سوالات شرعی واحکام اسلامی

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال
اگه یه مسافر (کمتر از 10 روز)نمازظهرو عصرش قضا بشه حکمش در موارد زیر چیه:

1-همونجا (در مسافرت) بخواد قضاشو بخونه چند رکعتی باید بخونه؟
2- اگه بیاد به شهر خودش برسه قضای نمازش چند رکعته؟

باتشکر:gol:

با سلام
سوال من اینه چرا باید نماز قضا بشه
به همه دوستان میگم نذارین نمازتون قضا بشه
حالا برای نماز صبح یه توجیحی هست
ولی بقیه نه

با این حال هر نماز با همان شکلی که می بایست ادا می شد به همان صورت قضا می شود.
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال
اگه یه مسافر (کمتر از 10 روز)نمازظهرو عصرش قضا بشه حکمش در موارد زیر چیه:

1-همونجا (در مسافرت) بخواد قضاشو بخونه چند رکعتی باید بخونه؟
2- اگه بیاد به شهر خودش برسه قضای نمازش چند رکعته؟


باتشکر:gol:
ممنون بابت سوالتون ..خوب همین طور که میدانید کسی که به مسافرت برود و چهار فرسخ یاهمان 22کیلومتر راطی کند نماز او به صورت شکسته است
حالا اگر در همان حالت نماز او فوت شود یاقضاشود باید عین آن را به جا بیاورد ..
جواب سوال دومتون هم همینطوره چون وقت آن نماز گذشته وقضا شده پس به صورت شگسته باید خوانده شود
نظراکثر مراجع همین طوره.....

 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
سوال من اینه چرا باید نماز قضا بشه
به همه دوستان میگم نذارین نمازتون قضا بشه
حالا برای نماز صبح یه توجیحی هست
ولی بقیه نه

با این حال هر نماز با همان شکلی که می بایست ادا می شد به همان صورت قضا می شود.
البته برای نمازصبح هیچ توجیهی قابل قبول نیست به نظر من بهانه است......
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته برای نمازصبح هیچ توجیهی قابل قبول نیست به نظر من بهانه است......

توجیه قضا شدن منظورم بود
بگه خواب موندم نه اینکه خوابم میاد!
بنده نیت قضا کردن نماز نداشتم اما پیش اومدن که خواب بمونم
البته خیلیا می کن تاثیر گناهان قبلی هستش
خدایا توبه
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
سوال من اینه چرا باید نماز قضا بشه
به همه دوستان میگم نذارین نمازتون قضا بشه
حالا برای نماز صبح یه توجیحی هست
ولی بقیه نه

با این حال هر نماز با همان شکلی که می بایست ادا می شد به همان صورت قضا می شود.

البته برای نمازصبح هیچ توجیهی قابل قبول نیست به نظر من بهانه است......

سلام...

این تاپیک قراره فقط به سوالا جواب بده... دیگه لازمه این بررسی ها انجام بگیره؟

ممکنه سوالای ما خیلی پیش پا افتاده باشه، یعنی اگه بپرسیم باید یکسری دعوا هم بشنویم؟؟؟

البته من میدونم اینطوری نیست ولی گفتم که گفته باشم

زنده باشید
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم بابت سوال زیباتون

همین طور که میدانید برای انتخاب مرجع تقلید ده شرط اتخاذ کردند آنها عبارتداز:
مرد باشد ...عادل باشد .عاقل وبالغ باشد.اجتهاد داشته باشد.حلال زاده باشد.زنده باشد.شیعه دوازده امامی باشد.وبنا به احتیاط واجب اعلم وحریص بر دنیا نباشد

باتشکر...

تمام مراجع تقلید ما که توضیح المسایل دارند ، این ویژگی ها رو دارند درسته دیگه؟

پس وقتی ما بخوایم یه مرجع تقلید انتخاب کنیم باید چه بررسی انجام بدیم؟

می دونم که باید تحقیق کنیم ولی این تحقیق ما چطوری باشه و چیا مهمن؟

ممنون
 

فاز 4...باجلان

اخراجی موقت
باتشکر...

