انتشار سروده یک شاعر علیه شجریان

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نماینده ملت نشدم فقط نظر شخصیمو گفتم.....
اگه فک میکنید من تحت تاثیر اطلاع رسانی ایرانم و اینارو میگم اشتباه میکنید.....
من از طریقی ذیگه به این نتایج رسیدم.از تبلیغاتی که غرب میکنه از سخنانشون تویه شبکه های غربی .......
احساس میکنم استاد تغییر کرده.................
میشه در این خصوص ما رو هم یه کم روشن کنید
 

senobarqi

عضو جدید
شما الان داغی حالیت نیست چی می گی
برو هر وقت خنک شدی بیا
جوابتو با زبون ادم بگیر
البته با احترام
اینم واسه اینکه یه خورده خنک شی:gol:
خيلي بدبختي
واقعا براي امثال تو متاسفم وطن فروش...
نشون داديد چقدر زبون آدميزاد و بلديد...(البته با چماقققققققققققق..)
و به قول خودتون توسري زدن....
 
آخرین ویرایش:

lastgoddess

عضو جدید
دوستاي گلم ... عزيزاي دلم
آخه يكي اول بگه كه آقاي شجريان چي گفته تا بشه درست قضاوت كرد ... :smile:
مدتی است كه پخش نشدن دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و در لحظات افطار به دغدغه اول و سوژه داغ برخی رسانه‌ها مبدل شده است.
اگر نگاهی گذرا به تیترهای خبری این رسانه بیندازیم خواهیم دید ده‌ها تحلیل و تفسیر و یادداشت در چرایی پخش نشدن ربنا نوشته‌اند و یادداشت‌های رنگارنگ فراوانی در تعریف و تمجید از این خواننده موسیقی سنتی بیان كرده‌اند و به نوعی از رسانه ملی خواسته‌اند این اثر را در شبكه‌های رادیو و تلویزیون برای مردم پخش كند، اما در لابه‌لای تمامی یادداشت‌های نوشته شده نكته‌ای كه پنهان مانده و یا نویسندگان سعی در پنهان نمودن اصل ماجرا داشته‌اند، دلایل اصلی پخش نشدن صدای شجریان است كه در گزارش تحلیلی پیش رو به واكاوی این موضوع خواهیم پرداخت.

*در اردوگاه دشمنان تابلودار


در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال 1388، محمدرضا شجریان به عنوان خواننده‌ای مطرح شكوه و شكایت خود را به دامان بیگانگان برد و با مصاحبه‌های متعددی كه با شبكه‌های بیگانه انجام داد، خود را كاملا در اردوگاه دشمنان تابلودار نظام جمهوری اسلامی قرار داد.
مصاحبه‌های شجریان با بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریكا، سی‌ان‌ان، تلویزیون استرالیا و ... به خوبی نشان داد كه شجریان هیچگونه اعتقادی به مبانی اصلی نظام جمهوری اسلامی كه بر آمده از خواست و اراده عمومی ملت ایران است ندارد، به گونه‌ای كه در مصاحبه تیرماه سال 1388 با شبكه بی‌بی‌سی فارسی به نوعی مواضع دولت دهم را به انتقاد گرفت و هتاكی‌های فراوانی را نثار شخص رییس جمهور قانونی مردم ایران كرد. وی در مصاحبه دیگر با همان شبكه كشور بریتانیا این بار نه رییس جمهور بلكه مستقیما حضرت امام خمینی (ره) آن یار سفر كرده را در تیررس سخنان نسجیده خود قرار داد و از این كه صدایش بر تصاویر پیاده شدن امام راحل از هواپیما در سال 1357 از تلویزیون پخش می‌شود به شدت انتقاد كرد و اعلام كرد كه من این آهنگ را برای ایشان نخوانده‌ام!
با مروری بر سخنان شجریان با رسانه‌های ضدانقلاب و مخالف جمهوری اسلامی شاید بهتر بتوان به عمق تفكر ضدانقلابی این خواننده موسیقی سنتی پی برد.
شجریان در سال 1388، روز 15 شهریور ساعت 20 به وقت تهران در گفت‌وگوی مستقیم با شبكه تلویزیونی صدای آمریكا و در برنامه دو روز اول گفت: «واقعا این انتخابات نباید نتیجه‌اش به این شكل در می‌آمد. من فكر نمی‌كنم اینها بعد از این بتوانند مملكت را اداره كنند، فقط می‌توانند كنترل كنند و كار دیگری نمی‌توانند بكنند!»



شجریان در همین مصاحبه در پاسخ به سؤال یكی از بینندگان صدای آمریكا كه از او پرسید آیا اگر در تهران هم بودید حاضر به انجام مصاحبه با صدای آمریكا می‌شدید، می‌گوید: «بله، اگر در تهران هم بودم این مصاحبه را می‌پذیرفتم.»
مجری برنامه رضا فرهودی هم با زیركی تمام در لابه‌لای سؤالات هنری و موسیقی، مسایل سیاسی را نیز مطرح می‌كرد كه به گفته كارشناسان، صدای آمریكا بهترین بهره‌برداری را از شجریان در راستای مقاصد ضد ایرانی خود برد.
مصاحبه شجریان با صدای آمریكا نشان داد كه این خواننده كه قرار است متعلق به همه مردم باشد اینك از یك طرف به عروسك خیمه شب بازی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مبدل شده و از طرف دیگر به تریبونی برای مقاصد آشوب‌طلبان بدل گردیده است.
اما این همه ماجرای شجریان نبود، بلكه او راه جدیدی را آغاز كرد كه مصاحبه با بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و شبكه تلویزیونی استرالیا به نوعی چهره پنهانی خود را به خوبی نشان داد.



* شجریان: هراسی از زندان ندارم
مصاحبه شجریان با بی‌بی‌سی فارسی و در برنامه مستند «پژواك روزگار» لایه‌های انحرافی دیگری از افكار وی را برای همگان مشخص كرد.
وی كه در پژواك روزگار با صادق صبا، عامل صهیونیستی در شبكه تلویزیونی استعمار پیر گفت‌وگو می‌كرد كاملا نشان داد كه هیچگونه اعتقادی به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران كه بر آمده از خواست و اراده ملت بزرگ كشورمان است ندارد. انقلابی كه در به ثمر رسیدن آن هزاران هزار خون پاك جوانان به پای آن ریخته شد و جنگ تحمیلی هشت ساله و رشادت‌های متعدد مردم در ایستادگی های نهال انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را پشت سر خود دارد.
این مصاحبه كه روز یكشنبه بیست‌وششم اردیبهشت ماه سال جاری 1389 از شبكه بی‌بی‌سی فارس پخش شد شجریان را چهره‌ای ضدانقلاب و مخالف صددرصد جمهوری اسلامی نشان داد.
بخشی از سخنان شجریان با بی‌بی‌سی فارس را بخوانید: «حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه‌اش افرادی بودند كه گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه‌ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می‌زدند»



