گفتگوی مرتبط با دروس برق،برنامه ریزی تحصیلی و کنکور کارشناسی ارشد 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hamid_3469

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزییات و تغییرات آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور را اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال برای ‌136 کدرشته‌ امتحانی‌ با رقابت بیش از 950 هزار داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ 16، 17 و 18 بهمن‌ماه به صورت همزمان در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توزیع کارت این آزمون، افزود: توزیع کارت داوطلبان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.

خدایی در ادامه با بیان اینکه بیشترین متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد در گروه آموزشی علوم انسانی و کمترین متقاضی در گروه آموزشی دامپزشکی است به تغییرات آزمون امسال اشاره کرد و افزود: یکی از تغییرات آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در نظر گرفتن هفت رشته امتحانی برای نابینایان مطلق به شکل بریل است.

وی درباره چگونگی سوالات آزمون کارشناسی ارشد گفت: در آزمون امسال سوالات 133 کد رشته به صورت تستی و سه رشته به صورت تستی – تشریحی طراحی شده است و به هر داوطلب دفترچه سوالات به همراه تنها یک پاسخنامه ارائه می‌شود که دفترچه سوالات نیز شخصی سازی شده و چیدمان متفاوتی دارد.

اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد در اردیبهشت ماه

رئیس سازمان سنجش همچنین درباره زمان اعلام نتایج آزمون ارشد 93 اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و قبول شدگان می‌توانند در هفته اول خرداد انتخاب‌رشته کنند. همچنین نتایج نهایی این آزمون نیز دهه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد اظهار کرد: در این آزمون نیز نسبت به سال گذشته که حدود 134 هزار نفر پذیرفته شدند ظرفیت کاهش پیدا نخواهد کرد و روند افزایشی خواهد داشت.


انتشار پاسخنامه سوالات در اواسط اردیبهشت

خدایی با اشاره به دیگر تغییرات آزمون‌های ارشد و دکتری امسال، اظهار کرد: یکی از تغییراتی که در نحوه برگزاری آزمون ارشد و دکتری امسال ایجاد شده است انتشار پاسخنامه این آزمون‌هاست. امسال علاوه بر اینکه طبق روال هر ساله کلید اولیه آزمون‌ها روی سایت سنجش قرار می‌گیرد، پاسخنامه این آزمون‌ها نیز نیمه دوم اردیبهشت ماه و بعد از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

به گفته رییس سازمان سنجش، از دیگر تغییرات آزمون‌های ارشد و دکتری 93 افزایش شمار حوزه‌های امتحانی برگزار کننده این دو آزمون است.

بارش برف و تمهیدات سازمان سنجش برای حضور داوطلبان

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی متقاضیان شرکت در آزمون‌های ارشد و دکتری با مشکلاتی برای حضور در حوزه‌های امتحانی مواجه شدند خاطر نشان کرد: سازمان سنجش با درنظر گرفتن این شرایط و تجربه سال گذشته امسال برای برگزاری آزمون ارشد 113 حوزه امتحانی را در 62 شهرستان در نظر گرفت که نسبت به سال گذشته 14 شهرستان افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال در استان گیلان، شهرستان لاهیجان و در استان مازندران، شهرستان چالوس به عنوان محل امتحان درنظر گرفته شده‌ است. در عین حال نمایندگان سازمان نیز برای رسیدگی به وضعیت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در استان‌های برف‌گیر اعزام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش افزود: سفارش کرده ایم که اگر داوطلبی نتوانسته بود کارت ورود به جلسه را بگیرد با او همکاری شود تا در محل حوزه بتواند کارت خود را دریافت کند. تلاش خواهیم کرد که آزمون سر موقع برگزار شود و سفارش های لازم برای رفاه هر چه بیشتر داوطلبان انجام گرفته است.