تمام مراجع تقلید ما که توضیح المسایل دارند ، این ویژگی ها رو دارند درسته دیگه؟

پس وقتی ما بخوایم یه مرجع تقلید انتخاب کنیم باید چه بررسی انجام بدیم؟

می دونم که باید تحقیق کنیم ولی این تحقیق ما چطوری باشه و چیا مهمن؟

ممنون

خوب همه مراجعی که تایید شدن میتونیم به عنوان مرجع بگیریم...
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب همه مراجعی که تایید شدن میتونیم به عنوان مرجع بگیریم...

س 16: آيا در تقليد، اعلمّيت مرجع شرط است يا خير؟ معيار و ملاک ‏اعلميّت‏ چيست؟

ج: در مسائلى که فتواى اعلم با فتواى غير اعلم اختلاف دارد، احتياط آن است که از اعلم تقليد کند و ملاک اعلميت اين است که آن مرجع نسبت به ساير مراجع قدرت بيشترى بر شناخت حکم الهى داشته باشد و بهتر بتواند احکام شرعيه را از أدلّه استنباط کند و همچنين نسبت به اوضاع زمان خود به مقدارى که در تشخيص موضوعات احکام و ابراز نظر فقهى مؤثر است، آگاه‏تر باشد.

استفتائات امام خامنه ای
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
س 16: آيا در تقليد، اعلمّيت مرجع شرط است يا خير؟ معيار و ملاک ‏اعلميّت‏ چيست؟

ج: در مسائلى که فتواى اعلم با فتواى غير اعلم اختلاف دارد، احتياط آن است که از اعلم تقليد کند و ملاک اعلميت اين است که آن مرجع نسبت به ساير مراجع قدرت بيشترى بر شناخت حکم الهى داشته باشد و بهتر بتواند احکام شرعيه را از أدلّه استنباط کند و همچنين نسبت به اوضاع زمان خود به مقدارى که در تشخيص موضوعات احکام و ابراز نظر فقهى مؤثر است، آگاه‏تر باشد.

استفتائات امام خامنه ای

ممنونم.

ایا راهی هست که مرجع اعلم تر رو جستجو کرد؟
مرسی
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز


تمام مراجع تقلید ما که توضیح المسایل دارند ، این ویژگی ها رو دارند درسته دیگه؟

پس وقتی ما بخوایم یه مرجع تقلید انتخاب کنیم باید چه بررسی انجام بدیم؟

می دونم که باید تحقیق کنیم ولی این تحقیق ما چطوری باشه و چیا مهمن؟

ممنون
ضمن عرض سلام و کسب اجازه از استارتر
برای انتخاب مرجع تقلید باید پس از تحقیقات فقیهی را انتخاب کنید که بیشترین تبحر را در استخراج احکام دین از ایات و روایات داشته باشد مشهور است (بیشتر مراجع تاکید دارند‏)‏ که اگر شخصا اگاهی لازم را نداشتید (که مطمئنا بیشتر افراد این توانایی را ندارند ) از دو نفر اگاه عادل که توانایی تشخیص اعلم را داشتند سوال کنید و به شرطی که در معرفی یک نفر تناقض نداشتند ان شخص را به عنوان مرجع انتخاب کنید
در مسائلی هم که مرجع اعلم احتیاط واجب می دهد می توانید به مرجع فاعلم ( اعلم پس از مرجع اول‏)‏رجوع کنید
مثلا اگر مرجع اعلم شما اهل کتاب را بنابراحتیاط واجب نجس دانستند اما مرجع فاعلم ان ها را پاک بدانند می توانید به حکم مرجع دوم عمل کنید
 
آخرین ویرایش:

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
باتشکر...

تمام مراجع تقلید ما که توضیح المسایل دارند ، این ویژگی ها رو دارند درسته دیگه؟

پس وقتی ما بخوایم یه مرجع تقلید انتخاب کنیم باید چه بررسی انجام بدیم؟

می دونم که باید تحقیق کنیم ولی این تحقیق ما چطوری باشه و چیا مهمن؟

ممنون
درسته همینطور که میدانیدهمه مجتهدین ما عالم هستن واین ویژگیارو دارن اما این بر عهده مکلفه تشخیص بده کدوم اعلم تره واین از راه تحقیق فردی یا پرسیدن از دونفر عادل وآگاه میسر میشه...
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم.

