[ گفت و گوی کنکوری ] - مطالعه گروهی ارشد مهندسی شیمی 95

xperia10

عضو جدید
من نمیدونم سیستم ثبت نام پارسه به چه شکله...ولی بنظرم سه تا آزمون آخرش تاریخشون مناسبه....البته سنجش هم تو همین تاریخها آزمون جامع داره که احتمالا اونها رو شرکت کنم.

آره منم تو فکر سنجش بودم
منتها قبلا زمانبندی آزموناش ی جور دیگه بود اما الان انگار افتاده رو آزمونای پارسه(جامع هاش)
تو اطلاعی داری ازش؟؟
 

dac_ali

عضو جدید
آره منم تو فکر سنجش بودم
منتها قبلا زمانبندی آزموناش ی جور دیگه بود اما الان انگار افتاده رو آزمونای پارسه(جامع هاش)
تو اطلاعی داری ازش؟؟

اره سنجش ۵۰ درصد دوم نداره و سه آزمون جامع تو تاریخ های ۱۲/۲۱ و ۰۱/۲۷، ۰۲/۱۰ برگزار میکنه، کارت اعتباری برا ثبت نام سه آزمون هم ۱۶۰ هزار تومنه...ثبت نامش مثل ازمون ارشد اینترنتیه
 

xperia10

عضو جدید
اره سنجش ۵۰ درصد دوم نداره و سه آزمون جامع تو تاریخ های ۱۲/۲۱ و ۰۱/۲۷، ۰۲/۱۰ برگزار میکنه، کارت اعتباری برا ثبت نام سه آزمون هم ۱۶۰ هزار تومنه...ثبت نامش مثل ازمون ارشد اینترنتیه

مرسی برادر
 

naserkarimi

عضو جدید
اگر شما طراح سوال بودید!

اگر شما طراح سوال بودید!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر شما طراح سوالات کنکور بودید، سوالات را چگونه طراحی‏می‏کردید!؟ آیا‏می‏دانید که طراحان سوالات آزمون های سراسری و همگانی برای اینکه امکان ورود و امتیاز گیری شانسی را به حداقل برسانند ، مجبورند از یک سری قوانین و قواعد ثابت و مشخص تبعیت کنند و حق ندارند، هر جور دلشان خواست سوال طرح کنند و هر جور دلشان خواست سوالات را بین گزینه های الف و ب و ج و د توزیع کنند؟ بدیهی است که اگر شما این قوانین را بدانید، به پنجره و دیدگاه طراح سوال نزدیک تر‏می‏شوید و بهتر ‏می‏توانید حرکات و حقه های او را حدس بزنید و از این طریق گزینه های درست و نادرست را از یکدیگر تشخیص دهید. بیائید با هم این قوانین و قواعد اجباری را مرور کنیم:

قاعده اول : طراحان سوالات کنکور های همگانی ملزم ‏می‏باشند که پاسخ ها را به طور یکسان بین گزینه های الف و ب وج و د توزیع کنند و حق ندارند سنگینی پاسخ ها را روی یک گزینه خاص بیاندازند و یا سنگینی را از یک گزینه خاص بیش از حد دور کنند.
فرض کنید در امتحان کنکور یکصد سوال وجود دارد . بدیهی است که جواب این سوالات، باید بین چهار گزینه الف و ب و ج و د توزیع شود. با توجه به اینکه به ازای هر سه پاسخ نادرست یکی از پاسخ های درست حذف‏می‏شود، پس طراح سوال حق ندارد روی یکی از گزینه ها مثلا ( گزینه ج) بیشتر تمرکز کند و جوابهای بیشتری را روی گزینه ج قرار دهد. چرا که اگر چنین کند. یکی از داوطلبان زیرک‏می‏تواند با درک سریع این موضوع از روی تصویر گرافیکی پاسخنامه فورا کلید را کشف کند و با علامت زدن همه جوابهای (ج) بدون اینکه جواب را بداند امتیاز بگیرد!
طراح سوال مجبور است برای خلاصی از دردسرهای بعدی، جواب صد سوال کنکور را بین گزینه های (الف) و (ب) و (ج) و (د) به تساوی تقسیم کند. برای اینکه این حقیقت را شخصا کشف کنید، کافی است پاسخنامه سوالات کنکورهای چند سال اخیر را مورد بررسی قرار دهید و در هر پاسخنامه تعداد گزینه های الف را بشمارید و این عدد را به کل تعداد سوالات تقسیم کنید . به عددی حدود ۲۵ درصد دست خواهید یافت. عین همین واقعیت، برای گزینه های ب و ج و د نیز صادق ‏می‏باشد. به عبارتی اگر یک شانسی تمام گزینه های الف کنکور را بزند. نهایتا موفق‏می‏شود ۲۵ درصد نمره را بیاورد اما در عین حال ۷۵ درصد جوابها را غلط‏می‏زند که چون به ازای هر سه جواب غلط یک جواب درست صفر‏می‏شود پس نهایتا امتیاز این فرد چیزی در حدود صفر خواهد بود.
حال بیائید از منظری دیگر به این قاعده نگاه کنیم: حالت ایده آلی را در نظر بگیرید که داوطلب به دلیل تسلط علمی موفق شده است ۷۵ سوال را جواب دهد و بعد در کمال تعجب دریافته است که جواب این ۷۵ سوال همگی بین گزینه هایالف و ب و ج بوده است. به نظر شما او اگر فرصت و دانش کافی برای جوابدهی به بقیه سوالات را نداشته باشد،و تنها ده دقیقه به پایان وقت آزمون باقی مانده باشد ، آیا بهتر نیست که بقیه سوالات را از ترس نمره منفی همینطوری به حال خود رها نکند؟! و هر چه گزینه "د" است را علامت بزند؟!
فراموش نکنید که طبق قاعده حفظ تعادل گزینه ها و نکشاندن مرکز ثقل جوابها روی یک گزینه خاص ، طراح سوال مجبور است ۲۵ درصد پاسخ ها را هم از بین گزینه های "د" انتخاب کند و چون تا این لحظه گزینه‏های "د" انتخاب نشده اند پس به احتمال بالای ۹۰ درصد انتخاب گزینه های "د"‏می‏تواند امتیاز بسیار زیادی برای شخص به همراه داشته باشد. در حالت ایده آل این امتیاز ۲۵ است .
تعدادی از تکنیک هایی که در رساندن شما به گزینه درست ‏می‏تواند بسیار کمک کند در زیر آمده است:


شک بین دو گزینه: اگر در تستی بین دو گزینه شک کردید، حتما از خیر آن تست نگذرید. حنی اگر با روش مهندسی معکوس مبتنی بر توزیع نرمال، هم نتوانستید از روی پاسخ های طرفین گزینه درست را حدس بزنید، بازهم از خیر تست های دو گزینه تردیدی به راحتی نگذرید. دلیل آن هم بسیار راحت است:"احتمال درست بودن یکی از گزینه ها بر اساس احتمالات ۵۰ درصد است." فرض کنید در کل سوالات کنکور ، ۲۰ سوال دارای چنین حالتی باشد. دو داوطلب را در نظر بگیرید. داوطلب اول به هیچ کدام از این ۲۰ تست پاسخ نمی دهد، در نتیجه نمره او برای این ۲۰ سوال صفر درصد خواهد بود.
فرد دوم ، اما به همه این سوالات با شک و تردید جواب‏می‏دهد. بر طبق قانون احتمالات از این ۲۰ تست ، ده تا درست و ده تا غلط خواهند بود. پس نمره داوطلب با فرض سه امتیاز منفی مساوی یک امتیاز مثبت برابر است با: درصد ۳۳ یعنی نمره فرد برای این ۲۰ تست ، ۳۳ درصد خواهد بود و این در مقایسه با نمره فرد اول ، یعنی صفردرصد، نمره بالا و سرنوشت سازی است.


هماهنگی جواب سوال با خود سوال از لحاظ دستوری: پاسخ هایی که از نظر قواعد دستوری ، باسوال هماهنگی ندارند، غالبا(به احتمال ۹۰ درصد) غلط هستند. مثلا صورت مساله به صورت جای خالی است و از شما خواسته‏می‏شود ، جاهای خالی را با جواب درست پرکنید و یکی از گزینه ها اصلا مناسب آن جای خالی نیست.چرا که از لحاظ گرامری جایش آنجا نیست.
وجود دو گزینه متناقض در یک تست: اگر در تستی دو گزینه کاملا متناقض وجود داشته باشند، به احتمال ۸۰ درصد جواب یکی از این دو گزینه است. و نیازی نیست که روی دو گزینه دیگر وقت بگذارید.


وجود دو گزینه مشابه در یک تست: اگر دو گزینه یک تست کاملا مشابه هم باشند، و یا هر دو یک معنا را برسانند، به احتمال ۱۰۰ درصد هیچ کدام جواب تست نخواهند بود.چرا که یک تست، یک جو.اب بیشتر ندارد.

