درخواست های مرتبط با | تجهیزات فرایندی پتروشیمی و پالایشگاهی

a_rudi

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
با سلام.
ما یک کمپرسور سه مرحله ای رفت و برگشتی داریم که دارای 3 عدد KO-drum میان مرحله ای هست که دوتای اول اون در بخش head profile از نوع hemispherical بوده(عمودی و شکل سر آن کروی و جوشی ) و سومی که دارای بالاترین فشار است در بخش head profile از نوع flat و پیچ و مهره ای است. به چه دلیل این تفاوت وجود دارد؟

شکل های آن را می توانید مشاهده کنید.مشاهده پیوست 125833مشاهده پیوست 125834


خب اگر امکانش هست شرايط عملياتي سيال پروسس رو در هر مرحله بيان بفرماييد، اختلاف ساختمان احتمال خيلي زياد به دليل بالاتر بودن فشار در مرحله پاياني است
 

amir4924

عضو جدید
خب اگر امکانش هست شرايط عملياتي سيال پروسس رو در هر مرحله بيان بفرماييد، اختلاف ساختمان احتمال خيلي زياد به دليل بالاتر بودن فشار در مرحله پاياني است
شرایط عملیاتی:
مرحله 1:فشار 18 بار و دما 85 سانتی گراد
مرحله 2:فشار 34 بار و دما 112سانتی گراد
مرحله 3:فشار 64 بار و دما 108 سانتی گراد
سیال :هیدروژن
مگر اینطور نیست در فشار های بالاتر از ظروف با عدسی استفاده می شود.ولی در اینجا در بالاترین فشار از سر مسطح با پیچ و مهره به جای جوش استفاده شده
 

karimi912

عضو جدید
سلام به همه مهندسين
در بورد كنترل مربوط به صنايع نفت يه سري اصطلاحات و كلمات خاصي استفاده ميشه. مثلا از M.O.S زماني استفاده ميكنند كه ميخوان يه تجهيز رو از لحاظ ابزار دقيقي غيرفعال كنند.
ميخواستم ببينم كسي ليستي از اين اصطلاحات يا جزوه يا مطلبي داره بذاره اينجا.
در هر حدي كه باشه فكر كنم به درد همه كاربراي اين رشته ميخوره. اينكه مثلا همين M.O.S مخفف چي هست يا مثلا I.U.P يا اصطلاحات ديگه.
خواهش ميكنم دوستان هر كدوم با اين اصطلاحات آشنايي دارن و روي بورد كار كردن كمك كنند.
 

a_rudi

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
شرایط عملیاتی:
مرحله 1:فشار 18 بار و دما 85 سانتی گراد
مرحله 2:فشار 34 بار و دما 112سانتی گراد
مرحله 3:فشار 64 بار و دما 108 سانتی گراد
سیال :هیدروژن
مگر اینطور نیست در فشار های بالاتر از ظروف با عدسی استفاده می شود.ولی در اینجا در بالاترین فشار از سر مسطح با پیچ و مهره به جای جوش استفاده شده

خب بايد نقشه داخلي اين تجهيزات رو هم ببينيد، اما با توجه به شرايط عملياتي ذکر شده احتمال وجود دمپنر در مرحله نهايي زياده، تجهيزي که داخلش يه سيستم متحرک براي کنترل ضربان وجود داره و در بالا دريچه‌اي براي باز و بستن اين تجهيز

واحد توليدي چه واحدي هستش که هيدروژن رو تا 64 بار متراکم ميکنيد؟
 

a_rudi

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام به همه مهندسين
در بورد كنترل مربوط به صنايع نفت يه سري اصطلاحات و كلمات خاصي استفاده ميشه. مثلا از M.O.S زماني استفاده ميكنند كه ميخوان يه تجهيز رو از لحاظ ابزار دقيقي غيرفعال كنند.
ميخواستم ببينم كسي ليستي از اين اصطلاحات يا جزوه يا مطلبي داره بذاره اينجا.
در هر حدي كه باشه فكر كنم به درد همه كاربراي اين رشته ميخوره. اينكه مثلا همين M.O.S مخفف چي هست يا مثلا I.U.P يا اصطلاحات ديگه.
خواهش ميكنم دوستان هر كدوم با اين اصطلاحات آشنايي دارن و روي بورد كار كردن كمك كنند.

