اعتراض به تاپیکهای زاد و ولد عقرب بیچاره!

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
متاسفانه یه چیزی که تو یکی از فرومها یا سایتها جلب توجه بکنه بقیه هم بدون اینکه اطلاعی داشته باشن یا حداقل تحقیق کنن درباره اون فوری کپی میکنن و یهو در عرض یه هفته میبینی نت پر شد از یه مطلب بی پایه و اساس و غیر علمی...!


چند روزی هست که درباره زایمان عقرب و اینکه کمرش شکافته میشه و بچه هاش میان بیرون بعدشم دوباره بسته میشه مثل اولش چنتا تاپیک زده شده بدون اینکه کسی راست و دروغشو بررسی کنه! خیر سرمون مهندسیم...!! گفتم شاید با توجه به تکراری شدن موضوع کسی دیگه اون تاپیکارو نگاه نکنه برا همین یه تاپیک جدید زدم، البته تو همونا هم توضیح دادم تا بیشتر مایه آبروریزیمون نشه!






تولید مثل عقربها




کژدم‌ها زنده‌زا بوده و تعداد نوزادها بسته به نوع عقرب از ۲ تا ۹۰ عدد متغیر است. تخمهای لقاح یافته در داخل لوله تخم تقسیم می گردد، جنین با کیفیت اسمزی از جدارهای اطاقک های لوله های تناسلی تغذیه می نمایند و منجر به تشکیل بچه عقرب می شوند که از منفذ تناسلی حیوان ماده خارج می شوند و نوزادان قریب به یک هفته بدون حرکت و غذا در پشت مادر باقی می مانند.در برخی از انواع عقرب‌ها، نوزادان از سر خارج می‌شوند و در برخی دیگر نوزادان از دم. نوزادان پس از تولد خود را به سطح پشتی بدن مادر می‌رسانند و دست کم تا زمان نخستین پوست‌اندازی نوزادان بر پشت کژدم مادر جابجا می‌شوند. این زمان حدود یک هفته است. در این هنگام اغلب، به علت گرسنگی و نبود غذا عقرب مادر از چند نوزاد خود به عنوان غذا استفاده می‌کند.






بنابراین توجه داشته باشید که تخم در بدن عقرب تفریخ میشه و نوزاد خارج میشه و به سمت پشت کمر مادرش حرکت میکنه و تا مدتی همونجا باقی میمونه...!
 

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بابا اثبات علمی!!!

دلیل منطقی!!!

رفع ابهام شبهات!!!

مسئول!!

مهندس!

اینه الان...!
 

Similar threads

بالا