بهترین خواننده پاپ ایران؟(2)

بهترین خواننده پاپ ایران؟(2)


  • مجموع رای دهندگان
    24
  • نظرسنجی بسته .

drippy*

عضو جدید
به نظر شما بهترین خواننده پاپ ایران از بین گزینه های زیر کدام است؟

به علت جلوگیری از تکرار، اسم هیچ کدام از خواننده های نظرسنجی قبل http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/258742-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%9F?highlight=%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87+%D9%BE%D8%A7%D9%BE

در این نظرسنجی نیست پس لطفا اگر گزینه مورد نظرتون این خوانندها نبود از گزینه دیگر استفاده کنید واسمشو حتما قید کنید.

در ضمن میتونید به چند گزینه رای بدید:smile:


 
آخرین ویرایش:

drippy*

عضو جدید
ناصر عبدالهی

ناصر عبدالهی



زندگینامه

ناصر عبدالهی در دهمین روز دی ماه سال ۱۳۴۹ در محله مسجد بلال شهر بندرعباس دیده به گیتی گشود. پدرش عبدالرحمن عبدالهی کارگر بازنشسته شرکت ملی بود و مادرش مهرنگاربندری نیایی خانه دار است. از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقمند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.

وی کار حرفه‌ای را به طور جدی از سال ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی شاعر هرمزگانی و دوست نزدیکش، وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های ناصر را این انتشارات ضبط و منتشر کرد.

ناصرعبدالهی در سوم آذرماه ۱۳۸۵ در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی هوش و به کما رفت و پس از گذراندن ۲۷ روز در کما (بیمارستان هاشمی نژاد تهران) سر انجام در یک روز زمستانی، در ۲۹ آذر ۱۳۸۵ در ۳۶ سالگی اش شمع وجودش خاموش گشت.





وضعیت خانوادگی

او چهاربرادر و یک خواهر دارد، تنها خواهرش نسرین و برادرانش به ترتیب سن محمدطیب ، نادر ، علیرضا و عقیلفهیمه غفوری اهل بندرعباسنوید , نازنیننامی است . نینا فرزند چهارم ناصر حاصل ازدواج او با فاطمه فهیمی است. هستند که ناصر برادر وسطی آنها است؛ یعنی سومی. ناصر در هیجده سالگی با که سه سال از خودش بزرگتر است ازدواج کرد و حاصل آن سه فرزند (دو پسر و یک دختر) به نامهای و
بررسی آثار

عبدالهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت . بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.
عبدالهی همچنین با موسیقی غربی و ایرانی آشنا بود و به آثار محمدرضا شجریان و علیرضا افتخاری علاقه بسیاری داشت.
ناصر عبداللهی با حضور درخشانش در عرصهٔ موسیقی پاپ فارسی علاوه بر این که نام هرمزگان و بندرعباس را بر سر زبان‌ها انداخت و نگاه مردم ایران را به این خطهٔ آمیخته با ریتم، گرم و زنده ساخت که ستایش و احترام را در خود به همراه داشت، خود باوری را هم برای جوانان جویای عرصهٔ موسیقی هرمزگان به همراه آورد . نمونهٔ خوانندگانی که بعد از ناصر عبداللهی در عرصهٔ موسیقی پاپ ایران مطرح شده‌اند کم نیستند . اعتماد به نفس بالای عبدالهی باعث شد که هر علاقمند به موسیقی خود را شایستهٔ مطرح و موثر بودن بداند. جدا از این، خیل زیادی از جوانان این خطه به تاسی از وی به موسیقی روی آوردند که این مورد هم در جای خود قابل توجه و تقدیر است.
ترکیبی که ناصر عبدالهی برای ترانه‌هایش می‌ریخت از جهتی تازه و بکر بود و دلیل استقبال عظیم و اقبال بزرگش نیز جدا از صدای خاصش، ریتم و فضای کارش می‌باشد.
از یک سو گویش بندری که ریشه اوستایی دارد به دلیل هم خانوادگی اش با زبان سانسکریت و ریشه‌های مشترک فرهنگی اش با هند به موسیقی هندی نزدیک است و از سوی دیگر به دلیل ریتم تند و ضرباهنگ شدید در گفتار و رفتار و کلام مردم هرمزگان، با ریتم و لحن اسپانیایی نزدیکی فراوانی دارد، رفتار موسیقی اسپانیایی را نیز در خود دارد. (عبدالهی) با آگاهی از این امکانات و ظرفیت‌های موسیقیایی، ترانه‌هایش را از این سو نزدیک تر می‌نمود. به دلیل همین تازگی زبان با ضرباهنگ متنوع و ریتم منحصر به فرد موسیقی هرمزگان(ناصر عبدالهی) در عالم موسیقی پاپ گل می‌کند. اگر چه پیش از او کسانی مثل (مهرپویا) از امکانات و سازهای هندی در راستای ترانه‌هایش بهره می‌گیرد اما تازگی کار عبدالهی به این دلیل است که او از امکانات فرهنگ‌های دیگر بهره نمی‌گیرد بلکه این مکان در فرهنگ موسیقیایی خودش (هرمزگان) وجود دارد و این موضوع وی را در این زمینه نیز پیشتاز می‌سازد.
ناصریا