شجریان در اعتراض به پخش تصویر مبارك امام خمینی (ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» به بی‌بی‌سی فارس می‌گوید: «آن آهنگ یك حالت رستاخیزی را در جامعه نشان می‌دهد اما دیدم كه اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان می‌دهند كه دارد از پله‌های هواپیما پایین می‌آید، خب من این آهنگ را برای ایشان نخواندم كه! و دیدم كه صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگ‌های من سؤاستفاده اینجوری می‌كنند.»
شجریان در بیان گوشه دیگری از اعتقادات خود به حكومت اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره دلایل اجرای اثر «بیداد» كه در سال 1361 اجرا شده، می‌گوید: «بعد از چهار سال از به ثمر رسیدن انقلاب دیدم كه قول‌هایی كه داده شد كو؟ چرا دروغ گفتند و ... من هم خواندم یاری اندر كس نمی‌بینم یاران را چه شد»
شجریان در ادامه همین مصاحبه در پاسخ به صادق صبا رییس بخش فارسی بی‌بی‌سی كه از او می‌پرسد اصولا نگران نیستید كه حكومت ایران بخواهد با شما برخورد كند یا شما را بازداشت كنند، می‌گوید: «نه، چه برخوردی بكنند؟ اصلا از زندان و بازداشت هراسی نیست!»
شجریان در همان مصاحبه مدعی می‌شود كه در جامعه ایران یك خشم فرو خورده علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و معقتد است كه مردم و حكومت در برابر یكدیگر ایستاده‌اند.



با این حال اگر محمدرضا شجریان و مواضع سیاسی او تا قبل از این مصاحبه، انتقاد به دولت دهم محسوب می‌شد، اما اظهارات صریح و بی‌پرده او در مستند پژواك روزگار در بی‌بی‌سی فارسی به خوبی نشان داد كه مشكل ایشان فقط روی كار آمدن دولت دكتر محمود احمدی‌نژاد نیست بلكه او از ابتدا نیز با اصل جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه مخالف بوده و در این مدت شاید فرصت اعلام مواضع صریح خود را نیافته است.
البته تناقض‌‌گویی‌های فراوانی هم در نظرات شجریان در این برنامه وجود دارد. محمدرضا شجریان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی توضیح می‌دهد كه در زندگی‌اش هیچ‌گاه گرایش سیاسی خاصی نداشته ولی می‌گوید كه همیشه با خواسته‌های مردم برای آزادی و دموكراسی هم‌سو بوده است، یعنی از یك طرف خود را خارج از چارچوب‌های تعریف شده سیاسی به حساب می‌آورد و از طرف دیگر تندترین انتقادات خود را به رئیس جمهور و نظام جمهوری اسلامی بیان می‌كند.



* گریه شجریان پشت دوربین شیطان بزرگ
محمدرضا شجریان با در آمیختن هنر موسیقی سنتی و آواز با سیاست آن هم از نوع اپوزیسیون خارج‌نشین ضدانقلاب به ریزش هواداران خود دامن زد، به گونه‌ای كه گفته می‌شود خیل عظیمی از طرفداران خود را با مواضع ضدانقلابی از دست داده است.
محمدرضا شجریان در روز یكشنبه بیست‌وسوم خرداد 1389 و به مناسبت سالگرد بیست‌ودوم خرداد سالگرد شكست فتنه‌گران از ملت ایران، اینبار با شبكه تلویزیونی سی‌ان‌ان به گفت‌وگو پرداخت و در جلوی دوربین تلویزیون شیطان بزرگ گریه كرد و علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع تندتری اتخاذ نمود.
شجریان به سی‌ان‌ان گفت: «در طول 31 سال گذشته حتی یك هفته یا یك روز هم احساس شادی نكردم!»
وی با سیاه‌نمایی از وضعیت داخلی ایران مردم را اقشاری بدبخت و بیچاره ترسیم كرد كه گرفتار رژیم دیكتاتوری شده‌اند.
شجریان به سی‌ان‌ان گفت: «من هر جای دنیا كه می‌روم و می‌بینم كه مردم خوشحال و شاد هستند دوست دارم، ولی در كشور خودم وقتی می‌بینیم یك زن بدون پشتیبان در كنار خیابان مجبور به سیگارفروشی است ... من این صحنه‌ها را نمی‌توانم ببینم.... (و اشك شجریان جاری می‌شود.)
شجریان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، هنر را ابزاری سیاسی علیه حكومت‌ها و خصوصا جمهوری اسلامی ایران می‌داند و می‌گوید: «هنر در ذات خود یك نوع اعتراضه، برای همین حكومت‌ها، وقتی هنر پا به عرصه تقابل می‌گذاره از اون وحشت دارند و می‌ترسند!...»



* شجریان در تلویزیون استرالیا: باید دین از سیاست جدا شود!
دامنه مصاحبه‌های شجریان با رسانه‌های ضد انقلاب هر روز وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌شود تا جایی كه پای جناب شجریان حتی به شبكه اس. بی.اس استرالیا هم باز شد و این بار استاد آواز ایران پا را از سیاست هم فراتر نهاد و مستقیما دین ملت مسلمان ایران را نشانه گرفت و خواستار جدایی دین از سیاست شد. همان شعاری كه سال‌های سال است دشمنان بیرونی و برخی فریب خوردگان داخلی آن را تكرار می‌كنند.
شجریان در تلویزیون استرالیا گفت: «30 سالی است كه مذهب در سیاست وارد شده و حكومت را به دست گرفته و نتیجه بسیار بدی داشته است! و همه! به این باور رسیده‌اند كه باید دین و مذهب از سیاست جدا شود...»
شجریان در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه تلویزیونی اس.‌بی.‌اس استرالیا درباره این كه با خواندن آواز دخترش در برابر مردان و ترانه‌های سیاسی خود آیا قصد دارد با این كارها با جمهوری اسلامی دهن‌كجی كند، می‌گوید: «آن‌ها راه خودشان را می‌روند و می‌گویند قوانین الهی است و قابل تعویض نیست ... آنها كار خودشان را می‌كنند و ما هم كار خودمان را می‌كنیم.»



دیدگاه‌ها و اظهارنظرهای محمدرضا شجریان علیه دین و مذهب و نظام جمهوری اسلامی و رییس‌جمهور قانونی در رسانه‌های ضد‌انقلاب، آنچنان با آب و تاب تمام پخش می‌شد كه گویی شجریان هنر خود را مدیون غربی‌ها است. این در حالی است كه كه اگر زندگی شجریان از آغاز تاكنون را مرور كنیم خواهیم دید كه در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی سال 1357 او در یك منزل استیجاری در یكی از نقاط تهران زندگی می‌كرد. طبق گفته خودش در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، برنامه مستند پژواك روزگار - اما اینك او به عنوان یكی از مردان ثروتمند ایرانی محسوب می‌شود.
كارشناسان امور فرهنگی و هنری معتقدند كه شجریان تمامی ثروت‌های هنری و مادی و معنوی خود را مدیون انقلاب اسلامی است، چرا كه با وقوع انقلاب 1357 بساط بسیاری از خوانندگان كوچه بازاری و سنتی برچیده شده و در واقع میدان فعالیت به دست شجریان و یكی دو نفر دیگر افتاد و صدا و سیما نیز در معرفی او به مردم نقشی به‌سزا ایفا كرد.



