بهترین خواننده کشور ایران

بهترین خواننده کشور ایران


  • مجموع رای دهندگان
    138
  • نظرسنجی بسته .

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا

سلام به تمامی دوستان عزیز


این چند مدت حسابی زحمتتون دادیم .............به جز این بنا به دلایلی متاسفانه بنده نبودم و این تاپیک رو که دوس داشتم زودتر از اینها زده بشه زده نشد
خدا رو سپاسگذارم که امروز میتونم به قولم وفا کنم
چون وفا به عهد لازم الاجراست

اگه یادتون باشه سه تا تاپیک داشتیم
تاپیکی تحت نام
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/258712-بهترین-خواننده-سنتی-ایران
تاپیک دیگری با عنوان
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/258722-بهترین-خواننده-حماسه-سرای-ایران-؟
و در پایان تاپیکی با عنوان
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/258742-بهترین-خواننده-پاپ-ایرانی-؟

که قرار بر این تعدادی از خوانندگان عزیز از این تاپیکها با توجه به گرایشهای متفاوت موسیقی راه یابند
خب این امر با حضور شما میسر شد
و موفق شدیم لیستی که مشاهد میکنید رو به عنوان ره یافتگان با توجه به تعداد آرا و البته توازن در سبک آنها انتخاب کنیم

در اینکه خوانندگان بسیاری هستن که صاحب سبک فراوانند و طرفداران بسیاری دارن جای هیچ شکی نیست و به همین خاطر گزینه سایر موارد رو قرار دادیم تا دوستان علاوه بر زدن این مورد گزینه انتخابی خودشون رو مطرح کنن و چه خوب که با توجه به این اطلاعیه که هی بهمون هشدار میده لینک آهنگ رو نزاریم ..........متن ترانه خوانندگانی که دوس داریم رو قرار بدیم چه اونایی که در این لیست حاضرند و چه اونهایی که نیستند
توجه شود نظرسنجی چندگانه است

به هر حال بازم از کاستیها معذرت میخوام و امیدوارم به لطف خودتون منو ببخشین

شاد و سرزنده باشین

انشاالله :gol::gol::gol:

 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحوم استاد محمد نوری

مرحوم استاد محمد نوری

محمد هدایت نوری، آوازخوان نامی موسیقی لایت ایرانی، یکم دی ۱۳۰۸ در تهران زاده شد

تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه، اساتید هنرستان عالی موسیقی، فراگرفت. وی شیوهٔ آواز خود را متأثر از بافت و غنای زخمه‌ایِ اساتیدی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی، و محمد سریر می‌داند.
دههٔ بیست، دوران آغاز نوعی تفکر در شعر و موسیقی آوازی درمیان مردم ایران، به‌ویژه نسل جوان بود که بخشی را می‌توان متأثر از نشر و پخش وسیع‌تر موسیقی علمی و آثار فولکلور کشورهای مختلف جهان ازطریق رادیو و صفحات گرامافون دانست. «محمد نوری» در همین سال‌ها - سنین نوجوانی - با خواندن اشعار نوینی که برروی نغمه‌های روز مغرب‌زمین و برخی قطعات کلاسیکِ آوازی سروده شده‌بود، کار خوانندگی را آغاز کرد. او طی سال‌های بعد، با تکیه بر تحصیلات هنرستانی و دانشگاهی خود، توانست هویت مستقلی به این اندیشه و گرایش ببخشد و با اجرای آثار اساتیدی که قبلاً ذکر آنان رفت، فضای متفکرانه‌ای به گونهٔ آوازیِ خویش دهد.
آوازهای این استاد، طی پنج دهه، درمیان سه نسل، شأن و اعتبار ویژه‌ای کسب کرده‌است. این هنرمند در حاشیهٔ سال‌های پرتلاش، با اجرای بیش از سیصد قطعهٔ آوازی، تقریر و ترجمهٔ مقالات و سرودن اشعاری از ترانه‌های ماندگار، بیش از پیش خود را در دل مردم این مرزوبوم جا داد. او اخیراً چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت.
صدای او برای نسل گذشته یادآور لحظه‌های خوب و مهربانی‌های سرشار، و برای نسل امروز، آفرینندهٔ شیرین‌ترین خاطرات است.
وی ترانه‌های میهنی زیادی اجرا کرده‌است. یکی از مهمترین و معروف‌ترین ترانه‌های وی، جان مریم نام دارد که آهنگ زیبای آن از ساخته‌های خود نوری است.
مدتی هم به بازیگری تئاتر سرگرم بود که از جمله آنها ایفای نقشی در نمایش بلبل سرگشته علی نصیریان در سال 1339 بود.
آوازهای این استاد، طی پنج دهه، درمیان سه نسل، شأن و اعتبار ویژه‌ای کسب کرده‌است. این هنرمند در حاشیهٔ سال‌های پرتلاش، با اجرای بیش از سیصد قطعهٔ آوازی، تقریر و ترجمهٔ مقالات و سرودن اشعاری از ترانه‌های ماندگار، بیش از پیش خود را در دل مردم این مرزوبوم جا داد. او اخیراً چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت. صدای او برای نسل گذشته یادآور لحظه‌های خوب و مهربانی‌های سرشار، و برای نسل امروز، آفرینندهٔ شیرین‌ترین خاطرات است. وی ترانه‌های میهنی زیادی اجرا کرده‌است. یکی از مهمترین و معروف‌ترین ترانه‌های وی، جان مریم نام دارد که آهنگ زیبای آن از ساخته های خود نوری است.

نوری در کنار تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی و رشته نمایش، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت. بعد از آن نزد اساتید هنرستان عالی موسیقی «سیروس شهردار» و «فریدون فرزانه» و«مصطفی پورتراب» رفت و از آن‌ها تئوری موسیقی، سلفژ و نوازندگی پیانو را فراگرفت. آواز کلاسیک را نزد اولین باغچه بان و فاخره صباآموخته و شیوه آوازی خود را با تاثیر از استادانی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی پیدا کرد و رفته رفته به شیوه منحصر به فرد خود دست یافت. شیوه‌ای که به سختی می‌توان آن را در زیر شاخه‌ای از شاخه‌هایی چون پاپ، کلاسیک و... گنجاند.
http://www.iran-eng.com/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Mohammad_Nouri-2.jpg
محمد نوری در حال امضای یكی از عكس های خود




او پس از انقلاب اسلامی و پس از مدتی سکوت، فعالیت هنری خود را با آلبوم در شب سرد زمستانی همراه با فریبرز لاچینی و احمدرضا احمدی در سال 1368 از سر گرفت و این همکاری بعدها با آلبوم آوازهای سرزمین خورشید ادامه یافت.

اجرای ترانه‌های مختلف محلی آذری، گیلکی، شیرازی و... او همچون «جان مریم»، «شالیزار»، «واسونک»، «جمعه بازار» و... به لحاظ احساس و لهجه در نهایت زیبایی و استادی است.

در سال 1385 او از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار موسیقی انتخاب و معرفی شد.

او فارغ‏‌التحصیل از هنرستان تئاتر، زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران، و مبانی تئاتر از دانشکدهٔ علوم اجتماعی بود.
وی به لحاظ پایبندی به اخلاقیات و پرهیز از دروغ و فریب به جایگاه والایی در بین مخاطبان و در اجتماع دست یافت.


سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان مغز استخوان و وخامت وضعیت جسمانی در شامگاه 9 مرداد 1389 در بیمارستان جم در تهران به دیار باقی شتافت .

روحش شاد و یادش گرامی باد :gol::gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فهرست آلبوم‌ها

فهرست آلبوم‌ها



* در شب سرد زمستانی(دکلمه:احمدرضااحمدی آهنگساز:فریبرزلاچینی,شعر:نیما)

۱. در شب سرد زمستانی ۲. داستان زندگی من ۳. قو ۴. بر سر قایقش ۵. تو را من چشم در راهم ۶. از دور ۷. داستانی نه تازه ۸. هنگام که گریه می‌دهد ساز ۹. ری را ۱۰. پدرم ۱۱. خانه‌ام ابریست ۱۲. اجاق سرد

* آوازهای سرزمین خورشید(آهنگساز:فریبرزلاچینی)

۱. چوپان ۲. تو بیو ۳. سرزمین خورشید ۴. ای دیار خوب من ۵. مارال ۶. شالیزار ۷. ای وطن ۸. بخفته دل ۹. نشو نشو ۱۰. گیلان جان ۱۱. لالایی

* دلاویزترین(آهنگساز:محمدسریر)

۱. ایران ایران ۲. دلاویزترین ۳. با نام تو ۴. قایقی باید ساخت ۵. دوران عاشق‌ها ۶. کوچ ۷. غم بیهودگی‌ها ۸. بی تو ۹. تولّدت مبارک

* در ماه باران(آهنگساز : شهرام گلپریان)

۱. ساقی ۲. مرغ سپیده ۳. آسمان روشن ۴. از روزگاران ۵. مژده نور ۶. همه آبی ۷. در ماه باران

* جاودانه با عشق(آهنگساز:محمدسریر)

۱. اگر تو آمده بودی ۲. آواز با عشق ۳. باران ۴. سخن عشق ۵. روزی با غروب ۶. در سفر گم شدن ۷. کهکشان عشق ۸. شبهای تهران

* شکوفه خاطرات ,گل مریم(آهنگساز: شهرام گلپریان)

۱. گل مریم ۲. گلچهره ۳. جمعه بازار ۴. مرغک زیبا ۵. آخرین درود ۶. رود آواره ۷. بزم خیال ۸. جنگ و جنگ ساز

* چراغی در افق(آهنگساز:محمدسریر)

۱. چراغی در افق ۲. آواز با عشق ۳. نوازش باران ۴. حریر مهتاب ۵. شب تنهایی ۶. عشق دیرین ۷. حسرت ۸. کوره راه زندگی

* شکوفه در شکوفه(آهنگساز : شهرام گلپریان)

۱. زمزمه ۲. باز اومد ۳. شکفتن ۴. خاموشی‌های ساحل ۵. رها ۶. لانه متروک

۷. سرزمین محبوب من




 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاد محمد رضا شجریان

استاد محمد رضا شجریان

محمدرضا شجریان، اول مهر 1319در مشهد زاده شد. خواندن را از کودکی با همان لحن کودکانه آغاز کرد. از کودکی با توجه به استعداد و صدای خوبش تحت تعلیم پدر که خود قاری قرآن بود مشغول به پرورش صدای خویش شد و در سال1331،
برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش می‌شود.

