آره . اکثرا تو خونه هائی دیده میشه که ارت ندارن.
این که ابشون برق داره؟
آره . اکثرا تو خونه هائی دیده میشه که ارت ندارن.
آقا یکی اومده به نام ashkanmad داره تالار رو قتل عام میکنه
سنگر بگیرید و اللا شما رو هم میخوره
اسپم نبوداااا. جدی گفتم. خیلی هم علمی بود
سلام مهندس عزیز. شما برای پاسخ دادن به هر پست میتونی از گزینه (پاسخ با نقل قول) که برای هرپست وجود داره استفاده کنی.بهترین گرایش قدرت چون کلی مباحث برق در بر میگیرد
آره . اکثرا تو خونه هائی دیده میشه که ارت ندارن.
این که ابشون برق داره؟
برای این وزن همین استپر خوبه . سروو هم میشه استفاده کرده ولی با توجه به قیمت خود موتور و درایور اون و دقتی که انتظار داری به درد شما نمیخوره . برای قدرت بیشتر می تونی از گیربکس یا اسکرول استفاده کنی .
( سروو همون استپری هست که فیدبک داره و از خروجی نمونه برداری میکنه برای اصلاح به ورودی میده )
کنترلر استپر موتور رو خودت هم میتونی با یه مدار خیلی ساده بسازی ( نوع کمی پیشرفته تو رو حتی می تونی به پورت پارارل یا یو اس پی با واسطه نرم افزارهایی تحت عنوان اینترفیس وصل کنی . مثل برنامه ماخ تری ) .
سلام دوستای گلم
بچه ها میشه بیزحمت یکی که ماشینش خوبه این سوال و حل کنه واسم؟
یک ترانس تکفاز با قدرت نامی Sn=150 KVA و ولتاژ نامی اولیه به ثانویه 11KV/220V مفروض است که در ثانویه خود جریان نامی خود را به مصرف کننده ای تحت ضریب قدرت 0.7 پسفاز تحویل میدهد
ولتاژ اولیه ترانس مقدار نامیشه
اگر امپدانس سری ترانس در طرف فشار قوی Zeq=60+j80 باشد 1.ولتاژ ثانویه ترانس؟2.قدرت انتقالی به بار مصرفی؟3.توان اکتیو و راکتیو در ورودی ترانس؟4.رگولاسیون ولتاژ؟5.در چه زاویه باری رگولاسیون ولتاژ صفر میشود؟
مساله را برای ضریب قدرت 0.7 پیشفاز هم حل کنید
واقعا اگه لطف کنین یه دنیا ممنون میشم
بهتر نیست من راهنمایی کنم خودتون حل کنین؟بله درسته همینو استادمون گفته من این ترم ماشین 2 دارم چیزیم نخوندم تا حالا :دی این سوالم نیم نمره داره
زیاد آشنا نبودم با تالار واسه همین اینجا گذاشتم...شرمنده
میشه حلش کنین لطفاااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟
قدرت انتقالی یعنی چی؟بعد توان هارو چی کنم؟
ببخشیدا
سپاس
بهتر نیست من راهنمایی کنم خودتون حل کنین؟
قدرت انتقالی به بار میشه ولتاژ بار ضرب در مزدوج جریان بار که همون جریان ثانویه نامی هست که خودش شامل توان اکتیو و راکتیوه که اگه در ضریب قدرت ضرب بشه میشه اکتیو و اگر در سینوس ضرب بشه میشه راکتیو.