خلاصه اين اصطلاحات که براي هر سيستمي منحصر به خود سازنده هستش رو ميتونيد از قسمت ابزار دقيق بگيريد

mos رو نميدونم اما اون يکي iup نيست، بلکه IOP هست و به قول يکي از دوستان input ، و output پريد :D

IOP=Input OPen
 
آخرین ویرایش:

amir4924

عضو جدید
خب بايد نقشه داخلي اين تجهيزات رو هم ببينيد، اما با توجه به شرايط عملياتي ذکر شده احتمال وجود دمپنر در مرحله نهايي زياده، تجهيزي که داخلش يه سيستم متحرک براي کنترل ضربان وجود داره و در بالا دريچه‌اي براي باز و بستن اين تجهيز

واحد توليدي چه واحدي هستش که هيدروژن رو تا 64 بار متراکم ميکنيد؟
در نقشه داخلی فقط یک بفل وجود داره که اونم در همه ko drum ها هست و یک مش ،این واحد GHT یا همون gas hydro treater هست. البته فشار ورودی راکتور حدود 100 بار میشه
 

aipco

عضو
سلام به همه مهندسين
در بورد كنترل مربوط به صنايع نفت يه سري اصطلاحات و كلمات خاصي استفاده ميشه. مثلا از M.O.S زماني استفاده ميكنند كه ميخوان يه تجهيز رو از لحاظ ابزار دقيقي غيرفعال كنند.
ميخواستم ببينم كسي ليستي از اين اصطلاحات يا جزوه يا مطلبي داره بذاره اينجا.
در هر حدي كه باشه فكر كنم به درد همه كاربراي اين رشته ميخوره. اينكه مثلا همين M.O.S مخفف چي هست يا مثلا I.U.P يا اصطلاحات ديگه.
خواهش ميكنم دوستان هر كدوم با اين اصطلاحات آشنايي دارن و روي بورد كار كردن كمك كنند.
روی سیستم های کنترلی یوکوگاوا ام او اس تعریف شده یعنی اینکه اون تجهیز نتونه فرمان عملیاتی بفرسته.ببینید مثلن ابزار دقیق قراره یه LIT رو زیرو چک کنه.اون ال آی تی روش عامل شات داون یک کمپرسور یا پمپ و ... هست.ال آی تی ام او اس میشه و در اختیار منتننس قرار میگیره.آی او پی رو هم که دوستمون توضیح داد یعنی همون به زبون ساده آقا کابل قطع شده!
 

aipco

عضو
سلام
ميخواستم بدونم كسي اطلاع داره در پكيجهاي توليد ازت از هوا ( مولكولار سيو ) ميزان توليد ازت و هواي ورودي چقدر هست ؟ آيا اختلاف اين دو جريان، گاز احيا راكتورها هست ( درصد اكسيژن در گاز خروجي راكتور در حال احيا رو لازم دارم )
با سپاس
تولید ازت خب بستگی به ظرفیت طراحی داره اما از اکسیژن (خلوص 60 درصد) جدا شده از سیستم های تولید ازت بروش تقطیر فقط برای احیای خود مولکولار سیو استفاده میشه و در نهایت ونت میشه.درصد اکسیژن راکتور در حالت احیا هم خیلی کمتره حدود 5 درصد مابقی ازت هست.
 

R.BAHREINI

عضو جدید
تولید ازت خب بستگی به ظرفیت طراحی داره اما از اکسیژن (خلوص 60 درصد) جدا شده از سیستم های تولید ازت بروش تقطیر فقط برای احیای خود مولکولار سیو استفاده میشه و در نهایت ونت میشه.درصد اکسیژن راکتور در حالت احیا هم خیلی کمتره حدود 5 درصد مابقی ازت هست.


فايل ضميمه مربوط به دو شركت مختلف هست كه به عنوان نمونه داده هاي صفحه دوم حاكي از 23-35 % اكسيژن در گاز خروجي هست كه تابعي از خلوص ازت توليديه .
ايا ميشه گفت اين ميزان اكسيژن همراه گازهاي احيا خارج ميشه يا تو اين نوع پكيجها به جزء جريان احيا و جريان ازت توليدي جريان ديگه اي هم داريم ؟
با سپاس
 

پیوست ها

  • Scan.pdf
    487.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

a_rudi

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
روی سیستم های کنترلی یوکوگاوا ام او اس تعریف شده یعنی اینکه اون تجهیز نتونه فرمان عملیاتی بفرسته.ببینید مثلن ابزار دقیق قراره یه LIT رو زیرو چک کنه.اون ال آی تی روش عامل شات داون یک کمپرسور یا پمپ و ... هست.ال آی تی ام او اس میشه و در اختیار منتننس قرار میگیره.آی او پی رو هم که دوستمون توضیح داد یعنی همون به زبون ساده آقا کابل قطع شده!

