همایش ها و کنفرانس های معماری

MEHDI.880

عضو جدید
salam.khobin bacheha?cheghad dost darin faregh beshin shomaha.man alan arshad daram mikhinam vali che fayede?alan ba tamame ehterami ke be hamkelasiyam ghaeelam vali biyayd bebinin che khabare.pas shoma ham ziyad vase faregh shodan ajale nakonin


be ghole marof kiyeeeeeeee kiyeeeeeeeeee
 

Foton

عضو جدید
به نظر من در ابتدا باید چند سالی توی یک شرکت معتبر کار کار کرد بعد اقدام به تاسیس دفتر کار کار کرد
چون با کار حقوق بگیری به جایی نمیرسی
در ضمن هرچقدر هم که کارت خوب باشه اون شرکت معروفتر میشه نه تو چون کارها به نام شرکت وارد بازار کارمیشه
پس بهتره بعد از چندسال کارکردن پایه های تاسیس یک شرکت یا دفتر کار کم کم ریخته بشه و خودتونو به عنوان یک مهندس قابل وکارا به بازار کار معرفی کنید
 

memarbash

عضو جدید
salam ,man daneshjuye sal akhariam daram va3 fogham mikhunam kelasaye eskisam miram ama bishtar alaghe daram modiriat poroje bekhunam,shoma chi?
 

ensan1

عضو جدید
سیستم آموزشی معماری

سیستم آموزشی معماری

سلام بر همه دوستان:gol:

نمیدونم داخل دانشگاه ما اینطوریه که هر استادی یه ساز میزنه،یا اصلا این رشته همین طوریه که هر کسی راه و روش خودش رو داره،ولی خلاصه هر درسی در این سیستم بر اساس اهدافی تعبییه شده و هر کدام وظیفه رشد و پرورش یک قسمت رو داره و اولین چیز که بدیهی است اینه که هر دانشجویی تعریف صحیح اینها رو بدونه.
چیزی که واقعا در دانشگاه ها (حداقل دانشگاه ما):surprised: روی این قسمت اصلا کار نمیشه، دبیرستان هم بودیم همین طوری بود متاسفانه.
برای اینکه مطمئن بشم یه کم با دقت به اطرافم نگاه کردم دیدم نه انگار هیچ کس نمیدونه که مثلا چرا باید ایستایی بخونه،فقط شنیده که ایستایی مشکله.به درد رشته ما که نمیخوره.
خوشبختانه استادی را پیدا کردم که دقیقا این مسائل رو موشکافی کرده است متن زیر رو از سایت ایشون میذارم،
و سیستمی هم که برای آموزش معماری پیشنهاد میکنند با چنین وضعیتی که در دبیرستانها هست ،بسیار عالیه به نظر من.



[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بدبختانه یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی شدید معماری کنونی ما نسبت به جریان معماری روز دنیا٬ نبود سیستم آموزشی درست و اصولی برای رشته معماری است.در تمام دانشگاه های ایران٬چه آزاد و چه دولتی٬یک سری دروس استاندارد همچون:تمرینهای معماری٬معماری اسلامی٬معماری جهان٬ایستایی٬طراحی معماری و غیره درنظرگرفته شده است و دانشجویان موظفند با گذراندان این دروس به هر نحو ممکن٬مدارک و درجات متفاوتی چون کاردانی٬کارشناسی و یا کارشناسی ارشد را اخذ کنند.در اینجا حداقل دو گرفتاری یا دو مصیبت بزرگ داریم:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۱[/FONT]​

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]-نبود ارتباط اصولی وسیستماتیک بین دروس و اساتید مربوطه:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این مسئله موجب شده است که دانشجویان علت وجودی بسیاری از دروس را درک نکنند و حتی به آنها به چشم مزاحم و دردسر نگاه کنند.بسیاری از دانشجویان معماری٬دل خوشی از دروسی چون ایستایی٬تنظیم شرایط محیطی ندارند و آنها را تنها برای پاس کردن می خوانند.از طرف دیگر وجود دروسی چون معماری اسلامی و معماری جهان برای بچه های معماری٬بیشتر به درد نمره گرفتن و بالابردن معدل می خورد تا چیز دیگر!!![/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در دوران پیش از انقلاب و در بعضی از دانشکده های معماری٬همچون دانشکده هنرهای زیبای تهران٬وجود سیستم آتلیه ای که برگرفته شده از سیستم بوزار فرانسه بود٬موجب می شد که استاد هر آتلیه به نوعی هماهنگ کننده بین درس طراحی معماری(درس اصلی رشته معماری ) با دروس دیگر باشد.اما متاسفانه با برچیده شدن این سیستم٬سیستم بهتری جایگزین آن نشد.هرچند که امروزه دانشکده معماری دانشگاه آزاد واحد دوبی به تاسی از دانشگاه های اسکاندیناوی٬ سیستم منحصر به فردی در میان دانشگاه های ایرانی دارد٬بدین ترتیب که درس طراحی معماری و موضوع مرتبط با آن٬به عنوان محور تعریف شده و در هر ترم تحصیلی٬دروس دیگر چون تنظیم شرایط و ایستایی و طراحی فنی٬ مرتبط با موضوع طراحی معماری (مسکن٬بیمارستان و...)آن ترم میباشد.بدین گونه دانشجویان٬ضمن انجام ندادن پروژه های اضافی برای دروس دیگر٬اهمیت و ارتباط این علوم و فنون را با طراحی معماری درمی یابند.اما متاسفانه دانشکده دوبی منحصر به فرد است و دانشکده های دیگر در ایران٬ملزم به رعایت همان سیستم استاندارد و هماهنگی هستند که تا کنون به جز خسرانی جبران ناپذیر٬حاصل دیگری برای معماری ما نداشته است. [/FONT]​

