نیکوکار هستیم؟ چه باید کرد؟

engineer saba

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]به نظر من هم ایمان به خدا یعنی باور داشتن قلبی ، زبانی و عملی به خدا.[/FONT]
[FONT=&quot]وقتی نگاهی به گستره جهان هستی میندازم و عظمت و شگفتی پدیده های خلقت رو می بینم[/FONT]
[FONT=&quot]از پیچیدگی و عظمت منظومه شمسی ،آسمانها، کهکشانها تا بوجود آمدن یک انسان(که اوج هنر و خلاقیت خداوند هست)[/FONT]
[FONT=&quot]تا ریز ترین پدیده ها اولین چیزی که به ذهن میرسه توانمندی و قدرت خالق در خلق اونهاست[/FONT]
[FONT=&quot]که حتی فکر جزئی ترین قسمتها رو کرده.[/FONT]
[FONT=&quot]مثلا خود ما انسانها دنیایی از شگفتی هستیم.....که هنوز بازهم با پیشرفت علم و اگاه شدن به مکانیزم [/FONT]
[FONT=&quot]وجودی انسان باز هم ابعاد نا شناخته زیادی وجود داره.[/FONT]
[FONT=&quot]وقتی شعور و هوشمندی رو در تمام ذرات در جهان هستی مشاهده می کنیم حتی در مولکول های اب[/FONT]
[FONT=&quot]این فقط نشان از قادر و توانا بودن بی بدیل خالق هست.[/FONT]
[FONT=&quot]خوب اینجاست که انسان خدا رو از اعماق قلبش حس میکنه و باور ی بوجود میاد که حتما دست یک خالق توانا[/FONT]
[FONT=&quot]پشت همه پدیده هاست.و باور و اعتماد به خدا در انسان ایجاد میشه.[/FONT]
[FONT=&quot]من به قضیه ایمان به خدا همیشه از این منظر نگاه میکنم.[/FONT]
 

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]
[/FONT]اآرتور اش ، قهرمان تنيس ويمبلدون، به علت دريافت خون آلوده به ويروس اچ آي وي (ايدز) هنگام عمل قلب در سال 1983 ، به بيماري ايدز مبتلا شد و در حاليكه در بستر مرگ قرار داشت ، هر روز هزاران نامه از اقصي نقاط دنيا از جانب طرفدارانش دريافت مي كرد. يكي از نامه هايي كه بدست وي رسيد بدين مضمون بود ، " چرا خداوند ترا براي مبتلا شدن به اين بيماري مهلك انتخاب كرد؟"
آرتور اش پاسخ نامه را اين چنين نوشت :
در دنيا ، پنجاه ميليون كودك شروع به يادگيري بازي تنيس مي كنند. از اين تعداد ، پنج ميليون نفر بازي تنيس را ياد مي گيرند. پانصد هزار نفر از آنها اين ورزش را بطور حرفه اي دنبال مي كنند. از اين تعداد ، پنجاه هزار نفر وارد مرحله مسابقات قهرماني مي شوند ، پنج هزار نفر از آنها به مرحله مسابقات " گراند اسلم" راه مي يابند، فقط پنجاه نفر از اين تعداد به مرحله مسابقات " ويمبلدون " ميرسند ، چهار نفر از آنها وارد مرحله نيمه نهايي مي شوند ، دو نفر به مرحله فينال راه مي يابند و فقط يك نفر قهرمان مي شود. زمانيكه من جام قهرماني را در دستانم نگاه داشته بودم ، هيچگاه از خداوند نپرسيدم " چرا من؟!!!"
پس امروز نيز كه در درد و رنج هستم نبايد از خداوند بپرسم ، " چرا من؟

به نظر من ايمان بخدا يعني اين !!"
 