* ربنای شجریان چرا پخش شود؟
با سیری كه در مواضع یكسال‌و‌نیم اخیر محمدرضا شجریان داشتیم و بخش‌هایی از گفت‌وگو‌ها و دیدگاه‌های صریح وی درباره سیاست و مذهب را بیان كردیم، حال جای این سؤال اساسی باقی است، فردی كه هیچگونه اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد چرا و به چه دلیلی باید صدای او از رسانه ملی پخش شود؟
شجریانی كه با مواضع ضد انقلابی خود به نوعی وطن فروشی را در رسانه‌های جهان به عینه به نمایش گذاشت و در هر كشوری و در هر رسانه‌ای طبل رسوایی جمهوری اسلامی را به زغم خویش نواخت و حتی اوج بی‌اعتقادی خود را به امام امت، آن مراد ملت ایران نشان داد، چه ضرورتی دارد كه صدای چنین فردی كه با صراحت به باورهای اعتقادی مردم ایران تاخته است، اینك در پای سفره ارزشمند افطار پخش شود و به راستی چرا باید ملت ایران با صدای فردی كه به ارزش‌های آنها خیانت و توهین كرده است، روزه خود را افطار كنند؟



در یكی از یادداشت‌هایی كه چند روز پیش در یك روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی به چاپ رسیده بود، نویسنده میان هنر شجریان و مواضع سیاسی او تمایز قایل شده بود و خواسته بود كه مسئولان این دو مقوله را با هم مخلوط نكنند! این در حالی است كه جناب شجریان این دو مقوله را آنچنان با هم مخلوط كرده كه اینك به هیچ عنوان نمی‌توان میان آنها نقطه تمایزی قایل شد. مگر می‌شود صدای ربنای شجریان آن هم در لحظه افطار را شنید اما به یاد انتقاد او به پخش تصویر امام خمینی (ره) بر روی آهنگ‌هایش نیفتاد؟ مگر می‌شود پس از یك روز روزه‌داری، در لحظه افطاری صدای شجریان را بشنوید اما یاد مواضع ضدانقلابی او شما را آزار ندهد؟
بر همین اساس با صراحت تمام می‌‌توان اذعان كرد كه امروز افرادی خواستار پخش صدای ربنای شجریان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستند كه كمترین اعتقادی به نظام و انقلاب اسلامی ندارند چرا كه اگر كمترین دلبستگی به جمهوری اسلامی در هر فردی وجود داشته باشد بدون شك تحمل شنیدن صدای شجریان آن هم در لحظه افطار را ندارد و امیدواریم كه رسانه ملی، همچنان كه تاكنون این صدا را پخش نكرده همچنان بر این موضع خود استوار و پا برجا بماند.
 

Albaloo-123

عضو جدید
از هرکسی به اندازه ی عقل و فهمش میشه انتظار داشت ... حداکثر 20 درصد بیشتر یا کمتر ... البته استاد نیاز به دفاع ما نداره ... ولی ما نمردیم که هر مزدوری خودش رو نماینده ی مرم معرفی کنه بعد این خود فروشی ها رو به ما ( مردم ) نسبت بده .
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدتی است كه پخش نشدن دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و در لحظات افطار به دغدغه اول و سوژه داغ برخی رسانه‌ها مبدل شده است.
اگر نگاهی گذرا به تیترهای خبری این رسانه بیندازیم خواهیم دید ده‌ها تحلیل و تفسیر و یادداشت در چرایی پخش نشدن ربنا نوشته‌اند و یادداشت‌های رنگارنگ فراوانی در تعریف و تمجید از این خواننده موسیقی سنتی بیان كرده‌اند و به نوعی از رسانه ملی خواسته‌اند این اثر را در شبكه‌های رادیو و تلویزیون برای مردم پخش كند، اما در لابه‌لای تمامی یادداشت‌های نوشته شده نكته‌ای كه پنهان مانده و یا نویسندگان سعی در پنهان نمودن اصل ماجرا داشته‌اند، دلایل اصلی پخش نشدن صدای شجریان است كه در گزارش تحلیلی پیش رو به واكاوی این موضوع خواهیم پرداخت.
*در اردوگاه دشمنان تابلودار


در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سال 1388، محمدرضا شجریان به عنوان خواننده‌ای مطرح شكوه و شكایت خود را به دامان بیگانگان برد و با مصاحبه‌های متعددی كه با شبكه‌های بیگانه انجام داد، خود را كاملا در اردوگاه دشمنان تابلودار نظام جمهوری اسلامی قرار داد.
مصاحبه‌های شجریان با بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریكا، سی‌ان‌ان، تلویزیون استرالیا و ... به خوبی نشان داد كه شجریان هیچگونه اعتقادی به مبانی اصلی نظام جمهوری اسلامی كه بر آمده از خواست و اراده عمومی ملت ایران است ندارد، به گونه‌ای كه در مصاحبه تیرماه سال 1388 با شبكه بی‌بی‌سی فارسی به نوعی مواضع دولت دهم را به انتقاد گرفت و هتاكی‌های فراوانی را نثار شخص رییس جمهور قانونی مردم ایران كرد. وی در مصاحبه دیگر با همان شبكه كشور بریتانیا این بار نه رییس جمهور بلكه مستقیما حضرت امام خمینی (ره) آن یار سفر كرده را در تیررس سخنان نسجیده خود قرار داد و از این كه صدایش بر تصاویر پیاده شدن امام راحل از هواپیما در سال 1357 از تلویزیون پخش می‌شود به شدت انتقاد كرد و اعلام كرد كه من این آهنگ را برای ایشان نخوانده‌ام!
با مروری بر سخنان شجریان با رسانه‌های ضدانقلاب و مخالف جمهوری اسلامی شاید بهتر بتوان به عمق تفكر ضدانقلابی این خواننده موسیقی سنتی پی برد.
شجریان در سال 1388، روز 15 شهریور ساعت 20 به وقت تهران در گفت‌وگوی مستقیم با شبكه تلویزیونی صدای آمریكا و در برنامه دو روز اول گفت: «واقعا این انتخابات نباید نتیجه‌اش به این شكل در می‌آمد. من فكر نمی‌كنم اینها بعد از این بتوانند مملكت را اداره كنند، فقط می‌توانند كنترل كنند و كار دیگری نمی‌توانند بكنند!»