حساس بودن به خطای چشمی هنگام مطالعه گزینه ها: ۲ و ۳ در فارسی خیلی به هم شبیه هستند. بسیاری از طراحان سعی‏می‏کنند با تزریق پاسخ های شبیه از لحاظ شکل ظاهر کاری کنند تا داوطلب عجول گول بخورد و جواب صحیح را نبیند. به جملات و فعل های منفی و مثبت و علائم و شکل اعداد خوب دقت کنید. به احتمال ۷۰ درصد گزینه درست معمولا در لابلای جوابهای از لحاظ شکلی شبیه هم ‏می‏باشند.
تست های جستجو کردنی: در این تست ها لازمه یافتن جواب این است که هر ۴ گزینه را جستجو کرده و جو اب صحیح را پیدا کنیم. در چنین تست هایی سعی کنید که برای جستجو همیشه از گزینه ج و د شروع کنید چرا که معمولا یکی از این دو گزینه صحیح‏می‏باشد. همچنین مواظب باشید که انتخاب گزینه الف به عنوان جواب درست باید با وسواس و احتیاط زیاد و بعد از اینکه مطمئن شدید گزینه های ب و ج و د درست نیستند صورت گیرد. همچنین سعی کنید که از گزینه های طولانی فرار نکنید. گزینه ای که بررسی آن به ظاهر مشکل تر است خیلی اوقات در تست های جستجو کردنی همان گزینه جواب است.

عدم نیاز به دانستن همه مطالب یک تست: برای پاسخ دادن به بعضی از تست ها ، نیاز به دانستن همه مطالب مورد نظر طراح نیست. و فقط با دانستن بخشی از تست‏می‏توانید گزینه های نادرست را از درست، جدا و خود را به جواب صحیح برسانید.

عدم احاله جواب به بعد: وقتی روی یک تست انرژی گذاشتید و برای یافتن جواب فکر کردید و نهایتا به دو گزینه تردیدی رسیدید . با خود نگوئید که بعدا اگر به سراغ آن بیائید شاید راه بهتری به ذهنتان برسد. بلافاصله جواب را همان موقع انتخاب کرده و به احساس اولیه خود در مورد جواب عمل کنید. رد شدن از تست و بازگشت دوباره مستلزم صرف وقت اضافی و بررسی دوباره تست است،بدون اینکه اطلاعات اضافه تری به شما بدهد و یا شک شما را برطرف سازد.

قیدهای تاکید و نفی بیانگر جواب غلط اند: گزینه هایی که دارای لغاتی مانند همیشه ، هرگز ، حتما و از این قبیل هستند، اصولا صحیح نمی باشند. در حالی که گزینه هایی دارای کلماتی مانند ممکن است ، احتمالا و مانند اینها ، معمولا صحیح‏می‏باشند.
تست جواب های محاسباتی : بعضی اوقات از شما خواسته‏می‏شود درستی یک جواب را در چهار فرمول داده شده چک کنید. به جای حل کامل محاسبه جواب کافی است ، جواب داده شده را در فرمول قرار داده و ببینید آیا تساوی داده شده برقرار‏می‏شود یا خیر. در این موارد بهتر است ابتدا با گزینه های ج و د شروع کنید.

برگرفته از تالار مهندسی برق /کنکور و تحصیلات تکمیلی


 

naserkarimi

عضو جدید
دکترین تست زنی در منزل

دکترین تست زنی در منزل

هنگام تست زنی در منزل، اتخاذ رویکرد مناسب در مواجهه با تستهایی که اشتباه حل کرده اید در رفع ابهاماتتان و رسیدن به تسلط بسیاراهمیت دارد. متأسفانه عده زیادي به شیوه اي مناسب تست هایی که اشتباه میزنند را طبقه بندي نمیکنند. شما وقتی یکی از تستکنکورهاي سال قبل را حل می کنید دو حالت ممکن است رخ دهد:
حالت اول: تست را حل می کنید و به جواب صحیح می رسید.
در این حالت اگر تست را بدون روش تشریحی و صرفاً با یک روش تستی جواب داده اید حتماً باید نگاهی به روش تشریحی ارائه
شده در کتاب بیندازید و آن را بررسی کنید و نکات احتمالی ارائه شده در حل را ببینید. اما اگر تست را به یک روش اصولی حل کرده
شده است. بدین معنی که حل کردن دیگر آن براي شما سودي ندارد. باید این « سوخته » اید و به جواب رسیده اید، اصطلاحاً این تستتست را تا زمان کنکور فراموش کنید! حل کردن مکرر تست هاي سوخته اثرات منفی خود را دارد. در این زمینه به فایل تست هايسوخته و خطرات آنها مراجعه کنید.
حالت دوم: نمی توانید تست را حل کرده و به جواب برسانید و یا غلط حل می کنید و به گزینه نادرست میرسید.
در این حالت باید در کنار تست یک علامت بزنید به این معنی که در آینده (مثلاً در دوران جمع بندي که مطمئن شوید گزینه صحیح
تست دیگر در خاطرتان نمانده است) باید به آن مراجعه کرده و دوباره آن را حل کنید. طبقه بندي اینگونه تست ها بسیار مهمند و باید
دقیقاً بدانید چه استراتژي خاصی را در مورد هر نوع بکار گیرید. اکنون به تفصیل حالات گوناگون را بررسی میکنیم:

1) تست را حل نکرده اید و با مراجعه به راه حل کتاب متوجه روش حل نمی شوید!
وقتی حل را متوجه نمی شوید یعنی شما درس را متوجه نشده اید. البته کتابی که مطالعه می کنید نیز میتواند مهم باشد. در واقع ممکن
است کتاب مورد نظر کتاب ضعیفی بوده و داراي توضیحات ناقصی باشد. اما اگر کتابی را استفاده می کنید از منابع معتبر است و بامشاهده حل یک تست خاص که داراي توضیحات کافی است روش حل را متوجه نمیشوید، باید به کتب مرجع و فصل مربوطه کهمفاهیم درسی مربوط به تست مذکور از آنجا مطرح شده است مراجعه کرده و متن درسی را عمیق تحلیل کنید. ممکن است حل چندمسئله تشریحی از قسمت مربوطه براي رسیدن به درك صحیح لازم باشد.
2) تست را حل نکرده اید و پس از آنکه به حل تست نگاه میکنید متوجه راه حل صحیح مسئله می شوید.
در این حالت باید شیوه حل مخصوصاً نقطه شروع (که معمولاً نقطه شروع حل مسئله خیلی مهم است) را یاد گرفته و اگر احساس میکنید ممکن است در تست هاي زیادي کاربرد داشته باشد آن را در دفتر ارزیابی (یا دفتر نکات) یادداشت کنید تا در دوران جمع بندي
عضو مطالبی باشد که به مرور آنها می پردازید. باید دقت کنید که آیا حل تست مورد نظر از حفظیات خاصی استفاده کرده است یا نه؟
اگر پاسخ مثبت است زیر آن خط کشیده و آن را در حاشیه متن درسی کتابی که مطالعه میکنید در جاي مناسبی بنویسید.
3) تست را غلط حل کرده اید و با مشاهده راه حل مسئله متوجه می شوید که روش شما نادرست بوده است.
در این صورت حتماً باید با مراجعه دقیق به کتاب مرجعی که استفاده کرده اید و همچنین ریشه یابی عمیق مسئله ببینید اشکال کجا بودهاست. تاکید می کنم این کار حتماً باید انجام شود تا جلوي اشتباهات آتی شما در تست هاي مشابه گرفته شود در غیر اینصورتیادگیري شما از مبحث مربوطه در معرض آسیب جدي است. منشأ این حالت میتواند دو دلیل اصلی داشته باشد: 1- برداشت ناقص ازمفاهیم درسی 2- برداشت اشتباه از مفاهیم درسی. اکیداً توصیه می شود اگر تستی را که اشتباه حل کرده اید و با مشاهده حل آن متوجه روش حل نمی شوید در سریعترین زمانممکن بوسیله متن درسی کتاب مرجع رفع اشکال کنید.
4
) تست را غلط حل کرده اید اما مرتکب اشتباه محاسباتی و نه مفهومی شده اید.
اشتباه ناشی از عدم دقت در محاسبات بوده است. این حالت معمولاً بسیار شایع بوده و شاید بتوان گفت براي همه افراد چنین اشتباهاتی
رخ می دهد ولی میزان آن در افراد مختلف متفاوت است. مداواي این درد دشوارتر از حالت قبل (درك اشتباه یا ناقص درس) است.
در حالت قبل شما با مراجعه به متون درسی کتب متنوع می توانستید دانش خود را نسبت به مبحث مورد نظر ارتقا داده تا جایی که در
آن موضوع خاص به تسلط برسید. اما در مورد اشتباهات محاسباتی مطلب به این سادگی نیست. اولاً باید بدانید دقت در محاسبات تاحدي ذاتی است! ثانیاً عوامل زیادي باعث افزایش اشتباهات محاسباتی میشوند. میزان استرس و عوامل محیطی از جمله این عواملرا فراموش کنید. اما اگر دقت کنید وقتی استرس دارید ac , dc هستند. شما وقتی استرس دارید ممکن نیست مفهوم کلی خطوط بارمیزان اشتباهات عددي شما به طرز عجیبی ممکن است افزایش یابد. عوامل محیطی (گرمی و سردي هوا و ...) یا حتی جسمی (میزانسلامتی شما) نیز روي این مطلب تاثیرگذار است. مثلاً شما وقتی سرماخورده اید یا سرگیجه دارید در محاسبات عددي درصداشتباهاتتان بالا می رود. مسئله وقتی بغرنج تر می شود که در نبود استرس و عوامل محیطی گمراه کننده و نیز در هنگام سلامتی کاملاز آیتم هاي اصلی کاهش « مختصرنویسی » و « مرتب نویسی » . شما حتی نوع نوشتارتان می تواند درصد محاسبات شما را افزایش دهداشتباهات عددي هستند. اغلب در کلاس هایم گفته ام که اگر داوطلب تلاش کند حل مسئله اي را که بلد است مرتب و خوانا و باسرعت متوسط بنویسید به مراتب راحت تر به گزینه صحیح می رسد تا آنکه تند و شلوغ بنویسد. بنابراین ملاحظه می کنید که مسئلهاشتباهات محاسباتی تحت تاثیر عوامل بسیار زیادي است. همین چند بعدي بودن این مسئله است که رفع کردن آن را بغرنج می کند. امارا در آزمون هاي آزمایشی تمرین کرده باشید به میزان قابل توجهی می توانید « مرتب نویسی » و « مدیریت استرس » بعقیده اینجانب اگراحتمال رخداد اشتباهات محاسباتی را کاهش دهید. به عبارت بهتر این دو شاخص به نظر من مهمترین عوامل در کاهش اشتباهاتعددي است. همچنین شرکت در آزمون هاي آزمایشی بهترین راه حل دراز مدت براي کاهش این نوع اشتباهات است.
پیروز و سربلند باشید
امیرعلی مومن زاده