وی در سال 1338 به دانشسرای مقدماتی در مشهد رفت و از همان سال برای نخستین بار با یک معلم موسیقی آشنا شد.
وی پس از دریافت دیپلم دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش در آمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد. در سال 1337به رادیو خراسان رفت و در رشته آواز مشغول فعالیت شد. سپس برای اجرای برنامه‌های گلها به تهران نزد استاد داوود پیرنیا دعوت شد و در بیش از یکصد برنامه گلها و برگ سبز شرکت کرد. شجریان در سال 1340ازدواج کرد که حاصل آن سه دختر و یک پسر (همایون) بود.
او در سال 1346به تهران رفت و با احمد عبادی آشنا شد و از سال 1346 در کلاس اسماعیل مهرتاش شرکت نمود.
همچنین برای آموختن خوشنویسی در
انجمن خوشنویسان نزد استاد ابراهیم بوذری رفت. او از سال 1347خوشنویسی را نزد استاد حسن میرخانی ادامه داد. وی در سال1349، درجهٔ ممتاز را در خوشنویسی به دست آورد

وی خواننده ، خوشنویس و استاد آواز است . او ابتدا در سال ۱۳۳۷ با نام مستعار سیاوش به خوانندگی در رادیو خراسان پرداخت . سپس به تهران رفت و در سال ۱۳۴۵ به برنامه گلها توسط روانشاد داوود پیرنیا دعوت شد . و به علت تسلط کامل به دستگاه های موسیقی ایرانی با اجرای اولین برنامه نام خود را جز بهترین ها ثبت نمود . در سال ۱۳۴۵ به شاگردی استاد احمد عبادی درآمد . در سال ۱۳۵۴ به تدریس هنرجویان در رشته آواز در دانشکده هنرهای زیبا پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۵۸ که این رشته تعطیل شد در خانه به تحقیق و آموزش هنرجویان قدیمی اش پرداخت . او هنوز با همان کارآیی و توانایی گذشته به خوبی و زیبایی می خواند و از هنرمندان با فرهنگی است که موسیقی را گام به گام نزد اساتید بزرگ موسیقی آموخته است.

شجریان در همین سال (1340) با دوشیزه فرخنده گل افشان در شهر قوچان ازدواج می‌کند و مرداد ماه جشن عروسی می‌گیرند که حاصل این ازدواج آغاز یک زندگی سی ساله و سه دختر ویک پسر( همایون) است.
در سال 1342 وی از بخش رادکان به روستای شاه اباد مشهد به عنوان مدیر دبستان منتقل می‌شود و در همین سال فرزند اول وی (راحله) متولد و نیز وی موفق می‌شود که اولین سنتور خود را با چوب توت بسازد.
در سال 1344دختر دوم (افسانه) در مشهد به دنیا می‌آید که بعدها به همسری پرویز مشکاتیان در می‌آید.
بعد از چند سال تدریس و مدیری دبستان‌های مشهد آذر ماه 1346 شجریان به تهران منتقل می‌شود و از همان بدو ورود با استاد احمد عبادی (نوازنده و نواساز نامی سه‌تار) آشنا می‌شود وهمزمان به همکاری با رادیو ایران می‌پردازد و در کنار آن به کلاس درس اواز استاد اسماعیل مهرتاش و انجمن خوشنویسان نزد استاد بوذری می‌رود. اشنایی با رضا ورزنده (استاد سنتور) در تابستان همین سال. اجرا و ضبط اولین برنامه در رادیو ایران که با عنوان "برگ سبز شماره ی 216" در شب جمعه 15 اذر ماه پخش شد از دیگر فعالیت‌های شجریان در این سال بود.
کار در رادیو با نام مستعار "سیاوش بیدکانی" تا سال 1350 خورشیدی و بعد در رادیو و تلویزیون با نام خودش از جمله تلاش‌های شجریان در مسیر زندگی هنری‌اش به شمار می‌رفت.
در سال 1347 از آموزش و پرورش به وزارت منابع طبیعی انتقال می یابد و همزمان به کلاس خوشنویسی استاد حسن میرخانی می‌رود.
دختر سوم وی مژگان در 27 اردیبهشت درتهران متولد می‌شود و در همین سالهاست که وی برنامه‌هایی با استاد احمد عبادی، لطف الله مجد، اجرا می‌کند.
در سال 1349 همکاری خود با با برنامه‌های تلویزیون ملی ایران را آغاز می‌کند و همزمان به دریافت خوشنویس ممتاز نایل می‌شود.
در سال 1350 با استاد فرامرز پایور آشنا می‌شود. به مشق سنتور و اموزش ردیف اوازی صبا نزد ایشان می‌پردازد. در همین سال است که وی افتخار آشنایی با شاعر گرانمایه http://www.iran-eng.com/News/?id=102295هوشنگ ابتهاج سایه را پیدا می‌کند و به همکاری با برنامه گلهای تازه رادیو می‌پردازد.
در سال 1351 شجریان ضمن همکاری در برنامه گلها با استاد نور علی خان برومند آشنا می‌شود و به آموزش سبک وشیوه آوازی طاهر زاده نزد وی مشغول می‌شود. آشنایی با استاد دوامی و نیز آموختن ردیف‌های آوازی از دیگر توفیقات شجریان دراین سال بود.
در سال 1352 وی به اتفاق گروهی از هنر مندان چون محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگفر، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، داود گنجه‌ای و مقدسی و حدادی و دیگران هنرمندان مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را به سرپرستی استاد داریوش صفوت بنا می‌گذارند.
در سال 1354 همایون متولد می‌شود و از همان سال اجرای وی برای کشور های خارجی هم آغاز می‌شود.
1355: شرکت در جشنواره توس (نیشابور) با فرامرز پایور، سایه، حسن ناهید، رحمت الله بدیعی، محمد اسماعیلی، عبدالوهاب شهیدی و هوشنگ ظریف. حضور در برنامه جشن هنر حافظیه شیراز با محمدرضا لطفی و فرهنگفر و اجرای برنامه راست پنجگاه. در همین سال وی به همراه ابتهاج سایه و برخی دیگر از هنرمندان از رادیو کناره گیری می‌کنند.

در سال 1356 شرکت دل آواز را تاسیس و نیز در سال 1357 در مسابقات تلاوت قرآن سراسر کشور به مقام نخست می‌رسد.

در سال 1358 با غلامرضا دادبه آشنا می‌شود و سپس آلبوم‌های مختلفی را با گروه پایور و نیز آلبوم‌های دیگری را با گروه شیدا و عارف کار می‌کند.
در فاصله سال‌های دهه شصت شجریان همکاری گسترده‌ای را با پرویز مشکاتیان آغاز می‌کند که حاصل ‌آن آلبوم‌های ماهور، بیداد، نوا، دستان و .. است. در همین سال‌ها وی به اتفاق گروه عارف کنسرت‌هایی را در خارج از ایران اجرا می‌کند.
از سال 68 وی با گروه پیرنیاکان و عندلیبی به اجرا کنسرت در آمریکا و اروپا می‌پردازند. این گروه در سال بعد و به دلیل زلزله رودبار کنسرت‌هایی را در جمع آوری کمک مردم دنیا دراروپا و آمریکا اجرا می‌کنند.
در سال 71 پس از ازدواج با همسر دوم خانم کتایون خوانساری به اجرای کنسرت‌های مرحله دوم در امریکا با داریوش پیر نیاکان، جمشید عندلیبی و همایون شجریان (اگوست تا نوامبر) می ‌پردازد. انتشار آلبوم یاد ایام، آسمان عشق و نیز دلشدگان حاصل این سال‌ها است.
در سال 1374 وی کنسرت‌هایی در شهرهای اصفهان، شیراز، ساری، کرمان و سنندج را برگزار می‌کند و در همین سال آلبوم چشمه نوش (‌با محمد رضا لطفی) گنبد مینا، جان عشاق، مدتی بعد در خیال را با همکاری مجید درخشانی منتشر می‌کند.
در سال 76 فرزند دیگر شجریان به نام رایان از همسر دوم متولد می شود و یک سال بعد وی آلبوم شب؛ سکوت، کویر را با آهنگسازی کیهان کلهر منتشر می‌کند.