البته لازم به ذکر هستش که IOP وقتي ظاهر ميشه که ديتاي ورودي از رنج خارج بشه يا ترنسميتر ديتايي خارج از رنج ارسال کنه به کنترل کننده

براي قطع بودن کابل پيام CNF يعني connection failed بر روي کنترل کننده ظاهر ميشه
 

emanoeel

عضو جدید
سلام. بچه ها کسی میدونه چه جوری میشه از امواج مایکروویو به جای steam در برج تقطیر استفاده کنیم؟
 

aipco

عضو
فايل ضميمه مربوط به دو شركت مختلف هست كه به عنوان نمونه داده هاي صفحه دوم حاكي از 23-35 % اكسيژن در گاز خروجي هست كه تابعي از خلوص ازت توليديه .
ايا ميشه گفت اين ميزان اكسيژن همراه گازهاي احيا خارج ميشه يا تو اين نوع پكيجها به جزء جريان احيا و جريان ازت توليدي جريان ديگه اي هم داريم ؟
با سپاس
ببینید هدف از این پکیج های تولید ازت بدست آوردن ازت با خلوص خیلی بالاست چون همونطور که میدونید مقدار خیلی جزئی از اکسیژن هم میتونه فاجعه بار باشه.پس تمرکز روی ازت هست نه اکسیژن.نمونه ای که من دیدم حداقل اینطور بود.باوجودیکه قسمت اکسیژن دار حدود 60 درصد اکسیژن داشت اما هیچ استفاده ای بجز احیای PSA ازش نمیشد.هیچ جریان جانبی یا خاص دیگه ای هم درکار نبود.فقط هوا.یک فاز ازت خالص و یک فاز هم بقیه گازها
 

R.BAHREINI

عضو جدید
ببینید هدف از این پکیج های تولید ازت بدست آوردن ازت با خلوص خیلی بالاست چون همونطور که میدونید مقدار خیلی جزئی از اکسیژن هم میتونه فاجعه بار باشه.پس تمرکز روی ازت هست نه اکسیژن.نمونه ای که من دیدم حداقل اینطور بود.باوجودیکه قسمت اکسیژن دار حدود 60 درصد اکسیژن داشت اما هیچ استفاده ای بجز احیای PSA ازش نمیشد.هیچ جریان جانبی یا خاص دیگه ای هم درکار نبود.فقط هوا.یک فاز ازت خالص و یک فاز هم بقیه گازها

درسته مهندس كه هدف توليد ازت اما تو يكي از واحد هاي توليدي براي پسيويشن تجهيزات همراه خوراك مقداري هوا وارد ميشه اما چون اين هوا داراي ازت هس ( اينرت ) تو سيستم جمع شده و براي جلوگيري از افزايش بايد مقداري پرج داشته باشيم
از طرف ديگه مخازن نگهداري محصول نياز به بلنكت ازت داره
حال ميخوام با يه تير دو نشونه بزنيم هم ازت براي مخازن تامين بشه و هم بتونيم از گازهاي خروجي از واحد توليد ازت كه غني از اكسيژن هست براي واحد مذكور استفاده كنيم تا پرج سيستم كم بشه.
 

karimi912

عضو جدید
با سلام. دو تا سوال داشتم:
همونطور كه ميدونيد يكي از واحدهاي اندازه گيري فلو متر مكعب بر ساعت m3/hr هست. توي صنايع براي گازها از واحدنرمال متر مكعب بر ساعت استفاده ميشه. ميخواستم بدونم كسي اطلاعاتي در مورد اين كميت و تبديل واحداش داره؟