 

naserkarimi

عضو جدید
مهندسی معکوس تست های کنکور

مهندسی معکوس تست های کنکور

در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از اصول مهندسی معکوس و استفاده از ابزارهای قدرتمند آمار و احتمالات و بحث های روان‌شناسی نحوه‌ی کاهش تردید بین جواب‌های چهارگزینه‌ای به سه‌گزینه‌ای و در نهایت تک‌گزینه‌ای و کشف گزینه‌ی صحیح با درصد احتمال صحت بالا را برای شما تشریح کنیم. کارآیی خارق‌العاده‌ی این روش‌ها هنگامی آشکار‏ می‏شود که شما نتایج آن را روی کنکورهای برگزار شده‌ی دوره‌های قبل تست و ارزیابی کنید.
کشورهای ضعیف وقتی‏می‏خواهند تکنولوژی ساخت یک محصول پیشرفته را به دست آورند ، از مجموعه روش هایی استفاده‏می‏کنند که تحت نام دانش مهندسی معکوس، دسته بندی‏می‏شوند. مثلا اگر بخواهند دانش ساخت و تولید یک مدل تلویزیون دیجیتالی جدید را پیدا کنند ، ابتدا با حسابگری و دقت بی نظیر از تک تک اجزای تلویزیون اطلاعات برداری‏می‏کنند و به تدریج شروع به دمونتاژ یا باز کردن تک تک واحدها و نهایتا تک تک عناصر سازنده واحدها‏می‏کنند و از این مسیر و با کمک آزمایشات متعدد سعی‏می‏کنند مسیر طی شده توسط سازنده اصلی برای رسیدن به این محصول پیشرفته ( در مثال ما تلویزیون دیجیتالی) را کشف کنند.
در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از اصول مهندسی معکوس و استفاده از ابزارهای قدرتمند آمار و احتمالات و بحث های روانشناسی نحوه کاهش تردید بین جوابهای چهار گزینه ای به سه گزینه ای و نهایتا تک گزینه ای و کشف گزینه صحیح با درصد احتمال صحت بالا را برای شما تشریح کنیم. کارآیی خارق العاده این روشها هنگامی آشکار‏می‏شود که شما نتایج آن را روی کنکورهای برگزار شده دوره های قبل تست و ارزیابی کنید. با کمی حوصله و پشتکار و دقت متوجه خواهید شد که دیگر نیم ساعت آخر جلسات آزمون کنکور سراسری برای شما نیم ساعت ناامیدی نیست ، بلکه نیم ساعتی است که‏می‏تواند سرنوشت قبولی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و جایگاه و رتبه علمی شما را تا حد خارق العاده ای جابجا کند. در زمانی که فقط با زدن دوعدد تست بیشتر، دانشگاه محل تحصیل و رشته و مقطع تحصیلی شما تعیین‏می‏شود ، بدیهی است که اگر روشی بتواند رسیدن به بیش از ده تست صحیح را تضمین کند، ارزشی هم سنگ طلا خواهد داشت. این درحالی است که هیچ کس حاضر نیست کارآیی و اثر بخشی این روشها را بپذیرد و براساس آنها اقدام به زدن گزینه ها نماید.
قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم لازم است نخست روی چند نکته اساسی با هم به توافق برسیم. تنها به این شرط است که ادامه مطالب زیر معنا دار‏می‏شود و‏می‏تواند منجر به نتیجه گردد.


نکته اساسی ۱: روش مهندس معکوس زمانی جواب‏می‏دهد که فرد حداقل دانش مهندسی مورد نیاز برای تکنولوژی مورد نظر را در اختیار داشته باشد. هر چه دانش فرد از موضوع بیشتر باشد ، احتمال خطای او کمتر و امکان توفیق او در رسیدن به نتیجه مطلوب بیشتر‏می‏شود. به همین دلیل هر چه دایره اطلاعات درسی شما وسیع تر و تسلط شما به مفاهیم بنیادی دروس بیشتر باشد، میزان اثر بخشی این روشها بیشتر است. بنابراین در نظر داشته باشید که این جزوه شبیه اسلحه ای است که شما هر چه ورزیده تر باشید بیشتر به کمک شما‏می‏آید و و در کارزارها و میدان های آزمون بیشتر به دردتان‏می‏خورد. بنابراین تا آخرین لحظه باید سعی کنید بیشترین حجم اطلاعات ممکن رادر ذهن خود جای دهید. دربخش مربوط به تند یادگیری در این رابطه بحث شده است.

نکته اساسی ۲: وقتی بحث احتمالات به میان‏می‏آید هرگز نبایدروی اطلاعات مقطعی و موضعی نتیجه گیری کرد. بلکه باید دیدی کل نگر داشت و نتیجه نهایی را مد نظر قرار داد. برای مثال وقتی‏می‏گوئیم احتمال عبور ماشین های قرمزرنگی که در هر ساعت از خیابان خاصی‏می‏گذرند. ۳۰ درصد است. منظور این نیست که ۳۰ اتومبیل قرمز رنگ حتما پشت سر هم و به صورت قطاری از این خیابان عبور‏می‏کنند. بلکه منظور این است که در هر ساعت از هر صد عدد ماشین ، به احتمال قوی ۳۰ تای آنها قرمز‏می‏باشند. به همین ترتیب وقتی ادعا می‏کنیم که با روش تشریحی در این جزوه شما‏می‏توانید نسبت به کسی که از این روش هیچ نمی داند، ۳۰ درصد بیشترجواب درست بزنید، الزاما به این معنا نیست که حتما و دقیقا ۳۰ تای این تست ها درست و بقیه نادرست خواهند بود. چه بسا تعداد جوابهای درست شما بیشتر از ۳۰ تا بشود و این بستگی به دقت و شانس و احتمالات دارد. اما نکته مهم این است که شما حتما بیشتر از بقیه امتیاز خواهید آورد و عدد تضمینی برای توفیق شما در جوابدهی به این تست ها (نسبت به فردی که از آنها بی اطلاع است )حداقل ۳۰ درصد بالاتر است.

نکته اساسی ۳: اگر فقط یک روز به آزمون باقی مانده است ، هرگز نگوئید مطالعه دیگر بی فایده است و شما شانسی برای قبولی در آزمون ندارید. فراموش نکنید که اگر قرار باشد همه سوالات درست جواب داده شوند و همه شرکت کنندگان زمان کافی برای جوابدهی به سوالات در اختیار داشته باشند ، دیگر کنکور و مبارزه، معنای خود را از دست‏می‏دهد . در حقیقت باید زمان کنکور بسیار کمتر از زمان لازم برای پاسخگویی به همه سوالات باشد و سختی و مشکل بودن برخی از سوالات بسیار بیشتر از حدی باشد که بتوان همه آنها را در مدت تعیین شده جوا ب داد. در حقیقت در آزمون های استاندارد همگانی مانند کنکور سراسری ، طراحان سوال سعی‏می‏کنند بیشترین تعداد سوالات ممکن را در حداقل زمان ارائه دهند تا مسابقه معنای واقعی خود را پیدا کند. در این حالت دیگر استفاده از واژه " بی فایده" برای مطالعه بی معناست ، چرا که حتی یک نیم نگاه به یک صفحه کتاب‏می‏تواند در رساندن شما به جواب یک تست تعیین کننده باشد.