آخرین ویرایش:

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]کوهنوردي می‌خواست از بلندترین کوه بالا برود[/FONT][FONT=&quot]...[/FONT]
[FONT=&quot]او پس از سالها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می خواست، تصمیم گرفت تنها از کوه بالا برود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot] شب، بلندی های کوه را تماماً در برگرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود و ابر روی ماه و ستاره ها را پوشانده بود[/FONT][FONT=&quot]...[/FONT][FONT=&quot] همانطور که از کوه بالا می رفت، چند قدم مانده به قله کوه، پایش لیز خورد و در حالی که به سرعت سقوط می کرد، از کوه پرت شد[/FONT][FONT=&quot]...[/FONT][FONT=&quot] در حال سقوط فقط لکه های سیاهی را در مقابل چشمانش می دید و احساس وحشتناک مکیده شدن به وسیله قوه جاذبه او را در خود می گرفت[/FONT][FONT=&quot]...[/FONT][FONT=&quot] همچنان سقوط می کرد و در آن لحظات ترس عظیم، همه رویدادهای خوب و بد زندگی به یادش آمد.اکنون فکر می کرد مرگ چقدر به او نزدیک است[/FONT][FONT=&quot]...[/FONT][FONT=&quot] ناگهان احساس کرد که طناب به دور کمرش محکم شد. بدنش میان آسمان و زمین معلق بود و فقط طناب او را نگه داشته بود و در این لحظه ی سکون برایش چاره ای نمانده جز آن که فریاد بکشد[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]" [/FONT][FONT=&quot]خدایا کمکم کن[/FONT][FONT=&quot]"[/FONT]
[FONT=&quot]ناگهان صدایی پر طنین که از آسمان شنیده می شد، جواب داد[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]" [/FONT][FONT=&quot]از من چه می خواهی؟[/FONT][FONT=&quot] "[/FONT]
[FONT=&quot]ای خدا نجاتم بده[/FONT][FONT=&quot]![/FONT]
[FONT=&quot]واقعاً باور داری که من می توانم تو را نجات بدهم؟[/FONT]
[FONT=&quot]البته که باور دارم[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]اگر باور داری، طنابی که به کمرت بسته است را پاره کن[/FONT][FONT=&quot]!!![/FONT]
[FONT=&quot]یک لحظه سکوت... و مرد تصمیم گرفت با تمام نیرو به طناب بچسبد[/FONT][FONT=&quot].....[/FONT][FONT=&quot] چند روز بعد در خبرها آمد: یک کوهنورد یخ زده را مرده پیدا کردند. بدنش از یک طناب آویزان بود و با دستهایش محکم طناب را گرفته بود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]او فقط یک متر با زمین فاصله داشت[/FONT][FONT=&quot]:gol::gol:![/FONT]
 
آخرین ویرایش:

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]روزي روزگاري اهالي يه دهکده تصميم گرفتند تا براي نزول باران دعا کنند, در روز موعود همه مردم براي مراسم دعا در محلي جمع شدند و تنها يك پسر بچه با خودش چتر آورده بود و اين يعني ايمان[/FONT][FONT=&quot]:gol:.[/FONT]​
 
آخرین ویرایش:

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاپیک خیلی قشنگ شده.آدم کیف میکنه پستارو میخونه
داستان های جناب ITDeveloper و شیرین22 هم خیلی قشنگ هستن و به دل آدم میشینه.
جوهر بازم زمینه ساز زیبایی شدی :w27:
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
من هم به وجود افریدگار معتقد هستم اما گاهی دچار شبهه میشم.....:(
بعضی وقتا فکر میکنم شاید خدایی نیست البته این اتفاق خیلی کم برام پیش میاد به هر حال وقتی که حس میکنم هست زندگی برام خوشایند تره
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین مورد بحث درباره ایمان به خدا و شرایط و ویژگیهای ایمان واقعی و نحوه درکش وخلاصه هرچی می دونید
ایمان واقعی به خدا داشتن نه یعنی ایمان زبانی بلکه ایمان قلبیست . یعنی چی ؟ ایمان یعنی باوری فرا زمینی و استوار و تا حدودی مستقل از خرد و تجربه . وقتی شما به یه چیزی ایمان داری یعنی او رو معبود خودت میدونی یعنی او رو بالاتر از خودت میدونی یعنی به حرفاش توجه داری و تا جایی که ممکنه و در توانت هست سعی میکنی انجامشون بدی و از همه مهمتر حتی اگه به حرفش به نظر عقل محدودت یه خورده شک کنی بازم چون به او ایمان داری انجامش میدی . چون میدونی او همه صفات خوب رو داراست و از همه مهمتر آفریدگار این جهانه ، چرا اینو میگم به نظرتون یه کسی که راههای مختلفی رو جلوتون میزاره بیشتر از تک تک خطرات و درستیهای راهها با خبره یا من و شمایی که تازه واردیم ؟
 