ایا راهی هست که مرجع اعلم تر رو جستجو کرد؟
مرسی
بله همین پرسیدن از دو نفر عادل تحقیقات فردی .و نکته قابل ذکر است اگر بدانیم مرجعی اعلم تر از دیگری است باید به آن مرجع اعلم عدول کرد و واجب است
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله همین پرسیدن از دو نفر عادل تحقیقات فردی .و نکته قابل ذکر است اگر بدانیم مرجعی اعلم تر از دیگری است باید به آن مرجع اعلم عدول کرد و واجب است

سلام
تعریف عادل رو هم لطف کنید
تشکر



س 18: اگر ثابت شود که تعدادى از علما در بعضى از مسائل اعلم هستند، يعنى هر کدام از آنان در مسأله معيّنى اعلم باشند، آيا تقليد از هر يک از آنان جايز است؟
ج: تبعيض در تقليد اشکال ندارد و اگر اعلميّت هر يک از آنان در مسائلى که مکلف بنا دارد در آن مسائل از او تقليد کند محرز شود، بنا بر احتياط، تبعيض در تقليد در صورت اختلاف فتوا در مسائل مورد نياز مقلّد، واجب است.

س 19: آيا با وجود اعلم، تقليد از غير اعلم جايز است؟
ج: در مسائلى که فتواى غير اعلم مخالفِ فتواى اعلم نباشد، رجوع به غير اعلم اشکال ندارد.

س 20: نظر جنابعالى در اشتراط اعلميت مرجع تقليد چيست و دليل آن کدام است؟
ج: در صورت تعدّد فقهاى جامع‌الشرايط و اختلاف آنان در فتوا، بنا بر احتياط واجب، مکلّف بايد از اعلم تقليد نمايد، مگر آنکه احراز شود که فتواى وى مخالف احتياط است و فتواى غير اعلم موافق با احتياط. و دليل وجوب تقليد از اعلم بناى عقلا و حکم عقل است، زيرا که اعتبار فتواى اعلم براى مقلد يقينى و اعتبار قول غير اعلم احتمالى است.
 
آخرین ویرایش:

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
عادل ینی اینکه گناه گبیره انجام ندهد واسراری بر انجام گناه صغیره نداشته باشد...
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

سوال

من دوسال اول سن تکلیفم( 9 و10 سالگی )روزه نگرفتم

تا الان هر چی روزه میگیرم به نیت قضای روزه های اون سالهاست ،میدونم تا وقتی بر گردنم هست؛ نمیتونم روزه مستحبی بگیرم .

سوالم اینه که: میتونم گاهی به نیت نذر روزه بگیرم؟
(مرجع تقلید :آیت الله مکارم شیرازی)

متشکرم :gol:
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام

سوال

من دوسال اول سن تکلیفم( 9 و10 سالگی )روزه نگرفتم

تا الان هر چی روزه میگیرم به نیت قضای روزه های اون سالهاست ،میدونم تا وقتی بر گردنم هست؛ نمیتونم روزه مستحبی بگیرم .

سوالم اینه که: میتونم گاهی به نیت نذر روزه بگیرم؟
(مرجع تقلید :آیت الله مکارم شیرازی)

متشکرم :gol:

سلام
عرض ادب

نذر روزه برای کسی که روزه قضا دارد
سؤال:آیا کسى که قضاى روزه ماه رمضان بدهکار است، مى تواند نذر کند و روزه بجا آورد؟ کسى که قضاى روزه هاى ماه رمضانش را بجا آورده باشد، ولى کفّاره روزه ماه رمضان بدهکار است چطور؟
پاسخ:نذر در تمام این موارد اشکال دارد.
http://portal.anhar.ir/node/2764


آیت الله مکارم شیرازی:
مسأله: اگر كسى از روى اختیار به نذر خود عمل نكند گناه كرده و باید كفّاره بدهد و كفّاره نذر عبارت است از اطعام شصت فقیر، یا دو ماه پى در پى روزه گرفتن، یا یك بنده آزاد كردن.
8- رساله عملیه آیت الله مکارم شیرازی، مساله 2286.
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام وعرض ادب خدمت دوستای گلم