شجریان در همین مصاحبه در پاسخ به سؤال یكی از بینندگان صدای آمریكا كه از او پرسید آیا اگر در تهران هم بودید حاضر به انجام مصاحبه با صدای آمریكا می‌شدید، می‌گوید: «بله، اگر در تهران هم بودم این مصاحبه را می‌پذیرفتم.»
مجری برنامه رضا فرهودی هم با زیركی تمام در لابه‌لای سؤالات هنری و موسیقی، مسایل سیاسی را نیز مطرح می‌كرد كه به گفته كارشناسان، صدای آمریكا بهترین بهره‌برداری را از شجریان در راستای مقاصد ضد ایرانی خود برد.
مصاحبه شجریان با صدای آمریكا نشان داد كه این خواننده كه قرار است متعلق به همه مردم باشد اینك از یك طرف به عروسك خیمه شب بازی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مبدل شده و از طرف دیگر به تریبونی برای مقاصد آشوب‌طلبان بدل گردیده است.
اما این همه ماجرای شجریان نبود، بلكه او راه جدیدی را آغاز كرد كه مصاحبه با بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و شبكه تلویزیونی استرالیا به نوعی چهره پنهانی خود را به خوبی نشان داد.


* شجریان: هراسی از زندان ندارم
مصاحبه شجریان با بی‌بی‌سی فارسی و در برنامه مستند «پژواك روزگار» لایه‌های انحرافی دیگری از افكار وی را برای همگان مشخص كرد.
وی كه در پژواك روزگار با صادق صبا، عامل صهیونیستی در شبكه تلویزیونی استعمار پیر گفت‌وگو می‌كرد كاملا نشان داد كه هیچگونه اعتقادی به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران كه بر آمده از خواست و اراده ملت بزرگ كشورمان است ندارد. انقلابی كه در به ثمر رسیدن آن هزاران هزار خون پاك جوانان به پای آن ریخته شد و جنگ تحمیلی هشت ساله و رشادت‌های متعدد مردم در ایستادگی های نهال انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را پشت سر خود دارد.
این مصاحبه كه روز یكشنبه بیست‌وششم اردیبهشت ماه سال جاری 1389 از شبكه بی‌بی‌سی فارس پخش شد شجریان را چهره‌ای ضدانقلاب و مخالف صددرصد جمهوری اسلامی نشان داد.
بخشی از سخنان شجریان با بی‌بی‌سی فارس را بخوانید: «حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه‌اش افرادی بودند كه گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه‌ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می‌زدند»


شجریان در اعتراض به پخش تصویر مبارك امام خمینی (ره) بر روی تصنیف «ایران ای سرای امید» به بی‌بی‌سی فارس می‌گوید: «آن آهنگ یك حالت رستاخیزی را در جامعه نشان می‌دهد اما دیدم كه اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان می‌دهند كه دارد از پله‌های هواپیما پایین می‌آید، خب من این آهنگ را برای ایشان نخواندم كه! و دیدم كه صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگ‌های من سؤاستفاده اینجوری می‌كنند.»
شجریان در بیان گوشه دیگری از اعتقادات خود به حكومت اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره دلایل اجرای اثر «بیداد» كه در سال 1361 اجرا شده، می‌گوید: «بعد از چهار سال از به ثمر رسیدن انقلاب دیدم كه قول‌هایی كه داده شد كو؟ چرا دروغ گفتند و ... من هم خواندم یاری اندر كس نمی‌بینم یاران را چه شد»
شجریان در ادامه همین مصاحبه در پاسخ به صادق صبا رییس بخش فارسی بی‌بی‌سی كه از او می‌پرسد اصولا نگران نیستید كه حكومت ایران بخواهد با شما برخورد كند یا شما را بازداشت كنند، می‌گوید: «نه، چه برخوردی بكنند؟ اصلا از زندان و بازداشت هراسی نیست!»
شجریان در همان مصاحبه مدعی می‌شود كه در جامعه ایران یك خشم فرو خورده علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و معقتد است كه مردم و حكومت در برابر یكدیگر ایستاده‌اند.


با این حال اگر محمدرضا شجریان و مواضع سیاسی او تا قبل از این مصاحبه، انتقاد به دولت دهم محسوب می‌شد، اما اظهارات صریح و بی‌پرده او در مستند پژواك روزگار در بی‌بی‌سی فارسی به خوبی نشان داد كه مشكل ایشان فقط روی كار آمدن دولت دكتر محمود احمدی‌نژاد نیست بلكه او از ابتدا نیز با اصل جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه مخالف بوده و در این مدت شاید فرصت اعلام مواضع صریح خود را نیافته است.
البته تناقض‌‌گویی‌های فراوانی هم در نظرات شجریان در این برنامه وجود دارد. محمدرضا شجریان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی توضیح می‌دهد كه در زندگی‌اش هیچ‌گاه گرایش سیاسی خاصی نداشته ولی می‌گوید كه همیشه با خواسته‌های مردم برای آزادی و دموكراسی هم‌سو بوده است، یعنی از یك طرف خود را خارج از چارچوب‌های تعریف شده سیاسی به حساب می‌آورد و از طرف دیگر تندترین انتقادات خود را به رئیس جمهور و نظام جمهوری اسلامی بیان می‌كند.


* گریه شجریان پشت دوربین شیطان بزرگ
محمدرضا شجریان با در آمیختن هنر موسیقی سنتی و آواز با سیاست آن هم از نوع اپوزیسیون خارج‌نشین ضدانقلاب به ریزش هواداران خود دامن زد، به گونه‌ای كه گفته می‌شود خیل عظیمی از طرفداران خود را با مواضع ضدانقلابی از دست داده است.
محمدرضا شجریان در روز یكشنبه بیست‌وسوم خرداد 1389 و به مناسبت سالگرد بیست‌ودوم خرداد سالگرد شكست فتنه‌گران از ملت ایران، اینبار با شبكه تلویزیونی سی‌ان‌ان به گفت‌وگو پرداخت و در جلوی دوربین تلویزیون شیطان بزرگ گریه كرد و علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع تندتری اتخاذ نمود.
شجریان به سی‌ان‌ان گفت: «در طول 31 سال گذشته حتی یك هفته یا یك روز هم احساس شادی نكردم!»
وی با سیاه‌نمایی از وضعیت داخلی ایران مردم را اقشاری بدبخت و بیچاره ترسیم كرد كه گرفتار رژیم دیكتاتوری شده‌اند.
شجریان به سی‌ان‌ان گفت: «من هر جای دنیا كه می‌روم و می‌بینم كه مردم خوشحال و شاد هستند دوست دارم، ولی در كشور خودم وقتی می‌بینیم یك زن بدون پشتیبان در كنار خیابان مجبور به سیگارفروشی است ... من این صحنه‌ها را نمی‌توانم ببینم.... (و اشك شجریان جاری می‌شود.)
شجریان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، هنر را ابزاری سیاسی علیه حكومت‌ها و خصوصا جمهوری اسلامی ایران می‌داند و می‌گوید: «هنر در ذات خود یك نوع اعتراضه، برای همین حكومت‌ها، وقتی هنر پا به عرصه تقابل می‌گذاره از اون وحشت دارند و می‌ترسند!...»