توي كوره ها براي ايجاد مكش از دمپر و air register استفاده ميشه. كسي چگونگي ايجاد draft با اين تجهيزات رو ميدونه؟ اينكه اگه دمپر باز يا بسته باشه مكش بيشتر ميشه يا كمتر؟ اصلا منظور از مكش مبنا رو داخل كوره در نظر ميگيرند يا اتمسفر رو؟ مثلا وقتي ميگن درفت منفي تر شده منظورشون داخل كوره هست؟ يا هواي بيرون نسبت به داخل كوره؟
 

aipco

عضو
با سلام. دو تا سوال داشتم:
همونطور كه ميدونيد يكي از واحدهاي اندازه گيري فلو متر مكعب بر ساعت m3/hr هست. توي صنايع براي گازها از واحدنرمال متر مكعب بر ساعت استفاده ميشه. ميخواستم بدونم كسي اطلاعاتي در مورد اين كميت و تبديل واحداش داره؟

توي كوره ها براي ايجاد مكش از دمپر و air register استفاده ميشه. كسي چگونگي ايجاد draft با اين تجهيزات رو ميدونه؟ اينكه اگه دمپر باز يا بسته باشه مكش بيشتر ميشه يا كمتر؟ اصلا منظور از مكش مبنا رو داخل كوره در نظر ميگيرند يا اتمسفر رو؟ مثلا وقتي ميگن درفت منفي تر شده منظورشون داخل كوره هست؟ يا هواي بيرون نسبت به داخل كوره؟

بحث اختلاف دماست.شرایط نرمال صفر درجه سانتیگراد هست و استاندارد 15 درجه یا 20 درجه.پس در مایعات تفاوت چندانی نمیکنه اما برای گازها یه مختصری احتلاف هست.معمولن توی ضنعت از حالت نرمال برای میترینگ استفاده میشه.
در مورد کوره هم دمپر بالای استک کوره نصب میشه و با بستنش در واقع اچازه خروج گازهای حاصل از احتراق به خارج داده نمیشه.دمای هیپ سکشن کوره رو با بستن یا کاهش دمپر کنترل می کنند.اما رجیستر هوای ترکیبی با سوخت رو در قسمت برنر ها کنترل میکنه.هرچی باز تر بشه هوای بیشتری از پایین وارد کوره میشه.کوره ها باید مکش داشته باشند تا شرایط ایمن باشه.پس فضای داخل کوره باید فشار منفی داشته باشه.معمولن 10 میلیمتر آب فشار منفی در نظر می گیرند.پس موقع استارت کوره رجیستر و دمپر باید به نحوی تنظیم بشه که هم مصرف کوره بهینه باشه و هم ایمن کار کنه
 

Danyal.KH

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام . در مورد اصول بهره برداری از برج تقطیر پر شده بازیابی متانول از آب نیاز به اطلاعات دارم . اگه کسی مطلب داره ، لطفا برام بزاره . ممنون .
 

علیرضا ل

عضو جدید
سلام
كسي ميدونه كار relief valve توي كمپرسورها چيه؟ اساس كارش چطوريه و به غير از كمپرسورها در جاي ديگه هم كاربرد داره يا نه؟
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
سلام
كسي ميدونه كار relief valve توي كمپرسورها چيه؟ اساس كارش چطوريه و به غير از كمپرسورها در جاي ديگه هم كاربرد داره يا نه؟

این نوع شیر توی کمپروسرهای رفت و برگشتی کاربرد داره که پشتش روغن میاد هرچقدر مقدار روغن بیشتری اومده باشه این شیر فلوی کمپرسور رو کم می کنه وقتی روغن کمتری بره پشتش بیشتر باز میشه و اجازه میده فلوی بیشتری عبور کنه.
 

علیرضا ل

عضو جدید
این نوع شیر توی کمپروسرهای رفت و برگشتی کاربرد داره که پشتش روغن میاد هرچقدر مقدار روغن بیشتری اومده باشه این شیر فلوی کمپرسور رو کم می کنه وقتی روغن کمتری بره پشتش بیشتر باز میشه و اجازه میده فلوی بیشتری عبور کنه.