پس از ارائه ترانه ناصریا منتقدان عبدالهی گفتند که این کاری اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگریتم عربی دارد، ریتمی که بارها با سازهای دیگری نظیر عود، دهل، و دف نواخته شده‌بود. اما تاکنون هرگز با گیتار نواخته نشده‌بود، اما عبدالهی این کار را انجام داد. برگرفته شده‌است، اما وی معتقد بود که چنین نیست، و این کار
ملودی ترانهٔ ناصریا سال ۱۳۷۶ ساخته شد. شعر این آهنگ به گویش بندری است و به گفته عبدالهی هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نیز همدردی با ستمدیدگان جهان بوده‌است . بر اساس متن شعر ناصریا اگر کسی قصد یاری مظلومی را داشته‌باشد پس از تحمل سختی بسیار و دشواری‌های این راه در پایان پیروز خواهد شد.
آلبوم‌ها


  • بوی شرجی
  • هوای حوا
  • عشق است (همراه با پرویز پرستویی و محمدعلی بهمنی)
  • دوستت دارم
  • ماندگار
مرگ

وی در ۲۹ آذر ۱۳۸۵ در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت و در زادگاهش، بندرعباس به خاک سپرده شد. دلیل مرگ وی اعلام نشده‌است و همچنان در ابهام است. مجری مراسم در مراسم سومین سالروز ناصریا ادعا کرد ناصر عبدالهی به قتل رسیده بود. http://www.iranmusicnews.net/component/content/article/44-musicnews/407-1388-09-27-08-56-07.html
 

drippy*

عضو جدید
مجید اخشابی

مجید اخشابی


در دي ماه سال 1351 در خانواده اي هنردوست در شهر تهران متولد شد.
در سنين کودکي به حدي به موسيقي علاقه مند بود که صداي هر سازي، خصوصا سنتور وي را شديدا تحت تاثير قرار ميداد.

در سن 9 سالگي با استفاده از وسائل ابتدائي توانست سازي شبيه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به اين علاقه وافر، والدين او يک ساز سنتور براي وي تهيه کردند و جالب اينکه او توانست بدون هيچگونه آموزش قبلي، اين ساز را به درستي کوک کند و بنوازد! البته در آن زمان به دليل سکونت در يکي از شهرستانهاي شمال کشور، امکان دسترسي به استاد براي وي ميسر نبود و او تنها از طريق مراجعه به کتابها و نوارهاي کمک آموزشي ميتوانست امر فراگيري را دنبال کند که خوشبختانه به همين روش در مدت کوتاهي به پيشرفت قابل توجهي دست يافت. همچنين در کنار فراگيري نوازندگي، هنر آهنگسازي و خوانندگي را با علاقه دنبال مي نمود. به هر حال در تمام اين دوران او مجبور بود که خود، استاد خود باشد!