* شجریان در تلویزیون استرالیا: باید دین از سیاست جدا شود!
دامنه مصاحبه‌های شجریان با رسانه‌های ضد انقلاب هر روز وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌شود تا جایی كه پای جناب شجریان حتی به شبكه اس. بی.اس استرالیا هم باز شد و این بار استاد آواز ایران پا را از سیاست هم فراتر نهاد و مستقیما دین ملت مسلمان ایران را نشانه گرفت و خواستار جدایی دین از سیاست شد. همان شعاری كه سال‌های سال است دشمنان بیرونی و برخی فریب خوردگان داخلی آن را تكرار می‌كنند.
شجریان در تلویزیون استرالیا گفت: «30 سالی است كه مذهب در سیاست وارد شده و حكومت را به دست گرفته و نتیجه بسیار بدی داشته است! و همه! به این باور رسیده‌اند كه باید دین و مذهب از سیاست جدا شود...»
شجریان در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه تلویزیونی اس.‌بی.‌اس استرالیا درباره این كه با خواندن آواز دخترش در برابر مردان و ترانه‌های سیاسی خود آیا قصد دارد با این كارها با جمهوری اسلامی دهن‌كجی كند، می‌گوید: «آن‌ها راه خودشان را می‌روند و می‌گویند قوانین الهی است و قابل تعویض نیست ... آنها كار خودشان را می‌كنند و ما هم كار خودمان را می‌كنیم.»


دیدگاه‌ها و اظهارنظرهای محمدرضا شجریان علیه دین و مذهب و نظام جمهوری اسلامی و رییس‌جمهور قانونی در رسانه‌های ضد‌انقلاب، آنچنان با آب و تاب تمام پخش می‌شد كه گویی شجریان هنر خود را مدیون غربی‌ها است. این در حالی است كه كه اگر زندگی شجریان از آغاز تاكنون را مرور كنیم خواهیم دید كه در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی سال 1357 او در یك منزل استیجاری در یكی از نقاط تهران زندگی می‌كرد. طبق گفته خودش در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، برنامه مستند پژواك روزگار - اما اینك او به عنوان یكی از مردان ثروتمند ایرانی محسوب می‌شود.
كارشناسان امور فرهنگی و هنری معتقدند كه شجریان تمامی ثروت‌های هنری و مادی و معنوی خود را مدیون انقلاب اسلامی است، چرا كه با وقوع انقلاب 1357 بساط بسیاری از خوانندگان كوچه بازاری و سنتی برچیده شده و در واقع میدان فعالیت به دست شجریان و یكی دو نفر دیگر افتاد و صدا و سیما نیز در معرفی او به مردم نقشی به‌سزا ایفا كرد.


* ربنای شجریان چرا پخش شود؟
با سیری كه در مواضع یكسال‌و‌نیم اخیر محمدرضا شجریان داشتیم و بخش‌هایی از گفت‌وگو‌ها و دیدگاه‌های صریح وی درباره سیاست و مذهب را بیان كردیم، حال جای این سؤال اساسی باقی است، فردی كه هیچگونه اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارد چرا و به چه دلیلی باید صدای او از رسانه ملی پخش شود؟
شجریانی كه با مواضع ضد انقلابی خود به نوعی وطن فروشی را در رسانه‌های جهان به عینه به نمایش گذاشت و در هر كشوری و در هر رسانه‌ای طبل رسوایی جمهوری اسلامی را به زغم خویش نواخت و حتی اوج بی‌اعتقادی خود را به امام امت، آن مراد ملت ایران نشان داد، چه ضرورتی دارد كه صدای چنین فردی كه با صراحت به باورهای اعتقادی مردم ایران تاخته است، اینك در پای سفره ارزشمند افطار پخش شود و به راستی چرا باید ملت ایران با صدای فردی كه به ارزش‌های آنها خیانت و توهین كرده است، روزه خود را افطار كنند؟


در یكی از یادداشت‌هایی كه چند روز پیش در یك روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی به چاپ رسیده بود، نویسنده میان هنر شجریان و مواضع سیاسی او تمایز قایل شده بود و خواسته بود كه مسئولان این دو مقوله را با هم مخلوط نكنند! این در حالی است كه جناب شجریان این دو مقوله را آنچنان با هم مخلوط كرده كه اینك به هیچ عنوان نمی‌توان میان آنها نقطه تمایزی قایل شد. مگر می‌شود صدای ربنای شجریان آن هم در لحظه افطار را شنید اما به یاد انتقاد او به پخش تصویر امام خمینی (ره) بر روی آهنگ‌هایش نیفتاد؟ مگر می‌شود پس از یك روز روزه‌داری، در لحظه افطاری صدای شجریان را بشنوید اما یاد مواضع ضدانقلابی او شما را آزار ندهد؟
بر همین اساس با صراحت تمام می‌‌توان اذعان كرد كه امروز افرادی خواستار پخش صدای ربنای شجریان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستند كه كمترین اعتقادی به نظام و انقلاب اسلامی ندارند چرا كه اگر كمترین دلبستگی به جمهوری اسلامی در هر فردی وجود داشته باشد بدون شك تحمل شنیدن صدای شجریان آن هم در لحظه افطار را ندارد و امیدواریم كه رسانه ملی، همچنان كه تاكنون این صدا را پخش نكرده همچنان بر این موضع خود استوار و پا برجا بماند.
البته تمام اینهایی که نوشتی به نظر من دلیل بر وطن فروشی ایشان نمیشه ایشون نظراتشون رو گفتن و این حق هر انسانیه
 

lastgoddess

عضو جدید
البته تمام اینهایی که نوشتی به نظر من دلیل بر وطن فروشی ایشان نمیشه ایشون نظراتشون رو گفتن و این حق هر انسانیه
بله حق با شماست ولی نظراتشون ضد انقلابی و ضد اسلامیه و ضد جمهوری اسلامی ایران.
مثلا همه ما میدونیم که سیاست ما عین دیانت ماست پس چه جوری میشه سیاستو از دین جدا کرد؟؟؟؟؟
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله حق با شماست ولی نظراتشون ضد انقلابی و ضد اسلامیه و ضد جمهوری اسلامی ایران.
مثلا همه ما میدونیم که سیاست ما عین دیانت ماست پس چه جوری میشه سیاستو از دین جدا کرد؟؟؟؟؟



اینیکه شما میگین شاید نظر شما باشه
یعنی بقیه حق ندارن نظر بدن
به این میکن دیکتاتوری
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بي تربيت
جرات مال امثال شماست كه با چماق امورتون ميگذره دم از پس گردني ميزني لا جون. مردي بيا سر كوچه تا حاليت كنم محبوبيت امثال خاتمي وموسوي و.... كجا رفته........
يك دفعه ديگه با اون كله پوكت چرت وپرت بگو... تا بهت بگم...
به قلچماقي كي مي نازي كه از جرات حرف ميزني. گنده لاتتون تو عاشورا نفسش در نمي اومدكه همه ميدونن بچه ها دست خالي بودن وشماها توي ماه حرام تا دندان مسلح...
آقا بیا سر کوچه ما، منتظرتم...