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در چنین سیستمی٬دانشجویان تنها درس را برای پاس کردن می خوانند و هنوز ماهی از آغاز ترم جدید نگذشته که دروس ترم قبلی را به فراموشی میسپارند.از طرف دیگر٬اساتید مربوط به این دروس هم برای اینکه ثابت کنند٬دروسی را که تدریس میکنند٬دروس بسیار مهمی است(و در نتیجه آنها((اساتید مربوطه)) هم آدمهای خیلی مهمی هستند!!!)٬ دانشجویان را با انواع تکالیف و پروژه های مختلف زیر فشار میگذارند.بدیهی است که یک دانشجو در طول یک ترم٬ توانایی انجام همه پروژه ها را ندارد.هرچه باشد٬ او انسان است٬تفریحات و مشکلات خاص خودش را در زندگی دارد.پس یا پروژه ها را با کیفیتی پایین انجام می دهد یا به قانون معروف دانشجویان معماری ایران متوسل میشود:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]قانون بقای پروژه:پروژه از بین نمی رود٬بلکه از دستی به دست دیگر تحویل میشود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آش به قدری شور شده است که نه تنها پروژه های نهایی دوره های کارشناسی٬بلکه پایان نامه های دوره ارشد نیز شامل قانون بقای پروژه میشود.ممنوعیت کپی کردن و یا به امانت دادن پایان نامه ها در آرشیو ها وکتابخانه های دانشگاه های دولتی و آزاد نیز دردی را درمان نمیکند.چرا که دانشجویان با رابطه برقرار کردن و کارسازی(چنانکه افتد و دانی)٬ خر خود را از پل میگذرانند و پایان نامه های مورد نیاز را به دست می آورند!!اهرچند که امروزه خود وزارت علوم و فنون و فن آوری٬ با اخذ مبالغی از متقاضیان،هرپایان نامه ای را که بخواهند،به صورتpdf ،تحویل آنها می دهد و دیگر نیازی به زحمات فوق الذکر نیست!!! [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]۲[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- بیسوادی یا کم سوادی اساتید معماری:[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]متاسفانه در گسترش بی رویه رشته های معماری و عمران٬به ناچار نیروی انسانی بزرگی وارد سیستم آموزش معماری گشته اند که تعدادی از آنها فاقد صلاحیت و شایستگی لازم علمی -فنی و حتی اخلاقی برای این امر خطیر می باشند.حتی عده ای از آنها به خاطر اینکه نتوانسته اند در جامعه حرفه ای٬کار و درآمد ثابتی برای خویش فراهم کنند٬وارد سیستم تدریس دانشگاهی شده اند که شوربختانه این امر نه تنها موجب افت کیفی وحشتناک دانشکده های معماری را ما را فراهم آورده است٬بلکه موجب پایین آمدن جایگاه استاد دانشگاه در میان جامعه و به ویژه دانشجویان معماری گشته است.از طرف دیگر به خاطر نبود سیستم درستی برای جذب و سنجش تواناییهای علمی استادان دانشگاه٬ بسیاری از کسانی که شایستگی واقعی برای انجام تدریس در دانشگاه را دارند٬بیرون گود می مانند.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]به هرحال٬ امیدوارم که این وبلاگ بتواند گوشه کمی از این فقر آموزشی را [FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]جبران کند و دست کم بتواند با معرفی منابع مناسب٬راهگشای مناسبی برای دانشجویان معماری٬شهرسازی و مرمت ایران باشد.[/FONT][/FONT]​


به نظر من هر دانشگاهی در هر رشته ای برای اینکه به هدف اصلی خودش نزدیک بشه باید راه حل های را اتخاذ کنه تا این امر بهتر صورت بگیره(اصل و فلسفه دانشگاه همینه) متاسفانه سیستم آموزشی ما من اسمشو گذاشتم "سیستم آزاد " یعنی دانشجو رو وارد یک پروسه نمیکنه و چیزی به اون القا نمیکنه،اما در این سیستم آموزشی دانشجو تا در ک نکنه "تنظیم شرایط معماری" به چه درد میخوره و کاربردش چیه نمیتونه پروژه طرح خودشو ارائه بده یعنی داره ذهن فعال میشه ثانیا دیگه هر کسی نمیتونه سلیقه ای تدریس کنه و بر روی یک برنامه مشخص پیش میره.
درسته که ما الان داریم تا ترم 3 دروس تئوری رو میخونیم سپس میریم روی طرح ها اما باید توجه داشته باشیم که دانشجو تا متوجه نشه که چرا داره این دروس رو میخونه ذهن و فکرش جهت گیری نمیکنه تا ذهن جهت گیری نکنه و هدف روشن نباشه کار به طور کامل انجام نمیگره و بعد ها دوباره مجبوره بره و مطالعه کنه.

به سایت ایشون سر بزنید سایت بسیار پر محتوایی است و مطالب خوب توش زیاده.
باتشکر فراوان از استاد شهرام سنجابی:heart:

 

ensan1

عضو جدید
سلام بر دوستان عزیز
من با نظرات "سپیدار عزیز" موافقم ،اما نظرم اینه که در بحث های که مربوط به خلق فضای معماری میشه باید "بحث های ارزشی کرد" ازفلسفه وجودی و بنیان هر چیزی سخن گفت.ما در معماری امروز خودمون اصلا بحث های ارزشی نمیکنیم ، درسته؟ این در حالی است که در دبیرستان ها هم بحث ارزشی نمیکردم پس نباید از دانشجویان این انتظار را داشته باشیم.
در صورتیکه به نظرم روح معماری فلسفه است.تا فلسفه به نتیجه مطلوبی نرسد بدیهی است که معماری هم به جایی نمیرسه.که شما در نوشته های پیشین اشاره کردید که تغییر زندگی ما بود که باعث تغییر معماری ما شد ،
مثلا تعریف ما از خانواده چیست؟هر تعریفی که بخواهیم داشته باشیم از خانواده و روابط بین اعضا یک معماری به خصوص هم داریم
یعنی به ازای هر تعریف از خانواده،یک معماری منحصر به همون تعریف را خواهیم داشت
اما این تقصیر معماران هم بود معماران چرا از اصول اولیه طراحی که "شناخت محیط" است افول کردند،معماران چرا از تعریف فضا براساس هدف زندگی کنار کشیدند.
چرا معماران هنر خودشان را حفظ نکردند؟ ،چرا با شرایط زمانه کنار آمدند؟چرا تعاریف غلط زندگی را پذیرفتند؟ پس اکثرمعماران ما تعریف هنر را نمیدانستند به نظرم
یک مثال آقای دکتر مهدی حجت میگوید اگر به شما کلاسی برای طراحی بدهند ،شما اگر رابطه آموزشی را یک رابطه یک طرفه بین استاد و شاگرد بدانید کلاس را یک جور طراحی میکنید،این در حالی است که اگر لازمه آموزش بهتر را ارتباط مستقیم بین استاد و شاگرد بدانند کلاس یک جور دیگر طراحی میشود،پس آنچه در اثر معماری شنیدنی است ،تعریف معمار از زندگی است که در آن مکان به خصوص رخ میدهد .پس علاوه بر مردم معماران ما هم تعاریف خود را عوض کردند .