غرض از مزاحمت رفته رفته داریم به ماه مبارک رمضان نزدیک میشیم خوب طبیعیه این ماه با ماهای دیگه فرق خاصی داره وفرصتیه برا بندگان خدا که جبران کنند ودر رحمت خداروند بر روی همه یازه امید وارم دوستان نهایت استفاده رو ببرن

التماس دعا داریم مارو حتما ازدعای خیر خود بی نصیب نگذارند

در همین راستا میخوایم به سوالات شرعی واحکام مربوط به ماه رمضان بپردازیم وهر کسی سوالی داشته باشه در این موضوع وحتی موضوع های دیگه میتواند با ذکر مرجع تقلید مورد نظر به سوال اوپاسخ داده شده جواب به صورت ذکر منبع جواب داده خواهد شد دوستان نگران نباشند بلاخره ما هم مسئولیم دوستانی که دوست دارند سوال خود رو به صورت خصوصی مطرح کنند میتوانند پیام خصوصی به بنده بدهند و هیچ مانعی وجودندارد

امیدوارم دوستان بیان مطرح کنند تا خدایی نکرده در این ایام ماه دوچار مشکلی نشوند بابت روزه گرفتن

با تشکر
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام... ایشالا که تاپیک بتونه خوب به راهش ادامه بده....

ممنون.
من پیشنهاد میدم دوستان یکسری احکام عمومی وسوالات احتمالی رو در تاپیک قرار بدن.

مثلا کفاره های روزه های قضا از سال قبل؟
بیماری ها و روزه گرفتن و ..... شاد باشید.
 

آشنا....

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای من سواله که آیا گوش دادن به موسیقی (نه موسیقی که برای مراسم عروسی و...) استفاده میشه اشکال داره؟
آخه من علاقه دارم به گوش دادن موسیقی ولی یادمه یه بار آقای قرائتی بودن (فکر کنم) گفتن بهتره از گوش دادن به این نوع هم اجتناب کرد:( آخه چرا؟
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی از اطلاع رسانی ..امیدوارم در پناه خدا موفق باشید .تشکر فراوان .:gol:
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
احکام روزه ماه مبارك رمضان بر اساس مذهب امام شافعي :

احکام روزه ماه مبارك رمضان بر اساس مذهب امام شافعي :

الله تعالي مي فرمايد:* يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ* «اي كساني كه ايمان آورده‏ايد روزه بر شما مقرر شده است همان گونه كه بر كساني كه پيش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد كه پرهيزگاري كنيد» و رسول الله ه در مورد فضيلت روزه اين ماه مي فرمايد:**إِذَا دَخَلَ رَمَضَانُ فُتِّحَتْ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ وَغُلِّقَتْ أَبْوَابُ جَهَنَّمَ وَسُلْسِلَتْ الشَّيَاطِينُ**[1]

(هرگاه رمضان داخل شود درهاي بهشت باز مي گردند و درهاي جهنم بسته مي شوند و شياطين در غل و

زنجير قرار مي گيرند.)حكم كسي كه روزه ي ماه رمضان را بدون عذر ترك مي كنداز آن جا كه روزه ي
ماه رمضان يكي از اركان اسلام و از جمله واجباتي است كه به طور يقين در دين اسلام شناخته هستند،

منكر وجوب آن كافر است و با او همانند مرتد عمل مي‌شود. از او طلب توبه مي شود، اگر توبه كرد از
وي پذيرفته و گرنه، به عنوان حد، كشته مي‌شود. تكفير اين فرد زماني صحيح است كه شخص تازه

مسلمان نبوده، يا از علماي دين دور نبوده باشد؛ اما اگر روزه اش را نگيرد و منكر وجوب آن نباشد، به

طوري كه بگويد: روزه بر من واجب است، اما من آن را انجام نمي دهم، آن شخص فاسق است و كافر

نيست و حبس و منع كردن وي از غذا و نوشيدني در طي روز بر حاكم مسلمانان واجب است، تا روزه ي

ظاهري از آن طريق، براي او حاصل گردد.شروع ماه رمضان با يكي از دو امر ذيل ثابت مي شود:1.