شجریان در سال 78 جایزه افتخاری یونسکو را دریافت می‌کند (‌جایزه پیکاسو) و کتاب راز مانا نیز از وی درسال 79 منتشر می‌شود.
از یکی دو سال بعد وی به اتقاق کیهان کلهر و http://www.iran-eng.com/News/?id=39033حسین علیزاده و همایون شجریان کنسرت‌هایی را در اروپا و آمریکا اجرا می‌کنند که حاصل ان آلبوم‌های نوا، داد و بیداد، زمستان است.
شجریان به اتقاق علیزاده و کلهر و فرزندش در زمستان سال 1383 به مناسبت زلزله بم کنسرتی را درتهران برپا می‌کنند و همزمان اعلام می‌کنند که قصد دارند مجتمعی را به نام باغ هنر بم بسازند که دی وی دی همنوا بابم حاصل چنین اندیشه‌ای است.
شجریان پس از آن در سال 84 نیز کنسرتی دیگر با علیزاده و کلهر و همایون درتالار کشور برگزار می‌کند. وی هم اینک با گروه آوا کنسرت‌هایی را در داخل و خارج از ایران اجرا می‌کند.

از سال http://www.iran-eng.com/wiki/%DB%B1%DB%B3%DB%B8%DB%B6http://www.iran-eng.com/wiki/%DB%B1%DB%B3%DB%B8%DB%B6۱۳۸۶، شجریان به همکاری با گروه آوا پرداخت و کنسرت‌هایی در تهران، اصفهان، اروپا، آمریکا و کانادا اجرا کرد. در همین سال و در مراسم درگذشت مادرش، پس از ۳۰ سال، دعای http://www.iran-eng.com/wiki/%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%A7%DB%8C_%D8%B4%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86http://www.iran-eng.com/wiki/%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%A7%DB%8C_%D8%B4%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86ربنا را دوباره خواند.[SUP]http://www.iran-eng.com/#cite_note-4[/SUP][SUP]http://www.iran-eng.com/#cite_note-4[/SUP][SUP][۵][/SUP] شجریان اکنون به همراه پسرش http://www.iran-eng.com/wiki/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%B4%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86http://www.iran-eng.com/wiki/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%B4%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86همایون شجریان به ترویج و اشاعه موسیقی اصیل و سنتی ایرانی می‌پردازد. پس از برگزاری کنسرت شجریان در http://www.iran-eng.com/wiki/%D9%88%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%B1http://www.iran-eng.com/wiki/%D9%88%D9%86%DA%A9%D9%88%D9%88%D8%B1ونکوور http://www.iran-eng.com/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7http://www.iran-eng.com/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7کانادا، گلوب اند میل، شجریان را افسانهٔ موسیقی شرق معرفی کرد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاد شهرام ناظری

استاد شهرام ناظری

شهرام ناظری خواننده و استاد موسیقی ایرانی درسال ۱۳۲۸ در كرمانشاه ودر خانواده اي اهل موسيقي متولد شد.وي از زمان كودكي مانند اكثر خوانندگان كه صداي خوش در خانواده شان موروثي بوده صداي خوش را از پدر و مادر خود به ارث مي بردو پدرش كه صداي لطيفی داشت و از سبك قدما و خوانندگان آن ديار به خصوص شادروان شيخ داوودي خواننده بزرگ بهره گرفته بود فرزندش را تحت تعليم قرار مي دهد ناگفته نماند كه قطب اين خانواده مرحوم استاد حاجي خان ناظري بوده كه اكثر موسيقي دانان كرمانشاه را با نت و موسيقي اصيل ايران تعليم داده وخود از درويش خان و كلنل وزيري بوده است. پدر شهرام ناظري ضمن آشنايي با گوشه‌ها و رديف هاي آواز ايراني با سه تار هم آشنايي داشته است و مادر وی هم صوتی خوش و با آواز آشنایی داشته و شهرام در چنين محيطي پرورش مي يابد.اين محيط مناسب هنري موجب می‌شود تا وي در سن ۹ سالگي اولين برنامه هنري خود را در راديو كرمانشاه همراه با تار مرحوم درويشي؛ از نوازندگان معروف كرمانشاه اجرا نمايد.وي سپس در سن ۱۱ سالگي در راديو تلويزيون ايران چند برنامه در آواز ايراني اجرا نمود و براي پر بارتر كردن درك موسيقي خود ارتباط بيشتري با پسر عمويش علي ناظري و درويش نعمت علي خان خراباتي كه تاثير بزرگ و مهمي بر آشنايي او با موسيقي محلي و كردي و درك آن داشته‌اند برقرار كرد.


وي همواره در پي بهره بردن از مكاتب و استادان مختلف بوده است. همچنین از محضر استادانی چون محمود کریمی، محمدرضا شجریان، عبدالعلی وزیری و حسین قوامی نیز نکته‌ها و ظرایف آوازی را فرا گرفت.

در سال ۱۳۴۵ براي بهره گيري از محضر اساتيدي چون شادروان عبداله خان دوامي، نورعلي خان برومند، عبدالعلي وزيري، محمود كريمي و. .. مقيم تهران می‌شود و ضمن بهره گيري از محضر اين اساتيد سه تار را نیز نزد استادان احمد عبادي، محمود تاج بخش، جلال ذوالفنون و محمود هاشمي فرا مي گيرد.

شهرام ناظري به مدت يكسال در تبريز با نوازندگان و موسيقيدانان آن ديار مانند بيگجه خاني محمود فرنام قيطانچيان كه از شاگردان اقبال آذر بودند درزمينه موسيقي ايراني كار مي كند.درسال ۱۳۵۴ بنابه پيشنهاد نورعلي برومند به استخدام راديوتلويزيون در مي آيد و اولين برنامة خود را با گروه شيدا به سرپرستي محمد رضا لطفي با مثنوي مولانا و ترانه اي از شيخ بهايي اجرا مي نمايد و پس از آن با گروه عارف به سرپرستي حسين عليزاده و پرويز مشكاتيان همكاريش را ادامه مي دهد.وي درسال ۱۳۵۵ درنخستين كنكور موسيقي سنتي ايران (باربد) مقام اول رابه دست مي آورد.درسال ۱۳۵۶ همراه باگروه سماعي به سرپرستی اصغر بهاري و حسن ناهيد براي اجراي كنسرت در جشنواره توس انتخاب می‌شود.و درسال ۱۳۵۸ همراه با گروه چاووش كه خود از اعضاي اصلي آن بود در سخت ترين شرايط صداي موسيقي سنتي و اصيل ايران را به گوش مردم هنردوست كشور رساند.شهرام ناظري از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰ با تلاش پي گير و بي وقفه آلبوم‌های چاووش (۲) (۳) (۴) (۷) (۸) را با همكاري گروه چاووش، گروه شيدا و گروه عارف به سرپرستي محمد رضا لطفي، حسين عليزاده و پرويز مشكاتيان، آلبوم مثنوي موسي و شبان را با همكاري جلال ذوالفنون و بهزاد فروهري، شعر و عرفان را با همكاري نوازندگان مركز حفظ و اشاعه موسيقي سنتي ايران و گروه مولانا به سرپرستي جليل عندليبي، آلبوم سخن عشق باهمكاري گروه تنبور شمس و مرا عاشق را با همكاري گروه عارف به سرپرستي پرويز مشكاتيان تهيه كرد.او در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ از فعاليت خود کاست و به طرق مختلف مشغول تدريس موسيقي و رديفهاي آوازي به علاقه مندان گرديد .از سال ۱۳۶۴ به بعد با همكاري گروههاي موسيقي ايراني كارهاي زيبايي را به بازار موسيقي عرفاني و اصيل ايرانی عرضه ساخت كه از درخشان ترين اين آثار رامي توان : گل صد برگ با همكاري استاد جلال ذوالفنون آتش در نيستان با همكاري استاد جلال ذوالفنون كنسرت اساتيد با همكاري گروه استاد فرامرز پايور بي قرار با همكاري گروه جليل عندليبي را نام برد. شهرام ناظري طي فعاليت هنري خود براي اجراي كنسرتهايي موسيقي اصيل ايراني و عرفاني سفرهاي بيشماري به كشورهاي آسيايي اروپايي و آمريكا داشته است و در فستيوالهاي جهاني نيز حضور به هم رسانيده است .وي درسال هاي اخير باحضوري بيشتر در كنسرتهاي داخلي كه با همه زحمات و مشقات اجراي آنها به دليل كمبود امكانات و مشکلاتی که همواره در سالهای پس از انقلاب اسلامی در ایران پیش روی هنرمندان و بویژه اهالی موسیقی بوده است به درخواست علاقه مندان خود جواب مثبت داده است. حضور او درجشنوارة موسيقي فجردرسال ۱۳۸۰ به همراه فرزندش حافظ ناظري را شايد بتوان يكي از مهم‌ترين وقايع در دوران اين جشنواره به حساب آورد چنان كه جايزه اول اين فستيوال به عنوان بهترين خواننده موسيقي اصیل ایرانی را نصيب او ساخت.



وی جايزة مخصوص هيئت داوران را نيز از جشنوارة مهر دريافت داشته است. اما بدیهی است که چنین تقدیر و بزرگداشت‌هایی در این سطح هیچگاه نخواهد توانست تقدیری شایسته از استادانی چون ناظری باشد. کسانی که با جهد خود موسیقی اصیل ایرانی را به قله‌های امروزی رسانیده اند
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضايـزداني متـولد تهران، متاهل و داراى يك فرزند مي‌باشد. وى فارغ‌ التحـصيل مهندسي صنايع چوب و كاغذ از دانشگاه آزاد است. او ۱٥ سال است كه موسيقي كار مي‌كند كه ٩ سال از آن‌را به‌طور جدى و حرفه‌اى دنبال كرده است. همچنـين تخصـص او در نواختن گيتـار خصوصاً گيتـار الكتريك مي‌باشد.ر

رضا يزداني اكنون علاوه بر آهنگسازى و خوانندگي به تدريس گيتار نيز اشتغال دارد.