نکته اساسی ۴: ما خیلی وقتها مطالعه نمی کنیم که چیزی را یاد بگیریم، بلکه بسیاری اوقات مطالعه‏می‏کنیم تا چیزهایی را فراموش کنیم. به عبارت دیگر شاید مطالعه بیشتر و وقت گذاشتن برای مرور سریع مطالب باعث نشود که ما مطلب جدیدی را یاد نگیریم ، اما لااقل این فایده را دارد که به ما‏می‏آموزد مطلب و گزینه نادرست کدام است. همچنانکه در ادامه خواهید دید ، همین که شما بدانید کدام گزینه نادرست است‏می‏تواند کمک بسیار زیادی برای رساندن شما به گزینه درست باشد. به این بیاندیشید که در بین چهار گزینه ارائه شده فقط یکی از گزینه ها درست است. و سه تای دیگر نادرست‏می‏باشند. شاید تشخیص جواب درست زیاد هم ساده نباشد ، اما بسیاری اوقات تشخیص جواب نادرست بسیار راحت تر است و شما‏می‏توانید با استفاده از دانش "نادرست شناسی" به راحتی روی گزینه درست فرود آئید و آن را در جا و بدون اینکه دلیل درستی اش را بدانید! شکار کنید. این در حالی است که با کمک روشهای آماری ارائه شده در این جزوه ، همین دانستن جوابهای نادرست هم خود یک راهنمای بزرگ برای رساندن شما به گزینه درست محسوب‏می‏شود. از این به بعد هر وقت خواستید درسی را بخوانید و وقت کافی برای یادگیری مباحث اصلی در اختیار نداشتید، بلافاصله میدان را واگذار نکنید؛ به خاطر داشته باشید که هدف از مطالعه فقط یادگیری نیست و بسیاری اوقات ما مطالعه‏می‏کنیم تا افکار و ایده های انحرافی و نادرست را فراموش کنیم !

نکته اساسی ۵: گول ایده های آرمانی و صفات توافقی بهترین و بالاترین و باهوش ترین را نخورید و هرگز تصور نکنید که دنیا بر اساس اصل درست و نادرست و یا همه چیز یا هیچ چیز آفریده شده است! به بیان دیگر گمان نکنید که برای تسلط به یک کتاب درسی مثلا ریاضی یا زیست شناسی یا عربی باید حتما از اول تا آخر آن را کاملا مسلط باشید و تمام نکات و جزئیات آن را به طور دقیق مطالعه و تمرین کرده باشید. بر خلاف ایده های آرمان گرایانه و مطلق نگر ، دنیا به جای تقسیم شدن به درست و نادرست ، از اتفاقاتی پر شده است که معمولا " کمی درست " و " تا حدودی نادرست " و ….‏می‏باشند. به عبارت دیگر این تصور که چون مدرسه خوبی نداشته‏اید و یا در زمان دبیرستان خوب درس نخوانده اید ،پس نمی توانید هم پای شاگردان ممتاز وارد میدان رقابت شوید و به ناچار باید میدان را واگذار کنید ، تصوری موهومی و باطل است که اگر همین الآن آن را از مخیله خود خارج نسازید، برای همیشه و در تمام صحنه های زندگی شما را وادار به عقب نشینی و زمین گیر شدن‏می‏نماید. همیشه با خود بگو ئید که شاگردممتازها و محصلین مدارس نمونه ای "کمی تا حدودی بیشتر از شما مسلط"اند و این مقدارتفاوت نسبی با کمی تلاش و پشتکار از سوی شما به راحتی قابل حصول است.
خوب توجه کنید که به هیچ وجه در تله آرمان گرایی و مطلق نگری و طلب همه چیز یا هیچ چیز نیافتید و بی جهت میدان مبارزه فعلی را به امید میدان مبارزه بعدی و اگذار نکنید. هر صحنه کارزار و هر کنکوری و هر آزمونی را یک چالش جدی برای عرض اندام و ارزیابی خود و توانایی های خود تصور کنید و سعی کنید حتی پیشرفت های کوچک را بها دهید و برای رسیدن به این تفاوت های به ظاهر ناچیز از تمام وجود خود مایه بگذارید. بنابراین هر چند مطمئنید که در کنکور امسال امتیاز شایسته خود را بدست نخواهید آورد اما نه الآن و نه در اثنای برگزاری کنکور میدان را خالی نکنید و با پررویی و غرور تمام و در کمال اعتماد به نفس برای بدست آوردن حتی یک امتیاز مثبت از تمام هوش و دقت و انرژی روحی و جسمی خود کمک بگیرید. فراموش نکنید که انسانهای برتر همیشه با انسان های عادی اندکی تفاوت دارند. و همین تفاوت اندک است که باعث‏می‏شود آنها در قیاس با افراد عادی جایگاه و رتبه ای عالی و جهش وار بدست آورند.


نکته اساسی ۶: اینکه فقط بتوان با یک انبر دست معمولی، موتور یک اتومبیل را تعمیر کرد و یا فقط با یک فاز متر بتوان یک تلویزیون خراب را تعمیر نمود، این تصوری اشتباه است که با آن اتومبیل و تلویزیون را نمی توان تعمیر کرد. به خاطر داشته باشید که برای هر کارمهندسی شما به یک "جعبه ابزار" احتیاج دارید. و "جعبه ابزار" یک "مهندس معکوس تست های استاندارد کنکور" مجموعه ای است از چندین ابزار کلیدی که هر کدام باید به موقع و درکنار هم مورد استفاده قرار گیرد. به بیان ساده تر برای رسیدن به جواب گزینه درست در روش مهندسی معکوس (تشریحی در این جزوه) ، شما باید ضمن آنکه هنر و مهارت نگریستن به جوابهای بعدی وقبلی را بلد باشید، در عین حال باید بتوانید گزینه های نادرست را حتی الامکان تشخیص دهید و با کمک روشهای مختلف از جمله برهان خلف و استقرا و تکنیک های روانشناسی و انحرافی مورد استفاده طراحان ، گزینه های تردیدی را از چهار گزینه به سه گزینه یا در صورت امکان به دو گزینه کاهش دهید. همزمان با آن باید به تکنیک های شناسایی گزینه های متضاد و مشابه و نیز تکنیک های شناسایی گزینه های انحرافی مسلط باشید. در عین حال باید سعی کنید به جای صرف وقت برای علامت زنی بی هدف گزینه ها فقط بر مبنای احتمال و حدس ، ابتدا به صورت یورشی و تهاجمی به شکار گزینه های ساده در کل سوالات بروید و این شکارهای پر ارزش و در عین حال ساده و سهل الوصول را بی جهت از دست ندهید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن این جعبه ابزار جدید باعث نمی شود که شمافرصت های راحت را از دست بدهید. به خاطر داشته باشید که کارآیی این جعبه ابزار عملا آخر کار ظاهر‏می‏شود. یعنی لحظه ای که شما دیگر از رسیدن به جواب درست در زمان باقیمانده ناامید شده اید و تصمیم گرفته اید که به جای واگذار کردن میدان و علامت نزدن جوابهای تردیدی به هر قیمتی که هست از این گزینه ها امتیاز بگیرید. به هیچ وجه از همان ابتدای کار از این جعبه ابزار استفاده نکنید و بدون مطالعه به سراغ روشهای احتمالاتی نروید. به یاد داشته باشید که کم نیستند تعداد انسان های عادی هم سطح شما که فاقد این جعبه ابزار معجزه آفرین اند و در نتیجه لااقل به جوابهای ساده هر درس که همیشه در هر درسی تعدادی از آنها وجود دارد جواب درست داده اند. استفاده تلفیقی از ابزارهای ارائه شده در این جزوه در زمان درست و با ریسک پذیری حساب شده‏می‏تواند افزایش خارق العاده امتیازات شما را تضمین کند. و برعکس امید بستن بی دلیل و بیش از حد به این روشها بدون رساندن خود به شرایط اولیه‏می‏تواند شما را حداکثر در همان جایی که همین الآن هستید، قرار دهد!

نکته اساسی۷:سر جلسات امتحان و اصولا در تمام صحنه های بحرانی زندگی (چه شغلی و چه تحصیلی ) این ضمیر ناخودآگاه انسان است که کنترل اوضاع را در دست‏می‏گیرد. برای بدست آوردن حداکثر بهره وری کافی است به این سیستم اعتماد کنید.به عبارت روشن تر سر جلسه آزمون این شما نیستید که امتحان‏می‏دهید ، بلکه این سیستم حافظه و سیستم روحی و جسمی شماست که در صورت هماهنگ بودن عملیات تست زنی و جوابدهی سوالات را راهبری‏می‏کند. شما باید از هر نوع اعمال فشار روی فکر و ذهن خود هنگام امتحان دادن پرهیز کنید و به جای مضطرب و دستپاچه شدن ، باید به ضمیر و جسم و ذهن خود اعتماد کنید و اجازه دهید ضمیر آنچه را که در خود دارد را به صورتی که صلاح‏می‏داند روی کاغذ بیاورد. فراموش نکنید که شما قبلا بسیاری از مباحث مطرح در سر جلسه کنکور را در ایام دبیرستان و پیش دانشگاهی خوانده اید. سر جلسه آزمون کافی است با آرام سازی روح و جسم خود و اعتماد به نفس و ضمیرو توانایی های خود به این سیستم حافظه و ذهن خود فرصت دهید تا کار خود را انجام دهد. نظام های یادگیری و یادسپاری و یادآوری انسان یک نظام عجیب و خارق العاده است که توانایی هایش حد و مرزی ندارد. اگر شخص بتواند به هماهنگی و آرامش لازم برسد‏می‏تواند در عرض فقط یک شبانه روز تمام خاطرات ایام دبستان وتمام درس هایی را که در کل عمر خوانده را به یاد آورد ! فرد‏می‏تواند به جای خواندن ۲۵۰ کلمه در دقیقه متعارف سرعت خواندن خود را تا ۲۴۰۰۰ کلمه در دقیقه افزایش دهد! و کاری را که بقیه در طی دو سال انجام‏می‏دهند را در عرض چند روز انجام دهد. تنها کافی است دست از سر ضمیر ناخودآگاه خود بردارید و به جای شک کردن در توانایی های حافظه و سیستم یادگیری و یادآوری و یاد سپاری خود ، به آنها اعتماد کنید و فقط تا‏می‏توانید با مرور و تند خوانی و تند یادگیری سعی کنید بیشترین حجم اطلاعات ممکن را وارد ضمیر خود سازید.