آزمون 66 کدرشته شناور ارشد صبح پنجشنبه برگزار می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر لزوم مطالعه برگه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 برای متقاضیان گفت: تاریخ و زمان برگزاری هر کدام از آزمون‌ها روی کارت ورود به جلسه متقاضیان درج شده است.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خدایی در نشست خبری با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در شش نیمروز از 16 تا 18 بهمن برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون مربوط به 66 کدرشته شناور در صبح پنجشنبه 17 بهمن ماه برگزار می‌شود.
به گفته توکلی آزمون‌های نوبت صبح در ساعت 8 و آزمون‌های نوبت بعد از ظهر در ساعت 14:30 آغاز و درهای حوزه امتحانی نیم ساعت قبل از شروع هر آزمون بسته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان لازم است با توجه به فضای جوی حداقل یکروز پیش از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی یا شهر حوزه حضور داشته باشند اظهار کرد: سازمان سنجش نیز پیش‌بینی‌های لازم را در این باره به خصوص در دو استان مازندران و گیلان انجام داده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه داوطلبان می‌توانند اطلاعات لازم از جمله چگونگی حضور در حوزه امتحانی، مدارک لازم،‌نحوه پاسخگویی به سوالات و سایر اطلاعات در برگه راهنمایی که روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است دریافت کنند خاطر نشان کرد: به دانشجویان توصیه می‌شود این برگه را مطالعه کرده و در صورت لزوم از آن پرینت بگیرند.

جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش نیز در این نشست با اشاره به اینکه داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند در زمان دریافت کارت مجددا بخشی از اطلاعات خود را ویرایش کنند اظهار کرد: با توجه به اینکه 80 درصد نتیجه آزمون ارشد آزمون تستی و 20 درصد آن مربوط به معدل کارشناسی داوطلبان می‌شود ضرورت دارد داوطلبان در صورت وجود هرگونه اشکالی در معدل خود آنرا در زمان دریافت کارت اصلاح کنند.
به گفته جمالی داوطلبان شرکت در آزمون دکتری نیز می‌توانند به همین روش معدل و برخی اطلاعات خود را در زمان دریافت کارت اصلاح کنند.
وی در ادامه درباره انتخاب دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی در فرم ثبت نام خاطر نشان کرد: همچنین داوطلبان آزمون ارشد که برای شرکت در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند در زمان اعلام کارنامه نهایی در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته برای این دو دانشگاه نیز انتخاب رشته کنند.
رحیمیان معاون امور آزمونهای این سازمان نیز با تاکید بر اینکه داوطلبان شرکت در دو کد رشته امتحانی آزمون ارشد باید دو کارت ورود به جلسه را از روی سایت سازمان سنجش دریافت کنند، گفت: داوطلبان فرصت دارند تا چند ساعت پیش از شروع هر آزمون کارت خود را دریافت کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل به نماینده رفع نقص سازمان سنجش که در حوزه‌های امتحانی حضور دارند مراجعه کنند.
وی درباره نحوه ویرایش اطلاعات نیز تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند اطلاعات شخصی خود را همزمان با دریافت کارت ویرایش کنند اما در مورد جنسیت، عکس روی کارت، نوع معلولیت و زبان خارجی داوطلبان لازم است به باجه‌های رفع نقص مراجعه نمایند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم به همراه داشتن کارت ورود به جلسه از سوی متقاضیان شرکت در آزمون‌ کارشناسی ارشد و دکتری افزود: علاوه بر آن داوطلبان لازم است کارت ملی یا شناسنامه عکسدار خود را نیز به همراه داشته باشند. همچنین به همراه داشتن تلفن همراه و ماشین حساب در جلسه امتحان تخلف محسوب می‌شود.
به گفته وی داوطلبان لازم است اطلاعات صندلی و پاسخنامه خود را نیز با کارت ورود به جلسه مطابقت دهند.
منبع
 

atena2

عضو جدید
امیدورام با این روحیه خوب موفق باشید..

واقعا روحیه خوب خیلی مهمتر از حتی درسی هست که خوندید و تسلطی که دارید..
من از سه هفته پیش روحیه ام رو از دست دادم.

موفق باشید
 

djbehrouz

عضو جدید
توکلی : برای به موقع حاضر شدن در محل آزمون "یک روز" زودتر در آنجا حاضر شوید!!!

توکلی : برای به موقع حاضر شدن در محل آزمون "یک روز" زودتر در آنجا حاضر شوید!!!