بحث بعدی بحث برخی از "سوالات" است،ما همگی وظیفه داریم و جزء بدیهی زندگی ما هست که یک تعریف منطقی از زندگی داشته باشیم تعجب میکنم به شخصه که بعضی افراد چنین چیزی را نفی میکنند و به دنبالش نیستند (البته به ظاهر)،ثانیا فرهنگ اصیل هر کشوری آن است که به سوالات واقعی زندگی بهترین و منطقی ترین جواب را داده باشد(یعنی همون فلسفه)و معیار ما اونه حالا ما باید علت دور افتادن از این معیار را بحث کنیم(ابتدا باید دور از تمامی عادات به صورت منطقی بحث کنیم که آیا ما چیزهایی را که ارزش میدانیم به چه اندازه قبول داریم ؟) هنگامیکه که این به نتیجه رسید ،ما دارای معیار میشیم (یعنی ابتدا تشخیص بدیم که چی ارزشه سپس حرکت کنیم به سمتش)بعد این تبدیل میشه به صافی که هرچه نمیتونه خودشو وارد تعریف فرهنگ بکنه و مرز بین وسیله و فرهنگ روشن میشه،اما بحث اصلی که "برخی سوالات بود"
ایجاد سوال در ذهن از یک سری اطلاعات اولیه در مورد آن چیز خاص نشات میگیره. پس اول باید چک کنیم که بستر تولید این سوال چیه؟،ممکنه بر اساس تعاریف ما از اون چیز به خصوص و نوع نگاه ما به آن مقوله این سوالات از بنیان غلط باشند.
شما نگاه کنید به سوال "علم بهتر است یا ثروت؟" یا نگاه کنید که هنوز هم بعضی ها میگن که "علم با دین در تناقضه" خوب طرح چنین سئالی در فرهنگ اصیل ما یک کمدی بسیار خنده داره؟حالا نگاه کنید به بعضی ها که چه طور بچگانه و با اطلاعات ضعیف و بی بنیان خودشون به این سوالات جواب میدن در صورتیکه که ***** فرهنگ ما خود سوال رو رد میکنه،پایه های فکری گروهی که این سوالات را مطرح میکنند به طور کلی اشتباهه.
بحثی "سپیدار عزیز" در سازه های فلزی کرد عالی بود و به همین نکته به نظرم اشاره کرد،ما هنگامیکه میگیم "کورکورانه پذیرفتن"فرهنگ و روش زندگی کشورهای دیگه این پشتش یه دنیا حرف داره،چه طور یک کشور که با منطق فرهنگ خودشو پذیرفته سریعا و بدون سوال(البته در زمان معاصر بیشتره،البته این را هم بگم که سرعت پذیرش ما از کشور های دیگه خیلی کمتره)
میپذیره دون اینکه به اثراتش توجه کنه به تعاریف توجه کنه که این هم جای بحث داره

من گفته آقای امامی را تا حدی میپذیرم که گفتن آیا حاضرید با تمام خانواده در یک خانه زندگی کنید ،اینجا دیگه بحث مدرنیته و سنت نیست،اینجا بحث ارزشی در میانه،اینجا بحث نوع زندگی در میانه، اینجا ما باید به عنوان یک معمار توجه داشته باشیم که نظر ما در ارتباط با خانواده چیه؟


سرآخر هم اینکه من به شخصه نظرم اینه که یک معمار اصلا نباید با فرهنگ معاصر جلو بره البته باید تحلیل کنه دقیقا و ضعف ها و قوتا را بشناسه اما باید خودش تعریف اصیلی داشته باشه و هر بنایی رو بر اون اساس طراحی کنه شاید نهایت خود محوری باشه اما من این کار را خودخواهی نمیدانم (اگه دارم اشتباه میکنم لطفا نقدم کنید)چون اگه یک معمار دغدغه اصیلی داشته باشه اما هنگامیکه کار تمام شد همگی از آن راضی هستند و می فهمند که داشتند اشتباه میکردند خود من گاهی اوقات اینقدر در عادات غرق میشم که فکر میکنم دیگه اصلا راهی به غیر از این راه مثلا وجود نداره اما معمار با معماری خودش در یک فضای خاص تمام این عادات را در هم میشکنه.

نگاه کنید یه مثال شاید گفته های "سپیدار عزیز" را به نظر خودم(من اینطوری فهمیدم گفته های سپیدار عزیز رو)
فرض کنید شما دارید خونهای طراحی میکنید برای خانواده ای که مادر خانواده نویسنده است ،خوب شما باید اقتضا شغل نویسندگی رو در نظر بگیرید که این نویسنده به محیطی خلوت احتیاج داشته تا حتی بتواند برای ساعت ها فکر کنه،اما از یک منظر دیگه باید توجه داشته باشید که ایشون مادر خانواده است اگه بخواد مدت ها در یک اتاق در بسته باشه پس بچه ها چگونه از وجود مادر استفاده کنند؟حالا هرچه بچه ها کوچکتر باشند وابستگی بیشتر میشه حتی در این طراحی باید جوری فکر کرد که نیاز را در تمام سنین رفع کنه. (لبته باید توجه داته باشیم که ممکنه در یک تعریف از خانواده اصلا چنین روابطی اهمیت نداشته باشه!!!! و برای بچه ها مهم نباشه!!!!)
حالا اینجاست که معمار وارد کار میشه با در نظر گرفتن چنین نکات ظریفی جوری طراحی میکنه که مادر علاوه بر انجام دادن کار خودش در خانه و جلوی دید بچه ها باشه و بچه ها حس نکنند که مادرشان در خانه حضور نداره.حالا اگه معمار اینها رو در نظر نگیره چی میشه؟بچه ها اگه کوچیک باشن مادربزرگ باید نگه داره اونها رو اگه بزرگتر هم که باشند به ناراحتی درونی دچار میشه .این کیفیتی بود که در گذشته بهش توجه میشده در طراحی ما این اصول ایده طراحی معماران ما بوده به نظرم.
 
آخرین ویرایش:

archisem

عضو جدید
سلام دوستان...
من تازه واردم... هم توي معماري و هم توي اين سايت..
راستش به نظرم بايد سير تغييرات معماري غرب رو در كنار تحولات تاريخي كه در همون بازه هاي زماني در ايران اتفاق افتاده بررسي كنيم ... تا بتونيم در مورد اينكه بقول دوستمون چرا معماري امروز ما با فرهنگمون سازگاري نداره ،‌نظر درستي بديم...
اگر چه اين هم بستگي به اين داره كه ما تعريفمون از فرهنگ ايراني دقيقا چي هست...
ممكنه مثلا من بادگير رو جزئي از فرهنگ ايراني بدونم ... اما يه نفر ديگه اون رو صرفا يك نماد از يك دوره ي تاريخي و تلاش انسان اون دوره براي هماهنگ كردن محيط زندگي اش با طبيعت و استفاده هر چه بيشتر از مواهب طبيعي بدونه... وبهش به عنوان بخشي از يه فرهنگ غني نگاه نكنه ... بنابراين براي اين ادم نبودن عنصري مثل بادگير در معماري امروز مسئله ي مهمي نيست ... و اون خيلي راحت با تغيييرات كنار مياد... البته بايد يادمون باشه تعصب بي جا و سنت گرايي مانع پيشرفتمون نشه .. بلكه حواسمون رو جمع كنيم تا به جاي تقليد كردن صرف از سبك هاي معماري مطرح دنيا ،‌از نقاط قوت اونها الگو برداري كنيم و با نيم نگاهي به فرهنگ ايراني خودمون ،‌سبك خاص خودمون رو ارائه بديم....
ببخشيد سرتونو درد آوردم بچه ها ...
من خيلي از معماري نمني دونم هنوز...
خوشحال ميشم اگه نقدي داريد بگيد
ياعلي
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
فراخوان همایش معماری ایرانی، مدرسه ایرانی

دوشنبه 29 آذر 1389 10:59 بعد از ظهر نویسنده: محمدحامد موسوی
طبقه بندی:تازه های جهان معماری،





سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس كشور در نظر دارد همچون سالیان گذشته با همكاری دانشكده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، دانشكده معماری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از صاحب نظران در عرصه معماری كشور اقدام به برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی – معماری ایرانی در تاریخ 17 و 18 اسفند ماه سال جاری در محل نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نماید.