نکته اساسی۸: همه آنها که شب های امتحان ناگهان غیرتی شده اندو تا آخرین لحظه دست از مطالعه و تلاش برنداشته اند، به خوبی‏می‏دانند که در ساعات آخر نزدیک به امتحان ، ناگهان کارآیی آنها به حد خارق العاده ای بالا رفته است و درسی را که در طول یک ترم به زحمت یاد‏می‏گرفتند را یکشبه کاملا مسلط شده اند. اما جالب ترین نکته این است که همه اشخاصی که با جدیت و پشتکار و اطمینان و امید خود را برای امتحان آماده‏می‏کنند، از یک جور نیروی الهام و استعداد درونی بهره مند‏می‏شوند که با کمک آن‏می‏توانند با اطمینانی درونی سوالات امتحان را حدس بزنند. این مساله برای بسیاری از افرادی که وارد میدان عمل نمی شوند قابل هضم نیست و یک جور باور خرافی محسوب‏می‏شود، اما آنها که در عمل جنگاور بوده اند و به توانایی های خود شک نکرده اند، خوب‏می‏دانند که این نیروی الهام چیست و تا چه اندازه قوی و قدرتمند است . هر چند عجیب و باور نکردنی به نظر‏می‏رسد ، ولی وقتی شما در زندگی به طور جدی تصمیم خود برای جنگیدن ‏می‏گیرید و حاضر‏می‏شوید با تمام وجود برای رسیدن به یک هدف تلاش کنید، ناگهان نیروهایی غیبی در کنار شما قرار‏می‏گیرند و استعدادها و توانمندی های شما را چند صد برابر‏می‏کنند. حضور این نیروهای غیبی فقط توسط خود شخص حس‏می‏شوند و بقیه که بیرون وجود شخص قرار دارند گمان‏می‏کنندکه این خود فرد است که این توانایی ها را دارا‏می‏باشد. بنا براین به کسانی که این نیروهای غیبی را انکار‏می‏کنند ، اصلا توجهی نکنید. با گرفتن یک تصمیم جدی و ابلاغ این تصمیم به کل وجود خویش ناگهان حضور این نیروهای غیبی را درکنار خود حس خواهید کرد و در خواهید یافت که به کمک این نیروها قدرت انجام هر معجزه ای را دارا‏می‏باشید.

نکته اساسی۹: مطالب این جزوه را نمی توانید در کتابهای دیگر پیدا کنید. و درست به همین خاطر است که باید تک تک نکات آن را به طور دقیق مطالعه و اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که یادگیری انسان وقتی متوقف‏می‏شود که فرد احساس دانستن کند . دانستن به صورت یک فیلتر مانع از آن‏می‏شود که اطلاعات و ایده های جدید وارد ذهن و ضمیر ما شود. و ما در درون پوسته ای دانش خود زندانی‏می‏شویم. این جزوه را تا به آخر بخوانید و آن را در زندگی و از همه مهم تر در آزمون های تحصیلی و به خصوص در امتحان کنکور پیاده و اجرا کنید. به سرعت در خواهید یافت که مشکل اصلی ناتوانی تحصیلی افراد در وجود خود آنهاست و آنچه در حال حاضر تحت عنوان مطالب درسی در اختیار نسل بشر قرار‏می‏گیرد و یادگیری آنها به ظاهر مشکل است، بسیار کمتر از حد توانایی یادگیری کندذهن ترین انسان روی زمین است.
بر گرفته از تالار مهندسی برق/کنکور و تحصیلات تکمیلی

 

naserkarimi

عضو جدید
تکنیک های افزایش دقت برای موفقیت در کنکور

تکنیک های افزایش دقت برای موفقیت در کنکور

۱) داشتن عجله : به طور حتم برای شما پیش آمده است که می خواستید در مدت زمان کوتاهی، کاری را انجام دهید (به طور نمونه لحظه ی آخر که از منزل خارج می شویم، خیلی هم عجله داریم، یادمان می افتد که باید به کسی تلفن بزنیم) در این مواقع ما به طور معمول، بی دقتی می کنیم و به برخی از موارد مهم توجه نمی کنیم. این مورد در آزمون نیز رخ می دهد. داوطلب هایی که در حل سوال ها یا خواندن سوال عجله می کنند، از ضریب دقت بسیار پایینی برخوردار هستند.
۲) سرگردانی چشم بین خط ها و برگشت های غیرارادی چشم به عقب : به طور حتم در هنگام مطالعه یا آزمون، برای شما اتفاق افتاده است که خط ها را گم کرده اید و حتی گاهی چشم های شما چند کلمه عقب تر را نگاه کرده است.
۳) کاهش غیرارادی توجه : تحقیق ها نشان می دهد بیشترین بی دقتی ها در جلسه ی آزمون مربوط به سوال های ساده است.این موضوع اشاره به کاهش ناآگاهانه توجه دارد. در جلسه ی آزمون، زمانی که ما با یک نسبت (سوال) ساده مواجه می شویم؛ احساس خوشایند موفقیت و رضایت درونی سبب می شود تا تصور کنیم پاسخ دادن به این سوال، بسیار ساده است.مهم ترین عامل شکست بسیاری از داوطلبان در کنکور در نظر نگرفتن وقت و زمان است. پس یادتان باشد «عجله» یکی دیگر از عامل های بی دقتی است. برای حذف این مورد در امتحان ها با استفاده از «تکنیک های مدیریت زمان» وقت خود را تنظیم کنید و در هر درس فقط به اندازه ی همان درس وقت بگذارید.این فرآیند پیچیده ی ذهنی حتی گاهی سبب می شود تا ما سوال بعدی را بخوانیم. در اصل، ضمیر ناخودآگاه ما با خود می گوید: «این سوال که ساده است؛ سوال بعدی را هم می توانم جواب دهم» بنابراین میزان توجه ما کاهش می یابد.اکنون می خواهیم روش های ذهنی افزایش دقت و کاهش بی دقتی را بررسی کنیم.نخست افزایش هوشیاری، هنگام رویارویی با سوال های ساده، همان طور که گفته شد؛ عمده ترین دلیل بی دقتی، کاهش غیرارادی توجه در هنگام حل سوال های ساده است.موثرترین راه حل مقابله با این مورد، افزایش هوشیاری در هنگام روبه رو شدن با سوال های ساده است.بسیار ساده است؛ کافی است هر وقت که سوال ساده دیدید، حالت جسمانی تان تغییر کند؛ گویی موضوع بسیار مهم و خطرناکی را دیده اید چرا که در این لحظه ها، احتمال بی دقتی بسیار زیاد وجود دارد و شما در خطر آن قرار دارید.نکته ی مهم دیگر خواندن کامل همه جزئیات است؛ یکی دیگر از دلیل های بی دقتی در مطالعه و آزمون، توجه نکردن به جزئیات و هماهنگ نبودن سرعت چشم با ذهن است.برای رفع این مشکل باید از روش خط بر استفاده کنید؛ در این روش مداد یا انگشت اشاره ی خود را زیر خط هایی که مطالعه می کنید، حرکت داده و هماهنگ با آن، چشم های خود را حرکت دهید.یک نکته ی مهم را به شما داوطلب های کنکوری توصیه می کنیم. هر شب ۳۰ دقیقه را به زدن تست زمان دار اختصاص دهید. این کار تأثیر بسیار زیادی در کنترل زمان و در نتیجه کاهش بی دقتی خواهد داشت.این کار را به طور حتم، هر روز به مدت ۳۰ دقیقه (۱۰ سوال عمومی و ۱۰ سوال اختصاصی) انجام دهید.این مهم را به خاطر داشته باشید که در هر امتحان، فرصت خواندن سوال برای ما در نظر گرفته شده است. به طور معمول تصور ما بر این است که زمانی که ۱۰ سوال داریم و ۲۰ دقیقه وقت داریم ، یعنی برای پاسخگویی به هر سوال دو دقیقه وقت داریم در حالی که برای خواندن و پاسخ دادن به هر سوال، دو دقیقه وقت داریم.در امتحان ها سعی کنید زیر کلمه های مهم مانند (نیست، ندارد و...) در صورت سوال خط بکشید.هم چنین بدانید با افزایش سرعت مطالعه دقت بیشتر می شود تا زمانی که به ناحیه ی مطالعه ی فعال برسیم و پس از آن با افزایش سرعت، «دقت» کاهش می یابد.علت بی دقتی در هنگام حل سوال های ساده، مطالعه ی درس های عمومی، کلاس هایی که معلم آرام صحبت می کند؛ به طور کامل به فعال نبودن ما مربوط می شود.برای افزایش دقت از طریق فعال بودن، کافی است از تکنیک یادداشت برداری استفاده کنیم؛ یعنی در آزمون با یادداشت کردن محاسبه ها و در هنگام مطالعه، با یادداشت کردن کلمه ها و نکته های کلیدی.در هنگام مطالعه نیز در هدف گذاری هر واحد مطالعه دقت کنید تا بر مبنای سرعت واقعی خود پیش بینی کنید.چرا که اگر بیشتر معین کنید؛ به طور قطع عجله خواهید کرد و اگر کمتر معین کنید؛ با فعال نبودن مطالعه، باز هم بی دقتی خواهید کرد.
برگرفته از تالار مهندسی برق /کنکور و تحصیلات تکمیلی
 