یاد داش مشتی های 30 سال پیش افتادم:d
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي بدبختي
واقعا براي امثال تو متاسفم وطن فروش...
نشون داديد چقدر زبون آدميزاد و بلديد...(البته با چماقققققققققققق..)
و به قول خودتون توسري زدن....

آفرین
دیگه چی بلدی بگی عزیزم
بگو
هر چی دلت می خواد بگو
فقط یادت باشه که چی داری می گی عزیز
 

lastgoddess

عضو جدید
مگه اقای شجریان فحش داد و نظر شو گفت
اونم محترمانه نظر شو گفت
منظورم استاد شجریان نبودند بعضی کاربرا بودن.....
هرکی میخواد بیاد نظرشو درمورد ایشون مودبانه بده و در آخر جمع بندی کنیم،شاید یه عدهای به اشتباه خودشون پی ببرن.
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورم استاد شجریان نبودند بعضی کاربرا بودن.....
هرکی میخواد بیاد نظرشو درمورد ایشون مودبانه بده و در آخر جمع بندی کنیم،شاید یه عدهای به اشتباه خودشون پی ببرن.
ولی شما جواب منو ندادین دوست عزیز مگه ایشون غیر از گفتن نظراتشون چی گفتن
 

pedram_irani

عضو جدید
خوشم اومد همتون به های و هوی افتادید
چیه تحمل توهین به استاد آواز رو ندارید
غافل از اینکه ایشون خیلی راحت میاد به همه توهین می کنه
بگزریم
خوشم اومد
در ضمن منبع رو یادت رفت بیاری البته خودم اینو قبلا خونده بودم
من نمی دونم ملت روزه دار ربنا رو می خوان یا شجریان رو
اول ربنا یا اول شجریان
:gol:

کسی منکر هنر شجریان نیست.
اما به شخصه وقتی صدای شجریان رو می شنوم چه ربنا بخونه چه تصنیف , یاد مزخرفاتی که گفته میفتم و حالت تهوع بهم دست میده.
همون بهتر که صداش رو از صدا و سیما حذف کردند.
نمی دونم چرا از یک طرف دوستان ادعا می کنند صدا و سیما رو اصلا" نگاه نمی کنیم و از یک طرف ناله می کنند که برنامه های افطار امسال بدون صدای استاد(!!!) صفای گذشته رو نداره!
خواهشا" شما صدای آقای شجریان رو از شبکه های بی بی سی ( وابسته به وزارت خارجه ی بریتانیا) و صدای آمریکا (وابسته به سازمان سیا) گوش کنید و روزتون رو با اذان مغرب به افق لندن و واشنگتن افطار کنید!

اگر این استاد(!!!) انقدر محبوبه جرات کنه بیاد ایران کنسرت اجرا کنه تا همونجور که محبوبیت کروبی و موسوی و خاتمی با پس گردنی ملت ثابت شد محبوبیت شجریان هم مشخص بشه
;)

برای من جالبه که گروه همفکر شما استقلال رای ندارند یعنی منتظرند صدا و سیما ربنای استاد را حذف کند تا یادشان بیفتد از حالت تهوع میگیرند از شنیدن صدای ایشان و یا اینکه باید پس گردنی به ایشان بزنند. ربنای استاد شجریان همچون مرغ سحر ایشان و بسیاری تصنیف های دیگر آنقدر با قلب و دل مردم همخوان بوده که آن را دوست دارند و حس خوبی به آنها دست میدهد موقع شنیدنش. اما شما چون صدا و سیما ( وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و .. ) این کار را کرده حالت تهوع پیدا میکنید اگر آقای ضرغامی از استاد حمایت میکرد شما خوشحال شده و دم از هنر استاد میزدید و از سجایای اخلاقی ایشان میگفتید.
مردم پیش از جنبش سبز استاد را دوست داشتند هنوز هم دارند چون فرق است بین دنباله روان سیاست دولتی با مردمی که گوششان وقتی چیزی را پسندید شیفته اش میشوند و وفتی همراهی او و اعتراض او را میبینند که بدون وابستگی صورت میگیرد شاد میشوند اما شما و هنرمندانی چون شاعر آن شعر سخیف محبوب قلب کسی نمیشوند چون در تمام مواضعشان وابستگی موج میزند.
 

shotgun

عضو جدید
اگه استاد شجريان جنگل باشند

آقاي افتخاري سرابي از جنگل هستند.
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
حیف نیست به خاطر دعوای سیاست مداران، اساتید بزرگی مثل شجریان و افتخاری از بین مردم برن؟

به نظر من مردم ایران هنوز سال ها از یک کشور با فرهنگ دور هستن
 

pedram_irani

عضو جدید
واسه چی مقایسه میکنید؟؟؟؟؟

بحث در مورد نظرات استاده نه هنرشون.

بحث در مورد عده ای وابسته معلو الحال است که به شکل طنزآمیزی قصد حذف شجریان دارند روزی ربنا حذف میکنند روزی شاعرشان بر علیه استاد شعر میگوید و روزی دیگر حتما ادعا میکنند شجریان یک میلیاردن از آمریکا گرفته و آن روز دیگر نظر سنجی منتشر میکنند که 98 درصد مردم از شجریان متنفر هستند و ایشان جاسوس اسراییل هستند این اقدامات واقعا تکراری شده هزار حیله و ترفند زدند و میزنند که خود را بر حق جلوه دهند اما نمیشود
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوابتونو دادم ...
گفتم ایشون نظرشونو گفتن حرفی نیست ولی نظراتشون درست نیست ضد انقلابیه.