متعاقب اقدامات گذشته و با توجه به بستر مناسب فرا رو ، فرصت گرانبهایی است تا با همراهی قاطبه معماران دلسوز، اساتید و دانشجویان نخبه كشور مقالات پژوهشی و طرح های با هویت ، ماندگار و با دوام برای فضاهای آموزشی و پرورشی ، گردآوری تا مدرسه سازی به سمت و سویی هدایت شود كه نماد جایگاه و اهمیت واقعی آن درجامعه اسلامی مان باشد.
در این راستا از معماران مجرب كشور، اساتید و دانشجویان علاقمند ، با هدف دستیابی به مدارس با هویت و الگو مزین به ارزشها واصالتهای جامعه اسلامی ، دعوت به عمل می آید تا آثار برتر خود را جهت ارائه در نمایشگاه و شركت در مسابقه ارسال فرمائید .


موضوع مسابقه طراحی

مسابقه در دو بخش مقالات پژوهشی و طراحی فضاهای آموزشی انجام خواهد شد وشرکت در آن برای علاقمندان داخل و خارج كشور آزاد می باشد.
- آثار ارائه شده در مسابقه طراحی در سه بخش ، حرفه ای ، دانشجویی و ادارات کل نوسازی مدارس کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
- موضوع طراحی برای دو بخش حرفه ای و دانشجویی به صورت آزاد خواهد بود . (کلیه فضاهای آموزشی )
موضوع طراحی برای ادارات کل نوسازی مدارس كشور مختص مدارس ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ، مجتمع های آموزشی ، مدارس استثایی و مدارس با هویتی كه در سالهای قبل طراحی و اجراء شده و در همایشهای قبلی نیز ارائه نگردیده خواهد بود.

ارائه مقالات پژوهشی

محورهای ارائه مقالات :
1- میراث مدارس اسلامی و رهیافت های جدید ( بهره گیری از میراث اسلامی در معماری مدارس )
2- کلاسهای پویا ( فضاهای آموزشی انعطاف پذیر )
3- معماری پایدار در طراحی فضاهای آموزشی
4- فضای سبز و تاثیر آن بر عوامل آسیب زا
5- حلقه گمشده در طراحی مدارس ایران
كمیته علمی همایش آماده بررسی و ارزیابی مقالات است.
مقالات برگزیده در همایش ارائه و مقالات پذیرفته شده در کتاب همایش پنجم به چاپ خواهد رسید.
رعایت استانداردهای علمی و آکادمیک در نوشتن مقالات الزامی است و مقالات ارسالی باز گردانده نمی شود.

كارگاه آموزشی
- نقد و بررسی آثار برتر همایش توسط كمیته داوری ، در ضمن شركت برای عموم آزاد می باشد.

جوایز مسابقه

جوایز بخش طراحی :
نفر اول در هر بخش 10 سكه تمام بهار آزادی
نفر دوم در هر بخش 6 سكه تمام بهار آزادی
نفرسوم در هر بخش 4 سكه تمام بهار آزادی

جوایز بخش مقالات:
نفر اول 3 سكه تمام بهار آزادی
نفر دوم 2 سكه تمام بهار آزادی
نفرسوم 1 سكه تمام بهار آزادی

تقویم اجرایی مسابقات

برگزاری نمایشگاه مدرسه ایرانی – معماری ایرانی از 14 لغایت 18 اسفند ماه 1389 و همایش در روزهای 17 و 18 اسفند ماه در محل نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برپا خواهد شد.
جدول مهلت ارسال آثار

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات



7/11/89



آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات پس از داوری اولیه



27/11/89



آخرین مهلت ارسال طرحها



12/11/89



مدارك درخواستی

1- آثار ارسالی باید از محتوایی منطبق بر بیانیه های همایش اول تا چهارم برخوردار باشد .
2- پلان ها ، نماها ، برش ها ، پرسپكتیوها ، تحلیل طرح و سایت پلان
3- هر طرح بر روی حداكثر 3 شاسی از ورق فوم (Foam board) با ابعاد 70 *50 سانتیمتر بصورت افقی ارائه گردد .
4- ارسال ماكت و انیمیشن نیز علاوه بر شاسی ها توصیه می گردد .
5- عزیزان شركت كننده در خارج از كشور می توانند با ارسال فایلهای ( psd ) طرحها به نشانی الكترونیكی دبیرخانه همایش در مسابقه شركت نمایند .

اعلام نتایج داوری و اعطای جوایز

جوایز برندگان در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مدرسه ایرانی - معماری ایرانی اعطاء خواهد شد.
امید است نسبت به ارسال طرح یا طرحهای خود حداكثر تا تاریخ 12/11/89 به دبیرخانه ستاد همایش اقدام فرمائید. آثاری كه پس از این تاریخ واصل شود تنها پس از گزینش در بخش جانبی نمایشگاه ارائه خواهد گردید و در مسابقه شركت داده نخواهد شد. لازم به ذكر است دبیرخانه همایش از پذیرش آثار ارائه شده در همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی سنوات قبل، معذور است.

شرایط و مقررات كلی مسابقه

1- شرکت در مسابقه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی برای عموم آزاد است.
2- ثبت نام جهت شركت در مسابقه ، به صورت اینترنتی و دریافت فرم ثبت نام ، از طریق مراجعه به پرتال همایش مدرسه ایرانی - معماری ایرانی ( www.nosazimadares.ir/persianschool/default.aspx ) امکان پذیر است.
3- كارهای ارسالی جهت شركت در مسابقه باید بدون ذكر نام و مشخصات طراح و تنها با ذكر كد كاربری مخصوص هرپروژه كه به شركت كنندگان داده خواهد شد و همچنین ذكر عنوان طرح ارائه گردد.
4- برگزار کننده مجاز به استفاده آثار در نمایشگاه، کتاب و نشریات مرتبط با ذکر نام صاحب اثر میباشد.
5- هرگونه خسارت ناشی از پست یا حمل و نقل آثار، متوجه فرستنده خواهد بود و دبیر خانه هیچگونه مسئولیتی در قبال ارسال آثار نخواهد داشت.
6- کلیه آثار، تحویل آرشیو دبیرخانه مسابقه خواهند شد و عودت داده نخواهند شد.
برای دیدن سایت كلیك كنید.
آدرس و نشانه پستی دبیرخانه

نشانی پستی دبیرخانه: صندوق پستی 3641-19395
شماره تماس: 22678869(021)
نمابر: 22218939(021)
نشانی الکترونیکی دبیرخانه: persianschool@nosazimadares.ir
آدرس دبیرخانه : تهران – خیابان دكتر شریعتی – بلوار صبا – كوچه شهید عباس حسینی – سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس كشور
 

mina.eror

عضو جدید
کاربر ممتاز
فراخوان پنجمین دوره جایزه معماری میرمیران، مسابقه طراحی مفهومی ( CONCEPT DESIGN )
بنا بر اعلام بنیاد معماری میرمیران فراخوان جایزه سالانه معماری میرمیران به شرح ذیل اطلاع رسانی می گردد:

مقدمـه:
در تداوم تأثیر عناصر بنیادین طبیعت در شکل گیری فضای معماری و پیرو برگزاری مسابقات « پیوند ناگسستنی نور و معماری » و « رابطه آب و معماری» در دو سال گذشته این بار موضوع طبیعت سبز و رابطه آن با معماری را برگزیده است .