با عرض معذرت ميشه يه كم ساده تر توضيح بدين. اين روغن از كجا مياد؟ واسه روغنكاري خود ولو هست يا روغنكاري كمپرسور؟
منظورتون فلوي گاز خروجي از كمپرسوره كه افزايش پيدا ميكنه؟ يعني مقدار روغن با فلوي گاز ارتباط دارن؟ چطور اين ارتباط رو برقرار ميكنن
؟
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
با عرض معذرت ميشه يه كم ساده تر توضيح بدين. اين روغن از كجا مياد؟ واسه روغنكاري خود ولو هست يا روغنكاري كمپرسور؟
منظورتون فلوي گاز خروجي از كمپرسوره كه افزايش پيدا ميكنه؟ يعني مقدار روغن با فلوي گاز ارتباط دارن؟ چطور اين ارتباط رو برقرار ميكنن
؟

روغن برای باز و بسته شدن شیر استفاده میشه، روغن میاد پشت شیر فشار میاره، این نوع شیری که توی کمپرسورها استفاده میشه از خانواده شیرهای سوزنی هستش که روغن میاد پشت شیر فشار میاره شیر بسته میشه روغن میکشه عقب شیر باز میشه و فلوی گاز خروجی از کمپرسور بیشتر میشه ربطی به روغن کاری شیر و کمپرسور نداره.
 

امیدی

عضو جدید
با عرض معذرت ميشه يه كم ساده تر توضيح بدين. اين روغن از كجا مياد؟ واسه روغنكاري خود ولو هست يا روغنكاري كمپرسور؟
منظورتون فلوي گاز خروجي از كمپرسوره كه افزايش پيدا ميكنه؟ يعني مقدار روغن با فلوي گاز ارتباط دارن؟ چطور اين ارتباط رو برقرار ميكنن
؟

جناب بنده هم در ادامه توضیحات شیخ الرئیس اضافه میکنم:

اصوالا relief vale در پمپ و کمپرسور های جابجایی مثبت استفاده میشه و نقش اون تنظیم کردن فشار لاین خروجیه و فرقش با safty valve اینه که

معمولا در رنج کاری کمپرسور تنظیم میشه ولی safty vale ده درصد بالاتر از ماکزیمم فشار کمپرسور تنظیم میشه یعنی اینکه RELIEF VALVE همیشه

زیر ماکزیمم فشار کمپرسور تنظیم میشه. با یه مثال راحتت کنم: یه کمپرسور داریم که 100psi حداکثر فشاریه که میتونه تولید کنه ولی ما 70psi بیشتر

نیاز نداریم خروجی داشته باشیم ،حالا اگر فشار خروجی از 70 بیشتر شد ریلیف ولو باز میکنه و اگر فشار رفت بالاتر و ریلیف ولو جواب نداد میره بالا

تا 110 psi ( همون 10 %) اونوقت safty عمل میکنه.این از نقشش.

حالا نحوه ی کارش : همونطور که شیخ الشیوخ فرمودند ، این ولو بر اساس اون set ی که بهش میدیم و در واقع اختلاف فشار بین روغن و یک فنر که فشار

روغن باعث باز شدن ریلیف ولو و فنری که باعث بسته شدن ریلیف ولو میشه کار میکنه. البته باید به این نکته اشاره بشه که عموما در کمپرسورها بجای

روغن از فشار هوا یا گاز استفاده میشه و در پمپ ها از روغن .

موفق باشید
 

aipco

عضو
سلام
كسي ميدونه كار relief valve توي كمپرسورها چيه؟ اساس كارش چطوريه و به غير از كمپرسورها در جاي ديگه هم كاربرد داره يا نه؟
والا نظر من با دوستان کمی فرق داره.relief valve و safety valve هر دو بخاطر ایمنی کارکرد تجهیز اضافه میشن و عملکردشون شبیه هم هست با این تفاوت کوچیک که ریلیف ولو کم کم باز میکنه و فشار رو مثلن از دیسچارج به ساکشن ریلیز میکنه اما پی اس وی باز میکنه به اتمسفر یا فلر یعنی فشار سیال با گذشتن از ست پوینت باعث خروج سیال از سیستم میشه و غیرقابل برگشت هست. مثلن ما خروجی پمپ یه ریلیف ولو داریم که اگه ولو دیسچارچ پمپ بسته باشه یا کنترل ولو خروجی اش ببنده اون ولو بتدریج باز میشه و فشار رو به ظرف ساکشن پمپ تخلیه میکنه.در کمپرسور های بزرگ رفت و برگشتی هم پی اس وی داریم و هم ریلیف ولو که در واقع کنترل ولوهای اسپیل بک این نقش رو به عهده دارند.یه نکته دیگه هم اینه که وقتی پی اس وی عمل کرد باید بره کارگاه مجدد کالیبره بشه یا تعویض بشه (بطور نرمال نباید عمل بکنه.مایه رسوایی اپریشن هست) اما ریلیف ولو داره دائم باز و بسته میشه و مشکلی از این بابت نداره
امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشه و اگر اشتباه هست دوستان اصلاح کنند لطفن.
 