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعزام نماینده ویژه سازمان سنجش برای رسیدگی به وضعیت داوطلبان در استان های برف گیر خبر داد و گفت: در حال حاضر با استانداری ها و فرمانداریها در ارتباط هستیم و سفارش های لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن آزمون کارشناسی ارشد در این مناطق انجام داده ایم.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در نشست خبری در محل سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، افزود: با توجه به تجربه سال گذشته و وضعیت جوی و آب و هوایی امسال تصمیم گرفتیم که 2 شهر در استان های شمالی برای رفاه بیشتر داوطلبان به مجموعه شهرهای حوزه امتحانی اضافه کنیم که در گیلان شهر لاهیجان و در مازندران نیز شهر چالوس اضافه شده اند.
وی افزود: نماینده ویژه ای از سازمان سنجش برای این موضوع به استان های شمالی می روند و در حال حاضر هم با استانداری ها و فرمانداریها در ارتباط هستیم و سفارش های لازم را انجام داده ایم.
رئیس سازمان سنجش افزود: سفارش کرده ایم که اگر داوطلبی نتوانسته بود کارت ورود به جلسه را بگیرد با او همکاری شود تا در محل حوزه بتواند کارت خود را دریافت کند. تلاش خواهیم کرد که آزمون سر موقع برگزار شود و سفارش های لازم برای رفاه هر چه بیشتر داوطلبان انجام گرفته است.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور هم در این باره گفت: آزمون کارشناسی ارشد در 6 نیم روز برگزار می شود و داوطلبان می توانند با توجه به فضای جوی و وضعیت آب و هوایی با مراجعه به سایت سنجش از زمان برگزاری آزمون خود مطلع شوند و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
توکلی افزود: سازمان سنجش پیش بینی های لازم را در این زمینه انجام داده است و به داوطلبان توصیه می شود که برای به موقع حاضر شدن در محل آزمون یک روز زودتر در آنجا حاضر شوند. توصیه می شود برگه راهنما را برای هر چه بهتر حضور یافتن در آزمون حتما مطالعه کنند.
 

samin_m

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
دلم نیومد اینهمه قشنگی رو باشما عزیزان share نکنم!!

باتمام وجود حس خوبی رو ک دارم تقدیم میکنم بهتون ک ایشالا شما هم این روزای آخر شارژ باشید

1618407_562981880464382_1141805116_n (1).jpg

امشبم آتیش روشن میکنیم،امیدوارم سرخی آتیش گرمی بخش زندگیتون باشه و همگی قبول شید!! ایشالاااااااااااا;):gol::gol:
 

3tare_87

عضو جدید
دلم نیومد اینهمه قشنگی رو باشما عزیزان share نکنم!!

باتمام وجود حس خوبی رو ک دارم تقدیم میکنم بهتون ک ایشالا شما هم این روزای آخر شارژ باشید

مشاهده پیوست 192713

امشبم آتیش روشن میکنیم،امیدوارم سرخی آتیش گرمی بخش زندگیتون باشه و همگی قبول شید!! ایشالاااااااااااا;):gol::gol:
خوش بگذره فقط مواظب باش سرما نخوري:smile: عكس ها هم بسيار زيبان;)
اينجا هم هوا امروز عاليييي بود منم يه ساعتي رفتم پياده روي دلم نميومد بيام خونه!!!!!
 

rezaei.sp

عضو جدید
دلم نیومد اینهمه قشنگی رو باشما عزیزان share نکنم!! باتمام وجود حس خوبی رو ک دارم تقدیم میکنم بهتون ک ایشالا شما هم این روزای آخر شارژ باشید

مشاهده پیوست 192713
امشبم آتیش روشن میکنیم،امیدوارم سرخی آتیش گرمی بخش زندگیتون باشه و همگی قبول شید!! ایشالاااااااااااا;):gol::gol:
عالی بود ثمین جان . لذت بردم . یعنی اینقد برف اومده ؟
جسارتا کدوم شهره ؟
 

rezaei.sp

عضو جدید
خدایا به بزرگیت قسمت میدم که دانشگاه آزاد با خاک یکسان کنی
اعصابمو خورد کرده این دانشگاه . الکی الکی رفتیم کمیسیون :|

عرفان جون من الان یه لینک به بالا زدم از خدا پرسیدم درباره این درخواستت چیکار کرده تا حالا ؟ :w10:
گفتن درخواست عرفان در حال بررسیه . شاید به زودی با خاک یکسان بشه . :w14:
جون داداش میتونی یه ویرایش بزنی به این درخواست ؟
بگو فقط اگه همشو تبدیل به خاک کردن ، از اون ساختمونای شیک علوم تحقیقات یکیو واسه من نگه دارن . اگه اینکارو بکنننن ، منم به نون و نوایی میرسم.. :w27:
آخه خیلی قشنگ ساختن . بد جوری دلمو گرفته . تازه حسابی هم پول واسش خرج کردن . حیفه که همش از بین بره . :w42:

خیلی گلی
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلم نیومد اینهمه قشنگی رو باشما عزیزان share نکنم!!