ارتباط ایرانیان با گیاهان ( گل و درخت ) رابطه ای دیرینه و عارفانه است و باغ ایرانی مظهری از تبلور این ارتباط است . خانه های ما در گذشته برگرد فضای سبز شکل می گرفتند و مردم این سرزمین در تطابق و تعامل محیط مصنوع و طبیعت ، جلوه هائی زیبا و سرشار از معنی خلق کرده و معرفتشان به تقدس و حرمت طبیعت را به نمایش گذاشته اند .

در طول قرون در همه کشورها رفته رفته ارتباط انسان با طبیعت سبز گسسته و کمرنگ شده است بطوریکه می توان گفت آثار معماری ساخته شده از اوایل قرن بیستم میلادی تاکنون غالباً بدون توجه به محیط طبیعی شکل گرفته که از عوامل فاجعه آمیز ناپایداری در شهرهای امروز ماست .

امروزه با مواجه شدن با مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار ، ناگزیر به پیوند مجدد فضای ساخته شده و فضای سبز در هر مقیاس هستیم .

بنیاد معماری میرمیران از تمامی معماران ، دانشجویان معماری ، طراحان و اندیشمندان جوان که به این موضوع علاقمندند دعوت می کند تا در مسابقه طراحی « معماری و طبیعت سبز» شرکت کنند .

از این رو از کلیه علاقمندان به شرکت در مسابقه درخواست می شود در اسرع وقت آمادگی خود را به نشانی الکترونیکی بنیاد اطلاع دهند .

زمان تحویل و داوری ها :
مهلت تحویل طرح ها به دبیرخانه بنیاد حداکثر تا ساعت 17 روز یکشنبه 17 بهمن ماه است . زمان داوری طرح ها روز چهارشنبه 27 و پنجشنبه 28 بهمن ماه خواهد بود ولی نتایج هیأت داوری و اهداء جوایز در مراسم یادمان و جایزة معماری میرمیران در اوایل اردیبهشت ماه 1390 و مقارن با هفتة معماری در خانة هنرمندان ایران اعلام خواهد شد .


مدارک مورد نیاز :
مدارک مورد نیاز باید بتوانند با استفاده از نقشه ها ، پرسپکتیوها ، رنگ ها ، ایماژهای سه بعدی کامپیوتری و یا عکس ماکت و یا هر روش دیگری به معرفی فضاهای اصلی داخلی و خارجی در رابطه با معماری و فضای سبز بپردازد . ضمناً از آنجائی که در نظر است کلیه طرح های منتخب در مراسم یادمان و جایزة معماری میرمیران در نمایشگاه جنبی به مدت یک هفته معرفی و به نمایش عمومی گذاشته شود ، لازم است مدارک هر طرح بصورت یک پوستر در قطع Height:166×Width:74 سانتیمتر به صورت عمودی به همراه خلاصه توضیحات ، حداکثر در یک صفحه A4 و فایل کامپیوتری محتوی پوستر و متن پروژه ارائه گردد . با توجه به اینکه پوستر ارائه شده به شرکت کنندگان محترم مسترد خواهد شد لذا جهت چاپ مجدد فایل های ارائه شده توسط بنیاد معماری میرمیران فایل های ارسالی می بایست از کیفیت (150dpi) در سایز 74 در 166 سانتیمتر عمودی و در قالب فرمت گرافیکی Tiff ارائه شوند . بدیهی است که در صورت عدم رعایت موارد اشاره شده پروژه در مسابقه ارائه نخواهد شد .
* لمینت کردن برای شیت های ارسالی اجباری نیست . * نام طراح و یا گروه طراحان و یا آرم خاصی به هیچ عنوان در روی پوستر درج نگردد.

میزان جوایز و اعضاء هئیت داوری متعاقباٌ اعلام خواهد شد .
آدرس بنياد میرمیران: تهران ،‌ ميدان ونك، خيابان ملاصدرا، خيابان شيراز جنوبي، كوچه گرمسار شرقي، پلاك 14
تلفن هاي 88058827 - 88038241 و88615869 فاكس 88031399
سایت مرتبط: http://mirmiran-arch.org
 

شیما(ص)

عضو جدید
سلام ensana1(این موضوع که میگی خیلی وقتها در گیر محدودیت های طراحی معماری هستی) را قبول دارم چون خودم همچین مورد های واسم پیش میاد راستش مردمان ایران درصد بیشتر شون توی معماری های قدیمی با محدودیت های خاص هستن و خیلی هاشون با راعایت کردن تمام ضماءب طراحی باز اون پجره ها ویا دیوار های طراحی شده یی زاده ذهن من را قبول نمی کنند و دنبال معماری با سبک به قولی قدیم و از دید گاه خودشون شیک وجزاب میگردند(نمی دونم شاید من یه جورای دارم اشتباه میکنم):que:
 

milad.ebadi

عضو جدید
نمايشگاه عكس باز باران

نمايشگاه عكس باز باران






خانه هنرمندان ايران برگزار مينمايد

نمايشگاه عكس باز باران
آثار:استاد كيان يگانگي


اول تا هفتم بهمن مااه هشتاد و نه
تهران-خانه هنرمندان ايران-تالار پاييز










 

unknown2036

عضو جدید
اقا اینجا رییس کل کیه؟ بابا جون بچتون این تازه واردو از تنگ اسم ما ور دارین!این از صد تا فحش بدتره واسه ادم.:wallbash:
 

raha

مدیر بازنشسته
اقا اینجا رییس کل کیه؟ بابا جون بچتون این تازه واردو از تنگ اسم ما ور دارین!این از صد تا فحش بدتره واسه ادم.:wallbash:

سلام. رئیس کل نداریم !! :w12:
تعداد پستهاتون همینطور که بالا میره، عنوانی که زیر اسمتون هست از تازه وارد به عضو و بعد هم به عضو فعال تغییر میکنه! موفق باشید.
 

unknown2036

عضو جدید
سلام. رئیس کل نداریم !! :w12:
تعداد پستهاتون همینطور که بالا میره، عنوانی که زیر اسمتون هست از تازه وارد به عضو و بعد هم به عضو فعال تغییر میکنه! موفق باشید.