آخرین ویرایش:

علیرضا ل

عضو جدید
والا نظر من با دوستان کمی فرق داره.relief valve و safety valve هر دو بخاطر ایمنی کارکرد تجهیز اضافه میشن و عملکردشون شبیه هم هست با این تفاوت کوچیک که ریلیف ولو کم کم باز میکنه و فشار رو مثلن از دیسچارج به ساکشن ریلیز میکنه اما پی اس وی باز میکنه به اتمسفر یا فلر یعنی فشار سیال با گذشتن از ست پوینت باعث خروج سیال از سیستم میشه و غیرقابل برگشت هست. مثلن ما خروجی پمپ یه ریلیف ولو داریم که اگه ولو دیسچارچ پمپ بسته باشه یا کنترل ولو خروجی اش ببنده اون ولو بتدریج باز میشه و فشار رو به ظرف ساکشن پمپ تخلیه میکنه.در کمپرسور های بزرگ رفت و برگشتی هم پی اس وی داریم و هم ریلیف ولو که در واقع کنترل ولوهای اسپیل بک این نقش رو به عهده دارند.یه نکته دیگه هم اینه که وقتی پی اس وی عمل کرد باید بره کارگاه مجدد کالیبره بشه یا تعویض بشه (بطور نرمال نباید عمل بکنه.مایه رسوایی اپریشن هست) اما ریلیف ولو داره دائم باز و بسته میشه و مشکلی از این بابت نداره
امیدوارم توضیحاتم کامل بوده باشه و اگر اشتباه هست دوستان اصلاح کنند لطفن.

يه كمي گيج شدم. مگه ريليف ولو روي خود كمپرسور نصب نميشه؟ اين طور كه شما ميگيد ولو كنترلي اسپيل بك كه pressure valve هست ريليف ولوه؟! ولو اسپيل بك كه با هواي ابزار دقيق كار ميكنه نه با روغن! يا شايد منظورتون اينه كه توي كمپرسورهاي كوچكتر ريليف ولو نداريم و كاربردش فقط توي كمپرسورهاي بزرگه؟
لطفا اگه كسي عكسي از ريليف ولو روي يك كمپرسور داره بذاره اينجا
 

aipco

عضو
يه كمي گيج شدم. مگه ريليف ولو روي خود كمپرسور نصب نميشه؟ اين طور كه شما ميگيد ولو كنترلي اسپيل بك كه pressure valve هست ريليف ولوه؟! ولو اسپيل بك كه با هواي ابزار دقيق كار ميكنه نه با روغن! يا شايد منظورتون اينه كه توي كمپرسورهاي كوچكتر ريليف ولو نداريم و كاربردش فقط توي كمپرسورهاي بزرگه؟
لطفا اگه كسي عكسي از ريليف ولو روي يك كمپرسور داره بذاره اينجا
بحث نحوه عملکردش یه چیز دیگه است.ممکنه چندین نوع ریلیف ولو وجود داشته باشه اما کاربردشون یکیه.من ریلیف ولو رو روی پمپ های ورتیکال فشار بالا دیده ام.در منیفولد مجتمع های تفکیک هم دیده ام.لزومن روی کمپرسور نیستند.شخصن روی کمپرسور ندیده ام.کمپرسورهایی که من دیده ام همشون پی اس وی و اسپیل بک داشتند.
 

امیدی

عضو جدید
بحث نحوه عملکردش یه چیز دیگه است.ممکنه چندین نوع ریلیف ولو وجود داشته باشه اما کاربردشون یکیه.من ریلیف ولو رو روی پمپ های ورتیکال فشار بالا دیده ام.در منیفولد مجتمع های تفکیک هم دیده ام.لزومن روی کمپرسور نیستند.شخصن روی کمپرسور ندیده ام.کمپرسورهایی که من دیده ام همشون پی اس وی و اسپیل بک داشتند.