این که ابشون برق داره؟
این مشکل از مهندس ما می باشد که ایمنی اشخاص برای ما مهم نیست
بازم ممنونم که جواب دادین
فقط تو قسمت افت ولتاژ-220 که گفته بودین رو مطمئنید؟
بعد رگولاسیونش رو هم میشه یه راهنمایی کنید لطفا؟
و واسه بار پیشفاز فقط فزقش این میشه که علامت Q رو منفی کنیم؟
سلام دوستای گلم
بچه ها میشه بیزحمت یکی که ماشینش خوبه این سوال و حل کنه واسم؟
یک ترانس تکفاز با قدرت نامی Sn=150 KVA و ولتاژ نامی اولیه به ثانویه 11KV/220V مفروض است که در ثانویه خود جریان نامی خود را به مصرف کننده ای تحت ضریب قدرت 0.7 پسفاز تحویل میدهد
ولتاژ اولیه ترانس مقدار نامیشه
اگر امپدانس سری ترانس در طرف فشار قوی Zeq=60+j80 باشد 1.ولتاژ ثانویه ترانس؟2.قدرت انتقالی به بار مصرفی؟3.توان اکتیو و راکتیو در ورودی ترانس؟4.رگولاسیون ولتاژ؟5.در چه زاویه باری رگولاسیون ولتاژ صفر میشود؟
مساله را برای ضریب قدرت 0.7 پیشفاز هم حل کنید
واقعا اگه لطف کنین یه دنیا ممنون میشم
اره اون ولتاژ اولیه هست که به ثانویه منتقل شده فقط دو نکته اولا امپدانس سری در طرف فشار قوی داده شده باید منتقل بشه به ثانویه و زاویه جریان با توجه به پیشفاز یا پسفاز بودن تعیین میشه زاویه با توجه به اینکه ضریب قدرتو 0.7 دادین تقریبا 45 درجه هست که تو پسفاز جریان زاویش میشه -45 و در پیشفاز میشه +45 درجه
رگولاسیون هم که یه فرموله ولتاژ نامی منهای ولتاژی که از بند 1 بدست میاد تقسیم بر ولتاژ نامی (220)
در مورد Q : وقتی شما جریانو پیشفاز کنید(زاویه شو مثبت در نظر بگیرید) مقدار درستش بدست میاد از همون رابطه ای که قبلا گفتم
اره اون ولتاژ اولیه هست که به ثانویه منتقل شده فقط دو نکته اولا امپدانس سری در طرف فشار قوی داده شده باید منتقل بشه به ثانویه و زاویه جریان با توجه به پیشفاز یا پسفاز بودن تعیین میشه زاویه با توجه به اینکه ضریب قدرتو 0.7 دادین تقریبا 45 درجه هست که تو پسفاز جریان زاویش میشه -45 و در پیشفاز میشه +45 درجه
رگولاسیون هم که یه فرموله ولتاژ نامی منهای ولتاژی که از بند 1 بدست میاد تقسیم بر ولتاژ نامی (220) (فکر کنم!! دقیق فرمولش یادم نیست نگاه کنین)
در مورد Q : وقتی شما جریانو پیشفاز کنید(زاویه شو مثبت در نظر بگیرید) مقدار درستش بدست میاد از همون رابطه ای که قبلا گفتم
اولا که ترانس کاهنده هست . ولتاژ اولیه و ثانویه از اینجا معلوممیشه .
اون امپدانس پس سمت اولیه هست . که مقدار مقاومت سری به اون 60 هست که با مقدار 80 سلفی جمع شده .
وقتی میگه قدرت نامی رو تحویل میده یعنی در بار نامی اینکار رو میکنه . یعنی همون Sn . پس میتونی با داشتن Sn ( این توان توش زاویه نداره پس فقط اندازه بهت میده ) و ولتاژ ثانویه اندازه جریان ثانویه رو داشته باشی که فاز اون میشه کسینوس اینورس 0.7 . ( پس فاز هم هست )
دو تا مورداول که تو داده مسئله هست
مورد سوم نیاز به جریان اولیه داره . جریان خروجی رو داریم . دوتا ولتاز رو هم که داریم . اون تناسب معروف جریان اولیه رو میده . ولتاژ رو هم که داریم می مونه فاز فاز رو از روی امپدانس بدست میاریم. یعنی اون امپدانس رو تبدیل به قطبی میکنیم یه انداره میده یه زاویه . منفی اون زاویه میشه زاویه ی جریان . توان های ورودی بدست میاد . البته راه های دیگه ای هم هست .
فرمول تنظیم ولتاژ یادم نیست .ولی سادست . تنظیم ولتاژ رو برای مرحله بعدی مساوی صفر میزاری و با یه معلوم مجهول و کمی تغییر زاویه بار رو میده .