هلال ماه در شب سي ام شعبان 2. كامل شدن سي روز شعبانبراي وجوب روزه ي ماه رمضان موارد

زير شرط است:1. اسلام: روزه بر شخص كافر واجب نيست اما در آخرت به خاطر كفر و ترك

فروعات اسلام، مجازات مي شود.2. حد تكليف: منظور از تكليف اين است كه فرد مسلمان (روزه دار)

بالغ و عاقل باشد.3. نداشتن عذرهاي بازدارنده ي روزه يا عذرهاي مباح براي شكستن روزه: عذرهاي

بازدارنده عبارتند از: الف) قرار گرفتن(زن) در حيض يا نفاس در قسمتي از روز ب) بيهوشي يا ديوانگي

دائم در تمام روز. اگر شخص بهبودي يافت، اگر چه لحظه اي از روز هم باشد، عذر ساقط گرديده و
امساك بقيه ي روز بر او واجب است. اما عذرهاي مباح براي شكستن روزه ي واجب عبارتند از:
الف) مرضي كه سبب شود بيمار به زيان شديد يا درد و ناراحتي فراوان، دچار شود. اگر بيماري يا درد

شدت يافت به نحوي كه خوف هلاك شدن بيمار باشد، درآن حال افطار واجب است.
ب) سفر طولاني مباح كه از 83 كيلومتر كم تر نباشد و تمام روز را در بر گيرد. اما اگر شخص هنگام اقامت در شهر خود روزه بود، سپس در اثناي روز شروع به سفر كرد، شكستن روزه براي وي جايز نيست.
ج) عدم توانايي روزه گرفتن: كسي كه بر اثر پيري يا مريضي كه اميد بهبودي آن نيست، توانايي روزه گرفتن را نداشته باشد، روزه بر وي واجب نيست، زيرا روزه بر كسي واجب است كه توانايي گرفتن آن را داشته باشد.براي صحيح بودن روزه ي ماه رمضان شرايط زير لازم است:
1. اسلام؛ روزه ي شخص كافر صحيح نيست
.2. عقل؛ يعني خوب و بد را تشخيص دهد، پس روزه ي فرد ديوانه و كودك غير مميز، به علت فقدان نيت، صحيح نيست، اما روزه ي كودك مميز صحيح است و در هفت سالگي در صورت توانايي به او امر مي شود كه روزه بگيرد و هرگاه به سن ده سالگي برسد، به سبب نگرفتن روزه، هم چون نماز، بايد تنبيه بدني شود.
3. پاك بودن از عذرهاي بازدارنده ي روزه؛ كه عبارتند از: دچار شدن زن به خون قاعدگي و نفاس و دچار شدن انسان به بيهوشي و ديوانگي در تمام طول روز.تحقق روزه بستگي به وجود دو ركن زير دارد

:1. نيت روزه 2. خودداري از انجام باطل كننده هاي روزه از فجر صادق تا غروب خورشيد.اول نيت

روزه:1. نيت آوردن قبل از طلوع فجر صادق2. تعيين: به اين صورت كه نوع روزه را تعيين كند و در
دل قصد كند فردا روزه ي ماه رمضان مي گيرد، اگر به طور مطلق نيت روزه را بياورد، صحيح

نيست
.3. تكرار: يعني هر شب قبل از طلوع فجر صادق، نيت روزه ي روز بعد را بياورد. پس يك نيت براي تمام ماه در شب اول كافي نيست، زيرا روزه ي ماه رمضان تنها يك عبادت نيست، بلكه عبادات تكراري هستند و هر عبادتي لازم است داراي نيت مستقل باشد
.دوم: خودداري از آن چه كه روزه را باطل مي كند:
1. خوردن و نوشيدن
2. رسيدن عين چيزي به داخل جوف از طريق منافذ باز(بدن انسان):منظور از عين:
هر چيزي است كه چشم آن را مي بيند. جوف: مغز سر يا از حلق تا معده و روده هاست. منفذ باز:

دهان، گوش، جلو و عقب مردان و زنان.پس قطره چكاندن در گوش روزه را باطل مي كند، زيرا گوش منفذ باز است. چكاندن قطره در چشم روزه را باطل نمي كند، زيرا چشم منفذ باز نيست.داخل نمودن دارو از راه مقعد، روزه را باطل مي كند، زيرا مقعد منفذ باز است.تزريق از طريق رگ و عضله، باطل كننده ي روزه نيست، زيرا رگ و عضله، منفذ باز نيستند.بنابراين اگر شخص مفطرات را به طور عمدي انجام دهد، روزه اش باطل مي شود؛ اما اگر از روي فراموشي، يكي از آن ها را انجام دهد، با قياس بر