naserkarimi

عضو جدید
پیشنهاد سایت برنامه ریزی درسی

پیشنهاد سایت برنامه ریزی درسی

پیشنهاد میکنم که به سایت www.3gaam.com مراجعه کنید و از ابتدا با برنامه ریزی درسی رتبه های خوب کنکور ارشد تو رشته خودتون پیش برید دو هفته اول برنامه ریزی رایگان است
و وقت انتخاب رشته ام از تمام اطلاعات قبولی دانشگاه ها مطلع بشید ..
 

پیوست ها

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    33.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

naserkarimi

عضو جدید
مصاحبه با زهرا دلاور رتبه 25 سال 92

مصاحبه با زهرا دلاور رتبه 25 سال 92

مصاحبه اختصاصی با مهندس زهرا دلاور رتبه 25 سال 92 در رشته مهندسی شیمی
درصدها:
زبان: 6.67 -- انقال حرارت: 46.15% -- ترمودینامیک: 83.33% -- مکانیک سیالات: 50% -- کنترل فرآیند: 66.67% انتقال جرم و عملیات واحد: 55% -- طراحی راکتور‌های شیمیایی: 86.67% -- ریاضیات کاربردی و عددی: 63.33%
معدل موثر: 18.17
1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید و کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
زهرا دلاور هستم.دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی شیمی(بدون گرایش )دانشگاه صنعتی شریف،برای ارشد هم به احتمال زیاد مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی شریف.
2.چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ کمی توضیح دهید.
از یکم مهر 1391،تابستان سال کنکور درگیر کارآموزی بودم. با این که خیلی دوست داشتم درس بخونم ،متاسفانه وقت نشد.این موضوع استرس زیادی رو به من وارد کرد ،با هر کدوم از دوستای کنکوریم که حرف میزدم همه تابستون یک بار درس ها رو دوره کرده بودند.برای همین هم شرایط من خاص تر از بقیه شده بود.در واقع هیچ کس منو به عنوان یک رقیب جدی تصور نمی کرد،چون خیلی از بقیه عقب بودم.اما این موضوع یک نیرو محرکه ی بزرگ برای من بود .
با جدیت تمام با یک برنامه ریزی دقیق هفتگی درس می خوندم .سعی می کردم تا اول درسایی رو بخونم که مهمتر هستند و در عین حال که روی درسایی مهم تاکید داشتم همه ی درسا رو کامل می خوندم.هر درس رو با مطالعه ی کتاب کنکور شروع می کردم و با همون ترتیب فصل های کتاب ،البته هر جا لازم می شد و نیاز به مطالعه ی بیشتر پیدا می کردم کتاب ها ی مرجع رو هم میخوندم (البته این مراجعه به کتاب های مرجع خیلی کم بود چون کتاب های کنکور آنچه رو که لازم بود ،در حد مطلوب داشتند.)
3.از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟
بازه ی دو ماهه ی اول درس خوندن من میشه مهر و آبان ،من در این دوره سعی کردم تا خودم رو به حد بقیه برسونم.یعنی تلاش کردم تا کل درس ها بجز کنترل وعملیات 2 که تو همون ترم داشتم رو تموم کنم ،که به لطف خدا 20 آبان دور اول درسا رو تموم کردم.و تو 10 روز آخر هم یه مروری روی خلاصه هام داشتم.با توجه به این که 14 واحد درس تو ترم کنکور داشتم ،شنبه تا سه شنبه تا حدودای 12 دانشگاه بودم.بعد از دانشگاه هر روز 4 تا 6 ساعت درس می خوندم.حتی روزهایی که 9 صبح کلاس داشتم اکثر اوقات 6:30 تا 8:30 درس می خوندم و بعد می رفتم سر کلاس.روزهایی هم که دانشگاه نمی رفتم بین 10 تا 12 ساعت درس میخوندم.در مجموع تو این 8 هفته ساعات مطالعه ی هفتگی من 45 تا55 ساعت بود.
البته این ساعات مطالعه زیاد به دلیل عدم مطالعه در تابستان بود که منو ملزم می کرد تا هر روز حداقل 2 تا 3 ساعت بیش تر از بقیه درس بخونم تا به حد بقیه برسم.
بازه ی دوم حساس تر ومشکل تر از بازه ی اول بود.از یک طرف کنکور نزدیک ونزدیک تر میشد و از طرف دیگر میان ترم های دانشکده شروع شده بودند.
طبیعتآ در این بازه علاوه بر مطالعه تست زنی بیشتر هم باید در نظر گرفته میشد.به این ترتیب ساعات مطالعه کمی از بازه ی اول بیشتر شد.قبل از پایان کلاس های دانشگاه حدودآ هفته ای 50 تا 60 ساعت درس می خواندم.
از تاریخ 2 بهمن تا روز کنکور هم چون تو خونه بودم وبالاخره مشکلات خوابگاه نبود روزانه حدود 10 -12 ساعت درس می خوندم.
البته ساعات مطالعه من به نظر خودم بیشتر از متوسط مورد نیاز برای کنکور بود که دلیلش هم استفاده نکردن از تابستان بود.
در طول دوره ی کنکور من بجز 3 روز آبان که خونه برگشته بودم ،زمان مطالعه ی صفر تو یک روز نداشتم.به نظر من یک روز درس نخوندن ،تاثیر خیلی بدی روی مداومت درس خوندن داره. حتی وقتی حوصله ی مطلب جدید نداشتم ،خلاصه هامو مرور می کردم.
4.قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟
در مقطع کارشناسی بازه ی آمادگی برای کنکور طولانی تر از کارشناسی ارشد است ؛همین امر هم قبولی در کارشناسی ارشد را مشکل تر می کند.در دوره ی دبیرستان در دوره ی 9 ماهه آموزش انجام می شود و تسلط دانش آموزان به درس بیشتر از دروس دانشگاه است که در 4 ماه خوانده می شوند.
5.قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟
شناخت من از مهندسی شیمی مربوط به یک جلسه ی معارفه ی رشته ها بعد از اعلام نتایج کنکور بود.در واقع بیشتر از این که مهندسی شیمی رو دوست داشته باشم دانشگاه شریف رو دوست داشتم وچون به رشته هایی مثل کامپیوتر وعمران وهوافضا علاقه ای نداشتم با برهان خلف به مهندسی شیمی رسیدم.اما الان که دوره ی لیسانسم تموم شده از انتخابم بسیار راضی هستم.در طول دوره ی لیسانس با تمام وجود به درس ها علاقه داشتم و درس ها رو نه به خاطر نمره بلکه به خاطر علاقه ای که بود دنبال میکردم.
6.داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟
این سوالی هست که اگه از کنکوری ها بپرسی در جوابش بیش از 90% بچه ها میگن راهیان ارشد خوندم یا راهیان قراره بخونم.کتاب های راهیان همه ی مطالب رو به طور کامل و به اندازه ی نیاز توضیح دادند.جامعیت مطالب مورد نیاز در این کتاب ها عالی هست و به ندرت در سایر کتابهای کنکور یافت می شود و نیاز به مطالعه سایر کتاب ها را برای داوطلب از بین می برند. متن سلیس و روان کتاب ها نیز بسیار عالی بود که نیاز ی به صرف وقت زیاد برای فهم مطالب نبود.
البته من در کنار استفاده از کتابهای راهیان از کتاب کاربرد ریاضیات وانتقال جرم پارسه نیز استفاده کردم.
7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
مشکل اصلی من با ترمودینامیک بود.تو فهم مباحث مشکلی نداشتم ولی در کاربردی کردن مفاهیم در سوالات نمی تونستم بین خونده هام و متن سوال ارتباطی برقرار کنم ،که این مسئله خیلی اذیتم می کرد و خیلی اعتماد به نفسم رو تضعیف می کرد. برای حل مسئله با راهنمایی آقای قلمی نفر اول کنکور 91 شروع به حل نمونه سوالات حل شده ی متن کتاب راهیان کردم که بسیار مفید واقع شد.تا روز کنکور هم خیلی روی این درس تمرکز کردم وخیلی سوال براش حل کردم که خدا رو شکر خیلی تو این درس جلو افتادم.
توجه کنید: ایشون ترمودینامیک را ۸۳ درصد زده اند.و این مسئله نتیجه ی کار زیاد روی این درسه.
8.روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید چه می کردید؟
این که من ساعات مطالعه م زیاد بود از یک طرف و از طرف دیگه محیط خوابگاه واین که هیچ کدام از هم اتاقی هام کنکور نداشتند ،درس هایی که باید برای ترم دانشگاهم می خوندم،سختی درس خوندن برای کنکور رو بیشتر کرده بودند.تو این دوره بعضی روزها بودند که واقعآ نمی شد درس خوند،من تو این شرایط به خدا توکل می کردم و نماز حضرت فاطمه (س) رو می خوندم واقعآ بهم آرامش میداد ، این شعار نیست واقعآ بعد از نماز حضرت زهرا (س) آروم میشدم. خانواده هم خیلی کمکم می کردند . وقتی این وضع خودم رو به مامانم می گفتم کاملا با حرفهاشون منو آروم می کردند.
بعد از خدا و تاثیر خانواده خودم هم تو این مواقع فکر میکردم به این که حتی اگه نتیجه نگیرم ،اگه تلاش بکنم حداقل پیش خودم وخانواده رو سفید میشم ،این فکر کردن هم از استرس و فشارهام کم میکرد.
9.نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟
وجود خانواده در کنار من حس تنهایی رو ازم می گرفت ،باور داشتم که یه پشتوانه ی قوی عاطفی پشت من هست که اگرچه پیشم نیستند ولی قلبا با من همراهند واین همراهی به من کمک می کرد تا با انگیزه درس بخونم.
10.آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟
من وقتی برای کنکور درس می خوندم هدفم شرکت در المپیاد دانشجویی بود.خیلی دوست داشتم که در این المپیاد حضور داشته باشم و در واقع با هدف المپیاد درسها رو عمیقآ میخوندم ، ولی متاسفانه به المپیاد نرسیدم.قبل از کنکور تقریبا مطمئن بودم که رتبه ی زیر 30 میارم و تو رشته ی دلخواهم قبول می شم . دوست داشتم که کنکور فقط 15 روز دیرتر برگزار می شد تا می تونستم به المپیاد هم برسم.
11.چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟
مسلمآ نقش خانواده غیر قابل انکار است ، در کنار خانواده و دوستانم ،آقای قلمی چوبر خیلی خیلی کمکم کردند ،من تو هر دوره که نمیدونستم چی کار کنم یا پریشون میشدم ،مزاحم ایشون میشدم وآقای قلمی خیلی با آرامش به من راهنمایی میدادند ومتواضعانه تجربیاتشون رو در اختیار من قرار می دادند.همین جا هم از ایشون تشکر می کنم وآرزوی موفقیت براشون دارم.
12.توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور ارشد نداری؟
از تابستون نهایت استفاده رو بکنید به خصوص اونهایی که خوابگاهی هستند.
هدف آخرتون رو از اول مشخص کنید وبرای اون هدف هر چی توان دارید صرف کنید تا هیچ وقت حسرت زمان های از دست داده رو نکنید.
کنکور های آزمایشی در آگاهی دادن در مورد وضعیت فعلی واین که چگونه باید ادامه داد بسیار مفید هستند.
استفاده از یک راهنمای باتجربه وموفق در مسیر کنکور نیز بسیار مفید است.
باور داشته باشید که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی ماند.
اگر چه در شروع فکر کردن به مسیری که قرار است چند ماه آن را طی کنید بسیار سخت و نفس گیر است ،اما اعتماد به نفس و تلاش ، مشکلات مسیر را هموار می سازند و در پایان مسیر با افتخار و اقتدار قام آخر را برمی دارید.
همیشه به یاد داشته باشید که هر کس تلاش کند حتمآ پیروز است.
 