آخرین ویرایش:

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]هيچ وقت به خدا[/FONT]
[FONT=&quot]نگو يه مشکل بزرگ دارم[/FONT]
[FONT=&quot]به مشکل بگو من يه[/FONT]
[FONT=&quot]خداي بزرگ دارم:heart:[/FONT]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایمان از دیدگاه حضرت علی (ع)

ایمان از دیدگاه حضرت علی (ع)

خب اولیش از دیدگاه خودم بود و طبیعتا عاری از عیب و ایراد نیست . گفتم بیام از دیدگاه یک شخصیت معصوم نیز این مهم رو بیان کنم .
ایمان از دیدگاه حضرت علی (ع)

در كتاب شريف نهج البلاغه كه حاوى سخنان نغز و حكيمانه حضرت على عليه‏السلام مى‏باشد، مساله ايمان از جايگاه و اهميت ويژه‏اى برخوردار است و به جهات گوناگون آن پرداخته شده است كه در اين نوشتار به نمونه‏هايى از آن اشاره مى‏شود:
الف) فضيلت ايمان
«همانا بهترين چيز كه نزديكى خواهان به خدا سبحان بدان توسل مى‏جويند ايمان به خدا و پيامبر ... است‏»
ب) اقسام ايمان
«برخى ايمان در دلها برقرار است، و برخى ديگر ميان دلها و سينه‏ها عاريت و ناپايدار» (2)
ج) پايه‏هاى ايمان
«ايمان بر چهار پايه استوار است‏بر شكيبائى، و يقين، و عدالت و جهاد. شكيبائى و صبر را چهار شاخه است: آرزومند بودن، ترسيدن، و پارسائى و چشم اميد داشتن. پس آن كه مشتاق و آرزومند بهشت‏بود شهوتها را از دل زدود، و آن كه از دوزخ ترسيد، از آنچه حرام است دورى گزيد، و آن كه خواهان دنيا نبود و پارسائى داشت مصيبتها بروى آسان نمود، و آن كه مرگ را چشم داشت، در كارهاى نيك پاى پيش گذاشت.
و يقين بر چهار شعبه است: بر بينائى زيركانه، و دريافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پيشينيان. پس آن كه زيركانه ديد حكمت‏بروى آشكار گرديد، و آن را كه حكمت آشكار گرديد عبرت آموخت، و آن كه عبرت آموخت چنان است كه پشينيان زندگى را در نورديد.
و عدل بر چهار شعبه است: بر فهمى ژرف نگرنده، و دانشى پى به حقيقت‏برنده و نيكو داورى فرمودن، و در بردبارى استوار بودن. پس آن كه فهميد به ژرفاى دانش رسيد و آنكه به ژرفاى دانش رسيد از آبشخور شريعت‏سيراب گرديد و آن كه بردبار بود، تقصير نكرد و ميان مردم با نيكنامى زندگى نمود.