خوردن غذا و نوشيدني، براي روزه اشكالي ندارد و روزه را باطل نمي كند.اگر شخصي هنگام وضو

گرفتن، در مضمضه و استنشاق زياده روي نكند و مقداري آب، داخل شكمش شود، روزه اش باطل نمي
شود
؛ اما اگر در آن زياده روي كند و چيزي وارد شكمش شود، روزه اش باطل است؛ زيرا از زياده روي در مضمضه و استنشاق در هنگام روزه داري نهي شده است.اگر غذايي در بين دندان هاي فردي باقي بماند، سپس با آب دهانش بدون قصد، داخل شكمش شود، روزه اش باطل نمي شود، به شرطي كه از جدا نمودن و دور انداختن آن ناتوان باشد، زيرا معذور است و تقصيري در آن ندارد؛ اما اگر توانايي جدا نمودن و دور انداختن آن را داشته باشد، به علت كوتاهي اش، روزه اش باطل مي شود.اگر مجبورش كردند تا چيزي را بخورد يا بنوشد، روزه اش باطل نمي شود، زيرا سلب اختيار شده است.4. قيء (استفراغ) عمدي 4
. وطء و جماع (نزديكي بين زن و شوهر) عمدي 5. استمنا: استمنا عبارت است از انزال مني بر اثر بوسه زدن و امثال آن يا به واسطه ي دست. اگر روزه دار آن را عمدي انجام دهد، روزه را باطل مي كند، اما اگر بر او غالب آيد(مانند احتلام در خواب)، روزه را باطل نمي كند. 6. خون قاعدگي و زايمان 7. ديوانه شدن و ارتداد
 
آخرین ویرایش:

مریمs

عضو جدید
ممنون دوست عزیزم بابت مطلب خوبت راستی خیلی التماس دعا دارم .........
 

ati3254

کاربر حرفه ای
مرسی داداشی عالی بود.....................کاش الان یکی منو مجبور میکرد یه لیوان اب بخورم!:D
 

saharnaz73

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام یه سوال داشتم
من یه روز قبل ماه رمضون یه امتحان داشتم که نذر کردم اگه نمره خوب بگیرم چند جز از قرآن رو تو ماه رمضون بخونم......حالا ماه رمضون رو به اتمامه و هنوز از نمره من خبری نشده اگه ماه رمضون تموم بشه و بعدش نمره ام اعلام بشه من چطوری باید نظرم رو ادا کنم؟؟؟؟؟
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام یه سوال داشتم
من یه روز قبل ماه رمضون یه امتحان داشتم که نذر کردم اگه نمره خوب بگیرم چند جز از قرآن رو تو ماه رمضون بخونم......حالا ماه رمضون رو به اتمامه و هنوز از نمره من خبری نشده اگه ماه رمضون تموم بشه و بعدش نمره ام اعلام بشه من چطوری باید نظرم رو ادا کنم؟؟؟؟؟

سلام

ان شاء الله که نمره خوبی کسب میکنید

درمورد نذرتون نمیدونم چه حکمی پیدا میکنه ولی اگر من جای شما بودم حتما این نذر قشنگ رو ماه مبارک به جای می آوردم ، ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن هست و ثواب قرائت قرآن در هیچ ماه دیگری به اندازه این ماه نیست .
 

saharnaz73

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

ان شاء الله که نمره خوبی کسب میکنید

درمورد نذرتون نمیدونم چه حکمی پیدا میکنه ولی اگر من جای شما بودم حتما این نذر قشنگ رو ماه مبارک به جای می آوردم ، ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن هست و ثواب قرائت قرآن در هیچ ماه دیگری به اندازه این ماه نیست .
خیلی ممنونم
من هم میخوام در همین ماه نذرم رو ادا کنم یعنی از همون اول نذرم همین بوده
اما فعلا نمره ام اعلام نشده و ماه مبارک هم رو به پایانه به همین دلیل نمیدونم نذرم رو چیکار باید کنم؟
 
بالا