آفرین.اره اون ولتاژ اولیه هست که به ثانویه منتقل شده فقط دو نکته اولا امپدانس سری در طرف فشار قوی داده شده باید منتقل بشه به ثانویه و زاویه جریان با توجه به پیشفاز یا پسفاز بودن تعیین میشه زاویه با توجه به اینکه ضریب قدرتو 0.7 دادین تقریبا 45 درجه هست که تو پسفاز جریان زاویش میشه -45 و در پیشفاز میشه +45 درجه
رگولاسیون هم که یه فرموله ولتاژ نامی منهای ولتاژی که از بند 1 بدست میاد تقسیم بر ولتاژ نامی (220) (فکر کنم!! دقیق فرمولش یادم نیست نگاه کنین)
در مورد Q : وقتی شما جریانو پیشفاز کنید(زاویه شو مثبت در نظر بگیرید) مقدار درستش بدست میاد از همون رابطه ای که قبلا گفتم
خواهش میکنموای یه دنیا ممنونم که نصفه شبی جوابمو دارین میدین بخدا 8 صبح کلاس دارم و درگیر اینم...نماز صبح دعاتون میکنم آخه کوییزم هست باید بخونم
واقعا نکته ها عالی بودن مخصوصا به سمت امپدانس دقت نکرده بودم
آخرین سوال: در چه زاویه باری رگولاسیون صفر میشه چجوریه؟
ببخشید بازم
سپاس
یه سوال دیگه اینجا پارامترهای موازیو نمیشه حساب کرد نه؟چون گفته بود فقط وقتی نداده یا نشه حساب کرد در نظر نگیرین
آفرین.
اما به نظر نیازی به انتقال امپدانس ها نیست . وقتی توان نامی و ولتاژ رو داریم و ایضا زاویه بار . همه چیز هست .
دوست عزیزم واقعا ممنون که اینهمه وقت گذاشتی...واقعا
فقط ولتاژ ثانویه رو میخواد ها
بعد زاویه ولتاژ چجوری میشه؟
بعد من متاسفانه نگرفتم چجوری 2.قدرت نامی به بار مصرفی رو حساب کردی
سپاس فراوان
خب اخه ولتاژو تو ثانویه خواسته گفتم امپدانسو ببریم اونجا !!
خواهش میکنم
اینو نمیدونستم چطوری توضیح بدم نوشتم دیگه
نه اینجا با صرفه نظر از امپدانس موازی حل میشه.
ولتاژ ثانویه رو که داده . 220 ولت
زاویه ولـتاژ رو صفر دز نظر میگیرند . معمولا ولتاژ رو مبنا قرار میدن . ( تو تحلیل فازوری دقت کن )
قدرت نامی به بار رو خودش داده . Sn
220 ولتاژ نامی ثانویه هست مقدار واقعیشو باید حساب کنیم اگه توجه کنین سوال 1 ولتاژ ثانویه رو خواسته!ولتاژ ثانویه رو داده دیگه . 220 ولت هست و گفته تو بار نامی .
ترانسی خوب هست که ولتاژ خروجی اون ثابت بمونه
اون امپدانس هم منتقل شده نیست. امپدانس خودس ترانس یا خط یا ( هر دو ) می تونه باشه .
اینطور مسائل باید گفته بشه منتقل شده هست یا خیر که در سطح ماشین 2 نیست و اینجا هم ذکر نشده .
نمیدونم چی بگم دیگه...واقعا محبت کردین...یه دنیا ممنونم فقط میشه یه توضیحی راجع بهش بدین ؟http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/frown.gif
220 ولتاژ نامی ثانویه هست مقدار واقعیشو باید حساب کنیم اگه توجه کنین سوال 1 ولتاژ ثانویه رو خواسته!
امپدانسو که گفته در طرف فشار قوی داده شده
تنظیم ولتاژ یعنی اختلاف ولتاژ نامی و واقعی که تو شکل نوشتم V2n ولتاژ نامی هست و V2 ولتاژ واقعی که این اختلاف ناشی از افت ولتاژ روی امپدانس سری ترانسه Req+jXeq اگه فقط مقدار افقی رو تو دیاگرام برداری در نظر بگیریم اون فرمول که نوشتم به دست میاد که با صفر قرار دادنش اون زاویه باری که تنظیم ولتاژ توش(تقریبا) صفر میشه بدست میاد
220 ولتاژ نامی ثانویه هست مقدار واقعیشو باید حساب کنیم اگه توجه کنین سوال 1 ولتاژ ثانویه رو خواسته!