در معرفی او میتوان به موارد زیر اشاره کرد

رضا یزدانی از جمله محدود خوانندگان ایرانی است که در سبک راک موفق به خودنمایی شد


آهنگسازي و خوانندگي تئاتر “دادگاه جنجال برانگيز” سال 1377
آهنگسازي و خوانندگي تئاتر “اگر باران بخواهد” سال 1378
انتشار آلبوم “شهر دل” 1379
انتشار آلبوم “پرنده بي پرنده” سال 1382
آهنگسازي، حضور و خوانندگي فيلم سينمايي “حكم” به كارگرداني مسعود كيميايي 1383
برنده‌ي تنديس حافظ جشن سينمايي دنياي تصوير براي ترانه‌ي فيلم حكم 1384
انتشار آلبوم هيس سال 1385
خواننده‌ي برگزيده‌ي جشن وبلاگ پارسي (پرشين بلاگ و محيط زيست) براي اجراي ترانه برج 1385
اجراي ترانه‌ي دوست در جشن خانه سينماي سال 1386 آهنگساز فردين خلعتبري
آهنگسازي، حضور و خوانندگي فيلم سينمايي “رييس” به كارگرداني مسعود كيميايي 1386
آهنگسازي و حضور و خوانندگي فيلم سينمايي “چهره به چهره” به كارگرداني علي ژكان 1386
خوانندگي تيتراژ سريال “مرگ تدريجي يك رويا” به كارگرداني فريدون جيراني و آهنگسازي كارن همايونفر1387
اجراي كنسرت بزرگ يونيسف 6 شب، 17 تا 22 آبان 1387 به همراه مهران مديري، ماني رهنما و علي‌رضا عصار
اجراي كنسرت در اريكه ايرانيان اسفند 1387
خوانندگي ترانه بگو تهران با آهنگسازي فردين خلعتبري و شعر و نماهنگ رامين فاروقي 1387
اجراي ترانه‌ي بگو تهران اختتاميه جشنواره‌ي فيلم شهر همراه با اركستر بزرگ، آهنگساز فردين خلعتبري 1388
خوانندگي و آهنگسازي ترانه‌ي فيلم “آبي استقلالي” سال 1388
برنده‌ي تنديس حافظ جشن سينمايي دنياي تصوير براي دومين بار براي سريال مرگ تدريجي يك رويا 1388
اجراي كنسرت در اريكه ايرانيان مرداد 1388
خوانندگي ترانه‌ي تيتراژ فيلم محاكمه در خيابان به كارگرداني مسعود كيميايي 1388
اجراي ترانه‌هاي برگزيده خود در جشن سينمايي تلويزيوني (دنياي تصوير) اسفند 1388
اجراي كنسرت زمستان 1388 در شهر كرج
خوانندگي تيتراژ فيلم سينمايي “گام‌هاي معلق” به كارگرداني شهرام شاه‌حسيني پخش سال 1388 از شبكه 3 سيما
بازي در نقش اصلي فيلم “طهران تهران” به كارگرداني مشترك داريوش مهرجويي و مهدي كرم‌پور (اكران بهار 1389)
خوانندگي و نقش اصلي فيلم “اينجا تاريك نيست” به كارگرداني محمد رضا خاكي1389
خوانندگي تيتراژ فيلم سينمايي “كيفر” به كارگرداني حسن فتحي 1389
خوانندگي تيتراژ سريال قلب يخي با آهنگ كارن همايونفر و شعر يغما گلرويي 1389

انتشار آلبوم ساعت 25 شب مهرماه 1389
اجرای کنسرت در برج میلاد اسفند 1389
اجرای ترانه در پنجمین جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران خرداد 1390
اجرای ترانه هایی از استاد نوری در اولین یادمان استاد محمد نوری (تالار وحدت) تیر 1390
برنده‌ي تنديس حافظ جشن سينمايي دنياي تصوير براي سومین بار براي ترانه فیلم طهران تهران مرداد 1390


او متولد دهه پنجاه است و به جز خوانندگی، هنرپیشگی را هم تجربه کرده، آلبوم «شهردل» نخستین اثر وی است که با اشعار مولانا منتشر شد. «پرنده بیپرنده» دومین آلبوم رضا یزدانی بود که با منتشر شدنش در موسیقی ایران اتفاق خاصی نیفتاد!

ولی پس از این آلبوم، او ترانه ای به نام «لالهزار» را که متعلق به آلبوم دومش بود، با انجام تغیراتی برای فیلم «حکم» مسعود کیمیایی خواند و این آهنگ بود که او را برای اولین بار سر زبان ها انداخت، بعد از آن هنگامی که
آلبوم سوم وی با نام «هیس» به بازار آمد سر و صدای زیادی به پا کرد و جایگاه او را به عنوان یک خواننده ی حرفه ای و مطرح تثبیت کرد. اما یزدانی به وسیله خواندن تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رویا» بود که توانست هنر خود را به مردم عامی تر بشناساند.
در این مصاحبه از موضوعات زیادی صحبت به میان آمد، از شما دعوت می کنم حتما مصاحبه ی زیر با رضا یزدانی عزیز را بخوانید.
آقای یزدانی هدف و اصولا علت اصلی گرایش شما به هنر چیست؟ بیشتر به جنبه ی حرفه ای کار دقت می کنید که مثلا دوست دارید در بالاترین سطوح بین المللی ظاهر شوید و یا نه بیشتر برایتان این مهم است که کارتان را مردم بپسندند؟
گرایش من به هنر با موسیقی شروع شد. از بچگی علاقه ی عجیبی به موسیقی داشتم و این کشش باعث شد بعدا گرایشم به هنر در شاخه های دیگر نیز ادامه پیدا کند و البته هدف من این هست که در واقع بتوانم جهانی هم شوم.

یعنی ارضای حس درونی؟
بله قطعا.

ابتدا با توجه به اینکه شما سابقه هنرپیشگی هم دارید سوالات را از این حیطه شروع کنیم، آخرین فیلمی که بازی کردید فیلم «تهران سیم آخر» بود، چطور به این گروه پیوستید !؟
آقای کرم پور با توجه به شناخت قبلی که از من داشت برای بازی در این فیلم از من دعوت کردند، با بررسی فیلم نامه و داستان فیلم (داستان فیلم درباره چند جوان است که به دنبال کارهای موسیقی و در پی برگزاری کنسرت …) دیدم فیلم نامه خوبی هست و همین باعث قبول پیشنهاد آقای کرم پور شد.
مثل اینکه قرار بود این فیلم در سه اپیزود ساخته شود ولی آخر سر دو اپیزود شد.
بلی در نهایت این فیلم در دو اپیزود ساخته شد که کارگردانی اپیزود اول را داریوش مهرجویی برعهده دارند که داستان تهران قدیم است و اپیزود دوم که زمان آن هم در حدود 45 دقیقه هست، مهدی کرم پور بر عهده داشته که این اپیزود هم داستان تهران امروزی را دارد که من در اپیزود آخر به عنوان نقش اصلی بازی کرده ام …
تا حالا به غیر از فیلم هایی که در آن به ایفای نقش پرداخته اید. فیلم دیگری بوده که به شما پیشنهاد شود ولی چون عوامل و یا فیلم نامه قوی نداشته است شما با آن مجموعه همکاری نکنید؟ و اینکه وقتی پیشنهادی به شما میشود چه شرایطی باید داشته باشد که شما پیشنهادشان را قبول کنید؟
بله فیلم هایی بوده که قبول نکردم، اینطور نیست که بگویم چه شرطهایی باید داشته باشد، شرط خاصی که ندارد ولی کلا باید عواملی کنار هم باشند که بتوانند رضایتم را جلب کنند و نیز نقشی باشد که باعث نشود حرفه اصلی من که همان موسیقی است لطمه بخورد. در این سال ها هم سعی کرده ام کارهای سطحی و پایین انجام ندهم.

بیشتر دوست داشتید در فیلم هایی که به عنوان بازیگر حضور دارید چه نقشی را بازی کنید؟
بازی در نقش هایی که به شخصیتم و موسیقی نزدیک تر باشد راحت ترم.
رابطه تان با سینما چطور است؟ در چه حد فیلم تماشا می کنید؟
من آرشیو کاملی از سینمای دنیا دارم که تقریبا هر روز یک فیلم می بینم. من اساسی فیلم بازم!


شما کار تیتراژ زیاد انجام می دهید آیا به این کار علاقه دارید؟ و در آینده هم کار تیتراژ را ادامه خواهید داد؟ اصولا به نظر شما هنرمند در کار تیتراژ کمی دستش بسته نیست؟ با توجه اینکه هنرمند مجبور است مفهومی که کارگردان از او می خواهد را در موسیقی و هنرش انتقال دهد نه آن چیزی که کامل مد نظر سلیقه ی خودش است.
بله اگر کار خوبی باشد دوست دارم انجام بدهم، تیتراژ فیلم یک رشته مجزا، اساسی و تخصصی در سینمای دنیاست که اینجا متاسفانه بهایی به این موضوع داده نمیشود و هنوز جا نیفتاده است، تیتراژ با کلام مطمئنا بستگی به کارگردانش دارد، بسیاری از کارگردان ها خیلی نظرات متفاوتی دارند. مثل خود کیمیایی که اکثرا همه فیلمهایش هم تیتراژ داشته. او سواد موسیقایی بالایی هم دارد، بعضی از کارگردان ها مثل او خیلی بر روی تیتراژها حساس هستند ولی بعضی از کارگردان ها حتی برایشان تیتراژ فیلم مهم نیست و میگویند فقط یک چیزی آماده کن و تحویل بده !

تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی دارید؟
نه، من رشته تحصیلی ام مهندسی چوب و کاغذ بوده که ربطی به موسیقی ندارد! در زمینه موسیقی تحصیلات آکادمیک نداشتم و تمام تجربه و فعالیت هایم حاصل کار خودم است.



 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه

ادامه

کمی در مورد راک صحبت کنیم، از چند سالگی به راک علاقمند شدید؟
از نوجوانی به دنبال چنین موسیقی ای بودم و براساس سلایق و علاقهمندیهایم به سمت موسیقی راک کشیده شدم.
اصولا دلیل این علاقه چه بوده؟ آیا آن حس اعتراضی که در موسیقی راک حس می شود برای شما جذاب بود؟
نه ، ما از بچگی اصلا نمی دانستیم که موسیقی اعتراضی چیست، در ضمن موسیق راک تنها اعتراضی نیست، می تواند عاشقانه هم باشد.
شما از همان اول با سبک راک شروع کردید؟
سبکی که برای خود انتخاب کردهام آمیزهای از موسیقی پاپ و راک است که در قطعات مختلف برخی اوقات به سمت یکی از این موسیقیها تمایل پیدا کرده ام. در ضمن به غیر از آلبوم اولم که ترانه ها از مولانا است، بقیه آلبوم هایم هر کدام در فضاهای دیگریست، در حال حاضر هم فضاهای جدیدی را در حال تجربه کردن هستم و دوست ندارم کارهایم یکنواخت باشند، در ضمن دوست دارم همین گرایشهایی که دارم را حفظ کنم و برای اینکه با طیف بیشتری از مردم و هواداران در ارتباط باشم، به همین صورت ادامه خواهم داد.
به نظر من شما در زمینه موسیقی راک شاید از خیلی ها جلو باشید! چه کسانی در این پیشرفت موسیقایی شما نقش مستقیم داشتند؟
سال 1371 به عنوان خواننده در گروهی که فرشید اعرابی داشت، فعالیت می کردم که یادگیری و فعالیت حرفه ای در موسیقی را از این گروه شروع کردم. که در این گروه هم کارهای خودمان را نمی زدیم، کلا کارهای کاور انجام می دادیم (بهترین های موسیقی راک دنیا را می زدیم).
از بین سه آلبوم منتشر شده، کدامیک را بیشتر می پسندید؟
هر کدام از آلبوم های منتشر شده ام یک سری نقاط صعف و قوتی دارند که به نظرم اگر مجموع این نقاط ضعف و قوت را در نظر بگیریم آلبوم »هیس« یکم بهتر است. در ضمن ارتباط مردم هم با این آلبوم بیشتر بوده.

آلبوم اولتان را بیشتر پاپ می دانید یا پاپ-راک؟
هم کار پاپ داشت هم کار پاپ – راک

در آلبوم های بعدی اشعار مولانا جایشان را به ترانه های امروزی دادند، دلایل این همه تغییر در آن برهه زمانی چه بود؟
من همیشه دوست داشتم اشعار مولانا را کار کنم. شمس را هم همیشه می خواندم، به خاطر همین دوست داشتم که آلبومی از اشعار مولانا داشته باشم در عین حال ترانه های اجتماعی با مضمون های جدید را هم دوست دارم. چون می خواستم هرکدام به صورت مجزا کار و منتشر شود. آلبوم اشعار مولانا به صورت مجزا منتشر شد.
در خود موسیقی غرب بیشتر به آثار چه کسانی علاقمندید؟
پینک فلوید، آیرون میدن، کمل، جیم موریسون و…
آشنایی شما با یغما گلرویی چطور صورت گرفت؟
من و یغما با هم دوست مشترکی داشتیم به نام یاور مراد که در آلبوم اولم نوزانده دف بود که از آن طرف با شرکت دارینوش که کتاب یغما را منتشر کرده بود ارتباط داشت، او چند تا از اهنگ های البوم اولم را به دارینوش برده بود و یغما برای اولین بار صدای من را همانجا شنیده بود.

استفاده از دکلمه برای موسیقی راک نامتعارف و تعریف نشده هست، چطور شد که این کار را در آلبوم «پرنده بی پرنده» انجام دادید؟
من نگفتم دکلمه باشد. منتشر کننده آلبوم که شرکت دارینوش بود، همیشه این داستان را در آلبوم هایشان داشته اند. حتی ناصر عبداللهی که آلبوم هایش توسط این شرکت منتشر میشد همیشه دکلمه داشت، آنها می گفتند دکلمه باشد و منم با اینکه مخالف بودم ولی به دلیل اینکه دارینوش منتشر کننده اثر بود ما هم قبول کردیم.
مشکل ست (انطباق) شعر فارسی برروی موسیقی راک که اکثر موزیسین های ایرانی با آن درگیر هستند شما را با مشکل مواجه نکرده؟
من کلا موسیقی را ایرانیزه کردم، ترانه را آوردم در خود موسیقی، این راکی که من کار میکنم راک غربی نیست، ملودی ها و گام ها مینور است در صورتی که در راک های غربی بیشتر از گام های ماژور استفاده می شود.
نظرتان راجع به راک ایرانی چیست؟ آیا اصلا می شود گفت ما در کشورمان سبکی به نام راک ایرانی به صورت تام داریم؟
نمی دانم واقعا! این موسیقی به هر حال مال غربی هاست، ولی آنهایی هم که دارند در ایران موسیقی راک کار می کنند به هر حال مشغول فعالیت در راک ایرانی هستند. البته تفاوت هایی بین ایرانی ها و غربی ها هست.

آلبومی به نام «بوف کور» با صدای تو از طریق اینترنت پخش شد؟ جریانش چی بود؟
آهنگ هایی که به اسم آلبوم «بوف کور» منتشر شد به صورت ماکت بود. سر تنظیم آهنگ های آلبوم «پرنده بی پرنده» این آهنگ ها را داده بودم به حمیدرضا صدرى که جمعا 15 قطعه بود و از اینها 10 قطعه تولید شد و 5 قطعه دیگر که ماکت بود لو رفت و در بعضی وبلاگها و سایتها تحت عنوان آلبوم جدیدم و به نام بوف کور معرفـی شـد که من هم توضیح دادم این چنـد ترانه فقط جنبـهی تمرینـی داشته و مربـوط به سـالیـان گذشـته می شود و از کیفیت بسیـار پاییـنی هم برخوردار است.
با چه خواننده هایی کار مشترک داشته ای؟
معمولا کار مشترک انجام نمی دهم. تنها در یک کلیپ به نام «ایران من» با کامران عطا و مجتبی کبیری همکاری داشتم که فکر کنم یکی از بهترین آهنگ های ساخته شده برای جام جهانی بوده.

در آلبوم هشت هم کار مشترک داشتید، قضیه ی این البوم آخرش به کجا رسید؟
بله در این آلبوم همکاری داشتم ولی آهنگی که با نام «کبوتر» خواندم یک قطعه ی جداست، این آلبوم کار مناسبتی بود و برای
میلاد امام هشتم قرار بود منتشر شود که با اینکه آلبوم برای پخش آماده شده بود ولی منتشرش نکردند، با این همه بدقولی بعد از آن گفتند محرم منتشر می شود که تا الان هیچ خبری از انتشار آلبوم نیست. حتی برای همین آلبوم، سر ضبط و آماده کردن آهنگ ها، فشارهای زیادی وارد کردند که بایستی کار زودتر آماده شود، ما هم کلی اذیت شدیم.
درباره آلبوم آیندتان صحبت کنید؟ همیشه در آلبوم هایتان متفاوت بوده اید، آلبوم چهارم چگونه خواهد بود؟
یک آلبومی جمع کردیم که ترانه ها از یغما گلرویی، تنظیم از بهروز پایگان و کار آهنگسازی و خوانندگی هم با من هست. ولی با توجه به اینکه یغما ممنوع الفعالیت هست آلبوم فعلا اجازه ای برای انتشار ندارد، به خاطر همین موضوع هم دارم یک آلبوم جدید با ترانه سراهای مختلف کار می کنم که هنوز آن هم آماده نیست.

همکاری با کارلوس سانتانا به کجا کشید؟
مدیر برنامه «کارلوس» برای همکاری جواب مثبت داد و ما هم کار را آماده و بدون گیتار برایشان فرستادیم تا با گیتار تکمیل کنند و دوباره به خودمان بفرستند. البته هنوز خبری نشده است.

کدام یک از آثاری که تابحال شنیده اید برایتان ارزشمند تر و شاخص بوده و از چه نوع سبک موسیقی گریزانید؟
همه سبک های موسیقی کلا قشنگ است ولی با موسیقی سنتی و رپ زیاد ارتباط برقرار نمی کنم.
از آلبوم هایی که اخیرا وارد بازار شد کدام ها را شنیده اید؟ کلا نظرتان در مورد آلبوم ها چه بود؟
آلبوم هایی که وارد بازار می شوند مخصوصا آلبوم کسانی که اسم و رسمی هم در موسیقی ایران دارند، حداقل یک دو بار و برای اینکه بدانم در چه حال و هوایی هستند گوش می کنم، به خاطر همین نمی توانم در مورد فرد یا آلبوم خاصی نظر بدهم.
درباره مشکل کپی رایت در ایران صحبت کنیم، راه حل شما برای برخورد با این مشکل بسیار جدی چیست؟
رعایت نکردن کپی رایت یکی از اساسی ترین مشکلات امروز موسیقی ماست و راه حل آن تنها فرهنگ سازی است.