و جهاد بر چهار شعبه است: به نيك وادار نمودن و از كار زشت منع فرمودن و پايدارى در پيكار با دشمنان، و دشمنى با فاسقان. پس آنكه به كار نيك واداشت، پشت مومنان را استوار داشت، و آن كه از كار زشت منع فرمود بينى منافقان را به خاك سود؛ و آن كه در پيكار با دشمنان پايدار بود، حقى را كه برگردن دارد ادا نمود؛ و آن كه با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آيد، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخيز وى را خشنود نمايد»
و در جاى ديگر درباره حقيقت ايمان فرمودند
«ايمان، شناختن به دل، و اقرار به زبان و فرمان بردن با اندامها است‏»
د) نشانه‏هاى ايمان
1 - «ايمان بنده راست نباشد، جز آنگاه كه اعتماد او بدانچه در دست‏خداست‏بيش از اعتماد وى بدانچه در دست‏خود اوست‏بود.»
2 - كلمه 333 كلمات قصار ص 420 نهج البلاغه:
(در صفت مؤمن فرمود:) شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش. سينه او هر چه فراختر است و نفس وى هر چه خوارتر. برترى جستن را خوش نمى‏دارد، و شنواندن نيكى خود را به ديگران دشمن مى‏شمارد. اندوهش دراز است، همتش فراز. خاموشى‏اش بسيارست، اوقاتش گرفتار؛ سپاسگزار است، شكيبايى پيشه است، فرو رفته در انديشه است، نياز خود به كس نگويد، خوى آرام دارد، راه نرمى پويد. نفس او سخت‏تر از سنگ خارا - در راه ديندارى - و او خوارتر از بنده - در فروتنى و بى‏آزارى -.
و نيز فرمود: «ايمان آن است كه راستى را برگزينى كه به زيان تو بود بر دروغى كه تو را سود دهد، و گفتارت بركردارت نيفزايد و چون از ديگرى سخن گويى ترس از خدا در دست آيد»
ه) آفات ايمان
1 - همنشينى با اهل هوى و هوس
2 - دروغ گفتن
3 - حسد ورزيدن
«همنشينى پيروان هوا فراموش كردن ايمان و جاى حاضر شدن شيطان است. از دروغ دورى گزينيد كه از ايمان به دور است ... بر هم حسد مبريد كه حسد ايمان را مى‏خورد چنانكه آتش هيزم را»
و) عوامل تقويت ايمان
1 - اعمال صالح
«ايمان را بر كرده‏هاى نيك دليل توان ساخت، و از كردار نيك ايمان را توان شناخت‏»
2 - سلامت قلب
«ايمان بنده‏اى استوار نگردد تا دل او استوار نشود و دل او استوار نشود تا زبان او استوار نگردد»
3 - صبر
«صبر و شكيبائى نسبت‏به ايمان مثل سر است نسبت‏به تن، همانطور كه تنى سر ندارد فايده‏اى ندارد، ايمانى هم كه صبر و شكيبائى در او نباشد فائده‏اى ندارد»
4 - حياء
«هيچ ايمانى مثل حياء نيست‏»
ز) نتائج ايمان
1 - شهود حق
«ديده‏ها او را آشكارا نتوان ديد، اما دلها با ايمان درست‏بدو خواهد رسيد»
2 - توان فهم معارف عالى
«دانستن امر ما (ولايت) كارى سخت است و تحمل آن دشوار كسى آن را تحمل نكند جز انسان با ايمانى كه خداوند قلب او رابراى ايمان آزموده باشد»
 