خسته نباشی خواهر! خوب اینو که میدونم قربون شکلت! میگم شماکه رییس کلی یه توک پا برو تو setting این گزینه تازه واردو غیر فعالش کن!تیکشو بردار!
 

eye to eye

عضو جدید
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز
برای ارتقا همه جانبه تالار از دوستا عزیز خواهشمندم انتقادات و پیشنهادات خودشون رو اینجا مطرح کنند . منتظر نظرات شما در مورد تاپیکها و بخش ها و مطالب و نحوه مدیریت و قوانین هستم
با تشکر :gol:

چرا تو تاپیک چگونه معمار های تک شوم؟پست هایی که واسم میزنن دیده نمیشه؟
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فراخوان مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404 "با موضوع خانه، محله، شهر"

مقدمه:
در سند چشم‌انداز بيست ساله‌ نظام جمهوري اسلامي، آمده است: ایران، جهان شهري است فرهنگي،‌ دانش بنيان با هويت اصيل ايراني و اسلامي، زيبا،‌ مقاوم،‌ مرفه‌ و معيار در دنياي اسلام. بر همين اساس، در افق 1404، ایران به عنوان يك جهان شهر فرهنگي مطرح شده است. اين تعريف، بر اهميت هنر معماری و شهرسازی به عنوان تجسمی برخاسته از متن تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، تا رسیدن به جریانی موثر و هم شأن انقلاب اسلامی تاکید دارد.
توجه بيشتر به عناصر غير‌مادي معماري و شهرسازي چون زيبايي‌شناسي و پاسخگويي به نيازهاي عام مردم چون آرامش، احساس امنيت، احترام اجتماعي، حقوق فردي شهروندان و نيازهاي خاص‌تر چون هنر و فرهنگ، و البته توسعه‌ امكانات لازم و بسترسازي براي گسترش فرهنگ عمومي از ويژگي‌هاي اين ديدگاه است.


بر این اساس خانه آرمانشهر حوزه هنری با همکاری نهادها و سازمانهای ذیربط اقدام به برگزاری مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404 "با موضوع خانه، محله، شهر" مي نمايد.
اهداف:
1- بيان تصورات و ايده هاي معماران و شهرسازان از جايگاه مطلوب فضاهاي مختلف معماري ايران اسلامي در سال 1404
2- خلق طرح هايي جديد و روزآمد با توجه به اقتضاعات امروز و ارزشهاي محتوايي معماري اسلامي ايران در سال 1404
3- کمک به بازآفرینی و روزآمدسازی معماری ایرانی اسلامی در غالب هويت بخشي به سيماي شهر و روستاي ايران اسلامي
4- توجه و پرداختن به ارزشها، تعمیق فرهنگ معنویت و تعمیم هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه معماري و شهرسازي
5- تجسم عینی بالندگی، هوش، دانش و فرهنگ ایرانی در قالب مدنیت، تمدن شهر و روستا در سال 1404
6- شناخت و ترويج جوانب حكمي و معیارهای زیباشناسی و توجه به عناصر بصري موجود در نمادهاي ايراني ـ اسلامي و تناسب چهره فیزیکی شهر با هویت اسلامی
7- تحول الگوی ساخت ساختمانها به سوی بهره گیری از مصالح تجدید پذیر در راستاي صرفه جويي مصرف انرژي
8- کمک به رسانیدن اندیشه، تفکر و تمدن اسلامی به جایگاهی متناسب و نیز دست یافتن به هویتی مستقل در هنر و معماری در انقلاب اسلامی

شيوه داوري مسابقه: با توجه به اينكه موضوعات مسابقه از زاويه شكلي و ساختاري با يكديگر تفاوت دارند، امتيازاتي براساس معيارهاي تخصصي هر گروه و زيرگروه مشخص خواهد شد. هيات داوران آثار رسيده در موضوعات را بصورت جداگانه امتيازدهي نموده و سپس در مرحله آخر در مجموعه به بالاترين امتيازات در صورت عبور از حد نصاب جوايزي ارائه خواهد شد. به اين شيوه آثار گروه هاي مختلف با يكديگر مقايسه نشده و هر گروه و زيرگروه به صورت جداگانه و با معيارهاي همان گروه ارزيابي و امتياز دهي خواهد شد.همچنین در بخش مطالعات مکتوب (پایان نامه، کتاب، مقاله) به صورت جداگانه بررسی و سپس با لحاظ معیارها و ضرایبی امتیاز دهی خواهد شد.

موضوعات مسابقه ( بخش طراحی و بخش مطالعات مکتوب ) :
اين مسابقه در 2 بخش طراحی معماری و مطالعات مکتوب (پایان نامه،کتب،مقالات) ارائه خواهد شد . موضوعات بصورت كل در سه گروه خانه، محله، شهر قابل تقسيم مي باشند.

گروه خانه:
1- خانه هاي مسكوني
2- مجتمع هاي مسكوني و اقامتي

گروه محله:
1- مسجد
2- مدرسه
3- بازارچه
4- كتابخانه و خانه فرهنگ

گروه شهر:
1- معابر و ميادين
2- بيمارستان
3- دانشگاه
4- فرهنگسرا
5- پاركها و فضاي سبز
6- مجتمع تجاري و بازار

توضیح: شرکت کنندگان می بایستی هر یک به دلخواه سایتی را برای طراحی انتخاب نمایند که شناخت مطلوبی از فرهنگ و اقلیم آن منطقه داشته باشند.لذا پیشنهاد می شود این سایت درون محله ، منطقه یا شهر محل سکونت خود انتخاب گردد . همچنین لازم است مدارک مناسبی جهت معرفی سایت ، اقلیم و فرهنگ ویژه آن منطقه تهیه و ضمیمه گردد.

جوايز مسابقه:
جوايز اين مسابقه در هر 2 بخش طراحی و مطالعات نظری (پایان نامه،کتب،مقالات) ارائه خواهد شد. همچنين با توجه به استقبال و اعلام آمادگي نهادها و وزارتخانه هاي مختلف، اين جوايز براساس اعلام بعدي در بخشها و گروهاي مختلف به صورت جداگانه افزايش خواهد يافت.

بخش طراحی:
اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 100،000،000 ریال
اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 50،000،000 ریال
اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال
اثر چهارم ـ دهم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 5،000،000 ریال

بخش مطالعات نظری :
اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال
اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 20،000،000 ریال
اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 10،000،000 ریال

هیئت داوران:
هیئت داوران از که از اساتید دانشگاهی های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و سوره می باشند، متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

تقویم مسابقه:
- آخرین مهلت ارسال آثار: 10 اردیبهشت 1390
- زمان برپایی نمایشگاه: پایان اردیبهشت 1390

نحوه ارائه مدارک:
الف ) بخش طراحی و معماری :
- مدارك مورد نياز جهت شركت در مسابقه شامل: ارائه طرح حداكثر در پنج شيت A2، ماکت طرح (اختیاری)، شرح کانسپت در يك برگ A4 و دفترچه معرفی سایت A4 شامل ( سایت پلان با مقیاس 1:500 ، توضیحات پبرامون شرایط اقلیمی موثر در طراحی ، توضیحات پیرامون شرایط اجتماعی و فرهنگی منطقه ، توضیحات پبرامون نحوه تاثیر گذاری عوامل یاد شده در روند طراحی )
ارائه کلیه مدارک خواسته شده بر روی لوح فشرده می باشد، که شرح هريك از موارد در ذيل آمده است.
- موارد مورد نياز جهت ارائه در شيت هاي 2 A به شرح ذیل:
الف) پلان ها، نماها و مقاطع مورد نیاز کلی طرح
ب) نقشه ها، نماها و مقاطع مورد نیاز و سایر اطلاعات
ج) جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به کار رفته در طرح (اختياري)
د) تصاوير سه بعدي داخلي و خارجي
- ماکت طرح (اختیاری):
- لوح فشرده: كليه مدارك خواسته شده بايستي بر روي يك CD يا DVD نيز ذخيره وهمراه ساير مدارك ارسال گردد كه شامل موارد زير مي شود :
1) تصاوير سه بعدي با فرمت JPG در ابعاد حداقل 1240*1754 و حداكثر 2480*3500
2) نقشه هاي كامل فضا ها و سايت پلان به مقياس دلخواه و سايت پلان به مقياس 1:200 با فرمت DWF يا DWG .
3) كانسپت طرح با فرمت DOC