همه میگویند فرهنگ سازی! خب به چه شکل فرهنگ سازی کنیم؟
این کار من و تو نیست، این کار دولت و صداوسیماست. باید فیلم ها و تیزر هایی در این زمینه ساخته شود و به مردم یادآوری گردد که از کپی آلبوم و آثار موسیقایی پرهیز کنند و به جای آن، این آثار را به صورت اورجینال خریداری کنند.

ممنون و کلام آخر…
من همیشه در آخر مصاحبه ها به مخاطبین می گویم که امیدوارم فرهنگ موسیقی در مردم ما آنقدر بالا برود که در تنهایی هایشان یک نوع موسیقی گوش کنند، در جمع دوستانشان یک نوع دیگر موسیقی و… یعنی کلا در هر جا و مکانی موسیقی مربوط به آن مکان و شرایط را گوش کنند.


http://www.rezayazdani.ir/image/raees 6.jpg


 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
علیرضا عصار

علیرضا عصار

۱- ساعت ۶ صبح چهارم بهمن ۱۳۴۸ در یکی از بیمارستان های تهران متولد شد .
۲- در رشته حقوق تحصیل کرده. فرزند اول یک خانواده ۴ نفری است و یک خواهر دارد.
۳- در محله کوچه دردار خیابان ری پا به عرصه وجود نهاد و بزرگ شد.
۴- متاهل است و همسرش عکاس است .
۵- نوازندگی را با پیانویی که از بچگی در خانه شان بود شروع کرده و الان هم چندسالی است که می خواند.
۶- پسردایی مادرش شاعر است و بستگان مادرش همگی اهل موسیقی هستند . اما مهمترین علت گرایش او به موسیقی همان پیانوست و چنانچه آن پیانو نبود شاید اصلا به سمت موسیقی جذب نمی شد.
۷- یادگیری پیانو را ابتدا نزد آقای کاووس سمندر آغازکرد و بعد از ایشان هم استادان دیگری داشت.
۸- در ۱۱سالگی به زنده یاد استاد جوادمعروفی ، معرفی شد و علاوه بر موسیقی سنتی به موسیقی کلاسیک نیز گرایش پیداکرد . سپس با آقای مصطفی پورتراب آشنا شد و نزد ایشان هم نوازندگی را ادامه داد و همزمان نیز کار آهنگسازی را پی گرفت.
۹- معتقد است که خوانندگی جزو بهترین و راحت ترین راه برقراری ارتباط با شنونده است. چرا که خواننده از شعر و موسیقی بهره می برد و از این طریق می تواند با صدای خود به سادگی احساس خود را به مخاطب انتقال دهد. و از سوی دیگر در یک اکیپ موسیقی فقط خواننده است که گویش دارد و متکلم به حساب می آید . از همین رو خواننده بیش از سایر اعضای گروه مطرح شده و به چهره شاخص تبدیل می شود.
۱۰- علاقه بسیار زیاد او به شعر عاملی شد تا به سوی موسیقی رو آورد. او به اشعار مولانا علاقه زیادی دارد . پدرش در ۱۴سالگی دیوان مولانا را به وی اهداکرد و خودش به جرات می گوید که این کتاب مسیر زندگیش را تغییر داد .
۱۱- در صدای او استعداد پرداختن به موسیقی سنتی وجود ندارد و اساسا به همین خاطر است که به موسیقی سنتی علاقه زیادی دارد .
۱۲- از میان خوانندگان سنتی بیشتر از همه از شنیدن صدای مرحوم فرهاد ، بنان و استادشجریان لذت می برد .
۱۳- او اعتقاد دارد که تلفیق موسیقی سنتی و پاپ این توانایی را به ما می دهد که بتوانیم موسیقی سنتی خودمان را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم . زیرا دستگاههای سنتی در موسیقی پاپ نیز کاملا به چشم می خورد .
۱۴- به پیشنهاد فواد حجازی به خوانندگی رو آورد و اولین کاری که خواند عیدانه نام داشت .
۱۵- ترانه عیدانه نوروز سال ۱۳۷۷ از صداوسیما پخش شد و مورداستقبال مردم قرارگرفت.
۱۶- متعاقب ترانه عیدانه از طرف واحد موسیقی ترانه دوم را به وی سفارش دادند که براساس شعر مولانا و تحت عنوان امیدواران آن را اجراکردند.
۱۷- اولین کاستش کوچ عاشقانه نام داشت و علت انتخاب این اسم وجود ترانه ای به نام کوچ در این کاست بود که بعدا کلمه عاشقانه را به آن افزود.
۱۸- قبل از رفتن به واحد موسیقی صداوسیما به واسطه آشنایی با محمد رضا هنرمند (کارگردان سینما ) در فیلم سینمایی ایشان تحت عنوان مرد عوضی یک ترانه خواند.
۱۹- او معتقد است که در کشورما از حیث تکنیکی و ساختاری هم موسیقی بد وجود دارد و هم موسیقی خوب . که البته از حیث محتوایی با بحث دیگری مواجه هستیم .
۲۰- او سعی کرد در کارهایش در کنار عشق به مولانا به مسائل اجتماعی نیز توجه کند تا مردم نسبت به کارهایش دقیق تر شوند .
۲۱- در مورد نوع خواندنش می گوید هدفم از این نوع خواندن این است که روی کلماتی که لازم است روی آنان توجه شود تاکید لازم را داشته باشم. و هدف شاعر را همانگونه که فکر می کنم مدنظر شاعر است به مردم منتقل کنم .
۲۲- سال ۶۴ در دانشگاه شهید بهشتی یک کنسرت پیانو اجراکرده و تاکنون چندین کنسرت داشته و همواره برای اجرای کنسرتهایش یافتن یک سالن مناسب برایش بسیار مشکل و دشوار بوده است.
۲۳- با محمداصفهانی در واحد موسیقی سازمان صداوسیما آشنا شد و این آشنایی باعث شد ترانه قدسیان آسمان ( ای کاروان .......) را باهم دوصدایی بخوانند. که با استقبال بی نظیری روبرو شد .
۲۴- او عقیده دارد که خواندن در حقیقت یک گپ صادقانه و نوعی درددل با مردم است . وقتی می خوانم دوست دارم در مورد مسائل و دردهای مشترک بامردم صحبت کنم . انسانها با یکدیگر مشترکات زیادی دارند. که در قبال موسیقی و آوازخوانی می توان به آن پرداخت.
۲۵- به عقیده او اگر بخواهیم موسیقی ایران را بامقیاس و معیارهای جهانی بسنجیم ما وضعیت چندان خوبی از این حیث نداریم و در مقایسه با موسیقی هایی که در خارج می شنویم خیلی ضعیف هستیم.
۲۶- درمورد ماندگاری موسیقی می گوید یک خواننده اگر اعتقاد قلبی به کار و اشعارش داشته باشد و از لحاظ علمی و تکنیکی هم نقص در آن وجود نداشته باشد به طورحتم کار او مورد پسند مردم قرار خواهدگرفت. و ماندگار خواهدشد.
۲۷- موسیقی پاپی که به شکل امروزی درآمده را نتیجه زحمات هنرمندانی چون پرویز مقصدی و مرحوم واروژان می داند.
۲۸- او معتقد است که موسیقی تاریخ مصرف ندارد . چرا که اگر یک موسیقی برای مخاطب خوب و حاوی پیام واقعی و مناسب بوده و از لحاظ فنی هم در سطح قابل قبولی قرارداشته باشد قاعدتا نباید برای آن تاریخ مصرف قرارداد. مگراینکه مسائل جانبی و حاشیه ای در آن دخیل باشند.
۲۹- او کارهای استینگ – التون جان – گروه کمل و سوپر ترامپ را خیلی دوست دارد ودلیل آن این است که آنها سبک خودشان را دارند و موج تازه ای را با کارهایشان به وجود آوردند .
۳۰- او اعتقاد دارد کسی که موسیقی کار می کند واقعا عاشق این هنر است .آنها عاشقانه کار می کنند و اهمیت هم ندارد که کسی کجا و چه سبکی می خواند یا می نوازد.
۳۱ – به غیر از موسیقی بیشتر فیلم نگاه می کند و کتاب می خواند .
۳۲ - ۷صبح می خوابد چون شبها بهتر کار می کند و بیشتر ۱۱-۱۲ ظهر بیدار می شود .
۳۳ – علاقه ای خاص که به سینما دارد ولی با فیلم سازها همکاری نمی کند چون اعتقاد دارد صدایش یک جوریست که به درد همکاری با فیلم نمی خورد . یعنی یک ذره اگر در فیلم ناله و اینها باشد کار او نیست . حتما باید شمشیر و خون و خونریزی در آن باشد که به صدایش بیاید .
۳۴ – چون خیلی اهل بیرون رفتن نیست . تنها پل ارتباطی اش با مخاطب ، اینترنت و سایتش است .
۳۵ – ایمیلش را هر روز چک می کند و آنهایی را که لازم باشد خودش جواب می دهد .
۳۶ – سایت رسمی او www.alirezaassar2.com نام دارد .
۳۷ - دوستی دیرینه ای با مهران مدیری و سیامک انصاری دارد . در واقع سیامک از کودکی همسایه دیوار به دیوار او بوده است .
۳۸ - تیم فوتبال آرژانیتن تیم مورد علاقه او است .
۳۹ – او معتقد است حضور خوانندگان با صداهای تقلیدی و تکراری ، نشان از شرایط نابسامان در موسیقی می‌دهد.
۴۰ – امیرالمومنین (ع) تاثیرگذارترین شخصیت در زندگی او است . او در مورد حضرت علی (ع) یک برداشت شخصی دارد که بخشی از آن به تعلیمات زندگی اش برمیگردد و بخشی از آن به مطالعاتی که درباره ایشان دارد . خیلی وقتها زمانی که درباره عملی مشکوک هست ، به این برداشت رجوع میکند و از خودش می پرسد اگر حضرت امیرالمومنین بودند چه میکردند و چه می گفتند ؟