naserkarimi

عضو جدید
مصاحبه با رتبه ی 40 کنکور کارشناسی ارشد 92 م-شیمی

مصاحبه با رتبه ی 40 کنکور کارشناسی ارشد 92 م-شیمی

با سلام
پیش از پاسخگویی به سوالات از همکاری شما کمال امتنان را دارم.
1) اگه مایلیدخودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) ؟ رتبه و رشته و گرایش و نیز دانشگاه محل کارشناسی را هم بفرمایید.
رویا رجبی . رتبه 40 کنکور کارشناسی ارشد 92. ورودی 87کنکور کارشناسی نیمسال دوم رشته مهندسی شیمی گرایش پالایش دانشگاه صنعتی سهند تبریز.
2) در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاطر معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

در دوران کارشناسی دانشجوی کاملا معمولی بودم. تمام سعی خودم رو میکردم تا عملکرد خوبی رو در همه ی درس ها داشته باشم ولی خوب خیلی موفق نبودم. شاید روش خوبی رو در دوران کارشناسی نداشتم یا شاید بخاطر دوری از خانواده بوده و یا اینکه نتونستم خودم رو با محیط خوابگاه وفق بدم.

3) از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

من از اول کارشناسی به کنکور ارشد فکر میکردم و قصد ادامه تحصیل داشتم و چون نتونستم در کارشناسی در دانشگاه های تهران پذیرفته شم و احساس کردم با توجه به تلاشم نتیجه مطلوبی نگرفتم بنابراین تصمیم گرفنتم تمام تلاش خود را برای کنکور ارشد داشته باشم

4) آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا رشته دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدید نظرتون این رشته شد؟

نه از اول همین رشته رو میخواستم

5) میشه درصدهاتون در هر درس و معدل موثرتون را بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.

ترمودینامیک 80%
انتقال جرم 70%
اننتقال حرارت 60%
ریاضیات 63%
راکتور 66%
سیالات 42%
زبان و کنترل رو هم سفید گذاشتم البته وقت هم کم آوردم
معدل دقیق یادم نیست فکر می کنم 16.5 بوده باشه
6) آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان دادید بفرمایید.
بله سال اولم بود و المپیاد هم شرکت نکردم

7) بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه آزمون ارشد دارن یا نه اصلاً این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

خوب جواب هر فرد در این مورد میتونه متفاوت باشه
ولی خوب به نظر من خیلی فرق دارن و من درس خوندن توی کنکور رو بیشتر دوست دارم تا برای معدل و پایان ترم
و اصلا اعتقادی به این ندارم که کسی که معدل خوبی نداره یا جز نفرات اول کلاس نیست نمیتونه رتبه خوبی داشته باشه
و رتبه های چند سال اخیر لااقل در دانشگاه سهند نشان داده که معدل اصلا ربطی به رتبه کنکور نداره


8) از کی دقیقاً برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلاً اتفاقی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
من از تابستون شروع کردم و البته همزمان پروژه هم انجام می دادم و واحد درسی هم داشتم و در همون تابستون در 7 ترم درسی فارغ التحصیل شدم و از مهر در خونه به طور جدی تر ادامه دادم و به طور ممتد ادامه دادم

9) برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ اگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

تقریبا ثابت بوده و فقط در اواخر سوالات بیشتری حل می کردم


10) بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

بله البته من به در برنامه ریزی خودم در درس هایی ضریب بالاتری داشتن وقت بیشتری گذاشتم


11) آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلاً تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
نه تمام سعی ام این بود همه درس ها رو با درصد بالا جواب بدم و اگر در درسی مثلا سیالات ضعیف بودم سوالات تمام رشته ها رو (مکانیک و عمران و...)رو 2-3 بار حل کردم

و البته به درس انتقال جرم و عملیات به خاطر ضریب بالا اهمیت میدادم و سوال زیاد حل میکردم

12) شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید )بخونید یا نه؟

من دقیق متوجه سوالتون نشدم
من هم اینکه از قبل راجب منابع پرس و جو کرده بودم ولی بعضی دروس رو مثل جرم کتاب های مختلف رو دیدم و بهترین رو انتخاب کردم
13) میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

من چون همه ی کتاب ها رو ندیدم تمی تونم بگم کدوم بهتر هستش چون موقع خوندن متوجه ناقص بودن بعضی هاشون میشدم
ولی برای جرم از روی کتاب پارسه
حرارت و ترمو راکتور کتاب پوران پژوهش و پارسه رو میخوندم چون احساس میکردم کتاب پوران بعضی نکته ها رو نداره البته مطالعه غالب رو کتاب پوران بوده
سیالات و ریاضی رو هم از روی راهیان ارشد و پارسه
کنترل رو هم از روی پارسه
ولی در کل شنیدم که کتاب های راهیان ارشد کامل تر هستن این رو یکی از رتبه های برتر کنکور 91 به من گفت من چون کتاب ها رو ندیدم نمی تونم قضاوت کنم
14) بنظرتون کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

من برای کنکور اصلا کتاب مرجع رو نخوندم ولی پیش میومد موقع مطالعه به کتاب مرجع مراجعه کنم و اشکالاتم رو رفع کنم
15) آیا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
اکثرا جزوه میخوندم ولی بعضی دروس رو هم از روی کتاب مرجع خوندم

16) زبان یه درس تقریبا"جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبه یا عالی؟

من سطح زبان متوسطی دارم و برای کنکور وقت گذاشتم ولی پشیمون شدم چون سر جلسه کنکور وقت کم آوردم


17) اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

در سوالات قبلی جواب دادم که برای دروس با ضریب بیشتر وقت بیشتری گذاشتم و همه دروس رو با هم پیش میبردم

18) آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

من تنها در خونه مطالعه میکردم و همیشه با تنها درس خوندن موفق تر بودم چون بیشتر فکر میکردم روی سوالات و بیشتر روی توانایی خودم تکیه می کردم
البته این موضوع برای افراد مختلف متفاوت هستش و دیدم افرادی رو که با دسته جمعی درس خوندن موفق تر بودن

19) حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالاً کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین..