فعاليت حرفه اي وي از سال 1370 در زمينه هاي نوازندگي، آهنگسازي، تنظيم، نظارت بر ضبط و توليد آثار موسيقي آغاز شد. حاصل اين تلاش آثار متعددي در گونه ها و فرمهاي مختلف موسيقي است که به صورت کاست و CD منتشر شده است. وي از سال 1375 با تشکيل گروه هنري مهرآوا ضمن همکاري با صدا و سيما کنسرتهاي متعددي را در ايران و مراکز معتبر علمي و فرهنگي کشورهايي چون انگلستان، روسيه، اسپانيا، ژاپن (فستيوال مين اون)، کره، هندوستان، مالزي و ... به اجرا در آورده که همگي آنها به لطف الهي با موفقيت روبرو بوده است.

مجيد اخشابي بدون ترديد از جوانان فعال، با استعداد و موفق در عرصه هنر موسيقي کشورمان است که افتخار همکاري با استاداني چون محمدعلي معلم، فريدون شهبازيان، همايون خرم و بسياري از هنر مندان صاحب نام ديگر تجربيات ارزنده اي را براي وي به ارمغان آورده است. تحصيلات وي در رشته مهندسي عمران است و در حال حاضر نيز مشغول به تحصيل در دوره کارشناسي دانشکده موسيقي ميباشد.
 

drippy*

عضو جدید
شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی



شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱، تهران) ملقب به سلطان پاپ فارسی خواننده و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

دوران کودکی

از کودکی به نوازندگی علاقه داشت و با پیانو شروع کرد ولی بعد ویلن را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. نواختن ساز را از هر کاری بیشتر دوست می‌داشت. سازهای تخصصی وی پیانو، گیتار و ویلن بوده و در نواختن ویلن تبحر خاصی دارد. او فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی است.
شروع کار در صدا سیما و انتشار آلبوم اول

او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «قسمت» را اجرا کرد و بعد از آن آلبوم بهار من اولین کاست او بود. بهار من کاست بدون کلامی شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و... بود که شادمهر نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن بعهده داشت. او در آلبومی به نام فصل آشنایی که کارهای دیگر خوانندگان پاپ آن روزگاران در ایران، هم در آن جای داشت سه آهنگ به نام‌های «باغ زندگی» به همراهی علیرضا عصار «معبود» و «قسمت» را ارائه کرد. سپس در آلبومی به نام «نازنین» باز هم به همراهی دیگر خوانندگان، دو آهنگ «قفس» و «تو بی نهایت شب» را ارائه کرد.
آلبوم مسافر و دهاتی

کاست دوم شادمهر عقیلی به نام مسافر توسط شرکت فرهنگی هنری «پیغام سحر» به بازار آمد که با استقبال روبرو شد. دهاتی آلبوم بعدی عقیلی بود که توسط شرکت فرهنگی هنری «فارس نوا» منتشر شد. شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبرو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌های این کار را بازخوانی و اصلاح کند.این آلبوم موفق شد تحولی بزرگ در موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایجاد کند.
بازیگری در سینما

او در دو فیلم سینمایی پر پرواز در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی خسرو معصومی و بازی هنرمندانی چون زیبا بروفه، مرجان شیرمحمدی، داوود ناقور، شهلا ناظریان و... و شب برهنه به کارگردانی سهید سهیلی و بازی علی قربان‌زاده و اکرم محمودی و... بازی کرد و توانایی‌هایش را در عرصه بازیگری آزمود.
ترک ایران

بازی در فیلم‌های پرپرواز و شب برهنه باعث افزایش حساسیت روی کارهای وی شد. گرفتن مجوز برای کاست بعدی یعنی آلبوم آدم و حوا دو سال ادامه پیدا کرد و آلبوم به طور غیر رسمی در ایران پخش شد. شادمهر که عرصه را برای کار تنگ می‌دید به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت‌هایش را ادامه داد.