امپدانسو که گفته در طرف فشار قوی داده شده
تنظیم ولتاژ یعنی اختلاف ولتاژ نامی و واقعی که تو شکل نوشتم V2n ولتاژ نامی هست و V2 ولتاژ واقعی که این اختلاف ناشی از افت ولتاژ روی امپدانس سری ترانسه Req+jXeq اگه فقط مقدار افقی رو تو دیاگرام برداری در نظر بگیریم اون فرمول که نوشتم به دست میاد که با صفر قرار دادنش اون زاویه باری که تنظیم ولتاژ توش(تقریبا) صفر میشه بدست میاد
این الان باید افت ولتاژ باشه نه خود ولتاژ ثانویه احتمالا از 220 کم نکردینبازم سپاس فراواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
یه سوال الان ولتاژ ثانویه شده 27.27 با زاویه 0.93 به نظرتون منطقیه؟
بعد واسه S همینو ضربدر جریان ثانویه نامی که زاویه هم نداره یکنم؟
تو سوال گفته شده این ترانس اون ولتاژ رو با توان نامی که داده به بار منتقل می کنه و حرفی از مپدانس منتقل شده نزده . البته اینکه گفته امپدانس سری در سمت فشار قوی کمی شک برانگیز هست . اگر اینطور باشه امپدانس رو با ظریب a بتوان دو به سمت ثانویه می بریم . با توان نامی و ولتاژ جریان بدست میاد . جریان رو در اندازه امپدانس شرب میکنیم یه ولتاژی بدست میاد که 220 منهای این ولتاژ میشه ولتاژ بار . البته با این فرض که منتقل کنیم به اون طرف .
تو سوال گفته شده این ترانس اون ولتاژ رو با توان نامی که داده به بار منتقل می کنه و حرفی از مپدانس منتقل شده نزده . البته اینکه گفته امپدانس سری در سمت فشار قوی کمی شک برانگیز هست . اگر اینطور باشه امپدانس رو با ظریب a بتوان دو به سمت ثانویه می بریم . با توان نامی و ولتاژ جریان بدست میاد . جریان رو در اندازه امپدانس شرب میکنیم یه ولتاژی بدست میاد که 220 منهای این ولتاژ میشه ولتاژ بار . البته با این فرض که منتقل کنیم به اون طرف . فکر نمیی کنید در اینصورت ولتاژ بار خیلی میاد پایین ؟ اینطوری بیشتر شبیه به ترانس جوش میشه . ( با توجه به ولتاژ ورودی جریان خروجی خیلی میره بالا )
این الان باید افت ولتاژ باشه نه خود ولتاژ ثانویه احتمالا از 220 کم نکردین
اینو از 220 باید کم کنین بعد ضرب در مزدوج جریان ثانویه کنین میشه توان ظاهری که شامل توان P و Q هست.
شرمنده اگه دیگه جواب ندادم ساعت یک به بعد خیلی سرعتم کم میشه!
این الان باید افت ولتاژ باشه نه خود ولتاژ ثانویه احتمالا از 220 کم نکردین
اینو از 220 باید کم کنین بعد ضرب در مزدوج جریان ثانویه کنین میشه توان ظاهری که شامل توان P و Q هست.
شرمنده اگه دیگه جواب ندادم ساعت یک به بعد خیلی سرعتم کم میشه!
گفتم که منهای این مقدار رو از 220 کم کنیم .
نه گفته در ثانویه جریان نامی را با ضریب قدرت ... به بار منتقل میکند نه ولتاژ.
اره اگه منتقل کنین ولتاژ ثانویه تقریبا 27 ولت افت میکنه نسبت به 220!
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
فهرست سوالات مطرح شده در تاپیک سوالات قدرتی | قدرت | 3 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
بانک سوالات استخدامی | قدرت | 7 | ||
مطلب برا قدرتی ها | قدرت | 2 | ||
معرفی سایتها و وبلاگهای قدرتی | قدرت | 5 |