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]ملاصدرامي گويد: خداوند بي نهايت
[/FONT][FONT=&quot]است و لامكان و بي زمان اما به قدر
[/FONT][FONT=&quot]فهم تو كوچك مي شود و به قدر نياز
[/FONT][FONT=&quot]تو فرود مي آيد و به قدرآرزوي تو
[/FONT][FONT=&quot]گسترده مي شود و به قدر ايمان تو
[/FONT][FONT=&quot]كارگشا مي شود.[/FONT]
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
1 - همنشينى با اهل هوى و هوس
2 - دروغ گفتن

3 - حسد ورزيدن
«همنشينى پيروان هوا فراموش كردن ايمان و جاى حاضر شدن شيطان است. از دروغ دورى گزينيد كه از ايمان به دور است ... بر هم حسد مبريد كه حسد ايمان را مى‏خورد چنانكه آتش هيزم را»
متاسفانه اینا از مهمترین اصول هستن در جامعه زیاد رعایت نمیشه.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایمان به خدا از اضطراب و استرس انسان می‌کاهد .

ایمان به خدا از اضطراب و استرس انسان می‌کاهد .

گفتیم نظر خودمونو که دادیم نظر یکی از معصومین بزرگوار رو هم دیدیم حالا بیایم سراغ نظر محققان :

در یک تحقیق پژوهشگران کانادایی اعلام کردند : ” ایمان به خداوند اضطراب را کاهش می‌د‌هد و میزان استرس و تنش را که جزو لاینفک زندگی امروزی است، به حداقل می‌رساند ” .
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان دانشگاه تورنتو در مطالعات جدیدی دریافته‌اند تحت شرایط استرس‌زا مغز افراد با ایمان و بی‌ایمان به طور متفاوت از همدیگر عمل می‌کند.
محققان می‌گویند: ایمان و اعتقاد به خداوند تاثیر آرامش‌بخش روی مغز دارد. این تاثیر به راحتی اضطراب را متوقف کرده و استرس را کاهش می‌دهد. مایکل اینزلیچ، پروفسور روانشناسی به عنوان بخشی از این تحقیق یک آزمایش کنترل ذهنی را روی شرکت‌کنندگان انجام داده است. در حین انجام آزمایش، الکترودهایی نیز به مغز این افراد متصل شد تا فعالیت مغزی آنها در شرایط فوق ارزیابی شود.
تحقیقات نشان داد: در اشخاصی که به خدا ایمان داشتند میزان فعالیت در مقایسه با افراد بی‌ایمان،‌ در بخشی از قشر مخ موسوم بهACC بسیار کمتر بوده است.ACC بخشی از مغز است که به اصلاح و تغییر رفتار کمک می‌کند.
این اصلاح رفتار با علامت دادن در زمانی که توجه و کنترل مورد نیاز است، صورت می‌گیرد. نیاز به این کنترل و توجه بویژه در زمانی احساس می‌شود که اتفاقات اضطراب‌آور مانند انجام دادن یک کار اشتباه، در حال وقوع است.
محققان می‌گویند: هرچه ایمان فرد به خداوند قوی‌تر باشد این قسمت از مغز در صورت مواجهه با اضطراب کمتر واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه فرد کمتر خطا می‌کند.
محققان دریافتند: این تاثیر آرامش‌بخش در افرادی که وجود خداوند را باور دارند به سادگی بروز می‌کند. چنین ارتباطی باعث می‌شود افراد با ایمان بتوانند شخصیت و توانایی‌های ذهنی خود را نیز بهتر کنترل کنند.
 

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]نوشته لوراگايا[/FONT]
[FONT=&quot]سالها پیش، در یک روز گرم تابستان، پسر کوچکی با عجله لباسهایش را در آورد و خنده کنان داخل دریاچه شیرجه رفت[FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot] مادرش از پنجره نگاهش می کرد و از شادی کودکش لذت میبرد. مادر ناگهان تمساحی را دید که به سوی پسرش شنا می کرد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]مادر وحشت زده به سمت دریاچه دوید و با فریادش پسرش را صدا زد . پسرش سرش را برگرداند ولی دیگر دیر شده بود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]تمساح با یک چرخش پاهای کودک را گرفت تا زیر آب بکشد، مادر از راه رسید و از روی اسکله بازوی پسرش را گرفت. تمساح پسر را با قدرت می کشید ولی عشق مادر به آنقدر زیاد بود که نمی گذاشت پسر در کام تمساح رها شود.کشاورزی که در حال عبور از آن حوالی بود ، صدای فریاد مادر را شنید، به طرف آنها دوید و با چنگک محکم بر سر تمساح زد و او را فراری داد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]پسر را سریع به بیمارستان رساندند. دو ماه گذشت تا پسر بهبودی پیدا کند. پاهایش با آرواره های تمساح سوراخ سوراخ شده بود و روی بازوهایش جای زخم ناخنهای مادرش مانده بود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]خبرنگاری که با کودک مصاحبه می کرد از او خواست تا جای زخمهایش را به او نشان دهد. پسر شلوارش را کنار زد و با ناراحتی زخمها را نشان داد ،سپس با غرور بازوهایش را نشان داد و گفت ،[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]" [FONT=&quot]این زخمها را دوست دارم ، اینها خراشهای عشق مادرم هستند[/FONT][FONT=&quot]."[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]گاهی مثل یک کودک قدرشناس[/FONT]
[FONT=&quot]خراشهای عشق خداوند را به خودت نشان بده[/FONT]
[FONT=&quot]خواهی دید چقدر دوست داشتنی هستند[/FONT][FONT=&quot].:heart:[/FONT]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
كاهش افسردگي‌ با ايمان به خدا

كاهش افسردگي‌ با ايمان به خدا

جام جم آنلاين: يك تحقيق جديد نشان داده است كه ايمان و اعتقاد مذهبي اشخاص مي‌تواند روي احتمال ابتلاي آنها به اختلال رواني افسردگي تاثير بگذارد. در اين تحقيق، پژوهشگران دانشگاه تمپل روي شرايط و وضعيت ايمان نزديك به هزار نفر تجزيه و تحليل انجام دادند.