باتمام وجود حس خوبی رو ک دارم تقدیم میکنم بهتون ک ایشالا شما هم این روزای آخر شارژ باشید

مشاهده پیوست 192713

امشبم آتیش روشن میکنیم،امیدوارم سرخی آتیش گرمی بخش زندگیتون باشه و همگی قبول شید!! ایشالاااااااااااا;):gol::gol:

عجب قشنگه واقعا حسودیم شد:king:
اینجا بارون اومد برف اومد باز بارون اومد بارون اومد شد باز باران با ترانه میخورد بربام خانه:D
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
عجب قشنگه واقعا حسودیم شد:king:
اینجا بارون اومد برف اومد باز بارون اومد بارون اومد شد باز باران با ترانه میخورد بربام خانه:D
شما بالاخره كارت گرفتين؟ شايدم شما رو دعوت نكردن:D

مرسي با اين شعر منو به كلاس چهارم ابتدايي بردين:D
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما بالاخره كارت گرفتين؟ شايدم شما رو دعوت نكردن:D

مرسي با اين شعر منو به كلاس چهارم ابتدايي بردين:D

اره برام گرفتن وقتی فرستادن برا خودمم بازشد:D
همون 4 ابتدایی بمونید از اول بخونید پایه تون قوی شه:D
 

samin_m

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
عجب قشنگه واقعا حسودیم شد:king:
اینجا بارون اومد برف اومد باز بارون اومد بارون اومد شد باز باران با ترانه میخورد بربام خانه:D

حسودی؟؟ (میدونم از نوع خوبش بود!) ولی نفرمایین من اینجوری شرمنده میشم ک چرا اینکارو کردم!!:(

فکر کردم همه جا داره برف میاد!

ولی در هرصورت بارش نعمات الهی ب هر صورتش قشنگ و آرامش بخشه! امیدوارم همگی نهایت بهره رو ببرن:gol::heart:
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز

حسودی؟؟ (میدونم از نوع خوبش بود!) ولی نفرمایین من اینجوری شرمنده میشم ک چرا اینکارو کردم!!:(

فکر کردم همه جا داره برف میاد!

ولی در هرصورت بارش نعمات الهی ب هر صورتش قشنگ و آرامش بخشه! امیدوارم همگی نهایت بهره رو ببرن:gol::heart:

عذاب وجدان نگیرید قشنگ بود واقعا
امسال زیاد برف بازی کردم:D
:smile:
 

fatimakhanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ


برا همه بچه های گل تاپیک ارزوی موفقیت میکنم
استرس هم نداشته باشین دل ببندید به خدا هر چی خیر هست میشه

از شوخی های منم کسی ناراحتت نشده باشه غرض یکم روحیه دهی بود:)

این دو روز بهتره مرور کنیم و کمتر بیایم اینجا
ایشالا بعد از کنکور همه شاد برگردیم اینجا

برای همه دوستای خوبم ارزوی موفقیت دارم
موفق باشید:gol:
 

nastaran1r

عضو جدید
سلام بچه ها میشه یه کتاب خوب برای کنترل مدرن معرفی کنید که خودآموز باشه :smile:
 

3tare_87

عضو جدید
سلام بچه ها میشه یه کتاب خوب برای کنترل مدرن معرفی کنید که خودآموز باشه :smile:
برای کنترل مدرن من جزوه استادمو گذاشتم کنار و فقط کتاب کنترل مدرن دکتر صدیق خاکی رو خوندم!!! با اینکه حل المسائلش نیست!! من کتاب رو کامل خوندم و تمرین های حل نشده اش رو هم حل کردم !!و واقعا کنترل مدرن رو خوب یاد گرفتم!! اون ترم ماکزیمم نمره کلاس رو گرفتم!! آخه همه جزوه خونده بودن!!:D
 

erfan_messi

عضو جدید
کاربر ممتاز
عرفان جون من الان یه لینک به بالا زدم از خدا پرسیدم درباره این درخواستت چیکار کرده تا حالا ؟ :w10:
گفتن درخواست عرفان در حال بررسیه . شاید به زودی با خاک یکسان بشه . :w14:
جون داداش میتونی یه ویرایش بزنی به این درخواست ؟
بگو فقط اگه همشو تبدیل به خاک کردن ، از اون ساختمونای شیک علوم تحقیقات یکیو واسه من نگه دارن . اگه اینکارو بکنننن ، منم به نون و نوایی میرسم.. :w27:
آخه خیلی قشنگ ساختن . بد جوری دلمو گرفته . تازه حسابی هم پول واسش خرج کردن . حیفه که همش از بین بره . :w42:

خیلی گلی


باشه علوم تحقیقات ماله تو :biggrin:
 

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
برای کنترل مدرن من جزوه استادمو گذاشتم کنار و فقط کتاب کنترل مدرن دکتر صدیق خاکی رو خوندم!!! با اینکه حل المسائلش نیست!! من کتاب رو کامل خوندم و تمرین های حل نشده اش رو هم حل کردم !!و واقعا کنترل مدرن رو خوب یاد گرفتم!! اون ترم ماکزیمم نمره کلاس رو گرفتم!! آخه همه جزوه خونده بودن!!:D
ولی واقعا یه استاد خوب واسه این درس لازمه، من خودم از روی این کتاب خوندم ولی به نظرم حتما باید یه زمینه ای داشته باشی تا کتاب برات مفید باشه
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
عرفان جون من الان یه لینک به بالا زدم از خدا پرسیدم درباره این درخواستت چیکار کرده تا حالا ؟ :w10:
گفتن درخواست عرفان در حال بررسیه . شاید به زودی با خاک یکسان بشه . :w14:
جون داداش میتونی یه ویرایش بزنی به این درخواست ؟
بگو فقط اگه همشو تبدیل به خاک کردن ، از اون ساختمونای شیک علوم تحقیقات یکیو واسه من نگه دارن . اگه اینکارو بکنننن ، منم به نون و نوایی میرسم.. :w27:
آخه خیلی قشنگ ساختن . بد جوری دلمو گرفته . تازه حسابی هم پول واسش خرج کردن . حیفه که همش از بین بره . :w42:

خیلی گلی
منم اونجا قبول شدم گفتم ولش کن .... بعد یه هفته تی وی اونجا رو نشون داد منم بهش می خندیدم
بعد یک دقیقه طول نکشید که اینجوری شدم
خدا خدا می کردم بابام کانلشو عوض کنه نفهمه اونجا قبول شدم
 

rezaei.sp

عضو جدید
منم اونجا قبول شدم گفتم ولش کن .... بعد یه هفته تی وی اونجا رو نشون داد منم بهش می خندیدم
بعد یک دقیقه طول نکشید که اینجوری شدم
خدا خدا می کردم بابام کانلشو عوض کنه نفهمه اونجا قبول شدم
اردات دارم مهندس جون .

چطوری شما ؟
آقا بابت این اسمایل های جالب ممنون . خیلی بامزه و نشاط آور هستند . من کلی میخندم بهشون و شاد میشم .


منم امسال عشق اونجا رو داشتم . انتخاب کردم و قبول نشدم .


واسه سال بعد ..... آرزو که بر جوانان عیب نیست .
 

ehsan0641

کاربر بیش فعال
یه سوال
آیا ممکنه هر سال برای یک گرایش کنکور رو راحت تر بدن؟
یادمه بچه ها کنکور 91 میگفتن برا قدرتیا راحت تر بوده
پارسال به نظرم برا الک و مخابرات بهتر بوده
اگه امسال برا کنترل بهتر باشه سوالای کنترل خوب میشه یعنی واقعا؟:D

سلام. به نظر من به هیچ عنوان از سوالات هیچ پیش فرضی نداشته باشیم بهتره، شما فرض کن سوالات کنترل تو داغون ترین حالت ممکن باشه!!!!
یادش بخیر یه استادی داشتیم میگفت موزیسینها یه ضرب المثل معروف دارن اونم اینه که: باید برای هر اجرا 1000 درصد اماده باشیم که حتی اگر درحالت اجرا زلزله یا سیل اومد هم تمرکز بهم نخوره!
حالا جریان ماست، باید از نظر روحی خودمونو برای بدترین شرایط ممکن آماده کنیم. موفق باشیم!!!!
 

1trust

عضو جدید
سلام بچه ها چرا سایت سازمان سنجش برا من باز نمیشه؟....میخوام کارتمو بگیرم همش ارور میده....شما همه گرفتین؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا