواستم بدونم واسه راه پله باید چکار کرد؟؟خیر مشکلی نیست. میتونه همسطح باشه.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
تشکر ...ببخشید یه سوال دیگه تو آزمون آبان 93 ارتفاع طبقه همکف از کف تا زیر سقف 4.50متر در نظر گرفته بود...خواستم بدونم واسه راه پله باید چکار کرد؟؟
تشکر ...ببخشید یه سوال دیگه تو آزمون آبان 93 ارتفاع طبقه همکف از کف تا زیر سقف 4.50متر در نظر گرفته بود...خواستم بدونم واسه راه پله باید چکار کرد؟؟
میدونم عزیزم... گفتم که اصلاحش کنی. صفحه 27 مبحث 15 سطر اول اول نوشته که نباید هیچ گونه در دریچه ی اضطراری و دریچه ی تخلیه ی هوا در سمتی که وزنه ی تعادل قرار میگیرد تعبیه گردد.
یک تبصره هم داره به این مضمون: دریچه ی اضطراری برای ورود به بالای کابین در زیر سطح سقف چاه یا یکی از دیوار های چاه موتورخانه به ابعاد 60 در 60 تعبیه شود که بازشوی آن به بیرون چاه بوده و دارای قفل ایمنی باشد
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
نظرتون درباره صفحه 37 بند 15-2-7-4 مبحث 15 چیه.
گفته در پایین ترین نقطه و یا در طبقه همکف داکت هوایی مخصوصی برای چاه آسانسور طراحی و ساخته شود تا در موقع آتش سوزی و نفوذ دود به چاه آسانسور، تهویه هوای تازه از داکن ممکن باشد.
به نظرم گذاشتن داکت منطقی تره تا نذاشتنش. به نظرتون همون داکته؟ والله منم گیج شدم.
مطمعن باشید اگه پشت آسانسور داکت بزارید ضرر نمی کنید
و فقط بهتره در یک صورت داکت نگزارید اونم وقت یه که بخوابد پله سه بازو بزنید
که آسانسور رو میآریم وسط طول راه پله قرار میدیم که هم از بالا ی باکس پله
در بزنیم و هم پایین و به آسانسور برخورد نکنه
دوستان مباحث مهم تری هم هست بخدا بیایین در مورد ستونگزاری در زمینهای
قناس کار کنبم چون هر چه آزمون ها جلوتر میریم قناسی زمین رو
بیشتر میکنن.
موفق باشید
موافقم...خیلی اخیرا مباحث رو میچرخونیم برا خودمون...
دارم فکر میکنم که چه خوب شد من امتحان دادم و ردش کردم وگرنه اگر الان با این سئوالات و شبهات روبه رو میشدم قطعا رد میشدم
یادمه اول بار که شرکت کردم گیر داده بودم به چشم پله چند سانت باشه آخه یکی نبود که بگه چشم پله مهم نیست
عامل قبولی یا افتادن اون نیست والا بلا
خانم آگین گفتن دوستان خودتون رو زیاد درگیر جزئیات نکنید یادم افتاد تنها کسی بودن که گفتن
ممنون از عارفه خانم
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
Z | تمرین گروهی آزمون طراحی - اردیبهشت 97 | آزمون های نظام مهندسی | 15 | |
![]() |
تمرین گروهی آزمون طراحی - اسفند 95 | آزمون های نظام مهندسی | 51 | |
![]() |
تمرین گروهی آزمون طراحی-شهریور 95 | آزمون های نظام مهندسی | 137 | |
M | تمرین گروهی آزمون طراحی - بهمن94 | آزمون های نظام مهندسی | 1443 | |
![]() |
تمرین گروهی آزمون اجرا آبان 93 | آزمون های نظام مهندسی | 32 |