ب ) بخش مطالعات مکتوب :
1- هر مقاله بايد روي كاغذ سفيد بدون آرم و در ابعاد 29*21 سانتيمتر و با حفظ 5/2 سانتيمتر حاشيه از هر طرف و فاصله خطوط 5/1 سانتيمتر و به صورت كامپيوتري با نرم افزار office 2000 يا بالاتر با فونت Nazanin در اندازه فونت 12 تهيه شود . و ارسال ديسكت عاري از ويروس كامپيوتري حاوي مقاله، پس از پذيرفته شدن مقاله ضروري است .
2- هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر ارسال نماید.
3- حقوق معنوی آثار ارسالی میبایست کاملا متعلق به شرکت کننده باشد و هرگونه عواقب قضایی ناشی از چاپ و انتشار آثار توسط برگزار کننده مسابقه ، برعهده شرکت کننده خواهد بود .
4- مقالات با رعایت اصول مقاله نویسی علمی (ارائه فهرست، چکیده، مقدمه، طرح موضوع، بحث و نتیجه گیری، ارجاع درون متن و فهرست منابع) ارائه گردد.
5- مقاله نبايد قبلاً در هيچكدام از مجلات ، نشريات ، همايش ها و نشست هاي علمي و يا سايت هاي اينترنتي ارائه شده باشد .
6- شرکت کنندگان در بخش پایان نامه می بایست 2 نسخه کامل و در بخش کتاب 3 جلد از کتاب خود را ارسال نمایند .
 

عطر بارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا هیچکی سوال نپرسیده؟؟؟!!!
خب من میپرسم :دی

سوال 144.
آجر را تعریف کنید!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
ساده ترين تعريفي راكه بخواهيم براي آجر بنمائيم آن است كه بگوئيم آجر سنگي است مصنوعي كه از پختن خاك رس با استخوان بندي اصلي سنگ بدست مي آيد و ابعاد و تعداد آن مطابق احتياچ ما قابل تغيير مي باشد . مصرف آجر در ايران سابقه باستاني دارد و از زمان ساسانيان بناهايي بجا مانده كه در آنها آجر مصرف شده است مانند طاق كسري در بيستون و يا كف دالان مسجد جامع اصفهان كه براي فرش آن از آجرهايي استفاده شده است كه در آتشكده هاي ساخته شده در زمان ساسانيان بكار رفته بود .


انواع آجرها :
1 ـ آجرهاي رسي : الف : آجرهاي معمولي ب : آجرهاي نما ج : آجرهاي مهندسي
2 ـ آجرهاي نسوز
3 ـ آجر ماسه ـ آهك
4 ـ آجرهاي بتني
5 ـ آجرهاي مخصوص
 

takmemar

عضو جدید
خب سوال 144 رو من میپرسم
معماری مالزیایی چگونه معماری هستش کامل توصیح بدن
معماری مالزیایی در واقع همان معماری اسلامی است.
همانطور که در برجهای پتروناس که از عناصر هویت دهنده و افتخار آمیز مالزی محسوب میشوند، توجه به این معماری دیده میشود. در این برجها از ربع الحزب که در واقع به 2 مربع داخل هم گفته میشود، به عنوان المان تکرار شونده بهره گرفته شده است. ربع الحزب به نوعی سمبل معماری اسلامی و تداعی کننده ی نظم و هارمونی است.
 

ارشیتکت86

عضو جدید
چرا تاپیک سینما وتئاتر نداریم آیا؟؟؟
معماری وسینما خیلی بهم نزدیکن نمیدونم تو معماری تاپیک بزنم یا تو هنر آیا؟
 

raha

مدیر بازنشسته
متخصصین و اعضاء فعال تالار مهندسی معماری

متخصصین و اعضاء فعال تالار مهندسی معماری


  • لیست اعضاء متخصص و کاربران فعال :
yeganegi ..................متخصصSketch UP
ناصر نقدی ................
متخصص REVIT
Zancanaro.................
متخصص 3dMAX
ReD_CoDE ................
متخصص REVIT
mteymoori................متخصص sketchup
soroush89 ................متخصص Photoshop
eMJey........................متخصص AutoCAD
F.A.R.Z.A.D .............. متخصص مباحث اجرایی معماری

take off .................. کاربر فعال تالار مهندسی معماری
sahar-architect ......کاربر فعال تالار مهندسی معماری
et-rt .......................کاربر فعال تالار مهندسی معماری
F A R Z A N E ...........کاربر فعال تالار مهندسی معماری
SMH_ARCHI ............کاربر فعال تالار مهندسی معماری
arefeh.....................کاربر فعال تالار مهندسی معماری
imah........................کاربر فعال تالار مهندسی معماری

Asemane.P .............کاربر فعال تالار مهندسی معماری
atrali.......................کاربر فعال تالار مهندسی معماری
ebram0412.............کاربر فعال تالار مهندسی معماری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

h_rvn10

عضو جدید
سمینار تخصصی صنعتی سازی ساختمان و فناوری‌های نوین ساختمانی دانشگاه شهید بهشتی

سمینار تخصصی صنعتی سازی ساختمان و فناوری‌های نوین ساختمانی دانشگاه شهید بهشتی

تاریخ سمینار شنبه 7 اسفندماه از ساعت 8 صبح الی 13 دانشکده معماری و شهرسازی سالن شهید دلبری
Untitled-1_resize.jpg
منتظر همتون هستیم
 

mortezaasti

عضو جدید
معرفی مسابقات معماری (داخلی و بین المللی)

معرفی مسابقات معماری (داخلی و بین المللی)

سلام.
شرکت تو مسابقات معماری فرصت خوبی برای مطرح کردن ایده ها،نظرات و راهکارهاست.خیلی ها با شرکت تو مسابقات مشهور و مطرح شدن(مثل راجرز و پیانو با طراحی ژرژ پمپیدو ). حتی میتونید ازین طریق بورسیه ی دانشگاه ها یا وارد بازار کار بشین.
تو این تاپیک مسابقات مربوط به معماری معرفی میشن.
نحوه ی معرفی:
1- عنوان
2- حوزه( داخلی یا بین المللی)
3- آدرس وب سایت
4- مهلت ثبت نام
5- مهلت ارسال آثار
6- تاریخ اعلام نتایج
7- میزبان

هیچ وقت خودتون رو دست کم نگیرید.
با آرزوی شرکت و موفقییت..
 