من با توجه به آزمون ها پیش میرفتم و چون کلاس درسی نداشتم وقت زیادی داشتم و اغلب وقت کم نمی آوردم

20) اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با باتعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟.

در سوال قبل عرض کردم که وقت زیادی داشتم و بیشتر به کیفیت آن اهمیت می دادم.


21) آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

بله یک ماه آخر خسته شده بودم ولی سعی می کردم به خودم روحیه بدم و خداشکر ادامه دادم و امیدم به به دانشگاه خوب و رتبه خوب بود

22) از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یا بعداً به این نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟.

نه کلاس نرفتم و فکر نمی کنم نیاز باشه

23) آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟.

بله در آزمون های پارسه شرکت کردم و همه ی آزمون ها رو دادم
برای من خیلی مفید بود هم نکته های جدید یاد می گرفتم هم باعث میشد با دقت بیشتری درس بخونم
وقتی هم که رتبه خوبی می گرفتم اعتماد بنفسم بالا می رفت و اگر از رتبم راضی نبودم تلاشم بیشتر می شد


24) تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بود از کی وارد این دوران شدید؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلاً تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلاً طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

من تقریبا یک ماه آخر رو فقط سوال حل میکردم و اگر در بخشی مشکل داشتم دوباره همون بخش رو مطالعه می کردم

25) برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

در صد رو نمی دونم ولی خوب از خودم راضی بودم
معیار بیشتر آزمون ها بود ولی خوب تسلط خوبی هم روی منابع داشتم و اینکه سوالات سال های قبل و آزمون های پارسه رو 2-3 بار حل کرده بودم و همین اعتماد بنفس خوبی بهم داده بود

26) آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلاً میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلاً همچین فکرایی نکردین؟
نه اصلا بهش فکر نمی کردم چون نمیتونستم پیش بینی کنم کدوم درس رو سخت میدن و کدوم آسون

27) سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید؟
سر جلسه اولین لحظات خیلی استرس گرفتم مخصوصا وقتی دیدم روی اولین سوال خیلی شک دارم ولی خودم رو آروم کردم

28) آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلاً درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین..
تقریبا میدونستم که هر درس چقدر زمان میبره و تقریبا با همون زمان ها پیش رفتم

نه به ترتیب دفترچه پیش رفتم
29) وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلاً مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟.

نه اتفاقا بر عکس اصلا توقع سوالات آشنا نداشتم و خودم رو برای جنگ با همه سوالات آماده کرده بودم

30) وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

بله وقت کم آوردم و به زبان و کنترل نرسیدم و سوالی از ترمو رو هم چون محاسباتش وقت گیر بود رو گذاشتم برای آخرین لحظات که نرسیدم

31) آیا جوابهاتون را از جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین با آنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟ آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
نه جواب ها رو ندیدم

تا رتبه زیر 100 فکر میکردم
32) بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟.

پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل
اول از همه لطف خدا بوده و در مرحله بعد نوع برنامه ریزی و بعد شرایط خانه و کنکور آزمایشی

33) چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

به طور قطع تاثیر زیادی داشته در همه ی مراحل از اول تا لحظه هایی که به سوالات جواب می دادم یاد و توکل به خدا بهم آرامش و امید میداد

34) کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

مسلما پدر و مادرم و دعای خیرشون تاثیر زیادی داشتن

35) آیا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگریمیخوندیدویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

خوب عملکردم صد در صد خوب نبوده و می تونست بهتر از این باشه دوست داشتم با دقت یشتری می خوندم رتبه بهتری می گرفتم

36) توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید؟

اول از همه توکل و یاد خدا و بعد تلاش زیاد و با کیفیت خوب مطالعه
از اینکه وقت ارزشمند خود را در اختیار بنده قرار دادید سپاسگذارم.
 

naserkarimi

عضو جدید
نکات مشاوران

نکات مشاوران

الف)در ضمن سعی کن اول همه درسهارو به 70 برسونی بعد به صورت گزینشی درس مهم را بردار و از 70 به 90 برسون از اون اول سعیت نباشه درسی رو به 100 برسونی بعد بری بعدی چون از 70 تا 90 همون اندازه زمان میبره که از 0 تا 70 زمان میبره
البته به 70 رسوندن یک درس به این معنی نیست که سطحی بخونی نه بزار کامل تر بگم :
هر درسی یه تنه اصلی داره و یکسری شاخه فرعی گاهی ادم در شاخه فرعی درس گیرمیکنه و نمیفهمه و بعد گیرمیده بفهمه ...یهو میبینه به اندازه تنه اصلی زمان گذاسته تا یه شاخه فرعی را بفهمه مثلا اگر عدد دام کهلر را در راکتور نفهمیدی ولش کن برو جلو ولی اگر عملکرد راکتور پلاگ را نفهمیدی گیر بده
همچنین در هر درس یه سری فصل هستند که قلب اون درسن و یکسری فصل نه حاشیه ای اند مثلا در جرم فصل دستگاه رو الان نخون چون اولا حفظیه دوما زیاده و تست هم کم داره و تیتش هم اکر کلیشه باشه میزنی نباشه خود تریبال هم نمیتونه بزنه!درکل 70 درصد معنیش پیچوندن درس نیست بهینه کردن درسه
ب)به اشتباهات خود را در نحو خواندن ، خلاصه نویسی و تست زدن پی ببرید و با رفع آنها بار بزرگی را برای ادامه راه از دوش خود بردارید.





 

naserkarimi

عضو جدید
جدول توضیع موضوعی

جدول توضیع موضوعی

در جدول توضیع موضوعی برای هر درس سرفصل های مهم و کلیدی لیست شده است.

 

پیوست ها

  • توزيع موضوعي.pdf
    177.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • جدول توزیع موضوعی.pdf
    415.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

naserkarimi

عضو جدید
معرفی کتاب حاوی آزمون های آزمایشی سنجش

معرفی کتاب حاوی آزمون های آزمایشی سنجش

مجموعه مهندسي شيمي (كد1257) سال 93 (سنجش طلايي4)

قیمت : 180000ریال

این کتاب حاوی مجموعه سئوالات تالیفی شبیه سازی شده با کنکور اصلی است که با ارائه سرفصل تک تک دروس و برای 4 مرحله آزمون بودجه بندی شده مطابق با سرفصل ها و ارائه کلید و پاسخ های کاملا تشریحی، فرصتی بسیار مناسب برای داوطلبان فراهم می آورد تا علاوه بر آشنایی با سرفصل دروس امتحانی، به همراه مطالعه پاسخ ها، با نکات کنکوری و آموخته های بیشتر روبرو شوند
http://92.242.195.120/shop/Default.aspx?id=11
 

xperia10

عضو جدید
مجموعه مهندسي شيمي (كد1257) سال 93 (سنجش طلايي4)

قیمت : 180000ریال

این کتاب حاوی مجموعه سئوالات تالیفی شبیه سازی شده با کنکور اصلی است که با ارائه سرفصل تک تک دروس و برای 4 مرحله آزمون بودجه بندی شده مطابق با سرفصل ها و ارائه کلید و پاسخ های کاملا تشریحی، فرصتی بسیار مناسب برای داوطلبان فراهم می آورد تا علاوه بر آشنایی با سرفصل دروس امتحانی، به همراه مطالعه پاسخ ها، با نکات کنکوری و آموخته های بیشتر روبرو شوند
http://92.242.195.120/shop/Default.aspx?id=11


ممنون:gol:
همه مطالبتون خیلی عالی و مفید بودن;)

فقط این کتابی ک گذاشتین خرید اینترنتیش چجوریه؟
آخه فقط وارد سایت فروش سنجش میشی اصلا همچین کتابی نیس:razz:
 

naserkarimi

عضو جدید
بودجه بندی آزمون های آزمایشی
 

پیوست ها

  • بودجه بندی پارسه.pdf
    266.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • بودجه بندی سنجش.pdf
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 0

naserkarimi

عضو جدید
زمان‌بندی آزمون‌های آزمایشی سنجش و پارسه
 

پیوست ها

  • زمان‌بندی آزمون‌ها.pdf
    304.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

zahra mohsenian

کاربر بیش فعال
سلام دوستان خدا قوت:gol:
بین درس خوندنتون ساختار ژلاتین رو دیدین بهم بگین؟:redface::D
موفق باشین:w21:
 
آخرین ویرایش:

xperia10

عضو جدید
سلاااااام
آقایون خانوما
دوستان گرامی

آزمونای 25 درصد اول و دوم پارسه سالای قبل دم دستتون هست واسمون بذارین؟
 

dac_ali

عضو جدید
سلام کسی از دوستان تو کانال تلگرام پرسش و پاسخ کانون ارشد خداکرمی عضو هست؟
 
بالا