آلبوم آدم فروش و پاپ کرن

آلبوم بعدی او آدم فروش بود. آلبوم سوم او در خارج از کشور "پاپ کرن" نام داشت که در اسفند ۱۳۸۴ پخش شد.
آلبوم تقدیر

هفت تک آهنگ شادمهر با نام‌های «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک»، «بغض»، «بیا»، «تن تو» و «یه کاری کن» تحت عنوان آلبوم غیر رسمی با نام "سبب" در ایران منتشر شد که بعدها چهار آهنگ «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک» و «یه کاری کن» همراه با چهار آهنگ دیگر «خیال»، «شیلا» ، «ترس» و «تقدیر» به طور رسمی در آلبوم "تقدیر" از سوی کمپانی "سنتوری رکوردز" عرضه شد.
 

تک ستاره*

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همشونو دوس دارم .

همشون حداقل یه آهنگ دارن که بخاطر همون یه آهنگ دوسشون دارم.
مثلا آهنگ ایران اخشابی که فوقالعادست و هر وقت بهش گوش میدم گریم میگیره.

یا ناصر عبدالهی و آهنگ منو ببخش(اسم اهنگش نمیدونم چی؟)

شادمهر که حرف نداره و تقریبا با همه آهنگاش حال میکنم.

بنیامینم که با یسری از آهنگاش خیلی خاطره دارم.

بقیه هم همینطور آهنگایی دارن که همیشه دوس دارم بهشون گوش بدم.
 

j0o0o0o0o0di

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناصر عبدالهی که خدا بیامرزه ولی شعراش همه قشنگ بودن....مخصوصا شعر منو ببخش
با مجید اخشابی اصن حال نمی کنم به جز یه شعرش که تیتراژ یه فیلم بود که میخوند:میگن فرشته روزشو با گریه افطار میکنه.....
عاشق شعر تقدیر شادمهرم.....
مازیارم که شعراش هش قشنگه مخصوصا قلب یخییش
بنیامین که شعرای آلبوم اولش خیلی نازن
بابک جهانبخشم که تکو توک شعر خوب میشه پیدا کرد
بقیه هم که گوش نمی کنم
 

neyo

عضو جدید
من نظرسنجیتونو تحریم میکنم چون نه اسم حمید حامی رو گذاشتین نه فرزاد فرزین و نه احسان خواجه امیری.از بین گزینه های موجود خدابیامرز ناصر عبداللهی.
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
شـــــــــادمـــــــهر


ناصر عبداللهی اگه زنده بود هیشکی بهش رای نمیداد !!! امان از دست ما ایرانیهای مرده پرست ...

 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نظرسنجیتونو تحریم میکنم چون نه اسم حمید حامی رو گذاشتین نه فرزاد فرزین و نه احسان خواجه امیری.از بین گزینه های موجود خدابیامرز ناصر عبداللهی.

بابا تحریم!!!
تعداد گزینه های نظرسنجی بیشتر از 10 تا نمیشه ، گزینه ی آخر نوشته "سایر" که شامل حامی و خواجه امیری و فرزاد فرزین هم میشه!
 

dieas

عضو جدید
من ميگم رو دست اينا نيست

1. محمد اصفهاني
2.علي لهراسبي
3.احسان خواجه اميري
4.حميد حامي
5. بهنام صفاريان
6.شادمهر
7.كاميار
8.مهدي يراحي
9.فريدون اسرايي
10.شهاب رمضان
11.زانيار
12.رضا صادقي واميد حاجيلي


اما بهترين خواننده كه به نظرم 4 تان و سخته انتخاب بينشون....
1 .اصفهاني
2 مهدي يراحي
3 حميد حامي
4 احسان خواجه اميري
 

Similar threads

بالا