بنده هم با نظر شما موافقم. ولی اسپیل بک بکل یه په چیز دیگس و ربطی هم به سوال دوستمون نداشت. من هم تا حالا روی لاین خروجی هیچ کمپرسوری ریلیف ولو ندیدم.معمولا روی لاین خروجی پمپ ها وجود داره.در کل روی لاین خروجی پمپ ها میتونه سیفتی ولو ، ریلیف ولو، هردو و یا نوع سیفتی ریلیف ولو وجود داشته باشه.اما درسیستم کنترل اویل مربوط توربین چرخاننده ی پمپ و کمپرسورها سیستم ریلیف ولو قطعا وجود داره .که هر وقت فشار پمپ روغن بره بالا به فنر فشار میاره و مازاد اون به مخرن روغن توربین ریلیز میکنه که بعضی جاها از همین حرکت فنر جهت باز کردن مسیر سیال پروسس استفاده میشه مثله استاپ ولوها در توربین ها.و در مورد اینکه ریلیف ولو خیلی آراوم باز میکنه یا اینکه به صورت صفر و صدی عمل میکنه بستگی به کنترل ولو خروجی لاین سیال پروسسی یا کنترل ولو مسیر اویل کنترل داره که بصورت on -off باشه یا بصورت درصدی کارکنه اگر کنترل ولو بصورت on-off ی بود ریلیف ولو بعد از اون هم صفر و صدی خواهد بود در غیر اینصورت ریلیف ولو آروم بازو بسته میشه.چند نمونه از ریلیف ولو ها که در سیستم روغن توربین ها استفاده میشه:
DSC00049.jpgDSC00050.jpg
 

GHSOURI

عضو جدید
کسی میدونه این خطاها ور چطور میتونم رفع کنم؟
vapor in inlet stream of pum-100
DeltaP and pressure can not be specified together
و تو صفحه trace window هم دایما این پیغاو رو نشون میده:

A numerical error of some sort has occurred but will be ignored.

کسی میتونه مشکل منو حل کنه؟
 

a_rudi

کاربر فعال مهندسی شیمی ,
کاربر ممتاز
کسی میدونه این خطاها ور چطور میتونم رفع کنم؟
vapor in inlet stream of pum-100
DeltaP and pressure can not be specified together
و تو صفحه trace window هم دایما این پیغاو رو نشون میده:

A numerical error of some sort has occurred but will be ignored.

کسی میتونه مشکل منو حل کنه؟

اينا که اشکال صنعتي نيست خوب بود تو بخش مربوط به نرم‌افزار مربوطه ميپرسيدي.

شما بايد دماي ورودي اون pum-100 رو يکم بياري پايين تر يا فشار رو ببري بالا، الان تو دهانه مکش اون پمپ شبيه سازي شده بخار ديده ميشه و نرم افزار ارور ميده
در مورد ارور دوم هم شما براي يک تجهيز مبتني به فشار هم اختلاف فشار رو وارد کردي و هم فشار ورودي خروجي رو اينجوري که نميشه بايد يک فاکتور رو خالي بگذاري تا نرم افزار خودش محاسبه کنه
ارور سوم هم که خود برنامه بيخيالش شده اما شما اون دوتا رو حل کن احتمالا اونم رفع بشه
 

rara1360

عضو جدید
سلام به همگي
سوال من در مورد رپچر ديسكهاييه كه روي مبدل ها نصب ميشه برا حفاظت از مبدل ها
هر رپچر ديسك يه burst pressure و يه tempreture داره
آيا كسي روش پيدا كردن معادل برا يه رپچر ديسك رو ميدونه؟
 

مهربان2000

عضو جدید
سلام
کسی در مورد ترکیبات روکش کابل pvc سبک gradeA چیزی میدونه؟
هرکسی اطلاعی داره در این زمینه به من کمک کنه،اگر در این زمینه کارشناسی ارشد داره میتونه با شرکت ما همکاری کنه.............
 

karimi912

عضو جدید
با سلام
همونطور كه ميدونيد كمپرسورسورهاي رفت و برگشتي براي دبي هاي پائين و اختلاف فشار (DP) بالا مورد استفاده قرار ميگيرند و كمپرسورهاي سانتريفوژ براي دبي هاي بالا و DP پائين.
توي واحد CCR پالايشگاه دو تا كمپرسور مربوط به RECYCLE GAS هست كه هردو اختلاف فشار پائيني رو تامين ميكنند (در حدود دو تا سه بار) اما در هر دو مورد از كمپرسور رفت و برگشتي استفاده شده. كسي ميدونه دليلش چيه؟ يا بهتره بپرسم اگه به جاي رفت و برگشتي از سانتريفوژ استفاده ميشد چه مشكلي پيش مي اومد؟
 
بالا