آنها هر دامنه از مذهب‌گرايي را با ميزان خطر ابتلاي افراد به افسردگي مقايسه كرده و دريافتند ؛ آن دسته از اشخاصي كه به ميزان بيشتري از مذهب دورند، احتمال ابتلايشان به افسردگي 5/1‌برابر بيشتر از كساني است كه كمتر از مذهب جدا هستند. ( اینو خداییش من یکی به عینه تو اقوام دیدم )
به گفته جوآنا ماسلكو، پژوهشگر ارشد اين تحقيقات، شايد علت اين تاثير آن باشد كه اشخاص مبتلا به افسردگي تمايل دارند از مذهب به عنوان يك مكانيسم سازگار كننده استفاده نمايند.

در نتيجه اين اشخاص بيشتر با خدا ارتباط مي‌گيرند و بيشتر مناجات و عبادت میکنند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايمان انيشتين به خدا در يك كتاب

ايمان انيشتين به خدا در يك كتاب

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از «كريسشين پست»، «ايزاكسن» در اين كتاب نه تنها از لحاظ علمي، بلكه بيشتر به جنبه انساني شخصيت «انيشتين» پرداخته و در بخش‌هاي مختلف اين كتاب مداركي از زندگي پدر فيزيك نوين آورده است كه نشان از ايمان عميق او به خدا دارند.
اين نويسنده در بخشي از كتاب «انيشتين: زندگي و كائنات او» مي‌نويسد: «اما حيرت و جذبه ايمان به خدا در زندگي او [انيشتين] در دهه 50 سالگي او بيشتر نمود پيدا مي‌كند به ويژه زماني كه او به خدا روي مي‌آورد كه به بيان خود او «تجلي وجود در قوانين كائنات» است.»
در اين كتاب «ايزاكسن» همچنين به انتقاد «انيشتين» از منكران وجود خدا اشاره مي‌كند و در يك مورد به نقل از يكي از دوستان «انيشتين» جمله اي از او مي‌نويسد كه «هميشه افرادي هستند كه منكر وجود خدا مي‌شوند، اما آن چه واقعاً من را عصباني مي‌كند اين است كه اين افراد براي اثبات ديدگاه‌هاي خودشان از من نقل قول مي‌كنند
به اعتقاد «ايزاكسن» اعتقاد «انيشتين» به خدا نتيجه كشفيات وي در زمينه فيزيك و ساير علوم بوده كه به ايمان به وجودي فوق بشري منتهي شده است كه منبع آفرينش جهان و نظم آن است.
كتاب «انيشتين: زندگي و كائنات او» در 704 صفحه و توسط انتشارات «سايمون اند شوستر» منتشر شده است
 

shirin.agro

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جم آنلاين: يك تحقيق جديد نشان داده است كه ايمان و اعتقاد مذهبي اشخاص مي‌تواند روي احتمال ابتلاي آنها به اختلال رواني افسردگي تاثير بگذارد. در اين تحقيق، پژوهشگران دانشگاه تمپل روي شرايط و وضعيت ايمان نزديك به هزار نفر تجزيه و تحليل انجام دادند.

آنها هر دامنه از مذهب‌گرايي را با ميزان خطر ابتلاي افراد به افسردگي مقايسه كرده و دريافتند ؛ آن دسته از اشخاصي كه به ميزان بيشتري از مذهب دورند، احتمال ابتلايشان به افسردگي 5/1‌برابر بيشتر از كساني است كه كمتر از مذهب جدا هستند. ( اینو خداییش من یکی به عینه تو اقوام دیدم )
به گفته جوآنا ماسلكو، پژوهشگر ارشد اين تحقيقات، شايد علت اين تاثير آن باشد كه اشخاص مبتلا به افسردگي تمايل دارند از مذهب به عنوان يك مكانيسم سازگار كننده استفاده نمايند.