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری متولد ۷ آبان ۱۳۶۳ فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد و فرزند آخر خانواده احسان خواجه امیری در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده است . پدر او ایرج از سر آمدان موسیقی سنتی و آواز است که بر شکوفایی و پرورش او تاثیر بسزایی داشته است. احسان شیفته و عاشق موسیقی است. کار حرفه ای خود را با آهنگسازی برای مجموعه ای مستند که موسیقی بی کلام بود شروع کرد.

http://www.jalalpic.com/img/esfand/12-18/jalalposter.mihanblog_com _2_.jpg

خانواده هنرمند
در یک خانواده کاملا هنرمند به دنیا اومدم، پدرم «ایرج» یکی از خوانندگان بنام و محبوب ایران است، مادرم هم از صدای خوبی بهره‌مند است اما هیچ‌وقت قسمت نشده که بخواند، خواهر بزرگترم هم موسیقیدان است

علاقه به خوانندگی
طبیعی بود که با داشتن چنین خانواده هنرمندی به خوانندگی علاقه‌مند شوم. خواندن در خون من است مطمئنا در هیچ کاری نمی‌‌توانستم به اندازه خوانندگی موفق شوم

شروع کار موسیقی
از شش سالگی با نوازندگی ویولن کارم رو آغاز کردم اما ورودم به دنیای موسیقی در سن سیزده سالگی بود، آواز رو هم نزد پدرم آموزش دیدم

من و بابام
در هفده سالگی اولین آلبوم را روانه بازار کردم. در آن آلبوم به همراه پدرم آواز خواندم البته هشتاد درصد آن آلبوم کار خودم بود

موسیقی سنتی
مدتی موسیقی سنتی یا همون ملی و ایرونی رو کار کردم. این سبک موسیقی را خیلی هم دوست دارم و پیشرفت خوبی هم در آن داشتم. پس از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدم که در این کار نمی‌‌توانم آن‌چنان که باید اثرگذار باشم چرا که پرونده این سبک موسیقی را پدرم و آقای شجریان بسته‌اند و هیچ جایی برای من نگذاشته‌اند. من اگر تمام عمرم تلاش کنم، تازه می‌‌توانم به پدرم برسم و نمی‌‌توانم از آن بالاتر بروم

پدرم
من عاشق صدای پدرم هستم. هیچ‌وقت صدایش از ذهنم پاک نمی‌‌شود. او پهلوان آواز ایران است. اصلا کسانی که در آن دهه در موسیقی ایران زحمت می‌‌کشیدند، بی‌‌نظیر و تکرارنشدنی بودند

هرچی آرزوی خوبه
فکر می‌‌کنم پس از خواندن این ترانه بود که مردم به طور کامل با چهره ونام من آشنا شدند. این قطعه از ترانه و آهنگ تاثیرگذاری بهره‌مند بود و شاید به این خاطر است که به دل اغلب مردم نشست

مدیونم
برای رسیدن به جایگاه فعلی‌ام خیلی‌ها برایم زحمت کشیدند. در وهله اول پدر و مادرم بودند و بعد دکتر یداللهی و آقای جعفری. من هیچ وقت لطف این افراد را فراموش نمی‌‌کنم و خودم را مدیون آنها می‌‌دانم

لذتبخش‌ترین لحظه زندگی
به نظر من برای خواننده هیچ‌چیز لذتبخش‌تر از آن نیست که مردم از صدا و کارش خوششان بیاید و هیچ‌چیزی نمی‌‌تواند جای این احساس را بگیرد که یک روز یک میلیاردر به من بگوید با کارت خیلی گریه کردم اما بعدش هم کلی لذت بردم… این زمان‌ها، می‌‌تواند لحظه‌های خوبی برای انسان و یک خواننده باشد

مردم
اوایل وقتی مرا تو خیابون می‌‌دیدند، تعجب می‌‌کردند… بهم می‌‌گفتند باورمون نمی‌‌شد این صدا متعلق به پسر کم‌سن‌وسالی مثل تو باشد

ترانه
به نظر من ترانه در موفقیت یک اثر نقش اصلی رو بازی می‌‌کند. من خودم روی این قضیه خیلی حساس هستم و حاضر نیستم هر ترانه‌ای رو بخونم. فکر می‌‌کنم ترانه‌ای موفقه که بتواند لحظه‌ای شنونده رو به فکر واداره… شخصا عاشق ترانه‌های دکتر یداللهی هستم. با قلمشان انس گرفتم حتی اگر ترانه‌ای که می‌‌خوانم متعلق به ایشان نباشد اما نظرشان را می‌‌پرسم

خواهرم

خواهرم یک موسیقیدان تمام‌عیار است و دیکشنری متحرک موسیقی است. او به لحاظ تئوری موسیقی در رده بالایی است تا به حال کارهای زیادی را تنظیم کرده است مثل آلبوم امید حجت… ولی خب من و اون نمی‌‌تونیم با هم به طور مشترک کار کنیم. اصلا آدم با نزدیکانش نمی‌‌تونه کار حرفه‌ای انجام بدهد.


مثلا من و خواهرم تا می‌‌خواهیم با هم کار کنیم، دعوامون می‌‌شه! البته بیشتر تقصیر خودم هست چون در کل آدم بی‌‌قراری هستم، نمی‌تونم بشینم تنها گوش بدهم. ۹۵ درصد داشته‌هایی رو هم که به دست آوردم، تجربی بوده است. این عادت تو زندگی شخصی‌ام هم هست. مثلا اگه یه نشانی رو بخواهم بگردم، از کسی نمی‌‌پرسم. خودم می‌‌روم و پیدا می‌‌کنم. حتی اگر ساعت‌ها وقتم رو بگیره

موفقیت یک اثر

موسیقی مثل حلقه‌های زنجیره، اگه حلقه‌ها درست به هم وصل نشود، از هم گسسته می‌‌شود. برای این‌که یک آلبوم خوب از کار درآید، تمام مراحل موسیقی از ضبط استودیو گرفته تا ناظر ضبط و نوازنده باید خوب باشند تا اثر به چشم بیاید.

وی تاکنون چهار آلبوم منتشر کرده است که آخرین آن با نام یه خاطره از فردا در شهریور ماه1389 منتشر شده است. احسان خواجه امیری خواننده ی مشهور کشور ما کودکی پر ماجرایی داشته وی میگوید استادانی نظیر استاد یاحقی و استاد شهناز درموفقیت او نقش به سزایی داشتنداو آشنایی با همه نوع سازی دارد.

آلبوم ها :
۱۳۸۹ - یه خاطره از فردا
۱۳۸۷ - فصل تازه
۱۳۸۶ - سلام آخر
۱۳۸۴ - برای اولین بار ۱۳۸۰ - من و بابا
تک آهنگها :

  • سریال در مسیر زاینده رود (تیتراز ابتدایی[بی کلام] - خلاصم کن[ترانهٔ تیتراژ پایانی] - شادی مکن- آرزو دارم - تو بمان)
  • فیلم سینمایی امشب شب مهتابه (امشب شب مهتابه - تشنه می مانم - ای کاش)
  • سریال مثل هیچکس (تیتراز ابتدایی - تیتراژ پایانی - رفتی که - عاقبت عشق)
  • سریال میوهٔ ممنوعه (تیتراز ابتدایی[بی کلام] - میشه خدارو حس کرد[ترانهٔ تیتراژ پایانی] - آزاد آزادم - به من مومن نگو - هرچه دارم از تو دارم)
  • مژده بده
  • تیتراژ سریال از نفس افتاده
  • تیتراژ سریال لبه تاریکی
  • تیتراژ سریال زیرزمین
  • حلقه شادی
  • بم
  • میشه
  • صمیمانه
  • شقایق
  • عاشقم من
  • گوشه تنهایی
  • منم میشم مثل خودت
  • شکوه (=shekveh)
  • جوان
  • دوستی (از ترانه‌های قدیمی پدرش)
  • خاتون
  • بهاره
  • تیتراژ پایانی سریال نابرده رنج

 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
محسن یگانه

محسن یگانه

محسن یگانه در« ۲۳اردیبهشت سال۱۳۶۴»در شهر گنبد کاووس متولد شد.
دانشجوی رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی،اما بعد از گذراندن شش ترم به علت مشغولیت زیاد در دنیای موسیقی از
ادامه تحصیل منصرف شد.او در ابتدا هیچ گونه علاقه ای به موسیقی نداشت و فقط به بصورت تفریحی به آن نگاه می کرد به گفته خودش از کودکی علاقمند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود.ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی تا به امروز چنین موقعیتی را پیدا نکرد.اما برحسب استعداد ذاتی و خدادادی در رشته موسیقی ذوق و سلیقه خاصی داشت، میل به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی کلام بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز« پاپ» پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در وی بوجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت.نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد،اما درهمان ابتدای کار با مشکلات عدیده ای رو به رو شد.مخالفت خانواده بر حسب شرایط خانوادگی«محسن یگانه فرزند شهید باعث شده بود فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر اساتید مختلف را پیدا نکند،ولی این مانع کار نشد ومحسن یگانه با ذوق و علاقه و پشتکارعجیبی به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد.
در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد و پیانو و فراگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد که به گفته خود یگانه به موفقیت های وی بعد ازعرصه خوانندگی،نوازندگی و ترانه سرایی می توان اضافه کرد. با این وجود شناخت بسیار خوبی از موسیقی الکترونیک بدست آورد اما با توجه به اینکه در این مورد آنچنان با فضای موسیقیایی قطعاتی که محسن یگانه به بازار عرضه کرده و مردم از او توفع دارند مطابقت ندارد به همین دلیل فقط برای ارضای روحی خودش به موسیقی الکترونیک می پردازد وکمتر از آن درقطعاتش استفاده می کند.