خوب ضد انقلابیه ضد وطن نیست که
این انقلابیم که شما میگید 30 سال ازش گذشته
مثله اینکه یکی تو فرانسه یه حرفی بزنه بهش بگن ضد انقلاب فرانسه هست
اون زمان گذشته
دیگه الان زمان انقلاب نیست دوست عزیز
الان زمانه اینه که همه حرفهای همدیگه رو بشنویم و خوبش رو انتخاب کنیم
گفتم انتخاب کنیم نه حذف کنیم
حذف کردن به نظر من کار درستی نیست
چرا یه بار تو همین صدا و سیمای خودمون نیومدن بگن به این دلایل صدای ایشون پخش نمیشه و به ایشون یا طرفدارای ایشون هم اجازه بدن بدون هیچ ترسی دفاع کنن؟؟؟؟؟؟
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای من جالبه که گروه همفکر شما استقلال رای ندارند یعنی منتظرند صدا و سیما ربنای استاد را حذف کند تا یادشان بیفتد از حالت تهوع میگیرند از شنیدن صدای ایشان و یا اینکه باید پس گردنی به ایشان بزنند. ربنای استاد شجریان همچون مرغ سحر ایشان و بسیاری تصنیف های دیگر آنقدر با قلب و دل مردم همخوان بوده که آن را دوست دارند و حس خوبی به آنها دست میدهد موقع شنیدنش. اما شما چون صدا و سیما ( وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و .. ) این کار را کرده حالت تهوع پیدا میکنید اگر آقای ضرغامی از استاد حمایت میکرد شما خوشحال شده و دم از هنر استاد میزدید و از سجایای اخلاقی ایشان میگفتید.
مردم پیش از جنبش سبز استاد را دوست داشتند هنوز هم دارند چون فرق است بین دنباله روان سیاست دولتی با مردمی که گوششان وقتی چیزی را پسندید شیفته اش میشوند و وفتی همراهی او و اعتراض او را میبینند که بدون وابستگی صورت میگیرد شاد میشوند اما شما و هنرمندانی چون شاعر آن شعر سخیف محبوب قلب کسی نمیشوند چون در تمام مواضعشان وابستگی موج میزند.

دوست خوبمون آقای متال گفتند که در هنر این آقا شکی نیست
ما هم قبول داریم
من به شخصه خیلی سبک خوندن ایشون رو قبول ندارم البته چندتایی هم مورد پسند من است
این نظر شخصی منه
حالا حرف من اینه
نمیدونم به چه زبونی بگم
این آقا هر کی هست هر مسندی داره نوش جانش
من از دوستایی که روزه می گیرند پرسیدم
آیا ربنا رو اول می خواند یا این آقا رو
این سوال ساده ای
نمی دونم چرا نمی گیرید
حالا صدا و سیما چی گفته و چی نگفته به من چه
در ضمن صدا و سیما وابسته به هیچ ارگانی نیست
رییس این مجموعه توسط رهبری انتخاب می شود
پیروز باشید
 

pedram_irani

عضو جدید
دوست خوبمون آقای متال گفتند که در هنر این آقا شکی نیست
ما هم قبول داریم
من به شخصه خیلی سبک خوندن ایشون رو قبول ندارم البته چندتایی هم مورد پسند من است
این نظر شخصی منه
حالا حرف من اینه
نمیدونم به چه زبونی بگم
این آقا هر کی هست هر مسندی داره نوش جانش
من از دوستایی که روزه می گیرند پرسیدم
آیا ربنا رو اول می خواند یا این آقا رو
این سوال ساده ای
نمی دونم چرا نمی گیرید
حالا صدا و سیما چی گفته و چی نگفته به من چه
در ضمن صدا و سیما وابسته به هیچ ارگانی نیست
رییس این مجموعه توسط رهبری انتخاب می شود
پیروز باشید

جوابتونو دوستان دیگر دادند هنر هنرمند آن است که زیبایی ها را دوچندان کند یک ربنا با مفهوم زیبایی که دارد به خودی خود زیبا است ولی وقتی یک هنرمند توانمند با خلاقیت و استعداد خود زیبایی آن را دوچندان جلوه گر میکند میزان تاثیر آن دعا هم بیشتر میشود در یادها میماند این است هسته اعتراضات که چرا آن هنر زیبا را حذف کرده اند

در مورد صدا و سیما نوشته های داخل پرانتزم واکنشی بود به پرانتزهایی که در مورد بی بی سی و صدای آمریکا نوشتید و میخواستم راحت میتوان صدا و سیما را هم وابسته پنداشت
 

lastgoddess

عضو جدید
خوب ضد انقلابیه ضد وطن نیست که
این انقلابیم که شما میگید 30 سال ازش گذشته
مثله اینکه یکی تو فرانسه یه حرفی بزنه بهش بگن ضد انقلاب فرانسه هست
اون زمان گذشته
دیگه الان زمان انقلاب نیست دوست عزیز
الان زمانه اینه که همه حرفهای همدیگه رو بشنویم و خوبش رو انتخاب کنیم
گفتم انتخاب کنیم نه حذف کنیم
حذف کردن به نظر من کار درستی نیست
چرا یه بار تو همین صدا و سیمای خودمون نیومدن بگن به این دلایل صدای ایشون پخش نمیشه و به ایشون یا طرفدارای ایشون هم اجازه بدن بدون هیچ ترسی دفاع کنن؟؟؟؟؟؟
ولی ما هر چه داریم از انقلابمون داریم...........
انسانها چه موجودات فراموشکاری هستند.........
فک میکنم من و شما نمیتونیم همدیگرو قانع کنیم........
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی ما هر چه داریم از انقلابمون داریم...........
انسانها چه موجودات فراموشکاری هستند.........
فک میکنم من و شما نمیتونیم همدیگرو قانع کنیم........

میشه بگید چه چیزهایی از انقلاب داریم؟؟؟؟
ما هنوز با هم بحثی نکردیم دوست عزیز
من اگه حرف شما حق باشه قانع میشم شما رو نمیدونم
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی ما هر چه داریم از انقلابمون داریم...........
انسانها چه موجودات فراموشکاری هستند.........
فک میکنم من و شما نمیتونیم همدیگرو قانع کنیم........


من اگه با شما وارد بحث شدم کلا" نظرم این نیست که حتما" من درست میگم
شاید نظرات شما به حقیقت نزدیکتر باشه
اگه اینطور باشه من حتما" تو بحث کوتاه میام و تسلیم میشم
ولی شما فکر کنم فقط فکرتون اینه که نظراتتون مو لای درزش نمیره و حتما" درسته
و اگه کسی رو نتونستی قانع کنی دیگه از بحث دس میکشی
این روش درستی برای مباحثه نیست دوست عزیز
 

sam66

عضو جدید
چقدر بی محتوا بود!!! چند میگیرن ایشون یک شعری هم ما سفارش بدیم خدمتشون در مورد رئیس جمهور محبوب بسرایند! :biggrin:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برای من جالبه که گروه همفکر شما استقلال رای ندارند یعنی منتظرند صدا و سیما ربنای استاد را حذف کند تا یادشان بیفتد از حالت تهوع میگیرند از شنیدن صدای ایشان و یا اینکه باید پس گردنی به ایشان بزنند. ربنای استاد شجریان همچون مرغ سحر ایشان و بسیاری تصنیف های دیگر آنقدر با قلب و دل مردم همخوان بوده که آن را دوست دارند و حس خوبی به آنها دست میدهد موقع شنیدنش. اما شما چون صدا و سیما ( وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و .. ) این کار را کرده حالت تهوع پیدا میکنید اگر آقای ضرغامی از استاد حمایت میکرد شما خوشحال شده و دم از هنر استاد میزدید و از سجایای اخلاقی ایشان میگفتید.
مردم پیش از جنبش سبز استاد را دوست داشتند هنوز هم دارند چون فرق است بین دنباله روان سیاست دولتی با مردمی که گوششان وقتی چیزی را پسندید شیفته اش میشوند و وفتی همراهی او و اعتراض او را میبینند که بدون وابستگی صورت میگیرد شاد میشوند اما شما و هنرمندانی چون شاعر آن شعر سخیف محبوب قلب کسی نمیشوند چون در تمام مواضعشان وابستگی موج میزند.
فقط چون جمع بستید پاسخ میدهم.