در نتيجه اين اشخاص بيشتر با خدا ارتباط مي‌گيرند و بيشتر مناجات و عبادت میکنند




[FONT=&quot]معبد خداوند فقط به روی دلی شاد و آواز خوان و رقصان باز است .[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]دل گرفته را به این معبد راهی نیست،[/FONT]



[FONT=&quot]پس، از اندوه اجتناب کن.[/FONT]



[FONT=&quot]دل خود را از همه رنگ ها سرشار کن[/FONT]



[FONT=&quot]درخشان و رنگارنگ مثل یک طاووس-[/FONT]



[FONT=&quot]و برای این {دلشادی و آواز و رقص} به دنبال دلیلی نباش .[/FONT]


[FONT=&quot]کسی که برای شادی دلیلی می جوید ، شاد نخواهد بود .[/FONT]
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
[SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0] خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان
اما بقدر فهم تو کوچک می شود
بقدر نیاز تو فرود می آید
و بقدر آرزوی تو گسترده می شود
به قدر ایمان تو کار گشا می شود
و بقدر نخ پیرزنان دوزنده باریک می شود
و به قدر دل امیدواران گرم می شود

یتیمان را پدر می شود و مادر

بی برادران را برادر می شود
بی همسرمانگان را همسر می شود
عقیمان را فرزند می شود
نا امیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه می شود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
و محتاجان به عشق را عشق می شود


خداوند همه چیز می شود همه کس را

به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس


بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا

و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف
وزبان هایتان را از هر گفتار ناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

بپرهیزید

از ناجوان مردی ها
ناراستی ها
نامردی ها

چنین کنید تا ببینید که خداوند

چگونه بر سفره ی شما
با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند
و بر بند تاب ، با کودکانتان تاب می خورد
و در دکان شما کفه ترازویتان را میزان می کند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند


مگر از ازندگی چه می خواهید

که در خدایی " خدا" یافت نمی شود؟
که به شیطان پناه می برید
که در عشق یافت نمی شود؟
که به نفرت پناه می برید
که در سلامت یافت نمی شود؟
که با خلاف پناه می برید
و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید
که انسانیت را پاس نمی دارید!؟
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0]
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0][SIZE=+0] [SIZE=+0] [SIZE=+0] از سخنان ملاصدرای شیرازی
بر گرفته از سایت ظهور
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
كسى به دیگرى گفت: آیا تو مؤمنى؟

مخاطب در پاسخ گفت: اگر منظور تو از مؤمن، مؤمنى است كه در آیه آمده: «آمَنَّا بِاللَّهِ وَ مَا اُنْزِلَ عَلَیْنَا»؛ «ما به خداى عالم و كتابى كه به ما نازل شده، ایمان آورده‏ایم.» آرى، مؤمنم؛ ولى اگر منظورت مؤمنى است كه در این آیه آمده است:

«أِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ أِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ»؛ «مؤمنان آنها هستند كه چون ذكرى از خدا شود، دلهاشان ترسان و لرزان شود.» نمى‏دانم.

امام صادق (ع) فرمودند :خداوند ایمان را بر هفت قسمت قرار داده است که عبارتند از :نیکی راستی یقین رضا وفا علم حلم
 
آخرین ویرایش:

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین مورد بحث درباره ایمان به خدا و شرایط و ویژگیهای ایمان واقعی و نحوه درکش وخلاصه هرچی می دونید


ممنون جوهر جان! :gol:
.
من تموم پست ها رو نخوندم ... نمیدونم شاید بحث ایمان رو تموم کرده باشید ...
اما برداشت خودم از ایمان:
همه شما میدونید که ما اغلب مسلمونیم نه مومن!
مومن کسی هست که سه مرحله زیر رو عبور کنه!
یکی اینکه به یگانگی خدا و خداوندگاریش اعتراف زبانی کنه و اون رو یادآور بشه (فقط یک بار کافی نیست)
کسی که تا این مرحله پیش بره ظاهرا مسلمون شده!
مرحله دوم ایمان قلبی فرد ... این مرحله رو هر کسی از خارج متوجه نمیشه!
مشخصه این مرحله دوم مرحله سومه:
عمل!
مرحله سوم عمل و اجرا نسبت به دین و ایمانی که داره!
اگر کسی این سه مرحله رو گذرنده
یا بهتره بگم این سه خصلت رو داره ایمان به خدا و پیوستهای این زمینه داره!
یه بار دیگه تاکید میکنم:
2 خصلت اول برای مسلمونه!
و خصلت سوم که اکثر خصوصیات یک مومن هست و جوهر جان نیز اونا رو تو پست اولش گذاشته مثل پرهیزکار بودن و ... در عمل فرد مشخص میشه!
پس فاصله مسلمون تا مومن عمله فرد!
 