از این سایت میتونین لیست آهنگهاشو ببینید
http://www.yaronline.com/Music_Select.php?singer=M.+Yeganeh&submit=برو

و اینم سایت اختصاصی خودشه که یکم عجیبه ولی باحاله :
:Dwww.mohsen-yeganeh.com/

 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاووشی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر) ترانه سرا، آهنگساز و خواننده پاپ و راک اهل ایران است. از وی تا کنون بیش از ۷۲ ترانه شنیده شده‌است که شامل ۷ آلبوم و نیز چندین تک ترانه‌است. او همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده‌است.

در آخرین فعالیت محسن به عنوان یک خواننده پاپ میتوان به آلبوم حریص اشاره کرد که شامل یازده ترانه می‌باشد و بعد از کش و قوسهای فراوان به بازار آمد.

رشته تحصیلی او حسابداری است


آلبوم ها :

۱۳۹۰: ۱۳ (بزودی توسط شرکت آوای باربد منتشر می شود.)
۱۳۹۰: خاص سومین آلبوم گروهی محسن چاوشی منتشر شده توسط آوای فروهر
۱۳۸۹: حریص سومین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت تصویر دنیای هنر
۱۳۸۸: هشت کار گروهی به مناسبت میلاد امام رضا منتشر شده توسط شرکت ایران گام و هنرنمای پارسیان
۱۳۸۸: ژاکت دومین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت ایران گام
۱۳۸۸: سلام آقا کار گروهی به مناسبت ایام محرم منتشر شده توسط شرکت تصویر دنیای هنر و نوای نی لبک شرقی
۱۳۸۷: یه شاخه نیلوفر اولین آلبوم رسمی محسن چاوشی منتشر شده توسط شرکت آوای باربد
۱۳۸۷: موسیقی متن فیلم سنتوری (این آلبوم در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی منتشر خواهد شد)
۱۳۸۵: متأسفم
۱۳۸۴: لنگه کفش
۱۳۸۴: خودکشی ممنوع ۱۳۸۳: نفرین

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امیدوارم به شناختی کلی از گزینه های مورد نظر رسیده باشین
این وسط خوانندگان رپ معرفی نشدن
که من حقیقتش درس درمون نمیدونم کی مجوز داره کی نه ........ اگه دوستان اشخاص مجوز دار رو میدونن حتما همراه بیوگرافی قرار بدن

در مورد دوستانی که به خوانندگان رپ رای میدن حتما گزینه یا گزینه های مورد نظر خودشون رو معرفی کنن .

چون به دلیل کمبود انتخاب گزینه نمیتونستیم خوانندگان دیگری رو قرار بدیم و این تاپیک هم سر جمع سه تاپیک هست

با این حال لطفا دوستانی که به گزینه آخر رای میدادن گزینه مورد نظرشون رو مطرح کنن

با تشکر ( این شکلک گلم از دسترس خارج کردن اوضاعی شده برای ما ..........)
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نشد داداش په کو این فرزاد فرزین جونم!!!!!!
سلام دوست عزیز
تشکر از حضور شما
فرزاد فرزین عزیز در گزینه های نظرسنجی خوانندگان پاپ بودن ولی به این مرحله راه نیافتند

شما خب به گزینه سایر موارد رای بدین .........اسم هم که اوردین ..........قطا رای های ایشون و هر شخص دیگر که دوستان بگن که در گزینه ها نیست سرشماری خواهد شد

موفق باشین
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام محمد:gol:

من به استاد نوری رای دادم . از نظر من کارهای استاد از همه نظر بی نظیره . هم ترانه هم آهنگ و . . . کلا بیسته بیسته .

با شجریان ، ناظری ، و عصار اشنایی زیادی ندارم . به جز دو سه ترانه ای که ازشون گوش دادم ، دیگه هیچی ازشون گوش ندادم.

احسان خواجه امیری هم خوبه . صدای خوبی داره . کاراشو دوست دارم .

محسن یگانه و محسن چاوشی رو زیاد دوست ندارم . البته کارای قدیمیشون رو بیشتر ترجیح میدم . فکر میکنم کارای جدیدشون کمی ضعیف تر از کارای قبلشونه .

رضا یزدانی رو هم کاملا قبول دارم . صداش محشره . ولی کمتر پیش میاد که مودم به اهنگاش بخوره . خیلی کم کاراشو گوش میدم .

رپ هم گاهی ، ولی خیلی خیلی کم . . .

من اشتباه کردمو فقط یک گزینه رو انتخاب کردم . نمیشه دوباره رای بدم ؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام محمد:gol:

من به استاد نوری رای دادم . از نظر من کارهای استاد از همه نظر بی نظیره . هم ترانه هم آهنگ و . . . کلا بیسته بیسته .

با شجریان ، ناظری ، و عصار اشنایی زیادی ندارم . به جز دو سه ترانه ای که ازشون گوش دادم ، دیگه هیچی ازشون گوش ندادم.

احسان خواجه امیری هم خوبه . صدای خوبی داره . کاراشو دوست دارم .

محسن یگانه و محسن چاوشی رو زیاد دوست ندارم . البته کارای قدیمیشون رو بیشتر ترجیح میدم . فکر میکنم کارای جدیدشون کمی ضعیف تر از کارای قبلشونه .

رضا یزدانی رو هم کاملا قبول دارم . صداش محشره . ولی کمتر پیش میاد که مودم به اهنگاش بخوره . خیلی کم کاراشو گوش میدم .

رپ هم گاهی ، ولی خیلی خیلی کم . . .

من اشتباه کردمو فقط یک گزینه رو انتخاب کردم . نمیشه دوباره رای بدم ؟
سلام
خیلی ممنون رزا خانم

متاسفانه فکر نکنم امکانش باشه ...........یعنی تقریبا بعید میدونم ...........حالا اگه کار به جاهای خیلی نزدیک رسید
رای شما رو چیزی که در این پست گفتین در نظر میگیرم

چیزی که به نظر میاد رای شما این افراد بوده :

مرحوم استاد محمد نوری
احسان خواجه امیری
رضا یزدانی

اگه کسی دیگه هم باید اضافه کنم بگین .............یا کم : دی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاد نوری....
در ضمن تاپیکتون خیلی کامل و پر محتواس....
متشکرم...
ممنون دوست عزیز
تشکر

انشاالله مثمر ثمر هم باشد و دوستانی که بویژه اهل موسیقی هستن شناختی نسبی از خوانندگان مشهور کشورمون در سبکهای مختلف بدس اورده باشن
 

Schneider

مدیر بازنشسته
بهترین خواننده های کشور اینا هستند:
Ebi
استاد قمیشی
شادمهر عقیلی
فرامرز اصلانی
لیلا فروهر
گوگوش
نوش آفرین

اینا بهترینها هستند
یعنی از اینا بهتر ایران تو 30-40 سال اخیر نداشته به نظر من
زمانیکه اینا میخوندد و آهنگ میساختن خیلی از این جدیدا_که انصافا بعضیاشون خیلی خوب دارن کار میکنند_یا به دنیا نیومده بودند یا با موسیقی اصلا آشنا نبودند
(داریوش رو نیاوردم فقط بخاطر سلیقه شخصیم)
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Ebi
که انگلیسییه !!!!!!!!!!

پس نیس : دی

خواننده وطنی

ابی رو میگن دیگه!
همون که میخونه:
توي تنهايي يك دشت بزرگ


كه مث غربت شب بي انتهاست


يه درخت تن سياه سر بلند


آخرين درخت سبز سر پا ست


رو تنش زخمه ولي زخم تبره


نه يه قلب تير خورده نه يه اسم!


شاخه هاش پر از پرپر نده هاست


كندوي پاك دخيله و طلسم






* * *





چه پرنده ها كه تو جاده كوچ


مهمون سفره سبز اون شدند


چه مسافرا كه زير چتر اون


به تن خستگيشون تبر زدند


تا يه روز تو اومدي بي خستگي


با يه خورجين قديمي قشنگ


با تو نه سبزه نه آينه بود و آب


يه تبر بود با تو با اهرم سبز!





* * *






اون درخت سربلند و پر غرور


كه سرش داره به خورشيد ميرسه منم منم


اون درخت تن سپرده به تبر


كه واسه پرنده ها دلواپسه منم منم


من صداي سبز خاك سربي ام


صدايي كه خنجرش رو به خداست!


صدايي كه توي بهت شب درد


نعره اي نيست ولي اوج يك صداست





* * *






رقص دست نرمت اي تبر به دست


با هجوم تبر گشنه و سخت


آخرين تصوير تلخ بودنه


توي ذهن سبز آخرين درخت


حالا تو شمارش ثانيه ها


كوبه هاي بي امون تبره


تبري كه دشمن هميشه ء


اون درخت محكم و تناوره


* * *


من به فكر خستگيهاي پر پرنده هام


تو بزن تبر بزن


من به فكر غربت مسافرام


آخرين ضربه رو محكمتر بزن!
 

Similar threads

بالا