در جنبش سبز نیز عدم استقلال رای موج میزند. یادمان نرفته که برخی از موج سبزی ها قبل از جریانات شجریان دنبال لینک دانلود خوانندگان رپ از قبیل ساسی مانکن (پروداکشن)، حسین مخته، رضایا، 2afm و خوانندگان خارجی از قبیل انریکه، شکیرا، اخیراً لیدی گاگا و ... بودند و اساساً موسیقی سنتی جز غم و افسردگی بر آنان نمی افزود، و بعد از آنکه استاد شجریان وارد بازی های سیاسی شد، به یکباره تماماً موسیقی سنتی گوش بده و عاشق سینه چاک هنر اصیل ایرانی شدند. و البته طبیعی است، چون این طیف به رنگ طبیعت، اساساً هرچیزی که به نفعشان باشد را دو دستی چسبیده و رها نمی کنند، عادی است این طرز رفتار.

البته هم صدا و سیما و هم بی بی سی و هم صدای آمریکا تابع سیاست های دولت متبوعشان هستند. و مشخصاً آمریکا و انگلیس دشمنان تاریخی این کشورند.

در ضمن هیچ وقت فراموش نکنید، گروه همفکر ما به شدت از صدا و سیما در باره موارد مختلف انتقاد دارند،بهتر است چشمانتان را نبندید، حالا کدام طرف استقلال رای ندارد؟؟؟
 

lastgoddess

عضو جدید
من اگه با شما وارد بحث شدم کلا" نظرم این نیست که حتما" من درست میگم
شاید نظرات شما به حقیقت نزدیکتر باشه
اگه اینطور باشه من حتما" تو بحث کوتاه میام و تسلیم میشم
ولی شما فکر کنم فقط فکرتون اینه که نظراتتون مو لای درزش نمیره و حتما" درسته
و اگه کسی رو نتونستی قانع کنی دیگه از بحث دس میکشی
این روش درستی برای مباحثه نیست دوست عزیز
نه من تا آخر ش هستم و تا خودم قانع نشم دست نمیکشم.........
 

pedram_irani

عضو جدید
فقط چون جمع بستید پاسخ میدهم.

در جنبش سبز نیز عدم استقلال رای موج میزند. یادمان نرفته که برخی از موج سبزی ها قبل از جریانات شجریان دنبال لینک دانلود خوانندگان رپ از قبیل ساسی مانکن (پروداکشن)، حسین مخته، رضایا، 2afm و خوانندگان خارجی از قبیل انریکه، شکیرا، اخیراً لیدی گاگا و ... بودند و اساساً موسیقی سنتی جز غم و افسردگی بر آنان نمی افزود، و بعد از آنکه استاد شجریان وارد بازی های سیاسی شد، به یکباره تماماً موسیقی سنتی گوش بده و عاشق سینه چاک هنر اصیل ایرانی شدند. و البته طبیعی است، چون این طیف به رنگ طبیعت، اساساً هرچیزی که به نفعشان باشد را دو دستی چسبیده و رها نمی کنند، عادی است این طرز رفتار.

البته هم صدا و سیما و هم بی بی سی و هم صدای آمریکا تابع سیاست های دولت متبوعشان هستند. و مشخصاً آمریکا و انگلیس دشمنان تاریخی این کشورند.

در ضمن هیچ وقت فراموش نکنید، گروه همفکر ما به شدت از صدا و سیما در باره موارد مختلف انتقاد دارند،بهتر است چشمانتان را نبندید، حالا کدام طرف استقلال رای ندارد؟؟؟

ببینید این که کسی رپ گوش دهد به خودش برمیگردد اما در مورد حمایت از شجریان در میان جنبش سبزی ها درست میگویید عده ای بعد از مواضع ایشان در خصوص جنبش سبز و حمایتشان از حادثه دیدگان بعد از انتخابات علاقه مند به استاد شدند ولی جمع کثیر بسیار بیشتری از قبل شجریان را دوست داشتند فرق است بین کسی که میخواهد با حمایت از یک جریان معروف شود ( مثل همین آقای شاعر) با کسی چون استاد که با بیان کردن مواضع سیاسی شان که البته برای ایران است نه برای کسب کرسی دولتی چون میدانیم حمایت از جنبش سبز برای کسی نان نیست.
سیاست آنجا مذموم است که شما برای کسب قدرت خود را آلوده هر چیزی کنید آیا میتوانید ادعا کنید با این مفهوم رفتار استاد مذموم بوده است . حالا اگر یک شبکه مثل بی بی سی مانور خبری میدهد صدا و سیمای شما هم با حذف ایشان کار سیاسی میکند. من معتقدم کار صدا و سیما از مانور بی بی سی بسیار زشت تر بود چون دومی فقط زندگی ایشان را گفت با مانور بر روی مواضع سیاسی و دومی بدون هیج توضیحی حذف کرد برخورد حذفی کار یک جریان ضعیف است که میخواهد خفه کند تا نشنود
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوابتونو دوستان دیگر دادند هنر هنرمند آن است که زیبایی ها را دوچندان کند یک ربنا با مفهوم زیبایی که دارد به خودی خود زیبا است ولی وقتی یک هنرمند توانمند با خلاقیت و استعداد خود زیبایی آن را دوچندان جلوه گر میکند میزان تاثیر آن دعا هم بیشتر میشود در یادها میماند این است هسته اعتراضات که چرا آن هنر زیبا را حذف کرده اند

در مورد صدا و سیما نوشته های داخل پرانتزم واکنشی بود به پرانتزهایی که در مورد بی بی سی و صدای آمریکا نوشتید و میخواستم راحت میتوان صدا و سیما را هم وابسته پنداشت

دوستانمان فرمودند که ربنا رو شجریان معرفی کرده
در اینکه شجریان ربنا رو زیبا خونده شکی و در مواقع افطار خاطره سازی کرد نیست
من هم در جواب دوستان گفتم که ربنا رو شجریان معرفی نکرده
و اینکه چرا حذف شده دلیل مشخص است
ایشان اعتراض کردند به عدم رعایت حق صاحب اثر و خواستار عدم پخش آثار خود از صدا و سیما شدند الا ربنا و یک آهنگ دیگر
خوب این از این
حال این آقا قبل از انتخابات به طور زیرپوستی و بعد از انتخابات به طور رو پوستی
مخالف نظام و اسلام بودند
نظامو ولش کن ایشون با اسلام هم مشکل دارد
حال مخالفت با اسلام این آقا رو ببینیم یا ربنای او را
ربنا رو گوش بدیم و بگیم این به آن ربط نداره
 
بالا