آخرین ویرایش:

mortezaasti

عضو جدید
فراخوان مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404 "با موضوع خانه، محله، شهر"

فراخوان مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404 "با موضوع خانه، محله، شهر"

حــــــــــــــــــوزه: داخلی
آدرس وب سایت :
آخرین مهلت ارسال آثار: 10 اردیبهشت 1390
زمان برپایی نمایشگاه: پایان اردیبهشت 1390
میزبان مسابقات : آرمانشهر

توضیحات:
اطلاعات کلی:http://architect2007.blogfa.com/post-406.aspx

اهداف:
1- بيان تصورات و ايده هاي معماران و شهرسازان از جايگاه مطلوب فضاهاي مختلف معماري ايران اسلامي در سال 1404
2- خلق طرح هايي جديد و روزآمد با توجه به اقتضاعات امروز و ارزشهاي محتوايي معماري اسلامي ايران در سال 1404
3- کمک به بازآفرینی و روزآمدسازی معماری ایرانی اسلامی در غالب هويت بخشي به سيماي شهر و روستاي ايران اسلامي
4- توجه و پرداختن به ارزشها، تعمیق فرهنگ معنویت و تعمیم هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه معماري و شهرسازي
5- تجسم عینی بالندگی، هوش، دانش و فرهنگ ایرانی در قالب مدنیت، تمدن شهر و روستا در سال 1404
6- شناخت و ترويج جوانب حكمي و معیارهای زیباشناسی و توجه به عناصر بصري موجود در نمادهاي ايراني ـ اسلامي و تناسب چهره فیزیکی شهر با هویت اسلامی
7- تحول الگوی ساخت ساختمانها به سوی بهره گیری از مصالح تجدید پذیر در راستاي صرفه جويي مصرف انرژي
8- کمک به رسانیدن اندیشه، تفکر و تمدن اسلامی به جایگاهی متناسب و نیز دست یافتن به هویتی مستقل در هنر و معماری در انقلاب اسلامی

جوايز مسابقه:
جوايز اين مسابقه در هر 2 بخش طراحی و مطالعات نظری (پایان نامه،کتب،مقالات) ارائه خواهد شد. همچنين با توجه به استقبال و اعلام آمادگي نهادها و وزارتخانه هاي مختلف، اين جوايز براساس اعلام بعدي در بخشها و گروهاي مختلف به صورت جداگانه افزايش خواهد يافت.

بخش طراحی:
اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 100،000،000 ریال
اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 50،000،000 ریال
اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال
اثر چهارم ـ دهم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 5،000،000 ریال

بخش مطالعات نظری :
اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال
اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 20،000،000 ریال
اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 10،000،000 ریال

هیئت داوران:
هیئت داوران از که از اساتید دانشگاهی های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و سوره می باشند، متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

آدرس دبيرخانه مسابقه:
تهران- خیابان حافظ - تقاطع خیابان سمیه - حوزه هنری- دفتر آرمان شهر- دبیر خانه مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404
-کد پستی: 1599719513
- تلفکس: 34 69 89 88
جهت دریافت ویژه نامه و آخرین اخبار مسابقه می توانید از طریق سامانه عضویت به آدرس http://armanshahr.net/register.php فرم مربوطه را تکمیل نمایید تا از طریق شرکت پست بسته مربوطه را دریافت نمایید.
 
آخرین ویرایش:

mortezaasti

عضو جدید
مسابقه طراحی و ترکیب

مسابقه طراحی و ترکیب


حــــــــــــــــــوزه: بين المللي حرفه اي
آدرس وب سایت : http://soa.utexas.edu/caad/mia-aim/
مهلت ثبــــت نام : 1390/01/26
مهلت ارسال آثار : 1390/02/27
تاریخ اعلام نتایج : 1390/05/18
میزبان مسابقات : The University of Texas at Austin​
 
آخرین ویرایش:

mortezaasti

عضو جدید
مسابقه هنر2011 ناسا – آینده پرواز

مسابقه هنر2011 ناسا – آینده پرواز


حــــــــــــــــــوزه: بين المللي دانشجويي
آدرس وب سایت : http://artcontest.larc.nasa.gov/
مهلت ثبــــت نام : 1390/01/26
مهلت ارسال آثار : 1390/01/26
تاریخ اعلام نتایج : 1390/04/09
میزبان مسابقات : NASA
 
آخرین ویرایش:

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
می شه سایت راهم معرفی کنید؟
مدارک را باید به کجا ارسال کنیم؟

سلام دوست عزيز اينم بقيه اطلاعاتش

تذكر مهم :
الف) در بخش طراحی و معماری در صورت استفاده از فونت فارسی در فایل cad ، فونت مورد استفاده در لوح فشرده ذخیره گردد.
ب) كليه مدارك بايد مطابق با نيازهاي مسابقه و در مدت زمان مقرر به دست هيئت برگزاركننده برسد و در غير اين صورت از ليست شركت كنندگان حذف خواهد شد.
ج) كليه مدارك بايد در سيستم متريك ارائه گردد.
ه) آثار ارسالی عودت داده نمی شود.

آیین نامه و شرایط اختصاصي مسابقه:
1- شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است.
2- مسابقه حاضر بصورت آزاد و در يك مرحله برگزار مي گردد.
3- در مورد افراد حقيقي كه بصورت گروهي در مسابقه شركت خواهند نمود، تنها فردي را كه با عنوان سر گروه ثبت نام مي كند، جهت انجام مراحل مسابقه به رسميت مي شناسد.
4- آثار قبل از ارائه به هيات داوران توسط دبيرخانه مسابقه بررسي مي شود و در صورت رعايت شرايط مسابقه و مسائل فني، جهت داوري نهايي به هيات داوران ارجاع خواهد شد.
5- برگزاركننده، طرحها و آثار مکتوب رسيده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضي و با ذكر مشخصات صاحب طرح و اثر منتشر خواهد نمود.
6-طرحها وآثار ارائه شده، پس از پايان مراحل مسابقه مسترد نخواهد شد.
7- برگزاركننده در قبال تاخير و يا خسارت وارده به مدارك قبل از تحويل آن به دبيرخانه، مسئوليتي را بر عهده نمي گيرد.
8- ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله قبول مقررات است.
9-تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده بوده و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.
10- ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت اثر است.در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت کننده مورد نظر از مراحل مسابقه حذف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
11- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
12- برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شیوه ای که صلاح بداند در نقاط مختلف اعم از داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته و یا به روشهایی مانند: کتاب، مجله تصویری، برنامه تلویزیونی و . . . با ذکر نام هنرمند منتشر سازد و چنانچه این امر منجر به کسب در آمدی شود، برگزارکننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از اثر را به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد.
13- برگزارکننده هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی ناشی از ارسال نامطلوب آثار ندارد.

آدرس دبيرخانه مسابقه:
تهران- خیابان حافظ - تقاطع خیابان سمیه - حوزه هنری- دفتر آرمان شهر- دبیر خانه مسابقه معماری و شهرسازی ایران 1404
-کد پستی: 1599719513
- تلفکس: 34 69 89 88


ایمیل : info@mah3d.com
 

Similar threads

بالا