fereshte akabere

کاربر بیش فعال
به نظر من ايمان به خدا يعني اينكه در تمام لحظات به يادش بودن تو وقت خوشي و ناخوشي ولي ما ادما فقط موقع ناخوشي ياد خدا ميوفتيم من اعتقاد دارم ميشه خيلي ساده با خدا حرف زد چون هميشه اون رو در درون خودم حس ميكنم درست كه هميشه نميتونم بچه حرف گوش كني باشم ولي تا اونجا كه توان دارم سعي ميكنم خوب باشم تا خدا دوستم داشته باشه ببخشيد سرتون رو درد اوردم
 

TRiViA

عضو جدید
من همه پست ها رو دیدم اما اعتراف هم میکنم همه رو با دقت نخوندم
اما دیدم یه جا از خدا گفتین یه جا از ایمان.در صورتی که اینا بحث هاش جداست. یعنی یه موضوع تعریف ایمان رو داریم،یه موضوع اثبات خدا داریم که به نظر من دومی تو تاپیک خودش پیگیری بشه بهتره. کسی که خدا رو قبول نداره می تونه به هر نیروی شر دیگه ای ایمان داشته باشه(بجای ایمان به نیروی خیر)اما در هر حال او هم نوعی مومن محسوب میشه( مثلا یوری گاگارین وقتی از فضا برگشت در محاسبه مطبوعاتیش گفت: من اونجا خدا رو ندیدم!!
اون یه کمونیست بود و کمونیستها خدا رو قبول ندارن اما به هر حال یه مومن کمونیستی بود)
فکر میکنم دوست عزیزمون جناب جوهر هم این تاپیک رو با پیش فرض مسلمون بودن و قبول داشتن خدا شروع کردن.
به نظر من تعریف کلی ایمان خوب بودنه.(خیلی کلیه!) اما انجامش هم خیلی سخته!!
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همه پست ها رو دیدم اما اعتراف هم میکنم همه رو با دقت نخوندم
اما دیدم یه جا از خدا گفتین یه جا از ایمان.در صورتی که اینا بحث هاش جداست. یعنی یه موضوع تعریف ایمان رو داریم،یه موضوع اثبات خدا داریم که به نظر من دومی تو تاپیک خودش پیگیری بشه بهتره. کسی که خدا رو قبول نداره می تونه به هر نیروی شر دیگه ای ایمان داشته باشه(بجای ایمان به نیروی خیر)اما در هر حال او هم نوعی مومن محسوب میشه( مثلا یوری گاگارین وقتی از فضا برگشت در محاسبه مطبوعاتیش گفت: من اونجا خدا رو ندیدم!!
اون یه کمونیست بود و کمونیستها خدا رو قبول ندارن اما به هر حال یه مومن کمونیستی بود)
فکر میکنم دوست عزیزمون جناب جوهر هم این تاپیک رو با پیش فرض مسلمون بودن و قبول داشتن خدا شروع کردن.
به نظر من تعریف کلی ایمان خوب بودنه.(خیلی کلیه!) اما انجامش هم خیلی سخته!!


ممنون از مشارکتت
درسته پیش فرض اعتقاد به خداست و تاپیک دیگه الان هست درباره اثبات خدا که داره بحث میشه
آیه مشخص کرده و منظور هم ایمان به خدای یکتاست
درباره این ایمان صحبت کنیم
و درجات ایمان
و تعریف ایمان
وهرچی دلتون میخواد از ایمان به خدا بگین:gol::gol::gol:
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث رو ادامه بدیم درباره اعتقاد به معاد
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاد چیست و چگونه باید ویژگیهای جهان پس از مرگ رو شناخت
 

Similar threads

بالا